abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juni 2017 @ 23:14:14 #101
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_171461330
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.
Wat dat betreft: festivals en concerten zijn voor kuddedieren met teveel geld.
Ik wil best een paarhonder euro neerleggen voor een goed weekend festival. Niet voor één act.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_171461340
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:12 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eigenlijk zeg je precies hetzelfde, de trendwatchers/makers zijn de mensen die hard roepen dat iets mode is/wordt en dan wordt het dat ook omdat zij het roepen.
Maar het is niet slechts roepen, het is een hele vage "dans" tussen allerlei mensen en bedrijven. Niet alleen kleding komt in de mode maar bijvoorbeeld stoffen ook. Alleen de fabrikant van de stoffen bepaalt uiteraard wat er gemaakt wordt, tenzij het op bestelling is, maar dan is het weer door wat die trendwatchers zeggen. En ontwerpers houden zich niet per se aan de voorspelling dus dat wijkt weer af.

En soms is iets wat in de mode is gewoon heel erg impopulair bij de consument.
pi_171461353
quote:
6s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:13 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ben je al snel kwijt voor een feestje. Dan betaal je nog 3,00 per muntje en mag je anderhalve munt voor een flesje water aftikken.
Wat dat betreft: festivals en concerten zijn voor kuddedieren met teveel geld.
Tja, ik ben in mijn jonge jaren ook wel naar Pinkpop geweest en dat kostte best wel wat maar het was een feest met allerlei bands die echt speelden, soms vrij slecht, soms fantastisch maar er werd iig zelf muziek gemaakt.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:14:58 #104
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461358
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:10 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee, daar zijn mensen voor. Ik weet dat iedereen dit verhaal belachelijk gaat maken maar:

Er zijn trendwatchers die daarvoor jaren studeren, en die bepalen (jaren vooruit) wat dan in de mode is. De goede daarvan verdienen miljoenen en worden ingehuurd door grote modebedrijven, die gaan vervolgens de trends toepassen in nieuwe collecties (die ook ruim van te voren uitkomen). Die worden dan gepresenteerd op catwalks in Milaan en Parijs etc. Wat je bij de H&M of de Zara kunt kopen zijn gewoon aftreksels daarvan.

Maar het paradoxale is dus dat de trendwatchers eigenlijk trendmakers zijn. Wat zij zeggen dat de trend wordt, dat wordt ook echt trend. Waar ze het vandaan halen is me een raadsel.
H&M en Zara hebben het dan wel weer slim uitgevonden dat er gewoon 8-12 collecties per jaar zijn. Meisjes weten ook precies van elkaar wie er iets van de vorige trend aanheeft, die trend daarvoor en de trend van vorig jaar zomer. Best knap om generieke producten uit te stoten die lekker snel overbodig zijn. Over planned obsolescence gesproken, daar kunnen technerds nog een hoop van leren.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_171461373
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nouja, dat idee van een vraag creëren in plaats van er een voldoen zie je wel meer natuurlijk. Maar het gaat mij specifiek om mode als in kleding, want dat lijkt me al jarenlang aan vrijwel dezelfde vereisten te moeten voldoen.
Dan let je niet goed op. Elk jaar zijn er andere kleuren in de mode en de modellen verschillen ook. Kleding van nu is wezenlijk* anders dan die uit 2010, en wat in de mode is in 2020 staat al vast.

* wel relatief natuurlijk hè. Voordat ik hier meer over leerde zag ik het ook niet.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:16:01 #106
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461387
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik wil best een paarhonder euro neerleggen voor een goed weekend festival. Niet voor één act.
Een beetje festival draait tegenwoordig toch ook om 2-4 hoofdacts en dan wat obscure bandjes om de tijd tussen de topartiesten te vullen?
pi_171461388
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Passepartout van North Sea Jazz kost iets meer maar dan heb je iets van 300 acts over 3 dagen om uit te kiezen, dat vindt ik dan wel waard als je er aansprekende acts zijn. En vaak zijn het juist de totaal onbekende bands of artiesten die het beste optreden hebben

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2017 23:16:55 ]
pi_171461406
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:15 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dan let je niet goed op. Elk jaar zijn er andere kleuren in de mode en de modellen verschillen ook. Kleding van nu is wezenlijk* anders dan die uit 2010, en wat in de mode is in 2020 staat al vast.

* wel relatief natuurlijk hè. Voordat ik hier meer over leerde zag ik het ook niet.
Ik bedoel functioneel gezien. Kleding is nu niet "beter" dan jaren geleden.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:17:12 #109
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461425
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:14 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, ik ben in mijn jonge jaren ook wel naar Pinkpop geweest en dat kostte best wel wat maar het was een feest met allerlei bands die echt speelden, soms vrij slecht, soms fantastisch maar er werd iig zelf muziek gemaakt.
Ach, dat "zelf muziek maken" is toch een stukje verlangen naar authenticiteit dat die goede bands allang niet meer hebben.
Of de Stones nu Angie live spelen of een bandje afdraaien, volgens mij heb je in het laatste geval een betere kans op goede kwaliteit.
pi_171461429
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Eerder slechter, kwalitatief gezien.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:17:49 #111
346939 Janneke141
pi_171461439
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Een beetje festival draait tegenwoordig toch ook om 2-4 hoofdacts en dan wat obscure bandjes om de tijd tussen de topartiesten te vullen?
Ik ga naar een festival zonder hoofdact. Die doe ik het liefste.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:18:04 #112
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461447
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

vindt ik
Ai.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:19:01 #113
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461470
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik ga naar een festival zonder hoofdact. Die doe ik het liefste.
Die festivals zullen het wel zwaar hebben dan.
Down the rabbit hole is volgens mij wel eentje die aan dat profiel voldoet.
pi_171461477
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:16 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Ik wil niet in een semantische discussie raken over wat "beter" is maar de echt dure mode ontwikkelt wel heel erg. Allerlei 3D-geprinte modellen en futuristische materialen en zo. De onderkant van de markt (waar wij en ik in shoppen) blijft relatief hetzelfde.

Vergelijk het met auto's. Daarvan verandert de mode ook elk jaar of om het jaar en de autobeurzen puilen uit met high-tech ontwikkelingen maar als je nu een peugeot 207 koopt is die niet veel anders dan eentje uit 2005.
pi_171461481
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ach, dat "zelf muziek maken" is toch een stukje verlangen naar authenticiteit dat die goede bands allang niet meer hebben.
Of de Stones nu Angie live spelen of een bandje afdraaien, volgens mij heb je in het laatste geval een betere kans op goede kwaliteit.
De Stones zijn een meme van zichzelf geworden, daar zou ik nu geen stuiver meer aan uitgeven, toen ze in de Kuip speelden in 82 was het een ander verhaal, dat was gewoon goed met 2 support acts en zo'n 6 uur totaal muziek.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:19:59 #116
346939 Janneke141
pi_171461498
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Die festivals zullen het wel zwaar hebben dan.
Down the rabbit hole is volgens mij wel eentje die aan dat profiel voldoet.
:Y

Mundial ook wel. BKS is zo begonnen, maar dat was er al weer snel vanaf.
pi_171461508
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:17 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nouja, wat dat betreft heb je de "beste kwaliteit" als je gewoon thuis op de bank een tot in de haartjes geperfectioneerde studio-opname afspeelt met een degelijke koptelefoon. Je gaat juist naar een concert om de kunst in het moment gecreëerd te zien worden. Beetje alsof je een 4K-blu-ray opname aanzet in je thuisbioscoop, of naar het theater gaat.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:20:44 #118
462999 Verfassungsschutz
Streitbaren Demokratie
pi_171461525
Betalen voor festivals. :')
Stabile Preise – Sichere Renten – Mehr Arbeitsplätze
  zondag 4 juni 2017 @ 23:20:45 #119
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461527
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

:Y

Mundial ook wel. BKS is zo begonnen, maar dat was er al weer snel vanaf.
Ik zie soms mensen helemaal opgaan in het festivalseizoen.
Dat heb ik nooit begrepen. Keer een feestje meepakken, prima, maar zo'n zomerstage met muziek, nah.
pi_171461530
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik wil niet in een semantische discussie raken over wat "beter" is maar de echt dure mode ontwikkelt wel heel erg. Allerlei 3D-geprinte modellen en futuristische materialen en zo. De onderkant van de markt (waar wij en ik in shoppen) blijft relatief hetzelfde.

Vergelijk het met auto's. Daarvan verandert de mode ook elk jaar of om het jaar en de autobeurzen puilen uit met high-tech ontwikkelingen maar als je nu een peugeot 207 koopt is die niet veel anders dan eentje uit 2005.
Nah, Tchock, auto's worden wel degelijk objectief beter, kleding niet echt en de kwaliteit van stiksels en dergelijke neemt, in mijn ervaring, gewoon af omdat men uitgaat van vervanging binnen x maanden.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:21:46 #121
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_171461556
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:20 schreef Pokkelmans het volgende:

[..]

Nouja, wat dat betreft heb je de "beste kwaliteit" als je gewoon thuis op de bank een tot in de haartjes geperfectioneerde studio-opname afspeelt met een degelijke koptelefoon. Je gaat juist naar een concert om de kunst in het moment gecreëerd te zien worden. Beetje alsof je een 4K-blu-ray opname aanzet in je thuisbioscoop, of naar het theater gaat.
Volgens mij gaan mensen om verschillende redenen naar een festival.
In het geval van festivalmeisjes, om de perfecte instagramfoto te scoren. In het geval van de hardstylejongens, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
pi_171461574
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

In het geval van de hardstylejongens Kaas, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
  zondag 4 juni 2017 @ 23:22:41 #123
346939 Janneke141
pi_171461582
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:20 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik zie soms mensen helemaal opgaan in het festivalseizoen.
Dat heb ik nooit begrepen. Keer een feestje meepakken, prima, maar zo'n zomerstage met muziek, nah.
Ik wil eigenlijk nog wel een keertje naar Sziget. Maar het past nooit echt in mijn planning, ondanks het feit dat ik de laatste paar jaar honderd weken vakantie per jaar heb.

Ik probeer in ieder geval ieder jaar één festival mee te pakken, en als het toevallig zo uitkomt ook nog wel een tweede. De Nijmeegse Vierdaagsefeesten uiteraard niet meegeteld. Maar de hele zomer met een tent in de modder hoeft van mij ook niet.
pi_171461583
quote:
0s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Mijn punt is vooral dat er aan de vraagzijde functioneel gezien weinig verandert. De vraag "wat moet je kleding doen?" is toch vooral "me warm houden op koude dagen, en mijn intieme delen afgeschermd houden op warme dagen".

Beetje onzinnig geheel om daar dan elk kwartaal als hivemind allemaal andere voorwaarden aan te gaan hangen, waarbij we allemaal weten dat we diezelfde voorwaarden een kwartaal later weer hopeloos achterhaald vinden.
pi_171461604
quote:
15s.gif Op zondag 4 juni 2017 23:21 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Volgens mij gaan mensen om verschillende redenen naar een festival.
In het geval van festivalmeisjes, om de perfecte instagramfoto te scoren. In het geval van de hardstylejongens, om toe te geven aan hun drugsverslaving.
Als ik ga, en dat is tegenwoording meer North Sea Jazz dan Pinkpop, is het omdat ik bepaalde bands wil zien, da's ook altijd zo geweest voor mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')