Met gerichte feedback wel jaquote:Op woensdag 11 mei 2016 11:24 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
Vast wel. Het lijkt me heel sterk dat een docent voor kleine opdrachtjes iemand laten zakken. Zelfs dan, kan hij heel snel nieuwe maken
Maar is de opleiding verantwoordelijk voor mijn studiekeuze of dat ik het niveau misschien niet aan kan door mijn ass? Alleen het eerste jaar zijn ze streng, dan moet je stoppen. Haal je dat eerste jaar dan is het jouw zorg hoe je de opleiding afmaakt.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:17 schreef gebakken-koekje het volgende:
En die stress heb je als je werkt soms ook, komt iets op tijd af, zijn mensen tevreden, kunnen er nog dingen beter en ga zo maar door.
Zelf heb ik zeker geen HBO niveau (sorry Deezer, daar gaat je kans op een date) Maar als ik zie hoe Deezer schrijft dan verbaas ik mezelf er echt over dat hij dat wel heeft. En dan bedoel ik niet alleen spelling en gramatica maar ook gewoon de manier hoe hij dingen aan het uitleggen is. En dan zeggen mensen wel hij heeft ASS en dat zal ook best wel zo zijn maar iemand die wel HBO niveau heeft dat toch gewoon allemaal op de opleiding gehad hoe dingen opgeschreven moeten worden, dat is toch gewoon een aangeleerd iets dan
Ja dat weet hij zelf alleen niet, want hij praat nooit met andere studenten.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:10 schreef Bananenpap het volgende:
Wat mij betreft klinkt het als doodnormale studentenstress. Tot het laatste moment uitstellen, noodgedwongen iets in elkaar frutselen en achteraf jezelf afvragen waar je je al die tijd zorgen om hebt lopen maken.
Waarom doe je hier dan niet je best om op mensen te reageren die je helpen en echt op posts in te gaan ipv je eigen verhaaltje op te dreunen? Je bent dat eerste jaar doorgekomen, je gaat binnekort afstuderen dus je kan het wel je vertikt gewoon om het te doen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar is de opleiding verantwoordelijk voor mijn studiekeuze of dat ik het niveau misschien niet aan kan door mijn ass? Alleen het eerste jaar zijn ze streng, dan moet je stoppen. Haal je dat eerste jaar dan is het jouw zorg hoe je de opleiding afmaakt.
Alleen als je in het begin hebt aangegeven ass te hebben. Daar zijn soms speciale regelingen voor.quote:Op woensdag 11 mei 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar is de opleiding verantwoordelijk voor mijn studiekeuze of dat ik het niveau misschien niet aan kan door mijn ass? Alleen het eerste jaar zijn ze streng, dan moet je stoppen. Haal je dat eerste jaar dan is het jouw zorg hoe je de opleiding afmaakt.
Structuur is sowieso wel handig voor iemand met ASS. Inderdaad een schema met dag en weekplanning, waar hij zich aan moet houden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 10:53 schreef QIXL het volgende:
Zelf denk ik dat Deezertje nog steeds de aandacht zoekt, maar dit door de stress van zijn vak met 0,75 studiepunt dit op een laag pitje heeft gezet. Het beste lijkt me voor hem om echt een schema te maken van wat hij elke dag gaat doen, iig tot hij dat af heeft. Vandaag schrijf ik dit, morgen maak ik 12 foto's, overmorgen maak ik alles af en dan vrijdag nalezen of iets dergelijks.
Dan is die stress weg en kan hij met eenzelfde schema proberen zijn zomer in te plannen en eventueel wat vrienden beginnen te maken. Ik blijf net als iedereen wel een afspraak of iig een intake-gesprek met een psycholoog aanraden, maar elke stap in de goede richting is er één.
Mijn afstudeerbegeleider weet het.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Alleen als je in het begin hebt aangegeven ass te hebben. Daar zijn soms speciale regelingen voor.
Dan kan hij misschien ook zien, hoeveel uren hij per dag hier op fok is; zoveel hij post, zullen het enkele uren per dag zijn. Als hij het zo ziet, realiseert misschien dat hij zijn tijd beter kan bestedenquote:Op woensdag 11 mei 2016 13:09 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Structuur is sowieso wel handig voor iemand met ASS. Inderdaad een schema met dag en weekplanning, waar hij zich aan moet houden.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:04 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Waarom doe je hier dan niet je best om op mensen te reageren die je helpen en echt op posts in te gaan ipv je eigen verhaaltje op te dreunen? Je bent dat eerste jaar doorgekomen, je gaat binnekort afstuderen dus je kan het wel je vertikt gewoon om het te doen.
Alleen jij bent verantwoordelijk voor het afmaken van je opleiding. Dat gaat je afstudeerbegeleider niet voor je doen. Wel kunnen er regelingen worden getroffen om jou te laten slagen, en daar vallen het voorkauwen van de opdrachten of antwoorden niet onder.quote:
Die hebben wij niet. Alleen een decaan, die zorgde voor een extra jaar studiefinanciering wat ik kon krijgen als gevolg van mijn handicap.quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:36 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Alleen hij? Ben je het nooit wezen melden bij een studieadviseur?
Handicap?quote:Op woensdag 11 mei 2016 13:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Die hebben wij niet. Alleen een decaan, die zorgde voor een extra jaar studiefinanciering wat ik kon krijgen als gevolg van mijn handicap.
Ja, ASS is een handicap ja. Als je kan aantonen dat de vertraging een gevolg is van je ASS kan je idd in aanmerking komen voor extra stufi. Ken iemand die extra stufi kreeg op grond van een chronische ziekte, en zo zijn er meer gevallen waarin het kan.quote:
Oh, ik wist niet dat hij op zijn ASS doelde, ik dacht dat er nog iets anders was.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:11 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja, ASS is een handicap ja. Als je kan aantonen dat de vertraging een gevolg is van je ASS kan je idd in aanmerking komen voor extra stufi. Ken iemand die extra stufi kreeg op grond van een chronische ziekte, en zo zijn er meer gevallen waarin het kan.
Klopt. Ik focus alleen op mijn eigen merk ik. Ondanks dat ik klasgenoten en andere studenten zie denk ik dat de enige op deze opleiding ben onderhand.. Maar er studeren meer mensen dezelfde richting. Die dezelfde opdrachten moeten doen etc.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:11 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ja, ASS is een handicap ja. Als je kan aantonen dat de vertraging een gevolg is van je ASS kan je idd in aanmerking komen voor extra stufi. Ken iemand die extra stufi kreeg op grond van een chronische ziekte, en zo zijn er meer gevallen waarin het kan.
Waar 'ie nooit heengaat.quote:Op woensdag 11 mei 2016 14:29 schreef DoubleDip het volgende:
Dat is nou niet echt wat er bedoeld wordt met minder op jezelf focussen, maar goed. Dat kan de psycholoog je wel uitleggen.
Nee, toch? Da's mijn puntquote:Op woensdag 11 mei 2016 15:46 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Staat hij al op de wachtlijst bij de psycholoog dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |