De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.
Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Dat weet ik niet noch beweer ik dat.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat wel het geval is?
De koerden zijn onze bondgenoten?????? Niet echt, zeker niet geheel en al.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De Koerden zijn onze bondgenoten, en we strijden tegen een vijand die velen onschuldigen vermoord. Deze man heeft meegevochten in deze strijd, en is derhalve een held. Elke dode IS strijder betekent minder dode burgers.
Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?
Geen bewijs.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik zeer tegen isis ben vind ik dit wel apart.... Vind het vreemd dat hij hierop niet beoordeeld wordt.
Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:47 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Eigenlijk zou Bush vervolgd moeten worden voor het aanvallen van Irak onder valse voorwendselen. Nee, we maken ons druk om een man op leeftijd die IS-ratten wil doden. De IS-ratten die van dromen om over zeeėn van westers bloed te lopen en zwemmen. De krankzinnigheid is met geen woorden te beschrijven. Deze wereld is zo ongelofelijk fout.
Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan moet hij alsnog vervolgd worden. Als iemand aannemelijk kan maken dat hij tegen IS heeft gevochten zie ik het probleem niet. Ik ben vrij mild in mijn opvattingen, maar die grens eindigt bij dit soort groeperingen.
Als je met jou een oorlog moet winnenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.
Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je met jou een oorlog moet winnen
Het is ook niet goed te lullen. Ruim een half miljoen Iraakse burgerdoden. Een aantal doden kun je nog proberen recht te lullen maar zoiets als de invasie van Irak onder het mom van 'massavernietigingswapens'. De vuiligheid van USA. We maken ons druk om IS-gezwellen. Ik zou in een anarchie-staat zonder blikken en blozen de longen uit hun lijf snijden als die capaciteit in mij zat. De politieke correctheid neemt immense vormen aan.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:53 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dat Bush nooit vervolgd is zullen de generaties na ons niet begrijpen
Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:56 schreef erodome het volgende:
[..]
Je bedoeld volgens ons oorlogsrecht/wetten? Zonder je ogen te sluiten voor wat verkeerd kan zijn?
Die worden volgens mij toch ook op zijn hoogst veroordeeld voor deelname aan een terroristische organisatie toch?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:34 schreef Ceberut het volgende:
Waarschijnlijk een gebrek aan bewijs, hetzelfde probleem als met de andere Syriėgangers.
Klopt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ik denk dat jij het hele verhaal niet kent.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
Allemaal aan de oorlogsrechten houden. Welke rechten/regels zijn in een oorlog. Het recht van de sterkste / slimste / vuilste? Oké, daar kan ik wel in mee gaan. Als het wel snor zat was in de eerste plaats nooit een oorlog uitgebroken.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:55 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Als je met jou een oorlog moet winnen
De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beļnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Dode isis kwasten kan ik ook echt niet mee zitten, ben ik geen tegenstander van.
Maar feit blijft dat de tijd dat je tegenover elkaar stond als verschillende strijdende machten al een tijdje achter ons ligt en dat de koerden in dit geval ook lang niet altijd zo fris bezig zijn.
YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Klopt.
Maar ben gewoon geen voorstander van het zomaar kunnen aanlsuiten bij onbekende militaire machten zonder de regelvoering die wij hier kennen.
Nu valt het gewoon simpelweg niet te controleren en kan deze man dus niet aangesproken worden op mogelijke misdaden (of geroemd worden als held door mogelijke heldendaden).
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef Toefjes het volgende:
[..]
De vijanden van de Koerden (Turkije, IS) zijn 2 clubs die hun best doen om onze manier van leven proberen te beļnvloeden op negatieve wijze. Turkije door de lange arm van Erdogan, IS door middel van terreur. De Koerden willen een eigen land. Niet zo gek ook trouwens.
Onbekend als in hoeven zich niet aan onze regels te houden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:03 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
YPG is nu niet bepaald een onbekende macht, maar goed. Dat is een detail.
En oorlog is nooit lief, fijn, of vredig of romantisch. Dat is helaas een feit. Dan leef je pas echt.
Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:48 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat weet ik niet noch beweer ik dat.
Het enige wat ik beweer is dat de vechtende machten daar niet erg bekend staan om hun overeenkomende regels met ons op het gebied van strijd. Dat zeggen dat je tegen isis strijd niet gelijk staat aan netjes zijn.
Daar ben ik het niet mee oneens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:07 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Prima, maar we veroordelen hier niemand zomaar zonder bewijs.
Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Hij valt onder het YPG Oorlogsrecht. Dat kan ik je in elk geval wel vertellen
Jazeker wel!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is daar niet echt een oorlogsrecht... Dat kan ik jou wel vertellen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |