abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_163194648
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:04 schreef erodome het volgende:

[..]

Tja... Wat de "koerden" (deze groep dan) wil of niet wil is niet heel erg relevant. Of ze zich houden aan ons oorlogsrecht en hun militairen daar ook op aangesproken kunnen worden wel.
Hier kan ik formeel niks tegen inbrengen en moet ik je gelijk geven.

Maar mijn onderbuik protesteert en vindt dat IS strijders die hoofden afsnijden van andere mensen en het filmpje als trofee op internet zetten zelfs geen recht zouden mogen hebben op oorlogsrecht.
pi_163194666
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:14 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Jazeker wel!
euhm, nee.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:16:05 #53
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_163194677
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:15 schreef erodome het volgende:

[..]

euhm, nee.
Hoe weet je dat zo stellig dan?
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_163194704
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:15 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Hier kan ik formeel niks tegen inbrengen en moet ik je gelijk geven.

Maar mijn onderbuik protesteert en vindt dat IS strijders die hoofden afsnijden van andere mensen en het filmpje als trofee op internet zetten zelfs geen recht hebben op oorlogsrecht.
Tuurlijk, die neiging heb ik ook. Alles wat het isis lastig maakt ben ik niet direct een tegenstander van. Maar moeten we niet oppassen met die neiging, dat we daarmee zaken toelaten die eigenlijk niet toelaatbaar zijn?
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_163194767
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo stellig dan?
Omdat ik, net als jij dat kan, kan lezen?
pi_163194805
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:16 schreef erodome het volgende:

[..]

Tuurlijk, die neiging heb ik ook. Alles wat het isis lastig maakt ben ik niet direct een tegenstander van. Maar moeten we niet oppassen met die neiging, dat we daarmee zaken toelaten die eigenlijk niet toelaatbaar zijn?
klopt, daarom hou ik het bij de onderbuik en blijf ik verder een brave burger ;)
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:20:16 #57
110987 ErwinRommel
pi_163194824
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:18 schreef erodome het volgende:

[..]

Omdat ik, net als jij dat kan, kan lezen?
Ik ook:

quote:
En iemand mag daar helemaal niet op eigen gezag mensen doodschieten, zegt het OM.
Hij is in dienst van YPG, en die hanteren een soort van oorlogsrecht.
pi_163194862
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:20 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ik ook:

[..]

Hij is in dienst van YPG, en die hanteren een soort van oorlogsrecht.
Hmmzzz...

quote:
The key to its success is autonomy. YPG brigades are inculcated with a high degree of freedom and can adapt to the changing battlefield."[4]
Niet te vergelijken met onze set aan regels die we hebben dus.
Een "soort van" komt niet eens in de buurt van "onze regels".

Dat ze van de pkk afkomen en daar vandaag de dag nog dikke banden mee hebben vergeet je ook maar snel.
pi_163194952
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 18:51 schreef erodome het volgende:

[..]

De koerden zijn onze bondgenoten?????? Niet echt, zeker niet geheel en al.

Je schijnt te vergeten dat het meestal geen "of" verhaal is, maar een "en" verhaal is, dat de strijdende troepen daar niet zo geven om een burger meer of minder.
De vraag is hoe zit het met dat "of", als hij alleen isis strijders heeft gedood en burgers heeft gered, kudo's, maar of dat zo is dat weet niemand nu.
De YPG wordt actief gesteund door de VS, Frankrijk, VK en Duitsland en krijgt support van allerhande andere landen, waaronder Nederland. Dus ja, onze bondgenoten.

En het is vrijwel onmogelijk dat hij, in de positie waarin hij zat, burgers heeft vermoord.
pi_163194959
quote:
Child soldiers[edit]
In June 2015, a report by the United Nations Secretary General found that 24 minors under age of 18 had been recruited to fight with YPG.[67]

In response, Kurdish security forces (YPG and Asayish) began receiving human rights training from Geneva Call and other international organizations.[68] In October 2015 the YPG demobilized minors under the age of 18 from the military service in its ranks.[69]

Ethnic cleansing[edit]
In June 2015 the Turkish government alleged that the YPG was carrying out an ethnic cleansing as part of a plan to join the Jazira and Kobanî cantons into a single territory.[70] Qasim al-Khatib, a Syrian National Council (SNC) member who headed a delegation from the SNC to investigate allegations about the displacement of Arab civilians, said there was no evidence of Arabs or Turkmen having been displaced.[71]

Forced displacement[edit]
In October 2015, Amnesty International published a report [72] with claims that the YPG had driven at least 100 families from northern Syria and that in the villages of Asaylem and Husseiniya it had demolished resident homes. The report was made by Amnesty visiting the area contained in the report. It made local observations of destruction, and collected testimonies from former and actual residents of al-Hasakeh and ar-Raqqa governorates. It found cases of YPG fighters forcibly displacing residents and using fire and bulldozers to raze homes and other structures.[73][74]

Forced displacement of civilians and destruction of civilian property is not a war crime per se. These acts only becomes a war crime when there is no 'imperative military necessity' for them. Amnesty International claims the report documents cases in which there was no such justification.[75] It furthermore claims that the circumstances of some of these displacements suggested that they were carried out: in retaliation for people’s perceived sympathies with, or family ties to, suspected members of ISIL or other armed groups,[76] constituting: 'collective punishment, which is a violation of international humanitarian law'.

In interviews YPG spokespersons acknowledged that a number of families were in fact displaced. However, they placed the number at no more than 25,[77] and claim military necessity. They stated that the family of the terrorists communicates with them and therefore had to be removed from dangerous areas,[78] and that ISIL often uses civilians to plant car bombs or carry out other attacks on the YPG.[79] By describing the events in Hammam al-Turkman before the village got evacuated the report itself inadvertently supports these claims of military necessity.[80]

The U.S. State Department reacted by starting an inquiry into the allegations[81] Its initial reaction to the report was quite sceptical, claiming it had to determine: any veracity to the claims, but showed concern by calling for any administrator in the area to rule with respect for all groups regardless of ethnicity. The fact that the report does not make any claim of the YPG targeting people based on ethnicity was probably one of the reasons why they didn't take it seriously, especially when there was dozens of similar reports, where the Syrian government, Al-Nusra Front and Free Syrian Army were accused of much worse war crimes.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:25:20 #61
110987 ErwinRommel
pi_163194962
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Hmmzzz...

[..]

Niet te vergelijken met onze set aan regels die we hebben dus.
Een "soort van" komt niet eens in de buurt van "onze regels".

Dat ze van de pkk afkomen en daar vandaag de dag nog dikke banden mee hebben vergeet je ook maar snel.
Ja, onze regels zijn een maatstaf voor de hele wereld _O-
Hou nu maar op lieve schat, ik weet het.
Ik zal je verklappen, hij is een naaste kameraad van mij welke ik recent nog gesproken heb.
Ik nog sterker, hij heeft geen onschuldigen gedood.
pi_163194978
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:22 schreef erodome het volgende:

[..]

Dus?
pi_163194990
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

De YPG wordt actief gesteund door de VS, Frankrijk, VK en Duitsland en krijgt support van allerhande andere landen, waaronder Nederland. Dus ja, onze bondgenoten.

En het is vrijwel onmogelijk dat hij, in de positie waarin hij zat, burgers heeft vermoord.
Dat actief is voor intepretatie vatbaar, er is wel wat steun, maar heel officieel is dat niet. Mede omdat ze niet zo zuiver op de graat zijn als jullie graag willen geloven. Zie mijn quote hiervoor maar eens...
pi_163195022
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Ja, onze regels zijn een maatstaf voor de hele wereld _O-
Hou nu maar op lieve schat, ik weet het.
Ik zal je verklappen, hij is een naaste kameraad van mij welke ik recent nog gesproken heb.
Ik nog sterker, hij heeft geen onschuldigen gedood.
Niet voor de hele wereld, wel voor mensen van hier die evt daar willen strijden.
Of vindt je kindsoldaten en mensen wegjagen ineens wel ok nu?

En tja, je persoonlijke kennis kan ik niet zo heel veel mee, begrijp je dat?
pi_163195034
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:25 schreef erodome het volgende:

[..]

Natuurlijk vechten minderjarigen mee om hun land te verdedigen, en dergelijke Turkse allegaties zonder bewijs zijn ongeloofwaardig. Turkije speelt sowieso een hele dubieuze rol in de hele oorlog.

En we hebben het hier over een oorlog, mensen die IS steunen worden uiteraard gevangen genomen, overigens op humane wijze.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:28:20 #66
110987 ErwinRommel
pi_163195058
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef erodome het volgende:

[..]

Niet voor de hele wereld, wel voor mensen van hier die evt daar willen strijden.
Wat heeft dat met HEM te maken? Juist, niks :)
pi_163195068
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:26 schreef erodome het volgende:

[..]

Dat actief is voor intepretatie vatbaar, er is wel wat steun, maar heel officieel is dat niet. Mede omdat ze niet zo zuiver op de graat zijn als jullie graag willen geloven. Zie mijn quote hiervoor maar eens...
Ik lees in die quote over een leger dat zich zeer menselijk opstelt in een oorlog. Ik vermoed dat je een pro-Turks iemand bent, die daardoor de Koerden in een kwaad daglicht wil stellen. Daar heb ik helemaal niks mee.
pi_163195099
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Natuurlijk vechten minderjarigen mee om hun land te verdedigen, en dergelijke Turkse allegaties zonder bewijs zijn ongeloofwaardig. Turkije speelt sowieso een hele dubieuze rol in de hele oorlog.

En we hebben het hier over een oorlog, mensen die IS steunen worden uiteraard gevangen genomen, overigens op humane wijze.
:') :') :') :')

Ja, kindsoldaten zijn echt hartstikke normaal en iedereen die ze gevangen nemen of zeggen op te rotten uit dat gebied zijn naarlingen, alle informatie die we hebben klopt gewoon niet.
pi_163195108
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Wat heeft dat met HEM te maken? Juist, niks :)
Alles, aangezien hij van hier komt.
pi_163195145
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:27 schreef erodome het volgende:

[..]

En tja, je persoonlijke kennis kan ik niet zo heel veel mee, begrijp je dat?
Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes' :') is hilarisch en droevig tegelijk.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_163195154
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef erodome het volgende:

[..]

:') :') :') :')

Ja, kindsoldaten zijn echt hartstikke normaal en iedereen die ze gevangen nemen of zeggen op te rotten uit dat gebied zijn naarlingen, alle informatie die we hebben klopt gewoon niet.
Ik lees in jouw artikel dat het om IS sympathisanten gaat. Ik vind het niet meer dan normaal dat die verplaatst worden. En die "kindsoldaten" is een uiterst gekleurde en onrealistische weergave van de feiten, namelijk dat Koerdische jongeren deel uit maken van de YPG, bijvoorbeeld 16 en 17 jarigen.
pi_163195171
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:28 schreef JimmyDean het volgende:

[..]

Ik lees in die quote over een leger dat zich zeer menselijk opstelt in een oorlog. Ik vermoed dat je een pro-Turks iemand bent, die daardoor de Koerden in een kwaad daglicht wil stellen. Daar heb ik helemaal niks mee.
Wtf? Ik ben niet pro turks, als erdogan morgen aftreed ben ik daar blij mee, idioot dat het is.
De koerden wil ik ook niet in een kwaad daglicht stellen, het enige wat ik zeg is dat die ook niet altijd zo zuiver op de graat zijn en dat ik graag zou zien dat je alleen voor buitenlandse machten mag strijden als ze zich conformeren aan de regelgeving die wij hebben daarvoor.
pi_163195174
quote:
10s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:30 schreef ExTec het volgende:

[..]

Je hele insteek, alsof je een oorlog kan beslechten in een rechtszaal, en met 'regeltjes' :') is hilarisch en droevig tegelijk.
Dat zegt ze alleen omdat ze de Koerden per se als slechte mensen wil afschilderen, zodat ze het Turkse genocidale bewind kan blijven steunen.
  dinsdag 21 juni 2016 @ 19:32:01 #74
110987 ErwinRommel
pi_163195196
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:29 schreef erodome het volgende:

[..]

Alles, aangezien hij van hier komt.
???
En wat heeft hij dan gedaan??
pi_163195201
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 19:31 schreef erodome het volgende:

[..]

Wtf? Ik ben niet pro turks, als erdogan morgen aftreed ben ik daar blij mee, idioot dat het is.
De koerden wil ik ook niet in een kwaad daglicht stellen, het enige wat ik zeg is dat die ook niet altijd zo zuiver op de graat zijn en dat ik graag zou zien dat je alleen voor buitenlandse machten mag strijden als ze zich conformeren aan de regelgeving die wij hebben daarvoor.
Koerden doen dat ook, er is geen enkel bewijs van het tegendeel. Noem me een schending van de Geneefse conventie door de YPG.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')