Wat hier dan ook zover mogelijk geregeld is, bij de ypg niet, die hebben hun succes mede te danken aan de vrijheid die ze hun troepen geven om zelf te beslissen (wat dus kindsoldaten en het "straffen" van mensen zonder begane misdaad of bewijs heeft opgeleverd).quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
Zwak is hameren op regels maar niet thuis geven als ik je er op wijs dat regels die gecontroleerd moet worden door een partij die ook sancties uit kan delen als je je niet aan die regels houd.
En daarin schieten we tekort vind ik. Nu gaat het om iemand die bij het ypg is gegaan, maar morgen gaat het over die baardmans die juist voor een fundamentalistische islam is gaan knokken. De uitkomst zal nu hetzelfde zijn en dan zie ik jou terug in die betreffende topic om te schreeuwen over hoe we dat aan zouden moeten pakken en over hoe die baardmans gestraft zou moeten worden. Wat dus niet kan, in dezelfde lijn als deze man ligt.quote:Kijken is prima. Doet justitie nu toch? Dat het een kansloze oefening is, kun je op je theewater aanvoelen, maar dat terzijde.
Natuurlijk doen ze dat wel!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Wat een ongelofelijk bekrompen visie op wat een oorlog is. Je kunt gewoon niet mensen eerst gaan berechten in een oorlogssituatie, dat doet geen enkel leger. Ik geloof echt niet dat je kennis van zaken hebt, anders zou je zoiets idioots niet posten.
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?
Het is niet prima, het is verdomme 1 van de dingen waar we tegen strijden. Het is verdomme dat wat we die "ander" kwalijk nemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:21 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Omdat dit prima is, zoals ik al gezegd heb en waarvoor ik al argumenten heb gegeven, waar jij niet op in gaat. Ik heb geen enkele moeite met een jongere die zijn familie verdedigd. Nogmaals, je lijkt niet te snappen hoe de situatie daar is.
Jongeren zijn geen kinderen, zeker niet in Syrië.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet weerlegt, het is goedgepraat. Zelfs het ypg zelf ontkende dit niet.
Je zegt dat je het oorlogsrecht kent, mensen verplaatsen valt niet onder het oorlogsrecht (of geef me anders het artikel maar even).quote:Weer dat verschil tussen weerleggen en goedpraten. Ook dit is niet ontkent door ypg zelf. Die mensen heeft verjaagd/verplaatst die hun doel niet deelde. Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.
En dat weet je omdat? Er is geen bewijs voor genocide door de YPG, als je dat wel hebt, hoor ik het graag.quote:Makkelijk gezegd, niet geheel en al waar.
Je weet dat bijvoorbeeld de VS, Frankrijk, het VK en Duitsland op dit moment actief meevechten met de YPG bij Manbij? Nee zeker.quote:Welke echte steun? Want op wat hier en daar onder te tafel door steun is er geen echte steun...
Ook niet westerse mensen kunnen humaan zijn. Het feit dat de YPG mensen die de vijand gesteund heeft niet ter plekke kapotschiet, zoals IS en Assad zouden doen, is al enorm humaan in zo'n oorlog.quote:Je bent je ervan bewust dat ze niet "westers" zijn en dat dat humaan nogal een rekbaar begrip is blijkbaar?
Waarom steun je ze dan niet, maar beticht je ze van oorlogsmisdaden die geen oorlogsmisdaden zijn?quote:Ook hier, begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van de koerdische beweging. Vind dat ze al veelste lang onderdrukt zijn en zou het fijn vinden als ze zich daaraan kunnen onttrekken.
Ik verander het niet zozeer. Het is meer dat de praktijk leert dat degene die zich aan ons oorlogsrecht houden ook onze bondgenoten zijn meestal. Maar sorry, je hebt gelijk, dat is niet geheel en al zo, dus hou het op dat oorlogsrecht. Met dan een uitzondering voor zij die echt tegen ons strijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:22 schreef ExTec het volgende:
[..]
Onder het kopje de fallacy moving the goal post, verander je het van "naar mogendheden die ons oorlogsrecht volgen" naar "onze bondgenoten".
Dat zijn 2 wezenlijk andere dingen hé?
Maar dan zijn we toch rond?
Het NL leger is in gevecht met IS, de Koerden vechten tegen IS, Jitse Akse vocht tegen IS.
Zullen we maar over gaan tot het rode tapijt uitrollen en hem het speldje van de Willemsorde opspelden?
Eh, nee... geen enkel modern leger wacht eerst tot een rechter toestemming geeft voordat ze potentiele tegenstanders afvoeren. Dat kan natuurlijk ook helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk doen ze dat wel!
Als mensen een mogelijke bedreiging zijn worden ze gevangen en dan worden ze berecht. Dat is echt de gewone gang van zaken.
Nee, het gaat om clans die IS hebben gesteund, hoe kom je bij die soundbite over gedachten trouwens?quote:Behalve in situatie's waarin onmiddelijk gehandeld moet worden, dan kan het zijn dat er perongelijk een onschuldig burger sneuvelt. Dat is hier niet het geval, dit gaat niet om leven/dood situatie's, maar om in alle rust zeggen jij wordt gestraft voor vermeende (onbewezen!) gedachten.
En waarom denk je dat ik daar helemaal niets van weet? Waarom denk je dat je zo bijzonder bent?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:22 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Nee, ik volg bijvoorbeeld op twitter verschillende YPG strijders waar ik ook contact mee heb, en die bijvoorbeeld video's plaatsen van hoe zo'n patrouille (want dat is eigenlijk het voornamelijke militaire werk dat Akse gedaan heeft in oostelijk Rojava) in z'n werk gaat. Ik weet dus wat de situatie is waar hij in heeft gezeten.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat hier dan ook zover mogelijk geregeld is, bij de ypg niet, die hebben hun succes mede te danken aan de vrijheid die ze hun troepen geven om zelf te beslissen (wat dus kindsoldaten en het "straffen" van mensen zonder begane misdaad of bewijs heeft opgeleverd).
Ik interpreteer dat meer militair-tactisch, bv. in de zin van vrijheid om als eendheid ineens te kunnen besluiten niet weg a maar weg b te gaan bewaken?quote:The key to its success is autonomy. YPG brigades are inculcated with a high degree of freedom and can adapt to the changing battlefield."[4]
Maar dat zei ik ook al hé?quote:over hoe we dat aan zouden moeten pakken en over hoe die baardmans gestraft zou moeten worden. Wat dus niet kan, in dezelfde lijn als deze man ligt.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.
En daar zie ik geen gemakkelijke oplossing voor, dus ik heb er maar mee te leren leven.
Nee, dat is heel bepaald niet een van de dingen waar we tegen strijden. Het valt overigens ook niet onder zelfs maar de breedste definitie van oorlogsrecht om dat af te wijzen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef erodome het volgende:
[..]
Het is niet prima, het is verdomme 1 van de dingen waar we tegen strijden. Het is verdomme dat wat we die "ander" kwalijk nemen.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:24 schreef erodome het volgende:
Als mensen een mogelijke bedreiging zijn worden ze gevangen en dan worden ze berecht. Dat is echt de gewone gang van zaken.
Zo'n situatie noemen we "oorlog".quote:Behalve in situatie's waarin onmiddelijk gehandeld moet worden,
Ja, de oorlog wordt gewonnen met 15 jarige ventjes, die waren echt een enorm deel van die macht!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:25 schreef ExTec het volgende:
[..]
Is het 'Ok' als een heel dorp uitgemoord word, omdat de slag om dat dorp net verloren is omdat individuen die vrijwillig deel wilde nemen aan de strijd dat niet deden,
Alleen omdat jij met wat regeltjes in je hoofd zit bedacht in een land wat al meer dan een halve eeuw geen oorlog meer heeft gezien?
Dat blijkt uit alles wat je zegt. Je stelt bijvoorbeeld dat je oorlogsrecht kent, noem mij dan het artikel dat de verplaatsing verbiedt?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:29 schreef erodome het volgende:
[..]
En waarom denk je dat ik daar helemaal niets van weet? Waarom denk je dat je zo bijzonder bent?
Zeker, onder andere. Ik heb onlangs nog een documentaire over hem gezien. Juist snipers staan er overigens om bekend vrijwel geen burgerslachtoffers te maken.quote:En ben je je ervan bewust dat die gast zelf zegt een sniper te zijn geweest?
Lieve schat van me, er is een verschil tussen een directe strijd waarin op dat moment beslist moet worden en de boel onder controle hebben om dan vanuit dat punt mensen zonder berechting te gaan straffen.quote:
Hij zelf zegt toch echt anders, alhoewel hij het niet over inhoud wil hebben verder.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat blijkt uit alles wat je zegt. Je stelt bijvoorbeeld dat je oorlogsrecht kent, noem mij dan het artikel dat de verplaatsing verbiedt?
[..]
Zeker, onder andere. Ik heb onlangs nog een documentaire over hem gezien. Juist snipers staan er overigens om bekend vrijwel geen burgerslachtoffers te maken.
Je negeert vakkundig mijn andere opmerkingen. Geef me het artikel, of geef toe dat je uit je nek kletst.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Hij zelf zegt toch echt anders, alhoewel hij het niet over inhoud wil hebben verder.
Dat is bewezen door je Turkse bron?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Lieve schat van me, er is een verschil tussen een directe strijd waarin op dat moment beslist moet worden en de boel onder controle hebben om dan vanuit dat punt mensen zonder berechting te gaan straffen.
Dat laatste is wat gebeurd is. Dat ze eerst de boel onder controle hebben gebracht, er dus geen directe dreiging was (geen actieve strijd op dat moment). En van daaruit mensen hebben verplaatst (dat is igg keihard bewezen, meer wordt vermoed).
Dacht dat je zo goed ingelezen was, je zoveel meer wist dan dat ik weet?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:36 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je negeert vakkundig mijn andere opmerkingen. Geef me het artikel, of geef toe dat je uit je nek kletst.
Dat is toegegeven door het ypg zelf... Donder op met je turkse bron, ik heb geen enkele turkse bron gebruikt en walg ervan dat je dat op mijn schouders wil leggen om me maar monddood te maken. Je kan erdogan de eikel zo een hand geven!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat is bewezen door je Turkse bron?
Het is niet meer dan logisch dat je, wanneer je een gebied hebt veroverd, de aanwezige sympathisanten van de vijand verwijdert. Dit is nergens mee in strijd, laat staan met het internationaal oorlogsrecht.
quote:
Neem je het me dan erg kwalijk dat ik dan graag zie dat ze in jou dorp beginnen?quote:ja het is prima dat een heel dorp afgeslacht word, ook al had dat voorkomen kunnen worden als minderjarigen hadden meegevochten want: regelsssss![]()
In mijn dorp vechten alle able men mee, ook als die niet 18 zijn, en we blijven leven.quote:Maar ze hield zich wel aan de regels!![]()
IS is uiteraard een compleet andere organisatie dan de YPG.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dacht dat je zo goed ingelezen was, je zoveel meer wist dan dat ik weet?
Maar he, ik ga hiermee stoppen, we draaien alleen maar een beetje rond elkaar.
Voor de volgende keer jimmydean, niet piepen als mister extreme baardmans terugkomt van zijn syriegang en gewoon vrolijk vrij rond mag lopen hier he! Dan wil ik graag zien dat je dat net zo fel verdedigd.
Volgens wie?quote:
Dat is prima normaal, en ook toegestaan. Nogmaals, geef me het artikel of de resolutie die het verbiedt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Dat is toegegeven door het ypg zelf...
En nee, zo normaal is dat echt niet.
En hoepla, allerlei aantijgingen die nergens op slaan...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:39 schreef ExTec het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
erodome:
[..]
Neem je het me dan erg kwalijk dat ik dan graag zie dat ze in jou dorp beginnen?
Mag jij en je hele dorp, je hele familie, gewoon lekker afgeslacht worden.
Zetten we op je grafzerk:
[..]
In mijn dorp vechten alle able men mee, ook als die niet 18 zijn, en we blijven leven.
En als de strijd afgelopen is, hebben we daarna een feestje.
En op dat feestje zegt dan iemand: maar wat had erodome ervan gevonden?
Ik: who gives a fuck, she's dead.
Als je werkelijk zo goed ingelezen was wist je dat het geen keuze tussen ypg en isis was. Ik had het over de baarmans die tegen isis/assad/erdogan is gaan strijden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
IS is uiteraard een compleet andere organisatie dan de YPG.
Ironisch trouwens dat je het artikel niet kan noemen. Uiteraard kan je dat niet, want het artikel bestaat niet. Hou jezelf nu niet voor de gek joh.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |