Is dat zo?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Waarom zou je anders een pro-westerse en grotendeels seculiere groepering die tegen IS strijdt negatief neer willen zetten?quote:
Zeg ik dat dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ExTec het volgende:
[..]
Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes'is hilarisch en droevig tegelijk.
Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Ik lees in jouw artikel dat het om IS sympathisanten gaat. Ik vind het niet meer dan normaal dat die verplaatst worden. En die "kindsoldaten" is een uiterst gekleurde en onrealistische weergave van de feiten, namelijk dat Koerdische jongeren deel uit maken van de YPG, bijvoorbeeld 16 en 17 jarigen.
Echt, dit slaat helemaal nergens op.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:34 schreef erodome het volgende:
[..]
Er is niets gekleurd aan die kindsoldaten. Dat is gewoon echt een feit en hebben ze zelfs wat mee gedaan uiteindelijk...
En nee, het gaat niet alleen om isis fans, het belangrijkste is dat het gaat om mensen die zelf niets fouts hebben gedaan...
Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef erodome het volgende:
[..]
Echt, dit slaat helemaal nergens op.
Kom eens met wat teksten van mij waarin ik pro turks ben? Je zal er werkelijk geen 1 vinden, want dat ben ik niet. Erdogan mag van mij zijn kop in zijn kont steken en zo stikken.
Dat weet ik niet!!!!!!!!quote:
Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:32 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Koerden doen dat ook, er is geen enkel bewijs van het tegendeel. Noem me een schending van de Geneefse conventie door de YPG.
En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:36 schreef erodome het volgende:
[..]
maar het kan ook zijn dat hij deel heeft uitgemaakt van oorlogsmisdaden.
Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.quote:
quote:Ik stel alleen dat het mogelijk moet zijn "soldaten" te controleren en er een regelgeving moet zijn waaraan ze zich moeten houden.
Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Kindsoldaten, het verplaatsen van burgers onder dwang en ga zo maar door....
Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Noem me een voorbeeld van totaal onschuldigen die zijn gevangengenomen door de YPG? En die "kindsoldaten" zijn gewoon vrijwilligers.
Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:35 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom schaar je je dan niet volmondig achter de Koerden?
Pardon?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
En aangezien de Koerden geen oorlogsmisdaden hebben gepleegd, kan dat niet.
Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar nog steeds kindsoldaten die weer naar huis gestuurd hadden moeten worden ipv aangenomen te worden.
AL Nusra en de YPG vergelijkenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef erodome het volgende:
[..]
Omdat de wereld niet zwart/wit is. Dat tegen erdogan zijn je niet automatisch geheel en al goed maakt.
Al nusra al vergeten bv?
Noem dan een Koerdische oorlogsmisdaad?quote:
Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?quote:
Die verplaatsen vind ik nog best humaan.quote:en die burgers waren IS supporters.
Ja, daar hebben we het over. En natuurlijk is dat verplaatsen humaan, zeker als je beseft dat dit stammen zijn die IS gesteund hebben toen die daar de machtigste partij waren.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:40 schreef ExTec het volgende:
[..]
Hebben we het over koerden die vrijwillig meevechten maar misschien niet 18 zijn?
[..]
Die verplaatsen vind ik nog best humaan.
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Niet zo puntig samengevat, maar dat is wel de tendens van hetgeen je hier neer zet.
[..]
En dat ligt op de stapel tussen "het moet mogelijk zijn dat we eerlijke politici krijgen" en "het moet mogelijk zijn dat we gratis bier krijgen" ofzo?
En iemand een held vinden, is een gevoelsmatige kwestie, heeft amper wat met feitelijkheden te maken.
Ik vind de beste man een held
Lul niet recht wat krom is man. Kindsoldaten is geen suggestieve term net zoals mensen die niets fouts hebben gedaan geen daders zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:37 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Kindsoldaten is een suggestieve term, en die burgers waren IS supporters. Overigens vallen beide niet onder de Geneefse conventie.
De YPG gedraagt zich niet anders als een westers leger zou doen in die situatie. Overigens wijzen je suggesties erop dat je geen idee hebt van de situatie in Rojava. Weet je uberhaubt hoe het slagveld eruit ziet? Weet je hoe gevechten daar gaan? Nee denk ik zo.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:41 schreef erodome het volgende:
[..]
En wat als je te weten zou komen (stel dat) hij kinderen heeft gedood, mensen uit hun huis heeft verjaagd, kinderen op heeft geleid en ga zo maar door?
Als de bermbommen waar deze groep gretig gebruik van maakt voornamelijk burgers hebben gedood?
Ik weet om en nabij evenveel van de feiten als jij, zoals gezegd gaat dit om inlezen en niet om meemaken. Dat geld voor jou net zo hard als voor mij.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:38 schreef JimmyDean het volgende:
Als je niets van de feiten weet, moet je ook niet zo'n grote mond hebben. Zeker niet wanneer dit gaat om de strijdende partij die niet alleen het meest westers en seculier, maar ook het meest beschaafd is op het gebied van oorlogsvoering.
En dat maakt het goed? Dat maakt dat dat ineens volgens onze oorlogsegels is nu?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:39 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Op de grebbeberg vochten ook "kindsoldaten".
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |