Daarom had ik je ook een hypothetisch geval voorgelegd:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:43 schreef erodome het volgende:
[..]
En hoepla, allerlei aantijgingen die nergens op slaan...
Je weet dat het aantal minderjarigen in dat "leger" te klein was om echt een verschil te maken?
Je antwoord:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,
Alleen omdat jij met wat regeltjes in je hoofd zit bedacht in een land wat al meer dan een halve eeuw geen oorlog meer heeft gezien?
quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je werkelijk zo goed ingelezen was wist je dat het geen keuze tussen ypg en isis was. Ik had het over de baarmans die tegen isis/assad/erdogan is gaan strijden.
Hou toch op johquote:Het artikel kan ik wel noemen, ik verrek het alleen, vooral omdat jij de grote kenner bent als ik jou mag geloven.
Volgens het ypg zelf. Naast anderen zoals amnesty e.d.quote:
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef erodome het volgende:
Het artikel kan ik wel noemen, ik verrek het alleen, vooral omdat jij de grote kenner bent als ik jou mag geloven.
Zei ik net ook al, ook Fransen, Britten en Duitsers (die het ontkennen)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef UpsideDown het volgende:
Honderden Amerikaanse troepen vechten op dit moment met dezelfde groep op dezelfde locatie met hetzelfde doel.
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)pen-naar-Syrie.dhtml
Niks aan de hand
En.... daar heb je ook nog een bron voor?quote:
Dat is een zeer lelijke verdraaiing van wat ik zeg...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:45 schreef ExTec het volgende:
[..]
Daarom had ik je ook een hypothetisch geval voorgelegd:
[..]
Je antwoord:
[..]
Ook jij kan google gebruiken en kijken wat deze man in onze media zelf heeft gezegd. Jij bent het toch die alles wat hij heeft gedaan zo geweldig vindt? De ypg het grote goed vindt? Dan mag ook wel wat inlezen verwacht worden van je.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
Dus je bent weer fact free uit je nek aan het lullen?
Wiki, heb het zelfs al geplaatst.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
En.... daar heb je ook nog een bron voor?
Klopt, de VS heeft zelfs een vliegbasis laten aanleggen in Noord-Syrië (Rimelan Air Base)quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:48 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Zei ik net ook al, ook Fransen, Britten en Duitsers (die het ontkennen)
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is een zeer lelijke verdraaiing van wat ik zeg...
Ja; in het heetst van de strijd kan elke soldaat verschil maken. Zonder de situatie te kennen valt er niet te stellen dat die minderjarigen er niet toe doen. Dat zou zeer pretentieus van je zijn, de uitspraak dat de gevechtsinspanning van die minderjarigen er niet toe doen.quote:Ik zeg ja, de oorlog werd echt gewonnen met die paar 15 jarige ventjes. Wat wat anders is dan ja, dat dorp mag gewoon uitgemoord worden.
Klinkt allemaal heel erg leuk.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 18:45 schreef erodome het volgende:
Welke oorlogsregels moest hij zich aan houden, in hoeverre werd hij daaraan gehouden?
De koerden zijn niet geheel en al onschuldige lammetjes namelijk, dat kan vrij veel kanten op, van hem moeten eren om heldendaden tot hem moeten veroordelen om gruwelijke oorlogsmisdaden en alles daar tussenin.
Zonder goed te weten hoe of wat zou ik wat voorzichtig zijn met hem als een held afschilderen.
We hebben echt niet voor niets officiele legers met hun regelgeving waarop we mensen kunnen beoordelen.
Tja, nu noemen we het PKK een terroristische organisatie, dan kan over een paar jaar weer heel anders zijn als we ze hard nodig hebben.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:47 schreef erodome het volgende:
samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.
Ze hebben in de afgelopen dagen westelijk Mambij bestookt om de YPG te helpen. Commando's van die landen helpen ook mee om Mambij te veroveren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Klopt, de VS heeft zelfs een vliegbasis laten aanleggen in Noord-Syrië (Rimelan Air Base)
We (met name de VS) zitten er veel dieper in dan de meesten beseffen, voeren wellicht nog meer luchtaanvallen uit dan de Russen daar doen
Het is een goede gewoonte dat als jij iets stelt jij dat ook onderbouwt.quote:
Rules of engagement zijn wel degelijk belangrijk natuurlijk, maar dat betekent niet dat militairen bekrompen moeten gaan zitten nadenken of iets wel helemaal kan volgens een internetridder in Nederland.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel erg leuk.
Met zo`n mentaliteit en "rules of engagement" en het vervolgen van een militair als hij een waarschuwingsschot lost in vijandelijk gebied (Erik O in Irak), als de geallieerden in WO2 er ook zo`n mentaliteit en regeltjes op nahielden dan spraken we nu allemaal Duits.
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het is een goede gewoonte dat als jij iets stelt jij dat ook onderbouwt.
Want anders kan ik ook roepen: jij hebt het mis, en ik heb gelijk, en waarom jij het mis hebt, en ik gelijk heb, moet je zelf maar bij elkaar googlen.
Zo werkt het natuurlijk niet.
Ze weet het wel maar ze verrekt het om het te zeggen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want anders kan ik ook roepen: jij hebt het mis, en ik heb gelijk, en waarom jij het mis hebt, en ik gelijk heb, moet je zelf maar bij elkaar googlen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:54 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ze hebben in de afgelopen dagen westelijk Mambij bestookt om de YPG te helpen. Commando's van die landen helpen ook mee om Mambij te veroveren.
twitter:ChuckPfarrer twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 17:11:28MANBIJ: 21 JUN 2016. 1130 EDT. Manbij Urban TacMap. 13 coalition airstrikes rock Daesh tactical units. https://t.co/i1kqHcYPWL reageer retweet
Interessant account! Zit hij daar?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:56 schreef UpsideDown het volgende:
[..]twitter:ChuckPfarrer twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 17:11:28MANBIJ: 21 JUN 2016. 1130 EDT. Manbij Urban TacMap. 13 coalition airstrikes rock Daesh tactical units. https://t.co/i1kqHcYPWL reageer retweet
Ow, dus je denkt toch dat het neer komt op dat jij kan roepen wat je wil, en wij de bewijsstukken voor wat jij roept zelf mogen gaan zoeken?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef ExTec het volgende:
[..]
Of in het geval het nog steeds niet aankomt:quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan zou ik me even vlotjes inlezen. Zou daar niet uit blijken wat je zegt, dan pas zou ik vragen om verduidelijking.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:55 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Rules of engagement zijn wel degelijk belangrijk natuurlijk, maar dat betekent niet dat militairen bekrompen moeten gaan zitten nadenken of iets wel helemaal kan volgens een internetridder in Nederland.
Vlgs mij monitoort hij alleen, zoals 99% van de 'experts' op twitterquote:
twitter:USEmbassySyria twitterde op dinsdag 21-06-2016 om 18:15:51Yesterday, 16 coalition strikes in #Syria hit 27 #ISIL targets near Shadaddi, Ar #Raqqah, & #Manbij. #defeatingDaesh https://t.co/cfby6dWpuF reageer retweet
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |