abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162067967
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_162067997
Over geen artikelen: die heb ik niet meer of zijn interviews of longreads over tot hoever de vrijheid van meningsuiting online gaat. Maak je niet echt makkelijk foto's bij op straat ofzo

Studiekeuze: tja.. Het is dat ik er bijna ben en anders zes jaar van je leven wederom weggegooid is.
pi_162068066
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:29 schreef Deezertje het volgende:
ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes.
Wat heb je gedaan om dat in te halen en waarom was het zonder succes? En wat ga je doen om te zorgen dat jij je probleem oplost?

quote:
Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan
Wat zijn je plannen als jij je diploma haalt? Wat ga jij doen in de periode na het behalen van je diploma en voordat je een baan kan krijgen?

quote:
maar goed dan ben ik er nog lang niet.
Wat is je plan van aanpak na het behalen van je papiertje?

quote:
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
Dat is al honderd keer gezegd in de vorige delen: nu opgeven voor de psycholoog, dan kom je op de wachtlijst te staan. Tot die tijd ga jij alle deadlines halen en je diploma halen. Als dat allemaal klaar is, kan jij aan jezelf werken tot het echte mensenleven aan de beurt is en je moet werken.
pi_162068239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:31 schreef Deezertje het volgende:
Over geen artikelen: die heb ik niet meer of zijn interviews of longreads over tot hoever de vrijheid van meningsuiting online gaat. Maak je niet echt makkelijk foto's bij op straat ofzo
Eindeloos veel mogelijkheden om op het internet onderwerpen te vinden. Om je maar aan het handje mee te nemen; kijk eens op onderstaande website of je iets leuks tegenkomt:

http://essaytopicgenerator.com/
pi_162068341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:41 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Eindeloos veel mogelijkheden om op het internet onderwerpen te vinden. Om je maar aan het handje mee te nemen; kijk eens op onderstaande website of je iets leuks tegenkomt:

http://essaytopicgenerator.com/
Het is meer dat ik ook niet zomaar foto's durf te nemen van mensen. Dus moeten automatisch gebouwen landschappen of situaties worden. Ik had voorgesteld om een analyse te maken over wat voor effect foto's kunnen hebben op tekst enzo, maar dat mocht niet dus blijf ik nog steeds zitten met deze kloteopdracht.
pi_162068390
Ik ga onderhand bijna hopen dat je het niet haalt, zodat je een keer gaat inzien dat de huisarts bellen voor doorverwijzing naar een psycholoog de beste oplossing is om met je problemen om te gaan.

Als je een onderwerp zoekt: doe wat al gezegd is, ga de straat op, de deur uit en ga op zoek naar nieuws. Heb persoonlijk wel dingen gezien de afgelopen tijd die ik zeer interessant vind. Er moet toch echt iets te vinden zijn, anders ben je echt niet geschikt als journalist.
pi_162068422
Doe gewoon alsof je een toerist bent en niemand kijkt op als je foto's maakt. :p
pi_162068436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:47 schreef DoubleDip het volgende:
niet geschikt als journalist.
Dit sowieso. Als je al niet eens een foto ergens van kunt maken en er een verhaaltje bij kunt bedenken dan zou ik me toch voorbereiden op een ander carrièrepad dan journalistiek. En dan gaat het niet om het 'niet durven maken van een foto van mensen', want er zijn echt legio aan dingen die je kunt bedenken waar mensen niet het onderwerp van je foto zijn. Echt, ik had die opdracht al voor 'm kunnen maken sinds mijn laatste post.
Ja doei.
pi_162068437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:48 schreef DoubleDip het volgende:
Doe gewoon alsof je een toerist bent en niemand kijkt op als je foto's maakt. :p
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162068458
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Dus moeten automatisch gebouwen landschappen of situaties worden.
Niet alle onderwerpen gaan over mensen / vereisen dat je mensen op de foto zet ;)

Reageer je ook nog even op SantaClaus? Hij heeft echt de moeite genomen om een goede post te maken, dus het zou sneu zijn als deze op de negeer-stapel zou belanden, denk je niet?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:49:46 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162068459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk, maar niemand gaat hier jouw huiswerk voor je maken gozer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162068519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]
Opdracht B
Maak 2 verschillende reportages van minimaal 4 foto’s en beschrijf (minimaal 1 A-4) waarop je hebt gelet. Houd in je beschrijving rekening met het volgende:
Bij fotojournalistiek gaat het behalve over foto's vooral over journalistiek: de context, achtergrond van, keuzes rondom een foto, kortom: de boodschap die hij overbrengt. Leg uit wat je in je reportage precies hebt willen vastleggen.
Je had makkelijk een foto kunnen maken de afgelopen dagen. Koningsdag (Zwolle bv), Bevrijdingsfestival, drukke stranden (warm weer) etc.
Ik zie niet staan dat het met mensen te maken moet hebben. Je moest eens weten waar de Japanners foto's van maken. Echt werkelijk overal, je hebt geen idee.
Doe eens creatief.

quote:
Opdracht C
Maak bij minimaal 1 van je artikelen die je in je opleiding hebt geschreven minimaal 4 eigen foto’s en lever deze in met schriftelijke feedback van jezelf (minimaal ½ A4) en iemand uit je omgeving. Ga in de schriftelijke feedback van jezelf in op he volgende:
Wat wil je ermee overbrengen? Beschrijf vervolgens of dat gelukt is, en/of hoe dat ook nog anders kan, zowel technisch als beeldinhoudelijk.
[/spoiler]
Waar gaat je artikel over?
pi_162068541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja leuk, maar niemand gaat hier jouw huiswerk voor je maken gozer.
Nee, maar mijn ass-begeleider stelde voor maak 4 foto's van je huisdier en beschrijf waarom je ze genomen hebt. Tja, lijkt me ook niet echt journalistiek relevant :') Het gaat om een luttele 0,75 studiepunt en iedereen heeft het gehaald toen als je maar wat inleverde.. daar ging het dus fout.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:53:56 #14
358523 IkStampOpTacos
pi_162068584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar mijn ass-begeleider stelde voor maak 4 foto's van je huisdier en beschrijf waarom je ze genomen hebt. Tja, lijkt me ook niet echt journalistiek relevant :') Het gaat om een luttele 0,75 studiepunt en iedereen heeft het gehaald toen als je maar wat inleverde.. daar ging het dus fout.
Dan kan je inderdaad maar beter hier op FOK! blijven rondhangen en helemaal niks doen. ^O^
-
pi_162068596
Als je deze opdracht zo lastig vindt had je overigens wel een paar jaar eerder kunnen beginnen. Echt onbegrijpelijk dat je daar niet eerder de tijd voor neemt. Met deze tijdsplanning gaan het vermoedelijk nachtfoto's worden I guess.
pi_162068677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan om dat in te halen en waarom was het zonder succes? En wat ga je doen om te zorgen dat jij je probleem oplost?

[..]

Wat zijn je plannen als jij je diploma haalt? Wat ga jij doen in de periode na het behalen van je diploma en voordat je een baan kan krijgen?

[..]

Wat is je plan van aanpak na het behalen van je papiertje?

[..]

Dat is al honderd keer gezegd in de vorige delen: nu opgeven voor de psycholoog, dan kom je op de wachtlijst te staan. Tot die tijd ga jij alle deadlines halen en je diploma halen. Als dat allemaal klaar is, kan jij aan jezelf werken tot het echte mensenleven aan de beurt is en je moet werken.
- Datingapps/sites, op een sport gaan, nieuwe mensen ontmoeten dus. Maar dat heeft niet gewerkt. Hoop is gevestigd op mede-afstudeerstudenten of nieuwe collega's straks.

- plannen na diploma: geen idee, eerst zorgen dat ik 'm ook echt heb anders zie ik het somber in na de zomer.
pi_162068712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je had makkelijk een foto kunnen maken de afgelopen dagen. Koningsdag (Zwolle bv), Bevrijdingsfestival, drukke stranden (warm weer) etc.
Ik zie niet staan dat het met mensen te maken moet hebben. Je moest eens weten waar de Japanners foto's van maken. Echt werkelijk overal, je hebt geen idee.
Doe eens creatief.

[..]

Waar gaat je artikel over?
Ik heb geen artikel meer. Ik heb gezocht maar het zijn allemaal essays, columns of interviews. Dus niet echt waar je makkelijk foto's bij kunt maken.
pi_162068720
Ik heb nu toch al tientallen baantjes en fulltime banen gehad zo over de jaren, en heb nog nooit vrienden gemaakt onder collega's. Goed samengewerkt en de bedrijfsuitjes waren gezellig, maar daar kom je om te werken. Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen van het werkende leven imho.
Ja doei.
pi_162068741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb nu toch al tientallen baantjes en fulltime banen gehad zo over de jaren, en heb nog nooit vrienden gemaakt onder collega's. Goed samengewerkt en de bedrijfsuitjes waren gezellig, maar daar kom je om te werken. Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen van het werkende leven imho.
Tijdens het werken door: pauzes, voordat je begint ff weekend doornemen etc.
pi_162068758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:56 schreef Deezertje het volgende:
Maar dat heeft niet gewerkt.
En waarom heeft het niet gewerkt? Waar is het misgegaan volgens jou?

quote:
Hoop is gevestigd op mede-afstudeerstudenten of nieuwe collega's straks.
Wat verwacht jij van je mede-afstudeerstudenten? En van je nieuwe collega's?

quote:
geen idee, eerst zorgen dat ik 'm ook echt heb anders zie ik het somber in na de zomer.
Is het niet verstandig om plan B te hebben voor als je geen diploma hebt?

Wat vind je van mijn suggestie in de laatste alinea in mijn post, want daar ga je verder ook niet op in?
pi_162068780
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En dan? Dan zit je 's avonds alsnog alleen in de biscoop!
Ja doei.
pi_162068790
Jezus, ik heb echt binnen vijf minuten meerdere onderwerpen bedacht waar je makkelijk foto's bij kan maken. En ik studeer niet eens Journalistiek. Echt, hoe moeilijk is het?

Een column gaat meestal over een maatschappelijk relevant onderwerp. Kun je makkelijk foto's bij maken.
pi_162068817
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Met wie wil jij het weekend doornemen als jij niet bent geïnteresseerd in de medemens?
pi_162068843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:00 schreef DoubleDip het volgende:
Jezus, ik heb echt binnen vijf minuten meerdere onderwerpen bedacht waar je makkelijk foto's bij kan maken. En ik studeer niet eens Journalistiek. Echt, hoe moeilijk is het?

Een column gaat meestal over een maatschappelijk relevant onderwerp. Kun je makkelijk foto's bij maken.
Je hoeft niet eens een artikel te schrijven bij de foto's meer uitleggen waarom je die foto's zo gemaakt en wat je probeerde uit te beelden/leggen. Maar dat is voor mij gewoon veel te vrij. Liever: schrijf een artikel over dat de lente dit jaar vroeg valt en maak 4 foto's waaruit dat blijkt.
pi_162068856
quote:
Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen
Alleen worden we geboren, en alleen zullen we sterven. Wen er maar aan.

quote:
Ik vind dat je voor een aspirant-journalist behoorlijk wat gekke zinsconstructies en taalfouten maakt. "Zorgzaam" is niet het antoniem van "zorgeloos". Dat soort gekke dingen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed je teksten echt zijn, daar je er nogal prat op gaat dat je zakelijk (/inhoudelijk) erg goed bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sturmic op 10-05-2016 20:05:21 (typo) ]
pi_162068915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Allen worden we geboren, en alleen zullen we sterven. Wen er maar aan.

[..]

Ik vind dat je voor een aspirant-journalist behoorlijk wat gekke zinsconstructies en taalfouten maakt. "Zorgzaam" is niet het antoniem van "zorgeloos". Dat soort gekke dingen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed je teksten echt zijn, daar je er nogal prat op gaat dat je zakelijk (/inhoudelijk) erg goed bent.
Ik heb een goede schrijfstijl. Spelling heb ik allemaal gehaald, maar blijft inderdaad een aandachtspuntje al schrijf ik hier vaak wel uit de losse pols.
pi_162068916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens een artikel te schrijven bij de foto's meer uitleggen waarom je die foto's zo gemaakt en wat je probeerde uit te beelden/leggen. Maar dat is voor mij gewoon veel te vrij. Liever: schrijf een artikel over dat de lente dit jaar vroeg valt en maak 4 foto's waaruit dat blijkt.
Hoe denk je ermee om te gaan als je een opdracht krijgt van je werkgever? Ga je daarna hem nog blijven lastigvallen met wat hij precies bedoelt? Dan lig je binnen no time eruit.
pi_162068928
Deez, reageer je hier ook even nog op?:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En waarom heeft het niet gewerkt? Waar is het misgegaan volgens jou?

[..]

Wat verwacht jij van je mede-afstudeerstudenten? En van je nieuwe collega's?

[..]

Is het niet verstandig om plan B te hebben voor als je geen diploma hebt?

Wat vind je van mijn suggestie in de laatste alinea in mijn post, want daar ga je verder ook niet op in?
pi_162069075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Deez, reageer je hier ook even nog op?:

[..]

Waarom het niet gewerkt heeft? Misschien weinig écht contact gemaakt en met die apps is het kwestie van looks/aantrekkelijkheid.

Wat ik verwacht? Leuk nieuw contact, weer ergens onderdeel van uit maken / bij horen.

Plan B heeft nu geen zin. Ik weet überhaupt niet eens waar ik mezelf zie over een jaar (als ik geen diploma heb). Het is meer dat stug doorgaan slimmer is dan 12.000 euro terugbetalen want ze kwijten uiteindelijk de scheld weg als je op een dag wél slaagt en daar heb ik nog tot 2020 voor, of 2021 zelfs.

Nee, ik leg het volgende week voor aan mijn PO: wat te doen als blijkt dat ik toch de deadline niet haal door falende opdrachten / scriptie niet goed en ik absoluut geen zin heb om na de zomer weer verder te gaan.
pi_162069087
quote:
Zou je eens willen proberen om deze vraag kloppend te formuleren, dan wil ik toch eens een poging wagen om deze te beantwoorden. En ja, ik ben iemand die ook "niets' gedaan heeft met zijn sociale leven in zijn studententijd.
pi_162069128
Heb je al een onderwerp bedacht? Je deadline nadert, beter ga je nu even goed zoeken naar materiaal voor je reportage.
pi_162069163
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:10 schreef DoubleDip het volgende:
Heb je al een onderwerp bedacht? Je deadline nadert, beter ga je nu even goed zoeken naar materiaal voor je reportage.
Ik moet morgen nog een betoog schrijven en onderbouwen, daarna nog 2 dagen over...
pi_162069173
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik moet morgen nog een betoog schrijven en onderbouwen, daarna nog 2 dagen over...
Dat vraagt ze niet.
pi_162069220
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:11 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Probeer het nog een keer.
pi_162069263
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:13 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Probeer het nog een keer.
Ik vraag morgen op school wel om onderwerpsuggesties.
pi_162069295
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

:') Lekker zelfstandig.
pi_162069330
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

:') Lekker zelfstandig.
Ze zijn me er om mij te helpen toch? Ze zeiden letterlijk: we zitten hier voor jou.
pi_162069397
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:
http://lmgtfy.com/?q=onderwerp+voor+fotoreportage
pi_162069412
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:16 schreef Deezertje het volgende:
Ze zijn me er om mij te helpen toch? Ze zeiden letterlijk: we zitten hier voor jou.
Exact, en daarom moet jou als 25-jarige aspirerend(/pretenderend...) journalist nog een onderwerp aangedragen worden.
pi_162069474
Ze bedoelen dat je terecht kan met een inhoudelijke vraag waar je echt geen antwoord op weet. Niet dat zij je huiswerk gaan maken.
pi_162069504
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:18 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Exact, en daarom moet jou als 25-jarige aspirerend(/pretenderend...) journalist nog een onderwerp aangedragen worden.
Het is ook wel tekenend dat ik voor de rest vrijwel alles gehaald heb (en mogelijk mijn scriptie) maar zo'n simpele fotoreportage niet gaat lukken (voor de oplettende lezer trouwens 3 reportages, 12 foto's totaal...)
pi_162069539
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:21 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het is ook wel tekenend dat ik voor de rest vrijwel alles gehaald heb (en mogelijk mijn scriptie) maar zo'n simpel fotoreportage niet gaat lukken (voor de oplettende lezer trouwens 3 reportages, 12 foto's totaal...)
Twaalf foto's zowaar. Dat je niet zwaar overwerkt geraakt, Deezer...
pi_162069570
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:22 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Twaalf foto's zowaar. Dat je niet zwaar overwerkt geraakt, Deezer...
Maar als ik 'lukraak' 12 foto's schiet is het ook niet goed hé. Je moet wel uitleggen WAAROM. En niet 12x willekeurig de knop indrukken als je wat leuks ziet.
pi_162069744
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:21 schreef Deezertje het volgende:
Het is ook wel tekenend dat ik voor de rest vrijwel alles gehaald heb (en mogelijk mijn scriptie) maar zo'n simpele fotoreportage niet gaat lukken (voor de oplettende lezer trouwens 3 reportages, 12 foto's totaal...)
Tja, komt dat omdat je er misschien wel té goed voor bent? Mineur werk eigenlijk...

Serieus... met die houding, echt, ik ben ook een sociale fuck-up, maar als ik die attitude op mijn 25e nog had gehad, had mijn pa echt wel wat belerende tikjes (al dan niet non-verbaal) uitgedeeld. En moeders waarschijnlijk ook wel. En terecht. Een user schreef eerder dat het voor jou wel eens goed zou zijn dat je echte tegenslag kende, en zo langzamerhand raak ik het met hem/haar eens. Je gefingeerde slachtofferhouding kun je dan niet meer volhouden...en dan kom je jezelf pas écht tegen.

kus.
pi_162069920
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 18:05 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik snap eerlijk gezegd zijn opleidingkeuze niet. Hij had beter iets exacter kunnen doen, zoals vele ASS'ers.
Hij hoopte, zoals met al zijn werk/sport plannen, er socialer van te worden en meer aansluiting te hebben? Dat zal dan met zijn opleidingskeuze ook wel zo zijn geweest vermoed ik. Als journalist moet je kunnen interviewen. Hij kan nu dus, als het goed is, vragen stellen en op die manier pogen een gesprek te voeren of contact te maken op datingsites.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_162069960
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:32 schreef Koral het volgende:

[..]

Hij hoopte, zoals met al zijn werk/sport plannen, er socialer van te worden en meer aansluiting te hebben? Dat zal dan met zijn opleidingskeuze ook wel zo zijn geweest vermoed ik. Als journalist moet je kunnen interviewen. Hij kan nu dus, als het goed is, vragen stellen en op die manier pogen een gesprek te voeren of contact te maken op datingsites.
Oh man man man...
pi_162070015
Je moet niet verwachten dat een ander het wel voor je oplost. Zelfs als je docent je nu zou matsen met een super duidelijke opdracht en jij je papiertje haalt, dan nog ga je het niet redden als journalist.
pi_162070212
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:23 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar als ik 'lukraak' 12 foto's schiet is het ook niet goed hé. Je moet wel uitleggen WAAROM. En niet 12x willekeurig de knop indrukken als je wat leuks ziet.
Speelt je beperkte gedachtengang of weinige interesses door je ASS je toch weer parten?

Had er toch wat hulp voor gezocht. Nu heb je straks alles af maar lukt het vertellen over een gemaakte foto niet. -O-
pi_162070248
Maak de volgende keer dat je in een bus zit foto's van mensen die op hun telefoon bezig zijn. Merken ze dan toch niet. Verzin je iets bij elkaar over hoe mensen ervoor kiezen in een sociaal isolement te leven, levert misschien meteen wat mooie inzichten voor je op
pi_162070269
quote:

[..]

Je legt hier hele dagen dingen volgens jezelf prima uit, dan moet je dat ook kunnen bij twaalf foto's. Ze vragen je niet om de honger de wereld uit te helpen...
pi_162070389
0,75 punt, godsamme, ik wilde dat mijn studie zo makkelijk was.
pi_162071891
Waarom ben je er niet eerder mee bezig geweest? Had je foto's kunnen maken van koningsdag, 5 mei en goede vrijdag. Misschien zijn asielcentrum, huidige straatbeeld van winkels en Amsterdam als nr2 fietstad of het gemeengoed raken elektrische laadpalen voor auto's relevante onderwerpen?
pi_162072372
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:11 schreef wiskundenoob het volgende:
Waarom ben je er niet eerder mee bezig geweest? Had je foto's kunnen maken van koningsdag, 5 mei en goede vrijdag. Misschien zijn asielcentrum, huidige straatbeeld van winkels en Amsterdam als nr2 fietstad of het gemeengoed raken elektrische laadpalen voor auto's relevante onderwerpen?
Ehhh, je gaat toch niet zijn huiswerk maken hoop ik? Ik bedoel, heb zelf ook wel wat ideeën plus mogelijke foto's, maar hij moet het uiteindelijk zelf gaan doen.
pi_162072898
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:18 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ehhh, je gaat toch niet zijn huiswerk maken hoop ik? Ik bedoel, heb zelf ook wel wat ideeën plus mogelijke foto's, maar hij moet het uiteindelijk zelf gaan doen.
Voor 10 euro per foto + reiskostenvergoeding wil ik die foto's wel maken hoor.
pi_162072998
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:26 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Voor 10 euro per foto + reiskostenvergoeding wil ik die foto's wel maken hoor.
Zo gaat hij nooit op zijn bek. Laat hem even gaan.

Over een paar maanden zitten met z'n allen met popcorn weer in dit topic te reageren omdat we dan bevestigd krijgen wat we de hele tijd zeggen en Deez op z'n plaat gaat.
pi_162073246
Nou dat zou jammer zijn.

Maar voor mogelijke onderwerpen kan je even in NWS forum kijken of je favo nieuwssite.
pi_162073311
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:34 schreef DoubleDip het volgende:
Je moet niet verwachten dat een ander het wel voor je oplost. Zelfs als je docent je nu zou matsen met een super duidelijke opdracht en jij je papiertje haalt, dan nog ga je het niet redden als journalist.
'De vraag is ook: wil ik dat zelf wel? Ik moet nu min of meer verplicht doorgaan want anders is het zonde van de tijd en het geld.
pi_162073409
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

'De vraag is ook: wil ik dat zelf wel? Ik moet nu min of meer verplicht doorgaan want anders is het zonde van de tijd en het geld.
Dat probeert ze je niet te vertellen.
pi_162075115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat probeert ze je niet te vertellen.
Nou mijn hele carrière zou echt niet afhangen van 1 zo'n opdracht hoor.
Ik heb al idee: foto's schieten in een winkelstraat/leegstand. Je kan toch ook 1 foto/scène op 4 verschillende manieren schieten?
pi_162075234
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nou mijn hele carrière zou echt niet afhangen van 1 zo'n opdracht hoor.
Ik heb al idee: foto's schieten in een winkelstraat/leegstand. Je kan toch ook 1 foto/scène op 4 verschillende manieren schieten?
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:11 schreef wiskundenoob het volgende:
Dankjewel wiskundenoob zeg je dan.
pi_162075432
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 21:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

[..]

Dankjewel wiskundenoob zeg je dan.
Zo goed lees ik dus :') zie het nu ook ja, nog even kijken hoe ik het ga brengen
pi_162075503
En er kan niet eens een bedankje vanaf. Je mag je gelukkig prijzen met zulke mensen om je heen.
pi_162075675
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zo goed lees ik dus :')
Nu de rest van de posts nog, wellicht levert dat nog nieuwe inzichten op en dringt het eindelijk tot je botte harses door dat je jezelf op de wachtlijst voor een psycholoog moet zetten. Tegen die tijd als het nodig is, kan je er zo terecht. Zo niet omdat het allemaal ineens goed gaat na de zomer (wat ik overigens niet geloof), dan meld je je af. Je verliest er niks mee.
pi_162076033
Maak een foto van een aziaat? Waarom? Omdat ze ook niets uit zichzelf uit voeren tenzij ze het in detail voorgekauwd krijgen. Er is alleen 1 verschil: jij kent het als ASS maar zij noemen het cultuur :D
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:13:03 #65
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162076154
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb een goede schrijfstijl. Spelling heb ik allemaal gehaald, maar blijft inderdaad een aandachtspuntje al schrijf ik hier vaak wel uit de losse pols.
Neeeeee, sorry. Maar jij bent een van de slechtere schrijvers als vaste gebruiker op dit forum, in mijn ogen. Al kan het zijn dat het me meer opvalt bij jou omdat je zo'n misplaatste overtuiging van je eigen kunnen hebt.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Hoe denk je ermee om te gaan als je een opdracht krijgt van je werkgever? Ga je daarna hem nog blijven lastigvallen met wat hij precies bedoelt? Dan lig je binnen no time eruit.
Onlangs sprak ik een graphics designer over hoe hij aan de verwachtingen van zijn klanten voldoet. Zelf heb ik hier ook ervaring mee, dus ik was benieuwd met hoe hij daarmee omging. Hij is echter heel open en geïnteresseerd, wat in mijn ogen nodig is voor zo'n beroep. Hoe je daarmee omgaat is echter een tweede, wat je kan leren door vallen en opstaan.

quote:

[..]

Dat kan best. Het gaat erom dat je foto's een verhaal vertellen. Dat kan je doen door eerst het verhaal te bedenken, of kiezen, en vervolgens de foto's erbij te zoeken, óf door foto's te schieten en vervolgens een verhaal erbij te maken. Bijvoorbeeld het verhaal achter waarom je die foto wilde schieten.
Een combinatie is ook mogelijk, zoals starten met een verhaal, schieten wat je wil en vervolgens het verhaal te wikkelen om je foto's.
Journalisten werken zo, dat moet je inmiddels weten. Nieuws vind jij, of het vindt jou.

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:11 schreef Koral het volgende:
Maak een foto van een aziaat? Waarom? Omdat ze ook niets uit zichzelf uit voeren tenzij ze het in detail voorgekauwd krijgen. Er is alleen 1 verschil: jij kent het als ASS maar zij noemen het cultuur :D
It's not racist if they're Asian?
1 + 1 = blauw
pi_162076236
Maak een selfie en verzin een kutverhaal :')
pi_162076367
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:14 schreef DoubleDip het volgende:
Maak een selfie en verzin een kutverhaal :')
Als Deez nou een selfie maakt, tover ik een artikel over hem uit mijn losse pols. Ik denk dat ik er wel wat mee kan na meer dan twintig verschillende reeksen meedraaien en ik ben niet eens een journalist.
pi_162077066
quote:
Jaarhoroscoop Schorpioen
De lat ligt hoog, je kunt nogal streng zijn voor jezelf en geeft altijd meer dan 100%. Voer voor een burn-out. Natuurlijk, je hebt een goede motivatie om er helemaal voor te gaan: je financiën. In 2016 een reden om nóg harder te werken. Je fysieke gesteldheid kan ervoor zorgen dat je je dieet omgooit en radicaal gaat lijnen. Maar dat heeft eerder een averechts effect. Want wat heb je − en het thuisfront − eraan als je elke avond voor pampus voor de buis ligt? Of dat je je lichaam te weinig voedt? Je wordt er niet vrolijker door en je energiepeil keldert. Als Schorpioen vind je het nu eenmaal lastig om een balans te vinden. Je gaat ervoor of niet. Toch is dat de uitdaging dit jaar. Doe het wat rustiger aan. Geniet van de mensen om je heen en neem eens een dagje vrij. Rondom september/oktober begin je dit te begrijpen. Je krijgt genoeg van al dat jagen naar meer en heeft eindelijk het gevoel: ik mag het rustig aan doen.
Alsof ik 'm zelf heb geschreven: dit jaar is inderdaad alles of niets.
pi_162077274
Volgens de horoscoop ga je het dus niet halen en studeer je pas september/oktober af ipv juli...?
pi_162077410
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:13 schreef Kamina het volgende:

[..]

It's not racist if they're Asian?
Nou, de meeste aziatische landen (en wellicht ook andere landen in de wereld waar ik geen ervaring mee hebt) zijn behoorlijk 'rule based' georganiseerd, vind men het een veilige gedachte enigzins afhankelijk van elkaar te zijn. In Nederland neigen we toch meer naar principle based, en hebben meer individuele onafhankelijkheid in.

Dat is nu juist waar Deezertje in verzuipt en onzeker van wordt. Die aziatische culturen zou hij m.i. veel beter in gedijen. Ze zijn veel normatiever en gedetailleerder in het geven van opdrachten. Of hij er ook bij zou horen als witneus is weer een ander verhaal :P
pi_162077714
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:27 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alsof ik 'm zelf heb geschreven: dit jaar is inderdaad alles of niets.
Is dat nu echt wat jij uit dat tekstje haalt...?
In den Text hineinlesen, noemen ze dat in het Duits.
pi_162078030
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:32 schreef Koral het volgende:

[..]

Nou, de meeste aziatische landen (en wellicht ook andere landen in de wereld waar ik geen ervaring mee hebt) zijn behoorlijk 'rule based' georganiseerd, vind men het een veilige gedachte enigzins afhankelijk van elkaar te zijn. In Nederland neigen we toch meer naar principle based, en hebben meer individuele onafhankelijkheid in.

Dat is nu juist waar Deezertje in verzuipt en onzeker van wordt. Die aziatische culturen zou hij m.i. veel beter in gedijen. Ze zijn veel normatiever en gedetailleerder in het geven van opdrachten. Of hij er ook bij zou horen als witneus is weer een ander verhaal :P
En er wordt verwacht dat je bepaalde offers brengt tbv de groep.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 22:47:43 #73
456432 Kamina
Tenacious!
pi_162078153
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:32 schreef Koral het volgende:

[..]

Het ging mij om dat het nogal stereotyperend is, en gezien we spreken van een ander ras dan westers blank (mijn racistische aanname), komt het over als racisme. Maarrr aangezien er meer Aziaten dan blanke westerlingen zijn, is het technisch gezien weer geen racisme. :P

Bovendien vergelijk je Aziaten met autisten. Autisten als Deezer.

Komt nog bij dat het meer onze westerse perceptie van 'hun' cultuur is. Ik schrijf 'hun' omdat tot Aziaten veel verschillende soorten volkeren behoren.
Ik denk zelfs dat Deezer het slechter zou doen, want de gemeenschap telt in de Chinees-Japanse cultuur meer dan hier. Daar zijn sociale vaardigheden onontbeerlijk voor. Daarbij komt nog dat de sociale cohesie sterker schijnt te zijn, en je altijd de 'gaijin' zou zijn.
1 + 1 = blauw
pi_162078418
Een opdracht voor 0,75 punten. Dat je het überhaupt hier durft te zeggen. :')
pi_162078654
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:52 schreef Bananenpap het volgende:
Een opdracht voor 0,75 punten. Dat je het überhaupt hier durft te zeggen. :')
Hoe bedoel je? 0,75 punt stelt op jaarbasis van 60 studiepunten toch niets voor?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:01:07 #76
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_162079085
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? 0,75 punt stelt op jaarbasis van 60 studiepunten toch niets voor?
Hij wil hiermee zeggen waarom je eigenlijk jezelf druk maakt om een kleine opdracht.
pi_162079218
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:01 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Hij wil hiermee zeggen waarom je eigenlijk jezelf druk maakt om een kleine opdracht.
Zolang 't meetelt is het iets om druk over te maken, zeker ik het niet kan compenseren omdat ik daar al een ander vak voor inzet (ook te maken met vormgeving btw, dat kan ik gewoon echt niet). En nu is er een andere, strengere, docent, dus werkt niet in mijn voordeel heb ik het idee (weet ik pas als ik het heb ingeleverd).
pi_162079483
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:02 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Zolang 't meetelt is het iets om druk over te maken, zeker ik het niet kan compenseren omdat ik daar al een ander vak voor inzet (ook te maken met vormgeving btw, dat kan ik gewoon echt niet). En nu is er een andere, strengere, docent, dus werkt niet in mijn voordeel heb ik het idee (weet ik pas als ik het heb ingeleverd).
Ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets onvoldoende zou kunnen krijgen, maar goed. We zullen zien. Ik heb weinig hoop.
pi_162079662
t is ook stereotyperend. Of maak er exemplarisch van want ik gaf indirect al aan dat het niet universeel is?

Ik twijfel of hij het slechter zou doen? Niet weten hoe zichzelf een houding te geven lijkt me makkelijker voor hem daar. Allemaal voorgekauwde vaste patronen. Maar zijn eigen autistische eerlijkheid kan 'face' van anderen daar inderdaad behoorlijk schaden. Hangt een beetje van de situatie af en tegen wie je dat doet?

Maar goed, waar hebben we het over? Ik zie Deezertje niet snel op wereldreis gaan. Kost geld, en er is geen zekerheid dat hij er een relatie aan over houdt.
pi_162079757
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:10 schreef Koral het volgende:
t is ook stereotyperend. Of maak er exemplarisch van want ik gaf indirect al aan dat het niet universeel is?

Ik twijfel of hij het slechter zou doen? Niet weten hoe zichzelf een houding te geven lijkt me makkelijker voor hem daar. Allemaal voorgekauwde vaste patronen. Maar zijn eigen autistische eerlijkheid kan 'face' van anderen daar inderdaad behoorlijk schaden. Hangt een beetje van de situatie af en tegen wie je dat doet?

Maar goed, waar hebben we het over? Ik zie Deezertje niet snel op wereldreis gaan. Kost geld, en er is geen zekerheid dat hij er een relatie aan over houdt.
Mijn huidige situatie ontlvuchten is zo gek nog niet..
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik snap gewoon echt niet hoe je zoiets onvoldoende zou kunnen krijgen, maar goed. We zullen zien. Ik heb weinig hoop.
Als ik foto's maak en deze onderbouw, ik ook niet. Maar ik koppel het meteen aan de docent die het moet nakijken, hoewel dat niet uit zou mogen maken toch?
pi_162080076
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daarom juist. Dat je weer twee topics vult vanwege een opdracht van 0,75 studiepunten. Je had het in die tijd al af kunnen hebben. :')
pi_162080360
Heb je nog een opdracht ingeleverd vandaag?
pi_162080427
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens een artikel te schrijven bij de foto's meer uitleggen waarom je die foto's zo gemaakt en wat je probeerde uit te beelden/leggen. Maar dat is voor mij gewoon veel te vrij.
Dat heet journalistieke vrijheid. Als je daar al niet mee kunt omspringen... Ik fotografeer graag en ik kan zo een uitleg verzinnen rondom tig foto's die ik heb gemaakt. Zo op papier gezet, geen enkel probleem. Waarom zou zoiets te vrij zijn voor je dat het juist beangstigend werkt? 8)7
mag het weten
pi_162080684
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:27 schreef DoubleDip het volgende:
Heb je nog een opdracht ingeleverd vandaag?
2 af ja. Inleveren vrijdag pas.. Zou wat zijn als ik eerder inlever en deze week de uitslag al weet, dan zakt mijn motivatie misschien wel weer.
pi_162080723
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

2 af ja. Inleveren vrijdag pas.. Zou wat zijn als ik eerder inlever en deze week de uitslag al weet, dan zakt mijn motivatie misschien wel weer.
Waarom niet nu vast inleveren? Het is toch af?
pi_162080834
Wil je bij deze nooit meer MBO'ers afzeiken? Je zit namelijk zelf ook op dat niveau.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_162080914
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:39 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Waarom niet nu vast inleveren? Het is toch af?
Mocht ik later nog wat bedenken of willen verbeteren.. Sowieso stuurt de administratie (waar ik het moet inleveren) het niet voor dinsdag door want vrijdagmiddag is de deadline en daarna is het Pinksteren..
pi_162080980
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:42 schreef habitue het volgende:
Wil je bij deze nooit meer MBO'ers afzeiken? Je zit namelijk zelf ook op dat niveau.
Ik heb sowieso al een propedeuse hbo op zak :P daar kan je de uni mee op terwijl je voor hbo zelf minimaal een MBO diploma moet hebben dus ik heb hbo-niveau.
pi_162081135
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik heb sowieso al een propedeuse hbo op zak :P daar kan je de uni mee op terwijl je voor hbo zelf minimaal een MBO diploma moet hebben dus ik heb hbo-niveau.
Ik denk dat habitue meer doelde op het sociale gedeelte. Dat is zeker geen hbo.
Maar daarbuiten vind ik dat je geen papiertje verdient als je niet binnen vijf minuten een onderwerp weet te vinden voor een opdracht met foto's. Tering zeg, je studeert bijna af. :')
pi_162081167
quote:

[..]

And yet it does not show... at all.

Zorg eerst maar dat je dat hbo-papiertje haalt, vooraleer je zo hoog van de toren blaast.
pi_162081176
quote:

[..]

Je kunt het niveau nauwelijks aan, dus als ik jou was zou ik me dan maar wat bescheidener opstellen.
pi_162081254
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:50 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik denk dat habitue meer doelde op het sociale gedeelte. Dat is zeker geen hbo.
Maar daarbuiten vind ik dat je geen papiertje verdient als je niet binnen vijf minuten een onderwerp weet te vinden voor een opdracht met foto's. Tering zeg, je studeert bijna af. :')
Tja wat voor de één makkelijk is, is voor de ander lastig. Ik heb ook opdrachten flierefluitend gedaan waar anderen heel veel moeite mee hadden.
pi_162081324
Verschil tussen hbo en uni is best groot, dus ga nou niet doen alsof je bijna wo niveau hebt. Zeker niet zonder papiertje. Als het allemaal zo makkelijk was op deze studie dan was je natuurlijk al lang klaar geweest, met al je talenten enzo.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 23:56:34 #94
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_162081327
quote:

[..]

Tja, het is nou niet dat je een moeilijke hbo-opleiding doet die je cum laude zonder enige studievertraging gaat afronden. Een beetje bescheidenheid tonen kan geen kwaad. ^O^
pi_162081549
Zal je zien, crasht morgen z'n pc, moet ALLES overnieuw. Muahahaha.
  woensdag 11 mei 2016 @ 01:42:23 #96
358523 IkStampOpTacos
pi_162082795
quote:

[..]

Mag zijn, maar naast het sociale gedeelte maak je bijvoorbeeld alleen in deze zin al genoeg spelfouten. Jouw beheersing van de Nederlandse taal is echt bedroevend voor iemand die claimt af te studeren.
-
pi_162083226
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:56 schreef DoubleDip het volgende:
Verschil tussen hbo en uni is best groot, dus ga nou niet doen alsof je bijna wo niveau hebt. Zeker niet zonder papiertje. Als het allemaal zo makkelijk was op deze studie dan was je natuurlijk al lang klaar geweest, met al je talenten enzo.
Valt wel mee toch? Als ik op LinkedIn kijk zie ik best veel voormalig HBO studenten die uiteindelijk een Master hebben behaald aan een universiteit.

Als Deezer nog verder wil studeren en hij vindt HBO te makkelijk zou hij nog voor een Master kunnen gaan.
pi_162083273
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 04:10 schreef syndroom het volgende:

[..]

Valt wel mee toch? Als ik op LinkedIn kijk zie ik best veel voormalig HBO studenten die uiteindelijk een Master hebben behaald aan een universiteit.

Als Deezer nog verder wil studeren en hij vindt HBO te makkelijk zou hij nog voor een Master kunnen gaan.
Jij snapt er werkelijk geen zak van. Heb je al hulp gezocht?
pi_162083342
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 01:42 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Mag zijn, maar naast het sociale gedeelte maak je bijvoorbeeld alleen in deze zin al genoeg spelfouten. Jouw beheersing van de Nederlandse taal is echt bedroevend voor iemand die claimt af te studeren.
Tja, officieel heb ik alle spellingstoetsen gehaald..
pi_162083430
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 06:39 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja, officieel heb ik alle spellingstoetsen gehaald..
Toetsen en in de praktijk brengen zijn twee verschillende dingen..

Ook snelle informele communicatie uit de losse pols hoort niet bol van de fouten te staan..
pi_162083452
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:56 schreef DoubleDip het volgende:
Dat hangt helemaal van de richting af. Sommige beta hbo studies zijn zwaarder dan alpha universitaire studies.
pi_162083483
quote:

[..]

Deezertje, hoe zou jij het vinden als alle wo'ers op je neerkijken omdat je slechts hbo doet (zelfs met studievertraging...)

[ Bericht 2% gewijzigd door MMunkun op 11-05-2016 07:47:37 ]
pi_162083639
Man man man, als Deez dat papiertje heeft, gooi ik dat ding de papierversnipperaar in. Het is overduidelijk dat Deezertje niet aan het hbo-werkniveau en -denkniveau voldoet.

Bovendien staat het ook totaaaaaal los van de kern van het probleem: aansluiting. Deezertje, je hebt geen vrienden en geen relatie omdat je een egoïstische, arrogante, slappe zak bent. Niet omdat jij je diploma nog niet hebt.

Jij denkt dat een diploma alles oplost en alles op z'n pootjes terecht komen, maar dat is niet zo.
pi_162083716
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:01 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Man man man, als Deez dat papiertje heeft, gooi ik dat ding de papierversnipperaar in. Het is overduidelijk dat Deezertje niet aan het hbo-werkniveau en -denkniveau voldoet.

Bovendien staat het ook totaaaaaal los van de kern van het probleem: aansluiting. Deezertje, je hebt geen vrienden en geen relatie omdat je een egoïstische, arrogante, slappe zak bent. Niet omdat jij je diploma nog niet hebt.

Jij denkt dat een diploma alles oplost en alles op z'n pootjes terecht komen, maar dat is niet zo.
Stages heb ik ook gewoon ruim voldoende gehaald en dat was zeker niet te danken aan mijn makkelijke begeleiders. Diverse studenten zijn gefaald tijdens hun stage. Dus in de praktijk kan ik het wel maar theorie en met deze voor mij nutteloze niet goed of fout te doen opdrachten, kunnen mij wel achtervolgen als ik ze niet weet te halen. Toetsen en andere grote opdrachten ook prima gehaald.
pi_162083733
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Stages heb ik ook gewoon ruim voldoende gehaald en dat was zeker niet te danken aan mijn makkelijke begeleiders. Diverse studenten zijn gefaald tijdens hun stage. Dus in de praktijk kan ik het wel maar theorie en met deze voor mij nutteloze niet goed of fout te doen opdrachten, kunnen mij wel achtervolgen als ik ze niet weet te halen. Toetsen en andere grote opdrachten ook prima gehaald.
En nu op de rest van mijn post: besef je wel dat het halen van diploma niet betekent dat je aansluiting en relatie krijgt?
pi_162083767
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:16 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En nu op de rest van mijn post: besef je wel dat het halen van diploma niet betekent dat je aansluiting en relatie krijgt?
Besef ik, maar je komt wel beter voor de dag met een diploma op zak dan dat je bent blijven steken op 6 jaar studie en 10 studiepunten missen.
pi_162083796
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:20 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Besef ik, maar je komt wel beter voor de dag met een diploma op zak dan dat je bent blijven steken op 6 jaar studie en 10 studiepunten missen.
Als ik zou daten met iemand, zou ik niet alleen naar de diploma/studie kijken, maar ook naar hoe die persoon is. En daar gaat er wat mis bij jou.

Als ik vriendschappelijk met iemand zou omgaan, zou de diploma/z'n studie mij geen hol interesseren, want zolang het maar een leuk iemand is waarmee ik kan praten en lol kan hebben. En daar gaat er ook wat mis bij jou.

Je draait het om: je hebt een papiertje, ja, maar het zegt niks over jou behalve dat je de bepaalde capaciteiten bezit. Verder heb en blijf je een klotepersoonlijkheid hebben waar enkel een psycholoog jou bij kan helpen wil je überhaupt serieuze aansluiting en relaties opbouwen.
pi_162083865
Dat halen van dat waardeloze papiertje leek er aan het begin van deze reeksen nog niet in te zitten, dus wat dat betreft heeft hij wel vooruitgang geboekt.
pi_162083881
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 07:35 schreef MMunkun het volgende:

Deezertje, hoe zou jij het vinden als alle wo'ers op je neerkijken omdat je slechts hbo doet (zelfs met studievertraging...)
Deezertje, ik zou graag weten wat jij hiervan vindt,

[ Bericht 46% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 08:36:32 ]
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:36:54 #110
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162083901
En ho maar weer.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_162084005
-onnodig-

[ Bericht 98% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 08:52:30 ]
pi_162084016
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:33 schreef Chai het volgende:
Dat halen van dat waardeloze papiertje leek er aan het begin van deze reeksen nog niet in te zitten, dus wat dat betreft heeft hij wel vooruitgang geboekt.
Alleen nu onderneem ik stappen door zaken in te leveren, maar je bent er pas echt als je het ook haalt. Daar ben ik zelf nog niet zo zeker van en dat brengt uiteraard angst mee en het feit dat je dan na de zomer wéér verder moet en afhankelijk van de openstaande zaken en progressie, is dat helemaal tergend.

Met aansluiting missen bedoel ik ook: als je naar je werk of studie gaat weet je welke mensen je tegenkomt.
Je gaat om met collega's of studiegenoten dus daarvoor ga je en die verwacht je daar ook aan te treffen zodat je met elkaar kan optrekken. Momenteel ga ik naar school maar ik weet vooraf dat ik niemand tegenkom die ik ken, allemaal mensen die hun eigen lichting hebben. Van mijn jaargang lopen er nog zo'n 10 rond denk ik, maar ik zie ze werkelijk waar nooit, zelfs niet tijdens de geplande bijeenkomsten. Dus ik heb ondanks dat ik weet waarvoor ik het doe, geen zicht op aansluiting of herkenning meer. En dat maakt je af en toe wel eenzaam. Ik begrijp goed dat eenmaal afgestudeerd iedereen een nieuwe start maakt en misschien veel contacten verloren gaan, maar het is wel lastig voor mij het gevoel hebben dat je nergens meer bijhoort. Ik ben blijkbaar nog onderdeel van een school, maar ik de praktijk natuurlijk niet.
pi_162084029
Je krijgt het idee dat sommigen Deezer willen zien falen uit een misplaatst ramptoerisme. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, blijf dan uit het topic nu hij een aparte plek heeft en de andere topics niet meer verstiert.
  woensdag 11 mei 2016 @ 08:54:05 #114
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162084079
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef Harmankardon het volgende:
Je krijgt het idee dat sommigen Deezer willen zien falen uit een misplaatst ramptoerisme. Dat kan toch niet de bedoeling zijn, blijf dan uit het topic nu hij een aparte plek heeft en de andere topics niet meer verstiert.
Eens. Dat op de man spelen, doorspekt met :') is onnodig en wordt zoveel mogelijk verwijderd.
Gewoon niet doen. Je hoeft niet te blijven reageren.
pi_162084083
quote:
15s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:51 schreef Harmankardon het volgende:
Dat komt omdat ik het zelf ook somber inzie hoor. Twee jaar klungelen niet en nu ineens wel? Iedereen ziet mij ook afstuderen, alleen ik zelf nog niet.
pi_162084132
Hoeveel opdrachten moet je eigenlijk nog, naast die fotoreportages?
pi_162084158
Eerlijk gezegd vind ik dat neerbuigende best wel zorgelijk. Als het naar een hogere opleiding is zou je het, net als zijn gedrag naar verliefde stelletjes, kunnen verklaren met afgunst. Maar ik las in dit of het vorige topic dat hij ook neerbuigend is naar mensen met een lagere opleiding? Dat is dan geen afgunst meer, maar eerder zich afreageren op zo ongeveer elke opgeleide persoon in de samenleving. Zie ook zijn huidige UI.

Ik kan me nog voorstellen dat dit voor Deezertje een heel stressvolle periode is (zou voor anderen niet anders zijn overigens) maar misschien dat je toch wat emoties (trauma's van vroeger?) op een andere manier moet leren te verwerken? Op zo'n manier op alles en iedereen afgeven bij elke gelegenheid dat je stress boven een bepaald niveau stijgt is nu niet bepaald bevorderlijk voor je aansluiting in het algemeen, en het hebben en houden van een relatie in het bijzonder!
pi_162084225
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:57 schreef DoubleDip het volgende:
Hoeveel opdrachten moet je eigenlijk nog, naast die fotoreportages?
2 waarvan 1 die cursus is en aanwezig zijn en meedoen eigenlijk voldoende is, kan niet fout gaan. In principe is alles wat ik nu inlever en goed is een stap dichterbij de eindstreep maar ook een reden waardoor ik niet kan opgeven.
pi_162084239
Joh, al slaagde hij cum laude voor geneeskunde. Neerbuigend doen naar lager opgeleiden siert echt niemand.
pi_162084259
quote:
14s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:33 schreef Chai het volgende:
Nou, nu aansluiting en relatie nog. Daar ben ik nog niet zo heel erg zeker van als hij zn papiertje heeft en geen psycholoog heeft.

[ Bericht 10% gewijzigd door Copycat op 11-05-2016 09:12:36 ]
pi_162084282
Ach, laten we eerst maar eens kijken of dat papiertje er wel komt. Dat moet ook nog blijken.
pi_162084368
Ga de stad in, doe inspiratie op voor foto's. Zelfs ik had die opdracht in een middag kunnen maken en ik ben totaal niet creatief. :{
pi_162084393
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 08:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen nu onderneem ik stappen door zaken in te leveren, maar je bent er pas echt als je het ook haalt. Daar ben ik zelf nog niet zo zeker van en dat brengt uiteraard angst mee en het feit dat je dan na de zomer wéér verder moet en afhankelijk van de openstaande zaken en progressie, is dat helemaal tergend.

Met aansluiting missen bedoel ik ook: als je naar je werk of studie gaat weet je welke mensen je tegenkomt.
Je gaat om met collega's of studiegenoten dus daarvoor ga je en die verwacht je daar ook aan te treffen zodat je met elkaar kan optrekken. Momenteel ga ik naar school maar ik weet vooraf dat ik niemand tegenkom die ik ken, allemaal mensen die hun eigen lichting hebben. Van mijn jaargang lopen er nog zo'n 10 rond denk ik, maar ik zie ze werkelijk waar nooit, zelfs niet tijdens de geplande bijeenkomsten. Dus ik heb ondanks dat ik weet waarvoor ik het doe, geen zicht op aansluiting of herkenning meer. En dat maakt je af en toe wel eenzaam. Ik begrijp goed dat eenmaal afgestudeerd iedereen een nieuwe start maakt en misschien veel contacten verloren gaan, maar het is wel lastig voor mij het gevoel hebben dat je nergens meer bijhoort. Ik ben blijkbaar nog onderdeel van een school, maar ik de praktijk natuurlijk niet.
Laten we eerlijk zijn en ik zeg dit niet om je de grond in te trappen. Maar je hebt in al die jaren geen aansluiting gehad met je klasgenoten. Je verdriet zou terecht zijn als je al die jaren bevriend was met iemand waarmee het na de studie verwaterde. De enige band die je met je klasgenoten had was studiegerelateerd, meer niet. Je hoorde er al die jaren niet bij, maar je hield jezelf voor de gek met de gedachte dat elkaars klasgenoten zijn heel veel waarde heeft.
pi_162084511
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:17 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Laten we eerlijk zijn en ik zeg dit niet om je de grond in te trappen. Maar je hebt in al die jaren geen aansluiting gehad met je klasgenoten. Je verdriet zou terecht zijn als je al die jaren bevriend was met iemand waarmee het na de studie verwaterde. De enige band die je met je klasgenoten had was studiegerelateerd, meer niet. Je hoorde er al die jaren niet bij, maar je hield jezelf voor de gek met de gedachte dat elkaars klasgenoten zijn heel veel waarde heeft.
En dezelfde fout maakt hij met z'n toekomstige collega's, mocht die werk vinden.

Of zeg ik iets geks? :')
pi_162084533
Wat is je doel voor vandaag, Deezertje? De foto-opdracht?
pi_162084546
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:27 schreef MMunkun het volgende:
Wat is je doel voor vandaag, Deezertje? De foto-opdracht?
Nee, een betoog schrijven en onderbouwen. Morgen de stad in voor de foto's. Heb al ideeën
pi_162084627
Nou succes dan maar. We horen het wel als alles is ingeleverd.
pi_162084659
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen? Ik haalde vroeger mijn boekverslagen voor de middelbare school ook stiekem van internet en niemand die me ooit heeft betrapt.
pi_162084668
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:37 schreef syndroom het volgende:
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen?
Wat is er mis met zelf de opdracht maken? Daar leert Deezertje nog iets van.
pi_162084700
quote:
Ik heb voor de rest geen ervaring met dit soort zaken maar waarom zou je niet gewoon wat foto's van Twitter kunnen halen? Ik haalde vroeger mijn boekverslagen voor de middelbare school ook stiekem van internet en niemand die me ooit heeft betrapt.
Een journalist die de afbeeldingen van iemand anders zonder toestemming gebruikt, ehh... :')

Op de middelbare school kom je daar nog mee weg, maar niet als je zelf foto's moet maken.
pi_162084708
quote:
Ja je zou daadwerkelijk maar ook echt wat leren bij een opleiding waar je voor betaalt. Plus je riskeert plagiaat.
pi_162084715
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:38 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Wat is er mis met zelf de opdracht maken? Daar leert Deezertje nog iets van.
Zo steek ik niet in elkaar, en tegenwoordig heb je talloze manieren om te achterhalen of een foto écht is of al bestaat en het vreemd is als je 2 dagen geleden nog geen heil ziet, en 2 dagen later de prachtigste foto's hebt. Dus die kans wil ik niet wagen, of ik moet ergens zulke beroerde foto's vinden..
pi_162084724
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:41 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja je zou daadwerkelijk maar ook echt wat leren bij een opleiding waar je voor betaalt. Plus je riskeert plagiaat.
Op het WO checken ze dat grondig. Ik neem aan dat het hbo ook niet houdt van plagiaat.
pi_162084755
Nee hoor, het is gewoon legaal mits je de juiste licentievorm kiest. Zelfs de NOS post regelmatig zulk materiaal op hun website.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Creative_Commons

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent btw controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
pi_162084768
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 09:44 schreef syndroom het volgende:
Nee hoor, het is gewoon legaal mits je de juiste licentievorm kiest. Zelfs de NOS post regelmatig zulk materiaal op hun website.

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
In de opdracht staat duidelijk dat hij zelf de foto's erbij moet maken. Als je mensen op de foto wilt zetten kun je dat natuurlijk vragen. Hoort bij het vak van journalist.
pi_162084770
quote:

Ik bedoelde het meer als suggestie mocht hij er zo tegenop zitten om dan gewoon afbeeldingen van internet te halen en er een verhaaltje om te verzinnen. Niet iedereen stelt het op prijs om zomaar gefotografeerd te worden. Hoe wil de docent btw controleren of hij daadwerkelijk de stad in is geweest?
Google image search, in een paar seconden gedaan.
pi_162084776
quote:

Reverse image, tineye etc
pi_162084782
quote:

Dat zijn stockphoto's, die zijn niet te vergelijken.
pi_162084786
quote:
Waarom kom je hier nu mee? Deezertje heeft zojuist gezegd dat hij wat ideeën had voor morgen. Laat hem nu gewoon zelf die opdracht maken, daar leert hij het meeste van.
  woensdag 11 mei 2016 @ 09:48:01 #140
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_162084800
Ik denk dat het weer beter is Syndrooms goedbedoelde (...) adviezen te negeren.
pi_162085242
Maak foto's van plukkende stelletjes in de trein.
pi_162085768
Tijdens het rondlopen op Facebook kwam ik op de volgende website tegen, wellicht interessant voor Deez:
http://www.vice.com/nl/re(...)utm_source=vicefbned

quote:
(...)
De 'vonk'
Als je zo erg verlangt naar ongemak en nieuwigheid dat je een obsessie met het in stand houden van de 'vonk' ontwikkelt, trek dan je Disneypyjama maar weer uit de kast en bel je moeder om te zeuren om snoep, want je bent duidelijk nog een kind.
Herken jij jezelf daarin, Deezertje? Waarom wel/niet?

quote:
Twijfel
Soms ga je door die verschrikkelijke zelfreflectieve periodes waaraan je niets anders kunt dan overal aan twijfelen, bijvoorbeeld of je relatie eigenlijk wel zo'n goed idee is. Dat is normaal. Als je jezelf al niet altijd leuk vindt, hoe kan je dan verwachten dat je die persoon die soms scheten laat in bed wel de hele tijd trekt?
Ben jij tevreden met jezelf, Deezertje? Denk jij je van jezelf én van dat meisje kan houden? Waarom kan dat meisje dan wel van jou gaan houden?

quote:
(...)

Vrienden
Maar iedereen heeft slechte vrienden. Iedereen is bevriend met een bekakte chick die Frédérique heet en die niemand mag, maar ze woont wel in de buurt. Iedereen heeft vrienden van de universiteit die alleen maar praten over hun studententijd en hoe leuk dat was. Daarom moet je je over de vrienden van je wederhelft heenzetten, zelfs als het een stelletje ongelofelijke lamballen zijn: niemand is perfect, en nog minder mensen hebben goede smaak.

Het is belangrijk om elkaar niet te veel onder druk te zetten om te integreren in elkaars vriendengroep, tenzij dat is wat jullie allebei willen. Je hoeft je partner in het café niet rond te tronen en aan iedereen te laten zien, alsof hij of zij een stoer litteken met een goed verhaal erachter is. Laat hem of haar gewoon z'n gang gaan. Tenzij je een soort walgelijke controlfreak bent die elke stap die hij of zij zet volgt via Find My iPhone, is de onafhankelijkheid van je partner waarschijnlijk een van de dingen waardoor je in eerste instantie verliefd werd, toch?
Dit geeft dus wel aan dat jouw redenering/hoop dat je aansluiting denkt te vinden bij een meisje, niet klopt. Je moet leren een eigen leven te leiden en onafhankelijk van elkaar kunnen zijn. Iedereen tekent daarvoor, behalve jij. Of mis ik iets? :)

quote:
Familie
Misschien moet je eens een avond doorbrengen met een stugge vader die je beoordeelt op je postuur en de manier waarop je een biertje drinkt. Misschien moet je soms omgaan met een maffe moeder die extreem lief lijkt, totdat je per ongeluk een keer een voet op de bank legt en ze begint te huilen. De relatie tussen jou en de ouders van je partner is vaak apart: beladen, met hoge inzet en gebouwd op een halfslachtige zoektocht naar elkaars sympathieke trekken en gespreksstof om op terug te vallen tijdens stille lunches.
Kan jij dat?

quote:
(...) Maak eens een grapje om het ijs te breken – het laatste dat je wil is dat ze denken dat hun kind een twintigjarig verbond heeft gesloten met een saaie, smaakloze haverkoek.
Ook hier twijfel ik of je het kan, wat denk je zelf?
pi_162085925
Zelf denk ik dat Deezertje nog steeds de aandacht zoekt, maar dit door de stress van zijn vak met 0,75 studiepunt dit op een laag pitje heeft gezet. Het beste lijkt me voor hem om echt een schema te maken van wat hij elke dag gaat doen, iig tot hij dat af heeft. Vandaag schrijf ik dit, morgen maak ik 12 foto's, overmorgen maak ik alles af en dan vrijdag nalezen of iets dergelijks.
Dan is die stress weg en kan hij met eenzelfde schema proberen zijn zomer in te plannen en eventueel wat vrienden beginnen te maken. Ik blijf net als iedereen wel een afspraak of iig een intake-gesprek met een psycholoog aanraden, maar elke stap in de goede richting is er één.
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
pi_162085945
Serieus wat is het probleem? Je bent 25 en hebt zeeën aan tijd. Gedraag je ernaar!
Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
pi_162086159
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:54 schreef Mathemaat het volgende:
Serieus wat is het probleem? Je bent 25 en hebt zeeën aan tijd. Gedraag je ernaar!
Je bedoelt dat hij de hele dag op FOK moet zitten? Zou ik toch niet aanraden. Beter maakt hij nu alles af.
pi_162086229
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:53 schreef QIXL het volgende:
Zelf denk ik dat Deezertje nog steeds de aandacht zoekt, maar dit door de stress van zijn vak met 0,75 studiepunt dit op een laag pitje heeft gezet. Het beste lijkt me voor hem om echt een schema te maken van wat hij elke dag gaat doen, iig tot hij dat af heeft. Vandaag schrijf ik dit, morgen maak ik 12 foto's, overmorgen maak ik alles af en dan vrijdag nalezen of iets dergelijks.
Dan is die stress weg en kan hij met eenzelfde schema proberen zijn zomer in te plannen en eventueel wat vrienden beginnen te maken. Ik blijf net als iedereen wel een afspraak of iig een intake-gesprek met een psycholoog aanraden, maar elke stap in de goede richting is er één.
Dat heb ik dus ook en lukt aardig met als voorbehoud dat de opdrachten ook goed zijn straks.
pi_162086328
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:06 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bedoelt dat hij de hele dag op FOK moet zitten? Zou ik toch niet aanraden. Beter maakt hij nu alles af.
Ja dat en dat het maar paar foto's zijn. Je hoeft daar echt niet over te gaan wijfelen en dan twijfelen aan jezelf.

Je kunt het ook als een avontuurtje zien dat je erop uit moet gaan. Even de weiland of stad in, in plaats van op vaste plaatsen te hangen.
pi_162086387
Denk dat die opdrachten wel af komen, of ze goedgekeurd gaan worden is een ander verhaal.
pi_162086483
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:
Denk dat die opdrachten wel af komen, of ze goedgekeurd gaan worden is een ander verhaal.
Helaas mee eens.
pi_162086492
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:18 schreef DoubleDip het volgende:
Vast wel. Het lijkt me heel sterk dat een docent voor kleine opdrachtjes iemand laten zakken. Zelfs dan, kan hij heel snel nieuwe maken
pi_162086751
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:24 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Vast wel. Het lijkt me heel sterk dat een docent voor kleine opdrachtjes iemand laten zakken. Zelfs dan, kan hij heel snel nieuwe maken
Met gerichte feedback wel ja
pi_162086801
Ik vraag me soms echt af waarom men zo massaal blijft reageren op de Deezert. In de hoop dat hij ooit het licht ziet (dat gebeurt alleen als 'ie z'n kop in een lamp steekt) of gewoon puur uit verveling? Het is toch zinloos helaas, zolang hij zelf geen stappen in de goede richting zet.
pi_162087099
Een papiertje hebben is al een aardige stap weg van dat gezever, gezeik en gejammer over die stomme scriptie. Als hij dat nou haalt (áls) zijn we van dat gezeik ook weer af. Dan mogen we daarna gaan luisteren naar gezeur over een gebrek aan aansluiting en baankansen.

Ik was vooral benieuwd naar de studievoortgang eigenlijk. En of het allemaal echt lukt enzo, want daar heb ik ook mijn twijfels over.
pi_162087245
Wat mij betreft klinkt het als doodnormale studentenstress. Tot het laatste moment uitstellen, noodgedwongen iets in elkaar frutselen en achteraf jezelf afvragen waar je je al die tijd zorgen om hebt lopen maken.
  woensdag 11 mei 2016 @ 12:17:47 #155
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162087410
En die stress heb je als je werkt soms ook, komt iets op tijd af, zijn mensen tevreden, kunnen er nog dingen beter en ga zo maar door.
Zelf heb ik zeker geen HBO niveau (sorry Deezer, daar gaat je kans op een date :P ) Maar als ik zie hoe Deezer schrijft dan verbaas ik mezelf er echt over dat hij dat wel heeft. En dan bedoel ik niet alleen spelling en gramatica maar ook gewoon de manier hoe hij dingen aan het uitleggen is. En dan zeggen mensen wel hij heeft ASS en dat zal ook best wel zo zijn maar iemand die wel HBO niveau heeft dat toch gewoon allemaal op de opleiding gehad hoe dingen opgeschreven moeten worden, dat is toch gewoon een aangeleerd iets dan
pi_162088200
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:17 schreef gebakken-koekje het volgende:
En die stress heb je als je werkt soms ook, komt iets op tijd af, zijn mensen tevreden, kunnen er nog dingen beter en ga zo maar door.
Zelf heb ik zeker geen HBO niveau (sorry Deezer, daar gaat je kans op een date :P ) Maar als ik zie hoe Deezer schrijft dan verbaas ik mezelf er echt over dat hij dat wel heeft. En dan bedoel ik niet alleen spelling en gramatica maar ook gewoon de manier hoe hij dingen aan het uitleggen is. En dan zeggen mensen wel hij heeft ASS en dat zal ook best wel zo zijn maar iemand die wel HBO niveau heeft dat toch gewoon allemaal op de opleiding gehad hoe dingen opgeschreven moeten worden, dat is toch gewoon een aangeleerd iets dan
Maar is de opleiding verantwoordelijk voor mijn studiekeuze of dat ik het niveau misschien niet aan kan door mijn ass? Alleen het eerste jaar zijn ze streng, dan moet je stoppen. Haal je dat eerste jaar dan is het jouw zorg hoe je de opleiding afmaakt.
pi_162088255
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef Bananenpap het volgende:
Wat mij betreft klinkt het als doodnormale studentenstress. Tot het laatste moment uitstellen, noodgedwongen iets in elkaar frutselen en achteraf jezelf afvragen waar je je al die tijd zorgen om hebt lopen maken.
Ja dat weet hij zelf alleen niet, want hij praat nooit met andere studenten.
  woensdag 11 mei 2016 @ 13:04:22 #158
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162088398
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar is de opleiding verantwoordelijk voor mijn studiekeuze of dat ik het niveau misschien niet aan kan door mijn ass? Alleen het eerste jaar zijn ze streng, dan moet je stoppen. Haal je dat eerste jaar dan is het jouw zorg hoe je de opleiding afmaakt.
Waarom doe je hier dan niet je best om op mensen te reageren die je helpen en echt op posts in te gaan ipv je eigen verhaaltje op te dreunen? Je bent dat eerste jaar doorgekomen, je gaat binnekort afstuderen dus je kan het wel je vertikt gewoon om het te doen.
pi_162088484
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen als je in het begin hebt aangegeven ass te hebben. Daar zijn soms speciale regelingen voor.
pi_162088532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 10:53 schreef QIXL het volgende:
Structuur is sowieso wel handig voor iemand met ASS. Inderdaad een schema met dag en weekplanning, waar hij zich aan moet houden.
pi_162088687
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Alleen als je in het begin hebt aangegeven ass te hebben. Daar zijn soms speciale regelingen voor.
Mijn afstudeerbegeleider weet het.
pi_162088726
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Structuur is sowieso wel handig voor iemand met ASS. Inderdaad een schema met dag en weekplanning, waar hij zich aan moet houden.
Dan kan hij misschien ook zien, hoeveel uren hij per dag hier op fok is; zoveel hij post, zullen het enkele uren per dag zijn. Als hij het zo ziet, realiseert misschien dat hij zijn tijd beter kan besteden ;)
AIVD kerstpuzzel opgelost: 1ab, 2, 3abc, 4abcd, 5, 6, 7abcd, 8ab, 9?, 10, 11, 13ab, 14a, 15, 16, 17abc, 18ab, 19, 20ab, 22, 24abc, 27;
dobbels pagina: 1, 2, 3, 5, 8, 11, 13, 14, 17
pi_162088947
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef gebakken-koekje het volgende:

[..]

Waarom doe je hier dan niet je best om op mensen te reageren die je helpen en echt op posts in te gaan ipv je eigen verhaaltje op te dreunen? Je bent dat eerste jaar doorgekomen, je gaat binnekort afstuderen dus je kan het wel je vertikt gewoon om het te doen.
pi_162089019
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen jij bent verantwoordelijk voor het afmaken van je opleiding. Dat gaat je afstudeerbegeleider niet voor je doen. Wel kunnen er regelingen worden getroffen om jou te laten slagen, en daar vallen het voorkauwen van de opdrachten of antwoorden niet onder.

Gisteren postte je dat je 'het wel even ging navragen op school', je beseft dat dit niet kan als je werkt? Je beseft toch wel dat je het zelf moet oplossen? En dat kan alleen als je erkent dat je ASS hebt en daarmee leert omgaan.

Kortom: we komen weer bij een psycholoog terecht. Je hoeft niet morgen er al zijn, je kan in ieder geval nog een stapje vooruit zetten door je te plaatsen op de wachtlijst, want dát gaat ook lang duren.
pi_162089058
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:17 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Alleen hij? Ben je het nooit wezen melden bij een studieadviseur?
pi_162089188
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:36 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Alleen hij? Ben je het nooit wezen melden bij een studieadviseur?
Die hebben wij niet. Alleen een decaan, die zorgde voor een extra jaar studiefinanciering wat ik kon krijgen als gevolg van mijn handicap.
pi_162089436
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Die hebben wij niet. Alleen een decaan, die zorgde voor een extra jaar studiefinanciering wat ik kon krijgen als gevolg van mijn handicap.
Handicap?
pi_162089693
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 13:57 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Handicap?
Ja, ASS is een handicap ja. Als je kan aantonen dat de vertraging een gevolg is van je ASS kan je idd in aanmerking komen voor extra stufi. Ken iemand die extra stufi kreeg op grond van een chronische ziekte, en zo zijn er meer gevallen waarin het kan.
pi_162089708
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ja, ASS is een handicap ja. Als je kan aantonen dat de vertraging een gevolg is van je ASS kan je idd in aanmerking komen voor extra stufi. Ken iemand die extra stufi kreeg op grond van een chronische ziekte, en zo zijn er meer gevallen waarin het kan.
Oh, ik wist niet dat hij op zijn ASS doelde, ik dacht dat er nog iets anders was.
pi_162089956
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:11 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Klopt. Ik focus alleen op mijn eigen merk ik. Ondanks dat ik klasgenoten en andere studenten zie denk ik dat de enige op deze opleiding ben onderhand.. Maar er studeren meer mensen dezelfde richting. Die dezelfde opdrachten moeten doen etc.
pi_162090044
Dat is nou niet echt wat er bedoeld wordt met minder op jezelf focussen, maar goed. Dat kan de psycholoog je wel uitleggen.
pi_162090326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:29 schreef DoubleDip het volgende:
Dat is nou niet echt wat er bedoeld wordt met minder op jezelf focussen, maar goed. Dat kan de psycholoog je wel uitleggen.
Waar 'ie nooit heengaat. ;(
pi_162091905
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 14:42 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Waar 'ie nooit heengaat. ;(
Staat hij al op de wachtlijst bij de psycholoog dan?
pi_162092260
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 15:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Staat hij al op de wachtlijst bij de psycholoog dan?
Nee, toch? Da's mijn punt
pi_162092284
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:05 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Nee, toch? Da's mijn punt
Nee, idd, was ook flauw van mij. :P
Je moet wel eerst op de wachtlijst staan wil je naar de psycholoog heengaan.
pi_162092382
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:06 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Nee, idd, was ook flauw van mij. :P
Je moet wel eerst op de wachtlijst staan wil je naar de psycholoog heengaan.
Zout erop.
Ik zie 't niet gebeuren.
Wat ik zie is een hele hoop zelfmedelijden en smoesjes.

Een tijd die ik zelf ook gehad heb, daar niet van. Dat ik mezelf o zo zielig vond en geen zin meer had in alles, blabla want chronische aandoening blabla. Uiteindelijk moet je aan jezelf werken, dus ook Deezertje, om iets te bereiken in je leven, Ik ben nog laaaang niet tevreden met mezelf en van de chronische aandoening kom ik al helemaal nooit meer af zoals jij bijv. wel weet, maar toch zwelg ik niet in zelfmedelijden.

En oh, ik heb ook 0 vrouwelijke aandacht en al ruim een half jaar geen vriendin meer. Het zij zo. Ik kan er om gaan janken, zielig gaan doen, of gewoon keihard aan mezelf blijven werken.

Ik kies het laatste. Nu jij nog Deezer.
pi_162092614
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:10 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Zout erop.
Ik zie 't niet gebeuren.

Een tijd die ik zelf ook gehad heb, daar niet van. Dat ik mezelf o zo zielig vond en geen zin meer had in alles, blabla want chronische aandoening blabla. Uiteindelijk moet je aan jezelf werken, dus ook Deezertje, om iets te bereiken in je leven, Ik ben nog laaaang niet tevreden met mezelf en van de chronische aandoening kom ik al helemaal nooit meer af zoals jij bijv. wel weet, maar toch zwelg ik niet in zelfmedelijden.

En oh, ik heb ook 0 vrouwelijke aandacht en al ruim een half jaar geen vriendin meer. Het zij zo. Ik kan er om gaan janken, zielig gaan doen, of gewoon keihard aan mezelf blijven werken.

Bespaar je de moeite.
Ik heb eens mijn levensverhaal gepost en ik ben ook (deels) goed terechtgekomen, maar dat werd ook botweg genegeerd door Deez.
pi_162092860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:19 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Bespaar je de moeite.
Ik heb eens mijn levensverhaal gepost en ik ben ook (deels) goed terechtgekomen, maar dat werd ook botweg genegeerd door Deez.
Ja, true. Hardleers, of gewoon arrogant zou ik het noemen.
pi_162093161
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:31 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Ja, true. Hardleers, of gewoon arrogant zou ik het noemen.
Zeg maar gerust allebei.
pi_162093297
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:44 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Zeg maar gerust allebei.
Ik probeerde nog aardig te blijven, maar eigenlijk sla je de spijker op z'n kop.
Al dat genegeer van goede adviezen (niet van mij maar van jullie allemaal) is gewoon ontzettend arrogant. Geen wonder dat je dan geen vriendin krijgt. Wake-up call. Niet dat dat iets helpt.
pi_162095609
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 16:10 schreef Toto69 het volgende:

[..]

Zout erop.
Ik zie 't niet gebeuren.

Een half jaar geen vriendin of nooit een vriendin, best wel een verschil hoor :- ) En tja, ik zie nu ook eindelijk het licht. Vroeger ook altijd gedacht dat ik het wel wist, het wel goed kwam en de psycholoog me niet kon helpen... Nu ben ik 30, amper vrienden, nog nooit vriendin gehad en me illusie dat als ik eenmaal ging werken en op mezelf ging wonen dat het ineens wel goed zou komen..... Op me werk hoor ik er niet bij want tja, ik ben nou eenmaal een beetje 'apart' en de enigste vrouw die ooit in me huis is geweest in de 4 a 5 jaar dat ik er woon is me moeder. Vorige week doorverwezen door de ha en wacht nu op een brief van de instelling zodat ik een intake kan doen. Ben benieuwd!

Hoop alleen dat Deezertje en de rest wel eerder stappen gaan ondernemen want tijd is veel te kostbaar om maar wat aan te kloten. (wil niet overkomen als 1 of andere betweter btw)
pi_162095657
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 18:34 schreef Kevin24 het volgende:

[..]

Een half jaar geen vriendin of nooit een vriendin, best wel een verschil hoor :- ) En tja, ik zie nu ook eindelijk het licht. Vroeger ook altijd gedacht dat ik het wel wist, het wel goed kwam en de psycholoog me niet kon helpen... Nu ben ik 30, amper vrienden, nog nooit vriendin gehad en me illusie dat als ik eenmaal ging werken en op mezelf ging wonen dat het ineens wel goed zou komen..... Op me werk hoor ik er niet bij want tja, ik ben nou eenmaal een beetje 'apart' en de enigste vrouw die ooit in me huis is geweest in de 4 a 5 jaar dat ik er woon is me moeder. Vorige week doorverwezen door de ha en wacht nu op een brief van de instelling zodat ik een intake kan doen. Ben benieuwd!

Hoop alleen dat Deezertje en de rest wel eerder stappen gaan ondernemen want tijd is veel te kostbaar om maar wat aan te kloten. (wil niet overkomen als 1 of andere betweter btw)
Mooie openhartige post. ^O^
pi_162095773
quote:

[..]

Goede stap lijkt me.
pi_162095804
quote:

[..]

Snap ik.
Goed bezig gozer. Kan Deezertje wat van leren.
pi_162095892
quote:

[..]

Goed dat je je verhaal deelt. Dan ziet Deezer ook wat er over een paar jaar gebeurt als hij geen hulp zoekt. Wel goed van je dat je dat nu wel hebt gedaan. Beter laat dan nooit! ^O^
pi_162096668
quote:

[..]

*O* ^O^
Deez, lees dit. Ik geef je bij deze een schema voor jouw dagbesteding de komende paar uur:
Wanneer je dit leest (xx:xx): Lees de bovenstaande post.
10 minuten na xx:xx: Lees het nog een keer.
Voordat je gaat slapen: Lees het nog een keer.
Morgenochtend als je wakker wordt: Lees het nog een keer.
Dan loop je naar je telefoon en maak je een afspraak met je HA.
pi_162096741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 23:42 schreef habitue het volgende:
Ik lees nu even alles snel door, maar ik heb 'm nergens mbo'ers zien afzeiken?

@Deezertje: Maar nog even afgezien van 't niveau, moeilijkheidsgraad, baankans, studievertraging etc. Ik snap niet waarom je uitgerekend kiest voor een opleiding als journalistiek als je sociaal niet zo sterk bent? Deze vraag komt waarschijnlijk wat ongelegen zo vlak voor je afstuderen, maar ik ben benieuwd hoe je dat zelf voor je ziet in de toekomst?

Klinkt allemaal een beetje als iemand die nog nooit een hamer in zijn handen heeft gehad of nog geen simpel rekensommetje kan oplossen, om vervolgens een technische opleiding/studie te gaan doen. Bij wijze van...

Heb je wel eens een studiecheck of zoiets gedaan? Kan me niet voorstellen dat er bij jou zoiets uitkomt als media/cultuur/taal/communicatie etc. waar jij nu in zit. Vraag me af waar je beter in bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door StoneNorton op 11-05-2016 19:29:33 ]
pi_162097307
Nog vorderingen eigenlijk? Is er alweer een opdracht af?
pi_162097569
quote:
0s.gif Op maandag 9 mei 2016 21:51 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat ligt ook aan deels aan bij welke werkgever je terecht komt. Ik ken mensen in de marketing- en communicatiewereld en die zijn op zich helemaal niet zo goed in wat ze doen, maar ze vinden zichzelf wel geweldig, zitten vol zelfvertrouwen en kunnen met iedereen goed lullen en overal bevriend mee zijn. Die mensen zullen het niet redden bij een baas die kwaliteit wilt zien en minder heeft met de sociale rompslomp daaromheen (zelfde als werken bij een bedrijf of non-profit/overheid). Stel ik ben daadwerkelijk goed in mijn vak, dan moet ik dus op zoek naar een werkgever die dat hoog in het vaandel in heeft staan en niet zo zeer mensen uitkiest op hoe sociaal ze zijn of in het team passen.
Even nog uit het vorige topic, maar dit bedoel ik dus met mijn vorige post. Journalistiek kan best nuttig zijn, maar je schermt herhaaldelijk dat je inhoudelijk sterk bent en sociaal minder sterk. Maar dan snap ik dus niet waarom je voor journalistiek kiest? Je weet toch dat deze opleiding en aanverwante banen relatief veel softe en sociale skills vereisen? Hier blijf je dus ook tegenaan lopen, want een sociale gozer ga je niet zomaar worden.
pi_162097994
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:48 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Even nog uit het vorige topic, maar dit bedoel ik dus met mijn vorige post. Journalistiek kan best nuttig zijn, maar je schermt herhaaldelijk dat je inhoudelijk sterk bent en sociaal minder sterk. Maar dan snap ik dus niet waarom je voor journalistiek kiest? Je weet toch dat deze opleiding en aanverwante banen relatief veel softe en sociale skills vereisen? Hier blijf je dus ook tegenaan lopen, want een sociale gozer ga je niet zomaar worden.
Misschien is hij gespecialiseerd in social media/ Internet marketing.
pi_162098321
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:40 schreef DoubleDip het volgende:
Nog vorderingen eigenlijk? Is er alweer een opdracht af?
Af voor mijn gevoel niet maar ik heb de docent gevraagd of ik op de goede weg ben (en met mijn domme kop gevraagd of het genoeg is voor een 5, ze weet dat ik dik kan compenseren).
pi_162098342
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:02 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Misschien is hij gespecialiseerd in social media/ Internet marketing.
Ik heb geen ervaring met deze richting, maar is dit iets waar zijn analytische vaardigheden waar hij vaker aan refereert, meer ten volle benut zouden moeten worden? Met de nadruk op "zouden moeten", want hij doet alsof nu andere kwaliteiten te veel een rol spelen zoals die sociale skills. Hij heeft recht van spreken als zijn opleiding gaat over wiskundige algoritmen uitvogelen voor internet marketing e.d. en dat dan blijkt dat zijn werkveld veel meer op soft skills gericht is. Maar ik betwijfel of dit het geval is. Dit vind ik juist zo apart.
pi_162098367
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:48 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Klopt, het draait om verhalen vertellen en daarvoor een netwerk opbouwen. Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken, maar ben het liefst niet afhankelijk van mensen die willen meewerken ofzo.
pi_162098426
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:13 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Ik heb geen ervaring met deze richting, maar is dit iets waar zijn analytische vaardigheden waar hij vaker aan refereert, meer ten volle benut zouden moeten worden? Met de nadruk op "zouden moeten", want hij doet alsof nu andere kwaliteiten te veel een rol spelen zoals die sociale skills. Hij heeft recht van spreken als zijn opleiding gaat over wiskundige algoritmen uitvogelen voor internet marketing e.d. en dat dan blijkt dat zijn werkveld veel meer op soft skills gericht is. Maar ik betwijfel of dit het geval is. Dit vind ik juist zo apart.
Ik vind marketing inderdaad leuk(er) maar doordat je daar met wiskunde moest werken ben ik het niet gaan doen. Ik vind het uitwerken van plannen leuk, maar niet het verantwoordelijke gedeelte achteraf met kansberekening, budgetten etc. Puur campagnes inhoudelijk bedenken en mensen mijn verhaal te laten geloven.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:17:41 #195
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162098459
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:14 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt, het draait om verhalen vertellen en daarvoor een netwerk opbouwen. Ik vind het leuk om dingen uit te zoeken, maar ben het liefst niet afhankelijk van mensen die willen meewerken ofzo.
Handig, dat tweede, in de journalistiek O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_162098844
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:17 schreef Molo het volgende:

[..]

Handig, dat tweede, in de journalistiek O+
Dat staat er een beetje ongelukkig, maar ik ga liever mijn eigen gang zonder afhankelijk te zijn van andere mensen of te moeten slijmen etc.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:29:19 #197
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162098887
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:28 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat staat er een beetje ongelukkig, maar ik ga liever mijn eigen gang zonder afhankelijk te zijn van andere mensen of te moeten slijmen etc.
Je gaat dus wat anders doen met je diploma dan journalistiek begrijp ik? :)
pi_162098931
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:29 schreef Molo het volgende:

[..]

Je gaat dus wat anders doen met je diploma dan journalistiek begrijp ik? :)
Ik zie mezelf niet als een échte journalist of nieuwsjunkie nee. Eerder een goede onderzoeker.
pi_162099065
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zie mezelf niet als een échte journalist of nieuwsjunkie nee. Eerder een goede onderzoeker.
Als je je info van Wikipedia en Viva.nl haalt ben je geen goede onderzoeker.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:34:21 #200
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162099066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zou de kwalificatie 'goede' nog maar even weglaten. Je bent sowieso beginner op elk vlak
pi_162099114
Oh en bij onderzoeker denk ik eerder aan iemand van wo niveau. Of kunnen hbo'ers ook onderzoeker worden?
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:36:31 #202
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162099144
Op praktisch niveau kan dan ja
pi_162099232
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:36 schreef Molo het volgende:
Op praktisch niveau kan dan ja
Oke, maar ik blijf bij wat ik eerder zei: bescheidenheid siert de mens, zeker in het geval van Deezer, die zichzelf stelselmatig overschat.
pi_162099377
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Oke, maar ik blijf bij wat ik eerder zei: bescheidenheid siert de mens, zeker in het geval van Deezer, die zichzelf stelselmatig overschat.
Ik ben benieuwd naar de feedback op mijn scriptie straks, of ik mezelf inderdaad flink heb overschat of druk gemaakt heb om niks.
pi_162099536
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar de feedback op mijn scriptie straks, of ik mezelf inderdaad flink heb overschat of druk gemaakt heb om niks.
Ze zegt niet voor niks stelselmatig, wat denk je dat ze daarmee bedoelt?
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:49:13 #206
416020 K44S
The bearded man
pi_162099580
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 11:48 schreef Toto69 het volgende:
Ik vraag me soms echt af waarom men zo massaal blijft reageren op de Deezert. In de hoop dat hij ooit het licht ziet (dat gebeurt alleen als 'ie z'n kop in een lamp steekt) of gewoon puur uit verveling? Het is toch zinloos helaas, zolang hij zelf geen stappen in de goede richting zet.
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_162099812
quote:
2s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:49 schreef K44S het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je juiste stappen noemt. Ik doe nu een serieuze poging om mijn studie af te ronden. Alleen door wat in te leveren en het uit handen te geven, weet ik of ik een kans maak of niet. Die andere stap (psycholoog) kan altijd later nog. Mijn afstuderen sleept al heel lang voort en moet niet lang meer duren.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:57:16 #208
416020 K44S
The bearded man
pi_162099868
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ligt eraan wat je juiste stappen noemt. Ik doe nu een serieuze poging om mijn studie af te ronden. Alleen door wat in te leveren en het uit handen te geven, weet ik of ik een kans maak of niet. Die andere stap (psycholoog) kan altijd later nog. Mijn afstuderen sleept al heel lang voort en moet niet lang meer duren.
Jij weet heeeel goed welke stappen we al tienduizendenkeren hebben genoemd.

Zoek hulp.
Ik snap oprecht niet waar het probleem ligt. Het is wel duidelijk dat je er NIET slecht op kan worden.
  woensdag 11 mei 2016 @ 20:57:37 #209
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162099878
Is het al af dan?

Vraag gewoon even een ban aan tot je klaar bent. Je bent vaker op Fok dan ik en ik ben hier al kansloos vaak :')
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:00:47 #210
416020 K44S
The bearded man
pi_162100011
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:57 schreef Molo het volgende:
Is het al af dan?

Vraag gewoon even een ban aan tot je klaar bent. Je bent vaker op Fok dan ik en ik ben hier al kansloos vaak :')
Hij heeft hoogstwaarschijnlijk gedaan wat ik vroeger op het mbo-vmbo- deed toen ik te laat was met een opdracht.

Ik kan mij nog goed herinneren dat ik voor biologie een soort opdracht had om bladeren te verzamelen om deze vervolgens grondig te bestuderen.
Uiteraard helemaal vergeten...nog net voor school een paar blaadjes bij elkaar gepakt en met pritstift op een a4tje geplakt. Vervolgens de namen er bij.

Over het cijfer zal ik het maar niet hebben.
Dat cijfer is namelijk net zo hoog als Deezer zijn eq
pi_162100119
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:43 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En weer sla je de plank mis. Bel nou maar gewoon de psycholoog en lees anders de post van die andere user van 30 nog eens. Dat is wat er namelijk gebeurt als je het niet doet.
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:12:03 #212
416020 K44S
The bearded man
pi_162100476
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

En weer sla je de plank mis. Bel nou maar gewoon de psycholoog en lees anders de post van die andere user van 30 nog eens. Dat is wat er namelijk gebeurt als je het niet doet.
OF niemand reageert meer op hem.
pi_162101253
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:03 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Wat kan een psycholoog doen? Het lijkt me voor de hand dat dit niet vergoed gaat worden omdat het geen levensbedreigende ziekte is.

Die psychologen doen niets meer dan alleen diagnosticeren.
pi_162101381
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:

[..]

Wat kan een psycholoog doen? Het lijkt me voor de hand dat dit niet vergoed gaat worden omdat het geen levensbedreigende ziekte is.

Jij met je 'levensbedreigend' :') Ik heb je al eens verteld dat jij naar een psychiatrische kliniek moest, maar meneer was tegen omdat hij zogenaamd geen gevaar was, maar daar heeft het niets mis mee te maken. Hetzelfde hier, het is geen levensbedreigende ziekte, maar wel een 'ziekte'/handicap waarmee hij moet leren omgaan want het belemmert hem in het dagelijkse leven, net zoals bij jou.
pi_162101585
quote:

[..]

Lul niet zo dom.

Er is Deezertje, en jou ook, al meerdere malen uitgebreid uitgelegd hoe een psycholoog zou kunnen helpen en wat de veelvoorkomende therapieen zijn.
"Pools are perfect for holding water"
pi_162101671
quote:

[..]

Psychologen doen juist vaak niet aan diagnosticeren... vaak alleen aan behandelen.
pi_162101762
Eerat diagnose, dan een daarop aansluitend behandeltraject. Zo moeilijk is het niet, en er zijn zeeën van info over te vinden. Dat jij/jullie niet willen is jullie eigen keus, maar kom dan niet aan met dat soort onzin.
"Pools are perfect for holding water"
  woensdag 11 mei 2016 @ 21:48:18 #218
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_162101913
Tja, als je alle redenen op een rijtje moet zetten waarom Deezer naar de psycholoog moet, dan ben je morgen nog niet klaar. Zoals de anderen ook al zeiden is het verstandig als Deezer naar de psycholoog gaat. Anders gaat hij over een aantal jaar zichzelf voor zijn kop slaan dat hij dit niet jaren terug had gedaan.
pi_162101937
quote:
1s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:57 schreef Molo het volgende:
Is het al af dan?

We kunnen zo een Meet houden met iedereen die Deezertje heeft proberen te helpen _O-

SPOILER

[ Bericht 18% gewijzigd door Mathemaat op 11-05-2016 21:54:41 ]
pi_162102535
quote:

[..]

Als jij nou gewoon niet meer probeert mee te praten over dingen waar je duidelijk niks van weet. :')
pi_162102555
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:42 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Psychologen doen juist vaak niet aan diagnosticeren... vaak alleen aan behandelen.
Beide.
pi_162102596
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Jij met je 'levensbedreigend' :') Ik heb je al eens verteld dat jij naar een psychiatrische kliniek moest, maar meneer was tegen omdat hij zogenaamd geen gevaar was, maar daar heeft het niets mis mee te maken. Hetzelfde hier, het is geen levensbedreigende ziekte, maar wel een 'ziekte'/handicap waarmee hij moet leren omgaan want het belemmert hem in het dagelijkse leven, net zoals bij jou.
Anders gaat hij inderdaad gigantisch vastlopen in het leven. Doet hij al op veel vlakken. Hij is nu nog relatief jong, dus wacht er nou niet langer mee...

quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:35 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en bij onderzoeker denk ik eerder aan iemand van wo niveau. Of kunnen hbo'ers ook onderzoeker worden?
Toegepast onderzoekers. Geen wetenschappers.
pi_162102624
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:02 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Beide.
Bij ons moet je daar toch echt eerst een postgraduaat diagnostiek voor doen...
pi_162102645
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 21:48 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

We kunnen zo een Meet houden met iedereen die Deezertje heeft proberen te helpen _O-

SPOILER
Iemand anders vroeg zich eerder nog af of Deezertje een turing test zou zijn. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 22:04:58 ]
pi_162102785
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:03 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Oh, ja basispsychologen kunnen/mogen inderdaad nog niet zoveel. Maar een klinisch psycholoog...
pi_162104415
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk de reden dat je niet naar een psycholoog zou gaan? Je wordt er toch niet slechter van?
pi_162104540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Wat is nou eigenlijk de reden dat je niet naar een psycholoog zou gaan? Je wordt er toch niet slechter van?
Zijn hoofd is nu vol. Hij heeft pas weer ruimte voor extra zorgen als dat papiertje binnen is, denk ik. Kan ik eigenlijk best begrijpen.
pi_162104582
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Zijn hoofd is nu vol. Hij heeft pas weer ruimte voor extra zorgen als dat papiertje binnen is, denk ik. Kan ik eigenlijk best begrijpen.
Nee, ik ben het er mee eens dat nu niet het geschikte moment is. Maar dat zal het nooit zijn, vrees ik.
pi_162104588
Ik merk gewoon dat ik een diploma wil omdat ik er bijna ben en anders al die jaren/opdrachten die ik wél gehaald heb dan ineens van geen waarde meer zijn. Ook merk ik dat ik helemaal niet zo bedreven of bevlogen ben als mede-studenten, op zich niet erg, maar je wilt gewoon met een diploma eindigen.
pi_162104631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

$$$ en dat de mogelijkheid nog steeds bestaat dat ik mijn afstuderen gewoon en haal die last van mijn schouders is en dan zelf (!) naar de toekomst kan kijken ipv weer te blijven hangen in onzekerheid. Het is dat ze bij de meeste banen toch dat papiertje vragen (of je moet ervaring/connecties hebben). Dus opgeven is doodzonde.
pi_162104742
quote:

[..]

Bel jij ook maar eens de psycholoog.
pi_162104846
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

$$$ en dat de mogelijkheid nog steeds bestaat dat ik mijn afstuderen gewoon en haal die last van mijn schouders is en dan zelf (!) naar de toekomst kan kijken ipv weer te blijven hangen in onzekerheid. Het is dat ze bij de meeste banen toch dat papiertje vragen (of je moet ervaring/connecties hebben). Dus opgeven is doodzonde.
Mis. Ging niet om je afstuderen, maar om de sociale dingen. Jeweetwel. Enzo. Scroll al die duizend topics nog maar eens door. En niet zeuren over geld, je pappie en mammie betalen al je inwoning dus die centen kan je best missen met je 12k.
pi_162105419
Positieve vertrouwensvolle acties worden nu eenmaal niet ondersteund door een negatief onzeker zelfbeeld.

Dat dat beeld al is gevormd is al niet eenvoudig maar als Deezertje en Syndroom dan ook nog eens vaak aan selectieve waarnemingen doen, zogenaamd 'perfectionisme' waardoor er een negatieve blik op komt, en datgeen wat 'onverhoopt' daar toch niet op aansluit cognitief vervormen om toch maar de zekerheid van dat zelfbeeld te houden, en dat ook nog eens structureel langere tijd met een ontwijkende houding, dan is zelfs de eenvoudigste opdracht of een simpel gesprek succesvol afronden al een hele opgave. Het is ook niet gek dat hun 'kringetje' steeds kleiner wordt en vaardigheden niet worden ontwikkeld.

Je zou ze bijna een compliment geven dat ze ondanks dit alles toch niet superdepressief zijn en nog steeds dromen hebben. Maar dat wordt door de een dan toch weer gebagatelliseerd. En de ander gaat fijn door zijn negativisme op de ander te projecteren.

Zolang jullie uit gewoonte door blijven gaan jezelf te saboteren zul je dat negatieve zelfbeeld blijven houden en versterken.

Jullie 'een psycholoog kan toch niets voor me doen' is net zo'n cognitieve vervorming.

Ik en vele anderen geloven dat jullie wel er toe doen. Daarom proberen we jullie toch weer te bewegen (al dan niet met een schop onder je hol of een bemoedigend advies) er wat positiefs van te maken. Maar dat positieve zelfbeeld zal je uiteindelijk toch zelf de ruimte moeten geven om een concurrerend alternatief te kunnen worden. Professionele hulp kan je daar prima bij ondersteunen en helpen inzichten te geven, structuur te bieden en hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden.

Ze kunnen, als jullie het voldoende kans geven, nu juist er voor zorgen dat die vage meuk (zoals die opdrachten van Deezertje) begrijpelijk wordt. Ze kunnen nu juist helpen jullie te laten inzien waar die cognitieve verwronging begint en dus helpen jou jezelf het tegendeel van dat negatieve zelfbeeld te laten zien, en uiteindelijk te stoppen met dat krampachtig in stand houden van datgeen wat al jaren lang in jullie weg staat.

Dat positieve zit ook in jullie. Jullie zijn alleen vergroeid met dat negatieve beeld waar onbewust alles weer op afgestemd wordt. Wat is er nu mis mee om met enige ondersteuning ook een andere kant van jezelf, dat al in je zit, te leren ontdekken en ervan te gaan houden?
pi_162107726
quote:

[..]

Maar je hebt al heel lang geen aansluiting (en de negatieve gevoelens die je daarbij hebt), al heel lang voor je afstudeeronzekerheden.
pi_162109299
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 22:03 schreef MarieAlice het volgende:

[..]

Een GZ psycholoog is nog geen behandelaar, dat is uitsluitend een klinisch psycholoog of heb ik het mis?
  donderdag 12 mei 2016 @ 05:37:55 #236
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_162109301
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 05:36 schreef syndroom het volgende:

[..]

Een GZ psycholoog is nog geen behandelaar, dat is uitsluitend een klinisch psycholoog of heb ik het mis?
Dt heb je mis
pi_162109504
En wat is je doel/planning van vandaag, Deezertje?
pi_162109514
quote:

[..]

Maar jij denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat werken makkelijker is dan studeren?
pi_162109589
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:14 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar jij denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat werken makkelijker is dan studeren?
Ten eerste krijg je er voor betaald :) ten tweede breng je in de praktijk wat je geleerd hebt/kunt.
pi_162109599
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:31 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ten eerste krijg je er voor betaald :) ten tweede breng je in de praktijk wat je geleerd hebt/kunt.
Dat vraagt ze niet.
Ze vraagt of je denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat je ineens aansluiting kan vinden, sociaal kan zijn, opeens geïnteresseerd bent in de medemens, aantrekkelijk voor vrouwen? En dat allemaal omdat jij je papiertje hebt?
pi_162109681
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Dat vraagt ze niet.
Ze vraagt of je denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat je ineens aansluiting kan vinden, sociaal kan zijn, opeens geïnteresseerd bent in de medemens, aantrekkelijk voor vrouwen? En dat allemaal omdat jij je papiertje hebt?
Als ik niet een eenzame gozer wil worden die zonder een woord te zeggen de dag op het werk eindigt wel. Dan heb ik weer dagelijks contact met nieuwe mensen ipv nu het ontbreken van klasgenoten of geen verbinding hebben met mensen van andere jaarlagen of niet mee kunnen praten over op jezelf wonen etc. Ik heb deze week gesproken met andere studenten en daar kan ik al niet echt mee praten: of ze werken erbij, hebben een druk studentenleven of nevenactiviteiten, zitten in besturen of hebben een relatie, wonen samen en als ze dan vragen wat ik doe kan ik eigenlijk niks zeggen behalve nu mijn studie aan het afronden ben
pi_162109733
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:46 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als ik niet een eenzame gozer wil worden die zonder een woord te zeggen de dag op het werk eindigt wel. Dan heb ik weer dagelijks contact met nieuwe mensen ipv nu het ontbreken van klasgenoten of geen verbinding hebben met mensen van andere jaarlagen of niet mee kunnen praten over op jezelf wonen etc.
Als jij je diploma hebt, woon je nog steeds niet op jezelf want je moet nog een huurwoning hebben.
Je beweert dat je dagelijks contact hebt met nieuwe mensen, maar waarom kan jij wel contact maken met die nieuwe mensen en niet met de mensen die je tegenkomt in de UB o.i.d.?
Waarom heb je geen contacten onderhouden met je oude klasgenoten? Waarom ga jij in je eentje naar de bioscoop?

Het feit dat je geen vrienden of geen relatie hebt, komt niet omdat jij je papiertje nog niet hebt.
Het feit dat jij geen vrienden en geen relatie hebt, komt omdat jij niet sociaal vaardig bent, egoïstisch, arrogant, bescheiden, bekrompen, je negeert dingen, je beantwoordt de vragen die gesteld worden niet, en zo kan ik nog wel uren doorgaan. Jij bent totaal niet leuk om mee te praten en mee om te gaan, en dat heb je de afgelopen 10 jaar bewezen en hier op FOK!. Ben jij eerlijk naar jezelf toe als je beweert dat je echt een superleuke, sociaalvaardige jongen wordt die niet meer onzeker is als jij je papiertje hebt?

Nogmaals: waarom denk jij dat jij dit soort topics met kattengejank over het missen van aansluiting niet meer nodig hebt als je je papiertje hebt?

quote:
Ik heb deze week gesproken met andere studenten en daar kan ik al niet echt mee praten: of ze werken erbij, hebben een druk studentenleven of nevenactiviteiten en als ze dan vragen wat ik doe kan ik eigenlijk niks zeggen.
Wat is het verschil tussen de andere studenten en je nieuwe collega's? Je nieuwe collega's praten ook maar al te graag over het weekend en wat ze hebben gedaan. Jij kan daar niet over meepraten, want jij doet niks in de weekenden en zit alleen maar op FOK!. Jij hebt geen vrienden om dingen mee te doen en jij bent niet sociaal sterk waardoor je waarschijnlijk weer buiten de boot valt op je werkplek.
pi_162109741
Maar de kans dat je goed contact krijgt met je collega's is toch even groot als met medestudenten in het begin van je studie?

Denk dat het op je studie zelfs nog makkelijker is eigenlijk...
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:09:00 #244
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162109842
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:46 schreef Deezertje het volgende:
en daar kan ik al niet echt mee praten
En waarom zou je dat met toekomstige collega's wel kunnen?
ook zij hebben een leven (en wss een studentenleven gehad), dus hoezo kan je dan wel ineens gesprekken voeren met menesen?

Enige wat jij kan vertellen (zoals altijd) is dat je aan het werk bent geweest en evt naar de bios.
pi_162109908
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:09 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En waarom zou je dat met toekomstige collega's wel kunnen?
ook zij hebben een leven (en wss een studentenleven gehad), dus hoezo kan je dan wel ineens gesprekken voeren met menesen?

Enige wat jij kan vertellen (zoals altijd) is dat je aan het werk bent geweest en evt naar de bios.
Omdat je dan iig een nieuwe start maakt en actief mee kunt doen met een eventuele vrijdagmiddagborrel of personeelsfeesten. Met studiegenoten kon ik prima opschieten maar heb ik het contact niet uitgebreid buiten de verplichte uren of activiteiten. Dat wil ik nu wel aanpakken.
pi_162109939
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Maar de kans dat je goed contact krijgt met je collega's is toch even groot als met medestudenten in het begin van je studie?

Denk dat het op je studie zelfs nog makkelijker is eigenlijk...
Ja het moet klikken en je moet jezelf positief verkopen. Maar ik hoop dat mensen nu volwassenen zijn en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:19:46 #247
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162109948
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat je dan iig een nieuwe start maakt en actief mee kunt doen met een eventuele vrijdagmiddagborrel of personeelsfeesten. Met studiegenoten kon ik prima opschieten maar heb ik het contact niet uitgebreid buiten de verplichte uren of activiteiten. Dat wil ik nu wel aanpakken.
WAarom zou je tegen die tijd niet hier gaan klagen van:
"Vrijdag is een vrijdagmiddagborrel, zou wel willen gaan, maar de mensen gaan dan aan de alcohol, daar hou ik niet van. Daarbij hebben ze allerlei verhalen over hun weekendplannen etc, en ik ... ik zit enkel maar thuis, dus geen aansluiting daarin, dus laat ik maar thuisblijven"
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:20:33 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162109961
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef Deezertje het volgende:
en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.
Die heb je in de volwassen wereld nog net zo goed. Klikt het niet, zullen ze je niet zomaar aanspreken (enkel zakelijk, maar daar heb je geen kut aan).
pi_162109966
quote:

[..]

Ja het moet klikken en je moet jezelf positief verkopen. Maar ik hoop dat mensen nu volwassenen zijn en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.
verkeerd gehoopt. Dat gebeurt wel, is heel normaal ook.
Ja doei.
pi_162109987
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:19 schreef Cue_ het volgende:

[..]

WAarom zou je tegen die tijd niet hier gaan klagen van:
"Vrijdag is een vrijdagmiddagborrel, zou wel willen gaan, maar de mensen gaan dan aan de alcohol, daar hou ik niet van. Daarbij hebben ze allerlei verhalen over hun weekendplannen etc, en ik ... ik zit enkel maar thuis, dus geen aansluiting daarin, dus laat ik maar thuisblijven"
Ik hoop dat ik dan kan inhaken op hun weekendplannen en mij misschien kan uitnodigen of laten zien dat ik een volgende keer wel mee wil. Dus ik wil meer het contact uitbreiden van oppervlakkig tot elkaar ook buiten werktijd zien. Dit gaat waarschijnlijk makkelijker met collega's die ook alleen zijn en geen gezin of vriendin hebben (en nee dan doel ik niet alleen op vrijgezelle vrouwelijke collega's).
pi_162109997
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

verkeerd gehoopt. Dat gebeurt wel, is heel normaal ook.
Je gaat om met de mensen waarmee jij je fijn voelt, maar op de middelbare school en ook nog wel op vervolgonderwijs is dat iets te vaak gebaseerd op je uiterlijk en sociale status.
pi_162110044
Ik heb iig de zegen van mijn ouders dat ze nu zien dat ik alles doe om af te studeren, dus ze zijn niet boos of teleurgesteld als ik het onverhoopt niet haal. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet want wil ze uiteindelijk niet teleurstellen.
pi_162110056
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb iig de zegen van mijn ouders dat ze nu zien dat ik alles doe om af te studeren, dus ze zijn niet boos of teleurgesteld als ik het onverhoopt niet haal. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet want wil ze uiteindelijk niet teleurstellen.
Dus je mag de komende tien jaar nog fijn thuis blijven wonen?
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:30:02 #254
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162110061
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:
en mij misschien kan uitnodigen
Stel je daar maar niet teveel van voor. Er zijn maar zeer weinig mensen die hun collegás in de weekenden ziet / wil zien.
Ook al klikt het op het werk goed.
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk makkelijker met collega's die ook alleen zijn en geen gezin of vriendin hebben
Want? Die kunnen nog altijd een veel spectaculairder leven hebben dan jij? Denk eerder dat je aansluiting vindt bij gezinnen, want die worden jaloers als je aangeeft het weekend te gaan relaxen :P
pi_162110096
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:29 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Dus je mag de komende tien jaar nog fijn thuis blijven wonen?
Dat mocht ik sowieso al, behalve als ik niks voor mijn studie zou doen. Ik maak nu concrete stappen en laat alles beoordelen. En ik weet waar ik straks aan moet werken als het resultaat tegenvalt. Maar ik ben ook actief aan het kijken en reageren op woningen dus mocht ik zover komen dan ga ik op mezelf.
pi_162110146
'mij kan uitnodigen'

Je kunt mensen natuurlijk ook zelf uitnodigen. De bal ligt bij jezelf.

En nogmaals, voor de 3003e keer, met je collega's een sociaal leven opbouwen is zeeeeer zeldzaam. Zowel ikzelf als mijn man (en andere mensen die ik ken zowel in NL als hier) hebben prima collega's gehad over de jaren, maar dat blijft allemaal op het werk. De meeste mensen hebben vrienden en een baan, en houden werk en privé terecht gescheiden. Is ook heel gezond en normaal.
Ja doei.
pi_162110159
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:32 schreef Deezertje het volgende:

[..]

ik ben ook actief aan het kijken en reageren op woningen dus mocht ik zover komen dan ga ik op mezelf.
Ik hoop dat je al een paar jaar staat ingeschreven, anders kun je vooral in de grote steden lang zoeken. In de dorpen kun je meestal veel eerder terecht maar ik weet niet of dat iets is wat je wil. Dan heb je ook weer een auto nodig om ergens te komen.

10 jaar wachttijd is kennelijk heel normaal in Nederland. :')
pi_162110201
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef Deezertje het volgende:
Je hebt iig ook mijn zegen om tot je 30ste nog thuis te wonen, sociaal beperkt te zijn en je leven te indelen zoals jij het wilt en volgens de regeltjes en structuur van jouw ASS-wereldje.

Had je dit nog gelezen?

quote:

Mag ik zo open zijn om te vragen wat je gedachten/gevoelens waren bij het lezen van de bovenstaande tekst? Herken je jezelf daarin en waarom wel/niet? Waarom zou het bij jou anders verlopen?
pi_162110240
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je hebt iig ook mijn zegen om tot je 30ste nog thuis te wonen, sociaal beperkt te zijn en je leven te indelen zoals jij het wilt en volgens de regeltjes en structuur van jouw ASS-wereldje.

Had je dit nog gelezen?

[..]

Mag ik zo open zijn om te vragen wat je gedachten/gevoelens waren bij het lezen van de bovenstaande tekst? Herken je jezelf daarin en waarom wel/niet? Waarom zou het bij jou anders verlopen?
Ja heb ik gelezen. Ik weet niet wat die psycholoog hem gaat brengen.. Wat verwacht hij van zo'n iemand? Je onder de mensen begeven is heel normaal in Nederland dus daarom maak ik mijn studie af en ben ik straks onderdeel van een groep collega's.
pi_162110241
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:37 schreef syndroom het volgende:

[..]

Ik hoop dat je al een paar jaar staat ingeschreven, anders kun je vooral in de grote steden lang zoeken. In de dorpen kun je meestal veel eerder terecht maar ik weet niet of dat iets is wat je wil. Dan heb je ook weer een auto nodig om ergens te komen.

10 jaar wachttijd is kennelijk heel normaal in Nederland. :')
In dorpen moet je ook al snel 5 à 7 jaar ingeschreven staan.
pi_162110261
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je gaat om met de mensen waarmee jij je fijn voelt, maar op de middelbare school en ook nog wel op vervolgonderwijs is dat iets te vaak gebaseerd op je uiterlijk en sociale status.
Bij mij op school boeit het geen zak of rijk of arm bent, knap of lelijk. Dus kan prima.
pi_162110269
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:44 schreef Deezertje het volgende:
ben ik straks onderdeel van een groep collega's.
Ik ben benieuwd.

Eerst werk vinden hè. Gaat nog jaaaaaaren duren met jouw instelling.
  donderdag 12 mei 2016 @ 08:48:28 #263
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162110282
Hij is nu onderdeel van een veeeeeeel grotere groep studenten, maarja....
pi_162110288
Is het een beetje te pruimen in journalistiek qua werkgelegenheid?
pi_162110342
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:44 schreef Sarabi het volgende:

[..]

In dorpen moet je ook al snel 5 à 7 jaar ingeschreven staan.
Anti kraak, op kamers, of als je geld hebt particulier huren? Gek genoeg staan er wel veel onverkoopbare huizen leeg maar zijn er nog altijd enorme wachtlijsten.

SPOILER
pi_162110361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:51 schreef syndroom het volgende:

[..]

Anti kraak, op kamers, of als je geld hebt particulier huren? Gek genoeg staan er wel veel onverkoopbare huizen leeg maar zijn er nog altijd enorme wachtlijsten.

SPOILER
Ik zou naar een psychiater gaan om te leren hoe je met je nijdigheid om moet gaan, want het klinkt ook niet echt gezond zo.
pi_162110363
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd.

Eerst werk vinden hè. Gaat nog jaaaaaaren duren met jouw instelling.
Ik ben niet benieuwd, ik weet namelijk wel zeker dat het antwoord 'nee' is.
Met onderdeel van bedoel ik overigens niet dat je geen collega's zou hebben. Dat zou best kunnen. Maar ik bedoel dat je binnen die groep contacten kan opdoen. Dat geloof ik niet zo, althans niet als de situatie blijft zoals ie is, zonder hulp en alles.
pi_162110388
quote:

[..]

SPOILER
Als je had ingeschreven op je 18e had je dat probleem dus ook niet gehad.
pi_162110486
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:53 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Als je had ingeschreven op je 18e had je dat probleem dus ook niet gehad.
Mwah, op je 18e weet je nog niet altijd waar je later wil wonen.
pi_162110519
quote:
5s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is het een beetje te pruimen in journalistiek qua werkgelegenheid?
:N

Zonder relevante werkervaring en sociale vaardigheden wordt de kans vrijwel nul.
pi_162110523
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Mwah, op je 18e weet je nog niet altijd waar je later wil wonen.
Of 19, 20... Ben zelf op m'n 19e op kamers gegaan en toen gelijk ingeschreven. Als ik over een jaartje (of 2 ofzo) afstudeer heb ik zeker wel een woning. Dan ben ik 6-7 jaar ingeschreven.

Als je weet waar je gaat studeren neem ik aan dat je daar wel in de buurt gaat wonen. Of je komt er snel achter dat je bij je ouders in de buurt wilt blijven. Prima, maar schrijf je dan in.
pi_162110554
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
'mij kan uitnodigen'

Je kunt mensen natuurlijk ook zelf uitnodigen. De bal ligt bij jezelf.

En nogmaals, voor de 3003e keer, met je collega's een sociaal leven opbouwen is zeeeeer zeldzaam. Zowel ikzelf als mijn man (en andere mensen die ik ken zowel in NL als hier) hebben prima collega's gehad over de jaren, maar dat blijft allemaal op het werk. De meeste mensen hebben vrienden en een baan, en houden werk en privé terecht gescheiden. Is ook heel gezond en normaal.

Je kunt overal mensen treffen voor vriendschap, maar dan denk ik dat je de beste kans hebt bij een (sociale) bijbaan en niet bij full-time werk. Dan is er weinig ruimte om na het werk nog wat te doen samen.
pi_162110574
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Je kunt overal mensen treffen voor vriendschap, maar dan denk ik dat je de beste kans hebt bij een (sociale) bijbaan en niet bij full-time werk. Dan is er weinig ruimte om na het werk nog wat te doen samen.
Het kan, maar mensen gaan niet naar het werk met het doel om vrienden te maken. Een vakkenvulbaantje bij de AH tussen je 15e en 20e is alweer anders ja :)
Ja doei.
pi_162110580
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Of 19, 20... Ben zelf op m'n 19e op kamers gegaan en toen gelijk ingeschreven. Als ik over een jaartje (of 2 ofzo) afstudeer heb ik zeker wel een woning. Dan ben ik 6-7 jaar ingeschreven.

Als je weet waar je gaat studeren neem ik aan dat je daar wel in de buurt gaat wonen. Of je komt er snel achter dat je bij je ouders in de buurt wilt blijven. Prima, maar schrijf je dan in.
Bachelor gedaan in Enschede, Master in Amsterdam. Ik sta wel jaren ingeschreven in Zwolle, maar daar heb je dan ook weinig aan. Ach, ik ben het wel met syndroom eens dat het geen fijn systeem is, maar het is niet anders. Ik ga me er in ieder geval niet over opwinden.
pi_162110596
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Op basis van meettijd ja. Veel woningen gaan ook via loting en daar heb je helemaal niks aan je opgebouwde jaren. Ik eindig nu bij loting op plek 221 van de 359 en een andere keer 21 van de 160 ofzo. Het scheelt al dat je kan zien hoeveel reacties er zijn
pi_162110704
quote:

[..]

Groepjes zijn er altijd. Je verzamelt simpelweg de mensen om je heen waar je prettig bij voelt.
Zo ook op mijn werk, ik trek pp met een groep mensen, een paar met kinderen, een paar vrijgezel. Wat ik met ze gemeen heb, is dat we wederzijdse interesse in elkaar tonen. Jij hebt al eerder aangegeven niet geïnteresseerd te zijn in andermans leven, als dat leven niet strookt met het jouwe? Wat verwacht je dan van je collega's? Dat zij wel interesse in jouw leven hebben? Wat maakt jou dan een meerwaarde?
pi_162110707
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:04 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik denk dat hij een beeld voor zich heeft om via werk aansluiting te vinden door na het werk in de stad gezamenlijk te gaan stappen of te borrelen. Maar dan moet je maar net geluk hebben en leuke collega's treffen. Ik snap zijn redenering wel, want alleen naar een cafe gaan is weinig aan maar bovenal wil je toch ergens bij horen, onderdeel uitmaken van een groep.

quote:
10s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:06 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Bachelor gedaan in Enschede, Master in Amsterdam. Ik sta wel jaren ingeschreven in Zwolle, maar daar heb je dan ook weinig aan. Ach, ik ben het wel met syndroom eens dat het geen fijn systeem is, maar het is niet anders. Ik ga me er in ieder geval niet over opwinden.
Het is gelukkig nog geen Londen waar je minimaal 500 GBP voor een bezemkast neer moet leggen. Maar hoe moeilijk is het om een probleem dat al decennia speelt om dat nou eens echt op te lossen! :(
pi_162110739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:14 schreef syndroom het volgende:
Ik snap zijn redenering wel
Vind je het niet opvallend dat jij de enige bent die zijn redenering snapt?

quote:
want alleen naar een cafe gaan is weinig aan maar bovenal wil toch ergens bij horen, onderdeel uitmaken van een groep.

Dat kan, als je er open voor staat en interesse toont in de medemens. En de rest van de (karakter)eigenschappen die wenselijk zijn, maar Deez niet heeft. En daarom moet hij een psycholoog hebben, net als jij.
pi_162110783
quote:

[..]

Ik denk dat hij een beeld voor zich heeft om via werk aansluiting te vinden door na het werk in de stad gezamenlijk te gaan stappen of te borrelen. Maar dan moet je maar net geluk hebben en leuke collega's treffen. Ik snap zijn redenering wel, want alleen naar een cafe gaan is weinig aan maar bovenal wil je toch ergens bij horen, onderdeel uitmaken van een groep.
Hij moet zich realiseren dat die aansluiting niet vanzelf gaat, net zoals de aansluiting bij studenten niet vanzelf gaat. Hij zal dus moeten veranderen.
pi_162110865
Deezer vergist zich behoorlijk in het werkende leven. Uit mijn studententijd heb ik nog vrienden die ik regelmatig zie, in mijn carrière van meer dan tien jaar heb ik nooit echte vrienden gemaakt. Goede kennissen, dan houdt het wel op. De omgang als je werkt is platonischer, je begeeft vaak je in verschillende levensfasen, na werktijd ben je er wel klaar mee en soms is er domweg concurrentie.
  donderdag 12 mei 2016 @ 09:40:30 #281
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_162111118
quote:
want alleen naar een cafe gaan is weinig aan
Dan heb ik vaak de grootste lol :)
(ja, je moet wel een goed cafe ervoor uitzoeken, maar in die cafe's kom ik liever alleen dan met vrienden)
pi_162111167
Ik lees alleen maar weer 'ik hoop, ik hoop, ik hoop'. Het probleem zit hem niet in je omgeving die je niet op sleeptouw neemt, maar in het feit dat je zelf geen initiatief toont. Of je vrienden gaat maken op je werk heeft met heel veel factoren te maken. Maar jij gaat geen vrienden maken op je werk op deze manier. Jij interesseert je niet in andere mensen.
pi_162111178
quote:
7s.gif Op donderdag 12 mei 2016 09:40 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan heb ik vaak de grootste lol :)
(ja, je moet wel een goed cafe ervoor uitzoeken, maar in die cafe's kom ik liever alleen dan met vrienden)
Ja, maar jij bent een premium girl. Jongens zoals deezer en syndroom die hebben geen lol maar worden door de politie aangesproken op hun rare gestaar/rondlopen. :P
pi_162111256
quote:
1s.gif Op donderdag 12 mei 2016 08:24 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Op een vervolgopleiding totaal niet vind ik. Daar is al sprake van een professionele klik.
pi_162111398
-off topic-

[ Bericht 95% gewijzigd door Copycat op 12-05-2016 10:14:27 ]
pi_162111475
Ga bij een groot bedrijf in de randstad of in de omgeving daarvan werken waar jaarlijks veel kersverse afgestudeerden worden aangenomen, daar worden veel activiteiten georganiseerd bijvoorbeeld samen op vakantie gaan. Of ga bij een startup werken waar je veel uren draait waar teams vaak samen dineren ed.
pi_162112017
quote:
Dat is waarom ik particulier huur en een godsvermogen betaal voor een krot. :( Snel een woning kunnen krijgen kan niet in Nederland, best raar. Je moet tegenwoordig minimaal 5 - 8 jaar ingeschreven staan wil je kans maken. :r
Je hebt ten minste nog een oplossing gezocht ^O^ in plaats van dat negatieve gejammer van Deezertje over wachtlijsten.
  donderdag 12 mei 2016 @ 10:54:44 #288
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_162112952
Even over dat vriendschappen en aansluiting op het werk. Het kan prima dat je mensen tegen gaat komen met wie het wel klikt en waar je op je werk in de pauze gezellig mee kan kletsen . Ook dat gaat niet zonder eerst interesse in anderen te hebben maar ok.
Buiten het werk om is het een ander verhaal. Wij hebben ook vrijdagmiddag borrels, komende dinsdag hebben we een teamuitje, heel gezellig allemaal maar in het weekend gaat toch iedereen zijn/haar eigen gang hoor. Het is niet echt gebruikelijk dat je op stap gaat met je collega, waarom zou je ook, het weekend is voor je vrienden/vriendinnen en de week is voor je werk en collega's.

Er zijn ook mensen die in het weekend juist helemaal geen behoefte hebben aan andere mensen omdat ze op hun werk de hele week al mensen zien. Is ook prima maar als je wel behoefte hebt om ook in het weekend leuke dingen te gaan doen moet je toch ook vrienden gaan maken naast je werk.
Ik ben bang dat je het een beetje overschat Deezer, dat je op je werk meteen contacten hebt waarmee je vanalles gaat ondernemen

[ Bericht 0% gewijzigd door gebakken-koekje op 12-05-2016 10:56:04 (kLetsen, niet ketsen ) ]
pi_162113199
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]
Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis.
quote:
1s.gif Op donderdag 14 april 2016 16:45 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar kwam ik meer voor de muziek en daarna weer alleen naar huis..
quote:
0s.gif Op maandag 28 maart 2016 23:50 schreef Deezertje het volgende:

[..]

maar eenmaal weer thuis hakt het erin dat ik weer alleen thuis kom terwijl de rest samen naar huis gaat. Bij mij dus juist andersom: thuis eenzaam, buitenshuis hoe eenzaam ook tussen andere mensen die het wel leuk hebben, toch een stukje beter.
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 maart 2016 17:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Aan de ene kant denk ik vanmorgen 'yes, weer een stukje dichterbij het einde van mijn studie' en aan de andere kant denk ik meteen: 'hey, maar al die mensen om mij heen hier ken ik niet en vanavond keer ik weer in mijn uppie naar huis'. Dus ik kan het trotse stukje van vanmorgen ook niet echt waarderen.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 11:18 schreef Deezertje het volgende:

[..]
En daarna gaat iedereen zijn eigen gang naar huis.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 januari 2016 10:25 schreef Deezertje het volgende:

[..]
woonde niet op kamers dus ging iedere avond weer naar huis en zat om 9u weer in de klas de volgende dag.
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 november 2015 14:44 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar ik bedoel meer het gevoel: sporten, leuk, gezond, en na afloop douchen en weer alleen naar huis... Waar moet je dan mensen ontmoeten? Datingsites/apps kost een berg tijd met 0 resultaat
Dit was nog maar de eerste pagina van MyCroft.
Deezertje, lees je oude berichten eens terug. Je klaagt de hele tijd dat je alleen en eenzaam naar huis gaat. Je verwacht dat dit ineens met 180 graden gaat omdraaien als je collega's hebt en een baan hebt. Werken zul je grotendeels van de week moeten doen en dat kost ook tijd, maar dan kom je er alleen om te werken en geld in het laatje te halen. Niet om contacten te onderhouden, dus wat dat betreft levert het ook 0 resultaat op als je geen psycholoog opzoekt (zie laatste quote).

Kortom: je denkt dat je met een nieuwe start begint, maar dat is niet zo. Als jij werk hebt, ga jij nog steeds alleen en eenzaam naar huis, tenzij er iets heel bijzonders gaat gebeuren maar dan moet het alsnog van jouw kant komen want zij gaan jou niet je handje vasthouden.
Voor vrienden (en verdere stappen, o.a. relaties) in de omstandigheden waarin jij je verkeert, zul je toch echt ergens anders moeten zoeken.
pi_162113377
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 10:19 schreef Koral het volgende:

[..]

Je hebt ten minste nog een oplossing gezocht ^O^ in plaats van dat negatieve gejammer van Deezertje over wachtlijsten.
Ik ben 25 en heb al een sociale huurwoning gevonden :7

Maar deze twee :')
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:33:32 #291
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162113965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Ik ben 23 en heb al een sociale huurwoning gevonden :7

Het is maar waar je mogelijkheden ziet.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
pi_162114069
Ik was 19, maar ik had wel wat geluk :)
Ja doei.
  donderdag 12 mei 2016 @ 11:50:29 #293
358523 IkStampOpTacos
pi_162114484
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:13 schreef Mathemaat het volgende:

[..]

Beter gewoon consequent de redenen voor je eigen falen buiten jezelf zoeken, dan kan en hoef je er immers niks aan te doen. ^O^
-
pi_162114520
quote:
0s.gif Op woensdag 11 mei 2016 19:21 schreef StoneNorton het volgende:

[..]

Ik lees nu even alles snel door, maar ik heb 'm nergens mbo'ers zien afzeiken?

@Deezertje: Maar nog even afgezien van 't niveau, moeilijkheidsgraad, baankans, studievertraging etc. Ik snap niet waarom je uitgerekend kiest voor een opleiding als journalistiek als je sociaal niet zo sterk bent? Deze vraag komt waarschijnlijk wat ongelegen zo vlak voor je afstuderen, maar ik ben benieuwd hoe je dat zelf voor je ziet in de toekomst?

Klinkt allemaal een beetje als iemand die nog nooit een hamer in zijn handen heeft gehad of nog geen simpel rekensommetje kan oplossen, om vervolgens een technische opleiding/studie te gaan doen. Bij wijze van...

Heb je wel eens een studiecheck of zoiets gedaan? Kan me niet voorstellen dat er bij jou zoiets uitkomt als media/cultuur/taal/communicatie etc. waar jij nu in zit. Vraag me af waar je beter in bent.
Ik lees Deezertjes gehuil al wat langer dan deze reeks ben ik bang.
pi_162115357
quote:
99s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:33 schreef broccoli. het volgende:

[..]

Ik ben 23 en heb al een sociale huurwoning gevonden :7

Het is maar waar je mogelijkheden ziet.
Nieh eerlijk ;(
pi_162115464
quote:
14s.gif Op donderdag 12 mei 2016 11:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik was 19, maar ik had wel wat geluk :)
Ik ken zelfs iemand die op haar achttiende een hypotheek afsloot. Nu bezit ze een huis :P
pi_162116448
Godver, nog vier posts.

Alles al ingeleverd Deezer?
pi_162117667
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef DoubleDip het volgende:
Godver, nog vier posts.

Morgen, ze kijken het toch niet eerder na en kan ik misschien nog wat verbeteren. Hoop nog op feedback van opdracht te krijgen of het voldoende is om in te leveren.. Daarna alles inleveren en is het uit mijn handen. Mocht er iets niet goed zijn moet ik herkansen tot ik er bij neerval :P
pi_162118055
Ik wachtte ook altijd tot de laatste dag. Totdat ik mijn USB op die laatste dag verloor, geen back-up had en dus al mijn opdrachten kwijt was. :)
pi_162118060
Nog foto's kunnen maken?
  donderdag 12 mei 2016 @ 14:02:13 #301
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_162118075
quote:
0s.gif Op donderdag 12 mei 2016 13:01 schreef DoubleDip het volgende:
Godver, nog vier posts.

Dan kan deze reeks eindelijk stoppen.
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')