De VS heeft er een grote vriend bij.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:27 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staan nu de verhoudingen tussen de VS en VK, dat kan ook nog wel een puntje worden. Ik denk dat de VS allerminst blij is met deze uitslag.
Juist!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.
In een moderne globale wereld willen we MODULAIRE verdragen, niet monolithische verdragen.
En er zijn ook zat verdragen die niet samenhangen. In de EU is ALLES per definitie een package deal. Mensen merken dat en zien gewoon geen toekomst in zo'n monoliet. En terecht.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.
Freeriden als oplossing voor allesquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.
Reken maar dat Amerika niet blij is, zij eisen van Europa een sterk machtsblok tegenover Rusland. Waarbij de wens van Amerika altijd is geweest dat Europa hetzelfde wordt als de VS. Dus een soort Verenigde Staten van Europa.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Ach ja, dat is uiteindelijk ook vooral retoriek.
Vrijwel elk verdrag heeft bepaalde enthousiastelingen en landen die er voor wat minder plezier inzitten. Zodra een land een verdrag opzegt dat een ander land erg ten gunste kwam, zal dat andere land terugslaan. Uiteindelijk zit je dan weer in precies dezelfde situatie, maar enkel met minder transparantie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:33 schreef SpecialK het volgende:
[..]
En er zijn ook zat verdragen die niet samenhangen. In de EU is ALLES per definitie een package deal. Mensen merken dat en zien gewoon geen toekomst in zo'n monoliet. En terecht.
Die gaan zich bij Spanje voegen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef J.B. het volgende:
In Gibraltar heeft overigens 95,9% voor Remain gestemd, ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.
Nee. Ik geef aan dat als mensen specifiek een hekel hebben aan een bepaald verdrag dat het electoraat dan haar pijlen kan richten op een bepaald verdrag. In plaats van alles. Je kan niet door nog even een extra laag ondoorgrondelijkheid te leggen bovenop je land er voor zorgen dat je dan maar de wil van die kiezer side-stept.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:32 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je geeft in je vorige post nog aan dat je haat als basis voor beleid wilt...
Spanje zou natuurlijk weer onrust kunnen schoppen; het VK is voorlopig niet echt in staat om veel daaraan te doen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef J.B. het volgende:
In Gibraltar heeft overigens 95,9% voor Remain gestemd, ben benieuwd wat daar gaat gebeuren.
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.quote:
Lastige keuze wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan zich bij Spanje voegen.
Cherrypicking en freeriding als basis voor samenwerking. Denk je echt dat dat beter werkt? Dan doet men helemaal niets anders meer dan in Brusselse achterkamertjes onderhandelen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:36 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee. Ik geef aan dat als mensen specifiek een hekel hebben aan een bepaald verdrag dat het electoraat dan haar pijlen kan richten op een bepaald verdrag. In plaats van alles. Je kan niet door nog even een extra laag ondoorgrondelijkheid te leggen bovenop je land er voor zorgen dat je dan maar de wil van die kiezer side-stept.
misschien helpt dit een beetjequote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.
Zelfs Noord- en Zuid-Korea hebben verdragen die ze ondanks alles nooit hebben opgezegd. En dat zijn 2 landen die een teringpleurishekel aan elkaar hebben en eigenlijk bij elke gelegenheid elkaar het leven zuur proberen te maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Vrijwel elk verdrag heeft bepaalde enthousiastelingen en landen die er voor wat minder plezier inzitten. Zodra een land een verdrag opzegt dat een ander land erg ten gunste kwam, zal dat andere land terugslaan. Uiteindelijk zit je dan weer in precies dezelfde situatie, maar enkel met minder transparantie.
Dat denk ik ook. Ik vind sowieso een momentopname een dubieuze manier om zo iets groots te beslissen. Daar zouden verkiezingen overheen moeten gaan net als bij een grondwetswijziging.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.
Dat nooit natuurlijk. Maar wellicht wel een meer onafhankelijke positie ten opzichte van GB innemen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Die gaan zich bij Spanje voegen.
Ze staan niet echt sterk daar met hun gebiedje.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:39 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat nooit natuurlijk. Maar wellicht wel een meer onafhankelijke positie ten opzichte van GB innemen.
0,0? Ook 0,0 positieve gevolgen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:33 schreef Ronaldsen het volgende:
Ik vind het wel een mooi experiment, kunnen we rustig zien wat de gevolgen zijn, zonder er zelf direct bij betrokken te zijn. (ik denk namelijk dat de gevolgen 0,0 zijn).
Wat een curieuze vergelijking; we hebben het daar tenslotte over twee in plaats van 28 landen, en over een vrijwel onbestaande handelsrelatie. Europese landen hebben diplomatieke betrekkingen, daarmee zijn ze al vele malen verder dan de Korea's.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Zelfs Noord- en Zuid-Korea hebben verdragen die ze ondanks alles nooit hebben opgezegd. En dat zijn 2 landen die een teringpleurishekel aan elkaar hebben en eigenlijk bij elke gelegenheid elkaar het leven zuur proberen te maken.
Obama is over paar maanden wegquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef MakkieR het volgende:
[..]
misschien helpt dit een beetje
http://www.ad.nl/buitenla(...)-in-de-rij~ac1dd77b/
Nee een pistool op tafel is beter, toch? Liever dat mensen gewoon weglopen voor ongunstige deals en aanschuiven voor interessante deals dan dat elke deal die een eurocraat kan optekenen maar even automatisch door iedereens strot wordt geduwd want.. oh wee als je klaagt dan krijg je straf.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:38 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Cherrypicking en freeriding als basis voor samenwerking.
Onzin. Wat heeft Brussel te maken met een wereld waarin landen onderling deals maken?quote:Denk je echt dat dat beter werkt? Dan doet men helemaal niets anders meer dan in Brusselse achterkamertjes onderhandelen.
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik vrees dat al die exit stemmers er geen reet van gaan merken voorlopig en na paar jaar spijt krijgen maar je weet het niet.
Dit gaat niet alleen over Obama, Clinton of Trump hekelt dit net zoveel. En misschien wel meer.quote:
Ze hebben met hun onderbuik gestemd, aangevoerd door Murdoch.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als iets de neoliberale elite in de hand gaat werken is het dit wel.
En 3x raden wat UK gaat doen met die relatie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:35 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb daar weinig over gehoord, het VK blijft gewoon een zeer belangrijke bondgenoot voor de VS.
Ok. Je hebt me overtuigd. We hebben de EU nodig. Zonder de EU kunnen landen niet samenwerken of is het inferieur. We moeten per se een schijnoverheid opzetten die verregaande rechten krijgen om zich te bemoeien met de interne politiek van een land... anders kunnen we het natuurlijk nooit eens worden over milieu of import/export belasting.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:40 schreef Reya het volgende:
[..]
Wat een curieuze vergelijking; we hebben het daar tenslotte over twee in plaats van 28 landen, en over een vrijwel onbestaande handelsrelatie. Europese landen hebben diplomatieke betrekkingen, daarmee zijn ze al vele malen verder dan de Korea's.
Ik wist het wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:44 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ok. Je hebt me overtuigd. We hebben de EU nodig. Zonder de EU kunnen landen niet samenwerken of is het inferieur. We moeten per se een schijnoverheid opzetten die verregaande rechten krijgen om zich te bemoeien met de interne politiek van een land... anders kunnen we het natuurlijk nooit eens worden over milieu of import/export belasting.
Hum, dus leave is per definitie een onderbuikstem en remain is de juiste keuze? Okee.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:42 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze hebben met hun onderbuik gestemd, aangevoerd door Murdoch.
Maar goed ze kiezen er zelf voor, geen medelijden mee dus.
Wilders en verstandig dat gaat niet samen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:44 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Misschien toch verstandig om af te wachten wat een Brexit met de VK doet.
Ik denk zo'nen beetjens zoals Noorwegen, Zwitserland, Singapore, IJsland, Japan, Hong Kong, etc.. etc... Gewoon... day by day... je staat op... doet je ding de hele dag lang... neukt je vriendin/vrouw eet je droogje, drinkt je natje.. en dan weer naar bed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:45 schreef Hexagon het volgende:
Nou doei dan maar
Benieuwd hoe ze het op zochzelf gaan rooie.
Nee, want die zitten in de EER en Schengenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:41 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het VK wordt nu een soort Noorwegen plotseling.
Britse bejaarden koloniseren de grote kustregio daar al decennia.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:40 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ze staan niet echt sterk daar met hun gebiedje.
Noorwegen implementeert EU richtlijnen 1 op 1, dat is onacceptabel voor de Britten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:47 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ik denk zo'nen beetjens zoals Noorwegen, Zwitserland, Singapore, IJsland, Japan, Hong Kong, etc.. etc... Gewoon... day by day... je staat op... doet je ding de hele dag lang... neukt je vriendin/vrouw eet je droogje, drinkt je natje.. en dan weer naar bed.
Je gelooft dus werkelijk in vergaande verdragen op die basis. Sorry maar dat is bijzonder naïef. Dan krijgt je regeren op basis van haat toch eerder de overhand...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:41 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Nee een pistool op tafel is beter, toch? Liever dat mensen gewoon weglopen voor ongunstige deals en aanschuiven voor interessante deals dan dat elke deal die een eurocraat kan optekenen maar even automatisch door iedereens strot wordt geduwd want.. oh wee als je klaagt dan krijg je straf.
Oh, je wilt dus ook de hele Europese Interne Markt opgeven?of als je puur op de locatie doelt, men kan inderdaad ook in Parijs of Berlijn babbelen.quote:Onzin. Wat heeft Brussel te maken met een wereld waarin landen onderling deals maken?
Dat wou hij hiervoor niet?quote:
Ik moest vooral lachen om het woord "meteen" hoe dom kun je zijn hahaquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dat wou hij hiervoor niet?
Maar inderdaad wel-waardig, want in Nederland nemen we dit soort zaken niet echt serieus.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |