Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Was in de 19de eeuw (en begin 20ste) heel normaal blijkbaar.
[..]
Een kleine Franklin Roosevelt (al weet ik niet wat de kleur van zijn jurkje is).
[ afbeelding ]
Dat is nog gayer dan een man purse.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dit is helemaal zomer 2017. Ook roze en kant.
[ afbeelding ]
Ja, da's ook zo'n heerlijke trend tegenwoordig...en als ik dan per ongeluk een concert review lees waarin opgemerkt wordt dat de "artiest" in kwestie de lip synch niet op orde had dan schiet ik toch echt in de lach.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:04 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Iemand die staat te playbacken hoort sowieso niet op het podium van een groot festival thuis, imo.
Ooit was paars (purper) ook fancy.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:05 schreef GSbrder het volgende:
[..]
https://www.bustle.com/p/(...)e-are-confused-61938
Ja, ik heb recentelijk wat makelaars gesproken en er is duidelijk sprake van een kleding gebodquote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik heb geen keuze, ik moet al een blauw pak, roze hemd en cognac-kleurige schoenen dragen van de NVM.
Volgens mij was purper fancy omdat dat een van de duurste en zeldzaamste pigmenten is. Misschien dat het met de tijd van goedkope verf zijn waarde verloor?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ooit was paars (purper) ook fancy.
Zie je tegenwoordig ook maar weinig van.
Moet je je voorstellen dat Mick Jagger, Bruce Springsteen of Eddie Vedder playbackend op het podium staat. Dat is toch ondenkbaar?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, da's ook zo'n heerlijke trend tegenwoordig...en als ik dan per ongeluk een concert review lees waarin opgemerkt wordt dat de "artiest" in kwestie de lip synch niet op orde had dan schiet ik toch echt in de lach.
De mode is net als de beurs.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Zoiets ja. Althans, zoals ik het begrijp, kan best zijn dat ik het helemaal verkeerd hebquote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Sowieso, Mick Jagger op een podium.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen dat Mick Jagger, Bruce Springsteen of Eddie Vedder playbackend op het podium staat. Dat is toch ondenkbaar?
Vriendin van me heeft kaartjes voor de Stones in de Arena. Is op 30 september. Ik hoop voor d'r dat ze dan allemaal nog leven.quote:
Blijkbaar is dat tussen de jaren twintig en veertig van de vorige eeuw geleidelijk omgeslagen omdat vrouwen steeds vaker roze voor hun dochters kochten. (staat op Wikipedia.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt. Rood is de kleur van kracht en moed en roze was de kinderversie daarvan. Ik heb eigenlijk geen idee wanneer en waarom dat is geswitcht.
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:quote:Op zondag 4 juni 2017 23:07 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Wie bepaalt er eigenlijk wat er in de mode is? Is dat gewoon maar heel hard roepen dat iets in de mode is en hopen dat andere mensen dat van jou aannemen en dat ook gaan roepen waarna het mode wordt?
Beurshandel; mode voor mannen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De mode is net als de beurs.
[ afbeelding ]
Hoogstwaarschijnlijk. Gelukkig voor de purperindustrie ging er een tijd overheen tussen het hoogtepunt van paars en de komst van goedkope en kunstmatige verfpigmenten.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Volgens mij was purper fancy omdat dat een van de duurste en zeldzaamste pigmenten is. Misschien dat het met de tijd van goedkope verf zijn waarde verloor?
Poeh, wat was dat ook alweer? Vanaf 200 euro pp of zo?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vriendin van me heeft kaartjes voor de Stones in de Arena. Is op 30 september. Ik hoop voor d'r dat ze dan allemaal nog leven.
Zoiets. Achterlijk veel geld in ieder geval. Ik geef het er niet aan uit.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:11 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Poeh, wat was dat ook alweer? Vanaf 200 euro pp of zo?
Een goeie haze op een woensdagmiddag zal toch wel de nodige inspiratie geven?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:
Er zijn trendwatchers die daarvoor jaren studeren, en die bepalen (jaren vooruit) wat dan in de mode is. De goede daarvan verdienen miljoenen en worden ingehuurd door grote modebedrijven, die gaan vervolgens de trends toepassen in nieuwe collecties (die ook ruim van te voren uitkomen). Die worden dan gepresenteerd op catwalks in Milaan en Parijs etc. Wat je bij de H&M of de Zara kunt kopen zijn gewoon aftreksels daarvan.
Maar het paradoxale is dus dat de trendwatchers eigenlijk trendmakers zijn. Wat zij zeggen dat de trend wordt, dat wordt ook echt trend. Waar ze het vandaan halen is me een raadsel.
Net als moeilijke drankjes drinken en vrouwen met extreme rondingen adoreren. Onbegrijpelijk.quote:
Eigenlijk zeg je precies hetzelfde, de trendwatchers/makers zijn de mensen die hard roepen dat iets mode is/wordt en dan wordt het dat ook omdat zij het roepen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:
Er zijn trendwatchers die daarvoor jaren studeren, en die bepalen (jaren vooruit) wat dan in de mode is. De goede daarvan verdienen miljoenen en worden ingehuurd door grote modebedrijven, die gaan vervolgens de trends toepassen in nieuwe collecties (die ook ruim van te voren uitkomen). Die worden dan gepresenteerd op catwalks in Milaan en Parijs etc. Wat je bij de H&M of de Zara kunt kopen zijn gewoon aftreksels daarvan.
Maar het paradoxale is dus dat de trendwatchers eigenlijk trendmakers zijn. Wat zij zeggen dat de trend wordt, dat wordt ook echt trend. Waar ze het vandaan halen is me een raadsel.
Ok, die vrouwen kan ik plaatsen maar wat zijn de moeilijke drankjes?quote:Op zondag 4 juni 2017 23:12 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net als moeilijke drankjes drinken en vrouwen met extreme rondingen adoreren. Onbegrijpelijk.
Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:11 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zoiets. Achterlijk veel geld in ieder geval. Ik geef het er niet aan uit.
Nouja, dat idee van een vraag creëren in plaats van er een voldoen zie je wel meer natuurlijk. Maar het gaat mij specifiek om mode als in kleding, want dat lijkt me al jarenlang aan vrijwel dezelfde vereisten te moeten voldoen.quote:Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |