abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165493967
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
Toch zijn er verhoudingsgewijs heel wat meer regeringsleiders geweest die na het invoeren van doodseskaders een beetje doorsloegen dan mierengif kopers die de hele wijk hebben vermoord. Misschien krijg je dat nog wel te leren in de tweede klas ofzo.
pi_165494171
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.

quote:
- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden
pi_165494176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:46 schreef Pielemenneke het volgende:
De EU heeft zich nergens mee te bemoeien, die man mag zelf weten hoe hij zijn land bestuurd.

En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan. :D
  donderdag 22 september 2016 @ 15:07:02 #104
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_165494202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan. :D
Dan heeft deze man dat verdrag opgezegd denk ik.
pi_165494222
Prima president. Lekker daadkrachtig.

Waarom moet de EU zich hiermee bemoeien?
pi_165494316
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.

Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
pi_165494439
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list

De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.

donderdag 22 september 2016 @ 15:28:10 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165494538
Chinezen vormen echt meedogenloze misdaadsyndicaten daar. Ze zijn betrokken in drugshandel, mensenhandel, bomaanslagen, afpersingen en ontvoeringen. Uitstekend dat Duterte de Chinese misdaad daar ook flink aanpakt.
pi_165494555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat wil die papieren tijger doen dan?
pi_165494565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef George_Zin het volgende:
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.

[..]

Werkt dus wel.
pi_165494592
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:22 schreef George_Zin het volgende:
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list

[ afbeelding ]

De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.

[ afbeelding ]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt? :')

Krijg je trouwens ook een stijf plassertje van Erdolf, zijn manier van onwelwillenden buitenspel te zetten is namelijk gelijk aan die van je held uit de Filipijnen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 15:32:18 ]
pi_165494614
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt? :')
Boeiend, ze staan op een lijst. Kapot moeten ze!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165494629
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uitstekende vraag. Hij heeft gezegd dat hij het een aantal malen heeft laten controleren voordat hij de namen openbaar maakte. Die lijst wordt in samenspraak met getuigen opgemaakt. Er zijn al mensen van de lijst afgehaald waar men niet zeker van was. Er zullen vast en zeker onschuldigen sneuvelen in de oorlog, maar dat hoort eenmaal bij een oorlog. Allemaal goed te praten onder het mom van utilitarisme. Een politieke stroming die een bepaalde daad goed praat onder het mom van de bewerkstelliging van een grotere goed. De rechtsmacht moet ook schoongeveegd worden. Corrupte zooi. Met de grond gelijk maken en opnieuw opbouwen.

Ik vind een aantal onschuldige doden niet erg, als dat de toekomst van een armoedig land kan verbeteren. Alles tot de haartje uitzoeken onder het mom van 'beschaving' is gekkenwerk. Het kost klauwen vol geld en tijd, terwijl men resultaten wil zien. Dat soort gekkenwerk kan men zich alleen veroorloven in ontwikkelde industrielanden met relatief weinig criminaliteit. Nederland geldt het principe 'als we niet 100% zeker van zijn dat iemand een strafbare feit heeft begaan, dan laten we hem/haar liever in vrijheid, omdat we bang zijn voor burgerlijk wantrouwen'.

Dat kan prima in Nederland, die kunnen zich dat veroorloven inclusief een jarenlange rechtsgang, maar niet in de Filipijnen. Daarvoor is de criminaliteit en terreur gewoon te grootschalig voor aanwezig in de Filipijnen. Die kunnen het zich ook in hun huidige toestand niet veroorloven om per crimineel jarenlang feiten te verzamelen. Of een jarenlange rechtsgang op rechtsgang te stapelen (rechtbank, hof, hoge raad). Daarom geldt een andere principe: we pakken je, ook al bestaat het geringste bewijs, omdat we te veel lijden onder criminaliteit en terreur en daadkrachtige aanpak hard nodig is voor een betere toekomst, onschuldig dan val je onder de categorie collateral damage, maar liever dat dan dat we een kans hebben om criminelen te laten gaan'.

En om je een beetje gerust te stellen als het gaat om mijn persoon die zogenaamd blind is voor de nadelen: ja, ik zie het gevaar! Dat deed ik al toen hij aan de macht kwam. Het gevaar dat een leider met dictatoriale neigingen dat gebruikt om zijn tegenstanders uit de weg te ruimen, maar ik geef Duterte een kans om te bewijzen dat hij wel het goede voor heeft met zijn natie! En na 6 jaar moet hij gewoon weg als zittende president. Dat is vastgelegd in de Filipijnse Grondwet. Als hij dat niet doet dan zet hij zijn land pas te schande. 6 jaar is genoeg om wat te bereiken. Zo niet, dan ben je een zeer slechte president geweest. Stil zitten en niks doen hebben de vorige leiders al te veel gedaan als het gaat om corruptie gelinkt aan drugs. Het heeft als gevolg een zeer corrupte Filipijnse overheid, een zeer corrupte rechtsmacht met al zijn en haar nadelen. Die nadelen zijn grotestk: gelden die voor investeringen in het land zijn bedoeld verdwijnen met honderden miljoenen per jaar in corrupte zakken. Wat zou de winst zijn als dat geld eerlijk en daadwerkelijk geïnvesteerd wordt? Legio..... Het zou de vooruitgang ten goede komen. Het zou meer Filipino's uit de extreme armoede halen. Het zou ze hoop geven op een betere toekomst.

quote:
Voor de oorsprong van het utilitarisme in het westen wordt vaak teruggegrepen op de Griekse filosoof Epicurus, maar als een specifieke filosofische stroming wordt het utilitarisme meestal toegeschreven aan Jeremy Bentham. Bentham vond pijn en genot de enige intrinsieke waarden in de wereld: "de natuur heeft de mensheid onder het bestuur van twee soevereine meesters geplaatst, pijn en genot."

Daaruit leidde hij de nutsregel af dat wat goed is, gelijk staat aan dat wat het grootste geluk brengt aan het grootste aantal mensen. Nadat hij zich later had gerealiseerd dat deze formulering twee verschillende en potentieel tegenstrijdige principes tracht te verenigen, liet hij vervolgens het tweede deel van deze uitspraak vallen en sprak alleen nog over "het grootste geluksprincipe".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utilitarisme

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 16:17:32 ]
  donderdag 22 september 2016 @ 15:49:06 #114
396550 Richestorags
pi_165494952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.

Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
Wel, het terugwinnen van het centrale gezag en het creeëren van eenheid binnen de staat gaat nooit zonder slag of stoot.

In feite is de Filipijnen gegijzeld door allerlei interne factoren:

-De regering heeft weinig invloed buiten Manila en Luzon. Waarom? Deels omdat het een eilandengroep van meer dan 7.000 eilanden is, deels omdat het land 172 inheemse talen kent en meer dan 300 dialecten. De belangrijkste officiële talen zijn Tagalog en Engels. Daarnaast spreekt een geruime minderheid van de bevolking Visaya, Cebuano, Ilocano of Ilongo. Tevens kent het land een traditionele, in rurale gebieden vaak tribale structuur en zijn delen van het land in oorlog, met als belangrijkste deel Mindanao (zo groot als Bulgarije).
-Het land wordt geteisterd door corruptie. Maar 1/3 van de officiële belasting wordt opgehaald. Corruptie is in alle lagen van de overheid doorgedrongen, van de top tot aan de onderkant en in alle sectoren.
-Het land wordt geplaagd door geweld. In 2010 werden er 42 moorden per dag gepleegd, dit jaar staat de teller op 26 per dag. Geweld wordt veroorzaakt voornamelijk door bendes, verslaafden en de oorlog.
-Het land wordt geplaagd door armoede: ondanks indrukwekkende groei leeft nog steeds 25 procent de bevolking onder de armoedegrens.
-Het land heeft een erfenis van dictator Marcos uit de jaren '80 en decennialange verwaarlozing door politici daarna. Deze hebben van alles laten liggen waardoor er überhaupt draagvlak is voor Duterte.
-Er is een gebrek aan nationale eenheid door opeenvolgend verdeel en heers beleid van de Spanjaarden en de opeenvolgende kolonisatie in 1897 door Amerika waardoor het land zich volledig op Amerika is gaan richten en ook hierdoor wordt uitgebuit (braindrain richting Amerika en mijnbouwbedrijven die heel het land slopen). Tevens het feit dat iedereen een andere taal spreekt draagt hieraan bij.

Er zijn echter veranderingen gaande: steeds meer mensen leren Tagalog op school, Engels spreekt bijna iedereen al. Elitekinderen spreken zelfs alleen maar Engels, ik vermoed dat Duterte hierop tegen is. Wat Duterte daarnaast probeert is de situatie te herstellen dat het land gegijzeld wordt door alle interne actoren die een zware ballast vormen voor het land en effectieve groei in de weg staan en voorkomen dat het geld van de economische groei bij de armen belandt. Tevens probeert hij de Filipino's een gevoel van eigenwaarde te geven, waar velen zich beroofd van voelen omdat het land altijd als een sattelietstaat van Amerika heeft gefungeerd.

Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen. In feite verschilt het de oorlog verklaren aan allerlei interne actoren die je land gegijzeld houden weinig met het verklaren van de oorlog aan Spanje door de Republiek. Nederland is ook niet zonder bloedvergieten een land met eenheid geworden, een rechtstaat, een op zichzelf functionerend, rijk land.
pi_165495083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:49 schreef Richestorags het volgende:
Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
Portugal (Anjerrevolutie).
Corporate translator
pi_165495146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Zahreddine het volgende:
De Filipijnse president zegt duidelijk dat de EU zich niet moet bemoeien met wat er gebeurt in de Filipijnen. Wat is jullie mening over dit ''incident''?
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien? Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
pi_165495184
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:28 schreef regmail het volgende:

[..]

En wat wil die papieren tijger doen dan?
Werkgroep oprichten, veel vergaderingen inplannen en uurtje factuurtje declareren
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165495309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien?
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?

quote:
Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
pi_165495592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?

[..]

Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet :) )
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.

Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
pi_165495670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet :) )
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.

Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
pi_165495840
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Moord ok vinden en substantiegebruik veroordelen...

Ik weet dat drugshandel verantwoordelijk is voor extreem veel ellende, maar zonder proces mensen afschieten kan absoluut niet het antwoord zijn.

In de context van je postgeschiedenis vind ik deze post sowieso erg sneu.
Wat bedoel je met je laatste zin?
pi_165495982
De Filipijnse Rodrigo Duterte president tijdens zijn speech. Een middelvinger naar de EU-bemoeienis van zijn beleid ten aanzien van criminelen. Hij zal nog veel meer criminelen aanpakken en zo nodig doden was zijn boodschap. Geen enkele genade. Er moeten volgend jaar 10.000 extra agenten worden aangenomen om de veiligheid in het land te vergroten aldus Duterte.

Duterte heeft EU en VN-officials uitgenodigd. Ze mogen bij hem op de thee (wijn, bier of sap) komen voor een haarfijn uitleg van al hun vragen. Hij is boos! Hij heeft letterlijk tijdens zijn speech gezegd 'ik zal die idioot Ban Ki Moon een uitnodiging sturen'. Alle vragen die ze hebben mogen ze aan hem stellen waarna ze een lesje Filipijnse historie en problemen krijgen. Hij wil het zelfs live op TV doen. Live voor alle journalisten. Waarom brengen ze Duterte niet een bezoek in plaats vanuit hun ivoren toren verwijten na hem te slingeren? Zonder enige kennis van het land en haar problemen. Bah, bah. Wat ze eigenlijk tegen hem zeggen 'stop met het waarmaken van je verkiezingsbelofte en laat criminaliteit welig tieren en garandeer mensenrechten voor criminelen, zodat ze nog een pokerkaart in handen hebben'.

quote:
"I am inviting the United ­Nations, Ban Ki-moon -- I don't know the name of that fool -- I am inviting the EU, send the best mayor of your town and even the rapporteurs. Go to The ­Philippines,'' Mr Duterte said ­yesterday at the inauguration of a power plant. "I will write them a letter to invite them to an investigation."

"After they ask me questions, I will ask them questions. In an open forum, you can use the Senate. Everybody will be invited," Rappler.com quoted Mr Duterte as saying.

"Just watch how I would beat those fools."

[ Bericht 7% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 17:19:31 ]
pi_165496361
Die 10.000 militairen die Duterte kort geleden naar Sulu heeft gestuurd beginnen een klein beetje resultaten te boeken. Het deel van het land waar hij ze naartoe heeft gestuurd is al tientallen jaren een terroristennest. Het gezag van de Filipijnse overheid was daar niet aanwezig. Nu pas een beetje.

Twintig Abu Sayyaf terroristen geven zich over aan de Filipijnse autoriteiten op het eiland Basilan

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 17:32:52 ]
pi_165497574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:32 schreef George_Zin het volgende:

[..]

EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
Europa bedoelde ik. Maar dan heb ik Rusland niet meegerekend.
  donderdag 22 september 2016 @ 18:32:21 #125
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165497722
The end justifies the means.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
pi_165498404
Philippines Holds Key Rate as Strong Growth Set to Stoke CPI

The Philippines left its benchmark interest rate at a record low, conserving its firepower as higher government spending strengthens the growth outlook.

Bangko Sentral ng Pilipinas kept the overnight borrowing rate at 3 percent, it said in Manila on Thursday, as predicted by all 16 economists surveyed by Bloomberg. The bank announced in May a policy overhaul, including lowering the benchmark and narrowing the band around it. President Rodrigo Duterte, who took office on June, is increasing spending on infrastructure and social programs to bolster growth to as much as 7 percent this year and 7.5 percent in 2017. Asian policy makers are balancing the need for stimulus against risk including higher U.S. interest rates that could heighten financial market volatility.

“The Philippines remains an outlier, particularly on the growth front, which is led by domestic demand,” Euben Paracuelles, an economist at Nomura Holdings Inc. in Singapore, said before the decision. “Monetary policy is likely to remain on hold for the year. Growth is likely to remain strong and inflation, despite on the downside now, will move toward the bank’s target.”
For a quick explainer on the Philippines’ economic path, click here.

Consumer price-gains are expected to accelerate near the mid-point of the central bank’s 2 to 4 percent target in 2017, after projected to average slightly below goal this year. The economy expanded 7 percent last quarter, the fastest in Asia after India.

Bloomberg

De Filipijnse economie groeit dit jaar naar verwachting met 7%. En voor 2017 staat het groeicijfer op 7,5%. Duterte wil volgend jaar meer geld vrij maken voor investeringen in infrastructuur. Hij heeft een 10 punten agenda als het gaat om zijn sociaal-economische beleid. Voor mensen die geïnteresseerd zijn in andere punten behalve zijn drugs- en corruptiebeleid. Bloomberg besteedt gelukkig ook aandacht aan armere naties als het gaat om economie. Het geluk dat de Filipijnen hebben is dat een president max. 6 jaar mag aanblijven volgens de Filipijnse grondwet en dat gebeurt sinds de jaren 80 ook netjes. Daar hebben de Filipino's hard voor gevochten toen ze dictator Marcos verdreven! Dus geluk is het ook weer niet. Presidenten treden af na 6 jaar, dus als ze het slecht doen ben je na 6 jaar van ze af en duurt het geen hele generatie, maar het punt is dat ze dan opgevolgd worden door iemand van hun eigen familieclans/oligarchen. Er zijn in de Filipijnen enkele clans die de Filipijnse politiek domineren en hun interesse voorgang geven boven het volk.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 19:15:29 ]
pi_165498684
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:05 schreef George_Zin het volgende:

maar het punt is dat ze dan opgevolgd worden door iemand van hun eigen familieclans/oligarchen. Er zijn in de Filipijnen enkele clans die de Filipijnse politiek domineren en hun interesse voorgang geven boven het volk.
zoals in Davao bedoel je :')

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 19:17:45 ]
pi_165498726
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:17 schreef Chewie het volgende:

[..]

zoals in Davao bedoel je :')
Klopt! Dat is een van mijn kritiekpunten als het gaat om Duterte.
pi_165498817
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:02 schreef BlaZ het volgende:
Duterte doet tenminste iets tegen de overbevolking.
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.
pi_165499012
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Cijfers volgens CNN na 11 weken Duterte. Hoewel ik al in Filipijnse bladen lees dat het aantal doden ondertussen is gestegen na 3800. Hij had het over max. 3 kinderen per paar, verspreiding van voorbehoedsmiddelen en sekseducatie. Weet niet hoe succesvol hij daar in gaat zijn en of hij werkelijk daar wat aan gaat doen. Ik vrees het ergste maar goed. Vergeet niet dat 90% van de Filipijnen zwaar christen is, 5% ongelovig en 5% islamitisch. De kerk heeft daar echt veel macht en is verweven met politiek. Ze zijn tegen minder kinderen. Geloof is kanker als het zich gaat bemoeien met politiek. Het hoort thuis achter de deuren of achter gebedshuizen. Niet in de maatschappij of politiek. Dan gaat het fout.

Duterte is verlicht katholiek heeft hij laten weten. Het kan hem rust geven, maar in de politiek speelt het voor hem geen enkele rol. Dan neemt hij beslissingen zonder dat geloof een rol speelt! Geboortepolitiek zou ook een rol moeten spelen in het kabinet-Duterte voor de komende 6 jaar. Een enorm aantal van 101 miljoen inwoners op 300.000 km2 grondoppervlakte: 40 miljoen inwoners op het eiland Luzon en 23 miljoen op het eiland Mindanao. Het is gelukkig niet zo dichtbevolkt als Egypte. Die wonen vrijwel allemaal in een klein vruchtbaar strookje langs de Nijl, want de rest is onbewoonbaar woestijn, en dat vruchtbare strookje langs de Nijl is even '''groot'' als België wat 33.000 km2 grondoppervlakte telt: 90 miljoen inwoners! Tja, als Egyptenaren woestijnratten zijn dan kun je Filipino's waterratten noemen. :7

quote:
- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden

[ Bericht 4% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 20:12:38 ]
pi_165500768
‘Three is enough’: Filipino president again vows 3 child policy in attack on the Church

MANILA, Philippines, June 29, 2016 (LifeSiteNews) – New Philippines president Rodrigo Duterte has promised to champion contraception to combat poverty in the country of 102 million people, and he doesn’t mind taking on the Catholic Church to do it.

But experts on corruption and population say babies aren’t the country’s problem. It’s the culture of public malfeasance in which farmers are driven off their land to make way for multinational companies who bribe government leaders for access, and public funds being diverted each year into private pockets.

Duterte takes office June 30 promising to reduce poverty by 25 percent in six years. About the same proportion of the population is considered poor. Finance Secretary Carlos Dominguez promised mega-projects in rural areas to achieve the goal, noting that the nation’s economic growth of 6 percent a year is too focused on urban areas.

In a speech on Monday in Davao City, where Duterte served as mayor or vice mayor for 22 years and paid cash to people for sterilizations, he promised to revive a population control program instituted by his predecessor, Benigno Aquino III, that was stalled by conservative and Catholic opposition. “I will reinstall the program of family planning. Three is enough,” said Duterte, the father of four children.

The country’s fertility rate was 3.01 births per woman in 2013. According to some reports, it has dropped to 2.9 today. Duterte blames too many children as a cause for the country’s poverty and the Catholic Church for the fertility rate.

Duterte’s family planning program isn’t his only bone of contention with the Catholic Church. Its leaders have also condemned his public profanity (he has cursed them and Pope Francis as “sons of whores” – the Pope for causing a mammoth traffic jam during his January visit), his threats to kill criminals without trial, and his joking expression of regret when news broke of an Australian missionary being raped that he hadn’t had a chance at her first.

He called the Catholic Church “the most corrupt institution” and claimed that bishops and priests kept mistresses, pressured him to make valuable real estate available to them when he was mayor, and lived in luxury while the common people starved.

Duterte has also claimed he was molested by a Jesuit priest while in high school, naming a man accused of similar crimes in America.

The bishops have made it clear they considered him an unacceptable candidate, calling his behavior itself a form of corruption. And after his victory, they promised not to be silenced. Retired Archbishop Oscar Cruz declared, “We won't be quiet ... the Church will preach what it thinks is right.”

Corruption is unquestionably a major problem for the Philippines. Aquino won election in 2010 on an anti-corruption platform and by all reports made sincere efforts to reduce it. Nonetheless, reported Transparency International, a corruption watchdog, most Filipinos it surveyed believed corruption had “increased” since 2010. In the same survey, most Filipinos rated the police, political parties or public officials/civil servants as “corrupt or extremely corrupt.”

According to a 2008 report by the Bertelsmann Foundation, up to 30 percent of budgeted money for major projects was lost due to corruption. A report by Global Financial Integrity estimated that the Philippines lost $142 billion in illicit financial flows between 2000 and 2009.

Brian Clowes of Human Life International commented, “Only a simple-minded, one-level thinker would ever believe that having too many babies causes poverty. It is war, corruption, and greedy rich people who do this in poor nations.” Clowes said income disparity between a few rich families and the poor is “100 times worse” in the Philippines than it is in the United States.

Various levels of government have added to the disparity, Clowes told LifeSiteNews, by awarding huge swaths of land to multinational mineral and agricultural firms. “Many hundreds of thousands of people have been thrown off their land because they did not have a proper title — the land that had been in their families for many generations. But they were cleared off so that huge multinational corporations could grow mangoes and pineapples and orchids.”

Clowes suggested Duterte’s attacks on the Church might be a tactic in preparation for self-enrichment at the public expense. “Duterte is merely looking for a diversion to distract attention away from what he is going to do.”

https://www.lifesitenews.(...)lic-teaching-on-life

Een oudere artikel over dat onderwerp: geboortepolitiek.
pi_165501611
Abu Sayyaf militants free hostage in Philippines

An Indonesian fisherman, held captive by Abu Sayyaf in the southern Philippines, was freed Thursday in Sulu province. Photo courtesy of Google Maps

De salafistische terreurgroep Abu Sayyaf (thuisbasis Sulu, hebben trouw gezworen aan ISIS) heeft weer een gijzelnemer laten gaan. Een 30-jarige Indonesiër dit keer. Dat Duterte ze mag vernietigen. Hij heeft gezegd dat hij ze levend zal opeten met zout en peper. Het is nadat Abu Sayyaf twee Canadezen en een jonge Filipino onthoofd hebben dat hij als antwoord een paar weken later 10.000 soldaten naar hun thuisfront stuurde. Hij heeft de soldaten vrijbrief gegeven. Ze mogen gevangen genomen Abu Sayyaf leden onthoofden als ze daar hun woede mee kunnen kanaliseren. (8> Hij heeft letterlijk gezegd onthoofd ze als jullie dat willen. Ik vermoed omdat ze moeten vluchten voor het Filipijnse leger en al die gijzelnemers zijn ballast en dus laten ze de meest onwaardevolle gaan. Wie weet nog een paar onthoofdingen zodat hij nog een extra blik van 10.000 militairen op hun thuisbasis knalt zodat ze het heet krijgen. Het is bekend dat Duterte reageert bij onthoofdingen. Geen enkele Filipijnse president heeft zoveel richting Sulu laten overvliegen. Kost wat aan brandstof om vanuit Manilla naar Sulu te vliegen (900 km en al die brandstof/materieel/mensen). Duterte wil graag orde en rust herstellen in de komende 6-jarige presidentstermijn.

quote:
The 30-year-old Indonesian captive asked for food and was in high spirits after arriving at an army base on Thursday.

Last week, the Abu Sayyaf, known for kidnappings, freed three Indonesians, two Filipinos and a Norwegian on the island of Jolo.

The militants are still holding 15 hostages - five Indonesians, five Malaysians, four Filipinos and a Dutch national. (Reporting by Manuel Mogato; Editing by Nick Macfie)
Abu Sayyaf houdt nog steeds vijftien gijzelnemers vast: vijf Indonesiërs, vijf Maleisiërs, vier Filipino's en een Nederlander. Vorige week ook al een waarschuwing gekregen van het Filipijnse leger om niemand te onthoofden of doden want anders volgen meer repercussies.

[ Bericht 2% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 22:03:25 ]
pi_165502519
quote:
7s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Seam het volgende:
Zei Rutte maar eens fuck you tegen de EU
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  vrijdag 23 september 2016 @ 02:17:52 #134
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_165507442
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:41 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Wat bedoel je met je laatste zin?
Dat je full blown moraalridder bent als iemand iets pro geweldadigs post wat niet in je straatje past (bijvoorbeeld NWS / VIDEO: Treitervlogger Ismail Ilgun rent voor zijn leven ) en nu precies hetzelfde doet :N
pi_165507585

[ Bericht 100% gewijzigd door George_Zin op 23-09-2016 03:23:22 ]
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:00:42 #136
396550 Richestorags
pi_165507994
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:

[..]

Inzetten op geboortebeperking, waar hij ook voor pleit, zet wel zoden aan de dijk. Filipino's fokken helaas dankzij de Katholieke kerk als konijnen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:02:38 #137
396550 Richestorags
pi_165508006
Overigens heeft Duterte natuurlijk helemaal gelijk met zijn fuck you tegen de EU. Ze houden namelijk altijd muisstil hun bek dicht als het om bijvoorbeeld een Saudi-Arabië gaat. Precies dat soort hypocrisie toont aan dat mensenrechten geen topprioriteit zijn bij de bimbo's van de EU. Terecht dat je daar dan een middelvinger naar opsteekt.
pi_165508013
Ik mag deze man wel.
  vrijdag 23 september 2016 @ 08:05:36 #139
396550 Richestorags
pi_165508022
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
pi_165509148
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.

Overigens ben ik het wel eens dat de "Fuck you" naar de EU terecht is maar de manier waarop toont wel aan dat we te make hebben met een narcistische clown (die overigens wat vriendjes en familie politiek betreft niet veel verschilt met zijn voorgangers) .

Ook hebben de Filipijnen meer de EU (en VS) nodig dan andersom, dus kun je ze maar beter wat vriendelijker behandelen.
  vrijdag 23 september 2016 @ 12:13:36 #141
396550 Richestorags
pi_165511615
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 10:05 schreef Chewie het volgende:

[..]

Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.

Overigens ben ik het wel eens dat de "Fuck you" naar de EU terecht is maar de manier waarop toont wel aan dat we te make hebben met een narcistische clown (die overigens wat vriendjes en familie politiek betreft niet veel verschilt met zijn voorgangers) .

Ook hebben de Filipijnen meer de EU (en VS) nodig dan andersom, dus kun je ze maar beter wat vriendelijker behandelen.
Zijn verkiezingsbelofte hield ook dit in. Daarnaast pakt hij corruptie en machtsmisbruik in andere sectoren aan: mijnbouwers die mensen van hun land jagen, magistraten, agenten, politici.

Er zit natuurlijk een hellend vlak in zijn beleid, namelijk dat de doodseskaders zelf ongetwijfeld niet zuiver op de graad zijn/blijven maar die situatie bestond al. Militairen en agenten hebben zich onder zijn voorgangers ook al van allerlei praktijken bediend waar ze ongestraft mee wegkwamen. Het enige verschil is dat er nu wel wat wordt gedaan aan de andere vlakken waarop het schort in de Filipijnen.

Overigens is de aanpak van Duterte niet ongewoon in de tweede wereld: kijk maar naar Bope in Brazilië.
pi_165512079
Wat een baas.
pi_165513754
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Duterte is de man van 2016 die gast verdient veel meer respect. _O_

Duterte ik weet dat je dit niet leest, maar wij in Nederland staan achter jouw acties en achter jouw beslissingen. Maak die junkies af en zuiver het mooie Filipijnen van de drugsdealers... Go Duterte _O_

Putang ina mo _O-
Dit is compleet debiel. Maar schrijf eens een stukje op fok aan de Paus. Of Obama. Misschien lezen zij het wel.
pi_165517771
quote:
2s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:33 schreef machtpen het volgende:
Je kunt wel zien dat ze in de filipijnen geen olie of andere grondstoffen hebben.
quote:
The Malampaya gas field is a natural gas field located in the West Philippine Sea. It was discovered in 1992 and developed by Shell Philippines Exploration B.V. Royal Dutch Shell now operates it on behalf of partners Chevron Corporation and Philippine National Oil Company Exploration Corporation. The field began production in 2001 and produces natural gas and natural gas condensate. The total proven reserves of the Malampaya gas field are around 3.7 trillion cubic feet (105 billion m³), and production is slated to be around 410 million cubic feet/day (11.7×105m³)
Ben je me zat? Neem een FOK!-abonnement!
pi_165518504
Op 8 oktober gaan de vredesonderhandelingen tussen de communistische NPA en de Filipijnse regering verder. Het is ruim een maand rustig gebleven nadat ze een wapenstilstand voor onbepaalde tijd hebben getekend. Het is waarschijnlijk dat de gewelddadige extreemlinksen een aantal regeringsposten eisen van Duterte. Gewoon hup, zonder verkiezingen, we willen macht en zeggenschap..... Ik ben benieuwd wat uit gaat komen. Een of twee regeringsposten, maar meer zal het ook niet worden.
pi_165518652
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:02 schreef Richestorags het volgende:
Overigens heeft Duterte natuurlijk helemaal gelijk met zijn fuck you tegen de EU. Ze houden namelijk altijd muisstil hun bek dicht als het om bijvoorbeeld een Saudi-Arabië gaat. Precies dat soort hypocrisie toont aan dat mensenrechten geen topprioriteit zijn bij de bimbo's van de EU. Terecht dat je daar dan een middelvinger naar opsteekt.
Ook bij SA is er vaak genoeg commentaar geweest, alleen geen sancties. Net zoals bij de Filipijnen momenteel. Je post is dus onzin.
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik maar denken dat drugsverslaving ook een eerstewereld probleem is. Ook al woon je niet in een eerstewereld land, dan nog zou je niet zonder enig proces vermoord moeten kunnen worden met toestemming van de regering. Als dat wel kan dan is je overheid op een route geslagen die nog nooit positief geëindigd is.
pi_165519032
Philippine prosecutors want death penalty restored for Australian Peter Scully

De Australische pedoseksueel, waarvan de daden zo gruwelijk worden bevonden, dat men oproept tot herinvoering van de doodstraf voor pedoseksuelen. Onder andere het verkrachten van een 18 maanden oude kind en het vermoorden van 12 jarig meisje toen hij klaar met haar was. Hij was ook actief op Dark Web en was een grote vis in het verspreiden van pedoseksueel materiaal.

Prosecutors in the Philippines are fighting to bring back the death penalty in the case of the alleged Australian child sex abuser Peter Scully.

The 52-year-old from Melbourne is accused of masterminding a worldwide criminal network, producing and selling videos online showing child sex abuse and torture. He has pleaded not guilty in a Philippine court.

In a case that has shocked both countries, Scully is being investigated for the alleged rape of an 18-month-old baby girl and the murder of a 12-year-old girl whose body, prosecutors will allege, was found buried beneath the kitchen of an apartment he rented in the southern city of Surigao.

Two teenage girls were allegedly found naked and chained in another apartment he rented. He faces a total of 75 charges. "If I had my choice it would be death for Scully - I want it to happen," the chief prosecutor, Jaime Umpa, was quoted by Fairfax Media as saying.

"We have to send a strong message to others that if they come to the Philippines and torture and abuse our children ... they will be investigated with the full force of the law." Capital punishment was outlawed in the Philippines in 2006 - in part due to pressure from the Catholic church - but could be reintroduced by the legislature at any time.

Rodrigo Duterte, who was inaugurated as president in June, has himself called for criminals who commit "heinous crimes", such as rapists, to be executed. In his first media conference after being elected as head of state in May, Duterte announced he would urge congress to restore the death penalty by hanging.

Umpa said that, unless the death penalty was reintroduced, prosecutors would have to push for the maximum sentence of life imprisonment for human trafficking and 10 years for each of the five sexual abuse charges, a total of 100 years in jail. But Philippine law would allow Scully, if convicted, to serve 30 years and then be deported to Australia for the rest of his incarceration. "We don't believe this is sufficient," Umpa said.

On Tuesday, Scully heard the first five charges against him related to the alleged abduction and sexual abuse of the two teenage girls in Cagayan de Oro in September 2014. The trial could last years. Scully fled to the Philippines from Australia in 2011 after he was charged with fraud. Investigators allege he made videos of child abuse that were then sold to customers in the US, Germany and Brazil.

Tens of thousands of children are believed to be involved in online child abuse in the Philippines, according to the UN. Detective Superintendent Paul Hopkins, the head of the Australian federal police team in Manila that worked on the Scully case, has described the size of the trade as "monstrous".

https://www.theguardian.c(...)tralian-peter-scully

Een nieuw hoofdstuk? De Filipijnse regering overweegt om de doodstraf in te voeren voor pedoseksuelen.... Hoe sneller, hoe beter. Een rechter: als ik de mogelijkheid had, dan was het de doodstraf geworden voor de Australiër, maar die wet biedt mij de mogelijkheid niet. Ik weet niet wat lager is, terroristen of pedoseksuelen, ik weet het niet. Waar zijn die vorige leiders mee bezig geweest dat dit land met zoveel enorme problemen torst? Man, man, man. Drugs, pedo-industrie, extreme armoede, extreme corruptie, terroristengroeperingen. Duterte heeft gezworen de katholieke kerk te negeren en de doodstraf in te voeren.

[ Bericht 44% gewijzigd door George_Zin op 23-09-2016 18:39:45 ]
pi_165519693
Death penalty call for accused Australian child sex predator Peter Scully in Philippines

Cagayan de Oro, Philippines:
Prosecutors in the Philippines have revealed they will call for the death penalty to be re-introduced in the case of alleged Australian child sex predator and 'dark web' mastermind Peter Scully.

Chief prosecutor Jaime Umpa told Fairfax Media that the 52 year-old Scully's deeds were the most shocking cases of child abuse and trafficking officials had seen.

Prosecutors allege that Scully directed a video involving torture and horrific injuries to an 18-month-old baby and participated in many debased acts against children. Prosecutors said he was for several years the mastermind of a worldwide syndicate selling extreme videos of child sex and torture.

On Tuesday, Scully was led handcuffed into a court in the southern Philippines to face the first six of 75 charges that could see him become the first person to received the death penalty in the Philippines in more than a decade. During the hearing he laughed and joked with his co-accused.

While naked and masked, one of Scully's two Philippine girlfriends is alleged to have inflicted the pain on the baby girl in a video called "Daisy's Destruction" that Scully is alleged to have sold to internet clients for up to $10,000.

Peter Scully (left) arrives at the Cagayan De Oro court handcuffed to another inmate on his first day of his trial. Photo: Kate Geraghty

In it, the baby girl is tied by her feet upside down while she is sexually assaulted.The girlfriend also allegedly bashed the baby,who survived and has been returned to the care of her parents, but remains deeply traumatized and becomes hysterical when memory of her abuse is triggered. Prosecutors will allege another 11-year-old girl whose body was found in a shallow grave under a house rented by Scully was repeatedly sexually abused by him and then strangled.

Peter Scully is facing child sex abuse and human trafficking charges. Photo: Kate Geraghty

Eight other girl victims aged up to 13 at the time of the alleged offences are being held in witness protection while Scully pleads not guilty in court hearings that are expected to take years to be completed in the Philippines' log-jammed judicial system.

Scully has decided to contest the charges - putting his alleged victims through the ordeal of testifying in court - despite repeatedly telling Philippine media last year he was "remorseful" for what he had done to children. Wearing a yellow prison T-shirt and runners, Scully looked tense and ignored questions from Fairfax Media as he was led into a special court set up in Cagayan de Oro's city hall on Tuesday.

Prosecutors allege that Scully was the white male person, whose face was pixilated or hidden, captured in videos forcing children to commit depraved acts. Many of the investigators, journalists and officials who have watched the videos have been brought to tears.

"They were the most devastating thing I have ever seen," said Ruby Malanog, who is one of two lawyers prosecuting Scully. "I cried when I was watching them ... in fact I feel like crying just now while talking about it," she said. "It was hard to believe what I was seeing ... that somebody could do those things to children."

A section of one of the prosecutors documents regarding Australian man Peter Scully. Photo: Kate Geraghty

On the eve of Tuesday's hearing Mr Umpa, the chief prosecutor of northern Mindanao region, called for the reintroduction of the death penalty in the Philippines so that Scully, a Melbourne businessman, could be executed. "If I had my choice it would be death for Scully. I want it to happen," Mr Umpa told Fairfax Media in Cagayan de Oro, a city of one million people where Scully allegedly lured impoverished children from shopping malls.

Peter Scully inside the Cagayan De Oro court handcuffed to another inmate on his first day of his trial. Photo: Kate Geraghty

"We have to send a strong message to others that if they come to the Philippines and torture and abuse our children in this way they will be investigated with the full force of the law and executed," he said.

Mr Umpa said unless the death penalty was reintroduced prosecutors would push in the first hearings for Scully to be given the maximum sentence of life imprisonment for human trafficking and 10 years for each of the five sexual abuse charges, meaning Scully could be jailed for up to 100 years. But under current Philippine procedures, he would be released after serving 30 years and then deported to Australia. "We don't believe this is sufficient for these crimes that were committed," Mr Umpa said.

Scully showed no emotion and looked away when Fairfax Media told him about the call which came only days after tough-talking Philippine president Rodrigo Duterte reiterated that he wants the death penalty returned for "heinous" crimes, including rape and murder. The country abolished it in 2006 following fierce opposition from the Catholic church, the religion of 80 per cent of Filipinos.

Mr Duterte, who was swept into office at May elections pledging to wipe out crime, has overseen a bloody crackdown on illegal drug pushers that has left more than 3500 Filipinos dead. Scully, who arrived in the Philippines in 2011 after fleeing fraud and deception charges in Melbourne, has been portraying himself as victim while on remand in Cagayan de Oro City jail, telling his lawyers that he was sexually abused by a priest when he was growing up in Victoria.

He was arrested last year on human trafficking charges. Jail warden Ferdiand Pontillo told Fairfax Media that Scully complains about conditions in a chronically overcrowded facility, wanting to be pampered with luxury food and a mobile telephone so he can make international calls. "He wants the same conditions as there are in Australian jails but this is not Australia," he said. Scully refused to comment to Fairfax Media at the jail built to accommodate 350 prisoners, but which now has 1840. Scully's sister , who lives in Australia, has complained to the jail about the conditions he is being held under.

The first six charges that Scully will face relate to the alleged abduction and sexual abuse of two teenage girls in Cagayan de Oro in September 2014. Prosecutors will allege the girls were lured to a house on the promise of food by one of Scully's girlfriends where they were given alcohol before they were raped by Scully and forced to commit sex acts in front of cameras.

When the girls tried to escape Scully forced them to dig a grave under the house where they were told they would be buried, Ms Malanog, the prosecutor, told Fairfax Media before the hearing began. When the girls escaped after five days they ran terrified to their parent's home, Ms Malanog said. Mr Umpa said Scully faces a further 69 charges filed by the Department of Justice in Manila that relate to his alleged business making videos for so-called "dark web" clients, a reference to websites where server information, including IP addresss are hidden.

A murder charge has been absorbed into a human trafficking charge. Scully's activities in the Philippines have been linked to Melbourne university student Matthew David Graham, who was sentenced to 15 years jail in the Victorian County Court in March this year. A judge described Graham as being involved in a "twisted and evil life" in "the dark shadows of the cyber world".

Bron

De maximale straf onder de huidige Filipijnse strafwet die deze kankergezwel kan krijgen is 30 jaar. En daarna moet hij worden vrijgelaten. Hij was aan het lachen toen hij moest verschijnen. Oh jij monster. Jij zal als eerste hangen na meer dan 10 jaar. De Filipijnse onderzoekers die het videomateriaal moesten bekijken konden soms met moeite hun tranen inhouden.....

[ Bericht 0% gewijzigd door George_Zin op 23-09-2016 19:01:58 ]
pi_165520294
'I cried watching it': Philippines wants to bring back death penalty for Aussie paedophile accused

Philippines officials are reportedly considering bringing back the death penalty for an Australian man accused of horrific brutal sex attacks on children.

Peter Scully allegedly filmed the despicable sex crimes, some committed against an 18-month-old baby, and sold the sex videos for up to $10,000 to European and American buyers.

The worst of the videos, dubbed Daisy's Destruction, allegedly shows an 18-month-old baby girl tied upside down by her feet, sexually assaulted and bashed by two of Scully's masked and naked Filipino girlfriends.

The content in the video is so horrific, top investigators in the Philippines were brought to tears. "I cried when I was watching them... in fact I feel like crying just now while talking about it," prosecutor Ruby Malanog reportedly told the court. "It was hard to believe what I was seeing... that somebody could do those things to children."

In the confronting vision, the little girl reportedly screams and cries as she is beaten, raped, tortured and defiled by Scully and the two women. According to court documents, Scully groomed his victims, luring them in and assuring their parents the girls would be fed and get a good education.

But according to two alleged victims, sisters Queenie and Daisy aged just nine and 12, Scully detained them with dog collars and forced them to perform sex acts on each other. The duo managed to escape and alert authorities. Scully was arrested last year in the Philippine city of Malaybalay and has pleaded not guilty to charges of rape and trafficking.

There is also allegations police found an 11-year-old girl's remains buried under Scully's kitchen after his arrest. It is believed that victim was also featured in at least one of Scully's alleged films, where she was sexually abused and strangled.

Two teenage girls were also allegedly found naked and chained in another apartment, rented by Scully. According to reports, Scully allegedly used a lighter, hot wax, barbed wire and sex toys in a number of videos to torture the girls. Other girls were reportedly raped as they were forced to dig their own graves.

New Philippines president Rodrigo Duterte has previously said he will urge Congress to re-instate the death penalty, for those who commit heinous crimes including rape. “If I had my choice it would be death for Scully – I want it to happen,” chief prosecutor Jaime Umpa reportedly told the court.

“We have to send a strong message to others that if they come to the Philippines and torture and abuse our children ... they will be investigated with the full force of the law.” Scully had the first of his 75 charges read to him in court this week. It's expected the trial for all 75 charges could last years.

Chief prosecutor, Jaime Umpa, said that if the death penalty was not reintroduced his only option would be to push for Scully to serve 100 years in jail. Umpa said due to Philippine law, the Melbourne man may potentially serve 30 years and then be deported to Australia for the rest of his incarceration.

During Scully's court hearings he reportedly laughed, joked and acted nonchalant about his alleged crimes. Alejandra Jose Pallugna, Scully’s lawyer, quit in August and said he was “mightily sick” of Scully treating jail like a holiday, demanding a mobile phone and fresh chicken, beef and pork.

Scully fled his home in Melbourne in 2011 after being wanted for fraud and started a new life in the Philippines. A large portion of physical evidence against Scully was destroyed in a fire last year, including a video camera, a computer and a memory card.

https://au.news.yahoo.com(...)ian-pedophile/#page1

Kinderen werden verkracht en daarna gedwongen om hun eigen laatste rustplaats uit te graven....
pi_165522350
quote:
A Chinese national was arrested while four other Chinese escaped on Friday after police raided one of the biggest shabu laboratories in the country in Laquios village in Arayat, Pampanga, an official said.
Een crystal meth lab (Filipijnen noemen het shabu) opgerold. Een Chinees gearresteerd terwijl vier konden ontsnappen. Maandag dient hij zijn plannen voor hervorming van het belastingstelsel aan het congres. Die moeten goedkeuring geven voordat de hervorming kan starten. Dat geldt overigens ook voor de gewilde doodstraf. Hij wil de extreme armoede van 26% terugdringen tot onder de 20% als hij aftreedt in 2022. Het lijkt niet ambitieus maar het is toch ruim 6 miljoen Filipino's die hij de komende 6 jaar uit de extreme armoede moet halen. Dat is een miljoen per jaar. Het zal mij benieuwen. Die belastinghervormingen maken daar onderdeel vanuit.

Bron

Duterte. _O_ Die buiging voor zijn daadkrachtige aanpak van criminelen. Over sociaal-economische resultaten, durf ik niks te zeggen. Afwachten.

[ Bericht 3% gewijzigd door George_Zin op 23-09-2016 20:55:02 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')