Je gaat om met de mensen waarmee jij je fijn voelt, maar op de middelbare school en ook nog wel op vervolgonderwijs is dat iets te vaak gebaseerd op je uiterlijk en sociale status.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:20 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
verkeerd gehoopt. Dat gebeurt wel, is heel normaal ook.
Dus je mag de komende tien jaar nog fijn thuis blijven wonen?quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb iig de zegen van mijn ouders dat ze nu zien dat ik alles doe om af te studeren, dus ze zijn niet boos of teleurgesteld als ik het onverhoopt niet haal. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet want wil ze uiteindelijk niet teleurstellen.
Stel je daar maar niet teveel van voor. Er zijn maar zeer weinig mensen die hun collegás in de weekenden ziet / wil zien.quote:
Want? Die kunnen nog altijd een veel spectaculairder leven hebben dan jij? Denk eerder dat je aansluiting vindt bij gezinnen, want die worden jaloers als je aangeeft het weekend te gaan relaxenquote:Op donderdag 12 mei 2016 08:23 schreef Deezertje het volgende:
Dit gaat waarschijnlijk makkelijker met collega's die ook alleen zijn en geen gezin of vriendin hebben
Dat mocht ik sowieso al, behalve als ik niks voor mijn studie zou doen. Ik maak nu concrete stappen en laat alles beoordelen. En ik weet waar ik straks aan moet werken als het resultaat tegenvalt. Maar ik ben ook actief aan het kijken en reageren op woningen dus mocht ik zover komen dan ga ik op mezelf.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dus je mag de komende tien jaar nog fijn thuis blijven wonen?
Ik hoop dat je al een paar jaar staat ingeschreven, anders kun je vooral in de grote steden lang zoeken. In de dorpen kun je meestal veel eerder terecht maar ik weet niet of dat iets is wat je wil. Dan heb je ook weer een auto nodig om ergens te komen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:32 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ik ben ook actief aan het kijken en reageren op woningen dus mocht ik zover komen dan ga ik op mezelf.
Je hebt iig ook mijn zegen om tot je 30ste nog thuis te wonen, sociaal beperkt te zijn en je leven te indelen zoals jij het wilt en volgens de regeltjes en structuur van jouw ASS-wereldje.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:28 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb iig de zegen van mijn ouders dat ze nu zien dat ik alles doe om af te studeren, dus ze zijn niet boos of teleurgesteld als ik het onverhoopt niet haal. Weet niet of ik daar blij mee moet zijn of niet want wil ze uiteindelijk niet teleurstellen.
Mag ik zo open zijn om te vragen wat je gedachten/gevoelens waren bij het lezen van de bovenstaande tekst? Herken je jezelf daarin en waarom wel/niet? Waarom zou het bij jou anders verlopen?quote:Op woensdag 11 mei 2016 18:34 schreef Kevin24 het volgende:
Een half jaar geen vriendin of nooit een vriendin, best wel een verschil hoor :- ) En tja, ik zie nu ook eindelijk het licht. Vroeger ook altijd gedacht dat ik het wel wist, het wel goed kwam en de psycholoog me niet kon helpen... Nu ben ik 30, amper vrienden, nog nooit vriendin gehad en me illusie dat als ik eenmaal ging werken en op mezelf ging wonen dat het ineens wel goed zou komen..... Op me werk hoor ik er niet bij want tja, ik ben nou eenmaal een beetje 'apart' en de enigste vrouw die ooit in me huis is geweest in de 4 a 5 jaar dat ik er woon is me moeder. Vorige week doorverwezen door de ha en wacht nu op een brief van de instelling zodat ik een intake kan doen. Ben benieuwd!
Hoop alleen dat Deezertje en de rest wel eerder stappen gaan ondernemen want tijd is veel te kostbaar om maar wat aan te kloten. (wil niet overkomen als 1 of andere betweter btw)
Ja heb ik gelezen. Ik weet niet wat die psycholoog hem gaat brengen.. Wat verwacht hij van zo'n iemand? Je onder de mensen begeven is heel normaal in Nederland dus daarom maak ik mijn studie af en ben ik straks onderdeel van een groep collega's.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:41 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Je hebt iig ook mijn zegen om tot je 30ste nog thuis te wonen, sociaal beperkt te zijn en je leven te indelen zoals jij het wilt en volgens de regeltjes en structuur van jouw ASS-wereldje.
Had je dit nog gelezen?
[..]
Mag ik zo open zijn om te vragen wat je gedachten/gevoelens waren bij het lezen van de bovenstaande tekst? Herken je jezelf daarin en waarom wel/niet? Waarom zou het bij jou anders verlopen?
In dorpen moet je ook al snel 5 à 7 jaar ingeschreven staan.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:37 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ik hoop dat je al een paar jaar staat ingeschreven, anders kun je vooral in de grote steden lang zoeken. In de dorpen kun je meestal veel eerder terecht maar ik weet niet of dat iets is wat je wil. Dan heb je ook weer een auto nodig om ergens te komen.
10 jaar wachttijd is kennelijk heel normaal in Nederland.
Bij mij op school boeit het geen zak of rijk of arm bent, knap of lelijk. Dus kan prima.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:24 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Je gaat om met de mensen waarmee jij je fijn voelt, maar op de middelbare school en ook nog wel op vervolgonderwijs is dat iets te vaak gebaseerd op je uiterlijk en sociale status.
Ik ben benieuwd.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:44 schreef Deezertje het volgende:
ben ik straks onderdeel van een groep collega's.
Anti kraak, op kamers, of als je geld hebt particulier huren? Gek genoeg staan er wel veel onverkoopbare huizen leeg maar zijn er nog altijd enorme wachtlijsten.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:44 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In dorpen moet je ook al snel 5 à 7 jaar ingeschreven staan.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Anti kraak, op kamers, of als je geld hebt particulier huren? Gek genoeg staan er wel veel onverkoopbare huizen leeg maar zijn er nog altijd enorme wachtlijsten.Ik zou naar een psychiater gaan om te leren hoe je met je nijdigheid om moet gaan, want het klinkt ook niet echt gezond zo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben niet benieuwd, ik weet namelijk wel zeker dat het antwoord 'nee' is.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:47 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd.
Eerst werk vinden hè. Gaat nog jaaaaaaren duren met jouw instelling.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:51 schreef syndroom het volgende:
[..]
Anti kraak, op kamers, of als je geld hebt particulier huren? Gek genoeg staan er wel veel onverkoopbare huizen leeg maar zijn er nog altijd enorme wachtlijsten.Als je had ingeschreven op je 18e had je dat probleem dus ook niet gehad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mwah, op je 18e weet je nog niet altijd waar je later wil wonen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:53 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Als je had ingeschreven op je 18e had je dat probleem dus ook niet gehad.
quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:48 schreef SantaClausNorthPole het volgende:
Is het een beetje te pruimen in journalistiek qua werkgelegenheid?
Of 19, 20... Ben zelf op m'n 19e op kamers gegaan en toen gelijk ingeschreven. Als ik over een jaartje (of 2 ofzo) afstudeer heb ik zeker wel een woning. Dan ben ik 6-7 jaar ingeschreven.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:59 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Mwah, op je 18e weet je nog niet altijd waar je later wil wonen.
Je kunt overal mensen treffen voor vriendschap, maar dan denk ik dat je de beste kans hebt bij een (sociale) bijbaan en niet bij full-time werk. Dan is er weinig ruimte om na het werk nog wat te doen samen.quote:Op donderdag 12 mei 2016 08:36 schreef motorbloempje het volgende:
'mij kan uitnodigen'
Je kunt mensen natuurlijk ook zelf uitnodigen. De bal ligt bij jezelf.
En nogmaals, voor de 3003e keer, met je collega's een sociaal leven opbouwen is zeeeeer zeldzaam. Zowel ikzelf als mijn man (en andere mensen die ik ken zowel in NL als hier) hebben prima collega's gehad over de jaren, maar dat blijft allemaal op het werk. De meeste mensen hebben vrienden en een baan, en houden werk en privé terecht gescheiden. Is ook heel gezond en normaal.
Het kan, maar mensen gaan niet naar het werk met het doel om vrienden te maken. Een vakkenvulbaantje bij de AH tussen je 15e en 20e is alweer anders jaquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:04 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je kunt overal mensen treffen voor vriendschap, maar dan denk ik dat je de beste kans hebt bij een (sociale) bijbaan en niet bij full-time werk. Dan is er weinig ruimte om na het werk nog wat te doen samen.
Bachelor gedaan in Enschede, Master in Amsterdam. Ik sta wel jaren ingeschreven in Zwolle, maar daar heb je dan ook weinig aan. Ach, ik ben het wel met syndroom eens dat het geen fijn systeem is, maar het is niet anders. Ik ga me er in ieder geval niet over opwinden.quote:Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Of 19, 20... Ben zelf op m'n 19e op kamers gegaan en toen gelijk ingeschreven. Als ik over een jaartje (of 2 ofzo) afstudeer heb ik zeker wel een woning. Dan ben ik 6-7 jaar ingeschreven.
Als je weet waar je gaat studeren neem ik aan dat je daar wel in de buurt gaat wonen. Of je komt er snel achter dat je bij je ouders in de buurt wilt blijven. Prima, maar schrijf je dan in.
Op basis van meettijd ja. Veel woningen gaan ook via loting en daar heb je helemaal niks aan je opgebouwde jaren. Ik eindig nu bij loting op plek 221 van de 359 en een andere keer 21 van de 160 ofzo. Het scheelt al dat je kan zien hoeveel reacties er zijnquote:Op donderdag 12 mei 2016 09:01 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Of 19, 20... Ben zelf op m'n 19e op kamers gegaan en toen gelijk ingeschreven. Als ik over een jaartje (of 2 ofzo) afstudeer heb ik zeker wel een woning. Dan ben ik 6-7 jaar ingeschreven.
Als je weet waar je gaat studeren neem ik aan dat je daar wel in de buurt gaat wonen. Of je komt er snel achter dat je bij je ouders in de buurt wilt blijven. Prima, maar schrijf je dan in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |