Dat denk ik ook.quote:
- mijn huisquote:Op zondag 24 januari 2016 01:17 schreef Mandéra het volgende:
Dikke knuffel voor jou en hopelijk had je het snel weer lekker droog en warm na je tocht door de regen van het zwembad naar huis!
Misschien is het een goed idee voor je om over een aantal dingen na te denken die je wilt verwijderen uit je leven.
Maar wat wil je met de dingen uit dit lijstje doen? Verwijderen uit je leven dus?quote:Op zondag 24 januari 2016 01:44 schreef Andromache het volgende:
[..]
- mijn huis
- mijn baan
- mijn passiviteit in naar buiten gaan
- denken dat niemand op me zit te wachten
Echt niet? In het datingsite topic was het ook al eens ter sprake gekomen.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:13 schreef Andromache het volgende:
Ga toch weg, hier is geen sprake van wanhopig op zoek naar een man. Dat heb ik 5 jaar geleden gehad. Ga op de rest straks wel in. Opstaan en lunchen.
Het lijkt er best sterk op dat je een vent wil. En snel ook. Maar misschien ligt het aan mij.quote:Op zondag 24 januari 2016 12:13 schreef Andromache het volgende:
Ga toch weg, hier is geen sprake van wanhopig op zoek naar een man. Dat heb ik 5 jaar geleden gehad. Ga op de rest straks wel in. Opstaan en lunchen.
Ik denk dat het aan jou ligt want ik haal het er niet uitquote:Op zondag 24 januari 2016 13:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Het lijkt er best sterk op dat je een vent wil. En snel ook. Maar misschien ligt het aan mij.
Ik ben al zo lang alleen. In een weekendrelatie ben je zonder contacten direct in de buurt nog steeds alleen. Moeite met alleen zijn, nee, ik vind het heel fijn, maar niet de hele tijd. Dat komt me nu zo de neus uit.quote:Op zondag 24 januari 2016 10:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Heb je veel moeite met alleen zijn?
Ik kreeg van je andere posts ook al sterk de indruk dat je sinds het uitgaan van je relatie enorm veel behoefte voelt om je weer in een nieuwe relatie te storten. Alsof je niet even een tijdje zonder die bevestiging/aandacht kunt. Ik zou zeggen, probeer een tijd alleen te blijven en een andere oplossing te vinden voor die negatieve gevoelens. Stel je niet zo afhankelijk op van anderen. Ik denk dat dat een toekomstige relatie ook ten goede zal komen.
Baan en huis veranderen. Passiviteit en onterecht niet-welkomgevoel verwijderen.quote:Op zondag 24 januari 2016 11:02 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Maar wat wil je met de dingen uit dit lijstje doen? Verwijderen uit je leven dus?
• Mijn studie afronden.quote:Op [quote]
[b]Op zondag 24 januari 2016 10:37 schreef DuTank het volgende:
Heb je er al over nagedacht hoe je alle problemen uit je leven kunt oplossen? Wat zou voor jou de perfecte situatie zijn?
Zo te zien heb je al een goede eerste stap gezet met NMLK. Op het gebied van je passiviteit en onterecht niet-welkom voelen moet er dus wel wat gebeuren. Ik denk dat die dingen wegwerken een goede basis zijn voor de andere dingen die je wilt doen. Zoals een nieuwe baan en het afmaken van je studie.quote:Baan en huis veranderen. Passiviteit en onterecht niet-welkomgevoel verwijderen.
Wat houd je tegen om dit te bewerkstelligen?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:39 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ben al zo lang alleen. In een weekendrelatie ben je zonder contacten direct in de buurt nog steeds alleen. Moeite met alleen zijn, nee, ik vind het heel fijn, maar niet de hele tijd. Dat komt me nu zo de neus uit.
[..]
Baan en huis veranderen. Passiviteit en onterecht niet-welkomgevoel verwijderen.
[..]
• Mijn studie afronden.
• Een leuke teamsport, of een leuke individuele sport in clubverband waar ik met enige leeftijdsgenoten na de training een drankje kan doen. En af en toe een leuk feest. (mèn, ik mis enorm mijn studentenvereniging van vroeger).
• Een leuk, licht huis met zonnige privébuitenruimte, met genoeg ruimte voor mezelf en misschien iemand er bij, in Utrecht of Amersfoort.
• Een baan waar ik blij van word om naar toe te gaan.
• Meer doen met mijn interesses in de culturele hoek.
• Mensen om thuis uit te nodigen voor gezelligheid. Samen eten, spelletje doen, borrelen, lachen. Af en toe kunnen bellen en appen voor leuke dingen, en gebeld en geappt worden. Mijn gevoelens kunnen delen.
• Uiteindelijk ook een leuke, interessante, aantrekkelijke man voor huisje-boompje-beestje. Maar zonder de dingen hierboven is dat weinig waard. Die dingen hierboven moet ik zelf doen.
Dat is echt wel de slechtste oplossing die je in een situatie als deze kan doen, vastklampen aan iemand anders. Dat is een leuke tijdelijke oplossing, totdat het uit is of diegene uit beeld verdwijnt en dan val je net zo hard weer terug op het zelfde punt waar je eerst zat.quote:Op zondag 24 januari 2016 13:22 schreef Wimperkruller het volgende:
[..]
Het lijkt er best sterk op dat je een vent wil. En snel ook. Maar misschien ligt het aan mij.
Ik weet niet of dat zo'n goeie zet. Ik ben een keer naar een borrel van NMLK geweest. Zelden zo'n grote groep kneuzen bij elkaar gezien. 125 man en bijna allemaal te suf voor woordenquote:Op zondag 24 januari 2016 16:48 schreef Mandéra het volgende:
[..]
Zo te zien heb je al een goede eerste stap gezet met NMLK. Op het gebied van je passiviteit en onterecht niet-welkom voelen moet er dus wel wat gebeuren. Ik denk dat die dingen wegwerken een goede basis zijn voor de andere dingen die je wilt doen. Zoals een nieuwe baan en het afmaken van je studie.
Koop kaartjes voor concerten! Zoek wat leuks uit, koop het kaartje, ga erheen. Leuk! Goed voor je! En je kan er niet bij fokken/internetten/tvkijken.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:41 schreef Andromache het volgende:
StefBros, dankjewel voor je goede raad om elke week iets nieuws te doen en mezelf meer te dwingen tot leuke dingen doen. Ik zou inderdaad meer met mijn passies willen doen. Dansen. Concerten/festivals. Muziek. Kunst en cultuur. De hele dag lezen.
De stap zetten is iig niet passief. Dat het misschien niet succesvol uitpakt is een tweede.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:06 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo'n goeie zet. Ik ben een keer naar een borrel van NMLK geweest. Zelden zo'n grote groep kneuzen bij elkaar gezien. 125 man en bijna allemaal te suf voor woorden
Dat is waarquote:Op zondag 24 januari 2016 18:53 schreef Chai het volgende:
[..]
De stap zetten is iig niet passief. Dat het misschien niet succesvol uitpakt is een tweede.
En dan!? Volgens mij is lezen nog eenzamer of iig solitairder dan fokken.quote:Op zondag 24 januari 2016 18:14 schreef sigme het volgende:
[..]
Koop kaartjes voor concerten! Zoek wat leuks uit, koop het kaartje, ga erheen. Leuk! Goed voor je! En je kan er niet bij fokken/internetten/tvkijken.
Koop een spannend boek en begin er vrijdagavond aan. Lees eerst even je mail, een kort rondje fok (zet een keukenwekker!), en zet dan de computer uit. Ga lezen.
Oh, en Fok kan je wel een jaar van je leven gekost hebben, het is tegelijkertijd óók een geweldige plek, met geweldige mensen en leuk vermaak. Probeer de positieve kanten te zien en te gebruiken en niet te vervallen in teveel dom surfen.
Misschien gaf je weekendrelatie je meer een gevoel van richting, dat je onderweg was ergens heen of ergens naartoe werkte? Dat je nu een beetje de weg kwijt voelt, omdat je even niet weet waar je heen wil/kan?quote:Op zondag 24 januari 2016 14:39 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ik ben al zo lang alleen. In een weekendrelatie ben je zonder contacten direct in de buurt nog steeds alleen. Moeite met alleen zijn, nee, ik vind het heel fijn, maar niet de hele tijd. Dat komt me nu zo de neus uit.
Grote dingen die je niet even zomaar omgooit misschien..quote:[..]
Baan en huis veranderen. Passiviteit en onterecht niet-welkomgevoel verwijderen.
Vrijwilligerswerk bij lokaal podium of museum?quote:[..]
• Meer doen met mijn interesses in de culturele hoek.
Flikker toch op man.quote:
Ik zou als ik jou was ten eerste afstuderen, kan je dat afstrepen. Ik ken het, ik ben ook bezig en het is niet leuk.quote:Op zaterdag 23 januari 2016 13:00 schreef Andromache het volgende:
Bedankt voor de reacties. Misschien is er sprake van wegzakken in sociaal isolement. Ik ga binnenkort naar een psycholoog.
waarheen knul? En waarom?quote:Op maandag 25 januari 2016 01:24 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Flikker toch op man.
Aan je appartementje van 30 m2 hoeft het niet te liggen, TS. Ik ken genoeg alleenwonende mensen met een kleine kamer/appartement. Waarom zou je ook een grotere nemen als je het niet nodig hebt?
Hierheen ofzoquote:
Wat is NLMK?quote:Op zondag 24 januari 2016 18:06 schreef Puntenjager het volgende:
[..]
Ik weet niet of dat zo'n goeie zet. Ik ben een keer naar een borrel van NMLK geweest. Zelden zo'n grote groep kneuzen bij elkaar gezien. 125 man en bijna allemaal te suf voor woorden
Nou waarom zou ik aan het trollen moeten zijn wanneer ik haar een tip geef. God heeft veel dingen in mijn leven geregeld wanneer ik luisterde en voor het juiste koos. Simpel, alles valt op zijn plaats.quote:Op maandag 25 januari 2016 14:35 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Hierheen ofzo
Filosofie & Levensbeschouwing
Waarom dat weet je zelf ook wel
Maar misschien was je aan het trollen
Geloof wat je wit geloven, maar dring het niet op aan anderen. Als ze God wilde ontdekken had ze dat zelf wel kunnen bedenken.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:29 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Nou waarom zou ik aan het trollen moeten zijn wanneer ik haar een tip geef. God heeft veel dingen in mijn leven geregeld wanneer ik luisterde en voor het juiste koos. Simpel, alles valt op zijn plaats.
Misschien mist de dame spirituele diepgang.
Lol waar the fuck zie jij mij iets aandringen knul. Ik geef rustig mijn reactie, en dat jij butthurt daarop gaat reageren is niet mijn probleem. Alle tips kan een mens helpen. En God ontdekken is niet iets wat je bedenktquote:Op maandag 25 januari 2016 18:37 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Geloof wat je wit geloven, maar dring het niet op aan anderen. Als ze God wilde ontdekken had ze dat zelf wel kunnen bedenken.
Ik heb geen zin om dit topic te kapen dus dit is mijn laatste post hierover:quote:Op maandag 25 januari 2016 18:40 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Lol waar the fuck zie jij mij iets aandringen knul. Ik geef rustig mijn reactie, en dat jij butthurt daarop gaat reageren is niet mijn probleem. Alle tips kan een mens helpen. En God ontdekken is niet iets wat je bedenkt, God ontdekken is een lange weg die jij nog moet bewandelen ( of niet. ) Maar dat is niet erg, iedereen heeft zijn eigen pad en dit is wat ik vanuit mijn perspectief haar kan meegeven. Ik ben benieuwd wat jij vanuit jou kijk haar mee kan geven, en misschien mij ook.
Ik snap je volledig vriend, daarom adviseer ik de beste TS in kwestie ook geen religie. Maar spiritualiteit. Dat zit ook nog steeds in jou man. Leer de echte God kennen, de God van de oneindige liefde, die niet straft, want de enige hel maak je zelf.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:46 schreef Kokoswater het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om dit topic te kapen dus dit is mijn laatste post hierover:
Ik ben opgegroeid in een indoctrinerend gezin en zie in mijn familie veel jonge kinderen die niet beter weten dan God, hemel, hel, dus ik kan er inderdaad nogal butthurt over zijn. Reden twee dat ik hierover niet verder post.
Het duurde lang voor ik over mijn angsten van de hel heen was, tot ik onder andere mezelf leerde lucide dromen om van de nachtmerries af te komen.
Er staan gewoon veel te veel slechte dingen in de bijbel, niet alle gelovigen interpreteren ditr letterlijk, maar elk persoon dat je adviseert met religie kan zulke dingen wel letterlijk gaan opvatten. Net als de jonge kinderen in mijn familie.
Yah... Echt een vet goede reden, ga in onzin geloven om problemen te vermijden, in plaats van ze echt op te lossen door middel van een psycholoog, die wel snapt hoe shit in elkaar zit.quote:Op maandag 25 januari 2016 18:50 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Ik snap je volledig vriend, daarom adviseer ik de beste TS in kwestie ook geen religie. Maar spiritualiteit. Dat zit ook nog steeds in jou man. Leer de echte God kennen, de God van de oneindige liefde, die niet straft, want de enige hel maak je zelf.
De bijbel geloof ik ook niet volledig, er staan een aantal mooie lessen in maar dat is het, het is zo vaak aangepast dat het allang in handen is geweest van corrupte zielen die mindcontrol van grote massa's toe wilde passen.
Nu gebruiken ze religie, vroeger media.
DM me maar als je verder wil spreken
Is het geen optie om weer terug in de omgeving van je vrienden te gaan wonen? Of is de kans op een leuke baan daar fors kleiner?quote:
Ja is wel kleiner, maar niet onmogelijk. Echter, ik wil echt hier graag blijven wonen en het hier maken. En ik wil heel graag nog eens op een ministerie werken dus kan en wil niet al te ver van Den Haag wonen. Het is hier goed.quote:Op donderdag 11 februari 2016 22:59 schreef Soldier2000 het volgende:
[..]
Is het geen optie om weer terug in de omgeving van je vrienden te gaan wonen? Of is de kans op een leuke baan daar fors kleiner?
Den Haag vind ik zelf ook wel een lastige stad. Beetje kil.quote:Op donderdag 11 februari 2016 23:19 schreef Andromache het volgende:
[..]
Ja is wel kleiner, maar niet onmogelijk. Echter, ik wil echt hier graag blijven wonen en het hier maken. En ik wil heel graag nog eens op een ministerie werken dus kan en wil niet al te ver van Den Haag wonen. Het is hier goed.
Het zit ook niet in de regio. Het zit in mijn eigen instelling.
Nieuwe mensen leren kennis altijd goed! Vriendengroepen van vroeger sterven soms uit door verschillende oorzaken (familie/relaties/verhuizen/andere levenswijze/etc) dus soims ook goed om nieuwe vriendschappen te vinden.quote:Op dinsdag 26 januari 2016 12:45 schreef Andromache het volgende:
Het komt goed. Ik ga met een psycholoog werken aan paniekklachten en omgang met ansgten. En ondertussen leuk door blijven gaan met NMLK, de psycholoog vond dat een goed idee
Tis maar wat je er zelf van maakt, ik heb op vele plaatsen in Nederland gewoond en nergens sneller en makkelijker contact gemaakt met mensen dan in Den Haag.quote:Op woensdag 17 februari 2016 14:03 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Den Haag vind ik zelf ook wel een lastige stad. Beetje kil.
Maar: het is wel heel mooi als je van kust/duinen/zee houdt.
Volgens mij ben je wel op de goede weg in ieder geval
quote:Op zondag 28 februari 2016 00:26 schreef Andromache het volgende:
Het gaat al wat beter. Het traject met de psycholoog gaat goed en geeft me veel inzichten. Ik laat de boel meer de boel, ik probeer mezelf meer te gunnen en veel minder te moeten van mezelf. Ik ben voorzichtig het een en ander met NMLK aan het doen en dat is dan best erg gezellig. Ik probeer me daar actief op te stellen, namen te onthouden enzo. Mijzelf laten zien, wie ik ben. Ook de banden met vrienden weer aan het aanhalen. Vandaag veel mensen gezien, heel veel liefde ontvangen, ik zat aan het eind van de avond bijna te huilen omdat ik zo dankbaar ben dat er toch nog mensen zijn die ondanks dat ik ze weinig zie me nog graag ontvangen en bij wie ik altijd mag blijven logeren. En ik heb een groot compliment gekregen met dat iemand het best voor me zag dat ik een lang gekoesterde wens ook in mijn eentje zou kunnen doen, dat vertrouwde hij mij wel toe.
Het is allemaal nog erg broos, ik ben er echt nog niet, maar het komt goed. Verdikkeme, zoveel liefde. Kan echt bijna wel janken.![]()
Niks mis met janken, zeker niet als het is ook is vanwege allerlei lieve, fijne, positieve ervaringen en gevoelensquote:Op zondag 28 februari 2016 00:26 schreef Andromache het volgende:
Het gaat al wat beter. Het traject met de psycholoog gaat goed en geeft me veel inzichten. Ik laat de boel meer de boel, ik probeer mezelf meer te gunnen en veel minder te moeten van mezelf. Ik ben voorzichtig het een en ander met NMLK aan het doen en dat is dan best erg gezellig. Ik probeer me daar actief op te stellen, namen te onthouden enzo. Mijzelf laten zien, wie ik ben. Ook de banden met vrienden weer aan het aanhalen. Vandaag veel mensen gezien, heel veel liefde ontvangen, ik zat aan het eind van de avond bijna te huilen omdat ik zo dankbaar ben dat er toch nog mensen zijn die ondanks dat ik ze weinig zie me nog graag ontvangen en bij wie ik altijd mag blijven logeren. En ik heb een groot compliment gekregen met dat iemand het best voor me zag dat ik een lang gekoesterde wens ook in mijn eentje zou kunnen doen, dat vertrouwde hij mij wel toe.
Het is allemaal nog erg broos, ik ben er echt nog niet, maar het komt goed. Verdikkeme, zoveel liefde. Kan echt bijna wel janken.![]()
Ik heb een redelijke tijd met een stuk of 5 vrienden vaak gechild in mijn 6m2 kamer. Altijd wel bewondering, maar mensen kwamen ook langs, en wilden ook af en toe wel bij mij zitten.quote:huisje is een beetje klein voor thuisactiviteit met nieuwe NMLK-mensen
Hoe wel ik zelf ook denk dat het waarschijnlijk grotendeels onzin is en niet klopt wat betreft geloof/christendom. Vind ik het prima als iemand kleine toelichting geeft op zijn verhaal. Immers als jij of ik ergens zeker van kan zijn, kan een ander dat ook met zijn ideeën hebben. Wie beoordeelt tenslotte wat goed of fout is?quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:38 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Yah... Echt een vet goede reden, ga in onzin geloven om problemen te vermijden, in plaats van ze echt op te lossen door middel van een psycholoog, die wel snapt hoe shit in elkaar zit.
@topic En in amersfoort is genoeg te doen, zelfs ik weet er dingen te doen, dus als je info wilt....
quote:Op zondag 28 februari 2016 16:16 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Hoe wel ik zelf ook denk dat het waarschijnlijk grotendeels onzin is en niet klopt wat betreft geloof/christendom. Vind ik het prima als iemand kleine toelichting geeft op zijn verhaal. Immers als jij of ik ergens zeker van kan zijn, kan een ander dat ook met zijn ideeën hebben. Wie beoordeelt tenslotte wat goed of fout is?
Je plaatje laadt niet, maar ik weet wel dat ze in de wetenschap ook altijd iets beweren van in de veronderstelling dat. Ook in de wetenschap zullen we ongetwijfeld vragen blijven houden, maar ook zullen er ook fouten gemaakt worden, of dingen niet gezien worden. Misschien over een paar honderd jaar lachen de mensen om onze wetenschap nu.quote:
"The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it" - Neil Tyson.quote:Op zondag 28 februari 2016 23:23 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Je plaatje laadt niet, maar ik weet wel dat ze in de wetenschap ook altijd iets beweren van in de veronderstelling dat. Ook in de wetenschap zullen we ongetwijfeld vragen blijven houden, maar ook zullen er ook fouten gemaakt worden, of dingen niet gezien worden. Misschien over een paar honderd jaar lachen de mensen om onze wetenschap nu.
Dat heeft ook te maken met je leeftijd, ik heb daar ook geen energie voor hoor. En ik ben mega-positief.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:13 schreef Andromache het volgende:
het klopt wel. Mijn leven is hartstikke saai geworden. Ik ben zo moe 's avonds door mijn negativiteit. Er is best nog ruimte tussen 21 en 23 om iets anders te doen dan tv-kijken en forummen. Verdikkeme. Vroeger deed ik spannende studentendingen. Nu niks meer. Hupperdehuphup. En ik voelde dit ook al soms voordat ik verhuisde. Het ligt niet aan de omgeving. Het ligt aan mezelf.
Noooooooo benoem dat nou niet!quote:Op maandag 29 februari 2016 06:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met je leeftijd, ik heb daar ook geen energie voor hoor. En ik ben mega-positief.Geef toe: je wordt gewoon oud.
Is goed. Je hebt gelijk.quote:Op maandag 29 februari 2016 00:29 schreef Andromache het volgende:
hoi zouden jullie de discussie over wetenschap vs. religie elders willen voeren?
Inprincipe ben je dan nog op je sterkst rond die leeftijd. Maar er zijn veel andere dingen rond die leeftijd die ook energie kosten. Werk, studie, e.d. Voor die periode kon ik altijd rustig bij komen in de klas en de rest chillen.quote:Op maandag 29 februari 2016 06:19 schreef Q. het volgende:
[..]
Dat heeft ook te maken met je leeftijd, ik heb daar ook geen energie voor hoor. En ik ben mega-positief.Geef toe: je wordt gewoon oud.
Ik bedoel lachen als inde zin van, grappig hoe ze vroeger dat dachten. Zoals dat de aarde plat was en je er af kon vallen. Vrij logische redenatie vanuit hun positie toen, maar is nu wel lachwekkend soms.quote:Op maandag 29 februari 2016 00:27 schreef Jhovall het volgende:
[..]
"The good thing about science is that it's true whether or not you believe in it" - Neil Tyson.
Behalve dat de wetenschap evolved en wel voortschrijdend antwoorden geeft en zelf corrigerend is. En waarom zullen we lachen om wetenschap een paar honderd jaar geleden. Er wordt alleen maar gelachen als er mensen door zijn gegaan op bekende foute premises.
Toen ik tien jaar begon met werken voelde ik ineens een enorme oververmoeidheid die eigenlijk sindsdien niet meer weg is gegaan. Werken kost nu gewoon een heleboel energie.quote:Op maandag 29 februari 2016 13:30 schreef WP8iscool het volgende:
[..]
Inprincipe ben je dan nog op je sterkst rond die leeftijd. Maar er zijn veel andere dingen rond die leeftijd die ook energie kosten. Werk, studie, e.d. Voor die periode kon ik altijd rustig bij komen in de klas en de rest chillen.
Ja dat ookquote:Op maandag 29 februari 2016 13:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Toen ik tien jaar begon met werken voelde ik ineens een enorme oververmoeidheid die eigenlijk sindsdien niet meer weg is gegaan. Werken kost nu gewoon een heleboel energie.
Gewoon doen, echt waar. Ga gewoon eens 3x per week bv. 's avonds een uurtje sporten, kan al iets simpels zijn als hardlopen. Daar heb je ook genoeg 'clubjes' voor waar je het (een soort van) in teamverband kan doen.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:13 schreef Andromache het volgende:
het klopt wel. Mijn leven is hartstikke saai geworden. Ik ben zo moe 's avonds door mijn negativiteit. Er is best nog ruimte tussen 21 en 23 om iets anders te doen dan tv-kijken en forummen. Verdikkeme. Vroeger deed ik spannende studentendingen. Nu niks meer. Hupperdehuphup. En ik voelde dit ook al soms voordat ik verhuisde. Het ligt niet aan de omgeving. Het ligt aan mezelf.
Je wordt ook moe, en blijft moe, van te weinig actie. Ik herken de valkuil maar al te goed. Een goede oplossing tegen vermoeidheid is actief bezig zijn. Als ik niet sport, ben ik Heel Erg Moe. Zo moe, dat ik niet aan sporten moet denken, want daar ben ik echt veel te moe voor.quote:Op zondag 21 februari 2016 20:13 schreef Andromache het volgende:
En je wordt fitter, dus kan meer aanquote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:00 schreef Koral het volgende:
Sporten maakt net als sex endorfine aan. Een hormoon dat je een gevoel van gelukzaligheid geeft.
Het fijne van sport vind ik dat je niet afhankelijk bent van andere mensen. En het geeft, als je goed sport, vrijwel direct resultaat. Voor mij fungeert sport (fitness, zwemmen en squash) als een ondergrens. 1 keer sporten in de week is het minimale wat ik wil doen om mezelf enigszins te onderhouden.quote:
Klopt voor mij ook ja. Na het werk het hoofd leeglopen.quote:Op dinsdag 1 maart 2016 20:22 schreef Koral het volgende:
[..]
Het fijne van sport vind ik dat je niet afhankelijk bent van andere mensen. En het geeft, als je goed sport, vrijwel direct resultaat. Voor mij fungeert sport (fitness, zwemmen en squash) als een ondergrens. 1 keer sporten in de week is het minimale wat ik wil doen om mezelf enigszins te onderhouden.
Met alleen rust pakken als ik moe ben red ik het niet. Helemaal niet bij een soort mentale vermoeidheid.
Ik hoef ook geen motivatiebrief te schrijven.quote:Op woensdag 2 maart 2016 17:01 schreef Cue_ het volgende:
Moet je een motivatie brief schrijven? Ik kon me destidjs gewoon aanmelden, betalen en klaar
Maar dat is na de aanmelding, want volgens mij moet je gelijk al betalen.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:14 schreef Q. het volgende:
Laten we zeggen dat ze nogal kieskeurig zijn over wie ze toelaten en toe blijven laten. Verwacht geen democratische principes.
Ik ken het verder niet, maar is dat echt zo? Ik dacht dat ze alleen op je leeftijd letten om de verdeling gelijk te houden.quote:Op woensdag 2 maart 2016 18:14 schreef Q. het volgende:
Laten we zeggen dat ze nogal kieskeurig zijn over wie ze toelaten en toe blijven laten. Verwacht geen democratische principes.
Nee, niet bepaald, mensen worden er ook om niets uit gegooid. Lees de verhalen hier maar eens:quote:Op donderdag 3 maart 2016 08:31 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Ik ken het verder niet, maar is dat echt zo? Ik dacht dat ze alleen op je leeftijd letten om de verdeling gelijk te houden.
https://www.nieuwemensenlerenkennen.nl/gebruiksvoorwaarden.phpquote:NMLK behoudt zich het recht voor je (proef)NMLK-erschap te beëindigen en/of je en/of jouw introducé van deelname aan activiteiten uit te sluiten, indien je gedrag, lichamelijke of geestelijke beperkingen of een andere omstandigheid daartoe aanleiding geeft. NMLK is daartoe echter op geen enkele wijze verplicht, noch verantwoordelijk. NMLK is dan niet gehouden tot restitutie van gelden en heeft onverminderd het recht op volledige schadevergoeding bij eventueel ontstane schade.
Weet een psycholoog beter de conflicten uit jouw leven, of weet jij dat.quote:Op donderdag 11 februari 2016 16:38 schreef Jhovall het volgende:
[..]
Yah... Echt een vet goede reden, ga in onzin geloven om problemen te vermijden, in plaats van ze echt op te lossen door middel van een psycholoog, die wel snapt hoe shit in elkaar zit.
@topic En in amersfoort is genoeg te doen, zelfs ik weet er dingen te doen, dus als je info wilt....
Een psycholoog weet wel wat ziektebeelden zijn. God weet dat niet.quote:Op zaterdag 5 maart 2016 22:58 schreef Nestalgie het volgende:
[..]
Weet een psycholoog beter de conflicten uit jouw leven, of weet jij dat.
Heb je genoeg opties om dingen te doen? Mocht dat niet zo zijn kun je ook eens naar meetups kijken naast NMLK wat je zelf al aangaf. Zijn vaak wel internationaal.quote:Op maandag 28 maart 2016 21:42 schreef Andromache het volgende:
Up. Vandaag wilde ik voor de derde dag achtereen in kluizenaarmodus thuis zitten. Ik heb toch volgehouden, en ben naar een borrel gegaan. Het was heel gezellig. Mensen vonden mij aardig, en ik heb er ook nog een afspraak morgen aan over gehouden. Ik ben best sociaal, dus, want anders lukt dit me niet. Dus dat is een winst.
Ik ben alleen weer vreselijk verdrietig als ik thuiskom. Dat contrast. Zo veel verdriet. Als ik de hele tijd alleen thuis ben, voel ik dat contrast niet. Lekker veilig. Openbaring.
Kun je niet genieten van 'the best of both worlds'? Is net alsof je alleen zijn als een straf ervaart (daar waar anderen nu juist snakken naar een moment voor zichzelf)?quote:Op maandag 28 maart 2016 21:42 schreef Andromache het volgende:
Up. Vandaag wilde ik voor de derde dag achtereen in kluizenaarmodus thuis zitten. Ik heb toch volgehouden, en ben naar een borrel gegaan. Het was heel gezellig. Mensen vonden mij aardig, en ik heb er ook nog een afspraak morgen aan over gehouden. Ik ben best sociaal, dus, want anders lukt dit me niet. Dus dat is een winst.
Ik ben alleen weer vreselijk verdrietig als ik thuiskom. Dat contrast. Zo veel verdriet. Als ik de hele tijd alleen thuis ben, voel ik dat contrast niet. Lekker veilig. Openbaring.
Hoe ga jij trouwens om met feestdagen als nu Pasen?quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef Andromache het volgende:
mja ik heb wel moeite met dat evenwicht ja. Mij is aangeraden het filmpje Inside out te gaan bekijken. Leven is zout en zoet, maar ik heb vaak het beeld dat iedereen altijd maar een zoet leven heeft.
quote:Op maandag 28 maart 2016 22:23 schreef Andromache het volgende:
mja ik heb wel moeite met dat evenwicht ja. Mij is aangeraden het filmpje Inside out te gaan bekijken. Leven is zout en zoet, maar ik heb vaak het beeld dat iedereen altijd maar een zoet leven heeft.
Ik kom inmiddels tot de conclusie dat ik heel lieve en leuke vrienden heb, maar vrijwel geen mensen met wie ik bovenstaande kan delen. Terwijl dit mijn grootste passies zijn. Ik zou het komende jaar heel graag me willen omringen met mensen die dit soort dingen ook leuk vinden om hun vrije tijd mee in te vullen. Avonden met goed bier of wijn meezingen met Arrow Classic Rock enzo. Of klassiekers in de sfeer van 3voor12. Ik twijfel over vrijwilligen bij een poppodium....quote:Op zaterdag 23 januari 2016 23:41 schreef Andromache het volgende:
Ik zou inderdaad meer met mijn passies willen doen. Dansen. Concerten/festivals. Muziek. Kunst en cultuur. De hele dag lezen. Politieke/maatschappelijke betrokkenheid.
Wat dacht je van een politieke partij? Zou dat iets voor je zijn?quote:Op maandag 25 april 2016 00:13 schreef Andromache het volgende:
Update en zelfcitaat.
[..]
Ik kom inmiddels tot de conclusie dat ik heel lieve en leuke vrienden heb, maar vrijwel geen mensen met wie ik bovenstaande kan delen. Terwijl dit mijn grootste passies zijn. Ik zou het komende jaar heel graag me willen omringen met mensen die dit soort dingen ook leuk vinden om hun vrije tijd mee in te vullen. Avonden met goed bier of wijn meezingen met Arrow Classic Rock enzo. Of klassiekers in de sfeer van 3voor12. Ik twijfel over vrijwilligen bij een poppodium....
Ik ben al een stuk milder voor mezelf geworden als het gaat om de 'moetjes', huishouden, sporten, dat komt wel als het komt en als ik er zin in heb of het nodig vind. Ook wat meer dagritme. Iets meer dan. Nog niet super.
Vandaag ook weer mooie vergezichten vanuit de trein die me zo ontroeren. Tip: het helpt niet om dit te delen met de taxichauffeur
Goed. Het gaat op en neer, met steeds helderder inzichten. Mede dankzij de psycholoog.
Vanwaar de Sippe smilie en "niet meer in deze situatie" ? Want in je andere topic geef je aan t helemaal niet erg te vinden.quote:Op maandag 25 april 2016 00:51 schreef Gary_Oak het volgende:
Ik ben even sprakeloos. Ik maak hetzelfde mee, maar heb gelukkig nog wel een huisgenoot waar ik mee praat. Weet niet wat ik je kan adviseren, TS, anders zat ik zelf al niet meer in die situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |