http://www.telegraph.co.u(...)e-EU-referendum.htmlquote:2) The press was overwhelmingly in favor. Only the communist Morning Star was Euroskeptic. The Sun, Mail, Telegraph and other papers which have been critical of the EU in the past 25 years were all strongly pro-European in 1975.
Enkele grote (Amerikaanse) Banken en ondernemingen, waaronder Goldman Sachs, hebben recent, en na het World Economic Forum in Davos (mede als gevolg van druk door David Cameron die stelt alleen iets te kunnen doen tegen Brexit als er meer investeringen komen) geld gestopt in de campagne tegen een Brexit. Andere bedrijven dreigen Groot-Brittannië te verlaten als het voor een Brexit stemt. Maar aan de andere kant heeft Toyota gezegd sowieso te blijven wat de Britten ook kiezen. Verder zijn er veel Hedge Fund Managers die het Brexit-kamp financieel ondersteunen. De reden waarom:quote:3) The Confederation of British Industry, the British Chambers of Commerce and other business outfits had not produced the kind of negative critical reports on EU regulations and red tape which have been a staple output of business confederations in recent years. In 1975 413 out of 416 top FTSE CEOs said they supported the In campaign. A survey of top firms conducted in December 2015 found that only 4 percent would campaign to avoid Brexit.
Een interessant gegeven is dat de stoelendans is begonnen. Cameron zou overwegen de post van Minister van Buitenlandse Zaken aan Boris Johnson te geven om zo een Euroskeptische campagne van zijn kant te voorkomen. De huidige Minister van Buitenlandse Zaken, Philip Hammond, is al openlijk Euroskeptisch. Minister van Buitenlandse Zaken Theresa May is ook zeer kritisch geweest in het verleden en weigert nog steeds uit te sluiten dat ze het Brexit-kamp zal gaan leiden. Bovendien is zij een van de gegadigden om David Cameron op te volgen als partijleider (zie hieronder). De keuze voor ministerposten en de positie van de regering zal afhangen van David Cameron. In Brussel komen zijn eisen om Groot-Brittannië niet aan en werd in Davos recent nog gewaarschuwd door Premier Mark Rutte namens EU-voorzitter Nederland (tweede link). Cameron richt zich daarom op een second best resultaat en dat is zoveel mogelijk steun van buitenlandse investeerders zien te krijgen. Met hun geld denk hij de steun tegen een Brexit te kunnen Rechtvaardigen.quote:5) In 1975 the Tory leadership, including Margaret Thatcher, was strongly supportive. There were cross-party platforms. All the big beasts of Labour — Jim Callaghan, Roy Jenkins, Denis Healey and Edward Short were in favor. The younger Labour generation of John Smith, Shirley Williams and David Owen were pro-Europe. Today the stars of the Tory Party like London Mayor Boris Johnson, or the ambitious Business Secretary Sajid Javid are openly Euroskeptic and could tip the balance if they lead the Brexit campaign. No one will listen to Labour as the party is lost in its inner-party turmoil over its hard-left new leader, Jeremy Corbyn.
De verkiezing van een nieuwe Tory-leider zal naar verwachting nauw samenhangen met het Brexit-Referendum. Een succesvol resultaat en leiderschap in de campagne voor de ene positie kan zomaar leiden tot de opvolging van David Cameron.quote:7) Although Harold Wilson had to allow Labour ministers and MPs to speak against Europe, the only minister with status who did so was Tony Benn who already by then was seen as eccentric and drifting out to the far left. Now Cameron has given carte blanche to any cabinet minister to play to the Tory Eurosceptic gallery. The referendum vote fuses with the vote in the next 24 months for a successor to David Cameron who has announced he is standing down as leader and prime minister before the next election due to take place in 2020.
Wannabe Cameron successors like Boris Johnson, Theresa May, Sajid Javid or Michael Gove are natural Euroskeptics. No. 10 officials reckon two-thirds of Tory MP are Euroskeptic, as is the large majority of party members. They will chose the next leader. So the temptation for top Tories is to go for Brexit, win, and enter No. 10 as champions of the Tories who want out of Europe. Alternatively do they muzzle themselves in the campaign and tell MPs and the party activists who will vote for Cameron’s successor that they must now be pro-European? None of these high stakes were in play in 1975.
Begrijp dat dan. Wij zijn het domme volk. De NOS-elite weet wat goed voor ons is en wat wij moeten weten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:10 schreef Elfletterig het volgende:
De NOS is ook niet te volgen hoor... - Als één of andere wielrenner een etappe in de Giro wint, komen ze met een push-bericht en grote letters: BREAKING NEWS. Nu het VK uit de EU stapt, zie je niks. Ja, er staat wel een bericht op Teletekst over de voorspelling van Britse media, maar geen "breaking" of iets dergelijks. Dat terwijl Britse media dat allang hebben gedaan.
Of we gaan een nieuw referendum zien of een Tsiprasquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:11 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Tijd voor voorspellingen van gevolgen?
Mijn voorspellingen:
-EU Tax voor producten uit de UK
-Schotland gaat de UK verlaten nadat de UK de EU heeft verlaten
twitter:ITVAllegra twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 06:02:07Am being told that Cameron and Osborne are finished. There will be a "dignified exit" say senior Tories. "Not immediate". reageer retweet
Precies, een fantastische en historische gebeurtenis... Dit is echt groots! Geschiedenis wordt vandaag geschreven!!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:14 schreef vipergts het volgende:
Prachtig dit, tijd om de huidige EU bij het oud vuil te zetten.
Vreemd idd. Op Teletekst stond lange tijd ook nog het bericht '52% stemt voor blijven in EU' onder het Leave-bericht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:10 schreef Elfletterig het volgende:
De NOS is ook niet te volgen hoor... - Als één of andere wielrenner een etappe in de Giro wint, komen ze met een push-bericht en grote letters: BREAKING NEWS. Nu het VK uit de EU stapt, zie je niks. Ja, er staat wel een bericht op Teletekst over de voorspelling van Britse media, maar geen "breaking" of iets dergelijks.
twitter:harryvandesp twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 00:21:30Om 11 uur bij @BNR over VK. 1 ding staat vast: zo kan t niet verder met EU. Weg met de Europese Commissie. Herstel nationale soevereiniteit! reageer retweet
Vanaf 6.30 wel 'lange' NOS journaals.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:10 schreef Elfletterig het volgende:
De NOS is ook niet te volgen hoor... - Als één of andere wielrenner een etappe in de Giro wint, komen ze met een push-bericht en grote letters: BREAKING NEWS. Nu het VK uit de EU stapt, zie je niks. Ja, er staat wel een bericht op Teletekst over de voorspelling van Britse media, maar geen "breaking" of iets dergelijks. Dat terwijl Britse media dat allang hebben gedaan.
Kan dat zomaar?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Het is nu wachten tot cameron het verschil te klein acht, de uitslagniet overneemt en onderhandelingen gaat aankondigingen voor betere voorwaarden
Die waren gisteravond al gepland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:17 schreef Montagui het volgende:
[..]
Vanaf 6.30 wel 'lange' NOS journaals.
onze staatspropagandazender spint teger beter weten in nog even door.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Vreemd idd. Op Teletekst stond lange tijd ook nog het bericht '52% stemt voor blijven in EU' onder het Leave-bericht.
Technisch gezien kan dat maar het is politieke zelfmoord. Gaat ook niet gebeuren.quote:
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Het is nu wachten tot cameron het verschil te klein acht, de uitslagniet overneemt en onderhandelingen gaat aankondigingen voor betere voorwaarden
Politieke zelfmoord is het voor Cameron nu sowieso al.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Technisch gezien kan dat maar het is politieke zelfmoord. Gaat ook niet gebeuren.
Dat zou een typische Nederlandse reactie zijn.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Gegokt en verloren. Die is binnen 24 uur verdwenen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Politieke zelfmoord is het voor Cameron nu sowieso al.
Dit is wel wat Nout Wellink gisteren stelde. Hij zij dat het vk de EU niet mag verlaten en er bij een ongewenste uitslag gewoon kan worden heronderhandeld, zodat het VK toch in de eu kan blijven..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:18 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Technisch gezien kan dat maar het is politieke zelfmoord. Gaat ook niet gebeuren.
Op dit moment een minister die blij is met de uitslag. Het wordt nog wel eens vergeten hoeveel gevestigde politici ook gewoon een brexit wilden. Het was niet het volk versus de politiek, maar het waren twee kampen. En ook in het brexit-kamp zaten genoeg politici; zelfs huidige ministers.quote:
Dat denk ik ook. Cameron kan niet geloofwaardig blijven zitten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:20 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Gegokt en verloren. Die is binnen 24 uur verdwenen.
Ik verheug me al op de reactie van Pechtold. Ik zie dat serieuze gezicht al voor me en ik hoor dat toontje al.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:20 schreef KingRadler het volgende:
ik verwacht dat meer landen gaan volgen met referendum. En dat Nederland niet achter zal blijven.
Ik had liever 'remain' gezien, maar als het echt 'leave' is dat moet je dat honorerenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit is wel wat Nout Wellink gisteren stelde. Hij zij dat het vk de EU niet mag verlaten en er bij een ongewenste uitslag gewoon kan worden heronderhandeld, zodat het VK toch in de eu kan blijven..
Andersom. Ze voorspelden 48-52 en het is op het moment 52-48.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:22 schreef Lyrebird het volgende:
Zaten de polls er weer eens naast?
Verrassend!
De felicitaties zijn voor Nigel Farage en Boris Johnson.
Niet echt, die gaven een 50-50, dus een 52-48 is binnen de foutmarges. Alleen de gokmarkten en financiele markten zaten er compleet naastquote:
Nou ja, goed beschouwd, het is natuurlijk niet niks het verlaten van de EU, en als dat besloten wordt met dusdanig kleine marges, kan je je afvragen of het blijven of verlaten van de EU nu zo breed mogelijk gedragen wordt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:16 schreef Dingflofbips het volgende:
Klopt er is altijd al een grote anti-EU / EU-sceptisch kamp in de UK geweest. Tijdens het Verdrag van Maastricht waren er bijv. rebellerende parlementsleden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:21 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Op dit moment een minister die blij is met de uitslag. Het wordt nog wel eens vergeten hoeveel gevestigde politici ook gewoon een brexit wilden. Het was niet het volk versus de politiek, maar het waren twee kampen. En ook in het brexit-kamp zaten genoeg politici; zelfs huidige ministers.
Ik hoor politici steeds spreken over "wake-up call" en over de grote verdeeldheid in het land. Goede politici, met voelsprieten in de samenleving, wisten dat allang...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:26 schreef SpecialK het volgende:
"caroline of the green party... how do you feel"
Laat me raden... ze is er niet blij mee... oh wat kan ik toch goed gokken.
Eigenlijk passen ze heel goed bij de EUquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:27 schreef GoCanucksGo het volgende:
Genieten nu op BBC world, wordt nu helemaal op imigratie gegooid en hoe xenofoob en dom de leave stemmers nu wel niet zijn. Inclusief een kort pittig links vrouwtje die het gaat uitleggen
Dat denk ik ook. Noem me cynisch maar het grote geld wint bijna altijd. Ik geloof het allemaal pas als er concreet wijzigingen zijn doorgevoerd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:22 schreef Dingflofbips het volgende:
Het VK ligt er echt niet zomaar uit. Beetje naïef om te denken. Hoop overigens wel dat het gaat gebeuren maar die weg is nog lang gok ik
Zo zie je maar dat het Grote Geld niet altijd wint. In Nederland misschien wel maar in GB zijn ze erg op hun mooie landje met eigen cultuur gesteld.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Noem me cynisch maar het grote geld wint bijna altijd. Ik geloof het allemaal pas als er concreet wijzigingen zijn doorgevoerd.
Nee, ik bedoel juist dat zelfs ondanks dat het leave kamp wint in een referendum, er nog niks concreets gebeurd is behalve stemmen. Dus ik zeg, ik geloof het pas als er ook daadwerkelijk dingen gaan gebeuren. (gaat uiteraard nog een paar jaar duren).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:31 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat het Grote Geld niet altijd wint.
Staatsomroep he. Hier is het niet anders.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:32 schreef SpecialK het volgende:
Kijk nu al een klein halfuurtje BBC... tot nu toe 5 a 6 "stay" mensen aan het woord en 1 leave persoon. Besef even dat Britten verplicht zijn om voor de BBC te betalen.
De ware aard komt naar boven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Eigenlijk passen ze heel goed bij de EU
Postcodeloterij effect. Die interviewen ook altijd de mensen zonder lotquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:32 schreef SpecialK het volgende:
Kijk nu al een klein halfuurtje BBC... tot nu toe 5 a 6 "stay" mensen aan het woord en 1 leave persoon. Besef even dat Britten verplicht zijn om voor de BBC te betalen.
Laat ze maar lekker publiekelijk huilen, die leave-mensen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:32 schreef SpecialK het volgende:
Hier in Korea is het zelfs 'breaking news'quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:41 schreef Braindead2000 het volgende:
De ongetwijfeld slechte verliezers op Fok zijn nog niet wakker. hoe zullen ze reageren?
twitter:Nigel_Farage twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 06:41:26We've got our country back. Thanks to all of you. #IndependenceDay reageer retweet
Een held, die man.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:
twitter:Nigel_Farage twitterde op vrijdag 24-06-2016 om 06:41:26We've got our country back. Thanks to all of you. #IndependenceDay reageer retweet
Ik heb de hele nacht BBC al opstaan. Op NOS nog steeds niks?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hier in Korea is het zelfs 'breaking news'De beurzen worden hier ook wel hard geraakt trouwens.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:44 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Geweldige dag! Historische gebeurtenis!!
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:41 schreef Braindead2000 het volgende:
De ongetwijfeld slechte verliezers op Fok zijn nog niet wakker. hoe zullen ze reageren?
Er was net een kort journaal. Om 07:00 uur begint een langere uitzending. Op Teletekst nog steeds geen blokletters, op NOS.nl nog steeds geen rode balk. Alleen de melding: "Vertrek-kamp op voorsprong"quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:43 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Ik heb de hele nacht BBC al opstaan. Op NOS nog steeds niks?
De mening van de slechte verliezers op FOK! is helemaal niet relevant. De realiteit is relevant, namelijk de wil van de Britse kiezer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:41 schreef Braindead2000 het volgende:
Braindead wil tranen zien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De mening van de slechte verliezers op FOK! is helemaal niet relevant. De realiteit is relevant, namelijk de wil van de Britse kiezer.
Ik help het je hopen, maar ik heb geen idee wat de gevolgen gaan zijn.quote:
Tja, waardeloos he, dat ze nog democratie in het VK hebben. Politici die naar hun bevolking luisteren. Gekker moet het niet worden.quote:
Ik ben benieuwd naar de realiteit of idd een groot gedeelte van de financiele sector de UK gaat verlaten, of dat dit niets meer dan wilde fantasieën waren van de eurofielen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:45 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De mening van de slechte verliezers op FOK! is helemaal niet relevant. De realiteit is relevant, namelijk de wil van de Britse kiezer.
Speciaal voor braindead,quote:
Ik heb niets tegen democratie; democratie biedt zoveel kansen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:49 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Tja, waardeloos he, dat ze nog democratie in het VK hebben. Politici die naar hun bevolking luisteren. Gekker moet het niet worden.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:44 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Er was net een kort journaal. Om 07:00 uur begint een langere uitzending. Op Teletekst nog steeds geen blokletters, op NOS.nl nog steeds geen rode balk. Alleen de melding: "Vertrek-kamp op voorsprong"
Ik ben dat stadium persoonlijk een beetje voorbij. Sommige mensen kan ik gewoon niet meer serieus nemen. Het zijn mensen die alleen maar vanuit idealisme (cq. aangeleerde standpunten) redeneren en die stelselmatig hun ogen sluiten voor de werkelijkheid.quote:
Het is niet de gewenste uitslag voor de staatspropaganda.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]Ligt het nou aan mij of is dit niet de belangrijkste politieke gebeurtenis van de afgelopen 30 jaar? En de NOS doet er niks mee.
Hel en verdoemenis, catastrofe, armoede, ellende, een Derde Wereldoorlog en nog veel meer. Volgens de EU-fanclub dan. De realiteit is een heel andere, namelijk dat Europese landen die geen EU-lid zijn het prima doen. En sommige van die landen hebben zelfs handelsverdragen met landen waarmee de EU nog helemaal geen verdrag heeft, vanwege de traagheid waarmee de EU handelt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:48 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik help het je hopen, maar ik heb geen idee wat de gevolgen gaan zijn.
Klopt een groot incentive voor meer landen de eu te verlaten.. Sommige politici en landen zullen de prijs van de Britten echter zo hoog mogelijk willen maken om zo een afschrikwekkend voorbeeld te stellen. In tegenstelling tot bij de Grieken zal het niet lukken..quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hel en verdoemenis, catastrofe, armoede, ellende, een Derde Wereldoorlog en nog veel meer. Volgens de EU-fanclub dan. De realiteit is een heel andere, namelijk dat Europese landen die geen EU-lid zijn het prima doen. En sommige van die landen hebben zelfs handelsverdragen met landen waarmee de EU nog helemaal geen verdrag heeft, vanwege de traagheid waarmee de EU handelt.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:51 schreef Braindead2000 het volgende:
Ligt het nou aan mij of is dit niet de belangrijkste politieke gebeurtenis van de afgelopen 30 jaar?
Ze zijn nu hard naar contacten aan het zoeken uit het anti- EU-kamp die ze wel eens eerder uitgenodigd hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:54 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Het is niet de gewenste uitslag voor de staatspropaganda.
Dat is het al voor een deelquote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:57 schreef Sylv3se het volgende:
Dat wordt straks een dikke chaos op de beurzen.
Nout Wellink kan wel meer roepen, de waarheid achterhaalt hem wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit is wel wat Nout Wellink gisteren stelde. Hij zij dat het vk de EU niet mag verlaten en er bij een ongewenste uitslag gewoon kan worden heronderhandeld, zodat het VK toch in de eu kan blijven..
Uiteindelijk is het een structuurdiscussie; de EU is uiteindelijk de vlag op een boel instituties die ook zonder EU wel zouden blijven bestaan. Bij een einde van de EU zouden vooral het Europees Parlement en de gecentraliseerde bureaucratie van de Europese Commissie eraan gaan. Dat tweede zou mogelijk een positief effect kunnen sorteren, maar ik zou de macht van decentrale bureaucratieën, zeker als deze nog minder aandacht dan voorheen krijgen, niet onderschatten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben dat stadium persoonlijk een beetje voorbij. Sommige mensen kan ik gewoon niet meer serieus nemen. Het zijn mensen die alleen maar vanuit idealisme (cq. aangeleerde standpunten) redeneren en die stelselmatig hun ogen sluiten voor de werkelijkheid.
De werkelijkheid is dat EU helemaal niet werkt. Niet in economisch opzicht en ook niet voor de bevolking. Alleen bedrijven topbestuurders varen er wel bij. Het democratisch gehalte van de EU is belabberd en de landen die geen EU-lid zijn, doen het zeker niet slechter dan de lidstaten.
En dan is er nog de migratiecrisis; de komst van grote groepen "vluchtelingen", overwegend jonge mannen, voor een groot deel uit niet-oorlogsgebied. De EU bewijst dagelijks opnieuw dat het dit probleem niet effectief weet op te lossen. Britten trappen gewoon op de rem nu het kan; ze willen hun land niet blijvend zien veranderen. Ze willen het tij keren nu het nog kan.
Dat was er ook wel eentje maar een VK die de EU verlaat is toch ook wel een bijzondere gebeurtenis, of je nou pro of anti-EU ben.quote:
Wat een verrassing!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ja hoor........ eindelijk een rode balk met "breaking news" bij de NOS.
Bij de BBC is de mening van Geert Wilders ondertussen ook breaking news. Wilders wil in Nederland ook een referendum.
?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
De pond daalt al flink, dat wordt shoppen daar.
Het is een bijzondere gebeurtenis, maar ook weer niet zo uitzonderlijk; het zou me verbazen als er materieel enorm veel gaat veranderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was er ook wel eentje maar een VK die de EU verlaat is toch ook wel een bijzondere gebeurtenis, of je nou pro of anti-EU ben.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:00 schreef Montagui het volgende:
Gaat nu onze bijdrage aan de EU omhoog, nu de Britse wegvalt?
Had tien euri op Leave gezet vanwege de interessante odds.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:22 schreef Maraca het volgende:
Waren er nog mensen die gebruik hadden gemaakt van de gunstige verhoudingen van de wedkantoren?
Als ze een nachtuitzending over de presidentsverkiezingen in de VS kunnen brengen dan zou ik ook wel verwachten dat ze hier wat meer aandacht aan zouden besteden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is een bijzondere gebeurtenis, maar ook weer niet zo uitzonderlijk; het zou me verbazen als er materieel enorm veel gaat veranderen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is niet het einde van de wereld.
Nee het begin.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is niet het einde van de wereld.
Ik ben benieuwd wat de Brexit betekent voor ons gewraakte associatieverdrag met Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wat een verrassing!![]()
Maar in Nederland zal het niet hetzelfde effect hebben als in de UK want.. Rutte
Die zijn boos nu.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:06 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet Schotland wel erbij blijven.
Dat was al geregeld voor het referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de Brexit betekent voor ons gewraakte associatieverdrag met Oekraïne.
Je leeft in een compleet andere wereld. Dit heeft weinig te maken met de arbeidersklasse. De ontevredenheid ligt op totaal andere vlakken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Alles ze de arbeidersklasse iets kleiner hadden gemaakt was dit niet gebeurd, eigen schuld dus.
Het is wat mij betreft geen structuurdiscussie. Mensen rekenen de EU gewoon keihard af op gebrek aan resultaat, gebrek aan democratie en gebrek aan grip op het eigen land. Europese samenwerking moet wezenlijk anders worden vormgegeven dan de huidige politieke unie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een structuurdiscussie; de EU is uiteindelijk de vlag op een boel instituties die ook zonder EU wel zouden blijven bestaan. Bij een einde van de EU zouden vooral het Europees Parlement en de gecentraliseerde bureaucratie van de Europese Commissie eraan gaan. Dat tweede zou mogelijk een positief effect kunnen sorteren, maar ik zou de macht van decentrale bureaucratieën, zeker als deze nog minder aandacht dan voorheen krijgen, niet onderschatten.
Ja ik weet dat jullie het heel graag over migratie willen hebben en nucleaire oorlogen richting het midden-oosten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je leeft in een compleet andere wereld. Dit heeft weinig te maken met de arbeidersklasse. De ontevredenheid ligt op totaal andere vlakken.
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft geen structuurdiscussie. Mensen rekenen de EU gewoon keihard af op gebrek aan resultaat, gebrek aan democratie en gebrek aan grip op het eigen land. Europese samenwerking moet wezenlijk anders worden vormgegeven dan de huidige politieke unie.
Voorlopig is de EU nog lang niet ten einde. Eerst maar eens kijken hoe het lidmaatschap van de VK wordt afgerond en wat de (gunstige) gevolgen daarvan zijn. En er staat ons ook nog een leuke zomer voor de boeg, met een boel nieuwe migranten die de oversteek maken; niet-vluchtelingen die doodleuk door fregatten uit zee worden gevist, in Italië aan wal worden gezet en vervolgens allerlei "rechten" hebben.
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Londen als stadstaat, Schotland en Noord-Ierland komen weer terug bij de EU.
Het gaat om het sentiment.quote:
Beetje whiskey en olie in Schotland. Dat is het enige stukje GB met een handelsoverschot. Verder hebben ze nog wat onrendabele staalfabrieken die nu wel hun staatssteun zullen krijgen.quote:
Juist, het "symbool" eu moet ten grave worden gedragen. Het idee van een supranationale staat... Er is niets mis met gewoon samenwerking tussen landen. Daar is geen europese commissie ,of europees parlement voor nodig,quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.
Die grote buurman voer al die tijd in EU al eigen koers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik weet niet of we op instabiliteit bij de grote buurman aan het wachten zijn.
Cameron gaat een Rutte doen en het zo lang mogelijk uitstellen, precies met dezelfde bullshit argumentatie als na het Oekraine referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nu hopen dat Cameron woord houdt en meteen artikel 50 start.. Op de bbc zei men dat dit zou moeten wachten tot na de Duitse verkiezingenomdat die anders beinvloed zouden kunnen worden?????
Het doet pijn. Ik zal je niet pesten. Hoewel we verschillen van mening, heb ik nog enig respect voor mijn 'tegenstanders'. Fijne dag, kerel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja ik weet dat jullie het heel graag over migratie willen hebben en nucleaire oorlogen richting het midden-oosten.
Feit is dat je een enorme scheiding ziet tussen hoger en lageropgeleiden.
Interne problemen daar hebben ook invloed op ons.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die grote buurman voer al die tijd in EU al eigen koers.
Ze krijgen wel wat last intern in het koninkrijk.
Flink wat zelfhaat bij de juichende onrendabelen hier inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat betekent wel dat je weer helemaal teruggaat naar de achterkamertjes; dat parlement is inderdaad een circus, maar was wel een poging om tenminste een beetje democratie te brengen in hoe landen onderling afspraken maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist, het "symbool" eu moet ten grave worden gedragen. Het idee van een supranationale staat... Er is niets mis met gewoon samenwerking tussen landen. Daar is geen europese commissie ,of europees parlement voor nodig,
Een groot gedeelte daar denkt er anders over en willen met deze uitslag graag bij Ierland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.
Dacht het niet.
Fijne dag. Ik denk dat het op mij persoonlijk niet veel invloed zal hebben overigens. Op jou ook niet, voorlopig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het doet pijn. Ik zal je niet pesten. Hoewel we verschillen van mening, heb ik nog enig respect voor mijn 'tegenstanders'. Fijne dag, kerel.
dat lijkt mij dus ookquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.
Hereniging lijkt me inderdaad geen reële optie; dat is een garantie op instabiliteit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.
Dacht het niet.
Kan je dat ook uitleggen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.
Jaja, asielzoekers, we weten het.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.
Die instabiliteit zoekt men nu toch al actief opquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Hereniging lijkt me inderdaad geen reële optie; dat is een garantie op instabiliteit.
Wat leven jullie in een prachtige sprookjeswereld.quote:
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja, asielzoekers, we weten het.
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.
Is goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een groot gedeelte daar denkt er anders over en willen met deze uitslag graag bij Ierland.
Het is weer net als bij het Oekraïnereferendum. Boos en teleurgesteld over hoe het nu gaat maar geen flauw benul over hoe het nu concreet beter moet gaanquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat betekent wel dat je weer helemaal teruggaat naar de achterkamertjes; dat parlement is inderdaad een circus, maar was wel een poging om tenminste een beetje democratie te brengen in hoe landen onderling afspraken maken.
Haha je bent nu echt openlijk PVV'er gewordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.
Mensen denken dat dat zomaar kan. Alsof Elizabeth dat laat gebeuren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegen
Ja, ook humor... terwijl het VK het na een afscheiding moet hebben van de Schotse inkomsten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Schotten beginnen al te morren, die willen uit de UK. RIP UK
Londen en Ierland zijn ook niet blij, die willen ook wel naar de EU toe, mag de VK all dorpjes houdenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Schotten beginnen al te morren, die willen uit de UK. RIP UK
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.
Een EU lidmaatschap is als een contract wat je 30 jaar geleden hebt getekend voor gas en elektra en waar steeds vaker zonder overleg jou ineens allemaal andere diensten worden opgedrongen. En nog vervelender lijkt de nieuwe taal in de jou ter kennisgeving gestuurde contracten er op aan te sturen dat je het contract in de toekomst niet meer op mag zeggen en dat andere klanten dag en nacht jouw huis binnen mogen sluipen.
Oplossing: Geen centrale structuur maar individuele van elkaar onafhankelijke verdragen. Als het electoraat dan moeite heeft met een bepaald verdrag dan richten we met zijn allen onze haat op het verdrag, niet het hele kaartenhuis.
Ik denk het ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mensen denken dat dat zomaar kan. Alsof Elizabeth dat laat gebeuren.
Isolationisme, nationalisme en protectionisme gaan echt de oplossing niet brengen hoor...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.
Een EU lidmaatschap is als een contract wat je 30 jaar geleden hebt getekend voor gas en elektra en waar steeds vaker zonder overleg jou ineens allemaal andere diensten worden opgedrongen. En nog vervelender lijkt de nieuwe taal in de jou ter kennisgeving gestuurde contracten er op aan te sturen dat je het contract in de toekomst niet meer op mag zeggen en dat andere klanten dag en nacht jouw huis binnen mogen sluipen.
Oplossing: Geen centrale structuur maar individuele van elkaar onafhankelijke verdragen. Als het electoraat dan moeite heeft met een bepaald verdrag dan richten we met zijn allen onze haat op het verdrag, niet het hele kaartenhuis.
Ze hebben gelijk beter voetbalelftal dan en Will Grigg op de bank.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegen
Het is een vrij naïeve benadering inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme gaan echt de oplossing niet brengen hoor...
Jammer dat mensen toch weer in die primitieve reflex vervallen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
En als de Fransen en Duitsers de Britten nu willen gaan pesten, tja, dat is zeer slecht voor het continent.
Dat is het mooie van een individueel verdrag. Als je er geen nut in ziet dan zeg je het op. Dat houdt iedereen eerlijk. Voorkomt ook een hoop gechanteer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.
Ik denk dat het de VS worst zal wezen, wat kan hun de EU boeien? Helemaal niks.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:27 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staan nu de verhoudingen tussen de VS en VK, dat kan ook nog wel een puntje worden. Ik denk dat de VS allerminst blij is met deze uitslag.
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een individueel verdrag. Als je er geen nut in ziet dan zeg je het op. Dat houdt iedereen eerlijk. Voorkomt ook een hoop gechanteer.
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik denk dat het de VS worst zal wezen, wat kan hun de EU boeien? Helemaal niks.
Je geeft in je vorige post nog aan dat je haat als basis voor beleid wilt...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.
In een moderne globale wereld willen we MODULAIRE verdragen, niet monolithische verdragen.
Ach ja, dat is uiteindelijk ook vooral retoriek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.
De VS heeft er een grote vriend bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:27 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staan nu de verhoudingen tussen de VS en VK, dat kan ook nog wel een puntje worden. Ik denk dat de VS allerminst blij is met deze uitslag.
Juist!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.
In een moderne globale wereld willen we MODULAIRE verdragen, niet monolithische verdragen.
En er zijn ook zat verdragen die niet samenhangen. In de EU is ALLES per definitie een package deal. Mensen merken dat en zien gewoon geen toekomst in zo'n monoliet. En terecht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.
Freeriden als oplossing voor allesquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.
Reken maar dat Amerika niet blij is, zij eisen van Europa een sterk machtsblok tegenover Rusland. Waarbij de wens van Amerika altijd is geweest dat Europa hetzelfde wordt als de VS. Dus een soort Verenigde Staten van Europa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, dat is uiteindelijk ook vooral retoriek.
Vrijwel elk verdrag heeft bepaalde enthousiastelingen en landen die er voor wat minder plezier inzitten. Zodra een land een verdrag opzegt dat een ander land erg ten gunste kwam, zal dat andere land terugslaan. Uiteindelijk zit je dan weer in precies dezelfde situatie, maar enkel met minder transparantie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En er zijn ook zat verdragen die niet samenhangen. In de EU is ALLES per definitie een package deal. Mensen merken dat en zien gewoon geen toekomst in zo'n monoliet. En terecht.
Die gaan zich bij Spanje voegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef J.B. het volgende:
In Gibraltar heeft overigens 95,9% voor Remain gestemd, ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.
Nee. Ik geef aan dat als mensen specifiek een hekel hebben aan een bepaald verdrag dat het electoraat dan haar pijlen kan richten op een bepaald verdrag. In plaats van alles. Je kan niet door nog even een extra laag ondoorgrondelijkheid te leggen bovenop je land er voor zorgen dat je dan maar de wil van die kiezer side-stept.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je geeft in je vorige post nog aan dat je haat als basis voor beleid wilt...
Spanje zou natuurlijk weer onrust kunnen schoppen; het VK is voorlopig niet echt in staat om veel daaraan te doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef J.B. het volgende:
In Gibraltar heeft overigens 95,9% voor Remain gestemd, ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.quote:
Lastige keuze wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan zich bij Spanje voegen.
Cherrypicking en freeriding als basis voor samenwerking. Denk je echt dat dat beter werkt? Dan doet men helemaal niets anders meer dan in Brusselse achterkamertjes onderhandelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Ik geef aan dat als mensen specifiek een hekel hebben aan een bepaald verdrag dat het electoraat dan haar pijlen kan richten op een bepaald verdrag. In plaats van alles. Je kan niet door nog even een extra laag ondoorgrondelijkheid te leggen bovenop je land er voor zorgen dat je dan maar de wil van die kiezer side-stept.
misschien helpt dit een beetjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.
Zelfs Noord- en Zuid-Korea hebben verdragen die ze ondanks alles nooit hebben opgezegd. En dat zijn 2 landen die een teringpleurishekel aan elkaar hebben en eigenlijk bij elke gelegenheid elkaar het leven zuur proberen te maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Vrijwel elk verdrag heeft bepaalde enthousiastelingen en landen die er voor wat minder plezier inzitten. Zodra een land een verdrag opzegt dat een ander land erg ten gunste kwam, zal dat andere land terugslaan. Uiteindelijk zit je dan weer in precies dezelfde situatie, maar enkel met minder transparantie.
Dat denk ik ook. Ik vind sowieso een momentopname een dubieuze manier om zo iets groots te beslissen. Daar zouden verkiezingen overheen moeten gaan net als bij een grondwetswijziging.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.
Dat nooit natuurlijk. Maar wellicht wel een meer onafhankelijke positie ten opzichte van GB innemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan zich bij Spanje voegen.
Ze staan niet echt sterk daar met hun gebiedje.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat nooit natuurlijk. Maar wellicht wel een meer onafhankelijke positie ten opzichte van GB innemen.
0,0? Ook 0,0 positieve gevolgen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel een mooi experiment, kunnen we rustig zien wat de gevolgen zijn, zonder er zelf direct bij betrokken te zijn. (ik denk namelijk dat de gevolgen 0,0 zijn).
Wat een curieuze vergelijking; we hebben het daar tenslotte over twee in plaats van 28 landen, en over een vrijwel onbestaande handelsrelatie. Europese landen hebben diplomatieke betrekkingen, daarmee zijn ze al vele malen verder dan de Korea's.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs Noord- en Zuid-Korea hebben verdragen die ze ondanks alles nooit hebben opgezegd. En dat zijn 2 landen die een teringpleurishekel aan elkaar hebben en eigenlijk bij elke gelegenheid elkaar het leven zuur proberen te maken.
Obama is over paar maanden wegquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
misschien helpt dit een beetje
http://www.ad.nl/buitenla(...)-in-de-rij~ac1dd77b/
Nee een pistool op tafel is beter, toch? Liever dat mensen gewoon weglopen voor ongunstige deals en aanschuiven voor interessante deals dan dat elke deal die een eurocraat kan optekenen maar even automatisch door iedereens strot wordt geduwd want.. oh wee als je klaagt dan krijg je straf.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Cherrypicking en freeriding als basis voor samenwerking.
Onzin. Wat heeft Brussel te maken met een wereld waarin landen onderling deals maken?quote:Denk je echt dat dat beter werkt? Dan doet men helemaal niets anders meer dan in Brusselse achterkamertjes onderhandelen.
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.
Dit gaat niet alleen over Obama, Clinton of Trump hekelt dit net zoveel. En misschien wel meer.quote:
Ze hebben met hun onderbuik gestemd, aangevoerd door Murdoch.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.
En 3x raden wat UK gaat doen met die relatie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.
Ok. Je hebt me overtuigd. We hebben de EU nodig. Zonder de EU kunnen landen niet samenwerken of is het inferieur. We moeten per se een schijnoverheid opzetten die verregaande rechten krijgen om zich te bemoeien met de interne politiek van een land... anders kunnen we het natuurlijk nooit eens worden over milieu of import/export belasting.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een curieuze vergelijking; we hebben het daar tenslotte over twee in plaats van 28 landen, en over een vrijwel onbestaande handelsrelatie. Europese landen hebben diplomatieke betrekkingen, daarmee zijn ze al vele malen verder dan de Korea's.
Ik wist het wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Je hebt me overtuigd. We hebben de EU nodig. Zonder de EU kunnen landen niet samenwerken of is het inferieur. We moeten per se een schijnoverheid opzetten die verregaande rechten krijgen om zich te bemoeien met de interne politiek van een land... anders kunnen we het natuurlijk nooit eens worden over milieu of import/export belasting.
Hum, dus leave is per definitie een onderbuikstem en remain is de juiste keuze? Okee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze hebben met hun onderbuik gestemd, aangevoerd door Murdoch.
Maar goed ze kiezen er zelf voor, geen medelijden mee dus.
Wilders en verstandig dat gaat niet samen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien toch verstandig om af te wachten wat een Brexit met de VK doet.
Ik denk zo'nen beetjens zoals Noorwegen, Zwitserland, Singapore, IJsland, Japan, Hong Kong, etc.. etc... Gewoon... day by day... je staat op... doet je ding de hele dag lang... neukt je vriendin/vrouw eet je droogje, drinkt je natje.. en dan weer naar bed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Nou doei dan maar
Benieuwd hoe ze het op zochzelf gaan rooie.
Nee, want die zitten in de EER en Schengenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het VK wordt nu een soort Noorwegen plotseling.
Britse bejaarden koloniseren de grote kustregio daar al decennia.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze staan niet echt sterk daar met hun gebiedje.
Noorwegen implementeert EU richtlijnen 1 op 1, dat is onacceptabel voor de Britten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk zo'nen beetjens zoals Noorwegen, Zwitserland, Singapore, IJsland, Japan, Hong Kong, etc.. etc... Gewoon... day by day... je staat op... doet je ding de hele dag lang... neukt je vriendin/vrouw eet je droogje, drinkt je natje.. en dan weer naar bed.
Je gelooft dus werkelijk in vergaande verdragen op die basis. Sorry maar dat is bijzonder naïef. Dan krijgt je regeren op basis van haat toch eerder de overhand...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee een pistool op tafel is beter, toch? Liever dat mensen gewoon weglopen voor ongunstige deals en aanschuiven voor interessante deals dan dat elke deal die een eurocraat kan optekenen maar even automatisch door iedereens strot wordt geduwd want.. oh wee als je klaagt dan krijg je straf.
Oh, je wilt dus ook de hele Europese Interne Markt opgeven?of als je puur op de locatie doelt, men kan inderdaad ook in Parijs of Berlijn babbelen.quote:Onzin. Wat heeft Brussel te maken met een wereld waarin landen onderling deals maken?
Dat wou hij hiervoor niet?quote:
Ik moest vooral lachen om het woord "meteen" hoe dom kun je zijn hahaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat wou hij hiervoor niet?
Maar inderdaad wel-waardig, want in Nederland nemen we dit soort zaken niet echt serieus.
Op zich is dat wel iets wat de neoliberale Tories prima zouden kunnen doen. Alsnog alle richtlijnen 1 op 1 overnemenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Noorwegen implementeert EU richtlijnen 1 op 1, dat is onacceptabel voor de Britten.
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik moest vooral lachen om het woord "meteen" hoe dom kun je zijn haha
Het is nog even wachten tot het officieel is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar inderdaad wel-waardig, want in Nederland nemen we dit soort zaken niet echt serieus.
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendumquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?
Vermoedelijk wel zo'n beetje. Dat was immers ook bij de discussie na het referendum hier. Toen moest het kabinet ook per direct met een intrekkingswet komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?
Dat geeft dus aan hoe dom Wilders isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendum
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendum
Lijkt mij eerder dat Gibraltar onafhankelijk wordt. Als Schotland en Noord-Ierland zich afscheiden gooit dat wel vuur in de pan bij de Catalanen en de Basken. Ook België zou dan over 20 jaar niet meer bestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Spanje zou natuurlijk weer onrust kunnen schoppen; het VK is voorlopig niet echt in staat om veel daaraan te doen.
Nou volgens mij was deze referendum wel bindend, als je deze vergelijkt met het Oekraïne Referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).
Ah, jij bent het niet met hem eens, ja dat is Wilders inderdaad best dom om net als de Britten een referendum te willen.quote:
de opkomst bij dit referendum in UK is wel vergelijkbaar of zelfs hoger dan zelfs opkomst bij 2e kamerverkiezingen. als hier een referendum gehouden wordt halen we de kiesdrempel nauwelijks.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).
Gelukkig gaan de conservatieven dit referendum niet overnemen, dus er is niks aan het handjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.
63.3% bij het referendum over de Europese grondwet...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
de opkomst bij dit referendum in UK is wel vergelijkbaar of zelfs hoger dan zelfs opkomst bij 2e kamerverkiezingen. als hier een referendum gehouden wordt halen we de kiesdrempel nauwelijks.
Maar er komen geen asielzoekers meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Van Reddit geplukt.
Economist here. This is what a recent poll of economists on this issue looks like, we have a pretty good idea of some of the things that come next and they are not good.
There are four major areas of concern;
London is the financial center of the EU because the UK is both in the EU and is relatively friendly to financial services. Absent the UK having a regulatory treaty with the EU (which they can't without being part of the EU) financial services will be forced to move to the mainland. Even prior the vote there was work underway on this, the first movements will begin to occur in a couple of weeks. Several other sectors are similarly at risk.
When the UK leaves it has no trade treaties with any other country in the world. This means all British goods will incur new or higher tariffs in all trading partner countries, British goods become more expensive when compared to comparable goods produced elsewhere. There is not a magic button here, it typically takes decades to either create new treaties or join an existing one.
If the UK decides it wants access to the single market it also needs to adopt single market rules, effectively accepting all EU regulation but without having any voice in that regulation. That's assuming France & Germany don't just block UK access to the single market out of spite.
The UK no longer has visa free access to EU states and the same is true of the EU to the UK. There are enormous numbers of British ex-pats who live on the continent and enormous numbers of non-UK EU citizens who live in the UK. Even if the UK & EU manage to push through a very hasty set of reforms allowing those who have lived there for n years to remain we are still talking about pretty significant labor displacement & disruption.
When every major central bank in the world have brought in extra staff and have prepared their emergency liquidity facilities you are going to have a bad day. I expect the pound to hit dollar equality tomorrow, its going to be the ERM disaster on steroids.
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij was deze referendum wel bindend, als je deze vergelijkt met het Oekraïne Referendum.
Wel of niet eens laat ik even voor het gemak in het midden, maar de uitspraak van Wilders dat hij meteen een Referendum wil hebben is inderdaad uitermate dom, omdat het stomweg niet kan en dat zou hij ook moeten weten. Dan had hij moeten zeggen dat de wet aangepast moet worden om een Referendum te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ah, jij bent het niet met hem eens, ja dat is Wilders inderdaad best dom om net als de Britten een referendum te willen.
Oh, joh, hebben ze ook de reden aangegeven bij het stemmen? Waar kan ik dat terugvinden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat een trieste dag voor Europa en zelfs de wereld.
Engeland + Wales stappen uit de EU met als belangrijkste reden dat ze geen immigranten willen.
Geen Poolse aspergestekers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar er komen geen asielzoekers meer.
Jij vat het woordje "meteen" lettelijk op en concludeert op basis daarvan dat Wilders degene is die dom isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wel of niet eens laat ik even voor het gemak in het midden, maar de uitspraak van Wilders dat hij meteen een Referendum wil hebben is inderdaad uitermate dom, omdat het stomweg niet kan en dat zou hij ook moeten weten. Dan had hij moeten zeggen dat de wet aangepast moet worden om een Referendum te houden.
Nee dat denk ik, temeer daar daar vol compagne op is gevoerd - wat ook al triest is. Wat zijn volgens jou de belangrijkste redenen? Wat heeft de EU Engeland en Wales allemaal aangedaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Oh, joh, hebben ze ook de reden aangegeven bij het stemmen? Waar kan ik dat terugvinden?
De realiteit lijkt ver weg te staan. Hier zie je ook dat de mensen die bang zijn voor asielzoekers het hardste juichen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Geen Poolse aspergestekers.
Voor de omgang met vluchtelingen maakt een brexit geen verschil.
Politici hebben dat sentiment zelf gecreëerd en in stand gehouden, de Conservatieven voorop.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.
BrexitEU
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee dat denk ik, temeer daar daar vol compagne op is gevoerd - wat ook al triest is. Wat zijn volgens jou de belangrijkste redenen? Wat heeft de EU Engeland en Wales allemaal aangedaan?
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.
Als de VK wel luistert naar zijn volk en zijn wensen uitvoert wat het democratisch uitslag meldt dan is het in mijn ogen gewoon bindend naar Europa toe. Anders hoeft de Engelse regering of de EU niet benauwd te zijn over de uitslag als het niet bindend is. Gooi het in de prullenmand zoals Nederland het doet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.
BrexitEU
Er zijn zat redenen, waarbij onvrede over de huidige situatie mij op 1 lijkt te staan. Het klinkt mij alleen iets te kort door de bocht om het (vooral) op vluchtelingen te gooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenken
Beter nadenkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenken
Allemaal van die handelaren die denken dat we morgen lekker aan het Mad-Maxen zijn en die denken dat ze met een American Gold Eagle nog even wat pussy kunnen kopen voordat ze gelynched worden door rovende bendes verwarde Europeanen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]
De goudprijs gaat ook lekker
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweestquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Politici hebben dat sentiment zelf gecreëerd en in stand gehouden, de Conservatieven voorop.
Hij heeft het toch niet over vluchtelingen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.
Ook zij hebben fouten gemaakt, maar als je maar lang genoeg blijft volhouden dat bananen niet krom mogen zijn van de grote boze EU zijn er vanzelf mensen die erin gaan geloven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweest
Dat sowieso... slechte/gemaakte argumenten zijn wat dat betreft schadelijker dan gewoon je bek houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweest
zucht...nee niet vandaag, waar zie je me voor aan. Ik zie meteen als "over maximaal twee jaar of iets eerder dat is Wilders zijn wens en dat is wat niet kan. Behalve een referendum zoals het Oekraïne referendum, maar hoe serieus moet je die nu nog nemen als de opkomst niet hoger is dan 33%. En nu zegt het journaal het ook, het kan wettelijk nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij vat het woordje "meteen" lettelijk op en concludeert op basis daarvan dat Wilders degene is die dom isDacht je nu werkelijk dat Wilders bedoelt dat we vandaag nog stembiljetten moeten printen en verspreiden en stemlokalen moeten openen zodat we vanavond een uitslag voor de Nexit hebben?
![]()
WE GAAN DEAUUDDD!!!!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewoon de zeeën leegvissen. Fuck de EU ieder voor zich Fuck yeah!
Kom eens met specifieke grote problemen, ik ben oprecht benieuwdquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beter nadenken
[..]
Allemaal van die handelaren die denken dat we morgen lekker aan het Mad-Maxen zijn en die denken dat ze met een American Gold Eagle nog even wat pussy kunnen kopen voordat ze gelynched worden door rovende bendes verwarde Europeanen.
Beurzen gaan wel goed nu.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
WE GAAN DEAUUDDD!!!!
Dank je voor de illustratie van slechte linkse argumenten die meer schade toe doen aan het debat.
Lekker knabbelen aan soevereiniteit van lidstaten en dan geen terugslag verwachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat sowieso... slechte/gemaakte argumenten zijn wat dat betreft schadelijker dan gewoon je bek houden.
Zoals voorspeld door leave en stay.quote:
Je hebt gelijk, immigranten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft het toch niet over vluchtelingen?
Het gaat om legale migratie uit landen zoals Polen. In de campagne werd gezegd dat Engeland te vol wordt en dat de huizenprijzen de pan uit rijzen door de komst van Poolse loodgieters en aspergestekers. En dat daarom "we must take back control of our borders".
En er was ook nog iets met vissers die boos waren dat de EU de Engelsen benadeelt en de Fransen voortrekt bij de visquota of zoiets.
Vertegenwoordigers van lidstaten (ministers) dragen die soevereiniteit zelf over. En vervolgens huilie huilie doen tegenover het thuisfront.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker knabbelen aan soevereiniteit van lidstaten en dan geen terugslag verwachten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |