abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168325429
President

Donald Trump - New York

Vice President

Mike Pence - Indiana

Rex Tillerson - Secretary of State
Mike Pompeo - CIA Director
Andrew Puzder - Secretary of Labor
Scott Pruitt - EPA Administrator
General Jim 'Mad Dog' Mattis - Secretary of Defense
Nikki Haley - US Ambassador to the UN
Michael T. Flynn - National Security Adviser
Ben Carson - Secretary of Housing & Urban Development
Betsy DeVos - Secretary of Education
Stephen Bannon - Chief Strategist
Wilbur Ross - Secretary of Commerce
Reince Priebus - Chief of Staff
Jeff Sessions - Attorney General

Cabinet of Donald Trump
Presidential transition of Donald Trump

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

Poll: Op welke kandidaat zou jij stemmen?
Donald Trump
Hillary Clinton
Gary Johnson
Jill Stein
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

https://www.theguardian.c(...)ap&type=presidential
pi_168325463
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:09 schreef 99.999 het volgende:
Het ging om het recht om te demonstreren. Dat hebben wat mij betreft deze vrouwen maar net zomgoed extreemrechtse clubjes als PVV of NVU. Demonstranten tegenhouden is voor bange mensen wat mij betreft.
Ze hebben die vrouwen bij de grens Canada/VS niet het recht ontzegd om te demonstreren.
Dat mochten ze gerust, ze mochten alleen de VS niet in.
Met de bedenkelijke reputatie van anti Trump demonstranten kan ik mij dat best indenken.
En het is geen recht om de grens met de VS te mogen passeren
quote:
En gezien je postgedrag waarbij je constant een extreemrechtse partij verdedigt neem ik je uitspraken met wat korrels zout...
Zoek mijn postgedrag maar na waar ik de VNU heb verdedigd, veel succes :W
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:14 schreef KoosVogels het volgende:
Als jij dan een keer de islam achterwege laat, dan houdt 99 z'n mond over de PVV.

Deal?
Nee, geen deal, 99.999 valt mij persoonlijk aan, dat is nergens voor nodig.
pi_168325486
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:09 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dus omdat kinderen mogelijk emotioneel achterstand kunnen hebben, moeten ze maar gedood worden voor ze geboren worden? Belachelijke redenering.
Jammer.
Jij noemt het 'emotioneel achterstand'. En vindt dat niet belangrijk genoeg. Ben je bekend met depressies, doodswensen en dergelijke?
Een buiten de baarmoeder niet levensvatbaar embryo is overduidelijk belangrijker voor je. Dat kan. Andere mensen ervaren het anders.

Wie het voor zijn/haar geweten niet kan verantwoorden, hoeft hier (en in de VS) geen enkel ongeboren embryo te laten aborteren. Wie dat wel kan, of er door omstandigheden toe wordt gedwongen, kan dat hier op een zo fatsoenlijk mogelijke wijze, met uitgebreide medische en, indien gewenst, geestelijke bijstand. Dat is keuzevrijheid, en daar ben ik blij mee.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168325528
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:17 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Jammer.
Jij noemt het 'emotioneel achterstand'. En vindt dat niet belangrijk genoeg. Ben je bekend met depressies, doodswensen en dergelijke?
Een buiten de baarmoeder niet levensvatbaar embryo is overduidelijker belangrijker voor je. Dat kan. Andere mensen ervaren het anders.

Wie het voor zijn/haar geweten niet kan verantwoorden, hoeft hier (en in de VS) geen enkel ongeboren embryo te laten aborteren. Wie dat wel kan, of er door omstandigheden toe wordt gedwongen, kan dat hier op een zo fatsoenlijk mogelijke wijze, met uitgebreide medische en, indien gewenst, geestelijke bijstand. Dat is keuzevrijheid, en daar ben ik blij mee.
Het is gewoonweg onjuist om te beweren dat dit bij alle, of zelfs maar bij veel, kinderen die geadopteerd zijn voorkomt.

Daarbij vind ik het nooit een goede oplossing om mogelijke problemen, zowel financieel als emotioneel, op te lossen door ons toekomstige medemens maar in stukken te laten knippen in een abortuskliniek, want zo is het en niet anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-01-2017 19:22:13 ]
pi_168325592
Kan die discussie over abortus ergens anders? Totaal niet relevant voor deze reeks.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:23:14 #6
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168325627
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:19 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is gewoonweg onjuist om te beweren dat bij alle, of zelfs maar bij veel, kinderen die geadopteerd zijn voorkomt.

Daarbij vind ik het nooit een goede oplossing om mogelijke problemen, zowel financieel als emotioneel, op te lossen door ons toekomstige medemens maar in stukken te laten knippen in een abortuskliniek, want zo is het en niet anders.
En toch zullen mensen abortussen blijven uitvoeren, ook als het illegaal is. Dan kan er beter voor gezorgd worden dat dat veilig gebeurt voor de moeder in een kliniek en niet met een kleerhanger op een wc.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168325630
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
Kan die discussie over abortus ergens anders? Totaal niet relevant voor deze reeks.
Ontzettend relevant, het is een van de grootste redenen waarom ik voor Trump was en ben.
pi_168325652
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:23 schreef monkyyy het volgende:

[..]

En toch zullen mensen abortussen blijven uitvoeren, ook als het illegaal is. Dan kan er beter voor gezorgd gebeuren dat dat veilig gebeurt voor de moeder in een kliniek en niet met een kleerhanger op een wc.
Ik ben dan ook voor een goede zorg voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn, dat was er niet in de jaren 50.
pi_168325674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:19 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Het is gewoonweg onjuist om te beweren dat bij alle, of zelfs maar bij veel, kinderen die geadopteerd zijn voorkomt.

Net zoals het gewoonweg onjuist is om te beweren dat adoptie in alle gevallen de oplossing is.
Of abortus een goede oplossing is voor iedereen, is inderdaad zeer twijfelachtig. Anders hadden wij (en veel anderen) dit meningsverschil niet. Maar voor de nu levende medemens die uiteindelijk de keuze voor abortus maakt, is het blijkbaar wel een oplossing, al is het soms een noodzakelijk kwaad. En nogmaals: wie het voor zijn/haar geweten niet kan verantwoorden, kan het embryo gewoon laten volgroeien en het kind geboren laten worden. En dat vind ik ook een goede zaak.
pi_168325718
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:24 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Net zoals het gewoonweg onjuist is om te beweren dat adoptie in alle gevallen de oplossing is.
Of abortus een goede oplossing is voor iedereen, is inderdaad zeer twijfelachtig. Anders hadden wij (en veel anderen) dit meningsverschil niet. Maar voor de nu levende medemens die uiteindelijk de keuze voor abortus maakt, is het blijkbaar wel een oplossing, al is het soms een noodzakelijk kwaad. En nogmaals: wie het voor zijn/haar geweten niet kan verantwoorden, kan het embryo gewoon laten volgroeien en het kind geboren laten worden. En dat vind ik ook een goede zaak.
Adoptie is altijd een betere oplossing dan het doden van een mens. Een embryo is dan wel niet geboren, maar het blijft een mensje. Ik ontken overigens niet dat het een moeilijke beslissing kan zijn, daarom ben ik ook voor een verbod op abortus zonder medische reden, en goede zorg voor zwangere vrouwen.
pi_168325730
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:24 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben dan ook voor een goede zorg voor vrouwen die ongewenst zwanger zijn, dat was er niet in de jaren 50.
Maar ben je ook voor goede zorg voor het kind als het geboren is? Want dat zijn ze dus niet aan de rechterkant in America want dan zijn het welfare queens en profiteers.
In the beginning there was nothing, which exploded.
pi_168325735
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:22 schreef KoosVogels het volgende:
Onjuist.
Het was een van de redenen voor de demonstrerende vrouwen om vandaag de straat op te gaan. Dat was een direct gevolg van de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen van 2016. En daar gaat deze reeks over.
pi_168325762
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:26 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Maar ben je ook voor goede zorg voor het kind als het geboren is? Want dat zijn ze dus niet aan de rechterkant in America want dan zijn het welfare queens en profiteers.
Uiteraard ben ik daar voor. Er zijn sowieso in Amerika ook heel veel organisaties die daar heel goed werk in verlenen.

Maar je kan aan de andere kant ook niet zeggen dat de overheid verantwoordelijk is voor de zwangerschap van een vrouw. Dat is altijd een eigen keuze, en daar zitten ook consequenties aan.
pi_168325798
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:26 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Adoptie is altijd een betere oplossing dan het doden van een mens. Een embryo is dan wel niet geboren, maar het blijft een mensje. Ik ontken overigens niet dat het een moeilijke beslissing kan zijn, daarom ben ik ook voor een verbod op abortus zonder medische reden, en goede zorg voor zwangere vrouwen.
Makkelijk gelul als je een man bent, natuurlijk, jij kan weglopen van het hele process en alle bijbehorende problemen. Je ontkent het niet? Goh, wat enorm genereus van jou.

Om een quote aan te halen "You know nothing"
pi_168325840
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:29 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Makkelijk gelul als je een man bent, natuurlijk, jij kan weglopen van het hele process en alle bijbehorende problemen. Je ontkent het niet? Goh, wat enorm genereus van jou.

Om een quote aan te halen "You know nothing"
Ik ben er ook tegen als een man wegloopt na zwangerschap, dat is een ontzettend slechte daad, en ik zou het zelf nooit kunnen doen.

En ik weet wel degelijk veel over abortus, en ik kan niet anders dan concluderen dat abortus het doden van een levend ongeboren mens is, en dat kan volgens mij een beschaafd land niet toestaan.
pi_168325845
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:28 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik daar voor. Er zijn sowieso in Amerika ook heel veel organisaties die daar heel goed werk in verlenen.

Maar je kan aan de andere kant ook niet zeggen dat de overheid verantwoordelijk is voor de zwangerschap van een vrouw. Dat is altijd een eigen keuze, en daar zitten ook consequenties aan.
Oh, je bedoelt zoals Planned Parenthood die nu hun financieele ondersteuning kwijtraken? En dan, private organisaties moeten dan het probleem oplossen veroorzaakt door een verbod van de regering...wat overigens wel even een grondwettelijk RECHT betreft.

En goh, verassend, het zijn allemaal mannen die dat soort uitspraken doen.
pi_168325861
quote:

[..]

Nou, ik kap ermee. We zijn zonder beledigingen niet veel nader gekomen, maar je opmerking dat zwangerschap altijd een eigen keuze van de vrouw is, geeft wat mij betreft aan dat ik net zo goed tegen een stoel kan praten. Dat ga ik dus maar doen nu, want anders zou ik alsnog beledigende taal kunnen gaan uitslaan.
pi_168325866
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik ben er ook tegen als een man wegloopt na zwangerschap, dat is een ontzettend slechte daad, en ik zou het zelf nooit kunnen doen.

En ik weet wel degelijk veel over abortus, en ik kan niet anders dan concluderen dat abortus het doden van een levend ongeboren mens is, en dat kan volgens mij een beschaafd land niet toestaan.
Beschaafde landen hebben ook geen doodstraf dus laten we nu even niet hypocriet doen.
pi_168325872
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:31 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Oh, je bedoelt zoals Planned Parenthood die nu hun financieele ondersteuning kwijtraken? En dan, private organisaties moeten dan het probleem oplossen veroorzaakt door een verbod van de regering...wat overigens wel even een grondwettelijk RECHT betreft.

Planned Parenthood ondersteunt abortussen. En ik zie niet waarom mijn argumenten irrelevant zijn door mijn geslacht.
pi_168325889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Nou, ik kap ermee. We zijn zonder beledigingen niet veel nader gekomen, maar je opmerking dat zwangerschap altijd een eigen keuze van de vrouw is, geeft wat mij betreft aan dat ik net zo goed tegen een stoel kan praten. Dat ga ik dus maar doen nu, want anders zou ik alsnog beledigende taal kunnen gaan uitslaan.
Dat is natuurlijk zo, behalve bij verkrachting en de minieme kans dat contraceptie mislukt.
pi_168325914
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:31 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Mannen hebben geen verantwoordelijkheid, dat weet je toch? Maar zo zijn uiteraard wel bevoegd om te beslissen...wat een hypocritie weer. Je hebt gelijk, trouwens, dit is zinloos.
pi_168325922
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:32 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Beschaafde landen hebben ook geen doodstraf dus laten we nu even niet hypocriet doen.
Prima, maar dat was de discussie toch helemaal niet? Snap niet zo goed waarom dat er steeds bijgesleept wordt.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:34:17 #23
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_168325927
Clowns.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_168325940
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Planned Parenthood ondersteunt abortussen. En ik zie niet waarom mijn argumenten irrelevant zijn door mijn geslacht.
Als het allemaal alleen de schuld is van de vrouwen moet je ook je bek houden als zij de beslissingen nemen, je bent gewoon een hypocriet figuur.
pi_168325954
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:34 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Prima, maar dat was de discussie toch helemaal niet? Snap niet zo goed waarom dat er steeds bijgesleept wordt.
Jij sleept er beschaving bij. Dan wijs ik op het gebrek eraan.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:35:35 #26
344884 monkyyy
pi_168325966
quote:

[..]

3% van het budget van Planned Parenthood gaat naar abortussen. Ik neem aan dat de Republikeinen rationeel handelen en het budget dat naar Plannen Parenthood gaat met 3% verlagen... Toch?

zaterdag 21 januari 2017 @ 19:37:53 #27
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168326025
quote:

[..]

Planned Parenthood raakt z'n financiering niet meteen kwijt, International Planned Parenthood zal zowat 20% verliezen. Maar dat zou met eender welke republikeinse president gebeurd zijn.
are we infinite or am I alone
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:43:05 #28
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168326144
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:35 schreef monkyyy het volgende:

[..]

3% van het budget van Planned Parenthood gaat naar abortussen. Ik neem aan dat de Republikeinen rationeel handelen en het budget dat naar Plannen Parenthood gaat met 3% verlagen... Toch?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Sterker nog, het is al vastgelegd dat PP geen subsidies mag gebruiken voor abortussen. Dus er hoeft helemaal geen budget verlaagd te worden.

Helaas is de bewuste onwetendheid bij conservatieven en politici groot, waarbij ze (1) denken dat PP alleen maar abortussen uitvoeren en (2) seksuele voorlichting en medische ondersteuning sowieso al moreel verwerkelijk vinden en (3) dat geld voor 'normale' activiteiten ervoor zorgt dat PP meer geld overhoudt voor abortussen net zoals voedselbonnen voor daklozen ervoor gaat zorgen dat ze met het bespaarde geld drugs gaan kopen.
Géén kloon van tvlxd!
pi_168326203
Volgens de Telegraph zal Theresa May de 1e leider zijn die Trump zal bezoeken. Volgens hen zelfs volgende week al.

Maar Trump wil het puur zakelijk doen:

“The Trump team wouldn’t do all this ridiculous ceremonial stuff. It will be very business-like. There won’t be a lot of fanfare ceremonies and grand balls,” a source familiar with the plans said.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:45:57 #30
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168326234
In een eerdere discussie rondom planned parenthood gebruikte Chaffetz, dezelfde senator die de memo lekte van Comey, de volgende misleidende grafiek (links):

Logica be damned.
pi_168326285
Nog een stukje van Politico over de screening van de kandidaten door het team van Trump, of liever gezegd het gebrek daaraan:
http://www.politico.com/s(...)-weak-vetting-233931
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_168327389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:34 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Als het allemaal alleen de schuld is van de vrouwen moet je ook je bek houden als zij de beslissingen nemen, je bent gewoon een hypocriet figuur.
Dat heb ik helemaal niet gezegd... Leer lezen man.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 21:58:51 #33
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_168330260
vrouwen die Trump haten is maar een kleine groep anders had Hillary wel de verkiezingen gewonnen.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:10:38 #34
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168330597
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:58 schreef KingRadler het volgende:
vrouwen die Trump haten is maar een kleine groep anders had Hillary wel de verkiezingen gewonnen.
Van de mensen die hem als unfavorable zien, nijgt het zeer sterk naar strongly unfavorable volgens een recente poll uitgevoerd voor Fox News. En dat geldt dus voor zo'n 51% van de vrouwen. Een additionele 11% zegt somewhat unfavorable. Deze groep vrouwen is breder dan de groep die voor verkiezingen belangrijk zijn en bevat dus ook vrouwen die niet gestemd hebben.

pi_168330785
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:10 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Van de mensen die hem als unfavorable zien, nijgt het zeer sterk naar strongly unfavorable volgens een recente poll uitgevoerd voor Fox News. En dat geldt dus voor zo'n 51% van de vrouwen. Een additionele 11% zegt somewhat unfavorable. Deze groep vrouwen is breder dan de groep die voor verkiezingen belangrijk zijn en bevat dus ook vrouwen die niet gestemd hebben.

[ afbeelding ]
Tel er maar 10 punten bij de unfavourable dan als het een Fox poll is. Oh, Fox zond de massale march in Washington niet uit, volgens Fox hadden ze de rechten niet daarvoor _O-
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:18:45 #36
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_168330836
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 21:58 schreef KingRadler het volgende:
Daarom won Trump ook de popular vote met 3 miljoen stemmen verschil.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_168330997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:17 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Tel er maar 10 punten bij de unfavourable dan als het een Fox poll is. Oh, Fox zond de massale march in Washington niet uit, volgens Fox hadden ze de rechten niet daarvoor _O-
Jammer, anders hadden ze zich waarschijnlijk extra op kunnen winden om Madonna die 2x live de f-bomb dropte. :').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168331038
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:24 schreef OMG het volgende:

[..]

Jammer, anders hadden ze zich waarschijnlijk extra op kunnen winden om Madonna die 2x live de f-bomb dropte. :').
Oh, ze zullen best nog met clips komen om aan te tonen wat een vreselijk on-Amerikaanse vrouwen dit waren.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:28:33 #39
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168331089
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:17 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Heh, naja, eerlijk is eerlijk, de polls van Fox News zijn vaak best betrouwbaar ondanks hun erg rechtse bias.
pi_168331124
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heh, naja, eerlijk is eerlijk, de polls van Fox News zijn vaak best betrouwbaar ondanks hun erg rechtse bias.
Was ook maar een grap ;)

Het is altijd veel leuker om te horen hoe ze die uitslagen een, voor hun, positieve spin geven.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 22:48:20 #41
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168331488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 22:29 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Was ook maar een grap ;)

Het is altijd veel leuker om te horen hoe ze die uitslagen een, voor hun, positieve spin geven.
Ah ja :-) Op zich wel een kunst hoe ze dat doen, al vind ik het wel kwalijk dat uit een poll eruit kwam dat mensen die geen nieuws keken beter geinformeerd waren dan de Fox News kijkers... daar waren ze niet zo blij mee destijds :-D
  zaterdag 21 januari 2017 @ 23:36:05 #42
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168332741
quote:

[..]

Dat is helemaal niet altijd een eigen keuze. Hoe kom je bij die onzin?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_168332877
Oh, wacht, die side by side foto's van de inauguratie van gisteren gaven een verkeerde indruk van de hoeveelheid mensen die er waren. En iemand heeft iets getweet wat niet zou kloppen! Erg gevaarlijk. Aldus Sean Spicer.

:').
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_168333463
Als we het toch over Obamacare nog hebben. Een van de redenen dat het zo'n punt van discussie werd zijn de relatief hoge kosten. Hiervoor zijn verschillende oorzaken aan te wijzen maar een aanwijsbare reden is een bijna verdoezeld actje van de Republikeinen olv Marco Rubio (of in ieder geval met hem het harst roepende enigszins):

https://www.nytimes.com/2(...)e-care-act.html?_r=0

Ze slaagden erin dat verzekeraars niet terug betaald zouden worden voor de kosten die zij hadden gemaakt voor mensen met ziektes waarvan de verzekeraar al wist. Het was de bedoeling dat de overheid hier enigszins garant voor zou staan. Bijna in volledige stilte hebben de Republikeinen hiervoor gezorgd, wat natuurlijk leidde tot verschillende verzekeraars die de markt verlieten en stijgende prijzen, waarop ze Obamacare een mislukking noemde.

Smerig spel, hopelijk hebben Trump en zijn aanhang dit niet gemist, als ze blijven roepen dat het zo belangrijk is dat de prijzen omlaag moeten worden gehaald.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 22-01-2017 00:24:11 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 00:17:53 #45
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
  zondag 22 januari 2017 @ 00:19:06 #46
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333494
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 23:42 schreef OMG het volgende:
Oh, wacht, die side by side foto's van de inauguratie van gisteren gaven een verkeerde indruk van de hoeveelheid mensen die er waren. En iemand heeft iets getweet wat niet zou kloppen! Erg gevaarlijk. Aldus Sean Spicer.

:').
Was ook gewoon op beeld bij CNN. Al valt zoiets wel te manipuleren. Net als het tegenovergestelde (druk terwijl het niet druk is).

Gezien het gebrek aan animo voorafgaand aan de inauguratie door bijv bekende artiesten, "parlementsleden" etc vind ik het echter niet direct ongeloofwaardig dat het minder druk was dan bijv bij Obama (eerste niet-blanke president).
  zondag 22 januari 2017 @ 00:22:10 #47
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168333551
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:17 schreef frietenstamp het volgende:
Dat was een awkward persmomentje.

http://politiek.tpo.nl/20(...)ump-is-schuld-media/
What the fuck?! Gaan ze ons nu vier jaar lang proberen te gaslighten?

En ook het twitter account van de National Park Service afgesloten na een tweet hierover totdat ze publiekelijk een excuus maakten. Zie hier.

Wat een engerds. :r

[ Bericht 10% gewijzigd door ExtraWaskracht op 22-01-2017 00:29:55 ]
pi_168333650
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:19 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Was ook gewoon op beeld bij CNN. Al valt zoiets wel te manipuleren. Net als het tegenovergestelde (druk terwijl het niet druk is).

Gezien het gebrek aan animo voorafgaand aan de inauguratie door bijv bekende artiesten, "parlementsleden" etc vind ik het echter niet direct ongeloofwaardig dat het minder druk was dan bijv bij Obama (eerste niet-blanke president).
Iedereen met een stel werkende ogen kon zien dat het aantal mensen minder was dan bij Obama's eerste inauguratie. Maar over het zeil beginnen dat dat de indruk gaf dat er minder mensen waren, en vervolgens doorgaan over veiligheids checks, en het is allemAAL DE SCHULD VAN DE MEDIA. Beetje kinderachtig. Maar goed, we konden ook weinig anders verwachten.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:32:11 #49
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333725
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:27 schreef OMG het volgende:

[..]

Iedereen met een stel werkende ogen kon zien dat het aantal mensen minder was dan bij Obama's eerste inauguratie. Maar over het zeil beginnen dat dat de indruk gaf dat er minder mensen waren, en vervolgens doorgaan over veiligheids checks, en het is allemAAL DE SCHULD VAN DE MEDIA. Beetje kinderachtig. Maar goed, we konden ook weinig anders verwachten.
Tsja, dit Trumperiaanse gedoe is pas net begonnen helaas (naast de campagne zelf). Waarmee ik bedoel dat dit ingelaste persmomentje slechts het eerste WTF-momentje is. Of de 2e, na de speech van gisteren..
  zondag 22 januari 2017 @ 00:36:57 #50
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_168333796
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:27 schreef OMG het volgende:

[..]

Eens dat het niet de rol van Trump en zijn team is om ons op bias in de media te wijzen.

Anderzijds: wie doet het wel? Feit is dat Trump géén Jon Stewerts of Colberts heeft om 24/7 te muggenziften over gekleurde berichtgeving of leugens in de media.
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
  zondag 22 januari 2017 @ 00:38:45 #51
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333826
Er even vanuitgaande dat dit klopt, zal het zeker steken in Trump's ego... :D

http://www.nu.nl/verkiezi(...)bij-inauguratie.html
pi_168333843
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 22 januari 2017 @ 00:41:36 #53
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333863
quote:
Precies wat ik eerder zei: brallen wat er op dat moment het best in zijn kraam van pas komt, ongeacht wat hij 3 uur eerder (of een dag of een week etc) zei.. So very Trump...
  zondag 22 januari 2017 @ 00:42:41 #54
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168333878
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:36 schreef Bonzai. het volgende:

[..]

Eens dat het niet de rol van Trump en zijn team is om ons op bias in de media te wijzen.

Anderzijds: wie doet het wel? Feit is dat Trump géén Jon Stewerts of Colberts heeft om 24/7 te muggenziften over gekleurde berichtgeving of leugens in de media.
Als ze willen zeuren over fouten in de media, moeten ze wel wijzen op fouten en niet op waarheden. Ze hebben daarbij het grootste 'nieuws'netwerk als propaganda machine achter zich.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:43:58 #55
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333893
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als ze willen zeuren over fouten in de media, moeten ze wel wijzen op fouten en niet op waarheden. Ze hebben daarbij het grootste 'nieuws'netwerk als propaganda machine achter zich.
Laat me raden: Fox?
  zondag 22 januari 2017 @ 00:45:06 #56
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168333904
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:43 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Laat me raden: Fox?
Uiteraard.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:47:26 #57
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168333933
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Uiteraard.
Dit is ook wel grappig, er vanuitgaande dat het klopt.. http://www.nu.nl/verkiezi(...)bij-inauguratie.html
  zondag 22 januari 2017 @ 00:52:15 #58
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168333991
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:47 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dit is ook wel grappig, er vanuitgaande dat het klopt.. http://www.nu.nl/verkiezi(...)bij-inauguratie.html
Ja zag het. Wel grappig. Anyway, vind het gaslighten door het witte huis wel echt zorgelijk.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:55:29 #59
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334032
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:52 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Ja zag het. Wel grappig. Anyway, vind het gaslighten door het witte huis wel echt zorgelijk.
De hele Trump administration is wat mij betreft zorgelijk. Al is het uiteraard afwachten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.
Maar deze ingelaste persco belooft vooralsnog weinig goeds. Net al de campagne en de tweets weinig goeds beloofden. Vanuit mijn standpunt gezien iig.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:56:38 #60
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168334045
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:55 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

De hele Trump administration is wat mij betreft zorgelijk. Al is het uiteraard afwachten wat er daadwerkelijk gaat gebeuren.
Maar deze ingelaste persco belooft vooralsnog weinig goeds. Net al de campagne en de tweets weinig goeds beloofden. Vanuit mijn standpunt gezien iig.
Eens.
  zondag 22 januari 2017 @ 00:58:14 #61
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334067
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:56 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Eens.
Aan de ene kant is dat mooi, aan de andere kant zijn we nu wel uitgepraat :P
  zondag 22 januari 2017 @ 00:59:42 #62
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168334087
quote:
10s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:58 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Aan de ene kant is dat mooi, aan de andere kant zijn we nu wel uitgepraat :P
Heh ja, ik ga ook slapen, dus dat komt wel goed uit. Wil niet kortaf zijn, maar heb er op dit moment niet zoveel aan toe te voegen. :)
  zondag 22 januari 2017 @ 01:00:31 #63
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334101
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Heh ja, ik ga ook slapen, dus dat komt wel goed uit. Wil niet kortaf zijn, maar heb er op dit moment niet zoveel aan toe te voegen. :)
Geeft niks joh, en slaap lekker!
  zondag 22 januari 2017 @ 01:03:32 #64
222384 Bonzai.
pi_168334139
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 00:42 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Dat nieuws van dat beeldje wás toch ook gewoon fout ...
Een detail natuurlijk, maar je beseft ook wel dat dergelijk fake news serieus wat woede kan ontketenen.

Voor de rest heeft Fox News niet de impact van Colbert en co. Als je echt gelooft dat het medialandschap evenwichtig is ben je gewoon ziende blind.
waarin de stenen rusten,
pi_168334194
http://www.breitbart.com/(...)augural-crowd-count/

Zelfs Breitbart stelt gewoon in een artikel dat Trump het zwaar mis heeft en overdreef :')

Ik denk dat Trump hier nog heel vaak op gaat terugkomen en continue anderhalfmiljoen of als hij er in gaat geloven anderhalfmiljoenmiljard mensen op de been had gebracht ipv de realistische 250.000 schatting.

En wat zo'n Spicer dan zegt is gewoon eng.

quote:
"Yesterday, at a time when our nation and the world watched the peaceful transition of power -- and as the president said, the transfer and balance of power from Washington to the citizens of the United States, some members of the media were engaged in deliberately false reporting," Spicer said.

Spicer blamed "floor coverings" used to protect the grass for highlighting areas that were empty, and blamed heightened security for limiting the amount of people on the Mall.

"Inaccurate numbers involving crowd size were also tweeted," Spicer said. "No one had numbers. ... By the way this applies to any attempts to try to count the number of protesters today in the same fashion."
Kneiterdhard liegen is het nieuwe normaal :N
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_168334201
Weet niet of het al voorbij was gekomen, maar het aantal mensen dat naar de inauguratie keek viel ook wat tegen:
http://www.politico.com/b(...)2009-233972?cmpid=sf
pi_168334215
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  zondag 22 januari 2017 @ 01:12:37 #68
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168334230
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Geeft niks joh, en slaap lekker!
Oh, nog een dingetje... Hier is zijn speech vandaag bij de CIA, waar hij het nog eens heeft over het aantal mensen bij zijn inaugurate.

Mooie headline ook:

White House press secretary attacks media for accurately reporting inauguration crowds
pi_168334236
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:09 schreef Monolith het volgende:
Weet niet of het al voorbij was gekomen, maar het aantal mensen dat naar de inauguratie keek viel ook wat tegen:
http://www.politico.com/b(...)2009-233972?cmpid=sf
Maar wat wil dit allemaal zeggen. Net zo weinig als beurscijfers die na de inauguratie in de plus stonden.
pi_168334261
quote:
Kopiëren zijn ze wel goed in, want zelfs de Inauguration cake is nagemaakt. Een kopie van Obama's taart. :').

http://talkingpointsmemo.(...)d-to-copy-obama-cake
pi_168334271
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Maar wat wil dit allemaal zeggen. Net zo weinig als beurscijfers die na de inauguratie in de plus stonden.
Niet helemaal natuurlijk. Het aantal mensen dat naar zo'n inauguratie kijkt zegt vrij direct iets over hoeveel mensen erin geïnteresseerd zijn. Beurskoersen en een toespraak zijn veel losstaandere zaken.

Al met al doet het hoofdzakelijk vooral Trump's broze ego pijn.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:16:53 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334280
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:13 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het wil zeggen dat meneer niet zo populair is als hij zelf wil (doen) geloven.
pi_168334289
Jezus Christus waar maken mensen zich nou druk om _O- Ja er waren meer mensen bij Obama. Dus? Verandert dat de uitslag van de verkiezingen? Nee. Hetzelfde gezeur over de popular vote. Ja Clinton heeft 3 miljoen meer stemmen gekregen, heeft dat geleid dat de verkiezingen gewonnen werd door Clinton? Nee. Trump heeft eerlijk gewonnen volgens de regels. Als Clinton had gewonnen maar minder stemmen had zouden jullie toch ook niet Trump willen zien als president? _O- Het moet eens stoppen met dat protesteren en eens die man een kans geven. Laten we mensen beoordelen op hun daden ipv vooroordelen.
pi_168334301
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat was sowieso geen verrassing natuurlijk. Hij is de minst populaire president in tijden.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:18:02 #75
344884 monkyyy
pi_168334303
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:17 schreef vigen98 het volgende:
Jezus Christus waar maken mensen zich nou druk om _O- Ja er waren meer mensen bij Obama. Dus?
Eensch, Trump moet dat gewoon accepteren.
pi_168334316
quote:
Jezus Christus waar maken mensen zich nou druk om _O- Ja er waren meer mensen bij Obama. Dus? Verandert dat de uitslag van de verkiezingen? Nee. Hetzelfde gezeur over de popular vote. Ja Clinton heeft 3 miljoen meer stemmen gekregen, heeft dat geleid dat de verkiezingen gewonnen werd door Clinton? Nee. Trump heeft eerlijk gewonnen volgens de regels. Als Clinton had gewonnen maar minder stemmen had zouden jullie toch ook niet Trump willen zien als president? _O- Het moet eens stoppen met dat protesteren en eens die man een kans geven. Laten we mensen beoordelen op hun daden ipv vooroordelen.
Trump zelf schijnt zich er nog het meest druk om te maken.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:18:58 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334323
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:15 schreef OMG het volgende:

[..]

Kopiëren zijn ze wel goed in, want zelfs de Inauguration cake is nagemaakt. Een kopie van Obama's taart. :').

http://talkingpointsmemo.(...)d-to-copy-obama-cake
8)7
pi_168334334
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:18 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Eensch, Trump moet dat gewoon accepteren.
En als Trump het niet accepteert? Gaat de zon niet meer op? Gaan alle bomen dood? Nee, de wereld blijft gewoon hetzelfde. Dit is een beetje mierenneuken dat constante gezeur op kleine onbelangrijke dingen. Misschien toch maar beter om over echte problemen in de wereld te hebben? Zoals hoe de Assyriërs/Chaldeeuwers in Irak/Syrië onder genocide leven?
pi_168334343
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

En als Trump het niet accepteert? Gaat de zon niet meer op? Gaan alle bomen dood? Nee, de wereld blijft gewoon hetzelfde. Dit is een beetje mierenneuken dat constante gezeur op kleine onbelangrijke dingen. Misschien toch maar beter om over echte problemen in de wereld te hebben? Zoals hoe de Assyriërs/Chaldeeuwers in Irak/Syrië onder genocide leven?
Open er een topic over.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:20:28 #80
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334347
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:17 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat was sowieso geen verrassing natuurlijk. Hij is de minst populaire president in tijden.
Dat is echter niet wat hij wil zijn of uitstralen. En dat is nogal een belangrijk dingetje voor The Donald. Alles gaat over ego en image...
pi_168334365
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Open er een topic over.
Ja maar topics hebben geen invloed in de wereld. Massa's hordes van mensen die protesteren tegen zulke daden wel.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:22:23 #82
344884 monkyyy
pi_168334366
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:19 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ik snap die ophef van iedereen ook niet. Dat zijn we toch van Trump gewend. De man liegt veel, dit zou niemand moeten verbazen. Maar iedereen hapt weer op z'n leugens. Sad.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:22:52 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334372
quote:
Dat laatste doen we al. Jammer voor je dat het alsnog negatief uitvalt.

Overigens vind ik jou als jonge, conservatieve, ultrarechtse christen nou niet direct een voorbeeld voor ons allen..
pi_168334379
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:16 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nou ja, toch wat is het meer dan 60 miljoen kiezers achter hem, noem het maar weinig.
pi_168334394
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:22 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dat laatste doen we al. Jammer voor je dat het als og negatief uitvalt.

Overigens vind ik jou als jonge, conservatieve, ultrarechtse christen nou niet direct een voorbeeld voor ons allen..
Maar hoe dan als ik vragen mag? Hij is nog maar 1 dag president geweest. Wat hij heeft precies gedaan dan? Heeft hij Syrië binnengevallen?

En mij ultrarechts noemen :') Trouwens ben semi conservatief naar mijn mening :P
  zondag 22 januari 2017 @ 01:24:35 #86
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334398
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:22 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Ik snap die ophef van iedereen ook niet. Dat zijn we toch van Trump gewend. De man liegt veel, dit zou niemand moeten verbazen. Maar iedereen hapt weer op z'n leugens. Sad.
Dus als het algemeen bekend is dat er gelogen wordt is het geen issue meer? Pffff..
Of ben ik moe en is het laat en was je sarcastisch?
  zondag 22 januari 2017 @ 01:25:25 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334413
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:23 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nou ja, toch wat is het meer dan 60 miljoen kiezers achter hem, noem het maar weinig.
En dus? Dus is het ineens allemaal ok ofzo? Kom op zeg...
pi_168334420
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:22 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja maar topics hebben geen invloed in de wereld. Massa's hordes van mensen die protesteren tegen zulke daden wel.
Dan ga je de straat op. Dit topic gaat over de Amerikaanse verkiezingen, niet over wat jij belangrijk vindt.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:26:08 #89
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334424
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maar hoe dan als ik vragen mag? Hij is nog maar 1 dag president geweest. Wat hij heeft precies gedaan dan? Heeft hij Syrië binnengevallen?

En mij ultrarechts noemen :') Trouwens ben semi conservatief naar mijn mening :P
Je bent zeer conservatief. En een christenfundi ja. Iig in my book.
pi_168334436
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:16 schreef Monolith het volgende:

[..]

Niet helemaal natuurlijk. Het aantal mensen dat naar zo'n inauguratie kijkt zegt vrij direct iets over hoeveel mensen erin geïnteresseerd zijn. Beurskoersen en een toespraak zijn veel losstaandere zaken.

Al met al doet het hoofdzakelijk vooral Trump's broze ego pijn.
Anders heel aardige analyses over de beurzen gelezen ;). Wist je bijvoorbeeld dat sinds 8 November Amerikaanse investeerders hun assets in Rusland vervoudigen en hun Mexicaanse investeringen verkopen. Rusland wordt op dit moment gekocht door Amerika. De beursstemming zegt ook iets over wat bepaalde Amerikanen, in dit geval de investeerderstak, van hem verwachten en zijn speech interpreteren.

Maar Trump zal de lege vakken ongetwijfeld hebben gezien was vrij lastig te missen.
pi_168334438
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:25 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dan ga je de straat op. Dit topic gaat over de Amerikaanse verkiezingen, niet over wat jij belangrijk vindt.
De verkiezingen zijn al geweest en zijn geschiedenis :)
pi_168334455
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:26 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je bent zeer conservatief. En een christenfundi ja. Iig in my book.
Oh hoe dan als ik vragen mag? Hoe ben ik zeer conservatief? Hoe ben ik een fundamentalist dan? Best beledigend hoor :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 01:28:59 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 01:28:14 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334458
Overigens neem ik in het Syrieconflict een minderheidspositie in. Ik heb liever Assad dan de nog walgelijkere alternatieven.
pi_168334464
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
Overigens neem ik in het Syrieconflict een minderheidspositie in. Ik heb liever Assad dan de nog walgelijkere alternatieven.
Dat is geen minderheidspositie. Dat is de meerderheid alleen de elite maakt je wijs dat je in de minderheid bent.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:28:53 #95
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334466
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:27 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oh hoe dan als ik vragen mag? Hoe ben ik zeer conservatief? Hoe ben ik een fundamentalist dan? Best beledigd hoor :{
Je positie tov vrouwen en andersdenkendenden.
pi_168334469
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:28 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Je positie tov vrouwen en andersdenkendenden.
Wat :') Alsjeblieft zeg, mag ik wat voorbeelden dan? Want dit is niet waar en is een leugen.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 01:30:15 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 01:29:39 #97
344884 monkyyy
pi_168334470
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:24 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Dus als het algemeen bekend is dat er gelogen wordt is het geen issue meer? Pffff..
Of ben ik moe en is het laat en was je sarcastisch?
Sarcasme. :P Dat Trump hier zo hard op ingaat en gewoon feiten gaat ontkennen is dom.

Maar geef toe, het is wel weer typisch Trump. Een nieuwskanaal vergelijkt de opkomst per inauguratie en meteen wordt er tegengas gegeven door Trump en z´n team omdat ze denken dat het gezichtsverlies oplevert omdat Trump niet de grootste/beste zou zijn.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:30:15 #98
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334475
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:28 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Dat is geen minderheidspositie. Dat is de meerderheid alleen de elite maakt je wijs dat je in de minderheid bent.
Ok, in Nederland een minderheidspositie dan. Niet onder Syriers of Irakezen. Ik ben echter geen van laatstgenoemden.
pi_168334482
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:26 schreef DeParo het volgende:

[..]

Anders heel aardige analyses over de beurzen gelezen ;). Wist je bijvoorbeeld dat sinds 8 November Amerikaanse investeerders hun assets in Rusland vervoudigen en hun Mexicaanse investeringen verkopen. Rusland wordt op dit moment gekocht door Amerika. De beursstemming zegt ook iets over wat bepaalde Amerikanen, in dit geval de investeerderstak, van hem verwachten en zijn speech interpreteren.

Maar Trump zal de lege vakken ongetwijfeld hebben gezien was vrij lastig te missen.
Dergelijke zaken zijn niet afhankelijk van een speech. Dat is gewoon anticiperen op de sentimenten die Trump al tijden propageert. Mexico slecht, Rusland goed. Ik betwijfel of het verstandig is. Afgezien van de Republikeinse partij denk ik ook dat het kabinet van Trump er wel vrij snel achterkomt dat wat vriendelijke woorden Twitteren niet betekent dat er opeens geen tegenstrijdige belangen meer zijn of handel met Mexico zonder zware consequenties de nek om kan worden gedraaid.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:31:40 #100
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334488
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat :') Alsjeblieft zeg, mag ik wat voorbeelden dan? Want dit is niet waar en is een leugen.
Vrouwen in het Westen moeten niet zeiken want ze hebben gelijke rechten blabla bijv.
pi_168334489
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:30 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ok, in Nederland een minderheidspositie dan. Niet als onder Syriers of Irakezen.
Nee hoor ook in de westerse wereld willen ze liever Assad dan die koppenhakkers. Maar mag ik nog een voorbeeld van mijn positie over vrouwen en andersdenkende mensen?
pi_168334494
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:29 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee, je bent inderdaad heel tolerant t.a.v. homo's en transgenders bijvoorbeeld.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:32:59 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334501
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:29 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Sarcasme. :P Dat Trump hier zo hard op ingaat en gewoon feiten gaat ontkennen is dom.

Maar geef toe, het is wel weer typisch Trump. Een nieuwskanaal vergelijkt de opkomst per inauguratie en meteen wordt er tegengas gegeven door Trump en z´n team omdat ze denken dat het gezichtsverlies oplevert omdat Trump niet de grootste/beste zou zijn.
Helemaal eens met dat laatste: typisch Trump. Heb ik hier vanavond/vannacht ook elf al een paar keer benoemd.
pi_168334505
Het gaat hier nog steeds over de Amerikaanse verkiezingen, niet over irrelevante fok users.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:33:52 #105
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334510
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:31 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee hoor ook in de westerse wereld willen ze liever Assad dan die koppenhakkers. Maar mag ik nog een voorbeeld van mijn positie over vrouwen en andersdenkende mensen?
Nee en nee.
pi_168334516
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:31 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Vrouwen in het Westen moeten niet zeiken want ze hebben gelijke rechten blabla bijv.
Je hebt het in de verkeerde context gepakt :) Hebben ze geen gelijke rechten dan? Vrouwen zijn gewoon even gelijk tenminste hier in Nederland wel ik weet niet waar jij vandaan komt :{ Wel hypocriet toch om niet aandacht te geven aan de vrouwen die echt lijden door onderdrukking in Afrika, Azië en het midden oosten. Dat vind ik veel belangrijker dan wat deze vrouwen hier te zeggen hebben. Ze schreeuwen moord en brand maar er is niets aan de hand. Aandacht zoeken vind ik dat. Maar nu over naar je andere argument, hoe is mijn positie tegenover andersdenkenden dan?
  zondag 22 januari 2017 @ 01:35:23 #107
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334519
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:33 schreef Monolith het volgende:
Het gaat hier nog steeds over de Amerikaanse verkiezingen, niet over irrelevante fok users.
True. Doch ook jij zegt er iets van als volgens jou eea niet strookt met de waarheid. Dus nu niet schoolmeesterachtig gaan doen dan..
pi_168334523
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Je hebt het in de verkeerde context gepakt :) Hebben ze geen gelijke rechten dan? Vrouwen zijn gewoon even gelijk tenminste hier in Nederland wel ik weet niet waar jij vandaan komt :{ Wel hypocriet toch om niet aandacht te geven aan de vrouwen die echt lijden door onderdrukking in Afrika, Azië en het midden oosten. Dat vind ik veel belangrijker dan wat deze vrouwen hier te zeggen hebben. Ze schreeuwen moord en brand maar er is niets aan de hand. Aandacht zoeken vind ik dat. Maar nu over naar je andere argument, hoe is mijn positie tegenover andersdenkenden dan?
Je geeft er impliciet al antwoord op.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:36:01 #109
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334525
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, je bent inderdaad heel tolerant t.a.v. homo's en transgenders bijvoorbeeld.
Christenfundi...
pi_168334532
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:32 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:') VOORBEELDEN. Sarcastische opmerkingen is geen waarheid.

En ik vind homo's en transgenders ook gewoon mensen hoor en wat ze doen in hun huis etc dat interesseert mij helemaal geen reet dus waar doel je nou op? Intolerante mensen zoals jij echt...
  zondag 22 januari 2017 @ 01:37:40 #111
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334536
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:35 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Kom zeg, vrouwen mogen niks zeggen. Maar jij mag wel je Trumpi verdedigen.. Kom zelf eens op voor die vrouwen uit je homeland.. Luie paternalistische jonge christenfundi :P
pi_168334538
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:36 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') VOORBEELDEN. Sarcastische opmerkingen is geen waarheid.

En ik vind homo's en transgenders ook gewoon mensen hoor en wat ze doen in hun huis etc dat interesseert mij helemaal geen reet dus waar doel je nou op? Intolerante mensen zoals jij echt...
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2016 18:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Als je met een lul geboren wordt ben je een man klaar. Daar is geen woord Chinees bij. ER ZIJN MAAR 2 GENDERS.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:37:55 #113
344884 monkyyy
pi_168334540
Gaat deze reeks trouwens dicht en wordt er een nieuwe reeks gemaakt over Trump?
pi_168334549
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:33 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee en nee.
Oké je hebt je kleuren wel duidelijk gemaakt. Jouw ''feiten'' bestaan niet uit feiten maar uit gevoelens. Succes verder in de wereld want die is keihard en niet zo roze kleurig zoals jij het ziet :)

Verder heb je ook geen bewijs geleverd van jouw accusaties tegenover mij maar ik had ook niets anders verwacht wanneer je zit te liegen over mij.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:39:45 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334562
quote:
5s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:37 schreef monkyyy het volgende:
Gaat deze reeks trouwens dicht en wordt er een nieuwe reeks gemaakt over Trump?
Waarom? Dit voldoet toch? Of moet het "President Trump" heten? Kan zo geregeld worden ;)
pi_168334568
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:24 schreef vigen98 het volgende:
Iedereen die rechts van de PvdA is, wordt op Fok al gauw ultra rechts of extreem rechts genoemd.
pi_168334573
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

[..]

Euhm ja? Probeer je nou serieus te zeggen dat zoiets een leugen is? Het is een biologische feit. Mijn God als je dat als intolerant vindt tegenover transgenders dan ben jij niet zo goed in het beoordelen wat intolerant is.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:41:12 #118
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334575
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:38 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Oké je hebt je kleuren wel duidelijk gemaakt. Jouw ''feiten'' bestaan niet uit feiten maar uit gevoelens. Succes verder in de wereld want die is keihard en niet zo roze kleurig zoals jij het ziet :)

Verder heb je ook geen bewijs geleverd van jouw accusaties tegenover mij maar ik had ook niets anders verwacht wanneer je zit te liegen over mij.
Tuurlijk vigen, ik verzin dit om je zwart te maken en het is in het geheel niet gebaseerd op je eigen posts :D
pi_168334583
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Iedereen die rechts van de PvdA is, wordt op Fok al gauw ultra rechts of extreem rechts genoemd.
Klopt ja, ik noem mezelf ook altijd extreemrechts.

Om maar weer eens ontopic te gaan, nog een stukje over de executive order omtrent de ACA:
https://fivethirtyeight.c(...)ng-and-does-nothing/
  zondag 22 januari 2017 @ 01:42:49 #120
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334592
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:40 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

_O- _O- _O-
Ja, die massale PvdA-aanhangers hier verpesten het voor iedereen :D
pi_168334594
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:40 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Euhm ja? Probeer je nou serieus te zeggen dat zoiets een leugen is? Het is een biologische feit. Mijn God als je dat als intolerant vindt tegenover transgenders dan ben jij niet zo goed in het beoordelen wat intolerant is.
Ehm, ja, gender is meer een sociaal construct. Sekse is biologisch. Thanks for proving my point.
pi_168334605
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:41 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tuurlijk vigen, ik verzin dit om je zwart te maken en het is in het geheel niet gebaseerd op je eigen posts :D
Het was toch echt jij die nee zei toen ik vroeg om bewijs _O- Waarom zo defensief opeens dan? Je schets een incorrect beeld van mij en dat pik ik niet. Ik zit jou toch ook niet af te beelden als een communist/marxist? Je noemt mij vervolgens fundamentalist op ongegronde argumenten ( die je trouwens niet had ) Maar hoe ben ik een fundamentalist dan? Je hebt het nog niet echt duidelijk gemaakt hoe ik dat ben...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 01:45:51 ]
pi_168334607
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
_O- _O- _O-
Ja, die massale PvdA-aanhangers hier verpesten het voor iedereen :D
Jij bent anders aardig op dreef in dit topic met trollen en framen.
pi_168334618
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:43 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ehm, ja, gender is meer een sociaal construct. Sekse is biologisch. Thanks for proving my point.
http://www.mijnwoordenboek.nl/vertaal/EN/NL/gender

Leuk verzonnen maar nee. Gender = sekse. Thanks for proving my point that you have no idea what you're talking about.

quote:
the gender het geslacht ; de kunne ; de sekse (v) ; het genus
gender gender
Ook wel dit.

quote:
Gender = masculine and feminine
Je hebt nu mensen die non binary ofzo zijn. Dus helemaal niets zijn. Kan dat volgens jouw? Mij boeit het echt een shit wat mensen willen doen maar dan moet het niet gedaan worden alsof het een feit is.

[ Bericht 12% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 01:49:15 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 01:46:52 #125
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334633
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:44 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Het was toch echt jij die nee zei toen ik vroeg om bewijs _O- Waarom zo defensief opeens dan? Je schets een incorrect beeld van mij en dat pik ik niet. Ik zit toch ook niet af te beelden als een communist/marxist? Je noemt mij vervolgens fundamentalist op ongegronde argumenten ( die je trouwens niet had ) Maar hoe ben ik een fundamentalist dan? Je hebt het nog niet echt duidelijk gemaakt hoe ik dat ben...
Laat ik nog 1 x serieus op je antwoorden dan. Je bent een christenfundi omdat je klakkeloos christelijke dogma's en denkbeelden uitdraagt en dat reuze normaal vindt. Niks raars aan volgens jou. Je denkt niet zelf na, je laat voor je denken..
pi_168334643
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:46 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Laat ik nog 1 x serieus op je antwoorden dan. Je bent een christenfundi omdat je klakkeloos christelijke dogma's en denkbeelden uitdraagt en dat reuze normaal vindt. Niks raars aan volgens jou. Je denkt niet zelf na, je laat voor je denken..
Hoe heb ik dat geuit dan? Is het simpel zeggen dat je christen bent genoeg om een fundi te zijn in jouw belevenis?
  zondag 22 januari 2017 @ 01:48:15 #127
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334644
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:44 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij bent anders aardig op dreef in dit topic met trollen en framen.
Juist ja, voor zover de massale aanwezigheid vd PvdA op Fok!
  zondag 22 januari 2017 @ 01:49:10 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334654
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:48 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Hoe heb ik dat geuit dan? Is het simpel zeggen dat je christen bent genoeg om een fundi te zijn in jouw belevenis?
Nee. Je denigrerende denkbeelden over vrouwen en andersdenkenden wel. Pas 3x tegen je gezegd ofzo..
Klaar mee nu
pi_168334658
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Nee. Je denigrerende denkbeelden over vrouwen en andersdenkenden wel. Pas 3x tegen je gezegd ofzo..
Wat heb ik denigrerend gezegd over vrouwen dan? Dat ze gelijke rechten moeten hebben als mannen? _O- Lees jij wel goed wat ik zeg?
  zondag 22 januari 2017 @ 01:53:28 #130
344884 monkyyy
pi_168334684
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:49 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Wat heb ik denigrerend gezegd over vrouwen dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 17:30 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Vrouwen in het westen zijn puur trash.
  zondag 22 januari 2017 @ 01:56:25 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334708
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[..]

Joh, laat lekker gaan dan maar.. Hij ziet het zelf ECHT niet...
En hij is nog achterlijk jong, dus er is hoop..
Hou ik mijzelf voor :D
pi_168334709
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:53 schreef monkyyy het volgende:

[..]

[..]

Tja begint wel een feit te worden >:) Het 3rd wave feminism heeft het echte feminisme echt compleet kapot gemaakt. Maar doe jij je ding dan :D Want je neemt alles out of context... Je vindt 2 woorden uit een grotere verhaal en dan denk jij dat het zo is.

Edit: O jij bent het zie ik. Vergeet dat laatste gaat niet over jou.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 01:57:25 ]
pi_168334724
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Joh, laat lekker gaan dan maar.. Hij ziet het zelf ECHT niet...
En hij is nog achterlijk jong, dus er is hoop..
Hou ik mijzelf voor :D
Maak dat de kat wijs!! :7
  zondag 22 januari 2017 @ 01:59:45 #134
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334741
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:58 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Maak dat de kat wijs!! :7
Ik geloof er dan ook geen drol van dat je ooit wijzer zult worden, maar je weet het nooit he..
pi_168334759
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:59 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik geloof er dan ook geen drol van dat je ooit wijzer zult worden, maar je weet het nooit he..
Nounounou. :D Niet zo denigrerend doen he, dat is immers racistisch aangezien ik niet van een blanke afkomst ben he.
  zondag 22 januari 2017 @ 02:04:03 #136
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334770
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:02 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nounounou. :D Niet zo denigrerend doen he, dat is immers racistisch aangezien ik niet van een blanke afkomst ben he.
Owh ja, da's waar ook.. Mijn nederige excuses dan Irakese Christengod..

Hoe kon ik vergeten niet met een normaal mens van doen te hebben?
pi_168334780
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 01:31 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dergelijke zaken zijn niet afhankelijk van een speech. Dat is gewoon anticiperen op de sentimenten die Trump al tijden propageert. Mexico slecht, Rusland goed. Ik betwijfel of het verstandig is. Afgezien van de Republikeinse partij denk ik ook dat het kabinet van Trump er wel vrij snel achterkomt dat wat vriendelijke woorden Twitteren niet betekent dat er opeens geen tegenstrijdige belangen meer zijn of handel met Mexico zonder zware consequenties de nek om kan worden gedraaid.
Voor de verder groeiende verschillen in investeringen wat enigszins gezien kan worden tussen Rusland en Mexico inderdaad, dat is een langer effect, maar de beursgroei gisteren was wel degelijk een gevolg van de inauguratie en de speech, niet de emotie van heel Amerika, maar wel een kleine indicatie hoe tegen de nieuwe President wordt gekeken onder handelaren. De emoties rondom de inauguratie hebben natuurlijk een 'versterkt' effect op de handelsdirft binnen de markt. De komende 100 dagen zijn echter nog belangrijker natuurlijker maar het is in ieder geval duidelijk dat de beurzen gematigd optimitisch zijn, of dat de gemiddelde Amerikaan ook maar een steek vooruit gaat helpen, is maar zeer de vraag.

Ik denk in dit geval ook niet dat Trump vriendelijke woorden gaat twitteren. Trump gaat zijn eigen werkelijkheid creeeren, en als hij voldoende aanhang krijgt binnen die werkelijkheid, dan kan het allemaal gaan zoals hij voor ogen heeft misschien. Nobelprijswinnaar voor de Economie Robert Shiller schreef een paar dagen terug een heel interessant paper (http://cowles.yale.edu/si(...)es/pub/d20/d2069.pdf presenteerde hij ten overstaan van de American Economic Association als onderdeel van zijn Presidential Address) hoe 'storytelling' de economie daadwerkelijk kan beinvloeden. Als op een gegeven moment de investeerders, de burgers, en de weet ik veel wat gaan geloven in wat Trump zegt dan gaat (zoals hierboven kan worden gezien) Mexico veel Amerikaanse investeerders verliezen, dan gaat Rusland veel Amerikaanse investeerders winnen, maar nog veel belangrijker en dat benadrukt Shiller ook, de economie kan daadwerkelijk gestimuleerd worden omdat mensen verwachten dat het beter gaat, dat er meer verdiend gaat worden, bedrijven zullen dan meer risico nemen en investeren en mensen zullen meer geld gaan uitgeven en vertrouwen krijgen. Dit geldt niet alleen voor de grote investeerders maar volgens peilingen ook voor kleine ondernemers.

Om alleen die reden al zou ik de beurzen toch een beetje meenemen, je hebt gelijk het zegt niet veel zeker niet na 1 dag per se, maar het zegt wel wat over de emoties en verwachtingen, dit soort speeches zijn daar essentieel in, omdat ze het narrative kunnen versterken en om die reden verwacht ik niet dat Trump gaat matigen omdat het juist zijn narrative zou doen kunnen afbreken, waarmee hij ook verwachtingen tempert en onzekerheid groeit, wat weer tot negatieve effecten leidt. Hoe dan ook, na de eerste maand of 100 dagen gaan we nog eens kijken naar de beurzen, en wat Trump heeft kunnen verspreiden.

[ Bericht 2% gewijzigd door DeParo op 22-01-2017 02:22:17 ]
pi_168334788
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Wow dat is wel erg racistisch van jou, je noemt mij Irakese... Ik ben niet alleen een Irakese! Wat had ik anders verwacht van een priviliged blanke vrouw.
pi_168334794
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hoe kon ik vergeten niet met een normaal mens van doen te hebben?
Wil je nu zeggen dat mensen van een niet blanke afkomst niet normaal zijn? Ok :) Racistisch dus.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-01-2017 02:06:28 ]
  zondag 22 januari 2017 @ 02:09:48 #140
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334831
Heerlijk voorspelbaar O+
pi_168334838
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:05 schreef DeParo het volgende:

[..]

De beursgroei was wel degelijk een gevolg van de inauguratie en de speech, niet voor heel Amerika, wel een kleine indicatie hoe tegen de nieuwe President wordt gekeken. De emoties rondom de inauguratie hebben natuurlijk een 'versterkt' effect op de handelsdirft binnen de markt. De komende 100 dagen zijn echter nog belangrijker natuurlijker maar het is in ieder geval duidelijk dat de beurzen gematigd optimitisch zijn, of dat de gemiddelde Amerikaan ook maar een steek vooruit gaat helpen, is maar zeer de vraag.
Je noemde specifieke zaken als investeringen in Rusland en Mexico. Vrij knap als je dat rechtstreeks aan de speech weet te koppelen. Natuurlijk roepen analisten van alles, maar dat maakt een correlatie nog geen causaal verband.

quote:
Ik denk in dit geval ook niet dat Trump vriendelijke woorden gaat twitteren. Trump gaat zijn eigen werkelijkheid creeeren, en als hij voldoende aanhang krijgt binnen die werkelijkheid, dan kan het allemaal gaan zoals hij voor ogen heeft misschien. Nobelprijswinnaar voor de Economie Robert Shiller schreef een paar dagen terug een heel interessant stuk hoe 'storytelling' de economie daadwerkelijk kan beinvloeden. Als op een gegeven moment de investeerders, de burgers, en de weet ik veel wat gaan geloven in wat Trump zegt dan gaat (zoals hierboven kan worden gezien) Mexico veel Amerikaanse investeerders verliezen, dan gaat Rusland veel Amerikaanse investeerders winnen, maar nog veel belangrijker en dat benadrukt Shiller ook, de economie kan daadwerkelijk gestimuleerd worden omdat mensen verwachten dat het beter gaat, dat er meer verdiend gaat worden, bedrijven zullen dan meer risico nemen en investeren en mensen zullen meer geld gaan uitgeven en vertrouwen krijgen. Dit geldt niet alleen voor de grote investeerders maar volgens peilingen ook voor kleine ondernemers.

Om alleen die reden al zou ik de beurzen toch een beetje meenemen, je hebt gelijk het zegt niet veel zeker niet na 1 dag, maar het zegt wel wat.
Je lijkt ergens te lezen dat ik de 'beurzen niet mee zou nemen'. Ik weet niet waarin ik die mee zou moeten nemen, maar ik neem aan dat je het als een economische indicator bedoelt. Daar heb ik het echter nooit over gehad. Ik had het over een rechtstreeks verband tussen dagkoersen en een speech.
  zondag 22 januari 2017 @ 02:12:52 #142
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334860
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je noemde specifieke zaken als investeringen in Rusland en Mexico. Vrij knap als je dat rechtstreeks aan de speech weet te koppelen. Natuurlijk roepen analisten van alles, maar dat maakt een correlatie nog geen causaal verband.

[..]

Je lijkt ergens te lezen dat ik de 'beurzen niet mee zou nemen'. Ik weet niet waarin ik die mee zou moeten nemen, maar ik neem aan dat je het als een economische indicator bedoelt. Daar heb ik het echter nooit over gehad. Ik had het over een rechtstreeks verband tussen dagkoersen en een speech.
Rel nou eens een keertje mee, jij stijve hark jij :P
pi_168334875
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:12 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Rel nou eens een keertje mee, jij stijve hark jij :P
Prima.

Ga lekker slapen net als ik, zeikwijf.
  zondag 22 januari 2017 @ 02:16:09 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168334892
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:13 schreef Monolith het volgende:

[..]

Prima.

Ga lekker slapen net als ik, zeikwijf.
Dat is geen rellen, dat is standaard SC-gesneer... -O-
pi_168334922
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zat hierboven nog mijn post aan te passen :P, maar klopt, dat eerste gedeelte heeft weinig te maken met de inauguratie dat was meer een algemene opmerkingen over hoe zijn woorden effect hebben op bepaalde koersen (lange termijn in dit geval). De beursgroei van gisteren daarentegen was wel een emotioneel effect van handelaren, die hun verwachtingen versterkt zagen worden door een Trump die geen gas terugnam, tegelijkertijd is de groei niet enorm (maar nog steeds vrij exceptioneel voor een inauguratiedag) omdat de onzekerheid blijft.

[..]

quote:
Mijn tweede gedeelte ging over je opmerking over wat vriendelijke woorden typen door het kabinet van Trump en dat dit Trump's standpunten niet makkelijker zal maken. Ik nam de vrijheid in om de discussie wat dieper te voeren en ik citeerde Robert Shiller (dit specifieke essay presenteerde hij ten overstaan van de American Economic Association in Januari als een onderdeel van zijn Presidential Address).

Ik verwacht dat Donald Trump allerminst zijn koers zal bijzetten juist om de reden die jij noemt. Die vriendelijke woorden [tot bepaalde hoogte] gaan niet komen, hij gaat niet matigen, puur omdat hij bezig is zijn eigen 'narrative' of 'werkelijkheid' te creeeren, hoe meer mensen in die 'narrative' plaats gaan nemen en het gaan geloven, hoe makkelijker het voor hem zal worden. Het is een staaltje identiteitspolitiek die Trump aan het voeren is. Het gaat bij Mexico niet om de consequenties. Maar om dat het nodig is, America first, en als mensen daarin gaan volharden, dat idee, het dus niet alleen serieus nemen maar er naar gaan leven, dat zal het voor Trump makkelijker maken, niet zo zeer de vriendelijke woorden van zijn kabinet.

Het serieus nemen van de beurs was meer een reflectie op de speech, omdat juist de hele inauguratie plus speech een enorm narrative versterkend fenomeen is, aangezien Trump geen verzoenende woorden uitsprak maar feitelijk op dezelfde weg doorging is de beurs des te relevanter, omdat het narrative dus schijnbaar enigszins wordt overgenomen, de groei op de beurs is exceptioneel voor zo'n dag dus het zegt wat over de heersende sentimenten bij handelende Amerikanen op de beurs om maar een voorbeeld te noemen in dit geval misschien.

Het ging dus wat verder.
pi_168335138
Het is trouwens officieel. Generaal Mattis is nu de minister van defensie.
  zondag 22 januari 2017 @ 03:14:23 #148
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
  zondag 22 januari 2017 @ 03:20:53 #149
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_168335293
Amper een dag beëdigd en het Trump-bewind krijgt al sovjet-trekjes. "Wie niet meejuicht, is tegen ons."

http://www.volkskrant.nl/(...)schandalig~a4451808/
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 22 januari 2017 @ 03:54:16 #150
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168335445
quote:
President Trump used his first full day in office on Saturday to unleash a remarkably bitter attack on the news media, falsely accusing journalists of both inventing a rift between him and intelligence agencies and deliberately understating the size of his inauguration crowd.

In a visit to the Central Intelligence Agency designed to showcase his support for the intelligence community, Mr. Trump ignored his own repeated public statements criticizing the intelligence community, a group he compared to Nazis just over a week ago. He called journalists “among the most dishonest human beings on earth,” and he said that up to 1.5 million people had attended his inauguration, a claim that photographs disproved.

Later, at the White House, he dispatched Sean Spicer, the new press secretary, to the briefing room in the West Wing, where he delivered an irate scolding to reporters and made a series of false statements. Mr. Spicer said news organizations had deliberately misstated the size of the crowd at Mr. Trump’s inauguration on Friday in an attempt to sow divisions at a time when Mr. Trump was trying to unify the country, warning that the new administration would hold them to account.
quote:
In recent weeks, Mr. Trump has upbraided the intelligence community for leaks and questioned its conclusion that Russia meddled in the United States election on his behalf. On Saturday, he said journalists were responsible for any suggestion that he was not fully supportive of intelligence agencies’ work.

“I have a running war with the media,” Mr. Trump said. “They are among the most dishonest human beings on earth, and they sort of made it sound like I had a feud with the intelligence community.”

“The reason you’re the No. 1 stop is, it is exactly the opposite,” Mr. Trump added. “I love you, I respect you, there’s nobody I respect more.”

Mr. Trump also took issue with news reports about the number of people who attended his inauguration, complaining that the news media used photographs of “an empty field” to make it seem as if his inauguration did not draw many people.

“We caught them in a beauty,” Mr. Trump said of the news media, “and I think they’re going to pay a big price.”

Mr. Spicer said that Mr. Trump had drawn “the largest audience to ever witness an inauguration,” a statement that photographs clearly show to be false. Mr. Spicer said photographs of the inaugural ceremonies were deliberately framed “to minimize the enormous support that had gathered on the National Mall,” although he provided no proof of either assertion.

Photographs of Barack Obama’s first inauguration in 2009 and of Mr. Trump’s plainly showed that the crowd on Friday was significantly smaller, but Mr. Spicer attributed that disparity to new white ground coverings he said had caused empty areas to stand out and to security measures that had blocked people from entering the Mall.

“These attempts to lessen the enthusiasm of the inauguration are shameful and wrong,” Mr. Spicer said. He also admonished a journalist for erroneously reporting on Friday that Mr. Trump had removed a bust of the Rev. Dr. Martin Luther King Jr. from the Oval Office, calling the mistake — which was corrected quickly — “egregious.”

And he incorrectly claimed that ridership on Washington’s subway system was higher than on Inauguration Day in 2013. In reality, there were 782,000 riders that year, compared with 571,000 riders this year, according to a study by The Washington Post.

In Mr. Trump’s remarks at the C.I.A., he wandered off topic several times, at various points telling the crowd he felt no older than 39 (he is 70); reassuring anyone who questioned his intelligence by saying, “I’m, like, a smart person”; and musing out loud about how many intelligence workers backed his candidacy.

“Probably everybody in this room voted for me, but I will not ask you to raise your hands if you did,” Mr. Trump said. “We’re all on the same wavelength, folks.”

The remarks touched off a fierce reaction from some current and former intelligence officials.

Nick Shapiro, who served as chief of staff to John O. Brennan, who resigned Friday as the C.I.A. director, said Mr. Brennan “is deeply saddened and angered at Donald Trump’s despicable display of self-aggrandizement in front of C.I.A.’s Memorial Wall of Agency heroes.

“Brennan says that Trump should be ashamed of himself,” Mr. Shapiro added.

“I was heartened that the president gave a speech at C.I.A.,” said Michael V. Hayden, a former director of the C.I.A. and the National Security Agency. “It would have been even better if more of it had been about C.I.A.”
https://www.nytimes.com/2(...)tion-crowd-size.html

Worden vier interessante jaren. :D
  zondag 22 januari 2017 @ 06:11:09 #151
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168335655
nick_shapiro twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 21:32:32 Trump now complaining to the CIA about the media reporting how few people showed up at his inauguration. This is insane reageer retweet
Trump's speech in Langley:
quote:
Well. I want to thank everybody. Very, very special people. And it is true: this is my first stop. Officially. We’re not talking about the balls, and we’re not talking about even the speeches. Although, they did treat me nicely on that speech yesterday [laughter].
I always call them “the dishonest media”, but they treated me nicely.

But, I want to say that there is nobody that feels stronger about the Intelligence Community and the CIA than Donald Trump. [applause]. There’s Nobody. Nobody.

And the wall behind me is very very special. We’ve been touring for quite a while. And I’ll tell you what: twenty … nine? I can’t believe it.. No. Twenty eight. We’ve got to reduce it. That’s amazing. And we really appreciate it what you ‘ve done in terms of showing us something very special. And your whole group. These are really special, amazing people. Very. very few people could do the job you people do.

And I want to just let you know: I am so behind you. And I know, maybe sometimes, you haven’t gotten the backing that you’ve wanted. And you’re going to get so much backing. Maybe you’re going to say “please don’t give us so much backing”. [laughter] “Mr President, please, we don’t need that much backing”.
But you’re going to have that. And I think everybody in this room knows it.

You know, the military, and the law-enforcement generally speaking, -- but, all of it -- but the military, gave us tremendous percentages of votes. We were unbelievably successful in the election with getting the vote of the military and probably almost everybody in this room voted for me, but I will not ask you to raise your hands if you did. [laughter]
But I would guarantee a big portion. Because we’re all on the same wavelength, folks. We’re all on the same wavelength. [applause] Alight? [pointing to the crowd] He knows. Took Brian about 30 seconds to figure that one out, right? Because we know. We’re on the same wavelength.

We’re going to do great things. We’re going to do great things. We’ve been fighting these wars for longer than any wars we’ve ever fought. We have not used the real abilities that we have. We’ve been restrained.
We have to get rid of ISIS. We have to get rid of ISIS. We have no choice [applause]
Radical Islamic terrorism - and I said it yesterday - has to be eradicated. Just off the face of the Earth. This is evil. This is evil.
And you know, I can understand the other side. We can all understand the other side. There can be wars between countries. There can be wars. You can understand what happened. This is something nobody could even understand. This is a level of evil that we haven’t seen.
You’re going to go to it, and you’re going to do a phenomenal job. But we’re going to end it. It’s time. It’s time right now to end it.

You have somebody coming on who is extraordinary. You know for the different positions, of secretary of this and secretary of that and all of these great positions, I’d see five, six, seven, eight people.
And we had a great transition. We had an amazing team of talent.
And by the way, General Flynn is right over here. Put up your hand, Mike. What a good guy [applause]
And Reince, and my whole group. Reince. You know Reince? They don’t care about Reince. He’s like, this political guy that turned out to be a superstar, right? We don’t have to talk about Reince.
But, we did. We had just such a tremendous, tremendous success.

So when I’m interviewing all of these candidates that Reince and his whole group is putting in front, it went very, very quickly, and in this case went so quickly. Because I would see six or seven or eight for secretary of agriculture, who we just named the other day. Sunny Perdue. Former Governor of Georgia. Fantastic guy. But I’d see six, seven, eight people for a certain position. Everybody wanted it.
But I met Mike Pompeo, and he was the only guy I met. I didn’t want to meet anybody else. I said “cancel everybody else”. Cancel. Now he was approved, essentially. But they’re doing a little political games with me. You know, he was one of the three.

Now, last night, as you know, General Mattis - fantastic guy - and General Kelly got approved [applause]
And Mike Pompeo was supposed to be in that group; it was going to be the three of them. Can you imagine? All of these guys. People respect … they respect that military sense. All my political people? They’re not doing so well. The political people aren’t doing so well… but you … We’re going to get them all through. But some will take a little bit longer than others.

But Mike was literally -- I had a group of, what, we had nine different people? -- Now. I must say, I didn’t mind cancelling eight appointments. That wasn’t the worst thing in the world.
But I met him, and I said “he is so good”. Number one in his class at West Point. Now, I know a lot about West Point. I’m a person that very strongly believes in academics. In fact, every time I say, I had an uncle who was a great professor at MIT for 35 years, who did a fantastic job in so many different ways academically. He was an academic genius.
And then they say: “is Donald Trump an intellectual?” Trust me. I’m like a smart person. [laughter] [pointing at Mike Pompeo] And I recognized immediately,

So he was Number 1 at West Point. And he was also essentially number 1 at Harvard Law School. And then he decided to go into the military. And he ran for Congress. And everything he’s done has been a home run.
People like him. But much more importantly to me, everybody respects him.
When I told Paul Ryan that I want to do this, I would say, he may be the only person that was not totally thrilled, right, Mike? Because he said “I don’t want to lose this guy”.
You will be getting a total star. You going to be getting a total gem. He is a gem. And I just …. [applause] You’ll see. You’ll see. And many of you know him anyway. But you’re going to see.

And again: we have some great people going, but this one is something, going to be very special, because this is one of -- if I had to name the most important, this would certainly be, perhaps, you know, in certain ways, you could even say my most important.
You do the job like everybody in this room is capable of doing.
And the generals are wonderful and the fighting is wonderful. But if you give them the right direction? Boy does the fighting become easier. And boy do we lose so fewer lives, and win so … quickly.
And that’s what we have to do. We have to start winning again.

You know what? When I was young, And when I was … of course, I feel young. I feel like I’m 30. 35. 39. [laughter]. Somebody said “are you young?” I said “I think I’m young”.
You know, I was stopping when we were in the final month of that campaign. Four stops, five stops. Seven stops. Speeches -- speeches -- in front of twenty five, thirty thousand people. Fifteen thousand, nineteen thousand, from stop to stop.
I feel young.
But when I was young -- and I think we’re all sort of young -- when I was young, we were always winning things in this country. We’d win with trade. We’d win with wars.
At a certain age I remember hearing from one of my instructors “The United States has never lost a war”.
And then, after that, it’s like, we haven’t won anything. We don’t win anymore.,

The old expression: “to the victor belong the spoils” - you remember? You always used to say “keep the oil”. I wasn’t a fan of Iraq. I didn’t want to go into Iraq. But I will tell you. When we were in, we got out wrong.
And I always said: “In addition to that, keep the oil”.
Now I said it for economic reasons, but if you think about, Mike, if we kept the oil we would probably wouldn’t have ISIS, because that’s where they made their money in the first place. So we should have kept the oil.
But okay. [laughter] Maybe we’ll have another chance.
But the fact is: we should’ve kept the oil. I believe that this group is going to be one of the most important groups in this country towards making us safe, towards making us winners again. Towards ending all of the problems -- we have so many problems that are interrelated that we don’t even think of, but interrelated -- to the kind of havoc and fear that this sick group of people has caused.

So I can only say that I am with you 1000%. And the reason you’re my first stop is that as you know, I have a running war with the media. They are among the most dishonest human beings on Earth. [laughter, applause]
And they sort of made it sound like I had a feud with the Intelligence Community. And I just want to let you know, the reason you’re the number 1 stop is exactly the opposite. Exactly. And they understand that too.

And I was explaining about the numbers. We did a thing yesterday, the speech, and everybody really liked the speech, you had to right? [applause]
We had a massive field of people. You saw that. Packed.
I get up this morning. I turn on one of the networks and they show an empty field. I say: “wait a minute. I made a speech. I looked out. The field was…. It looked like a million, a million and a half people.” They showed a field where there was practically nobody standing there. And they said “Donald Trump did not draw well”. And I said “well it was almost raining”. The rain should have scared them away. But God looked down and he said “we’re not going to let it rain on your speech”.
In fact, when I first started I said “oh no”. First line, I got hit by a couple of drops. And i said “oh, this is too bad, but we’ll go right through it”. But the truth is: that it stopped immediately. It was amazing. And then it became really sudden, and then I walked off and it poured right after I left - it poured.

But you know, we have something that’s amazing because, we had, it looked honestly, it looked like a million and a half people. Whatever it was. But it went all the way back to the Washington Monument.
And I turn on, with my steak … and I get this network shows an empty field. And it said we drew 250,000 people.
Now that’s not bad. But it’s a lie. We had 250,000 people literally around, you know, the little bowl that we constructed. That was 250,000 people. The rest of the 20 block area all the way back to the Washington Monument was packed.
So we caught them. And we caught them in a beauty. And I think they’re going to pay a big price.

They had another one yesterday which was interesting. In the Oval Office there’s a beautiful statue of Dr Martin Luther King. And I also happen to like Churchill. Winston Churchill. I think most of us like Churchill. He doesn’t come from our country. But he had lot to do with it. He helped us. A real ally.
And as you know, the Churchill statue was taken out. The bust. And as you probably also have read, the Prime Minister is coming over to our country very shortly, and they wanted to know whether or not I’d like it back. And I said “absolutely, but in the meantime we have a bust of Churchill”.
So a reporter for Time magazine. And I have been on their cover like 14 or 15 times. I think we have the all time record in the history of Time magazine. Like it Tom Brady is on the cover of Time magazine, it’s one time, because he won the Superbowl or something, right? [laughter]. I’ve been on for 15 times this year.
I don’t think that’s a record, Mike, that they can ever be broken, do you agree with that? What do you think?

But I will say that, he said something that was very interesting: that “Donald Trump took down the bust, the statue, of Dr Martin Luther King”. It was right there. But there was a cameraman that was in front of it.
So Zeke - Zeke - from Time magazine writes a story about how I took it down. But I would never do that, because I have great respect for Dr Martin Luther King. But this is how dishonest the media is: a big story. And the retraction was like -- was it a line? Or did they even bother putting it in?
So I only like to say that because I love honesty. I like honest reporting. I will tell you the final time: although I will say it, when you let in your thousands of other people that had been trying to come in, because I am coming back.
We may have to get you a larger room. [laughter, applause] We may have to get you a larger room.

And maybe - maybe - it’ll be built by somebody that knows how to build and we won’t have columns [laughter] You understand that? We’d get rid of the columns.
I just wanted to really say that I love you. I respect you. There’s nobody that I respect more. You’re going to do a fantastic job. And we’re going to start winning again. And you’re going to be leading the charge.

So thank you all very much. Thank you, beautiful. Thank you all very much.

Have a good day.

I’ll be back. I’ll be back. Thank you.
https://docs.google.com/d(...)MznB8ttribH9-R0/edit
quote:
The President sought to send a message of support to the intelligence community following the turbulent transition, telling the 300 employees in attendance, "I am so behind you."

[..]

The CIA audience was separated into two sections: a main area of all agency staff and a separate section directly in front of the stage that consisted of senior agency leadership, including agents. During Trump's address, the senior leadership stood the entire time. When Trump began drifting into political topics, the main crowd broke into cheers and applause at points. The senior leadership remained stoic, and did not applaud the political lines.
http://edition.cnn.com/20(...)-i-am-so-behind-you/
pi_168335723
"Er waren nog nooit zoveel mensen bij een inhuldiging!"

("En o ja, God Zelf wilde dat het stopte met regenen tijdens mijn toespraak!")
pi_168335769
Ja-ha, ma-haar, dat zeil geeft een vertekend beeld! En niemand weet iets over totale aantallen! Maar nog nooit waren er zoveel mensen!

En niemand weet of de Russen ergens achter zaten, zou zomaar een 400lb nerd kunnen zijn. Niemand weet het! Ik weet meer dan de generaals! Het waren de Russen! Ik sta zo enorm achter de CIA!

Godskolere zeg.
pi_168335791
quote:
13s.gif Op zondag 22 januari 2017 03:20 schreef Ringo het volgende:
Amper een dag beëdigd en het Trump-bewind krijgt al sovjet-trekjes. "Wie niet meejuicht, is tegen ons."

http://www.volkskrant.nl/(...)schandalig~a4451808/
Link werkt niet.
  zondag 22 januari 2017 @ 08:04:11 #155
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168335860
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 07:40 schreef tochnietweer het volgende:

[..]

Link werkt niet.
werkte daarstraks bij mij wel, blijkbaar heeft men een update geplaatst waardoor het een ander nummer kreeg:

http://www.volkskrant.nl/(...)schandalig~a4451828/
  zondag 22 januari 2017 @ 08:12:54 #156
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168335881
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 07:29 schreef OMG het volgende:
Ja-ha, ma-haar, dat zeil geeft een vertekend beeld! En niemand weet iets over totale aantallen! Maar nog nooit waren er zoveel mensen!

En niemand weet of de Russen ergens achter zaten, zou zomaar een 400lb nerd kunnen zijn. Niemand weet het! Ik weet meer dan de generaals! Het waren de Russen! Ik sta zo enorm achter de CIA!

Godskolere zeg.
Maar ze tonen niet het rechterdeel bij Obama, dat helemaal leeg was, terwijl bij Trump het linkerdeel helemaal vol stond. Bovendien zie je al die KKK leden in hun witte gewaden niet tegen een witte achtergrond.
#Fakenews! Unfair!
pi_168335893
:D :D :D

ja, hij's leuk :P

quote:
Godskolere zeg.
Er zit inderdaad kop nog kont aan die hele speech. :{
pi_168335898
Dit wordt de toon van de komende vier jaar. Gewoon glashard fotografisch bewijs ontkennen en roepen dat buiten het frame nog veel meer mensen waren. Alles een complot noemen.

En de zogenaamd echt vrije media op rechts papegaait het vrolijk na en maakt zich daarmee schuldig aan dezelfde praktijken als sommige traditionele media. Helaas is die ironie aan de echte Trump-adepten die geen kritiek kunnen hebben op hun Grote Leider niet besteed.

Alles wat de komende jaren door Trump gedaan wordt zal gespind worden door zijn woordvoerders als het beste, grootste en ongeëvenaardste ooit. Ook al is er duidelijk bewijs van het tegenovergestelde, gewoon roepen dat het niet waar is. En alles wat je niet zo goed uit komt, zoals een protestmars of vragen van journalisten negeer je gewoon. Want wat het Witte Huis niet benoemt, bestaat derhalve ook niet.
  zondag 22 januari 2017 @ 08:20:45 #159
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_168335901
Hoe je het ook wendt of keert de media is in doorsnee zeer anti Trump. Hij heeft wel een punt, al moet je je afvragen of je daar als president niet boven moet staan.

Je ziet het hier ook bij de NPO bijna alleen nieuws over de zogenaamde massale anti demonstraties, als er maar iets negatiefs pver Trump te melden is staat het groot op de voorpagina, terwijl de grote massa die Trump steunt niet in beeld komt. Zo geef je een vertekemt beeld.

Kijk ook eens terug naar de zuurpruimen bij DWDD na de inauguratie! Waarom wordt daar niet iemand als Jort Kelder bijgezet om een wat meer genanceerd beeld te geven? De main stream media is biased, dat is een feit en het tegengeluid mag wel wat sterker worden.
  zondag 22 januari 2017 @ 08:26:57 #160
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_168335927
De #SJW die aanhangers zijn van de #MSM met hun #fakenews moet maar eens gaan beseffen dat er maar 1 betrouwbare bron is en dat is het buikgevoel van Trump.

Die Trump heeft de democraten vernederd. Ze hadden 3 miljoen stemmen meer, maar hij heeft toch gewonnen, hij heeft Hillary op haar plaats gezet, hij heeft alles huizen in handen en kan de komende jaren zijn zin gaan doen en zijn wil gaan doordrijven. Maar wat doet hij? Jammeren indien er iemand vaststelt dat er bij Obama waarschijnlijk véél meer volk was. Iets wat in essentie eigenlijk geen zak uitmaakt voor wat hij wil bereiken, maar als er een stofje tegen dat oh zo fragiele ego vliegt, dan slaat dat meteen een reusachtige krater. Hij is dé man van het moment en hij kan er nauwelijks van genieten omdat hij elders zit te janken over irrelevante details. Wat blijft The Donald toch mooi voldoen aan de standaard eigenschappen van een sociopaat, echt een textbook case.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_168335941
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:20 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Hoe je het ook wendt of keert de media is in doorsnee zeer anti Trump. Hij heeft wel een punt, al moet je je afvragen of je daar als president niet boven moet staan.

Je ziet het hier ook bij de NPO bijna alleen nieuws over de zogenaamde massale anti demonstraties, als er maar iets negatiefs pver Trump te melden is staat het groot op de voorpagina, terwijl de grote massa die Trump steunt niet in beeld komt. Zo geef je een vertekemt beeld.

Kijk ook eens terug naar de zuurpruimen bij DWDD na de inauguratie! Waarom wordt daar niet iemand als Jort Kelder bijgezet om een wat meer genanceerd beeld te geven? De main stream media is biased, dat is een feit en het tegengeluid mag wel wat sterker worden.
Zolang het tegengeluid maar op feiten gebaseerd is, is dat alleen maar goed.

Op zich kan ik journalisten hun politieke kleur niet kwalijk nemen. Onafhankelijke journalistiek bestaat niet. Zolang dat waar een journalist over bericht maar wel feitelijk is. Dan kan de journalist wel kiezen om zich te beperken tot feiten die anti-Trump zijn, het blijven wel feiten. Daarnaast kun je die media ook gewoon negeren. Ik kijk geen DWDD en dat daar zuurpruimen zaten zal me dan ook worst zijn. Niet gezien, en bovendien een volkomen oninteressante inteeltclub.

Wat ik op rechts verwacht is dezelfde journalistieke ethiek die door de meeste media wordt toegepast, maar dan conservatief gekleurd. Als het maar feiten zijn dan is dat helemaal goed. Echter, als het napraten wordt van het standpunt van het Witte Huis, zonder die uitspraken te controleren en kritisch te benaderen of het wel echt klopt, dan wordt het gewoon propaganda en wordt het bovendien de pot die de ketel verwijt.
  zondag 22 januari 2017 @ 08:29:04 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168335944
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:19 schreef Mystikvm het volgende:
Dit wordt de toon van de komende vier jaar. Gewoon glashard fotografisch bewijs ontkennen en roepen dat buiten het frame nog veel meer mensen waren. Alles een complot noemen.

En de zogenaamd echt vrije media op rechts papegaait het vrolijk na en maakt zich daarmee schuldig aan dezelfde praktijken als sommige traditionele media. Helaas is die ironie aan de echte Trump-adepten die geen kritiek kunnen hebben op hun Grote Leider niet besteed.

Alles wat de komende jaren door Trump gedaan wordt zal gespind worden door zijn woordvoerders als het beste, grootste en ongeëvenaardste ooit. Ook al is er duidelijk bewijs van het tegenovergestelde, gewoon roepen dat het niet waar is. En alles wat je niet zo goed uit komt, zoals een protestmars of vragen van journalisten negeer je gewoon. Want wat het Witte Huis niet benoemt, bestaat derhalve ook niet.
Dat laatste weet ik niet zo. Met die Golden Shower affaire heeft Trump diverse driftige tweets gekraakt om de boel te ontkennen.

Maar goed je valt van de ene verbazing naar de andere. Trump heeft toch echt twee weken geleden de veiligheidsdiensten vergeleken met Nazi Duitsland? Waarom zijn die gasten nu volgens diezelfde Trump opeens helemaal supertof??
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168335956
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:29 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat laatste weet ik niet zo. Met die Golden Shower affaire heeft Trump diverse driftige tweets gekraakt om de boel te ontkennen.

Omdat dat ook echt onzin was en ik heel goed begrijp dat als iemand op die manier zwart wordt gemaakt je even uit je slof schiet. Ook Trump mag dat niet overkomen.

Alleen nu zijn er ongemakkelijke waarheden zoals massale demonstraties tegen een nieuwe president en journalisten die daar moeilijke vragen over gaan stellen. Dan is het eenvoudiger een van te voren voorbereid statement af te draaien en de rest van die waarheid te negeren. Dat niet beantwoorden van vragen gaat nog heel vaak gebeuren, dat kan ik je nu al zeggen.
pi_168335957
Dubbel omdat ik een debiel ben en edit niet van quote kan onderscheiden.
pi_168335959
quote:
Waarom zijn die gasten nu volgens diezelfde Trump opeens helemaal supertof??
Omdat hij er op dat moment tegen spréékt. Zelfde gebeurde bij de NYT, dat was zowat Satans Eigen Huis-aan-Huis sufferdje... tot hij ze persoonlijk kwam toespreken en toen had hij opeens niets dan respect voor de enige echte New York Times.

Hij wil gewoon aardig gevonden worden door het merendeel van zijn rechtstreekse toehoorders, that's it.
  zondag 22 januari 2017 @ 08:39:25 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168335979
Eigenlijk is Trump dus altijd dat onzekere jongetje gebleven...
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_168335996
quote:

Godskolere zeg.
Hillary moet naar de gevangenis! Daar ga ik voor zorgen! Nouja misschien hoeft Hillary toch niet naar de gevangenis, ik zal er nog eens over nadenken. Ik heb niets dan respect voor Hillary Clinton!!!

:D
  zondag 22 januari 2017 @ 09:02:16 #168
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168336064
Alle politici liegen, maar dit zijn Noord Koreaanse praktijken.

“I have a running war with the media,” Mr. Trump said. “They are among the most dishonest human beings on earth, and they sort of made it sound like I had a feud with the intelligence community.”

realDonaldTrump twitterde op woensdag 11-01-2017 om 13:48:52 Intelligence agencies should never have allowed this fake news to "leak" into the public. One last shot at me.Are we living in Nazi Germany? reageer retweet
Géén kloon van tvlxd!
pi_168336071
Best eng zo'n president die wil verhinderen dat de media over feiten berichten. Zou hij dat van zijn Russische vrienden hebben overgenomen?
pi_168336090
Die man is POTUS en nog moet ie blijkbaar voor iets compenseren...
pi_168336104
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:02 schreef Montov het volgende:
Alle politici liegen, maar dit zijn Noord Koreaanse praktijken.
Waar "tanks en raketten in de straten" keurig bij hadden gepast, jammer dat het leger dat niet zo'n goed idee vond. :P

(Waarschijnlijk wilde hij tegen zo'n raket roepen: "You're FIRED!" :D )
pi_168336256
Die speech bij de CIA is wel weer krankzinnig hoor. 'You're getting so much backing' zoveel respect, schuld van de media.

Jammer dat Bernie er dan niet zit om een paar tweets op poster-formaat te laten zien.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  zondag 22 januari 2017 @ 09:39:00 #173
262 Re
Kiss & Swallow
pi_168336318
of houdt hij nou eenmaal van Nazi's ...

/flauw
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_168336323
Tevens is die Spicer wel een boos mannetje, als ik die speech even terugkijk. Had Trump niet iemand aan kunnen nemen die wel normaal uit zijn woorden kan komen?
pi_168336614
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 06:58 schreef brokjespoes het volgende:
"Er waren nog nooit zoveel mensen bij een inhuldiging!"

[ afbeelding ]

("En o ja, God Zelf wilde dat het stopte met regenen tijdens mijn toespraak!")
Dat zegt niets over hoeveel mensen het daadwerkelijk steunen. Trumpfans zijn niet van het type dat de straat op gaat, maar stemmen doen ze wel.
pi_168336674
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:45 schreef antiderivative het volgende:
Volgens de Telegraph zal Theresa May de 1e leider zijn die Trump zal bezoeken. Volgens hen zelfs volgende week al.

“The Trump team wouldn’t do all this ridiculous ceremonial stuff. It will be very business-like. There won’t be a lot of fanfare ceremonies and grand balls,” a source familiar with the plans said.
Confirmed: ze komt vrijdag

Scoop: Trump administration next week will begin laying groundwork for a trade deal between U.S. and U.K., I'm told. Trump officials believe their mtgs with British officials went so well it encouraged Theresa May to be more aggressive in exiting EU.
"Marco Rubio is a choke artist, sweating all over the place. He was soaking wet, like he just came out of a swimming pool. We can't have that as a president". -Donald Trump
pi_168336678
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Dat zegt niets over hoeveel mensen het daadwerkelijk steunen. Trumpfans zijn niet van het type dat de straat op gaat, maar stemmen doen ze wel.
:') dat is niet wat Trump roept. Nee, er waren simpelweg meer mensen dan ooit!!!!
The fate of our times is characterized by rationalization and intellectualization and, above all, by the disenchantment of the world.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2017 @ 10:32:26 #178
230491 Zith
pls tip
pi_168337088
Wel mooi dat Trump al meer dikke vrouwen aan het wandelen heeft gekregen dan 8 jaar First huisvrouw Michelle.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168337102
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 09:04 schreef Kansenjongere het volgende:
Best eng zo'n president die wil verhinderen dat de media over feiten berichten. Zou hij dat van zijn Russische vrienden hebben overgenomen?
Nee, Merkel denk ik.
pi_168337109
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:05 schreef Poolbal het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat de Trump-rallies juist aantoonden dat Trump-fans zeer bereid waren de straat op te gaan.

Het zal wel. Het is ook niet wat Trump zei natuurlijk. Dat ging over het aantal aanwezigen, niet over mensen die hem steunen zonder aanwezig te zijn.
  zondag 22 januari 2017 @ 10:35:03 #181
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337132
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:32 schreef Zith het volgende:
Wel mooi dat Trump al meer dikke vrouwen aan het wandelen heeft gekregen dan 8 jaar First huisvrouw Michelle.
De staten met de meeste dikkerdjes hebben voor Trump gestemd, dus het zal weinig uitmaken:

† In Memoriam † zondag 22 januari 2017 @ 10:35:40 #182
230491 Zith
pls tip
pi_168337141
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:35 schreef Falco het volgende:

[..]

De staten met de meeste dikkerdjes hebben voor Trump gestemd, dus het zal weinig uitmaken:

[ afbeelding ]
Hmm das wel minder ja
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_168337143
quote:

[..]

Maar goed je valt van de ene verbazing naar de andere. Trump heeft toch echt twee weken geleden de veiligheidsdiensten vergeleken met Nazi Duitsland? Waarom zijn die gasten nu volgens diezelfde Trump opeens helemaal supertof??
Welnee.
De media hebben dat gedaan, die vergelijking.
Hij heeft het zich alleen maar afgevraagd.

Nou ja, Ajax, Barcelona en Bayern hebben prijzen gepakt met Louis Trump.
Kijken wat het voor Amerika (en de rest vd wereld) wordt met Donald van Gaal.
  zondag 22 januari 2017 @ 10:35:56 #184
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337146
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:35 schreef Zith het volgende:

[..]

Hmm das wel minder ja
Probeer het nog eens, zo'n leuke opmerking :')
  zondag 22 januari 2017 @ 10:36:04 #185
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_168337147
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:33 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat de Trump-rallies juist aantoonden dat Trump-fans zeer bereid waren de straat op te gaan.
_O_
Géén kloon van tvlxd!
  zondag 22 januari 2017 @ 10:37:38 #186
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337179
  zondag 22 januari 2017 @ 10:43:20 #187
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168337285
Je hoort ook wat gelach als hij zegt "this was the largest audience to ever witness an inauguration period" (@ 2:29)
  zondag 22 januari 2017 @ 10:54:51 #188
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_168337499
quote:

[..]

[ afbeelding ]
logisch dat ze dik zijn, die kunnen ook niet aan werk komen.
pi_168337521
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 08:28 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Zolang het tegengeluid maar op feiten gebaseerd is, is dat alleen maar goed.

Op zich kan ik journalisten hun politieke kleur niet kwalijk nemen. Onafhankelijke journalistiek bestaat niet. Zolang dat waar een journalist over bericht maar wel feitelijk is. Dan kan de journalist wel kiezen om zich te beperken tot feiten die anti-Trump zijn, het blijven wel feiten. Daarnaast kun je die media ook gewoon negeren. Ik kijk geen DWDD en dat daar zuurpruimen zaten zal me dan ook worst zijn. Niet gezien, en bovendien een volkomen oninteressante inteeltclub.

Wat ik op rechts verwacht is dezelfde journalistieke ethiek die door de meeste media wordt toegepast, maar dan conservatief gekleurd. Als het maar feiten zijn dan is dat helemaal goed. Echter, als het napraten wordt van het standpunt van het Witte Huis, zonder die uitspraken te controleren en kritisch te benaderen of het wel echt klopt, dan wordt het gewoon propaganda en wordt het bovendien de pot die de ketel verwijt.
Beschrijf je hiermee niet juist wat de media tijdens Obama's presidentschap gedaan heeft? Ik heb vrijwel niets gezien of gehoord over de drone wars, over het optreden in Libië (zonder toestemming van het Congres) of recentelijk het negeren van de gang van zaken rond de pijplijn in North-Dakota (NAPL). Ook de hele anti-Rusland hysterie werd door de media klakkeloos overgenomen.

Of wat dacht je van het pardon voor Chelsea Manning? Hij/Zij heeft, onder Obama, een behandeling te verduren gekregen, die domweg als marteling kan worden gezien. En daar hoor je niets over. Het is enorm hypocriet om nu ineens aan het demonstreren te gaan, terwijl allerlei zaken al een hele tijd verkeerd lopen.

Dan kun je het over feiten hebben, maar de journalistiek heeft al een hele tijd gefaald en dan gaan ze nu ineens zogenaamd kritisch doen. En dan nog komen ze niet met argumenten. Trump heeft een aantal zeer slechte/dubieuze kandidaten geselecteerd, maar daar wordt nauwelijks op ingegaan.
pi_168337534
in interieur nieuws:

Other Oval Office color: The drapes have been replaced. Obama had crimson ones. Trump's are now gold. Rug also replaced to Bush-era one. Te zien tijdens de signing:

zondag 22 januari 2017 @ 10:57:08 #191
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_168337541
dat gedoe van die mensen die naar Washington zijn gekomen voor Trump.
WS is een Democraten stad.

--

als Feyenoord kampioen word en ze vieren het in Amsterdam dan zal de opkomst uit Rotterdam ook laag zijn. Ajax supporters zullen wel meer van aanwezig zijn als protest.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:00:12 #192
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168337598
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:57 schreef KingRadler het volgende:

als Feyenoord kampioen word en ze vieren het in Amsterdam dan zal de opkomst uit Rotterdam ook laag zijn. Ajax supporters zullen wel meer van aanwezig zijn als pr
Vanzelfsprekend. Niemand had ook verwacht dat er meer mensen zouden op komen draven voor zijn inauguratie. Ze hadden gewoon niks kunnen zeggen of iets als "2009 was een historisch jaar en het zal nog wel even duren voordat we een grotere opkomst zien voor een inauguratie dan destijds".

In plaats daarvan kiezen ze voor de Noord Koreaanse route.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:02:30 #193
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337645
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:43 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Je hoort ook wat gelach als hij zegt "this was the largest audience to ever witness an inauguration period" (@ 2:29)
Wat praat die gast slecht :'). Komt nauwelijks uit zijn woorden.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:03:53 #194
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168337665
zelfs bij Fox weet men niet goed wat zeggen...

Echt grandioos, in plaats van Alex Jones en infowars kan je nu gewoon press briefings van het Witte Huis bekijken.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:07:47 #195
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337744
quote:
14s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:03 schreef crystal_meth het volgende:
zelfs bij Fox weet men niet goed wat zeggen...

Echt grandioos, in plaats van Alex Jones en infowars kan je nu gewoon press briefings van het Witte Huis bekijken.
Eerste drie minuten gaan over "nee, een buste van MLK is niet verplaatst" en "er waren veel meer mensen gisteren op Trumps feestje"

Prio's lekker op orde dude :')
pi_168337777
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:56 schreef drexciya het volgende:

[..]

Beschrijf je hiermee niet juist wat de media tijdens Obama's presidentschap gedaan heeft? Ik heb vrijwel niets gezien of gehoord over de drone wars, over het optreden in Libië (zonder toestemming van het Congres) of recentelijk het negeren van de gang van zaken rond de pijplijn in North-Dakota (NAPL). Ook de hele anti-Rusland hysterie werd door de media klakkeloos overgenomen.

Of wat dacht je van het pardon voor Chelsea Manning? Hij/Zij heeft, onder Obama, een behandeling te verduren gekregen, die domweg als marteling kan worden gezien. En daar hoor je niets over. Het is enorm hypocriet om nu ineens aan het demonstreren te gaan, terwijl allerlei zaken al een hele tijd verkeerd lopen.

Dan kun je het over feiten hebben, maar de journalistiek heeft al een hele tijd gefaald en dan gaan ze nu ineens zogenaamd kritisch doen. En dan nog komen ze niet met argumenten. Trump heeft een aantal zeer slechte/dubieuze kandidaten geselecteerd, maar daar wordt nauwelijks op ingegaan.
Obama werd vanaf het eerste moment gezien als de verlosser. Wie herinnert zich nog die verkiezingsavond, de huilende mensen en in Nederland de media die nog net niet van hun stoel glibberde. Dan dat gedoe met de nobelprijs en de frame was compleet.

CatoInstitute twitterde op donderdag 12-01-2017 om 12:52:56 Nobel Peace Prize-winner Obama dropped over 25,000 bombs on seven countries in 2016 alone... https://t.co/q5RKcRoQl6 https://t.co/H6mPsE1f6X reageer retweet
Ai Wei Wei:
aiww twitterde op zondag 22-01-2017 om 10:55:19 Map shows where President Barack Obama dropped his 20,000 bombs | The Independent https://t.co/0GzzWoMvc1 reageer retweet
En 1 van zijn laatste klusjes was het vrijlaten van al die gevangenen, 2 a 3 dagen geleden. Wat een barmhartige man..

Chicago Tribune: The Obama Pardon you should be mad about

johncardillo twitterde op woensdag 18-01-2017 om 17:05:17 The bombs #OscarLopezRivera planted in NYC killed and maimed dozens of innocents and cops. Obama freed him. https://t.co/7sd4YjThch reageer retweet
  zondag 22 januari 2017 @ 11:16:58 #197
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
  zondag 22 januari 2017 @ 11:18:45 #198
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168337974
  zondag 22 januari 2017 @ 11:19:19 #199
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168337986
Een afgevaardigde heeft een bill geintroduceerd om uit de VN te stappen. Niet dat dit kans van slagen heeft, dezelfde persoon heeft dat ook al eens in 2015 gedaan.
  † In Memoriam † zondag 22 januari 2017 @ 11:26:47 #200
230491 Zith
pls tip
pi_168338121
quote:

[..]

Probeer het nog eens, zo'n leuke opmerking :')
Doe eens rustig
pi_168338123
Stukje over de belastingplannen van Trump en die van de Republikeinen in het congres mbt de corporate tax rate:
http://www.economist.com/(...)src=scn/fb/te/bl/ed/
  zondag 22 januari 2017 @ 11:28:30 #202
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168338147
Hoogste aantal toeschouwers bij een Dallas Stars wedstrijd ooit!

zondag 22 januari 2017 @ 11:28:35 #203
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168338151
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:26 schreef Zith het volgende:

[..]

Doe eens rustig
Ben de rustigheid zelve :D! Ik geef je nog een kans om een quasi-lollige opmerking te maken.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:31:32 #204
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168338189
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:28 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hoogste aantal toeschouwers bij een Dallas Stars wedstrijd ooit!

[ afbeelding ]
Dit plaatje hoort bij dit nieuwsartikel: http://www.thewrap.com/da(...)-attendance-numbers/

quote:
Dallas Stars Jumbotron Trolls Trump Administration for Lies About Inauguration Attendance Numbers
Donald Trump’s White House press secretary, Sean Spicer, caught a lot of flack for artificially inflating the attendance numbers for Trump’s Friday inauguration. Social media went off about it, and whoever operates the Jumbotron at Dallas Stars home games got in on the fun.

“This was the largest audience ever to witness an inauguration, period,” Spicer said, with strong emphasis on “period.” “Both in person and around the globe.”

Trump himself echoed that sentiment in comments he made at CIA HQ in Langley, Va. on Saturday.
pi_168338205
quote:
13s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Een afgevaardigde heeft een bill geintroduceerd om uit de VN te stappen. Niet dat dit kans van slagen heeft, dezelfde persoon heeft dat ook al eens in 2015 gedaan.
Zal idd weinig steun voor zijn. Van wat ik lees en hoor (ook tijdens hearings) gaat men de VN aanpakken, maar niet door er uit te stappen. Maar meer op financieel gebied, de funding. Daar lijkt wel veel steun voor.
pi_168338323
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 02:05 schreef DeParo het volgende:
investeerders winnen, maar nog veel belangrijker en dat benadrukt Shiller ook, de economie kan daadwerkelijk gestimuleerd worden omdat mensen verwachten dat het beter gaat, dat er meer verdiend gaat worden, bedrijven zullen dan meer risico nemen en investeren en mensen zullen meer geld gaan uitgeven en vertrouwen krijgen. Dit geldt niet alleen voor de grote investeerders maar volgens peilingen ook voor kleine ondernemers.
Sowieso kan Trump zomaar 8 jaar volmaken als hij het goed aanpakt. Obama heeft het groundwork gelegd voor de oplevende economie en de komende jaren kan Trump daar op mee liften. Als hij dan ook nog flinke uitgaven doet in infrastructuur (dus veel banen creeert) en de GOP accepteert het (Obama's infrastructuur-investeringen werden geblokkeerd) dan kunnen de cijfers na een aantal jaar zomaar heel positief zijn.
De rekening en rotzooi komt pas een paar jaar later weer.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:40:08 #207
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168338358
quote:
13s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:19 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ron Paul was daar in 1997 al mee begonnen (H.R. 1146). Heeft het haast elk jaar opnieuw ingediend. Hoe die nummering verloopt is me niet duidelijk, had ook in 2001, 2003, 2009, 2011 dezelfde nummer, maar in 2013 was H.R. 1146 plots "Consistency, Accuracy, Responsibility, and Excellence in Medical Imaging and Radiation Therapy Act of 2013" geworden...
  zondag 22 januari 2017 @ 11:41:01 #208
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168338369
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:32 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Zal idd weinig steun voor zijn. Van wat ik lees en hoor (ook tijdens hearings) gaat men de VN aanpakken, maar niet door er uit te stappen. Maar meer op financieel gebied, de funding. Daar lijkt wel veel steun voor.
Ja, alleen weet ik niet hoe dat procedureel zou moeten of hoe uberhaupt afgesproken is wie hoeveel betaalt. Zouden daarvoor allerlei statuten overhoop gehaald moeten worden bij de VN? Of is het gewoon een kwestie van dat ze hun betaling verminderen en er geen basis is waarop de VN of een benadeeld land hierover naar de rechter kan stappen?
  zondag 22 januari 2017 @ 11:43:09 #209
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168338403
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Sowieso kan Trump zomaar 8 jaar volmaken als hij het goed aanpakt. Obama heeft het groundwork gelegd voor de oplevende economie en de komende jaren kan Trump daar op mee liften. Als hij dan ook nog flinke uitgaven doet in infrastructuur (dus veel banen creeert) en de GOP accepteert het (Obama's infrastructuur-investeringen werden geblokkeerd) dan kunnen de cijfers na een aantal jaar zomaar heel positief zijn.
Denk dat er nog zo'n twee jaar gelift kan worden op het huidige economische succes. Maar de rek is er dan wel uit.
  zondag 22 januari 2017 @ 11:48:01 #210
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168338498
Inauguratieopkomstfoto was van 8:43 's morgens

Beetje cherrypicking-achtig, want ik heb meerdere timelapses en foto's gezien en de mall was al vrij vroeg gevuld met meer dan de uiteindelijke helft van het aantal toeschouwers dat zou komen.
pi_168338716
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:02 schreef Falco het volgende:

[..]

Wat praat die gast slecht :'). Komt nauwelijks uit zijn woorden.
Hij moet ook maar oplezen wat daar staat. Ik denk dat hoe het er uit kwam zijn innerlijke gemoedstoestand is. Het liefst neemt hij ontslag dan zoveel bullshit uitkramen :')
  zondag 22 januari 2017 @ 11:59:16 #212
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168338742
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:48 schreef Falco het volgende:
Inauguratieopkomstfoto was van 8:43 's morgens

Beetje cherrypicking-achtig, want ik heb meerdere timelapses en foto's gezien en de mall was al vrij vroeg gevuld met meer dan de uiteindelijke helft van het aantal toeschouwers dat zou komen.
Danny, voor al je betrouwbare nieuws.

Deze timelapse laat het wel duidelijk zien dat het op geen enkel moment zo groot is geweest als in 2009:

pi_168338895
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Danny, voor al je betrouwbare nieuws.

Deze timelapse laat het wel duidelijk zien dat het op geen enkel moment zo groot is geweest als in 2009:

Snap ergens Trump dan ook wel. Vanuit zijn positie kon je die lege vlakken achteraan helemaal niet zien (zie het 360 graden filmpje eerder gepost). En aangezien Trump alleen leest wat ie wil lezen denkt hij natuurlijk 'ik zie miljoenen mensen!!111!11one!'
  zondag 22 januari 2017 @ 12:10:36 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_168338939
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:56 schreef drexciya het volgende:

[..]

Nota bene bij hetzelfde DWDD hebben ze Obama héél vaak de maat genomen en waren ze zonder meer op de hand van klokkenluiders als Swartz, Manning, Assange, Snowden.

Ik heb wel 100 keer gehoord dat Obama teleurstellend is, al dan niet terecht.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_168339210
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:10 schreef Klopkoek het volgende:

Nota bene bij hetzelfde DWDD hebben ze Obama héél vaak de maat genomen en waren ze zonder meer op de hand van klokkenluiders als Swartz, Manning, Assange, Snowden.

Ik heb wel 100 keer gehoord dat Obama teleurstellend is, al dan niet terecht.
Ik had het niet over DWDD (wie kijkt dat nog trouwens?), maar over Amerikaanse media en celebrities.
pi_168339363
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:38 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Ik denk dat de baten van infrastructurele investeringen op de korte termijn vrij bescheiden zijn. Zeker als je kijkt naar hoe dat daadwerkelijk geïmplementeerd zou gaan worden. Ik zie eerder effecten op de korte termijn van bijvoorbeeld het flink verlagen van de corporate tax rate.
pi_168339802
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:23 schreef Refragmental het volgende:
Te grappig om niet te delen _O-
!! SPOILER ALERT !!

Bij het muziekje ging dus écht bijna mijn koffie. :D

--end spoiler alert--
  zondag 22 januari 2017 @ 13:00:05 #219
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168340145
quote:
Foei, de rechter zegt "so help me god", dat maakt geen deel uit van de officiële tekst zoals die in de grondwet staat. Was in 2008 al een zaak over, maar daar zei de rechter dat hij het als vraag na de eed had gesteld: "So help you God?" Dat excuus kan deze rechter niet gebruiken.
pi_168340290
Ik denk dat hij niet het risico wilde lopen dat St. Donald "So help you God?" zou terugvragen. :D
pi_168340453
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:04 schreef brokjespoes het volgende:
Ik denk dat hij niet het risico wilde lopen dat St. Donald "So help you God?" zou terugvragen. :D
_O- Ik zie het ook nog gebeuren.
pi_168340489
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 12:46 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

!! SPOILER ALERT !!

Bij het muziekje ging dus écht bijna mijn koffie. :D

--end spoiler alert--
Die kwam inderdaad lekker onverwacht :D
pi_168340644
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:41 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Of is het gewoon een kwestie van dat ze hun betaling verminderen
De VS betaalt dan gewoon niet, hebben ze wel vaker gedaan.
quote:
en er geen basis is waarop de VN of een benadeeld land hierover naar de rechter kan stappen?
Ja, en dan ?
Als de rechter oordeelt dat de VS z`n contributie moet betalen en ze weigeren, dan komt er een leger blauwhelmen de VS bezetten om de betaling af te dwingen ?
Wat denk je zelf ?
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:09 schreef antiderivative het volgende:
Obama werd vanaf het eerste moment gezien als de verlosser. Wie herinnert zich nog die verkiezingsavond, de huilende mensen en in Nederland de media die nog net niet van hun stoel glibberde. Dan dat gedoe met de nobelprijs en de frame was compleet.

CatoInstitute twitterde op donderdag 12-01-2017 om 12:52:56 Nobel Peace Prize-winner Obama dropped over 25,000 bombs on seven countries in 2016 alone... https://t.co/q5RKcRoQl6 https://t.co/H6mPsE1f6X reageer retweet
Ai Wei Wei:
aiww twitterde op zondag 22-01-2017 om 10:55:19 Map shows where President Barack Obama dropped his 20,000 bombs | The Independent https://t.co/0GzzWoMvc1 reageer retweet
Ja, daar heb ik geen protesten over gezien met honderdduizenden deelnemers.
quote:
En 1 van zijn laatste klusjes was het vrijlaten van al die gevangenen, 2 a 3 dagen geleden. Wat een barmhartige man..

Chicago Tribune: The Obama Pardon you should be mad about

johncardillo twitterde op woensdag 18-01-2017 om 17:05:17 The bombs #OscarLopezRivera planted in NYC killed and maimed dozens of innocents and cops. Obama freed him. https://t.co/7sd4YjThch reageer retweet
Die Rivera is inderdaad geen fris mannetje die vrijgelaten wordt.

Iedereen dweept nu met Bradley Chelsea Manning omdat het een transgender is :') , maar het is natuurlijk gewoon spionage en diefstal van overheidsdocumenten.

[ Bericht 72% gewijzigd door bluemoon23 op 22-01-2017 13:27:24 ]
pi_168341231
Twee specialisten in de neuzentelkunde van de Universiteit van Manchester (UK) hebben bepaald dat het aantal aanwezigen in het National Mall-gebied tijdens de Women's March drie keer zo groot was als bij de Zalving van St.Donald (minstens 470.000 tegenover 160.000).
https://www.nytimes.com/i(...)crowd-estimates.html

In totaal hebben er zaterdag in de VS zo'n 4 miljoen vrouwen en overige mensen gedemonstreerd, maar er komen nog steeds aantallen binnen. In Not-The-USA zijn minstens 250.000 demonstranten geteld.
https://docs.google.com/s(...)lview?sle=true#gid=0

TeamTrump lijkt nog steeds vast te houden aan de bewering dat het gebied waarin plaats is voor 720.000 mensen geheel afgeladen was en dat iedereen die vindt van niet heel gemeen en oneerlijk is en nou eens moet ophouden over die 3 miljoen stemmen voor Hillary. :P
pi_168341420

Volgens mij is Roger Waters het ook niet met alle standpunten eens van Trump.
  zondag 22 januari 2017 @ 13:50:42 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168341637
Toch een beetje sneu voor hem, dat er bijna niemand op zijn feestje was.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_168341677
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 11:32 schreef antiderivative het volgende:

[..]

De VS heeft jarenlang zijn VN bijdrage niet betaalt en het veranderde helemaal niets aan de VN dus wat dit voor voordeel op moet leveren ontgaat mij.
  Redactie Games zondag 22 januari 2017 @ 13:51:50 #228
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168341686
quote:
9s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:50 schreef Perrin het volgende:
Toch een beetje sneu voor hem, dat er bijna niemand op zijn feestje was.
Je hebt duidelijk Spicer niet gehoord. Het publiek was Yuge. YUUUUUGE! Period!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_168341766
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 10:09 schreef antiderivative het volgende:

Confirmed: ze komt vrijdag

Scoop: Trump administration next week will begin laying groundwork for a trade deal between U.S. and U.K., I'm told. Trump officials believe their mtgs with British officials went so well it encouraged Theresa May to be more aggressive in exiting EU.
Ook:

CNBC twitterde op zaterdag 21-01-2017 om 23:45:44 BREAKING: Mexican President Pena Nieto to visit Trump at the White House on Jan 31, White House says. reageer retweet
Had gisteren al een telefoongesprek met Trudeau van Canada en Pena. De bijl in NAFTA is natuurlijk een interessant onderwerp de komende tijd.
  zondag 22 januari 2017 @ 13:57:16 #230
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168341823
Hebben de senatoren zich eigenlijk uitgelaten over een heronderhandelde NAFTA? Uiteindelijk gaan zij erover.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:04:14 #231
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_168342014
Hij zit nog niet in het witte huis en het eerste leugen is alweer gemaakt_O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_168342024
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:51 schreef Puddington het volgende:
YUUUUUGE! Period!
"Oh Noes!! There's Blood Coming Out Of Her Whatever!!"

"Yep, it's a YUUUUUGE Period!!!" :P
  zondag 22 januari 2017 @ 14:04:47 #233
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168342029
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:51 schreef Puddington het volgende:

[..]

Je hebt duidelijk Spicer niet gehoord. Het publiek was Yuge. YUUUUUGE! Period!
This was the largest audience to ever witness an inauguration PERIOD, both in person and around the globe!
  Redactie Games zondag 22 januari 2017 @ 14:05:03 #234
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168342037
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:04 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

"Oh Noes!! There's Blood Coming Out Of Her Whatever!!"

"Yep, it's a YUUUUUGE Period!!!" :P
_O- Oke, ik geef toe, ik moest lachen.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:05:20 #235
429573 KingRadler
King of the Radler
pi_168342043

[ Bericht 71% gewijzigd door Euribob op 22-01-2017 14:10:19 (Niet in POL) ]
pi_168342179
Ik zal maar weer eens wat posts gaan rapporteren, de influx vanuit ONZ is weer bijzonder groot..
pi_168342309
Die Sean Spicer doet me een beetje denken aan

Echt, die toon ook die hij aanslaat bij zijn commentaar over het aantal aanwezigen bij de inauguratie :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_168342355
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:57 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Hebben de senatoren zich eigenlijk uitgelaten over een heronderhandelde NAFTA? Uiteindelijk gaan zij erover.
President Trump probably will not need Congressional approval to start the withdrawal process. NAFTA is not a treaty made pursuant to Article II, Section 2 of the U.S. Constitution that provides Presidents the power “to make treaties, provided two thirds of the Senators present concur.”4 Instead, it is a congressional-executive agreement based on the power granted to Congress in Article I, Section 8 of the Constitution to “regulate commerce with foreign nations”5 and delegated to the executive branch through legislation.

Nowhere does the legislation implementing NAFTA inside the United States speak to whether the President must obtain Congressional authorization before withdrawing the United States from that agreement. However, the authority to withdraw the Unites States from NAFTA is governed by Section 125 of the Trade Act of 1974,6 which provides that “[e]very trade agreement entered into under this chapter shall be subject to termination, in whole or in part, or withdrawal, upon due notice, at the end of a period specified in the agreement.”7 NAFTA Article 2205 provides that a “Party may withdraw from this Agreement six months after it provides written notice of withdrawal to the other Parties.”8 Thus, President Trump probably could start the withdrawal process simply by giving notice to Canada and Mexico of the United States’ intent to leave the agreement.
---
Wilbur Ross sprak er ook uitbundig over tijdens de Senate hearings, staat hoog op de agenda volgens hem.
pi_168342415
Personen die onderweg naar de inauguratie nog even snel een MAGA-petje wilden scoren ontdekten tot hun afgrijzen dat deze nou niet bepaald in de VS waren gemaakt, maar in China, Vietnam en Bangladesh. :P

Waarschijnlijk dus illegale nep-petjes, maar aan de andere kant blijft het natuurlijk Donald Trump waar we het over hebben. (I guess we'll never know. ;) )

http://nypost.com/2017/01(...)s-werent-made-in-us/
pi_168342419
Terugtrekken uit NAFTA is ook een een vrij onnozele stap.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:16:44 #241
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168342438
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:14 schreef antiderivative het volgende:

[..]

Ah ok. Thanks. In dit artikel wordt echter wat anders beweerd.

quote:
But trade deals are different, because under the Constitution's Commerce Clause, only Congress may alter our tariff, tax and customs laws. Congress first authorizes the president to reach a trade agreement with certain countries within limited parameters. Once the deal is struck, the president sends it to Congress for enactment into U.S. domestic law. No trade agreement goes into force until Congress passes the statutes that carry out the trade deal's obligations.

The upshot is that President Trump cannot on his own terminate U.S. participation in NAFTA or, for that matter, in the World Trade Organization. Congress enacted both agreements as statutes, so they can be reversed only by another, repealing statute enacted by the House and the Senate and then signed by the president.
pi_168342451
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:14 schreef antiderivative het volgende:

[..]

President Trump probably will not need Congressional approval to start the withdrawal process. NAFTA is not a treaty made pursuant to Article II, Section 2 of the U.S. Constitution that provides Presidents the power “to make treaties, provided two thirds of the Senators present concur.”4 Instead, it is a congressional-executive agreement based on the power granted to Congress in Article I, Section 8 of the Constitution to “regulate commerce with foreign nations”5 and delegated to the executive branch through legislation.

Nowhere does the legislation implementing NAFTA inside the United States speak to whether the President must obtain Congressional authorization before withdrawing the United States from that agreement. However, the authority to withdraw the Unites States from NAFTA is governed by Section 125 of the Trade Act of 1974,6 which provides that “[e]very trade agreement entered into under this chapter shall be subject to termination, in whole or in part, or withdrawal, upon due notice, at the end of a period specified in the agreement.”7 NAFTA Article 2205 provides that a “Party may withdraw from this Agreement six months after it provides written notice of withdrawal to the other Parties.”8 Thus, President Trump probably could start the withdrawal process simply by giving notice to Canada and Mexico of the United States’ intent to leave the agreement.
---
Wilbur Ross sprak er ook uitbundig over tijdens de Senate hearings, staat hoog op de agenda volgens hem.
Als je een opinie aanhaalt zou je dan ook de bron erbij willen zetten?
pi_168342512
Wow, television ratings just out: 31 million people watched the Inauguration, 11 million more than the very good ratings from 4 years ago!
-DJT
pi_168342530
De GOP wil uit de VN.
quote:
American Sovereignty Restoration Act of 2017: Bill introduced in the House to withdraw the U.S from the UN
pi_168342551
realDonaldTrump twitterde op zondag 22-01-2017 om 13:47:21 Watched protests yesterday but was under the impression that we just had an election! Why didn't these people vote? Celebs hurt cause badly. reageer retweet
pi_168342558
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:17 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Als je een opinie aanhaalt zou je dan ook de bron erbij willen zetten?
http://www.haynesboone.co(...)tration-takes-office
pi_168342560
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:20 schreef vigen98 het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zondag 22-01-2017 om 13:47:21 Watched protests yesterday but was under the impression that we just had an election! Why didn't these people vote? Celebs hurt cause badly. reageer retweet
Deze man _O_ _O-
  zondag 22 januari 2017 @ 14:24:12 #248
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168342657
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:20 schreef Nintex het volgende:
De GOP wil uit de VN.

[..]

Ja, Dat is al het 21ste jaar dat er een "American Sovereignty Restoration Act" ingediend wordt. Tenzij men het een aantal keer vergeten is, Rand Paul deed het alvast van 1997 tot 2007, en ook in 2009, 2011 en 2013 dacht ik.
pi_168342719
quote:
De GOP wil uit de VN.

[..]

Een individu is niet 'de GOP' fantastexje.
  zondag 22 januari 2017 @ 14:29:27 #250
222384 Bonzai.
pi_168342829
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:20 schreef vigen98 het volgende:
Deze man geeft echt geen fuck :')

Ergens moet je dat wel respecteren, zó veel aanleg voor zelfdestructie en dan toch gewoon de verkiezing winnen.
waarin de stenen rusten,
pi_168342846
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:21 schreef Nintex het volgende:

[..]

Deze man _O_ _O-
Hij is schijnbaar vergeten dat er meer mensen op Clinton hebben gestemd dan op hem.
pi_168342848
nytimes twitterde op zondag 22-01-2017 om 14:00:15 President Trump plans to take executive action on a nearly daily basis for a month to unravel Obama's legacy https://t.co/Vo38bb6NFU reageer retweet
Wat zei Obama ook alweer tegen Eric Cantor? "I don't need congress I have a pen and a phone"
pi_168342867
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:30 schreef Nintex het volgende:
nytimes twitterde op zondag 22-01-2017 om 14:00:15 President Trump plans to take executive action on a nearly daily basis for a month to unravel Obama's legacy https://t.co/Vo38bb6NFU reageer retweet
Wat zei Obama ook alweer tegen Eric Cantor? "I don't need congress I have a pen and a phone"
Klopt, alleen heeft Trump ze wel nodig voor wat hij echt wil. Meer geld voor hem en zijn familie.
pi_168342950
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:29 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Hij is schijnbaar vergeten dat er meer mensen op Clinton hebben gestemd dan op hem.
Maar nog steeds niet genoeg in de staten die er toe deden :W
pi_168342967
Heb de afgelopen dagen veel namen gepost van nieuwe posities in de verschillende departementen en staff posities. Nieuwe namen voor posities op de Trump list:

Director of the Office of Science and Technology Policy
* David Gelernter (Professor of computer science at Yale University, member of the National Council on the Arts)
* William Happer (Professor of Physics at Princeton University, Fellow American Physical Society, American Association for the Advancement of Science & National Academy of Sciences)
* Thomas Massie (Rep. from Kentucky, Fmr Electrical & Mechanical engineer, Fmr. Owner SensAble Devices Inc.)

Deputy Secretary of Agriculture
* Charles Herbster (Agricultural businessman, Founder, Owner Conklin Company, Owner Herbster Angus cattle farms)
* A.G. Kawamura (Co-chair of Solutions From the Land, Partner, Orange County Produce, Fmr. Secretary of the California Department of Food and Agriculture)
* Ted McKinney (Director Agibusiness Economic Development, Director Indiana State Department of Agriculture, Fmr. Leader U.S. Food Chain & State Government Relations)
pi_168343008
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:33 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar nog steeds niet genoeg in de staten die er toe deden :W
Dat was dus het punt niet. Neem aan dat ik dat niet verder hoef uit te leggen? Nou ja, aan Trump mischien wel.
pi_168343239
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:30 schreef Nintex het volgende:
"I don't need congress In case Congress is deadlocked on key issues, I've got a pen and a phone."

Klein verschil. :P
http://www.npr.org/2014/0(...)-obama-goes-it-alone
  zondag 22 januari 2017 @ 14:45:02 #258
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168343287
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 13:37 schreef brokjespoes het volgende:
Twee specialisten in de neuzentelkunde van de Universiteit van Manchester (UK) hebben bepaald dat het aantal aanwezigen in het National Mall-gebied tijdens de Women's March drie keer zo groot was als bij de Zalving van St.Donald (minstens 470.000 tegenover 160.000).
https://www.nytimes.com/i(...)crowd-estimates.html

In totaal hebben er zaterdag in de VS zo'n 4 miljoen vrouwen en overige mensen gedemonstreerd, maar er komen nog steeds aantallen binnen. In Not-The-USA zijn minstens 250.000 demonstranten geteld.
https://docs.google.com/s(...)lview?sle=true#gid=0

TeamTrump lijkt nog steeds vast te houden aan de bewering dat het gebied waarin plaats is voor 720.000 mensen geheel afgeladen was en dat iedereen die vindt van niet heel gemeen en oneerlijk is en nou eens moet ophouden over die 3 miljoen stemmen voor Hillary. :P
Inmiddels gaat Danny verder met het verspreiden van nepnieuws :D

Trumpinauguratie in top 3 meestbezocht
  zondag 22 januari 2017 @ 14:47:47 #259
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343345
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Inderdaad. Zie https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-van-trump-a1542225
  zondag 22 januari 2017 @ 14:49:25 #260
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343392
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:43 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

"I don't need congress In case Congress is deadlocked on key issues, I've got a pen and a phone."

Klein verschil. :P
http://www.npr.org/2014/0(...)-obama-goes-it-alone
Tsja, het is Nintex. Die neemt het wel vaker niet zo nauw met de waarheid. Zie recente post over de GOP die uit de NAVO zou willen...
pi_168343417
"It looked honestly like a million and a half people, whatever it was, it was, but it went all the way back to the Washington Monument and I turn on, by mistake, I get this network, and it showed an empty field. Said we drew 250,000 people. Now, that’s not bad. But it’s a lie. We had 250,000 people."

- Donald Trump
pi_168343444
quote:
2s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:45 schreef Falco het volgende:

[..]

Ja maar die fotos zijn op dezelfde tijd gemaakt jongûh.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  zondag 22 januari 2017 @ 14:52:01 #263
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168343453
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:19 schreef tochnietweer het volgende:
Wow, television ratings just out: 31 million people watched the Inauguration, 11 million more than the very good ratings from 4 years ago!
-DJT
"Obama deed het heel goed, maar ik ben nog veel beter."
Denk alleen dat niet iedereen met hetzelfde motief keek. Zoals iemand opmerkte:
quote:
"Big deal, people wanted to watch a train wreck, which they got, but not enough to go in person."
  zondag 22 januari 2017 @ 14:53:48 #264
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343482
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:50 schreef Tijger_nootje het volgende:
"It looked honestly like a million and a half people, whatever it was, it was, but it went all the way back to the Washington Monument and I turn on, by mistake, I get this network, and it showed an empty field. Said we drew 250,000 people. Now, that’s not bad. But it’s a lie. We had 250,000 people."

- Donald Trump
:?
  zondag 22 januari 2017 @ 15:00:20 #265
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168343638
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:53 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

:?
Quote is onvolledig:
quote:
Now that’s not bad. But it’s a lie. We had 250,000 people literally around, you know, the little bowl that we constructed. That was 250,000 people. The rest of the 20 block area all the way back to the Washington Monument was packed.
So we caught them. And we caught them in a beauty. And I think they’re going to pay a big price.
speech in Langley, voor CIA personeel.
POL / [AMV] Amerikaanse verkiezingen voorbij 2016 #234
pi_168343647
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:35 schreef Tijger_nootje het volgende:

[..]

Dat was dus het punt niet. Neem aan dat ik dat niet verder hoef uit te leggen? Nou ja, aan Trump mischien wel.
Clinton heeft gewoon niet voldoende stemmen gekregen om te winnen, Trump heeft het gewoon beter gedaan :)
pi_168343656
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Quote is onvolledig:

[..]

Ah, pay a big price. Natuurlijk.
  zondag 22 januari 2017 @ 15:02:48 #268
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343687
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:00 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Quote is onvolledig:

[..]

Ah, dank je!
  zondag 22 januari 2017 @ 15:03:25 #269
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343696
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:00 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Clinton heeft gewoon niet voldoende stemmen gekregen om te winnen, Trump heeft het gewoon beter gedaan :)
Kiesmannen, niet stemmen...
Ze had meer stemmen dan Trump, maar minder kiesmannen. En het draait om het laatste.
pi_168343713
Zag er uit als ongeveer de helft van Obama, dus 700.000
  zondag 22 januari 2017 @ 15:07:08 #271
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168343747
Who cares wat uiteindelijk het precieze aantal is? Het feit dat het witte huis zo duidelijk liegt en dan ook nog over zoiets onzinnigs lijkt me het echte nieuws.
pi_168343752
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:04 schreef JimmyDean het volgende:
Zag er uit als ongeveer de helft van Obama, dus 700.000
Ah, jij stond naast Trump en telde met hem mee?
pi_168343755
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:03 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Kiesmannen, niet stemmen...
Ze had meer stemmen dan Trump, maar minder kiesmannen. En het draait om het laatste.
Ja dat weet ik. Als ze echter meer stemmen in de staten had gehaald die er toe deden, dan had ze kunnen winnen. Ze heeft het spelletje gewoon slecht gespeeld, ze heeft niet genoeg kiezers kunnen mobiliseren in de juiste plaatsen en daarom heeft ze verloren.
  zondag 22 januari 2017 @ 15:10:52 #274
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168343820
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Who cares wat uiteindelijk het precieze aantal is? Het feit dat het witte huis zo duidelijk liegt en dan ook nog over zoiets onzinnigs lijkt me het echte nieuws.
Eens. Het draait niet om het aantal, maar om het zichtige gelieg van de persvoorlichter van het Witte Huis/van Trump. Je gelooft gewoon je oren niet en krijgt instant flashbacks naar de Irak-oorlog en de Irakese regeringswoordvoerder.. -O-
pi_168343824
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 14:34 schreef antiderivative het volgende:
Heb de afgelopen dagen veel namen gepost van nieuwe posities in de verschillende departementen en staff posities. Nieuwe namen voor posities op de Trump list:

Director of the Office of Science and Technology Policy
* David Gelernter (Professor of computer science at Yale University, member of the National Council on the Arts)
* William Happer (Professor of Physics at Princeton University, Fellow American Physical Society, American Association for the Advancement of Science & National Academy of Sciences)
* Thomas Massie (Rep. from Kentucky, Fmr Electrical & Mechanical engineer, Fmr. Owner SensAble Devices Inc.)

Deputy Secretary of Agriculture
* Charles Herbster (Agricultural businessman, Founder, Owner Conklin Company, Owner Herbster Angus cattle farms)
* A.G. Kawamura (Co-chair of Solutions From the Land, Partner, Orange County Produce, Fmr. Secretary of the California Department of Food and Agriculture)
* Ted McKinney (Director Agibusiness Economic Development, Director Indiana State Department of Agriculture, Fmr. Leader U.S. Food Chain & State Government Relations)
Under Secretary of Commerce for Oceans and Atmosphere
* Scott Rayder (Senior adviser development & partnerships at the University Corporation for Atmospheric Research)
* Barry Lee Myers (CEO AccuWeather, member of the Board of Directors of the American Weather and Climate Industry Association)
* Jonathan White (President, Chief Executive Consortium for Ocean Leadership, Fmr. Rear Admiral US Navy)

Solicitor General
* Charles J. Cooper (Appellate Attorney, Litigator, Founder, Chairman Cooper & Kirk)
* George Conway (Appellate Attorney, Litigator, Partner at Wachtell, Lipton, Rosen & Katz)
pi_168343828
quote:
De GOP wil uit de VN.

[..]

Goed idee wel, isolationisme van de VS heeft in de geschiedenis tenslotte uitstekend gewerkt, vooral tijdens het interbellum.
  zondag 22 januari 2017 @ 15:13:56 #277
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_168343893
Is er al bekend wat Drumpf met de FEMA deathcamps van Obama gaat doen?
Ik ga naar huis.
pi_168344520
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:07 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ja ik vind het verbazingwekkend dat ze het nodig vinden hierover te liegen. Geeft duidelijk aan hoe geloofwaardig ze zijn ( maar dat wisten we eigenlijk al van de campagne).
pi_168344534
quote:
De GOP wil uit de VN.

[..]

Een paar individuen die het al elke jaar proberen, GOP wil niet uit de VN
pi_168344572
Het Witte Huis dat zich druk maakt over de opkomst van de inauguratie. Ze zijn wel erg snel op hun pik getrapt. Je zou toch denken, negeer dat toch lekker nu je de macht hebt. Als dit een voorbode is wat er de komende 4 jaar
pi_168344785
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:07 schreef MrBadGuy het volgende:
Ja dat weet ik. Als ze echter meer stemmen in de staten had gehaald die er toe deden, dan had ze kunnen winnen. Ze heeft het spelletje gewoon slecht gespeeld, ze heeft niet genoeg kiezers kunnen mobiliseren in de juiste plaatsen en daarom heeft ze verloren.
Tja, dat is het systeem nu eenmaal, daar kun je nog 4 jaar over gaan zeuren maar daar heb je niks aan.

Ieder land heeft zo zijn eigenaardigheden, in de UK na de verkiezingen van 2015 had UKIP 12,6% van alle stemmen, zo,n 3,8 miljoen stemmen. Toch leverde dat maar 1 zetel op, omdat ze de meerderheid hadden in maar 1 klein district.
Labour had meer dan 2x zoveel stemmen met 30,4 % / 9,4 miljoen stemmers.
Maar dat leverde wel 232 zetels op :D
De Liberal Democrats hadden met veel 7,9% / 2,4 miljoen veel minder stemmen, maar dat leverde wel 8 zetels op.
  Redactie Games zondag 22 januari 2017 @ 16:06:48 #282
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168344877
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tja, dat is het systeem nu eenmaal, daar kun je nog 4 jaar over gaan zeuren maar daar heb je niks aan.

Ieder land heeft zo zijn eigenaardigheden, in de UK na de verkiezingen van 2015 had UKIP 12,6% van alle stemmen, zo,n 3,8 miljoen stemmen. Toch leverde dat maar 1 zetel op, omdat ze de meerderheid hadden in maar 1 klein district.
Labour had meer dan 2x zoveel stemmen met 30,4 % / 9,4 miljoen stemmers.
Maar dat leverde wel 232 zetels op :D
De Liberal Democrats hadden met veel 7,9% / 2,4 miljoen veel minder stemmen, maar dat leverde wel 8 zetels op.
Hierom de reden waarom first-past-the-post in de UK bij de laatste verkiezingen bullshit is:

pi_168345415
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 15:51 schreef L3gend het volgende:
Het Witte Huis dat zich druk maakt over de opkomst van de inauguratie. Ze zijn wel erg snel op hun pik getrapt. Je zou toch denken, negeer dat toch lekker nu je de macht hebt. Als dit een voorbode is wat er de komende 4 jaar
Hoezo, het is toch een prima bliksemafleider voor het zijn eerste infrastructurele project: het aanleggen van een the biggest most lucratrive swamp ever:

http://www.politico.com/s(...)s-rich-allies-233975

Twee projectontwikkelaars aanwijzen die pro bono gaan bedenken waar een triljoen in geinvesteerd moet worden, je bedenkt het niet. Een hedgefund manager die pro bono zich met regelgeving omtrent bedrijven gaat bezighouden. Etc.
pi_168345611
quote:
If you keep mentioning our press secretary we need to rethink our relationship

Zei ze dat echt? :D WTF for real.

Alternative facts? :D :D
pi_168345721
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:38 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Typerend wel weer.
pi_168345815
quote:

[..]

Natuurlijk zei ze dat.
En dat is, gegeven de biografie van haar baas en de gebeurtenissen en uitlatingen vd laatste anderhalf jaar, eigenlijk geen verrassing meer. Ik heb deze dame het afgelopen jaar al verscheidene keren bij CNN gezien, en ze is uitstekend in staat om in de lijn van Trump te denken en te communiceren. Jij stelt kritische vragen aan ons, of je trekt de waarheid van onze uitlatingen in twijfel? Dan krijg je gewoon de volle laag. Oog om oog, tand om tand.

Je hoort erbij als je het 100% met ons eens bent. Zo niet, dan lig je eruit.
Want dat is wat 'het Amerikaanse volk' wil.
  zondag 22 januari 2017 @ 16:48:35 #288
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_168345872
Nemen akelig snel fascistoïde trekjes aan.

Nog jammer dat hij het 'falsehood' blijft noemen ipv de wat sterkere term 'lie'.
  Redactie Games zondag 22 januari 2017 @ 16:50:28 #289
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_168345926
quote:

[..]

Ook altijd datzelfde antwoord. "Ja maar Hillary...!"

Hillary heeft verloren. Ze is out of the picture. Het gaat nu om Trump.
  zondag 22 januari 2017 @ 16:53:19 #290
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168346048
Bizar. Maar dit zal ook wel weer onder "wacht nou eerst maar eens een paar maanden af wat hij feitelijk gaat doen" vallen.
Ik vind het nu echter al heel rap bergafwaarts gaan, met dat gelieg door de press secretary gisteren en nu dit weer. Brrr *rilt*
Al is het ironische dus eigenlijk dat er niks verandert. Qua modus operandi van Trump dan. Qua invulling vh presidentschap en alles wat daarbij hoort dan weer wel.
pi_168346080
Trump is de eerste politicus die gaat doen wat hij zei dat hij zou gaan doen tijdens de verkiezingen.
  zondag 22 januari 2017 @ 16:54:26 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_168346096
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:53 schreef Nintex het volgende:
Trump is de eerste politicus die gaat doen wat hij zei dat hij zou gaan doen tijdens de verkiezingen.
Hillary vervolgen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_168346133
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:53 schreef Nintex het volgende:
Liegen en bedreigen en zijn vriendjes het moeras induwen?
  zondag 22 januari 2017 @ 16:55:29 #294
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_168346140
Trump is de nieuwe Erdogan
  zondag 22 januari 2017 @ 16:55:33 #295
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_168346144
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:54 schreef Perrin het volgende:

[..]

Hillary vervolgen?
Common sese terugbrengen in de politiek?

Alles beter dan die buitenechtelijke neukertjes van Bill.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 22 januari 2017 @ 16:55:51 #296
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168346154
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:55 schreef invalidusername het volgende:

[..]

:D
pi_168346163
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Is dit common sense? :D

Gaat wel hard met die devaluatie
  zondag 22 januari 2017 @ 16:56:19 #298
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_168346172
quote:
0s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:55 schreef invalidusername het volgende:

[..]

Beetje als in: I did not have sexual relations with that woman,

??
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  zondag 22 januari 2017 @ 16:56:20 #299
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_168346173
quote:
7s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:55 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja, wat geven wat leugens nou toch he?
  zondag 22 januari 2017 @ 16:56:42 #300
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_168346179
quote:
1s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:56 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ja, wat geven wat leugens nou toch he?
Trump heeft nog niet gelogen zoals Bill.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_168346193
quote:
15s.gif Op zondag 22 januari 2017 16:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Nemen akelig snel fascistoïde trekjes aan.

Nog jammer dat hij het 'falsehood' blijft noemen ipv de wat sterkere term 'lie'.
Doe er deze nog maar even bij dan

http://www.politico.com/s(...)eturns-conway-233991

Nou CIA, doe je werk, zoek even die aangiftes op, en stuur ze informeel naar mij, ik publiceerd ze wel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')