Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef uniekhoorn het volgende:
Zo'n ziekte is een afgeleide van een hele andere oorzaak. Het is vaak verzachten van pijn, de pijn niet willen voelen en controle... dat kan via het (niet) eten, jezelf beschadigen, drankmisbruik, koopgedrag. Het is een uitweg naar een andere uitweg die eigenlijk nog moeilijker is maar waarvan je wel het gevoel hebt dat je er controle over hebt.
Dan houdt het simpelweg opquote:Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Tjah, wortels en komkommers zijn toch niet lekkerquote:Op dinsdag 22 november 2016 23:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Eigenlijk is het toch grappig als je wat te vieren hebt dat je alleen ongezonde meuk krijgt (drank, gebak, frituur, toast salades, worstsoorten, kaassoorten. en weet ik het allemaal.
Ongezond is toch wel en summum van gezellig en leuk ?
Misschien. Ik hoop het niet...quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:25 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Dan houdt het simpelweg op
....
Jij bedient je van de meest gangbare manier van leerlingen die echt dwars liggen op de kenmerkende standaard manier te antwoorden die verhoudingsgewijs weinig oplevert. Ik heb daar indertijd met psychologen en soortgelijke types hele discussies over gehad en ze laten merken dat zij met achterhaalde stof aankomen zetten die niet meer actueel is met de steeds mondiger jeugd van nu. Leerlingen kunnen soms heel wreed zijn, hardleers, ongevoelig voor zalvende woorden en al wat niet meer. ( want de Hollandse traditie is altijd dat je opvoedkundig bezig moet zijn) en dat vraagt dus een alternatieve aanpak die nu ongekend is, maar in mijn jeugd heel normaal.quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:11 schreef kwakz0r het volgende:
Ik weet niet wanneer/of jij ooit voor de klas stond, maar het vernederen van leerlingen is nooit mijn doel.
Ingaan op zo'n opmerking oo dat moment leidt tot niets, het gaat namelijk alleen om de boosheid op de situatie/onmacht. Dus ik nam het vooral niet persoonlijk, reageerde er niet inhoudelijk op en de rest van de klas snapte prima dat dit geen kwestie van racisme was.
'Geen discussie T, ik zie je na de les'
Tegen de klas: 'zo, waar waren we gebleven'
Na de les blijkt vaak dat een jongen denkt dat je de pik op hem hebt. Vaak kan ik goed uitleggen dat bepaald gedrag zorgt dat ik meer op hem let. Dat dat misschien ook wel oneerlijk voelt, en hoe hij behandeld wil worden en hoe ik behandeld wil worden. Geloof me, daar leert een kind meer van hoor dan van vernederd worden voor de klas.
Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergrotenquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Vork het volgende:
[..]
Wat is het grote voordeel van een ipad of ereader boven een boek? Vergroting van de letters? Groter contrast?
Ik heb hier de ballen verstand van, want geen bril, geen oogproblemen en perfect zicht vooralsnog en dat lijkt steeds meer een uitzondering te zijn...
quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:48 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh, oeh... ik wil op mijn grafsteen/urn: uitgekookt
quote:
quote:
Vroegevogelboks!quote:
Oef, dat is wel een heel onaangename combinatie..quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Zo heeft mijn beste vriendin naast borderline sinds een paar jaar ook boulimia. En ze is bipolair maar dat wil ze nog niet accepteren want dan moet ze aan meds waar ze dik van wordt...
Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:43 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ja, vergroting van de letters en zoomen zodat ik kan lezen. 't varieert wel, ben ik moe dan moet ik meer vergroten
badkamer en toilet. Deze week wordt er getegeld en die meneer begint graag om 7 uur. Ook op mn vrije dagquote:Op woensdag 23 november 2016 07:00 schreef minilot het volgende:
Wat moet er ook alweer gebeuren, gcjoel?
En duizendmaal liever loeivroeg dan tot diep in de nacht. Ookal was een uurtje meer slaap wel welkom geweest.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo..
Al wordt ze daarmee nog geen president, vind ik het toch een fijn idee dat er meer mensen op haar en niet op die idioot hebben gestemd.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....
Mogge
Tja, alleen is dat volledig irrelevant voor wie er president wordtquote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Ondertussen heeft Hillary twee miljoen stemmen meer dan Trump... en dat worden er 2,5m volgens de prognoses....
Mogge
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:18 schreef borisz het volgende:
Mogge
Toen had ik nog geen lees/+ afwijking. Toen keek ik alleen slecht in de verte (ben ook vrij braaf en stop meestal voor een rood stoplicht omdat ik niet kan inschatten hoe ver weg een auto is.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:04 schreef Vork het volgende:
[..]
Ah, dat is wel een mooie uitkomst dan. Hoe deed je dat dan pak 'm bwet 10 jaar geleden? Niet, nog niet nodog of ouderwets met een loep?
Nou ja er worden nu plotseling allerlei conclusies getrokken terwijl de vraag is of die conclusies op juiste gronden getrokken worden. De 'Pim-reflex' bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is toch niet boeiend? De verkiezingen zijn achter de rug, over vier jaar mogen ze weer.
mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...quote:Op woensdag 23 november 2016 07:06 schreef minilot het volgende:
Zo'n knus idee altijd, zoveel lui in de SC zo loeivroeg al aan de slag. Gedeelde smart enzo..
Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30quote:Op woensdag 23 november 2016 09:34 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
mini was vanmorgen om 5.30 al klaar om de dag te beginnen. Daar was ik het niet zo mee eens...
Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)quote:Op woensdag 23 november 2016 09:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Als Trump de 'democratie' intact laat, that is.
dat zeg ik altijd ja, dat als hij 16 is we elke zondag om 6.00 ontbijten...Om die eerste 14 maanden slaapgebrek goed te maken..quote:Op woensdag 23 november 2016 09:35 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Over 15 jaar, als hij als echte puber, tot 12 uur in z'n bed wil blijven liggen, hem wakker maken om 5.30
Als hij zich aan de regels houdt wel ja.quote:Op woensdag 23 november 2016 09:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daar heb je toch nog een huis van afgevaardigden en de senaat voor? (Om dat te voorkomen)
Dat klinkt als een paar goede dagen.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:14 schreef fietsie het volgende:
Ik ben weer vrijgelaten jah
Maar iig achterstand in studiewerk weer bijgewerkt, mooie boswandelingen gemaakt in de storm en mijn hoofd een -klein beetje- leger gekregen.
Wat nog mooier is; ik weet gewoon dat ik in januari weer zo'n retraite kan doen.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:15 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Dat klinkt als een paar goede dagen.
*zoekt waar het ergens over pamperdragende snotneuzende bler-kopjes gaat*quote:Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Golfer en Bluezz zijn ook al een tijdje weg.
En Fiets, wat een OUD post zeg...
Zit je mobiel?quote:Op woensdag 23 november 2016 10:17 schreef Jagärtrut het volgende:
Golfer en Bluezz zijn ook al een tijdje weg.
En Fiets, wat een OUD post zeg...
Ja, daar wilde ik inderdaad naar toe.quote:Op woensdag 23 november 2016 10:25 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
nee, hoezo?
Ja, ik zag de PI wel!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |