Oh, Libanezen dus ook? Wist ik niet. In Marokko zijn mensen uit Tetouan de enige die de Q niet gebruiken.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:20 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ah zoals Libanezen enzo?
Bij ons is dat niet. Qaaf of de bedoeïenen "g". Enah gult op platteland zeggen ze.
Qayl is zo'n bij jullie? Niet shams?
Doen Marokkanen ook alles verkleinen? Shams wordt "shamousa", en met namen ook...sara wordt "sarroura" (saratje), mohammed "hamouda" etc?
Ja libanezen egyptenaren Syriers uit grote steden. Als je je in dialecten en ontwikkeling verdiept is heel interessant sommige overeenkomsten of oorsprongen.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:25 schreef Maghrebijnse het volgende:
Oh, Libanezen dus ook? Wist ik niet. In Marokko zijn mensen uit Tetouan de enige die de Q niet gebruiken.
Van het woord qayloula. Siesta. Tussen dhohr en asr vaak. Warmste periode van de dag als men slaapje (qayloula) gaat doen. Grappig die oorsprong.quote:Shams wordt ook wel gebruikt, maar mensen uit Tetouan en Tanger gebruiken veelal (q)ayla.
Verschilt per land. Maar niet nieuw nee.quote:Valt mee. Vooral namen inderdaad. Is dat een nieuwe trend of zo?
Yup, van qayloula. Hoe verdiep jij je daarin? Via welke boeken?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:31 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Ja libanezen egyptenaren Syriers uit grote steden. Als je je in dialecten en ontwikkeling verdiept is heel interessant sommige overeenkomsten of oorsprongen.
[..]
Van het woord qayloula. Siesta. Tussen dhohr en asr vaak. Warmste periode van de dag als men slaapje (qayloula) gaat doen. Grappig die oorsprong.
[..]
Verschilt per land. Maar niet nieuw nee.
ok dan kan ik dit oogluikend toestaanquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:28 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Yup. Nu jij nog. Zijn we van je af.
Daten als in vriendschap of bedoel je wat anders?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik wil een keer daten met een vrouw. Ben k nu raar ?
alles een keer proberen ja tochquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Ik wil een keer daten met een vrouw. Ben k nu raar ?
Daten in vriendschap. Dus denk aan hammam enz, kusje. Dan stop. En dan bioscoop ofzoquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:35 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Daten als in vriendschap of bedoel je wat anders?
Googlen in engels en Arabisch. Beide talen kan je veel vinden.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:33 schreef Maghrebijnse het volgende:
Yup, van qayloula. Hoe verdiep jij je daarin? Via welke boeken?
Hammam en dan een kusje? Hmmmmmmm...quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Daten in vriendschap. Dus denk aan hammam enz, kusje. Dan stop. En dan bioscoop ofzo
is te laat, ik begin een verslaving te ontwikkelenquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Wat kan je dan toestaan? Begrijp je niet. Minder drugs gebruiken hoor.
wat niet weet wat niet deertquote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Hahaha alles nee. Maar ben nu al zoveel jaar getrouwd.
Ga ik eens doen. Heb nog een aantal boeken hierover liggen, die ik eerst nog moet lezen, maar waar haal ik de tijd vandaan?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:37 schreef Aloulu het volgende:
[..]
Googlen in engels en Arabisch. Beide talen kan je veel vinden.
Arabic forum googlen. Eerste hit is forum. Kan je veel lezen en van allerlei dialecten mensen die reageren en vergelijken etc.
Echt heel interessant als je van houdt dan. Marokko en geheel Noord Afrika heeft dus twee verschillende Arabische taalinvloeden uit verschillende perioden. Hilali bedoeïenen arabic met bepaalde unieke eigenschappen en sulaymi Arabisch die later is gekomen. En kan je ook per land lezen en per gebied en wat die dialecten eigen maakt bijv qua grammatica etc.
Hahahahahahahaha mafkees. Ik bedoel alleen 1 kusje. En een hammam met badkleding niet sexueel.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:39 schreef Maghrebijnse het volgende:
[..]
Hammam en dan een kusje? Hmmmmmmm...
Gisteravond wat tekort gekomen, wella?
Geen idee. Vertel jij het mij maar.quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:54 schreef Drug het volgende:
[..]
ja welke van de 1 mogelijke interpretatie(s) bedoel ik
wil je maghrebijnse en mij joinen?quote:Op dinsdag 4 april 2017 22:58 schreef BellaaElisa het volgende:
[..]
Geen idee. Vertel jij het mij maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |