abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_168325071
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk is een ongeboren kind een mensenleven, abortus is een ultiem middel om erger te voorkomen of uit morele principes, maar het is niet iets dat je ter pas en ter onpas kan inzetten.
Wat mij betreft wel. Het staat jou uiteraard vrij daar anders over te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_168325080
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:02 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Jij verwart alweer de PVV met de VNU.
Jij bent een VNU' er?
pi_168325082
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn in mijn ogen geen slachtoffers. Ongeboren kinderen zijn naar mijn idee namelijk geen mensen.

En ja, ik vind abortus oké. Jij mag een andere mening hebben.
Joden waren naar het idee van de Nazi's ook geen mensen. Het is geen kwestie van opinie, maar een kwestie van beschaving.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 januari 2017 @ 19:03:57 #279
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_168325084
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:01 schreef DeParo het volgende:

[..]

Natuurlijk is een ongeboren kind een mensenleven, abortus is een ultiem middel om erger te voorkomen of uit morele principes, maar het is niet iets dat je ter pas en ter onpas kan inzetten.
Een bevrucht ei is niet meteen een mensenleven. De huidige grens is heel bewust gekozen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_168325089
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat zij zelf onschuldig leven hebben genomen geeft niemand anders het recht om dan maar over hun leven te beslissen, of dood, oog om oog of tand of tand is niet een excuus in deze. Dan ga je dus alsnog voor God spelen wat je dus niet wilt hebben.
Een goed argument. Ik roep ook nergens dat de doodstraf zo geweldig is.
pi_168325097
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Joden waren naar het idee van de Nazi's ook geen mensen. Het is geen kwestie van opinie, maar een kwestie van beschaving.
Fraaie godwin.
pi_168325098
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat zijn in mijn ogen geen slachtoffers. Ongeboren kinderen zijn naar mijn idee namelijk geen mensen.

En ja, ik vind abortus oké. Jij mag een andere mening hebben.
Abortus is in principe niet oke maar soms kan het niet anders, toegepast om erger te voorkomen zoals hierboven al werd gezegd, je schildert het wel erg kil en koel af. Een ongeboren kind is gewoon een mens, nu hebben we allemaal weken tot wanneer we het als leven beschouwen of mens, maar ongeacht of dat klopt zelfs dat onderscheid lijk je niet te maken.
pi_168325110
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is een erg vergelijkbaar onderwerp. Immers in beide gevallen faciliteert de overheid.
Maar je ziet het niet als hypocriet, dat zegt eigenlijk al genoeg ;).
Ik zie het als hypocriet dat je meteen begint te zeiken over de doodstraf, waar ik overigens niet voor ben, terwijl je het doden van een enorm veelvoud aan mensjes als normaal ziet.
pi_168325127
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel. Het staat jou uiteraard vrij daar anders over te denken.
Op dat standpunt is abortus in Nederland niet ingericht. Omdat je kind een klein lichamelijk mankement vertoont, niet de juiste haarkleur lijkt te hebben, dan kan je niet abortus inzetten.
pi_168325128
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een bevrucht ei is niet meteen een mensenleven. De huidige grens is heel bewust gekozen.
Oh, wanneer begint een mensenleven dan? De huidige grens is helemaal niet bewust gekozen maar puur arbitrair.
pi_168325138
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Fraaie godwin.
Goede vergelijking, qua slachtoffers heeft abortus de holocaust ook al behoorlijk ingehaald.
pi_168325146
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:04 schreef DeParo het volgende:

[..]

Abortus is in principe niet oke maar soms kan het niet anders, toegepast om erger te voorkomen zoals hierboven al werd gezegd, je schildert het wel erg kil en koel af. Een ongeboren kind is gewoon een mens, nu hebben we allemaal weken tot wanneer we het als leven beschouwen of mens, maar ongeacht of dat klopt zelfs dat onderscheid lijk je niet te maken.
Een ongeboren kind is geen mens. Althans, dat vind ik.

Hulde voor onze abortus-wetgeving, die al miljoenen embryo's heeft gered van een kansarm bestaan.
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:06:46 #288
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_168325160
Ik voor een database met mensen die anti-abortus zijn. Deze mensen worden gedwongen om ongewilde kinderen te adopteren. Of is dat te radicaal?
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_168325164
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:03 schreef 99.999 het volgende:
Jij bent een VNU' er?
God :|W wat jij ben een triest mannetje.
Nee ik heb niet op de PVV gestemd en de VNU wil ik al helemaal niets mee te maken hebben.
Jij begon over "het rechterarmpje" omhoog, dat zie je bij de VNU.
Daarom begon ik over de VNU

Kun je jezelf nu niet eens in een topic mengen zonder over de PVV te beginnen ?, het is wel een obsessie voor je of niet ?
pi_168325166
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:05 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik zie het als hypocriet dat je meteen begint te zeiken over de doodstraf, waar ik overigens niet voor ben, terwijl je het doden van een enorm veelvoud aan mensjes als normaal ziet.
Het doel kan de middelen heiligen, de doodstraf heeft in een vreedzame democratie geen te rechtvaardigen doel normaal gesproken, abortus kan een (maar het moet een liever niet label hebben) veel erger leed voor zowel kinder als moeder voorkomen bijvoorbeeld belangrijk er.
pi_168325169
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Goede vergelijking, qua slachtoffers heeft abortus de holocaust ook al behoorlijk ingehaald.
Hoppa! Je vergelijking wordt alsmaar sterker.

Wij zijn uitgepraat, knul.
pi_168325177
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hulde voor onze abortus-wetgeving, die al miljoenen embryo's heeft gered van een kansarm bestaan.
Dat kan je wel vinden, maar het is niet zo. En het redden van mensen van een kansarm bestaan door ze maar te doden, lijkt me nogal een merkwaardige manier van redden.
pi_168325192
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onze abortus-wetgeving stelt helemaal niet dat een ongeboren kind geen mens is en al helemaal niet dat je ongeacht de reden het kan toepassen bijvoorbeeld.
pi_168325194
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef monkyyy het volgende:
Ik voor een database met mensen die anti-abortus zijn. Deze mensen worden gedwongen om ongewilde kinderen te adopteren. Of is dat te radicaal?
Typische reactie van iemand die niet op haar eigen extreme standpunt kan reflecteren.
pi_168325215
quote:
Helaas is adoptie een achterhaald menslievend concept, dat heel vaak op verdriet uitloopt. Hoewel ik begrip heb voor de goede bedoelingen.
Maar het kind zal er toch achterkomen waar het vandaan komt, dat het in 1e instantie ongewenst was, en de waarheid daarover willen uitzoeken.
Heb je zelf wel eens met dergelijke problematiek te maken gehad?

Het voorbeeld van Michael Reagan is naar buiten toe een mooi voorbeeld, maar heel vaak loopt het anders af. Ook al houden de nieuwe ouders van het kind, het gevoel 'verstoten' te zijn blijft altijd hangen. Maar wie wil daar zijn nieuwe ouders mee lastig vallen? En dus belanden veel van die mensen bij de geestelijke gezondheidszorg.

Om nog maar te zwijgen van de moeder, die weet dat er een kind van haar rondloopt dat door haar is verstoten. Ik vind persoonlijk het verstoten van een geboren kind een kwalijker en vooral veel pijnlijker zaak dan het aborteren van een nog niet levensvatbaar embryo.
Ik doe het ff rustig aan.
pi_168325220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:07 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat kan je wel vinden, maar het is niet zo. En het redden van mensen van een kansarm bestaan door ze maar te doden, lijkt me nogal een merkwaardige manier van redden.
Wellicht kun je je energie beter steken in al die kansarmen die nu de aarde bevolken. Die hebben je hulp harder nodig.
pi_168325241
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:08 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Helaas is adoptie een achterhaald menslievend concept, dat heel vaak op verdriet uitloopt. Hoewel ik begrip heb voor de goede bedoelingen.
Maar het kind zal er toch achterkomen waar het vandaan komt, dat het in 1e instantie ongewenst was, en de waarheid daarover willen uitzoeken.
Heb je zelf wel eens met dergelijke problematiek te maken gehad?

Het voorbeeld van Michael Reagan is naar buiten toe een mooi voorbeeld, maar heel vaak loopt het anders af. Ook al houden de nieuwe ouders van het kind, het gevoel 'verstoten' te zijn blijft altijd hangen. Maar wie wil daar zijn nieuwe ouders mee lastig vallen? En dus belanden veel van die mensen bij de geestelijke gezondheidszorg.

Om nog maar te zwijgen van de moeder, die weet dat er een kind van haar rondloopt dat door haar is verstoten. Ik vind persoonlijk het verstoten van een geboren kind een kwalijker en vooral veel pijnlijker zaak dan het aborteren van een nog niet levensvatbaar embryo.
Dus omdat kinderen mogelijk emotioneel achterstand kunnen hebben, moeten ze maar gedood worden voor ze geboren worden? Belachelijke redenering.
pi_168325246
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee ik heb niet op de PVV gestemd en de VNU wil ik al helemaal niets mee te maken hebben.

Kun je jezelf nu niet eens in een topic mengen zonder over de PVV te beginnen ?, het is wel een obsessie voor je of niet ?
Het ging om het recht om te demonstreren. Dat hebben wat mij betreft deze vrouwen maar net zomgoed extreemrechtse clubjes als PVV of NVU. Demonstranten tegenhouden is voor bange mensen wat mij betreft. En gezien je postgedrag waarbij je constant een extreemrechtse partij verdedigt neem ik je uitspraken met wat korrels zout...
  zaterdag 21 januari 2017 @ 19:12:26 #299
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_168325324
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 18:56 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nee, want je voelt nog niks schoppen omdat een abortus slechts uit mag worden gevoerd tot 24 weken zwangerschap. Er is geen sprake van leven, sterker nog: dat een embryo niet levensvatbaar is buiten de baarmoeder is een van de voorwaarden om abortus te plegen.

https://www.gezondheidspl(...)tus-plegen/item42703
Een microbe leeft, kan je moeilijk beweren dat een foetus met een kloppend hart niet leeft.
are we infinite or am I alone
pi_168325382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 januari 2017 19:06 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als jij dan een keer de islam achterwege laat, dan houdt 99 z'n mond over de PVV.

Deal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')