abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165668408
Ik zag de beelden van het NOS-journaal. Hij staat er en zegt gewoon "Ik ben de nieuwe Hitler van de Filipijnen".

Man man man.

En de fanboys hebben gewoon niet door waar ze in trappen, zelfs niet als het niet meer aan de oppervlakte is (waar al nooit sprake van was) maar het gewoon letterlijk uitgeschreeuwd wordt.
pi_165668722
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:
Ik zag de beelden van het NOS-journaal. Hij staat er en zegt gewoon "Ik ben de nieuwe Hitler van de Filipijnen".

Man man man.

En de fanboys hebben gewoon niet door waar ze in trappen, zelfs niet als het niet meer aan de oppervlakte is (waar al nooit sprake van was) maar het gewoon letterlijk uitgeschreeuwd wordt.
Ik vind het eng als een leider zegt "ik ga mensen afslachten", ook al zijn het mensen die over het algemeen bezien overlast veroorzaken. Omdat het echt niet bij die ene club mensen hoeft te blijven. Dat denken is zo waanzinnig naïef.
  vrijdag 30 september 2016 @ 13:50:22 #178
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_165668737
quote:
Ik zag het net op het nieuws voorbij komen, ik kreeg een enorme lachbui. Wat een joker.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_165668743
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

"Ja maar Hitler deed ook wel goeie dingen"
Bovendien zag 'het volk' dat het goed was.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:04:13 #180
289141 Kaji
Debiele homofiele joodse neger
pi_165668959
Lijkt wel of internettrollen de wereld overnemen. Trump, Duterte, al die Poetinvriendjes, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze serieus menen wat ze zeggen.
Alle mensen zijn voortdurend ontevreden.
pi_165670246
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 14:04 schreef Kaji het volgende:
Lijkt wel of internettrollen de wereld overnemen. Trump, Duterte, al die Poetinvriendjes, ik kan me gewoon niet voorstellen dat ze serieus menen wat ze zeggen.
Een flink deel van de mensen in Rusland en de Filippijnen zijn er al achter. Soms heiligt een doel de middelen. *O*

Lang leve il principe van Machiavelli _O_

quote:
Il Principe

In Il Principe zette Machiavelli uiteen hoe volgens hem een waardig heerser zou moeten regeren. Een belangrijke motivatie voor het schrijven van dit werk vormde de politieke situatie in Italië. Terwijl bijvoorbeeld Frankrijk zich ontwikkelde tot een grote soevereine staat, was er in Italië slechts sprake van versnipperde en daardoor kwetsbare machtscentra. Om niet van de kaart geveegd te worden en ook in Italië een politieke eenheid te creëren, was daadkrachtig politiek optreden van een leidersfiguur nodig – iemand als Borgia. Vanuit het idee dat er in de politiek voortdurend sprake was van een zucht naar expansie en groei, argumenteerde Machiavelli dat een vorst zich allereerst moesten realiseren dat zijn macht tijdelijk was. Zijn heerschappij was onderhevig aan de ‘grilligheid van Vrouwe Fortuna’. Een beetje geluk was noodzakelijk, maar een vorst moest er tegelijkertijd zelf alles aan doen zijn macht zo lang mogelijk te behouden. Hoe kon een vorst dit ‘doel’ volgens Machiavelli bereiken?

Pessimistisch mensbeeld

Machiavelli maakte zich allereerst los van de middeleeuwse christelijke moraal, en zette (vanuit het humanistische gedachtegoed) de mens centraal in zijn filosofie. Zijn visie op de mens was echter allesbehalve optimistisch. Volgens Machiavelli was de mens namelijk van nature geneigd tot het kwade. En dat niet alleen: ‘De mensen zijn zo onnozel en ze richten zich zo op hun directe behoeften dat iemand die bedriegt altijd wel iemand vindt die zich wil laten bedriegen’. Het zou volgens Machiavelli erg dom en naïef zijn om slechts te leven en handelen naar de ‘goede’ christelijke moraal, want vroeg of laat zou dit nadelig uitpakken. Zo hadden christelijke waarden als deugdzaamheid, verdraagzaamheid en vredelievendheid in Italië geresulteerd in zwak, lafhartig leiderschap en instabiele politieke situaties.

Virtù

Vanuit bovenstaand idee argumenteerde Machiavelli: ‘Een man die zich altijd en overal goed betoont, gaat noodzakelijk te gronde te midden van zovelen die niet goed zijn. Daarom moet een heerser, wanneer hij zich wil handhaven, leren om niet goed te zijn. En dit vermogen dient hij wel of niet in praktijk te brengen, al naargelang de omstandigheden hem er toe dwingen’. Volgens Machiavelli mochten heersers daarom, als het zo uitkwam, best ‘moreel verwerpelijke’ middelen inzetten om hun doel te bereiken. Sterker nog: dit was soms onvermijdelijk. Wat een heerser nodig had, was wat Machiavelli beschreef met het woord ‘virtù’: energie, intelligentie, daadkracht, de gave om situaties te beoordelen en ‘effectief’ op te treden – wat in de meeste gevallen wreedheid vereiste. Om macht te consolideren was het nu eenmaal noodzakelijk geweld te gebruiken.

‘Amorele’ Realpolitik

De middelen die een doel ‘heiligden’ hoefden niet per se slecht te zijn, of in strijd met ethiek, godsdienst en zedelijkheid. Het uiteindelijke streven was een politiek beleid dat ‘toevalligheden’ zoveel mogelijk uitsloot. Om stabiliteit te garanderen en het volk in toom te houden, kon zelfs zoiets vreemds als religie (in de vorm van religieuze vrijheid) een handig instrument zijn. Machiavelli formuleerde zo een politieke filosofie die niet zozeer ‘immoreel’ (indruisend tegen de wetten van de ethiek), maar ‘amoreel’ was: een ethische dimensie was irrelevant. Hoewel denkers vóór hem zich ook wel in meer of mindere mate met staatkundige vraagstukken bezig hadden gehouden, was Machiavelli de eerste die de politiek op deze manier ‘isoleerde’ en beschouwde als een op zichzelf staande wetenschap. Het soort opportunistische politieke opvatting dat hier uit voortvloeide, wordt ook wel aangeduid als Realpolitik – een beleid dat bijvoorbeeld eeuwen later ook door Von Bismarck zou worden gehuldigd.
http://www.isgeschiedenis(...)politieke-filosofie/

Altijd maar achter de feiten aan lopen door moraal en ethiek als een excuus te laten misbruiken. :r gewoon ~O> als het nodig is. :7
  Moderator vrijdag 30 september 2016 @ 15:24:19 #182
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_165670336
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:20 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Een flink deel van de mensen in Rusland en de Filippijnen zijn er al achter. Soms heiligt een doel de middelen. *O*

Lang leve il principe van Machiavelli _O_ ~O>

[..]

Wat is er zo goed aan Rusland dan? Ze zitten er nu met een 'president' die, nu hij eenmaal in het zadel zit, met geen mogelijkheid is weg te krijgen en baantjes uitdeelt aan vrienden en bekenden, het land is nog steeds door en door corrupt en buiten Moskou en Sint Petersburg is het vooral een derde wereldland.

Maar dat is kennelijk allemaal erg tof dus :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_165670358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:04 schreef Chewie het volgende:

[..]

"Ja maar Hitler deed ook wel goeie dingen"
Het trieste is dat ze nu echt op dit niveau aankomen en het lijken te menen.
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:26:00 #184
289141 Kaji
pi_165670362
quote:

[..]

[..]

Altijd maar achter de feiten aan lopen door moraal en ethiek als een excuus te laten misbruiken. :r gewoon ~O> als het nodig is. :7
Ik denk niet dat de genoemde personen Machiavelli (die ik overigens bewonder) gelezen hebben of veel van zijn filosofie begrijpen. ;)
pi_165670379
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:24 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Wat is er zo goed aan Rusland dan? Ze zitten er nu met een 'president' die, nu hij eenmaal in het zadel zit, met geen mogelijkheid is weg te krijgen en baantjes uitdeelt aan vrienden en bekenden, het land is nog steeds door en door corrupt en buiten Moskou en Sint Petersburg is het vooral een derde wereldland.

Maar dat is kennelijk allemaal erg tof dus :')
Kijk wat er gebeurd is voor hij in het zadel zat.

https://vimeo.com/27806187
pi_165670557
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:26 schreef Kaji het volgende:

[..]

Ik denk niet dat de genoemde personen Machiavelli (die ik overigens bewonder) gelezen hebben of veel van zijn filosofie begrijpen. ;)
Dan hoop ik maar dat ze goed kunnen "accepteren" ^O^
pi_165670713
quote:

[..]

[..]

Niets wat garandeert dat jij niet ooit slachtoffer wordt van zuiveringen omdat de leider van je land het nodig vindt.

Vinden dat het doel de middelen heiligt kun je alleen maar toejuichen zolang jij het doel van de leider deelt. Zodra de leider beveelt iets te zuiveren waar jij het niet mee eens bent sta je mooi met je bek vol tanden en je mooie uitspraak. Niets wat je er dan aan kunt doen.
pi_165671093
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:44 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Niets wat garandeert dat jij niet ooit slachtoffer wordt van zuiveringen omdat de leider van je land het nodig vindt.

Vinden dat het doel de middelen heiligt kun je alleen maar toejuichen zolang jij het doel van de leider deelt. Zodra de leider beveelt iets te zuiveren waar jij het niet mee eens bent sta je mooi met je bek vol tanden en je mooie uitspraak. Niets wat je er dan aan kunt doen.
Dat klopt. Maar waarom zouden die mensen dan toch kiezen voor zo'n leider?

Blijkbaar schatten ze de kans groter in dat ze slachtoffer kunnen worden van een drugsverslaafde of corrupte ambtenaar dan van het beleid van hun president? Of misschien hebben ze sommige uitspraken wel met een korreltje zout genomen?

En daarbij, in de Filippijnen, krijg je van jongs af aan al regelmatig lijken te zien. Is het niet door een natuurramp, dan wel door de media die lijken gewoon op foto met naam en toenaam in de krant (let op; het duizend in een dozijn artikel met bijbehorende foto in de link kan als schokkend worden ervaren) zet. Wellicht worden ze daar een beetje onverschillig van?
pi_165671293
Hij is iig bezig met een grote schoonmaak _O_
People are always teaching us democracy but the people who teach us democracy don't want to learn it themselves.
pi_165671317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:03 schreef Mojo.jojo het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar waarom zouden die mensen dan toch kiezen voor zo'n leider?

Blijkbaar schatten ze de kans groter in dat ze slachtoffer kunnen worden van een drugsverslaafde of corrupte ambtenaar dan van het beleid van hun president? Of misschien hebben ze sommige uitspraken wel met een korreltje zout genomen?

En daarbij, in de Filippijnen, krijg je van jongs af aan al regelmatig lijken te zien. Is het niet door een natuurramp, dan wel door de media die lijken gewoon op foto met naam en toenaam in de krant (let op; het duizend in een dozijn artikel met bijbehorende foto in de link kan als schokkend worden ervaren) zet. Wellicht worden ze daar een beetje onverschillig van?
Mensen maken niet altijd de juiste keuzes. Iets wat nu een goed idee lijkt, kan over tien jaar een heel slecht idee blijken. Het vervelende van machthebbers is dat ze een dubbele agenda kunnen hebben.

Ik zeg niet dat Duterte een dubbele agenda heeft. Ik zeg dat je leiders nooit teveel macht moet geven, want die macht kan zich ook tegen jou keren. Daarom maar liever 'soft geneuzel'. Als ik namelijk ooit eens het doelwit wordt van overheidsbeleid dan heb ik namelijk liever niet dat ze mij 'afslachten', om de bewoordingen van Duterte te gebruiken.
pi_165671405
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:15 schreef Mystikvm het volgende:

[..]

Mensen maken niet altijd de juiste keuzes. Iets wat nu een goed idee lijkt, kan over tien jaar een heel slecht idee blijken. Het vervelende van machthebbers is dat ze een dubbele agenda kunnen hebben.

Ik zeg niet dat Duterte een dubbele agenda heeft. Ik zeg dat je leiders nooit teveel macht moet geven, want die macht kan zich ook tegen jou keren. Daarom maar liever 'soft geneuzel'. Als ik namelijk ooit eens het doelwit wordt van overheidsbeleid dan heb ik namelijk liever niet dat ze mij 'afslachten', om de bewoordingen van Duterte te gebruiken.
Ik kan dat heel goed begrijpen, maar voorlopig jubelen ze daar om het heden. Kinderen kunnen weer veilig naar school enzo.

http://www.ad.nl/nieuws/p(...)ce-to-kill~a7934e17/
pi_165671637
quote:
Hehe, petje af voor deze man. Een leider die zich duidelijk maakt. Ethiek/moraal, kompassen van het Westen om zwak leiderschap te tonen wanneer het moet gebeuren. Deze moraal is wat die landen nodig hebben. Een man, een sterke leider, die zich niet laat afremmen door Westerse instituties en 'mensenrechtenverdragen'. Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet. En als ik lees hoe de Filipijnen aan toe zijn alle begrip dat hij drie maanden gelezen is herkozen tot president.
pi_165671696
quote:

[..]

[..]

Verhelderend en verfrissend om dit stuk te lezen. Een filosofie die uit de gratie is geraakt in West-Europa maar wel eens zou kunnen werken voor delen van Oost-Azië, Midden-Amerika, Afrika en Zuid-Amerika. Het enige wat nodig is een leider die het beste wil voor zijn land en het moraal van de veiligheidstroepen moet in orde zijn. Dat betekent veel politie- en militaire basissen bezoeken, ze toespreken en garanties geven dat goed voor hun nageslacht wordt gezorgd als ze wat overkomt. Een beetje liefde zeg maar. Het materiaal is dan ook wel belangrijk maar in die landen nog ondergeschikt aan het moraal.
  vrijdag 30 september 2016 @ 16:38:18 #194
289141 Kaji
pi_165671804
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 16:29 schreef Peter_Rasmussen het volgende:

Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet.
:')
  Eindredactie Games vrijdag 30 september 2016 @ 17:10:39 #195
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_165672340
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 10:56 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik weet niet hoe de Filipijnen zich gaan ontwikkelen als het gaat om BNP per capita maar het gaat in de niet heel verre toekomst dik en breed horen tot de 25 grootste economieën ter wereld. De groei is kei- en keihard en de bevolking piepjong.
dan moet je je eens afvragen waarom de bevolking jong is en ze fokken als konijnen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_165672691
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 13:34 schreef Kaas- het volgende:

Man man man.

Toevallig dezelfde typetjes die vallen voor Geert en Donald, als ze Turks waren waren ze gevallen voor de Turkse president.
pi_165672798
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 17:35 schreef Kosmoproleet het volgende:

[..]

Toevallig dezelfde typetjes die vallen voor Geert en Donald, als ze Turks waren waren ze gevallen voor de Turkse president.
Van al die sterke leiders is die van Turkije ook serieus gewoon de enige die ze plotseling niet mogen. Wat is daar de enige reden voor? "Ze motte die Turrekeh nieh.".
pi_165672912
quote:

[..]

Hehe, petje af voor deze man. Een leider die zich duidelijk maakt. Ethiek/moraal, kompassen van het Westen om zwak leiderschap te tonen wanneer het moet gebeuren. Deze moraal is wat die landen nodig hebben. Een man, een sterke leider, die zich niet laat afremmen door Westerse instituties en 'mensenrechtenverdragen'. Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen. Het heeft afwisselend succes gehad en niet. En als ik lees hoe de Filipijnen aan toe zijn alle begrip dat hij drie maanden gelezen is herkozen tot president.
:') _!
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_165672949
quote:
Hij is niet de eerste. Er zijn meer leiders geweest in het verleden die een meedogenloze aanpak hadden om problemen op te ruimen en opnieuw te beginnen.
Correct. We hadden eerst ook Adolf Hitler.

Aldus Duterte.
pi_165675437
President met een 'licence to kill'

Hij laat drugshandelaren zonder pardon ombrengen, vergelijkt zichzelf met Hitler en scheldt wereldleiders uit. Toch is Rodrigo Duterte - nu een kwartaal aan de macht in de Filipijnen - razend populair onder zijn volk. Vrijwel dagelijks zag Arie Hoogendoorn de drugsgebruikers. Ook een werknemer van zijn duikschool raakte verslaafd. ,,Eerst verkopen ze hun stereo. Dan hun tv. Als ze niets meer bezitten, gaan ze stelen. Want een junk moet scoren, nietwaar?'', zegt Hoogendoorn.

De Nederlander woont nu twaalf jaar in de Filipijnen. De laatste jaren is het land werkelijk overspoeld door de drugs, merkte de ondernemer. ,,Het land telt veel armen. Mensen zonder baan leiden een uitzichtloos bestaan en grijpen naar de drugs. Shabu, noemen ze het hier. Het is een soort methamfetamine. Je ziet er complete families aan kapot gaan.''

President Benigno Aquino liet de drugsoverlast in het Aziatische land op zijn beloop. Hij hield zich vooral bezig met de economie, die mooie groeicijfers doormaakte. Maar voor zijn opvolger Rodrigo Duterte (71) was de maat vol. De omstreden burgemeester uit het zuiden van het land stelde zich kandidaat voor het presidentschap om voor eens en voor altijd af te rekenen met criminelen, corruptie en verdovende middelen. Duterte vergelijkt zich nu met Adolf Hitler. ,,Hij vermoorde miljoenen joden. Wij hebben miljoenen drugscriminelen die ik graag zou afslachten'', aldus de president.

Inmiddels is zijn drugsoorlog in het hele land merkbaar. ,,Overal lopen agenten met snuffelhonden. Bij ons in de buurt is vrijwel geen overlast meer sinds Duterte aan de macht is. Mensen jubelen dat hun kinderen weer veilig naar school kunnen.''

De strijd tegen de criminelen gaat er ruig aan toe. In de vier maanden dat Duterte aan de macht is, zijn zeker 2400 drugshandelaren doodgeschoten. De meeste Filipino's halen er hun schouders over op, merkt Hoogendoorn. ,,Ze zeggen: zo erg is het niet als 2400 criminelen worden omgelegd op een bevolking van 110 miljoen. Mensenrechtenorganisaties spreken er schande van maar krijgen te horen: 'waar waren jullie toen onze kinderen aan de drugs raakten?''

De Filipino's hebben behoefte aan een grof type als Duterte die er niet voor terugdeinst de criminaliteit aan te pakken, stelt ook Willem Wolters, emeritus hoogleraar antropologie en Filipijnenkenner. ,,De bevolking groeit razendsnel en daarmee ook de misdaad. Ik verwacht niet dat zijn drugsoorlog hem in de problemen brengt.''

Duterte verwierf zijn reputatie als rouwdouwer als burgemeester van Davao, op het eiland Mindanao. Met ijzeren vuist bestreed hij de corruptie, militante groeperingen en de misdaad. ,,Wie iemand vermoordt of verkracht moet dood'', is zijn stellige opvatting. Davao geldt nu als veiligste stad van het land.

Schuttingtaal
Het is een werkwijze die de Filipino's blijkbaar aanspreekt. Hij kreeg bij de presidentsverkiezingen twee keer zoveel stemmen als zijn rivalen. Duterte maakt slim gebruik van sociale media. Zijn inauguratie werd rechtstreeks uitgezonden via Facebook. Zoiets was niet eerder vertoond. Het staatshoofd in zijn ruitjesoverhemd met korte mouwen vormde een indrukwekkend kabinet met daarin onder meer een prominente milieuactiviste en een vrouwelijke topeconoom.

De in 1945 geboren Duterte is met de politiek vergroeit. Zijn vader Vicente (1911 - 1968) was burgemeester en stond op goede voet met enkele machtige politieke clans. Zijn moeder Soledad Roa (1916 - 2012) was gouverneur. Al als kind was Duterte recht voor zijn raap. Hij hing graag rond op straat, sloeg er soms op los en bezigde schuttingtaal. De jonge Filipijn werd van twee scholen gestuurd wegens wangedrag. Toch wist hij een rechtenstudie af te ronden en het snel daarna tot burgemeester te schoppen.

De vader van vier kinderen scheidde in 1998 na een huwelijk van 25 jaar van stewardess Elizabeth Zimmerman. Nu houdt hij er meerdere vriendinnen op na en maakt daar geen geheim van. Duterte verbijsterde zijn politieke tegenstanders door op te scheppen over heftige affaires na het slikken van viagra. Tijdens zijn verkiezingscampagne doken foto's op waarop is te zien hoe hij vrouwen op zijn schoot trekt en hen een dikke zoen geeft. Toen een vrouwenrechtenorganisatie hem daarna van aanranding beschuldigde, riep hij: ,,Ze kunnen naar de hel lopen.''

Elke keer als Duterte zijn mond opent, wordt er iemand beledigd. Hij noemde Paus Franciscus een 'hoerenzoon' omdat diens bezoek aan het grotendeels katholieke Filipijnen lange files veroorzaakte. ,,Ik was vijf uur onderweg door dat geintje'', foeterde Duterte. Later schreef hij een excuusbrief aan de kerkvorst, die terug schreef dat hij voor Duterte zou bidden.

Ook Barack Obama kreeg er van langs. Hij wilde onlangs Duterte's beleid aan de kaak stellen. De Filipijnse president reageerde als door een wesp gestoken. ,,Die klootzak moet me niet de les gaan lezen.'' Later stak Duterte letterlijk zijn middelvinger op naar Europarlementariërs toen zij hun zorgen uitten over 'de volledig uit de klauwen gelopen drugsoorlog' in de Filipijnen.

Doodseskaders en krokodillen voeren
Deze maand verklaarde een ex-militieman tijdens een hoorzitting voor de senaat dat Duterte als een soort gangsterleider mensen op pad stuurde om criminelen, maar ook politieke tegenstanders uit de weg te ruimen. In zijn tijd als burgemeester van Davao zou hij op deze manier zo'n duizend man hebben laten ombrengen. ,,We moesten drugsdealers, verkrachters en dieven doden'', aldus de voormalige militieman, Edgar Matobato. Hij vertelde ook dat Duterte persoonlijk een justitiemedewerker neerschoot met een uzi-mitrailleur en zelfs een keer iemand aan de krokodillen voerde.

De Filipijno's blijven hun controversiële president trouw, merkt duikschoolhouder Hoogendoorn. ,,Nog altijd zijn mensen oprecht blij hem dagelijks in het nieuws te zien. Hij gaat er keihard in, de criminaliteit is naar de achtergrond verdwenen. Op de methode valt helaas nogal wat aan te merken. Laat ik het zo zeggen: ik hoop dat het hierbij blijft.''

Een aantal mensen protesteren in de hoofdstad Manilla tegen het beleid van de president. © EPA

Sommige drugsdealers hebben geluk, in de zin dat ze worden opgepakt, niet doodgeschoten. © AP

Algemeen Dagblad

Het Algemeen Dagblad laat twee Filipino-kenners aan het woord. Petje af. Dit artikel laat zowel de goede en slechte punten van Duterte zien. Ook nog een stukje over zijn achtergrond. Duterte heeft een indrukwekkend kabinet samengesteld. Een milieuactiviste als het gaat om milieu en natuurlijke rijkdommen en een vrouwelijke topeconoom als het gaat om economisch beleid. Overigens ook nog een boer en een lid van een militante arbeidersvakbond in dat kabinet.

Volgend jaar wil hij 10.000 agenten laten aannemen als uitbreiding in het kader van meer veiligheid. Over een week gaan de vredesonderhandelingen met de extreemlinkse terreurgroep NPA verder in Noorwegen. Ze hebben een maand geleden een wapenstilstand voor onbepaalde tijd getekend. Die oorlog heeft 60.000 mensenlevens gekost en dat is maar een van de vele oorlogen die daar woeden. Waarschijnlijk omdat Duterte ook wel wat voelt voor een aantal van hun communistische standpunten zoals landhervorming en dergelijke.

[ Bericht 0% gewijzigd door George_Zinn op 30-09-2016 22:17:31 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')