abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_162067967
Hey,

Over een maandje rond ik waarschijnlijk mijn studie af, eindelijk! Maar... ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes. Ik zit op een sportcursus, fitness en volg ook nog een andere training op school, maar daar komen de mensen niet om te socializen. Eigenlijk heb ik nu al niks meer te zoeken bij de studenten, maar ik voel mij ook zeker nog niet klaar voor de 'grote mensen wereld, terwjl ik dat op mijn 25ste toch langzaam moet accepteren'.

Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan en dus collega's (nieuwe mensen ontmoeten) heb. Ondertussen komt de zomer eraan en afhankelijk van het wel of niet halen van mijn papiertje gaat dat zorgeloos of zorgzaam worden.. Oftewel: nu of nooit.

Voor mijn gevoel ben ik er bijna, maar ik ben deze situatie ook redelijk zat. Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen en ook niet beter weten dan dat er nooit iemand meegaat of je ff tegen kan praten (behalve hier tegen wat mede-pixels). Ergens is het mooi om te denken dat als ik straks mijn papiertje heb er een enorme last van mijn schouders gaat, maar goed dan ben ik er nog lang niet.

--
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
pi_162067997
Over geen artikelen: die heb ik niet meer of zijn interviews of longreads over tot hoever de vrijheid van meningsuiting online gaat. Maak je niet echt makkelijk foto's bij op straat ofzo

Studiekeuze: tja.. Het is dat ik er bijna ben en anders zes jaar van je leven wederom weggegooid is.
pi_162068066
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:29 schreef Deezertje het volgende:
ik zit nog steeds met één groot probleem: ik sta er alleen voor in het leven. Geen relatie, en ook geen vrienden. Ik heb een beetje de boot gemist zeg maar wat ik nu geforceerd probeer in te halen, zonder succes.
Wat heb je gedaan om dat in te halen en waarom was het zonder succes? En wat ga je doen om te zorgen dat jij je probleem oplost?

quote:
Ik ben bang straks in een groot zwart gat te vallen na het behalen van mijn diploma, ook omdat het waarschijnlijk nog lang duurt voordat ik een baan
Wat zijn je plannen als jij je diploma haalt? Wat ga jij doen in de periode na het behalen van je diploma en voordat je een baan kan krijgen?

quote:
maar goed dan ben ik er nog lang niet.
Wat is je plan van aanpak na het behalen van je papiertje?

quote:
Wat na je afstuderen als je nog niet weet wat je wilt of dat je veel hebt gemist tijdens je studententijd?
Dat is al honderd keer gezegd in de vorige delen: nu opgeven voor de psycholoog, dan kom je op de wachtlijst te staan. Tot die tijd ga jij alle deadlines halen en je diploma halen. Als dat allemaal klaar is, kan jij aan jezelf werken tot het echte mensenleven aan de beurt is en je moet werken.
pi_162068239
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:31 schreef Deezertje het volgende:
Over geen artikelen: die heb ik niet meer of zijn interviews of longreads over tot hoever de vrijheid van meningsuiting online gaat. Maak je niet echt makkelijk foto's bij op straat ofzo
Eindeloos veel mogelijkheden om op het internet onderwerpen te vinden. Om je maar aan het handje mee te nemen; kijk eens op onderstaande website of je iets leuks tegenkomt:

http://essaytopicgenerator.com/
pi_162068341
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:41 schreef MMunkun het volgende:

[..]

Eindeloos veel mogelijkheden om op het internet onderwerpen te vinden. Om je maar aan het handje mee te nemen; kijk eens op onderstaande website of je iets leuks tegenkomt:

http://essaytopicgenerator.com/
Het is meer dat ik ook niet zomaar foto's durf te nemen van mensen. Dus moeten automatisch gebouwen landschappen of situaties worden. Ik had voorgesteld om een analyse te maken over wat voor effect foto's kunnen hebben op tekst enzo, maar dat mocht niet dus blijf ik nog steeds zitten met deze kloteopdracht.
pi_162068390
Ik ga onderhand bijna hopen dat je het niet haalt, zodat je een keer gaat inzien dat de huisarts bellen voor doorverwijzing naar een psycholoog de beste oplossing is om met je problemen om te gaan.

Als je een onderwerp zoekt: doe wat al gezegd is, ga de straat op, de deur uit en ga op zoek naar nieuws. Heb persoonlijk wel dingen gezien de afgelopen tijd die ik zeer interessant vind. Er moet toch echt iets te vinden zijn, anders ben je echt niet geschikt als journalist.
pi_162068422
Doe gewoon alsof je een toerist bent en niemand kijkt op als je foto's maakt. :p
pi_162068436
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:47 schreef DoubleDip het volgende:
niet geschikt als journalist.
Dit sowieso. Als je al niet eens een foto ergens van kunt maken en er een verhaaltje bij kunt bedenken dan zou ik me toch voorbereiden op een ander carrièrepad dan journalistiek. En dan gaat het niet om het 'niet durven maken van een foto van mensen', want er zijn echt legio aan dingen die je kunt bedenken waar mensen niet het onderwerp van je foto zijn. Echt, ik had die opdracht al voor 'm kunnen maken sinds mijn laatste post.
Ja doei.
pi_162068437
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:48 schreef DoubleDip het volgende:
Doe gewoon alsof je een toerist bent en niemand kijkt op als je foto's maakt. :p
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162068458
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:45 schreef Deezertje het volgende:
Dus moeten automatisch gebouwen landschappen of situaties worden.
Niet alle onderwerpen gaan over mensen / vereisen dat je mensen op de foto zet ;)

Reageer je ook nog even op SantaClaus? Hij heeft echt de moeite genomen om een goede post te maken, dus het zou sneu zijn als deze op de negeer-stapel zou belanden, denk je niet?
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:49:46 #11
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162068459
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja leuk, maar niemand gaat hier jouw huiswerk voor je maken gozer.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162068519
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]
Opdracht B
Maak 2 verschillende reportages van minimaal 4 foto’s en beschrijf (minimaal 1 A-4) waarop je hebt gelet. Houd in je beschrijving rekening met het volgende:
Bij fotojournalistiek gaat het behalve over foto's vooral over journalistiek: de context, achtergrond van, keuzes rondom een foto, kortom: de boodschap die hij overbrengt. Leg uit wat je in je reportage precies hebt willen vastleggen.
Je had makkelijk een foto kunnen maken de afgelopen dagen. Koningsdag (Zwolle bv), Bevrijdingsfestival, drukke stranden (warm weer) etc.
Ik zie niet staan dat het met mensen te maken moet hebben. Je moest eens weten waar de Japanners foto's van maken. Echt werkelijk overal, je hebt geen idee.
Doe eens creatief.

quote:
Opdracht C
Maak bij minimaal 1 van je artikelen die je in je opleiding hebt geschreven minimaal 4 eigen foto’s en lever deze in met schriftelijke feedback van jezelf (minimaal ½ A4) en iemand uit je omgeving. Ga in de schriftelijke feedback van jezelf in op he volgende:
Wat wil je ermee overbrengen? Beschrijf vervolgens of dat gelukt is, en/of hoe dat ook nog anders kan, zowel technisch als beeldinhoudelijk.
[/spoiler]
Waar gaat je artikel over?
pi_162068541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ja leuk, maar niemand gaat hier jouw huiswerk voor je maken gozer.
Nee, maar mijn ass-begeleider stelde voor maak 4 foto's van je huisdier en beschrijf waarom je ze genomen hebt. Tja, lijkt me ook niet echt journalistiek relevant :') Het gaat om een luttele 0,75 studiepunt en iedereen heeft het gehaald toen als je maar wat inleverde.. daar ging het dus fout.
  dinsdag 10 mei 2016 @ 19:53:56 #14
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_162068584
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar mijn ass-begeleider stelde voor maak 4 foto's van je huisdier en beschrijf waarom je ze genomen hebt. Tja, lijkt me ook niet echt journalistiek relevant :') Het gaat om een luttele 0,75 studiepunt en iedereen heeft het gehaald toen als je maar wat inleverde.. daar ging het dus fout.
Dan kan je inderdaad maar beter hier op FOK! blijven rondhangen en helemaal niks doen. ^O^
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_162068596
Als je deze opdracht zo lastig vindt had je overigens wel een paar jaar eerder kunnen beginnen. Echt onbegrijpelijk dat je daar niet eerder de tijd voor neemt. Met deze tijdsplanning gaan het vermoedelijk nachtfoto's worden I guess.
pi_162068677
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Wat heb je gedaan om dat in te halen en waarom was het zonder succes? En wat ga je doen om te zorgen dat jij je probleem oplost?

[..]

Wat zijn je plannen als jij je diploma haalt? Wat ga jij doen in de periode na het behalen van je diploma en voordat je een baan kan krijgen?

[..]

Wat is je plan van aanpak na het behalen van je papiertje?

[..]

Dat is al honderd keer gezegd in de vorige delen: nu opgeven voor de psycholoog, dan kom je op de wachtlijst te staan. Tot die tijd ga jij alle deadlines halen en je diploma halen. Als dat allemaal klaar is, kan jij aan jezelf werken tot het echte mensenleven aan de beurt is en je moet werken.
- Datingapps/sites, op een sport gaan, nieuwe mensen ontmoeten dus. Maar dat heeft niet gewerkt. Hoop is gevestigd op mede-afstudeerstudenten of nieuwe collega's straks.

- plannen na diploma: geen idee, eerst zorgen dat ik 'm ook echt heb anders zie ik het somber in na de zomer.
pi_162068712
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:51 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

Je had makkelijk een foto kunnen maken de afgelopen dagen. Koningsdag (Zwolle bv), Bevrijdingsfestival, drukke stranden (warm weer) etc.
Ik zie niet staan dat het met mensen te maken moet hebben. Je moest eens weten waar de Japanners foto's van maken. Echt werkelijk overal, je hebt geen idee.
Doe eens creatief.

[..]

Waar gaat je artikel over?
Ik heb geen artikel meer. Ik heb gezocht maar het zijn allemaal essays, columns of interviews. Dus niet echt waar je makkelijk foto's bij kunt maken.
pi_162068720
Ik heb nu toch al tientallen baantjes en fulltime banen gehad zo over de jaren, en heb nog nooit vrienden gemaakt onder collega's. Goed samengewerkt en de bedrijfsuitjes waren gezellig, maar daar kom je om te werken. Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen van het werkende leven imho.
Ja doei.
pi_162068741
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ik heb nu toch al tientallen baantjes en fulltime banen gehad zo over de jaren, en heb nog nooit vrienden gemaakt onder collega's. Goed samengewerkt en de bedrijfsuitjes waren gezellig, maar daar kom je om te werken. Je hebt compleet de verkeerde verwachtingen van het werkende leven imho.
Tijdens het werken door: pauzes, voordat je begint ff weekend doornemen etc.
pi_162068758
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:56 schreef Deezertje het volgende:
Maar dat heeft niet gewerkt.
En waarom heeft het niet gewerkt? Waar is het misgegaan volgens jou?

quote:
Hoop is gevestigd op mede-afstudeerstudenten of nieuwe collega's straks.
Wat verwacht jij van je mede-afstudeerstudenten? En van je nieuwe collega's?

quote:
geen idee, eerst zorgen dat ik 'm ook echt heb anders zie ik het somber in na de zomer.
Is het niet verstandig om plan B te hebben voor als je geen diploma hebt?

Wat vind je van mijn suggestie in de laatste alinea in mijn post, want daar ga je verder ook niet op in?
pi_162068780
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En dan? Dan zit je 's avonds alsnog alleen in de biscoop!
Ja doei.
pi_162068790
Jezus, ik heb echt binnen vijf minuten meerdere onderwerpen bedacht waar je makkelijk foto's bij kan maken. En ik studeer niet eens Journalistiek. Echt, hoe moeilijk is het?

Een column gaat meestal over een maatschappelijk relevant onderwerp. Kun je makkelijk foto's bij maken.
pi_162068817
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:58 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Met wie wil jij het weekend doornemen als jij niet bent geïnteresseerd in de medemens?
pi_162068843
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:00 schreef DoubleDip het volgende:
Jezus, ik heb echt binnen vijf minuten meerdere onderwerpen bedacht waar je makkelijk foto's bij kan maken. En ik studeer niet eens Journalistiek. Echt, hoe moeilijk is het?

Een column gaat meestal over een maatschappelijk relevant onderwerp. Kun je makkelijk foto's bij maken.
Je hoeft niet eens een artikel te schrijven bij de foto's meer uitleggen waarom je die foto's zo gemaakt en wat je probeerde uit te beelden/leggen. Maar dat is voor mij gewoon veel te vrij. Liever: schrijf een artikel over dat de lente dit jaar vroeg valt en maak 4 foto's waaruit dat blijkt.
pi_162068856
quote:
Ik voel mij gewoon eenzaam, het gevoel alles alleen te moeten doen
Alleen worden we geboren, en alleen zullen we sterven. Wen er maar aan.

quote:
Ik vind dat je voor een aspirant-journalist behoorlijk wat gekke zinsconstructies en taalfouten maakt. "Zorgzaam" is niet het antoniem van "zorgeloos". Dat soort gekke dingen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed je teksten echt zijn, daar je er nogal prat op gaat dat je zakelijk (/inhoudelijk) erg goed bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door Sturmic op 10-05-2016 20:05:21 (typo) ]
pi_162068915
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Sturmic het volgende:

[..]

Allen worden we geboren, en alleen zullen we sterven. Wen er maar aan.

[..]

Ik vind dat je voor een aspirant-journalist behoorlijk wat gekke zinsconstructies en taalfouten maakt. "Zorgzaam" is niet het antoniem van "zorgeloos". Dat soort gekke dingen. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe goed je teksten echt zijn, daar je er nogal prat op gaat dat je zakelijk (/inhoudelijk) erg goed bent.
Ik heb een goede schrijfstijl. Spelling heb ik allemaal gehaald, maar blijft inderdaad een aandachtspuntje al schrijf ik hier vaak wel uit de losse pols.
pi_162068916
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:01 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je hoeft niet eens een artikel te schrijven bij de foto's meer uitleggen waarom je die foto's zo gemaakt en wat je probeerde uit te beelden/leggen. Maar dat is voor mij gewoon veel te vrij. Liever: schrijf een artikel over dat de lente dit jaar vroeg valt en maak 4 foto's waaruit dat blijkt.
Hoe denk je ermee om te gaan als je een opdracht krijgt van je werkgever? Ga je daarna hem nog blijven lastigvallen met wat hij precies bedoelt? Dan lig je binnen no time eruit.
pi_162068928
Deez, reageer je hier ook even nog op?:

quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 19:59 schreef SantaClausNorthPole het volgende:

[..]

En waarom heeft het niet gewerkt? Waar is het misgegaan volgens jou?

[..]

Wat verwacht jij van je mede-afstudeerstudenten? En van je nieuwe collega's?

[..]

Is het niet verstandig om plan B te hebben voor als je geen diploma hebt?

Wat vind je van mijn suggestie in de laatste alinea in mijn post, want daar ga je verder ook niet op in?
pi_162069075
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2016 20:03 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Deez, reageer je hier ook even nog op?:

[..]

Waarom het niet gewerkt heeft? Misschien weinig écht contact gemaakt en met die apps is het kwestie van looks/aantrekkelijkheid.

Wat ik verwacht? Leuk nieuw contact, weer ergens onderdeel van uit maken / bij horen.

Plan B heeft nu geen zin. Ik weet überhaupt niet eens waar ik mezelf zie over een jaar (als ik geen diploma heb). Het is meer dat stug doorgaan slimmer is dan 12.000 euro terugbetalen want ze kwijten uiteindelijk de scheld weg als je op een dag wél slaagt en daar heb ik nog tot 2020 voor, of 2021 zelfs.

Nee, ik leg het volgende week voor aan mijn PO: wat te doen als blijkt dat ik toch de deadline niet haal door falende opdrachten / scriptie niet goed en ik absoluut geen zin heb om na de zomer weer verder te gaan.
pi_162069087
quote:
Zou je eens willen proberen om deze vraag kloppend te formuleren, dan wil ik toch eens een poging wagen om deze te beantwoorden. En ja, ik ben iemand die ook "niets' gedaan heeft met zijn sociale leven in zijn studententijd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')