SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.12 Februari: Senior Advisor Stephen Miller spreekt namens Trump in verschillende tv-programma's over de "ban" en wat The White House daarmee van plan is na de laatste nederlaag in de rechtszaal.
13 Februari: Trudeau op staatsbezoek in de VS. Hij weerstaat de intimidatie-handdruk van Trump. Verder ontvangen Trump en Ivanka Amerikaanse en Canadese zakenvrouwen. Tenslotte tot op heden alleen redelijk nette tweets (zou die telefoon dan toch?).
14 Februari: Flynn had te vroeg en teveel met Rusland gesproken en en had daarom besloten dat het beter zou zijn als hij eieren voor zijn geld zou kiezen.
15 Februari: Trump heeft iets te lang op rechtse sites rondgehangen gisteravond en begint zijn dag met een rondje beschuldigingen aan Clinton, Obama, de pers en de veiligheidsdiensten.
16 Februari: Wauw, wat een ongelooflijk bizarre persconferentie! In 77 minuten laat Trump zich van zijn slechtste kant te zien, door incoherent te brabbelen en pers continu te beledigen. Quote van de dag is: "The leaks are real, but the news is fake."
17 Februari: Media berichten dat Trump 100.000 National Guards wil inzetten tegen illegalen, wat onmiddellijk ontkend werd door Sean Spicer.
18 Februari: Campagne-stijl bijeenkomst in Melbourne (Fla.) weer vol met 'alternatieve feiten' in toespraak TrumpHoeren neuken, nooit meer werken.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:16 schreef xpompompomx het volgende:
Schiet het eigenlijk al op met de vervanging van de ACA?
House Freedom Caucus steunt trouwens het healthcare plan van Dr. Rand Paul.quote:Op vrijdag 17 februari 2017 17:03 schreef antiderivative het volgende:
Hier een policy brief van de GOP, via Politico, over Obamacare: PDF
Wat we hebben gehoord van Trump in de personferentie gisteren is:
"for statutory and budgetary reasons we have to submit health care sooner than tax reform".
Volgende maand dus. Dat komt overeen met wat Preibus eerder in een interview zei over "budget reconciliation"
Ik vind dit altijd zo'n ontzettend zwak argument: mijn man/vrouw/vriendin/buurman/collega/werknemer/groenteman is zwart, dus hoewel ik rascistische dingen roep, kan ik geen rascist zijn!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:58 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk waar geen idee wie Milo is of wel? Reageer anders niet...
Milo is homo.
Milo heeft een hele lange relatie gehad met een zwarte moslim.
Milo is zélf seksueel misbruikt als kind en dat heeft hem gemaakt zoals hij nu is; hij is het SLACHTOFFER geweest van pedofilie en in zijn journalistieke carrière is hij zelfs een tijdje een pedo-exposer geweest die 3 bekende pedofielen bekritiseerde en ontmaskerde.
Wie zijn wij om zijn manier om met dit litteken om te gaan te veroordelen? Hij heeft het zeer omhandig verwoord, maar is zélf geen pedofiel wat de linkse media allemaal beweren en heeft zelf ook aangegeven dat zijn woordkeuze ongelukkig was.
Verdiep je eerst in iemand voordat je oordeelt. Dit zijn namelijk aantijgingen die iemand's leven compleet kunnen verwoesten. Bewijs is in het geval van pedofilie niet nodig vanwege de hysterie hieromtrent, een beschuldiging is tegenwoordig al genoeg...
Dit klinkt zowaar als een serieuze dag. Intelligence briefings, nsc briefing.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:20 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:
* Visit the Museum of African American History and Culture with Ben Carson and Mrs. Carson, Senator Tim Scott of South Carolina, Alveda Celeste King, Ivanka Trump, Lonnie Bunch and David Skorton
* Intelligence briefings
* Legislative session
* Lunch with Tom Barrack
* National Security Council briefing
* Dinner with Vice President Pence
Van de site die ook meldt: "Dogs march for the end of canine genital mutilation", "Army officials uncertain whether recruitment numbers down or if camouflage is getting better "...quote:
Mooie teksten van iemand die wel gelooft dat Podesta een pizza-pedoring bestuurt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 14:58 schreef starla het volgende:
[..]
Je hebt werkelijk waar geen idee wie Milo is of wel? Reageer anders niet...
Milo is homo.
Milo heeft een hele lange relatie gehad met een zwarte moslim.
Milo is zélf seksueel misbruikt als kind en dat heeft hem gemaakt zoals hij nu is; hij is het SLACHTOFFER geweest van pedofilie en in zijn journalistieke carrière is hij zelfs een tijdje een pedo-exposer geweest die 3 bekende pedofielen bekritiseerde en ontmaskerde.
Wie zijn wij om zijn manier om met dit litteken om te gaan te veroordelen? Hij heeft het zeer omhandig verwoord, maar is zélf geen pedofiel wat de linkse media allemaal beweren en heeft zelf ook aangegeven dat zijn woordkeuze ongelukkig was.
Verdiep je eerst in iemand voordat je oordeelt. Dit zijn namelijk aantijgingen die iemand's leven compleet kunnen verwoesten. Bewijs is in het geval van pedofilie niet nodig vanwege de hysterie hieromtrent, een beschuldiging is tegenwoordig al genoeg...
Eerder, "ik ben jood dus is mijn kritiek op joden niet antisemitisch"...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:25 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Ik vind dit altijd zo'n ontzettend zwak argument: mijn man/vrouw/vriendin/buurman/collega/werknemer/groenteman is zwart, dus hoewel ik rascistische dingen roep, kan ik geen rascist zijn!
Je vergeet dat een NSC Briefing bij Trump inhoudt dat hij een uur met Bannon naar de fearmongering van Fox et al. kijkt ;Pquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:28 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Dit klinkt zowaar als een serieuze dag. Intelligence briefings, nsc briefing.
Maar die is in de ogen van Starla vast links, dus dan worden de fluwelen handschoentjes vervangen door bokshandschoenen.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mooie teksten van iemand die wel gelooft dat Podesta een pizza-pedoring bestuurt.
Ik vind Trump een waardeloze zak hooi, maar hij heeft nu in elk geval weer een veiligheidsadviseur. Ik neem aan dat McMaster deze sessies leidt en dat lijkt me een hele verbeteringen op wat we tot nu toe hebben gezien.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:35 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Je vergeet dat een NSC Briefing bij Trump inhoudt dat hij een uur met Bannon naar de fearmongering van Fox et al. kijkt ;P
Het was een grapje. Ik help het je hopen!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:43 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Ik vind Trump een waardeloze zak hooi, maar hij heeft nu in elk geval weer een veiligheidsadviseur. Ik neem aan dat McMaster deze sessies leidt en dat lijkt me een hele verbeteringen op wat we tot nu toe hebben gezien.
Niet echt een grapje, helaas.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het was een grapje. Ik help het je hopen!
Typisch de rechtse foutmensch met zijn zelfhaat.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:30 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Eerder, "ik ben jood dus is mijn kritiek op joden niet antisemitisch"...
Ach, hoe vaak zou het voorkomen dat een president moet ingrijpen omwille van national security over iets dat niet in de media verschijnt?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:47 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Niet echt een grapje, helaas.
Sinds het vertrek van Flynn heeft Trump geen briefings gehad en het is bekend dat hij zijn informatie van nieuwszenders krijgt.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:20 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:
* Visit the Museum of African American History and Culture with Ben Carson and Mrs. Carson, Senator Tim Scott of South Carolina, Alveda Celeste King, Ivanka Trump, Lonnie Bunch and David Skorton
* Intelligence briefings
* Legislative session
* Lunch with Tom Barrack
* National Security Council briefing
* Dinner with Vice President Pence
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:57 schreef antiderivative het volgende:
en Dr. Ben Carson heeft er ook een plekje:
[ afbeelding ]
Het hart van de NSC, voor en na Flynn:quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:45 schreef westwoodblvd het volgende:
[..]
Het was een grapje. Ik help het je hopen!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Intelligence personen met een lange staat van dienst op die vakgebieden."Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
https://www.washingtonpos(...)m_term=.092d8e4f70a1quote:Riots erupt in Sweden’s capital just days after Trump comments
..
For reasons not yet undisclosed by the police, word of the arrest prompted a crowd of youths to gather.
er zijn 4-5 plannen voor replacement dus ik denk dat het nog even gaat duren voordat die tax reforms er komen, ondertussen wel 20 miljoen amerikanen die afhankelijk zijn van obamacare en nog eens 25 miljoen mensen die straks hun medical benefit kwijt zijnquote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:20 schreef antiderivative het volgende:
[..]
[..]
House Freedom Caucus steunt trouwens het healthcare plan van Dr. Rand Paul.
Hij beloofde toch op dag 1 de ACA te repealen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn 4-5 plannen voor replacement dus ik denk dat het nog even gaat duren voordat die tax reforms er komen, ondertussen wel 20 miljoen amerikanen die afhankelijk zijn van obamacare en nog eens 25 miljoen mensen die straks hun medical benefit kwijt zijn
ik ben benieuwd of het gaat lukken in 2 weken zoals trump heeft beloofd
It'll be repealed, and replaced. It will be essentially simultaneously. It will be various.... segments, you understand, but will most likely be on the same day or the same week but probably the same day, could be the same hour.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:05 schreef Re het volgende:
[..]
er zijn 4-5 plannen voor replacement dus ik denk dat het nog even gaat duren voordat die tax reforms er komen, ondertussen wel 20 miljoen amerikanen die afhankelijk zijn van obamacare en nog eens 25 miljoen mensen die straks hun medical benefit kwijt zijn
ik ben benieuwd of het gaat lukken in 2 weken zoals trump heeft beloofd
Helder! Dank!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:15 schreef monkyyy het volgende:
[..]
It'll be repealed, and replaced. It will be essentially simultaneously. It will be various.... segments, you understand, but will most likely be on the same day or the same week but probably the same day, could be the same hour.
http://edition.cnn.com/20(...)-republican-support/quote:These Republicans didn't like Trump at first. They do now.
In the beginning, they didn't care for Donald Trump.
"Trump's a buffoon," David Searles said before casting a vote for Marco Rubio in the New Hampshire primary.
"He scares me," Rebecca Meyer said before settling on Ben Carson in South Carolina's primary.
"He's not presidential," Gail Francioli said after backing Ohio Gov. John Kasich in that state's primary.
Yet like nearly nine out of 10 Republicans nationwide, Searles, Meyer and Francioli supported Trump in the general election. And like the vast majority of Republicans, they support him still.
In fact, these one-time-skeptics are part of the bulwark that is bolstering a President whose first month in office roiled the nation.
Consider Wendy Housel of Summerville, South Carolina. She was so distraught by her party's nominee that she cried in the voting booth. She cast a ballot for Trump anyway, and prayed it was the right thing to do.
Now? "So far, I've liked what I've seen," Housel said.
[..]
When it came time to vote, Republicans were as loyal to their party as Democrats were to theirs. And now, they are standing solidly behind Trump, even as his approval rating is the lowest of any new president in modern times. Trump's 40% approval rating is 21 points below average for a president finishing his first month in office, while his 87% approval rating among Republicans is second only to that of George W. Bush among all GOP presidents elected in the last 65 years, Gallup reported Friday.
Put another way, a greater percentage of Republicans support Trump than backed Ronald Reagan after his first four weeks in the Oval Office.
I called a number of Republicans I met along the campaign trail to find out what they think of Trump now. Some bemoaned his blustery style. None disputed his policies.
The reason is simple: They agree with him.
[..]
'I have a good feeling about him'
"Trump is not good for this country. He's not presidential," she said. "His character leaves a lot to be desired. The way he insults people, it makes me cry. The children! I'm embarrassed."
The only good thing about Trump, she said, was his running mate, Mike Pence.
"I'm praying for a miracle," Francioli said. "I'm praying that either Trump gets out" -- she paused -- "I'm praying for something."
...
Trump hasn't changed since that July day. But Francioli has.
...
"I have a good feeling about him," she said. "He seems like he's going to be good."
...
When I asked if there was anything she disliked about the man whose behavior used to bring her to tears, Francioli responded flatly: "Not that I can think of."
[..]
Veel Fox-kijkers waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
Trump lijkt na z'n eerste maand populairder geworden bij Republikeinse kiezers die eerst skeptisch waren. Enkele quotes uit het (lange) artikel van CNN:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)-republican-support/
Op zich begrijpelijk in een land dat steeds meer splijt. Republikeinen graven zich steeds dieper in hun eigen bubbel en dan hoor en zie je geen negatieve dingen meer. In de ogen van deze mensen zal Trump in een steeds positiever licht gezien worden. Democraten zitten ergens ook in hun eigen bubbel, waarin Trump alleen maar negatiever belicht zal worden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:42 schreef crystal_meth het volgende:
Trump lijkt na z'n eerste maand populairder geworden bij Republikeinse kiezers die eerst skeptisch waren. Enkele quotes uit het (lange) artikel van CNN:
[..]
http://edition.cnn.com/20(...)-republican-support/
Wat je vooral ook ziet is dat met name veel Republikeinen zich tegenwoordig als independent beschouwen. Je zou kunnen stellen dat daardoor de 'harde kern' overblijft. Dat leidt dan ook weer tot hogere approval ratings onder die groep. Ik denk niet dat het lijstje met beste Republikeinse presidenten aller tijden wordt aangevoerd door W Bush en Trump.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel Fox-kijkers waarschijnlijk.
Ik kan het artikel niet lezen (ik zal zo eens op de reguliere site kijken of ik het kan vinden), maar zie je hetzelfde niet in andere landen? Hier in Nederland is het blijkbaar ook steeds populairder om je kind niet in te enten (ook buiten de bible belt).quote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:25 schreef Monolith het volgende:
Overigens is dit toch wel één van de vervelendere bijeffecten van het presidentschap van Trump:
https://mobile.nytimes.co(...)tp://m.facebook.com/
Fok kwaaltje geloof ik. Als je de titel googelt, dan kun je het artikel gewoon vinden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen (ik zal zo eens op de reguliere site kijken of ik het kan vinden), maar zie je hetzelfde niet in andere landen? Hier in Nederland is het blijkbaar ook steeds populairder om je kind niet in te enten (ook buiten de bible belt).
Ja exact als die doosStarla nu zelf haar eigen advies nu eens ter harte neemt maar blijkbaar geld haar eigen advies niet als het om personen die deze doos niet zo aardig vind zoals de familie Clinton en Podesta. Maar goed van Starla ben ik inmiddels wel gewend dat bewijs er niet toe doet buiten haar eigen kennisgebied, dus is ze heel erg skeptisch (en terecht) over bigpharma complotten maar totaal niet kritisch (onterecht) over 1 van de meest absurde en minst onderbouwde complotten van het laatste jaar.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 15:29 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Mooie teksten van iemand die wel gelooft dat Podesta een pizza-pedoring bestuurt.
Dank je, ik zal het artikel na het eten even opzoeken.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:34 schreef Monolith het volgende:
[..]
Fok kwaaltje geloof ik. Als je de titel googelt, dan kun je het artikel gewoon vinden.
+ memorandum (6 pagina's):quote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:37 schreef antiderivative het volgende:
Memorandum (13 pagina's) op de site van Homeland Security:
Implementing the President's Border Security and Immigration Enforcement Improvements Policies
DHS memo orders the border wall — by locating existing, usable funds and preparing budget requests to Congress. Also to ID sources of aid to Mexico
Best mogelijk, maar dat wil niet zeggen dat ze zich laten leiden door wat Fox zegt (die zijn ook niet zo positief over Trump).quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel Fox-kijkers waarschijnlijk.
Hier nog een stuk van de WaPo van gelijke strekking:quote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:39 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Dank je, ik zal het artikel na het eten even opzoeken.
10 article/month limiet? Als je firefox gebruikt is deze add-on handig: https://addons.mozilla.or(...)sable-stuff/?src=apiquote:Op dinsdag 21 februari 2017 17:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik kan het artikel niet lezen (ik zal zo eens op de reguliere site kijken of ik het kan vinden), maar zie je hetzelfde niet in andere landen? Hier in Nederland is het blijkbaar ook steeds populairder om je kind niet in te enten (ook buiten de bible belt).
Bedankt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier nog een stuk van de WaPo van gelijke strekking:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.e650a952cb48
De mobiele site werkte bij mij gewoon niet. De normale site lees ik altijd in incognitomodus. :p Maar bedankt voor de tip, misschien ga ik dat nog wel doen. Dan hoef ik niet steeds op te letten of ik de site wel in incognitomodus open.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:13 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
10 article/month limiet? Als je firefox gebruikt is deze add-on handig: https://addons.mozilla.or(...)sable-stuff/?src=api
Geeft onder het tools menu de optie: "Just disable JavaScript". Disable het voordat je een NYTimes link aanklikt (niet vergeten nadien Tools > Just enable JavaScript te kiezen, anders krijg je rare effecten op oa Fok.)
Werkt ook voor enkele andere sites. (sites die het artikel laden voordat ze een splash screen tonen of naar andere pagina doorlinken. Denk dat het niet werkt voor de Wall Street Journal en/of Financial Times)
Iemand moet het doen!quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, de complotgekkies hebben een primeur: Obama bouwt aan een bunker in Washington, van waaruit hij het verzet tegen Trump gaat leiden.!
Klinkt bijzonder geloofwaardig ja...quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:19 schreef Ringo het volgende:
Ha, de complotgekkies hebben een primeur: Obama bouwt aan een bunker in Washington, van waaruit hij het verzet tegen Trump gaat leiden.!
Misschien kunnen de second amendement people wel wat doen....quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:19 schreef Ringo het volgende:
Obama heeft voor de rest van zijn leven Secret Service bescherming.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Bedankt.
[..]
De mobiele site werkte bij mij gewoon niet. De normale site lees ik altijd in incognitomodus. :p Maar bedankt voor de tip, misschien ga ik dat nog wel doen. Dan hoef ik niet steeds op te letten of ik de site wel in incognitomodus open.
[..]
Iemand moet het doen!
Hopelijk gaat Obama trouwens niet last krijgen van dit soort verhalen. Er hoeft maar één mafketel het gevoel te hebben dat het oorlog is om grote problemen te veroorzaken.
Meer bewijs dat Trump een tijdsreiziger is. Hij zat er gewoon met de datum een dagje naast.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 16:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
https://www.washingtonpos(...)m_term=.092d8e4f70a1
Bij nader inzien lijkt private mode een handigere optie. Had het zelf nog nooit gebruikt, heb plugins tegen online tracking maar lokaal wil ik al m'n history bewaren.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:29 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
De mobiele site werkte bij mij gewoon niet. De normale site lees ik altijd in incognitomodus. :p Maar bedankt voor de tip, misschien ga ik dat nog wel doen. Dan hoef ik niet steeds op te letten of ik de site wel in incognitomodus open.
[..]
Klinkt als iemand die uitermate geschikt is voor zijn functie, hij heeft zich optimaal aangepast aan zijn cliënt.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
The story continues: Trump's lawyer has told 4 different stories about the Russia-Ukraine 'peace plan' debacle
Of je neemt gewoon een abbo op de NYT, kan gewoon hoorquote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:41 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Bij nader inzien lijkt private mode een handigere optie. Had het zelf nog nooit gebruikt, heb plugins tegen online tracking maar lokaal wil ik al m'n history bewaren.
Ik zie nogal wat gekleurd woordgebruik ("troops", "army of agitators", "bunker" voor wat ze nadien beschrijven als "a mansion, which he’s fortifying with construction of a tall brick perimeter"), maar is er ook reden om aan de inhoud van het artikel te twijfelen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 18:19 schreef Ringo het volgende:
Biased media, fake news, very dishonest, so sad.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nogal wat gekleurd woordgebruik ("troops", "army of agitators", "bunker" voor wat ze nadien beschrijven als "a mansion, which he’s fortifying with construction of a tall brick perimeter"), maar is er ook reden om aan de inhoud van het artikel te twijfelen?
twitter:VictoryHoldings twitterde op dinsdag 21-02-2017 om 20:03:52It's official! Join @kenbone18 and the rest of the team @CPAC. See you there! https://t.co/GFvYmPhFuM reageer retweet
Feit is dat er overal burgerinitiatieven worden ontplooid uit verzet tegen Trump.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:53 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zie nogal wat gekleurd woordgebruik ("troops", "army of agitators", "bunker" voor wat ze nadien beschrijven als "a mansion, which he’s fortifying with construction of a tall brick perimeter"), maar is er ook reden om aan de inhoud van het artikel te twijfelen?
Dat laat ik aan Amerikaanse lezers over. Ik betaal 396¤/jaar voor m'n krantenabonnement, zou te duur worden als ik dat ook deed voor alle buitenlandse kranten die ik regelmatig lees. Uiteindelijk bepalen ze zelf of ze anonieme lezers wel of niet toelaten.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:46 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Of je neemt gewoon een abbo op de NYT, kan gewoon hoor
NYT is goedkoper, ik heb er zelf een abbonement opquote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat laat ik aan Amerikaanse lezers over. Ik betaal 396¤/jaar voor m'n krantenabonnement, zou te duur worden als ik dat ook deed voor alle buitenlandse kranten die ik regelmatig lees. Uiteindelijk bepalen ze zelf of ze anonieme lezers wel of niet toelaten.
Komen ze hem voor dat bedrag ook elke dag vanuit New York bezorgen?quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:45 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
NYT is goedkoper, ik heb er zelf een abbonement op
Ja, digitaalquote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:47 schreef Kansenjongere het volgende:
[..]
Komen ze hem voor dat bedrag ook elke dag vanuit New York bezorgen?
Een verhaal voor elke dimensie. Klopt dus. Geen fake.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
The story continues: Trump's lawyer has told 4 different stories about the Russia-Ukraine 'peace plan' debacle
Ik dacht tijdelijk, maar blijkbaar is dat weer ongedaan gemaakt door Obama. Op zich wel terecht, na 9/11.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:26 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Obama heeft voor de rest van zijn leven Secret Service bescherming.
Blendle, voor de losse artikelen. Maar dan moet je jezelf wel in de hand kunnen houden.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat laat ik aan Amerikaanse lezers over. Ik betaal 396¤/jaar voor m'n krantenabonnement, zou te duur worden als ik dat ook deed voor alle buitenlandse kranten die ik regelmatig lees. Uiteindelijk bepalen ze zelf of ze anonieme lezers wel of niet toelaten.
quote:Op dinsdag 21 februari 2017 21:22 schreef Ulx het volgende:
[..]
Een verhaal voor elke dimensie. Klopt dus. Geen fake.
Ach gossie. Wat een verlies voor de blanke medemensquote:Op dinsdag 21 februari 2017 23:49 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Yiannopoulos legt zijn functie bij Breitbart neer. http://www.npr.org/sectio(...)yiannopoulos-resigns
Sean Spicer:quote:The President’s sudden acknowledgement is a Band-Aid on the cancer of Antisemitism that has infected his own Administration. His statement today is a pathetic asterisk of condescension after weeks in which he and his staff have committed grotesque acts and omissions reflecting Antisemitism, yet day after day have refused to apologize and correct the record. Make no mistake: The Antisemitism coming out of this Administration is the worst we have ever seen from any Administration. The White House repeatedly refused to mention Jews in its Holocaust remembrance, and had the audacity to take offense when the world pointed out the ramifications of Holocaust denial. And it was only yesterday, President’s Day, that Jewish Community Centers across the nation received bomb threats, and the President said absolutely nothing. When President Trump responds to Antisemitism proactively and in real time, and without pleas and pressure, that’s when we’ll be able to say this President has turned a corner. This is not that moment.
quote:"It's ironic that no matter how many times he talks about this, it's never good enough. I wish that they [the Anne Frank Centre] had praised the President for his leadership in this area. And I think hopefully as time continues to go by, they will recognise his commitment to civil rights, to voting rights, to equality for all Americans."
Tja, ook niet zo handig van Milo om pedofilie aan te prijzen. Iets te ver gegaan in zijn 'kijk mij eens controversieel zijn' act. Zelfs Bill Maher, die normaal toch behoorlijk open minded is en met Tomi Lahren en Kelyanne Conway een prima gesprek kon voeren kreeg helemaal niets zinnigs uit die gozer.quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:01 schreef Tijger_nootje het volgende:
[..]
Ach gossie. Wat een verlies voor de blanke medemens
Deze lijn van Trump aanvallen is echt heel raar en zal nooit werken. Trump heeft een tot een jodendom bekeerde dochter een Joodse schoonzoon en kleinkinderen. Daarnaast heeft hij in zijn entourage mensen zitten met verschillende religies en achtergronden.quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Statement of Steven Goldstein, Executive Director of the Anne Frank Center for Mutual Respect, on President Trump's acknowledgment of Antisemitism today:
[..]
Sean Spicer:
[..]
Goh, waarom is dat niet handig? De President verdedigde zijn recht tot spreken nog geen 2 weken geleden toen hij deze uitspraken al gedaan had....quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Tja, ook niet zo handig van Milo om pedofilie aan te prijzen. Iets te ver gegaan in zijn 'kijk mij eens controversieel zijn' act. Zelfs Bill Maher, die normaal toch behoorlijk open minded is en met Tomi Lahren en Kelyanne Conway een prima gesprek kon voeren kreeg helemaal niets zinnigs uit die gozer.
Hier betreft het net het omgekeerde: Organizing for Action was de opvolger van Obama's 2012 verkiezingscampagne en van "Organizing for America". De launch ervan werd aangekondigd in een video van Michele Obama, Jim Messina (Obama's 2012 campaign manager) zette het op, Jon Carson verliet de Obama administratie om executive director van OFA te worden, David Axelrod (senior adviser voor Obama's campagne) werd consultant voor de organisatie.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 20:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Feit is dat er overal burgerinitiatieven worden ontplooid uit verzet tegen Trump.
Feit is dat de Democratische Partij zijn best doet om die initiatieven naar zich toe te trekken.
Obama liet doorschemeren dat hij actief met hen zou samenwerken: “I’m going to be constrained in what I do with all of you until I am again a private citizen ... but that’s not so far off.”quote:Feit is dat Obama bij zijn aftreden zijn aanhang heeft aangespoord niet bij de pakken neer te zitten en een actieve rol van zichzelf in de toekomst niet pertinent heeft uitgesloten.
Grotendeels mee eens, betrokkenheid bij de protesten is niet aangetoond, en er zijn geen aanwijzingen voor de claim dat Obama de groep zou leiden. De toon is alvast conspiracy-achtig.quote:De rest van het stuk is wilde speculatie en een doorzichtige poging om de losse feiten hierboven te framen als een strak georganiseerde, coup-achtige opstand tegen het huidige bestuur.
Fake news!
http://thehill.com/homenews/administration/320487-poll-americans-overwhelmingly-oppose-sanctuary-citiesquote:An overwhelming majority of Americans believe that cities that arrest illegal immigrants for crimes should be required to turn them over to federal authorities.
The poll shows that President Trump has broad public support in his effort to crack down on sanctuary cities.
A survey from Harvard–Harris Poll provided exclusively to The Hill found that 80 percent of voters say local authorities should have to comply with the law by reporting to federal agents the illegal immigrants they come into contact with.
quote:A majority -- 52 percent -- say they support Trump's two executive orders allowing for the construction of a southern border wall, increasing the number of immigration officers by 10,000 and finding a way to revoke federal funds for sanctuary cities.
The crackdown on sanctuary cities is the most popular feature of those actions, followed closely by the directive to increase the border patrol, which is backed by 75 percent of voters.
quote:Meanwhile, 53 percent of voters surveyed said they back Trump's travel ban, which was rejected by the courts.
quote:Fifty-six percent say they support the specific aspect of Trump's order that pauses immigration from the seven countries on the terrorism watch list until a new vetting system is in place.
Support for that policy goes up to 60 percent when the seven nations are described as "Muslim majority countries."
Is niks nieuws toch dat de meerderheid vindt dat criminelen die illegaal in het land verblijven uitgezet moeten worden?quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:28 schreef Nintex het volgende:
Interessant
[..]
http://thehill.com/homenews/administration/320487-poll-americans-overwhelmingly-oppose-sanctuary-cities
[..]
[..]
[..]
[offtopic]quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[/offtopic]are we infinite or am I alone
De praktijk is wat weerbastiger.quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump wil dus illegalen kunnen uitzetten voor kleine vergrijpen zoals winkeldiefstal. Wat vinden jullie hiervan? In essentie op zich geen slecht plan denk ik, hoewel 1 zo'n klein vergrijp iets te snel is (ook makkelijk te misbruiken door politie ). Maar een soort 3 strikes systeem zou wel goed zijn.
Zeker waar. Zeker als iemand niet zegt waar hij vandaan kwam (zelfde probleem als hier in Europa), waar ga je die mensen dan heen uitzetten? Canada? Mexico? Die zullen dat fijn vinden.....quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:09 schreef Stien_Struis het volgende:
[..]
De praktijk is wat weerbastiger.
Ik ook niet, dank voor jouw uitgebreide uitleg en de links.quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:24 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Anyway, dat conspiracy-achtige artikel had toch enig nut. Ben nu op de hoogte van OFA, had er nog niet van gehoord.
Integendeel, hij wordt alleen maar sterker.quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:13 schreef Stien_Struis het volgende:
Op de manier hoe die nu bezig is, gaat ie als Romeinse keizer ten onder.
Babylon burnsquote:Op woensdag 22 februari 2017 05:34 schreef Dibble het volgende:
[..]
Integendeel, hij wordt alleen maar sterker.
Eerst had je de polls, die hebben niet gewerkt
Daarna protesten, ook niet
Petitie's, ook niet
Als laatste is de Media de grond in gestampt
quote:"You're going to need them in the next few years," said Petersen, 62, a self-described progressive Democrat with insulin-dependent diabetes. "People are disappointed."
"If it wasn't for Obamacare, we wouldn't be able to afford insurance," he said. "Over 20 million will lose coverage and with all due respect, sir, you're the man who talked about the death panels. You're going to create one great big death panel in this country for people can't afford to get insurance."
Back in 2009, Grassley accused Democrats of crafting legislation that would allow the government to "decide when to pull the plug on grandma." That fed into fears of what Sarah Palin and others called "death panels."
Righto, zelf liegen over de opkomst bij je inaugeratie, maar mensen die bij hun congresleden verhaal gaan halen zijn ingehuurd. Wat een griezelig stuk onbenul is die man toch.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-02-2017 om 00:23:13The so-called angry crowds in home districts of some Republicans are actually, in numerous cases, planned out by liberal activists. Sad! reageer retweet
Op zich ben ik niet tegen het uitzetten van illegalen, ze zijn immers illegaal. Alleen gebruikt de VS illegalen als extra goedkope werknemers. Een soort van gastarbeiders, maar dan zonder rechten. Dat verandert de boel wel. Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor een soort generaal pardon en daarna radicaal anders omgaan met nieuwe illegalen. De angst die de huidige illegalen hebben is niet menselijk. Mensen met kinderen die al decennia in de VS wonen en die zo maar opeens niet meer thuis kunnen komen. Dat is geen gezonde situatie.quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Trump wil dus illegalen kunnen uitzetten voor kleine vergrijpen zoals winkeldiefstal. Wat vinden jullie hiervan? In essentie op zich geen slecht plan denk ik, hoewel 1 zo'n klein vergrijp iets te snel is (ook makkelijk te misbruiken door politie ). Maar een soort 3 strikes systeem zou wel goed zijn.
http://www.volkskrant.nl/(...)eldiefstal~a4465470/
De GOP wil minder arme mensen. Daardoor is het afbreken van de ACA zo goed volgens de republikeinse deathpanels: De armen gaan dan eerder dood. Winning! MAGA!quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:40 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Trump maakt mij ook SAD! Wat een kleuter is het ook.
Ik snap trouwens werkelijk niet waarom de republikeinen zo inzetten op het afbreken van ACA. Iedereen kan nagaan dat miljoenen mensen daardoor in de problemen komen en dat dit veel woede gaat genereren.
Trump geeft dus blijk dat hij slechts grote, rijke dieven in het Amerika wil hebben. Dus soort zoekt soort.quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wie is dat, de Media? De laatste der Griekse wraakgodinnen?quote:Op woensdag 22 februari 2017 05:34 schreef Dibble het volgende:
De Media is dat tuig dat tegen Trump in durft te gaan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:51 schreef Ringo het volgende:
[..]
Wie is dat, de Media? De laatste der Griekse wraakgodinnen?
Ik snap nu pas waar MAGA voor staat.quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:49 schreef Ulx het volgende:
[..]
De GOP wil minder arme mensen. Daardoor is het afbreken van de ACA zo goed volgens de republikeinse deathpanels: De armen gaan dan eerder dood. Winning! MAGA!
Een uitspraak van de ADL is nieuwswaardig op zich, uitspraken van het Anne Frank Center geven vooral aan dat ze een politieke actiegroep geworden zijn sinds ze vorig jaar hun naam van AFC USA veranderden in AFC for mutual respect, kozen voor een "wider mission" ("become a national leader in exposing and fighting hate") en een nieuwe executive director aanstelden: Steven Goldstein, die eerder naam maakte als activist voor LGBT equality.quote:Op woensdag 22 februari 2017 00:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Statement of Steven Goldstein, Executive Director of the Anne Frank Center for Mutual Respect, on President Trump's acknowledgment of Antisemitism today:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De AFC beweert niet aan politiek te doen, wat bullshit is. De ADL heeft over dezelfde zaken kritiek geleverd, maar doet dat in neutrale termen. Organisaties als HRW of Amnesty International zijn beleefder in hun aanklachten tegen massamoordenaars dan de AFC wanneer ze Trump vragen de bommeldingen tegen synagoges te veroordelen.
Ze oogsten misschien een tijdelijk succes, krijgen iets meer aandacht dan de kritiek van andere Joodse groepen zou gekregen hebben. Maar ze maken het makkelijk om de kritiek als politiek gemotiveerd terzijde te schuiven, en hun uitspraken zijn koren op de molen van degenen die antisemitische conspiracy theorieën verkondigen.
[ Bericht 1% gewijzigd door crystal_meth op 22-02-2017 13:23:52 ]are we infinite or am I alone
Heil Trump?quote:Op woensdag 22 februari 2017 05:34 schreef Dibble het volgende:
[..]
Integendeel, hij wordt alleen maar sterker.
Eerst had je de polls, die hebben niet gewerkt
Daarna protesten, ook niet
Petitie's, ook niet
ROFL!quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik snap nu pas waar MAGA voor staat.
Net zoals ik nu pas zie dat The Guardian een soort teller/blog heeft voor Trump. Je kan er ook zien hoeveel meter muur er al gebouwd is.
Geen ziektekostenverzekering en geen rechtshulp voor de armen meer. MAGA! Voor het geld dat hij zo bespaart kan zijn vrouw gewoon in New York blijven!quote:Cuts in Donald Trump’s first draft budget to funding for legal aid for millions of Americans could strip much-needed protections from victims of domestic violence, people with disabilities, families facing foreclosure and veterans in need, justice equality advocates warned Tuesday.
A Trump draft budget circulated over the weekend called for the elimination of the Legal Services Corporation (LSC), which has a $375m annual budget and provides free legal assistance to low-income people and others in need of help, with cases involving disability benefits, disaster relief, elder abuse, fair pay, wheelchair access, low-income tax credits, unlawful eviction, child support, consumer scams, school lunch, predatory lending and much more.
Goede uitspraken van die man. Ik vind het ook een beetje spijkers op laag water zoeken dat er allerlei psychiaters wordt gevraagd om op basis van wat tweets en een persconferentie iemand voor gek te verklaren. Dat is karaktermoord en leidt af van wat je werkelijk moet doen: oppositie voeren.quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:23 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
De psychiater die de DSM criteria voor narcisme heeft opgesteld, doet een pleidooi om Trump geen narcist te noemen (of hem op afstand te diagnosticeren met een psychische ziekte).
It's worse-he's bad, not mad.
twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-02-2017 om 00:23:13The so-called angry crowds in home districts of some Republicans are actually, in numerous cases, planned out by liberal activists. Sad! reageer retweet
Kan de link naar die teller niet in de OP voortaan?quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:59 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik snap nu pas waar MAGA voor staat.
Net zoals ik nu pas zie dat The Guardian een soort teller/blog heeft voor Trump. Je kan er ook zien hoeveel meter muur er al gebouwd is.
Ah, de "so-called” president is weer aan het Tweeten hoor. Sad!quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:37 schreef Ludachrist het volgende:
Over tweets gesproken, ik zag wat berichten voorbij komen over mensen die kritiek hadden op het beleid in Republikeinse town halls en dergelijke. Dat is dus gewoon een (sad) complot, he.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-02-2017 om 00:23:13The so-called angry crowds in home districts of some Republicans are actually, in numerous cases, planned out by liberal activists. Sad! reageer retweet
Een narcist heeft altijd gelijk!quote:Op woensdag 22 februari 2017 07:38 schreef Ulx het volgende:
Righto, zelf liegen over de opkomst bij je inaugeratie, maar mensen die bij hun congresleden verhaal gaan halen zijn ingehuurd. Wat een griezelig stuk onbenul is die man toch.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-02-2017 om 00:23:13The so-called angry crowds in home districts of some Republicans are actually, in numerous cases, planned out by liberal activists. Sad! reageer retweet
Zijn er echt rationele mensen die dit geloven?quote:
Ben -White genocide- Garrisonquote:Op woensdag 22 februari 2017 10:12 schreef DustPuppy het volgende:
Zijn er echt rationele mensen die dit geloven?
Hij kan toch ook een narcist zijn en kwaadaardig?quote:Op woensdag 22 februari 2017 08:26 schreef Ulx het volgende:
Goed punt: Hij doet zo dom omdat hij een zielige geesteszieke is dus hij kan er niets aan doen, is ook weer echt van dat linkse geitenwolgebabbel. Gewoon zeggen dat hij een incompetente slechte klojo is zullen zijn fans veel meer waarderen.
Ik vraag me wel af hoe lang Trudeau dit soort dingen kan doen. Volgens mij gaat het hier overwegend over economische migranten (niet dat dit betekent dat er geen schrijnende verhalen zijn). Ik weet weinig van de financiële en politieke situatie in Canada. Het zal me alleen heel erg verbazen als bijna alle Canadezen super gastvrij zijn en graag grote aantallen immigranten opnemen. Op een gegeven moment loop je tegen grenzen aan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 09:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-vs-opvangen.html
Canada blijft (illegale) migranten uit de VS opvangen die vluchten als gevolg van beleid v Trump
Sure. Maar het punt is dat niet niet zeker weet of hij een aandoening heeft. Maar je kunt er zeker van zijn dat hij een incompetente hufter is.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:16 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Hij kan toch ook een narcist zijn en kwaadaardig?
Die twee sluiten elkaar niet uit.
Weet je, in dit stadium moeten ze het ook gewoon maar voelen ook.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:21 schreef Re het volgende:
gelukkig zijn de STDs ook weer aan het stijgen ,,,
https://www.managedcarema(...)ave-made-comeback%20?
en als ze hun zin krijgen zullen de volgende benefits ook verdwijnen voor medicaid/medicare (nou ja sterk verminderd iig)
•maternity services
•ambulatory patient services
•emergency services
•hospitalization
•mental health and substance use disorder services, including behavioral health treatment
•prescription drugs
•rehabilitative and habilitative services and devices
•laboratory services
•preventive and wellness services and chronic disease management
•pediatric services, including oral and vision care
https://www.managedcarema(...)0-essential-benefits
ja nadenken is moeilijk in deze toxische omgeving waar je langs partijlijnen stemt omdat je daartoe wordt geforceerd ...quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:30 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Weet je, in dit stadium moeten ze het ook gewoon maar voelen ook.
Die mensen zijn met rationele argumenten en feiten niet te overtuigen.
Zodra ze gaan merken dat dit soort zaken allemaal minder wordt gaan ze misschien eens nadenken.
Dat zijn ze daar ook niet. Geen enkel land is een baken van tolerantie, ook Canada niet. Men zit daar wel dik onder de plak van de politieke correctheid, op een niveau dat zelfs ik het belachelijk vind. De tegengeluiden worden dus ernstig onderdrukt in de politiek en media.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ik vraag me wel af hoe lang Trudeau dit soort dingen kan doen. Volgens mij gaat het hier overwegend over economische migranten (niet dat dit betekent dat er geen schrijnende verhalen zijn). Ik weet weinig van de financiële en politieke situatie in Canada. Het zal me alleen heel erg verbazen als bijna alle Canadezen super gastvrij zijn en graag grote aantallen immigranten opnemen. Op een gegeven moment loop je tegen grenzen aan.
Dat doet me denken aan dit fragment van Michael Moore. Hij zal het vast een beetje hebben overdreven, maar het is echt een gigantisch probleem.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja nadenken is moeilijk in deze toxische omgeving waar je langs partijlijnen stemt omdat je daartoe wordt geforceerd ...
maar dit gaat zeker leiden tot 1000en extra doden, wellicht in de 10/100 duizenden
Ach, als ze abortus verbieden blijft het netto gewoon gelijk.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:34 schreef Re het volgende:
[..]
ja nadenken is moeilijk in deze toxische omgeving waar je langs partijlijnen stemt omdat je daartoe wordt geforceerd ...
maar dit gaat zeker leiden tot 1000en extra doden, wellicht in de 10/100 duizenden
Het is dan dus afwachten wat de Canadezen kiezen. Ik zie net op wikipedia dat zij ook zo'n raar systeem hebben waarbij een minderheid alle macht kan krijgen. De liberalen van Trudeau hebben nog geen 40% van de stemmen. Ze hebben echter wel 54% van de zetels. Dat kan dus makkelijk kantelen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:35 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat zijn ze daar ook niet. Geen enkel land is een baken van tolerantie, ook Canada niet. Men zit daar wel dik onder de plak van de politieke correctheid, op een niveau dat zelfs ik het belachelijk vind. De tegengeluiden worden dus ernstig onderdrukt in de politiek en media.
Aangezien ze regelmatig met elkaar in contact komen, ook omdat Musk in zijn council zit, is alles mogelijk. Hij komt overigens voor in de ruimtevaart plannen. Interessant artikel op Politico:quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:32 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar misschien kan Elon Musk Trump overhalen om de trein helemaal over te slaan en meteen aan een Hyperloop te beginnen. We houden hoop. Stel dat een Amerikaans bedrijf straks hyperloop technologie exporteert over de gehele wereld, dat zou Trump toch wel moeten aanspreken.
Ach, ze vinden ook 21 miljard voor een muur, dan kan dit ook wel.quote:
I know Africa very well, I love Africa... Africanos, they are so pure, so wild. Mandela was a rock star! A true rock star, you bet he was... damn great, Mandela... I loved him so much, feel sorry he passed away. Also The Lion King? What about the Lion King? Didn't we all watch the Lion King and cry? It's heartbreaking, I tell you... Africa... all that nature and still so poor... Poor guys, China should support them instead of making them crap foods... Africa, Mr Mugabe! He is a hero, a true African hero... I called him yesterday, Mr Mugabe, we spoke a lot, had a very nice conversation... I told him I'm not an apartheid guy and he believed me... Very nice guy! Seriously, I am the least apartheid guy you'll ever meet... No apartheid, take a look at all the good things Africa gave us. Like oil, and coconuts and the Lion Kings... Oh yes, Africa, love it. Those poor guys... Especially bananas... Don't you love bananas? I do! Hakuna matata!quote:Op woensdag 22 februari 2017 11:37 schreef xpompompomx het volgende:
Trump krijgt ook de steun van Afrika's grootse democraat:
Robert Mugabe marks 93rd birthday with praise for Donald Trump
hihi.quote:Op woensdag 22 februari 2017 12:34 schreef Ringo het volgende:
[..]
I know Africa very well, I love Africa... Africanos, they are so pure, so wild. Mandela was a rock star! A true rock star, you bet he was... damn great, Mandela... I loved him so much, feel sorry he passed away. Also The Lion King? What about the Lion King? Didn't we all watch the Lion King and cry? It's heartbreaking, I tell you... Africa... all that nature and still so poor... Poor guys, China should support them instead of making them crap foods... Africa, Mr Mugabe! He is a hero, a true African hero... I called him yesterday, Mr Mugabe, we spoke a lot, had a very nice conversation... I told him I'm not an apartheid guy and he believed me... Very nice guy! Seriously, I am the least apartheid guy you'll ever meet... No apartheid, take a look at all the good things Africa gave us. Like oil, and coconuts and the Lion Kings... Oh yes, Africa, love it. Those poor guys... Especially bananas... Don't you love bananas? I do! Hakuna matata!
Ze nemen blijkbaar de tijd om ja-knikkers om zich heen te verzamelen.quote:The White House’s deep involvement in hiring decisions across the government is frustrating some of President Donald Trump’s Cabinet secretaries, spurring early tussles between the president’s advisers and leaders of federal agencies.
White House officials have sometimes rejected candidates who have previously criticized the president — even if they boast sterling credentials or have the endorsement of top Republicans. And they’ve often imposed their choices on agencies, according to more than a dozen people inside and close to the administration.
.
Many Cabinet nominees joined the administration believing they’d have wide latitude to pick lieutenants, but they’re beginning to realize Trump’s powerful advisers are looking over their shoulders. The White House’s approach has already slowed hiring — and the dozens of vacancies at key agencies could make it more difficult to implement some of Trump's policy proposals.
So far, Trump has nominated fewer than three dozen of the 550 most important Senate-confirmed jobs, according to an analysis by the Partnership for Public Service, a nonprofit group that advised Trump officials during the presidential transition.
In reactie op dit bericht:quote:Yes, a long time ago," Trump said. "[Putin and I] got along great, by the way."
https://talkingpointsmemo(...)-claims-he-met-putin
Trump declared, “I do have a relationship and I can tell you that he’s very interested in what we’re doing here today He’s probably very interested in what you and I am saying today, and I’m sure he’s going to be seeing it in some form."
http://www.mediaite.com/tv/in-a-2013-interview-trump-said-i-do-have-a-relationship-with-vladimir-putin/
"Putin has big plans for Russia. He wants to edge out its neighbors so that Russia can dominate oil supplies to all of Europe," Trump said. "I respect Putin and Russians but cannot believe our leader (Obama) allows them to get away with so much...Hats off to the Russians."
"Will he become my new best friend?" Trump asked of Putin in a tweet wondering whether Putin would attend the 2013 Miss Universe pageant Trump brought to Moscow.
"I think I'd get along very well with Vladimir Putin. I just think so," Trump said in one of his first comments about the Russian leader since launching his presidential bid last June.
http://www.cnn.com/2016/07/28/politics/donald-trump-vladimir-putin-quotes/
Trump said of the letter: "A very nice letter from Vladimir Putin; his thoughts are so correct. I hope both sides are able to live up to these thoughts, and we do not have to travel an alternate path.”
http://www.politico.com/story/2016/12/trump-putin-clinton-democrats-lose-dignity-232957
"If he says great things about me, I'm going to say great things about him," the Republican nominee said. "I've already said he is very much of a leader. The man has very strong control over his country
http://www.businessinsider.com/donald-trump-vladimir-putin-strong-leader-obama-2016-9
"You know, I was in Moscow a couple of months ago. I own the Miss Universe Pageant and they treated me so great. Putin even sent me a present, a beautiful present."
http://www.usnews.com/news/blogs/washington-whispers/2014/03/06/donald-trump-peppers-cpac-speeches-with-humblebrags
"Russia does not respect our country any longer. They see we've been greatly weakened, both militarily and otherwise, and he certainly does not respect President Obama. So what I would do—as an example, I own Miss Universe, I was in Russia, I was in Moscow recently and I spoke, indirectly and directly, with President Putin, who could not have been nicer, and we had a tremendous success. The show was live from Moscow, and we had tremendous success there and it was amazing, but to do well, you have to get the other side to respect you, and he does not respect our president, which is very sad."
http://www.press.org/events/npc-luncheon-donald-trump-chairman-and-president-trump-organization
"As far as the Ukraine is concerned … if Putin wants to go in -- and I got to know him very well because we were both on 60 Minutes. We were stablemates, and we did very well that night."
http://www.cbsnews.com/news/republican-debate-transcript-primetime-debate-on-economy
"The new joke in town is that Russia leaked the disastrous DNC e-mails, which should never have been written (stupid), because Putin likes me"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/757538729170964481?ref_src=twsrc%5Etfw
"I believe Putin will continue to re-build the Russian Empire. He has zero respect for Obama or the U.S.!"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/447191888630927360?ref_src=twsrc%5Etfw
During an interview with MSNBC’s “Morning Joe,” Trump expanded upon his welcoming of praise from Putin, remarking that “when people call you brilliant, it’s always good, especially when the person heads up Russia.”
http://www.politico.com/story/2015/12/trump-praises-putin-216929
"I am not angry at Russia (or China) because their leaders are far smarter than ours. We need real leadership, and fast,before it is too late"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/375971865996832768?ref_src=twsrc%5Etfw
"Trump has seemingly even endorsed Putin’s militaristic leadership style, claiming that America is at a disadvantage because Obama is merely “a community organizer,” while Putin is “ex-KGB.”
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/456895966327480320?ref_src=twsrc%5Etfw
"Putin has become a big hero in Russia with an all time high popularity. Obama, on the other hand, has fallen to his lowest ever numbers. SAD"
https://twitter.com/realDonaldTrump/status/447191138962014208?ref_src=twsrc%5Etfw
"I think I would just get along very well with Vladimir Putin. I just think so. People say what do you mean? I just think we would. Obama and him, he hates Obama. Obama hates him. We have unbelievably bad relationships.
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/northamerica/usa/11775145/Donald-Trump-Id-get-on-very-well-with-Putin-if-I-were-president.html
"If Putin respects me and if Putin wants to call me brilliant and other things that he said that were frankly very nice, I'll accept that, and I'll accept it on behalf of our country,”
http://abcnews.go.com/Politics/donald-trump-hell-fine-russian-president-vladimir-putin/story?id=35872623
"He's running his country and at least he's a leader, unlike what we have in this country," Trump said on MSNBC in December, a day after Putin, in his annual press conference, called the billionaire "an outstanding and talented personality" who had emerged as "the absolute leader of the presidential race."
http://www.cnn.com/2015/12/17/politics/russia-putin-trump/index.html
Ik weet niet waar je de tijd of de zin vandaan haalt om dit allemaal uit te zoeken (net als met enkele andere zaken), maar thanks. Vond de uitspraak van die persoon van het Anne Frank Centre al bijzonder sterk verwoord, maar dit verklaart wel eea.quote:
Altijd fijn dat er altijd wel een reden is om iets dat niet direct over hem gaat, toch over hem te laten gaan.twitter:realDonaldTrump twitterde op woensdag 22-02-2017 om 13:20:40One thing I will say about Rep. Keith Ellison, in his fight to lead the DNC, is that he was the one who predicted early that I would win! reageer retweet
Dit is hun twitter feed btw:quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:15 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ik weet niet waar je de tijd of de zin vandaan haalt om dit allemaal uit te zoeken (net als met enkele andere zaken), maar thanks. Vond de uitspraak van die persoon van het Anne Frank Centre al bijzonder sterk verwoord, maar dit verklaart wel eea.
quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dit is hun twitter feed btw:
https://twitter.com/annefrankcenter?lang=en
Iemand Caps-lock key zit wel grondig vastgetaped, zeg. Crisis.quote:
proestquote:Op woensdag 22 februari 2017 09:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)ten-vs-opvangen.html
Canada blijft (illegale) migranten uit de VS opvangen die vluchten als gevolg van beleid v Trump
Begint al lekker.quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat gebeurde al veel langer hoor.quote:Op woensdag 22 februari 2017 03:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:OCTAVIO NAVA CABRERA was pulled over by police in Illinois in April 2013 for going through a stop sign.
He had arrived in the state in 1986, aged 13, and most of his family still live there.
He did not have a proper driving licence and had an immigration violation dating from 1997, when he was stopped at the border after a trip to Mexico.
Mr Nava Cabrera was imprisoned for seven months and then deported, leaving a son behind. He is now sleeping on the floor of a friend’s apartment in Mexico City and slightly baffled by the whole experience. “I don’t know anything about Mexico,” he says.
Trudeau maakt mooie plaatjes met Syrische families die binnengekomen zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:19 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
Ik vraag me wel af hoe lang Trudeau dit soort dingen kan doen. Volgens mij gaat het hier overwegend over economische migranten (niet dat dit betekent dat er geen schrijnende verhalen zijn). Ik weet weinig van de financiële en politieke situatie in Canada. Het zal me alleen heel erg verbazen als bijna alle Canadezen super gastvrij zijn en graag grote aantallen immigranten opnemen. Op een gegeven moment loop je tegen grenzen aan.
Ook dit statement bijvoorbeeld is wel een aardige:quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:38 schreef crystal_meth het volgende:
Dat vind ik nog wel een behoorlijke uitspraak voor de zowat 250 jaar dat de VS bestaat.quote:Make no mistake the Antisemitism coming out of this administration is the worst we have seen from any administration
Ach, kijk eens hoe ruimdenkend we wel niet zijn.quote:America denied immigration to refugee Anne Frank.
Open your heart to refugees and immigrants today
twitter:AnneFrankCenter twitterde op maandag 13-02-2017 om 18:15:33Our statement calling for boycott of @amazon until it stops selling Holocaust-denial books. Thanks to... https://t.co/MiUoEaR4bA reageer retweet
Toen dacht ie dat het in z'n voordeel zou zijn op te scheppen over banden met Putin. tja...quote:Op woensdag 22 februari 2017 13:09 schreef DustPuppy het volgende:
Samenvatting over de uitspraken omtrent de Russische betrekkingen (van reddit):
[..]
In reactie op dit bericht:
Donald Trump's claims his team had no contact with Russia during campaign contradicted by Moscow officials
http://time.com/4108198/donald-trump-60-minutes-putin/quote:Trump and Putin did not meet in a "green room" for the show, which does not have the typical off-stage waiting area for guests that a talk show has.
In fact, they weren't even on the same continent. Trump was interviewed by CBS's Scott Pelley in his New York City penthouse for the season premiere of the hour-long docu-series, while Charlie Rose travelled to Moscow to interview Vladimir Putin.
Benieuwd wanneer/of we de details over de Russische contacten ooit zullen vernemen. Misschien weten ze na maanden nog niet of er iets verdachts aan de gang was omdat de gesprekken zo absurd als Trump's speeches waren. Lijkt me bij Carter Page, Flynn of Trump's advocaat niet uitgesloten...quote:China is a problem, both economically in what they're doing in the South China Sea, I mean, they are becoming a very, very major force. So, we have more than just Russia. But, as far as the Ukraine is concerned, and you could Syria -- as far as Syria, I like -- if Putin wants to go in, and I got to know him very well because we were both on 60 Minutes, we were stablemates, and we did very well that night.
But, you know that.
But, if Putin wants to go and knocked the hell out of ISIS, I am all for it, 100%, and I can't understand how anybody would be against it...
http://thehill.com/policy(...)uit-over-payments-toquote:Republican lawmakers and the Department of Justice have asked for more time Tuesday to decide whether they want to move forward in the House's lawsuit over ObamaCare's cost-sharing subsidies.
The House and the DOJ made the request in a joint motion Tuesday.
The House filed the lawsuit two years ago, arguing that the cost-sharing reductions to insurers are illegal because Congress has not provided a specific appropriation for them.
The payments go to insurance companies to reduce the out-of-pocket costs for ObamaCare enrollees.
Republicans are now considering whether they will continue the payments to keep the ObamaCare exchange markets from collapsing as they work toward repealing and replacing ObamaCare.
Insurers have threatened to leave the ObamaCare market exchanges if the payments are not continued, which could potentially leaving millions without healthcare coverage options during the transition.
Top Republicans have pushed for a continuance of the payments, including Sen. Lamar Alexander (R-Tenn.), chairman of the Senate's Health, Education, Labor and Pension Committee.
Rep. Mark Meadows, (R-N.C.), chairman of the conservative House Freedom Caucus, has also voiced support for continuing the payments, saying he could "swallow some short-term heartburn" for "longer-term fiscal responsibility."
The motion Tuesday grants the House and the DOJ until May 22 to file a status report with the court and establishes 90-day deadlines after that.
The House has asked for delays in the proceedings after Trump won the election in November.
Dat is de correcte spelling hoor, ervanuitgaande dat je aan deze tweet refereert:quote:
twitter:AnneFrankCenter twitterde op dinsdag 21-02-2017 om 16:30:08MR. PRESIDENT, YOUR TOO LITTLE, TOO LATE ACKNOWLEGMENT OF #Antisemitism TODAY IS NOT ENOUGH. Statement of Steven... https://t.co/dfZyaIA3WU reageer retweet
of hij refereert aan zijn kleine handen, dat kan ookquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:31 schreef chibibo het volgende:
[..]
Dat is de correcte spelling hoor, ervanuitgaande dat je aan deze tweet refereert:twitter:AnneFrankCenter twitterde op dinsdag 21-02-2017 om 16:30:08MR. PRESIDENT, YOUR TOO LITTLE, TOO LATE ACKNOWLEGMENT OF #Antisemitism TODAY IS NOT ENOUGH. Statement of Steven... https://t.co/dfZyaIA3WU reageer retweet
quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:41 schreef Re het volgende:
[..]
of hij refereert aan zijn kleine handen, dat kan ook
Zijn nog aan het bijkomen van het golfen dit weekend en het verlies van Milo.quote:Op woensdag 22 februari 2017 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het is deze week rustig in het Witte Huis. Waar blijven de rare fratsen van Trump?
Onder het motto, als je alle dekking afschaft, wordt het vanzelf betaalbaar.....quote:Op woensdag 22 februari 2017 10:21 schreef Re het volgende:
gelukkig zijn de STDs ook weer aan het stijgen ,,,
https://www.managedcarema(...)ave-made-comeback%20?
en als ze hun zin krijgen zullen de volgende benefits ook verdwijnen voor medicaid/medicare (nou ja sterk verminderd iig)
•maternity services
•ambulatory patient services
•emergency services
•hospitalization
•mental health and substance use disorder services, including behavioral health treatment
•prescription drugs
•rehabilitative and habilitative services and devices
•laboratory services
•preventive and wellness services and chronic disease management
•pediatric services, including oral and vision care
https://www.managedcarema(...)0-essential-benefits
Daar zorgt de free market voor aldus Trump. Komt allemaal goed want dat ging ook perfect voordat de ACA er was.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:54 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Onder het motto, als je alle dekking afschaft, wordt het vanzelf betaalbaar.....
Dat zijn nogal wat dekkingen die verdwijnen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:54 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Onder het motto, als je alle dekking afschaft, wordt het vanzelf betaalbaar.....
quote:BLACKSTONE, Va. — Rep. Dave Brat (R-Va.), who drew national notice after complaining that women were “in my grill” because he was reluctant to hold a town hall meeting, finally relented and came face to face with those women — and plenty others — at a raucous public event Tuesday night.
[“The women are in my grill no matter where I go,” Brat says ]
Brat held the meeting in a tiny town in Nottoway County, a rural community carried by Trump in November. It’s about an hour south of where most in Brat’s district live, but that didn’t stop a stream of people from driving into town and filling up the town hall, with scores shut out on the sidewalk.
For a little more than an hour, Brat was heckled nonstop as he fielded questions on health care, President Trump’s policies and the border wall.
His answers seemed to antagonize most in the crowd of 150, who yelled back at him, at points drowning him out and prompting a few of his supporters to leave early in disgust.
Some of the loudest jeers came over Republicans’ promise to repeal and replace the Affordable Care Act as people held up red cards signaling their discontent.
“The problem is Obamacare has just collapsed,” said Brat, who stood at a podium in the Blackstone Herb Cottage, a restaurant and event space. The crowd shouted in response, “No, it has not!”
The town hall came after constituents, many of them organizing online, made daily calls and sent repeated emails to Brat’s office to demand a public meeting.
Participants began to line up along Main Street hours before the doors opened at 6:30 p.m. Many held signs referring to Brat’s recent gaffe, including one that read “VA 7th district, it’s grilling time!”
.......
Zit er dik in. Hij heeft al 6x gegolfd in de afgelopen maand.quote:Op woensdag 22 februari 2017 16:21 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Zijn nog aan het bijkomen van het golfen dit weekend en het verlies van Milo.
In North Carolina heeft men Wanted ad geplaatst omdat hun Republikeinse Senatoren ineens onvindbaar zijn voor hun kiezers.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:05 schreef Kijkertje het volgende:
The women got up in Brat’s grill, and then some
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:09 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
In North Carolina heeft men Wanted ad geplaatst omdat hun Republikeinse Senatoren ineens onvindbaar zijn voor hun kiezers.
quote:"LOST - United States Senator," the ad begins. "He may respond to the title 'Senator Richard Burr', though his constituents have been unable to verify whether this is still the case, as they have been unable to contact him in recent weeks. ... If found. Please return Senator Burr to his constituents by way of a Town Hall meeting or other suitable gathering in which the Senator demonstrates his accountability to his constituents by listening to and honestly addressing their concerns."
En daar veranderd helemaal niets aan.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat er uit Pruitts emails kwam, wat eigenlijk ook al wel verwacht werd en deels bekend was: The Pruitt Emails: E.P.A. Chief Was Arm in Arm With Industry
Ze hebben manier gevonden om hem weg te houden van twitterquote:Op woensdag 22 februari 2017 15:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het is deze week rustig in het Witte Huis. Waar blijven de rare fratsen van Trump?
Wat een drama is die man toch ook.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:40 schreef L3gend het volgende:
[..]
Ze hebben manier gevonden om hem weg te houden van twitter
http://www.politico.com/s(...)itter-staffer-235263
Doet me denken aan Blackadder: 'I like not this news, bring me some other news!'quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:40 schreef L3gend het volgende:
Daar is echt niet Donaldproof. Binnenkort stapelt slecht nieuws zich toch wel weer op op zijn bureau, net als bij elke andere president, en dan gaat hij weer los. Hij moet wel, iets anders heeft hij niet te bieden.quote:Op woensdag 22 februari 2017 18:40 schreef L3gend het volgende:
[..]
"Met deze procedure zou een slepende impeachment vermeden kunnen worden."quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:39 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit bedoelde ik dus laatst: http://www.duimspijker.co(...)-kan-trump-afzetten/
Ontluisterend. Wat is dat toch met republikeinen en milieu? Godzijdank heeft China deze verantwoordelijkheid op zich genomen. Nog een reden om China als winnaar te gaan zien gedurende de Trump presidency. Met de Trump en de GOP gaat de VS achterwaarts.quote:Op woensdag 22 februari 2017 17:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Wat er uit Pruitts emails kwam, wat eigenlijk ook al wel verwacht werd en deels bekend was: The Pruitt Emails: E.P.A. Chief Was Arm in Arm With Industry
Dat zou neerkomen op een coup. Het 25ste amendement is bedoeld om ingezet te worden als een president bijvoorbeeld in een coma terecht komt, niet als een president zich onpresidentieel gedraagt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:39 schreef kladderadatsch het volgende:
Dit bedoelde ik dus laatst: http://www.duimspijker.co(...)-kan-trump-afzetten/
Een niet onbelangrijk deel van de christelijke stemmers is er oprecht van overtuigd dat we in de eindtijd leven en dat Jezus spoedig terugkeert op aarde.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:44 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ontluisterend. Wat is dat toch met republikeinen en milieu? Godzijdank heeft China deze verantwoordelijkheid op zich genomen. Nog een reden om China als winnaar te gaan zien gedurende de Trump presidency. Met de Trump en de GOP gaat de VS achterwaarts.
Dat lijkt me niet heel moeilijk bij een idioot als Trump.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat zou neerkomen op een coup. Het 25ste amendement is bedoeld om ingezet te worden als een president bijvoorbeeld in een coma terecht komt, niet als een president zich onpresidentieel gedraagt.
In de wettekst staat ook 'unable', niet 'unfit'. Het draait hier dus niet om geschiktheid. Om een dergelijke procedure te legitimeren zou je ongelofelijk sterke aanwijzingen moeten hebben dat de geestelijke staat van de president zijn functioneren structureel belemmert.
Dan zou je een of meerdere artsen bereid moeten vinden om een attest te ondertekenen dat Trump mentaal ongeschikt is. Niet onmogelijk maar wel heel erg link voor alle betrokken partijen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 20:57 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Dat zou neerkomen op een coup. Het 25ste amendement is bedoeld om ingezet te worden als een president bijvoorbeeld in een coma terecht komt, niet als een president zich onpresidentieel gedraagt.
In de wettekst staat ook 'unable', niet 'unfit'. Het draait hier dus niet om geschiktheid. Om een dergelijke procedure te legitimeren zou je ongelofelijk sterke aanwijzingen moeten hebben dat de geestelijke staat van de president zijn functioneren structureel belemmert.
Ja, dat is waar. Het nut ervan is dat dit is wat de rechtse gristenen willen en die willen hun steun aan Trump omgezet zien in acties.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)et_wc-decreet__.html
Bizar als dit waar is.. Al zou het me niks verbazen.
Waarom zou je een nu ook lichamelijke man dwingen naar het damestoilet te gaan, en een nu lichamelijke vrouw naar het herentoilet? Nog naast het feit dat ze verschrikkelijk in het oog zullen lopen en dat dat ook nog eens gevaarlijk voor ze is? Wat is in jezusnaam het nut ervan?
Het betreft transgenders he, niet travestieten...
Echte vrijheid...quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
Waarom zou je een nu ook lichamelijke man dwingen naar het damestoilet te gaan, en een nu lichamelijke vrouw naar het herentoilet? Nog naast het feit dat ze verschrikkelijk in het oog zullen lopen en dat dat ook nog eens gevaarlijk voor ze is? Wat is in jezusnaam het nut ervan?
Dat is het Republikeinse mantra. Een kleine overheid willen, maar wel maximale bemoeienis met iemands geslacht, seksleven en recht op zelfbeschikking. Daarvoor kan er niet genoeg overheid in het leven geroepen worden.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:21 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Echte vrijheid...
Ik kan zo misselijk worden van republikeinen die over dit soort intieme dingen willen beslissen. En die arme vrouwen die nu weer het mannentoilet in moeten (andersom is ook niet fijn natuurlijk).
Ik weet wel dat die dat willen. Maar waarom willen ze dat?quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:20 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ja, dat is waar. Het nut ervan is dat dit is wat de rechtse gristenen willen en die willen hun steun aan Trump omgezet zien in acties.
Erkennen ze überhaupt transgenders wel? Of vinden ze dat modern gezeik? "God heeft je een sekse gegeven en niet meer zeuren." Iets in die geest verwacht ik eigenlijk wel van deze engbekken.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik weet wel dat die dat willen. Maar waarom willen ze dat?
Die mensen zijn lichamelijk van het andere geslacht nu.
Zijn ze echt zo verschrikkelijk dom om te denken dat transgenders oversekste wezens zijn die zich ogv hun oversekstheid door een vreselijk lang en moeilijk tranformatieproces hebben gesleept alleen maar om naar het toilet van de (vroeger) andere sekse te kunnen gaan en zich daar aan iedere andere willekeurige toiletbezoeker te kunnen/gaan vergrijpen? Je bent toch downright geschift als je zoiets denkt?![]()
Maar goed, juist omdat er mensen zijn die zo denken is het gewoon roduit gevaarlijk voor transgenders om ze te dwingen naar het toilet van hun vorige sekse te gaan...
Echt bizar... Kan me niet indenken zo intolerant te zijn en op zulke voor een ander mensen essentiele zaken mijn wil door te willen drammen. Ze hoeven toch zelf niet van geslacht te veranderen? Of bepaalde vormen van seks te bedrijven die ze niet willen? Of voor abortus te kiezen? En als het om religieuze redenen is: God kan het zelf wel af als hij het af zou keuren. Heeft hij/zij die zgn "rechtschapenen" echt niet voor nodig zegquote:Op woensdag 22 februari 2017 21:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat is het Republikeinse mantra. Een kleine overheid willen, maar wel maximale bemoeienis met iemands geslacht, seksleven en recht op zelfbeschikking. Daarvoor kan er niet genoeg overheid in het leven geroepen worden.
Door ze tot iets te willen dwingen/ze iets te willen verbieden erkennen ze het feit dat transgenders bestaan. Of ze het nou modern gezeik vinden of niet.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:30 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Erkennen ze überhaupt transgenders wel? Of vinden ze dat modern gezeik? "God heeft je een sekse gegeven en niet meer zeuren." Iets in die geest verwacht ik eigenlijk wel van deze engbekken.
Mwa. In deze staat was hij ook aantoonbaar toen hij verkozen werd. In die zin is er niets gebeurd in de tussentijd. Afzetting op deze gronden zou ik daarom dan ook niet als een legitieme daad beschouwen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:02 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet heel moeilijk bij een idioot als Trump.
Transgender is gebaseerd op hoe men zichzelf beschouwd, wil niet zeggen dat ze een operatie ondergaan hebben (zijn dat geen "post-op" transsexuelen?)quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
quote:Transsexuals are people who transition from one sex to another. A person born as a male can become recognizably female through the use of hormones and/or surgical procedures; and a person born as a female can become recognizably male. That said, transsexuals are unable to change their genetics and cannot acquire the reproductive abilities of the sex to which they transition. Sex is assigned at birth and refers to a person's biological status as male or female. In other words, sex refers exclusively to the biological features: chromosomes, the balance of hormones, and internal and external anatomy. Each of us is born as either male or female, with rare exceptions of those born intersex who may display characteristics of both sexes at birth.
Transgender, unlike transsexual, is a term for people whose identity, expression, behavior, or general sense of self does not conform to what is usually associated with the sex they were born in the place they were born. It is often said sex is a matter of the body, while gender occurs in the mind. Gender is an internal sense of being male, female, or other. People often use binary terms, for instance, masculine or feminine, to describe gender just as they do when referring to sex. But gender is more complex and encompasses more than just two possibilities. Gender also is influenced by culture, class, and race because behavior, activities, and attributes seen as appropriate in one society or group may be viewed otherwise in another.
Transgender, then, unlike transsexual is a multifaceted term. One example of a transgendered person might be a man who is attracted to women but also identifies as a cross-dresser. Other examples include people who consider themselves gender nonconforming, multigendered, androgynous, third gender, and two-spirit people.
Ze zullen vast erkennen dat er mensen zijn die een geslachtsverandering ondergaan of die als het andere geslacht door het leven gaan. Alleen vraag ik me af of ze ook accepteren dat er mensen zijn die 'geboren worden in een verkeerd lichaam'. God maakt immers geen fouten. Ik verwacht dat dit de logica is achter dit soort verboden. Je wilt het voor mensen zo moeilijk mogelijk maken dat ze God's werk ongedaan maken/aanpassen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Door ze tot iets te willen dwingen/ze iets te willen verbieden erkennen ze het feit dat transgenders bestaan. Of ze het nou modern gezeik vinden of niet.
Wellicht haalt het bericht (en dus ik ook) transgender en transseksueel door elkaar, dat kan. Maar in het bericht staat toch echt "hun nieuwe sekse". Het gaat dus wel degelijk om mensen die reeds van sekse zijn veranderd lijkt me. Transseksuelen dus.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:40 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Transgender is gebaseerd op hoe men zichzelf beschouwd, wil niet zeggen dat ze een operatie ondergaan hebben (zijn dat geen "post-op" transsexuelen?)
Dat schijnen ze te denken ja. Ik vraag me echter af waarom ze denken dat (hun) God daar hulp bij nodig heeft. En waarom zij menen dat zij het recht hebben verkregen namens (hun) God over anderen te mogen oordelen en ze dingen te mogen ge- of verbieden. En waarom andere mensen niet voor zichzelf mogen beslissen wat het beste voor hen is.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:41 schreef Linus_van_Pelt het volgende:
[..]
Ze zullen vast erkennen dat er mensen zijn die een geslachtsverandering ondergaan of die als het andere geslacht door het leven gaan. Alleen vraag ik me af of ze ook accepteren dat er mensen zijn die 'geboren worden in een verkeerd lichaam'. God maakt immers geen fouten. Ik verwacht dat dit de logica is achter dit soort verboden. Je wilt het voor mensen zo moeilijk mogelijk maken dat ze God's werk ongedaan maken/aanpassen.
Source: Kaiser Health News; February 22, 2017.quote:You are here
A New Diagnosis? Patients Present With “Post-Election Stress Disorder”
Symptoms include mourning and loss of libido, psychologist says
Mental health professionals around the country––especially those working in Democratic strongholds––have seen a steady stream of patients presenting with anxiety and depression related to the blasts of daily news on the new Trump administration, according to a report from Kaiser Health News (KHN).
Requests for therapy appointments to Talkspace, an online therapy portal based in New York City, tripled immediately after the election and have remained high through January, according to the company.
“I have people who’ve told me they’re in mourning, that they’ve lost their libido,” said Nancy Molitor, a psychologist in the Chicago suburbs. “I have people saying the anxiety is causing them to be so distracted that they’re blowing through stop signs or getting into fender benders.”
The anxiety appears to be widespread, KHN says. Fifty-seven percent of Americans reported that the current political climate is a “very significant” or “somewhat significant” source of stress, and 40% said the same about the outcome of the election, according to an online survey of 1,019 adults conducted by the American Psychological Association after the inauguration. Between August 2016 and January 2017, the overall average stress level increased significantly for the first time since the Stress in America survey began 10 years ago.
In some parts of the country, on the other hand, people seem relieved if not uplifted by the new president’s flurry of executive orders and appointments, the article notes.
Nancy Cottle, an Arizona resident who voted for Trump, told KHN that she is struggling to understand the uproar over the new president. “It’s like the sky is falling―but a lot of that is just drama,” she said. “I feel encouraged; I feel hopeful. I can’t wait to wake up and see what the day’s going to bring and what else is going to happen.”
Don’t tell that to Wally Pfingsten of San Mateo, California. Since Donald Trump was elected, Pfingston has been so anxious about the political tumult that just having the TV news on in the background at home is unbearable.
“It’s been crippling,” he said. “I feel angry––really, really angry––far more angry than I expected to be.”
Molitor tells her patients to stay engaged but limit the time they spend on Facebook or watching the news. Focus instead on other things you enjoy, she advises―calling a friend, taking a walk, or reading a book.
Telegraaf hé.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wellicht haalt het bericht (en dus ik ook) transgender en transseksueel door elkaar, dat kan. Maar in het bericht staat toch echt "hun nieuwe sekse". Het gaat dus wel degelijk om mensen die reeds van sekse zijn veranderd lijkt me.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39047883quote:The Trump administration will rescind guidance enacted by his predecessor in favour of transgender students, the White House has said.
The Obama-era rule directed public schools to allow transgender pupils to use toilets of their gender identity.
Ok, dank voor deze verheldering (ga zo het artikel lezen)quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Telegraaf hé.
[..]
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39047883
In tegenstelling tot enkele andere polls over het immigratiedecreet:quote:Opinions on most of Trump's personal qualities also are negative, as American voters say:
55 - 40 percent that he is not honest;
55 - 42 percent that he does not have good leadership skills;
53 - 44 percent that he does not care about average Americans;
63 - 33 percent that he is not level-headed;
64 - 32 percent that he is a strong person;
58 - 38 percent that he is intelligent;
60 - 37 percent that he does not share their values.
Over de media:quote:American voters approve 59 - 38 percent of court actions blocking Trump's executive order on immigration.
Looking at Trump's immigration proposals, voters oppose:
49 - 43 percent "suspending immigration from 'terror prone' regions ...;"
53 - 45 percent suspending for 90 days all travel to the U.S. by citizens from seven Middle Eastern nations;
60 - 37 percent suspending for 120 days immigration of all refugees to the U.S. from any nation;
68 - 27 percent suspending indefinitely all immigration to the U.S. of Syrian refugees.
Verder zie je ook hier een sterk contrast tussen geregistreerd democraten en republikeinen, waarbij de independents ook een negatief beeld hebben van hoe Trump het doet en kennelijk vinden mensen die een mening hebben dat hij het ofwel erg goed of erg slecht doet, weinig middle ground.quote:A total of 90 percent of American voters say it is "very important" or "somewhat important" "that the news media hold public officials accountable."
Voters disapprove 50 - 45 percent of the way the news media has covered Trump.
But voters disapprove 61 - 35 percent of the way Trump talks about the media.
And voters trust the media more than Trump 52 - 37 percent "to tell you the truth about important issues."
Tja, dat kun je ook vragen aan de Democraten, die schijnen het nogal belangrijk te vinden.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Buiten het geneuzel rondom transseksueel en transgender, waarom zou het een aangelegenheid zijn voor de federale overheid?!
Dat zou kunnen, maar die hebben niet de macht. Overigens is het kennelijk alleen het terugdraaien van de regel, niet het instellen van een verplichting?quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:59 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Tja, dat kun je ook vragen aan de Democraten, die schijnen het nogal belangrijk te vinden.
Laat inderdaad wel zien hoe tot op het bot verdeeld het land is. Niet zo gek dat congress niks voor elkaar krijgt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Buiten het geneuzel rondom transseksueel en transgender, waarom zou het een aangelegenheid zijn voor de federale overheid?!
Anyway, nieuwe Quinnipiac poll: https://poll.qu.edu/national/release-detail?ReleaseID=2431
38-55 = -17 approval onder registered voters, vorige Quinnipiac poll van 2 weken geleden had Trump op 42-51= -9
Nog wat andere cijfertjes uit die poll:
[..]
In tegenstelling tot enkele andere polls over het immigratiedecreet:
[..]
Over de media:
[..]
Verder zie je ook hier een sterk contrast tussen geregistreerd democraten en republikeinen, waarbij de independents ook een negatief beeld hebben van hoe Trump het doet en kennelijk vinden mensen die een mening hebben dat hij het ofwel erg goed of erg slecht doet, weinig middle ground.
En welk effect heeft het terugdraaien vd regel (dat scholen transgenders de mogelijkheid moeten bieden het toilet dat bij hun genderidentiteit past te mogen gebruiken) denk je? Met name in "red states"?quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:00 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar die hebben niet de macht. Overigens is het kennelijk alleen het terugdraaien van de regel, niet het instellen van een verplichting?
Dat ze daar zelf kunnen kiezen en op lokaler niveau achterlijke regels instellen, zou ik denken. Vraag me btw af hoe de Public Facilities Privacy & Security Act zich hiermee verhoudt, ondermeer dat stukje regelgeving heeft de vorige republikeinse governor van North Carolina de kop gekost bij de afgelopen verkiezingen (waarna een behoorlijke powergrab van de republikeinse senaat van North Carolina volgde, want we kunnen natuurlijk niet hebben dat iemand met (D) achter zijn naam ook maar enige macht heeft.)quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En welk effect heeft het terugdraaien vd regel (dat scholen transgenders de mogelijkheid moeten bieden het toilet dat bij hun genderidentiteit past te mogen gebruiken) denk je? Met name in "red states"?
Verder moeten we nog maar afwachten waar Trump daadwerkelijk mee komt...
Lijkt mij in eerste instantie ook. Maar bij deze administration (regering) kun je alles verwachten... Satire of hoaxes herkennen valt niet meer mee..quote:
Ik schat hem slimmer in dan Trump, van wie ik eerder zoiets weird denkbaar acht. Totdat het bevestigd wordt door meerdere bronnen ga ik er van uit dat het nep is.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt mij in eerste instantie ook. Maar bij deze administration kun je alles verwachten... Satire of hoaxes herkennen valt niet meer mee..
Confused
Nep... Een soortgelijke (qua opmaak ed) kwam laatst langs bij dat twitter account dat zogenaamd door rogue staff beheerd wordt. Dat ging over een nota van Bannon dat iedereen Trump aan moest spreken met 306 (zijn electoral college votes).quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:14 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lijkt mij in eerste instantie ook. Maar bij deze administration (regering) kun je alles verwachten... Satire of hoaxes herkennen valt niet meer mee..
Confused
quote:Mexico has indicated it would not accept the Trump administration’s new US immigration proposals, saying it would go to the United Nations to defend the rights of immigrants in the US.
Luis Videgaray, Mexico’s foreign minister, was responding to Donald Trump’s plans to enforce immigration rules more vigorously against undocumented migrants, which could lead to mass deportations to Mexico, not just of Mexicans but also citizens of other Latin American countries.
“We are not going to accept it because we don’t have to accept it,” Videgaray said, according to the Reforma newspaper. “I want to make clear, in the most emphatic way, that the government of Mexico and the Mexican people do not have to accept measures that one government wants to unilaterally impose on another.”
Die quote van die rechter komt zo uit de handleiding 'hoe bouw ik een totalitaire staat' die door de linker geschreven had kunnen zijn.quote:
Dat waren er 304 overigens, geen 306quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:23 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Nep... Een soortgelijke (qua opmaak ed) kwam laatst langs bij dat twitter account dat zogenaamd door rogue staff beheerd wordt. Dat ging over een nota van Bannon dat iedereen Trump aan moest spreken met 306 (zijn electoral college votes).
Ze zijn gek, maar zo gek nu ook weer niet...
Dat is het punt ook lijkt mequote:Op woensdag 22 februari 2017 22:24 schreef SureD1 het volgende:
[..]
Die quote van die rechter komt zo uit de handleiding 'hoe bouw ik een totalitaire staat' die door de linker geschreven had kunnen zijn.
Zie niet meteen wat Mexico hoopt te bereiken bij de VN. Een stemming in de algemene vergadering, een morele overwinning? De VS kan Mexico waarschijnlijk niet dwingen om illegalen uit andere landen op te nemen, dus moeten ze onderhandelden.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals te verwachten was stuit de uitzetting van illegalen zonder papieren op een praktisch probleem:
Mexico will not accept unilateral Trump immigration steps, foreign minister says
[..]
Natuurlijk, het is een redelijke illusie om te denken dat je uitzetting vrolijk unilateraal kunt regelen. Dat probleem zie je in Nederland ook. Je kunt wel heel daadkrachtig roepen dat je mensen gaat deporteren, maar als landen van herkomst niet meewerken, dan levert het je vooral heel veel meer kosten op.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:24 schreef Kijkertje het volgende:
Zoals te verwachten was stuit de uitzetting van illegalen zonder papieren op een praktisch probleem:
Mexico will not accept unilateral Trump immigration steps, foreign minister says
[..]
En 0 resultaatquote:Op woensdag 22 februari 2017 22:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is een redelijke illusie om te denken dat je uitzetting vrolijk unilateraal kunt regelen. Dat probleem zie je in Nederland ook. Je kunt wel heel daadkrachtig roepen dat je mensen gaat deporteren, maar als landen van herkomst niet meewerken, dan levert het je vooral heel veel meer kosten op.
Het probleem is dat ze ook mensen uit derde landen de grens willen overzetten.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:41 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, het is een redelijke illusie om te denken dat je uitzetting vrolijk unilateraal kunt regelen. Dat probleem zie je in Nederland ook. Je kunt wel heel daadkrachtig roepen dat je mensen gaat deporteren, maar als landen van herkomst niet meewerken, dan levert het je vooral heel veel meer kosten op.
quote:It is unclear whether the United States has the authority to force Mexico to accept third-country nationals. The DHS memo calls for the department to provide an account of US aid to Mexico, a possible signal that Trump plans to use that funding to get Mexico to accept the foreigners.
Het gaat hier om mensen zonder papieren. Dan weet je sws niet waar ze vandaan komen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze ook mensen uit derde landen de grens willen overzetten.
[..]
Daar gaat het hier inderdaad specifiek om, maar in bredere zin zie je hier wel het probleem met de 'doctrine' van Trump en consorten. Je kunt wel denken dat je unilateraal kunt beslissen en andere landen kunt schofferen, maar vaak heb je ze gewoon nodig. Je geen IS ook niet verslaan zonder steun van de lokale regimes bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Het betreft hier Ongedocumenteerden (mensen zonder identiteitsbewijs). De VS kan Mexico dus in het geheel niet dwingen om wie dan ook op te nemen. Ook niet als ze een levensgroot vermoeden hebben dat het echt Mexicasnse staatsburgers betreft. Tenzij dat staatsburgerschap dmv geldige Mexicaanse identiteitsbewijzen te bewijzen valt is Mexico dat niet verplicht.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:42 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
[..]
Hm ja, maar kun je aanwijzen op deze kaart wat het land van herkomst is?quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:
Waar de Latino immigranten vandaan komen is wel duidelijk, ze zullen vast niet via de Canadeze grens de VS zijn binnengekomen......
Wellicht met het vliegtuig, maar dat is verder volstrekt irrelevant.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:
Waar de Latino immigranten vandaan komen is wel duidelijk, ze zullen vast niet via de Canadeze grens de VS zijn binnengekomen......
Precies. Of beter: je kunt het niet bewijzen. De VS heeft geen poot om op te staan in dit soort gevallen. Evenmin als Nederland. Al denken ook heel veel Nederlanders dat het wel simpel is/zou moeten zijn.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Het gaat hier om mensen zonder papieren. Dan weet je sws niet waar ze vandaan komen.
Als je een grens deelt met het land van herkomst is dat iets makkelijker vermoed ik. Geen probleem met luchtvaartmaatschappijen die weigeren de personen te vervoeren, geen betreden van de territoriale wateren, je kan ze letterlijk de grens over duwen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lijkt erg veel op het probleem waar we achter kwamen met Verdonk destijds. Wat moet je met mensen zonder papieren of waar het land het niet van accepteert?
quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:50 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Lijkt erg veel op het probleem waar we achter kwamen met Verdonk destijds. Wat moet je met mensen zonder papieren of waar het land het niet van accepteert?
True, alleen komt een aanzienlijk deel niet uit Mexico. Dus Mexico moet ze weer door duwen dan ofzo?quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je een grens deelt met het land van herkomst is dat iets makkelijker vermoed ik. Geen probleem met luchtvaartmaatschappijen die weigeren de personen te vervoeren, geen betreden van de territoriale wateren, je kan ze letterlijk de grens over duwen.
Ze kunnen net zo makkelijk weer terug, maar feitelijk is een grensovergang van twee kanten bemand doorgaans. Mexico moet het dus wel accepteren. Zeker als er straks een muur staat.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Als je een grens deelt met het land van herkomst is dat iets makkelijker vermoed ik. Geen probleem met luchtvaartmaatschappijen die weigeren de personen te vervoeren, geen betreden van de territoriale wateren, je kan ze letterlijk de grens over duwen.
Nee, Latijns-Ameika is groot. Verder doet het niet ter zake, je moet juridisch kunnen bewijzen dat een persoon staatsburger is ve bepaald land, wil je dat land kunnen dwingen die staatsburger terug te nemen. En bij Ongedocumenteerden kun je dat dus niet juridisch bewijzen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:51 schreef bluemoon23 het volgende:
Integendeel, onder Obama is er veel samengewerkt met Mexico om migratie vanuit het zuiden tegen te gaan. Maar goed, jezelf even inlezen in de materie is ook wel wat veel gevraagd.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Toen illegalen uit Midden en Zuid Amerika illegaal de grens Mexico-VS overstaken interesseerde het Mexico niet.
Als ze weer terug gaan is het plotseling hommeles.....
Nee, dat kun je niet. Bovendien kunnen ze ook zo weer terug naar de VS, Mexico zal ze geen strobreed in de weg leggen.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Tsja, dat laatste is juridisch hun volste recht. Of jij en/of de VS dat nu leuk vinden of niet. Als je als VS niet kunt aantonen dat het een Mexicaans staatsburger is, kan Mexico niet (juridisch) worden verplicht die persoon "terug te nemen".quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:55 schreef bluemoon23 het volgende:
Toen illegalen uit Midden en Zuid Amerika illegaal de grens Mexico-VS overstaken interesseerde het Mexico niet.
Als ze weer terug gaan is het plotseling hommeles.....
De Mexicanen bedoel ik, over de rest moet sowieso onderhandeld worden. Mexico kan natuurlijk weigeren om ook landgenoten terug te nemen (niet meer meewerken met identificatie etc.), maar dan kan de zaak verder escaleren. Dus ik neem aan dat men zal praten. Benieuwd wat het oplevert.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:54 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
True, alleen komt een aanzienlijk deel niet uit Mexico. Dus Mexico moet ze weer door duwen dan ofzo?
Maar wie denk je dat er op dit moment flink aan het escaleren is?quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Mexicanen bedoel ik, over de rest moet sowieso onderhandeld worden. Mexico kan natuurlijk weigeren om ook landgenoten terug te nemen (niet meer meewerken met identificatie etc.), maar dan kan de zaak verder escaleren. Dus ik neem aan dat men zal praten. Benieuwd wat het oplevert.
Misschien kan Trump Nieto nog een keertje bellenquote:Op woensdag 22 februari 2017 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
De Mexicanen bedoel ik, over de rest moet sowieso onderhandeld worden. Mexico kan natuurlijk weigeren om ook landgenoten terug te nemen (niet meer meewerken met identificatie etc.), maar dan kan de zaak verder escaleren. Dus ik neem aan dat men zal praten. Benieuwd wat het oplevert.
Ook dan (terug te herleiden naar iets), heb je een dik probleem als VS als je niet middels geldige identiteitspspieren kunt aantonen dat het idd een staatsburger van Mexico betreft. Ook als de persoon in kwestie zegt/toegeeft een Mexicaans staatsburger te zijn ben je juridisch nog steeds nergens.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:01 schreef ExtraWaskracht het volgende:
O trouwens, nog iets. Ongeveer 40% van de mensen die zonder verblijfsvergunning in de VS zijn, zijn daar met een geldig visum gekomen. Die kunnen dus echt letterlijk overal vandaan zijn gekomen. Nu zal het gros daarvan, mits ze bekend zijn onder hun echte naam wel terug te herleiden zijn naar iets, maar een deel dus ook vast niet.
Vandaar dat 'niemand' van de gevestigde orde wil dat het plan en het beleid van Trump gaat werken.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het is echt, echt, echt heel moeilijk in het geval van Ongedocumenteerden.. Mensen (burgers) onderschatten dat enorm.. En maar boos schreeuwen "stuur ze gewoon terug, zet ze op het vliegtuig, duw ze de grens over, geeft niet wat!!!". Zo werkt het dus NIET. Als het zo simpel was hadden we ook hier allang geen zgn "illegalen" meer.
Ja, klinkt plausibel dat je nog maar hard moet zien te maken dat iemand die Pietje heet ook de Pietje van het visum is. Je hebt persoonlijke ervaring hier mee btw?quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook dan (terug te herleiden naar iets), heb je een dik probleem als VS als je niet middels geldige identiteitspspieren kunt aantonen dat het idd een staatsburger van Mexico betreft. Ook als de persoon in kwestie zegt/toegeeft een Mexicaans staatsburger te zijn ben je juridisch nog steeds nergens.
Het is echt, echt, echt heel moeilijk in het geval van Ongedocumenteerden.. Mensen (burgers) onderschatten dat enorm.. En maar boos schreeuwen "stuur ze gewoon terug, zet ze op het vliegtuig, duw ze de grens over, geeft niet wat!!!". Zo werkt het dus NIET. Als het zo simpel was hadden we ook hier allang geen zgn "illegalen" meer.
Ook jij onderschat eea. Behoorlijk veel landen van herkomst weigeren mee te werken als de Ongedocumenteerde staatsburger niet vrijwillig terugkeert. En dan zijn er ook nog zat landen die weigeren mee te werken als er wel sprake is van vrijwillige terugkeer, zolang het dus een Ongedocumenteerde betreft. Dit is al heel lang een groot probleem, waar niet alleen de VS mee te kampen heeft. Nederland en de rest vd westerse wereld ook.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:02 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:12 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vandaar dat 'niemand' van de gevestigde orde wil dat het plan en het beleid van Trump gaat werken.
Jazeker. Heb vrijwilligerswerk gedaan bij Vluchtelingenwerk. Afdeling Ongedocumenteerden. Als jurist.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:12 schreef ExtraWaskracht het volgende:
[..]
Ja, klinkt plausibel dat je nog maar hard moet zien te maken dat iemand die Pietje heet ook de Pietje van het visum is. Je hebt persoonlijke ervaring hier mee btw?
Dat weet ik allemaal. Maar dat zijn meestal geen landen waar de export naar het gastland 25% van het GDP vertegenwoordigt.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ook jij onderschat eea. Behoorlijk veel landen van herkomst weigeren mee te werken als de Ongedocumenteerde staatsburger niet vrijwillig terugkeert. En dan zijn er ook nog zat landen die weigeren mee te werken als er wel sprake is van vrijwillige terugkeer, zolang het dus een Ongedocumenteerde betreft. Dit is al heel lang een groot probleem, waar niet alleen de VS mee te kampen heeft. Nederland en de rest vd westerse wereld ook.
En op zich is de eis dat het te bewijzen moet zijn dat het een staatsburger is vh land waar je ze heen wil sturen vanuit juridisch oogpunt natuurlijk niet onterecht. Anders kon elk land iedereen naar believen in elk ander land dumpen.. De ontvangende landen pikken dat terecht niet.
quote:Op woensdag 22 februari 2017 21:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Anyway, nieuwe Quinnipiac poll: https://poll.qu.edu/national/release-detail?ReleaseID=2431
38-55 = -17 approval onder registered voters, vorige Quinnipiac poll van 2 weken geleden had Trump op 42-51= -9
Nog wat andere cijfertjes uit die poll:
[..]
In tegenstelling tot enkele andere polls over het immigratiedecreet:
[..]
Over de media:
[..]
Verder zie je ook hier een sterk contrast tussen geregistreerd democraten en republikeinen, waarbij de independents ook een negatief beeld hebben van hoe Trump het doet en kennelijk vinden mensen die een mening hebben dat hij het ofwel erg goed of erg slecht doet, weinig middle ground.
Nah, dat zegt echt helemaal niks. Zie Nederland en Marokko. Al heb ik het dan niet over export per se, maar wel over dikke inkomsten in de vorm van uitkeringen voor staatsburgers.quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:19 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal. Maar dat zijn meestal geen landen waar de export naar het gastland 25% van het GDP vertegenwoordigt.
Prima onderwerp op zich hoor, maar waarom heb ik het idee dat je echt heel, heel, heel graag van onderwerp wil(de) veranderen?quote:Op woensdag 22 februari 2017 23:26 schreef Monolith het volgende:
De Republikeinen willen ondertussen de EAC om zeep helpen:
https://www.technologyrev(...)e-elections-at-risk/
twitter:cameron_easley twitterde op woensdag 22-02-2017 om 18:05:41Great idea to smuggle something illegal inside something that is also illegal. https://t.co/v1BEmsdhWh reageer retweet
twitter:paulwaldman1 twitterde op woensdag 22-02-2017 om 18:17:18C'mon. Everyone knows the real threat is marijuana concealed inside nuclear weapons. https://t.co/ccUueV54cH reageer retweet
Dat die idioten nog een podium krijgen om hun leugens te verkopen.quote:Op donderdag 23 februari 2017 00:55 schreef Kijkertje het volgende:
"The reality is that Barack Obama saw a lot of undocumented immigrants not as people coming in and trying to get freedom but as unregistered democrats" aldus Trent Franks
Yup want hoewel uit de cijfers blijkt dat Obama veel meer illegalen deporteerde dan Bush zegt Franks dat het Witte Huis over statistieken beschikt die al die cijfers in perspectief plaatsenquote:Op donderdag 23 februari 2017 00:59 schreef Rezania het volgende:
[..]
Dat die idioten nog een podium krijgen om hun leugens te verkopen.Hulde aan die verslaggever die de uitzending gewoon beëindigde toen één van zijn gasten fake news bleef roepen.
Links is aan het doordraaien. Eerst worden de Russen voor leugenaars en moordenaars uitgemaakt maar als er iets uit Rusland tevoorschijn komt wat in het narrative past is het opeens 100% waar.quote:
Ja, hoor, Trump komt met een hamer en dan blaast ie alle huisjes omver.quote:Op donderdag 23 februari 2017 01:32 schreef Dibble het volgende:
[..]
Links is aan het doordraaien. Eerst worden de Russen voor leugenaars en moordenaars uitgemaakt maar als er iets uit Rusland tevoorschijn komt wat in het narrative past is het opeens 100% waar.
Wat wil je nou bereiken ?
Ik zie dit als de laatste stuiptrekkingen voordat Trump God met de hamer komt.
Geen wonder. Hij zit nu gevangen in een baan die hem helemaal niet ligt. Geen leuke miss-verkiezingen, mooie vrouwen om te grabben, zijn vrouw zit in New York etc. etc.quote:Op donderdag 23 februari 2017 02:02 schreef Tijger_m het volgende:
Deze al voorbij gekomen?
Trumpje heeft het zwaar in de grote boze mensen wereld
https://www.businessinsid(...)ernational=true&r=US
Tenzij er een muur staat natuurlijk.quote:Op woensdag 22 februari 2017 22:54 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
je kan ze letterlijk de grens over duwen.
Dan maakt Trump toch van die eenrichtingsverkeer doordraai poorten in die muur. Dat het juridisch niet kan maakt Trump toch niet uit.quote:Op donderdag 23 februari 2017 06:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij er een muur staat natuurlijk.
Trump heeft al een paar trebuchets besteld bij Boeing, ze zijn alleen nog aan het testen hoeveel Mexicanen er per keer in het mandje passen. Vervolgens mag je tegen betaling een paar Mexicanen afschieten met een grote boog over de muur (is leuk voor Texanen die wel eens met wat anders willen schieten dan een AR of AK-47, en tevens een ode aan Evil Knievel - Amerikaans erfgoed, toen America nog great was), en zo wordt tevens de muur betaald.quote:Op donderdag 23 februari 2017 06:18 schreef Ulx het volgende:
[..]
Tenzij er een muur staat natuurlijk.
http://edition.cnn.com/20(...)ssador-eu/index.htmlquote:Washington (CNN) — White House strategist Steve Bannon described the European Union as a flawed institution to Germany's US envoy a week before Vice President Mike Pence reaffirmed the US commitment to the EU in Brussels, two diplomatic sources with knowledge of the conversation told CNN.
Diplomats said that Pence's message of reassurance fell flat on European officials who are concerned about contradictory messages from Washington regarding the future relationship between the US and the EU. And it adds to the list of subjects about which President Donald Trump and administration officials are confusing allies.
Bannon told Peter Witting, the German ambassador to the US, that the Trump administration wants to strengthen bilateral ties with individual European countries rather than deal with the entire bloc, the sources said.
In what was described as a "combative" conversation, the sources said Bannon spelled out a nationalist world view and cited a wave of anti-EU populism as evidence of the bloc's flaws, a similar refrain to the one he had previously articulated as the chief of the right-wing website Breitbart News.
But days later Pence stressed America's ties to the EU.
"It is my privilege on behalf of President Trump to express the strong commitment of the United States to continued cooperation and partnership with the European Union," he said at a meeting with European Council President Donald Tusk. "The United States' commitment to the European Union is steadfast and enduring."
A senior Trump administration official denied that Bannon disparaged the European Union during what they said was a "quick meeting" with the German ambassador.
Separately, a White House spokesperson said the conversation being described as confrontational was "not an accurate account" and that the conversation "was just a quick hello."
The vice president's office did not respond to a request for comment.
"There is no one in the administration who really understands the EU's important role and certainly nobody who will defend it," one diplomat told CNN, adding, "Pence and others are saying basic reassuring things that we aren't sure square with not only the policy, but also what where the President sits."
The official continued, "We don't want to jump to conclusions. We don't know whether Bannon will be able to carry through with his vision and we don't know what Trump thinks."
The conversation between Bannon and Wittig was first reported by Reuters.
Some foreign figures have even noted the lack of US backing for the EU in public statements.
French Foreign Minister Jean-Marc Ayrault pointed out the omission on Twitter following Pence's speech to the Munich Security Conference ahead of his Brussels stop.
"In Munich, Vice President Pence renewed the U.S. commitment to the Atlantic alliance. But not a word about the EU," he wrote.
Speaking after meeting with Pence Monday, however, Tusk stressed Pence's expression of backing for the EU during their private session.
"We are counting, as always in the past, on the United States' wholehearted and unequivocal -- let me repeat, unequivocal --support for the idea of a united Europe," Tusk said.
The world would be a decidedly worse place if Europe were not united," Tusk said. "In this respect we will not invent anything better than the European Union."
A senior White House official involved in foreign policy told CNN that the Trump administration's European policy is neither "pro-EU" nor "anti-EU."
The official explained that the administration would focus on cooperation with the bloc without advocating for it overtly, adding that if a country decides to hold a referendum on exiting the union, the White House will remain neutral.
That's a shift from the administration of President Barack Obama, which vocally advocated against Britain's decision to leave the EU this summer, a campaign that included a presidential visit to London in April 2016.
Decisions on whether to remain a member, the official said, should be left to the countries themselves, without US interference. The official added that while the US will seek to cooperate with the EU in already-existing areas of collaboration, it is not seeking to bolster the union by preventing further disintegration.
Trump himself praised the Brexit vote during the presidential campaign, calling himself "Mr. Brexit" following the result of the referendum.
And days before his inauguration Trump called the EU "basically a vehicle for Germany" in an interview with German and British newspapers, adding, "That's why I thought the UK was so smart in getting out."
In Brussels, Pence was extremely cautious in his language on the EU. While he vowed "cooperation" with the bloc, he never explicitly said the US "supports" the EU.
Both Wittig and the German government declined to comment for this story, citing the private nature of the conversation.
But one of the diplomatic sources CNN spoke to said that Wittig gave a passionate argument about the importance of the EU and felt his views were heard by Bannon.
The senior Trump official, however, said that the only topic that came up was that the US would continue to stress the importance of NATO members -- including Germany -- devoting 2% of their GDP to defense spending.
Pence repeatedly stressed the defense spending issue during his European tour -- as did Defense Secretary James Mattis, who also attended the Munich conference -- something German officials called a "fair demand." But both men also repeatedly stressed America's support of NATO.
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39060243quote:Op donderdag 23 februari 2017 07:26 schreef wolfrolf het volgende:
Oh ja Melania zit nog in New York.
Die zet waarschijnlijk flink de bloemetjes buiten nu
quote:Lawyers for US First Lady Melania Trump have re-filed a defamation case against UK newspaper Daily Mail.
The new complaint drops wording that said Mrs Trump missed a "once-in-a-lifetime opportunity" to profit from her brand, due to a Daily Mail article.
The initial complaint had led critics to question if she intended to gain financially from being first lady.
The Daily Mail had reported allegations that she once worked as an escort, but later retracted its article.
Mrs Trump is still seeking damages of $150m (£120m).
The suit initially said that Mrs Trump had the "unique, once-in-a-lifetime opportunity... to launch a broad-based commercial brand in multiple product categories, each of which could have garnered multi-million dollar business relationships for a multi-year term during which [she] is one of the most photographed women in the world".
quote:(CNN) — Sen. Tom Cotton faced an angry crowd Wednesday at a town hall in his home state of Arkansas, as constituents demanded answers on everything from Republicans' plans to repeal Obamacare and build a border wall to funding for PBS.
The event took place at Springdale High School in northwest Arkansas, a pocket of relatively liberal voters in the red state. The venue was at capacity -- police said it held 2,000 people -- and the audience routinely screamed at the senator throughout the event.
Cotton dealt with the kind of face-to-face opposition Republican politicians across the country have seen since President Donald Trump was inaugurated.
Chants of "do your job" and "tax return" permeated throughout the crowd, as did applause for Cotton at times.
Although the event was chaotic throughout, one of the most heated moments came when a woman named Kati McFarland asked Cotton about his support for repealing Obamacare. As Cotton attempted to move on from her question, the crowd erupted in support of McFarland.
The following questioner asked Cotton: "What kind of insurance do you have?"
Another woman began her question by saying, "I'm from Fayetteville, and I'm not a paid protester."
Cotton paused the event at that comment to make clear he was not trying to accuse vocal critics at the event of being illegitimate or paid, as Trump and Utah Rep. Jason Chaffetz have done.
"I don't care if anybody here is paid or not. You're all Arkansans," Cotton said. "Thank you for everyone coming out."
As the event continued, dozens of people lined up at microphones to ask questions. Cotton ultimately extended the event by about 30 minutes while questions ranged from accountability for Trump, Obamacare, the refugee program, Trump's proposed border wall and many other policy areas.
"If we're so concerned about deficits, why are we paying for this wall?" asked one man to raucous applause. A Fayetteville pastor asked about refugee resettlement. Quite a few people asked about Trump's tax returns and investigations into his connections with Russia. And a 7-year-old named Toby asked about proposed cuts to public television and alienating Mexicans by building a border wall.
Cotton kept his cool throughout, though he did not answer every question fully or to the approval of the crowd, which was largely -- and vocally -- opposed to major Republican initiatives. Cotton did, however, challenge one woman slightly who asked about gun control and background checks.
idcquote:Op donderdag 23 februari 2017 08:24 schreef Ulx het volgende:
[..]
http://www.bbc.com/news/world-us-canada-39060243
Ze is aan het flipfloppen over die rechtzaak die ze aanspande omdat een gemeen berichtje zou hebben voorkomen dat ze flink kon cashen aan haar First Lady status. Nu wil ze centjes zien, het arme schaap.
[..]
Toch wel respect voor die man. Je staat daar tegenover 2000 mensen die vrijwel allemaal op de andere partij hebben gestemd en je doet alsnog rustig je verhaal en luistert naar je kiezers.quote:Op donderdag 23 februari 2017 08:43 schreef Ulx het volgende:
Een GOP senator durft te beweren dat mensen die vragen stellen geen betaalde protesteerders zijn. Is deze man nog wel te vertrouwen door het Witte Huis?
[..]
je weet toch niet of ze niet op hem stemden? Bovendien wil je niet tijdens de volgende campagne allerlei video's zien waarop je met de staart tussen de benen afdruipt als je een boze kiezer voor je hebt staan.quote:Op donderdag 23 februari 2017 11:22 schreef Puddington het volgende:
[..]
Toch wel respect voor die man. Je staat daar tegenover 2000 mensen die vrijwel allemaal op de andere partij hebben gestemd en je doet alsnog rustig je verhaal en luistert naar je kiezers.
Het is niet zo moeilijk gokken wat de favoriete advocatenfirma van Trump is, right? Drain the swamp. Met je eigen familie en advocaten.en campaign contributorsquote:Op donderdag 23 februari 2017 11:47 schreef antiderivative het volgende:
Het vrijwel dagelijkse hoekje personeelszaken:
Andrew Olmem is toegetreden tot de White House National Economic Council
Andrew Olmem (Fmr. Partner in the Financial Services, Legislative and Government Affairs Group at Venable LLP, Fmr. Chief Counsel and Deputy Staff Director for the Senate Banking Committee)
eerder was Daris Meeks al toegetreden tot het team in het witte huis. Beiden zijn in het verleden betrokken geweest bij Dodd-Frank, aan de Rep. zijde. Zij gaan zich bezighouden met o.a. de ontmanteling daarvan.
-----
Op het gebied van handel posities staan de volgende mannen klaar, voor:
General Counsel for the Office of the U.S. Trade Representative
Stephen Vaughn
* Partner in the International Trade Group (international trade litigation and policy issues) at King & Spalding LLP
* Fmr. Lawyer in the International Trade Group at Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP
* Professor of Law (Law, Politics, and Policy in WTO & US Trade Law) at Georgetown University School of Law
* Fmr. Administrative litigation expert at the Department of Commerce
* Fmr. U.S. International Trade Commission Litigator
* B.A. in Economics & History from Vanderbilt University, J.D. from Yale Law School
gaat zich bij het team van Lighthizer voegen
Under Secretary for International Trade at the Department of Commerce
Gilbert Kaplan
* Partner in the International Trade Group (international trade cases and trade policy issues) at King & Spalding LLP
* Fmr. Senior Partner at Hale and Dorr and Chairman of the Government and Regulatory Affairs Department and the International Trade Group
* Fmr. Acting Assistant Secretary for Import Administration at the Department of Commerce
* Fmr. Deputy Assistant Secretary for Import Administration at the Department of Commerce
* Fmr. Supervisor of the President's Steel Program
* Graduate of Harvard College, J.D. from Harvard Law School
gaat zich melden als Ross zijn stemming in de Senaat heeft gehad.
De “independent ethics adviser.” van de Trump Organization (quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:46 schreef invalidusername het volgende:
[..]
Het is niet zo moeilijk gokken wat de favoriete advocatenfirma van Trump is, right? Drain the swamp. Met je eigen familie en advocaten.en campaign contributors
https://www.nytimes.com/2(...)-relations.html?_r=0quote:Rex Tillerson Arrives in Mexico Facing Twin Threats to Relations
The Trump administration calls the visit a step toward mutual understanding, a way to move the relationship forward.
But as Secretary of State Rex W. Tillerson arrived in Mexico on Wednesday, twin threats hung over the frayed relationship between the two nations: President Trump’s new orders to round up and deport immigrants who are in the United States illegally, and a separate effort to take a hard look at all American aid to Mexico, possibly using it to pay for a border wall instead.
By Friday, American officials are required to finish calculating all the money and grants that the United States provides to Mexico, a task that Mr. Trump first demanded in the executive order he signed last month directing the construction of a border wall.
The Trump administration, which set the Friday deadline in an internal State Department memo this month, has not explicitly said why it ordered the review. But its inclusion in the executive order mandating that a wall be built suggests that Mr. Trump has linked the two issues — and may be looking for more leverage in negotiations with Mexico.
The timing adds to the deep tensions between the two countries. Mr. Tillerson, the top American official to visit Mexico since Mr. Trump’s inauguration, arrived with John F. Kelly, the secretary of Homeland Security, only a day after the Trump administration released documents ordering a crackdown on immigration in the United States.
Newspapers here have described the Trump administration’s new deportation policies in apocalyptic terms, saying in some cases that they represented “war” on the millions of Mexicans in the United States.
Mexico’s foreign minister, Luis Videgaray, said Wednesday that the package of immigration directives is “something that, without doubt, worries all of us Mexicans” and will be “the first point on the agenda” when he meets with his American counterpart.
Nothing about the meetings this week is likely to be easy, for either side. Mr. Tillerson met with Mr. Trump in the Oval Office just before his departure, but there have been few signs that the secretary of state plays a pivotal role in setting the administration’s foreign policy agenda. He has largely been absent from important White House meetings with foreign leaders, has uttered few words in public since his confirmation and was not even allowed his choice of a top deputy.
Instead, Mr. Tillerson has largely been assigned to tidy up the confrontations Mr. Trump has had with longtime allies. Last week, he went to Germany to reassure his European counterparts that Mr. Trump valued NATO and the European Union, despite the president’s statements to the contrary.
Mr. Trump’s rift with Mexico is not only deeper, but also is likely to worsen.
For the Mexicans, the meetings will be an important step toward deciding whether to battle or appease an administration that has consistently excoriated their country.
It is a choice leaders around the world are grappling with. Japan’s prime minister, Shinzo Abe, courted and flattered Mr. Trump, seeming to succeed in reversing decades of Mr. Trump’s criticisms of Japan. China’s president, Xi Jinping, seemed to publicly ignore Mr. Trump for weeks before Mr. Trump reversed himself on questioning the “One China” policy that nation holds so dear.
The Mexicans seem to be using a combination of outreach and complaint that has so far proved ineffective, as the twin blows this week demonstrated.
Some Mexican officials and civil society leaders have been alarmed by the suggestion that Mr. Trump could cut assistance to key initiatives that bolster community-building and the rule of law to help pay for a wall that many on both sides of the border say would probably fail in stop the flow of illegal drugs, weapons and immigration.
But perhaps even more worrisome to Mexico is the threat to deport to millions of its citizens who, with settled lives and jobs in the United States, provide most of the nearly $25 billion in remittance payments to Mexican families every year.
The Trump administration also said it planned to detain non-Mexicans who had crossed the southwest border with the United States and send them back to Mexico to await the outcome of their deportation proceedings.
Though American officials said that this measure would be done only after discussions with the Mexican government, Mexican officials and legal experts rejected the idea as a violation of Mexican law and international accords.
Het is de afgelopen dagen sowieso al rustig wat schandalen betreft.quote:Op donderdag 23 februari 2017 14:08 schreef Ludachrist het volgende:
Overigens heeft Trump inmiddels al 24 uur(!) niet getweet. Dit moet wel een record zijn. Hij zal toch niet daadwerkelijk zijn begonnen met het president-zijn?
plus wat nieuwe benoeming bij de State department voor Tillerson:quote:Op donderdag 23 februari 2017 11:47 schreef antiderivative het volgende:
Het vrijwel dagelijkse hoekje personeelszaken:
Andrew Olmem is toegetreden tot de White House National Economic Council
Andrew Olmem (Fmr. Partner in the Financial Services, Legislative and Government Affairs Group at Venable LLP, Fmr. Chief Counsel and Deputy Staff Director for the Senate Banking Committee)
eerder was Daris Meeks al toegetreden tot het team in het witte huis. Beiden zijn in het verleden betrokken geweest bij Dodd-Frank, aan de Rep. zijde. Zij gaan zich bezighouden met o.a. de ontmanteling daarvan.
-----
Op het gebied van handel posities staan de volgende mannen klaar, voor:
General Counsel for the Office of the U.S. Trade Representative
Stephen Vaughn
* Partner in the International Trade Group (international trade litigation and policy issues) at King & Spalding LLP
* Fmr. Lawyer in the International Trade Group at Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP
* Professor of Law (Law, Politics, and Policy in WTO & US Trade Law) at Georgetown University School of Law
* Fmr. Administrative litigation expert at the Department of Commerce
* Fmr. U.S. International Trade Commission Litigator
* B.A. in Economics & History from Vanderbilt University, J.D. from Yale Law School
gaat zich bij het team van Lighthizer voegen
Under Secretary for International Trade at the Department of Commerce
Gilbert Kaplan
* Partner in the International Trade Group (international trade cases and trade policy issues) at King & Spalding LLP
* Fmr. Senior Partner at Hale and Dorr and Chairman of the Government and Regulatory Affairs Department and the International Trade Group
* Fmr. Acting Assistant Secretary for Import Administration at the Department of Commerce
* Fmr. Deputy Assistant Secretary for Import Administration at the Department of Commerce
* Fmr. Supervisor of the President's Steel Program
* Graduate of Harvard College, J.D. from Harvard Law School
gaat zich melden als Ross zijn stemming in de Senaat heeft gehad.
Altijd toch heel boeiend dat volstrekte gebrek aan een kritische blik. Ben je er al achter wie de benficiary van die trust van Trump is, en hoe een trust werkt?quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:57 schreef antiderivative het volgende:
Zojuist een live interview van Steven Mnuchin op CNBC geweest. Ging o.a. over belastinghervorming, de tijdlijn ervan, valuta's, de ex-im bank, en de mogelijkheid van een 50 of 100 jarige obligatie.
Econ. panel op de zakenzender was positief. Zodra de video op YT staat link ik hem.
Met different people bedoelt hij de brokers, wie van zijn vrienden vangt de fees en hoeveel is de kickback?quote:We are not ready to make an announcement whether we are going to have a 50-year or 100-year bond but I have said this before and this is something we should seriously look at. We should chat to investors, markets and different people.
line-up:quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:54 schreef antiderivative het volgende:
Trump agenda vandaag:
* Meeting with manufacturing CEO's on deregulation, workforce training, infrastructure, taxes, and trade. More than 30 CEO's will attend. The group will be split up in smaller groups and work with Trump team members on these issues.
* Call with the Prime Minister of Canada, Justin Trudeau
* Strategy session on human trafficking
* Dinner with the Business Council
via CNBC online:quote:Op donderdag 23 februari 2017 13:57 schreef antiderivative het volgende:
Zojuist een live interview van Steven Mnuchin op CNBC geweest. Ging o.a. over belastinghervorming, de tijdlijn ervan, valuta's, de ex-im bank, en de mogelijkheid van een 50 of 100 jarige obligatie.
Econ. panel op de zakenzender was positief. Zodra de video op YT staat link ik hem.
Direct daaronder de fineprint: all your money belongs to Goldman Sachs.quote:Op donderdag 23 februari 2017 14:58 schreef antiderivative het volgende:
[..]
via CNBC online:
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000595630
hehe:
Treasury Sec Mnuchin just showed Becky Quick the signature you'll soon see on your money
[ afbeelding ]
WTF??quote:Op dinsdag 21 februari 2017 19:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Z'n oude en z'n nieuwe handtekening blijkbaarquote:Op donderdag 23 februari 2017 14:58 schreef antiderivative het volgende:
[..]
via CNBC online:
http://video.cnbc.com/gallery/?video=3000595630
hehe:
Treasury Sec Mnuchin just showed Becky Quick the signature you'll soon see on your money
[ afbeelding ]
http://uk.businessinsider(...)lls-2017-2?r=US&IR=Tquote:Mnuchin said that he has switched up his signature in order to make it more legible for the currency, showing CNBC anchor Becky Quick the old and newly overhauled signature.
The Treasury secretary said that an associate told him he needed to re-do his signature after seeing him sign a menu.
Zijn oude handtekening hanteerde ie alleen maar voor foreclosures en fraude.quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:14 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Z'n oude en z'n nieuwe handtekening blijkbaar
[..]
http://uk.businessinsider(...)lls-2017-2?r=US&IR=T
quote:The 2010 health care law is becoming more popular, even as it heads toward the chopping block — further complicating efforts by President Donald Trump and congressional Republicans to repeal and replace it.
While both Trump and Republicans in both chambers of Congress campaigned on repealing the Affordable Care Act — passed exclusively with Democratic votes and signed by then-President Barack Obama — a new POLITICO/Morning Consult poll shows voters are now split evenly on the law. Forty-five percent of registered voters approve of the law, the poll shows, and 45 percent disapprove.
.
.
In early January, before Trump took office, a POLITICO/Morning Consult poll showed only 41 percent of voters approved of the health care law, compared with 52 percent who disapproved.
And now there’s little consensus on what Congress and the Trump administration should do next. Only 12 percent want to keep the law in place, while 24 percent want to repeal it entirely. But there’s a sharp divide between the 27 percent who want to repeal parts of the law, but not all of it — and the 26 percent who want to expand the existing law.
"As the threat of the Affordable Care Act’s repeal has moved from notional to concrete, our weekly polling has shown an uptick in the law’s popularity, and fewer voters support repealing the law,” said Kyle Dropp, Morning Consult’s co-founder and chief research officer.
Voters are also opposed to repealing many individual aspects of the law. Of nine separate provisions of the law tested in the poll, more poll respondents want to repeal only one — the individual mandate that Americans purchase health insurance — than want to keep it.
Other provisions are resoundingly popular. Nearly two-thirds of voters, 65 percent, want to keep prohibiting insurance companies from denying coverage to patients with pre-existing conditions, including 59 percent of Republicans. Sixty-three percent want to keep allowing those younger than 26 years of age to stay on their parents’ plan, including 56 percent of Republicans.
Voters even want to keep provisions of the law opposed by most Republicans. Only a quarter want to repeal requiring businesses with more than 50 full-time employees to provide health insurance, while 59 percent want to keep it. Just 28 percent want to repeal requirements that insurance companies cover birth-control medication, and 55 percent want to keep it. And one-third, 33 percent, want to repeal taxes on medical devices, while slightly more, 39 percent, want to keep those taxes in place.
An HIV testing kit is pictured. | AP Photo
As anger and frustration over the health care law’s future builds among some constituents, many lawmakers are eschewing in-person town hall meetings during this week’s congressional recess — opting instead to host “tele-town halls,” an event format that allows participants to question members only over the phone.
But voters still prefer the traditional, analog version of political engagement, the poll shows. Fifty-six percent of voters would prefer their member of Congress hold in-person town hall events, while only 20 percent prefer the tele-conferences.
More generally, voters want Republicans in Congress to be a check and balance on Trump’s agenda, the poll shows. But even as some members hear from those voters at town hall meetings during this week’s recess, the poll also shows a majority of Republicans want GOP representatives to support Trump’s priorities, though not overwhelmingly.
Overall, 53 percent of voters want congressional Republicans to “focus on being a check and balance” to Trump, while only 31 percent think they should focus on supporting Trump’s programs. Among self-identified GOP voters, 55 percent want Republicans to support Trump’s priorities, but a sizable, 37 percent share wants them to be a check and balance on Trump.
The new survey — conducted last Thursday through Sunday — coincides with an early test of the precarious alliance between Trump’s administration and congressional Republicans.
Voters continue to divide sharply on views of Trump and his presidency. Trump’s approval rating in the POLITICO/Morning Consult poll continues to tilt slightly positive — 48 percent of voters approve in the new survey, while 45 percent disapprove — but the share of the electorate that strongly disapproves (33 percent) is greater than the percentage that strongly approves (27 percent).
And voters are also split on Trump personally: 47 percent have a favorable opinion of him, while 48 percent view him unfavorably.
Trump does retain solid backing from GOP voters, however, which could inform congressional Republicans as they navigate the early months of Trump’s presidency.
"Trump has strong support from within his party: 85 percent of Republicans approve of the job he's doing,” Dropp said. “But that doesn't mean they're ready to give him carte blanche. Even four in 10 Republicans say congressional Republicans should serve as a check on Trump.”
The poll surveyed 2,013 registered voters and has a margin of error of plus or minus 2 percentage points.
Morning Consult is a nonpartisan media and technology company that provides data-driven research and insights on politics, policy and business strategy.
More details on the poll and its methodology can be found in these two documents — Toplines: http://politi.co/2lDCTh8 | Crosstabs: http://politi.co/2lkLi8z
Betsy DeVos 15 minuten. In de pauze als de zaal leeg is....quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
De tering. Kellyanne een uur aan het woord.
Het was al zo stil rond haar persoon de afgelopen tijdquote:Op donderdag 23 februari 2017 15:28 schreef Boze_Appel het volgende:
De tering. Kellyanne een uur aan het woord.
Er is natuurlijk niemand die die hele conferentie blijft luisteren natuurlijk. Anders zit je daar de hele dag te knikkebollen.quote:
Oh, de Deplorable Special!quote:Op donderdag 23 februari 2017 15:22 schreef antiderivative het volgende:
Mocht je interesse hebben, enkele sprekers op Conservative Political Action Conference (CPAC) vandaag:
9:10a: Kellyanne Conway
11:10a: Ted Cruz
12:50p: Betsy DeVos
1:05p: Reince Priebus & Stephen Bannon
7:30p: Mike Pence
In antiderivative's post staat toch "enkele sprekers"? Kans dat ook Kellyanne maar 15 minuten vol lult en dat er in die 2 uur tot de volgende vermeldde spreker nog 6 voorbij komen.quote:
Ondertussen profiteert in Mexico de socialistische kandidaat volop van Trump door zich keihard te profileren als Trump hater. Zou toch echt fantastisch zijn als Trump de socialist in het zadel helpt.quote:Op donderdag 23 februari 2017 16:17 schreef Kijkertje het volgende:
Intussen zijn Tillerson en Kelly naar Mexico afgereisd. Toch maar 'overleggen' dus.![]()
Tillerson, Kelly head to Mexico amid deep strains in bilateral ties
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |