Heb van 23:00 tot ~00:30 geslapen, toen 5 uur wakker gelegen.quote:
Maar waarom?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:10 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb van 23:00 tot ~00:30 geslapen, toen 5 uur wakker gelegen.
Stress voor tentamen & college misschien, idk.quote:
Wehehe, neequote:Op maandag 27 maart 2017 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Is dit geen leuk topic voor onze Pokkol?
F&L / bevolkingsgroei Afrika inperken door onconventionele maatregelen
Baudet een reptillian.. Ja, nu vallen de puzzelstukjes opeens op hun plaats..quote:
Hemel. Wat heb je gedaan al die tijd dan? Saai zeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Stress voor tentamen & college misschien, idk.
watquote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef remlof het volgende:
Volgens de kaartje is de OP daalt het geboortecijfer wereldwijd, behalve in midden-Afrika.
Dat hebben Pokkel en ik vannacht vastgesteld. Omdat hij kijkt alsof ie nog niet aan z'n human skin gewend is.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Baudet een reptillian.. Ja, nu vallen de puzzelstukjes opeens op hun plaats..
Excuus, ik deed een Elziesje. Ik bedoelde "volgens de kaartjes in de OP daalt het geboortecijfer wereldwijd...".quote:
Goed werk weer van de internetnachtploeg. Tijd nuttig besteed. Zo komt de waarheid uiteindelijk wel aan het licht voor de gewone man.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hebben Pokkel en ik vannacht vastgesteld. Omdat hij kijkt alsof ie nog niet aan z'n human skin gewend is.
Proberen te slapen, en dan om het uur een YouTube filmpje kijken. Over de saaiheid maakte ik me het minst druk.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hemel. Wat heb je gedaan al die tijd dan? Saai zeg.
Check.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
Kan deze trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Opdat wij de bijdrages van Japie niet vergeten.
Hier misschien nog een sterker plaatje.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:23 schreef remlof het volgende:
Dan pleur ik die geboortecijferkaartjes wel hier neer:
Bruto geboortecijfer per land in 2008:
[ afbeelding ]
Bruto geboortecijfer per land in 2014:
[ afbeelding ]
Heb je dit zojuist even in paint bij elkaar gekrabbeld? Allemachtig.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier misschien nog een sterker plaatje.
[ afbeelding ]
Als de gezondheidszorg en omstandigheden toenemen waardoor de kindersterfte daalt, dan zakt het geboortecijfer tot op of rond de 2 kinderen. Daar zijn maar een paar uitzonderingen op.
Ja, ik heb in een kwartiertje alle geboortedata van de wereld van 1960 tot 2014 verwerkt, vind je het mooi?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:26 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb je dit zojuist even in paint bij elkaar gekrabbeld? Allemachtig.
Alleen jammer dat iedereen flink door blijft kezen als 4 op de 5 kinderen gewoon blijft leven.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier misschien nog een sterker plaatje.
[ afbeelding ]
Als de gezondheidszorg en omstandigheden toenemen waardoor de kindersterfte daalt, dan zakt het geboortecijfer tot op of rond de 2 kinderen. Daar zijn maar een paar uitzonderingen op.
Als je twee kinderen krijgt die voor je levensonderhoud moeten gaan zorgen en de sterfte is 20%, dan zit 1 op de 25 ouders zonder kroost. Toch best vervelend voor je boerderijtje en zo.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen jammer dat iedereen flink door blijft kezen als 4 op de 5 kinderen gewoon blijft leven.
Nee. Kliederwerk, terug naar groep 8.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik heb in een kwartiertje alle geboortedata van de wereld van 1960 tot 2014 verwerkt, vind je het mooi?
Kan ik daar meteen leren spellen. Oh wacht, dat kan ik al.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee. Kliederwerk, terug naar groep 8.
Maar om er dan meteen 6 of 7 te nemenquote:Op maandag 27 maart 2017 15:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je twee kinderen krijgt die voor je levensonderhoud moeten gaan zorgen en de sterfte is 20%, dan zit 1 op de 25 ouders zonder kroost. Toch best vervelend voor je boerderijtje en zo.
Daar waar de grootste honger is worden de meeste kinderen geboren. Laten we wat voedselhulp sturenquote:Op maandag 27 maart 2017 15:23 schreef remlof het volgende:
Dan pleur ik die geboortecijferkaartjes wel hier neer:
Bruto geboortecijfer per land in 2008:
[ afbeelding ]
Bruto geboortecijfer per land in 2014:
[ afbeelding ]
Absoluut.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Oftewel: de oplossing van het overbevolkingsprobleem in Afrika ligt in het omhoog brengen van de levensstandaard daar.
Wat je dus niet moet doen is het bezuinigen op ontwikkelingshulp.
quote:Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
Kan deze trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Opdat wij de bijdrages van Japie niet vergeten.
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Oftewel: de oplossing van het overbevolkingsprobleem in Afrika ligt in het omhoog brengen van de levensstandaard daar.
Gelukkig kunnen we Congo nog plunderen. Daar ligt immers nog genoeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.
Nee, want als het geboortecijfer daalt groeit de bevolking minder snel.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt op deze aardkloot met de huidige technologie niet zo luxe als wij leven met meer dan een paar miljard mensen.
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Stabiel veel te hoog.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want als het geboortecijfer daalt groeit de bevolking minder snel.
Als elke twee volwassenen gemiddeld maar twee kinderen krijgen is de bevolking stabiel.
Maar als die twee kinderen drie keer zo veel vlees eten als hun ouders per week heb je wel een probleem op termijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Als elke twee volwassenen gemiddeld maar twee kinderen krijgen is de bevolking stabiel.
De vraag is wel of ontwikkelingshulp altijd bijdraagt aan het omhoog brengen van de levensstandaard en daarmee het verlagen van het aantal kinderen per vrouw. Dit zal nogal verschillen qua doelmatigheid.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Lees nog een keer waar je op reageert.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.
Verlicht ons.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?
Gunstiger klimaat, minder conflicten en beter bestuur vermoed ik.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?
Vooral ook omdat onze welvaart grotendeels veroorzaakt wordt door het verstoken van fossiele energie.. Als dat feestje voorbij gaat, leven we vanzelf een stuk armoediger (en gaan we weer meer kinderen krijgen?)..quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.
Minder libertarische staten vooral.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gunstiger klimaat, minder conflicten en beter bestuur vermoed ik.
Dat klopt. De gemiddelde Chinees is ook zeer arm.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.
Er is niet genoeg energie voorhanden om dat te bewerkstelligen laat staan overige grondstoffen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt op deze aardkloot met de huidige technologie niet zo luxe als wij leven met meer dan een paar miljard mensen.
Allicht. De gemiddelde Indier heeft ook een kleinere footprint dan de gemiddelde Chinees.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.
Wat ontwikkelingshulp vooral is, is verkapte exportsubsidie en baantjes voor mensen hierquote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vraag is wel of ontwikkelingshulp altijd bijdraagt aan het omhoog brengen van de levensstandaard en daarmee het verlagen van het aantal kinderen per vrouw. Dit zal nogal verschillen qua doelmatigheid.
Daarom moeten we zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Gaat me veel te langzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral ook omdat onze welvaart grotendeels veroorzaakt wordt door het verstoken van fossiele energie.. Als dat feestje voorbij gaat, leven we vanzelf een stuk armoediger (en gaan we weer meer kinderen krijgen?)..
Idd. Het is onbegonnen werk met de huidige technologie.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is niet genoeg energie voorhanden om dat te bewerkstelligen laat staan overige grondstoffen.
Verwacht je nu dat mensen vrijwillig afstand doen van gratis geld?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom moeten we zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Gaat me veel te langzaam.
Maar vertel eens, hoe gaat ontwikkelingshulp Afrika zo goed helpen en waarom doet het dat dan al 50 jaar niet?quote:
Red het klimaat, dood een Amerikaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt. De gemiddelde Chinees is ook zeer arm.
Amerikanen slaan ook wel echt alles hoor. Die hebben per capita dezelfde footprint als twee of drie Nederlanders, afhankelijk van waar je naar kijkt.
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vertel eens, hoe gaat ontwikkelingshulp Afrika zo goed helpen en waarom doet het dat dan al 50 jaar niet?
Maar niet tijdens een oorlog, want niemand verbruikt zoveel grondstoffen als een Amerikaanse militair.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Red het klimaat, dood een Amerikaan.
Er zijn ook een stuk meer negers gekweektquote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.
Dat laatste kun je natuurlijk onmogelijk volledig op het conto van ontwikkelingshulp schrijven.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.
In dat geval: Red het klimaat, dood een Arabier zodat de VS dat niet meer hoeft te doen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar niet tijdens een oorlog, want niemand verbruikt zoveel grondstoffen als een Amerikaanse militair.
Met z'n Humvees.
Goed punt. Conclusie: Israel is duurzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In dat geval: Red het klimaat, dood een Arabier zodat de VS dat niet meer hoeft te doen.
Nee, dat klopt natuurlijk. Maar zeggen dat het "al 50 jaar niet heeft geholpen" is wel het andere uiterste. Al was het alleen al om de miljoenen mensenlevens die zijn gered.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat laatste kun je natuurlijk onmogelijk volledig op het conto van ontwikkelingshulp schrijven.
Net zoals je het kapitalisme niet alle kudo's kunt geven van een welvarender wereld.
Zeker. Hoewel ik me er bewust van ben dat je zo een hoop discussies dood slaat: de waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat klopt natuurlijk. Maar zeggen dat het "al 50 jaar niet heeft geholpen" is wel het andere uiterste. Al was het alleen al om de miljoenen mensenlevens die zijn gered.
Moshavimquote:Op maandag 27 maart 2017 15:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt. Conclusie: Israel is duurzaam.
Zag Kaas- je anders wel vies correcten gisteren.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan ik daar meteen leren spellen. Oh wacht, dat kan ik al.
Saudi-Arabie, ook zo'n mooi voorbeeld:quote:
Liever kelderende geboortecijfers, dan geboortecijfers in je kelder.quote:
Corrigeren bedoel je, neem ik aan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:46 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zag Kaas- je anders wel vies correcten gisteren.
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Saudi-Arabie, ook zo'n mooi voorbeeld:
[ afbeelding ]
Boeiend, dan droogt er eens een plasje op. Hoe erg kan dat zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.
Zolang het uit de zee wordt gehaald, is dat toch geen probleem?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.
Als je planten hebt die het goed doen op zout water niet nee.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang het uit de zee wordt gehaald, is dat toch geen probleem?
Aan zeewater geen gebrek, daar komt alleen maar meer van als de poolkappen smelten.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zolang het uit de zee wordt gehaald, is dat toch geen probleem?
Gewoon die ondergrondse waterbekken vullen met zeewater.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je planten hebt die het goed doen op zout water niet nee.
Binnenkort gewoon dat zeewater naar lege olievelden pompen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Aan zeewater geen gebrek, daar komt alleen maar meer van als de poolkappen smelten.
Slim zeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon die ondergrondse waterbekken vullen met zeewater.
Zakt het zout vanzelf naar de bodem, probleem opgelost.
De vroegere zeebodem van de Flevopolder levert immers ook zeer vruchtbare landbouwgrond.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gewoon die ondergrondse waterbekken vullen met zeewater.
Zakt het zout vanzelf naar de bodem, probleem opgelost.
Nee, wij leven in een geglobaliseerde samenleving en daarom gebruik ik lekker Engels.quote:
Ash, ben jij het?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, wij leven in een geglobaliseerde samenleving en daarom gebruik ik lekker Engels.
Iets ander klimaat, maar goed, palmbomen moeten ook ergens groeien.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:59 schreef remlof het volgende:
[..]
De vroegere zeebodem van de Flevopolder levert immers ook zeer vruchtbare landbouwgrond.
Marx gebruikte ook Engels.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee, wij leven in een geglobaliseerde samenleving en daarom gebruik ik lekker Engels.
Oké, maar dan moet je dat ook doen. Ik lees liever correct Engels dan gebrekkig Nederlands.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:02 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
You don't know van alles manquote:
Slechtste grap in de geschiedenis van deze reeks.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Marx gebruikte ook Engels.
Dus als Engels goed genoeg was voor het proletariaat, is het goed genoeg voor ons.
Coulant.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Slechtste grap in de geschiedenis van deze reeks.
Dat zijn toch al je moderatorskills?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Groucho was veel grappiger dan Karlquote:Op maandag 27 maart 2017 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Bedankt, php.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:09 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Dat zijn toch al je moderatorskills?
TitusPullo is helaas al een tijdje niet meer gesignaleerd.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:10 schreef Tchock het volgende:
Hebben we Leidse users hier? Anders kan iemand Ketchup eens goed in zijn ballen gaan trappen op het grasveldje tegenover de rechtenfaculteit van de UL nu.
Goh, het duurde wel een seconde of twee bij mijquote:Op maandag 27 maart 2017 16:06 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Marx gebruikte ook Engels.
Dus als Engels goed genoeg was voor het proletariaat, is het goed genoeg voor ons.
Nou nou nou.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:10 schreef Tchock het volgende:
Hebben we Leidse users hier? Anders kan iemand Ketchup eens goed in zijn ballen gaan trappen op het grasveldje tegenover de rechtenfaculteit van de UL nu.
Holy fuck, dat zou dan ook al een oorkonde waard zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Remlof post op een veel hoger, inhoudelijker en interessanter niveau dan jij doet dus die vergelijking zou oneerlijk zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:13 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik ben vandaag al Ash én php genoemd. Als iemand nou ook nog een vergelijking met Remlof maakt wordt mijn eer wel erg aangetast hoor.
Juist..quote:Op maandag 27 maart 2017 16:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Remlof post op een veel hoger, inhoudelijker en interessanter niveau dan jij doet dus die vergelijking zou oneerlijk zijn.
Ja, ik weet dat het lastig voor te stellen is, maar dan lees je dingen alsquote:
En dan is het toch direct duidelijk.quote:
Probeer eens om 5:10 op te staan.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Friek_ het volgende:
Morgen om 6.20u weer op. Met vwo-5 naar Den Haag mensen.
Onmenselijke tijden om op te staan.
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Friek_ het volgende:
Lekker overuren schrijven.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Friek_ het volgende:
Gewoon verslapen. Hebben die jochies ook weer een mooi verhaal.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Friek_ het volgende:
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet intelligent genoeg om de diepe filosofische boodschap achter zo'n bericht te achterhalen.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik weet dat het lastig voor te stellen is, maar dan lees je dingen als
[..]
En dan is het toch direct duidelijk.
VWO, leuk lijkt me.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:15 schreef Friek_ het volgende:
Originaliteit 0/10 komische waarde 0/10 accuraatheid 5/10quote:Op maandag 27 maart 2017 16:17 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Sommige mensen zijn nou eenmaal niet intelligent genoeg om de diepe filosofische boodschap achter zo'n bericht te achterhalen.
Had je ook maar een echte opleiding moeten doen.
Wordt dat afgerond naar een 1,7?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Originaliteit 0/10 komische waarde 0/10 accuraatheid 5/10
Eindscore 1,67
Net als mijn 8,45 dus.quote:
quote:Beste meneer -huppelepup-,
Ik heb zojuist het gecombineerde cijfer opgeteld en kom uit op het cijfer (7.7 (schrijfopdrachten) + 9.2 (tentamen)) : 2 = 8.45. Dit zou dus betekenen dat ik op één punt net geen 9 heb weten te behalen. Daarom zou ik u extra willen verzoeken coulant naar de herbeoordeling te kijken. Uiteindelijk heeft u natuurlijk het laatste woord over de herbeoordeling, maar ik wil u hier wel van op de hoogte stellen.
Met vriendelijke groet,
KetchupFTW
Én dus geen 9 afgerond.quote:
Wat jij wil is dubbel afronden, dan kun je van elk getal een 10 maken. Super chill.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:23 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb echt dit zielige jankschrift opgestuurd naar de leraar die nog een herbeoordeling van mijn essay zou doen:
[..]
Zo werkt afronden natuurlijk niet. 8,45 kan nooit 9 worden.quote:
Jij ligt nu toch ergens op het gras te maffen?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:18 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik vind een tentamen van 9-11 én een verplicht werkcollege van 19-21:30 eigenlijk best ingaan tegen het verbod op foltering/onmenselijke behandeling. Misschien kan ik beroep instellen.
Daarom heb ik één punt nodig voor een 8,5quote:Op maandag 27 maart 2017 16:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt afronden natuurlijk niet. 8,45 kan nooit 9 worden.
Nee, ik zit nog te fokken in de UB. Dat kan je ook al als een marteling zien.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Jij ligt nu toch ergens op het gras te maffen?
Klinkt niet echt mensonterend.
Fijn dat je volledig ten overvloede de docent op de hoogte stelt dat meneertje het laatste woord heeft.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:23 schreef KetchupFTW het volgende:
Ik heb echt dit zielige jankschrift opgestuurd naar de leraar die nog een herbeoordeling van mijn essay zou doen:
[..]
Zou me zeer verbazen als een docent dat inwilligt. Maar misschien heb je welk zulke flapdrollen op die nep-uni van je.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daarom heb ik één punt nodig voor een 8,5
Anders vond ik het té brutaal klinkenquote:Op maandag 27 maart 2017 16:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Fijn dat je volledig ten overvloede de docent op de hoogte stelt dat meneertje het laatste woord heeft.
Ik mag niet hopen dat je die krijgt.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:25 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Daarom heb ik één punt nodig voor een 8,5
Maak dat een rechtenstudent wijs. Zo rondt Pokkel nog altijd zijn studieduur af op nominaal.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Zo werkt afronden natuurlijk niet. 8,45 kan nooit 9 worden.
Anders ga ik procederen over een tentamenvraag, tot aan de examencommissie.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:26 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zou me zeer verbazen als een docent dat inwilligt. Maar misschien heb je welk zulke flapdrollen op die nep-uni van je.
Misgunner?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik mag niet hopen dat je die krijgt.
Doe je ding. Ik zie je topic waar je om hulp vraagt over zaken die je waarschijnlijk in je examenreglement kunt vinden wel tegemoet.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:27 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Anders ga ik procederen over een tentamenvraag, tot aan de examencommissie.
Nee, niets persoonlijks. Maar een beoordeling van werk is op de inhoud, niet op de uitkomst. Als er een fout in de beoordeling zit kan er worden aangepast, maar zeker niet om de reden die jij geeft. Als het zou werken, doet het serieuze afbreuk aan de kwaliteit van het instituut.quote:
Aan de ene kant mooie cijfers. Klagen helpt altijd. Je doet ook honneurs? Dan zal dat wel goed aansluiten bij je gemiddelde. Wat best knap is.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:23 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
We hebben het over een faculteit rechten.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, niets persoonlijks. Maar een beoordeling van werk is op de inhoud, niet op de uitkomst. Als er een fout in de beoordeling zit kan er worden aangepast, maar zeker niet om de reden die jij geeft. Als het zou werken, doet het serieuze afbreuk aan de kwaliteit van het instituut.
Hehe, snap ik. Ik vind overigens dat ik inhoudelijk wel een paar goede argumenten heb hoor, maar de leraar en ik staan op redelijk goeie voet, dus misschien gunt hij mequote:Op maandag 27 maart 2017 16:28 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee, niets persoonlijks. Maar een beoordeling van werk is op de inhoud, niet op de uitkomst. Als er een fout in de beoordeling zit kan er worden aangepast, maar zeker niet om de reden die jij geeft. Als het zou werken, doet het serieuze afbreuk aan de kwaliteit van het instituut.
Nice.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:27 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Maak dat een rechtenstudent wijs. Zo rondt Pokkel nog altijd zijn studieduur af op nominaal.
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Aan de ene kant mooie cijfers. Klagen helpt altijd. Je doet ook honneurs? Dan zal dat wel goed aansluiten bij je gemiddelde. Wat best knap is.
Aan de andere kant begin je de brief met "ik". Dat is een doodzonde. Dat verdient een nekschot en een kritische herziening van alle gehaalde cijfers. Minimaal.
quote:Beste Ketchup,
Vanwege dit gebedel krijg je 1,0 aftrek.
Veel plezier met je 7,45.
Okdoei,
prof.dr.mr. huppeldepup.
Je kunt die zoen beter voor je docent bewaren dan voor Janneke.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:29 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Hehe, snap ik. Ik vind overigens dat ik inhoudelijk wel een paar goede argumenten heb hoor, maar de leraar en ik staan op redelijk goeie voet, dus misschien gunt hij me
Pokkel doet er al jaren over om het te behalen, als het niks voorstellen doet hadden ze hem dat toch ook zo kunnen geven.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hebben het over een faculteit rechten.
Laten we niet doen alsof ze daar kwaliteit leveren.
Ken je nagaan hoe slecht 'ie is, sjon!quote:Op maandag 27 maart 2017 16:30 schreef john2406 het volgende:
[..]
Pokkel doet er al jaren over om het te behalen, als het niks voorstellen doet hadden ze hem dat toch ook zo kunnen geven.
Thats where youre wrong Disana, nouja misschien 5 dan nog wel.quote:
Ik begin straks met mijn eerste honoursvak, van 19:00 tot 21:30 dus.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:29 schreef Ryon het volgende:
[..]
Aan de ene kant mooie cijfers. Klagen helpt altijd. Je doet ook honneurs? Dan zal dat wel goed aansluiten bij je gemiddelde. Wat best knap is.
Aan de andere kant begin je de brief met "ik". Dat is een doodzonde. Dat verdient een nekschot en een kritische herziening van alle gehaalde cijfers. Minimaal.
Hoe beoordeel je de opleiding recht & economie, 70% recht en 30% economie?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:29 schreef GSbrder het volgende:
[..]
We hebben het over een faculteit rechten.
Laten we niet doen alsof ze daar kwaliteit leveren.
Ah. Maar dan sta je over semester 1 toch al gemiddeld een 7.5 / 8?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Ik begin straks met mijn eerste honoursvak, van 19:00 tot 21:30 dus.
30% economie, dat lijkt me optimistisch.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Hoe beoordeel je de opleiding recht & economie, 70% recht en 30% economie?
quote:
30% een echte studie dus. 70% vrijetijdsbesteding.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:32 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Hoe beoordeel je de opleiding recht & economie, 70% recht en 30% economie?
Waarzeggerij is een echte studie?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
30% een echte studie dus. 70% vrijetijdsbesteding.
7,3. Ik had jammer genoeg voor een tienpuntsvak een 6. Ik sta naar alle waarschijnlijkheid een 7.6/7.7 als ik mijn laatste tentamens terugheb.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ah. Maar dan sta je over semester 1 toch al gemiddeld een 7.5 / 8?
Staat op de site.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef GSbrder het volgende:
[..]
30% economie, dat lijkt me optimistisch.
Ga uit van 10%.
Niveau hbo mbo of vwo?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
7,3. Ik had jammer genoeg voor een tienpuntsvak een 6. Ik sta naar alle waarschijnlijkheid een 7.6/7.7 als ik mijn laatste tentamens terugheb.
De studie die ik doe kan je wel classificeren als MBO-3 niveau.quote:
Dan hoef ik slechts drie 9'ens te halen om cum laude mijn propedeuse binnen te slepen! Eitje!quote:Op maandag 27 maart 2017 16:36 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
7,3. Ik had jammer genoeg voor een tienpuntsvak een 6. Ik sta naar alle waarschijnlijkheid een 7.6/7.7 als ik mijn laatste tentamens terugheb.
Dus of vwo net of niet een voldoende!quote:Op maandag 27 maart 2017 16:38 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
De studie die ik doe kan je wel classificeren als MBO-3 niveau.
Zou wel fijn zijn nu :lquote:
Laten we maar hopen dat het bedrag wat het opbrengen doet, hier in het land besteed wordt is het niet?quote:Op maandag 27 maart 2017 16:51 schreef Tem het volgende:
Staat hier weer een huis te koop. Allemaal jonkies met hun vermogende ouders.
Lijkt Amsterdam wel
Begin van het einde.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:51 schreef Tem het volgende:
Lijkt Amsterdam wel
Begin van een groenlinks-bolwerkquote:
Worden vast AirBnB-appartementjes van gemaakt.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:51 schreef Tem het volgende:
Lijkt Amsterdam wel
quote:Op maandag 27 maart 2017 16:46 schreef john2406 het volgende:
Zou men mij ook in het hoofd gescheten hebben en dacht ik dat ik verstand geplant kreeg?
Je loopt toch al lang genoeg mee (sorry) op de uni om te weten dat goede cijfers en daadwerkelijke competentie niet samen hoeven te gaan?quote:Op maandag 27 maart 2017 17:26 schreef Pokkelmans het volgende:
Het is voor mij al confronterend genoeg dat zo'n figuur als Ketchup wél gewoon goede cijfers haalt en nominaal loopt. Worden er hier ook nog eens grappen over gemaakt. Nee, bedankt jongens.
Even scriptie inleveren en gaan met die banaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:26 schreef Pokkelmans het volgende:
Het is voor mij al confronterend genoeg dat zo'n figuur als Ketchup wél gewoon goede cijfers haalt en nominaal loopt. Worden er hier ook nog eens grappen over gemaakt. Nee, bedankt jongens.
Ik wou gewoon even dat dit gezegd werd. Beste POL-SC'ers, zoals Ketchup zou zeggen; take note.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je loopt toch al lang genoeg mee (sorry) op de uni om te weten dat goede cijfers en daadwerkelijke competentie niet samen hoeven te gaan?
Nee joh. De laatste groep streeft naar efficiëntie. Dat is wat je moet hebben binnen een organisatie.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:30 schreef Perrin het volgende:
Beter een harde werker met matige intelligentie dan zeer slim maar erg lui.
Hangt er vanaf wat je wil denk ik. Als je een simpele taak hebt die vaak gedaan moet worden heb je liever die eerste. Als je creatieve oplossingen wil hebben heb je meer aan de luie slimmerd.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:30 schreef Perrin het volgende:
Zo ben ik akkoord.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:35 schreef Ryon het volgende:
Van hard werken word je alleen maar moe. Je kan beter de hele dag een beetje koffie drinken, over willekeurige onderwerpen filosoferen en dan zo rond vijf een uur aan het bier gaan.
Exact.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:33 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]![]()
*PS: Een 7,45 zal afgerond worden naar een 7.
Goede buit.quote:De munt heeft een nominale waarde van 1 miljoen Canadese dollars, maar is 3,7 miljoen euro in goud waard. [..] De munt heeft een doorsnee van 53 centimeter, is 3 centimeter dik en bevat 99,999 procent puur goud.
Zullen dan wel van buiten Rotterdam komen.quote:Op maandag 27 maart 2017 16:51 schreef Tem het volgende:
Lijkt Amsterdam wel
Tjah. Lekker nuttige munt ook weer. Goed werk Canada en Duitsland.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:38 schreef Tchock het volgende:
Gouden munt van 100 kilo gestolen uit museum Berlijn
[ afbeelding ]
[..]
Goede buit.
Zijn er vijf van verkocht. Hoe decadent kun je worden.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:39 schreef Ryon het volgende:
[..]
Tjah. Lekker nuttige munt ook weer. Goed werk Canada en Duitsland.
In het echte leven: ja, want useful idiot.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:30 schreef Perrin het volgende:
AirBnBquote:Op maandag 27 maart 2017 16:57 schreef remlof het volgende:
[..]
Worden vast AirBnB-appartementjes van gemaakt.
Mwah.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:39 schreef Tem het volgende:
[..]
AirBnB
Wel een leuk item gisteren erover bij Lubach.
Laatst een keer een wedstrijdje gehouden met wat vrienden. Op zo'n anoniem sociaal platform waar het stikt van hormonaal disfunctionele wijven, wie met één post de meeste kudo's en reacties kon verzamelen. Mijn post ging fier aan kop. De inhoud was ongeveer "Afgelopen week de jongen van mijn dromen gescoord, maar net te horen gekregen dat ik leukemie heb. Wat nu?".quote:Op maandag 27 maart 2017 17:38 schreef Ryon het volgende:
Ik heb vandaag tussen het koffiedrinken door aardig wat omzet gedraaid door likes te harken met wat posts op social media. Ik kende de theorie, maar ik wist niet dat het in de praktijk ook echt zo werkte.
Volgens mij kun je veel meer reacties verzamelen met:quote:Op maandag 27 maart 2017 17:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Laatst een keer een wedstrijdje gehouden met wat vrienden. Op zo'n anoniem sociaal platform waar het stikt van hormonaal disfunctionele wijven, wie met één post de meeste kudo's en reacties kon verzamelen. Mijn post ging fier aan kop. De inhoud was ongeveer "Afgelopen week de jongen van mijn dromen gescoord, maar net te horen gekregen dat ik leukemie heb. Wat nu?".
Niet mijn meest trotse overwinning, maar toch wel een overwinning.
De Mythbusters zeiden dat een muntje vanaf het Empire State Building gooien niet tot dodelijke slachtoffer zou leiden.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:38 schreef Tchock het volgende:
Gouden munt van 100 kilo gestolen uit museum Berlijn
[ afbeelding ]
[..]
Goede buit.
"De eerste twee gingen nog wel maar de derde zit met zijn ruggengraatje tussen de messen vast waardoor die niet meer draaien. Nu maakt het een erg irritant geluid. Tips?"quote:Op maandag 27 maart 2017 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij kun je veel meer reacties verzamelen met:
"Afgelopen week is m'n poes bevallen van zeven kittens, maar ik krijg ze niet door de blender. Wat nu?"
Minder kudo's.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Volgens mij kun je veel meer reacties verzamelen met:
"Afgelopen week is m'n poes bevallen van zeven kittens, maar ik krijg ze niet door de blender. Wat nu?"
Denk het. Zijn volgens mij een vast aantal bezichtigingsmomenten met een club geïnteresseerden met dikke plofkop vaders die het moeten financieren.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:38 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Zullen dan wel van buiten Rotterdam komen.
Al die provinciale import.
Liever dit dan plofkoppers zonder kinderen. Dan krijg je namelijk te maken met nog meer Airbnb-rolkoffers.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:44 schreef Tem het volgende:
[..]
Denk het. Zijn volgens mij een vast aantal bezichtigsmomenten met een club geïnteresseerden met dikke plofkop vaders die het moeten financieren.
1 reactie is toch wel 10 kudo's waard.quote:
"Mijn koolmonoxidemelder is defect. Hij piept al een hele tijd terwijl er niks in de brand staat. Hoe zet ik het geluid uit?"quote:Op maandag 27 maart 2017 17:43 schreef Tchock het volgende:
[..]
"De eerste twee gingen nog wel maar de derde zit met zijn ruggengraatje tussen de messen vast waardoor die niet meer draaien. Nu maakt het een erg irritant geluid. Tips?"
Buurman klappen, opgelost. En zo goed was het stukkie van Lubach niet, vond ik dan.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Leuk totdat je buurman denkt dit geweldige concept ook te gaan gebruiken.
Dan laten ze je gewoon liggen. Mensen<dieren.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:45 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
"Mijn koolmonoxidemelder is defect. Hij piept al een hele tijd terwijl er niks in de brand staat. Hoe zet ik het geluid uit?"
En daarna niet meer reageren.
True, van mij mogen ze. Is alleen wel opvallend hoe die markt in 3 jaar compleet is omgeslagen.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:45 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Liever dit dan plofkoppers zonder kinderen. Dan krijg je namelijk te maken met nog meer Airbnb-rolkoffers.
Als ze vermeend dierenleed zien, is dat ook een vrijbrief om allerlei verschrikkelijke dingen te zeggen over mensen. In sommige kringen toon je daarmee je menselijkheid. In andere kringen ben je dan gewoon een tokkie.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan laten ze je gewoon liggen. Mensen<dieren.
Nouja, dan gaat mevr. maar in één stuk in de vrieskist. Zo'n veroordeling kan ik echt niet gebruiken bij mijn ambities.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:43 schreef Ryon het volgende:
'Celstraf voor doden en in stukken zagen echtgenote'
Tegenwoordig mag er dus echt helemaal niets meer in dit land.
Ik hoorde laatst een collega die in Rotterdam wilde kopen.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:46 schreef Tem het volgende:
[..]
True, van mij mogen ze. Is alleen wel opvallend hoe die markt in 3 jaar compleet is omgeslagen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ketchup zou waarschijnlijk teak note zeggen, gezien z'n taalgevoel.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Ik wou gewoon even dat dit gezegd werd. Beste POL-SC'ers, zoals Ketchup zou zeggen; take note.
Vandaag was ook een winkel aan de PC Hooftstraat beklad met verf die krokodillenleren jassen verkoopt van ¤120.000 per stuk. Lekker nuttig.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:47 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als ze vermeend dierenleed zien, is dat ook een vrijbrief om allerlei verschrikkelijke dingen te zeggen over mensen. In sommige kringen toon je daarmee je menselijkheid. In andere kringen ben je dan gewoon een tokkie.
Alle juweliers ook meteen aanpakken.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vandaag was ook een winkel aan de PC Hooftstraat beklad met verf die krokodillenleren jassen verkoopt van ¤120.000 per stuk. Lekker nuttig.
Komt bovenop dat m'n sectievoorzitter met een longonsteking thuis op bed ligt en m'n opleidingsdocent (coach) ook plots heeft moeten afzeggen vanwege ziekte.quote:
quote:Op maandag 27 maart 2017 17:47 schreef skysherrif het volgende:
Het is geel en als je op de knop drukt is het roodIk dacht je nieuwste jeugdpuist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier is het nog niet zo'n probleem maar geloof wel dat het in Amsterdam centrum redelijk irritant kan zijn als daar vastgoed mensen dit gaan uitbuiten. Aan de andere kant is dat hetzelfde als huisjesmelkers en studenten.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Buurman klappen, opgelost. En zo goed was het stukkie van Lubach niet, vond ik dan.
Of gewoon een d/t-fout posten.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan laten ze je gewoon liggen. Mensen<dieren.
Klopt, het zal irritant zijn. Maar ergens zijn de (meeste) mensen die in Amsterdam-centrum over dat soort dingen miepen ook tamelijk hypocriet. Ze kijken alleen naar de excessen en vergoelijken daarmee dat ze zelf ook meedoen met het verhuren van hun huis. O wee als de buurman 3 maanden z'n huis in de verhuur doet, maar zelf geen probleem als ze hun vakantie in Bali financieren met Airbnb.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Hier is het nog niet zo'n probleem maar geloof wel dat het in Amsterdam centrum redelijk irritant kan zijn als daar vastgoed mensen dit gaan uitbuiten. Aan de andere kant is dat hetzelfde als huisjesmelkers en studenten.
Ja, super effectief.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vandaag was ook een winkel aan de PC Hooftstraat beklad met verf die krokodillenleren jassen verkoopt van ¤120.000 per stuk. Lekker nuttig.
Hier snap ik niks van. Ja, hypocrisie is altijd vervelend, maar Airbnb is gewoon kut. Ongeacht wie het allemaal doen.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:50 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Klopt, het zal irritant zijn. Maar ergens zijn de (meeste) mensen die in Amsterdam-centrum over dat soort dingen miepen ook tamelijk hypocriet. Ze kijken alleen naar de excessen en vergoelijken daarmee dat ze zelf ook meedoen met het verhuren van hun huis. O wee als de buurman 3 maanden z'n huis in de verhuur doet, maar zelf geen probleem als ze hun vakantie in Bali financieren met Airbnb.
Waarom is het altijd kut? Als iemand in de zomervakantie z'n huisje op Airbnb zet, is het dan meteen verschrikkelijk?quote:Op maandag 27 maart 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van. Ja, hypocrisie is altijd vervelend, maar Airbnb is gewoon kut. Ongeacht wie het allemaal doen.
Nee, natuurlijk niet. Net als bij toeristen of duiven in je stad is er een niveau waar niemand last van heeft en een niveau waarop delen van buurten haast onleefbaar worden voor normale bewoners.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:52 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Waarom is het altijd kut? Als iemand in de zomervakantie z'n huisje op Airbnb zet, is het dan meteen verschrikkelijk?
Dan gaan die normale bewoners weg, als ze niet van de drukte houden.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:53 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. Net als bij toeristen of duiven in je stad is er een niveau waar niemand last van heeft en een niveau waarop delen van buurten haast onleefbaar worden voor normale bewoners.
Ik snap de paupers die het gebruiken ook niet, wie wil er nu liever in het huis van een wildvreemde zitten ipv in een hotel.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:52 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier snap ik niks van. Ja, hypocrisie is altijd vervelend, maar Airbnb is gewoon kut. Ongeacht wie het allemaal doen.
Goed antwoord. Als je buurt kut is geworden, dan verhuis je toch lekker?!?!!quote:Op maandag 27 maart 2017 17:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dan gaan die normale bewoners weg, als ze niet van de drukte houden.
Hotels zijn veel duurder natuurlijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik snap de paupers die het gebruiken ook niet, wie wil er nu liever in het huis van een wildvreemde zitten ipv in een hotel.
Ik zou nooit Airbnb gebruiken, dan nog liever een hostel.
Of je zorgt er zelf voor dat je buurt minder kut wordt.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Goed antwoord. Als je buurt kut is geworden, dan verhuis je toch lekker?!?!!
Ik zou nooit een hostel gebruiken.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:53 schreef remlof het volgende:
[..]
Ik snap de paupers die het gebruiken ook niet, wie wil er nu liever in het huis van een wildvreemde zitten ipv in een hotel.
Ik zou nooit Airbnb gebruiken, dan nog liever een hostel.
Ja, ga je zelf toeristen bij de buren aanpakken. Lekker idee. Het enige wat je misschien kunt doen is de gemeente bellen.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:54 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Of je zorgt er zelf voor dat je buurt minder kut wordt.
Of je pakt de overlast aan, maar geeft niet meteen het platform de schuld.
U zit liever in het flatje van een stinkende Zuid-Europeaan?quote:Op maandag 27 maart 2017 17:55 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik zou nooit een hostel gebruiken.
Met twaalf stinkende Zuid-Europeanen in een bunker, nee danku.
"Ik heb last van rolkoffers". Sow, first world problem hoor.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:55 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ga je zelf toeristen bij de buren aanpakken. Lekker idee. Het enige wat je misschien kunt doen is de gemeente bellen.
Nee, in sommige landen heb je gewoon hotels nodig.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:56 schreef remlof het volgende:
[..]
U zit liever in het flatje van een stinkende Zuid-Europeaan?
Ook dat, opvoeden zit er niet in met steeds wiseelende kuttoeristen.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:56 schreef Tchock het volgende:
Staan jullie nou weer om 3 uur voor mijn portiek te kotsen? Ik heb vorige week nog gezegd dat dat niet mag schavuiten!
Maar in elke straat van Amsterdam centrum een kamer kunnen huren kon nog niet voor Airbnb en dat de overlast daarmee toeneemt is volledig te begrijpen. Beetje flauw het probleem ontkennen dit.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
"Ik heb last van rolkoffers". Sow, first world problem hoor.
"Ik heb gehoord dat een Brit laatst in een portiek stond te pissen." Inderdaad, dat kwam nooit voor, voordat er Airbnb was.
In zo'n stinkstad als Amsterdam ook.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, in sommige landen heb je gewoon hotels nodig.
Er is een verschil tussen het probleem relativeren en ontkennen. Overlast ontstaat door toeristen, dat snappen we allemaal. Die toeristen moeten ergens overnachten, tot zover ook akkoord. Maar o jee als er in de stad Airbnb's open gaan. Terwijl Amsterdammers zelf willen dat er minder nieuwe hotels worden gebouwd. Rara politiepet.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar in elke straat van Amsterdam centrum een kamer kunnen huren kon nog niet voor Airbnb en dat de overlast daarmee toeneemt is volledig te begrijpen. Beetje flauw het probleem ontkennen dit.
GS vindt Airbnb alleen maar gaaf omdat het de huizenprijs in Amsterdam omhoog jaagt.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar in elke straat van Amsterdam centrum een kamer kunnen huren kon nog niet voor Airbnb en dat de overlast daarmee toeneemt is volledig te begrijpen. Beetje flauw het probleem ontkennen dit.
Mooi toch? Allemaal leuk geld voor Amsterdammers om projecten mee te betalen, door die hoge huizenprijs.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:02 schreef remlof het volgende:
[..]
GS vindt Airbnb alleen maar gaaf omdat het de huizenprijs in Amsterdam omhoog jaagt.
Ja, die toeristen moeten dan ook opbokken naar Utrecht (buitenwijk van Amsterdam) of Zandvoort (Amsterdam beach). Niet met zijn miljoenen in Amsterdam-centrum gaan lopen hangen en pitten.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het probleem relativeren en ontkennen. Overlast ontstaat door toeristen, dat snappen we allemaal. Die toeristen moeten ergens overnachten, tot zover ook akkoord. Maar o jee als er in de stad Airbnb's open gaan. Terwijl Amsterdammers zelf willen dat er minder nieuwe hotels worden gebouwd. Rara politiepet.
Zo gek. Begrijp hier echt niks van, dat mensen minder nieuwe hotels willen maar het dan niet chill vinden als die toeristen in normale woonhuizen trekken.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen het probleem relativeren en ontkennen. Overlast ontstaat door toeristen, dat snappen we allemaal. Die toeristen moeten ergens overnachten, tot zover ook akkoord. Maar o jee als er in de stad Airbnb's open gaan. Terwijl Amsterdammers zelf willen dat er minder nieuwe hotels worden gebouwd. Rara politiepet.
Terwijl de leefbaarheid in rap tempo daalt.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mooi toch? Allemaal leuk geld voor Amsterdammers om projecten mee te betalen, door die hoge huizenprijs.
Oprotten met Airbnb.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Toeristen moeten sowieso hoogwaardiger worden.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, die toeristen moeten dan ook opbokken naar Utrecht (buitenwijk van Amsterdam) of Zandvoort (Amsterdam beach). Niet met zijn miljoenen in Amsterdam-centrum gaan lopen hangen en pitten.
Het was/is gewoon een gat in de markt.quote:
Ah, je wilt niet de oplossing en niet het alternatief.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Zo gek. Begrijp hier echt niks van, dat mensen minder nieuwe hotels willen maar het dan niet chill vinden als die toeristen in normale woonhuizen trekken.
Welnee. De leefbaarheid daalt minder snel dan dat de huizenwaarde stijgt.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:04 schreef remlof het volgende:
[..]
Terwijl de leefbaarheid in rap tempo daalt.
Je begrijpt dat dit op de langere termijn juist funest is voor de makelaardij hoop ik?
En dat toeristen niet in zo'n moslimghetto willen bivakeren natuurlijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:08 schreef Tchock het volgende:
Dat ik ver genoeg van het centrum woon om te voorkomen dat het huis van mijn buren door toeristen wordt geclaimd is denk ik het enige voordeel van Nieuw-West.
Wat is er goed aan groei van de huizenwaarde als er alleen maar minder leefruimte voor bewoners komt?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Welnee. De leefbaarheid daalt minder snel dan dat de huizenwaarde stijgt.
Dus met andere woorden, we kunnen prima wat leefbaarheid opofferen om de huizenmarkt te boosten.
Nieuw-West, alsnog een Airbnb-nest.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:08 schreef Tchock het volgende:
Dat ik ver genoeg van het centrum woon om te voorkomen dat het huis van mijn buren door toeristen wordt geclaimd is denk ik het enige voordeel van Nieuw-West.
Welvaart, meer geld voor de Roverheid, minder sociale problemen, minder onderklasse.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat is er goed aan groei van de huizenwaarde als er alleen maar minder leefruimte voor bewoners komt?
Drukte, herrie en veel toeristen in het centrum van Amsterdam. Je verwacht het niet.quote:Op maandag 27 maart 2017 17:49 schreef Tem het volgende:
[..]
Hier is het nog niet zo'n probleem maar geloof wel dat het in Amsterdam centrum redelijk irritant kan zijn als daar vastgoed mensen dit gaan uitbuiten. Aan de andere kant is dat hetzelfde als huisjesmelkers en studenten.
Gewoon verlinken via de kliklijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:12 schreef Tchock het volgende:
Overigens staan er ook gewoon hier in de buurt kamers op Airbnb zie ik. Zelfs in mijn straat voor meer dan 100 euro per nacht.
Dure grap, dat wonen/huren in Amsterdamquote:Op maandag 27 maart 2017 18:12 schreef Tchock het volgende:
Overigens staan er ook gewoon hier in de buurt kamers op Airbnb zie ik. Zelfs in mijn straat voor meer dan 100 euro per nacht.
Haha, ik zit in mijn gemeente te kijken en daar zijn er ook best wat. Inc. een gedeelde kamer op de slaapbank van ene Mike.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:12 schreef Tchock het volgende:
Women only, zeker.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:15 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Haha, ik zit in mijn gemeente te kijken en daar zijn er ook best wat. Inc. een gedeelde kamer op de slaapbank van ene Mike.
Nouja, zoiets betaal je toch ook wel met gemak voor een beetje hotel in het centrum.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:15 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Dure grap, dat wonen/huren in Amsterdam
Dat zou ik dus doen, flikker op met dat Airbnbquote:Op maandag 27 maart 2017 18:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, zoiets betaal je toch ook wel met gemak voor een beetje hotel in het centrum.
Gemiddelde kamerprijs 143 euro tegen 140 op Airbnb, las ik net ergens.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:17 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, zoiets betaal je toch ook wel met gemak voor een beetje hotel in het centrum.
Ik zou ook liever een hotel nemen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zou ik dus doen, flikker op met dat Airbnb
Een hotelkamer is natuurlijk wel wat anders dan een appartement.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:18 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gemiddelde kamerprijs 143 euro tegen 140 op Airbnb, las ik net ergens.
Dat zijn gewoon paupers. Ga dan niet op vakantie als je geen knaken hebt om in een restaurant te eten.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een hotelkamer is natuurlijk wel wat anders dan een appartement.
Sommige mensen willen graag een huisje, zodat ze ook kunnen koken.
Je zal je afzuigkap maar schoon moeten maken nadat er een Chinees gezin in je hut heeft gezeten.
Ik zou mijn huis sowieso nooit op Airbnb zetten. Je wil toch geen vreemden in je bed hebben en zo.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:21 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een hotelkamer is natuurlijk wel wat anders dan een appartement.
Sommige mensen willen graag een huisje, zodat ze ook kunnen koken.
Je zal je afzuigkap maar schoon moeten maken nadat er een Chinees gezin in je hut heeft gezeten.
Nooit aan one-night stands gedaan dus?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou mijn huis sowieso nooit op Airbnb zetten. Je wil toch geen vreemden in je bed hebben en zo.
Op vakantie wil ik graag koken met lokale ingredienten.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon paupers. Ga dan niet op vakantie als je geen knaken hebt om in een restaurant te eten.
Die kan je ook in het lokale restaurant eten. Hoef je ook de afwas niet te doen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:25 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Op vakantie wil ik graag koken met lokale ingredienten.
Nou ja, dan lig je er zelf in elk geval nog naast ter controle.quote:
Ik eet echt zelden in een restaurant als ik op vakantie ben.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:22 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat zijn gewoon paupers. Ga dan niet op vakantie als je geen knaken hebt om in een restaurant te eten.
Omdat jij naar oorden gaat waar niet eens fatsoenlijke straatverlichting isquote:Op maandag 27 maart 2017 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik eet echt zelden in een restaurant als ik op vakantie ben.
Hebben ze niet in de apenlanden die jij bezoekt. Het enige vreten dat daar is, is wat je zelf meeneemt de grens over.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik eet echt zelden in een restaurant als ik op vakantie ben.
All-in!quote:Op maandag 27 maart 2017 18:29 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat jij naar oorden gaat waar niet eens fatsoenlijke straatverlichting is
Of wat je zelf vist uit de Ganges.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:30 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Hebben ze niet in de apenlanden die jij bezoekt. Het enige vreten dat daar is, is wat je zelf meeneemt de grens over.
Stront waarschijnlijk.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of wat je zelf vist uit de Ganges.
Allemaal te outsourcen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zou mijn huis sowieso nooit op Airbnb zetten. Je wil toch geen vreemden in je bed hebben en zo.
Cholera.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Of wat je zelf vist uit de Ganges.
Zweden?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Ik ga deze zomer ook naar een bestemming zonder normaal voedsel.
Je gaat naar Trumpistan?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Engeland?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
De VS?quote:Op maandag 27 maart 2017 18:33 schreef GSbrder het volgende:
Impala huren en Supernatural-stijl door de VS. crossen.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:36 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Kans dat je daar een hotel met keuken hebt is wel minimaal. Drive through-alles.
Ik dacht dat je maximaal bijleende.quote:Op maandag 27 maart 2017 18:37 schreef Pokkelmans het volgende:
Het is ook gewoon al zes jaar geleden dat ik voor het laatst serieus op vakantie ben geweest. En dat was dan naar Spanje.
In tussentijd alleen maar "uitstapjes" gehad naar Belgie, Frankrijk en Duitsland.
Emoquote:Op maandag 27 maart 2017 18:37 schreef Pokkelmans het volgende:
Het is ook gewoon al zes jaar geleden dat ik voor het laatst serieus op vakantie ben geweest. En dat was dan naar Spanje.
In tussentijd alleen maar "uitstapjes" gehad naar Belgie, Frankrijk en Duitsland.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |