Beetje whiskey en olie in Schotland. Dat is het enige stukje GB met een handelsoverschot. Verder hebben ze nog wat onrendabele staalfabrieken die nu wel hun staatssteun zullen krijgen.quote:
Juist, het "symbool" eu moet ten grave worden gedragen. Het idee van een supranationale staat... Er is niets mis met gewoon samenwerking tussen landen. Daar is geen europese commissie ,of europees parlement voor nodig,quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.
Die grote buurman voer al die tijd in EU al eigen koers.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ik weet niet of we op instabiliteit bij de grote buurman aan het wachten zijn.
Cameron gaat een Rutte doen en het zo lang mogelijk uitstellen, precies met dezelfde bullshit argumentatie als na het Oekraine referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Nu hopen dat Cameron woord houdt en meteen artikel 50 start.. Op de bbc zei men dat dit zou moeten wachten tot na de Duitse verkiezingenomdat die anders beinvloed zouden kunnen worden?????
Het doet pijn. Ik zal je niet pesten. Hoewel we verschillen van mening, heb ik nog enig respect voor mijn 'tegenstanders'. Fijne dag, kerel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:13 schreef Kosmoproleet het volgende:
Ja ik weet dat jullie het heel graag over migratie willen hebben en nucleaire oorlogen richting het midden-oosten.
Feit is dat je een enorme scheiding ziet tussen hoger en lageropgeleiden.
Interne problemen daar hebben ook invloed op ons.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Die grote buurman voer al die tijd in EU al eigen koers.
Ze krijgen wel wat last intern in het koninkrijk.
Flink wat zelfhaat bij de juichende onrendabelen hier inderdaadquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dat betekent wel dat je weer helemaal teruggaat naar de achterkamertjes; dat parlement is inderdaad een circus, maar was wel een poging om tenminste een beetje democratie te brengen in hoe landen onderling afspraken maken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:16 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Juist, het "symbool" eu moet ten grave worden gedragen. Het idee van een supranationale staat... Er is niets mis met gewoon samenwerking tussen landen. Daar is geen europese commissie ,of europees parlement voor nodig,
Een groot gedeelte daar denkt er anders over en willen met deze uitslag graag bij Ierland.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.
Dacht het niet.
Fijne dag. Ik denk dat het op mij persoonlijk niet veel invloed zal hebben overigens. Op jou ook niet, voorlopig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:18 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Het doet pijn. Ik zal je niet pesten. Hoewel we verschillen van mening, heb ik nog enig respect voor mijn 'tegenstanders'. Fijne dag, kerel.
dat lijkt mij dus ookquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.
Hereniging lijkt me inderdaad geen reële optie; dat is een garantie op instabiliteit.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:17 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Ja de Britten gaan echt toestaan dat Noord-Ierland het Koninkrijk verlaat.
Dacht het niet.
Kan je dat ook uitleggen?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.
Jaja, asielzoekers, we weten het.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Die instabiliteit heeft Merkel anders over zichzelf afgeroepen. Een grotere bedreiging voor onze welvaart bestaat er niet.
Die instabiliteit zoekt men nu toch al actief opquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:20 schreef Reya het volgende:
[..]
Hereniging lijkt me inderdaad geen reële optie; dat is een garantie op instabiliteit.
Wat leven jullie in een prachtige sprookjeswereld.quote:
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:20 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Jaja, asielzoekers, we weten het.
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.
Is goed.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een groot gedeelte daar denkt er anders over en willen met deze uitslag graag bij Ierland.
Het is weer net als bij het Oekraïnereferendum. Boos en teleurgesteld over hoe het nu gaat maar geen flauw benul over hoe het nu concreet beter moet gaanquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:19 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat betekent wel dat je weer helemaal teruggaat naar de achterkamertjes; dat parlement is inderdaad een circus, maar was wel een poging om tenminste een beetje democratie te brengen in hoe landen onderling afspraken maken.
Haha je bent nu echt openlijk PVV'er gewordenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je had het over instabiliteit bij de buren, waar je niet op zit te wachten. De komst van meer dan een miljoen asielzoekers naar Duitsland is een veel grotere bedreiging van de stabiliteit dan een Brexit. Het is maar waarover je je wilt opwinden.
Mensen denken dat dat zomaar kan. Alsof Elizabeth dat laat gebeuren.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegen
Ja, ook humor... terwijl het VK het na een afscheiding moet hebben van de Schotse inkomsten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Schotten beginnen al te morren, die willen uit de UK. RIP UK
Londen en Ierland zijn ook niet blij, die willen ook wel naar de EU toe, mag de VK all dorpjes houdenquote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef ClapClapYourHands het volgende:
De Schotten beginnen al te morren, die willen uit de UK. RIP UK
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.
Een EU lidmaatschap is als een contract wat je 30 jaar geleden hebt getekend voor gas en elektra en waar steeds vaker zonder overleg jou ineens allemaal andere diensten worden opgedrongen. En nog vervelender lijkt de nieuwe taal in de jou ter kennisgeving gestuurde contracten er op aan te sturen dat je het contract in de toekomst niet meer op mag zeggen en dat andere klanten dag en nacht jouw huis binnen mogen sluipen.
Oplossing: Geen centrale structuur maar individuele van elkaar onafhankelijke verdragen. Als het electoraat dan moeite heeft met een bepaald verdrag dan richten we met zijn allen onze haat op het verdrag, niet het hele kaartenhuis.
Ik denk het ook niet.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:24 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Mensen denken dat dat zomaar kan. Alsof Elizabeth dat laat gebeuren.
Isolationisme, nationalisme en protectionisme gaan echt de oplossing niet brengen hoor...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:22 schreef SpecialK het volgende:
[..]
De vlag is slechts een symptoom van het echte probleem.
Een EU lidmaatschap is als een contract wat je 30 jaar geleden hebt getekend voor gas en elektra en waar steeds vaker zonder overleg jou ineens allemaal andere diensten worden opgedrongen. En nog vervelender lijkt de nieuwe taal in de jou ter kennisgeving gestuurde contracten er op aan te sturen dat je het contract in de toekomst niet meer op mag zeggen en dat andere klanten dag en nacht jouw huis binnen mogen sluipen.
Oplossing: Geen centrale structuur maar individuele van elkaar onafhankelijke verdragen. Als het electoraat dan moeite heeft met een bepaald verdrag dan richten we met zijn allen onze haat op het verdrag, niet het hele kaartenhuis.
Ze hebben gelijk beter voetbalelftal dan en Will Grigg op de bank.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou helemaal een verhaal apart worden, als Noord Ierland zich van het VK zou willen afscheiden en bij Ierland zou voegen
Het is een vrij naïeve benadering inderdaad.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:26 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme gaan echt de oplossing niet brengen hoor...
Jammer dat mensen toch weer in die primitieve reflex vervallen.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:26 schreef Kosmoproleet het volgende:
En als de Fransen en Duitsers de Britten nu willen gaan pesten, tja, dat is zeer slecht voor het continent.
Dat is het mooie van een individueel verdrag. Als je er geen nut in ziet dan zeg je het op. Dat houdt iedereen eerlijk. Voorkomt ook een hoop gechanteer.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:25 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat gebeurt nochtans vrij openlijk, door nieuwe verdragen die uitonderhandeld en geratificeerd worden. Dat niet alles in die verdragen iedereen aanstaat is begrijpelijk, maar het idee van internationale samenwerking is nu eenmaal dat je niet altijd precies alles krijgt dat je wenst te hebben.
Ik denk dat het de VS worst zal wezen, wat kan hun de EU boeien? Helemaal niks.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:27 schreef MakkieR het volgende:
Hoe staan nu de verhoudingen tussen de VS en VK, dat kan ook nog wel een puntje worden. Ik denk dat de VS allerminst blij is met deze uitslag.
Punt is dat verdragen vaak samenhangen; verdrag A is beter voor land A, en verdrag B is beter voor land B. Begrijpelijkerwijs is men in land A niet echt blij met verdrag B, maar uiteindelijk bestaat verdrag A bij de gratie van verdrag B.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:29 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dat is het mooie van een individueel verdrag. Als je er geen nut in ziet dan zeg je het op. Dat houdt iedereen eerlijk. Voorkomt ook een hoop gechanteer.
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:30 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik denk dat het de VS worst zal wezen, wat kan hun de EU boeien? Helemaal niks.
Je geeft in je vorige post nog aan dat je haat als basis voor beleid wilt...quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:28 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Isolationisme, nationalisme en protectionisme stel ik ook niet voor gelukkig.
In een moderne globale wereld willen we MODULAIRE verdragen, niet monolithische verdragen.
Ach ja, dat is uiteindelijk ook vooral retoriek.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:31 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Nou volgens mij had Obama zich er duidelijk over uitgesproken en misschien wel gedreigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |