abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_161504772
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?

Vind je het moeilijk om contacten te maken?
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten?

Dan is dit topic voor jou. :)

Aangezien ik zelf mensen tegen het lijf loop die met deze problemen kampen, vind ik het een mooi moment om hiermee een opening te geven.

Vind hier gelijkgestemden, kruip uit je schulp en post hier als jij je aangesproken voelt.

Voel je welkom! :)
pi_161509313
Morgen wederom sporten! Kijken wie er komen opdagen en of er wat meer contact uit te halen valt na afloop. Ook benieuwd hoe ik sportief presteer want elke week wordt 't niveau wat hoger is beloofd... Nog tips hier? In het ergste geval kan ik na de les lachend voorstellen: 'drankje doen? ben wel benieuwd naar jullie sporttips haha'?
pi_161516459
Inmiddels gesolliciteerd voor een bijbaan, in ieder geval in teamverband :) Kans is klein hoor (ben te duur), maar wie niet waagt..
pi_161516993
quote:
1s.gif Op zondag 17 april 2016 20:39 schreef R-K het volgende:
Voel jij je vaak eenzaam?
Heb je niet veel goede vrienden of moeite om aansluiting te vinden?
Of het gevoel dat niemand je aardig vindt en dat niemand je mag?

Vind je het moeilijk om contacten te maken?
Lees je mee op FOK! maar durf je zelf niet te posten?

Dan is dit topic voor jou. :)

Aangezien ik zelf mensen tegen het lijf loop die met deze problemen kampen, vind ik het een mooi moment om hiermee een opening te geven.

Vind hier gelijkgestemden, kruip uit je schulp en post hier als jij je aangesproken voelt.

Voel je welkom! :)
Hoe gaat het eigenlijk met jou R-K? Ga je nog naar die poolparty?
pi_161517342
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 11:22 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Hoe gaat het eigenlijk met jou R-K? Ga je nog naar die poolparty?
Is al uitverkocht.
Eens kijken of ik dinsdagavond 26 april nog wat in Nijmegen kan neuzen, heb dan toch vrij OV.
En ja, ik ga 25 april naar een masterclass wat op school wordt aangeboden.
pi_161517426
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 11:36 schreef R-K het volgende:

[..]

Is al uitverkocht.
Eens kijken of ik dinsdagavond 26 april nog wat in Nijmegen kan neuzen, heb dan toch vrij OV.
En ja, ik ga 25 april naar een masterclass wat op school wordt aangeboden.
Wat ben je van plan dinsdagavond dan? Cafés zijn open..
pi_161518135
Nou, cafés dus.
pi_161518390
Grappig dat als topic 1 dichtgaat het hier weer opbloeit.
pi_161525209
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contact :') van dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zjn vrouw..
pi_161525245
Geef het op.
pi_161525273
Sowieso lijkt het me best ongemakkelijk als enige jongen tussen 9 meiden.
pi_161525283
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:55 schreef syndroom het volgende:
Gezellig altijd.
pi_161525311
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 16:55 schreef syndroom het volgende:
Als je verpleegkunde studeert is dat best normaal. Alleen moet je dan uitleggen dat je niet op jongens valt denk ik :P of als je techniek studeert als dame.. Kom je tussen allemaal jongens en die duiken allemaal op die ene meid..
pi_161525464
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:57 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Als je verpleegkunde studeert is dat best normaal. Alleen moet je dan uitleggen dat je niet op jongens valt denk ik :P of als je techniek studeert als dame.. Kom je tussen allemaal jongens en die duiken allemaal op die ene meid..
Ben je verpleegkunde gaan studeren?
pi_161525595
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:03 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Ben je verpleegkunde gaan studeren?
Nee, maar ik ken wel klassen waar dat het geval is. Je denkt dan als man: jackpot! Maar ondertussen gaan de meeste meiden alsnog met elkaar om en val je er als man buiten :') Maar ik doelde meer de locaties waar ík zelf vaak ben. Daar zijn veel dames, maar heb je in principe niks aan.
pi_161525653
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar ik ken wel klassen waar dat het geval is. Je denkt dan als man: jackpot! Maar ondertussen gaan de meeste meiden alsnog met elkaar om en val je er als man buiten :') Maar ik doelde meer de locaties waar ík zelf vaak ben. Daar zijn veel dames, maar heb je in principe niks aan.
De wachtkamer van de huidarts?
pi_161525659
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:11 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Gvd. :') _O-
pi_161525662
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:11 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

_O_
pi_161525696
quote:
10s.gif Op maandag 18 april 2016 17:12 schreef Etsu het volgende:

[..]

_O_
Daar ook :P maar ook de meer socialere locaties.. Sportschool is 80% vrouw op de tijden dat ik er ben.

Straks weer een sportupdate.. ben bang dat de mensen die het vorige week niet konden.. nu wegblijven en ik dus helemaal de slechtste ben :') We zullen 't zien... het zou zogenaamd niet om je sportieve prestaties gaan..
pi_161525758
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:13 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Daar ook :P maar ook de meer socialere locaties.. Sportschool is 80% vrouw op de tijden dat ik er ben.
Wat is nu het probleem van vandaag eigenlijk?
pi_161525805
quote:

[..]

Straks weer een sportupdate.. ben bang dat de mensen die het vorige week niet konden.. nu wegblijven en ik dus helemaal de slechtste ben :') We zullen 't zien... het zou zogenaamd niet om je sportieve prestaties gaan..
Schrijf dit gewoon eens in een dagboek.
pi_161525822
quote:

[..]

Post maar een update als je contact hebt gemaakt met iemand daar.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 17:20:15 ]
pi_161526874
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contact :') van dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zjn vrouw..
Als je contact wilt moet je toch echt mensen aanspreken in plaats van als een creep naar ze te staren.
pi_161526933
Wat is trouwens 'geforceerd' contact?
pi_161528052

[ Bericht 93% gewijzigd door #ANONIEM op 18-04-2016 18:49:37 ]
  maandag 18 april 2016 @ 19:15:08 #26
416931 yats
(non) Average Joe
pi_161528998
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 16:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contact :') van dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zijn vrouw..
Waar is dat? Dat klinkt als een leuke plek.
Many persons have a wrong idea of what constitutes true happiness. It is not attained through self-gratification but through fidelity to a worthy purpose.
[ Bericht 0% gewijzigd door yats op 11-11-2011 11:22 ]
  maandag 18 april 2016 @ 19:27:53 #27
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_161529454
Ik vraag me af of die 9 vrouwen op de hoogte zijn dat Deezertje erbij was.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_161529712
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 17:19 schreef Etsu het volgende:

[..]

Post maar een update als je contact hebt gemaakt met iemand daar.
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze niet :P volgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
pi_161529750
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff soort café in gelopen en daar zaten ze niet :P volgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?
pi_161529830
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze niet :P volgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?
pi_161530088
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef Etsu het volgende:

[..]

In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?
Dat sporten niet zo eng is en je beter wat acties kan doen om zo met andere leeftijdsgenoten in contact te komen.. Maar je moet niks sociaals verwachten behalve samen spelen..
pi_161530129
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 19:39 schreef ElDinosaur het volgende:

[..]

Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?
Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.
pi_161531947
Als je wat wil drinken na afloop moet je dat voorstellen, je kunt niet heel je leven afwachten tot een ander eens actie onderneemt.
pi_161532370
quote:
1s.gif Op maandag 18 april 2016 19:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.
Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.
pi_161533746
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 20:51 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.
Voor nu is het gewoon leuk tijdverdrijf, ook omdat de sport behoorlijk meevalt. Maar tussen het sporten door praat ook niemand met elkaar hoor. Ik weet dus amper hun namen, wat voor studie ze doen etc. En dat zijn geen rare vragen, maar niemand stelt ze en iedereen focust zich gewoon op het sporten... Ook kennen een paar mensen elkaar al dus die hebben daar misschien geen behoefte aan. Ik zie de rest van de week ook niet in de UB, dus ik moet echt van dat ene contactmoment hebben waar de meeste vooralsnog vooral komen om te sporten en minder te socializen (misschien wél een eigen studentenleven naast studie/sport?).

R-K heeft een soortgelijke cursus gevolgd (andere sport) en volgens hem is het normaal dat iedereen na de les weer naar huis gaat. Je hebt ook losse lessen, maar daar zie je vooral dat mensen die elkaar al kennen samen zo'n lesje volgen.

Dus altijd leuk die adviezen van mensen om te gaan sporten, teamsport e.d. maar het is zeker niet vanzelfsprekend dat mensen na de les met elkaar omgaan. Ligt misschien aan de leeftijd (begin 20) of dat er geen competitieverband is dus we zien elkaar 1x per week en hebben geen contact over komende wedstrijden e.d.

Voor mij is het altijd goed om samen dingen te ondernemen. Fitness nu bijna 2 jaar maar dat is gewoon heel individueel en niemand spreekt je aan uit zichzelf, dus ik ga ook zeker door met deze cursus :)

Viel mij wel op dat degene met wie ik vorige week veel contact had, nu in een ander team zat en we elkaar helemaal niet hebben gesproken.. Ja oogcontact e.d. maar meer niet, voelde ook beetje aan of ze het bewust deed. Maar elke week andere teams, dus wie weet. Weet wel haar voornaam :P
pi_161537408
Dat komt omdat je verwachtingen veel te hoog zijn. Het feit dat je de namen van je teamgenoten niet kent en ook niet gevraagd hebt, geeft al aan dat je nogal passief was vandaag.
pi_161537682
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:47 schreef wiskundenoob het volgende:
Dat komt omdat je verwachtingen veel te hoog zijn. Het feit dat je de namen van je teamgenoten niet kent en ook niet gevraagd hebt, geeft al aan dat je nogal passief was vandaag.
Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...

Maar eigenlijk hetzelfde als in de UB en andere locaties: 'zomaar' mensen aanspreken is gewoon lastig als je geen doel hebt. Waarom vraag je dat op dat moment? Inhaken op het weer, nieuws etc. is gewoon geforceerd. Bovendien zijn de meeste mensen gewoon samen of zoals in een UB studenten onder mekaar. Als ik die studie niet volg of niet in het verengingsleven actief ben (wat ik niet ben want ik studeer officieel in een heel andere stad) dan val je al niet op en is er geen reden om met jou te praten, want mensen kennen je niet en dus ben je eng.

Ik probeer met de verkeerde mensen contact te leggen nu het op mijn eigen school niet is gelukt merk ik. Probeer ik het toch in een andere stad... andere school.. ander gebouw... Tja, zo werkt dat niet want dan kent niemand je en is het gewoon veel lastiger om jezelf bekend te maken bij 't volk.

Ik ga tegenwoordig ook geforceerd naar de lounge gedeeltes in de UB. Daar zou je dus wél mogen praten en lol hebben. Maar ja dan zit ik daar er een beetje alleen bij.. overruled door studenten onder elkaar... dus ik ben niet nodig en kan niet inhaken op hun gesprekken. Maar toch onderneem ik die stap wel, hoe zinloos het resultaat ook is. Ik probeer me toch een beetje te mengen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Deezertje op 18-04-2016 23:05:43 ]
pi_161539485
Mag ik vragen waarom je voor een cursus bent gegaan en niet gewoon een lidmaatschap van een club of ben je dat nog wel van plan? Mensen gaan naar een cursus om in een korte tijd iets te leren, ergens is het wel begrijpelijk dat niemand daar vriendschappen zoekt voor zo'n korte periode. Hoewel ik het ergens wel raar vind dat niemand eens iets aan elkaar vraagt. Stellen mensen zich wel aan elkaar voor?
  maandag 18 april 2016 @ 23:56:37 #39
78092 gebakken-koekje
Soms best schattig
pi_161539733
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig :{
pi_161539906
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig :{
Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.
pi_161540214

Kinda my life at the moment :@
pi_161540429
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...

Maar eigenlijk hetzelfde als in de UB en andere locaties: 'zomaar' mensen aanspreken is gewoon lastig als je geen doel hebt. Waarom vraag je dat op dat moment? Inhaken op het weer, nieuws etc. is gewoon geforceerd. Bovendien zijn de meeste mensen gewoon samen of zoals in een UB studenten onder mekaar. Als ik die studie niet volg of niet in het verengingsleven actief ben (wat ik niet ben want ik studeer officieel in een heel andere stad) dan val je al niet op en is er geen reden om met jou te praten, want mensen kennen je niet en dus ben je eng.

Ik probeer met de verkeerde mensen contact te leggen nu het op mijn eigen school niet is gelukt merk ik. Probeer ik het toch in een andere stad... andere school.. ander gebouw... Tja, zo werkt dat niet want dan kent niemand je en is het gewoon veel lastiger om jezelf bekend te maken bij 't volk.

Ik ga tegenwoordig ook geforceerd naar de lounge gedeeltes in de UB. Daar zou je dus wél mogen praten en lol hebben. Maar ja dan zit ik daar er een beetje alleen bij.. overruled door studenten onder elkaar... dus ik ben niet nodig en kan niet inhaken op hun gesprekken. Maar toch onderneem ik die stap wel, hoe zinloos het resultaat ook is. Ik probeer me toch een beetje te mengen.
Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?

Tijdens je cursus een praatje maken vooraf en achteraf het spel is niet raar, alleen de meesten durven dat niet zo snel. Na het vormen van je teams kan je bijvoorbeeld snel jezelf even voorstellen en naar hun naam vragen waardoor je in het verloop van het spel hen wel kan aanspreken.

Die cursus moet je niet zien als een bron voor het vinden van vriendschappen, maar een springplank naar het vinden van interesses en toevalligerwijs kan je daar ook je sociale vaardigheden oefenen. Zoek via je instructeur en Internet waar mensen die sport beoefenen rondhangen en kom te weten of er evenementen worden geregeld rondom die sport en doe mee.

Hetzelfde geldt met fitness. 2 jaar verder en nog 0 kennissen of vrienden gevonden via finesses is bijna onmogelijk als je je best had gedaan om in contact te komen met de bodybuilding/fitness scene.
  dinsdag 19 april 2016 @ 00:49:48 #43
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161540552
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent. :D

Gek genoeg ervaar ik het tegenovergestelde als ik op groepsreizen of verre vakanties ga. Dan doen vriendin en ik aan allerlei excursies mee en daar doet men doorgaans wél een hele leuke en sociale happening er van maken, waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat iedereen van de groep zich even voorstelt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 00:53:04 #44
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161540587
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 00:05 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.
Ook erg herkenbaar; overal gebeurt dat trouwens. Op verjaardagen, in pauzes op het werk, en zo voorts. En niet alleen 'de jeugd' hoor; de oudjes kunnen er net zo goed wat van. Het allerergste vind ik nog wel lui die zo nodig op Facebook of Twitter moeten berichten dat ze het kei gezellig hebben of ergens uithangen, terwijl het in werkelijkheid een doodsaaie bedoening is en er nauwelijks gepraat wordt. :')
pi_161540678
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 00:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent. :D

Gek genoeg ervaar ik het tegenovergestelde als ik op groepsreizen of verre vakanties ga. Dan doen vriendin en ik aan allerlei excursies mee en daar doet men doorgaans wél een hele leuke en sociale happening er van maken, waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat iedereen van de groep zich even voorstelt.
Enkel inschrijven en meedoen is niet genoeg om vrienden te maken. Anders was het ook wel gelukt om op school en werk vriendjes te maken.
pi_161542412
quote:
0s.gif Op maandag 18 april 2016 23:46 schreef Bananenpap het volgende:
Mag ik vragen waarom je voor een cursus bent gegaan en niet gewoon een lidmaatschap van een club of ben je dat nog wel van plan? Mensen gaan naar een cursus om in een korte tijd iets te leren, ergens is het wel begrijpelijk dat niemand daar vriendschappen zoekt voor zo'n korte periode. Hoewel ik het ergens wel raar vind dat niemand eens iets aan elkaar vraagt. Stellen mensen zich wel aan elkaar voor?
Omdat ik eerst wou kijken of ik sportief wel zou meekomen. Maar nee er was geen introductierondje. Ergens was ik daar wel bang voor want ik heb daar vaak een hekel aan, maar dat was er dus niet. Vooraf en tijdens de les is iedereen met de sport bezig. Er zitten een paar mensen van dezelfde opleiding die elkaar al kennen, voor de rest zijn het eerste/tweedejaars dus qua leeftijd en ontwikkelingsniveau nog niet helemaal geïntegreerd. Ik had vorige week wel met iemand een praatje omdat we te vroeg waren, maar toen had ik het vooral over de sport en ervaring die ze had, maar das individueel. Deze week zat ze in het andere team dus geen contact meer gehad. Wel lastig zo zonder namen en studies en ook dat je ze maar 1x per week ziet.

Enige optie is echt aansluiten bij een vereniging want die organiseren wel etentjes, wedstrijden, vergaderingen etc. maar dan moet je over het algemeen de sport wel goed kunnen beoefenen. En niet te lang mee wachten anders ben ik student af.
pi_161542428
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 00:38 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?

Tijdens je cursus een praatje maken vooraf en achteraf het spel is niet raar, alleen de meesten durven dat niet zo snel. Na het vormen van je teams kan je bijvoorbeeld snel jezelf even voorstellen en naar hun naam vragen waardoor je in het verloop van het spel hen wel kan aanspreken.

Die cursus moet je niet zien als een bron voor het vinden van vriendschappen, maar een springplank naar het vinden van interesses en toevalligerwijs kan je daar ook je sociale vaardigheden oefenen. Zoek via je instructeur en Internet waar mensen die sport beoefenen rondhangen en kom te weten of er evenementen worden geregeld rondom die sport en doe mee.

Hetzelfde geldt met fitness. 2 jaar verder en nog 0 kennissen of vrienden gevonden via finesses is bijna onmogelijk als je je best had gedaan om in contact te komen met de bodybuilding/fitness scene.
Omdat het in de UB niet op prijs wordt gesteld als mensen praten (mag wel hoor) dus beetje naïef dat ik nog steeds op een praatje zit te wachten. Zo'n loungeplek mag dat wel maar ja als buitenbeentje is dat inderdaad erg lastig of je moet toevallig kunnen inhaken op een gesprek maar meestal zijn het gewoon klasgenoten die met elkaar praten.
pi_161542731
Misschien wat minder een 'zoek-aandacht' strategie toepassen en wat meer respect afdwingen?
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_161542789
Je kunt niet voor eeuwig blijven afwachten tot iemand met jou praat.
pi_161542867
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt niet voor eeuwig blijven afwachten tot iemand met jou praat.
Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:21:06 #51
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161542919
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.
Aan al t contact kan je wat hebben, tis maar net wat voor behoefte je hebt.
En veel anderen die hetzelfde probleem als jij hebben, zullen idd ook afwachtend zijn,anders hadden ze dat probleem niet gehad he..
pi_161543170
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:21 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Aan al t contact kan je wat hebben, tis maar net wat voor behoefte je hebt.
En veel anderen die hetzelfde probleem als jij hebben, zullen idd ook afwachtend zijn,anders hadden ze dat probleem niet gehad he..
Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan dingen samen doen. Koningsnacht, naar de bios ook wel een beetje, ergens wat drinken, lekker in het park zitten enzo. Daar heb je vrienden voor nodig. Die dagen je ook weer uit om grenzen te verleggen enzo.
  dinsdag 19 april 2016 @ 09:45:55 #53
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161543292
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:38 schreef Deezertje het volgende:

Ik merk gewoon dat ik behoefte heb aan dingen samen doen. Koningsnacht, naar de bios ook wel een beetje, ergens wat drinken, lekker in het park zitten enzo. Daar heb je vrienden voor nodig. Die dagen je ook weer uit om grenzen te verleggen enzo.
Leuk dit rideltje, maar ondertussen weet iedereen dat op Fok al, dus is het niet waard om te herhalen.
pi_161543334
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:45 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Leuk dit rideltje, maar ondertussen weet iedereen dat op Fok al, dus is het niet waard om te herhalen.
Maar hoe bouw je zulk contact op met mensen? Schoolperiode is dus al gefaald en van de teamsport is het ook niet vanzelfsprekend dat er wat uit rolt.
pi_161543377
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:48 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar hoe bouw je zulk contact op met mensen? Schoolperiode is dus al gefaald en van de teamsport is het ook niet vanzelfsprekend dat er wat uit rolt.
Dat is ook al 100x verteld en uitgelegd.
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:00:02 #56
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161543519
quote:

Lees alle voorgaande delen van alle vriendeloze topics waarin je in je kringetje hebt rondgedraaid en inventariseer alle tips die door de tijd heen zijn gegeven. Een waslijst waar je wat mee kan.
Blijven herhalen van de vraag zonder de antwoorden te zien, schiet niet op.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_161544128
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:38 schreef Deezertje het volgende:

[..]

In de ub of je hogeschool is er vast wel een prikbord waar allerlei activiteiten/bijbaantjes vermeld worden.
pi_161544152
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:00 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lees alle voorgaande delen van alle vriendeloze topics waarin je in je kringetje hebt rondgedraaid en inventariseer alle tips die door de tijd heen zijn gegeven. Een waslijst waar je wat mee kan.
Klopt. De reden dat ik deze pogingen nu ook onderneem is omdat ik geen vriendschap heb overgehouden op de normale manieren. Studie ga je een paar jaar om met dezelfde mensen, die hetzelfde meemaken en ook een soortgelijke interesse hebben door voor die studie te kiezen.. Maar eindigen zonder vriendschap is dan niet handig en zij gaan gewoon door met leven. Ontmoeten nieuwe mensen, gaan samenwonen etc. Ik probeer mijn pijlen te richten op teamsport en toekomstige collega's maar de vraag is of dat reëel is. Werk doe je vooral met 1 doel en moet ook leuk zijn, maar het hangt van het bedrijf en afdeling af of je elkaar buiten werk ook ziet of nodig hebt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 10:39:28 #60
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161544225
Jajajajajajajajaja. Hetzelfde riedeltje. Doe iets ipv dat suffe herhalen van waarom het allemaal zo treurig is.
pi_161544866
quote:

[..]

Begin eens met die mensen in je sportgroep aan te spreken.
Op die manier heb ik ook twee vrienden er bij gekregen die ik niet kende van mijn studie, maar je moet er wel zelf voor werken (en aan blijven werken)
pi_161545319
quote:

[..]

Dit.
pi_161545490
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Begin eens met die mensen in je sportgroep aan te spreken.
Op die manier heb ik ook twee vrienden er bij gekregen die ik niet kende van mijn studie, maar je moet er wel zelf voor werken (en aan blijven werken)
Tja, domme vraag: hoe? Niemand trekt zijn of haar bek los (ja, eentje moet er als eerste beginnen...). Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat je ook na het sporten wat met ze afsprak, contact had? Digitaal of in het echt?
pi_161545522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:42 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Tja, domme vraag: hoe? Niemand trekt zijn of haar bek los (ja, eentje moet er als eerste beginnen...). Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd voordat je ook na het sporten wat met ze afsprak, contact had? Digitaal of in het echt?
Het moment dat jij je mond open trekt hebt je contact, zo makkelijk is het.
Waarom niet de eerste stap zetten?

Digitaal gaat dat in deze tijd vrij snel met FB en afspreken volgt dan vanzelf als jij het aan iemand vraagt.
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:44:34 #65
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161545525
quote:

Echt. Hoe dik is die plaat voor je hoofd?
pi_161545645
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:44 schreef Copycat het volgende:

[..]

Echt. Hoe dik is die plaat voor je hoofd?
Ik moet altijd stiekem beetje lachen om jouw reacties.. Zou haast voorstellen om een keer te meeten :P maar daar zit je niet op te wachten?
  dinsdag 19 april 2016 @ 11:50:46 #67
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161545666
Houd het hier maar gewoon on topic. En ga wat doen.
pi_161545684
quote:

[..]

http://www.succeedsocially.com/ genoeg tips en artikelen om vanaf een nulpunt vriendschappen op te bouwen.
pi_161545739
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 09:16 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat vriendschappen niet ontstaan door willekeurig mensen aan te spreken. Vriendschappen ontstaan doordat je een interesse deelt of gezamenlijk naar hetzelfde doel werkt. Werk, school, huisgenoten. Je bouwt langzaam een band op. Van hechte vriendschap spreek je pas echt na enkele jaren vind ik.
pi_161545796
Als je een fiets wil, ga je dan naar de fietsenwinkel om er een te halen of blijf je wachten tot er eventueel een gratis fiets voor je huis wordt gezet?
pi_161545897
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 11:58 schreef Bananenpap het volgende:
Als je een fiets wil, ga je dan naar de fietsenwinkel om er een te halen of blijf je wachten tot er eventueel een gratis fiets voor je huis wordt gezet?
Maar een fiets kan je zelf uitkiezen, dood voorwerp. Je kiest diegene die je mooi vindt of lekker rijdt. Dat kan bij vrienden maar deels, menselijke wezens. Natuurlijk ga je sneller met mensen om waar je je fijn bij voelt of interesses mee deelt, maar de ander moet jou ook nog accepteren en activiteiten willen ondernemen.
pi_161545995
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:03 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Maar een fiets kan je zelf uitkiezen, dood voorwerp. Je kiest diegene die je mooi vindt of lekker rijdt. Dat kan bij vrienden maar deels, menselijke wezens. Natuurlijk ga je sneller met mensen om waar je je fijn bij voelt of interesses mee deelt, maar de ander moet jou ook nog accepteren en activiteiten willen ondernemen.
Je mist het punt volkomen.
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:09:20 #73
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_161546033
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:07 schreef -Strawberry- het volgende:

Je mist het punt volkomen.
The story of his sorry excuse for a life. Lekker door blijven mijmeren in het niets. Tips en adviezen niet aanpakken, niet kunnen lezen, en maar door blijven wentelen.

Over dertig jaar is er niks veranderd.
pi_161546174
Lange leve autisme, gewoon laten zitten zoals 't is en niks aan doen. Het is toch altijd de ander *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 12:15:05 ]
pi_161546277
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:14 schreef Etsu het volgende:
Lange leve autisme, gewoon laten zitten zoals 't is en niks aan doen. Het is toch altijd de ander *O*
Dat niet, ik onderneem toch ook pogingen? Ben onder de mensen. Nu nog daadwerkelijk contact maken :P In sportvorm lukt dat dus (dan heb je een doel, meedoen aan 't spel), maar na sporten niet. Voor menselijk contact heb je twee mensen nodig en dus ook twee meningen/visies die kunnen botsen of juist samensmelten. Het is al een groot pluspunt dat ik er niet enkel op zit voor een relatie :P
pi_161546371
Heb vandaag al 3 keer een reactie getypt, maar elke keer vlak voordat ik op invoeren wilde drukken heb ik me bedacht en het weer weggehaald. Je komt alleen maar wat halen, aandacht. En niets geven.

Begrijpelijk aangezien je stoornis een bepaald egocentrisme met zich mee brengt. Maar niet bevorderlijk voor sociale binding.

Ik heb verder het idee dat je een bepaalde kameraadschap romantiseert. En je bent in het verleden nog erg kieskeurig geweest ook omdat het je vrijheid zou aantasten. Als er dan toch iets is waarbij je kan vechten voor je vrijheid, en kameraadschap kan ondervinden: https://werkenbijdefensie(...)tionale-reserve.html

:W
pi_161546420
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Dat niet, ik onderneem toch ook pogingen? Ben onder de mensen. Nu nog daadwerkelijk contact maken :P In sportvorm lukt dat dus (dan heb je een doel, meedoen aan 't spel), maar na sporten niet. Voor menselijk contact heb je twee mensen nodig en dus ook twee meningen/visies die kunnen botsen of juist samensmelten. Het is al een groot pluspunt dat ik er niet enkel op zit voor een relatie :P
Oké kerel, wat ga je nu voor de rest van de dag doen? Weer naar de UB en staren? Weer op FOK! komen huilen dat je aansluiting mist terwijl je je bek niet opentrekt?

Grow up en vind hulp.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 12:29:27 ]
pi_161546777
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:24 schreef Koral het volgende:
Heb vandaag al 3 keer een reactie getypt, maar elke keer vlak voordat ik op invoeren wilde drukken heb ik me bedacht en het weer weggehaald. Je komt alleen maar wat halen, aandacht. En niets geven.

Begrijpelijk aangezien je stoornis een bepaald egocentrisme met zich mee brengt. Maar niet bevorderlijk voor sociale binding.

Ik heb verder het idee dat je een bepaalde kameraadschap romantiseert. En je bent in het verleden nog erg kieskeurig geweest ook omdat het je vrijheid zou aantasten. Als er dan toch iets is waarbij je kan vechten voor je vrijheid, en kameraadschap kan ondervinden: https://werkenbijdefensie(...)tionale-reserve.html

:W
Vrijwillige brandweer evenzo. Dwingt respect af.
Geeft zelfvertrouwen en geeft je een bepaalde aantrekkingskracht op veel vrouwen ;)
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:37:46 #79
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_161546809
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 10:35 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Klopt. De reden dat ik deze pogingen nu ook onderneem is omdat ik geen vriendschap heb overgehouden op de normale manieren. Studie ga je een paar jaar om met dezelfde mensen, die hetzelfde meemaken en ook een soortgelijke interesse hebben door voor die studie te kiezen.. Maar eindigen zonder vriendschap is dan niet handig en zij gaan gewoon door met leven. Ontmoeten nieuwe mensen, gaan samenwonen etc. Ik probeer mijn pijlen te richten op teamsport en toekomstige collega's maar de vraag is of dat reëel is. Werk doe je vooral met 1 doel en moet ook leuk zijn, maar het hangt van het bedrijf en afdeling af of je elkaar buiten werk ook ziet of nodig hebt.
Zet eens alle tips en adviezen van de afgelopen tig topics eens op een rij en post die in dit topic.

Doe je t niet voor jezelf, dan voor ons plezier.
pi_161547225
De hond jaagt zijn eigen staart na.
pi_161547280
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:26 schreef Etsu het volgende:

[..]

Oké kerel, wat ga je nu voor de rest van de dag doen? Weer naar de UB en staren? Weer op FOK! komen huilen dat je aansluiting mist terwijl je je bek niet opentrekt?

Grow up en vind hulp.
Nee staren doe ik al niet meer, haalt niet uit. Je moet niet iets willen forceren wat er gewoonweg niet is. Zelfde als steeds bij dezelfde mensen in de buurt zitten terwijl je er de hele dag geen woord tegen zegt, dat heeft dus geen zin.
pi_161547293
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:49 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Nee staren doe ik al niet meer, haalt niet uit. Je moet niet iets willen forceren wat er gewoonweg niet is. Zelfde als steeds bij dezelfde mensen in de buurt zitten terwijl je er de hele dag geen woord tegen zegt, dat heeft dus geen zin.
Geen antwoord op mijn vraag.
In het kader van het topic maar nog een keer: wat ga je voor de rest van de dag doen om te zorgen dat je wél contact maakt met anderen (dus in plaats van weer hier komen lopen huilen)?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 12:51:43 ]
pi_161547360
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:50 schreef Etsu het volgende:

[..]

Geen antwoord op mijn vraag.
In het kader van het topic nogmaals: wat ga je voor de rest van de dag doen om te zorgen dat je wél contact maakt met anderen (dus in plaats van hier weer lopen huilen)?
Ik zit nu in de UB en moet morgen wat inleveren. Dus zorgen dat er wat op papier staat en mij niet laten afleiden door andere mensen... want daar heb ik enkel mezelf mee. Het zou hun een rotzorg zijn als ik morgen wel of niets iets inlever.
pi_161547389
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:52 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Ik zit nu in de UB en moet morgen wat inleveren. Dus zorgen dat er wat op papier staat en mij niet laten afleiden door andere mensen... want daar heb ik enkel mezelf mee. Het zou hun een rotzorg zijn als ik morgen wel of niets iets inlever.
Oh, nou, wat doe je hier dan? Zo te lezen heb je iets belangrijks te doen voor je toekomst. :W

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-04-2016 12:54:08 ]
pi_161547488
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:53 schreef Etsu het volgende:

[..]

Oh, nou, wat doe je hier dan? Zo te lezen heb je iets belangrijks te doen voor je toekomst. :W
Omdat ik er aan het eind van de dag nog alleen voorsta.. Maar volgende week start die andere sociale cursus. Daarvan moet je iig samenwerken met andere mensen, dus dat kan sociaal alleen maar groeien en moet je jezelf wel openstellen met ervaringen delen. Dus misschien dat ik daar wél contacten aan overhoud? Iig verplicht sociaal contact waar je bijna 2 uur onafgebroken gesprekken voert / luistert :P
  dinsdag 19 april 2016 @ 12:58:27 #86
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161547553
Veel kortzichtige reacties en onbegrip in dit topic, valt me op. Nu weet ik niet wie Deezertje is en waarom er vooral zo fel op hem/haar wordt gereageerd, maar aan reacties als "Ja, spreek nou gewoon eens mensen aan!" heeft het gros van de mensen dit in dit topic reageert, mezelf incluis, niets. Als dat voor ons zo eenvoudig en vanzelfsprekend was, was dit topic er immers niet. :{

Een introvert of sociaal onhandig persoon vertellen dat 'ie maar gewoon out of the blue mensen moet aanspreken of naar evenementen moet gaan is kansloos. Je gaat iemand met hoogtevrees toch ook niet met een parachute uit een vliegtuig gooien?
pi_161547578
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:19 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Je moet ervoor zorgen dat je elke dag een activiteit hebt van een paar uur waar je mensen kan aanspreken. Straks werk je fulltime heb je nog minder tijd om dingen te ondernemen.
pi_161547606
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:56 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Omdat ik er aan het eind van de dag nog alleen voorsta.. Maar volgende week start die andere sociale cursus. Daarvan moet je iig samenwerken met andere mensen, dus dat kan sociaal alleen maar groeien en moet je jezelf wel openstellen met ervaringen delen. Dus misschien dat ik daar wél contacten aan overhoud? Iig verplicht sociaal contact waar je bijna 2 uur onafgebroken gesprekken voert / luistert :P
Dus als ik het goed begrijp:
Je hebt belangrijk werk te doen voor morgen dat ingeleverd moet worden, zodat je sneller kan afstuderen. Alleen je werkt er liever niet aan omdat je liever loopt te janken op een forum omdat je aan het eind van de dag alsnog alleen voorstaat, terwijl jij de tijd die je vandaag hier aan het janken op FOK! hebt besteed, ook had kunnen besteden aan een praatje maken met een einzelganger in de lounges ruimtes. Vraag aan hem/haar of je erbij mag zitten met je lunch en begin met een praatje.
pi_161547620
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:58 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
Veel kortzichtige reacties en onbegrip in dit topic, valt me op. Nu weet ik niet wie Deezertje is en waarom er vooral zo fel op hem/haar wordt gereageerd, maar aan reacties als "Ja, spreek nou gewoon eens mensen aan!" heeft het gros van de mensen dit in dit topic reageert, mezelf incluis, niets. Als dat voor ons zo eenvoudig en vanzelfsprekend was, was dit topic er immers niet. :{

Een introvert of sociaal onhandig persoon vertellen dat 'ie maar gewoon out of the blue mensen moet aanspreken of neer evenementen moet gaan is kansloos. Je gaat iemand met hoogtevrees toch ook niet met een parachute uit een vliegtuig gooien?
Ik ben ook een introvert en het is niet makkelijk, maar het is toch echt gewoon een kwestie van doen (en vaker doen).
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:01:25 #90
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161547652
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:00 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Ik ben ook een introvert en het is niet makkelijk, maar het is toch echt gewoon een kwestie van doen (en vaker doen).
De ene introvert is de ander niet. Mooi dat het jou makkelijk(er) af gaat, maar nogmaals, probeer je ook eens te verplaatsen in iemand voor wie dat niet van een leien dakje af gaat.
pi_161547690
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:01 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

De ene introvert is de ander niet. Mooi dat het jou makkelijk(er) af gaat, maar nogmaals, probeer je ook eens te verplaatsen in iemand voor wie dat niet van een leien dakje af gaat.
Angsten heeft niets met introvert te maken.
pi_161547813
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 april 2016 12:59 schreef wiskundenoob het volgende:

[..]

Je moet ervoor zorgen dat je elke dag een activiteit hebt van een paar uur waar je mensen kan aanspreken. Straks werk je fulltime heb je nog minder tijd om dingen te ondernemen.
Als je in teamverband werkt kan je een relatie opbouwen met die persoon of personen. Je moet tijd met ze doorbrengen, dus maar beter leuk ook. Vraag is wel of diegene daar ook zo over denkt.. In de horeca schijnt er na een werkavond altijd nog een afterborrel te zijn? Maar ik ga straks op een kantoor/redactie werken dus tja.. :P Hangt van je werkgever af of die vaak (vrijdagmiddag)borrels geeft e.d. als je collega's er tijdens / na het werk niet zo voor openstaan.
pi_161547848
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:01 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Maar dat is het juist, het is/was voor mij ook niet makkelijk. Lag ook eerst nachten wakker. Maar je zal het toch ooit moeten doen (als je sociaal contact wil).
pi_161547937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:07 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Maar dat is het juist, het is/was voor mij ook niet makkelijk. Lag ook eerst nachten wakker. Maar je zal het toch ooit moeten doen (als je sociaal contact wil).
De meeste mensen maken ook maar 'toevallig' contact hoor. School, werk etc. Die mensen zouden ze dus ook nooit ontmoeten als ze daar niet zouden zijn. Alleen punt is dat die dus wel eindigen met vriendschappen en ik (wij) niet. Ik kon met iedereen goed opschieten, hartstikke leuk, lag ook niet verkeerd in de groep naar mijn idee, maar ja als je niet van uitgaan e.d. houdt, is het al snel einde oefening om écht sociaal te worden. Zeker als je elke dag naar huis pendelde dus school was vooral school en niet zoals op kamers, school en de rest van de tijd met anderen doorbrengen of sneller naar feestjes e.d. gaan.
pi_161547968
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef Deezertje het volgende:

[..]

De meeste mensen maken ook maar 'toevallig' contact hoor. School, werk etc. Die mensen zouden ze dus ook nooit ontmoeten als ze daar niet zouden zijn. Alleen punt is dat die dus wel eindigen met vriendschappen en ik (wij) niet. Ik kon met iedereen goed opschieten, hartstikke leuk, lag ook niet verkeerd in de groep naar mijn idee, maar ja als je niet van uitgaan e.d. houdt, is het al snel einde oefening om écht sociaal te worden. Zeker als je elke dag naar huis pendelde dus school was vooral school en niet zoals op kamers, school en de rest van de tijd met anderen doorbrengen of sneller naar feestjes e.d. gaan.
Daarom moet je (wij) er dus juist voor werken :Y dat heb je goed opgemerkt
pi_161548100
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:10 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Daarom moet je (wij) er dus juist voor werken :Y dat heb je goed opgemerkt
En dat probeer ik dus ook, maar dat valt niet mee. Het voelt gewoon allemaal heel geforceerd aan. Zelfde als met die datingapps waar je met een bepaald doel op zit: zonder matches heb je er niks aan. Teamsport nu is eigenlijk best leuk, maar als straks na de zomer blijkt dat er ik niks aan overgehouden heb voelt dat toch weer zo verloren tijd, hoe leuk het zelf ook was hoor. Vergelijk het met zwanger worden: gaat normaal via seks, maar als dat niet lukt moet je andere manieren aanboren en zelfs dan wil het nog niet altijd lukken.
pi_161548150
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:15 schreef Deezertje het volgende:

[..]

En dat probeer ik dus ook, maar dat valt niet mee. Het voelt gewoon allemaal heel geforceerd aan. Zelfde als met die datingapps waar je met een bepaald doel op zit: zonder matches heb je er niks aan. Teamsport nu is eigenlijk best leuk, maar als straks na de zomer blijkt dat er ik niks aan overgehouden heb voelt dat toch weer zo verloren tijd, hoe leuk het zelf ook was hoor. Vergelijk het met zwanger worden: gaat normaal via seks, maar als dat niet lukt moet je andere manieren aanboren en zelfs dan wil het nog niet altijd lukken.
Het is ook geforceerd maar dat is niet perse slecht toch?
En je moet sowieso niet in verloren tijd denken, zoals je zegt heb je het leuk gehad en dat telt ook.
  dinsdag 19 april 2016 @ 13:18:24 #98
421920 StefDeStuntpiloot
Vlieg toch op joh
pi_161548186
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:09 schreef Deezertje het volgende:
Joh, hier ook zo een die niets met 'de norm' heeft. :D Ik hou niet van 'uitgaan' en ik geef als kerel zijnde niets om voetbal/Champions League, Formule1, wielrennen of het volgen van andere sporten. Bij mij op het werk is er bijna elke week wel een borrel en inmiddels ga ik niet eens meer mee, omdat ik er toch als een lamme tak bij sta omdat het het gros van de tijd alleen maar over sport gaat waar ik dus niet over kan meepraten. :')

Ik ben het inmiddels wel steeds meer aan het accepteren en begin er vrede mee te krijgen dat ik dan maar minder vrienden en geen bruisend uitgaansleven heb. Extraversie en enthousiasme lijkt de norm in Nederland, al vind ik het ook heel vaak geforceerd over komen. En daar pas ik voor; met zo'n masker op naar buiten toe. Ja, mijn vriendin en ik zouden dolgraag eens een ander gelijkgestemd, leuk koppel tegen het lijf lopen waar we ook samen dingetjes mee kunnen doen, maar actief er naar op zoek gaan heeft zijn vruchten niet afgeworpen het afgelopen half jaar. Dan maar geduld hebben.
pi_161548255
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:17 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Het is ook geforceerd maar dat is niet perse slecht toch?
En je moet sowieso niet in verloren tijd denken, zoals je zegt heb je het leuk gehad en dat telt ook.
Het voelt slecht omdat het niet normaal is. De meeste mensen hebben toch wel vrienden of zijn vaak samen. Die ervaren dat probleem ook niet. Het is misschien wel een probleem dat groter is dan we denken, maar valt niet op te lossen met geld zoals je honger hebt en een broodje wilt.
pi_161548301
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 april 2016 13:18 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:

[..]

Joh, hier ook zo een die niets met 'de norm' heeft. :D Ik hou niet van 'uitgaan' en ik geef als kerel zijnde niets om voetbal/Champions League, Formule1, wielrennen of het volgen van andere sporten. Bij mij op het werk is er bijna elke week wel een borrel en inmiddels ga ik niet eens meer mee, omdat ik er toch als een lamme tak bij sta omdat het het gros van de tijd alleen maar over sport gaat waar ik dus niet over kan meepraten. :')

Ik ben het inmiddels wel steeds meer aan het accepteren en begin er vrede mee te krijgen dat ik dan maar minder vrienden en geen bruisend uitgaansleven heb. Extraversie en enthousiasme lijkt de norm in Nederland, al vind ik het ook heel vaak geforceerd over komen. En daar pas ik voor; met zo'n masker op naar buiten toe. Ja, mijn vriendin en ik zouden dolgraag eens een ander gelijkgestemd, leuk koppel tegen het lijf lopen waar we ook samen dingetjes mee kunnen doen, maar actief er naar op zoek gaan heeft zijn vruchten niet afgeworpen het afgelopen half jaar. Dan maar geduld hebben.
Maar jij hebt iig een vriendin. Hoe heb je die ontmoet? Is daar een vriendschap aan voraf gegaan? Ik heb ook helemaal niets met sport, bier of auto's. En lang niet alle mannen hoor, maar heel veel wel. Dus daar praat ik ook niet over mee en kan mij echt niets boeien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')