Toch zijn er verhoudingsgewijs heel wat meer regeringsleiders geweest die na het invoeren van doodseskaders een beetje doorsloegen dan mierengif kopers die de hele wijk hebben vermoord. Misschien krijg je dat nog wel te leren in de tweede klas ofzo.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
quote:- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:46 schreef Pielemenneke het volgende:
De EU heeft zich nergens mee te bemoeien, die man mag zelf weten hoe hij zijn land bestuurd.
Dan heeft deze man dat verdrag opgezegd denk ik.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.quote:Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
En wat wil die papieren tijger doen dan?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan.
Werkt dus wel.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef George_Zin het volgende:
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:22 schreef George_Zin het volgende:
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list
[ afbeelding ]
De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.
[ afbeelding ]
Boeiend, ze staan op een lijst. Kapot moeten ze!quote:Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?
Uitstekende vraag. Hij heeft gezegd dat hij het een aantal malen heeft laten controleren voordat hij de namen openbaar maakte. Die lijst wordt in samenspraak met getuigen opgemaakt. Er zijn al mensen van de lijst afgehaald waar men niet zeker van was. Er zullen vast en zeker onschuldigen sneuvelen in de oorlog, maar dat hoort eenmaal bij een oorlog. Allemaal goed te praten onder het mom van utilitarisme. Een politieke stroming die een bepaalde daad goed praat onder het mom van de bewerkstelliging van een grotere goed. De rechtsmacht moet ook schoongeveegd worden. Corrupte zooi. Met de grond gelijk maken en opnieuw opbouwen.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:
[..]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utilitarismequote:Voor de oorsprong van het utilitarisme in het westen wordt vaak teruggegrepen op de Griekse filosoof Epicurus, maar als een specifieke filosofische stroming wordt het utilitarisme meestal toegeschreven aan Jeremy Bentham. Bentham vond pijn en genot de enige intrinsieke waarden in de wereld: "de natuur heeft de mensheid onder het bestuur van twee soevereine meesters geplaatst, pijn en genot."
Daaruit leidde hij de nutsregel af dat wat goed is, gelijk staat aan dat wat het grootste geluk brengt aan het grootste aantal mensen. Nadat hij zich later had gerealiseerd dat deze formulering twee verschillende en potentieel tegenstrijdige principes tracht te verenigen, liet hij vervolgens het tweede deel van deze uitspraak vallen en sprak alleen nog over "het grootste geluksprincipe".
Wel, het terugwinnen van het centrale gezag en het creeëren van eenheid binnen de staat gaat nooit zonder slag of stoot.quote:Op donderdag 22 september 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.
Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
Portugal (Anjerrevolutie).quote:Op donderdag 22 september 2016 15:49 schreef Richestorags het volgende:
Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien? Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.quote:Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Zahreddine het volgende:
De Filipijnse president zegt duidelijk dat de EU zich niet moet bemoeien met wat er gebeurt in de Filipijnen. Wat is jullie mening over dit ''incident''?
Werkgroep oprichten, veel vergaderingen inplannen en uurtje factuurtje declarerenquote:Op donderdag 22 september 2016 15:28 schreef regmail het volgende:
[..]
En wat wil die papieren tijger doen dan?
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?quote:Op donderdag 22 september 2016 15:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien?
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.quote:Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of nietquote:Op donderdag 22 september 2016 16:06 schreef Chewie het volgende:
[..]
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?
[..]
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.quote:Op donderdag 22 september 2016 16:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet)
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.
Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
Wat bedoel je met je laatste zin?quote:Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Trashcanman het volgende:
[..]
Moord ok vinden en substantiegebruik veroordelen...
Ik weet dat drugshandel verantwoordelijk is voor extreem veel ellende, maar zonder proces mensen afschieten kan absoluut niet het antwoord zijn.
In de context van je postgeschiedenis vind ik deze post sowieso erg sneu.
quote:"I am inviting the United Nations, Ban Ki-moon -- I don't know the name of that fool -- I am inviting the EU, send the best mayor of your town and even the rapporteurs. Go to The Philippines,'' Mr Duterte said yesterday at the inauguration of a power plant. "I will write them a letter to invite them to an investigation."
"After they ask me questions, I will ask them questions. In an open forum, you can use the Senate. Everybody will be invited," Rappler.com quoted Mr Duterte as saying.
"Just watch how I would beat those fools."
Europa bedoelde ik. Maar dan heb ik Rusland niet meegerekend.quote:Op donderdag 22 september 2016 16:32 schreef George_Zin het volgende:
[..]
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
zoals in Davao bedoel jequote:Op donderdag 22 september 2016 19:05 schreef George_Zin het volgende:
maar het punt is dat ze dan opgevolgd worden door iemand van hun eigen familieclans/oligarchen. Er zijn in de Filipijnen enkele clans die de Filipijnse politiek domineren en hun interesse voorgang geven boven het volk.
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:02 schreef BlaZ het volgende:
Duterte doet tenminste iets tegen de overbevolking.
Cijfers volgens CNN na 11 weken Duterte. Hoewel ik al in Filipijnse bladen lees dat het aantal doden ondertussen is gestegen na 3800. Hij had het over max. 3 kinderen per paar, verspreiding van voorbehoedsmiddelen en sekseducatie. Weet niet hoe succesvol hij daar in gaat zijn en of hij werkelijk daar wat aan gaat doen. Ik vrees het ergste maar goed. Vergeet niet dat 90% van de Filipijnen zwaar christen is, 5% ongelovig en 5% islamitisch. De kerk heeft daar echt veel macht en is verweven met politiek. Ze zijn tegen minder kinderen. Geloof is kanker als het zich gaat bemoeien met politiek. Het hoort thuis achter de deuren of achter gebedshuizen. Niet in de maatschappij of politiek. Dan gaat het fout.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.
quote:- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden
Abu Sayyaf houdt nog steeds vijftien gijzelnemers vast: vijf Indonesiërs, vijf Maleisiërs, vier Filipino's en een Nederlander. Vorige week ook al een waarschuwing gekregen van het Filipijnse leger om niemand te onthoofden of doden want anders volgen meer repercussies.quote:The 30-year-old Indonesian captive asked for food and was in high spirits after arriving at an army base on Thursday.
Last week, the Abu Sayyaf, known for kidnappings, freed three Indonesians, two Filipinos and a Norwegian on the island of Jolo.
The militants are still holding 15 hostages - five Indonesians, five Malaysians, four Filipinos and a Dutch national. (Reporting by Manuel Mogato; Editing by Nick Macfie)
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:24 schreef Seam het volgende:
Zei Rutte maar eens fuck you tegen de EU
Dat je full blown moraalridder bent als iemand iets pro geweldadigs post wat niet in je straatje past (bijvoorbeeld NWS / VIDEO: Treitervlogger Ismail Ilgun rent voor zijn leven ) en nu precies hetzelfde doetquote:Op donderdag 22 september 2016 16:41 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Wat bedoel je met je laatste zin?
Inzetten op geboortebeperking, waar hij ook voor pleit, zet wel zoden aan de dijk. Filipino's fokken helaas dankzij de Katholieke kerk als konijnen.quote:Op donderdag 22 september 2016 19:23 schreef Nober het volgende:
[..]
Dit inderdaad al schiet 3000 in drie maanden nog niet echt op.
Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
Zijn verkiezingsbelofte hield ook dit in. Daarnaast pakt hij corruptie en machtsmisbruik in andere sectoren aan: mijnbouwers die mensen van hun land jagen, magistraten, agenten, politici.quote:Op vrijdag 23 september 2016 10:05 schreef Chewie het volgende:
[..]
Het afschieten van niet veroordeelden door doodseskaders past dan ook niet in de tweede wereld, zeker niet als je verkiezingsbelofte is een eind te maken aan corruptie en machtsmisbruik.
Overigens ben ik het wel eens dat de "Fuck you" naar de EU terecht is maar de manier waarop toont wel aan dat we te make hebben met een narcistische clown (die overigens wat vriendjes en familie politiek betreft niet veel verschilt met zijn voorgangers) .
Ook hebben de Filipijnen meer de EU (en VS) nodig dan andersom, dus kun je ze maar beter wat vriendelijker behandelen.
Dit is compleet debiel. Maar schrijf eens een stukje op fok aan de Paus. Of Obama. Misschien lezen zij het wel.quote:Op woensdag 21 september 2016 19:08 schreef JubaUrbicus het volgende:
Duterte is de man van 2016 die gast verdient veel meer respect.![]()
Duterte ik weet dat je dit niet leest, maar wij in Nederland staan achter jouw acties en achter jouw beslissingen. Maak die junkies af en zuiver het mooie Filipijnen van de drugsdealers... Go Duterte![]()
Putang ina mo
quote:Op woensdag 21 september 2016 18:33 schreef machtpen het volgende:
Je kunt wel zien dat ze in de filipijnen geen olie of andere grondstoffen hebben.
quote:The Malampaya gas field is a natural gas field located in the West Philippine Sea. It was discovered in 1992 and developed by Shell Philippines Exploration B.V. Royal Dutch Shell now operates it on behalf of partners Chevron Corporation and Philippine National Oil Company Exploration Corporation. The field began production in 2001 and produces natural gas and natural gas condensate. The total proven reserves of the Malampaya gas field are around 3.7 trillion cubic feet (105 billion m³), and production is slated to be around 410 million cubic feet/day (11.7×105m³)
Ook bij SA is er vaak genoeg commentaar geweest, alleen geen sancties. Net zoals bij de Filipijnen momenteel. Je post is dus onzin.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:02 schreef Richestorags het volgende:
Overigens heeft Duterte natuurlijk helemaal gelijk met zijn fuck you tegen de EU. Ze houden namelijk altijd muisstil hun bek dicht als het om bijvoorbeeld een Saudi-Arabië gaat. Precies dat soort hypocrisie toont aan dat mensenrechten geen topprioriteit zijn bij de bimbo's van de EU. Terecht dat je daar dan een middelvinger naar opsteekt.
Ik maar denken dat drugsverslaving ook een eerstewereld probleem is. Ook al woon je niet in een eerstewereld land, dan nog zou je niet zonder enig proces vermoord moeten kunnen worden met toestemming van de regering. Als dat wel kan dan is je overheid op een route geslagen die nog nooit positief geëindigd is.quote:Op vrijdag 23 september 2016 08:05 schreef Richestorags het volgende:
Ik blijf het vermakelijk vinden hoe mensen het niet kunnen verkroppen dat iemand niet-eerste wereld problemen in een land met tweede/derde wereld condities op een niet-eerste wereld manier aanpakt.
Een crystal meth lab (Filipijnen noemen het shabu) opgerold. Een Chinees gearresteerd terwijl vier konden ontsnappen. Maandag dient hij zijn plannen voor hervorming van het belastingstelsel aan het congres. Die moeten goedkeuring geven voordat de hervorming kan starten. Dat geldt overigens ook voor de gewilde doodstraf. Hij wil de extreme armoede van 26% terugdringen tot onder de 20% als hij aftreedt in 2022. Het lijkt niet ambitieus maar het is toch ruim 6 miljoen Filipino's die hij de komende 6 jaar uit de extreme armoede moet halen. Dat is een miljoen per jaar. Het zal mij benieuwen. Die belastinghervormingen maken daar onderdeel vanuit.quote:A Chinese national was arrested while four other Chinese escaped on Friday after police raided one of the biggest shabu laboratories in the country in Laquios village in Arayat, Pampanga, an official said.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |