http://www.telegraaf.nl/b(...)preek_Orlando__.htmlquote:Dominee Roger Jimenez van de Verity Baptist Church zegt onder andere: ,,Mensen vragen me, ben je niet droevig dat er 50 sodomieten zijn gestorven? Maar dit is het probleem met deze vraag. Het is alsof je me zou vragen of ik droevig zou zijn als er 50 pedofielen werden gedood. Nee, ik vind het geweldig. Ik denk dat dit de maatschappij ten goede komt. Ik denk dat Orlando een beetje veiliger is geworden in de nacht. Meer nog. De tragedie is dat er niet meer doden vielen. Ik ben zelfs een beetje boos dat hij zijn werk niet heeft afgemaakt.”
Wow... Dit zijn zulke extreem zieke uitspraken dat ie wat mij betreft om dit soort uitspraken wel even een half uurtje marteling zou mogen ondergaan. Bah, om te kotsen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
Dominee Roger Jimenez van de Verity Baptist Church zegt onder andere: ,,Mensen vragen me, ben je niet droevig dat er 50 sodomieten zijn gestorven? Maar dit is het probleem met deze vraag. Het is alsof je me zou vragen of ik droevig zou zijn als er 50 pedofielen werden gedood. Nee, ik vind het geweldig. Ik denk dat dit de maatschappij ten goede komt. Ik denk dat Orlando een beetje veiliger is geworden in de nacht. Meer nog. De tragedie is dat er niet meer doden vielen. Ik ben zelfs een beetje boos dat hij zijn werk niet heeft afgemaakt.”
Dit is toch niet iets wat je gewoon kan zeggen daar?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:58 schreef ems. het volgende:
Een Amerikaanse predikant die dit soort dingen zegt is nou niet bepaald schokkend.
Inderdaad, allebei net zo extreem die uitspraken.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:22 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Zowel die dominee als Tofik Dibi zijn gestoorde, ranzige gekken.
Ja hoor, Nederland is in zeer korte tijd steeds minder gelovig geworden. Maar streng religieuze gekkies zal je helaas nog wel hebben.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:02 schreef Yasmin23 het volgende:
Vraag mij af of we ooit nog mee gaan maken in dit leven dat mensen niet meer zo opgaan in geloof.
Ja bedoelde eigenlijk wereldwijdquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja hoor, Nederland is in zeer korte tijd steeds minder gelovig geworden. Maar streng religieuze gekkies zal je helaas nog wel hebben.
Geef het wat tijd. Ben alleen bang dat wij het niet meer mee gaan maken.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:34 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja bedoelde eigenlijk wereldwijdMaar is nogal een onrealitische wens denk ik
Godsdienstwaanzin, aan alle kanten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
SACRAMENTO - Een schokkende preek van een Amerikaanse predikant van een baptistengemeenschap over het bloedbad in de homoclub in Orlando heeft voor veel ophef gezorgd. Op geen enkele wijze toont de man steun of toeverlaat, hij vindt zelfs dat er meer doden hadden moeten vallen.
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)preek_Orlando__.html
Video: http://www.dailymail.co.u(...)-6094390582717888333
Tja.
Stukje van Tofik Dibi trouwens (heeft hij zelf op Twitter gezet):
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wat vinden jullie? Alles de schuld van religie, of juist niet?
Ja,quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Hebben we in Nederland ook dit soort Priesters?
Ik hoor er nooit iets over namelijk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:38 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ja,
en vlak de zwarte kousen idioten niet uit.
Gelukkig niet al te veel:quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Mijn broertje is een tijd lid geweest van een baptistenkerk. Die gingen ver, maar kwamen totaal niet in de buurt van die predikant.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:37 schreef Yasmin23 het volgende:
Waarom is die dat nu niet meer?quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Mijn broertje is een tijd lid geweest van een baptistenkerk. Die gingen ver, maar kwamen totaal niet in de buurt van die predikant.
Hij is bij zinnen gekomen. In die tijd had hij het ook moeilijk.quote:
Nou gelukkig danquote:Op woensdag 15 juni 2016 20:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Hij is bij zinnen gekomen. In die tijd had hij het ook moeilijk.
Is dat niet ook een beetje zo omdat het hier al grotendeels normaal is en dat al langere tijd zo is?quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:58 schreef kawotski het volgende:
Ik verbaas me tot op de dag van vandaag nog steeds over het feit dat Amsterdam - het sodom en gomorra van de wereld - er nog zo goed vanaf komt. (zal wel iets met safe haven zijn vermoed ik)
Dat doet alleen die incestfamilie van Westboro toch? Dit is een andere baptistenkerk.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:32 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Die baptistenidioten zijn echt pure aids. Zij staan ook bij al die begrafenissen van gesneuvelde soldaten te roepen dat het hun eigen schuld is omdat ze niet gelovig genoeg zijn ofzo.
Ze zijn met afstand de meest gehate personen in America, en daar moet je heel veel voor doen om dat predicaat te krijgen.
Dat hoeven ze ook niet te zijn, ze dienen god en dat is voor hun het belangrijkste.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap weinig van dit soort mensen. Kan mij haast niet voorstellen dat ze gelukkig zijn.
Ik ook niet. Zoveel haat van binnen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:49 schreef Yasmin23 het volgende:
Snap weinig van dit soort mensen. Kan mij haast niet voorstellen dat ze gelukkig zijn.
Amsterdam (heel Nederland) zit vol met extremistische fundamentalistische militante orthodoxe atheļsten en anti-theisten zoals ik. Daar zijn jihadi's niet tegen opgewassen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:58 schreef kawotski het volgende:
Ik verbaas me tot op de dag van vandaag nog steeds over het feit dat Amsterdam - het sodom en gomorra van de wereld - er nog zo goed vanaf komt. (zal wel iets met safe haven zijn vermoed ik)
Je vindt het extreem ziek, maar vervolgens doe je zelf exact hetzelfde. Hypocrisie ten top.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:55 schreef Villas__Rubin het volgende:
[..]
Wow... Dit zijn zulke extreem zieke uitspraken dat ie wat mij betreft om dit soort uitspraken wel even een half uurtje marteling zou mogen ondergaan. Bah, om te kotsen.
Misschien moet er eens een shooter zijn kerkje bestormen.
Ik tune in op die vibe, en wens zulke mensen dan eens eenzelfde ervaring. Volgens mij roept zo'n gekke snuiter veel verkeerde karma over zich af. In z'n volgende leven wordt 't vast een transseksueel.quote:Op woensdag 15 juni 2016 23:37 schreef k_man het volgende:
Je vindt het extreem ziek, maar vervolgens doe je zelf exact hetzelfde. Hypocrisie ten top.
jepquote:
Proof? Niet dat ik het niet wil geloven, maar hij had toch ook vrouw en kinderen. Goed mogelijk dat die spullen van zn dochtertjes zijn dan toch.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:10 schreef TeenWolf het volgende:
Kijkje in de slaapkamer van Omar Mateen, compleet met prinsessen spiegel en make upjes.
[ afbeelding ]
Ik zag het ook al op een Amerikaanse zender, weet alleen niet welke het was.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:20 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Proof? Niet dat ik het niet wil geloven, maar hij had toch ook vrouw en kinderen. Goed mogelijk dat die spullen van zn dochtertjes zijn dan toch.
Hmmm, was misschien al niet helemaal lekker zoals zijn ex vrouw aangaf en lijkt na de scheiding helemaal doorgedraaid te zijn... Misschien toen ook geradicaliseerd, ik heb geen flauw idee.quote:Op donderdag 16 juni 2016 00:21 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Ik zag het ook al op een Amerikaanse zender, weet alleen niet welke het was.
http://metro.co.uk/2016/0(...)omar-mateen-5943716/
Nee hoor, het schijnt dat Goedmensen ook homo's hatenquote:Op donderdag 16 juni 2016 01:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Nieuwsbericht klopt niet, alleen moslims haten homos.
Hij is hard in zijn uitspraken maar hij komt eerlijk op mij over. Als je dit durft te zeggen in het huidige klimaat is je ruggengraat duidelijk niet van papier maché.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:58 schreef ems. het volgende:
Een Amerikaanse predikant die dit soort dingen zegt is nou niet bepaald schokkend.
Is dat iets positiefs? Er lopen zat gekken rond met een ruggengraat van graniet, vooral in gestichten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is hard in zijn uitspraken maar hij komt eerlijk op mij over. Als je dit durft te zeggen in het huidige klimaat is je ruggengraat duidelijk niet van papier maché.
Ik wil er geen waardeoordeel aan koppelen. Het is een constatering en daar houd ik het bij.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:35 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Is dat iets positiefs? Er lopen zat gekken rond met een ruggengraat van graniet, vooral in gestichten.
Je wilt geen waardeoordeel koppelen aan het feit dat iemand roept dat er meer doden hadden moeten vallen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik wil er geen waardeoordeel aan koppelen.
Nee, aan het feit zijn ruggengraat niet van gelei is. Of dat iets goeds of slecht is laat ik in het midden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:45 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Je wilt geen waardeoordeel koppelen aan het feit dat iemand roept dat er meer doden hadden moeten vallen?
Weinig ruggengraatquote:Op donderdag 16 juni 2016 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil er geen waardeoordeel aan koppelen. Het is een constatering en daar houd ik het bij.²
In zijn geval is het iets slechts, maar in het algemeen kan het natuurlijk goed zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, aan het feit zijn ruggengraat niet van gelei is. Of dat iets goeds of slecht is laat ik in het midden.²
Ze hebben een hekel aan de daad die door (sommige) homo's wordt gebezigd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:13 schreef JubaUrbicus het volgende:
Nieuwsbericht klopt niet, alleen moslims haten homos.
Als ik zijn tekst zo lees komt hij op mijn over als een Chuck Norris-achtige man. Nors maar op zijn tijd in voor een Caffč latte.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:51 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
In zijn geval is het iets slechts, maar in het algemeen kan het natuurlijk goed zijn.
Wat nou als ik zeg een hekel te hebben aan de daad die door (sommige) moslims word gebezigd? Mag ik dan ook een moskee leegschieten? Want ''begrijpbaar''quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hebben een hekel aan de daad die door (sommige) homo's wordt gebezigd.²
De logica ontgaat me even. Parkeer deze post even totdat je mij ziet oproepen tot geweld en ik laat blijken dat ik het een goede zaak vind dat er 50 Josjes Brink zijn vermoord. Bruut. Dat heb ik nooit gedaan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:53 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat nou als ik zeg een hekel te hebben aan de daad die door (sommige) moslims word gebezigd? Mag ik dan ook een moskee leegschieten? Want ''begrijpbaar''
Wat voegde die opmerking dan toe, als je er eigenlijk niets mee bedoelde? Op mij kwam het over alsof je vindt dat mensen met dit soort extreme uitspraken 'sterke' mensen zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:44 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik wil er geen waardeoordeel aan koppelen. Het is een constatering en daar houd ik het bij.²
Dan moet je niet zo suggestief posten, vriend. Daar sta je om bekend.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De logica ontgaat me even. Parkeer deze post even totdat je mij ziet oproepen tot geweld en ik laat blijken dat ik het een goede zaak vind dat er 50 Josjes Brink zijn vermoord. Bruut. Dat heb ik nooit gedaan.
Ik ben sowieso tegen onnodig geweld. Ik ben volwassen.²
Dit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat voegde die opmerking dan toe, als je er eigenlijk niets mee bedoelde? Op mij kwam het over alsof je vindt dat mensen met dit soort extreme uitspraken 'sterke' mensen zijn.
Constatering. Meer niet. Daar houd ik het bij.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:57 schreef RobbieRonald het volgende:
[..]
Wat voegde die opmerking dan toe, als je er eigenlijk niets mee bedoelde? Op mij kwam het over alsof je vindt dat mensen met dit soort extreme uitspraken 'sterke' mensen zijn.
Religie en wetenschap kan op zich best samengaan. Het verschil in denken zit hem in het feit dat christenen of moslims denken dat ze het werk van God bestuderen, waar atheļsten denken de natuurwetten te bestuderen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:55 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
Ik vraag mij wel eens af hoe het mogelijk is dat een land met 250 miljoen christenen zo vooruitstrevend kan zijn in wetenschap. Het zal wel liggen aan die 40/50 miljoen mensen in USA die a-religieus zijn. De enorme afstand tussen geloof en wetenschap komt door het fundament van geloof en wetenschap. In de Bijbel staat omschreven: 'zalig zijn zij die niet zien en toch geloven'. De wetenschap staat daar helemaal haaks op en ontleent haar kracht uit feiten. Dus daar hoort ook bij dat je zaken die in de Bijbel en Koran staat in twijfel kunt trekken zonder dat een samenleving die mensen verketterd. We hebben heel veel te danken aan de VS de laatste 50 jaar. Alleen al een kijkje wat Silicon Valley huisvest: heel imposant.
Ik constateer dat mijn laptop aan staat. Daar wou ik het bij laten verder.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:59 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Constatering. Meer niet. Daar houd ik het bij.²
Dag mag wel wezen. Maar zoals gezegd ben ik volwassen. Als sinds ik hier post heb ik me altijd uitgesproken tegen geweld. Ik ben wel diegene die als eerst de voorstellen heeft gedaan voor meer Mom and Popstores, een sponsorloop en een garagesale. En ik ben notabene Moslim. Ik ben constructief, terwijl ik anderen politiek zie bedrijven over de ruggen van de slachtoffers. Smakeloos.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan moet je niet zo suggestief posten, vriend. Daar sta je om bekend.
Mwah, landen die 100% christen of moslim zijn brengen weinig tot niks voort behalve veel spruiten. De VS heeft haar vooruitstrevendheid te danken aan die 40/50 miljoen atheļsten die daar wonen. Niet aan de 250 miljoen christenen. Zoek maar eens op wat het ideaal is van de Amerikaanse wetenschappers en andere figuren die een enorm invloed hebben gehad met hun uitvindingen in de laatste 50 jaar. Niet een stoffig boekje.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Religie en wetenschap kan op zich best samengaan.
Dat heeft meer te maken met armoede. Om wetenschappelijk onderzoek te doen, moet je niet de hele dag bezig zijn met het bijeenschrapen van een dagloon om te overleven. Overigens heeft de Arabische wereld, maar ook de Griekse en Romeinse wereld, behoorlijk wat wetenschappelijke doorbraken bewerkstelligd, terwijl zij tegelijkertijd religieus waren. In Europa zijn we ook pas een halve eeuw niet meer zo religieus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:13 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Mwah, landen die 100% christen of moslim zijn brengen weinig tot niks voort behalve veel spruiten.
Mwah, ook met prioriteiten. De Golfstaten zwemmen in het geld maar op het gebied van wetenschap zijn ze futiel. Ze verspreiden liever het salafisme en andere religieuze idealen over de wereld.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:15 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met armoede. Om wetenschappelijk onderzoek te doen, moet je niet de hele dag bezig zijn met het bijeenschrapen van een dagloon om te overleven. Overigens heeft de Arabische wereld, maar ook de Griekse en Romeinse wereld, behoorlijk wat wetenschappelijke doorbraken bewerkstelligd, terwijl zij tegelijkertijd religieus waren.
Of je studeert gewoon af als geoloog aan de Harvard University en ziet overal bewijzen dat de aarde toch echt 6000 jaar oud moet zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:01 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Religie en wetenschap kan op zich best samengaan. Het verschil in denken zit hem in het feit dat christenen of moslims denken dat ze het werk van God bestuderen, waar atheļsten denken de natuurwetten te bestuderen.
Ook dat heeft weer vooral te maken met hoe de staat is opgebouwd, er wordt nauwelijks geļnvesteerd in universiteiten bijvoorbeeld, vooral in megalomane projecten. Je kunt zeggen dat religie er wellicht voor zorgt dat er minder aandacht is voor wetenschap als middel om dingen te verklaren. Isaac Newton was een zeer trouwe volger van Christus, en tegelijkertijd verantwoordelijk voor een paar van de grootste wetenschappelijke ontdekkingen ooit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:16 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
[..]
Mwah, ook met prioriteiten. De Golfstaten zwemmen in het geld maar op het gebied van wetenschap zijn ze futiel. Ze verspreiden liever het salafisme en andere religieuze idealen over de wereld.
http://evolutioninternational.net/nl/index.phpquote:Op donderdag 16 juni 2016 02:17 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Of je studeert gewoon af als geoloog aan de Harvard University en ziet overal bewijzen dat de aarde toch echt 6000 jaar oud moet zijn.![]()
Kurt Wise
Dus God heeft alleen een honderdtal eiwitten gemaakt? Hoe ga je van de evolutieleer klopt niet naar Adam en Eva?quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:22 schreef TeenWolf het volgende:
Want voor het ontstaan van een eiwit is het VEREIST dat een HONDERDTAL EIWITTEN reeds ter plekke en gereed zijn
Uitzonderingen zoals Isaac Newton heb je altijd. Alleen even een verwijzing naar de Golfstaten die genoeg geld hebben om tientallen miljarden euro's per jaar te kunnen investeren in R&D moet toch al de wenkbrauwen doen fronzen dat religie niet ideaal is om vooruitstrevend te willen zijn? Daarnaast ging voor zover ik weet het Romeinse Rijk onder andere ten onder doordat het christendom alleen maar groter werd en aan de fundamenten van het Romeinse rijk begon te bijten. En wat voor religie hadden de Oude Grieken dan? Ze leefden ver voordat überhaupt iets bestond als christendom laat staan de islam. Een leuk lijstje van mijn 10 grootste helden. Vooral Nikola Tesla is ondergewaardeerd: de vader van wisselstroom, elektrische motor, radio, laser, röntgenstralen, licht, afstandsbediening en meer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:22 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ook dat heeft weer vooral te maken met hoe de staat is opgebouwd, er wordt nauwelijks geļnvesteerd in universiteiten bijvoorbeeld, vooral in megalomane projecten. Je kunt zeggen dat religie er wellicht voor zorgt dat er minder aandacht is voor wetenschap als middel om dingen te verklaren. Isaac Newton was een zeer trouwe volger van Christus, en tegelijkertijd verantwoordelijk voor een paar van de grootste wetenschappelijke ontdekkingen ooit.
Nog nooit van Griekse goden gehoord? Isaac Newton was eerder regel dan uitzondering.quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:34 schreef Peter_Rasmussen het volgende:
En wat voor religie hadden de Oude Grieken dan?
En de aarde is ook plat!!!!!quote:Op donderdag 16 juni 2016 02:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
http://evolutioninternational.net/nl/index.php
Voor de Ondergang van de Evolutieleer Volstonden Twee Principiėle Bewijzen
-knip-
Of je leest niet.quote:
Kwallerige uitspraak.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:47 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, aan het feit zijn ruggengraat niet van gelei is. Of dat iets goeds of slecht is laat ik in het midden.²
Zeg nou eens eerlijk. Als iedereen in die achterlijke religie van jou geloofde hadden we dan internet, ruimtevaart, deeltjesversnellers, moderne medische apparatuur en 100.000 andere technologische vernieuwingen gehad? Je ziet toch dat er een en al achterlijkheid uit de moslimlanden komt?quote:
Hoe weet jij dat degenen die dat uitvonden niet in God geloofden? Bovendien staat wetenschap het uitvinden van dingen niet in de weg.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:19 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Zeg nou eens eerlijk. Als iedereen in die achterlijke religie van jou geloofde hadden we dan internet, ruimtevaart, deeltjesversnellers, moderne medische apparatuur en 100.000 andere technologische vernieuwingen gehad? Je ziet toch dat er een en al achterlijkheid uit de moslimlanden komt?
What did Einstein mean when he said: "Science without religion is lame, religion without science is blind"? And do you agree with him?.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat degenen die dat uitvonden niet in God geloofden? Bovendien staat wetenschap het uitvinden van dingen niet in de weg.
[ afbeelding ]
Er zijn vele gelovige wetenschappers geweest in vervlogen tijden (praktisch iedereen in die tijd was immers overtuigd van het bestaan van een God) en er werd ook wetenschap bedreven in de hoop God te vinden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:22 schreef TeenWolf het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat degenen die dat uitvonden niet in God geloofden? Bovendien staat wetenschap religie? het uitvinden van dingen niet in de weg.
Waar ging dit topic ook weer over?quote:
Over die predikant met een grote mond maar rechte rug.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:49 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Waar ging dit topic ook weer over?
Sinds wanneer is predikant met rechte rug nieuws?quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over die predikant met een grote mond maar rechte rug.²
Ow ja zo eentje die zijn 'kennis' uit de bijbel haaltquote:Op donderdag 16 juni 2016 03:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Over die predikant met een grote mond maar rechte rug.²
Hij is geen moslim en heeft toch de pest aan homo'squote:Op donderdag 16 juni 2016 03:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds wanneer is predikant met rechte rug nieuws?
Nu blijkbaar.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Sinds wanneer is predikant met rechte rug nieuws?
Dat is gebruikelijk in heleboel geloven.quote:Op donderdag 16 juni 2016 03:57 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Hij is geen moslim en heeft toch de pest aan homo's
Ja alleen had deze Christen liever gezien dat er nog meer homo's dood waren gegaanquote:Op donderdag 16 juni 2016 04:04 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is gebruikelijk in heleboel geloven.
Er wonen helaas veel mafketels op deze aardkloot en het worden er steeds meer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 04:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja alleen had deze Christen liever gezien dat er nog meer homo's dood waren gegaan
Dramadragqueen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 04:07 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Ja alleen had deze Christen liever gezien dat er nog meer homo's dood waren gegaan
Tja, de huismoslims hebben er inderdaad een handje van om te wijzen op de homohaat van andere religies of op het gegeven dat de dader zelf ook wel van de mannenliefde was. Alles om de olifant in de woonkamer maar niet te hoeven bespreken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 05:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, het tweede topicje al van TS over christelijke reacties op de aanslag. Over de islamitische moordaanslag zelf kon er geen woord van verontwaardiging af in het betreffende topic maar over de reacties daarop wel. Wie denk je voor de gek te houden?
quote:Op donderdag 16 juni 2016 05:07 schreef Braindead2000 het volgende:
Goh, het tweede topicje al van TS over christelijke reacties op de aanslag. Over de islamitische bipolaire moordaanslag zelf kon er geen woord van verontwaardiging af in het betreffende topic maar over de reacties daarop wel. Wie denk je voor de gek te houden?
Nuh. Hij is gewoon achterlijk.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is hard in zijn uitspraken maar hij komt eerlijk op mij over. Als je dit durft te zeggen in het huidige klimaat is je ruggengraat duidelijk niet van papier maché.²
Mooi gezegd. En waar ook, denk ik.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:21 schreef Disana het volgende:
Ik geloof dat mensen hun negatieve gevoelens vaak verpakken in religie. Dat denkt wat makkelijker dan jezelf in de spiegel aankijken.
Dit nieuwsbericht laat toch duidelijk zien dat het christendom anti-homo is? Voor de islam geldt hetzelfde. Het jodendom is ook anti-homo.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
SACRAMENTO - Een schokkende preek van een Amerikaanse predikant van een baptistengemeenschap over het bloedbad in de homoclub in Orlando heeft voor veel ophef gezorgd. Op geen enkele wijze toont de man steun of toeverlaat, hij vindt zelfs dat er meer doden hadden moeten vallen.
[..]
Tja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Onzin. De oude Grieken wisten al dat de aarde rond was, inclusief een hele goede schatting van de totale omtrek. Dat hele "vroeger dachten ze dat de aarde plat was" is gefabriceerde bullshit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 09:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
De Bijbel schreef al veel eerder dat de aarde rond was dan de wetenschap
Tofik heeft hier wel degelijk een goed punt te pakken. Maar veel religieuzen (mn. orthodoxen) zullen dit niet willen erkennen.quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
[..]
Tja.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Niet in Groningen bijv.....quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:51 schreef erodome het volgende:
[..]
Is dat niet ook een beetje zo omdat het hier al grotendeels normaal is en dat al langere tijd zo is?
Daar op die plekken in Amerika is het allemaal nog niet zo normaal, is het vaak vrij nieuw. Hier weet iedereen waar ze aan toe zijn, dat ook dit er gewoon bij hoort, deel is van hoe we zijn hier.
Hier kennen we die felle tegenstand wat minder, die tijd hebben we al gehad, die ligt gelukkig achter ons.
De kracht van indoctrinatie ook niet onderschatten.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:21 schreef Disana het volgende:
Ik geloof dat mensen hun negatieve gevoelens vaak verpakken in religie. Dat denkt wat makkelijker dan jezelf in de spiegel aankijken.
Als je de discussie moet gaan voeren welk geloof de meest gestoorde aanhangers voortbrengt zijn we m.i. behoorlijk aan het 'afzakken', het doel zou moeten zijn: alle vormen van religie afschaffen en verbieden, ik weet, dat gaat wat ver, maar de 'moslimwereld' doet niet anders met 'ongelovigen'.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:51 schreef viceversa het volgende:
Als dit een imam was geweest...
Goed, dat christenen net zulke gekkies kunnen zijn wisten we natuurlijk al.
Leg dat punt eens uit dan.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:47 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Tofik heeft hier wel degelijk een goed punt te pakken. Maar veel religieuzen (mn. orthodoxen) zullen dit niet willen erkennen.
Dat is precies de reden waarom gelovigen in het algemeen gevaarlijk zijn met hun drang om alles en iedereen te willen indoctrineren met hun zieke geest.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:58 schreef EdvandeBerg het volgende:
Die dominee is rijp voor het gesticht. Mensen roepen wel vaker gekke dingen, maar zo'n kerel is voorganger van een religieuze gemeenschap en er zullen dus mensen onder zijn volgelingen zijn, die hij hiermee beinvloed.
Tofik Dibi is een van Nederlands opperkneuzen. Die weet de aanval van een moslim op homo's nog om te buigen naar racisme door blanken
Met het verschil dat onder de west-europese christenen het merendeel niet negatief of gewelddadig zal handelen naar homo's toe.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:02 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Dit nieuwsbericht laat toch duidelijk zien dat het christendom anti-homo is? Voor de islam geldt hetzelfde. Het jodendom is ook anti-homo.
Machtsbalans. Ik ben niet naļef genoeg om te denken dat veel van ze ook zo lief zouden blijven wanneer ze niet zo zwaar in de minderheid waren. Die grefo's zien een homo ook liever branden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Met het verschil dat onder de west-europese christenen het merendeel niet negatief of gewelddadig zal handelen naar homo's toe.
En dan maakt hun zieke gedachtegang niet meer uit?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:02 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Met het verschil dat onder de west-europese christenen het merendeel niet negatief of gewelddadig zal handelen naar homo's toe.
Dat die uitspraken van die dominee het nieuws halen en men alom verontwaardigd is, is daar bewijs van.
Religie is het grote kwaad waaraan de wereld uiteindelijk ten onder zal gaan, omdat tolerantie binnen elke reli stroming een volledig vreemd begrip schijnt te zijn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
Hoe kan religie wat claimt zo verdraagzaam te zijn zo onverdraagzaam worden?
Omdat het mensen zijn die religie beoefenen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
Ah, dat is het.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:12 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Omdat het mensen zijn die religie beoefenen.
Nee, dat beweer ik in ieder geval niet, maar dan kunnen mensen zich niet meer erachter verstoppen en kan je ze zelf aanpakken op hun daden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:13 schreef Kaas- het volgende:
Zonder religie zou de wereld ook wel ok zijn.
Dan doen ze het uit naam van een ideologie. Andere naam, zelfde beestje.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik in ieder geval niet, maar dan kunnen mensen zich niet meer erachter verstoppen en kan je ze zelf aanpakken op hun daden.
Dus niets meer in naam van het geloof, je bent zelf verantwoordelijk.
Het zou wel beter zijn. Als je gek bent is een religie de meest effectieve manier om een gevaarlijke gek van je te maken, aangezien je dan al gauw denkt dat al die oproepen tot moord die in al die heilige boeken staan echt het woord van een opperwezen zijn en dus uitgevoerd moeten worden. Zaken buiten religie hebben niet die invloed op gekken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik in ieder geval niet, maar dan kunnen mensen zich niet meer erachter verstoppen en kan je ze zelf aanpakken op hun daden.
Voor vrouwen zijn ze ook niet zo aardig trouwensquote:6: "Op dezelfde manier kontneukten ook de mannen die hun natuurlijke geslachtsgemeenschap met vrouwen hadden opgegeven elkaar. Mannen verrichte schaamteloze daden en ontvingen hun rechtvaardige straffen daarvoor" (Romans 1:27)
Ideologieėn die niets te maken hebben met een opperwezen dat de absolute waarheid aan jou dicteert en dat je in de hemel of in de hel doet belanden afhankelijk van je acties, hebben niet snel dezelfde invloed op zulke gekken. Dus dit klopt niet, religie is gevaarlijker dan andere ideologieėn.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:16 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan doen ze het uit naam van een ideologie. Andere naam, zelfde beestje.
Dan kun je ze aanpakken, dat zouden we nu met reli stromingen ook moeten doen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:16 schreef viceversa het volgende:
[..]
Dan doen ze het uit naam van een ideologie. Andere naam, zelfde beestje.
De meeste moorden vinden nog steeds plaats tussen bekenden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:19 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dan kun je ze aanpakken, dat zouden we nu met reli stromingen ook moeten doen.
Jij overdrijft.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:20 schreef Jovatov het volgende:
[..]
De meeste moorden vinden nog steeds plaats tussen bekenden.
Weet je wat pas echt veilig zou zijn? Geen enkel fysiek contact tussen mensen. Kunnen we elkaar niets meer aan doen.
Hoe wil je een ideologie aanpakken?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:19 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dan kun je ze aanpakken, dat zouden we nu met reli stromingen ook moeten doen.
Gewoon verbieden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:22 schreef viceversa het volgende:
[..]
Hoe wil je een ideologie aanpakken?
IS zou je een ideologie kunnen noemen. Maakt dat ze makkelijker te bestrijden?
Klopt. Maar dat doe jij net zo goed als je elke relistroming én ideologie wil aanpakken op het moment dat er een gek uit naam van religie/ideologie geweld pleegt.quote:
Het is een lastig probleem, mijn punt is gewoon dat iedereen maar respect heeft voor religie in het algemeen terwijl ik juist tegengesteld denk, religie heeft de mensheid weinig goeds gebracht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:24 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat doe je net zo goed als je elke relistroming én ideologie wil aanpakken op het moment dat er een gek uit naam van religie/ideologie geweld pleegt.
Dan zouden we een mens er voor in de plaats hebben ipv een god. K denk dat het in ons zit, de hang naar een leider of iemand die over ons waakt. Religie of geloof an sich (even geschriften buiten beschouwing laten) is niets mis mee, het zijn toch echt mensen die er zo twisted van worden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:19 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Ideologieėn die niets te maken hebben met een opperwezen dat de absolute waarheid aan jou dicteert en dat je in de hemel of in de hel doet belanden afhankelijk van je acties, hebben niet snel dezelfde invloed op zulke gekken. Dus dit klopt niet, religie is gevaarlijker dan andere ideologieėn.
Persoonlijk vind ik het nogal raar en triest dat mensen iets dat denkbeeldig is als 'houvast' nodig hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan zouden we een mens er voor in de plaats hebben ipv een god. K denk dat het in ons zit, de hang naar een leider of iemand die over ons waakt. Religie of geloof an sich (even geschriften buiten beschouwing laten) is niets mis mee, het zijn toch echt mensen die er zo twisted van worden.
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan zouden we een mens er voor in de plaats hebben ipv een god. K denk dat het in ons zit, de hang naar een leider of iemand die over ons waakt. Religie of geloof an sich (even geschriften buiten beschouwing laten) is niets mis mee, het zijn toch echt mensen die er zo twisted van worden.
Triest vind ik een groot woord maar ik snap je. Bij mij komen diep gelovige mensen vaak over alsof ze een bepaalde verantwoordelijkheid niet aankunnen of door willen schuiven naar het almachtige opperwezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het nogal raar en triest dat mensen iets dat denkbeeldig is als 'houvast' nodig hebben.
Jammer. Groot deel van de wereldbevolking is religieus. En of religie veel/weinig goeds heeft voortgebracht is maar lastig te meten. Ja, er zijn kruistochten geweest. Maar er zijn bijvoorbeeld ook veel religieuze hulporganisaties (Leger des Heils om maar wat te noemen).quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, mijn punt is gewoon dat iedereen maar respect heeft voor religie in het algemeen terwijl ik juist tegengesteld denk, religie heeft de mensheid weinig goeds gebracht.
Dus ben ik anti, en heb zeker geen respect voor manen die al eeuwen stug volhouden in sprookjes te geloven.
Verstandig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.
Weet je, ik ben er niet op uit om die mensen te beledigen ofzo, ik begrijp hun gedachtegang gewoon echt niet, soms denk ik, is er iets mis met mij dat ik die kolder allemaal onmogelijk kan geloven?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
Triest vind ik een groot woord maar ik snap je. Bij mij komen diep gelovige mensen vaak over alsof ze een bepaalde verantwoordelijkheid niet aankunnen of door willen schuiven naar het almachtige opperwezen.
Het is moeilijk te staven of het aan religie zelf ligt of aan de mensen in de religie. Of je moet er van uitgaan dat religie men god sowieso door de mens bedacht isquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.
Je leest niet goed....quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Jammer. Groot deel van de wereldbevolking is religieus. En of religie veel/weinig goeds heeft voortgebracht is maar lastig te meten. Ja, er zijn kruistochten geweest. Maar er zijn bijvoorbeeld ook veel religieuze hulporganisaties (Leger des Heils om maar wat te noemen).
En vooral jammer dat je geen respect toont. Daar begint goed-mens wat mij betreft toch altijd mee. Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn om respect te tonen?
En trouwens, betekent je 'geen-respecthouding' dat ik ook geen respect voor jou hoef te tonen? Of verwacht je van mij wel dat ik respect voor je respectloze houding heb?
Als je van mij wel respect verwacht: waarom zou ik dat in hemelsnaam doen als jij me geen respect toont?
En als je geen respect van mij verwacht: hoe verwacht je in hemelsnaam de problemen op te lossen als we dan als twee respectloze mensen tegenover elkaar komen te staan?
quote:
Ik lees hier dat je geen respect hebt voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, mijn punt is gewoon dat iedereen maar respect heeft voor religie in het algemeen terwijl ik juist tegengesteld denk, religie heeft de mensheid weinig goeds gebracht.
Dus ben ik anti, en heb zeker geen respect voor mensen die al eeuwen stug volhouden in sprookjes te geloven.
om heel eerlijk te zijn begrijp ik de gedachtengangen van zo iemand ook niet. Im denk ook dat dat bijna onmogelijk is als je zelf niet in de geschriften geloofd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:34 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Weet je, ik ben er niet op uit om die mensen te beledigen ofzo, ik begrijp hun gedachtegang gewoon echt niet, soms denk ik, is er iets mis met mij dat ik die kolder allemaal onmogelijk kan geloven?
Maar denk niet dat dat zo is, daar ben ik te nuchter voor.
Dat wil niet zeggen dat ik me niet fatsoenlijk jegens hen gedraag, dat staat los van wat ik van hun geloof vind.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hier dat je geen respect toont voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hier dat je geen respect hebt voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.
Dat dus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is moeilijk te staven of het aan religie zelf ligt of aan de mensen in de religie. Of je moet er van uitgaan dat religie men god sowieso door de mens bedacht is
Er is niets verheven aan, het is gewoon klinkklare nonsens.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.
Ik vraag me dan wel af hoe dat er precies uitziet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.
Voorbeeld:quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:50 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af hoe dat er precies uitziet.
Geen respect tonen voor een religieuze groep heeft geen enkele waarde als je voor elk religieus individu wel respect toont. Een religieuze groep bestaat immers uit religieuze individuen.
Maar wat betekent je uitspraak 'ik heb totaal geen respect voor hooligans' dan precies?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Ik heb totaal geen respect voor hooligans maįr stel je voor ik Raak in gesprek met eentje en ik weet dat het een hooligan is, dan wijs ik die persoon niet direct af omdat hij een hooligan is.
Ik zit in het agnostische kamp dus ik weet t nietquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.
Wat zij als gemeenschap doen heb ik geen respect voor, in dit geval geweld en vernieling.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Maar wat betekent je uitspraak 'ik heb totaal geen respect voor hooligans' dan precies?
Oké, ik denk dat ik de spraakverwarring snap. Je keurt het gedrag af. Maar de mens niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:58 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat zij als gemeenschap doen heb ik geen respect voor, in dit geval geweld en vernieling.
Religieuzen zijn hooligans.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Ik heb totaal geen respect voor hooligans maįr stel je voor ik Raak in gesprek met eentje en ik weet dat het een hooligan is, dan wijs ik die persoon niet direct af omdat hij een hooligan is.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:01 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Oké, ik denk dat ik de spraakverwarring snap. Je keurt het gedrag af. Maar de mens niet.
Omdat de mens vaak erg onverdraagzaam is misschien?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
En dat kan nu niet dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, maar in ieder geval niet meer achter je 'geloof', gooi het dan maar over de boeg van een beroerde opvoeding of zo....quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:10 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat kan nu niet dan?
En denk je werkelijk dat men dan geen andere dingen verzint om zich achter te verschuilen?
Mensen verschuilen zich altijd wel achter iets, van het is de schuld van een ander of het moest van X.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, maar in ieder geval niet meer achter je 'geloof', gooi het dan maar over de boeg van een beroerde opvoeding of zo....
Nou poeh poeh, wees er maar trots op.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:30 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hij is hard in zijn uitspraken maar hij komt eerlijk op mij over. Als je dit durft te zeggen in het huidige klimaat is je ruggengraat duidelijk niet van papier maché.²
Nee, ik plak er in deze helemaal geen waardeoordeel aan. Zoals gezegd is dit niet meer dan een constatering.quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:48 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Nou poeh poeh, wees er maar trots op.
En jij bent natuurlijk de eerste die "islamofobie" en "discriminatie" loopt te schreeuwen bij een beetje (terechte) kritiek. Maar dat is dan heel iets anders, toch?
Alleen qua fysiek mijn beste.....alleen fysiek.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:56 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
De logica ontgaat me even. Parkeer deze post even totdat je mij ziet oproepen tot geweld en ik laat blijken dat ik het een goede zaak vind dat er 50 Josjes Brink zijn vermoord. Bruut. Dat heb ik nooit gedaan.
Ik ben sowieso tegen onnodig geweld. Ik ben volwassen.²
Geef toe, er staan ook wel heel veel olifanten in die woonkamer....quote:Op donderdag 16 juni 2016 08:16 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Tja, de huismoslims hebben er inderdaad een handje van om te wijzen op de homohaat van andere religies of op het gegeven dat de dader zelf ook wel van de mannenliefde was. Alles om de olifant in de woonkamer maar niet te hoeven bespreken.
In de ruimte lullenquote:Op donderdag 16 juni 2016 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik plak er in deze helemaal geen waardeoordeel aan. Zoals gezegd is dit niet meer dan een constatering.²
Gelovige LGBT-ers manoeuvreren tussen homohaat uit eigen kring en van buitenaf. Iedereen die niet alleen zijn eigen gelijk wil halen, maar wil helpen het leven LGBT-ers hier en elders mooier te maken, moet inzoomen op de identiteit van de slachtoffers. Op hoe verdomd moeilijk het is om je geaardheid te verenigen met je religie en je cultuur, terwijl de haat je om de oren vliegt.quote:
Gejankzak, wanneer je op eigen benen gaat dan maak je zelf de keuzes.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:09 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Gelovige LGBT-ers manoeuvreren tussen homohaat uit eigen kring en van buitenaf. Iedereen die niet alleen zijn eigen gelijk wil halen, maar wil helpen het leven LGBT-ers hier en elders mooier te maken, moet inzoomen op de identiteit van de slachtoffers. Op hoe verdomd moeilijk het is om je geaardheid te verenigen met je religie en je cultuur, terwijl de haat je om de oren vliegt.
Geweldige vertaling die je ook gebruikt. Is vast heel erg breed geaccepteerd onder theologen. Fijn dat mensen op zo een manier conclusies over de Bijbel trekken zonder hem zelf ook maar een keer opengeslagen te hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:18 schreef FANN het volgende:
De bijbel is ook best een raar boek hoor...
over Homo's zeggen ze ditte....
[..]
Voor vrouwen zijn ze ook niet zo aardig trouwens![]()
http://zaplog.nl/zaplog/a(...)en_genocide_prediken
Goede argumentatie wel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 10:48 schreef Mo_Muffin het volgende:
Bij mensen die religie serieus nemen is er fundamenteel iets mis in de bovenkamer.
Want alle baptisten steunen deze man.quote:Op woensdag 15 juni 2016 20:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Gelukkig niet al te veel:
Nederland 15.000 - 20.000
https://nl.wikipedia.org/wiki/Baptisme
Een misverstand dat wel vaker opduikt bij religieuzen.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
En evt. de gedachtegang (dus: homo's zijn slecht/zondig/whatever).quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:01 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Oké, ik denk dat ik de spraakverwarring snap. Je keurt het gedrag af. Maar de mens niet.
Leg uit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:24 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Een misverstand dat wel vaker opduikt bij religieuzen.....
Yeah right!quote:Op donderdag 16 juni 2016 13:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nee, ik plak er in deze helemaal geen waardeoordeel aan. Zoals gezegd is dit niet meer dan een constatering.²
Amen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:23 schreef vaduz het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen na het zien van de reacties uit dit topic. Dit topic is het bewijs dat veel mensen geen idee hebben wat er buiten de eigen kring speelt en toont dat sommige mensen wel een heel bijzonder talent hebben om iedereen die hun niet aanstaat op een hoop te gooien.
Ik begrijp dat jij niet snapt dat ook LGBT-ers die op zichzelf wonen gewoon nog te maken hebben met homohaat in hun omgeving? De bezoekers van Pulse waren immers ook gewoon een avondje uit.....quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gejankzak, wanneer je op eigen benen gaat dan maak je zelf de keuzes.
Man ik moest vroeger mee naar de kerk en ik heb bijbelles gehad dus lul nietquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:18 schreef vaduz het volgende:
[..]
Geweldige vertaling die je ook gebruikt. Is vast heel erg breed geaccepteerd onder theologen. Fijn dat mensen op zo een manier conclusies over de Bijbel trekken zonder hem zelf ook maar een keer opengeslagen te hebben.
Kijk, dit is nou een post waar geen spelt tussen te krijgen is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:23 schreef vaduz het volgende:
Ik weet niet of ik moet lachen of huilen na het zien van de reacties uit dit topic. Dit topic is het bewijs dat veel mensen geen idee hebben wat er buiten de eigen kring speelt en toont dat sommige mensen wel een heel bijzonder talent hebben om iedereen die hun niet aanstaat op een hoop te gooien.
Ben jaren DJ geweest in homo disco , kwamen ook veel mooie vrouwenquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:31 schreef Tjongejongezeg het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij niet snapt dat ook LGBT-ers die op zichzelf wonen gewoon nog te maken hebben met homohaat in hun omgeving? De bezoekers van Pulse waren immers ook gewoon een avondje uit.....
Je bent aanwezig geweest. Je vond er niets aan. Hebt er niets van onthouden. Zoekt op internet sites om je gelijk te onderbouwen. Wat er echt in de Bijbel staat heb jij waarschijnlijk geen/ zeer oppervlakig begrip van. Corrigeer me als ik het fout heb.quote:
Het woord kontneuken vind je er toch echt niet in hoor.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:31 schreef FANN het volgende:
[..]
Man ik moest vroeger mee naar de kerk en ik heb bijbelles gehad dus lul niet
Als jij dat zegt zal dat wel zo zijn dan heh...quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:35 schreef vaduz het volgende:
[..]
Je bent aanwezig geweest. Je vond er niets aan. Hebt er niets van onthouden. Zoekt op internet sites om je gelijk te onderbouwen. Wat er echt in de Bijbel staat heb jij waarschijnlijk geen/ zeer oppervlakig begrip van. Corrigeer me als ik het fout heb.
Niet in die bijbel die ik hadquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:35 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Het woord kontneuken vind je er toch echt niet in hoor.
Dat bedoel ik dus, in de bijbel staat wel degelijk dat je dan gelijk bent aan een beest ofzoietsquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Als we de discussie over geaardheden even laten voor wat het is. Hoe kun je, met alle wil van de wereld, het nou niet smerig vinden dat een tweetal (ruwe) mannen elkaars achteringang "benaderen". Ik bedoel, met alle respect, het is de smerigste plek des mens body.
Ondanks dat ik wellicht bekend sta als progressief heb ik ook een lichte vorm van smetvrees.²
Die teksten in de Bijbel zijn ook te relativeren, ik vind het altijd walgelijk als homo's als fout en zonde bezien worden. Wat zou ik immers zelf doen als ik een homo was? Echt triest, die veroordelende houding van bepaalde users hierquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:47 schreef FANN het volgende:
[..]
Dat bedoel ik dus, in de bijbel staat wel degelijk dat je dan gelijk bent aan een beest ofzoiets
in elk geval ben je dan érg slecht en zo en blijkbaar ben jij het daar mee eens dus.
Alsof een man en een vrouw zo hygiėnisch te werk gaan
Dan vooral zo'n naar vis stinkende vrouwenkut likken.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:44 schreef BansheeBoy het volgende:
Als we de discussie over geaardheden even laten voor wat het is. Hoe kun je, met alle wil van de wereld, het nou niet smerig vinden dat een tweetal (ruwe) mannen elkaars achteringang "benaderen". Ik bedoel, met alle respect, het is de smerigste plek des mens body.
Ondanks dat ik wellicht bekend sta als progressief heb ik ook een lichte vorm van smetvrees.²
De bijbel is behoorlijk eng hoor... dat is alles wat ik zei voordat Vaduz weer meteen begon te bléren....quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:52 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Die teksten in de Bijbel zijn ook te relativeren, ik vind het altijd walgelijk als homo's als fout en zonde bezien worden. Wat zou ik immers zelf doen als ik een homo was? Echt triest, die veroordelende houding van bepaalde users hier
En het dan op termen houden als een stokkie past niet in een stokkie, daar draait het juist niet om in eerste instantie.
Veel mensen zijn gek op vis. Maar ik heb nog nooit iemand een drol zien eten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:54 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dan vooral zo'n naar vis stinkende vrouwenkut likken.
tenzij de ander minderjarig is of geen toestemming geeft, voor de rest gaan ze hun goddelijke gang maarquote:Op donderdag 16 juni 2016 14:57 schreef Mo_Muffin het volgende:
Niemand heeft het rechte te oordelen over wat 2 andere mensen met hun lichaam doen, zolang ze de algemene openlijke zeden regelgeving in acht nemen boeit het me voor geen meter wat anderen in hun slaapkamer doen en laten.
Dat zeg ik toch, laat ze maar gaan, allemaal, lekker smerig zonder enige vorm van hygiėne.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:58 schreef FANN het volgende:
[..]
tenzij de ander minderjarig is of geen toestemming geeft, voor de rest gaan ze hun goddelijke gang maar
Het is maar wat je wil lezen. Zelf zie ik die teksten als 'oubollig' ik zal het nooit afkeuren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:55 schreef FANN het volgende:
[..]
De bijbel is behoorlijk eng hoor... dat is alles wat ik zei voordat Vaduz weer meteen begon te bléren....
http://www.debijbelzegt.nl/homofilie.htm
Ja, het is maar wat je wil lezen... precies en wat lees je dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 14:59 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Het is maar wat je wil lezen. Zelf zie ik die teksten als 'oubollig' ik zal het nooit afkeuren.
Want de Bijbel beschrijft geen manier, waarop wij onze zonden kunnen belijden? Daardoor zullen we allemaal verloren gaan? Of laat de Bijbel juist zien dat we toch nog ergens een keuze hebben?quote:
Over welke zonden heb je het überhauptquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef vaduz het volgende:
[..]
Want de Bijbel beschrijft geen manier, waarop wij onze zonden kunnen belijden? Daardoor zullen we allemaal verloren gaan? Of laat de Bijbel juist zien dat we toch nog ergens een keuze hebben?
Over willekeurige.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Over welke zonden heb je het überhaupt
Dat kunnen we niet zo makkelijk zeggen. Maar als het praktiserende homo's waren dan waren ze zondig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:01 schreef Mo_Muffin het volgende:
In mijn ogen waren de slachtoffers van Orlando geen zondaars, wie gaat dat bepalen?
Helemaal niet zondig, dat moeten die gasten even helemaal lekker zelf weten dus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet zo makkelijk zeggen. Maar als het praktiserende homo's waren dan waren ze zondig.²
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
Waarom zijn er anders zoveel christelijke kerken? Elke kerk interpreteert bepaalde zaken op 'hun' manier. Zo heb ik ook een 'eigen' manier van interpreteren.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:00 schreef FANN het volgende:
[..]
Ja, het is maar wat je wil lezen... precies en wat lees je dan?
quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:05 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Dat kunnen we niet zo makkelijk zeggen. Maar als het praktiserende homo's waren dan waren ze zondig.²
Kom op, niet zo laxerend doen. Volgens de Koran, Thora en de Bijbel is het een zonde. Als je niet in die boeken gelooft moet je niet over zondes praten.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:06 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Helemaal niet zondig, dat moeten die gasten even helemaal lekker zelf weten dus.
Volgens de bijbel is elk mens zondig. En wie zonder zonde is, werpe de eerste steen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom op, niet zo laxerend doen. Volgens de Koran en de Bijbel is het een zonde. Als je niet in die boeken gelooft moet je niet over zondes praten.
V.
Ach gelukkig wordt de soep tegenwoordig niet meer zo heet gegeten als hij wordt opgediendquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:08 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Waarom zijn er anders zoveel christelijke kerken? Elke kerk interpreteert bepaalde zaken op 'hun' manier. Zo heb ik ook een 'eigen' manier van interpreteren.
In de ene kerk is iedereen welkom en in de andere kerk worden bepaalde mensen uitgekotst.
Lullo, jij begint over zonden en ik vraag je: welke, omdat het begrip 'zonden' mij nooit duidelijk is geworden, jij kent de bijbal blijkbaar uit je hoofd, dus vraag ik je: welke zonden? En kom dan niet met een antwoord als: willekeurige.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:09 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Kom op, niet zo laxerend doen. Volgens de Koran en de Bijbel is het een zonde. Als je niet in die boeken gelooft moet je niet over zondes praten.
V.
Dus anaal doe je dan wel bij een vrouw vanwege haar veelzijdigheid? De pot verwijt de ketel, dat blijkt maar weer.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:11 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik begrijp gewoon niet dat een (ruwe) man zo'n mooi en teder beestje als een vrouw links laat liggen. Vrouwen zijn zo veelzijdig.²
Nee, natuurlijk niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:12 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Dus anaal doe je dan wel bij een vrouw vanwege haar veelzijdigheid? De pot verwijt de ketel, dat blijkt maar weer.
Ook niet als ze eerst haar handen heeft gewassen?quote:
Er zijn anders veel figuren die voor het huwelijk het enkel anaal doen zodat de veelzijdige vrouw maagd blijft.quote:
ik moet het ook niet op die manier hoorquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ook niet als ze eerst haar handen heeft gewassen?
Ga eens een keer naar een Mom and Popstore. Neem een Caffč latte op mijn kosten. Maak er een dagje van. Hoor je daarna wel weer. Want deze vragen kunnen echt niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ook niet als ze eerst haar handen heeft gewassen?
Liever zonder het wassen van de handjes?quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:15 schreef FANN het volgende:
[..]
ik moet het ook niet op die manier hoormaar iedereen die dat wel wil heeft mijn zegen
''googelen gaat'' op Mom and Popstorequote:Op donderdag 16 juni 2016 15:15 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ga eens een keer naar een Mom and Popstore. Maak er een dagje van. Hoor je daarna wel weer. Want deze vragen kunnen echt niet.²
grapjasquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Liever zonder het wassen van de handjes?![]()
![]()
Ben ik de enige hier die steriel door het leven bounced?²
quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:16 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Liever zonder het wassen van de handjes?![]()
![]()
Ben ik de enige hier die steriel door het leven bounced?²
Het tegendeel word ook maar al te vaak bewezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]De meest zondaars zijn echte goorlappen.
Een mens is een mens, en ze komen in veel soorten en maten, dat wil ik graag zo houden.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:19 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Het tegendeel word ook maar al te vaak bewezen.
Ah is ook een Paps en Mams winkel, kijk je uit?quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:25 schreef Mo_Muffin het volgende:
Heb overigens geen idee wat ik in een 'pop and mom shop' zou moeten zoeken.
Ik ga naar de AH.![]()
Dat sowiesoquote:Op donderdag 16 juni 2016 15:24 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Een mens is een mens, en ze komen in veel soorten en maten, dat wil ik graag zo houden.![]()
En het burgerlijk wetboek legt uit wat we als maatschappij wel en niet accepteren, en dat doe ik liefst zonder religieuze inmenging van welke zijde dan ook.
Datzelfde heb ik met atheļsten/seculieren die met alle geweld alle religieuze uitingen uit de publieke ruimte willen. En dan kan ik mijn handjes wel geregeld wassen met frisse Dettol, hier voel ik me behoorlijk vies van.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:41 schreef ludovico het volgende:
De drang om te overheersen toch altijd van die fucking gelovigen.
Altijd weer die mannenquote:Op donderdag 16 juni 2016 13:43 schreef erodome het volgende:
[..]
Mensen verschuilen zich altijd wel achter iets, van het is de schuld van een ander of het moest van X.
Het menselijk gedrag dat via geloof geuit wordt verdwijnt niet als je geloof weghaald, het zal een andere uitingsvorm vinden.
En je kan net zo makkelijk nu gewoon zeggen religie wordt niet als smoes genomen. Gebeurd hier in dit land ook grotendeels. Als hier iemand iets doet dat tegen de regels is kan hij/zij zich niet beroepen op "van mijn geloof moet dat".
Als ik morgen iemand wil offeren gaan ze echt niet zeggen dat dat niet geeft omdat het religieus was. Zelfde als iemand zijn kind mishandeld, die kan dan wel wijzen naar de bijbelvers die zegt wie zijn kinderen liefheeft tuchtigt ze, maar dat zal niet als smoes genomen worden.
Snap niet zo waarom je de bewegingsvrijheid van echt heel erg veel mensen wil beperken omdat er mensen zijn die zich misdragen.
Ga toch ook niet zeggen dat jij als man maar gewoon verboden moet worden? Mag alleen nog maar aan de lijn naar buiten, want he, mannen veroorzaken de meeste ellende.
Wat heb jij ermee te maken dat het aandeel van mannen in criminaliteit en agressie het grootste is? Wat schiet ik ermee op om jou vast te zetten, want je was al geen gevaar?
Dat religie als kutsmoes gewoon niet meer gepikt wordt lijkt me meer dan verstandig, maar als je religie wil verbieden wordt je zelf wat je zo haat aan die religie's en zal je vele malen meer onschuldige mensen treffen dan schuldigen.
Op mannen zal ook wel geprofileerd worden door de politie trouwens.quote:
Hahaha schitterend.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik met atheļsten/seculieren die met alle geweld alle religieuze uitingen uit de publieke ruimte willen. En dan kan ik mijn handjes wel geregeld wassen met frisse Dettol, hier voel ik me behoorlijk vies van.²
Ik vind Moslim scholen en Christelijke scholen ook slecht, maar denk eigenlijk niet dat je het tegen kunt werken. Het laat wel zien dat multiculturalisme niet helemaal werkt, de groepen mengen slecht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Datzelfde heb ik met atheļsten/seculieren die met alle geweld alle religieuze uitingen uit de publieke ruimte willen. En dan kan ik mijn handjes wel geregeld wassen met frisse Dettol, hier voel ik me behoorlijk vies van.²
Nouja, ik zat meer te denken aan een meisje met een hoofddoek, religieuze uiting die strikt persoonlijk is zoals een skater met zijn klederdracht ook al de uiting maakt dat hij een skater is.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:50 schreef Faz3D het volgende:
[..]
Hahaha schitterend.
Je zegt dus niet; ik wil graag religieuze uitingen in openbare ruimtes ophangen, jammer en raar dat dat niet mag.
Nee wat zegt de bashyboy; hunnie willen alle religieuze uitingen uit openbare ruimtes verwijderen!
Heb jij al eens een kromme banaan recht gepraat? Ik schat de kans hoog in dat jij daar wel toe in staat bent.
Ah ach so, maar goed dat is dan weer off-topic.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:53 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nouja, ik zat meer te denken aan een meisje met een hoofddoek, religieuze uiting die strikt persoonlijk is zoals een skater met zijn klederdracht ook al de uiting maakt dat hij een skater is.
Ik wil helemaal niemand weren, maar vind wel dat vrouwen en homo's veilig over straat moeten kunnen gaan, en dat bleek in Orlando weer eens niet te kunnen, en ik ben niet degene die daar een reli-label op plakt dat deed de dader zelf.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:43 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Klopt, en op elk opvallend uiterlijk ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 15:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Op mannen zal ook wel geprofileerd worden door de politie trouwens.
Ondanks dat de dader als "labiel en bipolair" wordt omschreven neem je de dader dan wel erg serieus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Ik wil helemaal niemand weren, maar vind wel dat vrouwen en homo's veilig over straat moeten kunnen gaan, en dat bleek in Orlando weer eens niet te kunnen, en ik ben niet degene die daar een reli-label op plakt dat deed de dader zelf.
Omdat je blank bent, geen baard draagt en een grijze Ford Focus rijdt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Klopt, en op elk opvallend uiterlijk ook.![]()
Is dat een probleem? Ik vind van niet.
Daar lopen er meer van rond, maar die moorden niet allemaal zomaar even 50 mensen uit.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:33 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ondanks dat de dader als "labiel en bipolair" wordt omschreven neem je de dader dan wel erg serieus.²
Je hebt geen idee hoe ik uitzie, alleen met blank zit je goed.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat je blank bent, geen baard draagt en een grijze Ford Focus rijdt.²
Ik heb geen mening, vraag het de Blonde Leider.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:31 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Klopt, en op elk opvallend uiterlijk ook.![]()
Is dat een probleem? Ik vind van niet.
En daarom neem je hem dus zo serieus? ?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:36 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Daar lopen er meer van rond, maar die moorden niet allemaal zomaar even 50 mensen uit.
Volgens mij was dit een van de grootste slachtingen van 1 persoon in het wilde weg.
Ik heb geen vragen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:40 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ik heb geen mening, vraag het de Blonde Leider.
Ja en als man mag je niet over zwangere vrouwen oordelen dus als een vrouw zegt dat ze 10.000 euro moet ontvangen van de staat dan is dat zo, want een man kan daar niet over oordelen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:35 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Omdat je blank bent, geen baard draagt en een grijze Ford Focus rijdt.²
50 dode mensen neem jij niet serieus? Lekker mannetje ben jij.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarom neem je hem dus zo serieus? ?
Logica ontgaat me volkomen.²
Wie heeft het over oordelen. Ik heb het over empathie.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:41 schreef ludovico het volgende:
Wat ik wil zeggen is dat ik altijd een beetje een hekel heb aan die nietszeggende argumenten dat je niet over een andere groep zou mogen spreken.
Doe dat ook eens voor mensen die een voorkeur hebben voor iemand van dezelfde sekse.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie heeft het over oordelen. Ik heb het over empathie.²
Hoe hoger het getal hoe meer gestoord. Ik neem hem absoluut niet serieus. Come one, "labiel en bipolair" wordt in zijn eigen omgeving gezegd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
50 dode mensen neem jij niet serieus? Lekker mannetje ben jij.
Ik heb empathie voor hun struggle. Maar neemt niet weg dat ik 2 (ruwe) mannen die met elkaar boetseren een smerige gedachte vindt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe dat ook eens voor mensen die een voorkeur hebben voor iemand van dezelfde sekse.
Nee, zijn empathie is een beetje selectief, je moet eerst door de reliclub ballotage.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Doe dat ook eens voor mensen die een voorkeur hebben voor iemand van dezelfde sekse.
en die gek ook de OP. moeten we die ook niet serieus nemen?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:41 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
En daarom neem je hem dus zo serieus? ?
Logica ontgaat me volkomen.²
Video: http://www.dailymail.co.u(...)-6094390582717888333quote:Op woensdag 15 juni 2016 19:53 schreef Kosmoproleet het volgende:
SACRAMENTO -
Een schokkende preek van een Amerikaanse predikant van een baptistengemeenschap over het bloedbad in de homoclub in Orlando heeft voor veel ophef gezorgd. Op geen enkele wijze toont de man steun of toeverlaat, hij vindt zelfs dat er meer doden hadden moeten vallen.
[..]
[quote]Dominee Roger Jimenez van de Verity Baptist Church zegt onder andere: ,,Mensen vragen me, ben je niet droevig dat er 50 sodomieten zijn gestorven? Maar dit is het probleem met deze vraag. Het is alsof je me zou vragen of ik droevig zou zijn als er 50 pedofielen werden gedood. Nee, ik vind het geweldig. Ik denk dat dit de maatschappij ten goede komt. Ik denk dat Orlando een beetje veiliger is geworden in de nacht. Meer nog. De tragedie is dat er niet meer doden vielen. Ik ben zelfs een beetje boos dat hij zijn werk niet heeft afgemaakt.”
Of is die predikant ook gewoon labiel en bipolair denk jij?quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:45 schreef FANN het volgende:
[..]
en die gek ook de OP. moeten we die ook niet serieus nemen?
[..]
Nee, die is ook labiel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:45 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Of is die predikant ook gewoon labiel en bipolair denk jij?
Ben jij dat trouwens ook niet een beetje?
De absolute vraag is: WAAROM... dit geldt overigens ook voor mijn christelijke medegelovigen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 01:51 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ze hebben een hekel aan de daad die door (sommige) homo's wordt gebezigd.²
Dat maakt het nog geen zonde.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:45 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ik heb empathie voor hun struggle. Maar neemt niet weg dat ik 2 (ruwe) mannen die met elkaar boetseren een smerige gedachte vindt.²
Dat snapt ie dus niet, daarom vroeg ik hem voorheen over welke zonden hij spreekt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De absolute vraag is: WAAROM... dit geldt overigens ook voor mijn christelijke medegelovigen.
Moorden, roven, verkrachten... dat zijn zonden. Ik heb nooit begrepen waarom het een zonde zou zijn als twee mensen van elkaar houden.
quote:
Ja precies, dat zeggen die zwangere vrouwen die 10.000 euro willen ook.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:42 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wie heeft het over oordelen. Ik heb het over empathie.²
Idd... niks mis met ware liefdequote:Op donderdag 16 juni 2016 16:47 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Dat snapt ie dus niet, daarom vroeg ik hem voorheen over welke zonden hij spreekt.
Volgens de wet mag je niemand vermoorden, maar je mag wel homo zijn, en dat is prima.
Tegen wie heb je hetquote:Op donderdag 16 juni 2016 16:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, dat zeggen die zwangere vrouwen die 10.000 euro willen ook.
Of je zegt dat ik niet empatisch bent als ik mij in hun situatie indenk en bij dezelfde conclusie blijf, het is een beetje een dood pad waar je heen gaat waar ik het sowieso niet mee eens ben.
Nou, heb je nog een groep die er het zelfde over denkt als ik. Mooi toch.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:51 schreef ludovico het volgende:
[..]
[..]
Ja precies, dat zeggen die zwangere vrouwen die 10.000 euro willen ook.
Wanneer omschrijf JIJ iets als een zonde. Ik ben benieuwd naar JOUW criteria.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat maakt het nog geen zonde.
Ik snap niet hoe BB daar last van kan hebben, mijn buurman is homo en een prima buurman verder, ik heb geen last van die man.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:52 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Idd... niks mis met ware liefde
Wat is er mis met twee mensen, ongeacht sekse, die van elkaar houden???quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:52 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, heb je nog een groep die er het zelfde over denkt als ik. Mooi toch.²
Ik moet nu mijn buurman gaan jennen, want wat hij doet is een 'gruwel' mijn god, hoe middeleeuws klinkt dat.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:54 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat is er mis met twee mensen, ongeacht sekse, die van elkaar houden???
Simpel... de woorden van Christus: "Heb God boven alles lief en uw naaste als uzelf".quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:53 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Wanneer omschrijf JIJ iets als een zonde. Ik ben benieuwd naar JOUW criteria.
Jeux de boule²
Hallo hallo, spreek ik met Mo_Muffin?quote:
Ok, maar wanneer omschrijf JIJ iets als een zonde. Ik ben benieuwd naar JOUW criteria.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
Wanneer omschrijf JIJ iets als een zonde. Ik ben benieuwd naar JOUW criteria
Nouja, zo kan ik ook nog wel een paar dingen bedenken waar het knaapje vermeend niet over gepraat heeft maar die waarschijnlijk toch niet bepaald geapprecieerd wordt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als het zo'n zware zonde was, had Hij er wel wat over gezegd.
Zonde? Een ander schepsel Gods willens en wetens laten lijden. Dat beschrijf ik als zonde.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:57 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Ok, maar wanneer omschrijf JIJ iets als een zonde. Ik ben benieuwd naar JOUW criteria.²
quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rare wereld, waarin men mensen mag onthoofden of verbranden (islam en christendom zijn daarin een)... fysiek mag laten lijden als geen ander, en er nog een hemelse goedkeuring bij krijgt ook, maar het een GRUWELE DER GRUWELEN is wanneer twee mannen of twee vrouwen elkaar liefhebben...
Als een hel echt bestaat gaan alle religieuzen daar naartoe.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Rare wereld, waarin men mensen mag onthoofden of verbranden (islam en christendom zijn daarin een)... fysiek mag laten lijden als geen ander, en er nog een hemelse goedkeuring bij krijgt ook, maar het een GRUWELE DER GRUWELEN is wanneer twee mannen of twee vrouwen elkaar liefhebben...
Nou, liever niet... ik beschouw mijzelf als zeer religieus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:58 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Als een hel echt bestaat gaan alle religieuzen daar naartoe.
En dat zouden we moeten accepteren en toejuichen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben gelovig, en ik geloof dat niet. Integendeel.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:59 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
En dat zouden we moeten accepteren en toejuichen.![]()
Tja, het staat geschreven, dat is geloof, tja, uh, pleurt lekker een eindje op.
Gecondoleerd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 16:59 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, liever niet... ik beschouw mijzelf als zeer religieus.
Van mij mag je gelovig zijn, zoveel je wilt, ik merk toch aan je dat jij niet van die waanideeėn hebt.quote:Op donderdag 16 juni 2016 17:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben gelovig, en ik geloof dat niet. Integendeel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |