Polen neukte iedereen de moederquote:Op zondag 15 mei 2016 00:56 schreef KoningPils het volgende:
Einde was leuk. De bekendmaking van de top 5 dan.
Rest was kut en niet spannend
quote:Op zondag 15 mei 2016 00:56 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij begreep 80% van de televisiekijkers er niks meer van.
Zegt veel over de kijkers jaquote:Op zondag 15 mei 2016 00:56 schreef RipCity het volgende:
Volgens mij begreep 80% van de televisiekijkers er niks meer van.
Geen ideequote:Op zondag 15 mei 2016 01:02 schreef Morendo het volgende:
Op basis waarvan beslist de vakjury? Wie zit er in de vakjury? En geven zij achteraf ook verantwoording over hun keuzes?
Mag het publiek ook wel doen over het aantal punten voor Polen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:02 schreef Morendo het volgende:
Op basis waarvan beslist de vakjury? Wie zit er in de vakjury? En geven zij achteraf ook verantwoording over hun keuzes?
dat sloeg echt nergens opquote:Op zondag 15 mei 2016 00:57 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Polen neukte iedereen de moeder
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef tralalala het volgende:
Ik ben blijkbaar de enige die het oude systeem veel leuker vond.
2e is niet in de top 3?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef TLC het volgende:
Wat bizar raar, Australie mijlenver de winnaar van de jury maar in de einduitslag niet eens in de top 3, en dan Polen.. tsja..
Dat stond dus net op teletekst, Rusland werd als 2de gegeven en Bulgarije op 3quote:
Onze voorzitter wist een paar uur voor aanvang van de eerste halve finale (Die ze dus moest jureren) niet wat ze nu eigenlijk moest doenquote:Op zondag 15 mei 2016 01:02 schreef Morendo het volgende:
Ja, mooi stukje was dat.quote:Op zondag 15 mei 2016 00:57 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Polen neukte iedereen de moeder
[ afbeelding ]
Mja, als je dat niet wilt moet je niet de absolute punten optellen. Je ziet vaak dat in wedstrijden het publiek de doorslag geeft omdat er maar een paar favorieten zijn waarop veel wordt gestemd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef TLC het volgende:
Wat bizar raar, Australie mijlenver de winnaar van de jury maar in de einduitslag niet eens in de top 3, en dan Polen.. tsja..
Ah, stevige fout van de teletekstschrijver.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat stond dus net op teletekst, Rusland werd als 2de gegeven en Bulgarije op 3
Je kunt wel wijzen naar dat soort landen. Maar ook in westerse landen wordt er heel vreemd gestemd door vakjury's.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:20 schreef Poepz0r het volgende:
Vaag dat wij gewoon geen punten krijgen uit landen zoals Moldavië, gewoon NOOIT. Hoe series is zo'n vakjury dan? Ik stel al jaren voor de jurering aan te passen, want het zijn geen VAKjury's aangezien ze nog steeds wegens politieke bezigheden stemmen.
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).quote:Op zondag 15 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kunt wel wijzen naar dat soort landen. Maar ook in westerse landen wordt er heel vreemd gestemd door vakjury's.
Inderdaad, dat moet echt sneller volgend jaar. Dit is niet The Voice.quote:
Ik doel niet zozeer alleen op dit jaar. Ik verbaas mij er elk jaar namelijk weer over als de uitslagen per land, per vakjury bekend gemaakt worden. En dit jaar kun je ook nu pas goed gaan kijken wie waar op gestemd heeft. Dat is tijdens de liveshow gewoon niet goed te zien.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).
True maar die jury's daar moet iets aan gaan veranderen, want dit gaat nergens over.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik doel niet zozeer alleen op dit jaar. Ik verbaas mij er elk jaar namelijk weer over als de uitslagen per land, per vakjury bekend gemaakt worden. En dit jaar kun je ook nu pas goed gaan kijken wie waar op gestemd heeft. Dat is tijdens de liveshow gewoon niet goed te zien.
Komt misschien ook door de nummers van de afgelopen tijd (Anouk, TCL, Douwe, allemaal wel apart), blijkbaar vinden ze dat gewoon niks. Kreeg België bijvoorbeeld wel punten van ze?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).
Ook af en toe maar niet gek veel ofzo. Wij kregen overigens als 2e ofzo direct 12 punten van Ijsland.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Komt misschien ook door de nummers van de afgelopen tijd (Anouk, TCL, Douwe, allemaal wel apart), blijkbaar vinden ze dat gewoon niks. Kreeg België bijvoorbeeld wel punten van ze?
Dat er iets moet veranderen klopt. Maar niet omdat wij vinden dat er een paar Oost-Europese landen zijn die gek doen. Want het zit bijna overal mis.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
True maar die jury's daar moet iets aan gaan veranderen, want dit gaat nergens over.
Het viel inderdaad mee, doordat er uiteindelijk enige snelheid in het programma kwam. Ik vrees wel dat je diaspora-landen als Polen, Litouwen, Armenië en Rusland nu elk jaar kan opschrijven voor de Top 10.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet echt sneller volgend jaar. Dit is niet The Voice.
Verder vond ik het achteraf best een geslaagde opzet. Van te voren was ik sceptisch.
Op zich is er niks veranderd aan hoeveel punten de landen krijgen (behalve dat iedereen nu twee keer zo veel krijgt).quote:Op zondag 15 mei 2016 01:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het viel inderdaad mee, doordat er uiteindelijk enige snelheid in het programma kwam. Ik vrees wel dat je diaspora-landen als Polen, Litouwen, Armenië en Rusland nu elk jaar kan opschrijven voor de Top 10.
Eens, ik heb ook meer dan eens een land voor de 12 genoemd, kwam er een heel ander land op.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat er iets moet veranderen klopt. Maar niet omdat wij vinden dat er een paar Oost-Europese landen zijn die gek doen. Want het zit bijna overal mis.
Overigens vond ik juist dit jaar het heel erg verschillen qua uitslag. Ik heb er nog nooit zo vaak naast gezeten bij de twaalf punten van een land.
Ik moet zeggen dat de Avtrotros het niet veel beter gedaan zou hebben qua regie.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:28 schreef Barrah het volgende:
[..]
Er ging ook het één en ander mis in de regie waardoor ze een paar keer moesten wachten.
Okquote:Op zondag 15 mei 2016 01:29 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de Avtrotros het niet veel beter gedaan zou hebben qua regie.
Precies.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eens, ik heb ook meer dan eens een land voor de 12 genoemd, kwam er een heel ander land op.
Er zaten landen bij die altijd voorspelbaar waren en nu niet eens punten aan elkaar gaven. (de jury iig)
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Op zich is er niks veranderd aan hoeveel punten de landen krijgen (behalve dat iedereen nu twee keer zo veel krijgt).
En Polen.. ik was het meer eens met de televote dan met de jury in dit geval.
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.
Precies. Hetzelfde geldt voor Armenië. Samen met Polen het enige land dat zo enorm veel afwijkt van de jury uitslag (er zijn ook wel andere grote verschillen, maar niet zo extreem). Beiden de landen die enorm veel migranten in andere landen heb zitten.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.
Omdat dan het gemiddelde wordt genomen van beidequote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.
Tot vorig jaar was het zo, dat als je in een van de twee lijstjes heel laag stond, van dat land geen punten kon krijgen. Daardoor zou Polen van heel veel landen weinig tot punten hebben gekregen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.
Oh okay.. hm.. komt het nu uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Misschien gaat het al jaren zo, de berekening.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Em31 het volgende:
[..]
Omdat dan het gemiddelde wordt genomen van beide
Landen die uitschieten in de juryvoting of televoting hebben voordeel bij dit systeem. Ukraine is wat dat betreft met 2 keer een tweede plaats een verdiende winnaar.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de televote in Zweden massaal voor Polen stemt, maar de jury niet, zou Polen dan niet alsnog gewoon genoeg hebben gehad voor een punt of 5 of 6?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:34 schreef Redefine het volgende:
[..]
Tot vorig jaar was het zo, dat als je in een van de twee lijstjes heel laag stond, van dat land geen punten kon krijgen. Daardoor zou Polen van heel veel landen weinig tot punten hebben gekregen.
Polen heeft bijv. de 12 punten van België gekregen, ik weet zo niet hoe ze het bij de jury deden, maar als ze daar bijvoorbeeld heel laag hadden gescoord hadden ze helemaal geen punten kregen. Nu kun je dus 0 en 12 punten krijgen, terwijl het anders gewoon 0 waren geweest.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh okay.. hm.. komt het nu uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Misschien gaat het al jaren zo, de berekening.
Polen had ook gewoon (imo) een heel mooi nummer. Volkomen terecht dat ze daar veel stemmen voor hebben gekregen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Redefine het volgende:
[..]
Precies. Hetzelfde geldt voor Armenië. Samen met Polen het enige land dat zo enorm veel afwijkt van de jury uitslag (er zijn ook wel andere grote verschillen, maar niet zo extreem). Beiden de landen die enorm veel migranten in andere landen heb zitten.
Daarom kun je er al zeker van zijn dat Turkije volgend jaar weer meedoet.
Okay, eigenaardig..quote:Op zondag 15 mei 2016 01:37 schreef Em31 het volgende:
[..]
Polen heeft bijv. de 12 punten van België gekregen, ik weet zo niet hoe ze het bij de jury deden, maar als ze daar bijvoorbeeld heel laag hadden gescoord hadden ze helemaal geen punten kregen. Nu kun je dus 0 en 12 punten krijgen, terwijl het anders gewoon 0 waren geweest.
Bijv. 2e bij televotes en 21e bij de jury betekent nu 10 punten (van de 24) en vorig jaar hooguit 1 of 2 (van de 12)quote:Op zondag 15 mei 2016 01:35 schreef Strani het volgende:
[..]
Oh okay.. hm.. komt het nu uiteindelijk niet op hetzelfde neer? Misschien gaat het al jaren zo, de berekening.
Ik heb weleens gelezen hoe het zat, maar ik heb nu even geen zin om het op te zoeken (ja ben luiquote:Op zondag 15 mei 2016 01:36 schreef Strani het volgende:
[..]
Als bijvoorbeeld de televote in Zweden massaal voor Polen stemt, maar de jury niet, zou Polen dan niet alsnog gewoon genoeg hebben gehad voor een punt of 5 of 6?
Exact en dat deden ze om blokstemmen te voorkomen, daarom kreeg je 0 puntenquote:Op zondag 15 mei 2016 01:38 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik heb weleens gelezen hoe het zat, maar ik heb nu even geen zin om het op te zoeken (ja ben lui). Maar bij extreme verschillen tussen jury en televoting kreeg je voorheen daardoor geen punten.
Ik zou graag eens wat meer inzicht krijgen dan in hoe de balans voorheen precies werd opgemaakt.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:38 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Bijv. 2e bij televotes en 21e bij de jury betekent nu 10 punten (van de 24) en vorig jaar hooguit 1 of 2 (van de 12)
Als ik heel onafhankelijk naar het Poolse nummer zou gaan kijken is er inderdaad weinig mis mee. Het is best een mooi nummer. Doch wel wat voorspelbaar en aan de saaie kant.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Polen had ook gewoon (imo) een heel mooi nummer. Volkomen terecht dat ze daar veel stemmen voor hebben gekregen.
Hij verneukte gisteravond zijn hoogste en langste uithaal voor de jury, dus ook volstrekt logisch dat hij van de jury veel minder punten kreeg.
Ja, maar die stemmen komen van Poolse migranten, niet van Nederlanders die het zo'n mooi nummer vinden.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:37 schreef Roger_Epiales het volgende:
Polen had ook gewoon (imo) een heel mooi nummer. Volkomen terecht dat ze daar veel stemmen voor hebben gekregen.
Nee, ook tweedequote:Op zondag 15 mei 2016 01:39 schreef Poepz0r het volgende:
Common Linnets waren met DIT systeem ook lager geeindigdWij profiteerden maximaal van dat anti-blokstem votingsysteem.
Als ik ooit zou stemmen, zou ik Polen wellicht wel hebben overwogen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar die stemmen komen van Poolse migranten, niet van Nederlanders die het zo'n mooi nummer vinden.
Zoals ik elders al schreef:quote:Op zondag 15 mei 2016 01:43 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar die stemmen komen van Poolse migranten, niet van Nederlanders die het zo'n mooi nummer vinden.
Dus ja, ook van Nederlanders die het zo'n mooi nummer vinden.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:42 schreef Roger_Epiales het volgende:
Van de Polen die ik ken kijken er maar (zeer) weinig naar het ESF en degene die wel kijken stemmen niet. Daarnaast ken ik meerdere Nederlanders (ook hier op het forum) die op Polen gestemd hebben/ gezegd hebben op Polen te gaan stemmen.
Ja, maar denk je nou echt dat Polen op nummer twee stond, boven Australië, Armenië, Oostenrijk, Rusland, Frankrijk en Oekraïne en dergelijke bij de Nederlander?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Als ik ooit zou stemmen, zou ik Polen wellicht wel hebben overwogen.
Weet ik niet. Ik kan alleen vanuit mezelf redeneren en ik vond het een heel behoorlijk liedje.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Ja, maar denk je nou echt dat Polen op nummer twee stond, boven Australië, Armenië, Oostenrijk, Rusland, Frankrijk en Oekraïne en dergelijke bij de Nederlander?
Het zou iig bij mij zijn opgevallen. (als ik al zou stemmen was het dit jaar voor Letland, Polen en/of misschien Oekraïne geweest) En ik denk persoonlijk niet dat ik zó afwijk van de meeste Nederlanders dat ik daarin de enige ben.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:41 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als ik heel onafhankelijk naar het Poolse nummer zou gaan kijken is er inderdaad weinig mis mee. Het is best een mooi nummer. Doch wel wat voorspelbaar en aan de saaie kant.
Het gaat mij er meer om, dat dit liedje normaal gesproken door niemand zou zijn opgevallen. Want het is een zeer onopvallend nummer. Andere ballads kwamen sterker uit de verf. Gooi daar nog eens de nadelige startpositie bij en als het niet de Poolse inzending was, dan zou het 20+ als uitslag hebben gehad.
Vorig jaar had Oostenrijk ook zo'n redelijk liedje en een vergelijkbare startpositie en die kregen 0 punten.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik kan alleen vanuit mezelf redeneren en ik vond het een heel behoorlijk liedje.
De jury zijn ook vaak mensen die er niets te zoeken hebben. Toen ik nog jong was, had ik ook het idee dat de jury er een was van oude wijze mensen, maar niets is minder waar.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:42 schreef Strani het volgende:
Sowieso laat het in elk geval zien dat de jury vaak totaal niet representatief is. Toen ik jonger was stelde ik me bij de jury altijd een panel van mensen die muziek gestudeerd hebben of belangrijke producers. Maar ik heb nu de indruk dat de jury bijkans The Voice-afdankertjes zijn.
Polen heeft ieder jaar een hoge score bij de televoting, en ze sturen echt niet ieder jaar topliedjes.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:46 schreef Strani het volgende:
[..]
Weet ik niet. Ik kan alleen vanuit mezelf redeneren en ik vond het een heel behoorlijk liedje.
Maar wat zouden we nou kunnen doen om er voor te zorgen dat het beste liedje ook daadwerkelijk wint? Ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:50 schreef Redefine het volgende:
[..]
De jury zijn ook vaak mensen die er niets te zoeken hebben. Toen ik nog jong was, had ik ook het idee dat de jury er een was van oude wijze mensen, maar niets is minder waar.
Zowel bij de jury als bij het publiek wordt er heel gek gestemd. Maar juist door het oude systeem werd dat een beetje tegen elkaar uitgebalanceerd.
Precies, ik dacht ook dat de jury bestond uit deskundigen met veel (Songfestival)ervaring, maar het zijn gewoon mensen zoals jij en ik. Ik kan bijvoorbeeld een Tim Douwsma of Freek Bartels echt niet serieus nemen als jurylid.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:42 schreef Strani het volgende:
Sowieso laat het in elk geval zien dat de jury vaak totaal niet representatief is. Toen ik jonger was stelde ik me bij de jury altijd een panel van mensen die muziek gestudeerd hebben of belangrijke producers. Maar ik heb nu de indruk dat de jury bijkans The Voice-afdankertjes zijn.
Ik zou het echt niet weten. Aan de ene kant zou ik zeggen televoting. Omdat het publiek het gelijk aan zijn kant heeft. Maar doordat je dan juist diaspora en block voting krijgt, is dat ook niet de oplossing.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar wat zouden we nou kunnen doen om er voor te zorgen dat het beste liedje ook daadwerkelijk wint? Ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.
Het systeem met juryvoting terugbrengen met de regel dat als je bijvoorbeeld 12 punten van het publike krijgt en 0 van de jury dat je dan maar 3-4 punten krijgt of zelfs 0 zoals het was, zoiets. Op deze manier voorkom je dat er 10 landen zijn die op Polen stemmen omdat er veel Polen in die landen wonen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Aan de ene kant zou ik zeggen televoting. Omdat het publiek het gelijk aan zijn kant heeft. Maar doordat je dan juist diaspora en block voting krijgt, is dat ook niet de oplossing.
Ik vond de uitslagen van voorgaande jaren heel acceptabel. Was het ook niet altijd er mee eens, maar echte extremen vielen mee.
Misschien dat puur televoting wel weer zou kunnen werken. Maar dan wel met een veel lagere limiet aan stemmen per telefoon. Het aantal is nu mijn inziens gewoon veel te veel.
20 keer is inderdaad absurd. Maar je hebt wel gelijk wat de laatste jaren betreft, zo vreemd waren de uitslagen sinds 2011 niet, en in de jaren daarvoor ook niet zo.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik zou het echt niet weten. Aan de ene kant zou ik zeggen televoting. Omdat het publiek het gelijk aan zijn kant heeft. Maar doordat je dan juist diaspora en block voting krijgt, is dat ook niet de oplossing.
Ik vond de uitslagen van voorgaande jaren heel acceptabel. Was het ook niet altijd er mee eens, maar echte extremen vielen mee.
Misschien dat puur televoting wel weer zou kunnen werken. Maar dan wel met een veel lagere limiet aan stemmen per telefoon. Het aantal is nu mijn inziens gewoon veel te veel.
Dat was voorgaande jaren het geval ja. Het is daardoor wel meer in balans.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:58 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Het systeem met juryvoting terugbrengen met de regel dat als je bijvoorbeeld 12 punten van het publike krijgt en 0 van de jury dat je dan maar 3-4 punten krijgt of zelfs 0 zoals het was, zoiets. Op deze manier voorkom je dat er 10 landen zijn die op Polen stemmen omdat er veel Polen in die landen wonen.
Daarom moeten de public votes ook mee tellen maar niet voor 50%quote:Op zondag 15 mei 2016 02:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat was voorgaande jaren het geval ja. Het is daardoor wel meer in balans.
Het probleem was echter wel, dat een jury een te grote invloed op de uitslag per land had. Als die besloten hadden om het land op de laatste plaats te zetten, puur omdat ze dat besloten hadden. Dan was die kansloos.
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat hoeft dan ook weer niet voor mij, hoewel het dit jaar inderdaad wel behoorlijk eentonig was. Ik kan zo snel niet 1 liedje bedenken dat ik over 6 maanden echt graag terug zal willen luisteren. Vorig jaar waren er 6 of 7 van zulke liedjes.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:02 schreef Van_Poppel het volgende:
Het voordeel van televoting is dat ook opvallende en foute inzendingen weer een kans maken (Ukraine 2007). Nu zijn er toch wel weer veel dertien in het dozijn liedjes. Wat mij betreft mag het wel wat meer een freakshow worden.
Plus dat het vals spelen juist heel erg in de hand werkt. Nu zou je voor mensen een zooi prepaid telefoons kunnen kopen in een ander land en dan steeds 20 keer laten stemmen. Waardoor je relatief snel en makkelijk veel stemmen kunt kopen.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:03 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Erger ik me in al die 'stem-shows' aan.
Ook dat idd. (gingen een paar jaar terug geruchten over ivm Azerbeidzjan als ik me niet vergisquote:Op zondag 15 mei 2016 02:06 schreef Redefine het volgende:
[..]
Plus dat het vals spelen juist heel erg in de hand werkt. Nu zou je voor mensen een zooi prepaid telefoons kunnen kopen in een ander land en dan steeds 20 keer laten stemmen. Waardoor je relatief snel en makkelijk veel stemmen kunt kopen.
Als je bijvoorbeeld maar één keer mag stemmen per telefoon, dan is het buiten de kleine landen al heel veel moeilijker om stemmen te kopen. Want dan heb je heel veel telefoons en/of mensen nodig.
Ook dat is een heel groot nadeel van zo vaak kunnen stemmen ja. Dan krijg je hetzelfde effect als bij de talentenjachten.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:10 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ook dat idd. (gingen een paar jaar terug geruchten over ivm Azerbeidzjan als ik me niet vergis
Ik dacht nog vooral aan de schreeuwende fangirls die 20x pp op die jongen uit Zweden stemmen, want cute. Daar stemmen "gewone" mensen gewoon niet tegenop.
Ik had ook het idee dat Petra af en toe flink moest pushen voor de punten. Ik denk dat ze zelf hadden gehoopt meer tijd te winnen.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vind dat opnoemen van alleen de 12 punten trouwens geen verbetering. Zoveel tijdswinst levert dat niet op, dan kunnen ze beter dat "Senk joe for this amazing show" geouwehoer skippen.
KALISPERMAAAAAAAAAAAAAquote:Op zondag 15 mei 2016 02:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Ik vind dat opnoemen van alleen de 12 punten trouwens geen verbetering. Zoveel tijdswinst levert dat niet op, dan kunnen ze beter dat "Senk joe for this amazing show" geouwehoer skippen.
Toch deed ze het wel goed, ze bleef gewoon aardig en vriendelijk.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik had ook het idee dat Petra af en toe flink moest pushen voor de punten. Ik denk dat ze zelf hadden gehoopt meer tijd te winnen.
Het schiet inderdaad niet veel op. Het maakt het on overzichtelijker.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:15 schreef Van_Poppel het volgende:
Dat zag ik ook ja. Ik denk dat ze dat vooral in haar oor geschreeuwd kreeg. Het zal waarschijnlijk ook wel een afspraak vooraf zijn.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:16 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Ik had ook het idee dat Petra af en toe flink moest pushen voor de punten. Ik denk dat ze zelf hadden gehoopt meer tijd te winnen.
Epic.quote:
Achteraf gezien was dat nogal gênantquote:
Eigenlijk wel.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zag ik ook ja. Ik denk dat ze dat vooral in haar oor geschreeuwd kreeg. Het zal waarschijnlijk ook wel een afspraak vooraf zijn.
Ze moeten daar echt eens bindende afspraken over gaan maken. Niet aan de regels houden is een geldboete ofzo.
Het hele festival terwijl je zelf homo bent compleet in de zeik nemenquote:Op zondag 15 mei 2016 02:20 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Achteraf gezien was dat nogal gênant
Nope. was wat minder, want NL werd te vroeg genoemd. Spanning is er sneller vanafquote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef tralalala het volgende:
Nog meer reden dus om iets goeds te willen sturen. Kans op winst én het blijft langer spannend.quote:Op zondag 15 mei 2016 02:48 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Nope. was wat minder, want NL werd te vroeg genoemd. Spanning is er sneller vanaf
Ben bang dat dan de smaak van de jury helemaal niet meer aansluit bij die van het land waarvoor ze jureren. In China worden bijvoorbeeld heel andere dingen goed gevonden dan hier. Dan kan je net zo goed helemaal geen jury doen en elk land een willekeurig aantal punten geven.quote:Op zondag 15 mei 2016 07:12 schreef TLC het volgende:
Ik pleit voor een neutrale vakjury, dus mensen van buiten Europa die mogen stemmen, dus Australie, VS, Canada, China, Japan en zulks... zet zulke mensen in een vakjury en dan heb je al dat politieke gedoe tussen buurlanden niet.
quote:Op zondag 15 mei 2016 01:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Maar wat zouden we nou kunnen doen om er voor te zorgen dat het beste liedje ook daadwerkelijk wint? Ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is.
nee hoorquote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef tralalala het volgende:
Er bestaat niet zoiets als ''het beste liedje''.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:51 schreef Strani het volgende:
[..]
Nou nee, maar wel een liedje dat zou winnen wanneer het onmogelijk is dat mensen om de verkeerde redenen op andere liedjes stemmen.quote:Op zondag 15 mei 2016 22:36 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Er bestaat niet zoiets als ''het beste liedje''.
Goede ideeën. Juryleden kiezen zou ook een idee kunnen zijn. En dat gedoe met papier. Dat daar nog geen software voor is. Niet van deze tijd. Streng aanpakken die juryhandel.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:04 schreef Childofthe90s het volgende:
Voor de jury zou ik ook niet één, twee, drie een oplossing hebben, maar er zullen in ieder geval een aantal zaken beter moeten:
• Voor zover dat kan moet de jury uit meer mensen bestaan, niet vier of vijf, maar eerder tien.
• De juryleden moeten beter worden geïnformeerd over de procedures en wat de bedoeling is. Het kan niet zo zijn dat de voorzitter van de jury (Jennie Lena) niet eens weet waar ze eigenlijk voorzitter van is.
• Het invoeren van een notaris die de juryleden monitort tijdens het uitbrengen van de stemmen, want het feit dat een Russisch jurylid tijdens het jureren met haar mobiel aan het spelen is, op sociale media actief is en andere juryleden afleidt, kan echt niet.
• Dat brengt me ook direct bij het laatste punt, laat de juryleden niet met elkaar overleggen (het liefst niet eens in dezelfde ruimte) tijdens het jureren. Op die manier kunnen ze elkaar beïnvloeden. Als één iemand iets verschrikkelijk vindt en dat op denigrerende toon laat merken, heeft dat (onbewust) invloed op de andere juryleden. Vice versa geldt natuurlijk hetzelfde.
Dat is wel een aardig idee inderdaad. Waarbij ik eigenlijk ter aanvulling nog zou zeggen dat de juryleden na elk optreden een cijfer moeten geven aan die inzending.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:20 schreef Childofthe90s het volgende:
De manier waarop de juryleden hun voorkeur moeten duidelijk maken heeft ook veel invloed op de uitslag. Een top 18 samenstellen kan heel andere resultaten geven dan als je ze één voor één vraagt landen te vergelijken met de mogelijkheid de clipjes terug te luisteren:
Vraag 1: 'Welke vond u beter Finland of Nederland?'
Vraag 2: 'Welke vond u beter Rusland of Armenië?'
Vraag 3: 'Welke vond u beter ..., etc.
Dat moet digitaal echt wel te regelen zijn anno 2016/17, want ook voor juryleden geldt dat bepaalde optredens wegzakken of dat ze eigenlijk niet goed meer weten of ze Azerbaijan of Finland nou beter vonden. Dan krijg je niet dat alleen de landen die het meest opvielen hoge punten krijgen, want dat doet de televoting al, de jury moet kijken naar kwaliteit niet (alleen) naar wat opvalt.
Dat vind ik wel tricky, want na één optreden weet je misschien niet hoe andere optredens gaan zijn. Dan geef je Finland bijvoorbeeld misschien een 6, terwijl je later bedenkt dat het eigenlijk het beste van de avond was.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:24 schreef Redefine het volgende:
Waarbij ik eigenlijk ter aanvulling nog zou zeggen dat de juryleden na elk optreden een cijfer moeten geven aan die inzending.
Dat is helaas te duur en past niet in de agenda's van al die 'deskundigen'.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:23 schreef yorrick69 het volgende:
Je zou de juryleden naar de lokatie kunnen halen. En ze gelijke faciliteiten geven. Dan heb je ook meer controle. Of ze het zaaloptreden laten beoordelen. Dat zou juryvotes een eigen rechtvaardiging geven. De kijkers thuis via beeld. De jury in de zaal. Dat maakt de beoordeling breder, meer allround. De zaalbeleving past ook heel goed in de aard van de beoordeling die de jury moet hebben, de artistieke kwaliteit.
Ik bedoel niet dat ze de einduitslag op die stemming moeten baseren, want je krijg dan inderdaad dat ze eerst gematigd stemmen, want later is er misschien iets beters. Maar wel het meenemen in jouw voorbeeld.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat vind ik wel tricky, want na één optreden weet je misschien niet hoe andere optredens gaan zijn. Dan geef je Finland bijvoorbeeld misschien een 6, terwijl je later bedenkt dat het eigenlijk het beste van de avond was.
[..]
Dat is helaas te duur en past niet in de agenda's van al die 'deskundigen'.
Ach gewoon tegen de Jennie Lena's van deze wereld zeggen dat ze de hotels of de monumenten in die stad moeten beoordelen voor volgend jaar. Dan gaat het wel lukken.quote:Op maandag 16 mei 2016 01:26 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Dat is helaas te duur en past niet in de agenda's van al die 'deskundigen'.
IJsland en Malta inderdaad, minder inwoners dan Friesland.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:01 schreef Berk-24 het volgende:
Maar met de televoting hebben landen als Estland en IJsland onevenredig veel invloed en hebben landen als Duitsland en Frankrijk heel weinig invloed. Ik zou bij de televoting eerder het stelsel van evenredige vertegenwoordiging hanteren waarbij iedere stem gelijk is, dus niet meer per land.
Of met blokken van gelijke grote. Duitsland en Frankrijk wordt dan gesplitst,de Baltische Staten worden met Finland samengevoegd. Maar dan maakt alles wel weer lastiger.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:46 schreef Idisrom het volgende:
[..]
IJsland en Malta inderdaad, minder inwoners dan Friesland.
Dat is juist het hele idee van Eurovisie, dat het per land gaat en dat dus ook kleine landen hun stem kunnen laten spreken. Als je het namelijk evenredig gaat maken, bepalen vijf landen (Rusland, Duitsland, Turkije, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk) samen ieder jaar wie er wint.quote:Op maandag 16 mei 2016 11:01 schreef Berk-24 het volgende:
Maar met de televoting hebben landen als Estland en IJsland onevenredig veel invloed en hebben landen als Duitsland en Frankrijk heel weinig invloed. Ik zou bij de televoting eerder het stelsel van evenredige vertegenwoordiging hanteren waarbij iedere stem gelijk is, dus niet meer per land.
Altijd hommeles met Armenië, Azerbeidzjan en Malta bij de jury's. Dit is ook wel heel onopvallend. Maar er zal wel weer niets mee gebeuren.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit is toch ook weer een zorgwekkend artikel over de Armeense jury vote:
Armenia: Jury vote arouses suspicion after breakdown revealed
Dus dan wint automatisch het land met de meeste emigranten.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 02:36 schreef WhiteBeard het volgende:
Als je als klein land met maar een paar mijoen inwoners net zoveel te vertellen hebt als een land met zeg 80 miljoen inwoners dan kun je het ESF als ondemocratisch beschouwen. Wellicht is het interessant om zonder een jury niet meer met 12,10, 8 enzovoorts te werken maar louter met uitgebrachte SMS/bellen stemmen. Dus:
Winnaar Land A. 3.256.897 votes
2e Land B 3.156.655 votes
3e Land C 3.002.788 votes
Enzovoorts
Je telt nog uitsluitend het aantal keren dat er op een land gestemd is
Als de autochtone bevolking te beroerd is om te stemmen welquote:Op dinsdag 17 mei 2016 12:19 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Dus dan wint automatisch het land met de meeste emigranten.
De autochtone bevolking heeft geen belang bij een overwinning van een ander land. Alle landen zullen vast stemmen, maar grote enclaves Turken in het buitenland zullen dan helemaal gaan overheersen.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:06 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Als de autochtone bevolking te beroerd is om te stemmen wel
Die rol van de diaspora wordt juist vergroot als je die mensen in kleine landen een veel grotere rol geeft dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. 12 punten van Nederland is 12 punten van 17 miljoen mensen. 12 punten van Belgie is 12 punten van 11 miljoen mensen, maar 12 punten van Duitsland is 12 punten van bijna 90 miljoen mensen. Tel daar nog maar een aantal landen bij, zoals Estland, Letland, Litouwen, Malta, Ierland, Tjechie om aan 90 miljoen te komen. Het is toch volstrekt ondemocratisch dat de ene groep van 90 miljoen zo'n 120 punten kan geven, maar de andere groep van 90 miljoen slechts 12?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:08 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
De autochtone bevolking heeft geen belang bij een overwinning van een ander land. Alle landen zullen vast stemmen, maar grote enclaves Turken in het buitenland zullen dan helemaal gaan overheersen.
je hebt het toch over totaal aantal stemmen die je bij elkaar gaat optellen?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:28 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Die rol van de diaspora wordt juist vergroot als je die mensen in kleine landen een veel grotere rol geeft dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. 12 punten van Nederland is 12 punten van 17 miljoen mensen. 12 punten van Belgie is 12 punten van 11 miljoen mensen, maar 12 punten van Duitsland is 12 punten van bijna 90 miljoen mensen. Tel daar nog maar een aantal landen bij, zoals Estland, Letland, Litouwen, Malta, Ierland, Tjechie om aan 90 miljoen te komen. Het is toch volstrekt ondemocratisch dat de ene groep van 90 miljoen zo'n 120 punten kan geven, maar de andere groep van 90 miljoen slechts 12?
Als Turken in Nederland er voor kunnen zorgen dat Turkije ongeacht het lied 12 punten krijgt van Nederland dan zegt dat dat het andere Nederlanders geen fluit uitmaakt of dat ze te beroerd zijn om te stemmen.
Ja, dat heet democratiequote:Op dinsdag 17 mei 2016 13:55 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
je hebt het toch over totaal aantal stemmen die je bij elkaar gaat optellen?
Ik kan me voorstellen dat er minder mensen uit Duitsland/frankrijk of GB hun land hebben verlaten tov bijvoorbeeld Polen en Turkije (heb ik trouwens geen getallen van ofzo). De meeste stemkracht gaat dus naar landen zoals Polen en Turkije. Is overigens nu al zo, maar dan zal het nog extremer zijn. Dus nog niet eens naar de landen met de meeste inwoners en die dus de meeste invloed zou moeten hebben.quote:
Vind jij het terecht dat een stem van een Turk uit Nederland op Turkije zwaarder mag wegen dan een stem van een Turk uit Duitsland op Turkije? Want dat is nu het geval. De stem van een Turk uit Nederland is ongeveer 4 keer zoveel waard als een stem van een Turk uit Duitslandquote:Op dinsdag 17 mei 2016 14:11 schreef MichelWuyts het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat er minder mensen uit Duitsland/frankrijk of GB hun land hebben verlaten tov bijvoorbeeld Polen en Turkije (heb ik trouwens geen getallen van ofzo). De meeste stemkracht gaat dus naar landen zoals Polen en Turkije. Is overigens nu al zo, maar dan zal het nog extremer zijn. Dus nog niet eens naar de landen met de meeste inwoners en die dus de meeste invloed zou moeten hebben.
Enige oplossing zou dan zijn dat je niet op het land van je paspoort mag stemmen. lijkt me beetje erg ingewikkeld.
Eerlijk is het nooit, maar ik vind de manier hoe het nu is in ieder geval eerlijker ja.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Vind jij het terecht dat een stem van een Turk uit Nederland op Turkije zwaarder mag wegen dan een stem van een Turk uit Duitsland op Turkije? Want dat is nu het geval. De stem van een Turk uit Nederland is ongeveer 4 keer zoveel waard als een stem van een Turk uit Duitsland
Mensen in die "vakjury" zouden aan bepaalde kriteria moeten voldoen. Bijvoorbeeld, minimaal conservatorium geschoold en dat je later moet verantwoorden waarom jenbepaalde punten hebt gegeven adh van objectieve criteria. Als je dit als eis stelt, voorkom je dat mensen die niets van muziek weten hier een professioneel oordeel over moeten geven.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:02 schreef Morendo het volgende:
Dit kan natuurlijk niet, omdat dan van 80 miljoen Duitsers de stemmen naar het buitenland vloeien, terwijl San Marino nagenoeg niets weggeeft en per definitie een veel grotere netto-ontvanger is.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 02:36 schreef WhiteBeard het volgende:
Als je als klein land met maar een paar mijoen inwoners net zoveel te vertellen hebt als een land met zeg 80 miljoen inwoners dan kun je het ESF als ondemocratisch beschouwen. Wellicht is het interessant om zonder een jury niet meer met 12,10, 8 enzovoorts te werken maar louter met uitgebrachte SMS/bellen stemmen. Dus:
Winnaar Land A. 3.256.897 votes
2e Land B 3.156.655 votes
3e Land C 3.002.788 votes
Enzovoorts
Je telt nog uitsluitend het aantal keren dat er op een land gestemd is
??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland. Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 18:47 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dit kan natuurlijk niet, omdat dan van 80 miljoen Duitsers de stemmen naar het buitenland vloeien, terwijl San Marino nagenoeg niets weggeeft en per definitie een veel grotere netto-ontvanger is.
Het gaat er toch om dat we met zijn allen bepalen wat het mooiste/beste lied is?quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom zou Eurovisie democratisch moeten zijn? Dan bepalen de Russen en Duitsers in hun eentje ieder jaar wie er wint, alleen al omdat ze met verreweg de meeste zijn.
Nu hebben een handje vol IJslanders, Maltezers, Esten, Letten en Litouwers een grote invloed op de uitslag. En daarnaast is er in landen als Duitsland en Rusland een grote culturele diversiteit. In Nordrhein-Westfalen heeft men wellicht een andere muziekvoorkeur dan in Beieren. Zelfde geldt voor Rusland.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 20:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom zou Eurovisie democratisch moeten zijn? Dan bepalen de Russen en Duitsers in hun eentje ieder jaar wie er wint, alleen al omdat ze met verreweg de meeste zijn.
Volgens mij zit er al een limiet op televoting met maximaal 20 stemmen per telefoon, misschien maar even terugbrengen naar 5.quote:Op dinsdag 17 mei 2016 22:23 schreef Redefine het volgende:
Het hele indelen van stemmen naar grote van landen, stemcolleges en meer van dat soort onzin vind ik echt bijzonder vergezocht om het stemsysteem aan te passen. Dat staat gewoon mijlenver van de oplossing. De enige manier om het televoting gedeelte te verbeteren is om één stem per telefoon toe te staan. Of in ieder geval minder dan twintig.
Het punt is namelijk dat vooral de fanatiekelingen zo veel stemmen. En ik denk dat migranten (ook Nederlanders zul je dat zien doen), juist fanatiekelingen zijn. Bovendien zorgt de huidige opzet van stemmen er juist voor dat de kans groter wordt op diaspora uitslagen. Want men ziet gewoon dat het werkt en dat je zo een top klassering kunt binnenhalen (winnen is dan vaak weer een ander verhaal).
Nu mag je twintig keer stemmen ja. Vandaar dat ik ook zei, minder dan twintig.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:32 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Volgens mij zit er al een limiet op televoting met maximaal 20 stemmen per telefoon, misschien maar even terugbrengen naar 5.
Valt wel mee, in 2012 stemde 26 staten Dem vs 24 staten Rep.quote:Op woensdag 18 mei 2016 02:45 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland. Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.
Het idee is juist dat landen stemmen, dat landen punten geven. Daarbij is de stem van een klein land net zoveel waard als de stem van een groot land. Net als dat bij verkiezingen de stem van een kleine man net zoveel waard is als de stem van een grote man.quote:Bij Amerikaanse presidentsverkiezingen heb je ook de kiesmannen. Staten met veel inwoners hebben meer kiesmannen dan staten met weinig inwoners. Dat is een eerlijk systeem. Snel invoeren die stemcolleges (kiesmannen). Kleine landen zullen wel kwaken, maar het is een veel eerlijker systeem.
Dus kom maar op met die stemcolleges die éénmiljoenste van de bevolking zijn EN een afspiegeling van de samenstelling van die bevolking. Perfect en eerlijk
quote:Op woensdag 18 mei 2016 04:17 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
Het gaat er toch om dat we met zijn allen bepalen wat het mooiste/beste lied is?
Een ding is zeker, het heeft voor zeg de Baltische staten, de Benelux, Scandinavië dan geen enkele zin meer om te stemmen, omdat die stemmen zo marginaal zijn dat ze geen invloed hebben op het resultaat.quote:Op woensdag 18 mei 2016 07:30 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
Nu hebben een handje vol IJslanders, Maltezers, Esten, Letten en Litouwers een grote invloed op de uitslag. En daarnaast is er in landen als Duitsland en Rusland een grote culturele diversiteit. In Nordrhein-Westfalen heeft men wellicht een andere muziekvoorkeur dan in Beieren. Zelfde geldt voor Rusland.
https://nl.m.wikipedia.or(...)ertal_per_werelddeelquote:Op woensdag 18 mei 2016 15:23 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
[..]
Een ding is zeker, het heeft voor zeg de Baltische staten, de Benelux, Scandinavië dan geen enkele zin meer om te stemmen, omdat die stemmen zo marginaal zijn dat ze geen invloed hebben op het resultaat.
De invloed van Nederland zal bij zo'n nieuw systeem iets afnemen (van 2,4% naar 2%), maar de invloed van bijvoorbeeld IJsland zal veranderen van 2,4% naar 0,04%, waarom zou je dan nog gaan stemmen als IJslander? Ik denk namelijk dat IJslanders wel degelijk een heel andere muzieksmaak hebben dan Russen, en dat die van Russen onderling in veel mindere mate verschilt.quote:Op woensdag 18 mei 2016 15:49 schreef Berk-24 het volgende:
[..]
https://nl.m.wikipedia.or(...)ertal_per_werelddeel
Nederland 10e, na Rusland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Polen, Oekraïne en Roemenië. Dus marginale invloed van Nederland valt mee.
Precies, dus een groot land heeft veel meer moeite om te winnen als je de grootte van het land mee laat wegen in hun stem. Doordat elk land een even zware stem heeft, is er dus geen land wat gedupeerd wordt op basis van hun grootte, enkel dat een telefoonstem minder effect heeft op de totale stem van het land.quote:Op woensdag 18 mei 2016 02:45 schreef WhiteBeard het volgende:
[..]
??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland.
Maar de vergelijking zou dan zijn dat een Democratische staat NIET op een Democraat mag stemmen, dan wordt het een beetje gek natuurlijk.quote:Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.
Zolang een land niet op zichzelf mag stemmen is het dus niet eerlijker. En zodra dat wel mag, wint het grootste land/het land waar het ESF het populairste is.quote:Bij Amerikaanse presidentsverkiezingen heb je ook de kiesmannen. Staten met veel inwoners hebben meer kiesmannen dan staten met weinig inwoners. Dat is een eerlijk systeem. Snel invoeren die stemcolleges (kiesmannen). Kleine landen zullen wel kwaken, maar het is een veel eerlijker systeem.
Die stemcolleges zijn eigenlijk gewoon de jurystemmen die er nu zijn, alleen worden die nog enigszins geselecteerd op affiniteit met muziek in plaats van willekeurig gekozen. Daarnaast vergeet je dat je enorm veel kijkers en inkomsten verliest als 99,9% van de bevolking niet meer zijn/haar mening mag geven of invloed kan hebben op de uitslag.quote:Dus kom maar op met die stemcolleges die één duizendste van de bevolking zijn EN een afspiegeling van de samenstelling van die bevolking. Perfect en eerlijk
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |