abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163193692
Eigenlijk zou Bush vervolgd moeten worden voor het aanvallen van Irak onder valse voorwendselen. Nee, we maken ons druk om een man op leeftijd die IS-ratten wil doden. De IS-ratten die van dromen om over zeeėn van westers bloed te lopen en zwemmen. De krankzinnigheid is met geen woorden te beschrijven. Deze wereld is zo ongelofelijk fout.
pi_163193695
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.

Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.
pi_163193742
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Hoe weet jij dat dat wel het geval is?
Dat weet ik niet noch beweer ik dat.
Het enige wat ik beweer is dat de vechtende machten daar niet erg bekend staan om hun overeenkomende regels met ons op het gebied van strijd. Dat zeggen dat je tegen isis strijd niet gelijk staat aan netjes zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163193818
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.
De koerden zijn onze bondgenoten?????? Niet echt, zeker niet geheel en al.

Je schijnt te vergeten dat het meestal geen "of" verhaal is, maar een "en" verhaal is, dat de strijdende troepen daar niet zo geven om een burger meer of minder.
De vraag is hoe zit het met dat "of", als hij alleen isis strijders heeft gedood en burgers heeft gered, kudo's, maar of dat zo is dat weet niemand nu.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163193840
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?
Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.
pi_163193863
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik zeer tegen isis ben vind ik dit wel apart.... Vind het vreemd dat hij hierop niet beoordeeld wordt.
Geen bewijs.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
pi_163193884
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Eigenlijk zou Bush vervolgd moeten worden voor het aanvallen van Irak onder valse voorwendselen. Nee, we maken ons druk om een man op leeftijd die IS-ratten wil doden. De IS-ratten die van dromen om over zeeėn van westers bloed te lopen en zwemmen. De krankzinnigheid is met geen woorden te beschrijven. Deze wereld is zo ongelofelijk fout.
Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpen
pi_163193916
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.
Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.
Maar feit blijft dat de tijd dat je tegenover elkaar stond als verschillende strijdende machten al een tijdje achter ons ligt en dat de koerden in dit geval ook lang niet altijd zo fris bezig zijn.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 18:55:38 #34
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163193951
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:

[..]

Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.

Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Als je met jou een oorlog moet winnen :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163193986
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?
pi_163194024
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:53 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpen
Het is ook niet goed te lullen. Ruim een half miljoen Iraakse burgerdoden. Een aantal doden kun je nog proberen recht te lullen maar zoiets als de invasie van Irak onder het mom van 'massavernietigingswapens'. De vuiligheid van USA. We maken ons druk om IS-gezwellen. Ik zou in een anarchie-staat zonder blikken en blozen de longen uit hun lijf snijden als die capaciteit in mij zat. De politieke correctheid neemt immense vormen aan.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 18:58:46 #37
110987 ErwinRommel
pi_163194047
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:56 schreef erodome het volgende:

[..]

Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?
Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.
pi_163194075
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:34 schreef Ceberut het volgende:
Waarschijnlijk een gebrek aan bewijs, hetzelfde probleem als met de andere Syriėgangers.
Die worden volgens mij toch ook op zijn hoogst veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie toch?
pi_163194085
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.
Klopt.

Maar ben gewoon geen voorstander van het zomaar kunnen aanlsuiten bij onbekende militaire machten zonder de regelvoering die wij hier kennen.
Nu valt het gewoon simpelweg niet te controleren en kan deze man dus niet aangesproken worden op mogelijke misdaden (of geroemd worden als held door mogelijke heldendaden).

Heg ypg is niet geheel en al schoon te noemen...
pi_163194102
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
:')
pi_163194123
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Allemaal aan de oorlogsrechten houden. Welke rechten/regels zijn in een oorlog. Het recht van de sterkste / slimste / vuilste? Oké, daar kan ik wel in mee gaan. Als het wel snor zat was in de eerste plaats nooit een oorlog uitgebroken.

[ Bericht 6% gewijzigd door Peter_Rasmussen op 21-06-2016 19:07:02 ]
pi_163194177
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:54 schreef erodome het volgende:

[..]

Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.
Maar feit blijft dat de tijd dat je tegenover elkaar stond als verschillende strijdende machten al een tijdje achter ons ligt en dat de koerden in dit geval ook lang niet altijd zo fris bezig zijn.
De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beļnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:03:40 #43
110987 ErwinRommel
pi_163194204
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:00 schreef erodome het volgende:

[..]

Klopt.

Maar ben gewoon geen voorstander van het zomaar kunnen aanlsuiten bij onbekende militaire machten zonder de regelvoering die wij hier kennen.
Nu valt het gewoon simpelweg niet te controleren en kan deze man dus niet aangesproken worden op mogelijke misdaden (of geroemd worden als held door mogelijke heldendaden).
YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.
En oorlog is nooit lief, fijn, of vredig of romantisch. Dat is helaas een feit. Dan leef je pas echt.
pi_163194242
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Toefjes het volgende:

[..]

De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beļnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
pi_163194342
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.
En oorlog is nooit lief, fijn, of vredig of romantisch. Dat is helaas een feit. Dan leef je pas echt.
Onbekend als in hoeven zich niet aan onze regels te houden.

En nee, dan leef je niet pas echt, wat een baarlijke onzin. Dat hele hoe maakt niet uit is een grote vergissing, daar kan je slechter uitkomen als je erin ging.
Dat oorlog vies is weet ik, dat daarom bepaalde regels en mensen daarop aan kunnen spreken verdomd belangrijk is weet ik ook. Juist omdat oorlog waanzin is en de neiging heeft mensen mee te trekken in die waanzin is regelgeving en dat naleven juist zo belangrijk. Zelfs met dat gaat het lang niet altijd goed.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:07:27 #46
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_163194346
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:48 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat weet ik niet noch beweer ik dat.
Het enige wat ik beweer is dat de vechtende machten daar niet erg bekend staan om hun overeenkomende regels met ons op het gebied van strijd. Dat zeggen dat je tegen isis strijd niet gelijk staat aan netjes zijn.
Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_163194417
quote:
14s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.
Daar ben ik het niet mee oneens.

Alhoewel ik eraan toe zou willen voegen dat je bij een strijdende macht voegen die zich niet aan de regels hoeft te conformeren, waardoor ook controle onmogelijk wordt, verboden zou moeten zijn.

Ik heb vooral wat tegen de roep hier dat dit een held is omdat hij zegt tegen isis te hebben gestreden en isis kwasten heeft gedood. Dat is lang niet zeker. Niet voldoende om te veroordelen, maar ook niet voldoende om tot een held te maken.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:11:15 #48
110987 ErwinRommel
pi_163194519
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellen :P
pi_163194623
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellen :P
Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.
Hebben bv fikse banden met de pkk, wat toch erg terroristen zijn.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:14:41 #50
110987 ErwinRommel
pi_163194634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.
Jazeker wel!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')