abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163195606
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.
pi_163195632
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ja, daar hebben we het over.
Duidelijk.

Ja, het word dan een wereldvreemde zaak, als mensen die al hun hele leven in het aangeharkte NL wonen, dan oorlogssituaties de maat gaan nemen door hun NL bril.

Maar ik zou me voor kunnen stellen, of veel eerlijker: ik zou mogen hopen dat als ik me op me 16de/17de in die situatie zou bevinden, ik het lef zou hebben om mee te gaan matten.

Maar kindsoldaten gaat dus nergens over.

quote:
En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.
Correct. Ze hadden ze af mogen blazen dan had ik nog alleen " :Y ^O^ "gepost.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_163195649
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef erodome het volgende:

[..]

Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.

Jij kiest ervoor om de feiten die er zijn naast je neer te leggen. Allerlei dingen eromheen te verzinnen om het maar goed te praten, ik hou het bij de feiten.
Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:47:02 #104
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195665
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

AL Nusra en de YPG vergelijken :') Zet jezelf nu niet voor lul.

[..]

Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?
Kindsoldaten, mensen wegjagen uit gebied, etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden, samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.

En nee, ik vergelijk al nusra niet met het ypg, ik noem ze alleen om te laten zien dat tegen erdogan strijden niet gelijk staat aan de grote goede zijn. Al nusra zou ik persoonlijk een groter kwaad dan erdogan willen noemen (en dat wil wat zeggen), alles behalve netjes dus.
Dus dit "ze strijden tegen erdogan, dus ze zijn goed, ze strijden tegen isis dus ze zijn goed" is een conclusie die je niet zomaar moet trekken.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:47:50 #105
452947 frietenstamp
Thierry! Thierry! Thierry!
pi_163195689
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo stellig dan?
Dat zeiden ze op het schoolplein. :')
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:49:19 #106
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195733
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.
Oh ja?

Westerse stijdmachten mogen overal en nergens bermbommen plaatsen, kindsoldaten in huis hebben, mensen die niets echt fout hebben gedaan wegschoppen? Mogen mensen die niet de koerdische droom hebben vervolgen? Mogen mensen die geen koerd zijn in de steek laten of erger?

En weet jij dat wel dan, heerlijke internetsoldaat van me?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:49:47 #107
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163195744
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef erodome het volgende:
Dat weet ik niet!!!!!!!!

Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163195756
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:47 schreef erodome het volgende:

[..]

Kindsoldaten,
Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.

quote:
mensen wegjagen uit gebied,
Ook dit is weerlegd.

quote:
etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden,
Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.

quote:
samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.
PKK is geen terroristische organisatie.

quote:
Dus dit "ze strijden tegen erdogan, dus ze zijn goed, ze strijden tegen isis dus ze zijn goed" is een conclusie die je niet zomaar moet trekken.
En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:50:11 #109
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195761
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:44 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.
Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?
Doe dan wat aan de wetten en regels hier, maar tot die dag is dit toch echt verboden in ons oorlogsrecht en met goede reden.
pi_163195797
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat als...
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.

En als.....?

Dat zou je dan per geval moeten bekijken.

Ja, hij kan een IED gebruikt hebben die per ongeluk burgers heeft getroffen. Is hij dan meteen schuldig?

Zeker niet.

Maar dat cirkelt linea recta terug naar jouw hang om oorlogssituaties te reduceren naar bite-sized gevallen, als ware ze daar in een vredige maatschappij.

Maar dat zijn ze daar dus niet. Het is daar oorlog.
pi_163195800
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Oh ja?

Westerse stijdmachten mogen overal en nergens bermbommen plaatsen, kindsoldaten in huis hebben, mensen die niets echt fout hebben gedaan wegschoppen? Mogen mensen die niet de koerdische droom hebben vervolgen? Mogen mensen die geen koerd zijn in de steek laten of erger?

En weet jij dat wel dan, heerlijke internetsoldaat van me?
Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:51:49 #112
110987 ErwinRommel
pi_163195815
Je maakt je druk, om niks want er is geen zaak.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:51:57 #113
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195819
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:46 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.
Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!
pi_163195837
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef erodome het volgende:

[..]

Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?
Doe dan wat aan de wetten en regels hier, maar tot die dag is dit toch echt verboden in ons oorlogsrecht en met goede reden.
Ja, dat vind ik geen enkel probleem als het om een situatie gaat die zo uitzonderlijk is en die diezelfde "kinderen" direct treffen, het zijn namelijk hun huizen en families die bedreigd worden door IS.
pi_163195847
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
En hebben we na WO2 het verzet ook berecht omdat die soms ook wel eens personen gebruikten die jonger dan 18 waren? :z :z :z
pi_163195860
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef erodome het volgende:

[..]

Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!
Je kent het oorlogsrecht, waar je zo mee schermt, helemaal niet.
pi_163195922
Er wordt ook natuurlijk niemand om gedachten gestraft, je stelt de zaken bewust verkeerd voor en daarom ben je oneerlijk in je argumentatie. Nogmaals, als je niet weet wat de Koerden doen, als je niet weet wat internationaal oorlogsrecht is, en als je de situatie niet kent, moet je niet zo'n grote mond opzetten na het lezen van een obscure bron met allegaties.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:54:33 #118
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195924
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.

Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
pi_163195936
Terecht :)
Zonder wrijving geen glans
pi_163195947
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:

Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
Welke afspraken en welk oorlogsrecht bedoel je?
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:59:24 #121
110987 ErwinRommel
pi_163196061
quote:

[..]

Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.

Succes, je houdt niemand tegen als die een bewuste keuze gemaakt heeft om te strijden voor deze imho goede zaak. En dan kan dat nog zo juridisch dichtgetimmerd zijn, mensen gaan toch wel.
pi_163196089
quote:

[..]

Omdat het nu niet serieus getoetst wordt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen,
Maar dat modicum aan intelligentie heb je dus niet. Waarvan akte.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 20:00:51 #123
37769 erodome
Zweefteef
pi_163196101
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.
Het is niet weerlegt, het is goedgepraat. Zelfs het ypg zelf ontkende dit niet.

quote:
Ook dit is weerlegd.
Weer dat verschil tussen weerleggen en goedpraten. Ook dit is niet ontkent door ypg zelf. Die mensen heeft verjaagd/verplaatst die hun doel niet deelde. Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.

quote:
Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.
Makkelijk gezegd, niet geheel en al waar.

quote:
PKK is geen terroristische organisatie.
Serieus? Toe nou zeg....

quote:
En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.
Welke echte steun? Want op wat hier en daar onder te tafel door steun is er geen echte steun...
Je bent je ervan bewust dat ze niet "westers" zijn en dat dat humaan nogal een rekbaar begrip is blijkbaar?

Ook hier, begrijp me niet verkeerd, ik ben geen tegenstander van de koerdische beweging. Vind dat ze al veelste lang onderdrukt zijn en zou het fijn vinden als ze zich daaraan kunnen onttrekken.
Dat de vijand van mijn vijand is mijn vriend heeft ons geen windeieren gelegd tot nu toe, denk daar maar eens goed over na als je de wereld van nu bekijkt.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 20:02:53 #124
37769 erodome
Zweefteef
pi_163196161
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:

[..]

Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.

En als.....?

Dat zou je dan per geval moeten bekijken.

Ja, hij kan een IED gebruikt hebben die per ongeluk burgers heeft getroffen. Is hij dan meteen schuldig?

Zeker niet.

Maar dat cirkelt linea recta terug naar jouw hang om oorlogssituaties te reduceren naar bite-sized gevallen, als ware ze daar in een vredige maatschappij.

Maar dat zijn ze daar dus niet. Het is daar oorlog.
Ik vind het, in deze omstandigheden, dus ook niet onterecht dat hij niet veroordeeld is, straf heeft gekregen hiervoor. Wel vind ik het jammer dat er geen gedegen verder onderzoek gedaan kan worden zo.

Daarnaast ben ik van mening dat we een verbod in moeten stellen op meevechten bij mogendheden die zich niet hebben verplicht zich aan ons oorlogsrecht te houden. Dat voorkomt dit soort vragen namelijk.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 20:05:31 #125
37769 erodome
Zweefteef
pi_163196254
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.
Nee, ik chargeer niet, dit gaat werkelijk over hoe zij daar handelen.

Nogmaals, ik kan ook lezen, net als jij. Jij en ik hebben om en nabij dezelfde info tot beschikking. Daarin heb ik meer aan de info van bv erwin, die inside info heeft die je niet via lezen/e.d. kan krijgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')