abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162239802
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:01 schreef Berk-24 het volgende:
Maar met de televoting hebben landen als Estland en IJsland onevenredig veel invloed en hebben landen als Duitsland en Frankrijk heel weinig invloed. Ik zou bij de televoting eerder het stelsel van evenredige vertegenwoordiging hanteren waarbij iedere stem gelijk is, dus niet meer per land.
IJsland en Malta inderdaad, minder inwoners dan Friesland.
pi_162239864
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:46 schreef Idisrom het volgende:

[..]

IJsland en Malta inderdaad, minder inwoners dan Friesland.
Of met blokken van gelijke grote. Duitsland en Frankrijk wordt dan gesplitst,de Baltische Staten worden met Finland samengevoegd. Maar dan maakt alles wel weer lastiger.
Uitspraak van 2016, gedaan op donderdag 17 maart 2016 @ 22:35:23:
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
  maandag 16 mei 2016 @ 20:46:12 #128
333483 Aguero
oooooooo
pi_162260955
Dit is toch ook weer een zorgwekkend artikel over de Armeense jury vote:
Armenia: Jury vote arouses suspicion after breakdown revealed
pi_162261004
quote:
0s.gif Op maandag 16 mei 2016 11:01 schreef Berk-24 het volgende:
Maar met de televoting hebben landen als Estland en IJsland onevenredig veel invloed en hebben landen als Duitsland en Frankrijk heel weinig invloed. Ik zou bij de televoting eerder het stelsel van evenredige vertegenwoordiging hanteren waarbij iedere stem gelijk is, dus niet meer per land.
Dat is juist het hele idee van Eurovisie, dat het per land gaat en dat dus ook kleine landen hun stem kunnen laten spreken. Als je het namelijk evenredig gaat maken, bepalen vijf landen (Rusland, Duitsland, Turkije, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk) samen ieder jaar wie er wint.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 01:17:31 #131
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162261172
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 00:55 schreef Childofthe90s het volgende:
Dit is toch ook weer een zorgwekkend artikel over de Armeense jury vote:
Armenia: Jury vote arouses suspicion after breakdown revealed
Altijd hommeles met Armenië, Azerbeidzjan en Malta bij de jury's. Dit is ook wel heel onopvallend. Maar er zal wel weer niets mee gebeuren.

Een ding weet ik wel jurylid D gaat op het matje geroepen worden :P
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162261646
Als je als klein land met maar een paar mijoen inwoners net zoveel te vertellen hebt als een land met zeg 80 miljoen inwoners dan kun je het ESF als ondemocratisch beschouwen. Wellicht is het interessant om zonder een jury niet meer met 12,10, 8 enzovoorts te werken maar louter met uitgebrachte SMS/bellen stemmen. Dus:

Winnaar Land A. 3.256.897 votes
2e Land B 3.156.655 votes
3e Land C 3.002.788 votes
Enzovoorts

Je telt nog uitsluitend het aantal keren dat er op een land gestemd is
Conservatieven zijn het meest tolerant. Ze moeten namelijk het meest tolereren
pi_162265755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 02:36 schreef WhiteBeard het volgende:
Als je als klein land met maar een paar mijoen inwoners net zoveel te vertellen hebt als een land met zeg 80 miljoen inwoners dan kun je het ESF als ondemocratisch beschouwen. Wellicht is het interessant om zonder een jury niet meer met 12,10, 8 enzovoorts te werken maar louter met uitgebrachte SMS/bellen stemmen. Dus:

Enzovoorts

Dus dan wint automatisch het land met de meeste emigranten.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_162266720
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 12:19 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Dus dan wint automatisch het land met de meeste emigranten.
Als de autochtone bevolking te beroerd is om te stemmen wel
pi_162266755
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:06 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Als de autochtone bevolking te beroerd is om te stemmen wel
De autochtone bevolking heeft geen belang bij een overwinning van een ander land. Alle landen zullen vast stemmen, maar grote enclaves Turken in het buitenland zullen dan helemaal gaan overheersen.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
pi_162267155
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:08 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]
De autochtone bevolking heeft geen belang bij een overwinning van een ander land. Alle landen zullen vast stemmen, maar grote enclaves Turken in het buitenland zullen dan helemaal gaan overheersen.
Die rol van de diaspora wordt juist vergroot als je die mensen in kleine landen een veel grotere rol geeft dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. 12 punten van Nederland is 12 punten van 17 miljoen mensen. 12 punten van Belgie is 12 punten van 11 miljoen mensen, maar 12 punten van Duitsland is 12 punten van bijna 90 miljoen mensen. Tel daar nog maar een aantal landen bij, zoals Estland, Letland, Litouwen, Malta, Ierland, Tjechie om aan 90 miljoen te komen. Het is toch volstrekt ondemocratisch dat de ene groep van 90 miljoen zo'n 120 punten kan geven, maar de andere groep van 90 miljoen slechts 12?

Als Turken in Nederland er voor kunnen zorgen dat Turkije ongeacht het lied 12 punten krijgt van Nederland dan zegt dat dat het andere Nederlanders geen fluit uitmaakt of dat ze te beroerd zijn om te stemmen.
pi_162267971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:28 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Die rol van de diaspora wordt juist vergroot als je die mensen in kleine landen een veel grotere rol geeft dan ze eigenlijk zouden moeten hebben. 12 punten van Nederland is 12 punten van 17 miljoen mensen. 12 punten van Belgie is 12 punten van 11 miljoen mensen, maar 12 punten van Duitsland is 12 punten van bijna 90 miljoen mensen. Tel daar nog maar een aantal landen bij, zoals Estland, Letland, Litouwen, Malta, Ierland, Tjechie om aan 90 miljoen te komen. Het is toch volstrekt ondemocratisch dat de ene groep van 90 miljoen zo'n 120 punten kan geven, maar de andere groep van 90 miljoen slechts 12?

Als Turken in Nederland er voor kunnen zorgen dat Turkije ongeacht het lied 12 punten krijgt van Nederland dan zegt dat dat het andere Nederlanders geen fluit uitmaakt of dat ze te beroerd zijn om te stemmen.
je hebt het toch over totaal aantal stemmen die je bij elkaar gaat optellen?

De landen die de meeste stemmen krijgen zullen de landen zijn met de meeste bewoners in het buitenland. Zo is dat nu al het geval, maar nu kunnen bijvoorbeeld de vele Turken in Duitsland maar 1 x op Turkije stemmen. Als ik in Duitsland zou wonen ga ik ook op Nederland stemmen.
Inwoners van sommige landen zijn zelfs nog wat chauvinistischer.

Dat gaat dus totaal niet werken.

Het huidige stemsysteem is helemaal niet zo verkeerd. tuurlijk zijn er soms vreemde stemmen, maar het is ook niet zo dat ieder jaar Oostblok landen winnen of steeds hetzelfde land.
pi_162268050
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:55 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

je hebt het toch over totaal aantal stemmen die je bij elkaar gaat optellen?
Ja, dat heet democratie
pi_162268416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 13:58 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Ja, dat heet democratie
Ik kan me voorstellen dat er minder mensen uit Duitsland/frankrijk of GB hun land hebben verlaten tov bijvoorbeeld Polen en Turkije (heb ik trouwens geen getallen van ofzo). De meeste stemkracht gaat dus naar landen zoals Polen en Turkije. Is overigens nu al zo, maar dan zal het nog extremer zijn. Dus nog niet eens naar de landen met de meeste inwoners en die dus de meeste invloed zou moeten hebben.

Enige oplossing zou dan zijn dat je niet op het land van je paspoort mag stemmen. lijkt me beetje erg ingewikkeld :P .
pi_162271314
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 14:11 schreef MichelWuyts het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen dat er minder mensen uit Duitsland/frankrijk of GB hun land hebben verlaten tov bijvoorbeeld Polen en Turkije (heb ik trouwens geen getallen van ofzo). De meeste stemkracht gaat dus naar landen zoals Polen en Turkije. Is overigens nu al zo, maar dan zal het nog extremer zijn. Dus nog niet eens naar de landen met de meeste inwoners en die dus de meeste invloed zou moeten hebben.

Enige oplossing zou dan zijn dat je niet op het land van je paspoort mag stemmen. lijkt me beetje erg ingewikkeld :P .
Vind jij het terecht dat een stem van een Turk uit Nederland op Turkije zwaarder mag wegen dan een stem van een Turk uit Duitsland op Turkije? Want dat is nu het geval. De stem van een Turk uit Nederland is ongeveer 4 keer zoveel waard als een stem van een Turk uit Duitsland
pi_162271378
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 16:09 schreef WhiteBeard het volgende:

[..]

Vind jij het terecht dat een stem van een Turk uit Nederland op Turkije zwaarder mag wegen dan een stem van een Turk uit Duitsland op Turkije? Want dat is nu het geval. De stem van een Turk uit Nederland is ongeveer 4 keer zoveel waard als een stem van een Turk uit Duitsland
Eerlijk is het nooit, maar ik vind de manier hoe het nu is in ieder geval eerlijker ja.
pi_162271507
Ik stel het volgende veel eerlijker systeem voor. Je vormt stemcolleges in alle deelnemende landen. Die stemcolleges dienen een afspiegeling van de samenstelling van het land te zijn. Een op de 17 van NL is dus een moslim. Voor Nederland mag het stemcollege uit 1700 of 17000 bestaan. Voor een land als Duitsland dan 8800 of 88000. Uitsluitend die mensen mogen stemmen. Geen jury voting meer en zo vang je de diaspora ook op door die afspiegeling van de samenstelling van een land te eisen.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 18:20:58 #143
408238 Gabrunal_2013
this is my home
pi_162274304
quote:
0s.gif Op zondag 15 mei 2016 01:02 schreef Morendo het volgende:
Op basis waarvan beslist de vakjury? Wie zit er in de vakjury? En geven zij achteraf ook verantwoording over hun keuzes?
Mensen in die "vakjury" zouden aan bepaalde kriteria moeten voldoen. Bijvoorbeeld, minimaal conservatorium geschoold en dat je later moet verantwoorden waarom jenbepaalde punten hebt gegeven adh van objectieve criteria. Als je dit als eis stelt, voorkom je dat mensen die niets van muziek weten hier een professioneel oordeel over moeten geven.
pi_162275012
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 02:36 schreef WhiteBeard het volgende:

Enzovoorts

Dit kan natuurlijk niet, omdat dan van 80 miljoen Duitsers de stemmen naar het buitenland vloeien, terwijl San Marino nagenoeg niets weggeeft en per definitie een veel grotere netto-ontvanger is.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_162278851
Waarom zou Eurovisie democratisch moeten zijn? Dan bepalen de Russen en Duitsers in hun eentje ieder jaar wie er wint, alleen al omdat ze met verreweg de meeste zijn.
  dinsdag 17 mei 2016 @ 22:23:01 #146
350717 Redefine
Ignorance is bliss
pi_162282566
Het hele indelen van stemmen naar grote van landen, stemcolleges en meer van dat soort onzin vind ik echt bijzonder vergezocht om het stemsysteem aan te passen. Dat staat gewoon mijlenver van de oplossing. De enige manier om het televoting gedeelte te verbeteren is om één stem per telefoon toe te staan. Of in ieder geval minder dan twintig.

Het punt is namelijk dat vooral de fanatiekelingen zo veel stemmen. En ik denk dat migranten (ook Nederlanders zul je dat zien doen), juist fanatiekelingen zijn. Bovendien zorgt de huidige opzet van stemmen er juist voor dat de kans groter wordt op diaspora uitslagen. Want men ziet gewoon dat het werkt en dat je zo een top klassering kunt binnenhalen (winnen is dan vaak weer een ander verhaal).
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
pi_162286873
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 18:47 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Dit kan natuurlijk niet, omdat dan van 80 miljoen Duitsers de stemmen naar het buitenland vloeien, terwijl San Marino nagenoeg niets weggeeft en per definitie een veel grotere netto-ontvanger is.
??? Duitsers in Duitsland kunnen toch al niet op Duitsland stemmen. Dus de stemmen van Duitsland gaan altijd niet naar Duitsland. Overigens heb ik mijn oplossing al aangedragen in de vorm van stemcolleges. Het grappige is dat als je de ESF voting van nu op Amerikaanse verkiezingen zou toepassen een democraat het kan vergeten dat er ooit nog een democraat in het Witte Huis zit aangezien de staten Californie en New York dan net zoveel te vertellen hebben als een staat als Washington.

Bij Amerikaanse presidentsverkiezingen heb je ook de kiesmannen. Staten met veel inwoners hebben meer kiesmannen dan staten met weinig inwoners. Dat is een eerlijk systeem. Snel invoeren die stemcolleges (kiesmannen). Kleine landen zullen wel kwaken, maar het is een veel eerlijker systeem.

Dus kom maar op met die stemcolleges die één duizendste van de bevolking zijn EN een afspiegeling van de samenstelling van die bevolking. Perfect en eerlijk

[ Bericht 2% gewijzigd door WhiteBeard op 18-05-2016 13:37:20 ]
pi_162286956
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Waarom zou Eurovisie democratisch moeten zijn? Dan bepalen de Russen en Duitsers in hun eentje ieder jaar wie er wint, alleen al omdat ze met verreweg de meeste zijn.
Het gaat er toch om dat we met zijn allen bepalen wat het mooiste/beste lied is?
pi_162287251
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 20:24 schreef Childofthe90s het volgende:
Nu hebben een handje vol IJslanders, Maltezers, Esten, Letten en Litouwers een grote invloed op de uitslag. En daarnaast is er in landen als Duitsland en Rusland een grote culturele diversiteit. In Nordrhein-Westfalen heeft men wellicht een andere muziekvoorkeur dan in Beieren. Zelfde geldt voor Rusland.
Ik kies nooit voor de makkelijkste oplossing. Ik wil de top bereiken en gaan voor de premium girls, elke vrouw kunnen krijgen die IK zou willen.
pi_162287256
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 22:23 schreef Redefine het volgende:
Het hele indelen van stemmen naar grote van landen, stemcolleges en meer van dat soort onzin vind ik echt bijzonder vergezocht om het stemsysteem aan te passen. Dat staat gewoon mijlenver van de oplossing. De enige manier om het televoting gedeelte te verbeteren is om één stem per telefoon toe te staan. Of in ieder geval minder dan twintig.

Het punt is namelijk dat vooral de fanatiekelingen zo veel stemmen. En ik denk dat migranten (ook Nederlanders zul je dat zien doen), juist fanatiekelingen zijn. Bovendien zorgt de huidige opzet van stemmen er juist voor dat de kans groter wordt op diaspora uitslagen. Want men ziet gewoon dat het werkt en dat je zo een top klassering kunt binnenhalen (winnen is dan vaak weer een ander verhaal).
Volgens mij zit er al een limiet op televoting met maximaal 20 stemmen per telefoon, misschien maar even terugbrengen naar 5.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')