Ban.quote:Op zaterdag 8 oktober 2016 10:50 schreef Kaas- het volgende:
Waarom post je eigenlijk elke week weer met een nieuw "George_[tekst]"-account?
Goh, ik kan me herinneren iets over een glijdende schaal gezegd te hebben.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:08 schreef George_Zip het volgende:
President Filipijnen richt pijlen nu op tabak
[ afbeelding ]
In navolging van zijn keiharde strijd tegen drugs wil de Filipijnse president Rodrigo Duterte nu ook het roken uitbannen. Binnenkort zet hij zijn handtekening onder een wet die roken in de publieke ruimte volledig verbiedt, maakte zijn minister van Volksgezondheid maandag bekend. „In parken, op busstations en zelfs in auto’s zal niet meer worden gerookt”, aldus de minister.
Duterte is in korte tijd beroemd en berucht geworden doordat hij het drugsgebruik in zijn land met grof geweld bestrijdt. Sinds zijn aantreden afgelopen zomer zijn al ruim 3600 vermeende drugsdealers, -gebruikers en toevallige voorbijgangers vermoord door politieagenten en burgers die na oproepen van het staatshoofd het recht in eigen hand namen.
Hoe het strenge rookverbod zal worden gehandhaafd moet nog blijken. De verkoop van tabak en gebruik binnenshuis blijft overigens toegestaan. Volgens de minister zal Duterte de nieuwe wet nog deze maand ondertekenen.
Bron
Duterte is de nachtmerrie voor liberalen. De nachtmerrie in levende lijve. Alles wat hij denkt en doet is 100% de opposite van wat liberalen willen bewerkstelligen.
Dit gaat wel wat ver ja.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:15 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Goh, ik kan me herinneren iets over een glijdende schaal gezegd te hebben.
En iedereen die het rookverbod overtreed moet dan ook maar afgemaakt worden.quote:
Geen garantie natuurlijk maar het lijkt mij sterk dat hij de doodseskaders richting rokers zal sturen. Vooralsnog doelt hij met drugscriminelen op gasten die meth verhandelen en snuiven. Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:34 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En iedereen die het rookverbod overtreed moet dan ook maar afgemaakt worden.![]()
Net zoals dus de huidige maatregelen van hem veel te ver gaan.
Valt wel mee. In zoveel landen is een rookverbod.quote:
Er is wel meer pure kanker in deze wereld, maar om de afhankelijk gemaakte gebruikers dan zonder proces neer te laten knallen als staatshoofd past totaal niet meer in de moderne tijd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:44 schreef George_Zip het volgende:
Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.
Probleem is dat meth een resultaat is van de war on drugs. Men heeft de opkomst van meth vooral aan het verbod op andere minder verwoestende middelen te danken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Geen garantie natuurlijk maar het lijkt mij sterk dat hij de doodseskaders richting rokers zal sturen. Vooralsnog doelt hij met drugscriminelen op gasten die meth verhandelen en snuiven. Dat is echt pure kanker. Zoek maar eens foto's op van wat meth doet met mensen. Zelfvernietiging.
Allemaal prima. Roken is ook een nare gewoonte die gewoon mag verdwijnen, wat mij betreft. Maar de overheid heeft zich niet te bemoeien met dit soort gewoontes. Drugsgebruikers aanpakken is prima, maar zoals ik al had benoemd is het slechts een kwestie van tijd voor autoritaire leiders zich gaan bemoeien met aspecten van het leven die meer mensen dan enkel criminelen raken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:47 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
Valt wel mee. In zoveel landen is een rookverbod.
Zijn in mijn ogen pogingen tot ontmoedigen. De directe omgeving van gebruikers beïnvloeden. Minder verleiding tot stimulerende (en wellicht later ook verdovende) middelen. Vooral middelen waarbij je op de lange termijn steeds meer nodig hebt om hetzelfde effect te bewerkstelligen (zgn tolerantie).
Denk dat er daar genoeg mensen zijn die willen stoppen, maar doe het maar eens in een omgeving waar het een gewoonte van heel veel mensen is om te gebruiken/ nuttigen. Dat is elke keer weer een herinnering aan de overtuiging (net zo als andere mensen in je omgeving) dat je lichaam het nodig heeft.
Veel zal dan wel vallen en staan met handhaving van bv roken in publieke ruimtes. Ben benieuwd hoe dat momenteel al in Davao uitgevoerd wordt, want ik heb begrepen dat het beleid van daar nu landelijk wordt ingevoerd. En voor zover ik weet staat er op het roken van een peuk op straat daar geen doodstraf?
Oh, dat wist ik niet eens. Triest. Wie dat spul ooit uitgevonden heeft als een hel bestaat laat het dan voor eeuwig branden. Een gebed zonder einde. De USA heeft War on Drugs uitgeroepen decennia geleden maar echt niet alles op alles gezet om het te stoppen. Eigenlijk is nooit een leider geweest die heeft gezegd laten we een genocide van maken om schoonmaak te houden. De media die overal op duiken. Dat was 500 jaar geleden makkelijker. Dan liet je wat dorpen wegvegen en geen haan die naar kraaide. Was afgelopen week ook nog in de media. Mexicaanse drugskartels die honderden dorpsbewoners hebben afgeslacht en urenlang laten stoven als straf. Het is 4/5 jaar onder de radar gehouden door Mexicaanse autoriteiten die nooit enkele moeite hebben gedaan om recht te halen voor die honderden dorpsslachtoffers. Enorme corruptie en die drugskartels hebben milities die niet onder doen voor zwaarbewapende militairen. Hell, een aanzienlijk aantal zijn overgelopen militairen. Ga maar voor aan staan. Mexico zou eigenlijk best redelijk ontwikkeld zijn als je die extreme corruptie en criminaliteit weg denkt. Maar ja dat is een natte droom. Het doet alleen onder voor een select groepje eerstewereldlanden maar het staat ook weer niet heel ver vanaf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:54 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Probleem is dat meth een resultaat is van de war on drugs. Men heeft de opkomst van meth vooral aan het verbod op andere minder verwoestende middelen te danken.
In dit land hebben we een democratisch leider en toch is er een rookverbod gekomen. Ik denk dan ook dat het verband dat je legt tussen autoriteit (uitbreidende macht) en gewoontes van burgers in dit voorbeeld niet zo van toepassing is.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:58 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Allemaal prima. Roken is ook een nare gewoonte die gewoon mag verdwijnen, wat mij betreft. Maar de overheid heeft zich niet te bemoeien met dit soort gewoontes. Drugsgebruikers aanpakken is prima, maar zoals ik al had benoemd is het slechts een kwestie van tijd voor autoritaire leiders zich gaan bemoeien met aspecten van het leven die meer mensen dan enkel criminelen raken.
Maar goed, ik woon daar niet, dus dit moeten ze daar lekker zelf uitzoeken. Maar ik mag toch hopen dat despoten die hun eigen moraliteit aan anderen op willen leggen hier niet aan de macht komen.
De democratie werkt in dit land toch iets anders. Dat rookverbod is niet bedacht door Mark Rutte. Dat is een wetsvoorstel die gewoon door elke volksvertegenwoordiger ingediend kan worden. Verboden hier zijn niet het verzinsel van ons staatshoofd die op een goede dag besluit iets te verbieden wat hem persoonlijk niet zint.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:06 schreef Mojo.jojo het volgende:
[..]
In dit land hebben we een democratisch leider en toch is er een rookverbod gekomen. Ik denk dan ook dat het verband dat je legt tussen autoriteit (uitbreidende macht) gewoontes van burgers in dit voorbeeld niet zo van toepassing is.
In de Filipijnen, Mexico, El Salvador etc. zijn rechters onvoorstelbaar corrupt. Drugssyndicaten kopen ze met alle gemak om. Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel? Hij liet exotische beesten uit Afrika naar Colombia importeren. Er lopen nu naar verluidt nog steeds nijlpaarden in dat land door Escobar zijn toedoen. Hij wist van gekkigheid niet meer wat te doen met al dat geld. De verleiding is te groot.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 12:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Er is wel meer pure kanker in deze wereld, maar om de afhankelijk gemaakte gebruikers dan zonder proces neer te laten knallen als staatshoofd past totaal niet meer in de moderne tijd.
De war on drugs is niet te winnen. Je moet drugs gebruik als medisch probleem beschouwen omdat een gedeelte van de populatie gewoon verslavingsgevoelig is. Als overheid moet je daarom er op inzetten om mensen bewust te krijgen dat sommige drugs wel erg destructief zijn en je deze beter niet kunt gaan gebruiken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:05 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Oh, dat wist ik niet eens. Triest. Wie dat spul ooit uitgevonden heeft als een hel bestaat laat het dan voor eeuwig branden. Een gebed zonder einde. De USA heeft War on Drugs uitgeroepen decennia geleden maar echt niet alles op alles gezet om het te stoppen.
Jajaja, zo ver is een land als de filipijnen en de meeste landen nog lang niet. We mogen blij zijn dat we het hier nog aardig onder controle krijgen, corrupie is hier ook relatief laag in vergelijking met de rest van de wereld.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De war on drugs is niet te winnen. Je moet drugs gebruik als medisch probleem beschouwen omdat een gedeelte van de populatie gewoon verslavingsgevoelig is. Als overheid moet je daarom er op inzetten om mensen bewust te krijgen dat sommige drugs wel erg destructief zijn en je deze beter niet kunt gaan gebruiken.
Hopenlijk weet je wel dat alcohol in principe veel gevaarlijker is als de meeste drugssoorten.
http://www.bbc.com/news/uk-11660210
vele vele malen meer als dat. heb wel eens gelezen dat hij op het hoogtepunt meer dan 400 miljoen per week verdiende. maar daar moeten dan waarschijnlijk nog alle "beroepskosten" af.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel?
Jezus, ik wist dat het veel was maar zoveel. Tja, dit soort bedragen. Ik denk dat 9,5 op de 10 mensen op de wereld drugsbaas zou worden als ze dat konden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
vele vele malen meer als dat. heb wel eens gelezen dat hij op het hoogtepunt meer dan 400 miljoen per week verdiende. maar daar moeten dan waarschijnlijk nog alle "beroepskosten" af.
Maar hij had gewoon zoveel geld verdiend met drugs dat hij op de forbes lijst van rijkste mensen kwam.
ander leuk weetje, het schijnt dat rond de 10% van zijn geld opgegeten is door ratten. Die vraten zich in de geldpakhuizen een weg erdoor heen.
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:44 schreef George_Zip het volgende:
[..]
In de Filipijnen, Mexico, El Salvador etc. zijn rechters onvoorstelbaar corrupt. Drugssyndicaten kopen ze met alle gemak om. Je weet dat Escobar op zijn hoogtepunt een miljoen dollar per dag verdiende met drugshandel? Hij liet exotische beesten uit Afrika naar Colombia importeren. Er lopen nu naar verluidt nog steeds nijlpaarden in dat land door Escobar zijn toedoen. Hij wist van gekkigheid niet meer wat te doen met al dat geld. De verleiding is te groot.
En door verslaafden af te knallen moet het onaantrekkelijk worden om ook een verslaafde te worden. Ofzo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.
De afleveringen van narcos op netflix zijn wel vermakelijk over escobar.
De kleine jongetjes waar jij over spreekt worden later de grote jongens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar omdat er corruptie is moeten daarom de kleine kruimel dealers en gebruikers leiden onder de incomptentie van de overheid om de corruptie uit te bannen en daarom maar zonder proces de kleine dealers en gebruikers uit de weg te ruimen.
De afleveringen van narcos op netflix zijn wel vermakelijk over escobar.
Ik zou er voor passen. Het is niet bepaald veilig werk. En heel veel geld heb je helemaal niks aan als je dood bent.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:56 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Jezus, ik wist dat het veel was maar zoveel. Tja, dit soort bedragen. Ik denk dat 9,5 op de 10 mensen op de wereld drugsbaas zou worden als ze dat konden.
Ik ben zelf niet zo zeker van mijn zaak eerlijk gezegd. Eerlijk is eerlijk.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:59 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Ik zou er voor passen. Het is niet bepaald veilig werk. En heel veel geld heb je helemaal niks aan als je dood bent.
Pablo heeft om zijn handel op te kunnen starten de lokale dealer moeten vermoorden. ben jij daartoe bereid? En toen was hij dus nog zeker niet de grootste cocaine exporteur naar de VSquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:02 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Ik ben zelf niet zo zeker van mijn zaak eerlijk gezegd. Eerlijk is eerlijk.
Onwaarschijnlijk. Wie weet als ik geboren en opgevoed zou zijn als misdadiger. En ook de ballen moeten groot genoeg voor zijn. Het zelfvertrouwen. Je moordt niet zomaar voor financieel gewin iemand uit. Dat is een heel proces die aan vooraf gaat. Die ballen zijn niet omdat ik nooit met dat milieu te maken heb gehad en zodien zelfvertrouwen als crimineel heb kunnen opbouwen. Dat is wel onmisbaar als je topcrimineel 'wil' worden. Maar goed topcrimineel is natuurlijk maar 0,1%. De meeste zijn loopjongetjes met wat stuivers op zak die hun hele leven achter zich om moeten kijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:04 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Pablo heeft om zijn handel op te kunnen starten de lokale dealer moeten vermoorden. ben jij daartoe bereid? En toen was hij dus nog zeker niet de grootste cocaine exporteur naar de VS
Haha, hij is echt aan het bluffen. Alsof men bang moet zijn voor het Filipijnse leger..quote:Op zondag 2 oktober 2016 17:15 schreef George_Zinnnn het volgende:
Is Philippine President Duterte playing the United States and China?
[ afbeelding ]
This Tuesday, 1,400 US marines and navy servicement will train with 500 Filipino soldiers on Philippine soil, for the final time if President Rodrigo Duterte is to be taken at his word.
“You [the United States] are scheduled to hold war games again which China does not want. I will serve notice to you now, this will be the last military exercise,” he said during a visit to Vietnam on September 28. The military exercises are to be accompanied by humanitarian and engineering projects.
[ afbeelding ]
Philippine soldiers and a US army soldier take part in a joint exercise at Fort Magsaysay in 2015. Photo: AFP
Duterte’s statement caught two key cabinet secretaries off guard. “No, no, no, he did not say that at all,” Perfecto Yasay, Duterte’s foreign secretary, told reporters in Hanoi who had sought clarification.
The next day, the defence department issued this terse statement: “The DND will await further orders from President Rodrigo R. Duterte regarding the [armed forces’] exercises with the US forces. Defence secretary Delfin N. Lorenzana will discuss this with the president to seek more clarification and guidance. As stated earlier, all agreements and treaties with the US are still in effect. As to succeeding exercises, we will have to sit down with our US counterparts to discuss them.”
Since the US bases were kicked out of the former US colony 25 years ago, succeeding Philippine presidents have all sought to “normalise” relations with the premiere super power. Joseph Estrada – who had voted as senator to kick out the bases – backed a Visiting Forces Agreement that allowed several hundred US soldiers to be present in the country at any given time. Gloria Macapagal-Arroyo reeled in greater US support by siding with its war on terror. And Benigno Aquino III pushed for an Enhanced Defence Cooperation Agreement enabling the US to set up permanent military structures for their own use inside Philippine military camps.
In March this year, ahead of the presidential polls, both countries identified five military camps for this purpose. Among them was Fort Magsaysay, the biggest army camp used also for training.
But the newly elected President Duterte now appears to have another plan for Fort Magsaysay and a new arrangement with the US. He disclosed last month that China offered to help him in his “war on drugs” by building a rehabilitation centre for drug addicts inside Fort Magsaysay.
[ afbeelding ]
Philippine military personnel stand next to hundreds of old assault rifles after receiving new M4 assault rifles during a distribution ceremony at Fort Magsaysay. Photo: AFP
During the presidential campaign, Duterte had kept his pivot to China and anti-US rhetoric in check. With victory in hand, Duterte cold-shouldered the US ambassador – even calling him “gay” – but warmed up to China’s envoy and made approving noises toward Russia’s overtures for wider relations.
The sudden sea change from the Philippine president has reaped both admiration and trepidation. Lauro Baja, the Philippines’ former permanent representative to the United Nations, doubted Duterte would abandon the country’s alliance with the US altogether.
“I don’t think so,” Baja told This Week in Asia. “He should have more sense ... he should know which side of his bread is buttered.” He said among the views that reached him from the presidential palace was that Duterte was using the prospect of closer relations with China and Russia as “a bargaining chip” with the US.
[ afbeelding ]
Philippine President Rodrigo Duterte, left, and Vietnam's Communist Party General Secretary Nguyen Phu Trongt speak in Hanoi on the second day of Duterte’s visit.
He said the military would probably try to dissuade Duterte from such a move “because the [Philippine armed forces] depend so much on the US for their military hardware and assistance. They have been networking with the US, which they don’t have with China or Russia.”
Teodoro Locsin, Jr., Duterte’s newly-appointed UN permanent representative, was optimistic the US would read beyond the harsh rhetoric because “the Americans are not irrational people. They really study, they think.”
[ afbeelding ]
Philippine President Rodrigo Duterte waves as he arrives in Hanoi (Vietnam) on September 28, 2016. Photo: AFP
The US had reacted mildly to Duterte’s move to cozy up to the rival powers by saying it had “no objections if he wants to establish diplomatic relations with Russia and China”, noted Locsin, a former congressman who once served as legal counsel and speech-writer for the late President Corazon Aquino.
“When you sit down with American policy makers, they have no idea what their strategic interest [in Asia] is. During the cold war, they were very clear what they wanted – the containment of communism, the spread of free enterprise and free trade in which it was assumed America always had the leading role.
A stock market analyst said Duterte was playing one superpower against the other. By annoying Washington, Manila would be able to convince Beijing to sit down and perhaps offer infrastructure projects such as a railway in the south. Then, the analyst said, Duterte would “go back to the US and say, what will you offer me?”
He described the situation as a “lover’s quarrel” and added: “I’m not convinced he’s really going to switch sides. He’s just playing them [Americans].” He said the drivers of the Philippine economy were American companies in business process outsourcing.
Over in California, however, lawyer Rodel Rodis who holds dual citizenship found Duterte’s unorthodox moves “very worrisome because the pivot [to China] is becoming very clear”.
“I think it’s real,” Rodis, the national president of US Pinoys for Good Governance, said. He cited Duterte’s “unprovoked attacks on the US ambassador, his constant referrals to atrocities committed [by the US] more than a hundred years ago”.
“Whatever problems there are in the Philippines, he is blaming the US for them [but] he has been very deferential to President Xi [Jinping] ( 習近平 ) and to China, never insulting him the way he has [US President Barack] Obama, Pope Francis and the EU.”
Rodis’s group was recently accused by the presidential palace of plotting to oust Duterte. Rodis denied this to This Week in Asia and said wrong information had reached the palace. He said the group had discussed options from asking Duterte to tone down his anti-US rhetoric to telling him to resign. In the end, they decided to buy Duterte a jet ski “to help him fulfil his campaign pledge to jet ski to Scarborough Shoal to plant a Philippine flag” in defiance of China’s efforts to build a fortress there.
Bron
Het buitenlandse beleid van Duterte is onvoorspelbaar. Niemand weet wat ze van hem kunnen verwachten. Obama kan beter zijn Pivot-strategie voor Zuid-Oost Azië (een militaire afschrikkingsgordel om China heen bouwen) aanpassen. Duterte heeft daar geen zin in. Hij heeft al gezegd we mengen ons niet in een maritiem conflict opgestart door USA ongeacht het verdrag van 1951. De sterkste maritieme (dus op zee) macht in die regio is toch wel Japan. Het meest moderne materiaal tot haar beschikking. De Japanners hebben hun defensie-uitgaven de laatste jaren verhoogd van 35 miljard tot 50 miljard dollar per jaar. En men is al bezig om het pacifisme uit de Japanse grondwet te halen zodat de Jappen ook de mogelijkheid hebben om vaker assertief te reageren. Vooral omdat China zich in hun wateren begint te roeren. China heeft vooral het voordeel van enorme aantallen maar materiaal is minder sterk.
Ook vanwege die speklap Kim Jong Un met zijn kernproeven (kracht was 10 tot 15 kiloton laatst, genoeg om een grote stad van de kaart te vegen). Dat land wordt 24/7 in de gaten gehouden. Als hij aanstalten maakt voor een kernaanval dan reageert men extreem snel. In minuten. Alles staat al klaar inclusief elitecommando's die speciaal zijn opgeleid om de Noord-Koreaanse leider en zijn topofficieren te doden. Noord-Korea heeft alleen nog niet de techniek in handen om ze te lanceren maar dat is een kwestie van tijd. Het leeuwendeel deel van de gelden stoppen ze in kernonderzoek. Als ze die bom dusdanig kunnen verkleinen dat hij op een raket kan dan is het een kernmacht. Ze hebben genoeg grondstoffen voor 20 atoombommen van 20 a 30 kiloton volgens kernexperts.
Net zoals iedereen ceo kan worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 13:58 schreef Odaiba het volgende:
[..]
De kleine jongetjes waar jij over spreekt worden later de grote jongens.
Waar is hij aan het bluffen over het Filipijnse leger? Tuurlijk stelt die niks voor. Volgens mij nummer 51 van de wereld. Wat wil je met een jaarbegroting van 4 miljard dollar. Hij zegt alleen dat zijn land niet zal mee doen als een maritiem oorlog uitbreekt. Met andere woorden dat ze geen troepen (kanonnenvoer) zullen leveren.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:34 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Haha, hij is echt aan het bluffen. Alsof men bang moet zijn voor het Filipijnse leger..
Hij doet stoer dat zijn mannen klaar zullen staan als het fout gaat. Rot toch op. VS maakt dat land helemaal kapot als het moet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:38 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Waar is hij aan het bluffen over het Filipijnse leger? Tuurlijk stelt die niks voor. Volgens mij nummer 51 van de wereld. Wat wil je met een jaarbegroting van 4 miljard dollar. Hij zegt alleen dat zijn land niet zal mee doen als een maritiem oorlog uitbreekt. Met andere woorden dat ze geen troepen (kanonnenvoer) zullen leveren.
Jij maakt je eigen waarheid omdat je geen koek hebt gegeten van de Filipijnen. Wie weet even inlezen. De Filipijnen maken onderdeel uit van de Pivotstrategie van de USA. Het is in alle belang van de VS dat ze makke schapen blijven omdat het een springplank is voor wat betreft de Zuid-Chinese zee (een zeer belangrijke corridor vanwege alle doorvaart en grondstoffen). Ze hebben vijf militaire basissen staan en de angst is dat Duterte eist dat ze vertrekken. En dan? Het land in nemen en koloniseren? Keep dreaming, daarom is men zo stil in Washington, en willen ze de status-quo bewaren. Als Duterte die vijf basissen sluit dan een belangrijke springplank weg in de Pivotstrategie. China daarentegen likt weer haar vingers af mocht dat ooit gaan gebeuren. De Filipijnen zijn belangrijk voor de Amerikanen vanwege hun centrale ligging gelinkt aan de opkomst van China als wereldmacht. Je moet als het gaat om buitenlands beleid niet alleen maar denken aan militaire macht. Dat is meestal pas last solution en geen gangbare gang van zaken. Je hebt een heel voortraject aan sancties, diplomatie en dergelijke. Ligging kan ook uitgebuit worden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:44 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Hij doet stoer dat zijn mannen klaar zullen staan als het fout gaat. Rot toch op. VS maakt dat land helemaal kapot als het moet.
Ik steun hem in zijn oorlog tegen de drugscriminelen, maar hij moet wel gewoon weten waar hij staat.
Gaan we nu overal Narcos bij halenquote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Net zoals iedereen ceo kan worden.![]()
De organisatiestructuur van drugskartels zit net zo in elkaar als een gemiddeld bedrijf en daarom kunnen er maar enkele grote jongens worden waardoor dit argument alweer van tafel geveegd kan worden. In principe zou men dan ook de grote jongens moeten aanpakken.
In narcos konden we ook al zien hoeveel moeite de colombiaanse overheid samen met de DEA had om escobar aan te pakken. Pas toen er doodseskaders informatie via de DEA kreeg had escobar een probleem dat er daarna nog meer door het calikartel geexporteerd werd en een gedeelte van de doodseskaders daarbij ging werken was een vervelende bijkomstigheid.
Waar ontken ik deze zaken?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:47 schreef George_Zip het volgende:
[..]
Jij maakt je eigen waarheid omdat je geen koek hebt gegeten van de Filipijnen. Wie weet even inlezen. De Filipijnen maken onderdeel uit van de Pivotstrategie van de USA. De Filipijnen zijn na de dekolonisatie altijd trouwe honden gebleven van de USA. Het was niet eens een bondgenootschap meer maar veel meer een onderdanige bondgenootschap. Duterte wil niet alleen maar 100% leunen op de VS, maar wil ook andere markten/bondgenotenschappen aanboren. Hij wil buitenlandse vrijheid! Tot nu toe hebben de Filipijnen tientallen jaren lang op de VS geleund, maar nu moeten ze een beetje op eigen poten gaan staan wat betreft buitenlands beleid. Tuurlijk maakt de VS gehakt van de Filipijnen? Wie heeft ooit anders beweerd. Alleen een land kapot maken en dan ben je klaar? Tuurlijk niet. De wrok blijft dan nog tientallen jaren bestaan tot het ontploft met allerlei nare gevolgen van dien. Het is een cirkel. Mensen denken te makkelijk.
Niet ingaan op argument waarom niet iedereen een grote dealer kan worden.quote:
Om het in Duterte's bewoordingen te zeggen: Ik schijt op ze groot en klein, ze mogen er van mij part allemaal aan.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:58 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Niet ingaan op argument waarom niet iedereen een grote dealer kan worden.![]()
Nee, maar dat ontken ik ook niet. Vind het alleen wel grappig dat iedereen hier Narcos aanhaaltquote:Denk jij nu echt dat de situatie voor de grote dealers in de fillipijnen veel zal verschillen van de situatie in colombia in tijden van de war on coke daar.
Je beweert dat hij heeft gedreigd met oorlog? 'De mannen staan klaar'. WTF, ik heb dat nooit gelezen. Waar heeft die dat precies lopen beweren? Als dat land zo sterk was dan was zijn houding nog veel steviger geweest. Wie weet als de jaarbegroting minimaal 50 miljard euro is dan kan die dat soort taal gaan uitslaan maar 4 miljard euro. Veel te weinig. Het groeit wel. In 2010 werd er nog maar 2 miljard aan het leger besteedt. De economische groei van 6 a 7% per jaar blijft nog wel een hele tijd voortduren, voorspelling is 16de economie van de wereld in 2050, dus het zal steeds meer worden. Het is nog een vierdewereldland, maar hij heeft alle recht om de Filipino's wat meer body te geven, ongeacht de status van het land. En daar hoort een stukje nationalisme ook bij. Nationalisme is niet alleen maar verderfelijk. Het kan ook een tool zijn richting opbouw. Het moet alleen niet te extreem worden. Een balans. En tja, Duterte die stoer doet. Tja, lang voordat hij wereldberoemd werd sloeg hij die taal al uit richting stevige criminelen. Het is zijn handelskenmerk. Dat trekt die nu door naar wereldleiders als Obama. Het begon allemaal toen Obama liet weten hem op zijn drugsbeleid te willen aanspreken. Dat schoot in het verkeerde keelgat van Duterte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 14:50 schreef SupportIceland het volgende:
[..]
Waar ontken ik deze zaken?
Misschien moet je gewoon eens lezen wat ik post, in plaats er allerlei dingen bij te verzinnen
We kunnen ook wel de dominee, Sicario, de octopus of willekeurig welke serie-film welke met drugs-maffia te maken hebben aanhalen, daarin zien we steeds hetzelfde, dat overheden dit niet onder controle. Dat er hier nog mensen zijn die denken dat met het afmaken van mensen door een overheid deze criminele tak wel onder controle komt is wel schokkend te noemen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:01 schreef Odaiba het volgende:
Nee, maar dat ontken ik ook niet. Vind het alleen wel grappig dat iedereen hier Narcos aanhaalt
Wat is jou oplossing dan?quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 15:07 schreef Basp1 het volgende:
[..]
We kunnen ook wel de dominee, Sicario, de octopus of willekeurig welke serie-film welke met drugs-maffia te maken hebben aanhalen, daarin zien we steeds hetzelfde, dat overheden dit niet onder controle. Dat er hier nog mensen zijn die denken dat met het afmaken van mensen door een overheid deze criminele tak wel onder controle komt is wel schokkend te noemen.
quote:Op dinsdag 11 oktober 2016 21:55 schreef Mojo.jojo het volgende:
MISAMIS ORIENTAL - A Dutch national was shot dead in Barangay Punta Silum, Manticao in Misamis Oriental on Monday.
Robertus Carolus Maria van der Ploeg, 59, was shot twice in the head. A cardboard that read, "Pidopilya at adik ako" [I am a pedophile and an addict] was found beside his body.
He was reportedly in the area to woo a 17-year-old girl. Investigators said they found sex videos of Van Der Ploeg with several minors on his mobile phone. Women's panties were also recovered from his bag.
Authorities said Van Der Ploeg initially sought help from police claiming that he received death threats for being mistakenly tagged as a drug lord.
http://news.abs-cbn.com/n(...)-in-misamis-oriental
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |