Logisch en viel ook te verwachtenquote:De Nederlandse oud-militair Jitse Akse wordt niet vervolgd voor moord in de strijd tegen Islamitische Staat in Syrië. Dat heeft het Openbaar Ministerie besloten.
Nee, en dat wilt hij ook niet.quote:
Waarom steun jij IS?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
Wat?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:26 schreef Timeschanger het volgende:
Jammer. Elke moord is er een te veel. Sneu dat het nu weer partijdig in het nadeel van IS moet vallen.
Helaas, de wereld bestaat niet alleen uit barbiepopjes en rivieren van wijn. Goed dat deze man niet wordt vervolgd.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:31 schreef erodome het volgende:
Alhoewel ik zeer tegen isis ben vind ik dit wel apart.... Vind het vreemd dat hij hierop niet beoordeeld wordt.
Barbie en wijn? 2 zaken waar ik echt helemaal niets mee heb.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:33 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Helaas, de wereld bestaat niet alleen uit barbiepopjes en rivieren van wijn. Goed dat deze man niet wordt vervolgd.
Wat een enorme hoeveelheid flauwekul. De afgelopen jaren zijn alleen al tientallen mensen afgerezen om in vreemd dienstverband te dienen. Zowel Turkse-Nederlanders als mensen die willen dienen voor het Israëlische leger. Niemand heeft een idee of die mensen hebben doodgeschoten (Koerden/Palis, wie zal het zeggen). Toch hoor ik daar weinig over maar als deze man IS gaat bevechten (een zeer nobele zaak) dan is het alleen maar goed. Toch krijgt hij veel shit over zich heen. Dat vechten hoeft hij niet persé onder de vlag te doen van een land. Er bestaat nog iets als eigen keuze. En ik bevecht Assad trouwens niet. Spreek voor jezelf. Ik heb liever dat Assad een tijd langer blijft zitten want tot nu toe is niet heel veel goeds uitgekomen uit die machtsvacuüm die het westen heeft achtergelaten in Libië en Irak. Allebei shitholes.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Barbie en wijn? 2 zaken waar ik echt helemaal niets mee heb.
Voor wie heeft deze man gevochten? Voor Assad, je weet wel, die "leider" die wij hier ook bevechten? Of voor 1 of andere groepering daar en zo ja, wat zijn dan hun doelstellingen? Is dat allemaal wel zo fris? Wie heeft hij vermoord, hoe heeft hij dat gedaan, is het allemaal wel oh zo rechtvaardig gegaan of zijn er onschuldigen gevallen door oa zijn toedoen?
Niet goed dat deze man niet vervolgt wordt, gewoon op eigen houtje maar gaan knokken en daarbij moorden lijkt me niet iets wat we zomaar moeten laten gebeuren zonder het serieus te toetsen.
Officiele legers met specifieke doelstellingen en vooral ook zo zijn beperkingen (en bijkomende straffen als je je daar niet aan houdt). Zie je het verschil al?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:39 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Wat een enorme hoeveelheid flauwekul. De afgelopen jaren zijn alleen al tientallen mensen afgerezen om in vreemd dienstverband te dienen. Zowel Turkse-Nederlanders als mensen die willen dienen voor het Israëlische leger. Niemand heeft een idee of die mensen hebben doodgeschoten (Koerden/Palis, wie zal het zeggen). En ik bevecht Assad trouwens niet. Spreek voor jezelf. Ik heb liever dat Assad een tijd langer blijft zitten want tot nu toe is niet heel veel goeds uitgekomen uit die machtsvacuüm die het westen heeft achtergelaten in Libië en Irak.
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:40 schreef Toefjes het volgende:
Prima dat het OM het hierbij houdt. Kan de tijd, geld en energie gestoken worden in misdadigers die onschuldige mensen onrecht hebben aangedaan.
Hij heeft met de Koerden meegevochten. IS strijders afschieten is geen moord, maar het redden van onschuldige mensenlevens.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Voor wie heeft deze man gevochten? Voor Assad, je weet wel, die "leider" die wij hier ook bevechten? Of voor 1 of andere groepering daar en zo ja, wat zijn dan hun doelstellingen? Is dat allemaal wel zo fris? Wie heeft hij vermoord, hoe heeft hij dat gedaan, is het allemaal wel oh zo rechtvaardig gegaan of zijn er onschuldigen gevallen door oa zijn toedoen?
Niet goed dat deze man niet vervolgt wordt, gewoon op eigen houtje maar gaan knokken en daarbij moorden lijkt me niet iets wat we zomaar moeten laten gebeuren zonder het serieus te toetsen.
Aangezien hij dat niet heeft, is die vraag irrelevant. Uiteraard zou in dat geval wel tot vervolging overgegaan worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat nu als blijkt dat deze man 50 onschuldigen over de kling heeft gejaagd? Of weet ik veel wat voor andere oorlogsmisdaden heeft begaan?
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Hij heeft met de Koerden meegevochten. IS strijders afschieten is geen moord, maar het redden van onschuldige mensenlevens.
Hoe weet je dat dat niet het geval is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Aangezien hij dat niet heeft, is die vraag irrelevant. Uiteraard zou in dat geval wel tot vervolging overgegaan worden.
Hoe weet jij dat dat wel het geval is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:46 schreef erodome het volgende:
[..]
Hoe weet je dat dat niet het geval is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |