De Filipijnse president zegt duidelijk dat de EU zich niet moet bemoeien met wat er gebeurt in de Filipijnen. Wat is jullie mening over dit ''incident''?quote:FILIPIJNEN De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft zich weer laten gaan. "Fuck you!", was zijn boodschap aan de EU nadat die de Filipijnen gevraagd had een halt toe te roepen aan het onwettige doden van drugsverdachten.
"Ik lees de veroordeling door de Europese Unie. Fuck you is mijn antwoord", zei Duterte volgens de Philippine Daily Inquirer tijdens een mededeling aan ambtenaren in de zuidelijke stad Davao. Terwijl hij die woorden uitsprak, stak hij ook zijn middelvinger op.
Duterte voegde eraan toe dat de Europese landen niet het recht hebben om zijn anti-drugsbeleid te bekritiseren, gezien hun koloniale verleden.
De 'war on drugs' heeft, sinds Duterte die drie maanden geleden aankondigde, al aan zo'n 3.000 mensen het leven gekost, en wordt fel bekritiseerd door mensenrechtenverenigingen.
De Filipijnse president is berucht om zijn beledigende opmerkingen. Onlangs nog noemde hij de Amerikaanse president Barack Obama een "hoerenzoon", waarna die een geplande ontmoeting met Duterte annuleerde.
Spreek voor jezelf. Hoe kan je nou achter iemand staan die zijn eigen volk laat afslachten?quote:Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Duterte is de man van 2016 die gast verdient veel meer respect.![]()
Duterte ik weet dat je dit niet leest, maar wij in Nederland staan achter jouw acties en achter jouw beslissingen. Maak die junkies af en zuiver het mooie Filipijnen van de drugsdealers... Go Duterte![]()
Putang ina mo
Wat te denken van Rutte die zijn eigen burgers doodt als ze zich in Syrië bevinden.quote:Duterte voegde eraan toe dat de Europese landen niet het recht hebben om zijn anti-drugsbeleid te bekritiseren, gezien hun koloniale verleden.
Dat krijgen ze dan wel van China.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:59 schreef Captain_Ghost het volgende:
Dan geen cent naar Filjpijpsing!
Met deze briljante logica gaat hij binnenkort vast ook de kleinkinderen van vermeende drugsgebruikers vermoorden.quote:Duterte voegde eraan toe dat de Europese landen niet het recht hebben om zijn anti-drugsbeleid te bekritiseren, gezien hun koloniale verleden.
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, Duterte is nou eenmaal een gestoorde maniak die om de haverklap een Tourette-aanval krijgt.
Niets, maar we mogen graag anderen de les lezen over wat er in onze ogen mis is bij hun.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:42 schreef YazooW het volgende:
Wat heeft de EU met de Filipijnen te maken?
Ach als je je stad tot de veiligste stad van Azië kan maken dan hebben mensen daar geen problemen mee.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Tsja, Duterte is nou eenmaal een gestoorde maniak die om de haverklap een Tourette-aanval krijgt.
En die dat vermoorden laat doen door andere veroordeelde criminelen. Fijne praktijken om toe te juichen.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Duterte ik weet dat je dit niet leest, maar wij in Nederland staan achter jouw acties en achter jouw beslissingen. Maak die junkies af en zuiver het mooie Filipijnen van de drugsdealers... Go Duterte![]()
Putang ina mo
Moord ok vinden en substantiegebruik veroordelen...quote:Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Putang ina mo
Drugsdealers kunnen we allemaal missen. Maar ja, straks verklaart zo'n gast ook de oorlog aan ander 'onbetamelijk' gedrag en worden gewone burgers die tot dan toe niets strafbaars deden ook gewoon omgelegd door zijn doodseskaders in het kader van criminaliteitsbestrijding en fatsoensnormen handhaven.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach als je je stad tot de veiligste stad van Azië kan maken dan hebben mensen daar geen problemen mee.
Op die groeperingen die met de IS samenwerken.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Drugsdealers kunnen we allemaal missen. Maar ja, straks verklaart zo'n gast ook de oorlog aan ander 'onbetamelijk' gedrag en worden gewone burgers die tot dan toe niets strafbaars deden ook gewoon omgelegd door zijn doodseskaders in het kader van criminaliteitsbestrijding en fatsoensnormen handhaven.
Dus nee, ook al ruimt het lekker criminelen op, je weet maar nooit waar zo'n gast zijn pijlen op gaat richten als alle dealers weggewerkt zijn.
Het is wensdenken om te denken dat alleen zij die het echt verdienen worden omgelegd door dergelijke brigades. Het doel heiligt nooit de middelen en deze lieden gaan echt wel 'foutjes' maken bij het uitvoeren van hun taak. Vrij lullig als jij of één van je naasten het slachtoffer van een dergelijk 'foutje' wordt.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:53 schreef HSG het volgende:
[..]
Op die groeperingen die met de IS samenwerken.
Sowieso zou je toch die mensen een proces moeten geven. Iedereen die zijn buurman kwaad maakt kan daar dus gelijk een kogel verwachten als die gast je vals gaat beschuldigingen van drugshandel.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Drugsdealers kunnen we allemaal missen. Maar ja, straks verklaart zo'n gast ook de oorlog aan ander 'onbetamelijk' gedrag en worden gewone burgers die tot dan toe niets strafbaars deden ook gewoon omgelegd door zijn doodseskaders in het kader van criminaliteitsbestrijding en fatsoensnormen handhaven.
Dus nee, ook al ruimt het lekker criminelen op, je weet maar nooit waar zo'n gast zijn pijlen op gaat richten als alle dealers weggewerkt zijn.
Ik denk dat deze pannenkoek niet degene is die je daarmee pakt.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:59 schreef Arth_NL het volgende:
Gaat de EU nu "fuck you" terugzeggen en geen geld en hulpmiddelen meer naar de Filipijnen sturen als zij weer eens door een orkaan geraakt worden?
Is in Davao City ook nooit gebeurd. En is ook helemaal niet zijn intentie.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
At your servicequote:Op donderdag 22 september 2016 08:40 schreef Ludachrist het volgende:
Nog steeds geen George_Zina en Richestorags om duidelijk te maken dat deze man een kneitersgrote baas is?
Dat ook. Maar tegenwoordig wordt het stoer gevonden als leiders van een land mensen zomaar doodschieten of naar de goelag sturen. Want dat zal ze leren, en dat moeten ze hier ook eens gaan doen in plaats van dat softe gelul!quote:Op donderdag 22 september 2016 10:56 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Sowieso zou je toch die mensen een proces moeten geven. Iedereen die zijn buurman kwaad maakt kan daar dus gelijk een kogel verwachten als die gast je vals gaat beschuldigingen van drugshandel.
Power corrupts. Altijd. er zijn geen verlichte despoten die het altijd goed doen. Overheden hebben wapens, dat is een noodzakelijk kwaad. Je moet ze nooit teveel ruimte geven om die wapens naar eigen inzicht te gebruiken. Daarnaast laat Duterte deze acties ook nog eens uitvoeren door mensen met een discutabele achtergrond. Die zou ik niet vertrouwen hun werk 100% correct uit te voeren.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:58 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Is in Davao City ook nooit gebeurd. En is ook helemaal niet zijn intentie.
Het heeft iets paradoxaals. Enerzijds Duterte ophemelen en tegelijkertijd klagen dat overheden incompetent zijn.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ook. Maar tegenwoordig wordt het stoer gevonden als leiders van een land mensen zomaar doodschieten of naar de goelag sturen. Want dat zal ze leren, en dat moeten ze hier ook eens gaan doen in plaats van dat softe gelul!
Helaas kijkt niemand verder dan zijn eigen neus lang is en beseffen ze niet dat foutjes snel gemaakt zijn of dat er sprake kan zijn van een hellend vlak. De mensen die deze praktijken toejuichen leven in een sprookjeswereld waarin ze denken dat zij zelf immuun zullen zijn voor deze toestanden en zelf nooit in hun eigen kring getroffen kunnen worden door de kogels van de overheid.
Dan ben je wel heel erg naïef. Zelf de overheid nergens mee vertrouwen, maar ze dan weer wel vertrouwen om op correcte wijze allerlei criminelen zonder proces dood te schieten zonder onschuldigen om te leggen. Kom op zeg
Ik vraag me af of die mensen gewoon vanuit hun gevoel wat roepen terwijl ze wel beter weten of dat ze de risico's die zo'n regering voor hun eigen veilige leventje meebrengt echt niet zien.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dat ook. Maar tegenwoordig wordt het stoer gevonden als leiders van een land mensen zomaar doodschieten of naar de goelag sturen. Want dat zal ze leren, en dat moeten ze hier ook eens gaan doen in plaats van dat softe gelul!
Helaas kijkt niemand verder dan zijn eigen neus lang is en beseffen ze niet dat foutjes snel gemaakt zijn of dat er sprake kan zijn van een hellend vlak. De mensen die deze praktijken toejuichen leven in een sprookjeswereld waarin ze denken dat zij zelf immuun zullen zijn voor deze toestanden en zelf nooit in hun eigen kring getroffen kunnen worden door de kogels van de overheid.
Dan ben je wel heel erg naïef. Zelf de overheid nergens mee vertrouwen, maar ze dan weer wel vertrouwen om op correcte wijze allerlei criminelen zonder proces dood te schieten zonder onschuldigen om te leggen. Kom op zeg
A) De overheden in de Filipijnen en dan met name politie en leger hebben zich altijd al van moorden buiten de boekjes om bediend.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:01 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
De overheid heeft ook helemaal niet als doen om jou of mij veilig te houden. Die dienen enkel hun eigen belang. En jou en mij veilig houden sluit daar vaak op aan. Maar als Tante Lien per ongeluk dood wordt geschoten in plaats van de vrouw twee huizen verder dan gaat de overheid die zogenaamd te vertrouwen zou zijn met het zuiveren van het land van criminelen dat echt wel onder het tapijt schuiven. Het is namelijk niet in hun belang een dergelijke fout toe te geven.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het heeft iets paradoxaals. Enerzijds Duterte ophemelen en tegelijkertijd klagen dat overheden incompetent zijn.
Maar als de overheid incompetent is, dan wil je die toch juist niet teveel macht geven?
Wij hebben een veilig leventje, Filipino's niet. Waarom denk je dat ze op deze man hebben gestemd? De Filipino's leven in gevaarlijke omstandigheden.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:07 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Ik vraag me af of die mensen gewoon vanuit hun gevoel wat roepen terwijl ze wel beter weten of dat ze de risico's die zo'n regering voor hun eigen veilige leventje meebrengt echt niet zien.
Dit idd, hij moet het allemaal zelf weten maar zijn redenering is zo wel zo krom.quote:Op woensdag 21 september 2016 20:03 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Met deze briljante logica gaat hij binnenkort vast ook de kleinkinderen van vermeende drugsgebruikers vermoorden.
Wat een tosti.
Jij denkt werkelijk dat de Filipijnen op een gegeven moment simpelweg afscheid kan nemen van de 'Duterte-aanpak' en dan rustig kan gaan werken aan het opbouwen van een goed functionerende rechtsstaat?quote:Op donderdag 22 september 2016 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij hebben een veilig leventje, Filipino's niet. Waarom denk je dat ze op deze man hebben gestemd? De Filipino's leven in gevaarlijke omstandigheden.
Jup, daarom snap ik het sentiment wel maar zo'n extreme aanpak zou toch wel wat weerstand bij me opleveren als het werkelijkheid zou worden.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wij hebben een veilig leventje, Filipino's niet. Waarom denk je dat ze op deze man hebben gestemd? De Filipino's leven in gevaarlijke omstandigheden.
Jij bent toch die puber die dacht dat Fu Yung Hai een vechtsport was?quote:Op donderdag 22 september 2016 11:10 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Filipino's zijn geen bloeddorstige mensen. Tegelijkertijd vind ik het ook vrij naiëf om te verwachten dat een strijd tegen de problemen waar de Filipijnen mee kampen zonder slag of stoot zal gaan. Een zwakke overheid zonder rechtstaat in een arm land is niet opgewassen op de conventionele weg tegen machtige bendes die overal zijn geïnfiltreerd en het land in een wurggreep houden.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat de Filipijnen op een gegeven moment simpelweg afscheid kan nemen van de 'Duterte-aanpak' en dan rustig kan gaan werken aan het opbouwen van een goed functionerende rechtsstaat?
Lijkt mij wat naïef.
Toe maar van heel Azië nog welquote:Op donderdag 22 september 2016 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ach als je je stad tot de veiligste stad van Azië kan maken dan hebben mensen daar geen problemen mee.
Ik weet werkelijk waar niet waar je het over hebt.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:18 schreef gelly het volgende:
[..]
Jij bent toch die puber die dacht dat Fu Yung Hai een vechtsport was?
Die user kun je rustig negeren, doet niets anders dan iedereen met een andere mening op de man aanvallen.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:20 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik weet werkelijk waar niet waar je het over hebt.
Naïef.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:19 schreef Chewie het volgende:
[..]
Toe maar van heel Azië nog wel
Verandert hij ook al wijn in water en kan die er dan ook over heen lopen?
En daar hebben we Riches weer met zijn drogredenenquote:Op donderdag 22 september 2016 11:00 schreef Richestorags het volgende:
Ik kan mensen vooral aanraden eens met Filipino's over deze man te gaan praten bij voorkeur Filipino's uit de Mindanao regio en een eigen oordeel te vormen in plaats van je alleen maar te laten leiden door wat de media over deze man zeggen. Er wordt simpelweg een nogal een éénzijdig beeld van deze man geschetst.,
Je kunt niet in een keer de knop omzetten. Dat snap je zelf toch ook wel?quote:Op donderdag 22 september 2016 11:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik hoop van wel. Filipino's zijn geen bloeddorstige mensen. Tegelijkertijd vind ik het ook vrij naiëf om te verwachten dat een strijd tegen de problemen waar de Filipijnen mee kampen zonder slag of stoot zal gaan. Een zwakke overheid zonder rechtstaat in een arm land is niet opgewassen op de conventionele weg tegen machtige bendes die overal zijn geïnfiltreerd en het land in een wurggreep houden.
Alle arme buurten in grote steden in de Filipijnen worden geterroriseerd door drugsbendes.
Oh, ik snap wel dat de dagelijkse realiteit in de Filipijnen totaal anders is en onvergelijkbaar met hier en dat daar van 'eerlijke' processen nooit sprake is geweest. Het zal mij eerlijk gezegd ook aan mijn reet roesten hoe Duterte de problemen oplost, het is natuurlijk een ver-van-mijn-bed-show.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
A) De overheden in de Filipijnen en dan met name politie en leger hebben zich altijd al van moorden buiten de boekjes om bediend.
B) De realiteit voor veel mensen in arme buurten is nu dat hun buurt wordt geterroriseerd door bendes en verslaafden en zij in absoluut onveilige omstandigheden leven en ook het slachtoffer kunnen worden van deze groepen. Vanuit hun perspectief verandert er weinig, alleen zien ze wel dat deze groepen worden aangepakt.
C) Er is een zeer zwak centraal gezag in de Filipijnen door decennia lange corruptie, burgeroorlog en kartelvorming. Het justitiële apparaat werkt niet afdoende om criminelen veroordeeld te krijgen en grote delen van het land, in het bijzonder Mindanao, functioneren vrijwel autonoom. Wat Duterte doet is het gezag van de overheid terugbrengen en dat gaat ten koste van kartels, corrupte magistraten en politici. Daarbij vallen ongetwijfeld ook onschuldige slachtoffers, maar die vallen sowieso als je de huidige situatie zijn gang laat gaan.
Na de termijn van Duterte moet er iemand komen die aan een rechtstaat gaat werken, binnen deze korte termijn is dat simpelweg nog niet haalbaar. Duterte heeft wel een goed economisch programma en gaat flink investeren in onderwijs, infrastructuur en armoedebestrijding. Tezamen met een verbeterde veiligheid op straat moet dat leiden tot een stabiele staat op termijn met een "normale" opvolger. In Davao City heeft hij een prima erfenis achtergelaten.
Wat met name de vraag is is hoe lang hij nog met dit beleid door moet gaan. Wat je nu al ziet is dat het een grote verandering in gang heeft gezet: drugsdealers geven zichzelf massaal aan.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:17 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Jup, daarom snap ik het sentiment wel maar zo'n extreme aanpak zou toch wel wat weerstand bij me opleveren als het werkelijkheid zou worden.
Heb het idee dat dergelijke situaties grotere problemen gaan triggeren: de afzetmarkt blijft bestaan dus dealers die niet omgelegd worden zullen best wel eens ook extremere methodes kunnen gaan gebruiken om zich staande te houden. Beetje zoals de drooglegging in de USA. Maar dat is koffiedik kijken, vooralsnog is de collateral damage het grootste probleem met dit beleid.
De geweldspiraal bestaat al decennia. Tevens wordt het draagvlak voor het beleid vanzelf weggenomen zodra het economisch beter gaat. In Davao City vindt er ook geen golf van moorden meer plaats: de omstandigheden zijn simpelweg VEEL beter dan 20, 30 jaar geleden.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt niet in een keer de knop omzetten. Dat snap je zelf toch ook wel?
Niet om te ridiculiseren. Maar je post doet me een beetje denken aan een gesprek die ik eens met een Turkse had over Erdogan: ze vond de kritiek op hem niet kunnen omdat Turkije onder hem flinke economische sprongen had gemaakt, wat al het negatieve zoals tegenstanders monddood maken of opruimen door de vingers te zien maakten.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:25 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Wat met name de vraag is is hoe lang hij nog met dit beleid door moet gaan. Wat je nu al ziet is dat het een grote verandering in gang heeft gezet: drugsdealers geven zichzelf massaal aan.
Lees zijn economische programma trouwens maar eens door. De Filipijnen groeien al enige tijd met 7% per jaar. Davao City heeft hij achtergelaten als de stad met de grootste economische groei van de Filipijnen en de hoogste alfabetiseringsgraad. Daar vinden allerlei grootschalige ontwikkelingen plaats in de haven en op het gebied van infrastructuur. Als het goed is, neemt dat een deel van de toekomstige afzetmarkt voor drugs uit handen.
De Filipijnen hebben statistisch gezien een hoger percentage Shabu (Meth) gebruikers dan omringende landen. De omstandigheden zijn er gewoon kut: hoog moordpercentage, momenteel 26 per dag maar in 2010 bijvoorbeeld 42 per dag, grote armoede, dengue plagen, gewelddadige bendes, decennia lange burgeroorlog en in het algemeen veel terrorisme. Daarnaast veel braindrain en een hoog aantal sextoeristen. Dat laatste is overigens ook iets waarvan je kan verwachten dat Duterte dat gaat aanpakken.
Zou dat niet komen doordat de doorsnee burger daar in pure angst leeft om wat verkeerds te doen? Wie weet verklapt je overbuurman het wel aan de autoriteiten als je stiekem een jointje rookt.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:27 schreef Richestorags het volgende:
[..]
De geweldspiraal bestaat al decennia. Tevens wordt het draagvlak voor het beleid vanzelf weggenomen zodra het economisch beter gaat. In Davao City vindt er ook geen golf van moorden meer plaats: de omstandigheden zijn simpelweg VEEL beter dan 20, 30 jaar geleden.
Oh, ik zou het totaal niet goedkeuren als onze overheid zich van dit soort methoden bedient maar wij hebben dan ook een functionerende rechtstaat en lopen niet tegen dezelfde problemen aan.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:23 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Oh, ik snap wel dat de dagelijkse realiteit in de Filipijnen totaal anders is en onvergelijkbaar met hier en dat daar van 'eerlijke' processen nooit sprake is geweest. Het zal mij eerlijk gezegd ook aan mijn reet roesten hoe Duterte de problemen oplost, het is natuurlijk een ver-van-mijn-bed-show.
Maar op Fok zie je altijd weer mensen die er bij staan te juichen en laten merken dat ze het prettig zouden vinden als onze overheid het ook zo zou doen. En nee, daar pas ik voor. Wat daar 'werkt', werkt hier niet. En Duterte is natuurlijk ook gewoon een ongelikte beer. Ongelikte beren kunnen wel een hoop stoere dingen roepen, maar ik vind ze niet bewonderenswaardig.
Als er in je wijk een vervallen en vervuild huis staat, en het is je een doorn in het oog, dan kun je het natuurlijk gewoon in de fik steken off met een bulldozer doorheen rijden en dan is het probleem weg. Ik vind dat niet zo bewonderenswaardig als iemand die het voor elkaar krijgt om op eigen kracht de boel op te knappen en mooi te maken.
Vergeleken met 20, 30 jaar geleden gaat het eigenlijk in de hele Filipijnen beter, dus dat is ook niet echt een argument.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:27 schreef Richestorags het volgende:
. In Davao City vindt er ook geen golf van moorden meer plaats: de omstandigheden zijn simpelweg VEEL beter dan 20, 30 jaar geleden.
Men mag best kritiek op deze man leveren, en dat is heel begrijpelijk. Zijn methoden zijn op zijn zachtst gezegd nogal controversieel. Ze worden alleen beter begrijpbaar als je de situatie waar het land zich in bevindt kent en met mensen erover praat.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:30 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Niet om te ridiculiseren. Maar je post doet me een beetje denken aan een gesprek die ik eens met een Turkse had over Erdogan: ze vond de kritiek op hem niet kunnen omdat Turkije onder hem flinke economische sprongen had gemaakt, wat al het negatieve zoals tegenstanders monddood maken of opruimen door de vingers te zien maakten.
Het heeft er alle schijn van dat de Lima zelf nogal betrokken was bij het hele narcotica gebeuren.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vergeleken met 20, 30 jaar geleden gaat het eigenlijk in de hele Filipijnen beter, dus dat is ook niet echt een argument.
Je mag van mij wel heel schattig fan zijn van deze narcist (en ja narcisten kunnen ook goede dingen doen) maar het is wel vreemd dat jij en george (die gewoon een stijf plassertje krijgt van elke narcist in de politiek, zie Trump) niet zien dat Duterte net zo handelt als zijn voorgangers door o.a. familie er nogal bij te betrekken en zijn schoonmaak van het ambtenaren apparaat is nu ook geen voorbeeld van transparantie. Dat geld natuurlijk ook voor hoe hij nu bezig is met de rechterlijke macht, zie de heksenjacht tegen Lima.
Die man is domweg de volgende democratisch gekozen dictator in wording en gezien zijn acties en uitspraken heb ik het idee dat hij nog niet wil stoppen na 6 jaar
Sorry, maar het zijn echt spookverhalen dat iedereen die een jointje rookt wordt afgeschoten. Ik heb regelmatig wiet gerookt met Filipino's in Davao City, niks aan de hand. Hooguit zou je een agent moeten afkopen als deze je betrapt. Niemand wordt afgeschoten omdat zijn buurman zegt dat hij een jointje rookt. In Davao City ging men achter een aantal groepen aan:quote:Op donderdag 22 september 2016 11:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zou dat niet komen doordat de doorsnee burger daar in pure angst leeft om wat verkeerds te doen? Wie weet verklapt je overbuurman het wel aan de autoriteiten als je stiekem een jointje rookt.
Zwakke reactie, je gaat op maar 1 punt inquote:Op donderdag 22 september 2016 11:41 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Het heeft er alle schijn van dat de Lima zelf nogal betrokken was bij het hele narcotica gebeuren.
De Filipijnen hebben een economische groei doorgemaakt, maar dat heeft zich nog niet vertaald in meer veiligheid op straat en eerlijke allocatie van de middelen. Waarom denk je dat er überhaupt draagvlak is voor Duterte en zijn methodes? Omdat het koek en ei is?
Jij bent hier degene die de plank mis slaat. Als libertariër wil je absolute vrijheid en verdedig je dat zonder naar de situatie van een natie te kijken. Absolute vrijheid staat in de huidige Filipijnen gelijk aan totale anarchie. De Filipijnen hebben een sterke overheid nodig om orde op zaken te stellen. De orde die het land al tientallen jaren mist en waardoor het lijdt onder drugskartels, sekstoeristen en terreurgroepen. Overigens heeft Duterte geen absolute hand in de verwijdering van de Lima als voorzitter van de Filipijnse senaat. Het enige wat hij heeft gedaan is een lijst met 1000 namen (1000 corrupte overheidsofficials) bekend maken en daarin stond mevrouw de Lima ook in! Naar verluidt hebben drugslords haar elk 20.000 dollar per maand betaald om in een luxe cel te mogen verblijven met jacuzzi, flatscreen en een luxe bed. Haar chauffeur deed rondjes rijden om geld op te halen. Een aantal drugslords hebben tegen haar getuigd! Als gevolg daarvan heeft de Filipijnse senaat haar verwijderd als voorzitter. Dat je in zee gaat met een corrupte feeks om je haat richting Duterte, die nog niet eens 10 weken aan de macht is, te verspreiden is veelzeggend.quote:Op donderdag 22 september 2016 11:38 schreef Chewie het volgende:
[..]
Vergeleken met 20, 30 jaar geleden gaat het eigenlijk in de hele Filipijnen beter, dus dat is ook niet echt een argument.
Je mag van mij wel heel schattig fan zijn van deze narcist (en ja narcisten kunnen ook goede dingen doen) maar het is wel vreemd dat jij en george (die gewoon een stijf plassertje krijgt van elke narcist in de politiek, zie Trump) niet zien dat Duterte net zo handelt als zijn voorgangers door o.a. familie er nogal bij te betrekken en zijn schoonmaak van het ambtenaren apparaat is nu ook geen voorbeeld van transparantie. Dat geld natuurlijk ook voor hoe hij nu bezig is met de rechterlijke macht, zie de heksenjacht tegen Lima.
Die man is domweg de volgende democratisch gekozen dictator in wording en gezien zijn acties en uitspraken heb ik het idee dat hij nog niet wil stoppen na 6 jaar
quote:Op donderdag 22 september 2016 10:56 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik weet niet hoe de Filipijnen zich gaan ontwikkelen als het gaat om BNP per capita maar het gaat in de niet heel verre toekomst dik en breed horen tot de 25 grootste economieën ter wereld. De groei is kei- en keihard en de bevolking piepjong.
quote:Op donderdag 22 september 2016 12:45 schreef George_Zin het volgende:
[..]
Jij bent hier degene die de plank mis slaat. Als libertariër wil je absolute vrijheid en verdedig je dat zonder naar de situatie van een natie te kijken. De Filipijnen hebben een sterke overheid nodig om orde op zaken te stellen. De orde die het land al tientallen jaren mist en waardoor het lijdt onder drugskartels, sekstoeristen en terreurgroepen. Overigens heeft Duterte geen absolute hand in de verwijdering van de Lima als voorzitter van de Filipijnse senaat. Het enige wat hij heeft gedaan is een lijst met 1000 namen bekend maken en daarin stond mevrouw de Lima ook in! Naar verluidt hebben drugslords haar elk 20.000 dollar per maand betaald om in een luxe cel te mogen verblijven met jacuzzi, flatscreen en een luxe bed. Haar chauffeur deed rondjes rijden om geld op te halen. Een aantal drugslords hebben tegen haar getuigd! Als gevolg daarvan heeft de Filipijnse senaat haar verwijderd als voorzitter. Dat je in zee gaat met een corrupte feeks om je haat richting Duterte, die nog niet eens 10 weken aan de macht is, te verspreiden is veelzeggend.
En daarnaast ook nog eens mijn prachtige naam door het slijk halen terwijl ik mij niet kan verdedigen! Zwak, waar heb ik op Trump gefapt, klootzak? Waar? Ik ben voor een sterke leider als dat nodig is. Wat kan Trump verbeteren aan de VS? Niks! Hij is alleen bezig met moddergooien net zoals Clinton! De enige die de VS beter kunnen maken zijn bedrijven als Google en de wetenschap/innovatie an sich. Hoewel stevige investeringen in infrastructuur wel nodig zijn.
Waarom ben je aan het liegen? Ik heb zelden over Trump geschreven behalve wat grappen hier en daar. Ik ben aan het genieten van de Amerikaanse verkiezingscampagne net zoals jij ook zou moeten doen. De Amerikaanse verkiezingen horen ook een beetje in de SHO-categorie. Behalve grappen en grollen heb ik nooit een mening gegeven over de twee kandidaten. Die prachtige naam was een geintje, hoewel ik het deels meen, je moet niet over een USER spreken als hij geen weerwoord kan geven. Dat is zwak. Lees mijn vorige post nog maar eens rustig door, kerel: de Filipijnen hebben een sterke overheid nodig! Niet alleen een sterke overheid, maar ook een die binnen haar mogelijkheden stevig gaat investeren in onderwijs, armoedebestrijding en infrastructuur. Wie weet ben je als libertariër beter thuis in Canada of Finland. Gewoon een tip. Daar zou het weleens succesvol kunnen worden die politieke stroming. De landen en mensen zijn volwassen. Niet in de Filipijnen. De normale landen waar jij op doelt zijn Japan, Singapore, Zuid-Korea, West-Europa, VS en Canada. Buiten die landen, zie Midden-Amerika, is criminaliteit en extreme corruptie schering en inslag. De 'normale aanpak (lees: PvdA-aanpak inclusief pickwickthee)' gaat daar niet werken. Als je als een rechtsstaatfundamentalist de normale aanpak predikt, dan ben je een van de problematische elementen die ontwikkeling voor die landen tegenhoudt. Wie weet is dat de bedoeling......quote:Op donderdag 22 september 2016 12:55 schreef Chewie het volgende:
[..]
Wat een onnozelheid weer
Ben je zelf alweer vergeten hoe je over Trump schrijf?
Dat ik een libertarier ben heeft helemaal niks met de discussie te maken, ook in landen met een sterke overheid zijn acties zoals die van jouw heldje Duterte niet normaal te noemen en zijn krankzinnige uitspraken al helemaal niet.
Maar goed georgje steek je kop maar in de reet van Duterte en blijf maar aan je harde plassertje trekken om maar niet in te hoeven zien dat wat Duterte aan het doen is gewoon 1 op 1 gelijk is met democratisch gekozen collegae die iets teveel macht naar zich toe trokken.
En met je "prachtige" naam door het slijk halen heb je mijn hulp niet nodig, daar ben je zelf al goed genoeg in
Hij is simpelweg niet te vergelijken met een idioot als Chavez.quote:Op donderdag 22 september 2016 12:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Zwakke reactie, je gaat op maar 1 punt in
Nogmaals zie je nu echt niet dat al die acties van Duterte (plus zijn bezopen krankzinnige uitspraken) aantonen dat hij hetzelfde doet als waar jij zijn voorgangers van beschuldigt? Je kan het dan wel leuk hebben over die corrupte rijke families maar in Davao is er maar 1 familie aan de macht. Dan heb je nog het opschonen van het ambtenarenapparaat en op discutabele wijze beschuldigen van een politieke tegenstander om zo ook meer macht te krijgen over de rechterlijke macht.
Maar ik heb wel door dat je dat gewoon niet wil zien, terwijl je het blijkbaar wel zag bij andere idioten die de macht naar zich toe trokken zoals Chavez (die overigens meer overeenkomsten met die boer uit Davao heeft dan jij wil zien zeker qua stijl).
Dat jij populair is en wellicht ook goede dingen doet is ook helemaal niet de discussie maar dat zijn wel de enige argumenten die jij hebt dus blijf je daar maar krampachtig op hameren
Volgens een vage site is het een van de veiligste steden ter wereld, ware het niet dat er statisch gezien veel stemmen gedaan zijn in die stad ten opzichte van andere steden, ik vermoed dat deze site door de niet corrupte duterte gemanipuleerd is om zijn zogenaamd veilig gemaakte stad te staven.quote:
quote:CORRUPTION RAISES ITS UGLY HEAD ANEW IN THE PROCUREMENT OF DEFENSE WEAPONS FOR THE PHILIPPINES
News reports are now coming out of Davao that some Israeli companies are trying to get an appointment with President Rodrigo Duterte in order to set a presentation of their products to him. The curious thing is that these companies are not even in the top echelon of Israel's defense industry and are mostly little known companies with largely unproven products and dubious systems.
Now, they are reportedly flying to Davao to make a sales presentation of these dubious products to the President. They are actually making a fool of the President by making him a Technical Working Group and Defense Acquisition Committee rolled into one. This unethical act by these Israeli companies and their Philippine representative is a major insult to the Department of National Defense and the Armed Forces of the Philippines as it not only bypasses them and disregards their technical expertise, but also tramples upon set procedures to ensure that our soldiers who lay their lives on the line for our protection will always get the best weapons systems in the most efficient and transparent way.
Davao City is oneindig veel veiliger dan Manila vriend, dat zijn gewoon feiten. Ook veel veiliger dan Cebu.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:14 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Volgens een vage site is het een van de veiligste steden ter wereld, ware het niet dat er statisch gezien veel stemmen gedaan zijn in die stad ten opzichte van andere steden, ik vermoed dat deze site door de niet corrupte duterte gemanipuleerd is om zijn zogenaamd veilig gemaakte stad te staven.
http://www.numbeo.com/cri(...)ilippines&city=Davao
Davao 822 stemmers, en bij de hoofdstad manila maar 200 stemmers.
Onzin, enorme nikkelvoorraden (de grondstof voor onder andere roestvrij staal)! Vorig jaar 800 miljoen ton nikkel geëxporteerd. Eerste of tweede leverancier (in ieder geval een van de grootste) van nikkel wereldwijd en zit nog wel meer onder de grond. Hoewel dat minder gaat worden want Duterte heeft de oorlog verklaard aan de mijnindustrie. Er zijn al 10 verplicht vertrokken en adviseurs hebben mevrouw Lopez (minister van milieu en natuurlijke rijkdommen in het kabinet van Duterte) geadviseerd om nog eens 12 mijnbouwbedrijven de deur te wijzen vanwege natuur- en milieuschendingen.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:33 schreef machtpen het volgende:
Je kunt wel zien dat ze in de filipijnen geen olie of andere grondstoffen hebben.
Daar is er weer eentje die in de sprookjeswereld leeft dat de overheid op magische wijze in staat is om alleen maar criminelen te vermoorden, en geen onschuldigen te raken.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:17 schreef regmail het volgende:
Zon duterte moet je een paar jaar zijn gang laten gaan.
Zelfde zou ook in Europa mogen.
Dat ben ik geheel met je eens, maar het is geen situatie van 0 onschuldige doden en slachtoffers bij niets doen en veel onschuldige doden en slachtoffers bij wel wat doen.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:27 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Daar is er weer eentje die in de sprookjeswereld leeft dat de overheid op magische wijze in staat is om alleen maar criminelen te vermoorden, en geen onschuldigen te raken.
De Europese overheden zijn niet te vertrouwen in vluchtelingencrisis, in de Eurocrisis, bij de verdeling van de zorgkosten. bij verkeerscontroles, bij inentingen en ga zo maar door. Maar mensen standrechtelijk executeren en daarbij geen fouten maken, dát is dan wel aan de overheid toevertrouwd.
Ik weet niet of het beter kan. Ik ben echt niet voldoende ingevoerd om daar iets over te kunnen zeggen. Ik denk alleen dat, als ik daar over straat zou lopen, ik mij niet veiliger zou voelen wetende dat de overheid rigoureus ingrijpt in de onderwereld. Het idee dat er in mijn directe omgeving met scherp geschoten wordt doet mij altijd onveilig voelen, of het nu de drugsbendes zijn of de overheid zelf.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:33 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat ben ik geheel met je eens, maar het is geen situatie van 0 onschuldige doden en slachtoffers bij niets doen en veel onschuldige doden en slachtoffers bij wel wat doen.
In Nederland, als wij ons niet van dat soort praktijken bedienen is het aantal onschuldige doden door drugsbendes en buurten die aangetast worden door drugsbendes en methverslaafden vrij nihil te noemen.
In de Filipijnen zeer substantieel. Er vallen enorm veel slachtoffers en doden door drugsbendes. Je moet dus wat doen. Is het juist wat Duterte doet? Nee, maar wees een realistisch. Kan het überhaupt via het boekje in een land waar rechtspraak geeneens bestaat? Waar dezelfde bendes die je bestrijdt in elke laag van de overheid zijn doorgedrongen?
Qua stijl en macht naar zich toe trekken zou het een kopie kunnen zijn, alleen wil jij dat niet zien.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:08 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Hij is simpelweg niet te vergelijken met een idioot als Chavez.
Jawel hoor kijk maar naar waar de rest van zijn familie nu zit, dat is vergelijkbaar met wat jij stelt over de machtige families van dat land.quote:Hij lijkt ook in niets op zijn voorgangers:
Ik kan je uit persoonlijke ervaring vertellen dat in het jaar dat ik in Davao City gewoond heb (waar hij dus burgemeester was) mezelf welgeteld 1 keer onveilig heb gevoeld, dat was toen ik dwars door een anti Amerika demonstratie van NPA sympathisanten liepquote:Op donderdag 22 september 2016 13:36 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik weet niet of het beter kan. Ik ben echt niet voldoende ingevoerd om daar iets over te kunnen zeggen. Ik denk alleen dat, als ik daar over straat zou lopen, ik mij niet veiliger zou voelen wetende dat de overheid rigoureus ingrijpt in de onderwereld. Het idee dat er in mijn directe omgeving met scherp geschoten wordt doet mij altijd onveilig voelen, of het nu de drugsbendes zijn of de overheid zelf.
Ik reageer alleen op de stelling "dat we dat hier ook zouden moeten doen". Dat lijkt me hoogst onverstandig. De situatie is hier namelijk niet uitgesproken kut zoals in de Filipijnen.
Maar kom de stelling was dat het de veiligste stad van Azie zou zijn, dat is natuurlijk een idiote overdrijving.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:19 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Davao City is oneindig veel veiliger dan Manila vriend, dat zijn gewoon feiten. Ook veel veiliger dan Cebu.
Ook veel veiliger dan andere grote steden op Mindanao zoals Cotabato City en General Santos City.
Dat lijkt me ook.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:45 schreef Chewie het volgende:
[..]
Maar kom de stelling was dat het de veiligste stad van Azie zou zijn, dat is natuurlijk een idiote overdrijving.
Behalve de drugsgebruikers dan, en dat zijn me er toch een hoopquote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
Drugsdealers kunnen we allemaal missen
Die maak je natuurlijk ook dood, dat is logisch.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:49 schreef zovty het volgende:
[..]
Behalve de drugsgebruikers dan, en dat zijn me er toch een hoop.
Mwaah, genoeg normale drugsgebruikers. Ik gebruik zelf ook met enige regelmaat diverse psychedelica.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:49 schreef zovty het volgende:
[..]
Behalve de drugsgebruikers dan, en dat zijn me er toch een hoop.
Maar die man gaat er voor zorgen dat je favo dealer wordt doodgeschoten. Dat lijkt me toch ook geen prettig vooruitzicht.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Mwaah, genoeg normale drugsgebruikers. Ik gebruik zelf ook met enige regelmaat diverse psychedelica.
Methgebruikers kan je echter missen als kiespijn.
Ik vind dealers die in substanties als Coke en Meth dealen eigenlijk vrij gewetenloze personen om eerlijk te zijn. Daarnaast gaat het niet om "mijn" dealer of om een dealer op zich. Het gaat om een oorlog tegen een heel systeem van kartels die een heel land de vernieling inhelpen.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:54 schreef zovty het volgende:
[..]
Maar die man gaat er voor zorgen dat je favo dealer wordt doodgeschoten. Dat lijkt me toch ook geen prettig vooruitzicht.
Manilla zitten relatief veel Filipijnse middenklassers in vergelijking met de rest van de Filipijnen. Die werken in een van de callcenters die Manilla rijk is, verdienen redelijk en kunnen redelijk consumeren. Vandaar! Manilla krijgt al jarenlang veel geld van de Filipijnse overheid. De rest van het land is onderontwikkeld. De meeste Filipijnse middenklassers vind je in Manilla, maar die middenklasse is stinkend dun! De Filipijnen in het algemeen bestaat uit een heel dun laagje steenrijken en een extreem grote armoedige onderklasse. Als de Filipijnen veel meer middenklassers had, laten we zeggen 40/60% van de Filipijnen, dan was een figuur als Duterte nooit nodig geweest. Landen draaien grotendeels op de middenklasse. Die consumeren. Als alles ligt bij de 40 rijkste families en de rest van het land moet overleven in de diepste zin van het woord, dan is het een dood- en doodziek land, en is Duterte gewoon een middel als je kijkt naar de staat van de Filipijnen. Dat die man snel gaat investeren in zaken waar die mensen ook wat levensvreugde en hoop uit kunnen halen. EU? Tsssk, opkankeren als het gaat om de Filipijnse omgang met criminelen. Ontwikkelingsgeld is niet de oplossing. Geef een man een vis en hij heeft een dag te eten, geef hem een hengel en leer hem vissen, en hij heeft altijd te eten. Kortom, het opbouwen van een land is de oplossing, en het liefst een duurzame opbouw, zonder kankergezwellen als onverantwoorde mijnbouw.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:14 schreef Basp1 het volgende:
de hoofdstad manila maar 200 stemmers.
Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Hoe denk je dat onze samenleving is ontstaan? Door gezellig thee te drinken?quote:Op donderdag 22 september 2016 11:30 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Niet om te ridiculiseren. Maar je post doet me een beetje denken aan een gesprek die ik eens met een Turkse had over Erdogan: ze vond de kritiek op hem niet kunnen omdat Turkije onder hem flinke economische sprongen had gemaakt, wat al het negatieve zoals tegenstanders monddood maken of opruimen door de vingers te zien maakten.
Toch zijn er verhoudingsgewijs heel wat meer regeringsleiders geweest die na het invoeren van doodseskaders een beetje doorsloegen dan mierengif kopers die de hele wijk hebben vermoord. Misschien krijg je dat nog wel te leren in de tweede klas ofzo.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
quote:- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:46 schreef Pielemenneke het volgende:
De EU heeft zich nergens mee te bemoeien, die man mag zelf weten hoe hij zijn land bestuurd.
Dan heeft deze man dat verdrag opgezegd denk ik.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
En wat wil die papieren tijger doen dan?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.
Werkt dus wel.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef George_Zin het volgende:
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:22 schreef George_Zin het volgende:
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list
[ afbeelding ]
De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.
[ afbeelding ]
Boeiend, ze staan op een lijst. Kapot moeten ze!quote:Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?
Uitstekende vraag. Hij heeft gezegd dat hij het een aantal malen heeft laten controleren voordat hij de namen openbaar maakte. Die lijst wordt in samenspraak met getuigen opgemaakt. Er zijn al mensen van de lijst afgehaald waar men niet zeker van was. Er zullen vast en zeker onschuldigen sneuvelen in de oorlog, maar dat hoort eenmaal bij een oorlog. Allemaal goed te praten onder het mom van utilitarisme. Een politieke stroming die een bepaalde daad goed praat onder het mom van de bewerkstelliging van een grotere goed. De rechtsmacht moet ook schoongeveegd worden. Corrupte zooi. Met de grond gelijk maken en opnieuw opbouwen.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utilitarismequote:Voor de oorsprong van het utilitarisme in het westen wordt vaak teruggegrepen op de Griekse filosoof Epicurus, maar als een specifieke filosofische stroming wordt het utilitarisme meestal toegeschreven aan Jeremy Bentham. Bentham vond pijn en genot de enige intrinsieke waarden in de wereld: "de natuur heeft de mensheid onder het bestuur van twee soevereine meesters geplaatst, pijn en genot."
Daaruit leidde hij de nutsregel af dat wat goed is, gelijk staat aan dat wat het grootste geluk brengt aan het grootste aantal mensen. Nadat hij zich later had gerealiseerd dat deze formulering twee verschillende en potentieel tegenstrijdige principes tracht te verenigen, liet hij vervolgens het tweede deel van deze uitspraak vallen en sprak alleen nog over "het grootste geluksprincipe".
Wel, het terugwinnen van het centrale gezag en het creeëren van eenheid binnen de staat gaat nooit zonder slag of stoot.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.
Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
Portugal (Anjerrevolutie).quote:Op donderdag 22 september 2016 15:49 schreef Richestorags het volgende:
Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien? Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Zahreddine het volgende:
De Filipijnse president zegt duidelijk dat de EU zich niet moet bemoeien met wat er gebeurt in de Filipijnen. Wat is jullie mening over dit ''incident''?
Werkgroep oprichten, veel vergaderingen inplannen en uurtje factuurtje declarerenquote:Op donderdag 22 september 2016 15:28 schreef regmail het volgende:
[..]
En wat wil die papieren tijger doen dan?
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien?
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.quote:Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of nietquote:Op donderdag 22 september 2016 16:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?
[..]
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.quote:Op donderdag 22 september 2016 16:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet)
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.
Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
Wat bedoel je met je laatste zin?quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Moord ok vinden en substantiegebruik veroordelen...
Ik weet dat drugshandel verantwoordelijk is voor extreem veel ellende, maar zonder proces mensen afschieten kan absoluut niet het antwoord zijn.
In de context van je postgeschiedenis vind ik deze post sowieso erg sneu.
quote:"I am inviting the United Nations, Ban Ki-moon -- I don't know the name of that fool -- I am inviting the EU, send the best mayor of your town and even the rapporteurs. Go to The Philippines,'' Mr Duterte said yesterday at the inauguration of a power plant. "I will write them a letter to invite them to an investigation."
"After they ask me questions, I will ask them questions. In an open forum, you can use the Senate. Everybody will be invited," Rappler.com quoted Mr Duterte as saying.
"Just watch how I would beat those fools."
Europa bedoelde ik. Maar dan heb ik Rusland niet meegerekend.quote:Op donderdag 22 september 2016 16:32 schreef George_Zin het volgende:
[..]
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
zoals in Davao bedoel jequote:Op donderdag 22 september 2016 19:05 schreef George_Zin het volgende:
maar het punt is dat ze dan opgevolgd worden door iemand van hun eigen familieclans/oligarchen. Er zijn in de Filipijnen enkele clans die de Filipijnse politiek domineren en hun interesse voorgang geven boven het volk.
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:02 schreef BlaZ het volgende:
Duterte doet tenminste iets tegen de overbevolking.
Cijfers volgens CNN na 11 weken Duterte. Hoewel ik al in Filipijnse bladen lees dat het aantal doden ondertussen is gestegen na 3800. Hij had het over max. 3 kinderen per paar, verspreiding van voorbehoedsmiddelen en sekseducatie. Weet niet hoe succesvol hij daar in gaat zijn en of hij werkelijk daar wat aan gaat doen. Ik vrees het ergste maar goed. Vergeet niet dat 90% van de Filipijnen zwaar christen is, 5% ongelovig en 5% islamitisch. De kerk heeft daar echt veel macht en is verweven met politiek. Ze zijn tegen minder kinderen. Geloof is kanker als het zich gaat bemoeien met politiek. Het hoort thuis achter de deuren of achter gebedshuizen. Niet in de maatschappij of politiek. Dan gaat het fout.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.
quote:- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
Abu Sayyaf houdt nog steeds vijftien gijzelnemers vast: vijf Indonesiërs, vijf Maleisiërs, vier Filipino's en een Nederlander. Vorige week ook al een waarschuwing gekregen van het Filipijnse leger om niemand te onthoofden of doden want anders volgen meer repercussies.quote:The 30-year-old Indonesian captive asked for food and was in high spirits after arriving at an army base on Thursday.
Last week, the Abu Sayyaf, known for kidnappings, freed three Indonesians, two Filipinos and a Norwegian on the island of Jolo.
The militants are still holding 15 hostages - five Indonesians, five Malaysians, four Filipinos and a Dutch national. (Reporting by Manuel Mogato; Editing by Nick Macfie)
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Seam het volgende:
Zei Rutte maar eens fuck you tegen de EU
Dat je full blown moraalridder bent als iemand iets pro geweldadigs post wat niet in je straatje past (bijvoorbeeld NWS / VIDEO: Treitervlogger Ismail Ilgun rent voor zijn leven ) en nu precies hetzelfde doetquote:Op donderdag 22 september 2016 16:41 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met je laatste zin?
Inzetten op geboortebeperking, waar hij ook voor pleit, zet wel zoden aan de dijk. Filipino's fokken helaas dankzij de Katholieke kerk als konijnen.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.
Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
Zijn verkiezingsbelofte hield ook dit in. Daarnaast pakt hij corruptie en machtsmisbruik in andere sectoren aan: mijnbouwers die mensen van hun land jagen, magistraten, agenten, politici.quote:Op vrijdag 23 september 2016 10:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.
Overigens ben ik het wel eens dat de "Fuck you" naar de EU terecht is maar de manier waarop toont wel aan dat we te make hebben met een narcistische clown (die overigens wat vriendjes en familie politiek betreft niet veel verschilt met zijn voorgangers) .
Ook hebben de Filipijnen meer de EU (en VS) nodig dan andersom, dus kun je ze maar beter wat vriendelijker behandelen.
Dit is compleet debiel. Maar schrijf eens een stukje op fok aan de Paus. Of Obama. Misschien lezen zij het wel.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Putang ina mo
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:33 schreef machtpen het volgende:
Je kunt wel zien dat ze in de filipijnen geen olie of andere grondstoffen hebben.
quote:The Malampaya gas field is a natural gas field located in the West Philippine Sea. It was discovered in 1992 and developed by Shell Philippines Exploration B.V. Royal Dutch Shell now operates it on behalf of partners Chevron Corporation and Philippine National Oil Company Exploration Corporation. The field began production in 2001 and produces natural gas and natural gas condensate. The total proven reserves of the Malampaya gas field are around 3.7 trillion cubic feet (105 billion m³), and production is slated to be around 410 million cubic feet/day (11.7×105m³)
Ook bij SA is er vaak genoeg commentaar geweest, alleen geen sancties. Net zoals bij de Filipijnen momenteel. Je post is dus onzin.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:02 schreef Richestorags het volgende:
Overigens heeft Duterte natuurlijk helemaal gelijk met zijn fuck you tegen de EU. Ze houden namelijk altijd muisstil hun bek dicht als het om bijvoorbeeld een Saudi-Arabië gaat. Precies dat soort hypocrisie toont aan dat mensenrechten geen topprioriteit zijn bij de bimbo's van de EU. Terecht dat je daar dan een middelvinger naar opsteekt.
Ik maar denken dat drugsverslaving ook een eerstewereld probleem is. Ook al woon je niet in een eerstewereld land, dan nog zou je niet zonder enig proces vermoord moeten kunnen worden met toestemming van de regering. Als dat wel kan dan is je overheid op een route geslagen die nog nooit positief geëindigd is.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
Een crystal meth lab (Filipijnen noemen het shabu) opgerold. Een Chinees gearresteerd terwijl vier konden ontsnappen. Maandag dient hij zijn plannen voor hervorming van het belastingstelsel aan het congres. Die moeten goedkeuring geven voordat de hervorming kan starten. Dat geldt overigens ook voor de gewilde doodstraf. Hij wil de extreme armoede van 26% terugdringen tot onder de 20% als hij aftreedt in 2022. Het lijkt niet ambitieus maar het is toch ruim 6 miljoen Filipino's die hij de komende 6 jaar uit de extreme armoede moet halen. Dat is een miljoen per jaar. Het zal mij benieuwen. Die belastinghervormingen maken daar onderdeel vanuit.quote:A Chinese national was arrested while four other Chinese escaped on Friday after police raided one of the biggest shabu laboratories in the country in Laquios village in Arayat, Pampanga, an official said.
Als Duterte dit echt alleen voor zijn land doet..quote:Op vrijdag 23 september 2016 21:24 schreef George_Zin het volgende:
[ afbeelding ]
1. Continue and maintain current macroeconomic policies, including fiscal, monetary, and trade policies.
2. Institute progressive tax reform and more effective tax collection, indexing taxes to inflation. A tax reform package will be submitted to Congress by September 2016.
3. Increase competitiveness and the ease of doing business. This effort will draw upon successful models used to attract business to local cities (e.g., Davao) and pursue the relaxation of the Constitutional restrictions on foreign ownership, except as regards land ownership, in order to attract foreign direct investment.
4. Accelerate annual infrastructure spending to account for 5% of GDP, with Public-Private Partnerships playing a key role.
5. Promote rural and value chain development toward increasing agricultural and rural enterprise productivity and rural tourism.
6. Ensure security of land tenure to encourage investments, and address bottlenecks in land management and titling agencies.
7. Invest in human capital development, including health and education systems, and match skills and training to meet the demand of businesses and the private sector.
8. Promote science, technology, and the creative arts to enhance innovation and creative capacity towards self-sustaining, inclusive development.
9. Improve social protection programs, including the government’s Conditional Cash Transfer program, to protect the poor against instability and economic shocks.
10. Strengthen implementation of the Responsible Parenthood and Reproductive Health Law to enable especially poor couples to make informed choices on financial and family planning.
De 10 punten agenda van Duterte. Kort en krachtig. Hier moet hij op worden afgerekend.
SA heeft echt een aparte status. Ze kunnen zelfs een Yemen kapot maken en in Bahrein demonstranten afknallen en alsnog de mensenrechtenvertegenwoordiger voor de VN leveren.quote:Op vrijdag 23 september 2016 17:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ook bij SA is er vaak genoeg commentaar geweest, alleen geen sancties. Net zoals bij de Filipijnen momenteel. Je post is dus onzin.
Drugsverslaving is inderdaad een eerstewereldprobleem, methverslaving onder meer dan tien procent van de bevolking en gewelddadige drugskartels die tot alle lagen van de overheid zijn doorgedrongen niet. Daaraan gerelateerd een moordpercentage van tussen de 25 en 40 moorden per dag. Dat zijn geen eerste wereldproblemen.quote:Ik maar denken dat drugsverslaving ook een eerstewereld probleem is. Ook al woon je niet in een eerstewereld land, dan nog zou je niet zonder enig proces vermoord moeten kunnen worden met toestemming van de regering. Als dat wel kan dan is je overheid op een route geslagen die nog nooit positief geëindigd is.
Afwachten, hij heeft gezegd dat hij zeker minimaal 5% van de Filipijnse BNP elk jaar in de verbetering van infrastructuur wil steken. Dat staat ook in die agenda. En dat bedrag stijgt dan naar gelang de Filipijnse economie groeit. Dat zou voor 2017 neerkomen op 18 miljard dollar. Daarnaast ook sociale programma's uitrollen voor de aller armste gezinnen naar gelang wat mogelijk is binnen de begroting. De nabestaanden van militairen en agenten moeten een sociale toelage krijgen als de hoofdverdiener om komt.quote:Op zaterdag 24 september 2016 01:50 schreef Peace99 het volgende:
[..]
Als Duterte dit echt alleen voor zijn land doet..![]()
![]()
![]()
Snel en doeltreffend opruimen van afval![]()
ALS ... We gaan het zien
quote:Cijfers die op CNN stonden na 11 weken Duterte. Die man maakt geen geintjes. Gisteren een megalab opgerold waar crystal meth werd geproduceerd door een aantal Chinezen. Een spleetoog gearresteerd alleen 4 ontsnapt. Je kunt gerust stellen dat die Chinezen praktisch heel Zuid-Oost Azië aan het verkankeren zijn met hun drugshandel. Wie weet hem gelijk een overdosis van 100 kilo Meth geven als doodstraf?De gisteren ontdekte megalab.
- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 verslaafden/dealers gedood
quote:In oktober 2015 bood hij twee miljoen pesos (¤ 36.000) voor de arrestatie van een bendeleider van autodieven, het dubbele als die zou worden gedood en een miljoen pesos extra als hij zou worden onthoofd en het hoofd hem in ijs zou worden overhandigd.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Rodrigo_Duterte
Al onderdeel van ASEAN (Singapore, Filipijnen, Indonesië, Brunei, Maleisië, Thailand, Myanmar, Vietnam, Cambodja en Laos). Een soort van Zuid-Oost Aziatische unie. De doelstelling is ook om aan een ASEAN-vrijhandelsmarkt te werken. Een soort economische blok te vormen in de toekomst. Een vergelijkbaar inwoneraantal als de EU (510 miljoen inwoners). Asean telt 540 miljoen inwoners. Het is verstandig. Als klein Aziatisch land ben je tegenwoordig nergens tussen al het geweld van China, VS en India. Wie weet zit er in de verre toekomst een defensiesamenwerking in tussen die groep? Wie zal het zeggen. Indonesië en de Filipijnen hebben al een verdrag dat ze elkaars wateren mogen betreden als het doel is om piraten te vangen en doden.quote:Op zaterdag 24 september 2016 14:50 schreef Triggershot het volgende:
Wat gaat de EU doen, het toetreden van de Filipijnen tot de EU stallen?
Wat scully gedaan heeft daarvoor verdient hij in feite ook de doodstraf.quote:Op dinsdag 27 september 2016 07:02 schreef George_Zin het volgende:
In welke wegen hij zich wringt om ze alvast klaar te maken voor de invoering van doodstraf: 'doodstraf als god in geen wegen of velden is te bekennen'.
Helemaal mee eens. Gelukkig is de cel in de Filipijnen een hel. Die komt op zijn minst nooit meer vrij.quote:Op dinsdag 27 september 2016 13:14 schreef machtpen het volgende:
[..]
Wat scully gedaan heeft daarvoor verdient hij in feite ook de doodstraf.
Koekoek.quote:De Filipijnse president Rodrigo Duterte, ook bekend van zijn uitbarstingen richting de Amerikaanse president Barack Obama, vindt het niet erg om vergeleken te worden met Hitler.
Duterte vertelde na een bezoek aan Vietnam in een warrige toespraak dat hij een "neef van Hitler" genoemd was. Hij verwees naar de miljoenen Joden die Hitler vermoord had en zei daarna: "Er zijn drie miljoen drugsverslaafden in de Filipijnen. Ik zou ze graag afslachten."
En daarop volgend: "Als Duitsland Hitler had, hebben de Filipijnen...". Hij wees daarbij op zichzelf.
Duterte werd in mei gekozen tot president, nadat hij beloofd had de Filipijnen van het drugsprobleem te verlossen. Hij begon op 30 juni als president en er zijn sindsdien 3.100 mensen vermoord, vooral drugsgebruikers.
Volgens G_Z een groot voorbeeld.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
http://www.nu.nl/buitenla(...)zelf-met-hitler.html
[..]
Koekoek.
Dat werkt toch ook heel goed voor ome Erdo!quote:Op woensdag 21 september 2016 19:38 schreef rotspinnetje het volgende:
[..]
Spreek voor jezelf. Hoe kan je nou achter iemand staan die zijn eigen volk laat afslachten?
Wat een klapmongool.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Koekoek.
Sterke leiders hebben we nodig! Dat is wat er aan mankeert in de wereld! Mensen die bevolkingsgroepen afslachten, daar worden we beter van.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Koekoek.
Gelukkig gaan de fans dit gewoon negeren.quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:34 schreef Kaas- het volgende:
Haha. Niemand mocht het zeggen van Duterte-verheerlijkers, maar nu vergelijkt de beste man zichzélf met Adolf Hitler. Dat scheelt, nu hij zelf gewoon eerlijk vertelt een enorme randmongool te zijn hoeven wij dat niet meer te doen.
"Ja maar Hitler deed ook wel goeie dingen"quote:Op vrijdag 30 september 2016 12:58 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Gelukkig gaan de fans dit gewoon negeren.
Pipo de Clown verbleekt.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Koekoek.
Ik vind het eng als een leider zegt "ik ga mensen afslachten", ook al zijn het mensen die over het algemeen bezien overlast veroorzaken. Omdat het echt niet bij die ene club mensen hoeft te blijven. Dat denken is zo waanzinnig naïef.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik zag de beelden van het NOS-journaal. Hij staat er en zegt gewoon "Ik ben de nieuwe Hitler van de Filipijnen".
Man man man.
En de fanboys hebben gewoon niet door waar ze in trappen, zelfs niet als het niet meer aan de oppervlakte is (waar al nooit sprake van was) maar het gewoon letterlijk uitgeschreeuwd wordt.
Ik zag het net op het nieuws voorbij komen, ik kreeg een enorme lachbui. Wat een joker.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Koekoek.
Bovendien zag 'het volk' dat het goed was.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
"Ja maar Hitler deed ook wel goeie dingen"
Een flink deel van de mensen in Rusland en de Filippijnen zijn er al achter. Soms heiligt een doel de middelen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:04 schreef Kaji het volgende:
Lijkt wel of internettrollen de wereld overnemen. Trump, Duterte, al die Poetinvriendjes, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze serieus menen wat ze zeggen.
http://www.isgeschiedenis(...)politieke-filosofie/quote:Il Principe
In Il Principe zette Machiavelli uiteen hoe volgens hem een waardig heerser zou moeten regeren. Een belangrijke motivatie voor het schrijven van dit werk vormde de politieke situatie in Italië. Terwijl bijvoorbeeld Frankrijk zich ontwikkelde tot een grote soevereine staat, was er in Italië slechts sprake van versnipperde en daardoor kwetsbare machtscentra. Om niet van de kaart geveegd te worden en ook in Italië een politieke eenheid te creëren, was daadkrachtig politiek optreden van een leidersfiguur nodig – iemand als Borgia. Vanuit het idee dat er in de politiek voortdurend sprake was van een zucht naar expansie en groei, argumenteerde Machiavelli dat een vorst zich allereerst moesten realiseren dat zijn macht tijdelijk was. Zijn heerschappij was onderhevig aan de ‘grilligheid van Vrouwe Fortuna’. Een beetje geluk was noodzakelijk, maar een vorst moest er tegelijkertijd zelf alles aan doen zijn macht zo lang mogelijk te behouden. Hoe kon een vorst dit ‘doel’ volgens Machiavelli bereiken?
Pessimistisch mensbeeld
Machiavelli maakte zich allereerst los van de middeleeuwse christelijke moraal, en zette (vanuit het humanistische gedachtegoed) de mens centraal in zijn filosofie. Zijn visie op de mens was echter allesbehalve optimistisch. Volgens Machiavelli was de mens namelijk van nature geneigd tot het kwade. En dat niet alleen: ‘De mensen zijn zo onnozel en ze richten zich zo op hun directe behoeften dat iemand die bedriegt altijd wel iemand vindt die zich wil laten bedriegen’. Het zou volgens Machiavelli erg dom en naïef zijn om slechts te leven en handelen naar de ‘goede’ christelijke moraal, want vroeg of laat zou dit nadelig uitpakken. Zo hadden christelijke waarden als deugdzaamheid, verdraagzaamheid en vredelievendheid in Italië geresulteerd in zwak, lafhartig leiderschap en instabiele politieke situaties.
Virtù
Vanuit bovenstaand idee argumenteerde Machiavelli: ‘Een man die zich altijd en overal goed betoont, gaat noodzakelijk te gronde te midden van zovelen die niet goed zijn. Daarom moet een heerser, wanneer hij zich wil handhaven, leren om niet goed te zijn. En dit vermogen dient hij wel of niet in praktijk te brengen, al naargelang de omstandigheden hem er toe dwingen’. Volgens Machiavelli mochten heersers daarom, als het zo uitkwam, best ‘moreel verwerpelijke’ middelen inzetten om hun doel te bereiken. Sterker nog: dit was soms onvermijdelijk. Wat een heerser nodig had, was wat Machiavelli beschreef met het woord ‘virtù’: energie, intelligentie, daadkracht, de gave om situaties te beoordelen en ‘effectief’ op te treden – wat in de meeste gevallen wreedheid vereiste. Om macht te consolideren was het nu eenmaal noodzakelijk geweld te gebruiken.
‘Amorele’ Realpolitik
De middelen die een doel ‘heiligden’ hoefden niet per se slecht te zijn, of in strijd met ethiek, godsdienst en zedelijkheid. Het uiteindelijke streven was een politiek beleid dat ‘toevalligheden’ zoveel mogelijk uitsloot. Om stabiliteit te garanderen en het volk in toom te houden, kon zelfs zoiets vreemds als religie (in de vorm van religieuze vrijheid) een handig instrument zijn. Machiavelli formuleerde zo een politieke filosofie die niet zozeer ‘immoreel’ (indruisend tegen de wetten van de ethiek), maar ‘amoreel’ was: een ethische dimensie was irrelevant. Hoewel denkers vóór hem zich ook wel in meer of mindere mate met staatkundige vraagstukken bezig hadden gehouden, was Machiavelli de eerste die de politiek op deze manier ‘isoleerde’ en beschouwde als een op zichzelf staande wetenschap. Het soort opportunistische politieke opvatting dat hier uit voortvloeide, wordt ook wel aangeduid als Realpolitik – een beleid dat bijvoorbeeld eeuwen later ook door Von Bismarck zou worden gehuldigd.
Wat is er zo goed aan Rusland dan? Ze zitten er nu met een 'president' die, nu hij eenmaal in het zadel zit, met geen mogelijkheid is weg te krijgen en baantjes uitdeelt aan vrienden en bekenden, het land is nog steeds door en door corrupt en buiten Moskou en Sint Petersburg is het vooral een derde wereldland.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Een flink deel van de mensen in Rusland en de Filippijnen zijn er al achter. Soms heiligt een doel de middelen.![]()
Lang leve il principe van Machiavelli![]()
[..]
http://www.isgeschiedenis(...)politieke-filosofie/
Het trieste is dat ze nu echt op dit niveau aankomen en het lijken te menen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:04 schreef Chewie het volgende:
[..]
"Ja maar Hitler deed ook wel goeie dingen"
Ik denk niet dat de genoemde personen Machiavelli (die ik overigens bewonder) gelezen hebben of veel van zijn filosofie begrijpen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Een flink deel van de mensen in Rusland en de Filippijnen zijn er al achter. Soms heiligt een doel de middelen.![]()
Lang leve il principe van Machiavelli
[..]
Altijd maar achter de feiten aan lopen door moraal en ethiek als een excuus te laten misbruiken.gewoon
als het nodig is.
![]()
Kijk wat er gebeurd is voor hij in het zadel zat.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Wat is er zo goed aan Rusland dan? Ze zitten er nu met een 'president' die, nu hij eenmaal in het zadel zit, met geen mogelijkheid is weg te krijgen en baantjes uitdeelt aan vrienden en bekenden, het land is nog steeds door en door corrupt en buiten Moskou en Sint Petersburg is het vooral een derde wereldland.
Maar dat is kennelijk allemaal erg tof dus
Dan hoop ik maar dat ze goed kunnen "accepteren"quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:26 schreef Kaji het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de genoemde personen Machiavelli (die ik overigens bewonder) gelezen hebben of veel van zijn filosofie begrijpen.
Niets wat garandeert dat jij niet ooit slachtoffer wordt van zuiveringen omdat de leider van je land het nodig vindt.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
[..]
Altijd maar achter de feiten aan lopen door moraal en ethiek als een excuus te laten misbruiken.gewoon
als het nodig is.
![]()
Dat klopt. Maar waarom zouden die mensen dan toch kiezen voor zo'n leider?quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:44 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Niets wat garandeert dat jij niet ooit slachtoffer wordt van zuiveringen omdat de leider van je land het nodig vindt.
Vinden dat het doel de middelen heiligt kun je alleen maar toejuichen zolang jij het doel van de leider deelt. Zodra de leider beveelt iets te zuiveren waar jij het niet mee eens bent sta je mooi met je bek vol tanden en je mooie uitspraak. Niets wat je er dan aan kunt doen.
Mensen maken niet altijd de juiste keuzes. Iets wat nu een goed idee lijkt, kan over tien jaar een heel slecht idee blijken. Het vervelende van machthebbers is dat ze een dubbele agenda kunnen hebben.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:03 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar waarom zouden die mensen dan toch kiezen voor zo'n leider?
Blijkbaar schatten ze de kans groter in dat ze slachtoffer kunnen worden van een drugsverslaafde of corrupte ambtenaar dan van het beleid van hun president? Of misschien hebben ze sommige uitspraken wel met een korreltje zout genomen?
En daarbij, in de Filippijnen, krijg je van jongs af aan al regelmatig lijken te zien. Is het niet door een natuurramp, dan wel door de media die lijken gewoon op foto met naam en toenaam in de krant (let op; het duizend in een dozijn artikel met bijbehorende foto in de link kan als schokkend worden ervaren) zet. Wellicht worden ze daar een beetje onverschillig van?
Ik kan dat heel goed begrijpen, maar voorlopig jubelen ze daar om het heden. Kinderen kunnen weer veilig naar school enzo.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Mensen maken niet altijd de juiste keuzes. Iets wat nu een goed idee lijkt, kan over tien jaar een heel slecht idee blijken. Het vervelende van machthebbers is dat ze een dubbele agenda kunnen hebben.
Ik zeg niet dat Duterte een dubbele agenda heeft. Ik zeg dat je leiders nooit teveel macht moet geven, want die macht kan zich ook tegen jou keren. Daarom maar liever 'soft geneuzel'. Als ik namelijk ooit eens het doelwit wordt van overheidsbeleid dan heb ik namelijk liever niet dat ze mij 'afslachten', om de bewoordingen van Duterte te gebruiken.
Hehe, petje af voor deze man. Een leider die zich duidelijk maakt. Ethiek/moraal, kompassen van het Westen om zwak leiderschap te tonen wanneer het moet gebeuren. Deze moraal is wat die landen nodig hebben. Een man, een sterke leider, die zich niet laat afremmen door Westerse instituties en 'mensenrechtenverdragen'. Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet. En als ik lees hoe de Filipijnen aan toe zijn alle begrip dat hij drie maanden gelezen is herkozen tot president.quote:Op vrijdag 30 september 2016 07:53 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Koekoek.
Verhelderend en verfrissend om dit stuk te lezen. Een filosofie die uit de gratie is geraakt in West-Europa maar wel eens zou kunnen werken voor delen van Oost-Azië, Midden-Amerika, Afrika en Zuid-Amerika. Het enige wat nodig is een leider die het beste wil voor zijn land en het moraal van de veiligheidstroepen moet in orde zijn. Dat betekent veel politie- en militaire basissen bezoeken, ze toespreken en garanties geven dat goed voor hun nageslacht wordt gezorgd als ze wat overkomt. Een beetje liefde zeg maar. Het materiaal is dan ook wel belangrijk maar in die landen nog ondergeschikt aan het moraal.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:20 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
[..]
als het nodig is.
![]()
quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet.
dan moet je je eens afvragen waarom de bevolking jong is en ze fokken als konijnenquote:Op donderdag 22 september 2016 10:56 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik weet niet hoe de Filipijnen zich gaan ontwikkelen als het gaat om BNP per capita maar het gaat in de niet heel verre toekomst dik en breed horen tot de 25 grootste economieën ter wereld. De groei is kei- en keihard en de bevolking piepjong.
Toevallig dezelfde typetjes die vallen voor Geert en Donald, als ze Turks waren waren ze gevallen voor de Turkse president.quote:Op vrijdag 30 september 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik zag de beelden van het NOS-journaal. Hij staat er en zegt gewoon "Ik ben de nieuwe Hitler van de Filipijnen".
Man man man.
En de fanboys hebben gewoon niet door waar ze in trappen, zelfs niet als het niet meer aan de oppervlakte is (waar al nooit sprake van was) maar het gewoon letterlijk uitgeschreeuwd wordt.
Van al die sterke leiders is die van Turkije ook serieus gewoon de enige die ze plotseling niet mogen. Wat is daar de enige reden voor? "Ze motte die Turrekeh nieh.".quote:Op vrijdag 30 september 2016 17:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Toevallig dezelfde typetjes die vallen voor Geert en Donald, als ze Turks waren waren ze gevallen voor de Turkse president.
quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Hehe, petje af voor deze man. Een leider die zich duidelijk maakt. Ethiek/moraal, kompassen van het Westen om zwak leiderschap te tonen wanneer het moet gebeuren. Deze moraal is wat die landen nodig hebben. Een man, een sterke leider, die zich niet laat afremmen door Westerse instituties en 'mensenrechtenverdragen'. Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet. En als ik lees hoe de Filipijnen aan toe zijn alle begrip dat hij drie maanden gelezen is herkozen tot president.
Correct. We hadden eerst ook Adolf Hitler.quote:Op vrijdag 30 september 2016 16:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen.
Ik meen uit de grond van mijn hart wat ik zeg over Duterte. Geen trollen. Tuurlijk vermaak ik mij hier en daar vanwege zijn extreme uitspraken, maar die dadendrang doet het bij mij wel goed. Het is eigenlijk bizar dat China en Rusland nog niet samen met andere landen zijn opgetrokken en hun eigen agentschappen hebben opgericht. Dan een dikke middelvinger richting die mensenrechtenclubjes en oude mensenrechtenverdragen die nergens op slaan en die zo breed geformuleerd zijn dat praktisch niks meer kan en mag. Als je een crimineel hard bij de arm pakt is dat al mishandeling volgens die nikszeggende clubjes en verdragen en dus uit den boze. Totaal onhoudbaar. Als ze het nou hielden bij hun thuislanden. Altijd gevaarlijk NGO's (non-gouvernementeel). Dat zegt het al, ze hoeven aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen en zijn vogelvrij. Vaak nog voortgekomen uit een club linkse gekkies die hun wereldbeeld willen opleggen aan de hele wereld. Blijf bij je leest, schoenmaker. Soevereiniteit houdt in dat landen zelf mogen bepalen hoe ze criminelen en ander kankerzooi aanpakken. De enige die daar wat over te zeggen hebben is het volk. Niemand en niemand anders. Hij heeft een mandaat van 6 jaar gekregen. Hij was zeer helder tijdens zijn campagnes. Wie weet kunnen ze landen als El Salvador of Mexico bij staan met al die bendes en drugskartels. O, nee pas moord en brand schreeuwen als daar een man aan de macht komt die voluit de oorlog met ze in gaat. Walgelijk.quote:Op vrijdag 30 september 2016 14:04 schreef Kaji het volgende:
Lijkt wel of internettrollen de wereld overnemen. Trump, Duterte, al die Poetinvriendjes, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze serieus menen wat ze zeggen.
Landen zijn ook niet verplicht om de mensenrechtenverdragen te ondertekenen, en die 'clubjes' kunnen sowieso natuurlijk niets afdwingen met militaire middelen, dus ik zou niet weten hoe ze de soevereiniteit van staten aantasten. Verder vind ik het wat vreemd dat je NGO's enerzijds verwijt een gebrek aan dadendrang te hebben en anderzijds zegt dat ze hun wil willen opleggen aan de wereld. Die clubs zijn over het algemeen opgericht om verandering te bewerkstelligen dus ze hebben in elk geval niet minder daadkrachtige intenties dan Duterte. Ik vind het jammer dat mensen massaal stemmen op iemand die zo extreem mogelijke uitspraken doet voor de bühne, maar natuurlijk mogen ze dat. Ik krijg ook de indruk dat Duterte tot nu toe vooral aan hardhandige symptoombestrijding doet in plaats van de oorzaken van drugsoverlast aan te pakken.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:25 schreef George_Zinn het volgende:
[..]
Ik meen uit de grond van mijn hart wat ik zeg over Duterte. Geen trollen. Tuurlijk vermaak ik mij hier en daar vanwege zijn extreme uitspraken, maar die dadendrang doet het bij mij wel goed. Het is eigenlijk bizar dat China en Rusland nog niet samen met andere landen zijn opgetrokken en hun eigen agentschappen hebben opgericht. Dan een dikke middelvinger richting die mensenrechtenclubjes en oude mensenrechtenverdragen die nergens op slaan en die zo breed geformuleerd zijn dat praktisch niks meer kan en mag. Als je een crimineel hard bij de arm pakt is dat al mishandeling volgens die nikszeggende clubjes en verdragen en dus uit den boze. Totaal onhoudbaar. Als ze het nou hielden bij hun thuislanden. Altijd gevaarlijk NGO's (non-gouvernementeel). Dat zegt het al, ze hoeven aan niemand verantwoordelijkheid af te leggen en zijn vogelvrij. Vaak nog voortgekomen uit een club linkse gekkies die hun wereldbeeld willen opleggen aan de hele wereld. Blijf bij je leest, schoenmaker. Soevereiniteit houdt in dat landen zelf mogen bepalen hoe ze criminelen en ander kankerzooi aanpakken. De enige die daar wat over te zeggen hebben is het volk. Niemand en niemand anders. Hij heeft een mandaat van 6 jaar gekregen. Hij was zeer helder tijdens zijn campagnes. Wie weet kunnen ze landen als El Salvador of Mexico bij staan met al die bendes en drugskartels. O, nee pas moord en brand schreeuwen als daar een man aan de macht komt die voluit de oorlog met ze in gaat. Walgelijk.
Daadkrachtige intenties om andere landen richting hun ideaalbeeld te scharen. Wie heeft ze überhaupt het mandaat gegeven? Wie? Zeus? Odin? Ganesha? Allah? Spaghettimonster? Wie? Duterte heeft zijn mandaat gekregen van het volk en nog steken ze hun linkse neuzen in Filipijnse zaken. Er zal een tijd aanbreken dat een nieuwe Wereldorde zal worden opgericht. Het is echt om ziek van te worden dat bepaalde sektes de wereld zo in hun greep houden. Religie (ja, ik schaar de filosofie van die clubjes ook achter religie) moet je niet aan andere volkeren opleggen. Dan ontstaat er geheid spanningen/conflict. Dat is wat die clubjes doen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:50 schreef Kaji het volgende:
[..]
Landen zijn ook niet verplicht om de mensenrechtenverdragen te ondertekenen, en die 'clubjes' kunnen sowieso natuurlijk niets afdwingen met militaire middelen, dus ik zou niet weten hoe ze de soevereiniteit van staten aantasten. Verder vind ik het wat vreemd dat je NGO's enerzijds verwijt een gebrek aan dadendrang te hebben en anderzijds zegt dat ze hun wil willen opleggen aan de wereld. Die clubs zijn over het algemeen opgericht om verandering te bewerkstelligen dus ze hebben in elk geval niet minder daadkrachtige intenties dan Duterte. Ik vind het jammer dat mensen massaal stemmen op iemand die zo extreem mogelijke uitspraken doet voor de bühne, maar natuurlijk mogen ze dat. Ik krijg ook de indruk dat Duterte tot nu toe vooral aan hardhandige symptoombestrijding doet in plaats van de oorzaken van drugsoverlast aan te pakken.
Wat je dus eigenlijk zegt is dat mensen niet hun mening mogen geven over wat er in andere landen gebeurt? Er wordt op geen enkele manier iets opgelegd, zoals ik al zei, landen zijn niet verplicht lid te worden van de VN of mensenrechtenverdragen te ondertekenen. De Filipijnen hebben er voor gekozen bepaalde verdragen te ondertekenen, als ze zich daar niet aan houden kunnen ze kritiek verwachten (maar nog steeds wordt er niets afgedwongen).quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:57 schreef George_Zinn het volgende:
[..]
Daadkrachtige intenties om andere landen richting hun ideaalbeeld te scharen. Wie heeft ze überhaupt het mandaat gegeven? Wie? Zeus? Allah? Spaghettimonster? Wie? Duterte heeft zijn mandaat gekregen van het volk en nog steken ze hun linkse neuzen in Filipijnse zaken. Er zal een tijd aanbreken dat een nieuwe Wereldorde zal worden opgericht. Het is echt om ziek van te worden dat bepaalde sektes de wereld zo in hun greep houden. Religie (ja, ik schaar de filosofie van die clubjes ook achter religie) moet je niet aan andere volkeren opleggen. Dan ontstaat er geheid spanningen/conflict. Dat is wat die clubjes doen.
Vooral een hypocriete bende. Toen de Filipijnen jaren geleden werden overspoeld met drugs waren ze nergens te bekken. Oplossingen dragen ze ook niet aan. Het enige wat ze kunnen is beschuldigingen de wereld inslingeren. DIe beschuldiging zijn zo enorm doorspekt van een politieke kleur dat ze hun geloofwaardigheid al jaren geleden hebben verloren. De VN neemt niemand serieus. Een nutteloze agentschap die te vaak nutteloos is gebleken. En zeker omdat ze doen alsof hun neus bloedt als het gaat om zeer specifieke landen. Een Saudi-Arabië dat al maanden Jemen bombardeert met veel human causalities heeft een enkele beschuldiging gekregen. Hell, ze zijn zelfs voorzitter van de VN-mensenrechtenraad. Dat moet dus de Filipijnen en andere landen tot de orde roepen? Enig idee hoe corrupt en mensonterend de Saudiërs te werk gaan? Als ze het nog hielden bij hun eigen moederland maar de export van salafisme en oorlog naar het buitenland maakt het niet minder dan een schurkenland. Die mensenrechtenverdragen, getekend toen de VN nog net was opgericht en met de trauma's van WOII op het netvlies, mogen ze ondertussen hun reet mee schoonvegen. Het heeft voor tal van landen geen waarde meer. Alleen West-Europa gaat mee om alsof het een heilige relikwie betreft. Het is te vaak een sta-in-de-weg om problemen daadwerkelijk te kunnen aanpakken met allerlei negatieve gevolgen van dien.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:02 schreef Kaji het volgende:
[..]
Wat je dus eigenlijk zegt is dat mensen niet hun mening mogen geven over wat er in andere landen gebeurt? Er wordt op geen enkele manier iets opgelegd, zoals ik al zei, landen zijn niet verplicht lid te worden van de VN of mensenrechtenverdragen te ondertekenen. De Filipijnen hebben er voor gekozen bepaalde verdragen te ondertekenen, als ze zich daar niet aanhouden kunnen ze kritiek verwachten (maar nog steeds wordt er niets afgedwongen).
De VN zijn verre van perfect of zelfs maar efficiënt (ook niet zo gek met 200 lidstaten), maar dat betekent niet dat ze nooit iets goed doen of dat Ban Ki Moon nooit iets zinnigs zegt (ik heb nog niks van hem vernomen over Duterte trouwens). Los daarvan moeten de Filipijnen vooral doen wat ze zelf willen, neemt niet weg dat Duterte (net als tegenwoordig veel politici in allerlei landen) zich als een internettrol gedraagt, en dat veel mensen dat blijkbaar wel cool vinden.quote:Op vrijdag 30 september 2016 23:08 schreef George_Zinn het volgende:
[..]
Vooral een hypocriete bende. Toen de Filipijnen jaren geleden werden overspoeld met drugs waren ze nergens te bekken. Oplossingen dragen ze ook niet aan. Het enige wat ze kunnen is beschuldigingen de wereld inslingeren. DIe beschuldiging zijn zo enorm doorspekt van een politieke kleur dat ze hun geloofwaardigheid al jaren geleden hebben verloren. De VN neemt niemand serieus. Een nutteloze agentschap die te vaak nutteloos is gebleken. En zeker omdat ze doen alsof hun neus bloedt als het gaat om zeer specifieke landen. Een Saudi-Arabië dat al maanden Jemen bombardeert met veel human causalities heeft een enkele beschuldiging gekregen. Hell, ze zijn zelfs voorzitter van de VN-mensenrechtenraad. Dat moet dus de Filipijnen en andere landen tot de orde roepen? Enig idee hoe corrupt en mensonterend de Saudiërs te werk gaan? Als ze het nog hielden bij hun eigen moederland maar de export van salafisme en oorlog naar het buitenland maakt het niet minder dan een schurkenland. Die mensenrechtenverdragen, getekend toen de VN nog net was opgericht en met de trauma's van WOII achter het netvlies, mogen ze ondertussen hun reet mee schoonvegen. Het heeft voor tal van landen geen waarde meer. Alleen West-Europa gaat mee om alsof het een heilige relikwie betreft. Het is te vaak een sta-in-de-weg om problemen daadwerkelijk te kunnen aanpakken met allerlei negatieve gevolgen van dien.
Als die clubjes het menen dan gaan ze kijken of mogelijkheden zijn tot het opbouwen van afkickcentra. Dat is wel hulp!
Daar is voorlopig weinig van te merkenquote:Op donderdag 22 september 2016 10:27 schreef HSG het volgende:
[..]
Ben het met heel veel van je opmerkingen eens, en je vele berichten getuigen van het feit dat je goed op de hoogte bent.quote:Op donderdag 22 september 2016 13:56 schreef George_Zin het volgende:
Drugspolitiek van Duterte bestaat niet alleen uit doden. De man is al bezig met het bouwen van rehabcenters in militaire kampen. Waarschijnlijk gaan de tienduizenden verslaafden die gearresteerd zijn daar naartoe gebracht worden om af te kicken. Natuurlijk onder het toeziend oog van zwaarbewapende militairen. Geen idee hoe de kwaliteit zal worden maar hij weet zelf donders goed dat hij geen honderdduizenden drugsverslaafden kan laten afknallen. Die paar duizend zijn ook bedoeld voor preventie. Als waarschuwing we kunnen je dood knallen dus laat je niet in met drugs! Het probleem is zo enorm grotestk dat hij tientallen rehabcenters uit de grond moet laten stampen inclusief gespecialiseerd personeel........ De Filipijnen hebben ruim 3 miljoen drugsverslaafden.
Duterte idea takes shap rehab centers rises in army camp
Daar zie ik hem wel voor aan. Hij zou ze het liefst allemaal doden maar kan geen miljoenen doden gaan maken. De meeste worden gearresteerd. Een fractie (3500) is maar gedood. Tienduizenden zijn opgesloten.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 14:29 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Ben het met heel veel van je opmerkingen eens, en je vele berichten getuigen van het feit dat je goed op de hoogte bent.
Toch wil ik hierbij een kanttekening maken. Ik hoop dat dit echte rehabs worden, en niet een opleiding tot kanonnenvoer voor de oorlogsgebieden.
Hij heeft immers al eerder corrupte politie ambtenaren gedreigd te herplaatsen naar de eilanden waar de kans op ontvoeringen e.d. erg groot zijn.
Het leger kan straks wel eens mensen nodig hebben voor klussen waar ze 'waardevollere' mensen liever niet aan willen riskeren... /glazenbol
Ja, of hij is iemand die gewoon doet wat (volgens hem) moet gebeuren en het meest effectief is, en daarbij de kritiek van het buitenland naast zich neerlegt. Al dan niet luidkeels...quote:Op woensdag 21 september 2016 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
Zou je zijn beleid ook in Nederland willen zien?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 19:37 schreef George_Zinn het volgende:
Duterte: Human rights is 'anti-thesis' of government
[ afbeelding ]
MANILA – President Rodrigo Duterte on Friday told cops to ignore criticisms from human rights groups, saying the concept of human rights is the “anti-thesis of government.” Local and international human rights groups have been alarmed by what they believe is Duterte’s blatant disregard for human rights, as the death toll in his administration's war on drugs continues to rise by the day.
But Duterte remains unfazed by the criticisms. “Huwag kayong makinig dyan sa [Don’t listen to] human rights (groups), because human rights is always the anti-thesis of government,” Duterte told an audience of mostly policewomen. The United Nations, United States, and European Union have expressed alarm over Duterte’s war on drugs, but the foul-mouthed leader has instead spewed more vitriol and shrugged off calls that his government respect due process and follow the rule of law. In a speech earlier today that has shocked observers anew, Duterte said he would kill 3 million drug addicts just like how Adolf Hitler killed Jews during the Holocaust.
In his speech this afternoon, Duterte again lambasted Western governments for their supposed hypocrisy, saying they don’t know the ills afflicting the Philippines’ justice system. Duterte argued, the justice system in the country is faulty at times that it has allowed drug users to go scot-free and leave police officers vulnerable. Duterte again stressed that he will back policemen involved in the bloody war on drugs, saying he will assume full responsibility for the anti-crime campaign.
Data by ABS-CBN’s Investigative and Research Group showed that 1,109 people were killed by the policemen in anti-drug operations from May 10 to September 30; 616 were killed by unidentified assailants during the same period. At least 139 bodies were discovered to have been dumped in various locations
Bron
Hier maakt Duterte nog eens duidelijk dat hij het niet eens is met het concept van mensenrechten. Een soort sta in de weg om door te pakken wanneer het moet. Een pokerkaart voor criminelen en andere kankergezwellen die het land vernietigen. De mensen die kritiek hebben volgens hem geen enkel idee hoe groots de problemen in de Filipijnen zijn en blaten maar een eind in de weg. De politie heeft hij nog eens duidelijk gemaakt dat ze gewoon fiat hebben om te doden en niet bang hoeven te zijn voor vervolging. Hopelijk gaat zijn mond wat kalmeren de komende maanden, anders gaan mensen die hem steunen steeds meer uit zien als gestoorde fanatici. Het is nu wel duidelijk wat hij denkt. Gewoon werk maken van zijn beloftes en programma's de komende 6 jaar.
Verder petje af. Eindelijk een man op een hoge positie die middelvinger naar middelvinger op steekt naar de VN en mensenrechtenclubjes die zich als oppergod Zeus gedragen op basis van wat oude mensenrechtenvodjes. Die vodjes zijn zo breed geformuleerd dat alles waar een liberaal voor of tegen is onder gestopt kan worden met een paar argumenten. Alle andere filosofieën/gedachtegoed staan daarmee meteen compleet buitenspel omdat een select groep die vodjes ruim een halve eeuw geleden heeft opgesteld en daar nu mee zwaait om hun gelijk te halen. Kortom, veeg jullie diarree daarmee af, honden, veeg jullie reet daar mee af. Zei ik honden? Honden zijn mooie dieren. Ik bedoel ratten!
Wanneer komt een verdrag waarin de grondslagen van de il principe van Machiavelli staan? Daar ga ik mij binnenkort over in lezen. Die paar regels die in dit topic stonden over zijn filosofie bevielen mij wel. En dan met dat verdrag zwaaien richting landen die criminelen en staatsvernietigende elementen pamperen en moord en brand schreeuwen dat ze het anders moeten aanpakken. Even de omgekeerde wereld.
Sterke leiders, weg met de policor!quote:Op zondag 2 oktober 2016 07:05 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Zou je zijn beleid ook in Nederland willen zien?
En verder: snap je wel wat de implicaties zijn van de uitspraak: "human rights is always the anti-thesis of government"?
Begrijp je wel dat je ook afstand doet van jouw rechten als je zegt dat mensenrechten slechts vodjes zijn om je reet mee af te vegen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Iemand nog een stukje tape over voor een bejaarde gek?
[ Bericht 9% gewijzigd door Frutsel op 04-10-2016 14:38:05 ]
That day when you could have rehab/ stop dealing.quote:Op zondag 2 oktober 2016 08:56 schreef Mr.Ping het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Iemand nog een stukje tape over voor een bejaarde gek?
Dit zijn geen dealers met gouden Rolexen, dikke Audi's en een WAjong-uitkering.quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:36 schreef Mojo.jojo het volgende:
That day when you could have rehab/ stop dealing.
Vind je het zelf geloofwaardig dat er geen enkele andere keuze is om inkomen te vergaren, en tegelijkertijd maar gedogen dat die zooi een hoop ellende bij andere families veroorzaakt?quote:Op zondag 2 oktober 2016 09:50 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Dit zijn geen dealers met gouden Rolexen, dikke Audi's en een WAjong-uitkering.
Stoppen is niet zo eenvoudig als een hele familie van je afhankelijk is.
Tot ze zelf keihard genaaid worden door sterke leiders die dus ook geen boodschap hebben aan de mensenrechten van de policorhaters. En dan maar janken dat ze zo onmenselijk behandeld worden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 08:33 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Sterke leiders, weg met de policor!
Maar is de keuze van een overheid om deze mensen zonder proces te vermoorden wel geloofwaardig. Daarmee los je als overheid de armoede problemen wat de basis van deze handel is niet op.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:00 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Vind je het zelf geloofwaardig dat er geen enkele andere keuze is om inkomen te vergaren, en tegelijkertijd maar gedogen dat die zooi een hoop ellende bij andere families veroorzaakt?
Als de media daar een beetje volgt zie je om de haverklap buy-bust artikelen. Vele mensen die zichzelf hebben aangegeven en verklaringen hebben afgelegd. Duterte spreekt zelf om de haverklap van 'intelligence' voor hij lijsten publiceert. Met andere woorden, laten we niet net doen of het willekeur is. En als je dan al op zo'n lijst komt kun je je melden om je onschuld aan te tonen. Meld je je niet dan is dat een schuld bekentenis. Een met zekerheid aangrenzende waarschijnlijkheid. Verzet bij arrestaties evenzo.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:28 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar is de keuze van een overheid om deze mensen zonder proces te vermoorden wel geloofwaardig. Daarmee los je als overheid de armoede problemen wat de basis van deze handel is niet op.
Ja! Ik ken het land goed en weet welke problemen er zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:00 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Vind je het zelf geloofwaardig dat er geen enkele andere keuze is om inkomen te vergaren, en tegelijkertijd maar gedogen dat die zooi een hoop ellende bij andere families veroorzaakt?
Er is op veel plekken wel steun van de overheid daar. Of buitenlandse liefdadigheid. En wat te denken van die massa Filippijnse mensen die jarenlang afgezonderd van familie kutbaantjes in het buitenland doen om hun familie te onderhouden. Of die niet op hun geboortegrond blijven zitten en in Manila een baantje vinden. Of de vele (hopelijk meerderjarige) meiden die niet in gogo bars gaan werken maar achter de webcam gaan zitten. Toch wat minder slecht dan het slechtse van het slechtste. Het kan dus wel.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:04 schreef Mr.Ping het volgende:
[..]
Ja! Ik ken het land goed en weet welke problemen er zijn.
Neem bijvoorbeeld de aardbeving in Bohol in 2013, hierdoor staan huizen en landbouwgrond onderwater en hebben gezinnen geen inkomsten meer. Hulp van overheid is er niet en om te overleven worden dochters naar Cebu of Angeles gestuurd om daar in GOGO-bars te werken en de vaders en zonen worden kleine dealers.
Natuurlijk is dealen in drugs niet goed, maar als je moet overleven dan moet je wel.
Ze streefden ook beide naar hetzelfdequote:Op zondag 2 oktober 2016 11:30 schreef KoosVogels het volgende:
Duterte vergelijkt zichzelf met Hitler en nog steeds wordt hier gedaan alsof de man een held is.
Tsja.
Een leider die verklaart miljoenen drugsverslaafden zonder proces af te willen slachten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:35 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Ze streefden ook beide naar hetzelfde![]()
De beste man werd er continue mee vergeleken en haakte er een keer op in.
En zette met die vergelijking zes miljoen Joden weg als een probleempje wat Hitler zeer effectief uit de weg heeft geruimd, zoals hij dat met drie miljoen verslaafden wil doen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:35 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Inderdaad, gewoon een kekke inhaker. Verder vooral niet druk maken om de uitspraak dat hij, ik zeg maar iets, 3 miljoen drugsgebruikers wil afslachten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:35 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Jij met je proces.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een leider die verklaart miljoenen drugsverslaafden zonder proces af te willen slachten.
Het is maar waar je enthousiast van wordt.
Ik heb ook een bloedhekel aan ze, die hele keten van drugsbaas tot gebruiker mag van mijn part uitgeroeid worden.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een leider die verklaart miljoenen drugsverslaafden zonder proces af te willen slachten.
Het is maar waar je enthousiast van wordt.
Mensen doodmaken, lekker manquote:Op zondag 2 oktober 2016 13:35 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ik heb ook een bloedhekel aan ze, die hele keten van drugsbaas tot gebruiker mag van mijn part uitgeroeid worden.
Gisteren weer drie gekidnapte Indonesiërs vrijgelaten! De afgelopen drie maanden 6 Indonesiërs, 3 Filipino's en een Noor vrijgelaten. Duterte is natuurlijk een straatschoffie, die man kent de leiders van die terreurgroepen door en door, hij heeft met ze gedronken en gegeten, en veel van die leiders hebben toch wel een soort van respect voor hem. Het is een heel ander leider dan de voorgaande die toch hun hele leven in elitaire kringen zijn gebleven en verder van niks weten. Hij staat veel dichter bij dat soort lieden. De hoogste Filipijnse politiebaas Del Rosa is overigens al wezen kijken hoe ze in Colombia de drugsproblemen bestrijden. Daar 5 dagen verbleven. Dus staan open om te leren van andere landen.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:31 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Jij met je proces.Wat heb je aan een proces als een flink deel van de rechters betrokken is in dezelfde handel als degenen die je voor het gerecht sleept?
Hoe wil jij een land met zoveel kilometers kust bewaken voor de smokkel van die zooi?
Hoe wil jij rechttrekken wat zn voorgangers decennia lang op zn beloop hebben gelaten.
Nee echt, blijf maar lekker wijzen. Genaaid worden door mensen die schijt hebben aan mensengerechten. Blijf jij maar braafwir haben es nicht gewusst. Slaap lekker.
In plaats van iets vanzelfsprekends zijn mensenrechten inmiddels ook al gedegradeerd tot een stokpaardje van de corrupte elite, iets waarmee we zonder beter af zouden zijn.quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:24 schreef Mojo.jojo het volgende:
Niet weten dat Duterte eigenhandig een jaren lange strijd, met duizenden aantallen slachtoffers, met communisten heeft beeindigd. Iets waar zn voorgangers maar niet in slaagden omdat ze zo ethisch waren. Niet weten dat duterte gekidnapte buitenlanders heeft vrijgekocht. Ook iets waar zn voorgangers voor bedankten, want stel je voor dat mijn imago beschadigd omdat ik heb onderhandeld met criminelen. Past ook echt allemaal in het hokje van moorddadige bejaarde.![]()
T is wel weer duidelijk wie hier criminelen verwelkomt.![]()
Die man is gewoon duidelijk. Vergiftig mijn land niet met Shabu. Wees niet corrupt. Dat heb ik mijn burgers beloofd. En als je dat wel doet zet je me voor gek. Dat pik ik niet.
Iets met eer en je bevolking behagen. Datgene wat de leiders hier al jarenlang geleden verkocht hebben en alleen met hun eigen hachje bezig zijn.
En daarom is het prima om mensen die verslaafd zijn aan drugs zonder pardon over hoop te knallen?quote:Op zondag 2 oktober 2016 13:31 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Jij met je proces.Wat heb je aan een proces als een flink deel van de rechters betrokken is in dezelfde handel als degenen die je voor het gerecht sleept?
quote:De Filipijnse president Rodrigo Duterte heeft dinsdag opnieuw uitgehaald naar zijn Amerikaanse ambtgenoot Barack Obama. Nadat Duterte hem enkele weken geleden al een "hoerenzoon" noemde, hield hij het deze keer bij "loop naar de hel". Duterte deed de uitspraak tijdens een speech waarin hij zijn ongenoegen uitte over de kritiek van de Verenigde Staten en de Europese Unie op zijn "war on drugs", die al aan ruim 3.000 mensen het leven kostte.
"Als je mij geen wapens wil verkopen, ga ik naar Rusland"
De uithaal komt er net op de dag dat de Verenigde Staten hun jaarlijkse militaire oefening met de Filipijnen zijn gestart. Dat weerhield Duterte er niet van om ook te zeggen dat zijn land ooit "zal breken" met de VS.
De Filipijnse president vindt het onder meer niet kunnen dat de Amerikanen weigeren om hem raketten en andere wapens te verkopen. "Als je mij geen wapens wil verkopen, ga ik naar Rusland, waar ze zeggen dat ze alles hebben wat wij nodig hebben", aldus Duterte. "En ook China zei: kom langs en teken, en alles zal geleverd worden."
Zo dat zal hem lerenquote:De Filipijnse leider Rodrigo Duterte heeft Barack Obama dinsdag opnieuw geschoffeerd. Hij zei dat de Amerikaans president ,,naar de hel kan lopen'' en dat het hem niets uitmaakt dat de VS zijn land geen wapens wil verkopen, omdat Rusland en China die wel graag zullen leveren. ,,Ik breek met Amerika'', liet Duterte zich ook ontvallen. Wat hij daarmee precies bedoelde, werd niet duidelijk.
In Washington werd met verbazing gereageerd op de laatste tirade van de Filipijnse president. ,,Eerlijk gezegd lijkt het nogal in tegenspraak met de warme relatie die bestaat tussen het Filipijnse en Amerikaanse volk en de betekenis van onze samenwerking. Die ging door toen Duterte aan de macht kwam'', zei John Kirby, woordvoerder van Buitenlandse Zaken.
Het Witte Huis heeft geen officiële berichtgeving ontvangen uit Manila. Volgens ingewijden bestaat de neiging de retoriek van Duterte zou veel mogelijk te negeren om geen escalatie uit te lokken in dit deel van Azië, waar de Chinese invloed groeit.
quote:Jellinek voorzichtig optimistisch over Filipijns drugsbeleid
Verslavingskliniek zet in op combinatie cognitieve gedragstherapie en doodseskaders
7 oktober 2016 door Jan van Tienen en Laura van der Haar
Gijsbert Kranenborgh van Jellinek vindt het nog te vroeg om van een doorslaand succes te spreken, maar kan niet anders dan de Filipijnse aanpak van drugsverslaafden met groeiende interesse aanschouwen.“De cijfers spreken voor zich”, zegt Kranenborgh, “daar is iets groots gaande! Volgens de statistieken zijn in de afgelopen twaalf weken al ruim 3500 gebruikers definitief gestopt. Zulke resultaten, daar kunnen wij in Nederland nog een puntje aan zuigen.”Een belangrijk onderdeel van de Filipijnse success story zijn volgens Kranenborgh de zogenaamde doodseskaders. “Dat zijn een soort in het zwart geklede verplegers, zo heb ik begrepen. Het aantal terugvallen van de gebruikers na een contactmoment staat op nul. Bovendien is er geen sprake van wachtlijsten, ingewikkelde aanmeldingsprocedures en de behandelkosten zijn aanzienlijk lager.”Kranenborgh is al bezig stappen te zetten om de Filipijnse methode te integreren in de behandelmethoden van het Jellinek. “Momenteel hebben we grofweg drie methoden: cognitieve gedragstherapie, de Minnesotabehandeling en de groepsbehandeling. We denken dat met name een koppeling van gedragstherapie aan doodseskaders snel vruchten af zal werpen.”Het instituut geeft toe dat het nog niet echt storm loopt qua aanmeldingen voor het programma. “Maar we zijn van plan een proactieve houding jegens onze doelgroep aan te nemen”, besluit Kranenborgh. “We roeien het verslavingsprobleem voor eens en altijd uit!”
Ban.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
Waarom post je eigenlijk elke week weer met een nieuw "George_[tekst]"-account?
Goh, ik kan me herinneren iets over een glijdende schaal gezegd te hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:08 schreef George_Zip het volgende:
President Filipijnen richt pijlen nu op tabak
[ afbeelding ]
In navolging van zijn keiharde strijd tegen drugs wil de Filipijnse president Rodrigo Duterte nu ook het roken uitbannen. Binnenkort zet hij zijn handtekening onder een wet die roken in de publieke ruimte volledig verbiedt, maakte zijn minister van Volksgezondheid maandag bekend. „In parken, op busstations en zelfs in auto’s zal niet meer worden gerookt”, aldus de minister.
Duterte is in korte tijd beroemd en berucht geworden doordat hij het drugsgebruik in zijn land met grof geweld bestrijdt. Sinds zijn aantreden afgelopen zomer zijn al ruim 3600 vermeende drugsdealers, -gebruikers en toevallige voorbijgangers vermoord door politieagenten en burgers die na oproepen van het staatshoofd het recht in eigen hand namen.
Hoe het strenge rookverbod zal worden gehandhaafd moet nog blijken. De verkoop van tabak en gebruik binnenshuis blijft overigens toegestaan. Volgens de minister zal Duterte de nieuwe wet nog deze maand ondertekenen.
Bron
Duterte is de nachtmerrie voor liberalen. De nachtmerrie in levende lijve. Alles wat hij denkt en doet is 100% de opposite van wat liberalen willen bewerkstelligen.
Dit gaat wel wat ver ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goh, ik kan me herinneren iets over een glijdende schaal gezegd te hebben.
En iedereen die het rookverbod overtreed moet dan ook maar afgemaakt worden.quote:
Geen garantie natuurlijk maar het lijkt mij sterk dat hij de doodseskaders richting rokers zal sturen. Vooralsnog doelt hij met drugscriminelen op gasten die meth verhandelen en snuiven. Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En iedereen die het rookverbod overtreed moet dan ook maar afgemaakt worden.![]()
Net zoals dus de huidige maatregelen van hem veel te ver gaan.
Valt wel mee. In zoveel landen is een rookverbod.quote:
Er is wel meer pure kanker in deze wereld, maar om de afhankelijk gemaakte gebruikers dan zonder proces neer te laten knallen als staatshoofd past totaal niet meer in de moderne tijd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:44 schreef George_Zip het volgende:
Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.
Probleem is dat meth een resultaat is van de war on drugs. Men heeft de opkomst van meth vooral aan het verbod op andere minder verwoestende middelen te danken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Geen garantie natuurlijk maar het lijkt mij sterk dat hij de doodseskaders richting rokers zal sturen. Vooralsnog doelt hij met drugscriminelen op gasten die meth verhandelen en snuiven. Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.
Allemaal prima. Roken is ook een nare gewoonte die gewoon mag verdwijnen, wat mij betreft. Maar de overheid heeft zich niet te bemoeien met dit soort gewoontes. Drugsgebruikers aanpakken is prima, maar zoals ik al had benoemd is het slechts een kwestie van tijd voor autoritaire leiders zich gaan bemoeien met aspecten van het leven die meer mensen dan enkel criminelen raken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:47 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Valt wel mee. In zoveel landen is een rookverbod.
Zijn in mijn ogen pogingen tot ontmoedigen. De directe omgeving van gebruikers beïnvloeden. Minder verleiding tot stimulerende (en wellicht later ook verdovende) middelen. Vooral middelen waarbij je op de lange termijn steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bewerkstelligen (zgn tolerantie).
Denk dat er daar genoeg mensen zijn die willen stoppen, maar doe het maar eens in een omgeving waar het een gewoonte van heel veel mensen is om te gebruiken/ nuttigen. Dat is elke keer weer een herinnering aan de overtuiging (net zo als andere mensen in je omgeving) dat je lichaam het nodig heeft.
Veel zal dan wel vallen en staan met handhaving van bv roken in publieke ruimtes. Ben benieuwd hoe dat momenteel al in Davao uitgevoerd wordt, want ik heb begrepen dat het beleid van daar nu landelijk wordt ingevoerd. En voor zover ik weet staat er op het roken van een peuk op straat daar geen doodstraf?
Oh, dat wist ik niet eens. Triest. Wie dat spul ooit uitgevonden heeft als een hel bestaat laat het dan voor eeuwig branden. Een gebed zonder einde. De USA heeft War on Drugs uitgeroepen decennia geleden maar echt niet alles op alles gezet om het te stoppen. Eigenlijk is nooit een leider geweest die heeft gezegd laten we een genocide van maken om schoonmaak te houden. De media die overal op duiken. Dat was 500 jaar geleden makkelijker. Dan liet je wat dorpen wegvegen en geen haan die naar kraaide. Was afgelopen week ook nog in de media. Mexicaanse drugskartels die honderden dorpsbewoners hebben afgeslacht en urenlang laten stoven als straf. Het is 4/5 jaar onder de radar gehouden door Mexicaanse autoriteiten die nooit enkele moeite hebben gedaan om recht te halen voor die honderden dorpsslachtoffers. Enorme corruptie en die drugskartels hebben milities die niet onder doen voor zwaarbewapende militairen. Hell, een aanzienlijk aantal zijn overgelopen militairen. Ga maar voor aan staan. Mexico zou eigenlijk best redelijk ontwikkeld zijn als je die extreme corruptie en criminaliteit weg denkt. Maar ja dat is een natte droom. Het doet alleen onder voor een select groepje eerstewereldlanden maar het staat ook weer niet heel ver vanaf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Probleem is dat meth een resultaat is van de war on drugs. Men heeft de opkomst van meth vooral aan het verbod op andere minder verwoestende middelen te danken.
In dit land hebben we een democratisch leider en toch is er een rookverbod gekomen. Ik denk dan ook dat het verband dat je legt tussen autoriteit (uitbreidende macht) en gewoontes van burgers in dit voorbeeld niet zo van toepassing is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Allemaal prima. Roken is ook een nare gewoonte die gewoon mag verdwijnen, wat mij betreft. Maar de overheid heeft zich niet te bemoeien met dit soort gewoontes. Drugsgebruikers aanpakken is prima, maar zoals ik al had benoemd is het slechts een kwestie van tijd voor autoritaire leiders zich gaan bemoeien met aspecten van het leven die meer mensen dan enkel criminelen raken.
Maar goed, ik woon daar niet, dus dit moeten ze daar lekker zelf uitzoeken. Maar ik mag toch hopen dat despoten die hun eigen moraliteit aan anderen op willen leggen hier niet aan de macht komen.
De democratie werkt in dit land toch iets anders. Dat rookverbod is niet bedacht door Mark Rutte. Dat is een wetsvoorstel die gewoon door elke volksvertegenwoordiger ingediend kan worden. Verboden hier zijn niet het verzinsel van ons staatshoofd die op een goede dag besluit iets te verbieden wat hem persoonlijk niet zint.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:06 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
In dit land hebben we een democratisch leider en toch is er een rookverbod gekomen. Ik denk dan ook dat het verband dat je legt tussen autoriteit (uitbreidende macht) gewoontes van burgers in dit voorbeeld niet zo van toepassing is.
In de Filipijnen, Mexico, El Salvador etc. zijn rechters onvoorstelbaar corrupt. Drugssyndicaten kopen ze met alle gemak om. Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel? Hij liet exotische beesten uit Afrika naar Colombia importeren. Er lopen nu naar verluidt nog steeds nijlpaarden in dat land door Escobar zijn toedoen. Hij wist van gekkigheid niet meer wat te doen met al dat geld. De verleiding is te groot.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is wel meer pure kanker in deze wereld, maar om de afhankelijk gemaakte gebruikers dan zonder proces neer te laten knallen als staatshoofd past totaal niet meer in de moderne tijd.
De war on drugs is niet te winnen. Je moet drugs gebruik als medisch probleem beschouwen omdat een gedeelte van de populatie gewoon verslavingsgevoelig is. Als overheid moet je daarom er op inzetten om mensen bewust te krijgen dat sommige drugs wel erg destructief zijn en je deze beter niet kunt gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:05 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet eens. Triest. Wie dat spul ooit uitgevonden heeft als een hel bestaat laat het dan voor eeuwig branden. Een gebed zonder einde. De USA heeft War on Drugs uitgeroepen decennia geleden maar echt niet alles op alles gezet om het te stoppen.
Jajaja, zo ver is een land als de filipijnen en de meeste landen nog lang niet. We mogen blij zijn dat we het hier nog aardig onder controle krijgen, corrupie is hier ook relatief laag in vergelijking met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De war on drugs is niet te winnen. Je moet drugs gebruik als medisch probleem beschouwen omdat een gedeelte van de populatie gewoon verslavingsgevoelig is. Als overheid moet je daarom er op inzetten om mensen bewust te krijgen dat sommige drugs wel erg destructief zijn en je deze beter niet kunt gaan gebruiken.
Hopenlijk weet je wel dat alcohol in principe veel gevaarlijker is als de meeste drugssoorten.
http://www.bbc.com/news/uk-11660210
vele vele malen meer als dat. heb wel eens gelezen dat hij op het hoogtepunt meer dan 400 miljoen per week verdiende. maar daar moeten dan waarschijnlijk nog alle "beroepskosten" af.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel?
Jezus, ik wist dat het veel was maar zoveel. Tja, dit soort bedragen. Ik denk dat 9,5 op de 10 mensen op de wereld drugsbaas zou worden als ze dat konden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
vele vele malen meer als dat. heb wel eens gelezen dat hij op het hoogtepunt meer dan 400 miljoen per week verdiende. maar daar moeten dan waarschijnlijk nog alle "beroepskosten" af.
Maar hij had gewoon zoveel geld verdiend met drugs dat hij op de forbes lijst van rijkste mensen kwam.
ander leuk weetje, het schijnt dat rond de 10% van zijn geld opgegeten is door ratten. Die vraten zich in de geldpakhuizen een weg erdoor heen.
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
In de Filipijnen, Mexico, El Salvador etc. zijn rechters onvoorstelbaar corrupt. Drugssyndicaten kopen ze met alle gemak om. Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel? Hij liet exotische beesten uit Afrika naar Colombia importeren. Er lopen nu naar verluidt nog steeds nijlpaarden in dat land door Escobar zijn toedoen. Hij wist van gekkigheid niet meer wat te doen met al dat geld. De verleiding is te groot.
En door verslaafden af te knallen moet het onaantrekkelijk worden om ook een verslaafde te worden. Ofzo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.
De afleveringen van narcos op netflix zijn wel vermakelijk over escobar.
De kleine jongetjes waar jij over spreekt worden later de grote jongens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.
De afleveringen van narcos op netflix zijn wel vermakelijk over escobar.
Ik zou er voor passen. Het is niet bepaald veilig werk. En heel veel geld heb je helemaal niks aan als je dood bent.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Jezus, ik wist dat het veel was maar zoveel. Tja, dit soort bedragen. Ik denk dat 9,5 op de 10 mensen op de wereld drugsbaas zou worden als ze dat konden.
Ik ben zelf niet zo zeker van mijn zaak eerlijk gezegd. Eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou er voor passen. Het is niet bepaald veilig werk. En heel veel geld heb je helemaal niks aan als je dood bent.
Pablo heeft om zijn handel op te kunnen starten de lokale dealer moeten vermoorden. ben jij daartoe bereid? En toen was hij dus nog zeker niet de grootste cocaine exporteur naar de VSquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:02 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo zeker van mijn zaak eerlijk gezegd. Eerlijk is eerlijk.
Onwaarschijnlijk. Wie weet als ik geboren en opgevoed zou zijn als misdadiger. En ook de ballen moeten groot genoeg voor zijn. Het zelfvertrouwen. Je moordt niet zomaar voor financieel gewin iemand uit. Dat is een heel proces die aan vooraf gaat. Die ballen zijn niet omdat ik nooit met dat milieu te maken heb gehad en zodien zelfvertrouwen als crimineel heb kunnen opbouwen. Dat is wel onmisbaar als je topcrimineel 'wil' worden. Maar goed topcrimineel is natuurlijk maar 0,1%. De meeste zijn loopjongetjes met wat stuivers op zak die hun hele leven achter zich om moeten kijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Pablo heeft om zijn handel op te kunnen starten de lokale dealer moeten vermoorden. ben jij daartoe bereid? En toen was hij dus nog zeker niet de grootste cocaine exporteur naar de VS
Haha, hij is echt aan het bluffen. Alsof men bang moet zijn voor het Filipijnse leger..quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:15 schreef George_Zinnnn het volgende:
Is Philippine President Duterte playing the United States and China?
[ afbeelding ]
This Tuesday, 1,400 US marines and navy servicement will train with 500 Filipino soldiers on Philippine soil, for the final time if President Rodrigo Duterte is to be taken at his word.
“You [the United States] are scheduled to hold war games again which China does not want. I will serve notice to you now, this will be the last military exercise,” he said during a visit to Vietnam on September 28. The military exercises are to be accompanied by humanitarian and engineering projects.
[ afbeelding ]
Philippine soldiers and a US army soldier take part in a joint exercise at Fort Magsaysay in 2015. Photo: AFP
Duterte’s statement caught two key cabinet secretaries off guard. “No, no, no, he did not say that at all,” Perfecto Yasay, Duterte’s foreign secretary, told reporters in Hanoi who had sought clarification.
The next day, the defence department issued this terse statement: “The DND will await further orders from President Rodrigo R. Duterte regarding the [armed forces’] exercises with the US forces. Defence secretary Delfin N. Lorenzana will discuss this with the president to seek more clarification and guidance. As stated earlier, all agreements and treaties with the US are still in effect. As to succeeding exercises, we will have to sit down with our US counterparts to discuss them.”
Since the US bases were kicked out of the former US colony 25 years ago, succeeding Philippine presidents have all sought to “normalise” relations with the premiere super power. Joseph Estrada – who had voted as senator to kick out the bases – backed a Visiting Forces Agreement that allowed several hundred US soldiers to be present in the country at any given time. Gloria Macapagal-Arroyo reeled in greater US support by siding with its war on terror. And Benigno Aquino III pushed for an Enhanced Defence Cooperation Agreement enabling the US to set up permanent military structures for their own use inside Philippine military camps.
In March this year, ahead of the presidential polls, both countries identified five military camps for this purpose. Among them was Fort Magsaysay, the biggest army camp used also for training.
But the newly elected President Duterte now appears to have another plan for Fort Magsaysay and a new arrangement with the US. He disclosed last month that China offered to help him in his “war on drugs” by building a rehabilitation centre for drug addicts inside Fort Magsaysay.
[ afbeelding ]
Philippine military personnel stand next to hundreds of old assault rifles after receiving new M4 assault rifles during a distribution ceremony at Fort Magsaysay. Photo: AFP
During the presidential campaign, Duterte had kept his pivot to China and anti-US rhetoric in check. With victory in hand, Duterte cold-shouldered the US ambassador – even calling him “gay” – but warmed up to China’s envoy and made approving noises toward Russia’s overtures for wider relations.
The sudden sea change from the Philippine president has reaped both admiration and trepidation. Lauro Baja, the Philippines’ former permanent representative to the United Nations, doubted Duterte would abandon the country’s alliance with the US altogether.
“I don’t think so,” Baja told This Week in Asia. “He should have more sense ... he should know which side of his bread is buttered.” He said among the views that reached him from the presidential palace was that Duterte was using the prospect of closer relations with China and Russia as “a bargaining chip” with the US.
[ afbeelding ]
Philippine President Rodrigo Duterte, left, and Vietnam's Communist Party General Secretary Nguyen Phu Trongt speak in Hanoi on the second day of Duterte’s visit.
He said the military would probably try to dissuade Duterte from such a move “because the [Philippine armed forces] depend so much on the US for their military hardware and assistance. They have been networking with the US, which they don’t have with China or Russia.”
Teodoro Locsin, Jr., Duterte’s newly-appointed UN permanent representative, was optimistic the US would read beyond the harsh rhetoric because “the Americans are not irrational people. They really study, they think.”
[ afbeelding ]
Philippine President Rodrigo Duterte waves as he arrives in Hanoi (Vietnam) on September 28, 2016. Photo: AFP
The US had reacted mildly to Duterte’s move to cozy up to the rival powers by saying it had “no objections if he wants to establish diplomatic relations with Russia and China”, noted Locsin, a former congressman who once served as legal counsel and speech-writer for the late President Corazon Aquino.
“When you sit down with American policy makers, they have no idea what their strategic interest [in Asia] is. During the cold war, they were very clear what they wanted – the containment of communism, the spread of free enterprise and free trade in which it was assumed America always had the leading role.
A stock market analyst said Duterte was playing one superpower against the other. By annoying Washington, Manila would be able to convince Beijing to sit down and perhaps offer infrastructure projects such as a railway in the south. Then, the analyst said, Duterte would “go back to the US and say, what will you offer me?”
He described the situation as a “lover’s quarrel” and added: “I’m not convinced he’s really going to switch sides. He’s just playing them [Americans].” He said the drivers of the Philippine economy were American companies in business process outsourcing.
Over in California, however, lawyer Rodel Rodis who holds dual citizenship found Duterte’s unorthodox moves “very worrisome because the pivot [to China] is becoming very clear”.
“I think it’s real,” Rodis, the national president of US Pinoys for Good Governance, said. He cited Duterte’s “unprovoked attacks on the US ambassador, his constant referrals to atrocities committed [by the US] more than a hundred years ago”.
“Whatever problems there are in the Philippines, he is blaming the US for them [but] he has been very deferential to President Xi [Jinping] ( 習近平 ) and to China, never insulting him the way he has [US President Barack] Obama, Pope Francis and the EU.”
Rodis’s group was recently accused by the presidential palace of plotting to oust Duterte. Rodis denied this to This Week in Asia and said wrong information had reached the palace. He said the group had discussed options from asking Duterte to tone down his anti-US rhetoric to telling him to resign. In the end, they decided to buy Duterte a jet ski “to help him fulfil his campaign pledge to jet ski to Scarborough Shoal to plant a Philippine flag” in defiance of China’s efforts to build a fortress there.
Bron
Het buitenlandse beleid van Duterte is onvoorspelbaar. Niemand weet wat ze van hem kunnen verwachten. Obama kan beter zijn Pivot-strategie voor Zuid-Oost Azië (een militaire afschrikkingsgordel om China heen bouwen) aanpassen. Duterte heeft daar geen zin in. Hij heeft al gezegd we mengen ons niet in een maritiem conflict opgestart door USA ongeacht het verdrag van 1951. De sterkste maritieme (dus op zee) macht in die regio is toch wel Japan. Het meest moderne materiaal tot haar beschikking. De Japanners hebben hun defensie-uitgaven de laatste jaren verhoogd van 35 miljard tot 50 miljard dollar per jaar. En men is al bezig om het pacifisme uit de Japanse grondwet te halen zodat de Jappen ook de mogelijkheid hebben om vaker assertief te reageren. Vooral omdat China zich in hun wateren begint te roeren. China heeft vooral het voordeel van enorme aantallen maar materiaal is minder sterk.
Ook vanwege die speklap Kim Jong Un met zijn kernproeven (kracht was 10 tot 15 kiloton laatst, genoeg om een grote stad van de kaart te vegen). Dat land wordt 24/7 in de gaten gehouden. Als hij aanstalten maakt voor een kernaanval dan reageert men extreem snel. In minuten. Alles staat al klaar inclusief elitecommando's die speciaal zijn opgeleid om de Noord-Koreaanse leider en zijn topofficieren te doden. Noord-Korea heeft alleen nog niet de techniek in handen om ze te lanceren maar dat is een kwestie van tijd. Het leeuwendeel deel van de gelden stoppen ze in kernonderzoek. Als ze die bom dusdanig kunnen verkleinen dat hij op een raket kan dan is het een kernmacht. Ze hebben genoeg grondstoffen voor 20 atoombommen van 20 a 30 kiloton volgens kernexperts.
Net zoals iedereen ceo kan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
De kleine jongetjes waar jij over spreekt worden later de grote jongens.
Waar is hij aan het bluffen over het Filipijnse leger? Tuurlijk stelt die niks voor. Volgens mij nummer 51 van de wereld. Wat wil je met een jaarbegroting van 4 miljard dollar. Hij zegt alleen dat zijn land niet zal mee doen als een maritiem oorlog uitbreekt. Met andere woorden dat ze geen troepen (kanonnenvoer) zullen leveren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:34 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Haha, hij is echt aan het bluffen. Alsof men bang moet zijn voor het Filipijnse leger..
Hij doet stoer dat zijn mannen klaar zullen staan als het fout gaat. Rot toch op. VS maakt dat land helemaal kapot als het moet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:38 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Waar is hij aan het bluffen over het Filipijnse leger? Tuurlijk stelt die niks voor. Volgens mij nummer 51 van de wereld. Wat wil je met een jaarbegroting van 4 miljard dollar. Hij zegt alleen dat zijn land niet zal mee doen als een maritiem oorlog uitbreekt. Met andere woorden dat ze geen troepen (kanonnenvoer) zullen leveren.
Jij maakt je eigen waarheid omdat je geen koek hebt gegeten van de Filipijnen. Wie weet even inlezen. De Filipijnen maken onderdeel uit van de Pivotstrategie van de USA. Het is in alle belang van de VS dat ze makke schapen blijven omdat het een springplank is voor wat betreft de Zuid-Chinese zee (een zeer belangrijke corridor vanwege alle doorvaart en grondstoffen). Ze hebben vijf militaire basissen staan en de angst is dat Duterte eist dat ze vertrekken. En dan? Het land in nemen en koloniseren? Keep dreaming, daarom is men zo stil in Washington, en willen ze de status-quo bewaren. Als Duterte die vijf basissen sluit dan een belangrijke springplank weg in de Pivotstrategie. China daarentegen likt weer haar vingers af mocht dat ooit gaan gebeuren. De Filipijnen zijn belangrijk voor de Amerikanen vanwege hun centrale ligging gelinkt aan de opkomst van China als wereldmacht. Je moet als het gaat om buitenlands beleid niet alleen maar denken aan militaire macht. Dat is meestal pas last solution en geen gangbare gang van zaken. Je hebt een heel voortraject aan sancties, diplomatie en dergelijke. Ligging kan ook uitgebuit worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:44 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hij doet stoer dat zijn mannen klaar zullen staan als het fout gaat. Rot toch op. VS maakt dat land helemaal kapot als het moet.
Ik steun hem in zijn oorlog tegen de drugscriminelen, maar hij moet wel gewoon weten waar hij staat.
Gaan we nu overal Narcos bij halenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals iedereen ceo kan worden.![]()
De organisatiestructuur van drugskartels zit net zo in elkaar als een gemiddeld bedrijf en daarom kunnen er maar enkele grote jongens worden waardoor dit argument alweer van tafel geveegd kan worden. In principe zou men dan ook de grote jongens moeten aanpakken.
In narcos konden we ook al zien hoeveel moeite de colombiaanse overheid samen met de DEA had om escobar aan te pakken. Pas toen er doodseskaders informatie via de DEA kreeg had escobar een probleem dat er daarna nog meer door het calikartel geexporteerd werd en een gedeelte van de doodseskaders daarbij ging werken was een vervelende bijkomstigheid.
Waar ontken ik deze zaken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:47 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Jij maakt je eigen waarheid omdat je geen koek hebt gegeten van de Filipijnen. Wie weet even inlezen. De Filipijnen maken onderdeel uit van de Pivotstrategie van de USA. De Filipijnen zijn na de dekolonisatie altijd trouwe honden gebleven van de USA. Het was niet eens een bondgenootschap meer maar veel meer een onderdanige bondgenootschap. Duterte wil niet alleen maar 100% leunen op de VS, maar wil ook andere markten/bondgenotenschappen aanboren. Hij wil buitenlandse vrijheid! Tot nu toe hebben de Filipijnen tientallen jaren lang op de VS geleund, maar nu moeten ze een beetje op eigen poten gaan staan wat betreft buitenlands beleid. Tuurlijk maakt de VS gehakt van de Filipijnen? Wie heeft ooit anders beweerd. Alleen een land kapot maken en dan ben je klaar? Tuurlijk niet. De wrok blijft dan nog tientallen jaren bestaan tot het ontploft met allerlei nare gevolgen van dien. Het is een cirkel. Mensen denken te makkelijk.
Niet ingaan op argument waarom niet iedereen een grote dealer kan worden.quote:
Om het in Duterte's bewoordingen te zeggen: Ik schijt op ze groot en klein, ze mogen er van mij part allemaal aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet ingaan op argument waarom niet iedereen een grote dealer kan worden.![]()
Nee, maar dat ontken ik ook niet. Vind het alleen wel grappig dat iedereen hier Narcos aanhaaltquote:Denk jij nu echt dat de situatie voor de grote dealers in de fillipijnen veel zal verschillen van de situatie in colombia in tijden van de war on coke daar.
Je beweert dat hij heeft gedreigd met oorlog? 'De mannen staan klaar'. WTF, ik heb dat nooit gelezen. Waar heeft die dat precies lopen beweren? Als dat land zo sterk was dan was zijn houding nog veel steviger geweest. Wie weet als de jaarbegroting minimaal 50 miljard euro is dan kan die dat soort taal gaan uitslaan maar 4 miljard euro. Veel te weinig. Het groeit wel. In 2010 werd er nog maar 2 miljard aan het leger besteedt. De economische groei van 6 a 7% per jaar blijft nog wel een hele tijd voortduren, voorspelling is 16de economie van de wereld in 2050, dus het zal steeds meer worden. Het is nog een vierdewereldland, maar hij heeft alle recht om de Filipino's wat meer body te geven, ongeacht de status van het land. En daar hoort een stukje nationalisme ook bij. Nationalisme is niet alleen maar verderfelijk. Het kan ook een tool zijn richting opbouw. Het moet alleen niet te extreem worden. Een balans. En tja, Duterte die stoer doet. Tja, lang voordat hij wereldberoemd werd sloeg hij die taal al uit richting stevige criminelen. Het is zijn handelskenmerk. Dat trekt die nu door naar wereldleiders als Obama. Het begon allemaal toen Obama liet weten hem op zijn drugsbeleid te willen aanspreken. Dat schoot in het verkeerde keelgat van Duterte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:50 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Waar ontken ik deze zaken?
Misschien moet je gewoon eens lezen wat ik post, in plaats er allerlei dingen bij te verzinnen
We kunnen ook wel de dominee, Sicario, de octopus of willekeurig welke serie-film welke met drugs-maffia te maken hebben aanhalen, daarin zien we steeds hetzelfde, dat overheden dit niet onder controle. Dat er hier nog mensen zijn die denken dat met het afmaken van mensen door een overheid deze criminele tak wel onder controle komt is wel schokkend te noemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:01 schreef Odaiba het volgende:
Nee, maar dat ontken ik ook niet. Vind het alleen wel grappig dat iedereen hier Narcos aanhaalt
Wat is jou oplossing dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We kunnen ook wel de dominee, Sicario, de octopus of willekeurig welke serie-film welke met drugs-maffia te maken hebben aanhalen, daarin zien we steeds hetzelfde, dat overheden dit niet onder controle. Dat er hier nog mensen zijn die denken dat met het afmaken van mensen door een overheid deze criminele tak wel onder controle komt is wel schokkend te noemen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:55 schreef Mojo.jojo het volgende:
MISAMIS ORIENTAL - A Dutch national was shot dead in Barangay Punta Silum, Manticao in Misamis Oriental on Monday.
Robertus Carolus Maria van der Ploeg, 59, was shot twice in the head. A cardboard that read, "Pidopilya at adik ako" [I am a pedophile and an addict] was found beside his body.
He was reportedly in the area to woo a 17-year-old girl. Investigators said they found sex videos of Van Der Ploeg with several minors on his mobile phone. Women's panties were also recovered from his bag.
Authorities said Van Der Ploeg initially sought help from police claiming that he received death threats for being mistakenly tagged as a drug lord.
http://news.abs-cbn.com/n(...)-in-misamis-oriental
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |