Heb je ook wat aan feedback Andro? Want die wil ik je best een beetje geven, gezien het feit dat ik één van die verre contacten ben die wat verwaterd is. Kan ook verder via dm natuurlijk. Ik realiseer me dat je nog op een mail van me zit te wachten dus dit is dan meteen mijn openbare "mea culpa", die komt er ook!
Verder, beloof me dat je gaat ophouden mensen dankbaar te zijn dat ze je willen zien en daar zó blij mee te zijn, okee? Dat mensen je graag zien betekent dat je leuk bent en dat ze graag in je gezelschap zijn, óók als je een dipje hebt. Daar zíjn ze ook vrienden voor hé, om bij leuke en minder leuke momenten erbij te zijn in je leven. En helaas, zoals met relaties, soms vallen ze weg. Het is lastiger op deze leeftijd maar zeker niet onmogelijk om nieuwe leuke contacten op te doen. De diepgang, dat vergt net als bij de liefde, geduld.
Ik herken echt wel het eea wat je schrijft maar vind het alleen zijn juist soms te leuk. Ook het alleen wonen en hele dagen in een huispak vooral niet doen wat ik eigenlijk van plan was te doen, daar blink ik in uit

. Ondanks dat ik ook wel lijstjes maak heb ik het nu redelijk op orde allemaal de laatste anderhalf jaar en kan ik het wat meer balanceren. Ik heb ook ontdekt dat ik mensen nodig heb en dat ik ze daarvoor actief moet benaderen. Misschien een beetje de andere kant van jouw verhaal maar de eenzaamheid etc. herken ik wel bij vlagen hoor.
Wat ik me afvraag is waarom je precies denkt dat als je al die dingen die je nu (weer) wilt veranderen hebt je denkt gelukkiger te worden? Ik denk namelijk dat je gelijk hebt als je zegt dat het in jezelf zit en dat je daarmee aan het werk moet. Het dus met jezelf leren vinden. Ik ken je als zeer ambitieus maar ook als vrij hard, ondanks dat het misschien op fok niet zo overkomt. Vooral voor jezelf maar om eerlijk te zijn ook wel voor anderen.
Misschien moet je wat milder leren worden, in de eerste instantie vooral naar jezelf. Dus jezelf inderdaad het (onverwerkte) verdriet toestaan, neem je tijd. Je relatie verwerken is ook niet niks. Je zet het nu weg als weekendrelatie maar heb het idee dat het voor jou echt wel meer dan dat was en de hoop op een toekomst met hem er zeker was. Dat is niet niks om te verstouwen.
Dat "harde" en ook wel "gevoelige" aan jou is best een pittige combinatie. Ik denk dat je daar best iets mee kunt als ontwikkeling in de toekomst, ook in je contacten met mensen. Ik lees namelijk niet zoveel over wat je te geven hebt aan anderen maar vooral wat je van anderen zou willen ontvangen. En dat is heel goed om te weten voor jezelf maar misschien kun je eens andersom redeneren. Je hebt hartstikke veel te bieden maar zie het wat minder als ruilhandel. Je kunt gewoon niet beïnvloeden wat mensen van je vinden of denken maar alleen wat je zelf ter tafel brengt en eventueel verwacht. Ondanks dat het investering vergt denk ik dat als je je energie minder steekt in dingen die je dwars zitten of voor mijn part een tijdje in je hoofd een "fuck you" houding aanneemt je echt wel ruimte en rust creeërt om inderdaad dat lijstje dat je hier in het topic plaatste op te pakken. Begin eens wat kleiner, wat je nu ook al doet.
-zwemmen
-familie en vrienden zien
-nmlk
-minder moeten
Dat is al heel veel, wat je daar gedaan hebt

Jammer dat je baan je niet zo goed bevalt, ik vertel nog regelmatig wel eens over jou aan anderen, hoe je zo stoer Kees Driehuis van tafel veegde met je humor en zo'n toffe baan had gevonden daar heulemaal in het Westen

Hopelijk kun je je eens gaan oriënteren op wat anders als je straks je studie hebt afgerond. Is het een beetje te doen nog de laatste loodjes? Of is het ook een stukje uitstelgedrag omdat het dan "echt" is?