quote:Op zondag 20 november 2016 18:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ben benieuwd of het concurrentie is voor Hans Worst
Och, Fievel! Snif.quote:Op dinsdag 22 november 2016 04:06 schreef Isabeau het volgende:
An American Tail is al 30 jaar oudBoh, ik ben oud!
Meh, wat jammer dat het zo tegenviel!quote:Op dinsdag 22 november 2016 01:36 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[..]![]()
Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #8 Wijn & Sex & 'Duitse' Bratwursten!
Zo'n bijzondere kinderfilmquote:
Volgens mij niet.. Dus maar doorduimen dat het meevalt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 06:47 schreef computergirl het volgende:
Weten we al iets over vriendin van FFF?
Wat een matige kaartquote:Op dinsdag 22 november 2016 01:36 schreef Iwanius het volgende:
[ afbeelding ]
[..]![]()
Het grote "Waar gaan we nu weer eten Iwanius" topic #8 Wijn & Sex & 'Duitse' Bratwursten!
20 voor 8 een ongoddelijk tijdstipquote:Op dinsdag 22 november 2016 07:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
'Goedemorgen' trouwens op dit ongoddelijke tijdstip. Ik zit te wachten op de loodgieter die een boiler op komt hangen in de caravan. Ben ik midden in de nacht mijn bed uit gekomen, is hij 9 minuten te laat
Ik hoop dat jullie mij vermaken de komende uren want ik zit hier in mijn hoekje op de bank 'uit de weg te zitten'. En te hopen dat ik niet moet poepen.
Eerste week van februari. Maar ik realiseer me net dat ik 1 van mijn tentamens liever en makkelijker een week eerder had kunnen doen. Mja. Jammer dan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
20 voor 8 een ongoddelijk tijdstipValt toch best heel erg mee
Wanneer zijn de tentamens, Lonaa?
07.40 is toch best acceptabel?quote:Op dinsdag 22 november 2016 07:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
'Goedemorgen' trouwens op dit ongoddelijke tijdstip. Ik zit te wachten op de loodgieter die een boiler op komt hangen in de caravan. Ben ik midden in de nacht mijn bed uit gekomen, is hij 9 minuten te laat
Ik hoop dat jullie mij vermaken de komende uren want ik zit hier in mijn hoekje op de bank 'uit de weg te zitten'. En te hopen dat ik niet moet poepen.
Beetje gespreid is fijn jaquote:Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Lonaa het volgende:
Eerste week van februari. Maar ik realiseer me net dat ik 1 van mijn tentamens liever en makkelijker een week eerder had kunnen doen. Mja. Jammer dan.
Ik vind om 7 uur mijn bed uit echt wel midden in de nachtquote:Op dinsdag 22 november 2016 07:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
20 voor 8 een ongoddelijk tijdstipValt toch best heel erg mee
Wanneer zijn de tentamens, Lonaa?
De OU staat niet bekend om z'n flexibiliteit. Mja, t komt wel goe.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:03 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetje gespreid is fijn jaKan je niet bellen? Of is het echt zo zwart-wit
Ik heb wel eens na zitten denken over momenten in mijn leven dat ik 'dat is racistisch/je bent een racist' had kunnen zeggen als ik niet blank was geweest. Dat zijn nog aardig wat momenten waar ik zo snel op kon komenquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:02 schreef Isegrim het volgende:
Om even terug te komen op de racismekaart... Dat is denk ik gewoon het equivalent van een kind dat tegen zijn moeder roept 'Je houdt gewoon niet van mij!' / 'Je bent mijn echte moeder niet!'. Datgene roepen waarvan je denkt dat het 't hardste aankomt. Nog steeds wel dom en niet de handigste strategie...
Ik erger me een stuk meer aan 'Ik ben geen racist, maar [waterval van racistische bullshit volgt]'.
Als ik aan iemand zou vragen of ik de trein even uit mocht stappen en ik werd voor racist uitgemaakt, zou ik daar wel ondersteboven van zijn. Gekwetst denk ik ook. Want dat is iets dat ik uitdrukkelijk niet ben en waarvoor je je diep moet schamen als je het wel bent.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:02 schreef Isegrim het volgende:
Om even terug te komen op de racismekaart... Dat is denk ik gewoon het equivalent van een kind dat tegen zijn moeder roept 'Je houdt gewoon niet van mij!' / 'Je bent mijn echte moeder niet!'. Datgene roepen waarvan je denkt dat het 't hardste aankomt. Nog steeds wel dom en niet de handigste strategie...
Ik erger me een stuk meer aan 'Ik ben geen racist, maar [waterval van racistische bullshit volgt]'.
Mijn ervaring met bouwvakkers en andere mensen die iets aan mijn huis moeten komen doen is dat ze geen horloge hebben. Heb ze wel eens een uur te vroeg aan de deur gehad (dat kan dus ook nog) of gewoon uren te laat. Of helemaal niet. Dus als je nog veel mensen over de vloer gaat krijgen dat zou ik maar alvast beginnen met denken in tijdvlakken ipv exacte tijdstippenquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik vind om 7 uur mijn bed uit echt wel midden in de nacht![]()
Nog geen loodgieter. Misschien hadden we toch om 8 uur afgesproken. Ik hoop het want we hebben de halve caravan verbouwd voor hem dus hij moet wel komen vandaag.
Precies.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Als ik aan iemand zou vragen of ik de trein even uit mocht stappen en ik werd voor racist uitgemaakt, zou ik daar wel ondersteboven van zijn. Gekwetst denk ik ook. Want dat is iets dat ik uitdrukkelijk niet ben en waarvoor je je diep moet schamen als je het wel bent.
En dat was nu net de bedoeling van die zin. Terwijl hij de zak hooi was en niet jij.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Als ik aan iemand zou vragen of ik de trein even uit mocht stappen en ik werd voor racist uitgemaakt, zou ik daar wel ondersteboven van zijn. Gekwetst denk ik ook. Want dat is iets dat ik uitdrukkelijk niet ben en waarvoor je je diep moet schamen als je het wel bent.
Ouch, dat is nergens fijn voor. Niet voor lezen, niet voor auto rijden, niet voor tv kijken. Dus binnen 2 weken weer goed zichtquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:08 schreef Lonaa het volgende:
Ik kan trouwens niet wachten op mijn nieuwe brilDuurt nog 13 dagen
Maar man, ik had al tijden het idee dat ik kut zag met mijn huidige bril, en dat bleek ook zo gisteren.
Jaquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:10 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ouch, dat is nergens fijn voor. Niet voor lezen, niet voor auto rijden, niet voor tv kijken. Dus binnen 2 weken weer goed zicht
Ik moet ook nog steeds een bril. Ik wil nietquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:12 schreef Lonaa het volgende:
JaHet is 'maar' een half punt, van -1,25 naar -1,75 in mijn rechteroog. Maar mijn linkeroog doet bijna niks want die is stuk, en dan is het behoorlijk
Ik zat gisteren op die stoel en hij had dat ding goed ingesteld en toen riep ik: 'HOLY SHIT wat duidelijk'
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Ietwat oncharmante nieuwebrilfoto zodat mensen er een mening over konden hebben:Is dat +10 filters of is je huid echt zo perzikachtig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En prima bril
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
Bwehehehe. Ja hoor. Ik heb de eerste jaren toen ik een bril had ook gedaan alsof ik geen bril hadd.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik moet ook nog steeds een bril. Ik wil nietRoss denkt dat dat sexy zou staan. Ik vind een bril stom. Maar niet bij jou
(was dat overtuigend genoeg?)
Geen filters. Ja.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Is dat +10 filters of is je huid echt zo perzikachtig?
En prima bril
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Mijn ervaring met bouwvakkers en andere mensen die iets aan mijn huis moeten komen doen is dat ze geen horloge hebben. Heb ze wel eens een uur te vroeg aan de deur gehad (dat kan dus ook nog) of gewoon uren te laat. Of helemaal niet. Dus als je nog veel mensen over de vloer gaat krijgen dat zou ik maar alvast beginnen met denken in tijdvlakken ipv exacte tijdstippenSterkte.
quote:
Als je er aan gewend bent voel je m niet meer. Ik stap er wel eens mee onder de douche.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb overigens geen problemen met wat andere mensen vinden. Het lijkt mij gewoon stom en lastig. Zo'n ding dat dan steeds op je neus en oren steunt en waar je aan moet denken en opbergen en schoonmaken en alles lijkt me stom. Behalve wat helderder zien dan, dat is wel fijn
Ik vond je zo schattig gisteren.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:18 schreef minilot het volgende:
Lonaa heeft zo'n fijn mondje om te zien!![]()
En die bril staat uitstekend!
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:13 schreef Lonaa het volgende:
Ietwat oncharmante nieuwebrilfoto zodat mensen er een mening over konden hebben:Goeie brilSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zo'n half punt kan echt een hoop verschil maken ja, heel fijn.
Spoilers!
Thanks.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Goeie brilZo'n half punt kan echt een hoop verschil maken ja, heel fijn.
Had ik als puber ookquote:Op dinsdag 22 november 2016 08:19 schreef minilot het volgende:
Grmbl, die jonkies ook met hun babybilletjeshuidjes!![]()
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:18 schreef Lonaa het volgende:
En mijn huid, mja. Ik krijg complimenten over mijn huid.wtf. Ik ging foundation kopen omdat ik best wel snel rood wordt, zei de mevrouw in de winkel 'jij hebt geen foudation nodig' en ging ze collega's roepen om naar mn huid te kijken.
Dit is fijn zo vlak voor het slapen gaanquote:
Ik word er ontzettend meancholisch van.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dit is fijn zo vlak voor het slapen gaan
Ik kijk de clip eigenlijk niet, maar ze heeft een mooie zwevende stem. Het voelt heel persoonlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:24 schreef Lonaa het volgende:
Ik word er ontzettend meancholisch van.Die videoclip. Pfff. Tranen in mn ogen hierzo.
Ja.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kijk de clip eigenlijk niet, maar ze heeft een mooie zwevende stem. Het voelt heel persoonlijk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ugh, ik moet er wel echt uit nu!
Adieu mensen! L_S, succes met de loodgieter!
Let me see you stripped down to the bone
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:26 schreef minilot het volgende:
Bwahaha, je bril 'netjes opbergen'
Moment, ik -klik- even naast mijn bed nu:Ik donder die van mij altijd op tafel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adieu mensen! L_S, succes met de loodgieter!
Sterkheidsbaas van alles.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:26 schreef minilot het volgende:
Bwahaha, je bril 'netjes opbergen'
Moment, ik -klik- even naast mijn bed nu:HerkenbaarSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Adieu mensen! L_S, succes met de loodgieter!.
Same here.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:25 schreef Lonaa het volgende:
Ik smeer ook eigenlijk nooit foundation. Heel soms, als ik uitga. Omdat belachelijk rode wangen.
Instant aandrang altijd, in dit soort situatiesquote:Op dinsdag 22 november 2016 07:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
En te hopen dat ik niet moet poepen.
Thuis heb ik m niet op met douchen, maar op vakantie vaak wel.quote:Op dinsdag 22 november 2016 09:15 schreef mjan het volgende:
Is dat raar dan, douchen met bril?Ik doe dat altijd, of snel lenzen inproppen, maar in ieder geval *iets*, zodat ik zie wat ik doe.
Het gaat nog goedquote:Op dinsdag 22 november 2016 09:18 schreef mjan het volgende:
[..]
Instant aandrang altijd, in dit soort situaties
Mensen die claimen racistisch te worden door handelen van een specifiek iemand met een kleurtje.quote:Op dinsdag 22 november 2016 08:02 schreef Isegrim het volgende:
Ik ben een keer naar de badkamer gekropen om mijn lenzen in te doen, omdat iemand mijn bril had verplaatst terwijl ik sliepquote:Op dinsdag 22 november 2016 09:21 schreef Kaatje1 het volgende:
En de bril ligt op mijn nachtkastje. Laatst had een van de katten 'm eraf gemept en dus grote paniek. Eerst op zoek naar de reserve bril en toen de goede zoeken.
Geen lenzen ;-) Hier in huis weet ik dan de weg wel, maar als ik ergens anders ben durf ik eigenlijk geen stap te verzetten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 09:33 schreef mjan het volgende:
[..]
Ik ben een keer naar de badkamer gekropen om mijn lenzen in te doen, omdat iemand mijn bril had verplaatst terwijl ik sliep
Wat fijn, zo'n vrije dag! Het is ook nog eens schitterend weer, genoeg leuke dingen te bedenken.
quote:
Ik herken dit en beantwoorde dit nou niet zoals de meeste mensen doen, uit angst om als racist te worden neergezet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:38 schreef kwakz0r het volgende:
Leuk Sarabi!
Verder eens met LHO. Ik heb op een zwarte school in amsterdam gewerkt en daar trokken boze jongetjes heel vaak de racismekaart. Maar idd vooral omdat ze dachten mij daarmee te kwetsen, zoals pubers dat doen.
Jeutje, dat klinkt allemaal heel professioneel zeg! Hoeveel optredens hebben jullie? En komt jullie optreden ook op de omroep zodat wij kunnen kijken? Ik kon jou op de foto's niet terugvinden :-)quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:51 schreef AnneX het volgende:
[..]wat een opluchting.
Gister een berichtje dat de koorrep's met een uurtje per week worden uitgebreid: eerder beginnen en later eindigen.
De week voor kerst 'wonen' wij ongeveer in het theater.
Leuk, dat de omroep korte filmpjes plaats van the making of...
Nu dagelijks een half uurtje oefenen mt koptelefoon, telefoon voor de muziek om mee te galmen en de ipad voor mijn neus voor de bladmuziek.
* nooit ambitie gehad om artiest te worden.![]()
Hopelijk meer duidelijkheid op korte termijn voor je vriendin, FFT.
Oh ja, bril op nachtkastje: het is écht prettig hoor Isa een bril! en het went snel.
De cast zijn +/- 80 amateurs en het productieteam zijn 5 jonge professionele jķnge mensen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Jeutje, dat klinkt allemaal heel professioneel zeg! Hoeveel optredens hebben jullie? En komt jullie optreden ook op de omroep zodat wij kunnen kijken? Ik kon jou op de foto's niet terugvinden :-)
Aha. En wanneer zijn de optredens? Ga ik eens kijken of ik kan komen. Zal in ieder geval een heel stuk beter zijn dan het carnavalsgala van zaterdagquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:01 schreef AnneX het volgende:
[..]
De cast zijn +/- 80 amateurs en het productieteam zijn 5 jonge professionele jķnge mensen.
Er komt vast een yt link.
Op de rep.foto's schuil ik mooi weg achter anderen ķf bewoog mijn hoofd.![]()
De trein stopt naast het theater
Succes met de gordijnen, dat vond ik het enige handige aan een badkuip.
Zelf lag ik er nooit in.
Helaasch voor jou.Gaat vast nog lukken. Mini?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aerosmith staat op mijn 'daar wil ik heel graag naar een concert van' lijst. En nu doen ze blijkbaar ineens een afscheidstour. Dichtstbijzijnde concert is Keulen en goedkoopste kaartje 80 euro. En ik ken niemand die mee wil.
Ach, die draait hier om de dag of zo.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een vaatwasser kan ik echt nooit meer missen. Ik was nu 7 weken ofzo af en het voelt echt middeleeuws.
Eens. De rest kan ik wel missen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
Een vaatwasser kan ik echt nooit meer missen. Ik was nu 7 weken ofzo af en het voelt echt middeleeuws.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb nog nooit een vaatwasser gehad. Of, jawel. De duutser...
een vaatwasser is als climate control in de auto, eenmaal aan begonnen snap je niet waarom je er niet eerder aan begonquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:21 schreef Jagärtrut het volgende:
Ik heb nog nooit een vaatwasser gehad. Of, jawel. De duutser...
En nog energiezuiniger dan op de hand afwassen ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een vaatwasser is als climate control in de auto, eenmaal aan begonnen snap je niet waarom je er niet eerder aan begon
Afscheidstour als in een echt afscheid of komt in 2019 the farewell tour?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Aerosmith staat op mijn 'daar wil ik heel graag naar een concert van' lijst. En nu doen ze blijkbaar ineens een afscheidstour. Dichtstbijzijnde concert is Keulen en goedkoopste kaartje 80 euro. En ik ken niemand die mee wil.
Absoluut. Al is de airco (heb geen cc) in mijn auto ook kapot.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
een vaatwasser is als climate control in de auto, eenmaal aan begonnen snap je niet waarom je er niet eerder aan begon
Vaatwassers, wasmachine, droger in huis, cc, abs, esp etc in da auto, ik vind het heerlijk, luxe is fijnquote:Op dinsdag 22 november 2016 12:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Absoluut. Al is de airco (heb geen cc) in mijn auto ook kapot.
Eensch. Was het eerste dat ik kocht toen ik introk bij mijn lief. En daarna een wasdroger.quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:12 schreef Lucky_Strike het volgende:
AC in de auto hebben. Ik zou ook wel graag cruise control in de auto willen...quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:23 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een muzieklinkje van AnneX! Het is niet waar!quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:09 schreef AnneX het volgende:
Staat het niet in de link?
Anders laat ik het nog weten.
Een vaatwasser kan ik missen, alleen het wolprogramma van de wasmachine: alle kleding ._O_
Nu heb ik ook eens een muziek linkje
O, de mijne smult gelukkig juist van zulks!quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:01 schreef morgane het volgende:
Heerlijk om te kijken inderdaad. Tikje duister, sensueel... Helaas hoef ik bij mijn man niet aan te komen met zulkse vage shizzle.
Ik heb toevallig dit weekend een wasdroger gekocht. Gisteren meteen na levering gebruikt. Heerlijk! Ik zal hem alleen in de winter gebruiken, maar wat een feest zeg!quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:40 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Eensch. Was het eerste dat ik kocht toen ik introk bij mijn lief. En daarna een wasdroger.
Surround View van Mercedes is ook een gaaf stukkie luxequote:Op dinsdag 22 november 2016 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vaatwassers, wasmachine, droger in huis, cc, abs, esp etc in da auto, ik vind het heerlijk, luxe is fijn
Ik rij altijd op de Cruise eigenlijkquote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
AC in de auto hebben. Ik zou ook wel graag cruise control in de auto willen...
Neem dan vooral adaptive cruise control, dat is goddelijk in de file, stapvoets rijden icm een automaat.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:04 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
AC in de auto hebben. Ik zou ook wel graag cruise control in de auto willen...
Niet iedereen rijdt in een dikke moffenbak.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem dan vooral adaptive cruise control, dat is goddelijk in de file, stapvoets rijden icm een automaat.
Mijn Mercedes heeft dat ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:20 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neem dan vooral adaptive cruise control, dat is goddelijk in de file, stapvoets rijden icm een automaat.
Een A3 is geen 'dikke moffenbak'quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:22 schreef MCH het volgende:
[..]
Niet iedereen rijdt in een dikke moffenbak.
Ben jij het mannetje van Piet? Ik zie dat zelfs Suzuki en Hyundai het aanbieden. Nou ja, uiteindelijk sta ik liever niet te genieten van mijn acc in de file.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een A3 is geen 'dikke moffenbak'
Dikke mof slaat waarschijnlijk op mijquote:Op dinsdag 22 november 2016 13:24 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een A3 is geen 'dikke moffenbak'
Setlist.fm heeft altijd alles paraat, ook Placebo...quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Hee, staat de setlist van Placebo van afgelopen weekend toevallig ergens? Ben wel benieuwd?
(Kan zelf ook wel zoeken, maar ik dacht, misschien heb je iets paraat)
Waarvoor gebruik jij zo vaak ijs dan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
Magnetron gebruik ik nooit, IJsmachine heel erg vaak, en als ik iets kan aanraden is het een koelkast die ook een ijskoud water kraan heeft en een ijsblokjesmaker
Haha nee hoor. ACC klinkt als een dure optie.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dikke mof slaat waarschijnlijk op mij
Ben nog nooit alleen naar een concert geweest maar 5 uur alleen in de auto zitten spreekt me sowieso niet aan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:18 schreef minilot het volgende:
L_S, voor Aerosmith ben ik echt niet te porren - sorry!
Maar vind het het vervelend dan, alleen naar een concert? Ik vind dat, qua opgaan in de muziek, zelf juist wel prima
Dan had ie die spatie weg moeten latenquote:Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dikke mof slaat waarschijnlijk op mij
Dan ga je met de treinquote:Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben nog nooit alleen naar een concert geweest maar 5 uur alleen in de auto zitten spreekt me sowieso niet aan.
Thanks, kende ik niet!quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:29 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Setlist.fm heeft altijd alles paraat, ook Placebo...
Ah ja, dat laatste kan ik me dan wel weer voorstellen. Even niet bij stil gestaan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:32 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ben nog nooit alleen naar een concert geweest maar 5 uur alleen in de auto zitten spreekt me sowieso niet aan.
IJsklontjes bedoel je?quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:30 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Waarvoor gebruik jij zo vaak ijs dan?
Ik heb het niet eens meer in de vriezer.
Daarvoor heb ik stevige platte koelzakjes in de vriezer liggen, die altijd bevroren zijn. Daar gooi ik er één of meer van in een bak water (of meestal: in een met water gevulde gootsteen: instant ijswater. Na gebruik weer terug de vriezer in.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IJsklontjes bedoel je?
Om zaken te koelen, geforceerd koelen van zaken voor ik ze invries, geblancheerde groenten in ijswater om garen te stoppen, frisdrank van ijs te voorzien, warme vloeistof waar ik gelatine in heb gedaan snel te koelen zodat het begint op te stijven zodat er bv geslagen room doorheen kan als ik een bavaroise maak. Ik wil in de keuken niet alleen snel dingen warm kunnen maken maar ze ook snel kunnen terugkoelen.
Ligt aan het merk auto en wat voor een uitvoering je kiest, zou me niet verbazen als het net als ESP over een aantal jaar verplicht is.quote:Op dinsdag 22 november 2016 13:30 schreef MCH het volgende:
[..]
Haha nee hoor. ACC klinkt als een dure optie.
Dat kan ook, je kan was ook ophangen, en de vaat met de hand doen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:01 schreef minilot het volgende:
[..]
Daarvoor heb ik stevige platte koelzakjes in de vriezer liggen, die altijd bevroren zijn. Daar gooi ik er één of meer van in een bak water (of meestal: in een met water gevulde gootsteen: instant ijswater. Na gebruik weer terug de vriezer in.
Oh, ik zie die koelzakjes eigenlijk niet per se als minder snel/praktisch dan een ijsklontjesdispenser in je koelkast!quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat kan ook, je kan was ook ophangen, en de vaat met de hand doen.
Ik heb alleen dat de auto automatisch het gas loslaat als ik te snel op mijn voorganger afrijdt (in te stellen in drie 3 gevoeligheden) en dat er een lampje brandt als er een voorganger rijdt (handig bij dichte mist). Volgens de wiki van acc een verlengstuk daarvan. Begrijp ik goed dat jouw auto automatisch snelheid terugneemt als je voorliggers b.v. bij een baustelle 60 gaan rijden en eind baustelle weer teruggaat naar je daarvoor ingeschakelde cruisesnelheid?quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ligt aan het merk auto en wat voor een uitvoering je kiest, zou me niet verbazen als het net als ESP over een aantal jaar verplicht is.
Om met Bill Bryson te spreken, ice is not a luxery itemquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:08 schreef minilot het volgende:
[..]
Oh, ik zie die koelzakjes eigenlijk niet per se als minder snel/praktisch dan een ijsklontjesdispenser in je koelkast!
Als het gaat om snel terugkoelen van warme zaken dan.
In je glas cola schiet zo'n zakje niet echt op.![]()
Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.quote:Op dinsdag 22 november 2016 11:52 schreef Iwanius het volgende:
[..]
Ik herken dit en beantwoorde dit nou niet zoals de meeste mensen doen, uit angst om als racist te worden neergezet.
Ik vroeg altijd waarom ze altijd de racismekaart trekken als ze hun zin niet krijgen? Vaak dan kreeg je iets van: "dat doe ik niet want...."( en dan kwam er een of ander dom onsamenhangende leugen als verweer) waarop ik dan heel fijn piet leuterig ze op hun eigen woorden ging pakken en wel zo dat zij ineens als de racist werden neergezet die doelbewust, en ten eigen voordeel, anderen wil kwetsen om vooral de zin te krijgen.
En als je dat in een groep zo stelt, en laat zien dat 1 persoon voordeel wil trekken voor zichzelf met leugens, en dat ook ten koste gaat van de groep, dan keert ineens de hele groep tegen zo iemand en heb je precies wat je wil: Het slachtoffer wordt ineens dader/ opgejaagde.
Ik kan je vertellen dat als iemand zo vernederd wordt met woorden, dit als een lopend vuurtje door een klas en school gaat en zo iemand dan heel erg beschamend rondloopt en nooit meer in jouw nabij zijn de racismekaart gaat trekken.
quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ingaan op zo'n opmerking oo dat moment leidt tot niets, het gaat namelijk alleen om de boosheid op de situatie/onmacht. Dus ik nam het vooral niet persoonlijk, reageerde er niet inhoudelijk op en de rest van de klas snapte prima dat dit geen kwestie van racisme was.
'Geen discussie T, ik zie je na de les'
Tegen de klas: 'zo, waar waren we gebleven'
Na de les blijkt vaak dat een jongen denkt dat je de pik op hem hebt. Vaak kan ik goed uitleggen dat bepaald gedrag zorgt dat ik meer op hem let. Dat dat misschien ook wel oneerlijk voelt, en hoe hij behandeld wil worden en hoe ik behandeld wil worden. Geloof me, daar leert een kind meer van hoor dan van vernederd worden voor de klas.
Correct, ik blijf de voorganger op een bepaalde afstand volgen (die groter wordt naarmate de snelheid hoger wordt). Bij spitsrijden en zeker file rijden is dat icm een automaat een zeer rustgevend feature.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:10 schreef MCH het volgende:
[..]
Ik heb alleen dat de auto automatisch het gas loslaat als ik te snel op mijn voorganger afrijdt (in te stellen in drie 3 gevoeligheden) en dat er een lampje brandt als er een voorganger rijdt (handig bij dichte mist). Volgens de wiki van acc een verlengstuk daarvan. Begrijp ik goed dat jouw auto automatisch snelheid terugneemt als je voorliggers b.v. bij een baustelle 60 gaan rijden en eind baustelle weer teruggaat naar je daarvoor ingeschakelde cruisesnelheid?
Blokjes die dan bij het drinken tegen je tanden knallen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef minilot het volgende:
Ik heb liever geen ijs in mijn drinken, maar als ik daar wél van zou houden vond ik het ongetwijfeld ook handig.
O, dat vind ik niet zozeer hinderlijk. Ik proef alleen minder van dat wat ik drink als het té koud is.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:13 schreef MCH het volgende:
[..]
Blokjes die dan bij het drinken tegen je tanden knallen.
IJswater om de sla in te leggen, wordt ie weer knapperig vanquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef minilot het volgende:
Ik heb liever geen ijs in mijn drinken, maar als ik daar wél van zou houden vond ik zo'n ding als Piet in zijn koelkast heeft ongetwijfeld ook handig.
Ja, dat wel. Maar dat doe ik dus met een bak koud water + zo'n bevroren koelzakje. Zelfde toepassing.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:14 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
IJswater om de sla in te leggen, wordt ie weer knapperig van
Alleen hinderlijk als je bepaalde bieren bestelt in horeca waar maar 1 koelingstemperatuur is. Gaat niet om ijsblokjes wel om te koud drinken.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:14 schreef minilot het volgende:
[..]
O, dat vind ik niet zozeer hinderlijk. Ik proef alleen minder van dat wat ik drink als het té koud is.
Ja, maar persoonlijk vind ik dus dat vloeistoffen hinderlijk koud worden van ijs.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef MCH het volgende:
[..]
Alleen hinderlijk als je bepaalde bieren bestelt in horeca waar maar 1 koelingstemperatuur is. Gaat niet om ijsblokjes wel om te koud drinken.
Helemaal mee eens! Ik ben zo blij met mensen hier die zo kunnen neerzetten wat ik bedoel maar het zelf niet zo goed onder woorden kan brengenquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.
Ingaan op zo'n opmerking oo dat moment leidt tot niets, het gaat namelijk alleen om de boosheid op de situatie/onmacht. Dus ik nam het vooral niet persoonlijk, reageerde er niet inhoudelijk op en de rest van de klas snapte prima dat dit geen kwestie van racisme was.
Na de les blijkt vaak dat een jongen denkt dat je de pik op hem hebt. Vaak kan ik goed uitleggen dat bepaald gedrag zorgt dat ik meer op hem let. Dat dat misschien ook wel oneerlijk voelt, en hoe hij behandeld wil worden en hoe ik behandeld wil worden. Geloof me, daar leert een kind meer van hoor dan van vernederd worden voor de klas.
Ik snap je gevoel.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:17 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, maar persoonlijk vind ik dus dat vloeistoffen hinderlijk koud worden van ijs.
Same here. Ik vind brillen zo leuk! Zou er zonder problemen eentje dragen. Heb echter een +25%-zicht. Dus voordat ik een kek brilleke nodig heb, zijn we een halve eeuw verder, vrees ik.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:28 schreef gcjoel het volgende:
Ik vind brillen mooi staan. Wilde er zelf ook altijd een! goede ogen
Heb liever iedere keer vers ijs als ik er sla ofzo in leg, dan een x maal gebruikt zakje.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:15 schreef minilot het volgende:
[..]
Ja, dat wel. Maar dat doe ik dus met een bak koud water + zo'n bevroren koelzakje. Zelfde toepassing.
Ik gebruik vaak zat ijswater (ook om bijvoorbeeld hete fudge en toffee koud in te kloppen), maar doe dat dus zonder ijsklontjes![]()
Oh dat heb ik ook (verziend en in de verte een +x% zicht). Sinds ik gebaard heb is t wel iets achteruit gegaan...quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:07 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Same here. Ik vind brillen zo leuk! Zou er zonder problemen eentje dragen. Heb echter een +25%-zicht. Dus voordat ik een kek brilleke nodig heb, zijn we een halve eeuw verder, vrees ik.
Een kwart beter zien dan zichtgemiddelde zou ik niemand aanraden, trouwens. Geen detail ontgaat je en dat is gek genoeg reuze onhandig. Mijn man vindt het onderweg wel handig. Ik kan verkeersborden lezen nog voor ze zijn aangelegd, zeg maar.
Ik was de zakjes wel af voordat ze weer terug in de vriezer gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb liever iedere keer vers ijs als ik er sla ofzo in leg, dan een x maal gebruikt zakje.
Geen idee wat ik hier vanavond ga maken. Gister hadden we soep op basis van tomaat en kidneybonen met sinaasappel (sap+rasp), sjalot, koriander, gemalen mengsel van komijn + guajillo + ancho, creme fraiche, knoflook (niet te veel), Chipottle-tabasco met wat mais.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond hebben we in bouillon gepocheerd staartstuk met mierikswortelsaus en frankfurter groene saus. Daarbij peen, pastinaak en peterselie aardappels.
Jum
(Idee van Rick Steins lange weekeinden, in Wenen)
Als je wat zout door je water heen doet, wordt je zakje in je toekomstige ijswater nog veel kouderquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was de zakjes wel af voordat ze weer terug in de vriezer gaan natuurlijk.
Het zijn gesealde zakjes met een speciaal soort vloeistof erin, geen dingen die ik zelf kan hervullen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je wat zout door je water heen doet, wordt je zakje in je toekomstige ijswater nog veel kouder
Die zijn toch om wonden te koelen en niet om in de keuken te gebruiken?quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Het zijn gesealde zakjes met een speciaal soort vloeistof erin, geen dingen die ik zelf kan hervullen.
Die van mij zijn voor keukengebruik. Komen van horecagroothandel.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die zijn toch om wonden te koelen en niet om in de keuken te gebruiken?
Euh?quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Als je wat zout door je water heen doet, wordt je zakje in je toekomstige ijswater nog veel kouder
Pekelwater met alginaat waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:20 schreef minilot het volgende:
[..]
Het zijn gesealde zakjes met een speciaal soort vloeistof erin, geen dingen die ik zelf kan hervullen.
Als je een zakje met water neemt, daar zout bij doet, invriest, en het dan gebruikt zoals mini haar zakje, dan zal het zout forceren het ijs te smelten waardoor je meer energie = warmte onttrekt, en heb je sneller kouder ijswater (en in dat geval zonder dat je ijswater zout wordt).quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh?
Als je een bak met ijsklontjes en wat water voorziet van veel zout bereik je tot wel -20, maar ik begrijp niet zo goed wat jij bedoeld? Het water in de zakjes voorzien van zout?
Ah oke, nog nooit gezienquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:23 schreef minilot het volgende:
[..]
Die van mij zijn voor keukengebruik. Komen van horecagroothandel.
Ik snap het ook niet zo goed, het enige wat je bereikt met toevoegen van zout is dat het vriespunt onder nul komt te liggen. Maar bevroren kraanwater van -21 is net zo koud als bevroren pekelwater van -21quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Euh?
Als je een bak met ijsklontjes en wat water voorziet van veel zout bereik je tot wel -20, maar ik begrijp niet zo goed wat jij bedoeld? Het water in de zakjes voorzien van zout?
Neem twee bakken met ijs van -21, gooi in één bak een paar eetlepels zout en roer dit door het ijs. Hang in beide bakken een thermometer, en de bak met het zout zal kouder wordenquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik snap het ook niet zo goed, het enige wat je bereikt met toevoegen van zout is dat het vriespunt onder nul komt te liggen. Maar bevroren kraanwater van -21 is net zo koud als bevroren pekelwater van -21
Zo klopt ie, bij -21 zal het effect verwaarloosbaar zijn, bij -5 zal je het naar de -20 krijgenquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Neem twee bakken met ijs van -5 gooi in één bak een paar eetlepels zout en roer dit door het ijs. Hang in beide bakken een thermometer, en de bak met het zout zal kouder worden
Bij -21 blijft het principe van het versnelde ontdooien (en dus meer energie=warmte onttrekken) toch gewoon overeind?quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo klopt ie, bij -21 zal het effect verwaarloosbaar zijn, bij -5 zal je het naar de -20 krijgen
Hoeveel ijsblokjes kan die koelkast van jou eigenlijk per keer produceren? Of is er een soort voorraad bak?quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:32 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zo klopt ie, bij -21 zal het effect verwaarloosbaar zijn, bij -5 zal je het naar de -20 krijgen
Ik zou zeggen, probeer het eens. Vriespunt van zout water is -20quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Bij -21 blijft het principe van het versnelde ontdooien (en dus meer energie=warmte onttrekken) toch gewoon overeind?
Hij produceert continue, voorraad in een bak. Denk een klont of 10 per uur.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:41 schreef Bramito het volgende:
[..]
Hoeveel ijsblokjes kan die koelkast van jou eigenlijk per keer produceren? Of is er een soort voorraad bak?
Ik heb zelf altijd zakken ijsklompen.
Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn linkerzicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en was verbaasd dat de reeks op het bord al ten einde was. En dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:14 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oh dat heb ik ook (verziend en in de verte een +x% zicht). Sinds ik gebaard heb is t wel iets achteruit gegaan...
Dat is wel mooi. Jammer dat wij vooral in de zomer chloor water hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hij produceert continue, voorraad in een bak. Denk een klont of 10 per uur.
Nou ik wil jouw ogen wel hoor. Hier helaas -8,5 en lui oog met soms 90% en soms 100% zicht (wat dat ook mag betekenen).quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn zicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.
Help een koolstoffilter daar tegen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:01 schreef Bramito het volgende:
[..]
Dat is wel mooi. Jammer dat wij vooral in de zomer chloor water hebben.
Ja, maar geen zin in. het valt tegenwoordig ook wel mee, maar je wil het niet in je ijs. Gewoon flessenwater om the drinken en ijsklompen (die zijn fantastisch!) uit de supermarkt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:03 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Help een koolstoffilter daar tegen?
Tja, ik weet het niet. Denk dat géén afwijking benijdenswaardig is. Ik heb geen idee of jouw waarden heel lastig zijn. Ik heb echt 0,0 verstand van afwijkingen in slecht zien. Kun je niet laseren, of zoiets?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:01 schreef Bramito het volgende:
[..]
[..]
Nou ik wil jouw ogen wel hoor. Hier helaas -8,5 en lui oog met soms 90% en soms 100% zicht (wat dat ook mag betekenen).
Zit een koolfilter in de koelkast (samsung, dus hij zal wel ontploffen)quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:07 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ja, maar geen zin in. het valt tegenwoordig ook wel mee, maar je wil het niet in je ijs. Gewoon flessenwater om the drinken en ijsklompen (die zijn fantastisch!) uit de supermarkt.
Ik wil de helft wel overnemen. Beide ogen -12 (al is 1 nu iets minder) en ook een zware lees afwijking. Behandelen niet mogelijk (zou een soort proberen worden, en daar heb geen zin in) en brilcorrectie levert tussen de 40-60% zicht op.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:01 schreef Bramito het volgende:
[..]
[..]
Nou ik wil jouw ogen wel hoor. Hier helaas -8,5 en lui oog met soms 90% en soms 100% zicht (wat dat ook mag betekenen).
Ik heb ook geen bril, niet nodig ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:31 schreef minilot het volgende:
Mijn ogen hangen rond de -5. Wat een hoop blinde kippies hier in de SC!Gelukkig hebben we Duderinnetje ter compensatie
Oh ook dichtbij! Dat is wel apart idd! Ik had als twintiger ook dichtbij nog bovengemiddeld zicht maar nu ik in de dertig ben wordt dat slechter. Ik zit nu op +0/+0,25 (voor mijn gevoel was het heel slecht geworden) maar daar krijg je geen bril voor.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zie dichtbij en veraf zeer bovengemiddeld. De oogartsen staan voor een raadsel. Het werd ook niet geloofd, toen ik de oogtest deed (ik deed een oogtest in het ziekenhuis omdat ik wat zwarte vlekken in mijn linkerzicht heb. Waar ik geen last van heb, maar die de huisarts toch wilde laten onderzoeken.) Ik dreunde de kleinste lettertjes op en was verbaasd dat de reeks op het bord al ten einde was. En dat was zeker voor mijn leeftijd niet gewoon. Ik zit al in de categorie die doorgaans slechter gaat zien. Ben wel benieuwd hoe het verder zal gaan. Van het superscherpe zicht wil ik best afscheid nemen. Je hebt er niet zo veel aan, behalve ergernis.
Nee geen opties, boeit ook verder niet, Ik heb al 36 jaar een bril.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:09 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Tja, ik weet het niet. Denk dat géén afwijking benijdenswaardig is. Ik heb geen idee of jouw waarden heel lastig zijn. Ik heb echt 0,0 verstand van afwijkingen in slecht zien. Kun je niet laseren, of zoiets?
Oh, dan wordt het opeens wel een interessante optie. Jammer dat het zo'n dubbeldeur model moet zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zit een koolfilter in de koelkast (samsung, dus hij zal wel ontploffen)
Tsja, het went. Ik heb al een bril (nou ja, en later lenzen) sinds mijn vijfde ofzo. Als ik uit bed stap zet ik mijn bril op. En als mijn bril elders is, dan loop ik in volstrekte wazigheid naar mijn lenzen, die in de badkamer liggen. In- of uitdoen van lenzen kost tien seconden. Ik denk eigenlijk nooit: 'wat lastig, ik laat mijn ogen laseren'. Ik ondervind er eigenlijk helemaal geen hinder van. Goed, ik kan niet naar buiten zonder bril of lenzen want dan zie ik geen klap*, maar een bril opzetten of lenzen indoen kost dusdanig weinig moeite dat ik daar gewoon nooit bij stilsta.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:17 schreef MadMaster het volgende:
Als ik de oogsterktes hier lees, dan vraag ik me af hoe dat zonder hulpmiddelen is.
Met mijn reletatief beperkte oogafwijking word ik al gestoord zonder lenzen...
Ik zie op afstand ook met bril niet perfect, dus ik herken mensen vaak door de manier waarop ze lopen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:17 schreef MadMaster het volgende:
Min 1,75 en 2 hier.
Draag daarvoor contactlenzen, maar voor dichtbij dan ook een leesbril.
Zonder lenzen kan ik prima zonder hulpmiddelen lezen.
Heb eind vorig jaar variofocus lenzen geprobeerd, maar dat werkt niet.
Beetje schipperen tussen veraf en dichtbij, allebei net niet.
Als ik de oogsterktes hier lees, dan vraag ik me af hoe dat zonder hulpmiddelen is.
Met mijn reletatief beperkte oogafwijking word ik al gestoord zonder lenzen...
Da's toch niet te doen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Tsja, het went. Ik heb al een bril (nou ja, en later lenzen) sinds mijn vijfde ofzo. Als ik uit bed stap zet ik mijn bril op. En als mijn bril elders is, dan loop ik in volstrekte wazigheid naar mijn lenzen, die in de badkamer liggen. In- of uitdoen van lenzen kost tien seconden. Ik denk eigenlijk nooit: 'wat lastig, ik laat mijn ogen laseren'. Ik ondervind er eigenlijk helemaal geen hinder van. Goed, ik kan niet naar buiten zonder bril of lenzen want dan zie ik geen klap*, maar een bril opzetten of lenzen indoen kost dusdanig weinig moeite dat ik daar gewoon nooit bij stilsta.
*ongeveer zoiets:
[ afbeelding ]
Haha, correct! Maar een bril opzetten kost één seconde. Lenzen indoen tien seconden. Dus boeieh.quote:
Bij sommige zaken, zoals bijv. autorijden, is het toch wel handig dat je veraf wat kan zien.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:31 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik zie op afstand ook met bril niet perfect, dus ik herken mensen vaak door de manier waarop ze lopen.
Eens met dat laatste, dat doe ik ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef minilot het volgende:
[..]
Haha, correct! Maar een bril opzetten kost één seconde. Lenzen indoen tien seconden. Dus boeieh.
Ik kan prima veraf zien, alleen niet heel gedetailleerd. Toevallig doen ze in Spanje bij het verlengen van je rijbewijs een keuring, en daar kom ik prima doorheen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij sommige zaken, zoals bijv. autorijden, is het toch wel handig dat je veraf wat kan zien.
Hoe doe je dat?
Nee, uiteraard. Ik kan simpelweg -niet- de straat op zonder bril of lenzen. En ook in huis ben ik eigenlijk nooit langer dan een paar tellen zonder. Hoogstens de afstand bed > badkamer.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Maar ik moet er niet aan denken om zonder op pad te gaan.
Dan zal het wel goed genoeg zijn...quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:37 schreef Bramito het volgende:
[..]
Ik kan prima veraf zien, alleen niet heel gedetailleerd. Toevallig doen ze in Spanje bij het verlengen van je rijbewijs een keuring, en daar kom ik prima doorheen.
Herkenbaar + 1quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:44 schreef Bramito het volgende:
het is trouwens vervelender dat mijn rechteroog lui is en niet 100%. Daardoor kan ik niet zo goed diepte inschatten en dat is lastig met parkeren of als met gestrekte arm een glas wil inschenken.
Hehe. Been there, done that.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:45 schreef Bramito het volgende:
[..]
Als wij nu een boks doen, raken we elkaar natuurlijk nooit.
Of juist wel #blauwoog #ikneemjulliedanmooinietinhuisquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:45 schreef Bramito het volgende:
[..]
O ja, kut...quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:49 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Of juist wel #blauwoog #ikneemjulliedanmooinietinhuis
quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:45 schreef Bramito het volgende:
[..]
Omdat mijn ogen niet te corrigeren zijn, mag ik dus niet autorijden. Ook een niet uitermate lui oog wat eigelijk nauwelijks iets doet. En vwb het plastje van mini, bij mij verplaatst zich alles ook nog eens een halve meter. Dus in een onbekende omgeving knal ik tegen deurposten of meubels aan. Was leuk toen ik hier de boel anders neergezet had, ik was de eerste week bont en blauwquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:36 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Bij sommige zaken, zoals bijv. autorijden, is het toch wel handig dat je veraf wat kan zien.
Hoe doe je dat?
Ik deel nog niet een kwart van wat ik momenteel lees.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:50 schreef AnneX het volgende:
Terugdenkend aan bizarre politieke trump artikelen op mijn tijdlijn van oa. Isegrim wist ik opeens dit wijsje weer: Vluchten kan niet meer...
Daar werd ik helemaal somber van, van de artikelen
Ai, dat is een flinke beperking in je dagelijkse doen en laten...quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat mijn ogen niet te corrigeren zijn, mag ik dus niet autorijden. Ook een niet uitermate lui oog wat eigelijk nauwelijks iets doet. En vwb het plastje van mini, bij mij verplaatst zich alles ook nog eens een halve meter. Dus in een onbekende omgeving knal ik tegen deurposten of meubels aan. Was leuk toen ik hier de boel anders neergezet had, ik was de eerste week bont en blauw
Maar niet te vaak herinrichten dan.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Omdat mijn ogen niet te corrigeren zijn, mag ik dus niet autorijden. Ook een niet uitermate lui oog wat eigelijk nauwelijks iets doet. En vwb het plastje van mini, bij mij verplaatst zich alles ook nog eens een halve meter. Dus in een onbekende omgeving knal ik tegen deurposten of meubels aan. Was leuk toen ik hier de boel anders neergezet had, ik was de eerste week bont en blauw
Ik hou me ook al zo in.quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:04 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik deel nog niet een kwart van wat ik momenteel lees.En ik snap dat je er somber van wordt, dat word ik ook.
Dat lijkt me heel vermoeiend.quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:54 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Wat is het grote voordeel van een ipad of ereader boven een boek? Vergroting van de letters? Groter contrast?quote:Op dinsdag 22 november 2016 18:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Alles staat nu goed en ik hou t maar zo, veiligheid boven alles.
En die beperking,ja dat is er maar da's m'n hele leven al zo dus dat went. Ik ben erg blij met ereader en ipad nu het lezen zo sterk achteruit gaat.
* -12 boks, helaas.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:15 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik wil de helft wel overnemen. Beide ogen -12 (al is 1 nu iets minder) en ook een zware lees afwijking. Behandelen niet mogelijk (zou een soort proberen worden, en daar heb geen zin in) en brilcorrectie levert tussen de 40-60% zicht op.
Was okay, maar niet wow ofzo, niet iets wat ik snel opnieuw ga maken. Saus was erg lekker maar zo een gepocheerd stuk rund is een beetje laf. Vind een ierse corned beef (niet dat spul in blik uit argentinie) beter, maar niet veel beter.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Vanavond hebben we in bouillon gepocheerd staartstuk met mierikswortelsaus en frankfurter groene saus. Daarbij peen, pastinaak en peterselie aardappels.
Jum
(Idee van Rick Steins lange weekeinden, in Wenen)
Dat valt soms ook tegen!quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:15 schreef MadMaster het volgende:
Dat jullie nog op de juiste manier op elkaars posts weten te reageren...
Met dit tempo en een beperkt aantal onderwerpen is het wel te doen.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:15 schreef MadMaster het volgende:
Dat jullie nog op de juiste manier op elkaars posts weten te reageren...
quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh, oeh... ik wil op mijn grafsteen/urn: uitgekookt
Ik heb er een hekel aan dat 9 van de 10 keer soep niet bloedheet is als ik het bestel in een restaurant. Het gaat dan ook weer terug tot de stoom er vanaf komt.quote:Op dinsdag 22 november 2016 15:47 schreef uniekhoorn het volgende:
Vind je bril ook mooi staan..
Vanaf mijn kleins af aan al een bril gehad.. Nu gelukkig lensimplantaten.. -9 en -9.75 met bril vond ik echt een klotecombinatie.
wat ijskoud gedronken moet worden is melk.. hmmmmmmm
Maar wat warm moet zijn moet bij mij heet. Zo heet dat het eigenlijk wel wat gevaarlijk wordt, niet alleen met blaren op verhemelte maar je smaakpapillen die gaan zo ook naar de knoppen.
Wat ga je doen met de tijd die vrij kom Borisz?
best beetje positief nieuws eigenlijkquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Betreft vriendin; volgens mij zien de doktoren het wel positief. Ze denken een beknelde zenuw in haar arm en met een spuit die ze vandaag erin kreeg moet het gevoel terugkomen, vanavond nog.
Hartfilmpje werd gezien dat ze hartritmestoornissen heeft maar medicijnen ervoor gekregen waarmee het weer constant moet lopen. Over 2 weken controle.
Hopen dat het ook zo is en dat dit het is
Moet ik morgen terug kijken.. goed dat je het zegtquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben de docu aan het kijken op NPO3 over Anna die is overleden aan anorexia. Vreselijk
Emmaquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:03 schreef FutureFairytale het volgende:
Ben de docu aan het kijken op NPO3 over Anna die is overleden aan anorexia. Vreselijk
Ze willen zelf toch niets liever dan eten/calorieën binnen krijgen?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:16 schreef Lonaa het volgende:
Ook aan dwangbehandeling zitten grenzen...
Niet per se. En los daarvan, de angst is zo groot, zeker als ze er al zo lang inzitten. Ze KUNNEN niet meer eten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ze willen zelf toch niets liever dan eten/calorieën binnen krijgen?
Uhu, dat bedoel ik ookquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:20 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Niet per se. En los daarvan, de angst is zo groot, zeker als ze er al zo lang inzitten. Ze KUNNEN niet meer eten.
Maar ze durven niet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Uhu, dat bedoel ik ookze willen niets liever toch?
Inderdaad, het begint weliswaar omtrent af willen vallen, maar als zoiets zich door bijkomende problemen doorontwikkelt tot anorexia heb je eigenlijk te maken met een dwangneurose. Nou zijn heftige dwangneuroses sowieso altijd heel naar en beperkend, maar als zo'n neurose zich toevallig richt op niet eten dan kun je er heel erg dood aan gaan.quote:
Moeder van een vriend van me poetste iedere dag het hele huis, zelfs de stopcontacten nam ze met een vochtig doekje af. Net als fobieen zijn het geen prettige zaken om te hebben.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:39 schreef minilot het volgende:
Ja, dwangstoornissen kunnen bijzonder akelig zijn. Brrr.
We hopen mee!quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Hopen dat het ook zo is en dat dit het is
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo'n ziekte is een afgeleide van een hele andere oorzaak. Het is vaak verzachten van pijn, de pijn niet willen voelen en controle... dat kan via het (niet) eten, jezelf beschadigen, drankmisbruik, koopgedrag. Het is een uitweg naar een andere uitweg die eigenlijk nog moeilijker is maar waarvan je wel het gevoel hebt dat je er controle over hebt.
Dan houdt het simpelweg opquote:Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Tjah, wortels en komkommers zijn toch niet lekkerquote:Op dinsdag 22 november 2016 23:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Eigenlijk is het toch grappig als je wat te vieren hebt dat je alleen ongezonde meuk krijgt (drank, gebak, frituur, toast salades, worstsoorten, kaassoorten. en weet ik het allemaal.
Ongezond is toch wel en summum van gezellig en leuk ?
Misschien. Ik hoop het niet...quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dan houdt het simpelweg op
....
Jij bedient je van de meest gangbare manier van leerlingen die echt dwars liggen op de kenmerkende standaard manier te antwoorden die verhoudingsgewijs weinig oplevert. Ik heb daar indertijd met psychologen en soortgelijke types hele discussies over gehad en ze laten merken dat zij met achterhaalde stof aankomen zetten die niet meer actueel is met de steeds mondiger jeugd van nu. Leerlingen kunnen soms heel wreed zijn, hardleers, ongevoelig voor zalvende woorden en al wat niet meer. ( want de Hollandse traditie is altijd dat je opvoedkundig bezig moet zijn) en dat vraagt dus een alternatieve aanpak die nu ongekend is, maar in mijn jeugd heel normaal.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.
Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergrotenquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat is het grote voordeel van een ipad of ereader boven een boek? Vergroting van de letters? Groter contrast?
Ik heb hier de ballen verstand van, want geen bril, geen oogproblemen en perfect zicht vooralsnog en dat lijkt steeds meer een uitzondering te zijn...
quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh, oeh... ik wil op mijn grafsteen/urn: uitgekookt
quote:
quote:
Vroegevogelboks!quote:
Oef, dat is wel een heel onaangename combinatie..quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergroten
badkamer en toilet. Deze week wordt er getegeld en die meneer begint graag om 7 uur. Ook op mn vrije dagquote:Op woensdag 23 november 2016 07:00 schreef minilot het volgende:
Wat moet er ook alweer gebeuren, gcjoel?
En duizendmaal liever loeivroeg dan tot diep in de nacht. Ookal was een uurtje meer slaap wel welkom geweest.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo..
Al wordt ze daarmee nog geen president, vind ik het toch een fijn idee dat er meer mensen op haar en niet op die idioot hebben gestemd.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....
Mogge
Tja, alleen is dat volledig irrelevant voor wie er president wordtquote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....
Mogge
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Mogge
Toen had ik nog geen lees/+ afwijking. Toen keek ik alleen slecht in de verte (ben ook vrij braaf en stop meestal voor een rood stoplicht omdat ik niet kan inschatten hoe ver weg een auto is.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:04 schreef Vork het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?
Nou ja er worden nu plotseling allerlei conclusies getrokken terwijl de vraag is of die conclusies op juiste gronden getrokken worden. De 'Pim-reflex' bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...quote:Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo..
Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30quote:Op woensdag 23 november 2016 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...
Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)quote:Op woensdag 23 november 2016 09:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.
dat zeg ik altijd ja, dat als hij 16 is we elke zondag om 6.00 ontbijten...Om die eerste 14 maanden slaapgebrek goed te maken..quote:Op woensdag 23 november 2016 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30
Als hij zich aan de regels houdt wel ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)
Dat klinkt als een paar goede dagen.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:14 schreef fietsie het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten jah
Maar iig achterstand in studiewerk weer bijgewerkt, mooie boswandelingen gemaakt in de storm en mijn hoofd een -klein beetje- leger gekregen.
Wat nog mooier is; ik weet gewoon dat ik in januari weer zo'n retraite kan doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat klinkt als een paar goede dagen.
*zoekt waar het ergens over pamperdragende snotneuzende bler-kopjes gaat*quote:Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Golfer en Bluezz zijn ook al een tijdje weg.
En Fiets, wat een OUD post zeg...
Zit je mobiel?quote:Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Golfer en Bluezz zijn ook al een tijdje weg.
En Fiets, wat een OUD post zeg...
Ja, daar wilde ik inderdaad naar toe.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, hoezo?
Ja, ik zag de PI wel!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |