Oke, maar ik blijf bij wat ik eerder zei: bescheidenheid siert de mens, zeker in het geval van Deezer, die zichzelf stelselmatig overschat.quote:
Ik ben benieuwd naar de feedback op mijn scriptie straks, of ik mezelf inderdaad flink heb overschat of druk gemaakt heb om niks.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:38 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Oke, maar ik blijf bij wat ik eerder zei: bescheidenheid siert de mens, zeker in het geval van Deezer, die zichzelf stelselmatig overschat.
Ze zegt niet voor niks stelselmatig, wat denk je dat ze daarmee bedoelt?quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de feedback op mijn scriptie straks, of ik mezelf inderdaad flink heb overschat of druk gemaakt heb om niks.
quote:Op woensdag 11 mei 2016 11:48 schreef Toto69 het volgende:
Ik vraag me soms echt af waarom men zo massaal blijft reageren op de Deezert. In de hoop dat hij ooit het licht ziet (dat gebeurt alleen als 'ie z'n kop in een lamp steekt) of gewoon puur uit verveling? Het is toch zinloos helaas, zolang hij zelf geen stappen in de goede richting zet.
Ligt eraan wat je juiste stappen noemt. Ik doe nu een serieuze poging om mijn studie af te ronden. Alleen door wat in te leveren en het uit handen te geven, weet ik of ik een kans maak of niet. Die andere stap (psycholoog) kan altijd later nog. Mijn afstuderen sleept al heel lang voort en moet niet lang meer duren.quote:
Jij weet heeeel goed welke stappen we al tienduizendenkeren hebben genoemd.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je juiste stappen noemt. Ik doe nu een serieuze poging om mijn studie af te ronden. Alleen door wat in te leveren en het uit handen te geven, weet ik of ik een kans maak of niet. Die andere stap (psycholoog) kan altijd later nog. Mijn afstuderen sleept al heel lang voort en moet niet lang meer duren.
Hij heeft hoogstwaarschijnlijk gedaan wat ik vroeger op het mbo-vmbo- deed toen ik te laat was met een opdracht.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:57 schreef Molo het volgende:
Is het al af dan?
Vraag gewoon even een ban aan tot je klaar bent. Je bent vaker op Fok dan ik en ik ben hier al kansloos vaak
En weer sla je de plank mis. Bel nou maar gewoon de psycholoog en lees anders de post van die andere user van 30 nog eens. Dat is wat er namelijk gebeurt als je het niet doet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:43 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar de feedback op mijn scriptie straks, of ik mezelf inderdaad flink heb overschat of druk gemaakt heb om niks.
OF niemand reageert meer op hem.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En weer sla je de plank mis. Bel nou maar gewoon de psycholoog en lees anders de post van die andere user van 30 nog eens. Dat is wat er namelijk gebeurt als je het niet doet.
Wat kan een psycholoog doen? Het lijkt me voor de hand dat dit niet vergoed gaat worden omdat het geen levensbedreigende ziekte is.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:03 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En weer sla je de plank mis. Bel nou maar gewoon de psycholoog en lees anders de post van die andere user van 30 nog eens. Dat is wat er namelijk gebeurt als je het niet doet.
Jij met je 'levensbedreigend'quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat kan een psycholoog doen? Het lijkt me voor de hand dat dit niet vergoed gaat worden omdat het geen levensbedreigende ziekte is.
Die psychologen doen niets meer dan alleen diagnosticeren.
Lul niet zo dom.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Wat kan een psycholoog doen? Het lijkt me voor de hand dat dit niet vergoed gaat worden omdat het geen levensbedreigende ziekte is.
Psychologen doen juist vaak niet aan diagnosticeren... vaak alleen aan behandelen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
We kunnen zo een Meet houden met iedereen die Deezertje heeft proberen te helpenquote:Op woensdag 11 mei 2016 20:57 schreef Molo het volgende:
Is het al af dan?
Vraag gewoon even een ban aan tot je klaar bent. Je bent vaker op Fok dan ik en ik ben hier al kansloos vaak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door Mathemaat op 11-05-2016 21:54:41 ]Croce e delizia cor. Misterioso, Misterioso altero, croce e delizia al cor.
Als jij nou gewoon niet meer probeert mee te praten over dingen waar je duidelijk niks van weet.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Beide.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:42 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Psychologen doen juist vaak niet aan diagnosticeren... vaak alleen aan behandelen.
Anders gaat hij inderdaad gigantisch vastlopen in het leven. Doet hij al op veel vlakken. Hij is nu nog relatief jong, dus wacht er nou niet langer mee...quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:34 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Jij met je 'levensbedreigend'Ik heb je al eens verteld dat jij naar een psychiatrische kliniek moest, maar meneer was tegen omdat hij zogenaamd geen gevaar was, maar daar heeft het niets mis mee te maken. Hetzelfde hier, het is geen levensbedreigende ziekte, maar wel een 'ziekte'/handicap waarmee hij moet leren omgaan want het belemmert hem in het dagelijkse leven, net zoals bij jou.
Toegepast onderzoekers. Geen wetenschappers.quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:35 schreef DoubleDip het volgende:
Oh en bij onderzoeker denk ik eerder aan iemand van wo niveau. Of kunnen hbo'ers ook onderzoeker worden?
quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:48 schreef Mathemaat het volgende:
[..]
We kunnen zo een Meet houden met iedereen die Deezertje heeft proberen te helpenIemand anders vroeg zich eerder nog af of Deezertje een turing test zou zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-05-2016 22:04:58 ]
Oh, ja basispsychologen kunnen/mogen inderdaad nog niet zoveel. Maar een klinisch psycholoog...quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:03 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Bij ons moet je daar toch echt eerst een postgraduaat diagnostiek voor doen...
Wat is nou eigenlijk de reden dat je niet naar een psycholoog zou gaan? Je wordt er toch niet slechter van?quote:Op woensdag 11 mei 2016 20:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je juiste stappen noemt. Ik doe nu een serieuze poging om mijn studie af te ronden. Alleen door wat in te leveren en het uit handen te geven, weet ik of ik een kans maak of niet. Die andere stap (psycholoog) kan altijd later nog. Mijn afstuderen sleept al heel lang voort en moet niet lang meer duren.
Zijn hoofd is nu vol. Hij heeft pas weer ruimte voor extra zorgen als dat papiertje binnen is, denk ik. Kan ik eigenlijk best begrijpen.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk de reden dat je niet naar een psycholoog zou gaan? Je wordt er toch niet slechter van?
Nee, ik ben het er mee eens dat nu niet het geschikte moment is. Maar dat zal het nooit zijn, vrees ik.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:41 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Zijn hoofd is nu vol. Hij heeft pas weer ruimte voor extra zorgen als dat papiertje binnen is, denk ik. Kan ik eigenlijk best begrijpen.
$$$ en dat de mogelijkheid nog steeds bestaat dat ik mijn afstuderen gewoon en haal die last van mijn schouders is en dan zelf (!) naar de toekomst kan kijken ipv weer te blijven hangen in onzekerheid. Het is dat ze bij de meeste banen toch dat papiertje vragen (of je moet ervaring/connecties hebben). Dus opgeven is doodzonde.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:38 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Wat is nou eigenlijk de reden dat je niet naar een psycholoog zou gaan? Je wordt er toch niet slechter van?
Bel jij ook maar eens de psycholoog.quote:Op woensdag 11 mei 2016 21:30 schreef syndroom het volgende:
[..]
Mis. Ging niet om je afstuderen, maar om de sociale dingen. Jeweetwel. Enzo. Scroll al die duizend topics nog maar eens door. En niet zeuren over geld, je pappie en mammie betalen al je inwoning dus die centen kan je best missen met je 12k.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
$$$ en dat de mogelijkheid nog steeds bestaat dat ik mijn afstuderen gewoon en haal die last van mijn schouders is en dan zelf (!) naar de toekomst kan kijken ipv weer te blijven hangen in onzekerheid. Het is dat ze bij de meeste banen toch dat papiertje vragen (of je moet ervaring/connecties hebben). Dus opgeven is doodzonde.
Maar je hebt al heel lang geen aansluiting (en de negatieve gevoelens die je daarbij hebt), al heel lang voor je afstudeeronzekerheden.quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
$$$ en dat de mogelijkheid nog steeds bestaat dat ik mijn afstuderen gewoon en haal die last van mijn schouders is en dan zelf (!) naar de toekomst kan kijken ipv weer te blijven hangen in onzekerheid. Het is dat ze bij de meeste banen toch dat papiertje vragen (of je moet ervaring/connecties hebben). Dus opgeven is doodzonde.
Een GZ psycholoog is nog geen behandelaar, dat is uitsluitend een klinisch psycholoog of heb ik het mis?quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:03 schreef MarieAlice het volgende:
[..]
Bij ons moet je daar toch echt eerst een postgraduaat diagnostiek voor doen...
Dt heb je misquote:Op donderdag 12 mei 2016 05:36 schreef syndroom het volgende:
[..]
Een GZ psycholoog is nog geen behandelaar, dat is uitsluitend een klinisch psycholoog of heb ik het mis?
Maar jij denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat werken makkelijker is dan studeren?quote:Op woensdag 11 mei 2016 22:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ten eerste krijg je er voor betaaldquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:14 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar jij denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat werken makkelijker is dan studeren?
Dat vraagt ze niet.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:31 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ten eerste krijg je er voor betaaldten tweede breng je in de praktijk wat je geleerd hebt/kunt.
Als ik niet een eenzame gozer wil worden die zonder een woord te zeggen de dag op het werk eindigt wel. Dan heb ik weer dagelijks contact met nieuwe mensen ipv nu het ontbreken van klasgenoten of geen verbinding hebben met mensen van andere jaarlagen of niet mee kunnen praten over op jezelf wonen etc. Ik heb deze week gesproken met andere studenten en daar kan ik al niet echt mee praten: of ze werken erbij, hebben een druk studentenleven of nevenactiviteiten, zitten in besturen of hebben een relatie, wonen samen en als ze dan vragen wat ik doe kan ik eigenlijk niks zeggen behalve nu mijn studie aan het afronden benquote:Op donderdag 12 mei 2016 07:33 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Dat vraagt ze niet.
Ze vraagt of je denkt dat straks alles makkelijker wordt? Dat je ineens aansluiting kan vinden, sociaal kan zijn, opeens geïnteresseerd bent in de medemens, aantrekkelijk voor vrouwen? En dat allemaal omdat jij je papiertje hebt?
Als jij je diploma hebt, woon je nog steeds niet op jezelf want je moet nog een huurwoning hebben.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:46 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als ik niet een eenzame gozer wil worden die zonder een woord te zeggen de dag op het werk eindigt wel. Dan heb ik weer dagelijks contact met nieuwe mensen ipv nu het ontbreken van klasgenoten of geen verbinding hebben met mensen van andere jaarlagen of niet mee kunnen praten over op jezelf wonen etc.
Wat is het verschil tussen de andere studenten en je nieuwe collega's? Je nieuwe collega's praten ook maar al te graag over het weekend en wat ze hebben gedaan. Jij kan daar niet over meepraten, want jij doet niks in de weekenden en zit alleen maar op FOK!. Jij hebt geen vrienden om dingen mee te doen en jij bent niet sociaal sterk waardoor je waarschijnlijk weer buiten de boot valt op je werkplek.quote:Ik heb deze week gesproken met andere studenten en daar kan ik al niet echt mee praten: of ze werken erbij, hebben een druk studentenleven of nevenactiviteiten en als ze dan vragen wat ik doe kan ik eigenlijk niks zeggen.
En waarom zou je dat met toekomstige collega's wel kunnen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:46 schreef Deezertje het volgende:
en daar kan ik al niet echt mee praten
Omdat je dan iig een nieuwe start maakt en actief mee kunt doen met een eventuele vrijdagmiddagborrel of personeelsfeesten. Met studiegenoten kon ik prima opschieten maar heb ik het contact niet uitgebreid buiten de verplichte uren of activiteiten. Dat wil ik nu wel aanpakken.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
En waarom zou je dat met toekomstige collega's wel kunnen?
ook zij hebben een leven (en wss een studentenleven gehad), dus hoezo kan je dan wel ineens gesprekken voeren met menesen?
Enige wat jij kan vertellen (zoals altijd) is dat je aan het werk bent geweest en evt naar de bios.
Ja het moet klikken en je moet jezelf positief verkopen. Maar ik hoop dat mensen nu volwassenen zijn en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.quote:Op donderdag 12 mei 2016 07:55 schreef Sarabi het volgende:
Maar de kans dat je goed contact krijgt met je collega's is toch even groot als met medestudenten in het begin van je studie?
Denk dat het op je studie zelfs nog makkelijker is eigenlijk...
WAarom zou je tegen die tijd niet hier gaan klagen van:quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat je dan iig een nieuwe start maakt en actief mee kunt doen met een eventuele vrijdagmiddagborrel of personeelsfeesten. Met studiegenoten kon ik prima opschieten maar heb ik het contact niet uitgebreid buiten de verplichte uren of activiteiten. Dat wil ik nu wel aanpakken.
Die heb je in de volwassen wereld nog net zo goed. Klikt het niet, zullen ze je niet zomaar aanspreken (enkel zakelijk, maar daar heb je geen kut aan).quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef Deezertje het volgende:
en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.
verkeerd gehoopt. Dat gebeurt wel, is heel normaal ook.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ja het moet klikken en je moet jezelf positief verkopen. Maar ik hoop dat mensen nu volwassenen zijn en geen groepjes meer maken waar je al dan niet buiten valt of bijhoort.
Ik hoop dat ik dan kan inhaken op hun weekendplannen en mij misschien kan uitnodigen of laten zien dat ik een volgende keer wel mee wil. Dus ik wil meer het contact uitbreiden van oppervlakkig tot elkaar ook buiten werktijd zien. Dit gaat waarschijnlijk makkelijker met collega's die ook alleen zijn en geen gezin of vriendin hebben (en nee dan doel ik niet alleen op vrijgezelle vrouwelijke collega's).quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:19 schreef Cue_ het volgende:
[..]
WAarom zou je tegen die tijd niet hier gaan klagen van:
"Vrijdag is een vrijdagmiddagborrel, zou wel willen gaan, maar de mensen gaan dan aan de alcohol, daar hou ik niet van. Daarbij hebben ze allerlei verhalen over hun weekendplannen etc, en ik ... ik zit enkel maar thuis, dus geen aansluiting daarin, dus laat ik maar thuisblijven"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |