abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_166817881

quote:
1s.gif Op zondag 20 november 2016 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik ben benieuwd of het concurrentie is voor Hans Worst O+
:N

Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #8 Wijn & Sex & 'Duitse' Bratwursten!
pi_166818342
An American Tail is al 30 jaar oud :o Boh, ik ben oud!

"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_166818345
Zo'n bratwurst sopt er lekker in.
pi_166818464
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 04:06 schreef Isabeau het volgende:
An American Tail is al 30 jaar oud :o Boh, ik ben oud!

Och, Fievel! Snif. O+
*drupt*
Let me see you stripped down to the bone
pi_166818466
pi_166818468
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 06:42 schreef minilot het volgende:

Och, Fievel! Snif. O+
*drupt*
Zo'n bijzondere kinderfilm O+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_166818478
Weten we al iets over vriendin van FFF?
pi_166818503
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 06:47 schreef computergirl het volgende:
Weten we al iets over vriendin van FFF?
Volgens mij niet.. Dus maar doorduimen dat het meevalt.
pi_166818577
En alweer vroeg. :W :O
Sterkheidsbaas van alles.
pi_166818588
Thanks voor meeleven.
Na infuus nog 4 dokters gezien en o.a. hartfilmpje gemaakt. Maar beide was niks te vinden. Alleen trombose is uitgesloten. Vandaag om 9u moet ze terugkomen, dan over 2 weken (weer neuroloog) en 3 weken (cardioloog) heeft ze weer afspraken. Hoop dat ze wat vinden want ze kan niks met d'r arm.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_166818591
Oh, wat naar FFT ;( Hopelijk vinden ze wat vandaag :*
pi_166818605
quote:
Wat een matige kaart -O-

Ik weet nog dat ik 1 minuut na sluitingstijd op zijn Rotterdams stond te vloeken voor Hans zijn veel kleinere kraam en ik toen gratis een overheerlijke worst kreeg met alles er op en er aan. Tot andijvie aan toe. Een beetje inspiratie qua toppings mag best in die business :Y)
Spoilers!
pi_166818620
'Goedemorgen' trouwens op dit ongoddelijke tijdstip. Ik zit te wachten op de loodgieter die een boiler op komt hangen in de caravan. Ben ik midden in de nacht mijn bed uit gekomen, is hij 9 minuten te laat }:|

Ik hoop dat jullie mij vermaken de komende uren want ik zit hier in mijn hoekje op de bank 'uit de weg te zitten'. En te hopen dat ik niet moet poepen.
Spoilers!
pi_166818687
2 tentamens vastgezet, ik kan er niet meer onderuit.
pi_166818720
Oh, matig. Ik heb niet de beste datum gekozen. Maar ik kan niet meer ongedaan maken zonder een tentamenkans te verspillen. Ugh. BETER NADENKEN LONAA. :(
pi_166818722
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
'Goedemorgen' trouwens op dit ongoddelijke tijdstip. Ik zit te wachten op de loodgieter die een boiler op komt hangen in de caravan. Ben ik midden in de nacht mijn bed uit gekomen, is hij 9 minuten te laat }:|

Ik hoop dat jullie mij vermaken de komende uren want ik zit hier in mijn hoekje op de bank 'uit de weg te zitten'. En te hopen dat ik niet moet poepen.
20 voor 8 een ongoddelijk tijdstip :? Valt toch best heel erg mee :P

Wanneer zijn de tentamens, Lonaa?
pi_166818729
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Eerste week van februari. Maar ik realiseer me net dat ik 1 van mijn tentamens liever en makkelijker een week eerder had kunnen doen. Mja. Jammer dan.
pi_166818738
quote:

07.40 is toch best acceptabel?
pi_166818754
Om even terug te komen op de racismekaart... Dat is denk ik gewoon het equivalent van een kind dat tegen zijn moeder roept 'Je houdt gewoon niet van mij!' / 'Je bent mijn echte moeder niet!'. Datgene roepen waarvan je denkt dat het 't hardste aankomt. Nog steeds wel dom en niet de handigste strategie...

Ik erger me een stuk meer aan 'Ik ben geen racist, maar [waterval van racistische bullshit volgt]'.
pi_166818764
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Eerste week van februari. Maar ik realiseer me net dat ik 1 van mijn tentamens liever en makkelijker een week eerder had kunnen doen. Mja. Jammer dan.
Beetje gespreid is fijn ja :Y Kan je niet bellen? Of is het echt zo zwart-wit :+
pi_166818765
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind om 7 uur mijn bed uit echt wel midden in de nacht :P

Nog geen loodgieter. Misschien hadden we toch om 8 uur afgesproken. Ik hoop het want we hebben de halve caravan verbouwd voor hem dus hij moet wel komen vandaag.
Spoilers!
pi_166818782
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:03 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Beetje gespreid is fijn ja :Y Kan je niet bellen? Of is het echt zo zwart-wit :+
De OU staat niet bekend om z'n flexibiliteit. Mja, t komt wel goe. *O*

Zo eerst maar eens sporten.
pi_166818786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:02 schreef Isegrim het volgende:
Om even terug te komen op de racismekaart... Dat is denk ik gewoon het equivalent van een kind dat tegen zijn moeder roept 'Je houdt gewoon niet van mij!' / 'Je bent mijn echte moeder niet!'. Datgene roepen waarvan je denkt dat het 't hardste aankomt. Nog steeds wel dom en niet de handigste strategie...

Ik erger me een stuk meer aan 'Ik ben geen racist, maar [waterval van racistische bullshit volgt]'.
Ik heb wel eens na zitten denken over momenten in mijn leven dat ik 'dat is racistisch/je bent een racist' had kunnen zeggen als ik niet blank was geweest. Dat zijn nog aardig wat momenten waar ik zo snel op kon komen :+

En de zin waar je je aan ergert gaat voor veel dingen op.
"Ik wil niet zeuren hoor, maar..." en dan komt er een boel gezeur.
"Ik wil je niet beledigen hoor, maar..."en dan komt de duidelijke belediging.
etc :D
pi_166818789
pi_166818790
quote:

Als ik aan iemand zou vragen of ik de trein even uit mocht stappen en ik werd voor racist uitgemaakt, zou ik daar wel ondersteboven van zijn. Gekwetst denk ik ook. Want dat is iets dat ik uitdrukkelijk niet ben en waarvoor je je diep moet schamen als je het wel bent.
Spoilers!
pi_166818795
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:

Ik vind om 7 uur mijn bed uit echt wel midden in de nacht :P

Nog geen loodgieter. Misschien hadden we toch om 8 uur afgesproken. Ik hoop het want we hebben de halve caravan verbouwd voor hem dus hij moet wel komen vandaag.
Mijn ervaring met bouwvakkers en andere mensen die iets aan mijn huis moeten komen doen is dat ze geen horloge hebben. Heb ze wel eens een uur te vroeg aan de deur gehad (dat kan dus ook nog) of gewoon uren te laat. Of helemaal niet. Dus als je nog veel mensen over de vloer gaat krijgen dat zou ik maar alvast beginnen met denken in tijdvlakken ipv exacte tijdstippen :+ Sterkte.
pi_166818797
Ik kan trouwens niet wachten op mijn nieuwe bril *O* Duurt nog 13 dagen :')

Maar man, ik had al tijden het idee dat ik kut zag met mijn huidige bril, en dat bleek ook zo gisteren. :')
pi_166818802
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Als ik aan iemand zou vragen of ik de trein even uit mocht stappen en ik werd voor racist uitgemaakt, zou ik daar wel ondersteboven van zijn. Gekwetst denk ik ook. Want dat is iets dat ik uitdrukkelijk niet ben en waarvoor je je diep moet schamen als je het wel bent.
Precies. :)
pi_166818804
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:07 schreef Lucky_Strike het volgende:

En dat was nu net de bedoeling van die zin. Terwijl hij de zak hooi was en niet jij.
pi_166818811
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan trouwens niet wachten op mijn nieuwe bril *O* Duurt nog 13 dagen :')

Maar man, ik had al tijden het idee dat ik kut zag met mijn huidige bril, en dat bleek ook zo gisteren. :')
Ouch, dat is nergens fijn voor. Niet voor lezen, niet voor auto rijden, niet voor tv kijken. Dus binnen 2 weken weer goed zicht *O*
pi_166818818
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:10 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ouch, dat is nergens fijn voor. Niet voor lezen, niet voor auto rijden, niet voor tv kijken. Dus binnen 2 weken weer goed zicht *O*
Ja *O* Het is 'maar' een half punt, van -1,25 naar -1,75 in mijn rechteroog. Maar mijn linkeroog doet bijna niks want die is stuk, en dan is het behoorlijk :P

Ik zat gisteren op die stoel en hij had dat ding goed ingesteld en toen riep ik: 'HOLY SHIT wat duidelijk'
:')
pi_166818826
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:12 schreef Lonaa het volgende:

Ja *O* Het is 'maar' een half punt, van -1,25 naar -1,75 in mijn rechteroog. Maar mijn linkeroog doet bijna niks want die is stuk, en dan is het behoorlijk :P

Ik zat gisteren op die stoel en hij had dat ding goed ingesteld en toen riep ik: 'HOLY SHIT wat duidelijk'
:')
Ik moet ook nog steeds een bril. Ik wil niet :') Ross denkt dat dat sexy zou staan. Ik vind een bril stom. Maar niet bij jou :') (was dat overtuigend genoeg?)
pi_166818828
Ietwat oncharmante nieuwebrilfoto zodat mensen er een mening over konden hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166818835
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Ietwat oncharmante nieuwebrilfoto zodat mensen er een mening over konden hebben:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is dat +10 filters of is je huid echt zo perzikachtig?
En prima bril ^O^
pi_166818839
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik moet ook nog steeds een bril. Ik wil niet :') Ross denkt dat dat sexy zou staan. Ik vind een bril stom. Maar niet bij jou :') (was dat overtuigend genoeg?)
Bwehehehe. Ja hoor. Ik heb de eerste jaren toen ik een bril had ook gedaan alsof ik geen bril hadd. :') Maar oi, als je er eenmaal aan gewend bent, bohh. O+

Het interesseert me trouwens ook weinig hoor, wat andere mensen vinden van brillen. Ik kreeg gisteren nog de vraag of ik misschien lenzen wilde, maar ik vind dat ik een bril goed kan hebben. :Y
pi_166818843
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Is dat +10 filters of is je huid echt zo perzikachtig?
En prima bril ^O^
Geen filters. Ja. :@
pi_166818861
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Mijn ervaring met bouwvakkers en andere mensen die iets aan mijn huis moeten komen doen is dat ze geen horloge hebben. Heb ze wel eens een uur te vroeg aan de deur gehad (dat kan dus ook nog) of gewoon uren te laat. Of helemaal niet. Dus als je nog veel mensen over de vloer gaat krijgen dat zou ik maar alvast beginnen met denken in tijdvlakken ipv exacte tijdstippen :+ Sterkte.
:D

Inderdaad. Ik belde net: "ik dacht dat we om half 8 hadden afgesproken". Antwoord: "ik denk dat hij het binnen 5 minuten is".

Ik zou een sorry, het wordt wat later, komt dat nog uit voor u verwachten. Maar he, ik ben wel blij dat ze er zo zijn dus vooruit maar weer :P

Ik had ook beter kunnen weten. Als je aan te de telefoon zegt dat je altijd beschikbaar bent, worden ze flexibeler met het indelen van hun tijd. Zo gaat dat bij de afspraken die mijn vriend maakt ook. Als mensen haast hebben, kan hij ineens wel op tijd zijn.
Spoilers!
pi_166818863
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:14 schreef Lonaa het volgende:

Geen filters. Ja. :@
_O_

Ik heb overigens geen problemen met wat andere mensen vinden. Het lijkt mij gewoon stom en lastig. Zo'n ding dat dan steeds op je neus en oren steunt en waar je aan moet denken en opbergen en schoonmaken en alles lijkt me stom. Behalve wat helderder zien dan, dat is wel fijn :X
pi_166818879
Lonaa heeft zo'n fijn mondje om te zien! O+

En die bril staat uitstekend! *O*
pi_166818881
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_

Ik heb overigens geen problemen met wat andere mensen vinden. Het lijkt mij gewoon stom en lastig. Zo'n ding dat dan steeds op je neus en oren steunt en waar je aan moet denken en opbergen en schoonmaken en alles lijkt me stom. Behalve wat helderder zien dan, dat is wel fijn :X
Als je er aan gewend bent voel je m niet meer. Ik stap er wel eens mee onder de douche. :')

Het enige wat ik soms stom vind is dat ik niet ff door mn gezicht kan wrijven. En schoonaken doe ik toch niet. En netjes opbergen ook niet :')

En mijn huid, mja. Ik krijg complimenten over mijn huid. :') wtf. Ik ging foundation kopen omdat ik best wel snel rood wordt, zei de mevrouw in de winkel 'jij hebt geen foudation nodig' en ging ze collega's roepen om naar mn huid te kijken. :')
pi_166818886
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:18 schreef minilot het volgende:
Lonaa heeft zo'n fijn mondje om te zien! O+

En die bril staat uitstekend! *O*
Ik vond je zo schattig gisteren. O+
pi_166818889
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Lonaa het volgende:
SPOILER
Goeie bril :Y Zo'n half punt kan echt een hoop verschil maken ja, heel fijn.
Spoilers!
pi_166818894
Grmbl, die jonkies ook met hun babybilletjeshuidjes! }:| }:|

;)
pi_166818896
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Goeie bril :Y Zo'n half punt kan echt een hoop verschil maken ja, heel fijn.
Thanks. :)

Ja, en zeker omdat mijn linkeroog lui is. Hebben ze als kind nooit gezien (ik kijk ook wel scheel op die foto :') ) en daardoor zijn mijn hersens er op in gesteld dat dat linkeroog het 'toch niet doet'. Ik zie met alleen links ook slecht met bril. :')
pi_166818898
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:19 schreef minilot het volgende:
Grmbl, die jonkies ook met hun babybilletjeshuidjes! }:|
:+
Had ik als puber ook *O*
pi_166818907
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:18 schreef Lonaa het volgende:

En mijn huid, mja. Ik krijg complimenten over mijn huid. :') wtf. Ik ging foundation kopen omdat ik best wel snel rood wordt, zei de mevrouw in de winkel 'jij hebt geen foudation nodig' en ging ze collega's roepen om naar mn huid te kijken. :')
:D ok, nu moest ik lachen :* Ik benijd je hoor. Ik denk dat je het met foundation alleen maar gaat lopen verstoppen en moet je niet doen :7 Ik droeg vroegah altijd make-up en ook foundation en mijn huid was er echt belabberd aan toe (ja ja incl schoonmaken 's avonds). Nu draag ik zelden tot nooit make up en het is een stuk beter met mijn huid.
pi_166818930
quote:
Dit is fijn zo vlak voor het slapen gaan O+
pi_166818940
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dit is fijn zo vlak voor het slapen gaan O+
Ik word er ontzettend meancholisch van. :@ Die videoclip. Pfff. Tranen in mn ogen hierzo.
pi_166818951
Ik smeer ook eigenlijk nooit foundation. Heel soms, als ik uitga. Omdat belachelijk rode wangen. :')
pi_166818958
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:24 schreef Lonaa het volgende:

Ik word er ontzettend meancholisch van. :@ Die videoclip. Pfff. Tranen in mn ogen hierzo.
Ik kijk de clip eigenlijk niet, maar ze heeft een mooie zwevende stem. Het voelt heel persoonlijk.
pi_166818964
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:25 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik kijk de clip eigenlijk niet, maar ze heeft een mooie zwevende stem. Het voelt heel persoonlijk.
Ja. O+

Als je de clip erbij kijkt komt het nog harder binnen.
pi_166818966
Bwahaha, je bril 'netjes opbergen'

Moment, ik -klik- even naast mijn bed nu:
SPOILER
:7

Ugh, ik moet er wel echt uit nu!

Adieu mensen! L_S, succes met de loodgieter! :*
pi_166818978
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:26 schreef minilot het volgende:

SPOILER

Ik donder die van mij altijd op tafel. :Y
pi_166818980
Oh, Isa, dit is ook een toffe cover van haar:

dinsdag 22 november 2016 @ 08:29:00 #56
13783 Anthraxx
When you see the robot, drink!
pi_166818995
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:26 schreef minilot het volgende:

SPOILER

Herkenbaar :7.
pi_166819021
(Ik héb overigens wel een nachtkastje, maar daar staan momenteel drie wankele torentjes van boeken op en er past verder niks bij.)
pi_166819029
Eigenlijk moet ik sportkleren aantrekken maar ik heb geen zihin. ;(
pi_166819038
pi_166819053
Ok, en deze. En nu moet ik echt weg. :')

pi_166819057
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik smeer ook eigenlijk nooit foundation. Heel soms, als ik uitga. Omdat belachelijk rode wangen. :')
Same here.

Pas werd ik herkend door iemand van vroeger aan mijn rode wangen :')

Mijn bril ligt netjes opgevouwen op mijn nachtkastje. Maar nu heb ik geen nachtkastje dus ligt hij omder mijn bed. Ook dichtgeklapt en altijd op dezelfde plaats. Ik ben als de dood dat ik hem kwijtraak of kapot maak. Ik ben met -5.25 echt totaal gedesorienteerd zonder bril.
Spoilers!
pi_166819147
Ik heb een goeie bril en een werk/reserve bril. Want wettelijk verplicht. Rara welke het meest bekrast is :')

Overigens draag ik m'n bril alleen als ik echt aan t navigeren ben. Zit geen sterkte in, alleen een hoekverdraaiing ofzo. Ben ook gewoon goedgekeurd zonder bril, maar krijg koppijn als ik veel in de verte kijk zonder..
pi_166819186
Ik heb wel een klusbril maar die vergeet ik steeds op te zetten. 1,5 Jaar geleden ofzo brak mijn bril ineens doormidden met schoonmaken. Gemaakt met secondelijm dus dat is de klusbril geworden.
Spoilers!
pi_166819364
:Z
Spoilers!
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 09:13:45 #65
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166819497
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166819531
Is dat raar dan, douchen met bril? :? Ik doe dat altijd, of snel lenzen inproppen, maar in ieder geval *iets*, zodat ik zie wat ik doe.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_166819540
Leuke bril - en hoofd - trouwens, Lonaa!
pi_166819567
quote:
En te hopen dat ik niet moet poepen.
Instant aandrang altijd, in dit soort situaties :D
pi_166819600
Goedenmorgen allemaal, de keukenreparteur zou tussen 9-11 komen, dus dagje vrij genomen (lekker zo tussendoor). Was hij er al om 8.30. Ik dacht ik kom maar vroeg,dan kan je nog naar je werk. En nar 15 minuten was huj al weer klaar. En nu heb ik een hele dag vrij en ga eens bedenken wat ik ga doen.

Ik hoop dat de vriendin van FFT vandaag duidelijkheid krijgt, niets zonerg als onzekerheid (heeft ze ook pijn?).

En de bril ligt op mijn nachtkastje. Laatst had een van de katten 'm eraf gemept en dus grote paniek. Eerst op zoek naar de reserve bril en toen de goede zoeken.
We have far more in common than that which devides us..
pi_166819619
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:15 schreef mjan het volgende:
Is dat raar dan, douchen met bril? :? Ik doe dat altijd, of snel lenzen inproppen, maar in ieder geval *iets*, zodat ik zie wat ik doe.
Thuis heb ik m niet op met douchen, maar op vakantie vaak wel.
pi_166819644
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:18 schreef mjan het volgende:

[..]

Instant aandrang altijd, in dit soort situaties :D
Het gaat nog goed :P

Die nieuwe boiler is echt debiel groot trouwens, niet normaal meer. Weet ineens niet meer of dit nou zo'n goed idee was.
Spoilers!
pi_166819652
Ik heb -7 maar mijn bril ligt s nachts in de badkamer. Binnenshuis kan ik genoeg zien om tussen badkamer en slaapkamer te navigeren
pi_166819731
quote:

Mensen die claimen racistisch te worden door handelen van een specifiek iemand met een kleurtje.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_166819764
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En de bril ligt op mijn nachtkastje. Laatst had een van de katten 'm eraf gemept en dus grote paniek. Eerst op zoek naar de reserve bril en toen de goede zoeken.
Ik ben een keer naar de badkamer gekropen om mijn lenzen in te doen, omdat iemand mijn bril had verplaatst terwijl ik sliep :')

Wat fijn, zo'n vrije dag! Het is ook nog eens schitterend weer, genoeg leuke dingen te bedenken.
pi_166819835
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:33 schreef mjan het volgende:

[..]

Ik ben een keer naar de badkamer gekropen om mijn lenzen in te doen, omdat iemand mijn bril had verplaatst terwijl ik sliep :')

Wat fijn, zo'n vrije dag! Het is ook nog eens schitterend weer, genoeg leuke dingen te bedenken.
Geen lenzen ;-) Hier in huis weet ik dan de weg wel, maar als ik ergens anders ben durf ik eigenlijk geen stap te verzetten.

Ik geloof dat ik me vandaag nuttig ga maken, en (eindelijk) de ramen aan de binnenkant ga wassen en de gordijnen ook maar eens in de machine stop. Lekker keihard meezingen met gouwe ouwe muziek...wie doet me wat
pi_166819865
Ik heb mijn bril alleen op met douchen als bij vies is. Snachts op nachtkastje. Ik ben er met -7.5 iets te afhankelijk van om'm op de grond te kiepen.
pi_166820065
Komt weer even binnen vallen

Onze shows begin deze maand waren zo'n succes dat we volgend jaar op tournee gaan *O* *O* *O*
pi_166820143
Wat gaaf! Waarheen allemaal?
pi_166820273
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:04 schreef Kaatje1 het volgende:
Wat gaaf! Waarheen allemaal?
We blijven wss in het mooie Brabant ;) Tilburg lijkt nu vrij zeker.
pi_166820332
Wekelijks sporten 2/5 check. :O
pi_166820585
Leuk Sarabi!

Verder eens met LHO. Ik heb op een zwarte school in amsterdam gewerkt en daar trokken boze jongetjes heel vaak de racismekaart. Maar idd vooral omdat ze dachten mij daarmee te kwetsen, zoals pubers dat doen. Een andere optie zou zijn: u kunt gewoon geen orde houden / mijn postuur. Ook allebei meegemaakt.

Mijn punt: het feit dat die jongetjes dat zeggen maakt nog niet dat ik het woord neger een geschikt woord vind om donkere mensen aan te duiden en te zeggen dat ze zich niet zo aan moeten stellen, en dat het met dat racisme allemaal wel meevalt.
Kwak
pi_166821513
Gepoept *O*
Spoilers!
pi_166821757
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:35 schreef Lucky_Strike het volgende:
Gepoept *O*
B-) wat een opluchting.

Gister een berichtje dat de koorrep's met een uurtje per week worden uitgebreid: eerder beginnen en later eindigen.
De week voor kerst 'wonen' wij ongeveer in het theater.
Leuk, dat de omroep korte filmpjes plaats van the making of...

Nu dagelijks een half uurtje oefenen mt koptelefoon, telefoon voor de muziek om mee te galmen en de ipad voor mijn neus voor de bladmuziek.
* nooit ambitie gehad om artiest te worden. (8>

Hopelijk meer duidelijkheid op korte termijn voor je vriendin, FFT.

Oh ja, bril op nachtkastje: het is écht prettig hoor Isa een bril! en het went snel.
pi_166821772
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:38 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk Sarabi!

Verder eens met LHO. Ik heb op een zwarte school in amsterdam gewerkt en daar trokken boze jongetjes heel vaak de racismekaart. Maar idd vooral omdat ze dachten mij daarmee te kwetsen, zoals pubers dat doen.
Ik herken dit en beantwoorde dit nou niet zoals de meeste mensen doen, uit angst om als racist te worden neergezet.

Ik vroeg altijd waarom ze altijd de racismekaart trekken als ze hun zin niet krijgen? Vaak dan kreeg je iets van: "dat doe ik niet want...."( en dan kwam er een of ander dom onsamenhangende leugen als verweer) waarop ik dan heel fijn piet leuterig ze op hun eigen woorden ging pakken en wel zo dat zij ineens als de racist werden neergezet die doelbewust, en ten eigen voordeel, anderen wil kwetsen om vooral de zin te krijgen.

En als je dat in een groep zo stelt, en laat zien dat 1 persoon voordeel wil trekken voor zichzelf met leugens, en dat ook ten koste gaat van de groep, dan keert ineens de hele groep tegen zo iemand en heb je precies wat je wil: Het slachtoffer wordt ineens dader/ opgejaagde.

Ik kan je vertellen dat als iemand zo vernederd wordt met woorden, dit als een lopend vuurtje door een klas en school gaat en zo iemand dan heel erg beschamend rondloopt en nooit meer in jouw nabij zijn de racismekaart gaat trekken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 12:04:22 ]
pi_166821809
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

B-) wat een opluchting.

Gister een berichtje dat de koorrep's met een uurtje per week worden uitgebreid: eerder beginnen en later eindigen.
De week voor kerst 'wonen' wij ongeveer in het theater.
Leuk, dat de omroep korte filmpjes plaats van the making of...

Nu dagelijks een half uurtje oefenen mt koptelefoon, telefoon voor de muziek om mee te galmen en de ipad voor mijn neus voor de bladmuziek.
* nooit ambitie gehad om artiest te worden. (8>

Hopelijk meer duidelijkheid op korte termijn voor je vriendin, FFT.

Oh ja, bril op nachtkastje: het is écht prettig hoor Isa een bril! en het went snel.
Jeutje, dat klinkt allemaal heel professioneel zeg! Hoeveel optredens hebben jullie? En komt jullie optreden ook op de omroep zodat wij kunnen kijken? Ik kon jou op de foto's niet terugvinden :-)
pi_166821920
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Jeutje, dat klinkt allemaal heel professioneel zeg! Hoeveel optredens hebben jullie? En komt jullie optreden ook op de omroep zodat wij kunnen kijken? Ik kon jou op de foto's niet terugvinden :-)
De cast zijn +/- 80 amateurs en het productieteam zijn 5 jonge professionele jķnge mensen.
Er komt vast een yt link.
Op de rep.foto's schuil ik mooi weg achter anderen ķf bewoog mijn hoofd. 8-)

De trein stopt naast het theater _O-

Succes met de gordijnen, dat vond ik het enige handige aan een badkuip.
Zelf lag ik er nooit in.
pi_166821999
Oh ja, ook eens geklikt op de Sound of Silence.
Poeh heftige versie hoor en versterkt door de beelden van huilende mensen!
En ik vond het inmiddels een zeiknummer.

Valt mij vaker op, dat een cover van een nummer dat ik té vaak heb gehoord, opeens een eyeopener is.
Even zoeken...
pi_166822019
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:01 schreef AnneX het volgende:

[..]

De cast zijn +/- 80 amateurs en het productieteam zijn 5 jonge professionele jķnge mensen.
Er komt vast een yt link.
Op de rep.foto's schuil ik mooi weg achter anderen ķf bewoog mijn hoofd. 8-)

De trein stopt naast het theater _O-

Succes met de gordijnen, dat vond ik het enige handige aan een badkuip.
Zelf lag ik er nooit in.
Aha. En wanneer zijn de optredens? Ga ik eens kijken of ik kan komen. Zal in ieder geval een heel stuk beter zijn dan het carnavalsgala van zaterdag _O-

En de gordijnen kunnen gelukkig in de machine. Straks vochtig ophangen en klaar
pi_166822047
Staat het niet in de link?
Anders laat ik het nog weten.

Een vaatwasser kan ik missen, alleen het wolprogramma van de wasmachine: alle kleding ._O_

Nu heb ik ook eens een muziek linkje
pi_166822066
Aerosmith staat op mijn 'daar wil ik heel graag naar een concert van' lijst. En nu doen ze blijkbaar ineens een afscheidstour. Dichtstbijzijnde concert is Keulen en goedkoopste kaartje 80 euro. En ik ken niemand die mee wil.
Spoilers!
pi_166822093
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aerosmith staat op mijn 'daar wil ik heel graag naar een concert van' lijst. En nu doen ze blijkbaar ineens een afscheidstour. Dichtstbijzijnde concert is Keulen en goedkoopste kaartje 80 euro. En ik ken niemand die mee wil.
Helaasch voor jou.Gaat vast nog lukken. Mini?

Vanmorgen voor de zoveelste keer een uur zitten klooien om voor iemand anders een entree met korting te boeken voor de Winterfair. Mčn. :X
pi_166822098
Een vaatwasser kan ik echt nooit meer missen. Ik was nu 7 weken ofzo af en het voelt echt middeleeuws.
Spoilers!
pi_166822137
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een vaatwasser kan ik echt nooit meer missen. Ik was nu 7 weken ofzo af en het voelt echt middeleeuws.
Ach, die draait hier om de dag of zo.
En er blijft altijd over om met de hand te doen als pannen of scherp mes.
pi_166822139
quote:
Eens. De rest kan ik wel missen.
pi_166822151
Ik zou ook de vaatwasser niet willen missen. Moest een paar jaar geleden 2 maanden zonder doen. Wat een ellende als je gewend bent om allemaal bakjes te gebruiken met koken. Dat doe je zonder vaatwasser 2 keer en dan weet je weer beter.

En sorry L_S, hier ook geen liefhebber.
pi_166822275
Ik heb nog nooit een vaatwasser gehad. Of, jawel. De duutser...
pi_166822293
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
_O-
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:23:12 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_166822302
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
een vaatwasser is als climate control in de auto, eenmaal aan begonnen snap je niet waarom je er niet eerder aan begon
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_166822348
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een vaatwasser is als climate control in de auto, eenmaal aan begonnen snap je niet waarom je er niet eerder aan begon
En nog energiezuiniger dan op de hand afwassen ook.
pi_166822359
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Afscheidstour als in een echt afscheid of komt in 2019 the farewell tour?
pi_166822373
quote:

[..]

Absoluut. Al is de airco (heb geen cc) in mijn auto ook kapot.
Spoilers!
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:33:03 #102
45206 Pietverdriet
pi_166822432
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Absoluut. Al is de airco (heb geen cc) in mijn auto ook kapot.
Vaatwassers, wasmachine, droger in huis, cc, abs, esp etc in da auto, ik vind het heerlijk, luxe is fijn
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:40:05 #103
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166822545
quote:
Eensch. Was het eerste dat ik kocht toen ik introk bij mijn lief. En daarna een wasdroger.
  dinsdag 22 november 2016 @ 12:46:30 #104
45206 Pietverdriet
pi_166822665
Magnetron gebruik ik nooit, IJsmachine heel erg vaak, en als ik iets kan aanraden is het een koelkast die ook een ijskoud water kraan heeft en een ijsblokjesmaker
pi_166822864
Inzake covers:

Placebo doet 20th Century Boy. Uit de zeer prettige film 'The Velvet Goldmine'. :9
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:01:40 #106
138195 morgane
Omnomnomnivoor
pi_166822928
Heerlijk om te kijken inderdaad. Tikje duister, sensueel... Helaas hoef ik bij mijn man niet aan te komen met zulkse vage shizzle.
pi_166822970
quote:

[..]

AC in de auto hebben. Ik zou ook wel graag cruise control in de auto willen...
pi_166823085
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:09 schreef AnneX het volgende:
Staat het niet in de link?
Anders laat ik het nog weten.

Een vaatwasser kan ik missen, alleen het wolprogramma van de wasmachine: alle kleding ._O_

Nu heb ik ook eens een muziek linkje

Een muzieklinkje van AnneX! Het is niet waar! :D *O*

Ik zet 'm aan zodra mijn dinsdagse dans-deuntje klaar is:

:9
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 november 2016 @ 13:11:54 #109
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166823137
Zo. Deze morgen weer bijgepraat over stofwisselingsziekten. Vanmiddag 'vrienden van' een zorginstelling. Het is een medisch goededoelendagje voor mij :P
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_166823213
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:01 schreef morgane het volgende:
Heerlijk om te kijken inderdaad. Tikje duister, sensueel... Helaas hoef ik bij mijn man niet aan te komen met zulkse vage shizzle.
O, de mijne smult gelukkig juist van zulks! O+

Hee, staat de setlist van Placebo van afgelopen weekend toevallig ergens? Ben wel benieuwd?
(Kan zelf ook wel zoeken, maar ik dacht, misschien heb je iets paraat :))
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:16:47 #111
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166823247
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:40 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Eensch. Was het eerste dat ik kocht toen ik introk bij mijn lief. En daarna een wasdroger.
Ik heb toevallig dit weekend een wasdroger gekocht. Gisteren meteen na levering gebruikt. Heerlijk! Ik zal hem alleen in de winter gebruiken, maar wat een feest zeg!
Siesta & Fiesta!
pi_166823287
L_S, voor Aerosmith ben ik echt niet te porren - sorry! :D
Maar vind het het vervelend dan, alleen naar een concert? Ik vind dat, qua opgaan in de muziek, zelf juist wel prima :)
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 13:18:51 #113
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166823298
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Vaatwassers, wasmachine, droger in huis, cc, abs, esp etc in da auto, ik vind het heerlijk, luxe is fijn
Surround View van Mercedes is ook een gaaf stukkie luxe :D
En ESP uitzetten op een onverharde ondergrond is ook leuk :D
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 13:19:24 #114
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166823305
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik rij altijd op de Cruise eigenlijk
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:20:32 #115
45206 Pietverdriet
pi_166823321
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Neem dan vooral adaptive cruise control, dat is goddelijk in de file, stapvoets rijden icm een automaat.
pi_166823349
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Neem dan vooral adaptive cruise control, dat is goddelijk in de file, stapvoets rijden icm een automaat.
Niet iedereen rijdt in een dikke moffenbak.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 22 november 2016 @ 13:24:12 #117
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_166823391
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Mijn Mercedes heeft dat ook.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 13:24:50 #118
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166823404
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:22 schreef MCH het volgende:

[..]

Niet iedereen rijdt in een dikke moffenbak.
Een A3 is geen 'dikke moffenbak'
pi_166823436
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ben jij het mannetje van Piet? Ik zie dat zelfs Suzuki en Hyundai het aanbieden. Nou ja, uiteindelijk sta ik liever niet te genieten van mijn acc in de file.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 13:29:08 ]
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:29:39 #120
45206 Pietverdriet
pi_166823500
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dikke mof slaat waarschijnlijk op mij
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:29:41 #121
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166823503
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Hee, staat de setlist van Placebo van afgelopen weekend toevallig ergens? Ben wel benieuwd?
(Kan zelf ook wel zoeken, maar ik dacht, misschien heb je iets paraat :))
Setlist.fm heeft altijd alles paraat, ook Placebo...
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:30:38 #122
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_166823522
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Magnetron gebruik ik nooit, IJsmachine heel erg vaak, en als ik iets kan aanraden is het een koelkast die ook een ijskoud water kraan heeft en een ijsblokjesmaker
Waarvoor gebruik jij zo vaak ijs dan?
Ik heb het niet eens meer in de vriezer.
pi_166823524
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Haha nee hoor. ACC klinkt als een dure optie.
pi_166823562
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:18 schreef minilot het volgende:
L_S, voor Aerosmith ben ik echt niet te porren - sorry! :D
Maar vind het het vervelend dan, alleen naar een concert? Ik vind dat, qua opgaan in de muziek, zelf juist wel prima :)
Ben nog nooit alleen naar een concert geweest maar 5 uur alleen in de auto zitten spreekt me sowieso niet aan.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 13:33:57 #125
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166823604
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dan had ie die spatie weg moeten laten :+
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ben nog nooit alleen naar een concert geweest maar 5 uur alleen in de auto zitten spreekt me sowieso niet aan.
Dan ga je met de trein :+
pi_166823609
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Setlist.fm heeft altijd alles paraat, ook Placebo...
Thanks, kende ik niet! ^O^

En ooo, Protect Me from What I Want! Infra-red! Wat een lekkere lijst. :9
pi_166823620
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Ah ja, dat laatste kan ik me dan wel weer voorstellen. Even niet bij stil gestaan. :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 13:56:58 #128
45206 Pietverdriet
pi_166824110
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:30 schreef RobinOok het volgende:

[..]

Waarvoor gebruik jij zo vaak ijs dan?
Ik heb het niet eens meer in de vriezer.
IJsklontjes bedoel je?
Om zaken te koelen, geforceerd koelen van zaken voor ik ze invries, geblancheerde groenten in ijswater om garen te stoppen, frisdrank van ijs te voorzien, warme vloeistof waar ik gelatine in heb gedaan snel te koelen zodat het begint op te stijven zodat er bv geslagen room doorheen kan als ik een bavaroise maak. Ik wil in de keuken niet alleen snel dingen warm kunnen maken maar ze ook snel kunnen terugkoelen.
pi_166824205
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IJsklontjes bedoel je?
Om zaken te koelen, geforceerd koelen van zaken voor ik ze invries, geblancheerde groenten in ijswater om garen te stoppen, frisdrank van ijs te voorzien, warme vloeistof waar ik gelatine in heb gedaan snel te koelen zodat het begint op te stijven zodat er bv geslagen room doorheen kan als ik een bavaroise maak. Ik wil in de keuken niet alleen snel dingen warm kunnen maken maar ze ook snel kunnen terugkoelen.
Daarvoor heb ik stevige platte koelzakjes in de vriezer liggen, die altijd bevroren zijn. Daar gooi ik er één of meer van in een bak water (of meestal: in een met water gevulde gootsteen: instant ijswater. Na gebruik weer terug de vriezer in. :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:06:03 #130
45206 Pietverdriet
pi_166824326
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 13:30 schreef MCH het volgende:

[..]

Haha nee hoor. ACC klinkt als een dure optie.
Ligt aan het merk auto en wat voor een uitvoering je kiest, zou me niet verbazen als het net als ESP over een aantal jaar verplicht is.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 22 november 2016 @ 14:07:00 #131
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166824352
Vanavond ALV D66. Mijn aftreden bekendmaken. Nou ja de meesten weten het al. Maar nu officieel :P. Ik blijf nog wel actief, maar ga de kar lokaal niet meer trekken, dat is inmiddels overgedragen.
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:07:06 #132
45206 Pietverdriet
pi_166824354
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:01 schreef minilot het volgende:

[..]

Daarvoor heb ik stevige platte koelzakjes in de vriezer liggen, die altijd bevroren zijn. Daar gooi ik er één of meer van in een bak water (of meestal: in een met water gevulde gootsteen: instant ijswater. Na gebruik weer terug de vriezer in. :)
Dat kan ook, je kan was ook ophangen, en de vaat met de hand doen.
pi_166824379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat kan ook, je kan was ook ophangen, en de vaat met de hand doen.
Oh, ik zie die koelzakjes eigenlijk niet per se als minder snel/praktisch dan een ijsklontjesdispenser in je koelkast! *)
Als het gaat om snel terugkoelen van warme zaken dan.
In je glas cola schiet zo'n zakje niet echt op. 8-)
pi_166824441
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ligt aan het merk auto en wat voor een uitvoering je kiest, zou me niet verbazen als het net als ESP over een aantal jaar verplicht is.
Ik heb alleen dat de auto automatisch het gas loslaat als ik te snel op mijn voorganger afrijdt (in te stellen in drie 3 gevoeligheden) en dat er een lampje brandt als er een voorganger rijdt (handig bij dichte mist). Volgens de wiki van acc een verlengstuk daarvan. Begrijp ik goed dat jouw auto automatisch snelheid terugneemt als je voorliggers b.v. bij een baustelle 60 gaan rijden en eind baustelle weer teruggaat naar je daarvoor ingeschakelde cruisesnelheid?
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:10:42 #135
45206 Pietverdriet
pi_166824443
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Oh, ik zie die koelzakjes eigenlijk niet per se als minder snel/praktisch dan een ijsklontjesdispenser in je koelkast! *)
Als het gaat om snel terugkoelen van warme zaken dan.
In je glas cola schiet zo'n zakje niet echt op. 8-)
Om met Bill Bryson te spreken, ice is not a luxery item
pi_166824456
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2016 11:52 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik herken dit en beantwoorde dit nou niet zoals de meeste mensen doen, uit angst om als racist te worden neergezet.

Ik vroeg altijd waarom ze altijd de racismekaart trekken als ze hun zin niet krijgen? Vaak dan kreeg je iets van: "dat doe ik niet want...."( en dan kwam er een of ander dom onsamenhangende leugen als verweer) waarop ik dan heel fijn piet leuterig ze op hun eigen woorden ging pakken en wel zo dat zij ineens als de racist werden neergezet die doelbewust, en ten eigen voordeel, anderen wil kwetsen om vooral de zin te krijgen.

En als je dat in een groep zo stelt, en laat zien dat 1 persoon voordeel wil trekken voor zichzelf met leugens, en dat ook ten koste gaat van de groep, dan keert ineens de hele groep tegen zo iemand en heb je precies wat je wil: Het slachtoffer wordt ineens dader/ opgejaagde.

Ik kan je vertellen dat als iemand zo vernederd wordt met woorden, dit als een lopend vuurtje door een klas en school gaat en zo iemand dan heel erg beschamend rondloopt en nooit meer in jouw nabij zijn de racismekaart gaat trekken.
Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.

Ingaan op zo'n opmerking oo dat moment leidt tot niets, het gaat namelijk alleen om de boosheid op de situatie/onmacht. Dus ik nam het vooral niet persoonlijk, reageerde er niet inhoudelijk op en de rest van de klas snapte prima dat dit geen kwestie van racisme was.

'Geen discussie T, ik zie je na de les'
Tegen de klas: 'zo, waar waren we gebleven'

Na de les blijkt vaak dat een jongen denkt dat je de pik op hem hebt. Vaak kan ik goed uitleggen dat bepaald gedrag zorgt dat ik meer op hem let. Dat dat misschien ook wel oneerlijk voelt, en hoe hij behandeld wil worden en hoe ik behandeld wil worden. Geloof me, daar leert een kind meer van hoor dan van vernederd worden voor de klas.
Kwak
pi_166824466
Ik heb liever geen ijs in mijn drinken, maar als ik daar wél van zou houden vond ik zo'n ding als Piet in zijn koelkast heeft ongetwijfeld ook handig.
pi_166824493
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ingaan op zo'n opmerking oo dat moment leidt tot niets, het gaat namelijk alleen om de boosheid op de situatie/onmacht. Dus ik nam het vooral niet persoonlijk, reageerde er niet inhoudelijk op en de rest van de klas snapte prima dat dit geen kwestie van racisme was.

Na de les blijkt vaak dat een jongen denkt dat je de pik op hem hebt. Vaak kan ik goed uitleggen dat bepaald gedrag zorgt dat ik meer op hem let. Dat dat misschien ook wel oneerlijk voelt, en hoe hij behandeld wil worden en hoe ik behandeld wil worden. Geloof me, daar leert een kind meer van hoor dan van vernederd worden voor de klas.
O+ ^O^
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:13:00 #139
45206 Pietverdriet
pi_166824498
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:10 schreef MCH het volgende:

[..]

Ik heb alleen dat de auto automatisch het gas loslaat als ik te snel op mijn voorganger afrijdt (in te stellen in drie 3 gevoeligheden) en dat er een lampje brandt als er een voorganger rijdt (handig bij dichte mist). Volgens de wiki van acc een verlengstuk daarvan. Begrijp ik goed dat jouw auto automatisch snelheid terugneemt als je voorliggers b.v. bij een baustelle 60 gaan rijden en eind baustelle weer teruggaat naar je daarvoor ingeschakelde cruisesnelheid?
Correct, ik blijf de voorganger op een bepaalde afstand volgen (die groter wordt naarmate de snelheid hoger wordt). Bij spitsrijden en zeker file rijden is dat icm een automaat een zeer rustgevend feature.
pi_166824507
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef minilot het volgende:
Ik heb liever geen ijs in mijn drinken, maar als ik daar wél van zou houden vond ik het ongetwijfeld ook handig.
Blokjes die dan bij het drinken tegen je tanden knallen. :N
pi_166824524
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:13 schreef MCH het volgende:

[..]

Blokjes die dan bij het drinken tegen je tanden knallen. :N
O, dat vind ik niet zozeer hinderlijk. Ik proef alleen minder van dat wat ik drink als het té koud is.
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:14:33 #142
45206 Pietverdriet
pi_166824525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef minilot het volgende:
Ik heb liever geen ijs in mijn drinken, maar als ik daar wél van zou houden vond ik zo'n ding als Piet in zijn koelkast heeft ongetwijfeld ook handig.
IJswater om de sla in te leggen, wordt ie weer knapperig van
pi_166824543
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

IJswater om de sla in te leggen, wordt ie weer knapperig van
Ja, dat wel. Maar dat doe ik dus met een bak koud water + zo'n bevroren koelzakje. Zelfde toepassing. :)
Ik gebruik vaak zat ijswater (ook om bijvoorbeeld hete fudge en toffee koud in te kloppen), maar doe dat dus zonder ijsklontjes :)
pi_166824563
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:14 schreef minilot het volgende:

[..]

O, dat vind ik niet zozeer hinderlijk. Ik proef alleen minder van dat wat ik drink als het té koud is.
Alleen hinderlijk als je bepaalde bieren bestelt in horeca waar maar 1 koelingstemperatuur is. Gaat niet om ijsblokjes wel om te koud drinken. :7
pi_166824592
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef MCH het volgende:

[..]

Alleen hinderlijk als je bepaalde bieren bestelt in horeca waar maar 1 koelingstemperatuur is. Gaat niet om ijsblokjes wel om te koud drinken. :7
Ja, maar persoonlijk vind ik dus dat vloeistoffen hinderlijk koud worden van ijs. :+
pi_166824614
quote:

[..]

Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.

Helemaal mee eens! Ik ben zo blij met mensen hier die zo kunnen neerzetten wat ik bedoel maar het zelf niet zo goed onder woorden kan brengen
pi_166824626
De fysio was blij met m'n vooruitgang. *O* En dus kreeg ik een sticker. Op mijn rug. :(
pi_166824628
Goede reactie Kwakz0r! ^O^

Wat naar dat je vriendin niet weet waarom haar arm niet functioneert FFT! Het klinkt niet erg goed. Sterkte met de onzekerheid en haar steunen :*
freedom is just another word for nothing left to lose
pi_166824668
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:17 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, maar persoonlijk vind ik dus dat vloeistoffen hinderlijk koud worden van ijs. :+
Ik snap je gevoel. :')
pi_166824697
Leuke foto van Lonaa! ^O^ jij kunt een bril prima hebben :Y O+
Ik vind mijn bril ook geweldig, maar het heeft zeker wel 5 jaar geduurd voor ik 'm dagelijks ophad. En dat kwam vooral doordat ik toen een keer een bril had die ik écht leuk vond staan. Ik ben nu minder tevreden over mijn bril, maar vind het inmiddels erg prettig om scherp te zien en kan eigenlijk niet meer zonder.
pi_166824807
Ik vind Lonaa's bril wel sexy staan! *O*
Ook wel eens met Ross van Isa dat het bijzonder aantrekkelijk kan ogen, een bril. :Y

Ik heb die van mij er echter niet op uitgekozen - mijn recent gekochte reservebril (draag normaal gesproken lenzen) is vooral lollig en mijn lief heeft vrij duidelijk gemaakt dat sexy niet bepaald het eerste is dat in 'm opkomt als ik De Bril op heb. *)
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:28:30 #152
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_166824876
Ik vind brillen mooi staan. Wilde er zelf ook altijd een! goede ogen ;(
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:56 #153
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166825583
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:28 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind brillen mooi staan. Wilde er zelf ook altijd een! goede ogen ;(
Same here. Ik vind brillen zo leuk! Zou er zonder problemen eentje dragen. Heb echter een +25%-zicht. Dus voordat ik een kek brilleke nodig heb, zijn we een halve eeuw verder, vrees ik.

Een kwart beter zien dan zichtgemiddelde zou ik niemand aanraden, trouwens. Geen detail ontgaat je en dat is gek genoeg reuze onhandig. Mijn man vindt het onderweg wel handig. Ik kan verkeersborden lezen nog voor ze zijn aangelegd, zeg maar.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:10:33 #154
45206 Pietverdriet
pi_166825613
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef minilot het volgende:

[..]

Ja, dat wel. Maar dat doe ik dus met een bak koud water + zo'n bevroren koelzakje. Zelfde toepassing. :)
Ik gebruik vaak zat ijswater (ook om bijvoorbeeld hete fudge en toffee koud in te kloppen), maar doe dat dus zonder ijsklontjes :)
Heb liever iedere keer vers ijs als ik er sla ofzo in leg, dan een x maal gebruikt zakje.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:13:20 #155
45206 Pietverdriet
pi_166825666
Vanavond hebben we in bouillon gepocheerd staartstuk met mierikswortelsaus en frankfurter groene saus. Daarbij peen, pastinaak en peterselie aardappels.
Jum
(Idee van Rick Steins lange weekeinden, in Wenen)
pi_166825705
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:07 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Same here. Ik vind brillen zo leuk! Zou er zonder problemen eentje dragen. Heb echter een +25%-zicht. Dus voordat ik een kek brilleke nodig heb, zijn we een halve eeuw verder, vrees ik.

Een kwart beter zien dan zichtgemiddelde zou ik niemand aanraden, trouwens. Geen detail ontgaat je en dat is gek genoeg reuze onhandig. Mijn man vindt het onderweg wel handig. Ik kan verkeersborden lezen nog voor ze zijn aangelegd, zeg maar.
Oh dat heb ik ook (verziend en in de verte een +x% zicht). Sinds ik gebaard heb is t wel iets achteruit gegaan...
Kwak
pi_166825725
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb liever iedere keer vers ijs als ik er sla ofzo in leg, dan een x maal gebruikt zakje.
Ik was de zakjes wel af voordat ze weer terug in de vriezer gaan natuurlijk. :7
pi_166825749
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond hebben we in bouillon gepocheerd staartstuk met mierikswortelsaus en frankfurter groene saus. Daarbij peen, pastinaak en peterselie aardappels.
Jum
Geen idee wat ik hier vanavond ga maken. Gister hadden we soep op basis van tomaat en kidneybonen met sinaasappel (sap+rasp), sjalot, koriander, gemalen mengsel van komijn + guajillo + ancho, creme fraiche, knoflook (niet te veel), Chipottle-tabasco met wat mais.

Salade van avocado + sjalot + koriander + rasp en sap van limoen + olijf + tomaat+ kidneybonen + mais en jalapeno-relish.

Restantje tortillachips dat er nog was met kaas, jalapeno-relish, beetje guacamole,olijven en ui.
pi_166825774
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Ik was de zakjes wel af voordat ze weer terug in de vriezer gaan natuurlijk. :7
Als je wat zout door je water heen doet, wordt je zakje in je toekomstige ijswater nog veel kouder :s)
pi_166825781
Vanavond stamppot (eigenheimers) andijvie met oude kaas en mosterd. Voor de dude een rookworstje erbij.
pi_166825814
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Als je wat zout door je water heen doet, wordt je zakje in je toekomstige ijswater nog veel kouder :s)
Het zijn gesealde zakjes met een speciaal soort vloeistof erin, geen dingen die ik zelf kan hervullen. ;)
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 15:22:27 #162
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166825840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Het zijn gesealde zakjes met een speciaal soort vloeistof erin, geen dingen die ik zelf kan hervullen. ;)
Die zijn toch om wonden te koelen en niet om in de keuken te gebruiken?
pi_166825856
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Die zijn toch om wonden te koelen en niet om in de keuken te gebruiken?
Die van mij zijn voor keukengebruik. Komen van horecagroothandel. :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:24:25 #164
45206 Pietverdriet
pi_166825868
quote:
3s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Euh?
Als je een bak met ijsklontjes en wat water voorziet van veel zout bereik je tot wel -20, maar ik begrijp niet zo goed wat jij bedoeld? Het water in de zakjes voorzien van zout?
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:25:20 #165
45206 Pietverdriet
pi_166825882
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:20 schreef minilot het volgende:

[..]

Pekelwater met alginaat waarschijnlijk.
pi_166825900
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh?
Als je een bak met ijsklontjes en wat water voorziet van veel zout bereik je tot wel -20, maar ik begrijp niet zo goed wat jij bedoeld? Het water in de zakjes voorzien van zout?
Als je een zakje met water neemt, daar zout bij doet, invriest, en het dan gebruikt zoals mini haar zakje, dan zal het zout forceren het ijs te smelten waardoor je meer energie = warmte onttrekt, en heb je sneller kouder ijswater (en in dat geval zonder dat je ijswater zout wordt).

Alleen dat werkt dus niet met afgesloten zakjes :)
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 15:26:22 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166825903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:23 schreef minilot het volgende:

[..]

Die van mij zijn voor keukengebruik. Komen van horecagroothandel. :)
Ah oke, nog nooit gezien
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 15:27:47 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166825927
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Euh?
Ik snap het ook niet zo goed, het enige wat je bereikt met toevoegen van zout is dat het vriespunt onder nul komt te liggen. Maar bevroren kraanwater van -21 is net zo koud als bevroren pekelwater van -21
pi_166825928
Gepekelde karbonade met spinaziestamppot hier vanavond. :Y
pi_166825955
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ik snap het ook niet zo goed, het enige wat je bereikt met toevoegen van zout is dat het vriespunt onder nul komt te liggen. Maar bevroren kraanwater van -21 is net zo koud als bevroren pekelwater van -21
Neem twee bakken met ijs van -21, gooi in één bak een paar eetlepels zout en roer dit door het ijs. Hang in beide bakken een thermometer, en de bak met het zout zal kouder worden :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:32:13 #171
45206 Pietverdriet
pi_166826005
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Neem twee bakken met ijs van -5 gooi in één bak een paar eetlepels zout en roer dit door het ijs. Hang in beide bakken een thermometer, en de bak met het zout zal kouder worden :)
Zo klopt ie, bij -21 zal het effect verwaarloosbaar zijn, bij -5 zal je het naar de -20 krijgen
pi_166826054
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo klopt ie, bij -21 zal het effect verwaarloosbaar zijn, bij -5 zal je het naar de -20 krijgen
Bij -21 blijft het principe van het versnelde ontdooien (en dus meer energie=warmte onttrekken) toch gewoon overeind?
pi_166826089
Maar goed, als het gaat om het opfrissen van je gewassen sla of geblancheerde boontjes dan boeien die paar graden verder sowieso niet natuurlijk.
pi_166826113
Wij eten vanavond curry met rijst. Lekker simpel. Sowieso de hele week simpel, ik heb even te weinig tijd.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:41:27 #175
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166826143
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hoeveel ijsblokjes kan die koelkast van jou eigenlijk per keer produceren? Of is er een soort voorraad bak?

Ik heb zelf altijd zakken ijsklompen.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:46:34 #176
45206 Pietverdriet
pi_166826203
quote:
5s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Bij -21 blijft het principe van het versnelde ontdooien (en dus meer energie=warmte onttrekken) toch gewoon overeind?
Ik zou zeggen, probeer het eens. Vriespunt van zout water is -20
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:47:03 #177
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166826208
Vind je bril ook mooi staan..
Vanaf mijn kleins af aan al een bril gehad.. Nu gelukkig lensimplantaten.. -9 en -9.75 met bril vond ik echt een klotecombinatie.

wat ijskoud gedronken moet worden is melk.. hmmmmmmm O+
Maar wat warm moet zijn moet bij mij heet. Zo heet dat het eigenlijk wel wat gevaarlijk wordt, niet alleen met blaren op verhemelte maar je smaakpapillen die gaan zo ook naar de knoppen.

Wat ga je doen met de tijd die vrij kom Borisz?
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:47:41 #178
45206 Pietverdriet
pi_166826215
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Hoeveel ijsblokjes kan die koelkast van jou eigenlijk per keer produceren? Of is er een soort voorraad bak?

Ik heb zelf altijd zakken ijsklompen.
Hij produceert continue, voorraad in een bak. Denk een klont of 10 per uur.
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:58:01 #179
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166826379
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:14 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh dat heb ik ook (verziend en in de verte een +x% zicht). Sinds ik gebaard heb is t wel iets achteruit gegaan...
Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn linkerzicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en was verbaasd dat de reeks op het bord al ten einde was. En dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:01:18 #180
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166826446
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hij produceert continue, voorraad in een bak. Denk een klont of 10 per uur.
Dat is wel mooi. Jammer dat wij vooral in de zomer chloor water hebben. -O-

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn zicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.
Nou ik wil jouw ogen wel hoor. Hier helaas -8,5 en lui oog met soms 90% en soms 100% zicht (wat dat ook mag betekenen).
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:03:35 #181
45206 Pietverdriet
pi_166826492
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:01 schreef Bramito het volgende:

[..]

Help een koolstoffilter daar tegen?
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:07:29 #182
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166826555
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Help een koolstoffilter daar tegen?
Ja, maar geen zin in. het valt tegenwoordig ook wel mee, maar je wil het niet in je ijs. Gewoon flessenwater om the drinken en ijsklompen (die zijn fantastisch!) uit de supermarkt.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:12 #183
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_166826585
quote:

[..]

[..]

Nou ik wil jouw ogen wel hoor. Hier helaas -8,5 en lui oog met soms 90% en soms 100% zicht (wat dat ook mag betekenen).
Tja, ik weet het niet. Denk dat géén afwijking benijdenswaardig is. Ik heb geen idee of jouw waarden heel lastig zijn. Ik heb echt 0,0 verstand van afwijkingen in slecht zien. Kun je niet laseren, of zoiets?
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:10:48 #184
45206 Pietverdriet
pi_166826604
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:07 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ja, maar geen zin in. het valt tegenwoordig ook wel mee, maar je wil het niet in je ijs. Gewoon flessenwater om the drinken en ijsklompen (die zijn fantastisch!) uit de supermarkt.
Zit een koolfilter in de koelkast (samsung, dus hij zal wel ontploffen)
pi_166826692
quote:

[..]

[..]

Ik wil de helft wel overnemen. Beide ogen -12 (al is 1 nu iets minder) en ook een zware lees afwijking. Behandelen niet mogelijk (zou een soort proberen worden, en daar heb geen zin in) en brilcorrectie levert tussen de 40-60% zicht op.
pi_166826949
Mijn ogen hangen rond de -5. Wat een hoop blinde kippies hier in de SC! :D Gelukkig hebben we Duderinnetje ter compensatie :)
pi_166826975
Ik heb m'n ogen nooit laten testen, maar nergens last van. Zal wel prima zijn. Wel zonde, want ik hou ook wel van brillen. Maarja, dat soort dingen zijn dan ook vooral leuk wanneer je het niet daadwerkelijk nodig hebt. :')
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 16:36:40 #188
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166827029
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:31 schreef minilot het volgende:
Mijn ogen hangen rond de -5. Wat een hoop blinde kippies hier in de SC! :D Gelukkig hebben we Duderinnetje ter compensatie :)
Ik heb ook geen bril, niet nodig ook.

Toen ik moest afrijden werd mij gevraagd een kenteken van 'die zwart Golf' op te lezen. Examinator keek me raar aan toen ik het nummer noemde, maar er stonden twee. Had het nummer van degene die verder weg stond opgelezen. Hij kon hem zelf niet lezen _O-
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:40:30 #189
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166827115
Toch leuk zo'n cadeautje vd loterij. Hopelijk is het leuk
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_166827291
Leuk, Uniek!
pi_166827380
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:58 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn linkerzicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en was verbaasd dat de reeks op het bord al ten einde was. En dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.
Oh ook dichtbij! Dat is wel apart idd! Ik had als twintiger ook dichtbij nog bovengemiddeld zicht maar nu ik in de dertig ben wordt dat slechter. Ik zit nu op +0/+0,25 (voor mijn gevoel was het heel slecht geworden) maar daar krijg je geen bril voor.

Details zien herken ik wel, heel vermoeiend. Ik dacht dat het bij mij ook wel om een gebrek aan filtering ging ipv alleen goed zicht. Nooit bij stilgestaan.
Kwak
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:03:12 #192
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166827632
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:09 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Tja, ik weet het niet. Denk dat géén afwijking benijdenswaardig is. Ik heb geen idee of jouw waarden heel lastig zijn. Ik heb echt 0,0 verstand van afwijkingen in slecht zien. Kun je niet laseren, of zoiets?
Nee geen opties, boeit ook verder niet, Ik heb al 36 jaar een bril.

quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zit een koolfilter in de koelkast (samsung, dus hij zal wel ontploffen)
Oh, dan wordt het opeens wel een interessante optie. Jammer dat het zo'n dubbeldeur model moet zijn.
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:17:24 #193
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166827888
Min 1,75 en 2 hier.
Draag daarvoor contactlenzen, maar voor dichtbij dan ook een leesbril.
Zonder lenzen kan ik prima zonder hulpmiddelen lezen.

Heb eind vorig jaar variofocus lenzen geprobeerd, maar dat werkt niet.
Beetje schipperen tussen veraf en dichtbij, allebei net niet.

Als ik de oogsterktes hier lees, dan vraag ik me af hoe dat zonder hulpmiddelen is.
Met mijn reletatief beperkte oogafwijking word ik al gestoord zonder lenzen...
pi_166828027
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:17 schreef MadMaster het volgende:
Als ik de oogsterktes hier lees, dan vraag ik me af hoe dat zonder hulpmiddelen is.
Tsja, het went. Ik heb al een bril (nou ja, en later lenzen) sinds mijn vijfde ofzo. Als ik uit bed stap zet ik mijn bril op. En als mijn bril elders is, dan loop ik in volstrekte wazigheid naar mijn lenzen, die in de badkamer liggen. In- of uitdoen van lenzen kost tien seconden. Ik denk eigenlijk nooit: 'wat lastig, ik laat mijn ogen laseren'. Ik ondervind er eigenlijk helemaal geen hinder van. Goed, ik kan niet naar buiten zonder bril of lenzen want dan zie ik geen klap*, maar een bril opzetten of lenzen indoen kost dusdanig weinig moeite dat ik daar gewoon nooit bij stilsta.

*ongeveer zoiets:

[ Bericht 2% gewijzigd door minilot op 22-11-2016 17:33:48 ]
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:31:40 #195
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166828085
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:17 schreef MadMaster het volgende:
Min 1,75 en 2 hier.
Draag daarvoor contactlenzen, maar voor dichtbij dan ook een leesbril.
Zonder lenzen kan ik prima zonder hulpmiddelen lezen.

Heb eind vorig jaar variofocus lenzen geprobeerd, maar dat werkt niet.
Beetje schipperen tussen veraf en dichtbij, allebei net niet.

Ik zie op afstand ook met bril niet perfect, dus ik herken mensen vaak door de manier waarop ze lopen. :')
Siesta & Fiesta!
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:34:50 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166828139
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Tsja, het went. Ik heb al een bril (nou ja, en later lenzen) sinds mijn vijfde ofzo. Als ik uit bed stap zet ik mijn bril op. En als mijn bril elders is, dan loop ik in volstrekte wazigheid naar mijn lenzen, die in de badkamer liggen. In- of uitdoen van lenzen kost tien seconden. Ik denk eigenlijk nooit: 'wat lastig, ik laat mijn ogen laseren'. Ik ondervind er eigenlijk helemaal geen hinder van. Goed, ik kan niet naar buiten zonder bril of lenzen want dan zie ik geen klap*, maar een bril opzetten of lenzen indoen kost dusdanig weinig moeite dat ik daar gewoon nooit bij stilsta.

*ongeveer zoiets:
[ afbeelding ]
Da's toch niet te doen?
pi_166828151
quote:
11s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:34 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Da's toch niet te doen?
Haha, correct! Maar een bril opzetten kost één seconde. Lenzen indoen tien seconden. Dus boeieh. :)
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:36:16 #198
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166828159
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:31 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik zie op afstand ook met bril niet perfect, dus ik herken mensen vaak door de manier waarop ze lopen. :')
Bij sommige zaken, zoals bijv. autorijden, is het toch wel handig dat je veraf wat kan zien.
Hoe doe je dat?
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:37:09 #199
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166828177
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef minilot het volgende:

[..]

Haha, correct! Maar een bril opzetten kost één seconde. Lenzen indoen tien seconden. Dus boeieh. :)
Eens met dat laatste, dat doe ik ook.
Maar ik moet er niet aan denken om zonder op pad te gaan.
In huis vind ik het al niks, terwijl ik daar de weg wel ken...
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:37:43 #200
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166828188
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Bij sommige zaken, zoals bijv. autorijden, is het toch wel handig dat je veraf wat kan zien.
Hoe doe je dat?
Ik kan prima veraf zien, alleen niet heel gedetailleerd. Toevallig doen ze in Spanje bij het verlengen van je rijbewijs een keuring, en daar kom ik prima doorheen.
Siesta & Fiesta!
pi_166828202
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Maar ik moet er niet aan denken om zonder op pad te gaan.
Nee, uiteraard. Ik kan simpelweg -niet- de straat op zonder bril of lenzen. En ook in huis ben ik eigenlijk nooit langer dan een paar tellen zonder. Hoogstens de afstand bed > badkamer.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:43:31 #202
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166828303
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef Bramito het volgende:

[..]

Ik kan prima veraf zien, alleen niet heel gedetailleerd. Toevallig doen ze in Spanje bij het verlengen van je rijbewijs een keuring, en daar kom ik prima doorheen.
Dan zal het wel goed genoeg zijn...
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:44:29 #203
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166828323
Het is trouwens vervelender dat mijn rechteroog lui is en niet 100%. Daardoor kan ik niet zo goed diepte inschatten en dat is lastig met parkeren of als je met gestrekte arm een glas wilt inschenken.
Siesta & Fiesta!
pi_166828336
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:44 schreef Bramito het volgende:
het is trouwens vervelender dat mijn rechteroog lui is en niet 100%. Daardoor kan ik niet zo goed diepte inschatten en dat is lastig met parkeren of als met gestrekte arm een glas wil inschenken.
Herkenbaar + 1 :')
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:45:52 #205
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166828358
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:44 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Herkenbaar + 1 :')
Als wij nu een boks doen, raken we elkaar natuurlijk nooit.
Siesta & Fiesta!
pi_166828388
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:45 schreef Bramito het volgende:

[..]

Hehe. Been there, done that. :')
pi_166828433
quote:

[..]

Of juist wel #blauwoog #ikneemjulliedanmooinietinhuis :P
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:49:59 #208
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166828453
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Of juist wel #blauwoog #ikneemjulliedanmooinietinhuis :P
O ja, kut...
Siesta & Fiesta!
pi_166828459
Terugdenkend aan bizarre politieke trump artikelen op mijn tijdlijn van oa. Isegrim wist ik opeens dit wijsje weer: Vluchten kan niet meer...

Daar werd ik helemaal somber van, van de artikelen |:(
pi_166828462
quote:

[..]

_O-
pi_166828551
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef MadMaster het volgende:

[..]

Hoe doe je dat?
Omdat mijn ogen niet te corrigeren zijn, mag ik dus niet autorijden. Ook een niet uitermate lui oog wat eigelijk nauwelijks iets doet. En vwb het plastje van mini, bij mij verplaatst zich alles ook nog eens een halve meter. Dus in een onbekende omgeving knal ik tegen deurposten of meubels aan. Was leuk toen ik hier de boel anders neergezet had, ik was de eerste week bont en blauw _O-
pi_166828727
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:50 schreef AnneX het volgende:
Terugdenkend aan bizarre politieke trump artikelen op mijn tijdlijn van oa. Isegrim wist ik opeens dit wijsje weer: Vluchten kan niet meer...

Daar werd ik helemaal somber van, van de artikelen |:(
Ik deel nog niet een kwart van wat ik momenteel lees. :X En ik snap dat je er somber van wordt, dat word ik ook. ;(
  dinsdag 22 november 2016 @ 18:11:53 #213
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166828885
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Omdat mijn ogen niet te corrigeren zijn, mag ik dus niet autorijden. Ook een niet uitermate lui oog wat eigelijk nauwelijks iets doet. En vwb het plastje van mini, bij mij verplaatst zich alles ook nog eens een halve meter. Dus in een onbekende omgeving knal ik tegen deurposten of meubels aan. Was leuk toen ik hier de boel anders neergezet had, ik was de eerste week bont en blauw _O-
Ai, dat is een flinke beperking in je dagelijkse doen en laten...
pi_166828958
quote:

[..]

Maar niet te vaak herinrichten dan. :D
pi_166829064
Alles staat nu goed en ik hou t maar zo, veiligheid boven alles.

En die beperking,ja dat is er maar da's m'n hele leven al zo dus dat went. Ik ben erg blij met ereader en ipad nu het lezen zo sterk achteruit gaat.
pi_166829085
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:04 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik deel nog niet een kwart van wat ik momenteel lees. :X En ik snap dat je er somber van wordt, dat word ik ook. ;(
Ik hou me ook al zo in.
  dinsdag 22 november 2016 @ 19:09:12 #217
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166830316
Heb morgen een snipper en overmorgen ook en dan weekend.. dus nu vrij :')
Morgenavond uit eten, eindelijk na 2 weken.. Heb er zo'n zin in!
Zou de lamsstoofpot lekker zijn?

[ Bericht 97% gewijzigd door uniekhoorn op 22-11-2016 19:19:51 ]
  dinsdag 22 november 2016 @ 19:27:59 #218
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_166830816
quote:

[..]

Dat lijkt me heel vermoeiend.
Siesta & Fiesta!
pi_166831748
Ik heb in m'n ene oog plus een beetje (geloof 0.5) en in m'n andere oog min een beetje. Omdat dat zich constant uitvergelijkt draag ik een bril. Zou graag lenzen willen, maar dat schiet niet op met zo weinig sterkte..
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:00:14 #220
3878 Vork
Manisch creatief
pi_166833586
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Alles staat nu goed en ik hou t maar zo, veiligheid boven alles.

En die beperking,ja dat is er maar da's m'n hele leven al zo dus dat went. Ik ben erg blij met ereader en ipad nu het lezen zo sterk achteruit gaat.
Wat is het grote voordeel van een ipad of ereader boven een boek? Vergroting van de letters? Groter contrast?

Ik heb hier de ballen verstand van, want geen bril, geen oogproblemen en perfect zicht vooralsnog en dat lijkt steeds meer een uitzondering te zijn...
pi_166833747
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ik wil de helft wel overnemen. Beide ogen -12 (al is 1 nu iets minder) en ook een zware lees afwijking. Behandelen niet mogelijk (zou een soort proberen worden, en daar heb geen zin in) en brilcorrectie levert tussen de 40-60% zicht op.
* -12 boks, helaas.
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:14:04 #222
45206 Pietverdriet
pi_166834054
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Jum
Was okay, maar niet wow ofzo, niet iets wat ik snel opnieuw ga maken. Saus was erg lekker maar zo een gepocheerd stuk rund is een beetje laf. Vind een ierse corned beef (niet dat spul in blik uit argentinie) beter, maar niet veel beter.
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:14:31 #223
63722 z80
I fink you freaky
pi_166834071
Zicht word hier een beetje minder. Voorheen kon ik de menukaart bij de deur van een restaurant vanaf de ander kant van de straat lezen. Nu moet ik toch echt oversteken.

En hier in huis hebben alle meubels een vaste plek. Met dank aan de rolluiken is het binnen compleet donker en vaak doe ik geen lamp aan als ik even ergens anders in huis moet zijn. Het verplaatsen van een tafel betekend dan gegarandeerd pijnlijke tenen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:15:56 #224
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_166834937
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:15 schreef MadMaster het volgende:
Dat jullie nog op de juiste manier op elkaars posts weten te reageren... :D
Dat valt soms ook tegen!
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:44:15 #226
63722 z80
I fink you freaky
pi_166835212
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:15 schreef MadMaster het volgende:
Dat jullie nog op de juiste manier op elkaars posts weten te reageren... :D
Met dit tempo en een beperkt aantal onderwerpen is het wel te doen.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 21:45:37 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166835257
Leeft fietsie nog? Heb hem al een paar dagen hier niet gezien.
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:48:21 #228
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166835368
Oeh, oeh... ik wil op mijn grafsteen/urn: uitgekookt
pi_166835518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
:D ^O^
pi_166835766
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind je bril ook mooi staan..
Vanaf mijn kleins af aan al een bril gehad.. Nu gelukkig lensimplantaten.. -9 en -9.75 met bril vond ik echt een klotecombinatie.

wat ijskoud gedronken moet worden is melk.. hmmmmmmm O+
Maar wat warm moet zijn moet bij mij heet. Zo heet dat het eigenlijk wel wat gevaarlijk wordt, niet alleen met blaren op verhemelte maar je smaakpapillen die gaan zo ook naar de knoppen.

Wat ga je doen met de tijd die vrij kom Borisz?
Ik heb er een hekel aan dat 9 van de 10 keer soep niet bloedheet is als ik het bestel in een restaurant. Het gaat dan ook weer terug tot de stoom er vanaf komt.

Ik dacht dat je Karin's kookboek zou nemen maar deze is ook leuk. Jamie's Christmas vond ik altijd heel leuk om te kijken :)
pi_166835812
Ben de docu aan het kijken op NPO3 over Anna die is overleden aan anorexia. Vreselijk :{
pi_166835885
Betreft vriendin; volgens mij zien de doktoren het wel positief. Ze denken een beknelde zenuw in haar arm en met een spuit die ze vandaag erin kreeg moet het gevoel terugkomen, vanavond nog.
Hartfilmpje werd gezien dat ze hartritmestoornissen heeft maar medicijnen ervoor gekregen waarmee het weer constant moet lopen. Over 2 weken controle.
Hopen dat het ook zo is en dat dit het is :)
pi_166835959
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Betreft vriendin; volgens mij zien de doktoren het wel positief. Ze denken een beknelde zenuw in haar arm en met een spuit die ze vandaag erin kreeg moet het gevoel terugkomen, vanavond nog.
Hartfilmpje werd gezien dat ze hartritmestoornissen heeft maar medicijnen ervoor gekregen waarmee het weer constant moet lopen. Over 2 weken controle.
best beetje positief nieuws eigenlijk
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:10:14 #234
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166836012
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben de docu aan het kijken op NPO3 over Anna die is overleden aan anorexia. Vreselijk :{
Moet ik morgen terug kijken.. goed dat je het zegt
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 22:10:54 #235
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166836032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Emma
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 22:14:26 #236
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166836110
Kunnen ze met zo'n gedwongen opname niet een soort buis in de maag (stoma idee) wat calorierijk voedsel in gaat? Is herstel misschien niet makkelijker als de patiënten op gewicht zijn.

Wel moeilijk voor die ouders denk ik, dat ze 'in den vreemden' dood is gegaan.
pi_166836154
Ook aan dwangbehandeling zitten grenzen...
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 22:18:35 #238
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166836206
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:16 schreef Lonaa het volgende:
Ook aan dwangbehandeling zitten grenzen...
Ze willen zelf toch niets liever dan eten/calorieën binnen krijgen?
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 22:19:22 #239
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166836222
Misschien denk ik ook te lomp hoor :+
pi_166836264
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ze willen zelf toch niets liever dan eten/calorieën binnen krijgen?
Niet per se. En los daarvan, de angst is zo groot, zeker als ze er al zo lang inzitten. Ze KUNNEN niet meer eten.
pi_166836286
Anorexia gaat eigenlijk helemaal niet over eten, maar over angst en controle.
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 22:22:33 #242
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166836300
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:20 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Niet per se. En los daarvan, de angst is zo groot, zeker als ze er al zo lang inzitten. Ze KUNNEN niet meer eten.
Uhu, dat bedoel ik ook :Y ze willen niets liever toch?
pi_166836374
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:22 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Uhu, dat bedoel ik ook :Y ze willen niets liever toch?
Maar ze durven niet.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:32:49 #244
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166836611
Zo'n ziekte is een afgeleide van een hele andere oorzaak. Het is vaak verzachten van pijn, de pijn niet willen voelen en controle... dat kan via het (niet) eten, jezelf beschadigen, drankmisbruik, koopgedrag. Het is een uitweg naar een andere uitweg die eigenlijk nog moeilijker is maar waarvan je wel het gevoel hebt dat je er controle over hebt.
pi_166836674
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:25 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Maar ze durven niet.
Inderdaad, het begint weliswaar omtrent af willen vallen, maar als zoiets zich door bijkomende problemen doorontwikkelt tot anorexia heb je eigenlijk te maken met een dwangneurose. Nou zijn heftige dwangneuroses sowieso altijd heel naar en beperkend, maar als zo'n neurose zich toevallig richt op niet eten dan kun je er heel erg dood aan gaan.
Zo verschrikkelijk verdrietig..
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:38:17 #246
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166836773
Dwang is zo een naar ding! Toch raar dat jezelf het aan kan doen terwijl je heus wel weet dat het dodelijk kan zijn
pi_166836801
Ja, dwangstoornissen kunnen bijzonder akelig zijn. Brrr.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:42:09 #248
45206 Pietverdriet
pi_166836871
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:39 schreef minilot het volgende:
Ja, dwangstoornissen kunnen bijzonder akelig zijn. Brrr.
Moeder van een vriend van me poetste iedere dag het hele huis, zelfs de stopcontacten nam ze met een vochtig doekje af. Net als fobieen zijn het geen prettige zaken om te hebben.
pi_166836876
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
We hopen mee! :*
En tof dat je zo voor haar uitkijkt O+
pi_166837772
Inzake dwang: tijd voor één van de tofste Kinderen voor Kinderen-liedjes ooit, zowel qua tekst als qua melodie als qua clipje _O_

pi_166837802
Goed, slapen. Wekker om kwart over vijf. :O

Trusten voor straks, allemaal! :W
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:12:59 #252
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166838072
Trusten lieve Mini O+
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:18:13 #253
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166838286
Eigenlijk is het toch grappig als je wat te vieren hebt dat je alleen ongezonde meuk krijgt (drank, gebak, frituur, toast salades, worstsoorten, kaassoorten. en weet ik het allemaal.
Ongezond is toch wel en summum van gezellig en leuk ?
pi_166838420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo'n ziekte is een afgeleide van een hele andere oorzaak. Het is vaak verzachten van pijn, de pijn niet willen voelen en controle... dat kan via het (niet) eten, jezelf beschadigen, drankmisbruik, koopgedrag. Het is een uitweg naar een andere uitweg die eigenlijk nog moeilijker is maar waarvan je wel het gevoel hebt dat je er controle over hebt.
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Spoilers!
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:25:26 #255
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_166838653
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Dan houdt het simpelweg op
....
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 23:29:19 #256
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166838840
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Eigenlijk is het toch grappig als je wat te vieren hebt dat je alleen ongezonde meuk krijgt (drank, gebak, frituur, toast salades, worstsoorten, kaassoorten. en weet ik het allemaal.
Ongezond is toch wel en summum van gezellig en leuk ?
Tjah, wortels en komkommers zijn toch niet lekker :+

Kijk mee trouwens naar "het instituut" daar onderzochten ze of dikke mensen ook echt daadwerkelijk als gezelliger worden gezien. Was wel zo.

[ Bericht 8% gewijzigd door derLudolf op 22-11-2016 23:34:31 ]
pi_166838950
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Dan houdt het simpelweg op
....
Misschien. Ik hoop het niet...
Spoilers!
pi_166839020
Anorexia is zeer complex en in een relatief groot aantal gevallen dodelijk. Ik wil de uitzending nog wel terugkijken.
pi_166839186
quote:

Jij bedient je van de meest gangbare manier van leerlingen die echt dwars liggen op de kenmerkende standaard manier te antwoorden die verhoudingsgewijs weinig oplevert. Ik heb daar indertijd met psychologen en soortgelijke types hele discussies over gehad en ze laten merken dat zij met achterhaalde stof aankomen zetten die niet meer actueel is met de steeds mondiger jeugd van nu. Leerlingen kunnen soms heel wreed zijn, hardleers, ongevoelig voor zalvende woorden en al wat niet meer. ( want de Hollandse traditie is altijd dat je opvoedkundig bezig moet zijn) en dat vraagt dus een alternatieve aanpak die nu ongekend is, maar in mijn jeugd heel normaal.

Normaal als in " afgerekend worden op de harde manier " zodat je weet waar je staat. In mijn geval is dat ik het dus op zo een wijze doet dat niks aan te wensen overlaat ,en laat merken dat er met mij geen grappen worden gemaakt en als het niet genoeg is, je meer kan krijgen totdat je het begrijpt. Dat heet dus het recht van de sterkste.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2016 23:43:34 ]
pi_166839249
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Vork het volgende:

[..]

Wat is het grote voordeel van een ipad of ereader boven een boek? Vergroting van de letters? Groter contrast?

Ik heb hier de ballen verstand van, want geen bril, geen oogproblemen en perfect zicht vooralsnog en dat lijkt steeds meer een uitzondering te zijn...
Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergroten
pi_166840663
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
_O-

Ik wil 'Game Over' 8-)
pi_166841846
Druk. :O Kantoorgroetjes! :W
pi_166841912
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:17 schreef minilot het volgende:
Druk. :O Kantoorgroetjes! :W
:W zkh groetjes terug
  woensdag 23 november 2016 @ 06:59:52 #264
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_166841934
vroege klusjesmannen groetjes :D
pi_166841935
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:49 schreef Isabeau het volgende:

[..]

:W zkh groetjes terug
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:59 schreef gcjoel het volgende:
vroege klusjesmannen groetjes :D
Vroegevogelboks!

Morgen ookzo vroeg, maar dan voor dagje helpen in de bakkerij *O*
pi_166841938
Wat moet er ook alweer gebeuren, gcjoel? :)
pi_166841940
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Oef, dat is wel een heel onaangename combinatie.. :{
  woensdag 23 november 2016 @ 07:02:21 #268
3878 Vork
Manisch creatief
pi_166841945
Oh hoi, vanuit de fabriek :W. Lange dag vandaag.
  woensdag 23 november 2016 @ 07:04:05 #269
3878 Vork
Manisch creatief
pi_166841950
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:43 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergroten
Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?
pi_166841957
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo.. O+
  woensdag 23 november 2016 @ 07:11:47 #271
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_166841967
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:00 schreef minilot het volgende:
Wat moet er ook alweer gebeuren, gcjoel? :)
badkamer en toilet. Deze week wordt er getegeld en die meneer begint graag om 7 uur. Ook op mn vrije dag :'( Nja zo vroeg sporten dan maar! En voor lucky op pad :D
pi_166841987
Wij hebben vandaag ons kinderevenement. ;( Ik heb er echt geen zin in. :')
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 07:18:16 #273
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166841989
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....

Mogge :W
  woensdag 23 november 2016 @ 07:39:07 #274
3878 Vork
Manisch creatief
pi_166842058
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo.. O+
En duizendmaal liever loeivroeg dan tot diep in de nacht. Ookal was een uurtje meer slaap wel welkom geweest.
pi_166842196
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....

Al wordt ze daarmee nog geen president, vind ik het toch een fijn idee dat er meer mensen op haar en niet op die idioot hebben gestemd.
pi_166842255
Bijna in Duluth 8-)
pi_166842428
:W

Waarom kan ik nooit slapen als ik de dag erop niks heb? :(
  woensdag 23 november 2016 @ 08:58:52 #278
45206 Pietverdriet
pi_166842775
quote:

Tja, alleen is dat volledig irrelevant voor wie er president wordt
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 09:15:19 #279
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166843008
quote:

Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
pi_166843148
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:04 schreef Vork het volgende:

[..]

Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?
Toen had ik nog geen lees/+ afwijking. Toen keek ik alleen slecht in de verte (ben ook vrij braaf en stop meestal voor een rood stoplicht omdat ik niet kan inschatten hoe ver weg een auto is.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 23 november 2016 @ 09:25:51 #281
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_166843169
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
Nou ja er worden nu plotseling allerlei conclusies getrokken terwijl de vraag is of die conclusies op juiste gronden getrokken worden. De 'Pim-reflex' bijvoorbeeld.
pi_166843251
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.
pi_166843290
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...
pi_166843317
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...
Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30 ;)
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 09:45:55 #285
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166843424
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:31 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.
Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 09:47:12 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166843438
En Trump is tegen TTIP *O* das ook een goede zaak
pi_166843463
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30 ;)
dat zeg ik altijd ja, dat als hij 16 is we elke zondag om 6.00 ontbijten...Om die eerste 14 maanden slaapgebrek goed te maken..
pi_166843550
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 09:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)
Als hij zich aan de regels houdt wel ja.

Maar het electoral college is ook bedoeld om te voorkomen dat mensen als hij aan de macht komen en dat gaat ook niet werken.

We hebben te maken met een gewetenloze fascist. Anything could happen...
  woensdag 23 november 2016 @ 10:10:16 #289
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166843836
Ook gewoon maar 1 iemand die me mist als ik een paar dagen weg ben ....
-O-
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_166843861
Fiets leeft nog *O*
  woensdag 23 november 2016 @ 10:14:25 #291
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166843898
Ik ben weer vrijgelaten jah

Maar iig achterstand in studiewerk weer bijgewerkt, mooie boswandelingen gemaakt in de storm en mijn hoofd een -klein beetje- leger gekregen.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_166843912
quote:
11s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:14 schreef fietsie het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten jah

Maar iig achterstand in studiewerk weer bijgewerkt, mooie boswandelingen gemaakt in de storm en mijn hoofd een -klein beetje- leger gekregen.

Dat klinkt als een paar goede dagen. :)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:16:53 #293
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166843933
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Dat klinkt als een paar goede dagen. :)
Wat nog mooier is; ik weet gewoon dat ik in januari weer zo'n retraite kan doen.

Op deze manier krijg ik wel mooi steeds mijn grote opdrachten weggewerkt -en- kan ik niet alleen het verplichte maar ook het verdiepings studiemateriaal grondig doornemen.
pi_166843936
Golfer en Bluezz zijn ook al een tijdje weg.

En Fiets, wat een OUD post zeg...
  woensdag 23 november 2016 @ 10:18:12 #295
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166843949
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:

*zoekt waar het ergens over pamperdragende snotneuzende bler-kopjes gaat* ;)
pi_166843953
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:

Zit je mobiel? :)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:21:27 #297
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166844004
Overigens ben ik inmiddels een fan van AliExpress.com....

Werk vandaag thuis en er kwamen gewoon 3 obscure chinese pakketjes tegelijk met de post O+ O+ O+
pi_166844080
quote:
2s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]

Zit je mobiel? :)
nee, hoezo?

Ja, ik zag de PI wel!
pi_166844111
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

nee, hoezo?

Ja, ik zag de PI wel!
Ja, daar wilde ik inderdaad naar toe. ;)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:28:03 #300
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166844124
Mooi nieuws over de Tolheffing in Duitsland; die gaat alleen gelden op de autobahn.

Dus gewoon lekker slingerend binnendoorweggetjes naar de kerstmarkten en all will be good ;)
  woensdag 23 november 2016 @ 10:30:52 #301
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_166844178
VOL ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')