Waarom verwacht je dat hij dat doet? Doe jij het ook? Nee he?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
maar er konden geen eens twee zinnen vanaf hoe het met mij gaat en wat ik hier doe, hij stopte niet (en we hebben jaren doorgebracht).
Waarom? Hadden jullie toen een dikke band of waren jullie enkel klasgenoten en zagen jullie elkaar in de klas, en daar bleef het bij?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Alhoewel het niet persoonlijk is, voel ik het toch als een afwijzing en soort van gepasseerd
Kansloos, anders zou hij je niet toeknikken nadat hij je zag.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Ik zou hem nog op Facebook een berichtje kunnen sturen of ik hem inderdaad zag
Nee, het is tevens ook niet normaal dat je de hele dag op z'n kop is gezet en je stemming 180 graden omgedraaid wordt als iemand geen dingen doet waarvan jij wilt/verwacht dat het gebeurt.quote:
Omdat hij haast had, geen stop maakte.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:30 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarom verwacht je dat hij dat doet? Doe jij het ook? Nee he?
[..]
Waarom? Hadden jullie toen een dikke band of waren jullie enkel klasgenoten en zagen jullie elkaar in de klas, en daar bleef het bij?
[..]
Kansloos, anders zou hij je niet toeknikken nadat hij je zag.
[..]
Nee, het is tevens ook niet normaal dat je de hele dag op z'n kop is gezet en je stemming 180 graden omgedraaid wordt als iemand geen dingen doet waarvan jij wilt/verwacht dat het gebeurt.
Soort van fatsoen? Jaren doorgebracht dus ook al stel je die 2 zinnen maar, toch een beetje normaal? De meeste mensen veranderen echt niet zo snel, dus iemand niet meer 'herkennen' komt amper voor. Gebrek aan interesse dus vooral.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:35 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Waarom moet die oud-klasgenoot vragen hoe het met jou is? Ik zou zelf ook geen fuck geven om mijn oud-klasgenoten en het zou mij dus ook totaal niet interesseren wat ze op het moment doen en hoe het met ze gaat.
Waarom sprak je hem dan niet aan als je dat fatsoenlijk vindt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soort van fatsoen? Jaren doorgebracht dus ook al stel je die 2 zinnen maar, toch een beetje normaal? De meeste mensen veranderen echt niet zo snel, dus iemand niet meer 'herkennen' komt amper voor. Gebrek aan interesse dus vooral.
Dan moet je daar wat aan doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:37 schreef Deezertje het volgende:
omdat het wederom bevestigd dat mijn leven toch een soort van sociaal stilstaat
Klopt, gebrek aan interesse, maar waar zou dat aan liggen? Omdat jij ook geen initiatief hebt genomen om hem aan te spreken, ofja, de moeite hebt genomen om contact te onderhouden de afgelopen jaren. Anders waren jullie wel dikke maatjes en was hij een gesprek met je aangeknoopt. Nogmaals, Deezertje: waren jullie enkel klasgenoten en heb jij in zijn hele schoolperiode hem aangestaard, of hadden jullie een dikke band en konden jullie elkaar alles delen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soort van fatsoen? Jaren doorgebracht dus ook al stel je die 2 zinnen maar, toch een beetje normaal? De meeste mensen veranderen echt niet zo snel, dus iemand niet meer 'herkennen' komt amper voor. Gebrek aan interesse dus vooral.
Ja en? Je hebt jaren doorgebracht bij elkaar in de klas maar als je nooit echt een vriendschapsband hebt gehad zou ik dus ook gewoon doorlopen. Hij had ook een afspraak met zijn vriendin dus misschien had hij haast, hoe weet je trouwens van die afspraak? Vind je hem toevallig leuk en gaat dit daarover?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nadat die klasgenoot van hem Deezertje begroette dmv een knik en doorliep, was Deezertje beledigd en is toen als een hondje achter hem aan gaan rennen om te staren wat hij komt doen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:42 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ja en? Je hebt jaren doorgebracht bij elkaar in de klas maar als je nooit echt een vriendschapsband hebt gehad zou ik dus ook gewoon doorlopen. Hij had ook een afspraak met zijn vriendin dus misschien had hij haast, hoe weet je trouwens van die afspraak? Vind je hem toevallig leuk en gaat dit daarover?
En toen was hij naar huis gerend. (Want in de treinen zitten er teveel stelletjes die verliefd doen, daar wordt hij ook niet goed van).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:43 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nadat die klasgenoot van hem Deezertje begroette dmv een knik en doorliep, was Deezertje beledigd en is toen als een hondje achter hem aan gaan rennen om te staren wat hij komt doen.
We waren klasgenoten, maar niet 'verplicht'. Konden het goed vinden, maar kwamen niet op elkaars feestjes e.d.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:41 schreef Etsu het volgende:
[..]
Dan moet je daar wat aan doen.
[..]
Klopt, gebrek aan interesse, maar waar zou dat aan liggen? Omdat jij ook geen initiatief hebt genomen om hem aan te spreken, ofja, de moeite hebt genomen om contact te onderhouden de afgelopen jaren. Anders waren jullie wel dikke maatjes en was hij een gesprek met je aangeknoopt. Nogmaals, Deezertje: waren jullie enkel klasgenoten en heb jij in zijn hele schoolperiode hem aangestaard, of hadden jullie een dikke band en konden jullie elkaar alles delen?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig ga ik vrijwel niet meer met het OV.
Had jij feestjes dan om te vieren met vrienden erbij? En wat is de reden dat hij jou niet heeft uitgenodigd op zijn feestjes? En blijkbaar konden jullie het alleen maar goed vinden, als in af en toe een praatje? En dan verwacht jij dat hij jou na jaren alsnog aanspreekt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
We waren klasgenoten, maar niet 'verplicht'. Konden het goed vinden, maar kwamen niet op elkaars feestjes e.d.
Ik zag laatst voorbij komen dat ie een relatie had en hij omhelsde die meid en daarna hand in hand dus tja. Die meid ken ik overigens totaal niet maar hij die heeft hij wss leren kennen na schoolperiode want hij was nog vrijgezel. En dat boeit me ook niet, maar meer dat je zo snel afgeschreven bent.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:42 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
[..]
Ja en? Je hebt jaren doorgebracht bij elkaar in de klas maar als je nooit echt een vriendschapsband hebt gehad zou ik dus ook gewoon doorlopen. Hij had ook een afspraak met zijn vriendin dus misschien had hij haast, hoe weet je trouwens van die afspraak? Vind je hem toevallig leuk en gaat dit daarover?
Je bent niet afgeschreven hoor. Je hebt alleen nooit iets voor hem betekend. Je was enkel 'die ene klasgenoot', meer niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:51 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zag laatst voorbij komen dat ie een relatie had en hij omhelsde die meid en daarna hand in hand dus tja. Die meid ken ik overigens totaal niet maar hij die heeft hij wss leren kennen na schoolperiode want hij was nog vrijgezel. En dat boeit me ook niet, maar meer dat je zo snel afgeschreven bent.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:50 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Nee niet herkenbaar.
Ik heb juist liever niet dat mensen die mij herkennen - en ik hun - mij aanspreken met een verplicht praatje.
Ook zit ik het liefst alleen in de bus of trein. Ik zette zelfs mijn (weekend)tas op de andere stoel als hint.Haha, maar waarom heb je zo'n hekel aan die praatjes dan? Heb je dat alleen met bekenden of ook met nieuwe mensen die je niet kent?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gelukkig ga ik vrijwel niet meer met het OV.
Nee ik ben 100% heteroquote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:52 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je bent niet afgeschreven hoor. Je hebt alleen nooit iets voor hem betekend. Je was enkel 'die ene klasgenoot', meer niet.
Ben je verliefd op hem, dat je verwacht dat hij jou aandacht geeft?
Ach, dit is dus weer een verkapte poging tot een persoonlijk topic waar je kan lekker dagboekverhalen kan posten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:53 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee ik ben 100% heteroMaar zo groot was onze klas niet dus vandaar.
Maar zulke wisselingen heb ik dus wel last van.. weten dat het niet 100% aan jou ligt maar daarna weer bevestiging krijgen dat ieder zijn eigen leven leeft en je daar geen onderdeel (meer) van uitmaakt. En daar dan ook echt uren in blijven hangen, tot ik morgen weer realiseer dat mijn scriptie zo goed als af is
Ja, ook deze andere verpakking is wederom heel doorzichtig. Gewoon weer bevestiging en een bietje aandacht willen krijgen voor een nieuw dagboekpodium..quote:
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:01 schreef Angel-Joy het volgende:
Overigens herken ik het wel
Alleen als ik ongesteld ben dan, true story
Want een depressie is alleen voor mensen die binnen in hun bed liggen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Daar heb ik last van. Ik zit de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel maar daar krijg ik straks hulp voor. Het is geen depressie overigens, ik kom genoeg buiten
Hou dat 'zonder nadenken' dan vast zou ik zeggen.quote:De laatste paar dagen had ik ineens weer een 'wow' gevoel, zonder nadenken lekker dingen doen, ik straalde weer. Vanmorgen nog zelfs: goede info gevonden voor mijn scriptie waar ik ook echt wat mee kan dus helemaal blij en vol zelfvertrouwen!
Logisch dan toch? Had jij in zijn geval een praatje gemaakt? En jij kon hem ook aanspreken.quote:Maar vanmiddag sloeg mijn stemming ineens om. Ik kwam een oud-klasgenoot tegen, wat op zich al bijzonder is qua locatie, maar nog aparter vond ik dat ie gewoon doorliep. Of nou ja ik kreeg een knikje en herkenbaar lachje, maar er konden geen eens twee zinnen vanaf hoe het met mij gaat en wat ik hier doe, hij stopte niet (en we hebben jaren doorgebracht). Al gauw werd mij duidelijk waarom: hij had afgesproken met iemand, nu blijkt zijn vriendin (die ie toen nog niet had).
Maar wat is nu precies de afwijzing? De kwam iemand tegen waarvan het contact al zover was verwaterd dat jullie allebei geen moeite wilden nemen voor een gesprek. Wanneer is de laatste keer dat je aan die persoon dacht?quote:Alhoewel het niet persoonlijk is, voel ik het toch als een afwijzing en soort van gepasseerd en nu is mijn humeur al twee uur 'treurig'. Ik zou hem nog op Facebook een berichtje kunnen sturen of ik hem inderdaad zag en wat ie nu doet, maar waarschijnlijk is hij het al vergeten.
Misschien straal je negativiteit uit. Of hebben de mensen gewoon geen zin om naast een onbekend iemand te zitten.quote:Dit is slechts een voorbeeld. Ik heb het ook als ik in de trein/bus/bieb ziet en er amper plek is maar langs mij wel maar mensen dan alsnog liever gaan staan ofzo. Ik stink niet, en er zijn zelfs mensen die dit doen bij een half lege bus, maar ik trek het mij toch aan.
Nee. Stemmingswisselingen zijn trouwens kenbaar voor een depressie.quote:Herkenbaar?
Sinds wanneer kan je niet depressief zijn als je vaak buiten komt?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Daar heb ik last van. Ik zit de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel maar daar krijg ik straks hulp voor. Het is geen depressie overigens, ik kom genoeg buiten
Zijn we er toch weer ingetuind.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:00 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ja, ook deze andere verpakking is wederom heel doorzichtig. Gewoon weer bevestiging en een bietje aandacht willen krijgen voor een nieuw dagboekpodium..
Dat denkt iedereen toch? Allemaal op zoek naar erkenning (geluk, goed op werk, geld, liefde) wat zelfvertrouwen geeft en dat houden we zo in stand.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:09 schreef Operc het volgende:
Jij denkt dat de wereld om jou draait. Dat is niet zo.
Meer valt er niet over te zeggen eigenlijk.
Maar dat is te eenvoudig zeker?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 schreven Bananenpap, Etsu en AngelJoy alle drie:
[..]
En jij kon hem ook aanspreken.
Nee. En hoe dat met wat je daarna zegt te maken zou hebben is me totaal onduidelijk.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat denkt iedereen toch? Allemaal op zoek naar erkenning (geluk, goed op werk, geld, liefde) wat zelfvertrouwen geeft en dat houden we zo in stand.
Nee, niet iedereen denkt dat de wereld om zichzelf draaitquote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat denkt iedereen toch? Allemaal op zoek naar erkenning (geluk, goed op werk, geld, liefde) wat zelfvertrouwen geeft en dat houden we zo in stand.
Dat kon ik ook doen, maar zoals gezegd: hij ging meteen door, maakte geen aanstalten om te stoppen, vandaar ook het knikje en het lachje?quote:
Zou natuurkundig gezien een behoorlijke bende worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:16 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee, niet iedereen denkt dat de wereld om zichzelf draait
En gelukkig maar ook
Die kerel had geen tijd, wil niets met je te maken hebben of beide. Mag jij uitkiezen welke uitleg je het leukste vindt en ernaar handelen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat kon ik ook doen, maar zoals gezegd: hij ging meteen door, maakte geen aanstalten om te stoppen, vandaar ook het knikje en het lachje?
Omdat jij zelf ook niks verteld? Maar in real life zou ik dat wel sneller doen, want dan loopt een gesprek toch makkelijker face to face en kom je op genoeg dingen die je onderweg ziet of de actualiteit ofzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:24 schreef Bananenpap het volgende:
Deezertje, het punt is dat jij hem ook kon aanspreken, was misschien ook een goede oefening geweest.
Niet lullig bedoeld, maar ik dm je nu al een paar dagen en volgens mij ben je helemaal niet zo'n verkeerde gozer. Ik merk op dat je het prettig vind om je verhaal bij iemand kwijt te kunnen en ik wil je daar heus bij helpen, maar je bent gewoon geen leuke gesprekspartner. Je hebt tot nu toe 0% interesse in mij getoond en ziet alleen je eigen problematiek. Daarom vind ik het ook niet zo gek dat jij geen aansluiting vind met je omgeving, je bent gewoon totaal niet geïnteresseerd. Misschien denkt die oud-klasgenoot daar ook zo over en had hij gewoon geen zin in een gesprek waar het alleen maar om jou draait. Geef hem eens ongelijk.
Ja maar...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat jij zelf ook niks verteld? Maar in real life zou ik dat wel sneller doen, want dan loopt een gesprek toch makkelijker face to face en kom je op genoeg dingen die je onderweg ziet of de actualiteit ofzo.
Geef nou maar gewoon toe. Andere mensen interesseren je geen hol.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat jij zelf ook niks verteld? Maar in real life zou ik dat wel sneller doen, want dan loopt een gesprek toch makkelijker face to face en kom je op genoeg dingen die je onderweg ziet of de actualiteit ofzo.
Je hoeft niet jezelf zo te verdedigen. Het is een kenmerk van mensen met asperger om egocentrisch te gedragen, echter kan je er wel wat aan doen, al moet je er moeite voor doen ipv dat het automatisch gaat zoals bij meeste mensen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat veel pogingen om een gesprek te starten mislukken, mensen zitten er niet op te wachten enzo.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:38 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Je hoeft niet jezelf zo te verdedigen. Het is een kenmerk van mensen met asperger om egocentrisch te gedragen, echter kan je er wel wat aan doen, al moet je er moeite voor doen ipv dat het automatisch gaat zoals bij meeste mensen.
Alleen moet je het wel willen, en dat zie ik dus echt niet terug bij jou. Je hebt liever zelfmedelijden en wil liever klagen.
Stel nou. Ik besluit om uit het raam te springen, doe jij dat dan ook?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je het waarschijnlijk verkeerd aanpakt. Blijkbaar kom je dus niet open of leuk genoeg over, waardoor een gesprek doodloopt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:41 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat veel pogingen om een gesprek te starten mislukken, mensen zitten er niet op te wachten enzo.
De term ''Asperger'' wordt totaal verkracht door mensen zoals Deezertje en Braddiequote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:38 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Je hoeft niet jezelf zo te verdedigen. Het is een kenmerk van mensen met asperger om egocentrisch te gedragen, echter kan je er wel wat aan doen, al moet je er moeite voor doen ipv dat het automatisch gaat zoals bij meeste mensen.
Alleen moet je het wel willen, en dat zie ik dus echt niet terug bij jou. Je hebt liever zelfmedelijden en wil liever klagen.
Dus het is mijn eigen schuld dat jij geen interesse in mij toont? Dat is een beetje het punt bij jou, je bent gewoon niet oprecht geïnteresseerd in een ander. Als je dan al eens naar de ander vraagt doe je het meer om het gesprek op gang te houden of omdat het uiteindelijk naar je eigen problematiek leidt. Los daarvan gooi ik best vaak verhalen over mijzelf op. Heb al vaker aangegeven dat ik ook aan een scriptie werk en af en toe in een afstudeerdipje zit, reageer je allemaal niet op.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met een dame van de sportschool. Paar keer gesproken (zij begon), daarna tegengekomen buitenom en toen ook enkel een verkapte glimlach gekregen. Gesprek eindige ook best raar. Zij vroeg welke dagen ik altijd kwam dus ik zeggen en vragen welke dagen zij dan kwam.. Gaf ze geen antwoord opquote:Op dinsdag 15 maart 2016 16:44 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Omdat je het waarschijnlijk verkeerd aanpakt. Blijkbaar kom je dus niet open of leuk genoeg over, waardoor een gesprek doodloopt.
En dat kan je allemaal leren. Nogmaals: maar dan moet je er open voor staan.
Niet alleen maar klagen wat andere mensen allemaal NIET doen.
Kijk even kritisch naar jezelf.
Waarschijnlijk omdat ze al een tijdje door heeft dat je haar alleen maar aanstaart, dus ze wilde weten wanneer jij kwam sporten zodat zij thuis kon blijven/op andere momenten kon komen sporten zonder dat ze last heeft van jouw gestaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:14 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb hetzelfde met een dame van de sportschool. Paar keer gesproken (zij begon), daarna tegengekomen buitenom en toen ook enkel een verkapte glimlach gekregen. Gesprek eindige ook best raar. Zij vroeg welke dagen ik altijd kwam dus ik zeggen en vragen welke dagen zij dan kwam.. Gaf ze geen antwoord op
Een mogelijkheid, maar zij begon de gesprekkenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze al een tijdje door heeft dat je haar alleen maar aanstaart, dus ze wilde weten wanneer jij kwam sporten zodat zij thuis kon blijven/op andere momenten kon komen sporten zonder dat ze last heeft van jouw gestaar.
Niet 'waarschijnlijk', dit is het gewoon.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:15 schreef Etsu het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat ze al een tijdje door heeft dat je haar alleen maar aanstaart, dus ze wilde weten wanneer jij kwam sporten zodat zij thuis kon blijven/op andere momenten kon komen sporten zonder dat ze last heeft van jouw gestaar.
Ik wilde het nog beschaafd houden, maar wij begrijpen elkaar.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:19 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
[..]
Niet 'waarschijnlijk', dit is het gewoon.
Die had ik er al ingezetquote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:27 schreef Sick_Little_Monkey het volgende:
Is trouwens een leuke voor je ongeschreven regels topic. Staren is onbeleefd.
Omdat mensen draaien op zekerheid, een stukje erkenning dat je bestaat, leuk bent, er toe doet. Een relatie is ook niets meer dan dat de ander jou accepteert zoals je bent met een trouwerij om dat te bevestigen als ware 'niets kan mijn beeld over jou veranderen'.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:45 schreef Koral het volgende:
Waarom zo hunkeren naar de bevestiging van een ander terwijl je (on)bewust toch denkt dat je minder(waardig) bent?
Dat veranderd alleen als jij inzicht hebt verkregen in je ASS en inziet dat je beperkingen geen sta in de weg hoeven te zijn. Het zit tussen je oren.
Werk er aan. Je maakt onterechte asociaties en legt dingen met elkaar in verband terwijl deze niet in verbinding staan.
Cognitieve therapie heb je nodig. En een open mind voor meerdere vormen van contact, zodat 1 contactuele teleurstelling niet je hele dag vergalt/ negatieve zelfbeeld bevestigd.
Dat kan. Maar nu geef ik haar dus ook een glimlach terug en weet niet of ik nou wel of niet wat moet zeggen daarbij. Vorige keer kwam ze precies toen ik er mee ging stoppen, dus dat probleem loste zich vanzelf op, maar wel een glimlach uitgewisseld (maar die kwam beetje geforceerd over).quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:24 schreef Bananenpap het volgende:
Waarschijnlijk dacht ze een leuk gesprek met je aan te gaan, je ziet er namelijk wel uit als een vriendelijke jongen, maar viel het nogal tegen. Na een paar zinnen over en weer had ze al in de gaten dat het een oppervlakkig en ongemakkelijk gesprek was. Sindsdien ontloopt ze je.
Had ik onlangs ook bij een meisje. In de trein zag ik het zusje van een goede vriendin van mij zitten dus ik dacht gewoon gezellig naast haar te zitten. Bleek ze helemaal niet zo gezellig als haar zus en ze was al helemaal niet van het praten. Elke vraag die zij mij stelde was een herhaling van wat ik eerst aan haar vroeg. Waarschijnlijk was ze niet eens geïnteresseerd maar was het puur uit beleefdheid of omdat ik dan een heel verhaal ging ophangen zodat er geen pijnlijke stilte viel. De volgende keer als ik haar zie zitten loop ik er voorbij en begroet ik haar gewoon.
Tip 1: niet staren maar iemand aanspreken, op een manier waardoor ze niet gelijk opdroogt en wegrent.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:00 schreef Fatoeman het volgende:
Als ik niet sociaal ben zal ik al helemaal geen vriendin kunnen krijgen topic![]()
Deezertje wilt gewoon met dit verkapte topic tips krijgen om aan een meisje te komen.
De natte tissue op mercuriusquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tip 1: niet staren maar iemand aanspreken, op een manier waardoor ze niet gelijk opdroogt en wegrent.
Mission accomplished, we nemen de vicieuze cirkel wel aan als ring.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:58 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat mensen draaien op zekerheid, een stukje erkenning dat je bestaat, leuk bent, er toe doet. Een relatie is ook niets meer dan dat de ander jou accepteert zoals je bent met een trouwerij om dat te bevestigen als ware 'niets kan mijn beeld over jou veranderen'.
Zie je heel dat kind verschrompelenquote:Op dinsdag 15 maart 2016 18:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Tip 1: niet staren maar iemand aanspreken, op een manier waardoor ze niet gelijk opdroogt en wegrent.
Als dat jouw perceptie is van een relatie en trouwerij kun je er maar beter nooit aan beginnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 17:58 schreef Deezertje het volgende:
Omdat mensen draaien op zekerheid, een stukje erkenning dat je bestaat, leuk bent, er toe doet. Een relatie is ook niets meer dan dat de ander jou accepteert zoals je bent met een trouwerij om dat te bevestigen als ware 'niets kan mijn beeld over jou veranderen'.
Die twee dingen hebben echt niks, maar dan ook niks, maar dan ook echt niks, niks, niks met elkaar te maken. Niks. N.I.K.S.quote:Aan de ene kant denk ik vanmorgen 'yes, weer een stukje dichterbij het einde van mijn studie' en aan de andere kant denk ik meteen: 'hey, maar al die mensen om mij heen hier ken ik niet en vanavond keer ik weer in mijn uppie naar huis'. Dus ik kan het trotse stukje van vanmorgen ook niet echt waarderen.
Waarom ben je er zo mee bezig? Vind je haar leuk of is het puur omdat je ooit eens een gesprek met haar heb gehad en denkt dat je meteen een vriendschap met haar kunt opbouwen. Let it go, let it gooo.quote:Dat kan. Maar nu geef ik haar dus ook een glimlach terug en weet niet of ik nou wel of niet wat moet zeggen daarbij. Vorige keer kwam ze precies toen ik er mee ging stoppen, dus dat probleem loste zich vanzelf op, maar wel een glimlach uitgewisseld (maar die kwam beetje geforceerd over).
Omdat ik het ene moment lekker in mijn vel zit en als het ware de boze wereld om mij heen vergeet, en het andere moment wordt ik weer herinnerd aan mijn tekortkomingen en zie ik ineens weer overal speelse studenten met elkaar flikflooien. Daar heb ik niks aan want ze hebben immers elkaar al gevonden, dus 0 schade of afwijzing voor mij in dat geval, dat realiseer ik mij later dan ook weer.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:32 schreef Bananenpap het volgende:
Maar goed, het topic ging uiteindelijk over je stemmingswisselingen. Hoe weet je zo zeker dat je niet met een (al dan niet lichte) depressie te maken hebt Deezertje? Dat je je door zo iets onbenulligs diep en diep ongelukkig kunt voelen is niet echt gezond.
Dat noemen ze een depressie.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het ene moment lekker in mijn vel zit en als het ware de boze wereld om mij heen vergeet, en het andere moment wordt ik weer herinnerd aan mijn tekortkomingen en zie ik ineens weer overal speelse studenten met elkaar flikflooien.
Ik ben geen professional, maar klinkt als manisch depressief.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het ene moment lekker in mijn vel zit en als het ware de boze wereld om mij heen vergeet, en het andere moment wordt ik weer herinnerd aan mijn tekortkomingen en zie ik ineens weer overal speelse studenten met elkaar flikflooien. Daar heb ik niks aan want ze hebben immers elkaar al gevonden, dus 0 schade of afwijzing voor mij in dat geval, dat realiseer ik mij later dan ook weer.
Precies dit Bananenpapje. Ik denk ook dat het zo iets is inderdaad.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben geen professional, maar klinkt als manisch depressief.
quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wil je ook wat aan je stemmingswisselingen doen of enkel hier klagen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het ene moment lekker in mijn vel zit en als het ware de boze wereld om mij heen vergeet, en het andere moment wordt ik weer herinnerd aan mijn tekortkomingen en zie ik ineens weer overal speelse studenten met elkaar flikflooien. Daar heb ik niks aan want ze hebben immers elkaar al gevonden, dus 0 schade of afwijzing voor mij in dat geval, dat realiseer ik mij later dan ook weer.
Vind ik niet eigenlijk. Een manie is een stukje intenser. Zijn zelfbeeld is eerder gewoon heel instabiel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wil je ook wat aan je stemmingswisselingen doen of enkel hier klagen?
Toch blijf ik het verbazend vinden dat je niet een simpel antwoord kan geven op m'n vraag (wat niet wegneemd dat ik het goed vindt dat je eindelijk gesprek hebt met iemand)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerEn een deel van de klachten zullen weggaan als ik gestopt ben met Roaccutane (een van de mogelijke bijwerkingen: depressie of verergering van depressie (droefheid, angst, makkelijk boos worden, agressie,
prikkelbaarheid, concentratieverlies, teveel of te weinig slapen, veranderingen in gewicht of
eetlust, stemmingswisselingen of abnormaal gedrag);
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerEn een deel van de klachten zullen weggaan als ik gestopt ben met Roaccutane (een van de mogelijke bijwerkingen: depressie of verergering van depressie (droefheid, angst, makkelijk boos worden, agressie,
prikkelbaarheid, concentratieverlies, teveel of te weinig slapen, veranderingen in gewicht of
Ze zullen niet erger worden, al helpt een beetje succes in je leven (studie halen, leuke baan) wel mee.quote:
Tuurlijk wil ik er wat aan doen want ze zijn niet leuk, juist omdat ik soms de goede dingen niet altijd even kan waarderen... Maar da's ook het lastige: zaterdag t/m vanmorgen lekker in mijn vel en sinds vanmiddag is de stemming omgeslagen. Kan best zijn dat het morgen weer goed gaat, maar het gevoel dat ik sociaal niet meekom in de wereld blijft wel hangen. Ik zit tussen heel veel mensen in, maar eigenlijk ken ik er geen één en zijn ze allemaal met hun eigen leven bezig (ja, ik ook). Allemaal gezichten in mijn hoofd waar ik dingen aan hang die niet eens hoeven te kloppen. Een iemand hoorde ik vandaag ineens Duits praten, bleek Duits te zijn.. Dat kwam totaal niet overeen met mijn (zelfbedachte) beeld maar dat kwam omdat ik diegene nog nooit had horen praten, alleen steeds gezicht gezienquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Toch blijf ik het verbazend vinden dat je niet een simpel antwoord kan geven op m'n vraag (wat niet wegneemd dat ik het goed vindt dat je eindelijk gesprek hebt met iemand)
Aan de scriptie dan maar dus. Want zo te lezen ben je er bijna.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze zullen niet erger worden, al helpt een beetje succes in je leven (studie halen, leuke baan) wel mee.
Gelukkig weet je een depressie goed te herkennen!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Daar heb ik last van. Ik zit de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel maar daar krijg ik straks hulp voor. Het is geen depressie overigens, ik kom genoeg buiten![]()
Jep, moet studie en persoonlijk echt leren scheiden. Studie is voor lange termijn belangrijker, maar door persoonlijke problemen (die er al dan wel of niet zijn) laat ik dat soms ondersneeuwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:33 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Aan de scriptie dan maar dus. Want zo te lezen ben je er bijna.
Ik denk idd dat hij ook nogal een verkeerd beeld heeft van een depressie. Niet iedereen met een depressie ligt alleen maar in bed weg te kwijnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:34 schreef Vox_Populi het volgende:
[..]
Gelukkig weet je een depressie goed te herkennen!![]()
Bij een manische depressie heb je op zijn minst een zware depressie voor twee weken, dat heeft Deezertje nooit gehad...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Gast, dat is een anti-acné cremequote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit en het komt nog niets eens in de buurt van een hypomaniequote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind ik niet eigenlijk. Een manie is een stukje intenser. Zijn zelfbeeld is eerder gewoon heel instabiel.
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.quote:
Ik heb even snel de bijwerkingen doorgenomen. Ik betwijfel sterk dat je bijwerkingen hebt in die categorie door dat medicijn. Sterker nog, sommige van die bijwerkingen worden nog niet eens vermeldt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.
Het is nu natuurlijk heel makkelijk om alles op die pillen te schuiven. Met het stoppen van die pillen word je niet opeens een sociaal en inlevend persoon die binnen de kortste keren een vriendengroep heeft gebouwd en een chick aan zijn arm heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.
quote:
Gefeliciteerd! Op dat vlak ben je normaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tuurlijk wil ik er wat aan doen want ze zijn niet leuk, juist omdat ik soms de goede dingen niet altijd even kan waarderen... Maar da's ook het lastige: zaterdag t/m vanmorgen lekker in mijn vel en sinds vanmiddag is de stemming omgeslagen. Kan best zijn dat het morgen weer goed gaat, maar het gevoel dat ik sociaal niet meekom in de wereld blijft wel hangen. Ik zit tussen heel veel mensen in, maar eigenlijk ken ik er geen één en zijn ze allemaal met hun eigen leven bezig (ja, ik ook). Allemaal gezichten in mijn hoofd waar ik dingen aan hang die niet eens hoeven te kloppen. Een iemand hoorde ik vandaag ineens Duits praten, bleek Duits te zijn.. Dat kwam totaal niet overeen met mijn (zelfbedachte) beeld maar dat kwam omdat ik diegene nog nooit had horen praten, alleen steeds gezicht gezien![]()
Ook bij rapid cycling?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Bij een manische depressie heb je op zijn minst een zware depressie voor twee weken, dat heeft Deezertje nooit gehad...
Ook. Bipolaire NAO is de rest-categorie.quote:
Ja, dat klopt. Ze horen ook bij een tig andere stoornissen. Alleen bij bipolaire stoornis is het je hele stemming dat omslaat en is het allemaal wat dramatischer.quote:Hoe dan ook, stemmingswisselingen horen ook een beetje bij Asperger. Ook depressies zijn niet ongewoon. Bipolair zie ik er echt niet in, tenzij hij periodes met hallucinaties of tomeloze energie en slaapgebrek zou beschrijven.
Nee dat heb ik niet. Had wel last van enorme moeheid en futloosheid maar dat kwam duidelijk door de pillen (toen klaarde het op). Slaapgebrek half, ga op tijd slapen maar kom lastig in slaap, veel tobben, nadenken, dus merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ook bij rapid cycling?
Hoe dan ook, stemmingswisselingen horen ook een beetje bij Asperger. Ook depressies zijn niet ongewoon. Bipolair zie ik er echt niet in, tenzij hij periodes met hallucinaties of tomeloze energie en slaapgebrek zou beschrijven.
Piekeren noemen ze dat en dat is eigenlijk niet goed, als je het te vaak doet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet. Had wel last van enorme moeheid en futloosheid maar dat kwam duidelijk door de pillen (toen klaarde het op). Slaapgebrek half, ga op tijd slapen maar kom lastig in slaap, veel tobben, nadenken, dus merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)
Bij een manie is het eerder dat je niet kunt slapen vanwege de energie. Niet door piekeren, dat past meer bij een depressie of angsten.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet. Had wel last van enorme moeheid en futloosheid maar dat kwam duidelijk door de pillen (toen klaarde het op). Slaapgebrek half, ga op tijd slapen maar kom lastig in slaap, veel tobben, nadenken, dus merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)
Maar in hoeverre is dat goed als je niks tot weinig onderneemt om die verandering in werking te stellen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)
Herkenbaar welquote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je moet gewoon eens een pilsje (of 2) drinken, dan til je er niet zo zwaar aan. Moet niet te vaak gebeuren maar toch
Of boeddhist worden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 22:35 schreef MadJackthePirate het volgende:
Je moet gewoon eens een pilsje (of 2) drinken, dan til je er niet zo zwaar aan. Moet niet te vaak gebeuren maar toch
Ja joh, lekker gevoelens onderdrukken.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:18 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb ook al vaker alcohol geadviseerd. Zonder dat magische spul zouden toch heel veel mensen een muurbloempje blijven.
Omdat ik faal in een praatje houden.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Haha, maar waarom heb je zo'n hekel aan die praatjes dan? Heb je dat alleen met bekenden of ook met nieuwe mensen die je niet kent?
Je onderdrukt niks, je grenzen worden wat verlegd. In jouw geval is dat helemaal niet erg.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja joh, lekker gevoelens onderdrukken.
Nogmaals: door ballen te kweken en professionele hulp te zoeken.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:49 schreef Deezertje het volgende:
Nog zoiets: kom sinds enkele dagen iemand tegen op de datingapps die letterlijk een paar huizen verderop woont en ik ook bij de bushalte etc. zie. Geen match, terwijl ze duidelijk op zoek is naar een date vanwege alle opties. Moet ik niet persoonlijk opvatten uiteraard want normaal ook niet echt contact, maar hoe kan je iets niet persoonlijk maken als ze jou als persoon of profiel afwijzen?
Nah, ik zit er niet zo erg mee dat ze mij afwijst. Maar weinig matches, zelfs lokale, is ook niet echt lekker voor je zelfvertrouwen.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Nogmaals: door ballen te kweken en professionele hulp te zoeken.
Door te bedenken of jij ook iedereen leuk vindt die voorbij komt op zo'n app. Dat ze een paar huizen verderop woont is dan ook helemaal niet relevant. Niet geïnteresseerd zijn op een datingsapp is trouwens geen afwijzing.quote:Op woensdag 16 maart 2016 07:49 schreef Deezertje het volgende:
Nog zoiets: kom sinds enkele dagen iemand tegen op de datingapps die letterlijk een paar huizen verderop woont en ik ook bij de bushalte etc. zie. Geen match, terwijl ze duidelijk op zoek is naar een date vanwege alle opties. Moet ik niet persoonlijk opvatten uiteraard want normaal ook niet echt contact, maar hoe kan je iets niet persoonlijk maken als ze jou als persoon of profiel afwijzen?
Ik heb ook mensen die ik volgens de app 50x ben tegengekomen en altijd een paar minuten geleden actief.. die zien mij ook 50x voorbij komen als het goed is. Tja, geen interesse is geen interesse. Natuurlijk vind ik veel mensen in eerste opzicht leuk qua uiterlijk of uitstraling, maar dat zegt lang niet alles.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:06 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Door te bedenken of jij ook iedereen leuk vindt die voorbij komt op zo'n app. Dat ze een paar huizen verderop woont is dan ook helemaal niet relevant. Niet geïnteresseerd zijn op een datingsapp is trouwens geen afwijzing.
Waarom kwel je jezelf dan met die apps? Je weet inmiddels dat je nog lang niet klaar bent voor een date.quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:08 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb ook mensen die ik volgens de app 50x ben tegengekomen en altijd een paar minuten geleden actief.. die zien mij ook 50x voorbij komen als het goed is. Tja, geen interesse is geen interesse. Natuurlijk vind ik veel mensen in eerste opzicht leuk qua uiterlijk of uitstraling, maar dat zegt lang niet alles.
De hoop is er, als je geen hengeltje uitwerpt weet je dat je sowieso niks krijgt. En ja ook die apps dragen voor een groot gedeelte bij aan mijn stemming (he, weer 10 minuten kwijt en 0 matches). Ik heb behoefte aan nieuwe mensen ontmoeten, en via de kanalen en locaties die ik nu bezoek lukt dat niet (meer).quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:18 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom kwel je jezelf dan met die apps? Je weet inmiddels dat je nog lang niet klaar bent voor een date.
Je kan die behoefte wel hebben, maar wat ga je eraan doen om te zorgen dat het ook daadwerkelijk lukt?quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De hoop is er, als je geen hengeltje uitwerpt weet je dat je sowieso niks krijgt. En ja ook die apps dragen voor een groot gedeelte bij aan mijn stemming (he, weer 10 minuten kwijt en 0 matches). Ik heb behoefte aan nieuwe mensen ontmoeten, en via de kanalen en locaties die ik nu bezoek lukt dat niet (meer).
Spetterende foto's maken?quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:22 schreef Etsu het volgende:
[..]
Je kan die behoefte wel hebben, maar wat ga je eraan doen om te zorgen dat het ook daadwerkelijk lukt?
Ben je serieus?quote:
Hoe lang is die hoop er al?quote:Op woensdag 16 maart 2016 08:20 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De hoop is er, als je geen hengeltje uitwerpt weet je dat je sowieso niks krijgt. En ja ook die apps dragen voor een groot gedeelte bij aan mijn stemming (he, weer 10 minuten kwijt en 0 matches). Ik heb behoefte aan nieuwe mensen ontmoeten, en via de kanalen en locaties die ik nu bezoek lukt dat niet (meer).
Misschien vind hij je niet aardig dus wil helemaal niet met jouw praten, dat kan namelijk, dat mensen jou niet zo graag mogen, gezien iedereen dat heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |