Op zich is dat wel iets wat de neoliberale Tories prima zouden kunnen doen. Alsnog alle richtlijnen 1 op 1 overnemenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:52 schreef tofastTG het volgende:
[..]
Noorwegen implementeert EU richtlijnen 1 op 1, dat is onacceptabel voor de Britten.
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:54 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Ik moest vooral lachen om het woord "meteen" hoe dom kun je zijn haha
Het is nog even wachten tot het officieel is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:53 schreef MrBadGuy het volgende:
Maar inderdaad wel-waardig, want in Nederland nemen we dit soort zaken niet echt serieus.
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendumquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?
Vermoedelijk wel zo'n beetje. Dat was immers ook bij de discussie na het referendum hier. Toen moest het kabinet ook per direct met een intrekkingswet komen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:55 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij denkt dat hij met "meteen" vandaag nog bedoelt?
Dat geeft dus aan hoe dom Wilders isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendum
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:56 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nee ik denk dat dit helemaal niet kan, wij kennen geen bindend referendum
Lijkt mij eerder dat Gibraltar onafhankelijk wordt. Als Schotland en Noord-Ierland zich afscheiden gooit dat wel vuur in de pan bij de Catalanen en de Basken. Ook België zou dan over 20 jaar niet meer bestaan.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:36 schreef Reya het volgende:
[..]
Spanje zou natuurlijk weer onrust kunnen schoppen; het VK is voorlopig niet echt in staat om veel daaraan te doen.
Nou volgens mij was deze referendum wel bindend, als je deze vergelijkt met het Oekraïne Referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).
Ah, jij bent het niet met hem eens, ja dat is Wilders inderdaad best dom om net als de Britten een referendum te willen.quote:
de opkomst bij dit referendum in UK is wel vergelijkbaar of zelfs hoger dan zelfs opkomst bij 2e kamerverkiezingen. als hier een referendum gehouden wordt halen we de kiesdrempel nauwelijks.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:57 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dit was/is ook geen bindind referendum. Verschil is alleen dat ze in GB referenda wel serieus nemen, Nederland neemt het alleen serieus als de uitslag hun bevalt (en dat is de laatste 200 jaar landelijk niet voorgekomen).
Gelukkig gaan de conservatieven dit referendum niet overnemen, dus er is niks aan het handjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.
63.3% bij het referendum over de Europese grondwet...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:01 schreef computergirl het volgende:
[..]
de opkomst bij dit referendum in UK is wel vergelijkbaar of zelfs hoger dan zelfs opkomst bij 2e kamerverkiezingen. als hier een referendum gehouden wordt halen we de kiesdrempel nauwelijks.
Maar er komen geen asielzoekers meer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:58 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Van Reddit geplukt.
Economist here. This is what a recent poll of economists on this issue looks like, we have a pretty good idea of some of the things that come next and they are not good.
There are four major areas of concern;
London is the financial center of the EU because the UK is both in the EU and is relatively friendly to financial services. Absent the UK having a regulatory treaty with the EU (which they can't without being part of the EU) financial services will be forced to move to the mainland. Even prior the vote there was work underway on this, the first movements will begin to occur in a couple of weeks. Several other sectors are similarly at risk.
When the UK leaves it has no trade treaties with any other country in the world. This means all British goods will incur new or higher tariffs in all trading partner countries, British goods become more expensive when compared to comparable goods produced elsewhere. There is not a magic button here, it typically takes decades to either create new treaties or join an existing one.
If the UK decides it wants access to the single market it also needs to adopt single market rules, effectively accepting all EU regulation but without having any voice in that regulation. That's assuming France & Germany don't just block UK access to the single market out of spite.
The UK no longer has visa free access to EU states and the same is true of the EU to the UK. There are enormous numbers of British ex-pats who live on the continent and enormous numbers of non-UK EU citizens who live in the UK. Even if the UK & EU manage to push through a very hasty set of reforms allowing those who have lived there for n years to remain we are still talking about pretty significant labor displacement & disruption.
When every major central bank in the world have brought in extra staff and have prepared their emergency liquidity facilities you are going to have a bad day. I expect the pound to hit dollar equality tomorrow, its going to be the ERM disaster on steroids.
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij was deze referendum wel bindend, als je deze vergelijkt met het Oekraïne Referendum.
Wel of niet eens laat ik even voor het gemak in het midden, maar de uitspraak van Wilders dat hij meteen een Referendum wil hebben is inderdaad uitermate dom, omdat het stomweg niet kan en dat zou hij ook moeten weten. Dan had hij moeten zeggen dat de wet aangepast moet worden om een Referendum te houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:59 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ah, jij bent het niet met hem eens, ja dat is Wilders inderdaad best dom om net als de Britten een referendum te willen.
Oh, joh, hebben ze ook de reden aangegeven bij het stemmen? Waar kan ik dat terugvinden?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Wat een trieste dag voor Europa en zelfs de wereld.
Engeland + Wales stappen uit de EU met als belangrijkste reden dat ze geen immigranten willen.
Geen Poolse aspergestekers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:02 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Maar er komen geen asielzoekers meer.
Jij vat het woordje "meteen" lettelijk op en concludeert op basis daarvan dat Wilders degene is die dom isquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Wel of niet eens laat ik even voor het gemak in het midden, maar de uitspraak van Wilders dat hij meteen een Referendum wil hebben is inderdaad uitermate dom, omdat het stomweg niet kan en dat zou hij ook moeten weten. Dan had hij moeten zeggen dat de wet aangepast moet worden om een Referendum te houden.
Nee dat denk ik, temeer daar daar vol compagne op is gevoerd - wat ook al triest is. Wat zijn volgens jou de belangrijkste redenen? Wat heeft de EU Engeland en Wales allemaal aangedaan?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Oh, joh, hebben ze ook de reden aangegeven bij het stemmen? Waar kan ik dat terugvinden?
De realiteit lijkt ver weg te staan. Hier zie je ook dat de mensen die bang zijn voor asielzoekers het hardste juichen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:05 schreef Igen het volgende:
[..]
Geen Poolse aspergestekers.
Voor de omgang met vluchtelingen maakt een brexit geen verschil.
Politici hebben dat sentiment zelf gecreëerd en in stand gehouden, de Conservatieven voorop.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.
BrexitEU
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Nee dat denk ik, temeer daar daar vol compagne op is gevoerd - wat ook al triest is. Wat zijn volgens jou de belangrijkste redenen? Wat heeft de EU Engeland en Wales allemaal aangedaan?
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.
Als de VK wel luistert naar zijn volk en zijn wensen uitvoert wat het democratisch uitslag meldt dan is het in mijn ogen gewoon bindend naar Europa toe. Anders hoeft de Engelse regering of de EU niet benauwd te zijn over de uitslag als het niet bindend is. Gooi het in de prullenmand zoals Nederland het doet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Nee, dit referendum was/is niet bindend, alleen in GB luisteren ze wel naar het volk. Maar blijf lekker vol houden dat Wilders degene is die dom is.
BrexitEU
Er zijn zat redenen, waarbij onvrede over de huidige situatie mij op 1 lijkt te staan. Het klinkt mij alleen iets te kort door de bocht om het (vooral) op vluchtelingen te gooien.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenken
Beter nadenkenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Omdat ik goed nadacht en net als jij geen andere reden kon bedenken
Allemaal van die handelaren die denken dat we morgen lekker aan het Mad-Maxen zijn en die denken dat ze met een American Gold Eagle nog even wat pussy kunnen kopen voordat ze gelynched worden door rovende bendes verwarde Europeanen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:10 schreef Sylv3se het volgende:
[ afbeelding ]
De goudprijs gaat ook lekker
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweestquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Politici hebben dat sentiment zelf gecreëerd en in stand gehouden, de Conservatieven voorop.
Hij heeft het toch niet over vluchtelingen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:08 schreef Jopie78 het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk waar geen idee. Jij zei het zo stellig, dat ik me afvroeg hoe je aan die wijsheid kwam dat het allemaal door de vluchtelingen komt.
Ook zij hebben fouten gemaakt, maar als je maar lang genoeg blijft volhouden dat bananen niet krom mogen zijn van de grote boze EU zijn er vanzelf mensen die erin gaan geloven.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweest
Dat sowieso... slechte/gemaakte argumenten zijn wat dat betreft schadelijker dan gewoon je bek houden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:13 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de Eurofielen niet te vergeten, zonder hun was dit feestje niet mogelijk geweest
zucht...nee niet vandaag, waar zie je me voor aan. Ik zie meteen als "over maximaal twee jaar of iets eerder dat is Wilders zijn wens en dat is wat niet kan. Behalve een referendum zoals het Oekraïne referendum, maar hoe serieus moet je die nu nog nemen als de opkomst niet hoger is dan 33%. En nu zegt het journaal het ook, het kan wettelijk nietquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:06 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Jij vat het woordje "meteen" lettelijk op en concludeert op basis daarvan dat Wilders degene is die dom isDacht je nu werkelijk dat Wilders bedoelt dat we vandaag nog stembiljetten moeten printen en verspreiden en stemlokalen moeten openen zodat we vanavond een uitslag voor de Nexit hebben?
![]()
WE GAAN DEAUUDDD!!!!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:16 schreef Kosmoproleet het volgende:
Gewoon de zeeën leegvissen. Fuck de EU ieder voor zich Fuck yeah!
Kom eens met specifieke grote problemen, ik ben oprecht benieuwdquote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:12 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Beter nadenken
[..]
Allemaal van die handelaren die denken dat we morgen lekker aan het Mad-Maxen zijn en die denken dat ze met een American Gold Eagle nog even wat pussy kunnen kopen voordat ze gelynched worden door rovende bendes verwarde Europeanen.
Beurzen gaan wel goed nu.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:17 schreef SpecialK het volgende:
[..]
WE GAAN DEAUUDDD!!!!
Dank je voor de illustratie van slechte linkse argumenten die meer schade toe doen aan het debat.
Lekker knabbelen aan soevereiniteit van lidstaten en dan geen terugslag verwachten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:14 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat sowieso... slechte/gemaakte argumenten zijn wat dat betreft schadelijker dan gewoon je bek houden.
Zoals voorspeld door leave en stay.quote:
Je hebt gelijk, immigranten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 08:14 schreef Igen het volgende:
[..]
Hij heeft het toch niet over vluchtelingen?
Het gaat om legale migratie uit landen zoals Polen. In de campagne werd gezegd dat Engeland te vol wordt en dat de huizenprijzen de pan uit rijzen door de komst van Poolse loodgieters en aspergestekers. En dat daarom "we must take back control of our borders".
En er was ook nog iets met vissers die boos waren dat de EU de Engelsen benadeelt en de Fransen voortrekt bij de visquota of zoiets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |