Heb van 23:00 tot ~00:30 geslapen, toen 5 uur wakker gelegen.quote:
Maar waarom?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:10 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb van 23:00 tot ~00:30 geslapen, toen 5 uur wakker gelegen.
Stress voor tentamen & college misschien, idk.quote:
Wehehe, neequote:Op maandag 27 maart 2017 14:59 schreef xpompompomx het volgende:
Is dit geen leuk topic voor onze Pokkol?
F&L / bevolkingsgroei Afrika inperken door onconventionele maatregelen
Baudet een reptillian.. Ja, nu vallen de puzzelstukjes opeens op hun plaats..quote:
Hemel. Wat heb je gedaan al die tijd dan? Saai zeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:11 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Stress voor tentamen & college misschien, idk.
watquote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef remlof het volgende:
Volgens de kaartje is de OP daalt het geboortecijfer wereldwijd, behalve in midden-Afrika.
Dat hebben Pokkel en ik vannacht vastgesteld. Omdat hij kijkt alsof ie nog niet aan z'n human skin gewend is.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef Ryon het volgende:
[..]
Baudet een reptillian.. Ja, nu vallen de puzzelstukjes opeens op hun plaats..
Excuus, ik deed een Elziesje. Ik bedoelde "volgens de kaartjes in de OP daalt het geboortecijfer wereldwijd...".quote:
Goed werk weer van de internetnachtploeg. Tijd nuttig besteed. Zo komt de waarheid uiteindelijk wel aan het licht voor de gewone man.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:15 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat hebben Pokkel en ik vannacht vastgesteld. Omdat hij kijkt alsof ie nog niet aan z'n human skin gewend is.
Proberen te slapen, en dan om het uur een YouTube filmpje kijken. Over de saaiheid maakte ik me het minst druk.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:14 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hemel. Wat heb je gedaan al die tijd dan? Saai zeg.
Check.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
Kan deze trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Opdat wij de bijdrages van Japie niet vergeten.
Hier misschien nog een sterker plaatje.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:23 schreef remlof het volgende:
Dan pleur ik die geboortecijferkaartjes wel hier neer:
Bruto geboortecijfer per land in 2008:
[ afbeelding ]
Bruto geboortecijfer per land in 2014:
[ afbeelding ]
Heb je dit zojuist even in paint bij elkaar gekrabbeld? Allemachtig.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier misschien nog een sterker plaatje.
[ afbeelding ]
Als de gezondheidszorg en omstandigheden toenemen waardoor de kindersterfte daalt, dan zakt het geboortecijfer tot op of rond de 2 kinderen. Daar zijn maar een paar uitzonderingen op.
Ja, ik heb in een kwartiertje alle geboortedata van de wereld van 1960 tot 2014 verwerkt, vind je het mooi?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:26 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Heb je dit zojuist even in paint bij elkaar gekrabbeld? Allemachtig.
Alleen jammer dat iedereen flink door blijft kezen als 4 op de 5 kinderen gewoon blijft leven.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:25 schreef Tchock het volgende:
[..]
Hier misschien nog een sterker plaatje.
[ afbeelding ]
Als de gezondheidszorg en omstandigheden toenemen waardoor de kindersterfte daalt, dan zakt het geboortecijfer tot op of rond de 2 kinderen. Daar zijn maar een paar uitzonderingen op.
Als je twee kinderen krijgt die voor je levensonderhoud moeten gaan zorgen en de sterfte is 20%, dan zit 1 op de 25 ouders zonder kroost. Toch best vervelend voor je boerderijtje en zo.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen jammer dat iedereen flink door blijft kezen als 4 op de 5 kinderen gewoon blijft leven.
Nee. Kliederwerk, terug naar groep 8.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, ik heb in een kwartiertje alle geboortedata van de wereld van 1960 tot 2014 verwerkt, vind je het mooi?
Kan ik daar meteen leren spellen. Oh wacht, dat kan ik al.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:31 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Nee. Kliederwerk, terug naar groep 8.
Maar om er dan meteen 6 of 7 te nemenquote:Op maandag 27 maart 2017 15:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als je twee kinderen krijgt die voor je levensonderhoud moeten gaan zorgen en de sterfte is 20%, dan zit 1 op de 25 ouders zonder kroost. Toch best vervelend voor je boerderijtje en zo.
Daar waar de grootste honger is worden de meeste kinderen geboren. Laten we wat voedselhulp sturenquote:Op maandag 27 maart 2017 15:23 schreef remlof het volgende:
Dan pleur ik die geboortecijferkaartjes wel hier neer:
Bruto geboortecijfer per land in 2008:
[ afbeelding ]
Bruto geboortecijfer per land in 2014:
[ afbeelding ]
Absoluut.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Oftewel: de oplossing van het overbevolkingsprobleem in Afrika ligt in het omhoog brengen van de levensstandaard daar.
Wat je dus niet moet doen is het bezuinigen op ontwikkelingshulp.
quote:Op maandag 27 maart 2017 15:21 schreef Ryon het volgende:
Kan deze trouwens in de OP?
[ afbeelding ]
Opdat wij de bijdrages van Japie niet vergeten.
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Oftewel: de oplossing van het overbevolkingsprobleem in Afrika ligt in het omhoog brengen van de levensstandaard daar.
Gelukkig kunnen we Congo nog plunderen. Daar ligt immers nog genoeg.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.
Nee, want als het geboortecijfer daalt groeit de bevolking minder snel.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
We gebruiken nu al 2-3 aardes kwa grondstoffen. Als de rest van de wereld onze levensstandaard krijgt is dat nog totaal onhoudbaarder.
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt op deze aardkloot met de huidige technologie niet zo luxe als wij leven met meer dan een paar miljard mensen.
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Stabiel veel te hoog.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Nee, want als het geboortecijfer daalt groeit de bevolking minder snel.
Als elke twee volwassenen gemiddeld maar twee kinderen krijgen is de bevolking stabiel.
Maar als die twee kinderen drie keer zo veel vlees eten als hun ouders per week heb je wel een probleem op termijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
Als elke twee volwassenen gemiddeld maar twee kinderen krijgen is de bevolking stabiel.
De vraag is wel of ontwikkelingshulp altijd bijdraagt aan het omhoog brengen van de levensstandaard en daarmee het verlagen van het aantal kinderen per vrouw. Dit zal nogal verschillen qua doelmatigheid.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:33 schreef remlof het volgende:
Lees nog een keer waar je op reageert.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.
Verlicht ons.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?
Gunstiger klimaat, minder conflicten en beter bestuur vermoed ik.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geboorte daalt als het opleidingsniveau van vrouwen stijgt en hoe heeft ontwikkelingshulp Afrika zo goed geholpen tot nu toe? Waarom stijgt het welvaartsniveau in ZO Azie zo enorm en dat in Afrika niet?
Vooral ook omdat onze welvaart grotendeels veroorzaakt wordt door het verstoken van fossiele energie.. Als dat feestje voorbij gaat, leven we vanzelf een stuk armoediger (en gaan we weer meer kinderen krijgen?)..quote:Op maandag 27 maart 2017 15:36 schreef Tchock het volgende:
[..]
De toenemende welvaart moet ook niet betekenen dat we allemaal als Amerikanen gaan leven. Minstens zo belangrijk is dat de ontwikkelde wereld (waar dus steeds meer landen toe behoren) zelf duurzamer en zuiniger wordt. Dat gebeurt ook wel overigens maar wel pijnlijk langzaam.
Minder libertarische staten vooral.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gunstiger klimaat, minder conflicten en beter bestuur vermoed ik.
Dat klopt. De gemiddelde Chinees is ook zeer arm.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.
Er is niet genoeg energie voorhanden om dat te bewerkstelligen laat staan overige grondstoffen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Je kunt op deze aardkloot met de huidige technologie niet zo luxe als wij leven met meer dan een paar miljard mensen.
Allicht. De gemiddelde Indier heeft ook een kleinere footprint dan de gemiddelde Chinees.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef remlof het volgende:
[..]
De gemiddelde Chinees heeft wast een veel kleinere footprint dan de gemiddelde Amerikaan.
Wat ontwikkelingshulp vooral is, is verkapte exportsubsidie en baantjes voor mensen hierquote:Op maandag 27 maart 2017 15:37 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De vraag is wel of ontwikkelingshulp altijd bijdraagt aan het omhoog brengen van de levensstandaard en daarmee het verlagen van het aantal kinderen per vrouw. Dit zal nogal verschillen qua doelmatigheid.
Daarom moeten we zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Gaat me veel te langzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vooral ook omdat onze welvaart grotendeels veroorzaakt wordt door het verstoken van fossiele energie.. Als dat feestje voorbij gaat, leven we vanzelf een stuk armoediger (en gaan we weer meer kinderen krijgen?)..
Idd. Het is onbegonnen werk met de huidige technologie.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Er is niet genoeg energie voorhanden om dat te bewerkstelligen laat staan overige grondstoffen.
Verwacht je nu dat mensen vrijwillig afstand doen van gratis geld?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Daarom moeten we zo snel mogelijk van fossiele brandstoffen af. Gaat me veel te langzaam.
Maar vertel eens, hoe gaat ontwikkelingshulp Afrika zo goed helpen en waarom doet het dat dan al 50 jaar niet?quote:
Red het klimaat, dood een Amerikaan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:39 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat klopt. De gemiddelde Chinees is ook zeer arm.
Amerikanen slaan ook wel echt alles hoor. Die hebben per capita dezelfde footprint als twee of drie Nederlanders, afhankelijk van waar je naar kijkt.
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar vertel eens, hoe gaat ontwikkelingshulp Afrika zo goed helpen en waarom doet het dat dan al 50 jaar niet?
Maar niet tijdens een oorlog, want niemand verbruikt zoveel grondstoffen als een Amerikaanse militair.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
Red het klimaat, dood een Amerikaan.
Er zijn ook een stuk meer negers gekweektquote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.
Dat laatste kun je natuurlijk onmogelijk volledig op het conto van ontwikkelingshulp schrijven.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat lang niet alle ontwikkelingshulp goed wordt ingezet is volstrekt evident. Dat is geen bewijs van dat het nooit werkt, of dat het dat de afgelopen 50 jaar niet heeft gedaan. De meeste Afrikaanse landen zijn welvarender geworden.
In dat geval: Red het klimaat, dood een Arabier zodat de VS dat niet meer hoeft te doen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:42 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Maar niet tijdens een oorlog, want niemand verbruikt zoveel grondstoffen als een Amerikaanse militair.
Met z'n Humvees.
Goed punt. Conclusie: Israel is duurzaam.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:43 schreef Pokkelmans het volgende:
[..]
In dat geval: Red het klimaat, dood een Arabier zodat de VS dat niet meer hoeft te doen.
Nee, dat klopt natuurlijk. Maar zeggen dat het "al 50 jaar niet heeft geholpen" is wel het andere uiterste. Al was het alleen al om de miljoenen mensenlevens die zijn gered.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:43 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat laatste kun je natuurlijk onmogelijk volledig op het conto van ontwikkelingshulp schrijven.
Net zoals je het kapitalisme niet alle kudo's kunt geven van een welvarender wereld.
Zeker. Hoewel ik me er bewust van ben dat je zo een hoop discussies dood slaat: de waarheid zal ergens in het midden liggen.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, dat klopt natuurlijk. Maar zeggen dat het "al 50 jaar niet heeft geholpen" is wel het andere uiterste. Al was het alleen al om de miljoenen mensenlevens die zijn gered.
Moshavimquote:Op maandag 27 maart 2017 15:44 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Goed punt. Conclusie: Israel is duurzaam.
Zag Kaas- je anders wel vies correcten gisteren.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:31 schreef Tchock het volgende:
[..]
Kan ik daar meteen leren spellen. Oh wacht, dat kan ik al.
Saudi-Arabie, ook zo'n mooi voorbeeld:quote:
Liever kelderende geboortecijfers, dan geboortecijfers in je kelder.quote:
Corrigeren bedoel je, neem ik aan.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:46 schreef KetchupFTW het volgende:
[..]
Zag Kaas- je anders wel vies correcten gisteren.
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:46 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Saudi-Arabie, ook zo'n mooi voorbeeld:
[ afbeelding ]
Boeiend, dan droogt er eens een plasje op. Hoe erg kan dat zijn.quote:Op maandag 27 maart 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.
Zolang het uit de zee wordt gehaald, is dat toch geen probleem?quote:Op maandag 27 maart 2017 15:49 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dat is juist allesbehalve duurzaam. Het water voor dat groen komt uit een aquifer waar ze (uiteraard) nu meer water uithalen dan dat er weer inkomt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |