abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 mei 2016 @ 08:09:12 #151
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162287417
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:32 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Volgens mij zit er al een limiet op televoting met maximaal 20 stemmen per telefoon, misschien maar even terugbrengen naar 5.
Nu mag je twintig keer stemmen ja. Vandaar dat ik ook zei, minder dan twintig.
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
  woensdag 18 mei 2016 @ 12:46:32 #152
345170 Roger_Epiales
The Wind Weaver
pi_162291861
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 02:45 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland. Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.
Valt wel mee, in 2012 stemde 26 staten Dem vs 24 staten Rep.
quote:
Bij Amerikaanse presidentsverkiezingen heb je ook de kiesmannen. Staten met veel inwoners hebben meer kiesmannen dan staten met weinig inwoners. Dat is een eerlijk systeem. Snel invoeren die stemcolleges (kiesmannen). Kleine landen zullen wel kwaken, maar het is een veel eerlijker systeem.

Dus kom maar op met die stemcolleges die éénmiljoenste van de bevolking zijn EN een afspiegeling van de samenstelling van die bevolking. Perfect en eerlijk
Het idee is juist dat landen stemmen, dat landen punten geven. Daarbij is de stem van een klein land net zoveel waard als de stem van een groot land. Net als dat bij verkiezingen de stem van een kleine man net zoveel waard is als de stem van een grote man.

Het enige wat ik op dit moment zeker zou veranderen is, zoals Redefine ook al aangeeft, het aantal keer stemmen per persoon drastisch verminderen, liefst naar 1x.
Reality is for people who can't imagine anything better.
--------------------------------------------------------------------
Feel free to insult me.
  † In Memoriam † woensdag 18 mei 2016 @ 12:49:18 #153
368283 ato
pi_162291920
Voor mij mag het stemmen ook naar minder dan 20 gaan..
Life can be a bitch, so like it..
pi_162295690
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 04:17 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Het gaat er toch om dat we met zijn allen bepalen wat het mooiste/beste lied is?
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 07:30 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

Nu hebben een handje vol IJslanders, Maltezers, Esten, Letten en Litouwers een grote invloed op de uitslag. En daarnaast is er in landen als Duitsland en Rusland een grote culturele diversiteit. In Nordrhein-Westfalen heeft men wellicht een andere muziekvoorkeur dan in Beieren. Zelfde geldt voor Rusland.
Een ding is zeker, het heeft voor zeg de Baltische staten, de Benelux, Scandinavië dan geen enkele zin meer om te stemmen, omdat die stemmen zo marginaal zijn dat ze geen invloed hebben op het resultaat.
pi_162296401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:23 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

[..]

Een ding is zeker, het heeft voor zeg de Baltische staten, de Benelux, Scandinavië dan geen enkele zin meer om te stemmen, omdat die stemmen zo marginaal zijn dat ze geen invloed hebben op het resultaat.
https://nl.m.wikipedia.or(...)ertal_per_werelddeel
Nederland 10e, na Rusland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Polen, Oekraïne en Roemenië. Dus marginale invloed van Nederland valt mee.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162297178
quote:
1s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:49 schreef Berk-24 het volgende:

[..]

https://nl.m.wikipedia.or(...)ertal_per_werelddeel
Nederland 10e, na Rusland, Duitsland, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Polen, Oekraïne en Roemenië. Dus marginale invloed van Nederland valt mee.
De invloed van Nederland zal bij zo'n nieuw systeem iets afnemen (van 2,4% naar 2%), maar de invloed van bijvoorbeeld IJsland zal veranderen van 2,4% naar 0,04%, waarom zou je dan nog gaan stemmen als IJslander? Ik denk namelijk dat IJslanders wel degelijk een heel andere muzieksmaak hebben dan Russen, en dat die van Russen onderling in veel mindere mate verschilt.
pi_162298075
quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 02:45 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland.
Precies, dus een groot land heeft veel meer moeite om te winnen als je de grootte van het land mee laat wegen in hun stem. Doordat elk land een even zware stem heeft, is er dus geen land wat gedupeerd wordt op basis van hun grootte, enkel dat een telefoonstem minder effect heeft op de totale stem van het land.
quote:
Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.
Maar de vergelijking zou dan zijn dat een Democratische staat NIET op een Democraat mag stemmen, dan wordt het een beetje gek natuurlijk.
quote:
Bij Amerikaanse presidentsverkiezingen heb je ook de kiesmannen. Staten met veel inwoners hebben meer kiesmannen dan staten met weinig inwoners. Dat is een eerlijk systeem. Snel invoeren die stemcolleges (kiesmannen). Kleine landen zullen wel kwaken, maar het is een veel eerlijker systeem.
Zolang een land niet op zichzelf mag stemmen is het dus niet eerlijker. En zodra dat wel mag, wint het grootste land/het land waar het ESF het populairste is.
quote:
Dus kom maar op met die stemcolleges die één duizendste van de bevolking zijn EN een afspiegeling van de samenstelling van die bevolking. Perfect en eerlijk
Die stemcolleges zijn eigenlijk gewoon de jurystemmen die er nu zijn, alleen worden die nog enigszins geselecteerd op affiniteit met muziek in plaats van willekeurig gekozen. Daarnaast vergeet je dat je enorm veel kijkers en inkomsten verliest als 99,9% van de bevolking niet meer zijn/haar mening mag geven of invloed kan hebben op de uitslag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')