Mja, als je dat niet wilt moet je niet de absolute punten optellen. Je ziet vaak dat in wedstrijden het publiek de doorslag geeft omdat er maar een paar favorieten zijn waarop veel wordt gestemd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:10 schreef TLC het volgende:
Wat bizar raar, Australie mijlenver de winnaar van de jury maar in de einduitslag niet eens in de top 3, en dan Polen.. tsja..
Ah, stevige fout van de teletekstschrijver.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:15 schreef TLC het volgende:
[..]
Dat stond dus net op teletekst, Rusland werd als 2de gegeven en Bulgarije op 3
Je kunt wel wijzen naar dat soort landen. Maar ook in westerse landen wordt er heel vreemd gestemd door vakjury's.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:20 schreef Poepz0r het volgende:
Vaag dat wij gewoon geen punten krijgen uit landen zoals Moldavië, gewoon NOOIT. Hoe series is zo'n vakjury dan? Ik stel al jaren voor de jurering aan te passen, want het zijn geen VAKjury's aangezien ze nog steeds wegens politieke bezigheden stemmen.
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).quote:Op zondag 15 mei 2016 01:21 schreef Redefine het volgende:
[..]
Je kunt wel wijzen naar dat soort landen. Maar ook in westerse landen wordt er heel vreemd gestemd door vakjury's.
Inderdaad, dat moet echt sneller volgend jaar. Dit is niet The Voice.quote:
Ik doel niet zozeer alleen op dit jaar. Ik verbaas mij er elk jaar namelijk weer over als de uitslagen per land, per vakjury bekend gemaakt worden. En dit jaar kun je ook nu pas goed gaan kijken wie waar op gestemd heeft. Dat is tijdens de liveshow gewoon niet goed te zien.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).
True maar die jury's daar moet iets aan gaan veranderen, want dit gaat nergens over.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:23 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik doel niet zozeer alleen op dit jaar. Ik verbaas mij er elk jaar namelijk weer over als de uitslagen per land, per vakjury bekend gemaakt worden. En dit jaar kun je ook nu pas goed gaan kijken wie waar op gestemd heeft. Dat is tijdens de liveshow gewoon niet goed te zien.
Komt misschien ook door de nummers van de afgelopen tijd (Anouk, TCL, Douwe, allemaal wel apart), blijkbaar vinden ze dat gewoon niks. Kreeg België bijvoorbeeld wel punten van ze?quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ook ja maar dat vond ik erg meevallen moet ik zeggen. Frankrijk/Spanje etc gaven punten waar ze punten moesten geven (zelfs aan Rusland etc) maar wij kwamen gewoon heel vaak nieteens in de lijsten voor (zelfs niet 1 punt ofzo).
Ook af en toe maar niet gek veel ofzo. Wij kregen overigens als 2e ofzo direct 12 punten van Ijsland.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:24 schreef Em31 het volgende:
[..]
Komt misschien ook door de nummers van de afgelopen tijd (Anouk, TCL, Douwe, allemaal wel apart), blijkbaar vinden ze dat gewoon niks. Kreeg België bijvoorbeeld wel punten van ze?
Dat er iets moet veranderen klopt. Maar niet omdat wij vinden dat er een paar Oost-Europese landen zijn die gek doen. Want het zit bijna overal mis.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:24 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
True maar die jury's daar moet iets aan gaan veranderen, want dit gaat nergens over.
Het viel inderdaad mee, doordat er uiteindelijk enige snelheid in het programma kwam. Ik vrees wel dat je diaspora-landen als Polen, Litouwen, Armenië en Rusland nu elk jaar kan opschrijven voor de Top 10.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:22 schreef Strani het volgende:
[..]
Inderdaad, dat moet echt sneller volgend jaar. Dit is niet The Voice.
Verder vond ik het achteraf best een geslaagde opzet. Van te voren was ik sceptisch.
Op zich is er niks veranderd aan hoeveel punten de landen krijgen (behalve dat iedereen nu twee keer zo veel krijgt).quote:Op zondag 15 mei 2016 01:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Het viel inderdaad mee, doordat er uiteindelijk enige snelheid in het programma kwam. Ik vrees wel dat je diaspora-landen als Polen, Litouwen, Armenië en Rusland nu elk jaar kan opschrijven voor de Top 10.
Eens, ik heb ook meer dan eens een land voor de 12 genoemd, kwam er een heel ander land op.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:25 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat er iets moet veranderen klopt. Maar niet omdat wij vinden dat er een paar Oost-Europese landen zijn die gek doen. Want het zit bijna overal mis.
Overigens vond ik juist dit jaar het heel erg verschillen qua uitslag. Ik heb er nog nooit zo vaak naast gezeten bij de twaalf punten van een land.
Ik moet zeggen dat de Avtrotros het niet veel beter gedaan zou hebben qua regie.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:28 schreef Barrah het volgende:
[..]
Er ging ook het één en ander mis in de regie waardoor ze een paar keer moesten wachten.
Okquote:Op zondag 15 mei 2016 01:29 schreef Katoenplukkert het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat de Avtrotros het niet veel beter gedaan zou hebben qua regie.
Precies.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:28 schreef Roger_Epiales het volgende:
[..]
Eens, ik heb ook meer dan eens een land voor de 12 genoemd, kwam er een heel ander land op.
Er zaten landen bij die altijd voorspelbaar waren en nu niet eens punten aan elkaar gaven. (de jury iig)
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:27 schreef Strani het volgende:
[..]
Op zich is er niks veranderd aan hoeveel punten de landen krijgen (behalve dat iedereen nu twee keer zo veel krijgt).
En Polen.. ik was het meer eens met de televote dan met de jury in dit geval.
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.
Precies. Hetzelfde geldt voor Armenië. Samen met Polen het enige land dat zo enorm veel afwijkt van de jury uitslag (er zijn ook wel andere grote verschillen, maar niet zo extreem). Beiden de landen die enorm veel migranten in andere landen heb zitten.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:31 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Ik vermoed dat Polen met het systeem van vorig jaar gewoon 17e ofzo was geworden. Dat is misschien iets te laag, maar 8e is voor dit lied wel heel hoog. Dat was nooit gebeurd als Finland of Slovenië het had gestuurd.
Omdat dan het gemiddelde wordt genomen van beidequote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.
Tot vorig jaar was het zo, dat als je in een van de twee lijstjes heel laag stond, van dat land geen punten kon krijgen. Daardoor zou Polen van heel veel landen weinig tot punten hebben gekregen.quote:Op zondag 15 mei 2016 01:33 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja maar waarom zou Polen in het vorige systeem een andere plek hebben gekregen? Zoals gezegd zijn de punten verder precies hetzelfde, maar de opzet van de aankondiging is veranderd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |