abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163195209
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Is dat zo? :? :)
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_163195235
quote:
5s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef ExTec het volgende:

[..]

Is dat zo? :? :)
Waarom zou je anders een pro-westerse en grotendeels seculiere groepering die tegen IS strijdt negatief neer willen zetten?
pi_163195238
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes' :') is hilarisch en droevig tegelijk.
Zeg ik dat dan?

Ik stel alleen dat het mogelijk moet zijn "soldaten" te controleren en er een regelgeving moet zijn waaraan ze zich moeten houden.
Ik stel dat als iemand zich daaraan onttrekt dat je niet zomaar kan zeggen dat iemand een held is en geen straf verdient, dat je daarvoor eerst echt goed moet weten hoe of wat. Een legermacht met regels en controle daarop is een goed begin.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163195284
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik lees in jouw artikel dat het om IS sympathisanten gaat. Ik vind het niet meer dan normaal dat die verplaatst worden. En die "kindsoldaten" is een uiterst gekleurde en onrealistische weergave van de feiten, namelijk dat Koerdische jongeren deel uit maken van de YPG, bijvoorbeeld 16 en 17 jarigen.
Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...
En nee, het gaat niet alleen om isis fans, het belangrijkste is dat het gaat om mensen die zelf niets fouts hebben gedaan...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163195315
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Echt, dit slaat helemaal nergens op.
Kom eens met wat teksten van mij waarin ik pro turks ben? Je zal er werkelijk geen 1 vinden, want dat ben ik niet. Erdogan mag van mij zijn kop in zijn kont steken en zo stikken.
pi_163195324
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef erodome het volgende:

[..]

Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...
En nee, het gaat niet alleen om isis fans, het belangrijkste is dat het gaat om mensen die zelf niets fouts hebben gedaan...
Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.
pi_163195334
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef erodome het volgende:

[..]

Echt, dit slaat helemaal nergens op.
Kom eens met wat teksten van mij waarin ik pro turks ben? Je zal er werkelijk geen 1 vinden, want dat ben ik niet. Erdogan mag van mij zijn kop in zijn kont steken en zo stikken.
Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?
pi_163195348
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

???
En wat heeft hij dan gedaan??
Dat weet ik niet!!!!!!!!

Lees toch eens wat ik zeg. Het kan alle kanten op, hij kan een held zijn die op handen gedragen zou moeten worden, maar het kan ook zijn dat hij deel heeft uitgemaakt van oorlogsmisdaden.

Daarom ben ik er een voorstander van al het strijden voor machten die zich niet aan onze oorlogsregels dienen te houden te verbieden. Juist omdat het dit soort onduidelijkheid oplevert.
pi_163195368
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Koerden doen dat ook, er is geen enkel bewijs van het tegendeel. Noem me een schending van de Geneefse conventie door de YPG.
Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....
pi_163195369
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef erodome het volgende:

[..]

maar het kan ook zijn dat hij deel heeft uitgemaakt van oorlogsmisdaden.
En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.
pi_163195378
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:33 schreef erodome het volgende:

[..]

Zeg ik dat dan?
Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.

quote:
Ik stel alleen dat het mogelijk moet zijn "soldaten" te controleren en er een regelgeving moet zijn waaraan ze zich moeten houden.
:')

En dat ligt op de stapel tussen "het moet mogelijk zijn dat we eerlijke politici krijgen" en "het moet mogelijk zijn dat we gratis bier krijgen" ofzo?

En iemand een held vinden, is een gevoelsmatige kwestie, heeft amper wat met feitelijkheden te maken.

Ik vind de beste man een held ^O^
pi_163195389
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....
Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.
pi_163195393
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.
Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.
pi_163195416
Als je niets van de feiten weet, moet je ook niet zo'n grote mond hebben. Zeker niet wanneer dit gaat om de strijdende partij die niet alleen het meest westers en seculier, maar ook het meest beschaafd is op het gebied van oorlogsvoering.
pi_163195428
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?
Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.
Al nusra al vergeten bv?
pi_163195432
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.
Pardon?
pi_163195433
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:

[..]

Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.
Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".
pi_163195468
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.
Al nusra al vergeten bv?
AL Nusra en de YPG vergelijken :') Zet jezelf nu niet voor lul.
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef erodome het volgende:

[..]

Pardon?
Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?
pi_163195486
quote:

[..]

Kindsoldaten
Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?

quote:
en die burgers waren IS supporters.
Die verplaatsen vind ik nog best humaan.
pi_163195520
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef ExTec het volgende:

[..]

Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?

[..]

Die verplaatsen vind ik nog best humaan.
Ja, daar hebben we het over. En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2016 19:42:05 ]
pi_163195527
quote:
11s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef ExTec het volgende:

[..]

Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.

[..]

:')

En dat ligt op de stapel tussen "het moet mogelijk zijn dat we eerlijke politici krijgen" en "het moet mogelijk zijn dat we gratis bier krijgen" ofzo?

En iemand een held vinden, is een gevoelsmatige kwestie, heeft amper wat met feitelijkheden te maken.

Ik vind de beste man een held ^O^
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?
Als de bermbommen waar deze groep gretig gebruik van maakt voornamelijk burgers hebben gedood?

Zo lastig is het niet wat ik zeg. Dat gaat wel even wat verder dan zeggen ik wilde dat er alleen "goede" politici zijn, want wat "goed" is ligt nogal in het midden. Moet dan pechtold weg of wilders?
Dit is veel duidelijker, is het geen strijdende macht die ook onder de afspraken hierover valt, dan niet daar strijden zonder gevolg.
pi_163195548
quote:

[..]

Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.
pi_163195574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef erodome het volgende:

[..]

En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?
Als de bermbommen waar deze groep gretig gebruik van maakt voornamelijk burgers hebben gedood?

De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.
pi_163195575
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:38 schreef JimmyDean het volgende:
Als je niets van de feiten weet, moet je ook niet zo'n grote mond hebben. Zeker niet wanneer dit gaat om de strijdende partij die niet alleen het meest westers en seculier, maar ook het meest beschaafd is op het gebied van oorlogsvoering.
Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.

Jij kiest ervoor om de feiten die er zijn naast je neer te leggen. Allerlei dingen eromheen te verzinnen om het maar goed te praten, ik hou het bij de feiten.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:44:20 #100
37769 erodome
Zweefteef
pi_163195589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".
En dat maakt het goed? Dat maakt dat dat ineens volgens onze oorlogsegels is nu?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')