Waar is dat? Dat klinkt als een leuke plek.quote:Op maandag 18 april 2016 16:52 schreef Deezertje het volgende:
Ik baal soms echt. Geforceerd werkt ook niet... Zit je met 9 meiden als enige jongen ergens en alsnog geen contactvan dat soort situaties. 80% van de mensen die ik dagelijks tegenkom zijn vrouw..
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze nietquote:Op maandag 18 april 2016 17:19 schreef Etsu het volgende:
[..]
Post maar een update als je contact hebt gemaakt met iemand daar.
In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?quote:Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff soort café in gelopen en daar zaten ze nietvolgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?quote:Op maandag 18 april 2016 19:35 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Het viel mij reuze mee! Ik was zowaar beter geworden en een leuke groep! Alleen.. Na de training ging gewoon iedereen naar huis. En na het douchen ben ik ff sport café in gelopen en daar zaten ze nietvolgende week weer dus het zwarte gat valt mee..sportief dus best oké.. Nu nog contact maken na de les. Er is iig 1 stelletje die samen mee doet..
Dat sporten niet zo eng is en je beter wat acties kan doen om zo met andere leeftijdsgenoten in contact te komen.. Maar je moet niks sociaals verwachten behalve samen spelen..quote:Op maandag 18 april 2016 19:36 schreef Etsu het volgende:
[..]
In welk opzicht ben je opgeschoten vergeleken met vorige week als je naar de strekking van het topic kijkt?
Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.quote:Op maandag 18 april 2016 19:39 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Het is maandagavond, wat verwacht je? En heb je het voorgesteld?
Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.quote:Op maandag 18 april 2016 19:48 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Dat is ook het lastige op deze avond.. Nee, omdat iedereen meten afdroop.
Voor nu is het gewoon leuk tijdverdrijf, ook omdat de sport behoorlijk meevalt. Maar tussen het sporten door praat ook niemand met elkaar hoor. Ik weet dus amper hun namen, wat voor studie ze doen etc. En dat zijn geen rare vragen, maar niemand stelt ze en iedereen focust zich gewoon op het sporten... Ook kennen een paar mensen elkaar al dus die hebben daar misschien geen behoefte aan. Ik zie de rest van de week ook niet in de UB, dus ik moet echt van dat ene contactmoment hebben waar de meeste vooralsnog vooral komen om te sporten en minder te socializen (misschien wél een eigen studentenleven naast studie/sport?).quote:Op maandag 18 april 2016 20:51 schreef DoubleDip het volgende:
[..]
Volgende keer gewoon vragen. Ja misschien eng maar als je passief gaat doen wordt het niks.
Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...quote:Op maandag 18 april 2016 22:47 schreef wiskundenoob het volgende:
Dat komt omdat je verwachtingen veel te hoog zijn. Het feit dat je de namen van je teamgenoten niet kent en ook niet gevraagd hebt, geeft al aan dat je nogal passief was vandaag.
Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.quote:Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig
Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?quote:Op maandag 18 april 2016 22:56 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Klopt, ik ga er met een dubbel doen heen: beter worden in een sport en een leuke tijd hebben, maar ook hopen dat er wat vaste contacten uitkomen na de cursus. Dat eerste is op basis van deze twee lessen al gelukt, dat laatste nog niet. Overigens vraagt niemand dus wat aan elkaar voor of tijdens het sporten, dus als ik dan ineens allemaal dingen ga vragen kom je weer een beetje raar over. Bovendien is het tempo ook redelijk hoog. Gewoon 2 uur sporten. De namen zijn verder ook niet nodig tijdens de sport, dus je hoort ze alleen bij afvinken van de presentielijst...
Maar eigenlijk hetzelfde als in de UB en andere locaties: 'zomaar' mensen aanspreken is gewoon lastig als je geen doel hebt. Waarom vraag je dat op dat moment? Inhaken op het weer, nieuws etc. is gewoon geforceerd. Bovendien zijn de meeste mensen gewoon samen of zoals in een UB studenten onder mekaar. Als ik die studie niet volg of niet in het verengingsleven actief ben (wat ik niet ben want ik studeer officieel in een heel andere stad) dan val je al niet op en is er geen reden om met jou te praten, want mensen kennen je niet en dus ben je eng.
Ik probeer met de verkeerde mensen contact te leggen nu het op mijn eigen school niet is gelukt merk ik. Probeer ik het toch in een andere stad... andere school.. ander gebouw... Tja, zo werkt dat niet want dan kent niemand je en is het gewoon veel lastiger om jezelf bekend te maken bij 't volk.
Ik ga tegenwoordig ook geforceerd naar de lounge gedeeltes in de UB. Daar zou je dus wél mogen praten en lol hebben. Maar ja dan zit ik daar er een beetje alleen bij.. overruled door studenten onder elkaar... dus ik ben niet nodig en kan niet inhaken op hun gesprekken. Maar toch onderneem ik die stap wel, hoe zinloos het resultaat ook is. Ik probeer me toch een beetje te mengen.
Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent.quote:Op maandag 18 april 2016 23:56 schreef gebakken-koekje het volgende:
Dat mensen niets zeggen bij zo'n sport cursus heb ik ook wel eens gezien, staan ze als een stel schapen naar de persoon die les geeft te staren en doen ze ook niet aan voorstellen. Ik verbaas mij daar altijd over. Ik had een paar jaar geleden intro lessen van allerlei sporten, om de paar weken een andere sport maar dan wel met het zelfde groepje. Ik was ziek dus ik had 2 keer gemist dus ik stel mij voor aan de anderen die mij aan staan te kijken alsof ik van Mars kom. Vervolgens gingen ze zich ook aan elkaar voorstellen en dan denk ik huh?? maar jullie zijn al 2 weken bezig
Ook erg herkenbaar; overal gebeurt dat trouwens. Op verjaardagen, in pauzes op het werk, en zo voorts. En niet alleen 'de jeugd' hoor; de oudjes kunnen er net zo goed wat van. Het allerergste vind ik nog wel lui die zo nodig op Facebook of Twitter moeten berichten dat ze het kei gezellig hebben of ergens uithangen, terwijl het in werkelijkheid een doodsaaie bedoening is en er nauwelijks gepraat wordt.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:05 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Het begint mij ook steeds meer op te vallen dat de jeugd steeds minder sociaal aan het worden is. Iedereen lijkt in zijn/haar eigen wereldje te zitten en dat komt voornamelijk door de smartphone. (Ik klinkt nu als een oude zeur, ik weet het) Tijdens de pauze op mijn werk zijn er bijvoorbeeld veel tieners die geen woord zeggen en alleen maar op hun telefoon kijken, terwijl ze aan tafel zitten en gewoon echt sociaal contact kunnen hebben. Of op verjaardagen dat zodra er een stilte valt er meteen naar die telefoon wordt gegrepen. Ik vind het soms zorgwekkend.
Enkel inschrijven en meedoen is niet genoeg om vrienden te maken. Anders was het ook wel gelukt om op school en werk vriendjes te maken.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:49 schreef StefDeStuntpiloot het volgende:
[..]
Herkenbaar; ik heb vorig jaar ook letterlijk aan van álles meegedaan en me ingeschreven. Ik heb er in het vorig deeltje nog een heel verhaal over getypt. Maar dit viel me ook keer op keer op. Of het nu een teamsport, bootcamp, obstacle runs, groepslessen bij de fitness of wat dan ook is, je komt doorgaans als vreemde eend in een groep lui terecht die elkaar tot overmaat van ramp al jarenlang kennen en bevriend zijn. Er wordt door deze bestaande kliekjes of de trainer/instructeur niet echt aanstalten gemaakt om je te introduceren of in de groep op te nemen, laat staan een gesprek op gang te brengen. Vooral met teamsporten is dat vreselijk; dan gaan veel mensen van het team zich ook nog eens aan je ergeren omdat je doorgaans slechter dan hen bent.
Gek genoeg ervaar ik het tegenovergestelde als ik op groepsreizen of verre vakanties ga. Dan doen vriendin en ik aan allerlei excursies mee en daar doet men doorgaans wél een hele leuke en sociale happening er van maken, waarbij het eerder regel dan uitzondering is dat iedereen van de groep zich even voorstelt.
Omdat ik eerst wou kijken of ik sportief wel zou meekomen. Maar nee er was geen introductierondje. Ergens was ik daar wel bang voor want ik heb daar vaak een hekel aan, maar dat was er dus niet. Vooraf en tijdens de les is iedereen met de sport bezig. Er zitten een paar mensen van dezelfde opleiding die elkaar al kennen, voor de rest zijn het eerste/tweedejaars dus qua leeftijd en ontwikkelingsniveau nog niet helemaal geďntegreerd. Ik had vorige week wel met iemand een praatje omdat we te vroeg waren, maar toen had ik het vooral over de sport en ervaring die ze had, maar das individueel. Deze week zat ze in het andere team dus geen contact meer gehad. Wel lastig zo zonder namen en studies en ook dat je ze maar 1x per week ziet.quote:Op maandag 18 april 2016 23:46 schreef Bananenpap het volgende:
Mag ik vragen waarom je voor een cursus bent gegaan en niet gewoon een lidmaatschap van een club of ben je dat nog wel van plan? Mensen gaan naar een cursus om in een korte tijd iets te leren, ergens is het wel begrijpelijk dat niemand daar vriendschappen zoekt voor zo'n korte periode. Hoewel ik het ergens wel raar vind dat niemand eens iets aan elkaar vraagt. Stellen mensen zich wel aan elkaar voor?
Omdat het in de UB niet op prijs wordt gesteld als mensen praten (mag wel hoor) dus beetje naďef dat ik nog steeds op een praatje zit te wachten. Zo'n loungeplek mag dat wel maar ja als buitenbeentje is dat inderdaad erg lastig of je moet toevallig kunnen inhaken op een gesprek maar meestal zijn het gewoon klasgenoten die met elkaar praten.quote:Op dinsdag 19 april 2016 00:38 schreef wiskundenoob het volgende:
[..]
Het enige wat ik niet snap is dat wanneer het wel mogelijk is om een praatje te maken zonder daarbij te hoeven voelen dat je iets raar doet, doe je het niet, maar dan wel in je hoofd haalt studenten in studentenlounge te willen aanspreken uit het niets. Dat laaste vergt veel meer lef of niet soms?
Tijdens je cursus een praatje maken vooraf en achteraf het spel is niet raar, alleen de meesten durven dat niet zo snel. Na het vormen van je teams kan je bijvoorbeeld snel jezelf even voorstellen en naar hun naam vragen waardoor je in het verloop van het spel hen wel kan aanspreken.
Die cursus moet je niet zien als een bron voor het vinden van vriendschappen, maar een springplank naar het vinden van interesses en toevalligerwijs kan je daar ook je sociale vaardigheden oefenen. Zoek via je instructeur en Internet waar mensen die sport beoefenen rondhangen en kom te weten of er evenementen worden geregeld rondom die sport en doe mee.
Hetzelfde geldt met fitness. 2 jaar verder en nog 0 kennissen of vrienden gevonden via finesses is bijna onmogelijk als je je best had gedaan om in contact te komen met de bodybuilding/fitness scene.
Nee, maar ergens is het wel vreemd dat mensen elkaar zo weinig aanspreken tegenwoordig. Of zijn ze allemaal zo afwachtend als mij? Lijkt me niet. Digitaal contact gaat makkelijker maar daar heb je uiteindelijk niks aan.quote:Op dinsdag 19 april 2016 09:10 schreef Bananenpap het volgende:
Je kunt niet voor eeuwig blijven afwachten tot iemand met jou praat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |