Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
Duidelijk.quote:
Correct. Ze hadden ze af mogen blazen dan had ik nog alleen "quote:En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.
Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.
Jij kiest ervoor om de feiten die er zijn naast je neer te leggen. Allerlei dingen eromheen te verzinnen om het maar goed te praten, ik hou het bij de feiten.
Kindsoldaten, mensen wegjagen uit gebied, etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden, samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
AL Nusra en de YPG vergelijkenZet jezelf nu niet voor lul.
[..]
Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?
Oh ja?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:43 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.
Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?quote:
Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.quote:
Ook dit is weerlegd.quote:mensen wegjagen uit gebied,
Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.quote:etnische zuiveringen waar ze van beschuldigd worden,
PKK is geen terroristische organisatie.quote:samenwerking met een terroristische organisatie (pkk) om maar wat te noemen.
En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.quote:Dus dit "ze strijden tegen erdogan, dus ze zijn goed, ze strijden tegen isis dus ze zijn goed" is een conclusie die je niet zomaar moet trekken.
Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:44 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kindsoldaten doet natuurlijk denken aan Afrikaanse toestanden, waar 8 jarigen vochten, daar is hier geen sprake van, het gaat om jongeren van 15, 16 en 17.
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.quote:
Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Oh ja?
Westerse stijdmachten mogen overal en nergens bermbommen plaatsen, kindsoldaten in huis hebben, mensen die niets echt fout hebben gedaan wegschoppen? Mogen mensen die niet de koerdische droom hebben vervolgen? Mogen mensen die geen koerd zijn in de steek laten of erger?
En weet jij dat wel dan, heerlijke internetsoldaat van me?
Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:46 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je noemt alleen geen enkel feit. Weet je wat de criteria zijn waar westerse legers zich aan moeten houden? Ken je de geneefse conventie? Volgens mij niet. Ik hoor je alleen praten over "kindsoldaten" en mensen die verplaatst zijn, als je enig idee had van oorlogsvoering en van de situatie in Syrië, zou je dat nooit oorlogsmisdaden kunnen noemen, want dat zijn het uiteraard absoluut niet.
Ja, dat vind ik geen enkel probleem als het om een situatie gaat die zo uitzonderlijk is en die diezelfde "kinderen" direct treffen, het zijn namelijk hun huizen en families die bedreigd worden door IS.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef erodome het volgende:
[..]
Je vindt werkelijk dat een 15/16 jarige opnemen in het leger helemaal ok is?
Doe dan wat aan de wetten en regels hier, maar tot die dag is dit toch echt verboden in ons oorlogsrecht en met goede reden.
En hebben we na WO2 het verzet ook berecht omdat die soms ook wel eens personen gebruikten die jonger dan 18 waren?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:42 schreef erodome het volgende:
[..]
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
Je kent het oorlogsrecht, waar je zo mee schermt, helemaal niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry, ik ben de enige die wat feiten op tafel heeft gegooit. Jij bent degene die die feiten goedpraat met je ja maar, dat moet je echt niet zo zien. Ee 15 jarige als soldaat gebruiken is echt niet erg. Bermbommen plaatsen is echt niet erg, mensen om gedachten straffen is echt niet zo erg, samenwerking met een terroristische organisatie is echt niet zo erg. Maar vooral het je niet aan ons oorlogsrecht hoeven houden is helemaal ok!
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:49 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Waarom maak je je dan druk dat jij het een slechte zaak vind dat er niet tot vervolging is overgegaan?
Welke afspraken en welk oorlogsrecht bedoel je?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
Succes, je houdt niemand tegen als die een bewuste keuze gemaakt heeft om te strijden voor deze imho goede zaak. En dan kan dat nog zo juridisch dichtgetimmerd zijn, mensen gaan toch wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt. Tot vervolging overgaan is wat anders dan tot strafmaatregelen overgaan. Dat laatste is een ander verhaal, dat volgt op toetsing, of niet, dat kan ook.
Persoonlijk zou ik dus graag zien dat er alleen gestreden mag worden in "legers' die zich aan onze afspraken houden, aan het oorlogsrecht wat we hebben houden.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat het nu niet serieus getoetst wordt.
Maar dat modicum aan intelligentie heb je dus niet. Waarvan akte.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen,
Het is niet weerlegt, het is goedgepraat. Zelfs het ypg zelf ontkende dit niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:50 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dit lijkt me al voldoende weerlegt, het feit dat je het weer noemt geeft aan dat je niet open staat voor mijn argumenten.
Weer dat verschil tussen weerleggen en goedpraten. Ook dit is niet ontkent door ypg zelf. Die mensen heeft verjaagd/verplaatst die hun doel niet deelde. Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.quote:Ook dit is weerlegd.
Makkelijk gezegd, niet geheel en al waar.quote:Pure laster vanuit de Turkse overheid, die daar natuurlijk baat bij hebben.
Serieus? Toe nou zeg....quote:PKK is geen terroristische organisatie.
Welke echte steun? Want op wat hier en daar onder te tafel door steun is er geen echte steun...quote:En die trok ik ook niet. De Koerden verdienen onze steun omdat ze westers en humaan zijn, en strijden tegen een grote vijand van het westen. En gelukkig krijgen ze de steun van de westerse regeringen ook.
Ik vind het, in deze omstandigheden, dus ook niet onterecht dat hij niet veroordeeld is, straf heeft gekregen hiervoor. Wel vind ik het jammer dat er geen gedegen verder onderzoek gedaan kan worden zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef ExTec het volgende:
[..]
Maar dat zijn we niet te weten gekomen, en -ga ik er toch even vanuit dat jij een modicum aan intelligentie bezit-, daar de staat der nederlanden daar geen oorlogsinspecteurtjes rond heeft lopen, gaan we daar ook nooit achter komen.
En als.....?
Dat zou je dan per geval moeten bekijken.
Ja, hij kan een IED gebruikt hebben die per ongeluk burgers heeft getroffen. Is hij dan meteen schuldig?
Zeker niet.
Maar dat cirkelt linea recta terug naar jouw hang om oorlogssituaties te reduceren naar bite-sized gevallen, als ware ze daar in een vredige maatschappij.
Maar dat zijn ze daar dus niet. Het is daar oorlog.
Nee, ik chargeer niet, dit gaat werkelijk over hoe zij daar handelen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:51 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je chargeert bewust. Nogmaals, je hebt geen idee van de situatie, en ik wel. Ik volg twitter, ik volg diverse video's en ik spreek met mensen die er veel van weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |