Nout Wellink kan wel meer roepen, de waarheid achterhaalt hem wel.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dit is wel wat Nout Wellink gisteren stelde. Hij zij dat het vk de EU niet mag verlaten en er bij een ongewenste uitslag gewoon kan worden heronderhandeld, zodat het VK toch in de eu kan blijven..
Uiteindelijk is het een structuurdiscussie; de EU is uiteindelijk de vlag op een boel instituties die ook zonder EU wel zouden blijven bestaan. Bij een einde van de EU zouden vooral het Europees Parlement en de gecentraliseerde bureaucratie van de Europese Commissie eraan gaan. Dat tweede zou mogelijk een positief effect kunnen sorteren, maar ik zou de macht van decentrale bureaucratieën, zeker als deze nog minder aandacht dan voorheen krijgen, niet onderschatten.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:51 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik ben dat stadium persoonlijk een beetje voorbij. Sommige mensen kan ik gewoon niet meer serieus nemen. Het zijn mensen die alleen maar vanuit idealisme (cq. aangeleerde standpunten) redeneren en die stelselmatig hun ogen sluiten voor de werkelijkheid.
De werkelijkheid is dat EU helemaal niet werkt. Niet in economisch opzicht en ook niet voor de bevolking. Alleen bedrijven topbestuurders varen er wel bij. Het democratisch gehalte van de EU is belabberd en de landen die geen EU-lid zijn, doen het zeker niet slechter dan de lidstaten.
En dan is er nog de migratiecrisis; de komst van grote groepen "vluchtelingen", overwegend jonge mannen, voor een groot deel uit niet-oorlogsgebied. De EU bewijst dagelijks opnieuw dat het dit probleem niet effectief weet op te lossen. Britten trappen gewoon op de rem nu het kan; ze willen hun land niet blijvend zien veranderen. Ze willen het tij keren nu het nog kan.
Dat was er ook wel eentje maar een VK die de EU verlaat is toch ook wel een bijzondere gebeurtenis, of je nou pro of anti-EU ben.quote:
Wat een verrassing!quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:59 schreef Elfletterig het volgende:
Ja hoor........ eindelijk een rode balk met "breaking news" bij de NOS.
Bij de BBC is de mening van Geert Wilders ondertussen ook breaking news. Wilders wil in Nederland ook een referendum.
?quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:58 schreef Piet_Piraat het volgende:
De pond daalt al flink, dat wordt shoppen daar.
Het is een bijzondere gebeurtenis, maar ook weer niet zo uitzonderlijk; het zou me verbazen als er materieel enorm veel gaat veranderen.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:00 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Dat was er ook wel eentje maar een VK die de EU verlaat is toch ook wel een bijzondere gebeurtenis, of je nou pro of anti-EU ben.
quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:00 schreef Montagui het volgende:
Gaat nu onze bijdrage aan de EU omhoog, nu de Britse wegvalt?
Had tien euri op Leave gezet vanwege de interessante odds.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 06:22 schreef Maraca het volgende:
Waren er nog mensen die gebruik hadden gemaakt van de gunstige verhoudingen van de wedkantoren?
Als ze een nachtuitzending over de presidentsverkiezingen in de VS kunnen brengen dan zou ik ook wel verwachten dat ze hier wat meer aandacht aan zouden besteden.quote:Op vrijdag 24 juni 2016 07:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is een bijzondere gebeurtenis, maar ook weer niet zo uitzonderlijk; het zou me verbazen als er materieel enorm veel gaat veranderen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |