Wil je ook wat aan je stemmingswisselingen doen of enkel hier klagen?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:36 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik het ene moment lekker in mijn vel zit en als het ware de boze wereld om mij heen vergeet, en het andere moment wordt ik weer herinnerd aan mijn tekortkomingen en zie ik ineens weer overal speelse studenten met elkaar flikflooien. Daar heb ik niks aan want ze hebben immers elkaar al gevonden, dus 0 schade of afwijzing voor mij in dat geval, dat realiseer ik mij later dan ook weer.
Vind ik niet eigenlijk. Een manie is een stukje intenser. Zijn zelfbeeld is eerder gewoon heel instabiel.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben geen professional, maar klinkt als manisch depressief.
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:20 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Wil je ook wat aan je stemmingswisselingen doen of enkel hier klagen?
Toch blijf ik het verbazend vinden dat je niet een simpel antwoord kan geven op m'n vraag (wat niet wegneemd dat ik het goed vindt dat je eindelijk gesprek hebt met iemand)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerEn een deel van de klachten zullen weggaan als ik gestopt ben met Roaccutane (een van de mogelijke bijwerkingen: depressie of verergering van depressie (droefheid, angst, makkelijk boos worden, agressie,
prikkelbaarheid, concentratieverlies, teveel of te weinig slapen, veranderingen in gewicht of
eetlust, stemmingswisselingen of abnormaal gedrag);
Dat weet je niet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik heb volgende week een gesprek bij de praktijkondersteunerEn een deel van de klachten zullen weggaan als ik gestopt ben met Roaccutane (een van de mogelijke bijwerkingen: depressie of verergering van depressie (droefheid, angst, makkelijk boos worden, agressie,
prikkelbaarheid, concentratieverlies, teveel of te weinig slapen, veranderingen in gewicht of
Ze zullen niet erger worden, al helpt een beetje succes in je leven (studie halen, leuke baan) wel mee.quote:
Tuurlijk wil ik er wat aan doen want ze zijn niet leuk, juist omdat ik soms de goede dingen niet altijd even kan waarderen... Maar da's ook het lastige: zaterdag t/m vanmorgen lekker in mijn vel en sinds vanmiddag is de stemming omgeslagen. Kan best zijn dat het morgen weer goed gaat, maar het gevoel dat ik sociaal niet meekom in de wereld blijft wel hangen. Ik zit tussen heel veel mensen in, maar eigenlijk ken ik er geen één en zijn ze allemaal met hun eigen leven bezig (ja, ik ook). Allemaal gezichten in mijn hoofd waar ik dingen aan hang die niet eens hoeven te kloppen. Een iemand hoorde ik vandaag ineens Duits praten, bleek Duits te zijn.. Dat kwam totaal niet overeen met mijn (zelfbedachte) beeld maar dat kwam omdat ik diegene nog nooit had horen praten, alleen steeds gezicht gezienquote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:26 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Toch blijf ik het verbazend vinden dat je niet een simpel antwoord kan geven op m'n vraag (wat niet wegneemd dat ik het goed vindt dat je eindelijk gesprek hebt met iemand)
Aan de scriptie dan maar dus. Want zo te lezen ben je er bijna.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ze zullen niet erger worden, al helpt een beetje succes in je leven (studie halen, leuke baan) wel mee.
Gelukkig weet je een depressie goed te herkennen!quote:Op dinsdag 15 maart 2016 15:24 schreef Deezertje het volgende:
Daar heb ik last van. Ik zit de laatste tijd niet echt lekker in mijn vel maar daar krijg ik straks hulp voor. Het is geen depressie overigens, ik kom genoeg buiten![]()
Jep, moet studie en persoonlijk echt leren scheiden. Studie is voor lange termijn belangrijker, maar door persoonlijke problemen (die er al dan wel of niet zijn) laat ik dat soms ondersneeuwen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:33 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Aan de scriptie dan maar dus. Want zo te lezen ben je er bijna.
Ik denk idd dat hij ook nogal een verkeerd beeld heeft van een depressie. Niet iedereen met een depressie ligt alleen maar in bed weg te kwijnen.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:34 schreef Vox_Populi het volgende:
[..]
Gelukkig weet je een depressie goed te herkennen!![]()
Bij een manische depressie heb je op zijn minst een zware depressie voor twee weken, dat heeft Deezertje nooit gehad...quote:Op dinsdag 15 maart 2016 19:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik ben geen professional, maar klinkt als manisch depressief.
Gast, dat is een anti-acné cremequote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit en het komt nog niets eens in de buurt van een hypomaniequote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:25 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Vind ik niet eigenlijk. Een manie is een stukje intenser. Zijn zelfbeeld is eerder gewoon heel instabiel.
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.quote:
Ik heb even snel de bijwerkingen doorgenomen. Ik betwijfel sterk dat je bijwerkingen hebt in die categorie door dat medicijn. Sterker nog, sommige van die bijwerkingen worden nog niet eens vermeldt.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.
Het is nu natuurlijk heel makkelijk om alles op die pillen te schuiven. Met het stoppen van die pillen word je niet opeens een sociaal en inlevend persoon die binnen de kortste keren een vriendengroep heeft gebouwd en een chick aan zijn arm heeft.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Niet echt, pillen. En 't is een waar paardenmiddel, krijg je niet snel voorgeschreven. Kan meer kapot maken dan je lief is.
quote:
Gefeliciteerd! Op dat vlak ben je normaal.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tuurlijk wil ik er wat aan doen want ze zijn niet leuk, juist omdat ik soms de goede dingen niet altijd even kan waarderen... Maar da's ook het lastige: zaterdag t/m vanmorgen lekker in mijn vel en sinds vanmiddag is de stemming omgeslagen. Kan best zijn dat het morgen weer goed gaat, maar het gevoel dat ik sociaal niet meekom in de wereld blijft wel hangen. Ik zit tussen heel veel mensen in, maar eigenlijk ken ik er geen één en zijn ze allemaal met hun eigen leven bezig (ja, ik ook). Allemaal gezichten in mijn hoofd waar ik dingen aan hang die niet eens hoeven te kloppen. Een iemand hoorde ik vandaag ineens Duits praten, bleek Duits te zijn.. Dat kwam totaal niet overeen met mijn (zelfbedachte) beeld maar dat kwam omdat ik diegene nog nooit had horen praten, alleen steeds gezicht gezien![]()
Ook bij rapid cycling?quote:Op dinsdag 15 maart 2016 20:45 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Bij een manische depressie heb je op zijn minst een zware depressie voor twee weken, dat heeft Deezertje nooit gehad...
Ook. Bipolaire NAO is de rest-categorie.quote:
Ja, dat klopt. Ze horen ook bij een tig andere stoornissen. Alleen bij bipolaire stoornis is het je hele stemming dat omslaat en is het allemaal wat dramatischer.quote:Hoe dan ook, stemmingswisselingen horen ook een beetje bij Asperger. Ook depressies zijn niet ongewoon. Bipolair zie ik er echt niet in, tenzij hij periodes met hallucinaties of tomeloze energie en slaapgebrek zou beschrijven.
Nee dat heb ik niet. Had wel last van enorme moeheid en futloosheid maar dat kwam duidelijk door de pillen (toen klaarde het op). Slaapgebrek half, ga op tijd slapen maar kom lastig in slaap, veel tobben, nadenken, dus merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:17 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ook bij rapid cycling?
Hoe dan ook, stemmingswisselingen horen ook een beetje bij Asperger. Ook depressies zijn niet ongewoon. Bipolair zie ik er echt niet in, tenzij hij periodes met hallucinaties of tomeloze energie en slaapgebrek zou beschrijven.
Piekeren noemen ze dat en dat is eigenlijk niet goed, als je het te vaak doet.quote:Op dinsdag 15 maart 2016 21:27 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee dat heb ik niet. Had wel last van enorme moeheid en futloosheid maar dat kwam duidelijk door de pillen (toen klaarde het op). Slaapgebrek half, ga op tijd slapen maar kom lastig in slaap, veel tobben, nadenken, dus merk dat ik wakker ben, maar dat komt ook doordat ik veel nadenk deze maanden (en dat is juist goed, want dan merk je dat je verandering nodig hebt / wilt)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |