Persoonlijk vind ik het nogal raar en triest dat mensen iets dat denkbeeldig is als 'houvast' nodig hebben.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan zouden we een mens er voor in de plaats hebben ipv een god. K denk dat het in ons zit, de hang naar een leider of iemand die over ons waakt. Religie of geloof an sich (even geschriften buiten beschouwing laten) is niets mis mee, het zijn toch echt mensen die er zo twisted van worden.
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef NanKing het volgende:
[..]
Dan zouden we een mens er voor in de plaats hebben ipv een god. K denk dat het in ons zit, de hang naar een leider of iemand die over ons waakt. Religie of geloof an sich (even geschriften buiten beschouwing laten) is niets mis mee, het zijn toch echt mensen die er zo twisted van worden.
Triest vind ik een groot woord maar ik snap je. Bij mij komen diep gelovige mensen vaak over alsof ze een bepaalde verantwoordelijkheid niet aankunnen of door willen schuiven naar het almachtige opperwezen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik het nogal raar en triest dat mensen iets dat denkbeeldig is als 'houvast' nodig hebben.
Jammer. Groot deel van de wereldbevolking is religieus. En of religie veel/weinig goeds heeft voortgebracht is maar lastig te meten. Ja, er zijn kruistochten geweest. Maar er zijn bijvoorbeeld ook veel religieuze hulporganisaties (Leger des Heils om maar wat te noemen).quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, mijn punt is gewoon dat iedereen maar respect heeft voor religie in het algemeen terwijl ik juist tegengesteld denk, religie heeft de mensheid weinig goeds gebracht.
Dus ben ik anti, en heb zeker geen respect voor manen die al eeuwen stug volhouden in sprookjes te geloven.
Verstandig.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.
Weet je, ik ben er niet op uit om die mensen te beledigen ofzo, ik begrijp hun gedachtegang gewoon echt niet, soms denk ik, is er iets mis met mij dat ik die kolder allemaal onmogelijk kan geloven?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef NanKing het volgende:
[..]
Triest vind ik een groot woord maar ik snap je. Bij mij komen diep gelovige mensen vaak over alsof ze een bepaalde verantwoordelijkheid niet aankunnen of door willen schuiven naar het almachtige opperwezen.
Het is moeilijk te staven of het aan religie zelf ligt of aan de mensen in de religie. Of je moet er van uitgaan dat religie men god sowieso door de mens bedacht isquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:29 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat geloof ik dus niet aangezien de kans dat het fout gaat bij religie veel groter is en met religie vind ik wel degelijk iets mis.
Je leest niet goed....quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:32 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Jammer. Groot deel van de wereldbevolking is religieus. En of religie veel/weinig goeds heeft voortgebracht is maar lastig te meten. Ja, er zijn kruistochten geweest. Maar er zijn bijvoorbeeld ook veel religieuze hulporganisaties (Leger des Heils om maar wat te noemen).
En vooral jammer dat je geen respect toont. Daar begint goed-mens wat mij betreft toch altijd mee. Je hoeft het toch niet met elkaar eens te zijn om respect te tonen?
En trouwens, betekent je 'geen-respecthouding' dat ik ook geen respect voor jou hoef te tonen? Of verwacht je van mij wel dat ik respect voor je respectloze houding heb?
Als je van mij wel respect verwacht: waarom zou ik dat in hemelsnaam doen als jij me geen respect toont?
En als je geen respect van mij verwacht: hoe verwacht je in hemelsnaam de problemen op te lossen als we dan als twee respectloze mensen tegenover elkaar komen te staan?
quote:
Ik lees hier dat je geen respect hebt voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:26 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Het is een lastig probleem, mijn punt is gewoon dat iedereen maar respect heeft voor religie in het algemeen terwijl ik juist tegengesteld denk, religie heeft de mensheid weinig goeds gebracht.
Dus ben ik anti, en heb zeker geen respect voor mensen die al eeuwen stug volhouden in sprookjes te geloven.
om heel eerlijk te zijn begrijp ik de gedachtengangen van zo iemand ook niet. Im denk ook dat dat bijna onmogelijk is als je zelf niet in de geschriften geloofd.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:34 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Weet je, ik ben er niet op uit om die mensen te beledigen ofzo, ik begrijp hun gedachtegang gewoon echt niet, soms denk ik, is er iets mis met mij dat ik die kolder allemaal onmogelijk kan geloven?
Maar denk niet dat dat zo is, daar ben ik te nuchter voor.
Dat wil niet zeggen dat ik me niet fatsoenlijk jegens hen gedraag, dat staat los van wat ik van hun geloof vind.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hier dat je geen respect toont voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:37 schreef Jovatov het volgende:
[..]
[..]
Ik lees hier dat je geen respect hebt voor mensen die 'in sprookjes geloven'. Daar doelde ik in mijn reactie op.
Dat dus.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:35 schreef NanKing het volgende:
[..]
Het is moeilijk te staven of het aan religie zelf ligt of aan de mensen in de religie. Of je moet er van uitgaan dat religie men god sowieso door de mens bedacht is
Er is niets verheven aan, het is gewoon klinkklare nonsens.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.
Ik vraag me dan wel af hoe dat er precies uitziet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:40 schreef NanKing het volgende:
[..]
Geen Respect tonen voor mensen als groep (religieuzen in dut geval) is denk ik niet hetzelfde als een individu die voor je staat geen respect tonen.
Voorbeeld:quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:50 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Ik vraag me dan wel af hoe dat er precies uitziet.
Geen respect tonen voor een religieuze groep heeft geen enkele waarde als je voor elk religieus individu wel respect toont. Een religieuze groep bestaat immers uit religieuze individuen.
Maar wat betekent je uitspraak 'ik heb totaal geen respect voor hooligans' dan precies?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Ik heb totaal geen respect voor hooligans maár stel je voor ik Raak in gesprek met eentje en ik weet dat het een hooligan is, dan wijs ik die persoon niet direct af omdat hij een hooligan is.
Ik zit in het agnostische kamp dus ik weet t nietquote:Op donderdag 16 juni 2016 11:47 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Religie en al die verschillende goden zijn door de mens bedacht.
Wat zij als gemeenschap doen heb ik geen respect voor, in dit geval geweld en vernieling.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:57 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Maar wat betekent je uitspraak 'ik heb totaal geen respect voor hooligans' dan precies?
Oké, ik denk dat ik de spraakverwarring snap. Je keurt het gedrag af. Maar de mens niet.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:58 schreef NanKing het volgende:
[..]
Wat zij als gemeenschap doen heb ik geen respect voor, in dit geval geweld en vernieling.
Religieuzen zijn hooligans.quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:56 schreef NanKing het volgende:
[..]
Voorbeeld:
Ik heb totaal geen respect voor hooligans maár stel je voor ik Raak in gesprek met eentje en ik weet dat het een hooligan is, dan wijs ik die persoon niet direct af omdat hij een hooligan is.
Dat inderdaad.quote:Op donderdag 16 juni 2016 12:01 schreef Jovatov het volgende:
[..]
Oké, ik denk dat ik de spraakverwarring snap. Je keurt het gedrag af. Maar de mens niet.
Omdat de mens vaak erg onverdraagzaam is misschien?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:05 schreef Elzies het volgende:
Hoe kan religie wat claimt zo verdraagzaam te zijn zo onverdraagzaam worden?
En dat kan nu niet dan?quote:Op donderdag 16 juni 2016 11:14 schreef Mo_Muffin het volgende:
[..]
Nee, dat beweer ik in ieder geval niet, maar dan kunnen mensen zich niet meer erachter verstoppen en kan je ze zelf aanpakken op hun daden.
Dus niets meer in naam van het geloof, je bent zelf verantwoordelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |