Hoe gaat het eigenlijk met jou R-K? Ga je nog naar die poolparty?quote:Op zondag 17 april 2016 20:39 schreef R-K het volgende:
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?
Vind je het moeilijk om contacten te maken?
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten?
Dan is dit topic voor jou.
Aangezien ik zelf mensen tegen het lijf loop die met deze problemen kampen, vind ik het een mooi moment om hiermee een opening te geven.
Vind hier gelijkgestemden, kruip uit je schulp en post hier als jij je aangesproken voelt.
Voel je welkom!
Is al uitverkocht.quote:Op maandag 18 april 2016 11:22 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Hoe gaat het eigenlijk met jou R-K? Ga je nog naar die poolparty?
Wat ben je van plan dinsdagavond dan? Cafés zijn open..quote:Op maandag 18 april 2016 11:36 schreef R-K het volgende:
[..]
Is al uitverkocht.
Eens kijken of ik dinsdagavond 26 april nog wat in Nijmegen kan neuzen, heb dan toch vrij OV.
En ja, ik ga 25 april naar een masterclass wat op school wordt aangeboden.
Gezellig altijd.quote:Op maandag 18 april 2016 16:55 schreef syndroom het volgende:
Sowieso lijkt het me best ongemakkelijk als enige jongen tussen 9 meiden.
Als je verpleegkunde studeert is dat best normaal. Alleen moet je dan uitleggen dat je niet op jongens valt denk ikquote:Op maandag 18 april 2016 16:55 schreef syndroom het volgende:
Sowieso lijkt het me best ongemakkelijk als enige jongen tussen 9 meiden.
Ben je verpleegkunde gaan studeren?quote:Op maandag 18 april 2016 16:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je verpleegkunde studeert is dat best normaal. Alleen moet je dan uitleggen dat je niet op jongens valt denk ikof als je techniek studeert als dame.. Kom je tussen allemaal jongens en die duiken allemaal op die ene meid..
Nee, maar ik ken wel klassen waar dat het geval is. Je denkt dan als man: jackpot! Maar ondertussen gaan de meeste meiden alsnog met elkaar om en val je er als man buitenquote:Op maandag 18 april 2016 17:03 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ben je verpleegkunde gaan studeren?
De wachtkamer van de huidarts?quote:Op maandag 18 april 2016 17:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar ik ken wel klassen waar dat het geval is. Je denkt dan als man: jackpot! Maar ondertussen gaan de meeste meiden alsnog met elkaar om en val je er als man buitenMaar ik doelde meer de locaties waar ík zelf vaak ben. Daar zijn veel dames, maar heb je in principe niks aan.
Daar ookquote:
Wat is nu het probleem van vandaag eigenlijk?quote:Op maandag 18 april 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar ookmaar ook de meer socialere locaties.. Sportschool is 80% vrouw op de tijden dat ik er ben.
Schrijf dit gewoon eens in een dagboek.quote:Op maandag 18 april 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Daar ookmaar ook de meer socialere locaties.. Sportschool is 80% vrouw op de tijden dat ik er ben.
Straks weer een sportupdate.. ben bang dat de mensen die het vorige week niet konden.. nu wegblijven en ik dus helemaal de slechtste benWe zullen 't zien... het zou zogenaamd niet om je sportieve prestaties gaan..
Post maar een update als je contact hebt gemaakt met iemand daar.quote:Op maandag 18 april 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Straks weer een sportupdate.. ben bang dat de mensen die het vorige week niet konden.. nu wegblijven en ik dus helemaal de slechtste benWe zullen 't zien... het zou zogenaamd niet om je sportieve prestaties gaan..
Als je contact wilt moet je toch echt mensen aanspreken in plaats van als een creep naar ze te staren.quote:Op maandag 18 april 2016 16:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contactvan dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zjn vrouw..
Waar is dat? Dat klinkt als een leuke plek.quote:Op maandag 18 april 2016 16:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contactvan dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zijn vrouw..
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze nietquote:Op maandag 18 april 2016 17:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Post maar een update als je contact hebt gemaakt met iemand daar.
In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?quote:Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff soort café in gelopen en daar zaten ze nietvolgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?quote:Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze nietvolgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
Dat sporten niet zo eng is en je beter wat acties kan doen om zo met andere leeftijdsgenoten in contact te komen.. Maar je moet niks sociaals verwachten behalve samen spelen..quote:Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?
Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.quote:Op maandag 18 april 2016 19:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?
Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.quote:Op maandag 18 april 2016 19:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.
Voor nu is het gewoon leuk tijdverdrijf, ook omdat de sport behoorlijk meevalt. Maar tussen het sporten door praat ook niemand met elkaar hoor. Ik weet dus amper hun namen, wat voor studie ze doen etc. En dat zijn geen rare vragen, maar niemand stelt ze en iedereen focust zich gewoon op het sporten... Ook kennen een paar mensen elkaar al dus die hebben daar misschien geen behoefte aan. Ik zie de rest van de week ook niet in de UB, dus ik moet echt van dat ene contactmoment hebben waar de meeste vooralsnog vooral komen om te sporten en minder te socializen (misschien wél een eigen studentenleven naast studie/sport?).quote:Op maandag 18 april 2016 20:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.
Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...quote:Op maandag 18 april 2016 22:47 schreef wiskundenoob het volgende:
Dat komt omdat je verwachtingen veel te hoog zijn. Het feit dat je de namen van je teamgenoten niet kent en ook niet gevraagd hebt, geeft al aan dat je nogal passief was vandaag.
Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.quote:Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig
Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?quote:Op maandag 18 april 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...
Maar eigenlijk hetzelfde als in de UB en andere locaties: 'zomaar' mensen aanspreken is gewoon lastig als je geen doel hebt. Waarom vraag je dat op dat moment? Inhaken op het weer, nieuws etc. is gewoon geforceerd. Bovendien zijn de meeste mensen gewoon samen of zoals in een UB studenten onder mekaar. Als ik die studie niet volg of niet in het verengingsleven actief ben (wat ik niet ben want ik studeer officieel in een heel andere stad) dan val je al niet op en is er geen reden om met jou te praten, want mensen kennen je niet en dus ben je eng.
Ik probeer met de verkeerde mensen contact te leggen nu het op mijn eigen school niet is gelukt merk ik. Probeer ik het toch in een andere stad... andere school.. ander gebouw... Tja, zo werkt dat niet want dan kent niemand je en is het gewoon veel lastiger om jezelf bekend te maken bij 't volk.
Ik ga tegenwoordig ook geforceerd naar de lounge gedeeltes in de UB. Daar zou je dus wél mogen praten en lol hebben. Maar ja dan zit ik daar er een beetje alleen bij.. overruled door studenten onder elkaar... dus ik ben niet nodig en kan niet inhaken op hun gesprekken. Maar toch onderneem ik die stap wel, hoe zinloos het resultaat ook is. Ik probeer me toch een beetje te mengen.
Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent.quote:Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig
Ook erg herkenbaar; overal gebeurt dat trouwens. Op verjaardagen, in pauzes op het werk, en zo voorts. En niet alleen 'de jeugd' hoor; de oudjes kunnen er net zo goed wat van. Het allerergste vind ik nog wel lui die zo nodig op Facebook of Twitter moeten berichten dat ze het kei gezellig hebben of ergens uithangen, terwijl het in werkelijkheid een doodsaaie bedoening is en er nauwelijks gepraat wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.
Enkel inschrijven en meedoen is niet genoeg om vrienden te maken. Anders was het ook wel gelukt om op school en werk vriendjes te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent.
Gek genoeg ervaar ik het tegenovergestelde als ik op groepsreizen of verre vakanties ga. Dan doen vriendin en ik aan allerlei excursies mee en daar doet men doorgaans wél een hele leuke en sociale happening er van maken, waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat iedereen van de groep zich even voorstelt.
Omdat ik eerst wou kijken of ik sportief wel zou meekomen. Maar nee er was geen introductierondje. Ergens was ik daar wel bang voor want ik heb daar vaak een hekel aan, maar dat was er dus niet. Vooraf en tijdens de les is iedereen met de sport bezig. Er zitten een paar mensen van dezelfde opleiding die elkaar al kennen, voor de rest zijn het eerste/tweedejaars dus qua leeftijd en ontwikkelingsniveau nog niet helemaal geďntegreerd. Ik had vorige week wel met iemand een praatje omdat we te vroeg waren, maar toen had ik het vooral over de sport en ervaring die ze had, maar das individueel. Deze week zat ze in het andere team dus geen contact meer gehad. Wel lastig zo zonder namen en studies en ook dat je ze maar 1x per week ziet.quote:Op maandag 18 april 2016 23:46 schreef Bananenpap het volgende:
Mag ik vragen waarom je voor een cursus bent gegaan en niet gewoon een lidmaatschap van een club of ben je dat nog wel van plan? Mensen gaan naar een cursus om in een korte tijd iets te leren, ergens is het wel begrijpelijk dat niemand daar vriendschappen zoekt voor zo'n korte periode. Hoewel ik het ergens wel raar vind dat niemand eens iets aan elkaar vraagt. Stellen mensen zich wel aan elkaar voor?
Omdat het in de UB niet op prijs wordt gesteld als mensen praten (mag wel hoor) dus beetje naďef dat ik nog steeds op een praatje zit te wachten. Zo'n loungeplek mag dat wel maar ja als buitenbeentje is dat inderdaad erg lastig of je moet toevallig kunnen inhaken op een gesprek maar meestal zijn het gewoon klasgenoten die met elkaar praten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:38 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?
Tijdens je cursus een praatje maken vooraf en achteraf het spel is niet raar, alleen de meesten durven dat niet zo snel. Na het vormen van je teams kan je bijvoorbeeld snel jezelf even voorstellen en naar hun naam vragen waardoor je in het verloop van het spel hen wel kan aanspreken.
Die cursus moet je niet zien als een bron voor het vinden van vriendschappen, maar een springplank naar het vinden van interesses en toevalligerwijs kan je daar ook je sociale vaardigheden oefenen. Zoek via je instructeur en Internet waar mensen die sport beoefenen rondhangen en kom te weten of er evenementen worden geregeld rondom die sport en doe mee.
Hetzelfde geldt met fitness. 2 jaar verder en nog 0 kennissen of vrienden gevonden via finesses is bijna onmogelijk als je je best had gedaan om in contact te komen met de bodybuilding/fitness scene.
Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt niet voor eeuwig blijven afwachten tot iemand met jou praat.
Aan al t contact kan je wat hebben, tis maar net wat voor behoefte je hebt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.
Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan dingen samen doen. Koningsnacht, naar de bios ook wel een beetje, ergens wat drinken, lekker in het park zitten enzo. Daar heb je vrienden voor nodig. Die dagen je ook weer uit om grenzen te verleggen enzo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:21 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Aan al t contact kan je wat hebben, tis maar net wat voor behoefte je hebt.
En veel anderen die hetzelfde probleem als jij hebben, zullen idd ook afwachtend zijn,anders hadden ze dat probleem niet gehad he..
Leuk dit rideltje, maar ondertussen weet iedereen dat op Fok al, dus is het niet waard om te herhalen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:38 schreef Deezertje het volgende:
Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan dingen samen doen. Koningsnacht, naar de bios ook wel een beetje, ergens wat drinken, lekker in het park zitten enzo. Daar heb je vrienden voor nodig. Die dagen je ook weer uit om grenzen te verleggen enzo.
Maar hoe bouw je zulk contact op met mensen? Schoolperiode is dus al gefaald en van de teamsport is het ook niet vanzelfsprekend dat er wat uit rolt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:45 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Leuk dit rideltje, maar ondertussen weet iedereen dat op Fok al, dus is het niet waard om te herhalen.
Dat is ook al 100x verteld en uitgelegd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar hoe bouw je zulk contact op met mensen? Schoolperiode is dus al gefaald en van de teamsport is het ook niet vanzelfsprekend dat er wat uit rolt.
Lees alle voorgaande delen van alle vriendeloze topics waarin je in je kringetje hebt rondgedraaid en inventariseer alle tips die door de tijd heen zijn gegeven. Een waslijst waar je wat mee kan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
Maar hoe bouw je zulk contact op met mensen? Schoolperiode is dus al gefaald en van de teamsport is het ook niet vanzelfsprekend dat er wat uit rolt.
In de ub of je hogeschool is er vast wel een prikbord waar allerlei activiteiten/bijbaantjes vermeld worden.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:38 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan dingen samen doen. Koningsnacht, naar de bios ook wel een beetje, ergens wat drinken, lekker in het park zitten enzo. Daar heb je vrienden voor nodig. Die dagen je ook weer uit om grenzen te verleggen enzo.
Klopt. De reden dat ik deze pogingen nu ook onderneem is omdat ik geen vriendschap heb overgehouden op de normale manieren. Studie ga je een paar jaar om met dezelfde mensen, die hetzelfde meemaken en ook een soortgelijke interesse hebben door voor die studie te kiezen.. Maar eindigen zonder vriendschap is dan niet handig en zij gaan gewoon door met leven. Ontmoeten nieuwe mensen, gaan samenwonen etc. Ik probeer mijn pijlen te richten op teamsport en toekomstige collega's maar de vraag is of dat reëel is. Werk doe je vooral met 1 doel en moet ook leuk zijn, maar het hangt van het bedrijf en afdeling af of je elkaar buiten werk ook ziet of nodig hebt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lees alle voorgaande delen van alle vriendeloze topics waarin je in je kringetje hebt rondgedraaid en inventariseer alle tips die door de tijd heen zijn gegeven. Een waslijst waar je wat mee kan.
Blijven herhalen van de vraag zonder de antwoorden te zien, schiet niet op.
Begin eens met die mensen in je sportgroep aan te spreken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dit.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lees alle voorgaande delen van alle vriendeloze topics waarin je in je kringetje hebt rondgedraaid en inventariseer alle tips die door de tijd heen zijn gegeven. Een waslijst waar je wat mee kan.
Tja, domme vraag: hoe? Niemand trekt zijn of haar bek los (ja, eentje moet er als eerste beginnen...). Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat je ook na het sporten wat met ze afsprak, contact had? Digitaal of in het echt?quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begin eens met die mensen in je sportgroep aan te spreken.
Op die manier heb ik ook twee vrienden er bij gekregen die ik niet kende van mijn studie, maar je moet er wel zelf voor werken (en aan blijven werken)
Het moment dat jij je mond open trekt hebt je contact, zo makkelijk is het.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:42 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Tja, domme vraag: hoe? Niemand trekt zijn of haar bek los (ja, eentje moet er als eerste beginnen...). Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat je ook na het sporten wat met ze afsprak, contact had? Digitaal of in het echt?
Echt. Hoe dik is die plaat voor je hoofd?quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef Copycat het volgende:
Ik moet altijd stiekem beetje lachen om jouw reacties.. Zou haast voorstellen om een keer te meetenquote:Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef Copycat het volgende:
[..]
Echt. Hoe dik is die plaat voor je hoofd?
http://www.succeedsocially.com/ genoeg tips en artikelen om vanaf een nulpunt vriendschappen op te bouwen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat vriendschappen niet ontstaan door willekeurig mensen aan te spreken. Vriendschappen ontstaan doordat je een interesse deelt of gezamenlijk naar hetzelfde doel werkt. Werk, school, huisgenoten. Je bouwt langzaam een band op. Van hechte vriendschap spreek je pas echt na enkele jaren vind ik.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.
Maar een fiets kan je zelf uitkiezen, dood voorwerp. Je kiest diegene die je mooi vindt of lekker rijdt. Dat kan bij vrienden maar deels, menselijke wezens. Natuurlijk ga je sneller met mensen om waar je je fijn bij voelt of interesses mee deelt, maar de ander moet jou ook nog accepteren en activiteiten willen ondernemen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:58 schreef Bananenpap het volgende:
Als je een fiets wil, ga je dan naar de fietsenwinkel om er een te halen of blijf je wachten tot er eventueel een gratis fiets voor je huis wordt gezet?
Je mist het punt volkomen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar een fiets kan je zelf uitkiezen, dood voorwerp. Je kiest diegene die je mooi vindt of lekker rijdt. Dat kan bij vrienden maar deels, menselijke wezens. Natuurlijk ga je sneller met mensen om waar je je fijn bij voelt of interesses mee deelt, maar de ander moet jou ook nog accepteren en activiteiten willen ondernemen.
The story of his sorry excuse for a life. Lekker door blijven mijmeren in het niets. Tips en adviezen niet aanpakken, niet kunnen lezen, en maar door blijven wentelen.quote:
Dat niet, ik onderneem toch ook pogingen? Ben onder de mensen. Nu nog daadwerkelijk contact makenquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:14 schreef Etsu het volgende:
Lange leve autisme, gewoon laten zitten zoals 't is en niks aan doen. Het is toch altijd de ander
Oké kerel, wat ga je nu voor de rest van de dag doen? Weer naar de UB en staren? Weer op FOK! komen huilen dat je aansluiting mist terwijl je je bek niet opentrekt?quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat niet, ik onderneem toch ook pogingen? Ben onder de mensen. Nu nog daadwerkelijk contact makenIn sportvorm lukt dat dus (dan heb je een doel, meedoen aan 't spel), maar na sporten niet. Voor menselijk contact heb je twee mensen nodig en dus ook twee meningen/visies die kunnen botsen of juist samensmelten. Het is al een groot pluspunt dat ik er niet enkel op zit voor een relatie
Vrijwillige brandweer evenzo. Dwingt respect af.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:24 schreef Koral het volgende:
Heb vandaag al 3 keer een reactie getypt, maar elke keer vlak voordat ik op invoeren wilde drukken heb ik me bedacht en het weer weggehaald. Je komt alleen maar wat halen, aandacht. En niets geven.
Begrijpelijk aangezien je stoornis een bepaald egocentrisme met zich mee brengt. Maar niet bevorderlijk voor sociale binding.
Ik heb verder het idee dat je een bepaalde kameraadschap romantiseert. En je bent in het verleden nog erg kieskeurig geweest ook omdat het je vrijheid zou aantasten. Als er dan toch iets is waarbij je kan vechten voor je vrijheid, en kameraadschap kan ondervinden: https://werkenbijdefensie(...)tionale-reserve.html
Zet eens alle tips en adviezen van de afgelopen tig topics eens op een rij en post die in dit topic.quote:Op dinsdag 19 april 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. De reden dat ik deze pogingen nu ook onderneem is omdat ik geen vriendschap heb overgehouden op de normale manieren. Studie ga je een paar jaar om met dezelfde mensen, die hetzelfde meemaken en ook een soortgelijke interesse hebben door voor die studie te kiezen.. Maar eindigen zonder vriendschap is dan niet handig en zij gaan gewoon door met leven. Ontmoeten nieuwe mensen, gaan samenwonen etc. Ik probeer mijn pijlen te richten op teamsport en toekomstige collega's maar de vraag is of dat reëel is. Werk doe je vooral met 1 doel en moet ook leuk zijn, maar het hangt van het bedrijf en afdeling af of je elkaar buiten werk ook ziet of nodig hebt.
Nee staren doe ik al niet meer, haalt niet uit. Je moet niet iets willen forceren wat er gewoonweg niet is. Zelfde als steeds bij dezelfde mensen in de buurt zitten terwijl je er de hele dag geen woord tegen zegt, dat heeft dus geen zin.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:26 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oké kerel, wat ga je nu voor de rest van de dag doen? Weer naar de UB en staren? Weer op FOK! komen huilen dat je aansluiting mist terwijl je je bek niet opentrekt?
Grow up en vind hulp.
Geen antwoord op mijn vraag.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee staren doe ik al niet meer, haalt niet uit. Je moet niet iets willen forceren wat er gewoonweg niet is. Zelfde als steeds bij dezelfde mensen in de buurt zitten terwijl je er de hele dag geen woord tegen zegt, dat heeft dus geen zin.
Ik zit nu in de UB en moet morgen wat inleveren. Dus zorgen dat er wat op papier staat en mij niet laten afleiden door andere mensen... want daar heb ik enkel mezelf mee. Het zou hun een rotzorg zijn als ik morgen wel of niets iets inlever.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:50 schreef Etsu het volgende:
[..]
Geen antwoord op mijn vraag.
In het kader van het topic nogmaals: wat ga je voor de rest van de dag doen om te zorgen dat je wél contact maakt met anderen (dus in plaats van hier weer lopen huilen)?
Oh, nou, wat doe je hier dan? Zo te lezen heb je iets belangrijks te doen voor je toekomst.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:52 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik zit nu in de UB en moet morgen wat inleveren. Dus zorgen dat er wat op papier staat en mij niet laten afleiden door andere mensen... want daar heb ik enkel mezelf mee. Het zou hun een rotzorg zijn als ik morgen wel of niets iets inlever.
Omdat ik er aan het eind van de dag nog alleen voorsta.. Maar volgende week start die andere sociale cursus. Daarvan moet je iig samenwerken met andere mensen, dus dat kan sociaal alleen maar groeien en moet je jezelf wel openstellen met ervaringen delen. Dus misschien dat ik daar wél contacten aan overhoud? Iig verplicht sociaal contact waar je bijna 2 uur onafgebroken gesprekken voert / luistertquote:Op dinsdag 19 april 2016 12:53 schreef Etsu het volgende:
[..]
Oh, nou, wat doe je hier dan? Zo te lezen heb je iets belangrijks te doen voor je toekomst.
Je moet ervoor zorgen dat je elke dag een activiteit hebt van een paar uur waar je mensen kan aanspreken. Straks werk je fulltime heb je nog minder tijd om dingen te ondernemen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat niet, ik onderneem toch ook pogingen? Ben onder de mensen. Nu nog daadwerkelijk contact makenIn sportvorm lukt dat dus (dan heb je een doel, meedoen aan 't spel), maar na sporten niet. Voor menselijk contact heb je twee mensen nodig en dus ook twee meningen/visies die kunnen botsen of juist samensmelten. Het is al een groot pluspunt dat ik er niet enkel op zit voor een relatie
Dus als ik het goed begrijp:quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ik er aan het eind van de dag nog alleen voorsta.. Maar volgende week start die andere sociale cursus. Daarvan moet je iig samenwerken met andere mensen, dus dat kan sociaal alleen maar groeien en moet je jezelf wel openstellen met ervaringen delen. Dus misschien dat ik daar wél contacten aan overhoud? Iig verplicht sociaal contact waar je bijna 2 uur onafgebroken gesprekken voert / luistert
Ik ben ook een introvert en het is niet makkelijk, maar het is toch echt gewoon een kwestie van doen (en vaker doen).quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Veel kortzichtige reacties en onbegrip in dit topic, valt me op. Nu weet ik niet wie Deezertje is en waarom er vooral zo fel op hem/haar wordt gereageerd, maar aan reacties als "Ja, spreek nou gewoon eens mensen aan!" heeft het gros van de mensen dit in dit topic reageert, mezelf incluis, niets. Als dat voor ons zo eenvoudig en vanzelfsprekend was, was dit topic er immers niet.![]()
Een introvert of sociaal onhandig persoon vertellen dat 'ie maar gewoon out of the blue mensen moet aanspreken of neer evenementen moet gaan is kansloos. Je gaat iemand met hoogtevrees toch ook niet met een parachute uit een vliegtuig gooien?
De ene introvert is de ander niet. Mooi dat het jou makkelijk(er) af gaat, maar nogmaals, probeer je ook eens te verplaatsen in iemand voor wie dat niet van een leien dakje af gaat.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik ben ook een introvert en het is niet makkelijk, maar het is toch echt gewoon een kwestie van doen (en vaker doen).
Angsten heeft niets met introvert te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:01 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
De ene introvert is de ander niet. Mooi dat het jou makkelijk(er) af gaat, maar nogmaals, probeer je ook eens te verplaatsen in iemand voor wie dat niet van een leien dakje af gaat.
Als je in teamverband werkt kan je een relatie opbouwen met die persoon of personen. Je moet tijd met ze doorbrengen, dus maar beter leuk ook. Vraag is wel of diegene daar ook zo over denkt.. In de horeca schijnt er na een werkavond altijd nog een afterborrel te zijn? Maar ik ga straks op een kantoor/redactie werken dus tja..quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:59 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Je moet ervoor zorgen dat je elke dag een activiteit hebt van een paar uur waar je mensen kan aanspreken. Straks werk je fulltime heb je nog minder tijd om dingen te ondernemen.
Maar dat is het juist, het is/was voor mij ook niet makkelijk. Lag ook eerst nachten wakker. Maar je zal het toch ooit moeten doen (als je sociaal contact wil).quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:01 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
De ene introvert is de ander niet. Mooi dat het jou makkelijk(er) af gaat, maar nogmaals, probeer je ook eens te verplaatsen in iemand voor wie dat niet van een leien dakje af gaat.
De meeste mensen maken ook maar 'toevallig' contact hoor. School, werk etc. Die mensen zouden ze dus ook nooit ontmoeten als ze daar niet zouden zijn. Alleen punt is dat die dus wel eindigen met vriendschappen en ik (wij) niet. Ik kon met iedereen goed opschieten, hartstikke leuk, lag ook niet verkeerd in de groep naar mijn idee, maar ja als je niet van uitgaan e.d. houdt, is het al snel einde oefening om écht sociaal te worden. Zeker als je elke dag naar huis pendelde dus school was vooral school en niet zoals op kamers, school en de rest van de tijd met anderen doorbrengen of sneller naar feestjes e.d. gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:07 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar dat is het juist, het is/was voor mij ook niet makkelijk. Lag ook eerst nachten wakker. Maar je zal het toch ooit moeten doen (als je sociaal contact wil).
Daarom moet je (wij) er dus juist voor werkenquote:Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef Deezertje het volgende:
[..]
De meeste mensen maken ook maar 'toevallig' contact hoor. School, werk etc. Die mensen zouden ze dus ook nooit ontmoeten als ze daar niet zouden zijn. Alleen punt is dat die dus wel eindigen met vriendschappen en ik (wij) niet. Ik kon met iedereen goed opschieten, hartstikke leuk, lag ook niet verkeerd in de groep naar mijn idee, maar ja als je niet van uitgaan e.d. houdt, is het al snel einde oefening om écht sociaal te worden. Zeker als je elke dag naar huis pendelde dus school was vooral school en niet zoals op kamers, school en de rest van de tijd met anderen doorbrengen of sneller naar feestjes e.d. gaan.
En dat probeer ik dus ook, maar dat valt niet mee. Het voelt gewoon allemaal heel geforceerd aan. Zelfde als met die datingapps waar je met een bepaald doel op zit: zonder matches heb je er niks aan. Teamsport nu is eigenlijk best leuk, maar als straks na de zomer blijkt dat er ik niks aan overgehouden heb voelt dat toch weer zo verloren tijd, hoe leuk het zelf ook was hoor. Vergelijk het met zwanger worden: gaat normaal via seks, maar als dat niet lukt moet je andere manieren aanboren en zelfs dan wil het nog niet altijd lukken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daarom moet je (wij) er dus juist voor werkendat heb je goed opgemerkt
Het is ook geforceerd maar dat is niet perse slecht toch?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:15 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En dat probeer ik dus ook, maar dat valt niet mee. Het voelt gewoon allemaal heel geforceerd aan. Zelfde als met die datingapps waar je met een bepaald doel op zit: zonder matches heb je er niks aan. Teamsport nu is eigenlijk best leuk, maar als straks na de zomer blijkt dat er ik niks aan overgehouden heb voelt dat toch weer zo verloren tijd, hoe leuk het zelf ook was hoor. Vergelijk het met zwanger worden: gaat normaal via seks, maar als dat niet lukt moet je andere manieren aanboren en zelfs dan wil het nog niet altijd lukken.
Joh, hier ook zo een die niets met 'de norm' heeft.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef Deezertje het volgende:
De meeste mensen maken ook maar 'toevallig' contact hoor. School, werk etc. Die mensen zouden ze dus ook nooit ontmoeten als ze daar niet zouden zijn. Alleen punt is dat die dus wel eindigen met vriendschappen en ik (wij) niet. Ik kon met iedereen goed opschieten, hartstikke leuk, lag ook niet verkeerd in de groep naar mijn idee, maar ja als je niet van uitgaan e.d. houdt, is het al snel einde oefening om écht sociaal te worden. Zeker als je elke dag naar huis pendelde dus school was vooral school en niet zoals op kamers, school en de rest van de tijd met anderen doorbrengen of sneller naar feestjes e.d. gaan.
Het voelt slecht omdat het niet normaal is. De meeste mensen hebben toch wel vrienden of zijn vaak samen. Die ervaren dat probleem ook niet. Het is misschien wel een probleem dat groter is dan we denken, maar valt niet op te lossen met geld zoals je honger hebt en een broodje wilt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is ook geforceerd maar dat is niet perse slecht toch?
En je moet sowieso niet in verloren tijd denken, zoals je zegt heb je het leuk gehad en dat telt ook.
Maar jij hebt iig een vriendin. Hoe heb je die ontmoet? Is daar een vriendschap aan voraf gegaan? Ik heb ook helemaal niets met sport, bier of auto's. En lang niet alle mannen hoor, maar heel veel wel. Dus daar praat ik ook niet over mee en kan mij echt niets boeien.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:18 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Joh, hier ook zo een die niets met 'de norm' heeft.Ik hou niet van 'uitgaan' en ik geef als kerel zijnde niets om voetbal/Champions League, Formule1, wielrennen of het volgen van andere sporten. Bij mij op het werk is er bijna elke week wel een borrel en inmiddels ga ik niet eens meer mee, omdat ik er toch als een lamme tak bij sta omdat het het gros van de tijd alleen maar over sport gaat waar ik dus niet over kan meepraten.
![]()
Ik ben het inmiddels wel steeds meer aan het accepteren en begin er vrede mee te krijgen dat ik dan maar minder vrienden en geen bruisend uitgaansleven heb. Extraversie en enthousiasme lijkt de norm in Nederland, al vind ik het ook heel vaak geforceerd over komen. En daar pas ik voor; met zo'n masker op naar buiten toe. Ja, mijn vriendin en ik zouden dolgraag eens een ander gelijkgestemd, leuk koppel tegen het lijf lopen waar we ook samen dingetjes mee kunnen doen, maar actief er naar op zoek gaan heeft zijn vruchten niet afgeworpen het afgelopen half jaar. Dan maar geduld hebben.
Hoe komt iemand van z'n hoogtevrees af? Door juist de angst op te zoeken en te constateren dat t allemaal wel meevalt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Veel kortzichtige reacties en onbegrip in dit topic, valt me op. Nu weet ik niet wie Deezertje is en waarom er vooral zo fel op hem/haar wordt gereageerd, maar aan reacties als "Ja, spreek nou gewoon eens mensen aan!" heeft het gros van de mensen dit in dit topic reageert, mezelf incluis, niets. Als dat voor ons zo eenvoudig en vanzelfsprekend was, was dit topic er immers niet.![]()
Een introvert of sociaal onhandig persoon vertellen dat 'ie maar gewoon out of the blue mensen moet aanspreken of naar evenementen moet gaan is kansloos. Je gaat iemand met hoogtevrees toch ook niet met een parachute uit een vliegtuig gooien?
Ligt aan de zaak, maar meestal wil iedereen meteen naar huis wanneer hun lange shift over is.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Als je in teamverband werkt kan je een relatie opbouwen met die persoon of personen. Je moet tijd met ze doorbrengen, dus maar beter leuk ook. Vraag is wel of diegene daar ook zo over denkt.. In de horeca schijnt er na een werkavond altijd nog een afterborrel te zijn? Maar ik ga straks op een kantoor/redactie werken dus tja..Hangt van je werkgever af of die vaak (vrijdagmiddag)borrels geeft e.d. als je collega's er tijdens / na het werk niet zo voor openstaan.
We hebben elkaar van een datingsite afgeplukt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:23 schreef Deezertje het volgende:
Maar jij hebt iig een vriendin. Hoe heb je die ontmoet? Is daar een vriendschap aan voraf gegaan?
Precies, kleine stapjes. En de grootte van die stapjes is voor iedereen anders. Vandaar dat ik die extreme metafoor gebruikte, want dat is het voor sociaal incapabelen zoals ikzelf ook om lukraak iemand aan te spreken: extreem.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:24 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Hoe komt iemand van z'n hoogtevrees af? Door juist de angst op te zoeken en te constateren dat t allemaal wel meevalt.
En ja dat kan je of stapje voor stapje doen via een trapje, ladder, flat, of in 1x uit t vliegtuig.
Zelfde met sociaal contact. Je dient iets te doen, zonder te doen blijf je waar je bent.
Of je springt gelijk in t diepe fo je doet een stapje voor stapje.
Begin je met Hoi te zeggen, te glimlachen. En vanuit daar probeer je gesprekken langzaam aan te knopen. Vanaf 1 zin, fof een heel gesprek bv.
Hoe kan je nou weten waar mannen graag over praten. Wanneer ben je voor het laatst een gesprek aangegaan met een vreemde man in het echt?quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:23 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar jij hebt iig een vriendin. Hoe heb je die ontmoet? Is daar een vriendschap aan voraf gegaan? Ik heb ook helemaal niets met sport, bier of auto's. En lang niet alle mannen hoor, maar heel veel wel. Dus daar praat ik ook niet over mee en kan mij echt niets boeien.
Maar je beseft wel DAT jezelf iets moet ondernemen. En hier worden allerlei tips gegeven, ook kleine stapjes.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:46 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
We hebben elkaar van een datingsite afgeplukt.Het klikte meteen, we konden (en kunnen nog steeds) urenlang met elkaar praten zonder dat de gespreksstof op gaat en van het een kwam dus het ander. Zij is echter nog meer sociaal onhandig dan ik; waar ik nog heel oppervlakkig met mensen een praatje kan maken en aan van alles en nog wat mee doe, doet zij liever haar eigen plan trekken.
[..]
Precies, kleine stapjes. En de grootte van die stapjes is voor iedereen anders. Vandaar dat ik die extreme metafoor gebruikte, want dat is het voor sociaal incapabelen zoals ikzelf ook om lukraak iemand aan te spreken: extreem.Dat moet wel via een of ander clubje, of via werk, want uit het niets gaat dat never nooit niet gebeuren.
In principe kan je als je iemand met een club shirt aan tegenkomt geen fout gesprek aangaan. Je bent of voor de club of tegen en dat lokt een leuke discussie uit. Maar dat moet je wel doen als je enig inzicht hebt in die hobby, uitslagen weet etc. Het boeit mij gewoon echt niets. Ik praat alleen wanneer er een gemeenschappelijke interesse is of ik wat nodig heb. Niet zomaar voor de lol, op dates na dan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:47 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Hoe kan je nou weten waar mannen graag over praten. Wanneer ben je voor het laatst een gesprek aangegaan met een vreemde man in het echt?
Je praat vooral graag over vrouwen. Laat dat nou net iets zijn...
Het is dus niet dat ik er niets aan doe, maar die kleine stapjes leiden ook niet per sé tot iets groters. Ik heb vorig jaar enorm veel ondernomen; lid geworden van clubjes, meegedaan met groepslessen op de sportschool, wat vaker meegegaan met andere groepjes lui (vrienden van vrienden), vaker "ja" gezegd als me gevraagd werd om ergens mee naar toe te gaan, enzovoorts. Maar meer dan wat oppervlakkig contact komt er doorgaans niet uit. En die ene persoon die wel eens een hele goede vriend van me zou kunnen worden moet ik nog tegen komen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:56 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Maar je beseft wel DAT jezelf iets moet ondernemen. En hier worden allerlei tips gegeven, ook kleine stapjes.
Maarja als daar ook niets mee gedaan wordt / erkenning wordt gegeven dat het wel een idee is,wat gewoon eerlijk gezegd wordt dat je t niet doet omdat je t te eng vindt of gewoon niet graag genoeg wil of gewoon geen zin hebt, tja..
Ken t probleem wel, ervaar t zelf ook dat y niet verder komt dan oppervlakkig contact. Weet ook dat t grotendeels bij mezelf zit, want ben vaak te weinig geďnteresseerd in anderen en durf me vaak niet kwetsbaar genoeg op te stellen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:03 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Het is dus niet dat ik er niets aan doe, maar die kleine stapjes leiden ook niet per sé tot iets groters. Ik heb vorig jaar enorm veel ondernomen; lid geworden van clubjes, meegedaan met groepslessen op de sportschool, wat vaker meegegaan met andere groepjes lui (vrienden van vrienden), vaker "ja" gezegd als me gevraagd werd om ergens mee naar toe te gaan, enzovoorts. Maar meer dan wat oppervlakkig contact komt er doorgaans niet uit. En die ene persoon die wel eens een hele goede vriend van me zou kunnen worden moet ik nog tegen komen.
Het wordt naarmate ik ouder word ook steeds moeilijker, lijkt het. Het lijkt wel alsof iedereen om ons heen óf nog volop van de studententijd aan het genieten is en 3 keer per week uit gaat, óf ze stichten huisje boompje beestje en alles draait om "de kids" (brrr). De enige context waar vriendin en ik echt gelijkgestemde mensen ontmoeten is op groepsreizen. Maar dat is dus niet iets dat je elke week doet, en dat zijn ook altijd weer mensen die urenlang bij ons vandaan (of zelfs in het buitenland) wonen. Het gros van onze contacten zijn ook oud-reisgenoten; die zien we eens in de zoveel maanden.
Daar zijn trainingen voor, maar op die tip wordt nooit gereageerd.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Een introvert of sociaal onhandig persoon vertellen dat 'ie maar gewoon out of the blue mensen moet aanspreken of naar evenementen moet gaan is kansloos. Je gaat iemand met hoogtevrees toch ook niet met een parachute uit een vliegtuig gooien?
Het ligt zeer zeker voor een groot deel bij mijzelf. Ik kan me maar tot beperkte mate in iemand anders interesseren. Als grootste voorbeeld dat ellendig voetbal. Het lijkt wel alsof je als Nederlandse kerel zijnde van voetbal MOET houden, daar wordt altijd klakkeloos van uit gegaan. Als iemand daar over begint haak ik dan ook heel snel af. Of zoals vorige week bij de sportschool, toen begin een andere gozer ook tegen me te praten maar dat was ook niet echt een interessant gesprek. Ik ben dan ook vrij snel weer de sportzaal ingestormd om m'n ding te doen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:16 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ken t probleem wel, ervaar t zelf ook dat y niet verder komt dan oppervlakkig contact. Weet ook dat t grotendeels bij mezelf zit, want ben vaak te weinig geďnteresseerd in anderen en durf me vaak niet kwetsbaar genoeg op te stellen.
En ja t is klote als je er moeite voor doet en er komt niets uit.
Alleen als je logisch nadenkt, weet je ook dat de conclusie simpel is. Doe je niets, dan gebeurd er niets.
De enige overeenkomstige factor, dat ben jezelf. Dus waarom is t met die contacten niet gelukt? Wou je t zelf niet, wou de ander wat van je dat je niet kon bieden, was je te afstandelijk in contact, of wat zou t geweest kunnen zijn.
En daar kan je dan weer mee aan de slag.
Nou doe je net alsof iedereen enkel over voetbal kan praten. Dan haak je in dat gesprek af en introduceer je daarna een nieuw onderwerpquote:Op dinsdag 19 april 2016 14:31 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Het ligt zeer zeker voor een groot deel bij mijzelf. Ik kan me maar tot beperkte mate in iemand anders interesseren. Als grootste voorbeeld dat ellendig voetbal. Het lijkt wel alsof je als Nederlandse kerel zijnde van voetbal MOET houden, daar wordt altijd klakkeloos van uit gegaan. Als iemand daar over begint haak ik dan ook heel snel af. Of zoals vorige week bij de sportschool, toen begin een andere gozer ook tegen me te praten maar dat was ook niet echt een interessant gesprek. Ik ben dan ook vrij snel weer de sportzaal ingestormd om m'n ding te doen.
En om nou zo geforceerd enthousiast en geďnteresseerd te gaan doen... liever niet. Ik heb het ook vrij snel door wanneer anderen dat bij mij doen en ik vind dat vreselijk. Dan liever eerlijk, recht door zee, en dan maar wat minder hechte vrienden.
Misschien is jouw reactie ook wel kortzichtig, aangezien je dus niet weet wat er aan die reacties vooraf is gegaan. Zelfs al heb jij een vergelijkbare diagnose als Deezertje, dan zit er nog een wezenlijk verschil in jullie. Op het forum alleen al zichtbaar in waar en hoe jullie ergens op reageren. Jammer dat Deezer zoveel persoonlijke aandacht krijgt waar anderen niks aan hebben, maar hopelijk krijg jij ook persoonlijke reacties waar je hopelijk ook wel iets mee kan..quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Dat kunnen zou je aan kunnen pakken, als je daar wel trek in zou hebben. Naast gewoon algemene vragen, bijvoorbeeld wat buitenspel nou is, kun je ook een beetje headlines bij houden. Dan kun je alsnog een beetje deelnemen aan zo een gesprek en de anderen het idee geven dat je interesse toont in onderwerpen die hen aanspreken enzo. In een groepsdynamiek is het wat moeilijker om te verwachten dat zo een populair onderwerp niet meer de boventoon zal voeren, maar het kan wel ervoor zorgen dat je 1-op-1 meer wederkerigheid zou kunnen krijgen en er daar meer ruimte ontstaat om ook jouw interesses te bespreken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:18 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Joh, hier ook zo een die niets met 'de norm' heeft.Ik hou niet van 'uitgaan' en ik geef als kerel zijnde niets om voetbal/Champions League, Formule1, wielrennen of het volgen van andere sporten. Bij mij op het werk is er bijna elke week wel een borrel en inmiddels ga ik niet eens meer mee, omdat ik er toch als een lamme tak bij sta omdat het het gros van de tijd alleen maar over sport gaat waar ik dus niet over kan meepraten.
![]()
Niks mis met kwaliteit boven kwantiteit.quote:Ik ben het inmiddels wel steeds meer aan het accepteren en begin er vrede mee te krijgen dat ik dan maar minder vrienden en geen bruisend uitgaansleven heb. Extraversie en enthousiasme lijkt de norm in Nederland, al vind ik het ook heel vaak geforceerd over komen. En daar pas ik voor; met zo'n masker op naar buiten toe. Ja, mijn vriendin en ik zouden dolgraag eens een ander gelijkgestemd, leuk koppel tegen het lijf lopen waar we ook samen dingetjes mee kunnen doen, maar actief er naar op zoek gaan heeft zijn vruchten niet afgeworpen het afgelopen half jaar. Dan maar geduld hebben.
Nou ja, dat is dan ook een beetje de issue. Dat een zeker iemand verwacht of liever gezegd eigenlijk lijkt te vinden dat puur aanwezig zijn voldoende zou moeten zijn en dat werkt gewoon niet zo. Zeker niet als je het anderen kwalijk neemt of hen de maat neemt, terwijl je zelf de moeite om aanwezig te zijn als voldoende beschouwt om recht op aanspraak te verkrijgen enzo.quote:Op dinsdag 19 april 2016 13:46 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Precies, kleine stapjes. En de grootte van die stapjes is voor iedereen anders. Vandaar dat ik die extreme metafoor gebruikte, want dat is het voor sociaal incapabelen zoals ikzelf ook om lukraak iemand aan te spreken: extreem.Dat moet wel via een of ander clubje, of via werk, want uit het niets gaat dat never nooit niet gebeuren.
Maar waar ligt het dan aan? Dat je niet de diepte in kan of wil gaan met deze mensen?quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:03 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Het is dus niet dat ik er niets aan doe, maar die kleine stapjes leiden ook niet per sé tot iets groters. Ik heb vorig jaar enorm veel ondernomen; lid geworden van clubjes, meegedaan met groepslessen op de sportschool, wat vaker meegegaan met andere groepjes lui (vrienden van vrienden), vaker "ja" gezegd als me gevraagd werd om ergens mee naar toe te gaan, enzovoorts. Maar meer dan wat oppervlakkig contact komt er doorgaans niet uit. En die ene persoon die wel eens een hele goede vriend van me zou kunnen worden moet ik nog tegen komen.
Als je een bruisend uitgaansleven wil, dan is het eerste niet zo problematisch toch?quote:Het wordt naarmate ik ouder word ook steeds moeilijker, lijkt het. Het lijkt wel alsof iedereen om ons heen óf nog volop van de studententijd aan het genieten is en 3 keer per week uit gaat, óf ze stichten huisje boompje beestje en alles draait om "de kids" (brrr).
Het lijkt dus geen onvermogen (alhoewel de afstand misschien een vertekend beeld kan geven), maar meer het soort mensen te zijn waar het mee klikt. Waar hangen die mensen naast die reizen uit? Heb je tegenwoordig nog informatie-avonden voor reizen? Samen richting Vakantiebeurs gaan en daarna een hapje eten? In Nederland uitstapjes maken samen? Dat je elkaar tegemoet komt qua afstand of het extra de moeite waard maakt door er een soort minivakantie (de bondingsfactor) te benadrukken ofzo?quote:De enige context waar vriendin en ik echt gelijkgestemde mensen ontmoeten is op groepsreizen. Maar dat is dus niet iets dat je elke week doet, en dat zijn ook altijd weer mensen die urenlang bij ons vandaan (of zelfs in het buitenland) wonen. Het gros van onze contacten zijn ook oud-reisgenoten; die zien we eens in de zoveel maanden.
Deezer heeft 101 topics waarin mensen niets anders doen dan hem helpen en advies geven maar vervolgens negeert hij dat allemaal en reageert alleen op mensen die met hem mee lullen over hoe vreselijk het allemaal is, ja daar zijn mensen een keer klaar mee.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Bedoel je NMLK? Maar dat kost geld, wel 60 euro voor een heel jaar aka 5 euro per maand!quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:06 schreef gebakken-koekje het volgende:
Er schijnt trouwens ook een club voor verlegen mensen te zijn, nou lijkt mij dat als je met alleen maar verlegen mensen bij elkaar zit het nog niet heel veel zin heeft maar misschien dat je daar iets mee kan?
Klopt, wist alleen geen andere club daarvoor. Maar goeie tip!quote:Op dinsdag 19 april 2016 17:15 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nee, en dat zijn toch ook niet persé verlegen mensen? Nee ik bedoelde
http://verlegenmensen.nl
Weet niet wie Deezer is en heb ook geen zin om tientallen pagina's aan posthistorie door te gaan fietsen, maar al is hij zo irritant en vervelend; verbaas ik me er over dat zo veel mensen dan zo blijven reageren eigenlijk. Zonde van het topic ook.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:59 schreef Scary_Mary het volgende:
Misschien is jouw reactie ook wel kortzichtig, aangezien je dus niet weet wat er aan die reacties vooraf is gegaan. Zelfs al heb jij een vergelijkbare diagnose als Deezertje, dan zit er nog een wezenlijk verschil in jullie. Op het forum alleen al zichtbaar in waar en hoe jullie ergens op reageren. Jammer dat Deezer zoveel persoonlijke aandacht krijgt waar anderen niks aan hebben, maar hopelijk krijg jij ook persoonlijke reacties waar je hopelijk ook wel iets mee kan..
Het is niet dat ik een onbenul ben op gebied van voetbal hoor. Sterker nog, ik vind het leuk om zelf op zijn tijd eens een balletje te trappen, ook al ben ik er bar slecht in. Ik weet wat buitenspel is en een EK of WK volg ik ook. Dat laatste wellicht meer vanwege de positieve sfeer die dan in een willekeurig stadscentrum en kroeg hangt. Maar om nou een willekeurige wedstrijd te gaan kijken, daar heb ik het geduld en/of de interesse niet voor. Laat staan om me helemaal te verdiepen in spelers, clubs en transfers.quote:Dat kunnen zou je aan kunnen pakken, als je daar wel trek in zou hebben. Naast gewoon algemene vragen, bijvoorbeeld wat buitenspel nou is, kun je ook een beetje headlines bij houden. Dan kun je alsnog een beetje deelnemen aan zo een gesprek en de anderen het idee geven dat je interesse toont in onderwerpen die hen aanspreken enzo. In een groepsdynamiek is het wat moeilijker om te verwachten dat zo een populair onderwerp niet meer de boventoon zal voeren, maar het kan wel ervoor zorgen dat je 1-op-1 meer wederkerigheid zou kunnen krijgen en er daar meer ruimte ontstaat om ook jouw interesses te bespreken.
Tja, definieer uitgaansgelegenheden. Nee, we zijn geen kroegentijgers en discotheken of feestcafe's hebben we al helemaal niets mee. Volgens maatschappelijke maatstaven zijn we best een saai/burgerlijk koppel. We houden van lange wandelingen, verre reizen, flora en fauna, gezellig op een terras zitten of bowlen/poolen/ergens anders waar je leuk met elkaar kunt praten. In ieder geval nergens waar je door de herrie/muziek elkaar niet meer kunt verstaan. We ondernemen best veel, eigenlijk, altijd wel de deur uit.quote:Niks mis met kwaliteit boven kwantiteit.
Gaan je vriendin en jij wel samen naar uitgaansgelegenheden enzo?
De waarheid zal ergens in het midden zitten. Sowieso heb ik me vorig jaar tot in den treure overal voor aangemeld en lid geworden omdat ik stiekem ook wel hoopte nieuwe mensen te leren kennen. En ook eenmaal op die clubjes nam ik vaak initiatief om mensen aan te spreken. Maar echt enthousiaste of leuke gesprekken werden het nooit.quote:Nou ja, dat is dan ook een beetje de issue. Dat een zeker iemand verwacht of liever gezegd eigenlijk lijkt te vinden dat puur aanwezig zijn voldoende zou moeten zijn en dat werkt gewoon niet zo. Zeker niet als je het anderen kwalijk neemt of hen de maat neemt, terwijl je zelf de moeite om aanwezig te zijn als voldoende beschouwt om recht op aanspraak te verkrijgen enzo.
Het clubje of via werk heeft als voordeel een gemeenschappelijk aanknopingspunt wat al bekend is. Als je daar maximaal profijt van wil hebben, dan zul je interesse moeten tonen in de ander en moeten kijken wat er meer zou kunnen zijn. Bij een lukraak aangesproken wildvreemde gaat dat inderdaad een stuk moeilijker zijn als je niet zo makkelijk babbelt. Daarom is het advies ook om richting clubjes en dergelijke te gaan, omdat je daar meer kans hebt op gelijk gestemden en het daar minder raar is om in gesprek te gaan dan pak 'm beet op straat bij de eerste de beste. Dus niet dat je daar als in een warm bad terecht komt met slingers aan de muur, want hiep hiep hoera, this where friendship and social life is at
Tja, vertel jij het me maar.quote:Maar waar ligt het dan aan? Dat je niet de diepte in kan of wil gaan met deze mensen?
Dat bruisende uitgaansleven willen we ook absoluut niet (zie boven), kinderen hebben we eveneens niets mee. We zijn een tijdje met een stel dat kinderen had om gegaan die in eerste instantie wat makkelijker leken, in de zin van dat ze 'gewoon' mee kwamen uit eten of terrassen en 'de kids' wel bij ouders lieten logeren. Maar dan zul je net zien dat het toch de hele avond over de koters gaat. We hebben er gewoon echt niets mee. Het is ouders eigen om (wellicht onbewust) het véél te veel over (hun) kinderen te hebben.quote:Als je een bruisend uitgaansleven wil, dan is het eerste niet zo problematisch toch?
Eens wat betreft de kids, al merk ik wel dat er wel degelijk mensen zijn die het echt fantastisch vinden om weer zichzelf weer buiten die ouderrol even te kunnen zijn. Dat zijn voor mijn gevoel dan wel de mensen die al enigszins uit de luiers zijn, sowieso enige wederkerigheid en meerdere gespreksonderwerpen hebben behouden en en die ook ervoor zorgen dat je even zonder kinderen iets volwassens doet. Bijvoorbeeld als de kinders een weekendje bij opa en oma logeren en je dan een dagje of avondje bij kletst of whatever..
We spreken eens in de zoveel tijd eens af met de 2 groepjes waar we contact mee hebben. Vorige maand nog een weekendje in de Ardennen gebivakkeerd met één van die groepjes. Reuze gezellig, maar hoogdrempelig omdat wij helemaal uit het zuiden komen, en de rest allemaal van boven de rivieren moet komen (in sommige gevallen zelfs Friesland en Noord-Holland). Nu is 3 uurtjes rijden natuurlijk peanuts als je al de halve wereld rondgereisd bent, maar in de praktijk toch een wezenlijk verschil ten opzichte van een goede vriend die in de buurt woont en binnen 5 minuten bij je op de stoep kan staan.quote:Het lijkt dus geen onvermogen (alhoewel de afstand misschien een vertekend beeld kan geven), maar meer het soort mensen te zijn waar het mee klikt. Waar hangen die mensen naast die reizen uit? Heb je tegenwoordig nog informatie-avonden voor reizen? Samen richting Vakantiebeurs gaan en daarna een hapje eten? In Nederland uitstapjes maken samen? Dat je elkaar tegemoet komt qua afstand of het extra de moeite waard maakt door er een soort minivakantie (de bondingsfactor) te benadrukken ofzo?
Eens, al lijkt het me niet raar dat mensen soms blijk geven van hun frustraties. Maar ja, sommigen denken dat ze misschien nog wel kunnen doordringen en/of willen gewoon niet negeren..quote:Op dinsdag 19 april 2016 20:07 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Sow, wat een reactie.
[..]
Weet niet wie Deezer is en heb ook geen zin om tientallen pagina's aan posthistorie door te gaan fietsen, maar al is hij zo irritant en vervelend; verbaas ik me er over dat zo veel mensen dan zo blijven reageren eigenlijk. Zonde van het topic ook.
Bedoelde meer dat het voetbal een middel kan zijn en niet een doel. Als het je verder geen fuck kan boeien, dan is het wellicht verstandiger om dan inderdaad geen energie te steken in meer aansluiting te vinden bij mensen voor wie dit wel een groot deel van hun leven is ja..quote:[..]
Het is niet dat ik een onbenul ben op gebied van voetbal hoor. Sterker nog, ik vind het leuk om zelf op zijn tijd eens een balletje te trappen, ook al ben ik er bar slecht in. Ik weet wat buitenspel is en een EK of WK volg ik ook. Dat laatste wellicht meer vanwege de positieve sfeer die dan in een willekeurig stadscentrum en kroeg hangt. Maar om nou een willekeurige wedstrijd te gaan kijken, daar heb ik het geduld en/of de interesse niet voor. Laat staan om me helemaal te verdiepen in spelers, clubs en transfers.
Als je best doen om erbij te horen en te verbeteren niet genoeg is, naast het spel zelf, dan snap ik dat je daar mee kapt ja..quote:Ik ben zelfs in 5 jaar tijd al 3 keer bij een voetbalclub gegaan. Maar dat was ook geen succes. Ik ben een waardeloze voetballer. Je komt dan als ontzettende kluns in een groep kerels terecht die zich duidelijk ergeren aan je onkunde met de bal, en die elkaar letterlijk al van kleuter af aan kennen en een kliek vormen.
Dat bedoelde ik dus met die groepsdynamiek, al is het ook weer niet zo raar dat je weinig response krijgt als je de hele avond nauwelijks mee praat en op die spaarzame momenten een ander onderwerp erdoor probeert te krijgen. Zeker niet op een voetbalavond met een belangrijke wedstrijd ofzo.quote:Anyway, ik ben zelf enorm sportief, maar sport kijken/volgen vind ik ontzettend saai. En laat dat nou net bij uitstek hét gespreksonderwerp zijn in veel groepjes mannen. Altijd over alles mee kunnen praten hoeft echt niet, als het even over sport gaat dan houd ik gewoon mijn mond wel even en luister ik wel. Maar ervaring leert dat wanneer je je als non-sportliefhebber begeeft tussen mannen die het wel nauwlettend volgen, dat je de hele avond als een debiel voor je uit zit te staren want het gaat nauwelijks ergens anders over, hoe vaak je dat onderwerp ook probeert te veranderen.
Jij noemt geen bruisend uitgaansleven en dat kwam op mij over alsof je er wel een ambieerde..quote:[..]
Tja, definieer uitgaansgelegenheden.
Fuck die maatstaven, als jullie het zelf maar leuk vinden.quote:Nee, we zijn geen kroegentijgers en discotheken of feestcafe's hebben we al helemaal niets mee. Volgens maatschappelijke maatstaven zijn we best een saai/burgerlijk koppel. We houden van lange wandelingen, verre reizen, flora en fauna, gezellig op een terras zitten of bowlen/poolen/ergens anders waar je leuk met elkaar kunt praten. In ieder geval nergens waar je door de herrie/muziek elkaar niet meer kunt verstaan. We ondernemen best veel, eigenlijk, altijd wel de deur uit.
Of misschien beredeneer je teveel uit jezelf wat de ander graag zou willen cq prettig zou vinden?quote:[..]
De waarheid zal ergens in het midden zitten. Sowieso heb ik me vorig jaar tot in den treure overal voor aangemeld en lid geworden omdat ik stiekem ook wel hoopte nieuwe mensen te leren kennen. En ook eenmaal op die clubjes nam ik vaak initiatief om mensen aan te spreken. Maar echt enthousiaste of leuke gesprekken werden het nooit.
Als ik bijvoorbeeld een stagiair of een nieuwe collega op het werk krijg, dan doe ik oprecht moeite om die persoon zich op zijn/haar gemak te laten voelen. Omdat ik het zelf ook altijd 'eng' vind om op een nieuwe plek terecht te komen met allemaal nieuwe mensen. Wellicht verwacht ik dit tevergeefs te veel van anderen.
Dat gaat moeilijk, want ik weet niet hoe je irl contact probeert te makenquote:[..]
Tja, vertel jij het me maar.Er is gewoon nog geen dermate goede 'klik' geweest met al die tientallen mensen die ik heb leren kennen, dat er echt een vriendschap uit zal rollen. Oppervlakkige praatjes, daar blijft het bij.
Nou ja, het is dan ook wel een hardnekkig groot deel van je leven doorgaans, dus in dat opzicht vind ik het ook weer niet zo raar. Mensen die nooit over hun kinders praten vind ik ook weer akward. (Het is ook nooit goedquote:[..]
Dat bruisende uitgaansleven willen we ook absoluut niet (zie boven), kinderen hebben we eveneens niets mee. We zijn een tijdje met een stel dat kinderen had om gegaan die in eerste instantie wat makkelijker leken, in de zin van dat ze 'gewoon' mee kwamen uit eten of terrassen en 'de kids' wel bij ouders lieten logeren. Maar dan zul je net zien dat het toch de hele avond over de koters gaat. We hebben er gewoon echt niets mee. Het is ouders eigen om (wellicht onbewust) het véél te veel over (hun) kinderen te hebben.
True that, maar dat hoeft de kwaliteit niet in de weg te staan. Sommige vrienden van me wonen over de hele wereld en als we elkaar dan wel zien, is het weer als vanouds zeg maar. Misschien juist vanwege dat stukje gedeelde band en juist nog steeds goed omdat we elkaar niet zo vaak zienquote:[..]
We spreken eens in de zoveel tijd eens af met de 2 groepjes waar we contact mee hebben. Vorige maand nog een weekendje in de Ardennen gebivakkeerd met één van die groepjes. Reuze gezellig, maar hoogdrempelig omdat wij helemaal uit het zuiden komen, en de rest allemaal van boven de rivieren moet komen (in sommige gevallen zelfs Friesland en Noord-Holland). Nu is 3 uurtjes rijden natuurlijk peanuts als je al de halve wereld rondgereisd bent, maar in de praktijk toch een wezenlijk verschil ten opzichte van een goede vriend die in de buurt woont en binnen 5 minuten bij je op de stoep kan staan.
En zelf een activiteit aanmelden?quote:Aan activiteiten meedoen heb ik wel eens gedacht. Vooral omdat het op vakanties altijd enorm goed heeft gewerkt en ik daar echt tientallen mensen heb leren kennen. Enige probleem is, dat het hier in het zuiden echt uitgestorven is. Zelfs die paar clubs die degelijke activiteiten organiseren (Nieuwe Mensen Leren Kennen bijvoorbeeld), hebben niet tot nauwelijks iets dat ook maar een beetje in de buurt is.![]()
Neen niemand wil dat, en de hele wereld is enkel en alleen met zichzelf bezig. Helemaal waar.quote:Op dinsdag 19 april 2016 21:59 schreef Comp_Lex het volgende:
Mensen willen gewoon geen leuk contact. Dat is het probleem. Iedereen zit met zijn kop in de narcistische wolken.
Als het anders was geweest, dan had mijn stoornis niet bestaan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:04 schreef MrCookies het volgende:
[..]
Neen niemand wil dat, en de hele wereld is enkel en alleen met zichzelf bezig. Helemaal waar.
Wat maakt contact met jou dan leuk?quote:Op dinsdag 19 april 2016 22:15 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Als het anders was geweest, dan had mijn stoornis niet bestaan.
quote:Hieronder enkele tips om jezelf dagelijks uit te dagen om contact te leggen met medestudenten. Leg de lat niet meteen heel hoog maar ook niet te laag.
1. Waar vind je potentiële vrienden?
Als je vrienden wilt, dan moet je er wel iets voor doen! Begin met te bepalen waar je
toekomstige vrienden kunt vinden. Een 'klik' met een ander ontstaat wanneer je overeenkomsten hebt: bij een studie-, studenten- of sportvereniging, in de collegezaal of je bijbaan heb je al snel iets gemeen. Als je samen actief bent, gaat het contact leggen vaak vanzelf.
2. Maak contact, just KISSS!
Hanteer KISSS: Keep it Short and Simple and Say it with a Smile. Begin met het groeten van een studiegenoot; een simpele 'hoi' als je de collegezaal inloopt, kan de weg openen om later een kort gesprekje aan te knopen. Houd het korte gesprekje simpel, maak een korte opmerking over de koffie, of iets over de studiestof. Als dit je geen moeite meer kost, zal het makkelijker zijn om een gesprek aan te knopen met iemand over je persoonlijke interesses.
3. Sta open voor iets nieuws
Iedereen is anders. Geen mens is hetzelfde. Als je onder je nieuwe peers vooral mensen zoekt die lijken op jouw vrienden van de middelbare school, dan heb je een grote kans om teleurgesteld te worden. Die anderen zijn dan nooit goed genoeg. Sta eens open voor wat deze nieuwe mensen (potentiële vrienden) te melden hebben.
4. Durf je kwetsbaar op te stellen
Vriendschap ontstaat als je leuke en persoonlijke ervaringen deelt. Hoe meer je elkaar in vertrouwen neemt en hoe kwetsbaarder je je durft op te stellen, des te hechter wordt de vriendschap ervaren. Dus, voor wat hoort wat.
5. Check negatieve gedachten
'Ik ben oninteressant en ik ben niet sociaal' deze gedachte kan een zelfbevestigende regel worden. Je denkt negatief, je hebt een negatieve ervaring en die bevestigt weer de initiële negatieve gedachte. De gedachte wordt als het ware een feit. Je doet jezelf hiermee tekort. Breng ik kaart wat je sterke kanten zijn, wat maakt jou interessant of leuk als mens? Wees niet te streng voor jezelf of beter nog, vraag anderen naar je kwaliteiten. Formuleer meer positieve en helpende gedachten over jezelf.
Ben al bezig met bijbanen, maar heb mijn leeftijd niet mee of het zijn zelfstandige functies, en dat zoek ik niet. Ik wil echt in teamverband werken. Vrijwilligerswerk zit niet heel dichtbij, dus heeft wat meer handen en voeten in de aarde en levert dus ook niks op (ja sociaal misschien wel) dus moet ook niet te omslachtig worden.quote:Op donderdag 21 april 2016 23:46 schreef Bananenpap het volgende:
Er is gewoon geen handleiding voor, ik zou dus ook niet al teveel van dat soort stappenplannen hanteren. Ik zou ze enkel lezen ter inspiratie. Als je op zoek bent naar echte vriendschap heb je pech, want dat ga je de komende tijd nog niet vinden. Dat is een proces waar maanden zo niet jaren overheen gaan. Als ik jou was zou ik mij gewoon focussen op leuk contact en het verbreden van je sociale kring. Blijf sporten, blijf van die cursussen volgen, zoek een bijbaan, zoek een bijbaan, zoek een bijbaan.
Als jij de hele tijd omkijkt of zij wel naar je kijktquote:Op vrijdag 22 april 2016 13:06 schreef Deezertje het volgende:
Oh Boy.. Die meid die ik vaak tegenkom, heb geliked op datingapps (geen reactie), haar FB (geen reactie) zit nu al een lange tijd achter mij en ze kijkt niet blijhoe duidelijk wil je 't hebben?
Met haar komt het ook niet meer goed vrees ik.. Tja wat wil je. Gewoon gen aandacht aan schenken is 't beste maar ik nam toch contact met d'r op in de hoop wat te horenquote:Op vrijdag 22 april 2016 13:08 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Als jij de hele tijd omkijkt of zij wel naar je kijktEcht stop met creepy gedrag
Lol nee ik weet niet wat ik er mee aan moet. Dat ze me niet zit zitten is pijnlijk duidelijk. Maar ik blijf haar tegengekomen en dat is niet altijd mijn keuze.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:14 schreef Bananenpap het volgende:
Ben je nu eigenlijk een soort van trots op jezelf dat je dat hier zo enthousiast komt vertellen?
Het is wel duidelijk dat je niet weet wat je er mee aan moet als je er zo lacherig over post.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:16 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol nee ik weet niet wat ik er mee aan moet. Dat ze me niet zit zitten is pijnlijk duidelijk. Maar ik blijf haar tegengekomen en dat is niet altijd mijn keuze.
Fijn, stop maar weer even met het afspelen van deze gebroken plaat, daar heb je de andere reeks ook al ruim van voorzien.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:10 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Met haar komt het ook niet meer goed vrees ik.. Tja wat wil je. Gewoon gen aandacht aan schenken is 't beste maar ik nam toch contact met d'r op in de hoop wat te horenkijk overigens af en toe heel subtiel hier.. Maar onze blikken kruisten al toen ze binnenkwam dus ze weet dat ik er ook zitm
En hoe vaak kom je iemand in een clubshirt tegen? Ik zie het bijna nooit buiten een stadion terwijl ik toch echt elke twee weken in een stadion ben en verre van in een goede buurt woon (waar je die tokkies zou verwachten waar jij over spreekt). Zelf draag ik eigenlijk alleen een club shirt in t stadion of als ik zelf sport, en dat geldt denk ik voor de meeste mensen.quote:Op dinsdag 19 april 2016 14:03 schreef Deezertje het volgende:
[..]
In principe kan je als je iemand met een club shirt aan tegenkomt geen fout gesprek aangaan. Je bent of voor de club of tegen en dat lokt een leuke discussie uit. Maar dat moet je wel doen als je enig inzicht hebt in die hobby, uitslagen weet etc. Het boeit mij gewoon echt niets. Ik praat alleen wanneer er een gemeenschappelijke interesse is of ik wat nodig heb. Niet zomaar voor de lol, op dates na dan.
Ik heb wel even moeten zoeken maar je moet gewoon weten waar je kansen het grootst zijn. Toen ik daar achter kwam had ik zo een bijbaan.quote:Op vrijdag 22 april 2016 13:38 schreef Bananenpap het volgende:
Ik heb voor een bijbaan ook nooit echt moeite moeten doen.
Nou zeg, waar is het fout gegaan in deze reeks?quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Veel kortzichtige reacties en onbegrip in dit topic, valt me op;
Wat is het probleem dan? Meer zelfvertrouwen krijgen leer ik hopelijk op die PE-cursus..quote:Op zaterdag 23 april 2016 23:32 schreef Koral het volgende:
Met wat ingestudeerde zinnetjes ga jij de effecten van je ASS niet onder controle krijgen Deezertje. Hoe spijtig ook.
Je onderschat je probleem als je denkt dat 'moeite met contact maken' of 'leren socialiseren' is. Het zit dieper geworteld dan dat.
En met elke moment dat je langer doormodderd heb je alleen maar jezelf ermee. Je ASS verminderd zelfs je capaciteiten om je een goed beeld te vormen van je probleem.
Insanity: hetzelfde keer op keer proberen en verwachten dat de uitkomst anders is?
Tja, eerst de sport een beetje leren kennen voordat ik me aansluit.. ze nemen ook niet zomaar iedereen aan want ze doen mee aan competities, dus willen wel een beetje goed vertegenwoordigd zijn.quote:Op zondag 24 april 2016 23:06 schreef Dimachaerus het volgende:
zo'n cursus lijkt mij eigenlijk niet zo geschikt voor sociaal contact, beter bij een vereniging
Kunnen mensen hier dan stoppen met altijd dat ga op een teamsport aanraden? Sociaal contact is daar zeker niet gebruikelijk en je moet ook gewoon sportief kunnen meekomen en interesse hebben.quote:Op zondag 24 april 2016 23:17 schreef Bananenpap het volgende:
Een cursus is misschien gewoon niet de juiste plek, misschien bij de laatste les als afsluiter een drankje, maar dat is dan ook meer een formaliteit. Als je trouwens niet sportief bent zou ik in die tak ook niet mijn sociale kring proberen opbouwen, dan ben je inderdaad alleen maar dat irritante mannetje die er niks van bakt. Daar kom je alleen maar mee weg als je spontaan, aardig en grappig bent.
Had je dat laatste niet zelf kunnen bedenken?quote:Op zondag 24 april 2016 23:30 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Kunnen mensen hier dan stoppen met altijd dat ga op een teamsport aanraden? Sociaal contact is daar zeker niet gebruikelijk en je moet ook gewoon sportief kunnen meekomen en interesse hebben.
Ik ben op de cursus gegaan om te kijken of het een leuke sport is en ik er goed in ben of kan zijn. En om nieuwe mensen te ontmoeten. Letterlijk is dat gelukt: ik zie elke week dezelfde mensen, maar ik weet verder helemaal niks van ze, behalve dat we samen dezelfde sport doen en niemand zijn of haar mond opentrekt tijdens de training.quote:Op zondag 24 april 2016 23:32 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Had je dat laatste niet zelf kunnen bedenken?
Maar wat let je om zelf eens je mond open te trekken? Hier kost dat weinig moeite.quote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ben op de cursus gegaan om te kijken of het een leuke sport is en ik er goed in ben of kan zijn. En om nieuwe mensen te ontmoeten. Letterlijk is dat gelukt: ik zie elke week dezelfde mensen, maar ik weet verder helemaal niks van ze, behalve dat we samen dezelfde sport doen en niemand zijn of haar mond opentrekt tijdens de training.
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contactquote:Op zondag 24 april 2016 23:33 schreef motorbloempje het volgende:
Teamsport hoeft niet per se, genoeg dingen die je kunt doen in clubverband. Van dammen en schaken tot het bouwen van carnavalswagens. Je moet niet iets gaan doen wat je niet ligt of wat je niet leuk vindt, maar voor zowat elke interesse /hobby/sport is een groepje/club te vinden. Dáár gaat het om. Niet om die ene teamsport.
Lees haar stukje nog eens. Of is jouw interesse het niet hebben van interesse?quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contact
Je bent op bossaball gegaan, dat is een redelijk unieke sport waar je niet zo snel op komt, dus dat zal je wel uit interesse gedaan hebben toch? Heb je geen andere dingen waar je nieuwsgierig naar bent? Reizen ofzo? Je kunt natuurlijk het advies hier letterlijk opvolgen, op een random sport gaan en vervolgens zeuren (na twee lessen) dat het niet gelukt is, maar dat is natuurlijk ook een beetje raar he, gekkie.quote:Op zondag 24 april 2016 23:39 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Mijn interesse niet vrees ik. Dan kom je op een online community als Pepper uit, maar dat is meer dingen uitwisselen zonder daadwerkelijk contact. Of een site als Budgi.nl Geen real life contact
Lijkt me heerlijk je te kunnen verschuilen achter zulke simpele argumenten.quote:Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef Bananenpap het volgende:
Dan zoek je een alternatief, lekker makkelijk om te zeggen dat je de komende weken niet kunt socializen omdat je cursus niet door gaat.
En juist deze weken start ik met een andere cursus...quote:Op maandag 25 april 2016 12:16 schreef Bananenpap het volgende:
Dan zoek je een alternatief, lekker makkelijk om te zeggen dat je de komende weken niet kunt socializen omdat je cursus niet door gaat.
Denk je nog steeds dat jij jouw complexe problematiek kunt oplossen met een simpele cursus? Dat gaat je nog zwaar tegenvallen ben ik bang...quote:Op maandag 25 april 2016 15:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist deze weken start ik met een andere cursus...Maar daar kom ik om mijn problemen aan te pakken, dus weet niet wat ik er verder van moet verwachten (behalve mensen die in hetzelfde schuitje zitten).
Je bent wel proactief bezig.quote:Op maandag 25 april 2016 15:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
En juist deze weken start ik met een andere cursus...Maar daar kom ik om mijn problemen aan te pakken, dus weet niet wat ik er verder van moet verwachten (behalve mensen die in hetzelfde schuitje zitten).
Geen zorgen, niemand had anders verwacht.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Mijn plannen voor Koningsnacht/dag zijn deels gewijzigd. Ga denk ik niet op stap morgenavond ivm slechte weer (ook al is het overdekt) en niet helemaal mijn muzieksmaak en ja toch omdat ik verder geen vriendengroep heb waar ik op kan leunen. Kan dan beter gewoon een andere keer naar een feestje gaan? Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren. En anders kan ik altijd nog de bios induiken
(zal wel druk worden?)
Dan doe je min of meer hetzelfde wat ik 2 keer eerder heb gedaan.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren.
Dan hoop ik dat de politie niet om Deezer zijn ID komt vragen want dan is hij echt fout bezig.quote:Op maandag 25 april 2016 21:07 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dan doe je min of meer hetzelfde wat ik 2 keer eerder heb gedaan.
Uiteraard kan ik gewoon gaan. Binnen in de club zal 't wel lekker warm zijn?quote:Op maandag 25 april 2016 20:36 schreef Cue_ het volgende:
Idd. Niet onverwacht dat je allerlei redenen hebt om uiteindelijk toch niet te gaan...
Hij durft wel in z'n uppie een club binnen te gaan. Zou ik nooit durven.quote:Op maandag 25 april 2016 21:24 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Dan hoop ik dat de politie niet om Deezer zijn ID komt vragen want dan is hij echt fout bezig.
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.quote:Op maandag 25 april 2016 20:30 schreef Deezertje het volgende:
Mijn plannen voor Koningsnacht/dag zijn deels gewijzigd. Ga denk ik niet op stap morgenavond ivm slechte weer (ook al is het overdekt) en niet helemaal mijn muzieksmaak en ja toch omdat ik verder geen vriendengroep heb waar ik op kan leunen. Kan dan beter gewoon een andere keer naar een feestje gaan? Op Koningsdag ga ik wel een grote stad in, ff de binnenstad kijken wat er te doen is en hoe mensen het slechte weer trotseren. En anders kan ik altijd nog de bios induiken
(zal wel druk worden?)
Dat hoop ik alleen als het een dubbele betekenis heeft...quote:Op maandag 25 april 2016 21:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.quote:Op maandag 25 april 2016 21:46 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Op Koningsdag zit jij binnen te fokken.
Maar daar heb je fysiek niks aan. Ik denk dat mijn gevoel van eenzaamheid ook deels wegtrekt als ik weer gewoon collega's heb of teamgenoten of mede-studenten zoals eerst. Sinds dat is weggevallen is mijn probleem ook begonnen. Op zich niet onlogisch want op een gegeven moment gaat het leven nou eenmaal door en maken mensen daar geen deel meer van uit, maar als er geen nieuwe mensen voor in de plaats komen blijft dat eenzame gevoel en wordt het steeds heftiger.quote:Op maandag 25 april 2016 21:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.
Je doet er ook niks voor dus kennelijk bevalt het je wel.quote:Op maandag 25 april 2016 21:57 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar daar heb je fysiek niks aan. Ik denk dat mijn gevoel van eenzaamheid ook deels wegtrekt als ik weer gewoon collega's heb of teamgenoten of mede-studenten zoals eerst. Sinds dat is weggevallen is mijn probleem ook begonnen. Op zich niet onlogisch want op een gegeven moment gaat het leven nou eenmaal door en maken mensen daar geen deel meer van uit, maar als er geen nieuwe mensen voor in de plaats komen blijft dat eenzame gevoel en wordt het steeds heftiger.
Sportlessen, reageren op vacatures en start met een sociale cursus. Uhm...?quote:Op maandag 25 april 2016 22:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je doet er ook niks voor dus kennelijk bevalt het je wel.
Het zijn goede stappen, maar wel allemaal een beetje slapjes en half. Echt doorslaggevend is het nog allemaal niet.quote:Op maandag 25 april 2016 22:11 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Sportlessen, reageren op vacatures en start met een sociale cursus. Uhm...?
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.quote:Op maandag 25 april 2016 22:13 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het zijn goede stappen, maar wel allemaal een beetje slapjes en half. Echt doorslaggevend is het nog allemaal niet.
Veel woorden voor een simpel excuus.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.
Juist wel.quote:Op maandag 25 april 2016 21:54 schreef syndroom het volgende:
[..]
Je hoeft niet naar buiten te gaan om nieuwe mensen te ontmoeten.
Gelderlandquote:Op maandag 25 april 2016 22:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ik vind dat Deezertje enorm veel onderneemt. Ben er zelf ook constant mee bezig om maar met zo veel mogelijk dingen mee te doen. Maar juist de sociale interactie met andere mensen, dat is het hekelpunt. Niet zo vanzelfsprekend als dat dat voor andere mensen is, dus.
@Deezertje: welke regio woon je eigenlijk?
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Maar je moet ook vooral géén dingen doen die je toch niet leuk vindt, want dan ontmoet je de verkeerde mensen of vind je geen aansluiting... En random 10 mensen per dag aanspreken (zonder doel) is ook geen handige methode. Dus dit zijn in ieder geval wat stappen. Kijk, ik krijg geen klas vol met oud-studenten meer terug en ga ook geen nieuwe opleiding meer aan straks, dus ik moet 't doen met deze opties.
Als je straks werk vind heb je nog genoeg opties, alsof heel je sociale leven eindigt na je studententijd. Met dit slechte weer wordt koningsdag toch niks.quote:Op maandag 25 april 2016 22:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Misschien is dit alles wat nu binnen zijn mogelijkheden ligt?quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.
Goede metafoor.quote:Op maandag 25 april 2016 23:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, maar vind je van jezelf dat je echt voor het maximale gaat? Of althans het op een goede manier aanpakt, want het komt over alsof je alsnog een beetje loopt aan te modderen. Dat je wel dingen onderneemt, maar allemaal met voorzichtige stapjes zodat je kunt zeggen dat je wel bezig bent. Het doet mij een beetje denken aan een scholier die achter zijn bureau zit met een boek open zodat zijn ouders zien dat hij bezig is, maar eigenlijk doet hij niks. Hij denkt zijn omgeving voor de gek te kunnen houden maar houdt uiteindelijk alleen zichzelf voor de gek.
Maar dat is precies wat ik je duidelijk probeer te maken met mijn metafoor, het is een schijnhandeling. Je gaat naar buiten zodat je jezelf wijs kunt maken dat je er mee bezig bent, maar verricht vervolgens weinig tot niks. Als je naar de UB gaat en daar vervolgens niks doet kun je inderdaad zeggen dat je naar school bent geweest, maar eigenlijk heb je niks uitgevoerd.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:19 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind jullie maar negatief. Als ik inderdaad nooit de deur uitkom en vervolgens klaag dat ik zo eenzaam ben en nooit iemand tegenkom hebben jullie een punt. Maar ik ga júist de deur uit. Sporten, OV, cursus, school, UB, centrum, bios, etc. Overal waar een hoop leeftijdsgenoten komen. Misschien niet allemaal handige praatplekken, maar ik laat mezelf zeker zien.
Nee, de meeste mensen hebben geen behoefte aan contact met willekeurige vreemde mensen omdat ze al gewoon een vriendengroep hebben. Zij zijn niet in een oneindige zoektocht naar vriendschap. Vriendschap ontstaat door je open te stellen en belangstelling te tonen in iemand en dat gaat nou eenmaal makkelijker bij iemand die je vaak ziet, dus een studiegenoot, collega of iemand die je wekelijks ziet bij het sporten. Dat is contact maken.quote:De meeste mensen weten ook niet eens wat contact maken is, die klikken toevallig met collega's en studiegenoten. Maar écht op zoek gaan naar NIEUWE mensen die je dus niet kent of niet weet wat ze leuk vinden, is gewoon erg lastig.
Contact maken kan op zich wel met willekeurige vreemde mensen, maar contact onderhouden is veel makkelijker met iemand die je sowieso al op vaste momenten ziet.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:16 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Nee, de meeste mensen hebben geen behoefte aan contact met willekeurige vreemde mensen omdat ze al gewoon een vriendengroep hebben. Zij zijn niet in een oneindige zoektocht naar vriendschap. Vriendschap ontstaat door je open te stellen en belangstelling te tonen in iemand en dat gaat nou eenmaal makkelijker bij iemand die je vaak ziet, dus een studiegenoot, collega of iemand die je wekelijks ziet bij het sporten. Dat is contact maken.
Ik ga morgen overdag sowieso de stad in.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:17 schreef Bananenpap het volgende:
En wat let je nou om alsnog naar die koningsnacht te gaan als het alternatief binnen kniezen is. Wat heb je nou te verliezen?
Ga je nog ergens een kaartje voor kopen dan? Gewoon de stad met kutweer zal niet veel volk trekken gok ik zo.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik ga morgen overdag sowieso de stad in.
Dus!quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:
Zullen we andere jongeren (en ouderen) ook weer even de kans geven hun verhaal te doen?
Nee, er staat ook uitdrukkelijk dat de cursus je problemen niet gaan oplossen.quote:Op maandag 25 april 2016 16:54 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Denk je nog steeds dat jij jouw complexe problematiek kunt oplossen met een simpele cursus? Dat gaat je nog zwaar tegenvallen ben ik bang...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 27 april 2016 11:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Nee, er staat ook uitdrukkelijk dat de cursus je problemen niet gaan oplossen.Dat moet je inderdaad zelf doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wanneer ga je beginnen?1 + 1 = blauw
Morgenquote:Op woensdag 27 april 2016 12:11 schreef Kamina het volgende:
[..]
Dat moet je inderdaad zelf doen.
Wanneer ga je beginnen?
En hoe staat het met je scriptie en de PO/psych? Nog vorderingen? Vorige keer zei je dat je nog maar drie weken bezig zou zijn, die zijn geloof ik wel voorbij inmiddels. En ik herinner me ook nog iets over een ultimatum van je ouders, liep dat niet af in juni..?quote:Op woensdag 27 april 2016 12:54 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat vandaag de school dicht ismorgen eerste bijeenkomst.
Scriptie wordt nu op spelling en stijl nagekeken, dus die is vrijwel af. PO over drie weken heen, maar is alleen vinger aan pols en doorverwijzen als straks studie toch weer niet gehaald is etc.quote:Op woensdag 27 april 2016 12:55 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
En hoe staat het met je scriptie en de PO/psych? Nog vorderingen? Vorige keer zei je dat je nog maar drie weken bezig zou zijn, die zijn geloof ik wel voorbij inmiddels. En ik herinner me ook nog iets over een ultimatum van je ouders, liep dat niet af in juni..?
Dat verwacht ik ook, het is voornamelijk psychisch toch maar doorgaan hoe erg ik sociaal contact ook mis en na de zomer alsnog alleen er voor sta maar dan misschien met een diploma.. Uiteindelijk doe je het voor jezelf en een alternatief is er niet want ik ben er nu bijnaaaaquote:Op woensdag 27 april 2016 13:17 schreef DoubleDip het volgende:
Dus daarna ben je klaar en dan alleen nog een paar opdrachten? Als je dan echt even de schouders er onder zet ben je vóór eind juni vermoedelijk wel afgestudeerd, rekening houdende met de nakijktermijn voor je scriptie (meestal een maand).
Bijna ja, dus beter zet je nu even door en maak je die studie af. Kun je daarna op zoek naar een goede psycholoog en een leuke baan met nieuwe collega's, en wie weet een paar leuke contacten.quote:Op woensdag 27 april 2016 13:19 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat verwacht ik ook, het is voornamelijk psychisch toch maar doorgaan hoe erg ik sociaal contact ook mis en na de zomer alsnog alleen er voor sta maar dan misschien met een diploma.. Uiteindelijk doe je het voor jezelf en een alternatief is er niet want ik ben er nu bijnaaaa
Jonge jonge, krijg bijna medelijden, als het niet zo dom was. hoe kun je nou bij en in een sport TEAM geen aanspraak hebben. Tuurlijk begin je niet over zeer intieme dingen. maar (weet niet welke sport want dat is blijkbaar geheim zodat men geen heel gerichte tips kunt geven), iets in de geest van: mooi gedaan,pff, dat was zwaar, ging voor geen meter, gisteren die wedstrijd op tv gezien? Team A tegen team B. Mooi wat die Piet Pietersen deed enz. Dan een keer, ik ben deezertje, hoe heet jij eigenlijk. en als dat een beetje aardig gaat met die persoon regelmatig een praatje, langzaam komen dan wel langzaam andere onderwerpen ter sprake.quote:Op dinsdag 19 april 2016 11:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Begin eens met die mensen in je sportgroep aan te spreken. ................
Een manier die gebruit wordt om mnsen te helpen om angsten te minderen of af te leren is je (hen) net bloot te stellen aan die angsten. Dus, doen wat je niet goed durft, waar je tegen op ziet. En dat vaker, langer. en op een gegeven moment wordt je er steeds minder angstig en geforceerd in. Denk eens aan angst voor slangen, spinnen of honden. Denk aan pleinvrees (angst voor water). Hoeft niet meteen in een gigantische menigte midden op een plein te gaan staan (de zee in te gaan bij een lichte storm). Kunt beginnen rustig aan de rand van een plein, met een menigte (van een zwembad, kinder badje, laag gedeelte), en volgende keer wat verder gaan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Inderdaad. Je moet je natuurlijk ook bedenken dat sommigen van je teamgenoten elkaar misschien al 5 jaar kennen en samen al een hoop trainingen, wedstrijden, bloed zweet en tranen etc meegemaakt hebben (ik heb zelf overigens nooit aan een teamsport gedaan dus weet niet hoe ze teams vormen). Logisch dat zij al veel meer een band hebben en meer persoonlijkere dingen met elkaar bespreken. Je kan niet verwachten dat je daar na één proefles al deel van uitmaakt.quote:Op woensdag 27 april 2016 21:32 schreef LeesFoknl het volgende:
[..]
Jonge jonge, krijg bijna medelijden, als het niet zo dom was. hoe kun je nou bij en in een sport TEAM geen aanspraak hebben. Tuurlijk begin je niet over zeer intieme dingen. maar (weet niet welke sport want dat is blijkbaar geheim zodat men geen heel gerichte tips kunt geven), iets in de geest van: mooi gedaan,pff, dat was zwaar, ging voor geen meter, gisteren die wedstrijd op tv gezien? Team A tegen team B. Mooi wat die Piet Pietersen deed enz. Dan een keer, ik ben deezertje, hoe heet jij eigenlijk. en als dat een beetje aardig gaat met die persoon regelmatig een praatje, langzaam komen dan wel langzaam andere onderwerpen ter sprake.
Ze kunnen veel over je zeggen maar je doet wel je uiterste best om onder de mensen te zijn.quote:Op dinsdag 26 april 2016 09:19 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind jullie maar negatief. Als ik inderdaad nooit de deur uitkom en vervolgens klaag dat ik zo eenzaam ben en nooit iemand tegenkom hebben jullie een punt. Maar ik ga júist de deur uit. Sporten, OV, cursus, school, UB, centrum, bios, etc. Overal waar een hoop leeftijdsgenoten komen. Misschien niet allemaal handige praatplekken, maar ik laat mezelf zeker zien. De meeste mensen weten ook niet eens wat contact maken is, die klikken toevallig met collega's en studiegenoten. Maar écht op zoek gaan naar NIEUWE mensen die je dus niet kent of niet weet wat ze leuk vinden, is gewoon erg lastig.
Of die mensen ook alleen op mij zitten te wachten...quote:Op donderdag 28 april 2016 08:39 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ze kunnen veel over je zeggen maar je doet wel je uiterste best om onder de mensen te zijn.
Joh je kan wel tussen 100.000 mensen gaan staan, maar als het nog niet meer wordt dan tegen iemand praten in plaats van met iemand praten, dan bereik je je doel nietquote:Op dinsdag 26 april 2016 09:19 schreef Deezertje het volgende:
Ik vind jullie maar negatief. Als ik inderdaad nooit de deur uitkom en vervolgens klaag dat ik zo eenzaam ben en nooit iemand tegenkom hebben jullie een punt. Maar ik ga júist de deur uit. Sporten, OV, cursus, school, UB, centrum, bios, etc. Overal waar een hoop leeftijdsgenoten komen. Misschien niet allemaal handige praatplekken, maar ik laat mezelf zeker zien. De meeste mensen weten ook niet eens wat contact maken is, die klikken toevallig met collega's en studiegenoten. Maar écht op zoek gaan naar NIEUWE mensen die je dus niet kent of niet weet wat ze leuk vinden, is gewoon erg lastig.
Maar niet om echt contact te maken met mensen. Iemand die hele dagen op zijn zolderkamer zit, maar wel de vrijdagavond even een biertje gaat drinken met z'n maten heeft bij wijze van nog meer aansluiting.quote:Op donderdag 28 april 2016 08:39 schreef syndroom het volgende:
[..]
Ze kunnen veel over je zeggen maar je doet wel je uiterste best om onder de mensen te zijn.
Niet het juiste podium voor een one man show. Open dan een eigen topic.quote:Op dinsdag 26 april 2016 10:27 schreef Copycat het volgende:
Zullen we andere jongeren (en ouderen) ook weer even de kans geven hun verhaal te doen?
Mag ik dan nog wel antwoord op mijn vraag wat mijn probleem nu echt is? Onzekerheid? De sleur? Een combinatie daarvan?quote:Op donderdag 28 april 2016 11:04 schreef Copycat het volgende:
[..]
Niet het juiste podium voor een one man show. Open dan een eigen topic.
In je eigen topic! Hoe mooi!quote:Op donderdag 28 april 2016 12:16 schreef Deezertje het volgende:
Mag ik dan nog wel antwoord op mijn vraag wat mijn probleem nu echt is? Onzekerheid? De sleur? Een combinatie daarvan?
In de sportschool komen mensen doorgaan om te sporten, niet om met mensen te praten. Kan wel natuurlijk, maar niet een hele geschikte plek. Wat zijn je hobby's? Ken je geen mensen die het zelfde leuk vinden?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef KV7blue het volgende:
Ik ben al 28 en heb nog nooit een vriendin gehad. Anderen van mijn leeftijd zijn al veel verder, hebben een vriendin, zijn getrouwd, hebben kinderen .. en ik voel alsof de tijd heeft stilgestaan.
Ze zeggen altijd, je moet je niet met anderen vergelijken, maar dat doe je meestal wel automatisch. Helaas via mijn werk is de kans ook niet zo groot dat ik iemand tegen kom. Ik zit er aan te denken om naar de sportschool te gaan. Op de eerste plaats om me wat fitter te voelen, maar het zou ook leuk zijn om daar een leuk iemand te ontmoeten. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik niet eerder tot het inzicht gekomen ben dat er echt iets moet veranderen in mijn leven.
Sportschool is imho geen juiste plek om 'mensen te ontmoeten'. Je komt mensen tegen, maar echt ontmoeten, dan moet je best zelfverzekerd zijn, en zelfs dan. Ik ben een zeer makkelijke prater, en ouwehoer echt met iedereen als ik daar zin in zou hebben, maar in de sportschool kom ik echt vooral om te sporten. En wat verder dan wat flauw en oppervlakkig geleuter voor aanvang van een groepsles ofzo, of mensen uit mezelf helpen met apparatuur zoals spinfietsen enzo komt het niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:22 schreef KV7blue het volgende:
Ik ben al 28 en heb nog nooit een vriendin gehad. Anderen van mijn leeftijd zijn al veel verder, hebben een vriendin, zijn getrouwd, hebben kinderen .. en ik voel alsof de tijd heeft stilgestaan.
Ze zeggen altijd, je moet je niet met anderen vergelijken, maar dat doe je meestal wel automatisch. Helaas via mijn werk is de kans ook niet zo groot dat ik iemand tegen kom. Ik zit er aan te denken om naar de sportschool te gaan. Op de eerste plaats om me wat fitter te voelen, maar het zou ook leuk zijn om daar een leuk iemand te ontmoeten. Achteraf heb ik heel veel spijt dat ik niet eerder tot het inzicht gekomen ben dat er echt iets moet veranderen in mijn leven.
Tja ik weet het, het zou wel fijn zijn als ik wat meer zelfvertrouwen krijg zodra ik lekkerder in mijn vel zit. Ik voel me nu soms een man van 60 als ik 's avonds thuis kom van mijn werk. Ik moet wel de hele dag staan maar verder niet echt heel fysiek inspannend werk of zo. Ik heb altijd gedacht dat mijn lichaam gewoon niet fit is, maar de laatste tijd vermoed ik dat het ook voor een groot deel psychisch is. Te veel onbewust druk maken, slecht kunnen ontspannen. Op het werk probeer ik het leuk te hebben met mijn collega's en probeer af en toe een praatje te maken, maar merk wel dat het me veel energie kost.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:27 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
In de sportschool komen mensen doorgaan om te sporten, niet om met mensen te praten. Kan wel natuurlijk, maar niet een hele geschikte plek. Wat zijn je hobby's? Ken je geen mensen die het zelfde leuk vinden?
Zo te lezen heb je vooral hobby's waar je van uitrust (poging tot ontspannen), maar nog niet waar je juist energie van krijgt?quote:Op donderdag 28 april 2016 12:42 schreef KV7blue het volgende:
[..]
Tja ik weet het, het zou wel fijn zijn als ik wat meer zelfvertrouwen krijg zodra ik lekkerder in mijn vel zit. Ik voel me nu soms een man van 60 als ik 's avonds thuis kom van mijn werk. Ik moet wel de hele dag staan maar verder niet echt heel fysiek inspannend werk of zo. Ik heb altijd gedacht dat mijn lichaam gewoon niet fit is, maar de laatste tijd vermoed ik dat het ook voor een groot deel psychisch is. Te veel onbewust druk maken, slecht kunnen ontspannen. Op het werk probeer ik het leuk te hebben met mijn collega's en probeer af en toe een praatje te maken, maar merk wel dat het me veel energie kost.
Mijn enigste hobby's die ik heb zijn computeren, muziek luisteren, naar politieseries kijken op tv .. erg heIk ben gewoon een saai iemand, ik wil graag nieuwe dingen proberen, maar ik heb tot nu toe het lef er nog niet voor gehad. Ik ga al een paar jaar af en toe naar een psycholoog, maar voor mijn gevoel heb ik daar ook niet zoveel aan, wel een beetje natuurlijk, is wel eens fijn mijn verhaal kwijt te kunnen aan een buitenstaander.
Bij mij was het niet z'n succes, helaas. Vorig jaar ook lid geworden van een lopersgroepje; ik ren zelf al veel en doe ook mee aan veel (halve) marathons en obstacle runs. Zal er wellicht aan liggen dat ik in het zuiden des lands woon, maar de hardloopgroepjes bestaan hier voornamelijk uit ouwe lui. Waar ik overigens prima oppervlakkig mee kon ouwehoeren tijdens het rennen, maar vrienden worden het natuurlijk niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 12:51 schreef motorbloempje het volgende:
Als je fitter worden wilt combineren met iets doen in teamverband, dan zou ik een sportclub opzoeken. Er zijn zóveel verschillende sporten! Sommige is het lastig om als compleet beginner binnen te komen op basis van ervaring, al zal een bierteam voetbal vast niet zulke hoge eisen hebben.
Een hardloopclub daarentegen (komt ze weeeerr.....) is geschikt voor mensen van allerlei ervaringsniveaus. Veel beginnersgroepen en dan doorstromen naar groepen die verder/harder lopen als je het leuk vindt. Het is geen teamsport, maar wel een sport die je zowel vanuit je eigen huis kunt doen of in je pauze om extra te trainen, als in groepsverband, aangezien de meeste clubs zo'n 2 avonden per week een uurtje ofzo met elkaar lopen, vaak opgedeeld in ervaringsgroepen dus.
Het is goed voor je, je komt buiten en je leert er een boel verschillende mensen kennen. Ik liep zelf al wat hard toen ik nog in NL woonde, en later ook nog toen ik een korte tijd in een andere stad in Engeland woonde, maar toen we ergens een huis gingen kopen in een andere stad heb ik besloten me aan te sluiten bij een loopclub. Het beste wat ik ooit gedaan heb. Vanaf avond 1 al voluit lopen praten, en inmiddels 3 jaar later integraal lid van de club met een bestuursfunctie en een erg hechte groep vrienden met wie we het land (en Europa!) doorreizen om daar loopevenementen te doen (en bier te drinken). Zo snel kan het gaan. Ben normaal ook best op mezelf (ondanks dat ik héél makkelijk praat en contact maak), maar door lid te worden van die club is mijn sociaal leven echt bijna op z'n kop gezet.
Thanks! De docent weet dat ik aquote:Op donderdag 28 april 2016 09:33 schreef Koral het volgende:
[..]
Joh je kan wel tussen 100.000 mensen gaan staan, maar als het nog niet meer wordt dan tegen iemand praten in plaats van met iemand praten, dan bereik je je doel niet
Wat 'moet' je doen om met iemand te praten?
- je gevoelens en gedachten tegenover iemand uiten
- open staan om reacties terug te verwachten
- reageren
Wat helpt iig niet?
- van te voren bedenken hoe het gesprek verloopt (waarom zou je dan gaan praten? je weet het toch al)
Je kan dus het beste open staan om te ontdekken. Maar dan kom je bij je volgende angst/ moeilijkheid:
- raar te worden gevonden/ geen vertrouwen in jezelf
- geen inlevingsvermogen
- non verbale communicatie niet begrijpen
Want ook daar is het proces verzenden van informatie, de persoon ontvangt de informatie en codeert deze, de persoon verstuurt informatie terug die jij dient te ontvangen en coderen, en vervolgens weer terug te koppelen.
Met dat coderen wil het niet altijd lukken als je ass hebt. Verschillende hersendelen staan dan niet met elkaar in verbinding. Of in ieder geval niet rechtstreeks. Je bent te fijn bedraad, zeg maar. Waarbij de meeste mensen informatie van de ene tak naar de andere tak laten gaan, gaat het bij jou van twijgje naar twijgje.
Als je dan ook nog eens allerlei 'aangeleerd gedrag' op die 'twijgjes' hebt opgeslagen dan verwordt het een ondoorkomelijke jungle en raken bepaalde hersendelen onbereikbaar en twijgjes raken overbelast.
Net als een boom, die stoot zijn bladeren af, ze worden soms gesnoeid, dan maken ze ruimte. Die ruimte zou jij ook moeten maken, en dan niet opvullen met je eigen waarheden (dat is tegennatuurlijk gezien je onzekerheden), maar bepaalde twijgjes laten uitgroeien tot takken die je verbinden met bepaalde hersendelen die je nu niet kunt bereiken. Misschien dat je zo wat inlevingsvermogen en vaardigheden ontwikkelt die je helpen te coderen, en socialer vaardig te zijn. Of beter leert om te gaan met je beperkingen.
Ik heb bewondering voor je pogingen meer onder de mensen te zijn. Zou je ook zeker willen aanraden dit niet te verminderen. 1 glimlach kan al genoeg zijn voor een vriendschap. Het lost echter je problemen niet op. Het is symptoombestrijding. Die kan ook heel prettig zijn. Maar je blijft zitten met een stoornis waar je moeilijk mee om kan gaan, en die je hele leven lang blijft terug komen (tenzij je bereid bent langdurig daaraan te werken met deskundige hulp)!
Neem aan dat iedereen wel vermeldt waarvoor hij/zij de cursus volgt? Ik weet natuurlijk niet of er meer mensen met ASS zijn, maar ik zou het niet heel gek en misschien zelfs wel verstandig vinden om het te melden. Dan snappen mensen ook waar je sociale problemen vandaan komen. Tenzij voor jou de drempel zo groot is dat je die niet durft te nemen (wat ik niet heel gek zou vinden). Je moet het zelf weten, maar het is natuurlijk wel een belangrijke reden waarom je de cursus bent gaan doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Thanks! De docent weet dat ik a
ASS heb maar moet ik dat ook tegen mijn mede-cursisten zeggen? Wil niet meteen weer anders aangekeken worden al komt daar iedereen wel met problemen als faalangst, perfectionisme en zelfvertrouwen issues.
Eeuhm, ik weet niet of ik hier kan reageren i.v.m. one-man-show? Er is immers gesuggereerd je topic te openen (zou ik in ASS topic doen als ik jou was. Jezelf vergelijken met anderen die geen ASS hebben, dat werkt niet echt?) ..quote:Op donderdag 28 april 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
ASS heb maar moet ik dat ook tegen mijn mede-cursisten zeggen? Wil niet meteen weer anders aangekeken worden al komt daar iedereen wel met problemen als faalangst, perfectionisme en zelfvertrouwen issues.
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:33 schreef Koral het volgende:
[..]
Joh je kan wel tussen 100.000 mensen gaan staan, maar als het nog niet meer wordt dan tegen iemand praten in plaats van met iemand praten, dan bereik je je doel niet
Wat 'moet' je doen om met iemand te praten?
- je gevoelens en gedachten tegenover iemand uiten
- open staan om reacties terug te verwachten
- reageren
Wat helpt iig niet?
- van te voren bedenken hoe het gesprek verloopt (waarom zou je dan gaan praten? je weet het toch al)
Je kan dus het beste open staan om te ontdekken. Maar dan kom je bij je volgende angst/ moeilijkheid:
- raar te worden gevonden/ geen vertrouwen in jezelf
- geen inlevingsvermogen
- non verbale communicatie niet begrijpen
Want ook daar is het proces verzenden van informatie, de persoon ontvangt de informatie en codeert deze, de persoon verstuurt informatie terug die jij dient te ontvangen en coderen, en vervolgens weer terug te koppelen.
Zo'n cursus heeft alleen effect als je je openstelt naar je mede-cursisten.quote:Op donderdag 28 april 2016 13:00 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn, want je kent ze niet.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:02 schreef Deezertje het volgende:
Net in de bus een groepje studenten die wat praten over films. Ineens zegt een zo'n meid van 'ik wil naar de nieuwe Marvel maar niemand wilt mee..' ik zou bijna roepen: ik wil wel (ga waarschijnlijk morgen).. Maar ja dan luister je mee en toch lastig want ik kčn dat groepje niet en voelt toch beetje raar om mezelf uit te nodigen..
quote:Op donderdag 28 april 2016 17:18 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt. Maar zij zegt letterlijk: ik wil gaan maar niemand wilt mee. Ik ben ook van plan te gaan in mijn uppie wat zij liever niet doet alleen.
Mijn reactie zou dan echt dit zijn:quote:Op donderdag 28 april 2016 17:15 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat zou ook raar zijn, want je kent ze niet.
Ze zaten langs me. Zo'n 4 zits. Maar actief meedenken wordt dus alleen geaccepteerd als je iemand ook echt kent?quote:Op donderdag 28 april 2016 17:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Mijn reactie zou dan echt dit zijn:
[ afbeelding ]
Het is echt intens creepy en eng om dat te doen. Stop eens met dat actieve meegeluister om daar vervolgens hele verhalen aan op te hangen.
Ja, dus? Dat maakt het niet normaal om daarop in te haken als een wildvreemde die hun gesprek toevallig hoort/afluistert.quote:
Ik dacht in een behoefte te voorzien.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:27 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ja, dus? Dat maakt het niet normaal om daarop in te haken als een wildvreemde die hun gesprek toevallig hoort/afluistert.
Het was geen mededeling van haar aan jou, een vreemde.quote:Op donderdag 28 april 2016 17:29 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ik dacht in een behoefte te voorzien.
Je hebt rekening gehouden met de normen van anderen. Hou dat vast!quote:Op donderdag 28 april 2016 17:02 schreef Deezertje het volgende:
Net in de bus een groepje studenten die wat praten over films. Ineens zegt een zo'n meid van 'ik wil naar de nieuwe Marvel maar niemand wilt mee..' ik zou bijna roepen: ik wil wel (ga waarschijnlijk morgen).. Maar ja dan luister je mee en toch lastig want ik kčn dat groepje niet en voelt toch beetje raar om mezelf uit te nodigen..
Lol, ik weet wel wat gepast is en niet hoor. Maar wie weet als ik het voorstelde en ze ja zei...quote:Op donderdag 28 april 2016 17:32 schreef Koral het volgende:
[..]
Je hebt rekening gehouden met de normen van anderen. Hou dat vast!
quote:Op donderdag 28 april 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol, ik weet wel wat gepast is en niet hoor. Maar wie weet als ik het voorstelde en ze ja zei...(ze was niet mijn type overigens)
quote:Op donderdag 28 april 2016 09:06 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Of die mensen ook alleen op mij zitten te wachten...
Vandaag start de training dus ben benieuwd. Wat is precies mijn hulpvraag, angst die ik wil overwinnen?
Dat is zijn probleem, hij is wel fysiek aanwezig maar hij weet niet hoe hij diepgaand contact moet maken. Dat kan moeilijk zijn voor mensen met ASS, je wilt immers geen vreemde indruk achterlaten.quote:Op donderdag 28 april 2016 10:40 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Maar niet om echt contact te maken met mensen. Iemand die hele dagen op zijn zolderkamer zit, maar wel de vrijdagavond even een biertje gaat drinken met z'n maten heeft bij wijze van nog meer aansluiting.
Met een belangrijk verschil dat die mensen er misschien simpelweg geen behoefte aan hebben en jij en Deezer geen vrienden kunnen krijgen door het gebrek aan sociale vaardigheden.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:
Er zullen vast wel genoeg bij zitten die het niet erg vinden dat hij geen vrienden heeft. Niet elke vrouw zit op een feestbeest te wachten.
Geleerd ja. Meer mensen met perfectionisme en onzekerheid. Samen met nog een jongen tussen 13 meidenquote:Op donderdag 28 april 2016 18:57 schreef DoubleDip het volgende:
Deezertje hoe was je cursus? Heb je er iets van geleerd? Met mensen gesproken? Verteld dat je ASS hebt?
Er zit ook niemand te wachten op advies van iemand die er zelf ook geen kloten van begrijpt.quote:Op donderdag 28 april 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat is zijn probleem, hij is wel fysiek aanwezig maar hij weet niet hoe hij diepgaand contact moet maken. Dat kan moeilijk zijn voor mensen met ASS, je wilt immers geen vreemde indruk achterlaten.
Hij is wel pro actief bezig![]()
![]()
Eigenlijk zou hij de afspraak met zichzelf moeten maken om elke dag minimaal een paar mensen, bij voor vrouwen aan te spreken. Er zullen vast wel genoeg bij zitten die het niet erg vinden dat hij geen vrienden heeft. Niet elke vrouw zit op een feestbeest te wachten.
Waarom oppervlakkig contact, omdat ze jonger zijn?quote:Op donderdag 28 april 2016 20:50 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Geleerd ja. Meer mensen met perfectionisme en onzekerheid. Samen met nog een jongen tussen 13 meidenmeeste amper 18 dus tja beetje oppervlakkig contact. Samen naar station gelopen maar als enige moest ik de trein dr andere kant op. Over twee weken weer bijeenkomst. Nee niet gezegd over mijn ASS.
Waar het hart vol van is..quote:Op donderdag 28 april 2016 12:09 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Daar heeft ie er dan zelf van gemaakt..
Hoe gaat het met jouw vooruitgang?quote:Op donderdag 28 april 2016 20:32 schreef syndroom het volgende:
[..]
[..]
Dat is zijn probleem, hij is wel fysiek aanwezig maar hij weet niet hoe hij diepgaand contact moet maken. Dat kan moeilijk zijn voor mensen met ASS, je wilt immers geen vreemde indruk achterlaten.
Hij is wel pro actief bezig![]()
![]()
Eigenlijk zou hij de afspraak met zichzelf moeten maken om elke dag minimaal een paar mensen, bij voor vrouwen aan te spreken. Er zullen vast wel genoeg bij zitten die het niet erg vinden dat hij geen vrienden heeft. Niet elke vrouw zit op een feestbeest te wachten.
En daar gaan we weer...niet je type? Hoe weet je dat? Omdat ze geen 'premium girl' was? Wat een nare term overigens...quote:Op donderdag 28 april 2016 17:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Lol, ik weet wel wat gepast is en niet hoor. Maar wie weet als ik het voorstelde en ze ja zei...(ze was niet mijn type overigens)
Ik kan op een oogopslag ook wel redelijk zien of iemand mijn type is. Maar verder ben ik het wel met je eens.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:05 schreef yats het volgende:
[..]
En daar gaan we weer...niet je type? Hoe weet je dat? Omdat ze geen 'premium girl' was? Wat een nare term overigens...
En daarnaast, ik zou het verdomd creepy vinden als iemand zich zo aan zou bieden. Het is wat anders als je al mee doet in een gesprek, al zou ik je dat eerlijk gezegd ook afraden.
Mensen kunnen je verbazen wanneer je ze beter leert kennen.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan op een oogopslag ook wel redelijk zien of iemand mijn type is. Maar verder ben ik het wel met je eens.
Ik denk wel dat jij bij een potentiële date naar andere dingen kijkt als deezer doet. Iets meer de diepte qua inhoud in zeg maar.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik kan op een oogopslag ook wel redelijk zien of iemand mijn type is. Maar verder ben ik het wel met je eens.
Dat is waar, maar als iemand echt niet mijn type is dan verandert dat ook niet zo snel. Dan heb ik het niet alleen over uiterlijk, maar ook stemgeluid en manier van praten en zo (iets wat je in het ov dus wel oppikt).quote:Op donderdag 28 april 2016 22:09 schreef Kamina het volgende:
[..]
Mensen kunnen je verbazen wanneer je ze beter leert kennen.
Mwah, ik kijk wel veel naar uiterlijk. Het moet me iets doen, staat verder los van knap of lelijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:10 schreef yats het volgende:
[..]
Ik denk wel dat jij bij een potentiële date naar andere dingen kijkt als deezer doet. Iets meer de diepte qua inhoud in zeg maar.
Wanneer iemand je al direct tegen staat, kan ik begrijpen dat je al vroeg afknapt. Al kan zelfs dan iemand je nog versteld doen staan.quote:Op donderdag 28 april 2016 22:11 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dat is waar, maar als iemand echt niet mijn type is dan verandert dat ook niet zo snel. Dan heb ik het niet alleen over uiterlijk, maar ook stemgeluid en manier van praten en zo (iets wat je in het ov dus wel oppikt).
Dat herken ik! Vorig jaar, toen ik klaar was met werken bij de Toppers, zat ik lekker uit een zak chips te kanen op het station en ik besloot om het stel naast me ook wat aan te bieden. Die pakten natuurlijk wat, wij raakten aan de praat en uiteindelijk vroegen ze of ik mee wilde met uitgaan in hun stad...quote:Op donderdag 28 april 2016 22:14 schreef yats het volgende:
Oh by the way deezer, om t verschil aan te geven. Ik kreeg gisteren op de terugweg van koningsdag naar huis zelf de uitnodiging van twee leuke studentes om nog voor een afterparty met hen mee naar een kroeg in Leiden te gaan. Ik heb vriendelijk bedankt overigens, mocht je je dat afvragen. Maar waarom vragen ze mij wel en jou niet? Dat is puur omdat ik het gesprek met hen gewoon aan ging om een gezellig praatje te hebben (en omdat de hele coupe moest lachen om een dronken man die een kansloze versierpoging deed) en het dus ook gewoon een gezellig praatje zonder intenties was. Dat wist ik, en dat wisten zij en dus gaat t dan makkelijker. Probeer zo'n gesprek eens, het zou je goed doen!
Omdat ze in een andere fase zitten. Vooral eerste/tweedejaars en zitten die te wachten op vriendschap met iemand van 25? Misschien wel, maar je merkt gewoon dat ze jonger zijn en denken. Ik was sowieso de enige van mijn opleiding, de rest studeren allemaal verpleegkunde ofzoquote:Op donderdag 28 april 2016 21:30 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Waarom oppervlakkig contact, omdat ze jonger zijn?
Je kan als 18-jarige best bevriend raken met een 25-jarige hoor. In bijvoorbeeld disputen gebeurt dat ook, dus zo gek is het niet. Ik had als eerstejaars vrienden en dispuutsgenoten van 4-5 jaar ouder.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:12 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Omdat ze in een andere fase zitten. Vooral eerste/tweedejaars en zitten die te wachten op vriendschap met iemand van 25? Misschien wel, maar je merkt gewoon dat ze jonger zijn en denken. Ik was sowieso de enige van mijn opleiding, de rest studeren allemaal verpleegkunde ofzoOh, en ik hoef me ook niet rijk te reken met 13 dames... 10 zijn al bezet! Dat bleek uit het intro-rondje.. Best ironisch, want de meerderheid van de problemen waren onzekerheid en blijkbaar zijn onzekere dames wél goed genoeg voor een relatie maar onzekere mannen dan weer niet. Overigens is dat niet het doel van deze cursus, want je komt er vooral om zelf iets te leren, En ik hoef ook geen drankje te verwachten.. mensen komen uit alle hoeken van de regio en er is geen mogelijkheid voor. Bij de sportcursus ook veel eerste en tweedejaars... Maar daar verwacht ik ook al niks meer van. Zit zoveel tijd tussen de lessen dat het ook niks kan worden.
`quote:Op donderdag 28 april 2016 23:22 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Je kan als 18-jarige best bevriend raken met een 25-jarige hoor. In bijvoorbeeld disputen gebeurt dat ook, dus zo gek is het niet. Ik had als eerstejaars vrienden en dispuutsgenoten van 4-5 jaar ouder.
Je zou ook met een paar mensen een drankje kunnen gaan doen. Het moet toch wel een keer kunnen om na de cursus nog even wat te drinken? Gewoon even kort bijpraten, kan iedereen daarna de trein pakken.
En hou alsjeblieft op met dat gefixeer op wie er bezet is en wie niet. Heb je niks aan en daarvoor kom je niet naar de cursus.
Allebei. Last van eenzaamheid in zowel gewoon sociale contacten (kan niemand mee uitvragen samen ergens naar toe te gaan) maar ook een gemis aan liefde ja. Zeker als je ouder wordt en elke jaar nog steeds alleen bent en overal waar je komt je wel verliefde koppeltjes ziet of oud-klasgenoten die inmiddels ook onder de pannen zijn en mensen om je heen roepen dat het 'echt wel goedkomt'.. Voor mij is het echter meer ook een experiment of ik überhaupt wel een relatie wil. Misschien denk ik er straks heel anders over, ik heb voornamelijk een romantisch beeld ervan. Soort beste maatje met intiem als toetje. Ik probeer dus ook al jaren via datingapp/sites maar dat gaat erg stroef. Ging eigenlijk alleen lekker toen ze net nieuw waren. Nu steek ik niet meer boven het maaiveld uit lijkt het wel.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:39 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Ben je nu eigenlijk op zoek naar vrienden, of een relatie? Hoe moeilijk mij het vrienden zoeken ook af gaat, zo makkelijk ging het me af met daten. Dat deed ik voornamelijk via datingsites. Als ik eenmaal wat raakvlakken met iemand heb ontdekt en ik kan er lang mee ouwehoeren, gaat het vanzelf. En op zo'n datingprofiel vul je natuurlijk 1001 dingen in die je interessant vindt. Zo had ik een foto van een verre vakantie en kreeg ik 9 van de 10 keer reactie van reislustige types.
Leuk voor zo'n meisje ook joh, als je het toch niet bevalt dump je haar gewoon weer......Blijkt ook wel weer uit dat jij je totaal niet kan inleven in anderen. Zal met je ASS te maken hebben maar dan nogquote:Op donderdag 28 april 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Allebei. Last van eenzaamheid in zowel gewoon sociale contacten (kan niemand mee uitvragen samen ergens naar toe te gaan) maar ook een gemis aan liefde ja. Zeker als je ouder wordt en elke jaar nog steeds alleen bent en overal waar je komt je wel verliefde koppeltjes ziet of oud-klasgenoten die inmiddels ook onder de pannen zijn en mensen om je heen roepen dat het 'echt wel goedkomt'.. Voor mij is het echter meer ook een experiment of ik überhaupt wel een relatie wil. Misschien denk ik er straks heel anders over, ik heb voornamelijk een romantisch beeld ervan. Soort beste maatje met intiem als toetje. Ik probeer dus ook al jaren via datingapp/sites maar dat gaat erg stroef. Ging eigenlijk alleen lekker toen ze net nieuw waren. Nu steek ik niet meer boven het maaiveld uit lijkt het wel.
Omdat ik natuurlijk niet altijd jaren vrijgezel wil blijven, dat breekt nu wel op. Dus single dames hebben mijn voorkeur, ook al heeft die bezette meid misschien een leuke vriendin die wel vrijgezel is. Maar goed, liever nu weten wie er single is, dan weet ik dat leuk contact verder niks betekend. Geen vrienden is ook niet het probleem bij de mensen hier, meer hun eigen onzekerheid of geen nee kunnen zeggen. Dat maakt mijn eenzaamheid als student ook best lastig bespreekbaar soms.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:43 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar eens een keer over leeftijden. Ik heb vrienden van 18 en ik heb vrienden van over de 80 dus hou nou toch eens op met dat eeuwige leeftijd gezeur. En je begint meteen al weer over bezet zijn. Ik weet wel waarom jij geen aansluiting/vrienden/hoe je het wil noemen kan vinden want dat is helemaal niet waar jij mee bezig bent.
Jij bent alleen maar bezig met: bij wie heb ik een kans, prima maar stop met jezelf voor de gek te houden want in een vriendschap maakt leeftijd en uiterlijk geen drol uit
Jij noemt het gezeur, ik vind het ook niet meer dan logisch. Met het gros van de mensen die maar net 20 zijn, heb ik ook niks. Die studeren nog, wonen nog thuis, zijn niet zelfstandig en zelfredzaam, zijn vaak nog vrijgezel, zitten nog vol in dat "ik MOET elke week 2 keer op stap naar lawaaierige toko's"-circuit, enzovoorts. Daar heeft zo'n burgerlijke huislul als ik die met een koophuis bezig is, al jaren een relatie heeft en niks om "op stap gaan" geeft natuurlijk maar weinig raakvlak mee.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:43 schreef gebakken-koekje het volgende:
Nog maar eens een keer over leeftijden. Ik heb vrienden van 18 en ik heb vrienden van over de 80 dus hou nou toch eens op met dat eeuwige leeftijd gezeur. En je begint meteen al weer over bezet zijn. Ik weet wel waarom jij geen aansluiting/vrienden/hoe je het wil noemen kan vinden want dat is helemaal niet waar jij mee bezig bent.
Jij bent alleen maar bezig met: bij wie heb ik een kans, prima maar stop met jezelf voor de gek te houden want in een vriendschap maakt leeftijd en uiterlijk geen drol uit
Wie heeft het over dumpen? Denk jij dat mijn eerste relatie meteen jaren goed gaat? Ik niet hoor, een eerste relatie is toch elkaar ontdekken en rekening houden met de ander, iets wat ik tot nu toe nog nooit heb hoeven doen.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:46 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Leuk voor zo'n meisje ook joh, als je het toch niet bevalt dump je haar gewoon weer......Blijkt ook wel weer uit dat jij je totaal niet kan inleven in anderen. Zal met je ASS te maken hebben maar dan nog
Over het algemeen, ja. Maar daar kom je dus achter als je mensen leert kennen en dat gaat niet gebeuren als je ze meteen al op leeftijd blijft afschrijvenquote:Op donderdag 28 april 2016 23:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Jij noemt het gezeur, ik vind het ook niet meer dan logisch. Met het gros van de mensen die maar net 20 zijn, heb ik ook niks. Die studeren nog, wonen nog thuis, zijn niet zelfstandig en zelfredzaam, zijn vaak nog vrijgezel, zitten nog vol in dat "ik MOET elke week 2 keer op stap naar lawaaierige toko's"-circuit, enzovoorts. Daar heeft zo'n burgerlijke huislul als ik die met een koophuis bezig is, al jaren een relatie heeft en niks om "op stap gaan" geeft natuurlijk maar weinig raakvlak mee.
Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Een goede maat van me is ook ruim 5 jaar jonger dan ik. Maar in het algemeen zijn die verschillen wel groot.
En wat als het wel goed gaat en het niet is wat je er van verwacht? Dat je toch liever geen relatie had gehad?quote:Op donderdag 28 april 2016 23:49 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Wie heeft het over dumpen? Denk jij dat mijn eerste relatie meteen jaren goed gaat? Ik niet hoor, een eerste relatie is toch elkaar ontdekken en rekening houden met de ander, iets wat ik tot nu toe nog nooit heb hoeven doen.
Niet eens tijd om je profiel te gaan oppoetsen dan? Zet er eens wat nieuwe, leuke foto's op. Vermeld eens wat meer hobby's en interesses. Al is het maar muzieksmaak, films of eten. Ik kreeg er altijd erg veel positief commentaar op dat ik er lappen tekst op had staan.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:44 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Allebei. Last van eenzaamheid in zowel gewoon sociale contacten (kan niemand mee uitvragen samen ergens naar toe te gaan) maar ook een gemis aan liefde ja. Zeker als je ouder wordt en elke jaar nog steeds alleen bent en overal waar je komt je wel verliefde koppeltjes ziet of oud-klasgenoten die inmiddels ook onder de pannen zijn en mensen om je heen roepen dat het 'echt wel goedkomt'.. Voor mij is het echter meer ook een experiment of ik überhaupt wel een relatie wil. Misschien denk ik er straks heel anders over, ik heb voornamelijk een romantisch beeld ervan. Soort beste maatje met intiem als toetje. Ik probeer dus ook al jaren via datingapp/sites maar dat gaat erg stroef. Ging eigenlijk alleen lekker toen ze net nieuw waren. Nu steek ik niet meer boven het maaiveld uit lijkt het wel.
Dat dus. Ik kijk nog steeds verbaasd op als er mensen van 22/23 zijn die fulltime werken en al klaar zijn met hbo/uni. Maar dat is op zich wel een redelijk normale leeftijd als je gewoon netjes je studie hebt afgemaakt en daar loop ik dus ook op achter maar toch heb ik niks met eerste/tweedejaars. En als ik net kijk op het station welk publiek uitgaat zijn dat gewoon echt de amper 18-jarigen die gewoon nog niet helemaal volwassen zijn, dan zijn het vaak feestjes bij studenten thuis.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Jij noemt het gezeur, ik vind het ook niet meer dan logisch. Met het gros van de mensen die maar net 20 zijn, heb ik ook niks. Die studeren nog, wonen nog thuis, zijn niet zelfstandig en zelfredzaam, zijn vaak nog vrijgezel, zitten nog vol in dat "ik MOET elke week 2 keer op stap naar lawaaierige toko's"-circuit, enzovoorts. Daar heeft zo'n burgerlijke huislul als ik die met een koophuis bezig is, al jaren een relatie heeft en niks om "op stap gaan" geeft natuurlijk maar weinig raakvlak mee.
Hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Een goede maat van me is ook ruim 5 jaar jonger dan ik. Maar in het algemeen zijn die verschillen wel groot.
quote:Op donderdag 28 april 2016 23:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En wat als het wel goed gaat en het niet is wat je er van verwacht? Dat je toch liever geen relatie had gehad?
Dan maak ik er een eind aan. Want dan kan een relatie niet goed gaan, zo ben ik niet. En vergeet niet: een relatie is met 2 personen he, dus de ander kan er zelf ook eind aan breien, dat risico bestaat altijd.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:52 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
En wat als het wel goed gaat en het niet is wat je er van verwacht? Dat je toch liever geen relatie had gehad?
Ach, ik heb juist als een van de weinige nog daadwerkelijk tekst staan. De meeste apps en sites zijn leeg of 'vraag maar'quote:Op donderdag 28 april 2016 23:53 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Niet eens tijd om je profiel te gaan oppoetsen dan? Zet er eens wat nieuwe, leuke foto's op. Vermeld eens wat meer hobby's en interesses. Al is het maar muzieksmaak, films of eten. Ik kreeg er altijd erg veel positief commentaar op dat ik er lappen tekst op had staan.
Andere sites gebruiken en die tekst en foto's eens oplappen.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:55 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Ach, ik heb juist als een van de weinige nog daadwerkelijk tekst staan. De meeste apps en sites zijn leeg of 'vraag maar'
Daar ben ik het mee eens. In een relatie moet je wel interesse in elkaar hebben. Waarom zou je dat wel hebben in een eventuele toekomstige vriendin en niet in andere mensen?quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:00 schreef Bananenpap het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat jij nooit een relatie gaat krijgen. Het begint er al mee dat eigenlijk niemand goed genoeg is of aan dat enorme eisenpakket van je voldoet. Als jij iemand ontmoet ga je die persoon helemaal analyseren, als je dan eindelijk een minpuntje gevonden heb gaat er een enorme ijzeren deur dicht die onder geen bedwing nog open gaat. Mocht je dan toch iemand vinden die in jouw ogen perfect is, dan nog gaat het door je gebrek aan oprechte interesse nooit werken. Er is niemand die jouw opvulling of experimentje wilt zijn.
Ja, op elk potje past een dekseltje, maar niet als je van blik gemaakt bent.
Doe ik ook niet hoor, iedereen krijgt netjes de kans. Maar zo ben ik laatst eens een keer op stap geweest met vrienden van die goede maat van me (die dus al zo'n 5 jaar jonger dan mij is), die weer ietsje jonger dan hem waren. Die avond werd zo'n typisch levensfase-verhaal wel pijnlijk duidelijk.quote:Op donderdag 28 april 2016 23:50 schreef gebakken-koekje het volgende:
[..]
Over het algemeen, ja. Maar daar kom je dus achter als je mensen leert kennen en dat gaat niet gebeuren als je ze meteen al op leeftijd blijft afschrijven
Soms mag ik wel eens relaxter denken ja, denk soms veel te serieus.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:00 schreef Bananenpap het volgende:
Ik denk eerlijk gezegd dat jij nooit een relatie gaat krijgen. Het begint er al mee dat eigenlijk niemand goed genoeg is of aan dat enorme eisenpakket van je voldoet. Als jij iemand ontmoet ga je die persoon helemaal analyseren, als je dan eindelijk een minpuntje gevonden heb gaat er een enorme ijzeren deur dicht die onder geen bedwing nog open gaat. Mocht je dan toch iemand vinden die in jouw ogen perfect is, dan nog gaat het door je gebrek aan oprechte interesse nooit werken. Er is niemand die jouw opvulling of experimentje wilt zijn.
Ja, op elk potje past een dekseltje, maar niet als je van blik gemaakt bent.
Ja maar dan is het heel iets anders. Dan zie je dus dat ze inderdaad niet bij je passen maar je hebt ze wél een kans gegeven. Je roept niet meteen al 'TE JONG!!' dat is het hele verschilquote:Op vrijdag 29 april 2016 00:03 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Doe ik ook niet hoor, iedereen krijgt netjes de kans. Maar zo ben ik laatst eens een keer op stap geweest met vrienden van die goede maat van me (die dus al zo'n 5 jaar jonger dan mij is), die weer ietsje jonger dan hem waren. Die avond werd zo'n typisch levensfase-verhaal wel pijnlijk duidelijk.
Maar zie je mij al met een meisje van 17 als ik niet eens met leeftijdsgenoten contact krijg? Waarom zou ik zo jong gaan, klinkt wel alsof ik geen vertrouwen heb in mijn eigen leeftijdsgenoten. Al is de vraag naar zelfstandigheid, een baan en toekomstperspectief misschien groter ja.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:16 schreef gebakken-koekje het volgende:
Mijn vriend was echt veel ouder dan mij en wij zijn ook jaren bij elkaar geweestOndanks het commentaar van iedereen dus het zegt echt niets die leeftijden
Je ziet mensen niet als mensen, dat is het probleem. Je focust alleen op de negatieve dingen en nooit eens het positieve.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:07 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Soms mag ik wel eens relaxter denken ja, denk soms veel te serieus.
Dat staat stil.quote:
Misschien maar op jezelf richten dan.quote:Op vrijdag 29 april 2016 00:38 schreef syndroom het volgende:
[..]
Dat staat stil.
Ik kan me zijn verlangen wel begrijpen. Als je op straat loopt en je ziet al dat lekkers langslopen, dan zou je er ook wel wat van willen proeven. Het grote verschil is dat hij in een omgeving zit waarin vrouwen van zijn leeftijd in de meerderheid zijn en dat knaagt. Ik kom in het dagelijks leven nauwelijks jonge vrouwen tegen, dus dan moet je wel naar een grote stad afreizen waar het straatbeeld er een stuk jonger uitziet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |