SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL vóór de SC
VBL ná de SC![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
o Chicks die hun tieten niet posten. En lesbeaus, die hoeven hun tieten niet eens te posten. Die mogen gewoon weg blijven.
o Mensen die voor meer dan één club zijn.
o Mensen die niet tegen een moedergrapje kunnen.
o Mensen die enkel profiteren en zelf niets bijdragen.
o Mensen die de topicpointer serieus nemen.
o Mensen die een kliekje vormen.![]()
Gisteren was saai. De spanning was nog minder groot dan naar het kijken van groeiend gras.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:53 schreef JR-Style-93 het volgende:
Zijn er vanavond nog toffe dartspotjes Stijn? Heb het gisteren gemist.
Wat spannend.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Jamie Hughes v Chris Dobey
Benito van de Pas v James Wade
Gary Anderson v Danny Noppert
Raymond van Barneveld v Glen Durrant
Wat een Nederlands geweld.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:53 schreef Ajacied422 het volgende:
Jamie Hughes v Chris Dobey
Benito van de Pas v James Wade
Gary Anderson v Danny Noppert
Raymond van Barneveld v Glen Durrant
Helaas kan ik het dartstopic niet meer vergallenquote:Op donderdag 17 november 2016 15:55 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik zie in de laatste wedstrijd veel potentie.
Waarom niet?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Helaas kan ik het dartstopic niet meer vergallen
Heb je wel wat met Barney dan?quote:Op donderdag 17 november 2016 15:56 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik heb niets met Benito van de Pas en Danny Noppert.
Ik vind het een emotioneel instabiele klootzak. Het is tegelijkertijd vermakelijk en fascinerend.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:57 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Heb je wel wat met Barney dan?
Voorheen had mijn schotel een voorsprong van zo'n 8 à 10 seconden t.o.v. RTL 7. Tegenwoordig lijkt het wel of de server van mijn Turkse vriend wat slomer is met het signaal om te zetten. Skysports is nagenoeg gelijk aan RTL 7. Althans, dat was het laatst. Ik zal vanavond nog eens kijkenquote:
quote:Op donderdag 17 november 2016 15:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het een emotioneel instabiele klootzak. Het is tegelijkertijd vermakelijk en fascinerend.
quote:
Um, het is wel een goede film en ik heb begrepen dat er ook veel lovende reviews waren maar zelf vond ik het toch wel een beetje tegenvallen. Wel heel spectaculair allemaal maar wat ik leuk vond aan Harry Potter was niet dat het zo spectaculair was, meer het verhaal. Terwijl ik bij Fantastic Beasts, zeker in het begin, het nog best lastig vond het verhaal te volgen aangezien er vrij veel in korte tijd gebeurde. Ik kreeg niet helemaal de Harry Potter vibe.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is je enige bestaansrecht in het dartstopic?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:00 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Voorheen had mijn schotel een voorsprong van zo'n 8 à 10 seconden t.o.v. RTL 7. Tegenwoordig lijkt het wel of de server van mijn Turkse vriend wat slomer is met het signaal om te zetten. Skysports is nagenoeg gelijk aan RTL 7. Althans, dat was het laatst. Ik zal vanavond nog eens kijken
Zijn chokekunsten zijn altijd genot.quote:Op donderdag 17 november 2016 15:58 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik vind het een emotioneel instabiele klootzak. Het is tegelijkertijd vermakelijk en fascinerend.
En terecht.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:01 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat is je enige bestaansrecht in het dartstopic?
Ik schaam me heel diep voor je.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:01 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
[..]
Um, het is wel een goede film en ik heb begrepen dat er ook veel lovende reviews waren maar zelf vond ik het toch wel een beetje tegenvallen. Wel heel spectaculair allemaal maar wat ik leuk vond aan Harry Potter was niet dat het zo spectaculair was, meer het verhaal. Terwijl ik bij Fantastic Beasts, zeker in het begin, het nog best lastig vond het verhaal te volgen aangezien er vrij veel in korte tijd gebeurde. Ik kreeg niet helemaal de Harry Potter vibe.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:04 schreef onlogisch het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:04 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]Wat ik ook irritant vind is dat effect als er twee mensen tegelijkertijd een spreuk doen dat die stralen dan gaan verbinden in het midden zoals ook met Voldemort en Harry. Maar dat was omdat zij identieke kernen hadden dacht ik, maar nu gebeurt dat ineens bij elk magische gevecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:04 schreef onlogisch het volgende:
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat ik ook irritant vind is dat effect als er twee mensen tegelijkertijd een spreuk doen dat die stralen dan gaan verbinden in het midden zoals ook met Voldemort en Harry. Maar dat was omdat zij identieke kernen hadden dacht ik, maar nu gebeurt dat ineens bij elk magische gevecht.Dat is DBZ stijl jonguh. KAMEHAMEHAAAAAAA.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zal voortaan aan Newt Scamander vragen of hij wat vaker super saiyan wil gaan.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:10 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dat is DBZ stijl jonguh. KAMEHAMEHAAAAAAA.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:08 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Wat ik ook irritant vind is dat effect als er twee mensen tegelijkertijd een spreuk doen dat die stralen dan gaan verbinden in het midden zoals ook met Voldemort en Harry. Maar dat was omdat zij identieke kernen hadden dacht ik, maar nu gebeurt dat ineens bij elk magische gevecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
DBZquote:Op donderdag 17 november 2016 16:10 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Dat is DBZ stijl jonguh. KAMEHAMEHAAAAAAA.
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:12 schreef JR-Style-93 het volgende:
Hoiquote:
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]Wie is Miguel?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende:
Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-)
Mag hij Messi bedienen :D
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Oh.
Dan had hij intern maar meer zijn mond open moeten doen tegen Frank toen die aan het oreren was over opportunistisch voetbal en dat druk zetten geen zin heeft.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:16 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hoi
Bergkamp vond het voetbal onder Frank de B. ook niets las ik net.
Lullig natuurlijk, maar om me daar nou voor te gaan snijden gaat me net iets te ver, het is Justin Bieber niet.quote:
Misschien is Frank wel gewoon stronteigenwijs.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dan had hij intern maar meer zijn mond open moeten doen tegen Frank toen die aan het oreren was over opportunistisch voetbal en dat druk zetten geen zin heeft.
Oh dat was hij sowieso, hij had zeker een dominante rol binnen de organisatie. Bepaalde ook bijna alle aankopen (ook zwak van Overmars dat hij zich liet piepelen, maar je zag wel aan zijn aankopen dit jaar dat hij koos voor andere spelers)quote:Op donderdag 17 november 2016 16:22 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Misschien is Frank wel gewoon stronteigenwijs.
Ik heb ooit een paar afleveringen gezien, die waren wel grappig, met Derksen ga ik ook wel kijken.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:24 schreef Ajacied422 het volgende:
http://www.mediacourant.n(...)nieuwe-5-jaar-later/
Johan Derksen zit binnenkort bij de Pauwvogel in datzelfde programma waar Sjenee ook zat.
Ga je naar de sauna?quote:Op donderdag 17 november 2016 16:24 schreef AFCNiels het volgende:
Vanavond weer genieten van dikke mannen met tattoos, gouden kettingen en pinkringen.
quote:
Ik wel.quote:
Geen idee, een link zal wel lukken.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:32 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Is het mogelijk om die JPEG te laten linken aan een autoplay youtube filmpje?
Youtube filmpjes autoplayen toch al.... hmmm. Goede rickroll mogelijkheid.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:33 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Geen idee, een link zal wel lukken.
Leef je uit, je hebt de link naar het plaatje.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:33 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Youtube filmpjes autoplayen toch al.... hmmm. Goede rickroll mogelijkheid.
Hoe kan je die wel goed plaatsen?quote:
Ja geen idee dus, anders wordt het trollfest hier.quote:Op donderdag 17 november 2016 16:52 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Hoe kan je die wel goed plaatsen?
quote:Op donderdag 17 november 2016 16:09 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]Derksen nu live op RTL 4SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
rare modquote:Op donderdag 17 november 2016 17:17 schreef JanCees het volgende:
[..]
Bericht 12% gewijzigd door Ajacied422 op 17-11-2016 17:08:40
Ik een beetje. Bioware heeft al jaren geen goede game gemaakt.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:08 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Zit nu allerlei filmpjes van- en over Mass Effect Andromeda te kijken. Zin in
Wat een vreemde aanpassing van ons aller Stijn.quote:Op donderdag 17 november 2016 17:17 schreef JanCees het volgende:
[..]
Bericht 12% gewijzigd door Ajacied422 op 17-11-2016 17:08:40
Broodquote:Op donderdag 17 november 2016 17:12 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
Jongens, wat eten jullie vandaag? Ik ga zo spaghetti maken.
[..]
Wat ik ook irritant vind is dat effect als er twee mensen tegelijkertijd een spreuk doen dat die stralen dan gaan verbinden in het midden zoals ook met Voldemort en Harry. Maar dat was omdat zij identieke kernen hadden dacht ik, maar nu gebeurt dat ineens bij elk magische gevecht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haten op Harry Potter genotquote:Op donderdag 17 november 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
Kap eens met dat Harry Potter gebral zeg
Inderdaad, wacht even tot ik hem gvd ook gezien heb gvd.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
quote:Op donderdag 17 november 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
wat is het verschilquote:Op donderdag 17 november 2016 18:05 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ja, maar niet voor in de bios. Prima netflix/download filmpje.
Alleen kleuters vinden Harry Potter leuk.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
Alleen haten op SW is terechtquote:Op donderdag 17 november 2016 18:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Haten op Harry Potter genot
Lekker boeiend of iemand wat leuk vindtquote:Op donderdag 17 november 2016 18:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Alleen kleuters vinden Harry Potter leuk.
Ik vind Ajax leuk.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:23 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Lekker boeiend of iemand wat leuk vindt
Ik ook en dan met name de grote boodschap knop.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het doorspoelen van mijn WC leuk.
Heb het gemist. Het beeld sneeuwdequote:
Muziekje opzetten ?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:02 schreef JanCees het volgende:
Het is dan ook een kinderboek.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Je zal de pedo's de kost moeten geven die alleen kleuters die Harry Potter leuk vinden anaal nemen.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:20 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ik het doorspoelen van Tarzan op een pleonasme, namens een lesbische WC-pot.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:27 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik vind het doorspoelen van mijn WC leuk.
Ik denk er even over na. De pizza moet nog even verteerd worden.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:31 schreef GGMM het volgende:
[..]
TR gemaakt.
Ik ben héél benieuwd wat Stijn hiermee gaat doen.
Een post zonderquote:Op donderdag 17 november 2016 18:33 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik het doorspoelen van Tarzan op een pleonasme, namens een lesbische WC-pot.
Dikzak.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk er even over na. De pizza moet nog even verteerd worden.
Is een topic over dat ze gemeld worden. Ha ha haquote:
Ja eens. Vond de films 4-5-6 wel goed, maar daarna ging het helemaal mis. Deel 7 was ook letterlijk hetzelfde als 4 qua plotquote:Op donderdag 17 november 2016 18:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Dat is kut, zag die trailer gisteren in de bios en dacht meteen "wat een aids'
Hier zit een potentieel leuke ovengrap in.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:34 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik denk er even over na. De pizza moet nog even verteerd worden.
quote:
Weet je waarom er zoveel Duitsers succesvol zijn in de F1 ?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:36 schreef Caland het volgende:
[..]
Hier zit een potentieel leuke ovengrap in.
Omdat ze aardig gas kunnen geven?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Weet je waarom er zoveel Duitsers succesvol zijn in de F1 ?
Ik zou het anders formuleren. Maar je hebt het bij het rechte eind.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze aardig gas kunnen geven?
quote:Op donderdag 17 november 2016 18:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Omdat ze aardig gas kunnen geven?
Jan Piet Floris en Corneel die hebben baarden. Bevroren onder het ijs.quote:
Heeft Wang centjes geschoven?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
IT'S THE MOST WONDERFUL TIME OF THE YEARRRRRR
Denk je dat de vlambassadeur gaat winnen vanavond?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Morgen lekker an die Arbeit?
Weet ik veel.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:53 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Heeft Wang centjes geschoven?
Ze heeft verder geen rare tikken ofzo.quote:
Ik ben niet boos, maar teleurgesteld.quote:
Gvd gedraag je niet zo als een wijf. '' Ik ben niet boos maar teleurgesteld''.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, maar teleurgesteld.
Jij zou echt een waardeloze scheidsrechter zijn (als je in het weekend wel eens buiten zou komen)
Wie ben jij?quote:Op donderdag 17 november 2016 18:57 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Gvd gedraag je niet zo als een wijf. '' Ik ben niet boos maar teleurgesteld''.
Pics van je zusje.quote:Op woensdag 16 november 2016 22:02 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
The Clock Tower.
[..]
Ik mijn zusje.
Soow. Ben je van gisteren ofzo (pun intended).quote:
Dan post je 'm nog een keer, [DENKOMDETOON]lul.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:00 schreef Shadowkid053 het volgende:
[..]
Soow. Ben je van gisteren ofzo (pun intended).
Verder herhaal ik wat ik Caland gister ook vertelde;
De pic van mn zusje heb ik al eens gepost hier.
Chelsea is ook een griezelquote:
Zekerquote:Op donderdag 17 november 2016 18:51 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Morgen lekker an die Arbeit?
En oerstom, bleek uit die Wikileaks mails.quote:
Zag net dat hij weer een nieuwe special heeft. Binnenkort maar even kijken.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:15 schreef Doublepain het volgende:
http://axed.nl/live-stunt-david-blaine-geweer-gaat-fout/
Wat een idioot
Zeker, je kunt natuurlijk nooit weten dat je dood bent.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:15 schreef Doublepain het volgende:
http://axed.nl/live-stunt-david-blaine-geweer-gaat-fout/
Wat een idioot
Ik ben ook wel eens teleurgesteld, uiteindelijk vergeef ik de medemens. Ruzie vind ik overbodig.quote:Op donderdag 17 november 2016 18:56 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben niet boos, maar teleurgesteld.
Jij zou echt een waardeloze scheidsrechter zijn (als je in het weekend wel eens buiten zou komen)
Waarom krijg ik geen mooie edit?quote:Op donderdag 17 november 2016 19:21 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ik ben ook wel eens teleurgesteld, uiteindelijk vergeef ik de medemens. Ruzie vind ik overbodig.
Op een nep emailadres mailen en dan ondertekenen met Chelseaquote:Op donderdag 17 november 2016 19:11 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
En oerstom, bleek uit die Wikileaks mails.
Laat ook maar.quote:
Nog gepoept vandaag ?quote:
Wat heb je gegeten ?quote:
Waar kijk je nu naar ?quote:
M'n linker kous ligt dubbel van het lachen. Herkenbaar ?quote:
Niet echt. Ik vind het ook een wat vreemde vergelijking.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
M'n linker kous ligt dubbel van het lachen. Herkenbaar ?
je zou de Bijbel eens moeten lezen, en dan voornamelijk de laatste bladzijde.quote:
Ik geloof niet in religie. Ik zie er de meerwaarde dan ook niet van in.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:45 schreef tong80 het volgende:
[..]
je zou de Bijbel eens moeten lezen, en dan voornamelijk de laatste bladzijde.
Ooit iemand positief benaderd ? Zonder dat je niet stoer negatief deed?quote:
quote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik geloof niet in religie. Ik zie er de meerwaarde dan ook niet van in.
Stuk is denk ik herkenbaarder als je het dorp kentquote:Op donderdag 17 november 2016 19:40 schreef tong80 het volgende:
Net weer een column geschreven. Ik laat hem een keertje zien hier op FOK! en in de Slow chat van VBL.
Val me er niet op aan. Dit lezen 20.000 Bommelerwaarders morgen. Het is niet om op te scheppen.
Maar dan heb je een idee. ben zo weer weg.....
Er was eens een krantenbezorger in Zaltbommel. Hij wist in het begin van toeten nog blazen. Ging op pad, de zebra op de omhoeken omzeilend. Zag een gapend gat. Dacht bij zichzelf en namens anderen: 'Daar heeft ooit iets gestaan, een gebouw misschien.' Er ging een lichtje branden. Iets met Philips misschien ? Alras hervatte ie zijn gezwinde pas, huppelend van links naar rechts en van zwart op wit. Eénmaal achterom kijkend in de Boschstraat dacht ie: 'Hier zat vroeger toch een snoepwinkeltje?' En daar tegenover een wielerzaak. Althans, voordat je de zaak had bereikt moest je een wirwar van fietsen omzeilen en trotseren. Een stoplicht gaf geen bureau halt.
Doorgelopen zag de krantenjongen, die zich had verdiept in de geschiedenis van het Bommel van vroeger, een kunstzinnige zaak. Hij wist niet of het een winkel was. De koe met landschap staat immers al 10 jaar in de vitrine.Misschien was het wel een dove Toon zaal. Hij kon er geen patat van maken. Van Santen en Henkie gaven ook geen uitkomst. Iets met een patatje met, terwijl een echte Bommelaar frietje mét zegt. Met dat in gedachten stak ie de straat over.
Hij verwachtte de Karel van der Heijden niet, maar toch wel enig trompet geschal en dansmariekes gericht aan de bloemkooloren. Achter Rombeek kijken heeft geen nut. Maar een geschiedenis van 80 jaar trompetgeschal uit de komkommer blaas je niet zomaar weg. De weg vervolgend zag de goedgemutste krantenjongen iets wat ie niet kon duiden. Hier waren toch de varkens vroeger, met de krulstang in de staart ? En de schijnheilge oprechte kapper voor de kust met zijn Föhn als stoomboot. Zelfs van Schijndel is hem gesmeerd. Alsof er niet al genoeg gesmeerde Pieten zijn.
Wie? Vroeg iemand aan de positieve krantenjongen. 'Nee, Verwijlen is al een tijdje wijlen.' 'Hebben ze nog mooi afscheid van genomen in het Bondshuis.' 'Hij was voor geen klijntje vervaart, net de Sint. Spreek mij er niet op aan.'
De krantenjongen schrok zich kapot, hij hoorde het schateren uit één of andere hoek. Strooiend met grappen en grollen stond Aziz te glimmen in zijn mooie zaak in hartje stad. Keith Richard en Mick Jagger worden de Glimmer Twins genoemd. Aziz is het hart van de Bommelse middenstand in zijn eentje.
Het schitterende middelpunt van het hart van Zaltbommel. Niet wit en niet zwart. Aziz is licht getint. Dat moeten ze eens laten zien. Buiten adem van alle indrukken liet de krantenjongen het erbij. Volume, Paraat, het Torentje, Boekema, kaasjager, Boele, Café Vogel, Slijterij Achterberg komen later wel aan de beurt. De krantenjongen kon nog net, voor het eerst in lange tijd de Toren in mijn brievenbus bezorgen. Wees dus niet bezorgd. Alles zal reg kom. Zelfs Arjen Robben, die te veel op een eiland staat. In de geest van Cruijff: 'As je de bal niet hep, kun je niet scoren.' Houd de bal in bezit. En we blijven echte Bommelaars. In de geest van Cruijffie Torenhoog.
Jazeker. De moeder van Doublepain nog gisterenquote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ooit iemand positief benaderd ? Zonder dat je niet stoer negatief deed?
FF pissen trouwens. Ben nu bij de buren, heb een lijntje naar m'n eigen flatje.quote:
SOWquote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jazeker. De moeder van Doublepain nog gisteren
Jammer dit, je komt er wel uitquote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jazeker. De moeder van Doublepain nog gisteren
Niet te lang mee in je handen staan hé. Pissen en afknijpen.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:47 schreef tong80 het volgende:
[..]
FF pissen trouwens. Ben nu bij de buren, heb een lijntje naar m'n eigen flatje.
Best raar. Ik geef hem een oprecht compliment, maar daar reageert ie niet op. Jammer.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:46 schreef Doublepain het volgende:
Iets zegt me dat Tong een beetje mad is
Tong pakt alleen maar het negatieve eruit. Jammer hoor. Dit soort fokkers verpest het forum eigenlijk.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Best raar. Ik geef hem een oprecht compliment, maar daar reageert ie niet op. Jammer.
Tong lijkt wel een beetje op GGMM.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tong pakt alleen maar het negatieve eruit. Jammer hoor. Dit soort fokkers verpest het forum eigenlijk.
Mensen die dit niet lezen zijn tering domquote:Op donderdag 17 november 2016 19:40 schreef tong80 het volgende:
Net weer een column geschreven. Ik laat hem een keertje zien hier op FOK! en in de Slow chat van VBL.
Val me er niet op aan. Dit lezen 20.000 Bommelerwaarders morgen. Het is niet om op te scheppen.
Maar dan heb je een idee. ben zo weer weg.....
Er was eens een krantenbezorger in Zaltbommel. Hij wist in het begin van toeten nog blazen. Ging op pad, de zebra op de omhoeken omzeilend. Zag een gapend gat. Dacht bij zichzelf en namens anderen: 'Daar heeft ooit iets gestaan, een gebouw misschien.' Er ging een lichtje branden. Iets met Philips misschien ? Alras hervatte ie zijn gezwinde pas, huppelend van links naar rechts en van zwart op wit. Eénmaal achterom kijkend in de Boschstraat dacht ie: 'Hier zat vroeger toch een snoepwinkeltje?' En daar tegenover een wielerzaak. Althans, voordat je de zaak had bereikt moest je een wirwar van fietsen omzeilen en trotseren. Een stoplicht gaf geen bureau halt.
Doorgelopen zag de krantenjongen, die zich had verdiept in de geschiedenis van het Bommel van vroeger, een kunstzinnige zaak. Hij wist niet of het een winkel was. De koe met landschap staat immers al 10 jaar in de vitrine.Misschien was het wel een dove Toon zaal. Hij kon er geen patat van maken. Van Santen en Henkie gaven ook geen uitkomst. Iets met een patatje met, terwijl een echte Bommelaar frietje mét zegt. Met dat in gedachten stak ie de straat over.
Hij verwachtte de Karel van der Heijden niet, maar toch wel enig trompet geschal en dansmariekes gericht aan de bloemkooloren. Achter Rombeek kijken heeft geen nut. Maar een geschiedenis van 80 jaar trompetgeschal uit de komkommer blaas je niet zomaar weg. De weg vervolgend zag de goedgemutste krantenjongen iets wat ie niet kon duiden. Hier waren toch de varkens vroeger, met de krulstang in de staart ? En de schijnheilge oprechte kapper voor de kust met zijn Föhn als stoomboot. Zelfs van Schijndel is hem gesmeerd. Alsof er niet al genoeg gesmeerde Pieten zijn.
Wie? Vroeg iemand aan de positieve krantenjongen. 'Nee, Verwijlen is al een tijdje wijlen.' 'Hebben ze nog mooi afscheid van genomen in het Bondshuis.' 'Hij was voor geen klijntje vervaart, net de Sint. Spreek mij er niet op aan.'
De krantenjongen schrok zich kapot, hij hoorde het schateren uit één of andere hoek. Strooiend met grappen en grollen stond Aziz te glimmen in zijn mooie zaak in hartje stad. Keith Richard en Mick Jagger worden de Glimmer Twins genoemd. Aziz is het hart van de Bommelse middenstand in zijn eentje.
Het schitterende middelpunt van het hart van Zaltbommel. Niet wit en niet zwart. Aziz is licht getint. Dat moeten ze eens laten zien. Buiten adem van alle indrukken liet de krantenjongen het erbij. Volume, Paraat, het Torentje, Boekema, kaasjager, Boele, Café Vogel, Slijterij Achterberg komen later wel aan de beurt. De krantenjongen kon nog net, voor het eerst in lange tijd de Toren in mijn brievenbus bezorgen. Wees dus niet bezorgd. Alles zal reg kom. Zelfs Arjen Robben, die te veel op een eiland staat. In de geest van Cruijff: 'As je de bal niet hep, kun je niet scoren.' Houd de bal in bezit. En we blijven echte Bommelaars. In de geest van Cruijffie Torenhoog.
Dit is Plaatselijk. De Toren is het plaatselijke suffertje. Ik zou je post eerder onder de soortgenoten van jou scharen. Users die één keer in de vijf jaar iets intelligents posten, en daar weer vijf jaar op teren.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:53 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Mensen die dit niet lezen zijn tering dom
quote:Op donderdag 17 november 2016 19:59 schreef Typisch het volgende:
ik eet een tonijnsalade
gvd lekker gvd
#TEAMONLOGISCHquote:Op donderdag 17 november 2016 19:57 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit is Plaatselijk. De Toren is het plaatselijke suffertje. Ik zou je post eerder onder de soortgenoten van jou scharen. Users die één keer in de vijf jaar iets intelligents posten, en daar weer vijf jaar op teren.
niets mis mee.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:04 schreef Vasion het volgende:
WK-organisatie: "Toch alcohol bij WK voetbal in Qatar"
Qatar![]()
De Toren is het huis aan huis blad waar je blij van moet zijn als je hem krijgt.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:45 schreef JanCees het volgende:
Ik ben geen zaltbommeler dus ik snap er ook weinig van
quote:Op donderdag 17 november 2016 19:48 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Best raar. Ik geef hem een oprecht compliment, maar daar reageert ie niet op. Jammer.
ik lees hem later. Trusten, ouwe reus.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Toren is het huis aan huis blad waar je blij van moet zijn als je hem krijgt.
Ik beschrijf alles wat in der loop dder jarenis verdwenen. Realteer het aan je eigen dorp of stadje en het is herkenbaar.
Plaatselijke column du. Gepost omdat er af en toe twtwijfel worsdt getrokkem.
Ik ben moe en te veel taal en type fouten. Truasten en tot morgen
Truasten.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:20 schreef tong80 het volgende:
[..]
De Toren is het huis aan huis blad waar je blij van moet zijn als je hem krijgt.
Ik beschrijf alles wat in der loop dder jarenis verdwenen. Realteer het aan je eigen dorp of stadje en het is herkenbaar.
Plaatselijke column du. Gepost omdat er af en toe twtwijfel worsdt getrokkem.
Ik ben moe en te veel taal en type fouten. Truasten en tot morgen
Je stelt me teleur.quote:Op donderdag 17 november 2016 19:48 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tong pakt alleen maar het negatieve eruit. Jammer hoor. Dit soort fokkers verpest het forum eigenlijk.
Ha ha ha. Ik was gekscherend knul. Dikke Hug en we meat again.quote:
Dit dus. Val niet in de trap van het negativisme. Ik denk stiekem dat vasion wel deugt. Z'n ego zit hem in de weg. Kan zich niet bloot geven. Doet stoer. Is anders te kwetsbaar.quote:
quote:
quote:Op vrijdag 4 november 2016 17:18 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Met alle respect Niels, maar hoeveel verstand van zaken JanCees ook heeft en hoe vaak hij spot on is in dit soort situaties, ik denk gewoonweg niet dat hij hier gelijk gaat krijgen.
leuk, iemand die de moeite neemt.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:18 schreef Lange_Lans het volgende:
Ik heb de column gelezen. Brings back memories.
Je mag me ouwe pik noemen eikelquote:Op donderdag 17 november 2016 20:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
ik lees hem later. Trusten, ouwe reus.
Ik heb m ook gelezen, maar ik kan er niet zoveel mee omdat ik het dorp niet ken.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:28 schreef tong80 het volgende:
[..]
leuk, iemand die de moeite neemt.
Zeker wel, er zijn nu 3 dames voor mij aan het koken en ze schenken zelfs rode wijn voor me in.quote:
Ik blijf het Italiaanse bloed houden makker.quote:
Hatsjikideee. Duik meteen met ze het bed inquote:Op donderdag 17 november 2016 20:29 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Zeker wel, er zijn nu 3 dames voor mij aan het koken en ze schenken zelfs rode wijn voor me in.
Italiaans bloed?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:30 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik blijf het Italiaanse bloed houden makker.
Nou nou nouquote:Op donderdag 17 november 2016 20:30 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Hatsjikideee. Duik meteen met ze het bed in
Stad. En gewoon om een indruk te geven. Trusten lieve Kapoquote:Op donderdag 17 november 2016 20:28 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik heb m ook gelezen, maar ik kan er niet zoveel mee omdat ik het dorp niet ken.
Wil je een korte samenvatting van het dorp van mijn ouders in Polen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stad. En gewoon om een indruk te geven. Trusten lieve Kapo
Zaltbommel is een dorp?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:31 schreef tong80 het volgende:
[..]
Stad. En gewoon om een indruk te geven. Trusten lieve Kapo
Beft staat in jouw autocorrect?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:32 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Oh oeps, ik maakte een spelfoutje.
Ach, YOLOquote:Op donderdag 17 november 2016 20:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, wel de nichtjes van mijn vriendin.
Het was dan ook niet gemeend ouwe reus. In eerste instantie wel. Maar uiteindelijk heb ik het wel gelezen. Achteraf gezien kan ik oprecht zeggen dat ik liever bij mijn oorspronkelijke keuze was gebleven. Maar we maken allemaal fouten toch? De moeder van GGMM een hele grote.quote:
Ja tuurlijk.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:33 schreef Vasion het volgende:
[..]
Beft staat in jouw autocorrect?!
Ik heb geen zin in ruzie Niels. Nu niet. Andere keer misschien.quote:
Sowieso is het moeilijk de aandacht te verdelen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef Insomnia_ het volgende:
Seks met drie vrouwen lijkt me dan ook echt pijnlijk vermoeiend.
quote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het was dan ook niet gemeend ouwe reus. In eerste instantie wel. Maar uiteindelijk heb ik het wel gelezen. Achteraf gezien kan ik oprecht zeggen dat ik liever bij mijn oorspronkelijke keuze was gebleven. Maar we maken allemaal fouten toch? De moeder van GGMM een hele grote.
Lansquote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in ruzie Niels. Nu niet. Andere keer misschien.
Doe sowieso niet aan drie vrouwen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Sowieso is het moeilijk de aandacht te verdelen.
Onzin.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:30 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Italiaans bloed?
Italiaanse wagens gaan snel kapot.
Onlogisch kan zich hier in inleven.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:35 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Doe sowieso niet aan drie vrouwen.
In m'n leven niet en al helemaal niet tegelijkertijd.
Monogaam leven is het beste.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Onlogisch kan zich hier in inleven.
Pics van je vriendin.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Nee, wel de nichtjes van mijn vriendin.
Gelachen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Het was dan ook niet gemeend ouwe reus. In eerste instantie wel. Maar uiteindelijk heb ik het wel gelezen. Achteraf gezien kan ik oprecht zeggen dat ik liever bij mijn oorspronkelijke keuze was gebleven. Maar we maken allemaal fouten toch? De moeder van GGMM een hele grote.
quote:Op donderdag 17 november 2016 20:34 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik heb geen zin in ruzie Niels. Nu niet. Andere keer misschien.
Vriend.quote:
Nu ik er een heb ineens wel ja.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:36 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Oh ok, nu zijn ze ineens betrouwbaar.
We hebben er twee op de oprit staan inmiddels.quote:
Don heeft ooit verteld dat ie vreemd mocht gaan.quote:
Al die kerstkaarten vertellen toch wat anders.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Don heeft ooit verteld dat ie vreemd mocht gaan.
En nog doet ie het niet.
Dat lijkt me onjuist wat jij stelt.
Ik zit binnenkort in Brussel voor business. Ik blijf daar ook overnachten. Dus. Dan witte da.quote:
In welk hotel?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik zit binnenkort in Brussel voor business. Ik blijf daar ook overnachten. Dus. Dan witte da.
Don is de meest loyale man die er is.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:38 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Don heeft ooit verteld dat ie vreemd mocht gaan.
En nog doet ie het niet.
Dat lijkt me onjuist wat jij stelt.
Die dag gaat maar moeilijk overtroffen worden.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:38 schreef JanCees het volgende:
[..]
Weet je nog vorige week woensdag
leuke dag was dat
Leuk.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:39 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik zit binnenkort in Brussel voor business. Ik blijf daar ook overnachten. Dus. Dan witte da.
Wij zijn hier altijd bloedserieus. Voor flauwe en nietszeggende feitjes pleur je maar op naar de frontpage.quote:
Dat weet ik niet. Secretaresse moet nog boeken. Aanbevelingen?quote:
Een man naar mijn hart.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:40 schreef Vasion het volgende:
[..]
Don is de meest loyale man die er is.
Voor postfarming pleur je maar naar klb.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:41 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij zijn hier altijd bloedserieus. Voor flauwe en nietszeggende feitjes pleur je maar op naar de frontpage.
Don heeft best veel kinderen en is nu weer alleen in Parijs.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een man naar mijn hart.
Je ziet ook.
Hij is een succesvol man op financieel gebied.
Veel geld.
Een vrouw die zn financiën doet en hem vrijheid gunt.
Wat krijgen mensen die vreemdgaan:
heel veel kinderen (soms)
en je staat er alleen voor
en meestal weinig geld
Hotel Bloom aan de Rue Royalequote:Op donderdag 17 november 2016 20:41 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Secretaresse moet nog boeken. Aanbevelingen?
En dan heeftie ook nog eens een grote penis.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:41 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Een man naar mijn hart.
Je ziet ook.
Hij is een succesvol man op financieel gebied.
Veel geld.
Een vrouw die zn financiën doet en hem vrijheid gunt.
Wat krijgen mensen die vreemdgaan:
heel veel kinderen (soms)
en je staat er alleen voor
en meestal weinig geld
Kom je nou in Loosduinen wonen of niet?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef n1ek- het volgende:
[..]
Hotel Bloom aan de Rue Royale.. Dichtbij centrum, doch net daarbuiten.. En ook vlakbij het prostitutiegebied.. Voor als je effe los wil.. Nachtwinkels in de buurt..
Ik denk dat we kunnen stellen dat wij nooit op zo'n hoog levensniveau zullen komen.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef Vasion het volgende:
[..]
En dan heeftie ook nog eens een grote penis.
Het wordt godverdomme tijd ja.. Ik mis de zee..quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Kom je nou in Loosduinen wonen of niet?
Ik ben te dik voor harakiri.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:43 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen stellen dat wij nooit op zo'n hoog levensniveau zullen komen.
Tijd voor harakiri.
Oké.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:42 schreef n1ek- het volgende:
[..]
Hotel Bloom aan de Rue Royale.. Dichtbij centrum, doch net daarbuiten.. En ook vlakbij het prostitutiegebied.. Voor als je effe los wil.. Nachtwinkels in de buurt..
treinquote:Op donderdag 17 november 2016 20:44 schreef JanCees het volgende:
[..]
je kan jezelf ook verdrinken oid
Je hebt dus een keuze gemaakt?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:43 schreef n1ek- het volgende:
[..]
Het wordt godverdomme tijd ja.. Ik mis de zee..
Ja, nog meer ideeën om mij dood te krijgen?quote:Op donderdag 17 november 2016 20:44 schreef JanCees het volgende:
[..]
je kan jezelf ook verdrinken oid
Ja! Alleen nog geen hut! Gofferdomme..quote:Op donderdag 17 november 2016 20:44 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Je hebt dus een keuze gemaakt?
Lans gaat op hele andere manieren los. Op je moeder bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:45 schreef n1ek- het volgende:
[..]
En naast een concertzaal! Als je op een andere manier effe los wil..
Ik zie dat ik richting Vilvoorde zit. Dus het centrum uit zien te komen op een dinsdagmorgen is volgens mij voorwaar geen sinecure.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:45 schreef n1ek- het volgende:
[..]
En naast een concertzaal! Als je op een andere manier effe los wil..
Genoeg te vinden in Den Haag.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:45 schreef n1ek- het volgende:
[..]
Ja! Alleen nog geen hut! Gofferdomme..
Ik zie dat onlogisch jouw favoriete user is inmiddels.quote:
Brussel is de stad met de hoogste filedichtheid in de wereld.. Altijd treintje pakken.. Hotel Bloom ligt op 5 minuten lopen van Brussel-Noord-station..quote:Op donderdag 17 november 2016 20:45 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik zie dat ik richting Vilvoorde zit. Dus het centrum uit zien te komen op een dinsdagmorgen is volgens mij voorwaar geen sinecure.
Zou jij het nog eens willen filmen als ik bezig ben? De meeste moeders willen toch een aandenken.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:45 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lans gaat op hele andere manieren los. Op je moeder bijvoorbeeld.
Dat klopt.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:46 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Ik zie dat onlogisch jouw favoriete user is inmiddels.
ja hoor, prima.quote:Op donderdag 17 november 2016 20:47 schreef Lange_Lans het volgende:
[..]
Zou jij het nog eens willen filmen als ik bezig ben? De meeste moeders willen toch een aandenken.
Ik heb een kleine voorsprong t.o.v. RTL 7.quote:
Waar Stijn inzit, dan kunnen we in ieder geval nog even genieten van zijn mopper-posts.quote:
Ik moet zeggen dat ik even van slag was toen ik dat las. Niet dat ik het hem misgun, maar toch.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |