quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is niet het einde van de wereld.
Nee het begin.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:05 schreef Kosmoproleet het volgende:
Het is niet het einde van de wereld.
Ik ben benieuwd wat de Brexit betekent voor ons gewraakte associatieverdrag met Oekraïne.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:01 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wat een verrassing!![]()
Maar in Nederland zal het niet hetzelfde effect hebben als in de UK want.. Rutte
Die zijn boos nu.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:06 schreef Reya het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Moet Schotland wel erbij blijven.
Dat was al geregeld voor het referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat de Brexit betekent voor ons gewraakte associatieverdrag met Oekraïne.
Je leeft in een compleet andere wereld. Dit heeft weinig te maken met de arbeidersklasse. De ontevredenheid ligt op totaal andere vlakken.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:08 schreef Kosmoproleet het volgende:
Alles ze de arbeidersklasse iets kleiner hadden gemaakt was dit niet gebeurd, eigen schuld dus.
Het is wat mij betreft geen structuurdiscussie. Mensen rekenen de EU gewoon keihard af op gebrek aan resultaat, gebrek aan democratie en gebrek aan grip op het eigen land. Europese samenwerking moet wezenlijk anders worden vormgegeven dan de huidige politieke unie.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:59 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het een structuurdiscussie; de EU is uiteindelijk de vlag op een boel instituties die ook zonder EU wel zouden blijven bestaan. Bij een einde van de EU zouden vooral het Europees Parlement en de gecentraliseerde bureaucratie van de Europese Commissie eraan gaan. Dat tweede zou mogelijk een positief effect kunnen sorteren, maar ik zou de macht van decentrale bureaucratieën, zeker als deze nog minder aandacht dan voorheen krijgen, niet onderschatten.
Ja ik weet dat jullie het heel graag over migratie willen hebben en nucleaire oorlogen richting het midden-oosten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Je leeft in een compleet andere wereld. Dit heeft weinig te maken met de arbeidersklasse. De ontevredenheid ligt op totaal andere vlakken.
Zoals gezegd, mensen richten zich op een centrale vlag en structuur; schaf deze af, en de rest blijft bestaan. Je zult er bijvoorbeeld van versteld staan in hoeverre Zwitserland actief is in de dagelijkse zaken van veel EU-agentschappen, terwijl het niet eens een EU-land is.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:12 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is wat mij betreft geen structuurdiscussie. Mensen rekenen de EU gewoon keihard af op gebrek aan resultaat, gebrek aan democratie en gebrek aan grip op het eigen land. Europese samenwerking moet wezenlijk anders worden vormgegeven dan de huidige politieke unie.
Voorlopig is de EU nog lang niet ten einde. Eerst maar eens kijken hoe het lidmaatschap van de VK wordt afgerond en wat de (gunstige) gevolgen daarvan zijn. En er staat ons ook nog een leuke zomer voor de boeg, met een boel nieuwe migranten die de oversteek maken; niet-vluchtelingen die doodleuk door fregatten uit zee worden gevist, in Italië aan wal worden gezet en vervolgens allerlei "rechten" hebben.
Ierland blijft gewoon, 1+1=2 en Schotland was al op het randje met eerder referendum.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:11 schreef Kosmoproleet het volgende:
Londen als stadstaat, Schotland en Noord-Ierland komen weer terug bij de EU.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |