Ben nog steeds manloos.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:49 schreef Blue_note het volgende:
Zo ik heb serieus al 2x gedacht....Dit topic komt me bekend voor...![]()
![]()
Goede vraag? Gebrek aan ontmoetingsplekken onder de Marokkanen? Zou dat het kunnen zijn? In combinatie met altijd of op werk ( werk in een blanke omgeving) en of thuis.quote:
Je vindt ze vaak bij relletjes. Je kunt het herkennen aan politie te paard, daar komen onze buitenlandse cultuurvrinden tesamen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:56 schreef Maghrebijnse het volgende:
Gebrek aan ontmoetingsplekken onder de Marokkanen?
Ik woon niet in dat soort steden, noch ben ik op dat soort plekken te vinden. Heb je misschien betere tips?quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:58 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Je vindt ze vaak bij relletjes. Je kunt het herkennen aan politie te paard, daar komen onze buitenlandse cultuurvrinden tesamen.
Wat wordt tijd?quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:59 schreef BellaaElisa het volgende:
Dit topic wordt het echt tijd voor je Maghrebijnse
Zat niks tussen. Ken jij wat leuke Marokkanen?quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:54 schreef polderturk het volgende:
[..]
Hebben zich al wel serieuze kandidaten gemeld door dit topic?
Ja, ik ga me aanmelden voor volgend seizoen. Nee, maar mijn ouders maken me af als ik dat zou doen. Is dus geen optie ondanks dat ik het een leuk programma vind en fervente kijker ben (RTL).quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:06 schreef polderturk het volgende:
In Turkije heb he van die trouwprogramma's.
Dan kan je kiezen uit een aantal kandidaten. Dan kom je 10 afleveringen op tv. Heb je een tiental dates ofzo. En als jullie besluiten te trouwen, wordt het trouwfeest betaald, krijg je een huis en een auto en 15000 euro.
Op RTL4 is er ook een trouwprogramma. Married at first sight ofzo. Een computer kiest een trouwkandidaat uit waarmee je trouwt.
Ik ken een hele goede Marokkaan. Hij heeft echt een goed karakter. Hij is ook een hele harde werker. Nog nooit zo een harde werker gezien. Naast zijn studie had hij vaak twee bijbanen. Hij is nu getrouwd.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:01 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Zat niks tussen. Ken jij wat leuke Marokkanen?
Leuk en wel, maar wat heb ik er eigenlijk aan? Ik ben ook een harde werkster en heb tijden gehad waarin ik 60/70 uur per week maakte op werk.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:19 schreef polderturk het volgende:
[..]
Ik ken een hele goede Marokkaan. Hij heeft echt een goed karakter. Hij is ook een hele harde werker. Nog nooit zo een harde werker gezien. Naast zijn studie had hij vaak twee bijbanen. Hij is nu getrouwd.
Ja, echt he. Het is lekker weer, ik zie verliefde stellen overal opduiken en nu kriebelt het bij mij ook wel. Insa Allah een leuke man. Ooit.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Om eindelijk een man te vinden hahaha.
Waarom probeer je niet op Marokko.nl srs.quote:Op dinsdag 4 april 2017 19:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Leuk en wel, maar wat heb ik er eigenlijk aan? Ik ben ook een harde werkster en heb tijden gehad waarin ik 60/70 uur per week maakte op werk.
Neeee!quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:00 schreef Montelly het volgende:
[..]
Waarom probeer je niet op Marokko.nl srs.
is het weer tijd?quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ook goed hoor. Heb alleen koppijn.
Waarom niet, volgens mij ben je niet serieus bezig.quote:
Ik ben bloedserieus. Maar niet via dat.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:15 schreef Montelly het volgende:
[..]
Waarom niet, volgens mij ben je niet serieus bezig.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ik ben bloedserieus. Maar niet via dat.
Ja vind het vreemd, omdat juist daar je doelgroep zitquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:18 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Lijkt me oprecht niks. Is gewoon gevoel. Mag je vreemd vinden.
Geen idee. Zoiets moet spontaan gebeuren. Gewoon ergens een man die me ziet en me wil. Of tegen een man aanbotsen. Zoiets. Ik wacht wel. Ik heb nog tot mijn dertigste.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:21 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ja vind het vreemd, omdat juist daar je doelgroep zit![]()
Maar waarom lijkt je daar niks dan, het is een forum met veel Marokkanen, waarom staat je het tegen dan?
Rightttquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Geen idee. Zoiets moet spontaan gebeuren. Gewoon ergens een man die me ziet en me wil. Of tegen een man aanbotsen. Zoiets. Ik wacht wel. Ik heb nog tot mijn dertigste.
Aandachthoererij.quote:
Hoe oud bent u?quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
Stimorol chillt em nu zwaar met haar vriend.
Nee. Zo triest ben ik nou ook alweer niet.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:34 schreef Montelly het volgende:
[..]
Rightttopen gewoon daar een topic als je sirieus bent.
Is Stimirol getrouwd?quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:45 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat zou Stimorol nu aan t doen zijn? Babietje maken?
Hahahaah, vast en zeker!quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:45 schreef BellaaElisa het volgende:
Wat zou Stimorol nu aan t doen zijn? Babietje maken?
Kijk eens aan : https://www.bijenpollen.com/quote:Op dinsdag 4 april 2017 18:42 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Bijenpollen? Nog nooit van gehoord. Wat zijn dat
Ohquote:Op dinsdag 4 april 2017 20:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Kijk eens aan : https://www.bijenpollen.com/
Valt best mee toch, medicijnen zijn ongeveer net zo duur.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:04 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ohdankje wel. Zijn wel prijzig zeg!
Ik zag het. 2 theelepeltjes op 1 dag en een pot van 500 gram. Hmm k ga het proberen. Alles voor m'n gezondheid.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:07 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Valt best mee toch, medicijnen zijn ongeveer net zo duur.
Terwijl de bijenpollen veeeel langer meegaan en ook nog eens gezond zijn.
Dat is me toch een partij smerig zeg.quote:Op dinsdag 4 april 2017 20:58 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Kijk eens aan : https://www.bijenpollen.com/
Ik vind ze wel ok.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is me toch een partij smerig zeg.Ik vind niet snel dingen vies, maar dit krijg ik echt niet weg.
Is het zo vies?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:11 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Dat is me toch een partij smerig zeg.Ik vind niet snel dingen vies, maar dit krijg ik echt niet weg.
Ja ongekend. Maar ik denk als het mengt met iets dat het wel mee zal vallen. Het is een heel aparte smaak, zou niet weten met wat te vergelijken eigenlijk.quote:
Ben benieuwd. Kan je het ook gwn in boullion mengen of iets? Ik zag kwark enz staan maar dat krijg ik dus niet weg.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:14 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja ongekend. Maar ik denk als het mengt met iets dat het wel mee zal vallen. Het is een heel aparte smaak, zou niet weten met wat te vergelijken eigenlijk.
Mijn plan was om het door de havermout-pap te roeren, maar ik heb dat maar vervangen door moerbeien en goji bessen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:15 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Ben benieuwd. Kan je het ook gwn in boullion mengen of iets? Ik zag kwark enz staan maar dat krijg ik dus niet weg.
lol nee, never settle for lessquote:Op dinsdag 4 april 2017 21:33 schreef SFProphecy het volgende:
Neem een kijkje op Marokkaanse beurzen, lezingen, bijeenkomsten, cabaret, etc. Vrijwilligerswerk in gebieden met een hoge concentratie marokkanen waarbij je veel in contact komt met mensen.
Ik kan je zo tien plekken opnoemen waar het wemelt van de Marokkanen, maar die voldoen niet aan je voorwaarden vermoed ik.
Thuis achter je computer ga je niemand ontmoeten, je vergroot je kansen door te leven en sociale hobbies op te pakken.
Beste wat je kunt doen is gewoon je eisenpakket loslaten en het lot en de liefde z'n werk te laten doen, soms vind het geluk je niet in een maatpak.
Lol denken dat deze topic sirieus is.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:33 schreef SFProphecy het volgende:
Neem een kijkje op Marokkaanse beurzen, lezingen, bijeenkomsten, cabaret, etc. Vrijwilligerswerk in gebieden met een hoge concentratie marokkanen waarbij je veel in contact komt met mensen.
Ik kan je zo tien plekken opnoemen waar het wemelt van de Marokkanen, maar die voldoen niet aan je voorwaarden vermoed ik.
Thuis achter je computer ga je niemand ontmoeten, je vergroot je kansen door te leven en sociale hobbies op te pakken.
Beste wat je kunt doen is gewoon je eisenpakket loslaten en het lot en de liefde z'n werk te laten doen, soms vind het geluk je niet in een maatpak.
Kadirovquote:
ik zet een paar kaders tochquote:Op dinsdag 4 april 2017 21:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij ben ik nog altijd woordvoerster van beroep en niet jij. Of jaloers?
Wech teswha dunia bla biek. Die luister ik nu. Luister maar even. Betekenis is geweldig.quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:53 schreef Drug het volgende:
[..]
ik schakel net van hasni over naar zijn ghetto equivalent rip
Het is wel een gezellige topic. 😊quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:40 schreef Montelly het volgende:
[..]
Lol denken dat deze topic sirieus is.
"Zo een" salafist klinkt als een waardeoordeel ?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:53 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hangt er van af. Is het zo een salafist?
ik doe niet aan autotune raiquote:Op dinsdag 4 april 2017 21:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wech teswha dunia bla biek. Die luister ik nu. Luister maar even. Betekenis is geweldig.
wil je dat?quote:Op dinsdag 4 april 2017 21:55 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Je kan ook toegeven dat je jaloers bent?
Ja. Misschien iets bevooroordeeld, maar velen hangen een vorm van islam aan die niet de mijnes is. Snap je?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:01 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
"Zo een" salafist klinkt als een waardeoordeel ?
Hahaaa, heel veel Marokkaanse liedjes hebben dat btw. Of die stemmen die ze dan gaan vervormen. Typisch Marokkanen weer.quote:
Dir zeggen ze in het oosten, midden en zuiden. In Noord-Marokko zeggen we na3mel.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:05 schreef Aloulu het volgende:
Zeggen zeggen overal in Marokko "dir" voor "doen" (enah ndir) of ook in sommige gebieden "na3mel"?
ja dat bedoel ik. ik kan gewoon geen rai vinden die dat niet heeftquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaaa, heel veel Marokkaanse liedjes hebben dat btw. Of die stemmen die ze dan gaan vervormen. Typisch Marokkanen weer.
Dacht ik al zoiets. Spreken bij jullie in de grote steden ook de Qaaf uit als echte "Q" en in platte land als "g" van "good"?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:06 schreef Maghrebijnse het volgende:
Dir zeggen ze in het oosten, midden en zuiden. In Noord-Marokko zeggen we na3mel.
Nee, gewoon de echte Q. Behalve de echte mensen uit Tetouan. Die zeggen geen Q. Qal wordt Al. Zo praat ik. Ik spreek de Q nooit uit. Ena oult. Qayla (zon) noem ik ayla. Mijn moeder ergert zich kapot aan mij.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:11 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Dacht ik al zoiets. Spreken bij jullie in de grote steden ook de Qaaf uit als echte "Q" en in platte land als "g" van "good"?
Ah zoals Libanezen enzo?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:16 schreef Maghrebijnse het volgende:
Nee, gewoon de echte Q. Behalve de echte mensen uit Tetouan. Die zeggen geen Q. Qal wordt Al. Zo praat ik. Ik spreek de Q nooit uit. Ena oult. Qayla (zon) noem ik Ayla. Mijn moeder ergert zich kapot aan mij.
Oh, Libanezen dus ook? Wist ik niet. In Marokko zijn mensen uit Tetouan de enige die de Q niet gebruiken.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ah zoals Libanezen enzo?
Bij ons is dat niet. Qaaf of de bedoeïenen "g". Enah gult op platteland zeggen ze.
Qayl is zo'n bij jullie? Niet shams?
Doen Marokkanen ook alles verkleinen? Shams wordt "shamousa", en met namen ook...sara wordt "sarroura" (saratje), mohammed "hamouda" etc?
Ja libanezen egyptenaren Syriers uit grote steden. Als je je in dialecten en ontwikkeling verdiept is heel interessant sommige overeenkomsten of oorsprongen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Oh, Libanezen dus ook? Wist ik niet. In Marokko zijn mensen uit Tetouan de enige die de Q niet gebruiken.
Van het woord qayloula. Siesta. Tussen dhohr en asr vaak. Warmste periode van de dag als men slaapje (qayloula) gaat doen. Grappig die oorsprong.quote:Shams wordt ook wel gebruikt, maar mensen uit Tetouan en Tanger gebruiken veelal (q)ayla.
Verschilt per land. Maar niet nieuw nee.quote:Valt mee. Vooral namen inderdaad. Is dat een nieuwe trend of zo?
Yup, van qayloula. Hoe verdiep jij je daarin? Via welke boeken?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja libanezen egyptenaren Syriers uit grote steden. Als je je in dialecten en ontwikkeling verdiept is heel interessant sommige overeenkomsten of oorsprongen.
[..]
Van het woord qayloula. Siesta. Tussen dhohr en asr vaak. Warmste periode van de dag als men slaapje (qayloula) gaat doen. Grappig die oorsprong.
[..]
Verschilt per land. Maar niet nieuw nee.
ok dan kan ik dit oogluikend toestaanquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup. Nu jij nog. Zijn we van je af.
Daten als in vriendschap of bedoel je wat anders?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik wil een keer daten met een vrouw. Ben k nu raar ?
alles een keer proberen ja tochquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik wil een keer daten met een vrouw. Ben k nu raar ?
Daten in vriendschap. Dus denk aan hammam enz, kusje. Dan stop. En dan bioscoop ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daten als in vriendschap of bedoel je wat anders?
Googlen in engels en Arabisch. Beide talen kan je veel vinden.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
Yup, van qayloula. Hoe verdiep jij je daarin? Via welke boeken?
Hammam en dan een kusje? Hmmmmmmm...quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Daten in vriendschap. Dus denk aan hammam enz, kusje. Dan stop. En dan bioscoop ofzo
is te laat, ik begin een verslaving te ontwikkelenquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat kan je dan toestaan? Begrijp je niet. Minder drugs gebruiken hoor.
wat niet weet wat niet deertquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Hahaha alles nee. Maar ben nu al zoveel jaar getrouwd.
Ga ik eens doen. Heb nog een aantal boeken hierover liggen, die ik eerst nog moet lezen, maar waar haal ik de tijd vandaan?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Googlen in engels en Arabisch. Beide talen kan je veel vinden.
Arabic forum googlen. Eerste hit is forum. Kan je veel lezen en van allerlei dialecten mensen die reageren en vergelijken etc.
Echt heel interessant als je van houdt dan. Marokko en geheel Noord Afrika heeft dus twee verschillende Arabische taalinvloeden uit verschillende perioden. Hilali bedoeïenen arabic met bepaalde unieke eigenschappen en sulaymi Arabisch die later is gekomen. En kan je ook per land lezen en per gebied en wat die dialecten eigen maakt bijv qua grammatica etc.
Hahahahahahahaha mafkees. Ik bedoel alleen 1 kusje. En een hammam met badkleding niet sexueel.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hammam en dan een kusje? Hmmmmmmm...
Gisteravond wat tekort gekomen, wella?
Geen idee. Vertel jij het mij maar.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:54 schreef Drug het volgende:
[..]
ja welke van de 1 mogelijke interpretatie(s) bedoel ik
wil je maghrebijnse en mij joinen?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:58 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Geen idee. Vertel jij het mij maar.
o je hebt r al zo ver johquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:07 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
De vraag is of JIJ ons wilt joinen hahaha.
quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Daten in vriendschap. Dus denk aan hammam enz, kusje. Dan stop. En dan bioscoop ofzo
Hahahahahaha zwz gaan we keertje samen drinken. K haal die kusje wel ergens anders, mijn zusje ofzo.quote:
dude dit gaat wel verquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:09 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Hahahahahaha zwz gaan we keertje samen drinken. K haal die kusje wel ergens anders, mijn zusje ofzo.
Werken? Nu nog? Wauw.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ok, ik ben dus gewoon nog aan het werken. Maar heb echt koppijn.
ahww bb drink even glaasje water, t komt we goedquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
Ok, ik ben dus gewoon nog aan het werken. Maar heb echt koppijn.
Spa Rood. Kom aan werken nu even niet toe. 😜quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:14 schreef Drug het volgende:
[..]
ahww bb drink even glaasje water, t komt we goed
Ja , wil ook een kusje hahaquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:15 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
K haal die kusje bij mijn zusje. Ben je jaloers?
Vrees dat je zwaar lesbisch wordt bij het aanschouwen van mijn lijf. Wil ik je man echt niet aandoen.quote:
quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:21 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Vrees dat je zwaar lesbisch wordt bij het aanschouwen van mijn lijf. Wil ik je man echt niet aandoen.
Zeer groot op gebied van cultuur, gebruiken en eten. Alleen weten wij het niet in Tunesie omdat er geen berbers meer wordt gesproken. Wij zijn als enig N-Afrikaans land volledig gearabiseerd. Libie heb je in Westen (Jabal Nafousa) nog veel berbers. Zo'n 10% is echt berberstalig en na de revolutie onderwijzen ze hun taal weer vrij op scholen. Dit kennen wij in Tunesie niet. De taal is uitgestorven eigenlijk.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:46 schreef Maghrebijnse het volgende:
Aloula, hoe groot zijn de Berberse invloeden op taal, cultuur en eten in Tunesië?
Mijn man is half arabisch half berbers. (Vader berbers moeder arabisch) hij spreekt berbers en arabisch allebij.quote:[b]Op dinsdag 4 april 2017 23:24 schreef Aloulu
mdat enkel de oudere generatie het nog spreekt, de jongere niet meer door ook migratie naar de steden etc. Helaas.
Noord afrikanen zijn origineel allemaal Imazighenquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zeer groot op gebied van cultuur, gebruiken en eten. Alleen weten wij het niet in Tunesie omdat er geen berbers meer wordt gesproken. Wij zijn als enig N-Afrikaans land volledig gearabiseerd. Libie heb je in Westen (Jabal Nafousa) nog veel berbers. Zo'n 10% is echt berberstalig en na de revolutie onderwijzen ze hun taal weer vrij op scholen. Dit kennen wij in Tunesie niet. De taal is uitgestorven eigenlijk.
Maar op gebied van cultuur is net zoals de rest van N-Afrika, kledij, muziek, eten heel veel etc.
Luister dit nummer (arabisch) van minuut 2:10 bijv, hoe vrouwen vroeger klassieke gedichten "zongen":
Punt is dat veel Tunesiers door de taal (arabisch) denken dat ze ook "etnisch" arabisch zijn. Pure onzin. Laatst onderzoek van National Geographic Channel dat van de Tunesiers maar 4% genen heeft die uit het Arabische schiereiland komen en meer dan 80% N-Afrikaanse genen bijv. Je ziet vergeleken bij voor de revolutie wel iets meer bewustwording overigens maar niet echt op grote schaal landelijke schaal. Wel heb je wat verenigingen die proberen laatste beetje amazigh-cultuur in zuid-tunesie te behouden. Maar dat is al te laat eerlijk gezegd. Omdat enkel de oudere generatie het nog spreekt, de jongere niet meer door ook migratie naar de steden etc. Helaas.
Mijn rijst is gewoon lekker. Dus skoet.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:30 schreef Drug het volgende:
berberse cultuur is wel hoger dan arabische moet ik zeggen. die arabs eten ook alleen rijst met kip ;s
Izran noemen ze dat bij ons.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Zeer groot op gebied van cultuur, gebruiken en eten. Alleen weten wij het niet in Tunesie omdat er geen berbers meer wordt gesproken. Wij zijn als enig N-Afrikaans land volledig gearabiseerd. Libie heb je in Westen (Jabal Nafousa) nog veel berbers. Zo'n 10% is echt berberstalig en na de revolutie onderwijzen ze hun taal weer vrij op scholen. Dit kennen wij in Tunesie niet. De taal is uitgestorven eigenlijk.
Maar op gebied van cultuur is net zoals de rest van N-Afrika, kledij, muziek, eten heel veel etc.
Luister dit nummer (arabisch) van minuut 2:10 bijv, hoe vrouwen vroeger klassieke gedichten "zongen":
Punt is dat veel Tunesiers door de taal (arabisch) denken dat ze ook "etnisch" arabisch zijn. Pure onzin. Laatst onderzoek van National Geographic Channel dat van de Tunesiers maar 4% genen heeft die uit het Arabische schiereiland komen en meer dan 80% N-Afrikaanse genen bijv. Je ziet vergeleken bij voor de revolutie wel iets meer bewustwording overigens maar niet echt op grote schaal landelijke schaal. Wel heb je wat verenigingen die proberen laatste beetje amazigh-cultuur in zuid-tunesie te behouden. Maar dat is al te laat eerlijk gezegd. Omdat enkel de oudere generatie het nog spreekt, de jongere niet meer door ook migratie naar de steden etc. Helaas.
ik bedoel die pure van hejazquote:Op dinsdag 4 april 2017 23:30 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Mijn rijst is gewoon lekker. Dus skoet.
Dacht me al te menen dat Tunesiërs het meest gearabiseerd zijn. Maar, sinds de 'revolutie' dus sprake van een Berberrenaissance? Ben Ali hield de mensen anders voor dat de Berberbeschaving verleden is. Hetgeen Koning Hassan ( in mindere mate) ook deed.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:24 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Amen to that! Daarom zijn we ook knapper dan die (Schiereiland/echte) Arabieren. Je ziet het ook aan onze hoofden. We hebben gewoon Berberhoofden en zien er totaal niet Arabisch uit.quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:28 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Noord afrikanen zijn origineel allemaal Imazighen
We zijn allemaal berbers, dear. Marokkanen zijn berbers en geen arabieren. Waar denk je anders dat onze lichte huidskleur en haren vandaan komen? Uit het Arabisch schiereiland waar ze zwart en kroes haar hebben?quote:Op dinsdag 4 april 2017 23:27 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Mijn man is half arabisch half berbers. (Vader berbers moeder arabisch) hij spreekt berbers en arabisch allebij.
Had hem opgehaald. Uren in de file gehangen. Had honger. Was chago. Thuis gegeten en wat gepraat etc. Hij is in slaap gevallen (logisch). Ik heb zijn koffer geruimd en wat rommel gefixt en toen in slaap gevallen.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Fijn dat je vriend er weer is, he?
Das lief van je. Hoe lang is ie weggeweest?quote:Op woensdag 5 april 2017 11:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Had hem opgehaald. Uren in de file gehangen. Had honger. Was chago. Thuis gegeten en wat gepraat etc. Hij is in slaap gevallen (logisch). Ik heb zijn koffer geruimd en wat rommel gefixt en toen in slaap gevallen.
Heerlijk hè.
Niet lang hoor. 2.5 weken maar. Begon hem net pas te missen..quote:Op woensdag 5 april 2017 11:47 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Das lief van je. Hoe lang is ie weggeweest?
Ah, jij bent denk ik dan niet gemaakt voor een verre afstandsrelatie.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:49 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Niet lang hoor. 2.5 weken maar. Begon hem net pas te missen..
Nee, dat kan ik niet. Dat zou voor mij een lijdensweg zijn.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:50 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ah, jij bent denk ik dan niet gemaakt voor een verre afstandsrelatie.
Ik zag mijn ex wel eens maand(en) niet. Alleen telefonisch contact.
Hahaha, kan soms leuk zijn. Soms ook frustrerend.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Nee, dat kan ik niet. Dat zou voor mij een lijdensweg zijn.
Vooral omdat ik bellen haat. Dat is echt zo niet aan mij besteed.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:54 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha, kan soms leuk zijn. Soms ook frustrerend.
Tja, als je geen ander keus hebt...quote:Op woensdag 5 april 2017 11:58 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Vooral omdat ik bellen haat. Dat is echt zo niet aan mij besteed.Net als lang appen
Hoe ver is dat met de auto?quote:Op woensdag 5 april 2017 11:59 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Tja, als je geen ander keus hebt...
Nachten lang telefoneren. Soms tot in de ochtend. En dan de volgende dag eindelijk afspreken. Ondanks dat we dan wisten dat we elkaar over paar uur zouden zien toch nog hele nacht aan de telefoon. Hele rit met elkaar telefoneren. Als hij weer terugreed hield ik hem tot Frankfurt telefonisch gezelschap. Ja, goede ouwe tijden. Heeft ook wel wat hoor.
5 uur. Wat heb ik veel in Duitsland ( we spraken soms ook in andere steden af) en Frankfurt doorgebracht zeg. Voordeel is wel dat ik vloeiend Duits spreek nu. 😜quote:
Het is voor sommigen lastig dit los te zien van de islam. Dat zie je ook in dat topic.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:13 schreef Maghrebijnse het volgende:
Vreemde shit sinds dat incident. Bella, ook last van?
Net liep ik langs drie homo's die echt opvallend keken en vervolgens zachtjes ( heb goed gehoor) tegen elkaar zeiden bah.
Gisteren liep ik langs een homostel ( liepen ook andere mensen). Ze keken me opvallend aan, zeiden wat tegen elkaar en zeiden toen omstebeurt hoi tegen me. Ik zei hoi terug, maar dacht kan nog geforceerder?
Merk echt dat sinds dat incident homo's me anders bejegenen ( terwijl ik sowieso altijd wel hoi tegen mensen zeg en tegen vreemden in winkels praat). Maar ook niet-homo's die toch anders kijken dan een week terug. Ik merk het zo sterk.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:14 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het is voor sommigen lastig dit los te zien van de islam. Dat zie je ook in dat topic.
Ik vermoed dat heel veel Marokkanen onderschatten hoeveel Sub-Sahara Afrikaan in zich hebben.quote:Op woensdag 5 april 2017 11:14 schreef Maghrebijnse het volgende:
Wil wel eens zo een DNA test doen. Ben benieuwd hoeveel % ik berber ben. Ik vermoed wel zeker ergens tussen de 80 en 90% als het al niet meer is.
Ach meis, troost je. Ik word ook aangekeken door low class Tokkies omdat ik allochtoon ben. Ik ben niet achterlijk en weet waarom ze kijken.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Merk echt dat sinds dat incident homo's me anders bejegenen ( terwijl ik sowieso altijd wel hoi tegen mensen zeg en tegen vreemden in winkels praat). Maar ook niet-homo's die toch anders kijken dan een week terug. Ik merk het zo sterk.
Dan bied jij jezelf aan?quote:Op woensdag 5 april 2017 12:17 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Als je iemand nodig hebt, die raak moet schieten hoor ik het wel.
Volgens mij valt dat ook best mee. Mijn pa in elk geval wel, die is echt donker en kroes haar. Hele familie van mijn vaderskant is donker. Zal vast Sub-Sahara invloeden zijn of ( gezien mijn achternaam) Arabische invloeden ( echte Arabieren zijn heel donker).quote:Op woensdag 5 april 2017 12:16 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ik vermoed dat heel veel Marokkanen onderschatten hoeveel Sub-Sahara Afrikaan in zich hebben.
Ook dat zijn mensen. Vind het gewoon jammer, echt waar. Zelfs homo's ( die doorgaans leuk en intelligent) bejegenen me anders.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:17 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ach meis, troost je. Ik word ook aangekeken door low class Tokkies omdat ik allochtoon ben. Ik ben niet achterlijk en weet waarom ze kijken.
Ik vind het vermakelijk. Vooral omdat het laaggeletterde types zijn.
Ja, moet je eens doen.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:21 schreef Stimorol- het volgende:
Wil ook een DNA test. Turken zijn Bastaardskinderen. Herkomst is onduidelijk.
Ik sta er soms van te kijken hoe 'onwetende' Marokkanen praten over 'negers' terwijl een dna-test velen van hen zal doen laten schrikken.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:20 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Volgens mij valt dat ook best mee. Mijn pa in elk geval wel, die is echt donker en kroes haar. Hele familie van mijn vaderskant is donker. Zal vast Sub-Sahara invloeden zijn of ( gezien mijn achternaam) Arabische invloeden ( echte Arabieren zijn heel donker).
Nee daarvoor ken ik je niet goed genoeg. Ik wil alleen kinderen waarvan ik zeker weet dat de moeder een goed hart heeft en geen halve zool is. Nu zeg ik niet dat jij dat wel bent, maar mijn zaadjes zijn veels te kostbaar om zomaar te schenken aan de eerste de bestequote:
Come on. Waar een wil is een weg.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Waarom wil niemand mij zwanger maken?
Zag een keer een documentaire over de heerschappij van Djenghis Khan in het ottomaanse rijk. Die hebben daar ook huisgehouden.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:21 schreef Stimorol- het volgende:
Wil ook een DNA test. Turken zijn Bastaardskinderen. Herkomst is onduidelijk.
Ken jij mij wel goed genoeg om je zaad aan toe te vertrouwen?quote:Op woensdag 5 april 2017 12:31 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Come on. Waar een wil is een weg.
Klopt. Denk alleen wel dat dat meer bij Marokkanen uit Midden/Zuid-Marokko het geval is.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:28 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ik sta er soms van te kijken hoe 'onwetende' Marokkanen praten over 'negers' terwijl een dna-test velen van hen zal doen laten schrikken.
En als is het dan in het uiterlijk niet of minder zichtbaar zijn dat zegt niks over het percentage.
In mijn jeugd was ik helemaal weg van een Marokkaanse dame die had een vader uit Zuiden van Marokko dus gewoon zwarte Marokkaan en de moeder was qua uiterlijk meer de gemiddelde Marokkaan (althans mijn beeld van de gemiddelde dan).
Haha nog nietquote:Op woensdag 5 april 2017 12:40 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ken jij mij wel goed genoeg om je zaad aan toe te vertrouwen?
Zo'n vrouw ben jij niet. Jij wilt ge-wined en dined worden en dan wachten, hand vragen, bruiloft, alle familie invliegen en dan huwelijksnacht en dat gaat niet allemaal in een week.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar ik heb nog een week tot aan mijn vruchtbare periode.
Dus je wil me niet meer?quote:Op woensdag 5 april 2017 12:49 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Zo'n vrouw ben jij niet. Jij wilt ge-wined en dined worden en dan wachten, hand vragen, bruiloft, alle familie invliegen en dan huwelijksnacht en dat gaat niet allemaal in een week.
Ik heb geen uitnodiging ontvangen. Ik heb louter een biologisch feitje ter oren gekregen. Maar dat feit speelt elke maandquote:
Ik stuur wel een foto. Dan je bekijken of we mooie kindjes zouden krijgen.quote:Op woensdag 5 april 2017 12:45 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Maar ik heb nog een week tot aan mijn vruchtbare periode.
Ik vind je nu al leuker dan Cripquote:Op woensdag 5 april 2017 12:27 schreef Maghrebijnse het volgende:
Waarom wil niemand mij zwanger maken?
Stuur maar foto.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:12 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ik stuur wel een foto. Dan je bekijken of we mooie kindjes zouden krijgen.
Crip is nog minderjarig toch?quote:Op woensdag 5 april 2017 13:19 schreef Montelly het volgende:
[..]
Ik vind je nu al leuker dan Crip
Draag je ook zon choker, ik vind dat zo sexy bij vrouwen.
Hey spekkiequote:Op woensdag 5 april 2017 13:24 schreef Stimorol- het volgende:
Hoe gaat het met je dieet? Heb net kibbeling op
Dat is geen dieet.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
Stimorol, doe niks anders dan water en noten eten!!
[ afbeelding ]
Wat is het dan? Dit is mijn ontbijt.quote:
Hoeveel nootjes heb je op?quote:Op woensdag 5 april 2017 13:30 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat is het dan? Dit is mijn ontbijt.
ik vind hem wel goed, jammer dat 'ie veel zwart gemaakt wordtquote:
Ik spreek geen Engels. En je gebruikt zover ik het begrijp een vervoeging van het 3e persoons enkelvoud waar ik de 2e persoon enkelvoud van toepassing is.quote:
Ik spreek Neger Engels.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:40 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Ik spreek geen Engels. En je gebruikt zover ik het begrijp een vervoeging van het 3e persoons enkelvoud waar ik de 2e persoon enkelvoud van toepassing is.
Haha ik weet niet of je het bewust of onbewust doet, maar voor mij neger-Engels = Sranantongo=Surinaams.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik spreek Neger Engels.
Is you stupid?
Surinamers vinden mij altijd lekker.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:43 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Haha ik weet niet of je het bewust of onbewust doet, maar voor mij neger-Engels = Sranantongo=Surinaams.
En dat spreek ik toevallig wel
Wat zijn dat? Pecannoten? Wel lekker, maar variatie is beter.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[ afbeelding ]
Voor de meeste mensen is het Jamaicaans denk ik. No woman, no cry.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:43 schreef vincenzo78 het volgende:
voor mij neger-Engels = Sranantongo=Surinaams.
Ik zie twee praktisch lege schermen dus dat geloof ik directquote:Op woensdag 5 april 2017 13:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[ afbeelding ]
Yup. Vind ze niet lekker.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:46 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat zijn dat? Pecannoten? Wel lekker, maar variatie is beter.
Mi e wakti...quote:Op woensdag 5 april 2017 13:48 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Is gewoon een gezelligheidstopic.
Waar kan ik dat waarnemen?quote:Op woensdag 5 april 2017 13:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Surinamers vinden mij altijd lekker.
Hahaha, heb al een heel dossier van 100 bladzijdes hierover getikt. Geloof me, al genoeg gedaan, maar nu even opnieuw brainstormen vandaar de lege schermen.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:48 schreef hugecooll het volgende:
[..]
Ik zie twee praktisch lege schermen dus dat geloof ik direct
Mss eens wat gaan uitvoeren zodat je een beter antwoord krijgt dan 'hoe doe je dat?' op de vraag 'how?' want dit kan zo niet he
pffff
druk druk drukquote:Op woensdag 5 april 2017 13:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hahaha, heb al een heel dossier van 100 bladzijdes hierover getikt. Geloof me, al genoeg gedaan, maar nu even opnieuw brainstormen vandaar de lege schermen.
Het gaat hier niet om God.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:48 schreef Yiha3 het volgende:
But understand this, that in the last days there will come times of difficulty. For people will be lovers of self, lovers of money, proud, arrogant, abusive, disobedient to their parents, ungrateful, unholy, heartless, unappeasable, slanderous, without self-control, brutal, not loving good, treacherous, reckless, swollen with conceit, lovers of pleasure rather than lovers of God, having the appearance of godliness, but denying its power. Avoid such people
nee, die heeft jou nooit gekendquote:
Mijn laatste Turkse vriendinnetje hield heel erg van discussiëren, omdat ze voornamelijk discussies voerde met mensen onder haar niveau totdat ze mij tegenkwam. Desondanks gaf ik haar wel het gevoel dat ze af en toe haar punt maakte. Ik maakte dan mijn punt op een ander moment.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Surinamers vinden mij altijd lekker.
Iets met community en de pr en invulling daarvan.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:51 schreef hugecooll het volgende:
[..]
druk druk druk
wat moet je uitvogelen dan?
Simon Sinek niet te serieus nemen he.quote:Op woensdag 5 april 2017 13:51 schreef Maghrebijnse het volgende:
. Geloof me, al genoeg gedaan, maar nu even opnieuw brainstormen vandaar de lege schermen.
Houd niet van noten. Jij?quote:Op woensdag 5 april 2017 13:50 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Wat zijn je favoriete noten dan? En eet je ze gebrand of ongebrand?
Ik zie daar iets...quote:Op woensdag 5 april 2017 13:23 schreef Maghrebijnse het volgende:
[ afbeelding ]
Dan zoek ik je wel op dan kom ik het aanschouwen of die Surinamers daar gelijk in hadden.quote:
Duh. Maar heb geen interesse in andere mannen. Heb de mijne al.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:08 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Dan zoek ik je wel op dan kom ik het aanschouwen of die Surinamers daar gelijk in hadden.
Je weet wel dat mannen (Surinaams of niet) vaak dingen zeggen omdat ze met het verkeerde hoofd denken hè?
Goed zo!quote:Op woensdag 5 april 2017 14:28 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Duh. Maar heb geen interesse in andere mannen. Heb de mijne al.
Alles netjes op afstand
Stimirolletje erin en dan vliegt de tijd voorbij. Mijn vader kauwde vroeger altijd stimirol.quote:
Ja die was vroeger ook lekkerder ja.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:35 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Stimirolletje erin en dan vliegt de tijd voorbij. Mijn vader kauwde vroeger altijd stimirol.
De originele versie dan hè want die van tegenwoordig is hele andere shit.
Linzensoep erin of is dat pas om 16:00?quote:Op woensdag 5 april 2017 14:36 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja die was vroeger ook lekkerder ja.
Heb een dipje
Straks gaat er iets anders inquote:Op woensdag 5 april 2017 14:37 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Linzensoep erin of is dat pas om 16:00?
Heb serieus zin in soep nu. Lekker stukje brood erin.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:49 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
De soep wordt nooit zo heet gegeten als ie wordt opgediend.
Ik had laatst een lekkere soep gemaakt en brood licht geroosterd en vervolgens een knoflook op fijn gewreven.quote:Op woensdag 5 april 2017 14:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heb serieus zin in soep nu. Lekker stukje brood erin.
ok, slotje dan maar?quote:
niemand is graag 2de keusquote:
Doe zo een bericht. Mijn tel is uitgevallen, vandaar.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:01 schreef vincenzo78 het volgende:
[..]
Gokken en paarden gaan zo ver terug als de mensheid.
Ja, merk dat sinds het incident heel erg. Vreselijk.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:13 schreef BellaaElisa het volgende:
Maghrebijnse Ik heb dat ook. Ik ging naar de stad even, ik wordt van alle kanten aangekeken. Dacht is er iets met me kleding ofzo, echt wel raar dat ze nu gelijk zo doen... van de week ook liep ik naar de huisarts werd er opeens geroepen "kut hoofddoekje" dit dat.
Heheheh... Girl jij hebt een dirty mind.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:12 schreef BellaaElisa het volgende:
Haiiiii
Stimorolhoe was het met je mannetje.
Wat zeg jij dan?quote:Op woensdag 5 april 2017 15:13 schreef BellaaElisa het volgende:
Maghrebijnse Ik heb dat ook. Ik ging naar de stad even, ik wordt van alle kanten aangekeken. Dacht is er iets met me kleding ofzo, echt wel raar dat ze nu gelijk zo doen... van de week ook liep ik naar de huisarts werd er opeens geroepen "kut hoofddoekje" dit dat.
En dan nog door die kleine snotaapjes, die net uit een luier komen, die nog kinderbijslag ontvangen. Gaan ze stoer doen, achja gewoon doorlopen.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:15 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Ja, merk dat sinds het incident heel erg. Vreselijk.
Hahahahaquote:Op woensdag 5 april 2017 15:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heheheh... Girl jij hebt een dirty mind.
Ik heb ook een dirty mind.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:15 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Heheheh... Girl jij hebt een dirty mind.
Allah weet dit welquote:
Hij is knap ja.quote:Op woensdag 5 april 2017 15:20 schreef Stimorol- het volgende:
Maar is het nou drug? Je zei dat je hem knap vond.
wat moet dit niet zijn in Marokko dan?quote:
Wil oooook!quote:Op woensdag 5 april 2017 15:24 schreef Stimorol- het volgende:
Ga zo in zijn armen liggen en aan hem snuiven
Men is daar dan ook...quote:Op woensdag 5 april 2017 15:22 schreef Yiha3 het volgende:
[..]
wat moet dit niet zijn in Marokko dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |