Yup, ik moest het zeggenquote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef erodome het volgende:
Zonder dat deze mensen terecht stonden voor misdaden.
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:52 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Je kent het oorlogsrecht, waar je zo mee schermt, helemaal niet.
Sorry weer, maar de ypg zelf geeft toe mensen te "verplaatsen" om gedachten, zonder dat daar daden die berecht worden aan vast zitten. Zonder rechtsspraak e.d.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:54 schreef JimmyDean het volgende:
Er wordt ook natuurlijk niemand om gedachten gestraft, je stelt de zaken bewust verkeerd voor en daarom ben je oneerlijk in je argumentatie. Nogmaals, als je niet weet wat de Koerden doen, als je niet weet wat internationaal oorlogsrecht is, en als je de situatie niet kent, moet je niet zo'n grote mond opzetten na het lezen van een obscure bron met allegaties.
Dus Nederland moet oorlogsinspecteurtjes aan gaan stellen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:02 schreef erodome het volgende:
Wel vind ik het jammer dat er geen gedegen verder onderzoek gedaan kan worden zo.
Hilarisch.quote:Daarnaast ben ik van mening dat we een verbod in moeten stellen op meevechten bij mogendheden die zich niet hebben verplicht zich aan ons oorlogsrecht te houden. Dat voorkomt dit soort vragen namelijk.
Ja, gaan houden we niet tegen. Terug in de maatschappij hier wel.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 19:59 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Succes, je houdt niemand tegen als die een bewuste keuze gemaakt heeft om te strijden voor deze imho goede zaak. En dan kan dat nog zo juridisch dichtgetimmerd zijn, mensen gaan toch wel.
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:00 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Maar dat modicum aan intelligentie heb je dus niet. Waarvan akte.
Jij denkt werkelijk dat gewone burgers straffen zonder enige rechtsspraak ok is? Dat we dat maar moeten steunen?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:05 schreef ExTec het volgende:
[..]
Yup, ik moest het zeggen![]()
Je denkt echt dat oorlogen worden gevoerd in rechtszalen hé?
Het oorlogsrecht is een anachronisme, bedacht met klassieke oorlogen in gedachten, waar staten tegen staten vechten, die bovendien qua morele ontwikkelingen enigszins gelijkwaardig zijn.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?
Nee, Nederland moet het simpelweg verbieden om mee te doen met partijen die geen controle kennen zoals wij dat kennen, die zich niet conformeren aan ons oorlogsrecht.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef ExTec het volgende:
[..]
Dus Nederland moet oorlogsinspecteurtjes aan gaan stellen?
[..]
Hilarisch.
Maar ik merk dat NL af is, niks meer te doen, alles is perfect, we hebben wel geld voor een legertje ambtenaren dat mogendheden mag gaan 'keuren', en natuurlijk ook inspecteert bij conflicten, want -ik zeg het er voor de overduidelijkheid maar even bij: je snapt dat een mogendheid A kan zeggen maar B kan doen?
Nee, ik denk dat oorlog verschrikkelijk is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:12 schreef erodome het volgende:
[..]
Jij denkt werkelijk dat gewone burgers straffen zonder enige rechtsspraak ok is? Dat we dat maar moeten steunen?
Allemaal leuke goedpraterij...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:12 schreef ExTec het volgende:
[..]
Het oorlogsrecht is een anachronisme, bedacht met klassieke oorlogen in gedachten, waar staten tegen staten vechten, die bovendien qua morele ontwikkelingen enigszins gelijkwaardig zijn.
IS heeft schijt aan alle regels, dus die maken een POW gewoon van kant.
En of de tegenstander met gelijke munt terug betaalt?
Zou ik ook doen
quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:13 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, Nederland moet het simpelweg verbieden om mee te doen met partijen die geen controle kennen zoals wij dat kennen, die zich niet conformeren aan ons oorlogsrecht.
Waanzin zelfs zou ik willen zeggen. Vandaar dat een beetje strakke regelgeving en controle daarop noodzakelijk is. Anders loopt het erg snel erg uit de hand.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:13 schreef ExTec het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat oorlog verschrikkelijk is.
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:14 schreef erodome het volgende:
[..]
Allemaal leuke goedpraterij...
Maar zodra een of andere islamitische baardmans terugkeert van het vechten tegen assad wil je hem natuurlijk wel aanpakken toch?
Zwak? Wat is er zwak aan dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:14 schreef ExTec het volgende:
[..]
A) vind ik het echt bedroevend dat jij zo zwak in je schoenen staat dat we deze kant op moeten, maar daar gaan we dan:
B) Dus als die partij zegt dat ze die controle hebben, is het goed? Want controleren heb je het niet over?
De droevigheid houd niet op hé?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:15 schreef erodome het volgende:
Vandaar dat een beetje strakke regelgeving en controle daarop noodzakelijk is.
De "gemakkelijke" oplossing is het vechten voor vreemde mogendheden die niet officieel tot onze bondgenoten behoren en zich hebben verplicht zich aan de afspraken te houden verbieden.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:16 schreef ExTec het volgende:
[..]
Gevoelsmatig wel, maar zoals in deze topic opgemerkt, ook in hun gevallen valt de bewijslast amper rond te krijgen.
En daar zie ik geen gemakkelijke oplossing voor, dus ik heb er maar mee te leren leven.
Waarom blijkt dat niet uit de dingen die je post dan?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:06 schreef erodome het volgende:
[..]
Eigenlijk best wel redelijk om eerlijk te zijn. Ken jij het ook?
Dat heb ik nooit gesteld ex...quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:17 schreef ExTec het volgende:
[..]
De droevigheid houd niet op hé?
En wie gaat dat controleren dan doen?
Volgens jou was zeggen dat je je gedraagt toch genoeg?
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:18 schreef JimmyDean het volgende:
[..]
Waarom blijkt dat niet uit de dingen die je post dan?
Zwak is hameren op regels maar niet thuis geven als ik je er op wijs dat regels die gecontroleerd moet worden door een partij die ook sancties uit kan delen als je je niet aan die regels houd.quote:
Kijken is prima. Doet justitie nu toch? Dat het een kansloze oefening is, kun je op je theewater aanvoelen, maar dat terzijde.quote:Vooral niet kijken naar wat hij werkelijk heeft gedaan?
Wat een ongelofelijk bekrompen visie op wat een oorlog is. Je kunt gewoon niet mensen eerst gaan berechten in een oorlogssituatie, dat doet geen enkel leger. Ik geloof echt niet dat je kennis van zaken hebt, anders zou je zoiets idioots niet posten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:08 schreef erodome het volgende:
[..]
Sorry weer, maar de ypg zelf geeft toe mensen te "verplaatsen" om gedachten, zonder dat daar daden die berecht worden aan vast zitten. Zonder rechtsspraak e.d.
Omdat dit prima is, zoals ik al gezegd heb en waarvoor ik al argumenten heb gegeven, waar jij niet op in gaat. Ik heb geen enkele moeite met een jongere die zijn familie verdedigd. Nogmaals, je lijkt niet te snappen hoe de situatie daar is.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:19 schreef erodome het volgende:
[..]
Waarom blijkt uit jouw postings niet dat je snapt dat kindsoldaten ook niet ok zijn als ze 15 zijn?
Onder het kopje de fallacy moving the goal post, verander je het van "naar mogendheden die ons oorlogsrecht volgen" naar "onze bondgenoten".quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:17 schreef erodome het volgende:
[..]
De "gemakkelijke" oplossing is het vechten voor vreemde mogendheden die niet officieel tot onze bondgenoten behoren en zich hebben verplicht zich aan de afspraken te houden verbieden.
Nee, ik volg bijvoorbeeld op twitter verschillende YPG strijders waar ik ook contact mee heb, en die bijvoorbeeld video's plaatsen van hoe zo'n patrouille (want dat is eigenlijk het voornamelijke militaire werk dat Akse gedaan heeft in oostelijk Rojava) in z'n werk gaat. Ik weet dus wat de situatie is waar hij in heeft gezeten.quote:Op dinsdag 21 juni 2016 20:05 schreef erodome het volgende:
[..]
Nee, ik chargeer niet, dit gaat werkelijk over hoe zij daar handelen.
Nogmaals, ik kan ook lezen, net als jij. Jij en ik hebben om en nabij dezelfde info tot beschikking. Daarin heb ik meer aan de info van bv erwin, die inside info heeft die je niet via lezen/e.d. kan krijgen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |