abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165493967
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
Toch zijn er verhoudingsgewijs heel wat meer regeringsleiders geweest die na het invoeren van doodseskaders een beetje doorsloegen dan mierengif kopers die de hele wijk hebben vermoord. Misschien krijg je dat nog wel te leren in de tweede klas ofzo.
pi_165494171
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.

quote:
- 1 miljoen huiszoekingen
- 18.000 arrestaties
- 3.500 doden
- 660.000 drugsverslaafden hebben zich overgegeven aan de politie
- 53.000 drugsdealers hebben zich overgegeven aan de politie
- 10 politie-agenten zijn doodgeschoten door drugsdealers/verslaafden
pi_165494176
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:46 schreef Pielemenneke het volgende:
De EU heeft zich nergens mee te bemoeien, die man mag zelf weten hoe hij zijn land bestuurd.

En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan. :D
  donderdag 22 september 2016 @ 15:07:02 #104
442104 Pielemenneke
Welkom in de poppenkast
pi_165494202
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En hoe zit het met de VN dan, de Filipijnen hebben ooit het universele verdrag voor de mensenrechten getekend daar houden ze zich nu niet aan. :D
Dan heeft deze man dat verdrag opgezegd denk ik.
pi_165494222
Prima president. Lekker daadkrachtig.

Waarom moet de EU zich hiermee bemoeien?
pi_165494316
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 14:35 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik zei ook zoiets dergelijks ook tegen mijn vriendin toen ze mierengif ging kopen; "Straks als de mieren weg zijn ga je dat vast tegen mij gebruiken, en vervolgens de buren, en de hele wijk". Ik ben diezelfde dag nog bij die moordzuchtige psychopate weggegaan.
Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.

Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
pi_165494439
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list

De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.

donderdag 22 september 2016 @ 15:28:10 #108
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165494538
Chinezen vormen echt meedogenloze misdaadsyndicaten daar. Ze zijn betrokken in drugshandel, mensenhandel, bomaanslagen, afpersingen en ontvoeringen. Uitstekend dat Duterte de Chinese misdaad daar ook flink aanpakt.
pi_165494555
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En wat wil die papieren tijger doen dan?
pi_165494565
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:04 schreef George_Zin het volgende:
Volgens CNN zijn de cijfers na 10 weken Duterte als volgt. Hij wil de politiemacht gaan uitbreiden met 10.000 agenten. Nog niet van gekomen.

[..]

Werkt dus wel.
pi_165494592
quote:
6s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:22 schreef George_Zin het volgende:
40 judges and several Chinese citizens new Narco-list

[ afbeelding ]

De oorlog gaat door. Weer een nieuwe lijst. 40 rechters en diverse Chinezen (Fu JuJu, Kan Fu Chong, Fu Chan Jiang, Wang Jang Din, Wang Jan Pin en Jiang Shin Zhu, waarschijnlijk drugslords) die op de lijst staan die Duterte heeft laten opstellen.

[ afbeelding ]
En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt? :')

Krijg je trouwens ook een stijf plassertje van Erdolf, zijn manier van onwelwillenden buitenspel te zetten is namelijk gelijk aan die van je held uit de Filipijnen?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-09-2016 15:32:18 ]
pi_165494614
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

En is er ook enige vorm van bewijs of vind je het genoeg dat je held het zegt? :')
Boeiend, ze staan op een lijst. Kapot moeten ze!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165494629
quote:
10s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:31 schreef Chewie het volgende:

[..]

Uitstekende vraag. Hij heeft gezegd dat hij het een aantal malen heeft laten controleren voordat hij de namen openbaar maakte. Die lijst wordt in samenspraak met getuigen opgemaakt. Er zijn al mensen van de lijst afgehaald waar men niet zeker van was. Er zullen vast en zeker onschuldigen sneuvelen in de oorlog, maar dat hoort eenmaal bij een oorlog. Allemaal goed te praten onder het mom van utilitarisme. Een politieke stroming die een bepaalde daad goed praat onder het mom van de bewerkstelliging van een grotere goed. De rechtsmacht moet ook schoongeveegd worden. Corrupte zooi. Met de grond gelijk maken en opnieuw opbouwen.

Ik vind een aantal onschuldige doden niet erg, als dat de toekomst van een armoedig land kan verbeteren. Alles tot de haartje uitzoeken onder het mom van 'beschaving' is gekkenwerk. Het kost klauwen vol geld en tijd, terwijl men resultaten wil zien. Dat soort gekkenwerk kan men zich alleen veroorloven in ontwikkelde industrielanden met relatief weinig criminaliteit. Nederland geldt het principe 'als we niet 100% zeker van zijn dat iemand een strafbare feit heeft begaan, dan laten we hem/haar liever in vrijheid, omdat we bang zijn voor burgerlijk wantrouwen'.

Dat kan prima in Nederland, die kunnen zich dat veroorloven inclusief een jarenlange rechtsgang, maar niet in de Filipijnen. Daarvoor is de criminaliteit en terreur gewoon te grootschalig voor aanwezig in de Filipijnen. Die kunnen het zich ook in hun huidige toestand niet veroorloven om per crimineel jarenlang feiten te verzamelen. Of een jarenlange rechtsgang op rechtsgang te stapelen (rechtbank, hof, hoge raad). Daarom geldt een andere principe: we pakken je, ook al bestaat het geringste bewijs, omdat we te veel lijden onder criminaliteit en terreur en daadkrachtige aanpak hard nodig is voor een betere toekomst, onschuldig dan val je onder de categorie collateral damage, maar liever dat dan dat we een kans hebben om criminelen te laten gaan'.

En om je een beetje gerust te stellen als het gaat om mijn persoon die zogenaamd blind is voor de nadelen: ja, ik zie het gevaar! Dat deed ik al toen hij aan de macht kwam. Het gevaar dat een leider met dictatoriale neigingen dat gebruikt om zijn tegenstanders uit de weg te ruimen, maar ik geef Duterte een kans om te bewijzen dat hij wel het goede voor heeft met zijn natie! En na 6 jaar moet hij gewoon weg als zittende president. Dat is vastgelegd in de Filipijnse Grondwet. Als hij dat niet doet dan zet hij zijn land pas te schande. 6 jaar is genoeg om wat te bereiken. Zo niet, dan ben je een zeer slechte president geweest. Stil zitten en niks doen hebben de vorige leiders al te veel gedaan als het gaat om corruptie gelinkt aan drugs. Het heeft als gevolg een zeer corrupte Filipijnse overheid, een zeer corrupte rechtsmacht met al zijn en haar nadelen. Die nadelen zijn grotestk: gelden die voor investeringen in het land zijn bedoeld verdwijnen met honderden miljoenen per jaar in corrupte zakken. Wat zou de winst zijn als dat geld eerlijk en daadwerkelijk geïnvesteerd wordt? Legio..... Het zou de vooruitgang ten goede komen. Het zou meer Filipino's uit de extreme armoede halen. Het zou ze hoop geven op een betere toekomst.

quote:
Voor de oorsprong van het utilitarisme in het westen wordt vaak teruggegrepen op de Griekse filosoof Epicurus, maar als een specifieke filosofische stroming wordt het utilitarisme meestal toegeschreven aan Jeremy Bentham. Bentham vond pijn en genot de enige intrinsieke waarden in de wereld: "de natuur heeft de mensheid onder het bestuur van twee soevereine meesters geplaatst, pijn en genot."

Daaruit leidde hij de nutsregel af dat wat goed is, gelijk staat aan dat wat het grootste geluk brengt aan het grootste aantal mensen. Nadat hij zich later had gerealiseerd dat deze formulering twee verschillende en potentieel tegenstrijdige principes tracht te verenigen, liet hij vervolgens het tweede deel van deze uitspraak vallen en sprak alleen nog over "het grootste geluksprincipe".
https://nl.wikipedia.org/wiki/Utilitarisme

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 16:17:32 ]
  donderdag 22 september 2016 @ 15:49:06 #114
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_165494952
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:14 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Wat ik al heb gezegd, je moet de overheid niet teveel vertrouwen in het doodmaken van burgers zonder proces. Er is nog niet één keer in de geschiedenis geweest waarin dit niet tot onderdrukking of willekeur heeft geleid.

Verder is het een vrij zwakke vergelijking. Je vriendin is de overheid niet. Je partner zou je moeten kunnen vertrouwen, en jouw partner zou ook in jouw belang moeten handelen. Overheden hebben nooit jouw belang op nummer 1 staan. Een overheid dient enkel om zichzelf in stand te houden en als het daarvoor op den duur nodig is om jou dood te schieten, dan zal de overheid dat doen.
Wel, het terugwinnen van het centrale gezag en het creeëren van eenheid binnen de staat gaat nooit zonder slag of stoot.

In feite is de Filipijnen gegijzeld door allerlei interne factoren:

-De regering heeft weinig invloed buiten Manila en Luzon. Waarom? Deels omdat het een eilandengroep van meer dan 7.000 eilanden is, deels omdat het land 172 inheemse talen kent en meer dan 300 dialecten. De belangrijkste officiële talen zijn Tagalog en Engels. Daarnaast spreekt een geruime minderheid van de bevolking Visaya, Cebuano, Ilocano of Ilongo. Tevens kent het land een traditionele, in rurale gebieden vaak tribale structuur en zijn delen van het land in oorlog, met als belangrijkste deel Mindanao (zo groot als Bulgarije).
-Het land wordt geteisterd door corruptie. Maar 1/3 van de officiële belasting wordt opgehaald. Corruptie is in alle lagen van de overheid doorgedrongen, van de top tot aan de onderkant en in alle sectoren.
-Het land wordt geplaagd door geweld. In 2010 werden er 42 moorden per dag gepleegd, dit jaar staat de teller op 26 per dag. Geweld wordt veroorzaakt voornamelijk door bendes, verslaafden en de oorlog.
-Het land wordt geplaagd door armoede: ondanks indrukwekkende groei leeft nog steeds 25 procent de bevolking onder de armoedegrens.
-Het land heeft een erfenis van dictator Marcos uit de jaren '80 en decennialange verwaarlozing door politici daarna. Deze hebben van alles laten liggen waardoor er überhaupt draagvlak is voor Duterte.
-Er is een gebrek aan nationale eenheid door opeenvolgend verdeel en heers beleid van de Spanjaarden en de opeenvolgende kolonisatie in 1897 door Amerika waardoor het land zich volledig op Amerika is gaan richten en ook hierdoor wordt uitgebuit (braindrain richting Amerika en mijnbouwbedrijven die heel het land slopen). Tevens het feit dat iedereen een andere taal spreekt draagt hieraan bij.

Er zijn echter veranderingen gaande: steeds meer mensen leren Tagalog op school, Engels spreekt bijna iedereen al. Elitekinderen spreken zelfs alleen maar Engels, ik vermoed dat Duterte hierop tegen is. Wat Duterte daarnaast probeert is de situatie te herstellen dat het land gegijzeld wordt door alle interne actoren die een zware ballast vormen voor het land en effectieve groei in de weg staan en voorkomen dat het geld van de economische groei bij de armen belandt. Tevens probeert hij de Filipino's een gevoel van eigenwaarde te geven, waar velen zich beroofd van voelen omdat het land altijd als een sattelietstaat van Amerika heeft gefungeerd.

Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen. In feite verschilt het de oorlog verklaren aan allerlei interne actoren die je land gegijzeld houden weinig met het verklaren van de oorlog aan Spanje door de Republiek. Nederland is ook niet zonder bloedvergieten een land met eenheid geworden, een rechtstaat, een op zichzelf functionerend, rijk land.
pi_165495083
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:49 schreef Richestorags het volgende:
Noem één land waar zo'n revolutie niet bloedig is verlopen en er geen onschuldige slachtoffers zijn gevallen.
Portugal (Anjerrevolutie).
Corporate translator
pi_165495146
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2016 18:18 schreef Zahreddine het volgende:
De Filipijnse president zegt duidelijk dat de EU zich niet moet bemoeien met wat er gebeurt in de Filipijnen. Wat is jullie mening over dit ''incident''?
Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien? Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
pi_165495184
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:28 schreef regmail het volgende:

[..]

En wat wil die papieren tijger doen dan?
Werkgroep oprichten, veel vergaderingen inplannen en uurtje factuurtje declareren
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_165495309
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 15:58 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Waarom denkt de EU zich eenzijdig overal mee te mogen bemoeien?
Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?

quote:
Ik zie andere presidente al vertellen wat de EU allemaal wel en niet moet doen. Alsof de EU daar mee om kan gaan.
Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
pi_165495592
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:06 schreef Chewie het volgende:

[..]

Eenzijdig is het niet, incidentje met Obama alweer vergeten of de Paus?

[..]

Dat gebeurt dan ook regelmatig, haalt niet altijd het nieuws omdat het meestal niet met middelvinger en scheldwoorden gepaard gaat.
Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet :) )
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.

Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
pi_165495670
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:26 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Paus tel ik niet mee, die 'zit' in de EU (enclave of niet :) )
Obama was ik zeker niet vergeten met Brexit etc, maar ik doel op al die landen waar de EU zoveel kritiek op heeft.

Dat het regelmatig gebeurt, is mij niet bekend. Er zijn 194 landen in de wereld, waarvan 43 in de EU. Wil je mij vertellen dat er meer dan 100 landen zijn, waarvan regeringsleiders de EU ter verantwoording roepen?
EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
pi_165495840
quote:
1s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:52 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Moord ok vinden en substantiegebruik veroordelen...

Ik weet dat drugshandel verantwoordelijk is voor extreem veel ellende, maar zonder proces mensen afschieten kan absoluut niet het antwoord zijn.

In de context van je postgeschiedenis vind ik deze post sowieso erg sneu.
Wat bedoel je met je laatste zin?
pi_165495982
De Filipijnse Rodrigo Duterte president tijdens zijn speech. Een middelvinger naar de EU-bemoeienis van zijn beleid ten aanzien van criminelen. Hij zal nog veel meer criminelen aanpakken en zo nodig doden was zijn boodschap. Geen enkele genade. Er moeten volgend jaar 10.000 extra agenten worden aangenomen om de veiligheid in het land te vergroten aldus Duterte.

Duterte heeft EU en VN-officials uitgenodigd. Ze mogen bij hem op de thee (wijn, bier of sap) komen voor een haarfijn uitleg van al hun vragen. Hij is boos! Hij heeft letterlijk tijdens zijn speech gezegd 'ik zal die idioot Ban Ki Moon een uitnodiging sturen'. Alle vragen die ze hebben mogen ze aan hem stellen waarna ze een lesje Filipijnse historie en problemen krijgen. Hij wil het zelfs live op TV doen. Live voor alle journalisten. Waarom brengen ze Duterte niet een bezoek in plaats vanuit hun ivoren toren verwijten na hem te slingeren? Zonder enige kennis van het land en haar problemen. Bah, bah. Wat ze eigenlijk tegen hem zeggen 'stop met het waarmaken van je verkiezingsbelofte en laat criminaliteit welig tieren en garandeer mensenrechten voor criminelen, zodat ze nog een pokerkaart in handen hebben'.

quote:
"I am inviting the United ­Nations, Ban Ki-moon -- I don't know the name of that fool -- I am inviting the EU, send the best mayor of your town and even the rapporteurs. Go to The ­Philippines,'' Mr Duterte said ­yesterday at the inauguration of a power plant. "I will write them a letter to invite them to an investigation."

"After they ask me questions, I will ask them questions. In an open forum, you can use the Senate. Everybody will be invited," Rappler.com quoted Mr Duterte as saying.

"Just watch how I would beat those fools."

[ Bericht 7% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 17:19:31 ]
pi_165496361
Die 10.000 militairen die Duterte kort geleden naar Sulu heeft gestuurd beginnen een klein beetje resultaten te boeken. Het deel van het land waar hij ze naartoe heeft gestuurd is al tientallen jaren een terroristennest. Het gezag van de Filipijnse overheid was daar niet aanwezig. Nu pas een beetje.

Twintig Abu Sayyaf terroristen geven zich over aan de Filipijnse autoriteiten op het eiland Basilan

[ Bericht 5% gewijzigd door George_Zin op 22-09-2016 17:32:52 ]
pi_165497574
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 16:32 schreef George_Zin het volgende:

[..]

EU telt 28 landen, beste kerel, en over een paar jaar nog maar 27.
Europa bedoelde ik. Maar dan heb ik Rusland niet meegerekend.
  donderdag 22 september 2016 @ 18:32:21 #125
442139 Zahreddine
Hertog Van Alva
pi_165497722
The end justifies the means.
One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived.
- Niccolo Machiavelli, Chapter XVIII, Il Principe.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')