Logisch en viel ook te verwachtenquote:De Nederlandse oud-militair Jitse Akse wordt niet vervolgd voor moord in de strijd tegen Islamitische Staat in Syrië. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten.
Nee, en dat wilt hij ook niet.quote:
Waarom steun jij IS?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
Wat?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
Helaas, de wereld bestaat niet alleen uit barbiepopjes en rivieren van wijn. Goed dat deze man niet wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik zeer tegen isis ben vind ik dit wel apart.... Vind het vreemd dat hij hierop niet beoordeeld wordt.
Barbie en wijn? 2 zaken waar ik echt helemaal niets mee heb.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Helaas, de wereld bestaat niet alleen uit barbiepopjes en rivieren van wijn. Goed dat deze man niet wordt vervolgd.
Wat een enorme hoeveelheid flauwekul. De afgelopen jaren zijn alleen al tientallen mensen afgerezen om in vreemd dienstverband te dienen. Zowel Turkse-Nederlanders als mensen die willen dienen voor het Israëlische leger. Niemand heeft een idee of die mensen hebben doodgeschoten (Koerden/Palis, wie zal het zeggen). Toch hoor ik daar weinig over maar als deze man IS gaat bevechten (een zeer nobele zaak) dan is het alleen maar goed. Toch krijgt hij veel shit over zich heen. Dat vechten hoeft hij niet persé onder de vlag te doen van een land. Er bestaat nog iets als eigen keuze. En ik bevecht Assad trouwens niet. Spreek voor jezelf. Ik heb liever dat Assad een tijd langer blijft zitten want tot nu toe is niet heel veel goeds uitgekomen uit die machtsvacuüm die het westen heeft achtergelaten in Libië en Irak. Allebei shitholes.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Barbie en wijn? 2 zaken waar ik echt helemaal niets mee heb.
Voor wie heeft deze man gevochten? Voor Assad, je weet wel, die "leider" die wij hier ook bevechten? Of voor 1 of andere groepering daar en zo ja, wat zijn dan hun doelstellingen? Is dat allemaal wel zo fris? Wie heeft hij vermoord, hoe heeft hij dat gedaan, is het allemaal wel oh zo rechtvaardig gegaan of zijn er onschuldigen gevallen door oa zijn toedoen?
Niet goed dat deze man niet vervolgt wordt, gewoon op eigen houtje maar gaan knokken en daarbij moorden lijkt me niet iets wat we zomaar moeten laten gebeuren zonder het serieus te toetsen.
Officiele legers met specifieke doelstellingen en vooral ook zo zijn beperkingen (en bijkomende straffen als je je daar niet aan houdt). Zie je het verschil al?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:39 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wat een enorme hoeveelheid flauwekul. De afgelopen jaren zijn alleen al tientallen mensen afgerezen om in vreemd dienstverband te dienen. Zowel Turkse-Nederlanders als mensen die willen dienen voor het Israëlische leger. Niemand heeft een idee of die mensen hebben doodgeschoten (Koerden/Palis, wie zal het zeggen). En ik bevecht Assad trouwens niet. Spreek voor jezelf. Ik heb liever dat Assad een tijd langer blijft zitten want tot nu toe is niet heel veel goeds uitgekomen uit die machtsvacuüm die het westen heeft achtergelaten in Libië en Irak.
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:40 schreef Toefjes het volgende:
Prima dat het OM het hierbij houdt. Kan de tijd, geld en energie gestoken worden in misdadigers die onschuldige mensen onrecht hebben aangedaan.
Hij heeft met de Koerden meegevochten. IS strijders afschieten is geen moord, maar het redden van onschuldige mensenlevens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie heeft deze man gevochten? Voor Assad, je weet wel, die "leider" die wij hier ook bevechten? Of voor 1 of andere groepering daar en zo ja, wat zijn dan hun doelstellingen? Is dat allemaal wel zo fris? Wie heeft hij vermoord, hoe heeft hij dat gedaan, is het allemaal wel oh zo rechtvaardig gegaan of zijn er onschuldigen gevallen door oa zijn toedoen?
Niet goed dat deze man niet vervolgt wordt, gewoon op eigen houtje maar gaan knokken en daarbij moorden lijkt me niet iets wat we zomaar moeten laten gebeuren zonder het serieus te toetsen.
Aangezien hij dat niet heeft, is die vraag irrelevant. Uiteraard zou in dat geval wel tot vervolging overgegaan worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hij heeft met de Koerden meegevochten. IS strijders afschieten is geen moord, maar het redden van onschuldige mensenlevens.
Hoe weet je dat dat niet het geval is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Aangezien hij dat niet heeft, is die vraag irrelevant. Uiteraard zou in dat geval wel tot vervolging overgegaan worden.
Hoe weet jij dat dat wel het geval is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat niet het geval is?
De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.
Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Dat weet ik niet noch beweer ik dat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat wel het geval is?
De koerden zijn onze bondgenoten?????? Niet echt, zeker niet geheel en al.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.
Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?
Geen bewijs.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik zeer tegen isis ben vind ik dit wel apart.... Vind het vreemd dat hij hierop niet beoordeeld wordt.
Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Eigenlijk zou Bush vervolgd moeten worden voor het aanvallen van Irak onder valse voorwendselen. Nee, we maken ons druk om een man op leeftijd die IS-ratten wil doden. De IS-ratten die van dromen om over zeeën van westers bloed te lopen en zwemmen. De krankzinnigheid is met geen woorden te beschrijven. Deze wereld is zo ongelofelijk fout.
Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.
Als je met jou een oorlog moet winnenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.
Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je met jou een oorlog moet winnen
Het is ook niet goed te lullen. Ruim een half miljoen Iraakse burgerdoden. Een aantal doden kun je nog proberen recht te lullen maar zoiets als de invasie van Irak onder het mom van 'massavernietigingswapens'. De vuiligheid van USA. We maken ons druk om IS-gezwellen. Ik zou in een anarchie-staat zonder blikken en blozen de longen uit hun lijf snijden als die capaciteit in mij zat. De politieke correctheid neemt immense vormen aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpen
Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?
Die worden volgens mij toch ook op zijn hoogst veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie toch?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:34 schreef Ceberut het volgende:
Waarschijnlijk een gebrek aan bewijs, hetzelfde probleem als met de andere Syriëgangers.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Allemaal aan de oorlogsrechten houden. Welke rechten/regels zijn in een oorlog. Het recht van de sterkste / slimste / vuilste? Oké, daar kan ik wel in mee gaan. Als het wel snor zat was in de eerste plaats nooit een oorlog uitgebroken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je met jou een oorlog moet winnen
De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beïnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.
Maar feit blijft dat de tijd dat je tegenover elkaar stond als verschillende strijdende machten al een tijdje achter ons ligt en dat de koerden in dit geval ook lang niet altijd zo fris bezig zijn.
YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ben gewoon geen voorstander van het zomaar kunnen aanlsuiten bij onbekende militaire machten zonder de regelvoering die wij hier kennen.
Nu valt het gewoon simpelweg niet te controleren en kan deze man dus niet aangesproken worden op mogelijke misdaden (of geroemd worden als held door mogelijke heldendaden).
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beïnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.
Onbekend als in hoeven zich niet aan onze regels te houden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.
En oorlog is nooit lief, fijn, of vredig of romantisch. Dat is helaas een feit. Dan leef je pas echt.
Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat weet ik niet noch beweer ik dat.
Het enige wat ik beweer is dat de vechtende machten daar niet erg bekend staan om hun overeenkomende regels met ons op het gebied van strijd. Dat zeggen dat je tegen isis strijd niet gelijk staat aan netjes zijn.
Daar ben ik het niet mee oneens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.
Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellen
Jazeker wel!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.
Hier kan ik formeel niks tegen inbrengen en moet ik je gelijk geven.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
Tuurlijk, die neiging heb ik ook. Alles wat het isis lastig maakt ben ik niet direct een tegenstander van. Maar moeten we niet oppassen met die neiging, dat we daarmee zaken toelaten die eigenlijk niet toelaatbaar zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Hier kan ik formeel niks tegen inbrengen en moet ik je gelijk geven.
Maar mijn onderbuik protesteert en vindt dat IS strijders die hoofden afsnijden van andere mensen en het filmpje als trofee op internet zetten zelfs geen recht hebben op oorlogsrecht.
Omdat ik, net als jij dat kan, kan lezen?quote:
klopt, daarom hou ik het bij de onderbuik en blijf ik verder een brave burgerquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef erodome het volgende:
[..]
Tuurlijk, die neiging heb ik ook. Alles wat het isis lastig maakt ben ik niet direct een tegenstander van. Maar moeten we niet oppassen met die neiging, dat we daarmee zaken toelaten die eigenlijk niet toelaatbaar zijn?
Ik ook:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat ik, net als jij dat kan, kan lezen?
Hij is in dienst van YPG, en die hanteren een soort van oorlogsrecht.quote:En iemand mag daar helemaal niet op eigen gezag mensen doodschieten, zegt het OM.
Hmmzzz...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik ook:
[..]
Hij is in dienst van YPG, en die hanteren een soort van oorlogsrecht.
Niet te vergelijken met onze set aan regels die we hebben dus.quote:The key to its success is autonomy. YPG brigades are inculcated with a high degree of freedom and can adapt to the changing battlefield."[4]
De YPG wordt actief gesteund door de VS, Frankrijk, VK en Duitsland en krijgt support van allerhande andere landen, waaronder Nederland. Dus ja, onze bondgenoten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef erodome het volgende:
[..]
De koerden zijn onze bondgenoten?????? Niet echt, zeker niet geheel en al.
Je schijnt te vergeten dat het meestal geen "of" verhaal is, maar een "en" verhaal is, dat de strijdende troepen daar niet zo geven om een burger meer of minder.
De vraag is hoe zit het met dat "of", als hij alleen isis strijders heeft gedood en burgers heeft gered, kudo's, maar of dat zo is dat weet niemand nu.
quote:Child soldiers[edit]
In June 2015, a report by the United Nations Secretary General found that 24 minors under age of 18 had been recruited to fight with YPG.[67]
In response, Kurdish security forces (YPG and Asayish) began receiving human rights training from Geneva Call and other international organizations.[68] In October 2015 the YPG demobilized minors under the age of 18 from the military service in its ranks.[69]
Ethnic cleansing[edit]
In June 2015 the Turkish government alleged that the YPG was carrying out an ethnic cleansing as part of a plan to join the Jazira and Kobanî cantons into a single territory.[70] Qasim al-Khatib, a Syrian National Council (SNC) member who headed a delegation from the SNC to investigate allegations about the displacement of Arab civilians, said there was no evidence of Arabs or Turkmen having been displaced.[71]
Forced displacement[edit]
In October 2015, Amnesty International published a report [72] with claims that the YPG had driven at least 100 families from northern Syria and that in the villages of Asaylem and Husseiniya it had demolished resident homes. The report was made by Amnesty visiting the area contained in the report. It made local observations of destruction, and collected testimonies from former and actual residents of al-Hasakeh and ar-Raqqa governorates. It found cases of YPG fighters forcibly displacing residents and using fire and bulldozers to raze homes and other structures.[73][74]
Forced displacement of civilians and destruction of civilian property is not a war crime per se. These acts only becomes a war crime when there is no 'imperative military necessity' for them. Amnesty International claims the report documents cases in which there was no such justification.[75] It furthermore claims that the circumstances of some of these displacements suggested that they were carried out: in retaliation for people’s perceived sympathies with, or family ties to, suspected members of ISIL or other armed groups,[76] constituting: 'collective punishment, which is a violation of international humanitarian law'.
In interviews YPG spokespersons acknowledged that a number of families were in fact displaced. However, they placed the number at no more than 25,[77] and claim military necessity. They stated that the family of the terrorists communicates with them and therefore had to be removed from dangerous areas,[78] and that ISIL often uses civilians to plant car bombs or carry out other attacks on the YPG.[79] By describing the events in Hammam al-Turkman before the village got evacuated the report itself inadvertently supports these claims of military necessity.[80]
The U.S. State Department reacted by starting an inquiry into the allegations[81] Its initial reaction to the report was quite sceptical, claiming it had to determine: any veracity to the claims, but showed concern by calling for any administrator in the area to rule with respect for all groups regardless of ethnicity. The fact that the report does not make any claim of the YPG targeting people based on ethnicity was probably one of the reasons why they didn't take it seriously, especially when there was dozens of similar reports, where the Syrian government, Al-Nusra Front and Free Syrian Army were accused of much worse war crimes.
Ja, onze regels zijn een maatstaf voor de hele wereldquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Hmmzzz...
[..]
Niet te vergelijken met onze set aan regels die we hebben dus.
Een "soort van" komt niet eens in de buurt van "onze regels".
Dat ze van de pkk afkomen en daar vandaag de dag nog dikke banden mee hebben vergeet je ook maar snel.
Dus?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat ze van de pkk afkomen en daar vandaag de dag nog dikke banden mee hebben vergeet je ook maar snel.
Dat actief is voor intepretatie vatbaar, er is wel wat steun, maar heel officieel is dat niet. Mede omdat ze niet zo zuiver op de graat zijn als jullie graag willen geloven. Zie mijn quote hiervoor maar eens...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De YPG wordt actief gesteund door de VS, Frankrijk, VK en Duitsland en krijgt support van allerhande andere landen, waaronder Nederland. Dus ja, onze bondgenoten.
En het is vrijwel onmogelijk dat hij, in de positie waarin hij zat, burgers heeft vermoord.
Niet voor de hele wereld, wel voor mensen van hier die evt daar willen strijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ja, onze regels zijn een maatstaf voor de hele wereld![]()
Hou nu maar op lieve schat, ik weet het.
Ik zal je verklappen, hij is een naaste kameraad van mij welke ik recent nog gesproken heb.
Ik nog sterker, hij heeft geen onschuldigen gedood.
Natuurlijk vechten minderjarigen mee om hun land te verdedigen, en dergelijke Turkse allegaties zonder bewijs zijn ongeloofwaardig. Turkije speelt sowieso een hele dubieuze rol in de hele oorlog.quote:
Wat heeft dat met HEM te maken? Juist, niksquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet voor de hele wereld, wel voor mensen van hier die evt daar willen strijden.
Of vindt je kindsoldaten en mensen wegjagen ineens wel ok nu?
Ik lees in die quote over een leger dat zich zeer menselijk opstelt in een oorlog. Ik vermoed dat je een pro-Turks iemand bent, die daardoor de Koerden in een kwaad daglicht wil stellen. Daar heb ik helemaal niks mee.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat actief is voor intepretatie vatbaar, er is wel wat steun, maar heel officieel is dat niet. Mede omdat ze niet zo zuiver op de graat zijn als jullie graag willen geloven. Zie mijn quote hiervoor maar eens...
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Natuurlijk vechten minderjarigen mee om hun land te verdedigen, en dergelijke Turkse allegaties zonder bewijs zijn ongeloofwaardig. Turkije speelt sowieso een hele dubieuze rol in de hele oorlog.
En we hebben het hier over een oorlog, mensen die IS steunen worden uiteraard gevangen genomen, overigens op humane wijze.
Alles, aangezien hij van hier komt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wat heeft dat met HEM te maken? Juist, niks
Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes'quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Niet voor de hele wereld, wel voor mensen van hier die evt daar willen strijden.
Of vindt je kindsoldaten en mensen wegjagen ineens wel ok nu?
En tja, je persoonlijke kennis kan ik niet zo heel veel mee, begrijp je dat?
Ik lees in jouw artikel dat het om IS sympathisanten gaat. Ik vind het niet meer dan normaal dat die verplaatst worden. En die "kindsoldaten" is een uiterst gekleurde en onrealistische weergave van de feiten, namelijk dat Koerdische jongeren deel uit maken van de YPG, bijvoorbeeld 16 en 17 jarigen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef erodome het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, kindsoldaten zijn echt hartstikke normaal en iedereen die ze gevangen nemen of zeggen op te rotten uit dat gebied zijn naarlingen, alle informatie die we hebben klopt gewoon niet.
Wtf? Ik ben niet pro turks, als erdogan morgen aftreed ben ik daar blij mee, idioot dat het is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik lees in die quote over een leger dat zich zeer menselijk opstelt in een oorlog. Ik vermoed dat je een pro-Turks iemand bent, die daardoor de Koerden in een kwaad daglicht wil stellen. Daar heb ik helemaal niks mee.
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes'is hilarisch en droevig tegelijk.
Koerden doen dat ook, er is geen enkel bewijs van het tegendeel. Noem me een schending van de Geneefse conventie door de YPG.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef erodome het volgende:
[..]
Wtf? Ik ben niet pro turks, als erdogan morgen aftreed ben ik daar blij mee, idioot dat het is.
De koerden wil ik ook niet in een kwaad daglicht stellen, het enige wat ik zeg is dat die ook niet altijd zo zuiver op de graat zijn en dat ik graag zou zien dat je alleen voor buitenlandse machten mag strijden als ze zich conformeren aan de regelgeving die wij hebben daarvoor.
Is dat zo?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Waarom zou je anders een pro-westerse en grotendeels seculiere groepering die tegen IS strijdt negatief neer willen zetten?quote:
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes'is hilarisch en droevig tegelijk.
Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik lees in jouw artikel dat het om IS sympathisanten gaat. Ik vind het niet meer dan normaal dat die verplaatst worden. En die "kindsoldaten" is een uiterst gekleurde en onrealistische weergave van de feiten, namelijk dat Koerdische jongeren deel uit maken van de YPG, bijvoorbeeld 16 en 17 jarigen.
Echt, dit slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...
En nee, het gaat niet alleen om isis fans, het belangrijkste is dat het gaat om mensen die zelf niets fouts hebben gedaan...
Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Echt, dit slaat helemaal nergens op.
Kom eens met wat teksten van mij waarin ik pro turks ben? Je zal er werkelijk geen 1 vinden, want dat ben ik niet. Erdogan mag van mij zijn kop in zijn kont steken en zo stikken.
Dat weet ik niet!!!!!!!!quote:
Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Koerden doen dat ook, er is geen enkel bewijs van het tegendeel. Noem me een schending van de Geneefse conventie door de YPG.
En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef erodome het volgende:
[..]
maar het kan ook zijn dat hij deel heeft uitgemaakt van oorlogsmisdaden.
Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.quote:
quote:Ik stel alleen dat het mogelijk moet zijn "soldaten" te controleren en er een regelgeving moet zijn waaraan ze zich moeten houden.
Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....
Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.
Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?
Pardon?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.
Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.
AL Nusra en de YPG vergelijkenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.
Al nusra al vergeten bv?
Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?quote:
Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?quote:
Die verplaatsen vind ik nog best humaan.quote:en die burgers waren IS supporters.
Ja, daar hebben we het over. En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?
[..]
Die verplaatsen vind ik nog best humaan.
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.
[..]
En dat ligt op de stapel tussen "het moet mogelijk zijn dat we eerlijke politici krijgen" en "het moet mogelijk zijn dat we gratis bier krijgen" ofzo?
En iemand een held vinden, is een gevoelsmatige kwestie, heeft amper wat met feitelijkheden te maken.
Ik vind de beste man een held
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.
De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?
Als de bermbommen waar deze groep gretig gebruik van maakt voornamelijk burgers hebben gedood?
Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:38 schreef JimmyDean het volgende:
Als je niets van de feiten weet, moet je ook niet zo'n grote mond hebben. Zeker niet wanneer dit gaat om de strijdende partij die niet alleen het meest westers en seculier, maar ook het meest beschaafd is op het gebied van oorlogsvoering.
En dat maakt het goed? Dat maakt dat dat ineens volgens onze oorlogsegels is nu?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".
Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
Duidelijk.quote:
Correct. Ze hadden ze af mogen blazen dan had ik nog alleen "quote:En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.
Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.
Jij kiest ervoor om de feiten die er zijn naast je neer te leggen. Allerlei dingen eromheen te verzinnen om het maar goed te praten, ik hou het bij de feiten.
Kindsoldaten, mensen wegjagen uit gebied, etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden, samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
AL Nusra en de YPG vergelijkenZet jezelf nu niet voor lul.
[..]
Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?
Oh ja?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.
Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?quote:
Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.quote:
Ook dit is weerlegd.quote:mensen wegjagen uit gebied,
Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.quote:etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden,
PKK is geen terroristische organisatie.quote:samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.
En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.quote:Dus dit "ze strijden tegen erdogan, dus ze zijn goed, ze strijden tegen isis dus ze zijn goed" is een conclusie die je niet zomaar moet trekken.
Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.quote:
Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja?
Westerse stijdmachten mogen overal en nergens bermbommen plaatsen, kindsoldaten in huis hebben, mensen die niets echt fout hebben gedaan wegschoppen? Mogen mensen die niet de koerdische droom hebben vervolgen? Mogen mensen die geen koerd zijn in de steek laten of erger?
En weet jij dat wel dan, heerlijke internetsoldaat van me?
Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:46 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.
Ja, dat vind ik geen enkel probleem als het om een situatie gaat die zo uitzonderlijk is en die diezelfde "kinderen" direct treffen, het zijn namelijk hun huizen en families die bedreigd worden door IS.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?
Doe dan wat aan de wetten en regels hier, maar tot die dag is dit toch echt verboden in ons oorlogsrecht en met goede reden.
En hebben we na WO2 het verzet ook berecht omdat die soms ook wel eens personen gebruikten die jonger dan 18 waren?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
Je kent het oorlogsrecht, waar je zo mee schermt, helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?
Welke afspraken en welk oorlogsrecht bedoel je?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
Succes, je houdt niemand tegen als die een bewuste keuze gemaakt heeft om te strijden voor deze imho goede zaak. En dan kan dat nog zo juridisch dichtgetimmerd zijn, mensen gaan toch wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.
Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt.
Maar dat modicum aan intelligentie heb je dus niet. Waarvan akte.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen,
Het is niet weerlegt, het is goedgepraat. Zelfs het ypg zelf ontkende dit niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.
Weer dat verschil tussen weerleggen en goedpraten. Ook dit is niet ontkent door ypg zelf. Die mensen heeft verjaagd/verplaatst die hun doel niet deelde. Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.quote:Ook dit is weerlegd.
Makkelijk gezegd, niet geheel en al waar.quote:Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.
Serieus? Toe nou zeg....quote:PKK is geen terroristische organisatie.
Welke echte steun? Want op wat hier en daar onder te tafel door steun is er geen echte steun...quote:En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.
Ik vind het, in deze omstandigheden, dus ook niet onterecht dat hij niet veroordeeld is, straf heeft gekregen hiervoor. Wel vind ik het jammer dat er geen gedegen verder onderzoek gedaan kan worden zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.
En als.....?
Dat zou je dan per geval moeten bekijken.
Ja, hij kan een IED gebruikt hebben die per ongeluk burgers heeft getroffen. Is hij dan meteen schuldig?
Zeker niet.
Maar dat cirkelt linea recta terug naar jouw hang om oorlogssituaties te reduceren naar bite-sized gevallen, als ware ze daar in een vredige maatschappij.
Maar dat zijn ze daar dus niet. Het is daar oorlog.
Nee, ik chargeer niet, dit gaat werkelijk over hoe zij daar handelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.
Yup, ik moest het zeggenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef erodome het volgende:
Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je kent het oorlogsrecht, waar je zo mee schermt, helemaal niet.
Sorry weer, maar de ypg zelf geeft toe mensen te "verplaatsen" om gedachten, zonder dat daar daden die berecht worden aan vast zitten. Zonder rechtsspraak e.d.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef JimmyDean het volgende:
Er wordt ook natuurlijk niemand om gedachten gestraft, je stelt de zaken bewust verkeerd voor en daarom ben je oneerlijk in je argumentatie. Nogmaals, als je niet weet wat de Koerden doen, als je niet weet wat internationaal oorlogsrecht is, en als je de situatie niet kent, moet je niet zo'n grote mond opzetten na het lezen van een obscure bron met allegaties.
Dus Nederland moet oorlogsinspecteurtjes aan gaan stellen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:02 schreef erodome het volgende:
Wel vind ik het jammer dat er geen gedegen verder onderzoek gedaan kan worden zo.
Hilarisch.quote:Daarnaast ben ik van mening dat we een verbod in moeten stellen op meevechten bij mogendheden die zich niet hebben verplicht zich aan ons oorlogsrecht te houden. Dat voorkomt dit soort vragen namelijk.
Ja, gaan houden we niet tegen. Terug in de maatschappij hier wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes, je houdt niemand tegen als die een bewuste keuze gemaakt heeft om te strijden voor deze imho goede zaak. En dan kan dat nog zo juridisch dichtgetimmerd zijn, mensen gaan toch wel.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar dat modicum aan intelligentie heb je dus niet. Waarvan akte.
Jij denkt werkelijk dat gewone burgers straffen zonder enige rechtsspraak ok is? Dat we dat maar moeten steunen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup, ik moest het zeggen![]()
Je denkt echt dat oorlogen worden gevoerd in rechtszalen hé?
Het oorlogsrecht is een anachronisme, bedacht met klassieke oorlogen in gedachten, waar staten tegen staten vechten, die bovendien qua morele ontwikkelingen enigszins gelijkwaardig zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?
Nee, Nederland moet het simpelweg verbieden om mee te doen met partijen die geen controle kennen zoals wij dat kennen, die zich niet conformeren aan ons oorlogsrecht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus Nederland moet oorlogsinspecteurtjes aan gaan stellen?
[..]
Hilarisch.
Maar ik merk dat NL af is, niks meer te doen, alles is perfect, we hebben wel geld voor een legertje ambtenaren dat mogendheden mag gaan 'keuren', en natuurlijk ook inspecteert bij conflicten, want -ik zeg het er voor de overduidelijkheid maar even bij: je snapt dat een mogendheid A kan zeggen maar B kan doen?
Nee, ik denk dat oorlog verschrikkelijk is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat gewone burgers straffen zonder enige rechtsspraak ok is? Dat we dat maar moeten steunen?
Allemaal leuke goedpraterij...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het oorlogsrecht is een anachronisme, bedacht met klassieke oorlogen in gedachten, waar staten tegen staten vechten, die bovendien qua morele ontwikkelingen enigszins gelijkwaardig zijn.
IS heeft schijt aan alle regels, dus die maken een POW gewoon van kant.
En of de tegenstander met gelijke munt terug betaalt?
Zou ik ook doen
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, Nederland moet het simpelweg verbieden om mee te doen met partijen die geen controle kennen zoals wij dat kennen, die zich niet conformeren aan ons oorlogsrecht.
Waanzin zelfs zou ik willen zeggen. Vandaar dat een beetje strakke regelgeving en controle daarop noodzakelijk is. Anders loopt het erg snel erg uit de hand.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat oorlog verschrikkelijk is.
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Allemaal leuke goedpraterij...
Maar zodra een of andere islamitische baardmans terugkeert van het vechten tegen assad wil je hem natuurlijk wel aanpakken toch?
Zwak? Wat is er zwak aan dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) vind ik het echt bedroevend dat jij zo zwak in je schoenen staat dat we deze kant op moeten, maar daar gaan we dan:
B) Dus als die partij zegt dat ze die controle hebben, is het goed? Want controleren heb je het niet over?
De droevigheid houd niet op hé?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:15 schreef erodome het volgende:
Vandaar dat een beetje strakke regelgeving en controle daarop noodzakelijk is.
De "gemakkelijke" oplossing is het vechten voor vreemde mogendheden die niet officieel tot onze bondgenoten behoren en zich hebben verplicht zich aan de afspraken te houden verbieden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.
En daar zie ik geen gemakkelijke oplossing voor, dus ik heb er maar mee te leren leven.
Waarom blijkt dat niet uit de dingen die je post dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?
Dat heb ik nooit gesteld ex...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
De droevigheid houd niet op hé?
En wie gaat dat controleren dan doen?
Volgens jou was zeggen dat je je gedraagt toch genoeg?
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom blijkt dat niet uit de dingen die je post dan?
Zwak is hameren op regels maar niet thuis geven als ik je er op wijs dat regels die gecontroleerd moet worden door een partij die ook sancties uit kan delen als je je niet aan die regels houd.quote:
Kijken is prima. Doet justitie nu toch? Dat het een kansloze oefening is, kun je op je theewater aanvoelen, maar dat terzijde.quote:Vooral niet kijken naar wat hij werkelijk heeft gedaan?
Wat een ongelofelijk bekrompen visie op wat een oorlog is. Je kunt gewoon niet mensen eerst gaan berechten in een oorlogssituatie, dat doet geen enkel leger. Ik geloof echt niet dat je kennis van zaken hebt, anders zou je zoiets idioots niet posten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry weer, maar de ypg zelf geeft toe mensen te "verplaatsen" om gedachten, zonder dat daar daden die berecht worden aan vast zitten. Zonder rechtsspraak e.d.
Omdat dit prima is, zoals ik al gezegd heb en waarvoor ik al argumenten heb gegeven, waar jij niet op in gaat. Ik heb geen enkele moeite met een jongere die zijn familie verdedigd. Nogmaals, je lijkt niet te snappen hoe de situatie daar is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?
Onder het kopje de fallacy moving the goal post, verander je het van "naar mogendheden die ons oorlogsrecht volgen" naar "onze bondgenoten".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:17 schreef erodome het volgende:
[..]
De "gemakkelijke" oplossing is het vechten voor vreemde mogendheden die niet officieel tot onze bondgenoten behoren en zich hebben verplicht zich aan de afspraken te houden verbieden.
Nee, ik volg bijvoorbeeld op twitter verschillende YPG strijders waar ik ook contact mee heb, en die bijvoorbeeld video's plaatsen van hoe zo'n patrouille (want dat is eigenlijk het voornamelijke militaire werk dat Akse gedaan heeft in oostelijk Rojava) in z'n werk gaat. Ik weet dus wat de situatie is waar hij in heeft gezeten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik chargeer niet, dit gaat werkelijk over hoe zij daar handelen.
Nogmaals, ik kan ook lezen, net als jij. Jij en ik hebben om en nabij dezelfde info tot beschikking. Daarin heb ik meer aan de info van bv erwin, die inside info heeft die je niet via lezen/e.d. kan krijgen.
Wat hier dan ook zover mogelijk geregeld is, bij de ypg niet, die hebben hun succes mede te danken aan de vrijheid die ze hun troepen geven om zelf te beslissen (wat dus kindsoldaten en het "straffen" van mensen zonder begane misdaad of bewijs heeft opgeleverd).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zwak is hameren op regels maar niet thuis geven als ik je er op wijs dat regels die gecontroleerd moet worden door een partij die ook sancties uit kan delen als je je niet aan die regels houd.
En daarin schieten we tekort vind ik. Nu gaat het om iemand die bij het ypg is gegaan, maar morgen gaat het over die baardmans die juist voor een fundamentalistische islam is gaan knokken. De uitkomst zal nu hetzelfde zijn en dan zie ik jou terug in die betreffende topic om te schreeuwen over hoe we dat aan zouden moeten pakken en over hoe die baardmans gestraft zou moeten worden. Wat dus niet kan, in dezelfde lijn als deze man ligt.quote:Kijken is prima. Doet justitie nu toch? Dat het een kansloze oefening is, kun je op je theewater aanvoelen, maar dat terzijde.
Natuurlijk doen ze dat wel!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk bekrompen visie op wat een oorlog is. Je kunt gewoon niet mensen eerst gaan berechten in een oorlogssituatie, dat doet geen enkel leger. Ik geloof echt niet dat je kennis van zaken hebt, anders zou je zoiets idioots niet posten.
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?
Het is niet prima, het is verdomme 1 van de dingen waar we tegen strijden. Het is verdomme dat wat we die "ander" kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Omdat dit prima is, zoals ik al gezegd heb en waarvoor ik al argumenten heb gegeven, waar jij niet op in gaat. Ik heb geen enkele moeite met een jongere die zijn familie verdedigd. Nogmaals, je lijkt niet te snappen hoe de situatie daar is.
Jongeren zijn geen kinderen, zeker niet in Syrië.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet weerlegt, het is goedgepraat. Zelfs het ypg zelf ontkende dit niet.
Je zegt dat je het oorlogsrecht kent, mensen verplaatsen valt niet onder het oorlogsrecht (of geef me anders het artikel maar even).quote:Weer dat verschil tussen weerleggen en goedpraten. Ook dit is niet ontkent door ypg zelf. Die mensen heeft verjaagd/verplaatst die hun doel niet deelde. Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.
En dat weet je omdat? Er is geen bewijs voor genocide door de YPG, als je dat wel hebt, hoor ik het graag.quote:Makkelijk gezegd, niet geheel en al waar.
Je weet dat bijvoorbeeld de VS, Frankrijk, het VK en Duitsland op dit moment actief meevechten met de YPG bij Manbij? Nee zeker.quote:Welke echte steun? Want op wat hier en daar onder te tafel door steun is er geen echte steun...
Ook niet westerse mensen kunnen humaan zijn. Het feit dat de YPG mensen die de vijand gesteund heeft niet ter plekke kapotschiet, zoals IS en Assad zouden doen, is al enorm humaan in zo'n oorlog.quote:Je bent je ervan bewust dat ze niet "westers" zijn en dat dat humaan nogal een rekbaar begrip is blijkbaar?
Waarom steun je ze dan niet, maar beticht je ze van oorlogsmisdaden die geen oorlogsmisdaden zijn?quote:Ook hier, begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van de koerdische beweging. Vind dat ze al veelste lang onderdrukt zijn en zou het fijn vinden als ze zich daaraan kunnen onttrekken.
Ik verander het niet zozeer. Het is meer dat de praktijk leert dat degene die zich aan ons oorlogsrecht houden ook onze bondgenoten zijn meestal. Maar sorry, je hebt gelijk, dat is niet geheel en al zo, dus hou het op dat oorlogsrecht. Met dan een uitzondering voor zij die echt tegen ons strijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder het kopje de fallacy moving the goal post, verander je het van "naar mogendheden die ons oorlogsrecht volgen" naar "onze bondgenoten".
Dat zijn 2 wezenlijk andere dingen hé?
Maar dan zijn we toch rond?
Het NL leger is in gevecht met IS, de Koerden vechten tegen IS, Jitse Akse vocht tegen IS.
Zullen we maar over gaan tot het rode tapijt uitrollen en hem het speldje van de Willemsorde opspelden?
Eh, nee... geen enkel modern leger wacht eerst tot een rechter toestemming geeft voordat ze potentiele tegenstanders afvoeren. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat wel!
Als mensen een mogelijke bedreiging zijn worden ze gevangen en dan worden ze berecht. Dat is echt de gewone gang van zaken.
Nee, het gaat om clans die IS hebben gesteund, hoe kom je bij die soundbite over gedachten trouwens?quote:Behalve in situatie's waarin onmiddelijk gehandeld moet worden, dan kan het zijn dat er perongelijk een onschuldig burger sneuvelt. Dat is hier niet het geval, dit gaat niet om leven/dood situatie's, maar om in alle rust zeggen jij wordt gestraft voor vermeende (onbewezen!) gedachten.
En waarom denk je dat ik daar helemaal niets van weet? Waarom denk je dat je zo bijzonder bent?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:22 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, ik volg bijvoorbeeld op twitter verschillende YPG strijders waar ik ook contact mee heb, en die bijvoorbeeld video's plaatsen van hoe zo'n patrouille (want dat is eigenlijk het voornamelijke militaire werk dat Akse gedaan heeft in oostelijk Rojava) in z'n werk gaat. Ik weet dus wat de situatie is waar hij in heeft gezeten.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat hier dan ook zover mogelijk geregeld is, bij de ypg niet, die hebben hun succes mede te danken aan de vrijheid die ze hun troepen geven om zelf te beslissen (wat dus kindsoldaten en het "straffen" van mensen zonder begane misdaad of bewijs heeft opgeleverd).
Ik interpreteer dat meer militair-tactisch, bv. in de zin van vrijheid om als eendheid ineens te kunnen besluiten niet weg a maar weg b te gaan bewaken?quote:The key to its success is autonomy. YPG brigades are inculcated with a high degree of freedom and can adapt to the changing battlefield."[4]
Maar dat zei ik ook al hé?quote:over hoe we dat aan zouden moeten pakken en over hoe die baardmans gestraft zou moeten worden. Wat dus niet kan, in dezelfde lijn als deze man ligt.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.
En daar zie ik geen gemakkelijke oplossing voor, dus ik heb er maar mee te leren leven.
Nee, dat is heel bepaald niet een van de dingen waar we tegen strijden. Het valt overigens ook niet onder zelfs maar de breedste definitie van oorlogsrecht om dat af te wijzen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet prima, het is verdomme 1 van de dingen waar we tegen strijden. Het is verdomme dat wat we die "ander" kwalijk nemen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:24 schreef erodome het volgende:
Als mensen een mogelijke bedreiging zijn worden ze gevangen en dan worden ze berecht. Dat is echt de gewone gang van zaken.
Zo'n situatie noemen we "oorlog".quote:Behalve in situatie's waarin onmiddelijk gehandeld moet worden,
Ja, de oorlog wordt gewonnen met 15 jarige ventjes, die waren echt een enorm deel van die macht!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,
Alleen omdat jij met wat regeltjes in je hoofd zit bedacht in een land wat al meer dan een halve eeuw geen oorlog meer heeft gezien?
Dat blijkt uit alles wat je zegt. Je stelt bijvoorbeeld dat je oorlogsrecht kent, noem mij dan het artikel dat de verplaatsing verbiedt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ik daar helemaal niets van weet? Waarom denk je dat je zo bijzonder bent?
Zeker, onder andere. Ik heb onlangs nog een documentaire over hem gezien. Juist snipers staan er overigens om bekend vrijwel geen burgerslachtoffers te maken.quote:En ben je je ervan bewust dat die gast zelf zegt een sniper te zijn geweest?
Lieve schat van me, er is een verschil tussen een directe strijd waarin op dat moment beslist moet worden en de boel onder controle hebben om dan vanuit dat punt mensen zonder berechting te gaan straffen.quote:
Hij zelf zegt toch echt anders, alhoewel hij het niet over inhoud wil hebben verder.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat blijkt uit alles wat je zegt. Je stelt bijvoorbeeld dat je oorlogsrecht kent, noem mij dan het artikel dat de verplaatsing verbiedt?
[..]
Zeker, onder andere. Ik heb onlangs nog een documentaire over hem gezien. Juist snipers staan er overigens om bekend vrijwel geen burgerslachtoffers te maken.
Je negeert vakkundig mijn andere opmerkingen. Geef me het artikel, of geef toe dat je uit je nek kletst.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij zelf zegt toch echt anders, alhoewel hij het niet over inhoud wil hebben verder.
Dat is bewezen door je Turkse bron?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Lieve schat van me, er is een verschil tussen een directe strijd waarin op dat moment beslist moet worden en de boel onder controle hebben om dan vanuit dat punt mensen zonder berechting te gaan straffen.
Dat laatste is wat gebeurd is. Dat ze eerst de boel onder controle hebben gebracht, er dus geen directe dreiging was (geen actieve strijd op dat moment). En van daaruit mensen hebben verplaatst (dat is igg keihard bewezen, meer wordt vermoed).
Dacht dat je zo goed ingelezen was, je zoveel meer wist dan dat ik weet?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je negeert vakkundig mijn andere opmerkingen. Geef me het artikel, of geef toe dat je uit je nek kletst.
Dat is toegegeven door het ypg zelf... Donder op met je turkse bron, ik heb geen enkele turkse bron gebruikt en walg ervan dat je dat op mijn schouders wil leggen om me maar monddood te maken. Je kan erdogan de eikel zo een hand geven!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is bewezen door je Turkse bron?
Het is niet meer dan logisch dat je, wanneer je een gebied hebt veroverd, de aanwezige sympathisanten van de vijand verwijdert. Dit is nergens mee in strijd, laat staan met het internationaal oorlogsrecht.
quote:
Neem je het me dan erg kwalijk dat ik dan graag zie dat ze in jou dorp beginnen?quote:ja het is prima dat een heel dorp afgeslacht word, ook al had dat voorkomen kunnen worden als minderjarigen hadden meegevochten want: regelsssss![]()
In mijn dorp vechten alle able men mee, ook als die niet 18 zijn, en we blijven leven.quote:Maar ze hield zich wel aan de regels!![]()
IS is uiteraard een compleet andere organisatie dan de YPG.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dacht dat je zo goed ingelezen was, je zoveel meer wist dan dat ik weet?
Maar he, ik ga hiermee stoppen, we draaien alleen maar een beetje rond elkaar.
Voor de volgende keer jimmydean, niet piepen als mister extreme baardmans terugkomt van zijn syriegang en gewoon vrolijk vrij rond mag lopen hier he! Dan wil ik graag zien dat je dat net zo fel verdedigd.
Volgens wie?quote:
Dat is prima normaal, en ook toegestaan. Nogmaals, geef me het artikel of de resolutie die het verbiedt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is toegegeven door het ypg zelf...
En nee, zo normaal is dat echt niet.
En hoepla, allerlei aantijgingen die nergens op slaan...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:39 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
erodome:
[..]
Neem je het me dan erg kwalijk dat ik dan graag zie dat ze in jou dorp beginnen?
Mag jij en je hele dorp, je hele familie, gewoon lekker afgeslacht worden.
Zetten we op je grafzerk:
[..]
In mijn dorp vechten alle able men mee, ook als die niet 18 zijn, en we blijven leven.
En als de strijd afgelopen is, hebben we daarna een feestje.
En op dat feestje zegt dan iemand: maar wat had erodome ervan gevonden?
Ik: who gives a fuck, she's dead.
Als je werkelijk zo goed ingelezen was wist je dat het geen keuze tussen ypg en isis was. Ik had het over de baarmans die tegen isis/assad/erdogan is gaan strijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
IS is uiteraard een compleet andere organisatie dan de YPG.
Ironisch trouwens dat je het artikel niet kan noemen. Uiteraard kan je dat niet, want het artikel bestaat niet. Hou jezelf nu niet voor de gek joh.
Daarom had ik je ook een hypothetisch geval voorgelegd:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, allerlei aantijgingen die nergens op slaan...
Je weet dat het aantal minderjarigen in dat "leger" te klein was om echt een verschil te maken?
Je antwoord:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,
Alleen omdat jij met wat regeltjes in je hoofd zit bedacht in een land wat al meer dan een halve eeuw geen oorlog meer heeft gezien?
quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je werkelijk zo goed ingelezen was wist je dat het geen keuze tussen ypg en isis was. Ik had het over de baarmans die tegen isis/assad/erdogan is gaan strijden.
Hou toch op johquote:Het artikel kan ik wel noemen, ik verrek het alleen, vooral omdat jij de grote kenner bent als ik jou mag geloven.
Volgens het ypg zelf. Naast anderen zoals amnesty e.d.quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef erodome het volgende:
Het artikel kan ik wel noemen, ik verrek het alleen, vooral omdat jij de grote kenner bent als ik jou mag geloven.
Zei ik net ook al, ook Fransen, Britten en Duitsers (die het ontkennen)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef UpsideDown het volgende:
Honderden Amerikaanse troepen vechten op dit moment met dezelfde groep op dezelfde locatie met hetzelfde doel.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)pen-naar-Syrie.dhtml
Niks aan de hand
En.... daar heb je ook nog een bron voor?quote:
Dat is een zeer lelijke verdraaiing van wat ik zeg...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom had ik je ook een hypothetisch geval voorgelegd:
[..]
Je antwoord:
[..]
Ook jij kan google gebruiken en kijken wat deze man in onze media zelf heeft gezegd. Jij bent het toch die alles wat hij heeft gedaan zo geweldig vindt? De ypg het grote goed vindt? Dan mag ook wel wat inlezen verwacht worden van je.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
Dus je bent weer fact free uit je nek aan het lullen?
Wiki, heb het zelfs al geplaatst.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
En.... daar heb je ook nog een bron voor?
Klopt, de VS heeft zelfs een vliegbasis laten aanleggen in Noord-Syrië (Rimelan Air Base)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zei ik net ook al, ook Fransen, Britten en Duitsers (die het ontkennen)
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een zeer lelijke verdraaiing van wat ik zeg...
Ja; in het heetst van de strijd kan elke soldaat verschil maken. Zonder de situatie te kennen valt er niet te stellen dat die minderjarigen er niet toe doen. Dat zou zeer pretentieus van je zijn, de uitspraak dat de gevechtsinspanning van die minderjarigen er niet toe doen.quote:Ik zeg ja, de oorlog werd echt gewonnen met die paar 15 jarige ventjes. Wat wat anders is dan ja, dat dorp mag gewoon uitgemoord worden.
Klinkt allemaal heel erg leuk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
Tja, nu noemen we het PKK een terroristische organisatie, dan kan over een paar jaar weer heel anders zijn als we ze hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:47 schreef erodome het volgende:
samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.
Ze hebben in de afgelopen dagen westelijk Mambij bestookt om de YPG te helpen. Commando's van die landen helpen ook mee om Mambij te veroveren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, de VS heeft zelfs een vliegbasis laten aanleggen in Noord-Syrië (Rimelan Air Base)
We (met name de VS) zitten er veel dieper in dan de meesten beseffen, voeren wellicht nog meer luchtaanvallen uit dan de Russen daar doen
Het is een goede gewoonte dat als jij iets stelt jij dat ook onderbouwt.quote:
Rules of engagement zijn wel degelijk belangrijk natuurlijk, maar dat betekent niet dat militairen bekrompen moeten gaan zitten nadenken of iets wel helemaal kan volgens een internetridder in Nederland.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg leuk.
Met zo`n mentaliteit en "rules of engagement" en het vervolgen van een militair als hij een waarschuwingsschot lost in vijandelijk gebied (Erik O in Irak), als de geallieerden in WO2 er ook zo`n mentaliteit en regeltjes op nahielden dan spraken we nu allemaal Duits.
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een goede gewoonte dat als jij iets stelt jij dat ook onderbouwt.
Want anders kan ik ook roepen: jij hebt het mis, en ik heb gelijk, en waarom jij het mis hebt, en ik gelijk heb, moet je zelf maar bij elkaar googlen.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ze weet het wel maar ze verrekt het om het te zeggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want anders kan ik ook roepen: jij hebt het mis, en ik heb gelijk, en waarom jij het mis hebt, en ik gelijk heb, moet je zelf maar bij elkaar googlen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ze hebben in de afgelopen dagen westelijk Mambij bestookt om de YPG te helpen. Commando's van die landen helpen ook mee om Mambij te veroveren.
twitter:ChuckPfarrer twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 17:11:28MANBIJ: 21 JUN 2016. 1130 EDT. Manbij Urban TacMap. 13 coalition airstrikes rock Daesh tactical units. https://t.co/i1kqHcYPWL reageer retweet
Interessant account! Zit hij daar?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:ChuckPfarrer twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 17:11:28MANBIJ: 21 JUN 2016. 1130 EDT. Manbij Urban TacMap. 13 coalition airstrikes rock Daesh tactical units. https://t.co/i1kqHcYPWL reageer retweet
Ow, dus je denkt toch dat het neer komt op dat jij kan roepen wat je wil, en wij de bewijsstukken voor wat jij roept zelf mogen gaan zoeken?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of in het geval het nog steeds niet aankomt:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Rules of engagement zijn wel degelijk belangrijk natuurlijk, maar dat betekent niet dat militairen bekrompen moeten gaan zitten nadenken of iets wel helemaal kan volgens een internetridder in Nederland.
Vlgs mij monitoort hij alleen, zoals 99% van de 'experts' op twitterquote:
twitter:USEmbassySyria twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 18:15:51Yesterday, 16 coalition strikes in #Syria hit 27 #ISIL targets near Shadaddi, Ar #Raqqah, & #Manbij. #defeatingDaesh https://t.co/cfby6dWpuF reageer retweet
Op wie gooien wij bommen. Aan wie leveren wij gevechtshulpmiddelen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Barbie en wijn? 2 zaken waar ik echt helemaal niets mee heb.
Voor wie heeft deze man gevochten? Voor Assad, je weet wel, die "leider" die wij hier ook bevechten? Of voor 1 of andere groepering daar en zo ja, wat zijn dan hun doelstellingen? Is dat allemaal wel zo fris?
Je weet dat ook jochies van 10/12 in dat soort landen met een AK-47 rondlopen ?, ja dan schiet je een kind dood.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef erodome het volgende:
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood
Dat is in de klassieke oorlogsvoering het geval idd, de Krijgsraad te velde.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat wel!
Behalve in situatie's waarin onmiddelijk gehandeld moet worden, dan kan het zijn dat er perongelijk een onschuldig burger sneuvelt. Dat is hier niet het geval, dit gaat niet om leven/dood situatie's, maar om in alle rust zeggen jij wordt gestraft voor vermeende (onbewezen!) gedachten.
In dit geval ging het over teruggewonnen dorpen, de strijders waren al weg/dood/gevangen. Toen hebben ze op hun dooie gemakje mensen ontheemt en hun huizen vernietigd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 22:33 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Dat is in de klassieke oorlogsvoering het geval idd, de Krijgsraad te velde.
Echter is deze oorlog zo onoverzichtelijk dat dat haast onmogelijk is, zeker ook gezien die verspreidde gebieden.
Maar goed, ik zou graag meer info los willen laten, maar om begrijpelijke redenen doe ik dat niet.
En hier zit dus mijn grote probleem. Ook dat is namelijk amper goed te controleren en dat betekend dat ook een vermeende isis strijder kans maakt om er gewoon mee weg te komen.quote:
Dit dus. Aanpakken dit soort idioten.quote:Op woensdag 22 juni 2016 13:15 schreef Fisherman het volgende:
Levenslang voor deze kneus. Iemand die eigen rechter gaat spelen verdient het niet om in vrijheid te leven.
Eens maar dan ook mensen met een tweede paspoort die in eigen land dienstplicht moeten vervullen persona non grata maken.quote:Op woensdag 22 juni 2016 18:32 schreef JubaUrbicus het volgende:
Dus Jitske de terugkeerder die weet ik veel wat allemaal heeft uitgespookt in het midden oosten kan gewoon weer terug de maatschappij in, maar als een zelfde persoon met een moslim naam terugkomt is het bij voorbaat al een terrorist? Ik vind het allemaal maar een beetje raar. Jezelf aansluiten bij een vreemd leger mag wat mij betreft veel harder bestraft en aangepakt worden.
Dan moet hij daarvoor wel aansprakelijk gesteld kunnen worden uiteraard.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Sowieso, eigenlijk zouden ze een dubbelpaspoort gewoon moeten verbieden. Waarom hanteren we niet hetzelfde systeem als Japan? Je krijgt dan de keus om tussen 1 nationaliteit te kiezen.quote:Op woensdag 22 juni 2016 22:12 schreef MrvanTrapZ het volgende:
[..]
Eens maar dan ook mensen met een tweede paspoort die in eigen land dienstplicht moeten vervullen persona non grata maken.
Nog een keer met je eens.quote:Op woensdag 22 juni 2016 23:19 schreef JubaUrbicus het volgende:
[..]
Sowieso, eigenlijk zouden ze een dubbelpaspoort gewoon moeten verbieden. Waarom hanteren we niet hetzelfde systeem als Japan? Je krijgt dan de keus om tussen 1 nationaliteit te kiezen.
Raad eens. Hij heeft geen uitkering.quote:Op donderdag 23 juni 2016 01:57 schreef johnson555 het volgende:
Dus in t buitenland lkkr moorden mag gewoon en dan rustig terugkomen in NL en uitkering trekken? Lijk of hij bij isis heeft gezeten
Wilders wordt terecht vervolgd wegens het wegzetten van een complete bevolkingsgroep en voor het zaaien van haat. Bovendien toont Wilders steeds meer Adolf H trekjes. Het is alleen maar goed dat Wilders zoveel mogelijk wordt tegengewerkt, want als die man aan de macht dan gaat heel Nederland failliet en worden we opvolger van Nazi Deutschland, naar Nazi Holland.quote:Op donderdag 23 juni 2016 01:45 schreef Braindead2000 het volgende:
Van mij hoeft deze man niet vervolgd te worden maar het bewijst wel weer dat het OM politiek bedrijft. Wilders wordt vervolgd voor een opmerking en hem laten ze met rust.
Het is allemaal de schuld van de racistische belastingbetaler.quote:Op donderdag 23 juni 2016 06:27 schreef Timeschanger het volgende:
[..]
Wilders wordt terecht vervolgd wegens het wegzetten van een complete bevolkingsgroep en voor het zaaien van haat. Bovendien toont Wilders steeds meer Adolf H trekjes. Het is alleen maar goed dat Wilders zoveel mogelijk wordt tegengewerkt, want als die man aan de macht dan gaat heel Nederland failliet en worden we opvolger van Nazi Deutschland, naar Nazi Holland.
Brr. Eng idee.
Dat is toch niet zo raar? Militairen krijgen namelijk een "vrijbrief" om dingen te doen die je als normaal burger niet mag, waaronder doden. Lijkt me niet verkeerd als we daar niet te lichtzinnig mee omgaan.quote:Op donderdag 23 juni 2016 12:44 schreef topdeck het volgende:
Waarom is het OM altijd so gefixeerd op militairen?willen Ze iets bewijzen ofzo?:')
Deze vent is geen militair maar een normale burger...quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is toch niet zo raar? Militairen krijgen namelijk een "vrijbrief" om dingen te doen die je als normaal burger niet mag, waaronder doden. Lijkt me niet verkeerd als we daar niet te lichtzinnig mee omgaan.
Ex militair.quote:Op donderdag 23 juni 2016 14:49 schreef detaris het volgende:
[..]
Deze vent is geen militair maar een normale burger...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |